(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به روز رساني محاسبات غرب درباره ايران (يادداشت روز)
برق (گفت و شنود)
موج نگراني در غرب از عملي شدن تهديدهاي ايران
كيهان و خوانندگان
رئيس ستاد انتخابات خبر داد تأييد 413 داوطلب ردصلاحيت شده مجلس نهم
اشتون: آماده مذاكره با ايران در هر مكاني هستيم
مهمانپرست: ادعاهاي ضد ايراني مدير اطلاعات ملي آمريكا بي پايه و اساس است
همه شما كلنگي هستيد غير از من كه در بروكسل مبارزه مي كنم ! (خبر ويژه)
ما نفوذي شريعتمداري هستيم يا شما كه در پاريس افتضاح به بار آورديد؟! (خبر ويژه)
83 درصد آمريكايي ها مخالف درگيري نظامي با ايران هستند (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: ايران تسليم نمي شود بايد رفتار آمريكا عوض شود (خبر ويژه)
رابطه امنيت اسرائيل با سقوط رژيم عربستان (خبر ويژه)
گرگيجه اسرائيل از نفوذ راهبردي و قدرت نظامي ايران در خاورميانه (خبر ويژه)



به روز رساني محاسبات غرب درباره ايران (يادداشت روز)

سخنان روز جمعه رهبر معظم انقلاب به دقيقترين معناي كلمه سخناني كدگذاري شده بود. هر سطر و فرازي از آن پاسخي بود دقيق و كاملا نكته سنجانه به پيام هايي كه در ماه هاي اخير غربي ها سعي در رساندن آن به ايران داشته اند. بازتاب بسيار وسيع و گسترده اين سخنان در محافل غربي و صف كشيدن تقريبا همه مقام هاي دست اندركار امور ايران در اروپا و آمريكا براي اظهارنظر درباره آن نشان مي دهد همه پيام هايي كه بايد منتقل مي شد، منتقل شده و همه آنها كه بايد پاسخ پالس هاي ارسالي شان را دريافت مي كرده اند، پاسخ ها را گرفته اند. وضع اكنون به گونه اي است كه مي توان گفت در نظام تصميم سازي غربي ها درباره ايران جايي براي «اشتباه محاسباتي» باقي نمانده است. ايران يك دور با زباني كاملا راهبردي و عميق محاسبات خود را براي غرب تشريح كرده است. اكنون دورنماها روشن است و غرب مي داند كه بابت هر گزينه اي كه انتخاب كند و هر سناريويي كه در پيش بگيرد، با چه پاسخي مواجه خواهد شد. بنابراين مي ماند اينكه آيا طرف غربي هم در محاسبات خود بازنگري خواهد كرد يا نه.
اين نوشته تلاش مي كند به نحو اجمالي بخشي از اين فرآيند شفاف سازي محاسباتي را كه بدون ترديد جز رهبر معظم انقلاب اسلامي كسي قادر به انجام آن نبود، مرور كند.
يكم- نخستين هدف غرب از تجميع فشار بر ايران در چند ماه گذشته اين بود كه ايران را نسبت به تحولات منطقه منفعل كند. اگر دقيق تر باشيم، در واقع هدف غربي ها اين بوده است كه از تبديل شدن وضعيت ژئوپلتيكي منطقه خاورميانه به يك موقعيت كاملا ايرانيزه جلوگيري كنند. آنچه غربي ها در سر داشتند اين بود كه با تجميع انواع فشارها بر ايران در زماني كوتاه، ايران به ناچار به مديريت اين فضا مشغول خواهد شد و علاوه بر اينكه بردهاي راهبردي خود در منطقه را فراموش مي كند، امكان استفاده از ضعف تاريخي آمريكا و اسرائيل در منطقه و جهت دهي به فوران اسلام گرايي را هم از دست خواهد داد. فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه تهران به وضوح نشان داد كه هيچ نوعي از اعمال فشار بر ايران قادر نخواهد بود ايران را از تمركز بر برتري راهبردي اش در منطقه، سرمايه گذاري روي بسط اسلام گرايي و استفاده از فرصت منحصر به فرد موج ضد اسرائيلي و آمريكايي در منطقه غافل كند. كاملا برعكس، ايران به خوبي دريافته است كه هدف همه اين فشارها وارد كردن ايران به دوراني از غفلت است آن هم با اين هدف كه شايد غربي ها بتوانند خود را جمع و جور كنند و با خريد زمان، مسكن هايي براي دردهاي عميق منطقه اي خود بيابند. وقتي ايران مي داند هدف غرب دقيقا چيست، چرا بايد به برآورده شدن آن كمك كند؟ غرب به دنبال آن است كه هر طور شده ضعف خود را بپوشاند و ايران را درست در زماني كه فرصت بسط كامل مدل خود به منطقه را دارد، با مشغول كردن به پروژه هاي فرعي از اين كار بازدارد. اكنون اين اشتباه محاسباتي بايد تصحيح شده باشد. غرب هر چه هم كه فشار را بر ايران تشديد كند -كه البته توانش در اين زمينه از ادعايش بسيار كمتر است- قادر به متوقف كردن پروژه هاي منطقه اي ايران نخواهد بود و صحنه منطقه را كاملا باخته است.
دوم- دومين هدف غرب بويژه آمريكايي ها ازفعال كردن بي سابقه ابزارهاي فشار بر روي ايران اين بوده است كه ايران را آنطور كه خود مي خواهد و با دستور كاري كه از قبل طراحي كرده پاي ميز مذاكره بكشاند. آمريكايي ها مدت هاست تلاش مي كنند يك مسير مذاكراتي با ايران باز كنند و نياز خود به اين موضوع را هم آشكار و پنهان انكارنكرده اند. باراك اوباما نامه اخير خود به ايران را با عبارتي با اين مضمون به پايان برده است كه آمريكا آماده نشست بر سر ميز مذاكره با ايران در هر زمان و مكاني است كه ايران بخواهد. اينكه چرا آمريكايي ها چنين به مذاكره با ايران نيازمندند خود بحثي ديگر است ليكن پيداست كه خروج از منطقه در اثر تنگناهاي اقتصادي و ناتواني از متوقف كردن برنامه هاي هسته اي و موشكي ايران و در نتيجه نياز به مذاكره درباره آينده اين برنامه ها، اصلي ترين عوامل تشديد اين نياز در ماه هاي گذشته بوده است. آمريكايي ها بسيار اميدوار بودند كه تحت فشار قرار دادن ايران برخي گروه هاي داخلي را به گسترش دادن لابي خود براي تن دادن نظام به مذاكره با آمريكا وادار كند و نهايتا در زماني كوتاه ايران مقابل نشستن با آمريكايي ها را بپذيرد. سخنان روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامي نشان داد اين طرح ريزي بسيار ساده دلانه بوده است و ايران در اثر مواجهه با فشارها به جاي اينكه به اين نتيجه برسد كه بايد با آمريكا مذاكره كرد اتفاقا به اين نتيجه رسيده است كه هيچ فايده اي در مذاكره با آمريكا نيست و با غربي ها بايد با همان زباني سخن گفت كه خود عادت به استفاده از آن در سخن گفتن با ديگران دارند.
سوم- سومين هدف غربي ها در ماه هاي اخير اين بوده است كه با تشديد بحث ها درباره احتمال قريب الوقوع بودن درگيري نظامي با ايران يا آنطور كه خود دوست دارند بگويند با معتبرسازي تهديد عليه ايران، اين دورنما را به ايران منتقل كنند كه اگر در مقابل تحريم ها كوتاه نيايد آن وقت با گزينه اي دهشتناك تر يعني درگيري نظامي مواجه خواهد شد. اين سر جاي خود بحثي مفصل است كه اساسا هدف طرح بحث «ايجاد تهديد معتبرنظامي عليه ايران» كه ابتدا اسرائيلي ها آن را مطرح كردند اين بوده است كه با جدي كردن گزينه جنگ براي ايران، آن را وادار به كوتاه آمدن كنند نه اينكه واقعا خود را براي درگيري با ايران آماده سازند. تعبير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اين است كه كه اگر مي خواهيد ناچار به جنگ با ايران نشويد، حرف زدن از جنگ را متوقف نكنيد. فرمايشات روز جمعه حضرت آقا ثابت كرد اين بار هم غربي ها به كاهدان زده اند. اولا، مهم نيست كه غربي ها چه در سر داشته اند؛ آنچه اكنون به واقع مهم است اين است كه ايران تهديدهاي نظامي عليه خود را جدي نمي داند و در نتيجه اين گزينه آنطور كه غربي ها مي خواسته اند معتبر نشده است. ثانيا، دقيقا بر خلاف آنچه آمريكايي ها تصور مي كنند، ايران راهبرد ايجاد تهديد معتبر نظامي را به ضرر خود نمي داند. رهبر بصير انقلاب اسلامي روز جمعه فرمودند تهديد به جنگ به ضرر غربي هاست. اين پاسخي مستقيم به راهبرد ايجاد تهديد معتبر نظامي است. فقط كافي است نگاهي به قيمت هاي جهاني نفت بيندازيد تا عمق اين موضوع معلوم شود. و ثالثا، روز جمعه روشن شد كه ايران اگر ضرورت پيدا كند نه فقط هراس و ابايي از ورود به درگيري نظامي با غربي ها ندارد بلكه با اتخاذ نوعي راهبرد پيش دستانه تصميم دارد از هر كشور و گروهي كه وارد مبارزه با اسرائيل شود رسما و علنا پشتيباني كند. جداگانه خواهيم گفت كه اين يك فاجعه راهبردي عظيم براي آمريكا و اسرائيل است چرا اين وعده صادق حضرت آقا حتما به بسياري از گروه ها انگيزه اي مضاعف و تواني غير قابل محاسبه براي درگيري با اسرائيل خواهد داد. به مصر به پاخاسته نگاه كنيد...
چهارم- چهارمين هدف غربي ها از فشارهاي اخير بر ايران آن چيزي است كه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي همواره آن را پروژه غرب براي جلوگيري از الگو شدن ايران در منطقه ناميده اند . مسلم است كه آمريكايي ها از اينكه الگوي حكومتي و الگوي رفتار ايران در بقيه نقاط منطقه كپي شود و ايران در مسير مبارزه با آمريكا و اسرائيل شركايي جديد بيابد بسيار هراسانند .محتواي كنفرانس اخير هرتزليا در اسرائيل هم همين را ثابت مي كند. مكانيسمي كه غربي ها براي رسيدن به اين هدف انتخاب كرده اند اين است كه با وارد كردن فشار شديد بر ايران به بقيه كشورهاي منطقه پيغام بدهند كه الگوي ايران يك الگوي منزوي، شكست خورده و تحت فشار است و بنابراين تقليد از آن عاقلانه نيست. رهبر انقلاب روز جمعه با استدلالي بسيار قابل توجه بي اثر بودن اين مكانيسم را نشان دادند. آقا فرمودند درست است كه غرب فشار مي آورد ولي اين روشن است كه ايران در مقابل اين فشارها كوتاه نخواهد آمد و مقاومت خواهد كرد و همين مقاومت ايران باعث الگو شدن آن در منطقه و ترغيب ديگر كشورها به ايستادن در مقابل زورگويي هاي آمريكا و اسرائيل خواهد شد. در واقع درست عكس آنچه غربي ها مي پندارند فشار آوردن بر ايران به جاي اينكه باعث از سكه افتادن الگوي آن شود، الگوي ايران را جذاب تر خواهد كرد آن هم براي مسلماناني كه باز به فرموده رهبر انقلاب هم از تحجر و خشك سري خسته شده اند و هم از غربگرايي روشنفكرانه.
پنجم- و نهايتا اينكه براي آمريكايي ها اين حياتي است كه با ترساندن ايران از عاقبت رويارويي با خود، از فعال كردن گزينه هاي پاسخ ايران در مقابل فشارهايي كه اخيرا توليد كرده اند جلوگيري كنند. غرب مي خواهد هم به ايران فشار بياورد و هم ابتكار عمل پاسخ دهي را از ايران بگيرد. رهبر معظم انقلاب روز جمعه به صراحت گفتند ايران در مقابل تهديد به حمله نظامي و تحريم نفتي غرب تهديدهايي در اختيار دارد كه آنها را در موقع مناسب اعمال خواهد كرد. استفاده از اين ادبيات در مقابل فشارهاي غرب نشان دهنده آن است كه ايران به جاي اينكه از ارائه پاسخ صرف نظر كند، بيشتر ترغيب شده پاسخ هاي مناسب فراهم آورد و آمريكاييها خوب مي دانند وضع ايران براي رويارويي با آنها از هر زمان ديگري در طول تاريخش بهتر است.
مهدي محمدي

 



برق (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضد انقلاب خطاب به سران فتنه نوشته است؛ «آقايان موسوي و خاتمي و كروبي! ممكن است براي ما توضيح بدهيد كه چرا هيچيك از پيش بيني هايتان درست از آب درنيامده؟»
گفتم: مردك دارد رد گم مي كند، مگر سران فتنه از خودشان اختياري داشتند؟ آنها دستورات سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه را اجرا مي كردند.
گفت: اتفاقا همين سؤال را از اوباما و نتانياهو نيز پرسيده و نوشته است؛ آقايان! مگر شما وعده پيروزي جنبش سبز را نمي داديد؟ پس چي شد؟!
گفتم: اين بدبخت هاي مادرمرده اگر قدرت داشتند با انتفاضه فلسطين و حزب الله لبنان مقابله مي كردند و جلوي سقوط ديكتاتورهاي عرب و گسترش جنبش ضد سرمايه داري وال استريت را مي گرفتند.
گفت: پس چرا اين بلا را روي سر مدعيان اصلاحات خراب كرده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يك آدم خسيس كه از زندگي به تنگ آمده بود قصد خودكشي داشت، براي اينكه برق مصرفي به حساب خودش نوشته نشود، با برق همسايه خودكشي كرد!

 



موج نگراني در غرب از عملي شدن تهديدهاي ايران

تمركز رسانه هاي منطقه اي و جهان بر پاسخ كوبنده رهبرانقلاب در مقابل تهديدات غرب، حكايت از نگراني هاي گسترده اي در ميان تحليل گران غربي دارد.
در همين رابطه پايگاه اينترنتي شبكه خبري سي ان ان در گزارشي نوشت: رهبر جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه تهران از برنامه هسته اي خود دست نمي كشد و با هرگونه تحريم و تهديدي به شدت برخورد مي كند.
سي ان ان در ادامه به بخش ديگري از سخنان رهبري اشاره كرده و مي نويسد: تهديد به گزينه نظامي به ضرر آمريكاست و آنها 10 برابر بيشتر از اين جنگ ضرر مي كنند.
اين شبكه آمريكايي نوشت: رهبر ايران در خطبه هاي نمازجمعه تهران تاكيد كرد كه برخي منطقي جز زور را نمي پذيرند و راهي به جز خونريزي براي نيل به اهدافشان ندارند. وي به آمريكا و ديگر همپيمانانش هشدار داد كه در مقابل تهديدات و تحريم نفتي، ايران گزينه هايي را در اختيار دارد كه در صورت لزوم به اجرا مي گذارد.
روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط نيز يكي از بخشهاي مهم خبري خودرا به بازتاب بيانات رهبري اختصاص داده است. اين روزنامه تيتر «حمله به ايران 10 برابر بيشتر به آمريكا آسيب مي زند» را براي مطلب خود انتخاب كرده و مي نويسد: رهبرانقلاب اسلامي ايران تاكيد كرد كه ايران تهديداتي را در دست دارد كه مي تواند آنها را در زمان مناسب به اجرا بگذارد.
اين روزنامه در گزارشي مفصل بخشهاي مهم بيانات رهبري را بازتاب داده و در پايان اين گزارش به استقرار موفقيت آميز ماهواره نويد علم و صنعت در مدار زمين به عنوان جديدترين موفقيت ايران در عرصه هوا فضا اشاره كرده است.
شبكه خبري الجزيره نيز در بخش خبري خود به بازتاب سخنان مهم رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: آيت الله خامنه اي تاكيد كرد كه ايران در برابر تهديدات مقابل به مثل خواهد كرد.
اين شبكه در ادامه به اظهارات اخير «يورام كوهن» رئيس شاباك اشاره كرده و مي نويسد: اين مقام اسرائيلي احتمال جنگ در منطقه طي سال جاري را بسيار اندك دانست.
اظهارات اخير «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي در كنفرانس امنيتي هرتزليا نيز از سوي الجزيره بازتاب داده شده است. وي در اين كنفرانس اظهار داشت: اگر تحريمها عليه ايران به نتيجه نرسد بايد درباره گزينه نظامي عليه اين كشور فكر كرد.
روزنامه الرايه قطر نيز پاسخ محكم ايران به تهديدات نفتي را مورد توجه قرار داد و نوشت: رهبري ايران در خطبه هاي نمازجمعه كه به صورت مستقيم پخش مي شد تاكيد كرد كه ايران هر گروه يا ملتي را كه با رژيم صهيونيستي بجنگد مورد حمايت قرار مي دهد.
پايگاه خبري الانتقاد لبنان نيز با پوشش كامل بيانات مقام معظم رهبري نوشت: آيت الله العظمي امام خامنه اي تاكيد كرد كه سياستهاي آمريكا در منطقه شكست خورده است.
روزنامه القدس العربي در بخش اخبار مهم پاسخ ايران هرگونه تهديد نظامي و نفتي را مورد توجه قرار داده است.
روزنامه الدستور اردن نيز به اين بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره كرده كه تاكيد كردند: اسرائيل حقيقتا يك غده سرطاني است كه بايد از ميان برداشته شود.
روزنامه النهار لبنان نيز چاپ تصويري از مراسم سالگرد بازگشت امام خميني(ره) به ميهن تاكيد كرد: رهبري ايران تاكيد كرد كه ايران از هر گروهي كه با اسرائيل بجنگد حمايت مي كند.
اين روزنامه در ادامه به موفقيت اخير ايران در عرصه هوافضا همزمان با جشنهاي پيروزي انقلاب اسلامي توجه داشته است.
اما روزنامه السفير لبنان در تحليلي با عنوان « آيا صداي طبل جنگ در منطقه به گوش مي رسد» نوشت: در روزهاي اخير جبهه گيريهاي متعددي به وجود آمده، بحران سوريه وارد مراحل تازه تري شده و برخي از احتمال جنگ در منطقه در بهار 2012 سخن مي گويند.
اين روزنامه با چاپ تصويري از مراسم نمازجمعه تهران مي نويسد: ايران تاكيد كرده كه پاسخ تهديدات را با قدرت تمام خواهد داد و با نگاهي به منطقه نيز متوجه مي شويم كه پايگاههاي نظامي و ناوگان آمريكا در كشورهاي حاشيه خليج فارس در جيب كوچك ايران قرار دارند.
روزنامه الوطن عمان نيز به بازتاب بيانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: آيت الله خامنه اي تاكيد كرد كه ايران در برابر تهديدات غربيها در زمينه برنامه هسته اي اين كشور مقاوم است.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤خطبه هاي نماز جمعه رهبر عزيزمان همچون باران بهاري روح و قلب و جانمان را نوازش كرد و اشك شوق در چشمانمان جاري ساخت. به خاطر وجود چنين رهبر شجاع و دليري سجده شكر به جا مي آورديم و براي سلامتي اش دعا مي كنيم.
از تماس هاي تعدادي از نمازگزاران 14 بهمن تهران
¤به انقلابيون در كشورهاي عربي مي گويم اگر بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي عربي نماز جمعه تهران را نصب العين خود قرار دهند هيچ گاه منحرف نخواهند شد.
اللهيار زين ساز كاشاني
¤خدايا تو شاهد باش ما همچنانكه سالها جانهايمان را براي نصرت دين تو و فرزندان پيامبرت در دست گرفته ايم امروز نيز آماده ايم بيشتر از گذشته اين وظيفه و تكليف را عمل كنيم، پس ياريمان فرما.
9915---0914
¤نماز جمعه باشكوه و فراموش نشدني به امامت ولي امر مسلمين در سرماي تهران، انقلابي بود عليه فتنه گران، ساكتين فتنه و تفرقه افكنان كه زير چرخ پرشتاب و محكم و عظيم انقلاب اسلامي و امت انقلابي خرد و نابود خواهند شد.
حبيب ديناروندزاده
¤ابراز احساسات پاك، صادقانه و صميمي و در عين حال غريبانه جواناني از جهان اسلام كه به ميزباني ام القراي جهان اسلام در حضور رهبر معظم انقلاب گرد هم آمدند و نزد مقتداي خود اشك ريختند و همدلي و همسويي با انقلاب اسلامي و وحدت و اخوت اسلامي و تكيه بر مقاومت و بيداري اسلامي را فرياد كردند و در كنار همه اينها فرياد زينب گونه همسر شهيد مصطفي احمدي روشن شهيد فن آوري هسته اي مان چون ستاره اي روشني بخش ستارگان حاضر بود. رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب نيز خلأهاي مسير را پر كرد. همه اين موهبت ها گوشه اي از درخشش ارزشهاي ديني است كه به لطف خدا و مسلمانان جهاني خواهد شد. ان شاءالله
محمودي
¤آمريكاي مستكبر اعلام مي كند گروه طالبان ديگر دشمن ما نيستند و با آنها در قطر مذاكره مي كند اما هر روز در وزيرستان پاكستان به بهانه وجود طالبان آنجا را بمباران مي كند؟ مشكل مستكبران طالبان نبودند و نيستند. كينه ورزي با مسلمانان و اسلام از ابتدا سبب اين جنايات بوده است.
3921---0915
¤از سازمان حج و زيارت انتظار داشتيم طوري قرعه كشي نمايد تا افرادي كه به دفعات توفيق انجام عمره را داشته اند در اولويت هاي آخر قرار گيرند و كساني كه تا به حال موفق به انجام اين سنت حسنه نشده اند در اولويت هاي اول قرار گيرند. متاسفانه شاهديم كه اين سازمان چنين ايده اي را اعمال نكرده است و اين جفايي بر حق كساني است كه تا به حال اعزام نشده اند و بايد 8-7 سال منتظر بمانند. انتظار تجديدنظر را از مسئولين حج و زيارت داريم.
وحيد پاسبان
¤از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود همان گونه كه در چند نوبت حقوق مديران را افزايش دادند نسبت به افزايش حقوق معلمين هم عنايت نمايند.
1979---0917
¤از مسئولين بازرسي درخواست مي كنم بر قيمت هاي موجود در رستوران مهتاب واقع در آزادراه تهران-قم نظارت بيشتري داشته باشند.
7344---0912
¤چرا برخي از مديران حاضر نيستند پيمانكاران واسطه حذف شوند؟ از مسئولين دلسوز درخواست مي شود اين معضل را براي هميشه حل كنند.
يك كارگر پيمانكاري
¤مبارزه با گرانفروشي را از گرانفروشان عمده مثل فروشندگان عمده خودرو، شركت ها و كارخانه ها شروع كنيد. نگين خودرو حدود 20 روز پيش طي آگهي اعلام نمود رنو قسطي 6 ميليون و چهار صد و حالا پس از 20 روز اعلام نموده 7 ميليون و سيصد؛ طي 20 روز 900 هزار تومان افزايش قيمت؟!
4846---0912
¤روستاي رند يكي از روستاهاي بسيار محروم و فقيرنشين مرزي از توابع شهرستان ماكو در آذربايجان غربي است مردم روستا در زمستان در سرماي سخت به زحمت مي افتند با توجه به عبور لوله هاي گاز صادراتي از اين روستا حل مشكل نصب و انشعاب گاز اين روستا از طرف شركت ملي گاز ضرورت دارد. اين حداقل انتظار مردم روستاست.
جمعي از اهالي روستاي «رند»

 



رئيس ستاد انتخابات خبر داد تأييد 413 داوطلب ردصلاحيت شده مجلس نهم

رئيس ستاد انتخابات كشور از بررسي اعتراضات داوطلبان نامزدي انتخابات مجلس نهم خبر داد و اعلام كرد كه 413 داوطلب ردصلاحيت شده مورد تأييد قرار گرفتند.
صولت مرتضوي در حاشيه تجديد ميثاق مسئولان وزارت كشور با آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره) در گفت وگوي كوتاهي با خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: به لطف خدا زمينه مناسبي براي برگزاري انتخابات باشكوه و گسترده در كشور فراهم است.
وي همچنين با اشاره به آمادگي كامل فرمانداران و هيئت هاي اجرايي براي اجراي منويات مقام معظم رهبري، افزود: همه مسئولان تلاش دارند انتخاباتي سالم و پرشور را برگزار كنند.
رئيس ستاد انتخابات كشور ابراز اميدواري كرد با حضور حداكثري مردم و تلاش همه جانبه مسئولان انتخابات پرشوري برگزار و ضمن ثبت برگ زرين ديگري در تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي، پاسخ دندان شكني به دشمنان ايران اسلامي داده شود.

 



اشتون: آماده مذاكره با ايران در هر مكاني هستيم

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده گروه 1+5 بر تمايل اين گروه براي از سرگيري مذاكرات با جمهوري اسلامي ايران در هر مكاني طبق انتخاب تهران تاكيد كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، كاترين اشتون در جريان سفر به بروكسل درباره زمان آغاز مذاكرات ميان ايران و 1+5 گفت: ما منتظر از سرگيري تماس ها با ايران هستيم. من جوابيه اي به طرف ايراني در چارچوب مقدمات براي از سرگيري مذاكرات، ارسال كردم.
وي افزود: ما خواهان از سرگيري مذاكرات هستيم و مي خواهيم در استانبول يا هر مكان ديگري كه ايران انتخاب مي كند، به ميز مذاكره بازگرديم.
در همين رابطه خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه كاترين اشتون در سفر به برزيل درباره برنامه هسته اي ايران با مقامات اين كشور گفت وگو و تبادل نظر خواهد كرد.
وزارت امور خارجه برزيل روز جمعه اعلام كرد كه كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز يكشنبه براي مذاكراتي فراگير به ويژه درباره بحران سوريه و مساله هسته اي ايران سفري رسمي به برزيل خواهد داشت.
يك سخنگوي وزير امور خارجه برزيل اعلام كرد كه اشتون روز دوشنبه با آنتونيو پاتريوتا، وزير امور خارجه برزيل براي مذاكراتي كه بحران مالي اروپا، روند صلح خاورميانه، مذاكرات در خصوص توافق تجاري ميان اتحاديه اروپا و مركوسور (بلوك تجاري آمريكاي جنوبي) و مقامات نشست ماه ژوئن درباره توسعه پايدار را شامل خواهد شد، ديدار خواهد كرد.
هياهوي رسانه اي غرب درباره
سفر مجدد بازرسان آژانس به ايران
كشورهاي غربي كه به هيچ وجه خواهان حل صلح آميز موضوع هسته اي با توجه به حق قانوني جمهوري اسلامي ايران نيستند پيش از انجام سفر دوم بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران مدعي اشتباه بودن اين سفر شده اند.
به گزارش مهر، روزنامه نيويورك تايمز به نقل از ديپلمات هاي آمريكايي و اروپايي مدعي شده كه سفر آتي بازرسان آژانس به ايران اشتباه است.
به ادعاي اين ديپلماتها، از آنجا كه سفر بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به تهران، نگراني هاي آنها را درباره برنامه هسته اي ايران برطرف نمي كند، سفر آنها به ايران امري اشتباه است.
براساس برنامه اعلام شده، آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده كه مذاكرات جديد در تهران در 21فوريه (دوم اسفند) آغاز خواهد شد.
اين نهاد بين المللي اعلام كرده مذاكرات جديد در تهران در خصوص موضوع هسته اي ايران را در 21 و 22 فوريه (روزهاي سه شنبه و چهارشنبه، دوم و سوم اسفند) انجام خواهد داد. اين مذاكرات پس از گفتگوهاي مسئولان آژانس در تهران طي روزهاي 29 تا 31 ژانويه انجام مي شود.
در بيانيه آژانس آمده است نشست جديد در تهران در روزهاي 21 و 22فوريه برگزار خواهد شد. در اين بيانيه مي افزايد هيئتي شش نفره از آژانس پس از سفر به تهران براي توضيح و تشريح مسائل حل نشده، به وين بازگشت آژانس در نوامبر گذشته تحت فشارهاي آمريكا و متحدان غربي اش در گزارشي سياسي مدعي احتمال وجود بعد نظامي در برنامه هسته اي ايران شده بود.

 



مهمانپرست: ادعاهاي ضد ايراني مدير اطلاعات ملي آمريكا بي پايه و اساس است

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن رد ادعاهاي بي پايه و اساس مدير اطلاعات ملي آمريكا، تصريح كرد: كساني كه خود متهم به حمايت از ترور دانشمندان ايراني هستند نمي توانند چنين اتهامات نادرست و كذبي را متوجه جمهوري اسلامي ايران كنند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در واكنش به اظهارات جيمز كلاپر مدير اطلاعات ملي آمريكا در جلسه كميته اطلاعاتي سناي آمريكا اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران ادعاهاي بي پايه و اساس آقاي جيمز كلاپر در خصوص كشورمان را قويا رد مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران كشوري مسئول و متعهد به مباني حقوق بين الملل و منشور ملل متحد مي باشد و عملكرد سه دهه گذشته انقلاب اسلامي نيز مويد اين واقعيت است، افزود: كساني كه خود متهم به حمايت از ترور دانشمندان ايراني در تهران مي باشند نمي توانند چنين اتهامات نادرست و كذبي را متوجه جمهوري اسلامي ايران كنند.
كلاپر اخيرا مدعي شده بود كه سرويس هاي اطلاعاتي خارجي روسيه، چين و ايران بزرگ ترين تهديد در سال هاي آتي براي آمريكا خواهند بود.

 



همه شما كلنگي هستيد غير از من كه در بروكسل مبارزه مي كنم ! (خبر ويژه)

عضو خوش نشين حزب مشاركت كه در بروكسل مبارزه(!) مي كند، مي گويد قلب جنبش سبز در زندان اوين و رجايي شهر مي تپد.
رجب مزروعي به اعتبار تعداد گاف هايي كه داده به عنوان «آقاي سوتي» در حزب مشاركت شناخته مي شود. او از يك سال و نيم پيش و در حالي كه در معرض هيچ گونه احضار و بازداشتي نبود، ترجيح داد به همراه پسرش به بروكسل برود و از يوروها و دلارهاي اعطايي بهره مند شود و البته چند وقت يكبار هم بيانيه هايي به نام حزب مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب (شاخه خارج كشور)، جمعي از نمايندگان ادوار، جمعي از جوانان اصلاح طلب، شوراي هماهنگي سبز(به همراه اردشير اميرارجمند) صادر كند.
آقاي «مرگ موش» اخيرا در مقاله اي، به اوضاع وخيم فتنه گران پرداخته و بي آن كه به نامزدي 700 اصلاح طلب در انتخابات اشاره كند، نوشته است: پس از بسته شدن راه انتخابات بر روي اصلاح طلبان، بخشي از نيروها به اين نتيجه رسيده اند كه ديگر اميد بستن به اصلاحات درون نظام بيهوده است و بايد به دنبال تغيير نظام بود آن هم به هر شيوه اي! حتي اگر به كمك نيروي خارجي و حمله نظامي باشد، و اين در حالي است كه ميدان مانور اصلاح طلبان روز به روز براي دفاع از راهبرد اصلاحات سخت تر و تنگ تر شده است و چهره هاي شاخص اين جريان نيز به دليل محدوديت ها و شرايط نظامي امنيتي قادر به اعلام نظر و تحليل و تبيين اوضاع و ارتباط با بدنه نيستند. البته بخشي از نيروهاي جوان نيز در دام توري افتاده اند كه حاكميت براي ايجاد ياس و نااميدي در جامعه گسترده است و با توجه به شرايط حادث از هرگونه تغيير مايوس گشته و به كناره گيري از عالم سياست رو آورده و راه عافيت زندگي را در پيش گرفته اند و بعضا هم اينان بذر نااميدي در دل ديگران مي پاشند و در زمين بازي حاكميت مشغول به بازي و گل زدن به تيم سبزند!
وي با توهين به خلقيات ايرانيان مي افزايد: يكي از خلقيات و روحيات غالب ايرانيان عجول بودن است و ديگري افراط و تفريط، به تعبير يك نظريه پرداز در عرصه فردي يا جمعي جامعه ما «جامعه كلنگي» يا «كوتاه مدت» است و از اين روست كه يك روز به خيابان مي آييم اما روز ديگر به «خانه» مي رويم و به گونه اي تسليم شده و سكوت مي كنيم كه گويا اصلا قبلا انقلابي براي رفع اينها نبوده است!
وي درباره اخلاق فرصت طلب خود و اين كه چرا نايستاد تا مبارزه كند، توضيحي نداد.
گفتني است اخيرا اردشير اميرارجمند ديگر عضو شوراي دو نفره «هماهنگي سبز» (مقيم پاريس) در راستاي نزديكي بيشتر به سازمان سيا، به مصاحبه با ارگان اين سازمان (راديو فردا) تن داد. وي در اين مصاحبه با تشكيك و اعتراض خبرنگار راديو فردا مواجه شد كه «فعالان سياسي معتقدند راهپيمايي هاي شما به خصوص در اسفند سال گذشته با استقبال مواجه نشد». او اين واقعيت را انكار كرد و گفت: تجمع اسفند موفقيت آميز بود و بعد از آن، 22 خرداد هم تجمع داشتيم(؟!!) كه آن هم موفق بود.
ظاهرا بالاترين در واكنش به همين اظهارات مزروعي و ارجمند نوشته است: «آقايان شوراي هماهنگي ما گوسفند نيستيم كه بيانيه هاي تحقيرآميز دعوت به راهپيمايي سكوت از ساعت 4 تا 7 مي دهيد. مگر ما گله شما هستيم. واقعا شرم بر شما و بيانيه هاي شما!


 



ما نفوذي شريعتمداري هستيم يا شما كه در پاريس افتضاح به بار آورديد؟! (خبر ويژه)

«به جاي اينكه منتقدان در ميان اپوزيسيون را متهم كنيد كه آدم حسين شريعتمداري يا حيدر مصلحي هستيد، بگوييد در جلسات پشت درهاي بسته شما چه مي گذرد تا افتضاح كنفرانس پاريس و نفوذ محمدرضا مدحي تكرار نشود.»
اين مطلب را عبدالستار دوشوكي از مفاخر اپوزيسيون خارج نشين عنوان كرده است. اخيراً برگزاري برخي نشست هاي ممنوع بدون حضور خبرنگاران- حتي خبرنگاران اپوزيسيون- باعث اعتراض طيف هايي از عناصر ضدانقلاب شده است. دوشوكي به «ايران گلوبال» گفته است: من با نگاه دايي جان ناپلئوني مخالفم ولي بايد از تجربيات گذشته درس گرفت. بسياري از افرادي كه در استكهلم دعوت شده اند، در نشست پاريس ] با حضور جهان شاهي و خوانساري[ بودند. آن نشست هم ظاهراً با دعوت فيلسوف معتبر فرانسه يعني پروفسور برنار هنري لويي صورت گرفته بود و خود ايشان در آن جلسه بودند. اما بعدها ثابت شد كه سردار مدحي بخشي از آن پروژه بوده است.
وي اضافه كرد: دنباله آن جلسه در لندن ادامه پيدا كرد. يك جلسه بسته و خصوصي كه در آن حدود 30 نفر شركت كردند. اگرچه 2 دوربين مجهز و بزرگ از آن جلسه فيلمبرداري مي كردند، ولي معلوم نشد آن فيلمبرداري ها براي چه هدف و يا براي چه كساني بود. جلسه لندن شيوه و عملكرد محرمانه و بسته اي داشت كه دقيقاً كپي آن دارد در استكهلم تكرار مي شود، به استثناي اينكه در استكهلم قرار است از اعتبار بنياد يا مركز بين المللي اولاف پالمه هزينه شود. در نتيجه حداقل در عملكرد مخفيانه و انحصارطلبانه و شگردهاي هژموني طلبي شباهت هايي وجود دارد.
دوشوكي با يادآوري مجدد ماجراي پروژه الماس قريب (مدحي) گفت: متأسفانه برگزاركنندگان اين نوع جلسات يا حداقل يكي از آنها كه معرف حضور همه است ] ظاهراً نوري زاده[ هر نوع انتقادي را بلافاصله به توطئه حيدر مصلحي وحسين شريعتمداري بر عليه خود مي پندارد و به جاي توضيح دمكراتيك و پاسخگويي شفاف؛ منتقدين را نمايندگان حسين بازجو در خارج از كشور مي نامد.
وي همچنين با اشاره به برخوردهاي غيرشفاف گفته است: شگرد دعوت گزينشي، حذف به دليل خصومت هاي شخصي، تفرقه انداختن و هژموني طلبي در نشست پاريس، لندن و الان هم در نشست استكهلم نمايان است. به عنوان مثال، بنا به دلايلي شخصيت هاي بارز، استخواندار، و شناخته شده اپوزيسيون به اين جلسه دعوت نشده اند، اما در حين حال افرادي، بدليل روابط شخصي و «مراد- مريدي» دعوت شده اند كه حداقل من براي اولين بار اسم آنها را شنيده ام.

 



83 درصد آمريكايي ها مخالف درگيري نظامي با ايران هستند (خبر ويژه)

83 درصد شهروندان آمريكايي مخالف درگيري نظامي با ايران هستند.
نتايج يك نظرسنجي كه به سفارش كنگره آمريكا انجام شده، نشان مي دهد 83 درصد شهروندان اين كشور مخالف حمله به ايران و اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي هستند و تنها 17درصد از چنين اقدامي حمايت مي كنند.
اين نظرسنجي به سفارش كنگره و توسط شركت يونايتد تكنالاجيز (UTC) و نشريه نشنال جورنال انجام شده و براساس آن 87 درصد آمريكايي ها با روش هايي مانند خرابكاري و ترور مقامات و دانشمندان هسته اي ايران مخالفت كرده اند. 13درصد با چنين اقداماتي ابراز موافقت كرده اند.
از سوي ديگر 53 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجي، با مجازات و فشارهاي اقتصادي عليه ايران مخالفت كرده اند در حالي كه 47درصد موافق با اين اقدامات هستند.
ترس از اقدامات تلافي جويانه ايران و سرنوشت شوم دو جنگ در عراق و افغانستان از دلايل اصلي مخالفت افكار عمومي آمريكا با توسل به روش هاي نظامي و خرابكاري و ترور به شمار مي رود. ضمن اينكه آمريكا روزگار اقتصادي تيره و تاري را سپري مي كند و در صورت بروز هرگونه تنش، اين چشم انداز تيره تر نيز خواهد شد.
يادآور مي شود لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا، روز جمعه در ديدار با نظاميان يك پايگاه هوايي پنتاگون در آلمان، از نگراني آمريكا نسبت به فروپاشي جبهه متحدان آمريكا خبر داد و گفت مهم ترين مسئله براي ما حفظ اتحاد در تشديد فشار و تحريم اقتصادي عليه ايران است.
با اين حال شموئل بار مدير تحقيقات موسسه سياست و استراتژي در مركز امنيتي هرتسليا در دوازدهمين دور از همايش هاي اين مركز صهيونيستي گفته است: تحريم اقتصادي عليه ايران نتيجه عكس دارد و پيشرفت هسته اي ايران را تسريع خواهد كرد.

 



نيويورك تايمز: ايران تسليم نمي شود بايد رفتار آمريكا عوض شود (خبر ويژه)

روزنامه نيويورك تايمز از اوباما خواست به جاي اينكه جملات فريبنده ادا كند به اقدام عملي براي جلب اعتماد جمهوري اسلامي بپردازد.
اين روزنامه با بيان اينكه رهبر ايران با جملات زيبا قانع نمي شود، نوشت: آمريكا براي خروج از بن بست درازمدت مقابل ايران بايد بداند كه اين كشور هرگز تسليم آمريكا نمي شود.
توماس پيكرينگ (معاون سابق وزارت خارجه) و ويليام لورس (ديپلمات سابق) در اين تحليل تصريح كرده اند: ايران توقع دارد انقلاب اين كشور و نقش درخور شأن آن در منطقه به رسميت شناخته شود، نيروهاي نظامي آمريكا از منطقه خارج شوند و فناوري هسته اي اين كشور پذيرفته شود. آمريكا بايد به انقلاب ايران احترام بگذارد و در مقابل از ايران بخواهد به همكاري در زمينه عراق و افغانستان بپردازد. همچنين مي توان فناوري هسته اي ايران را به موازات نظارت مداوم آژانس بين المللي انرژي اتمي، پذيرفت. البته ايران انتظار دارد آمريكا معيارهاي دوگانه از جمله در حوزه هسته اي و فعاليت هاي اتمي اسرائيل را كنار بگذارد.
نيويورك تايمز خواستار بازسازي سياست نيكسون در قبال چين شده اما مي نويسد: در آن زمان مائو براي پذيرش سلطه آمريكا در برخي حوزه ها آماده بود اما رهبري ايران از 33 سال پيش تا به امروز دست رد بر هرگونه اداره تك قطبي جهان توسط آمريكا زده است. حافظه تاريخي ايراني ها نقش مخرب آمريكا را در تاريخ سياسي اين كشور از ياد نمي برد؛ آمريكا در سقوط دولت ملي مصدق در 1953 و حمايت از رژيم پهلوي نقش آفريني كرد، از حمله صدام به ايران در دهه 80 حمايت كرد و در تمام اين سالها تلاش كرد ايران را منزوي كند. رهبري ايران مردي نيست كه با حرف متقاعد شود، او را بايد با عمل متقاعد كرد. در قبال ايران آمريكا بايد قدم هاي روسيه را بردارد.

 



رابطه امنيت اسرائيل با سقوط رژيم عربستان (خبر ويژه)

يك مقام بلندپايه رژيم صهيونيستي گفت: تل آويو از سقوط رژيم سعودي و تعداد ديگري از رژيم هاي عرب حوزه خليج فارس هراس دارد.
به گزارش العالم، يورام كوهن رئيس دستگاه اطلاعاتي و امنيتي داخلي رژيم صهيونيستي (شاباك) نسبت به سقوط «رژيم هاي ميانه رو ديگري مانند رژيم عربستان سعودي و تعدادي از رژيم هاي خليج فارس» ابراز نگراني كرد.
كوهن افزود: نگرانيهايي درباره سقوط رژيم هاي ميانه رو ديگر مانند عربستان و ديگر كشورهاي عرب خليج فارس وجود دارد تا جايي كه شاهد تغييرات داخلي و تغييرات ديگري درباره روابط و نوع نگاه به اسرائيل خواهند بود.
او گفت: دقيقا نمي دانم مصر، تونس و ليبي به چه زماني نياز دارند تا به ثبات بازگردند و زندگي به طور طبيعي جريان پيدا كند.

 



گرگيجه اسرائيل از نفوذ راهبردي و قدرت نظامي ايران در خاورميانه (خبر ويژه)

بان كي مون دبير كل سازمان ملل در سفر به فلسطين اشغالي شدت سرسپردگي و بي شخصيتي خود را به نمايش گذاشت. در همين حال مقامات رژيم صهيونيستي به شدت از نفوذ منطقه اي ايران ابراز وحشت كردند.
بان كي مون در ديدار با پرز و ليبرمن، رئيس و وزير خارجه رژيم صهيونيستي بي آن كه كوچك ترين اعتراض يا پرسشي را نسبت به تسليحات اتمي اسرائيل و عدم نظارت بين المللي بر فعاليت هاي آنها مطرح كند، گفته است: من از مقامات ايراني خواسته ام ثابت كنند برنامه اتمي آنها براي اهداف مسالمت آميز است و من فكر مي كنم آنها هنوز جامعه بين المللي را قانع نكرده اند.
وي همچنين به پرز گفته است: ديدار من در مقطعي انجام مي گيرد كه همه چيز در اطراف ما به هم ريخته است. هر دوي ما نگران چگونگي دستيابي به صلح و امنيت در منطقه هستيم. من به شما قول مي دهم پيرامون ايران، حماس، نوار غزه و رويدادهاي سوريه با صدايي بلند اقدام كرده و سخن گويم.
شيمون پرز در اين ملاقات گفته است: اسرائيل از تغييرات آينده در دنياي عرب حمايت مي كند ولي بايد مطمئن بود كه اين تغييرات تغييراتي براي آزادي و پيشرفت است و نه، همانطوري كه شاهد آن هستيم، تغييري به نفع بنيادگرايان مذهبي و محدوديت براي آزادي و دموكراسي.
آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي نيز در ملاقات بان كي مون ابراز نگراني كرد در صورتي كه ايران به كنترل عراق دست يابد، يك زنجيره كشورهاي تحت نفوذ ايران، عراق- سوريه- لبنان بوجود خواهد آورد و اسرائيل و اردن را با چالشي عظيم روبرو خواهد كرد، واقعيتي كه ثبات در منطقه را خدشه دار كرده و امنيت جهاني را به مخاطره خواهد انداخت.
يادآور مي شود مقارن با سفر كي مون به تل آويو، برخي مقامات اين رژيم مدعي شده اند «اسرائيل توان حمله به مراكز هسته اي ايران را دارد.» موشه يعالون معاون نتانياهو در كنفرانس سالانه هرتزليا گفته است: توان حمله به تأسيسات اتمي ايران وجود دارد.
آويو كوخاوي رئيس سازمان اطلاعات ارتش اسرائيل نيز گفته است: فشارهاي بين المللي به تغيير استراتژيك در سياست اتمي ايران منجر نشده است.
ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل هم در كنفرانس امنيتي هرتزليا گفت: اگر تحريم هاي غرب در توقف برنامه اتمي ايران ناموفق باشد، اقدام نظامي در دستور كار قرار مي گيرد.
اما آويو كوخاوي تصريح كرده است: 200 هزار موشك با بردهاي مختلف از ايران و سوريه و لبنان و نوار غزه، عمق اسرائيل را نشانه گرفته است.
وي اضافه كرد: اين 200 هزار موشك قادرند اهدافي را در عمق اسرائيل و تل آويو مورد هدف قرار دهند. دشمنان ما امروز قادرند هر نقطه اي از اسرائيل را بزنند و برخي از اين موشك ها بردهاي صدها كيلومتري دارند.
به گزارش راديو اسرائيل جيمز وولسي رئيس اسبق سازمان جاسوسي آمريكا نيز اخيراً گفته است: ايران از تهديدهاي نظامي اسرائيل و غرب، حتي ككش هم نمي گزد. آنها غيرمنطقي(!) هستند و از تهديد به حمله نمي هراسند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14