(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انقلابيون بحرين: مردم بحرين با سخنان آيت الله خامنه اي به ميدان شهدا باز خواهند گشت
تجديد ميثاق هيئت دولت با آرمان هاي امام (ره) و شهدا
آغاز رزمايش حاميان ولايت نيروي زميني سپاه در جنوب كشور
 افتتاح خط توليد سامانه موشك كروز دريايي «ظفر»
ريچارد هاس: آمريكا از هرگونه اقدام هزينه زا و ماجراجويانه در مقابل ايران پرهيز كند
دولت عراق: تحريم هاي آمريكا عليه ايران را اجرا نمي كنيم
به همت انتشارات اسوه نخستين مفاتيح مستند كشور منتشر شد
پرداخت وام 100 ميليوني به شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري
بهره برداري از پروژه اصلاح غبارگيري كارخانه فولاد مباركه
حداد عادل: 110 شبكه ماهواره اي عدم حضور مردم در انتخابات را تبليغ مي كنند
رئيس ستاد انتخابات كشور: زمينه برگزاري انتخابات پرشور در كشور فراهم است
آيت الله جعفر سبحاني: نظر خبرگان قانون اساسي كاهش قدرت رئيس جمهور بود
اخبار ادبي و هنري



انقلابيون بحرين: مردم بحرين با سخنان آيت الله خامنه اي به ميدان شهدا باز خواهند گشت

جنبش ياران انقلاب 14 فوريه در بيانيه اي اعلام كرد بي ترديد سخنان رهبر انقلاب اسلامي به مردم بحرين اين اعتماد به نفس را داد تا دوباره به ميدان شهدا بازگردند.
جنبش ياران انقلاب 14 فوريه بحرين در واكنش به سخنان حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تبريك سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه جنبش 14 فوريه، به نيابت از ملت بزرگ بحرين و انقلاب شكوهمند 14 فوريه از توجه بسيار آن حضرت به انقلاب مردمي اين كشور و دعا براي پيروزي آن بر ظالمان و ستمگران كمال تشكر و امتنان را داشته و تقدير مي نمايد.
انقلابيون بحرين خاطرنشان كردند: فرمايشات رهبر بزرگ انقلاب اسلامي ايران در واقع مرهمي بر زخم هاي ملت، جوانان و خانواده هاي شهدا و مجروحان و آسيب ديدگان بي گناه و بي دفاع بحريني است و انگيزه اي بزرگ به اين ملت داد تا در ميدان ها و خيابان ها با انگيزه تر از گذشته حضور يافته و قيام و مبارزه خود را تا غلبه بر ستمگران و ظالمان آل خليفه و تحقق پيروزي نهايي ادامه دهد و بي ترديد اين سخنان به مردم بحرين اين اعتماد به نفس را داد تا دوباره به ميدان شهدا بازگردند.
انقلاب 14 فوريه بحرين انقلابي اسلامي است كه نه حاكميت ليبرال ها را مي پذيرد و نه هيچ گاه خواهان نمونه تركي- اردوغاني- آمريكايي است؛ انقلاب مردم بحرين با شعار «الله اكبر» و «هيهات من الذله» و «جز در برابر خدا سرفرود نمي آوريم» آغاز شد و تمام مردم بحرين اعم از شيعه و سني را در برمي گيرد و انقلاب براي مقابله با فساد، ديكتاتوري، تروريسم، سركوب سياسي، آزادي بيان و غارت ثروت هاي ملي است و هيچ طايفه و گروه را دربرنمي گيرد.
به همين دليل ياران انقلاب 14 فوريه بحرين در اين بيانيه تأكيد كردند كه تنها خواسته مردم بحرين سرنگوني رژيم خونريز و ستمگر آل خليفه بوده و به هيچ عنوان به اصلاحات سياسي صوري رضايت نخواهد داد و پس از فرمايشات آيت الله خامنه اي با عزمي راسخ و محكم تر از گذشته به مبارزه خود نه تنها عليه آل خليفه كه عليه نظاميان اشغالگر سعودي ادامه خواهد داد و خود را جزيي لاينفك از حلقه مقاومت منطقه در كنار قضيه فلسطين و جنبش مقاومت اسلامي در لبنان و حزب الله تلقي مي كند و ملت بحرين در كنار تمام ملل مظلوم آزاده جهان، انقلابيون تونس، مصر، يمن و منطقه الشرقيه در القطيف، العواميه ، الشويكه و استان الأحساء خواهد ايستاد و هيبت رژيم و حاميان آمريكايي و صهيونيستي آن هيچ گاه ملت بحرين را به وحشت نخواهد انداخت و آن را از راهشان منصرف و منحرف نخواهد كرد.

 



تجديد ميثاق هيئت دولت با آرمان هاي امام (ره) و شهدا

روز شنبه و در چهارمين روز از ايام دهه فجر رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با حضور در حرم امام خميني با آرمان هاي آن امام راحل تجديد ميثاق كردند.
در همين زمينه، محمود احمدي نژاد در حاشيه مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دهه فجر يادآور انديشه ها و آرمان هاي امام (ره) است، بشريت هر چه از آگاهي و بيداري و درك ارزش هاي الهي دارد، مرهون حركت امام(ره) و ايستادگي بي نظير ايشان است.
وي افزود: بدون شك نگاه امام (ره) جهاني بود. جنس امام از جنس پيامبر و انبياي الهي بود و مأموريتش نجات بشر در تمام جهان بود و براي رسيدن بشر به كمالات تلاش مي كرد. هدف او، مقدمه سازي براي تشكيل حكومت جهاني سرشار از عدالت و محبت بود. امام (ره) دلسوز همه مستضعفان بود و در برابر ظالمان ايستاد.
احمدي نژاد تصريح كرد: امام (ره) بسياري از تحولات جهان را پيش بيني كرده بودند. انقلاب او در ادامه راه انبياء بود و امروز وقتي به تحولات جهان به صورت عميق تر نگاه مي كنيم، مي بينيم كه بنيان هاي فكري و فلسفي ليبراليسم در حال فرو ريختن است، همان طور كه امام هم پيش بيني كرده بود و بعد از كمونيسم، ليبراليسم نيز به تاريخ خواهد پيوست.
رييس جمهور در ادامه افزود: امروز منطق حكومت هاي زورگو، منطق سلاح و زور است و ديگر نوآوري و زايش فكري در غرب اتفاق نمي افتد. البته ممكن است در جاهايي پيشرفت هايي هم داشته باشند، اما ديگر بنيان هاي خود را از دست داده اند. در تمام نقاط جهان مي بينيم كه مردم از وضع موجود ناراضي هستند و به انسان هاي ناصالح كه حكومت مي كنند بي اعتماد مي باشند.
وي تصريح كرد: سي و سومين بهار حركت امام (ره) را در حالي جشن مي گيريم كه نگاه ملت ها به سرعت جهاني مي شود و مرزها برداشته مي شود و اين حاصل تيزبيني، هوشمندي و اتكاي امام به انديشه علوي، حسيني و مهدوي است. حكومت جهاني خواهد آمد و غم ها و اندوه ها در جهان برطرف مي شود و اين وعده انبياي الهي و امام (ره) مي باشد و ما انديشه و روح امام را در تك تك آزادي خواهان جهان مي بينيم.
احمدي نژاد پس از حضور در مرقد امام(ره)، به زيارت مزار آيت الله بهشتي و 72 تن از شهداي انقلاب و نيز مزار شهيدان رجايي و باهنر رفت.
همچنين وزير امورخارجه به همراه معاونان، مديران ارشد و كاركنان اين وزارتخانه روز گذشته با حضور در مرقد بنيانگذار انقلاب اسلامي با آرمان هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند.
در همين حال، جمعي از كاركنان وزارت كشور نيز به همراه سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و مهدي محمدي فرد معاون پارلماني وزير كشور با حضور در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با نثار تاج گل، با آرمانهاي امام خميني(ره) تجديد ميثاق كردند.

 



سردار پاكپور خبر داد آغاز
رزمايش حاميان ولايت نيروي زميني سپاه در جنوب كشور

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آغاز رزمايش حاميان ولايت نيروي زميني سپاه در جنوب كشور خبر داد.
سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعلام اين خبر افزود: اين رزمايش از سلسله رزمايش هاي تخصصي نيروي زميني سپاه است كه با شركت بخشي از يگان هاي عملياتي قرارگاه مدينه برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه نزديك به يك ماه قبل نيروي زميني سپاه رزمايش زرهي «شهداي وحدت» را در شرق كشور برگزار كرد اظهار داشت: هم اكنون نيز رزمايش هوابرد «حاميان ولايت» در منطقه عمومي جنوب كشور برگزار مي شود.
سردار پاكپور با تشريح اهداف برگزاري رزمايش «حاميان ولايت» تصريح كرد: اين رزمايش به منظور حفظ و ارتقاي آمادگي يگانها، نمايش بخشي از توانمندي هاي يگان هاي نيروي زميني سپاه در برابر تهديدات و در راستاي انجام رزمايش هاي تقويمي تخصصي اين نيرو انجام مي شود.
وي با بيان اينكه بخشي از نوآوري ها و توانمندي هاي جديد نيروي زميني سپاه در تمامي ابعاد در رزمايش «حاميان ولايت» به نمايش در مي آيد تصريح كرد: بالا بردن توانمندي هاي طرح ريزي و هدايت در سطوح مختلف نيرو همچنين ارتقاي آمادگي هاي اطلاعاتي و عملياتي يگانها به منظور برقراري امنيت در شرايط گوناگون و متفاوت از ديگر اهداف برگزاري اين رزمايش است.

 



با حضور وزير دفاع صورت گرفت
 افتتاح خط توليد سامانه موشك كروز دريايي «ظفر»

خط توليد انبوه سامانه موشك كروز دريايي «ظفر» در چهارمين روز از ايام دهه فجر افتتاح و اولين سري آن تحويل نيروي دريايي سپاه شد.
در اين مراسم كه با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار سرتيپ پاسدار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه، در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع برگزار شد سردار وحيدي در مراسم افتتاح اين خط توليدي، در جمع خبرنگاران گفت: موشك ظفر يك موشك ضد كشتي، كوتاه برد و راداري است كه قادر است اهداف كوچك و متوسط را با دقت بسيار بالا هدف قرار دهد و منهدم كند.
وزير دفاع، قابليت نصب بر روي انواع شناورهاي سبك و تندرو، وزن كم با قابليت ضد جنگ الكترونيك بالا و قدرت تخريب فوق العاده را از ويژگي سامانه موشك كروز ظفر ذكر كرد و افزود: اين سامانه صددرصد بومي و بدست توانمند متخصصين زبده و كارآمد سازمان صنايع هوافضا طراحي و ساخته شده است.
وحيدي در ادامه افزود: موشك ظفر پس از شليك، با كاهش ارتفاع به مرحله كروز مي رسد تا از ديد دشمن پنهان بماند و در مرحله پاياني، پس از كشف هدف در ارتفاع پايين هدف را منهدم مي كند.
وي با اشاره به سرعت عمليات و قابليت هاي تاكتيكي اين سامانه گفت: موشك ظفر قادر است هر 3 ثانيه به صورت تكي و چندتايي اهداف را مورد اصابت قرار دهد.
وحيدي، طراحي، ساخت و توليد انبوه سامانه موشك كروز دريايي ظفر را ظفرمندي ديگري براي صنايع هوافضاي وزارت دفاع توصيف كرد كه توانمندي عملياتي و قدرت تحرك و چابكي نيروهاي دريايي كشورمان را به نحو چشمگيري ارتقا مي دهد.
وزير دفاع در پايان، با قدرداني از تلاش مديران و متخصصان سازمان صنايع هوافضا در طراحي و توليد انواع موشك هاي مورد نياز نيروهاي مسلح، اين دستاورد مهم را به محضر فرمانده كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت ايران تبريك گفت و افزود: موفقيتي را كه امروز شاهد هستيم، به بركت توكل به خداوند قادر متعال، پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و مجاهدت بي وقفه فرزندان رشيد ملت ايران در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع حاصل شده است.

 



ريچارد هاس: آمريكا از هرگونه اقدام هزينه زا و ماجراجويانه در مقابل ايران پرهيز كند

رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا خواستار گفت وگوي غرب با ايران و پرهيز از هرگونه اقدام هزينه زا و ماجراجويانه در اين باره شد.
«ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا در مصاحبه اي كه بر روي وب سايت اين مؤسسه منتشر شده، تأكيد مي كند: كنار آمدن با ايران هسته اي و يا اقدام به يك حمله پيشگيرانه عليه برنامه هسته اي ايران هزينه ها و خطرات زيادي دارد. اين امر سبب مي شود تا به دنبال راه حل تركيبي افزايش تحريم ها و تجديدنظر در ديپلماسي باشيم.
وي با اشاره به دشوار بودن گفتگوها با ايران (كه البته متأثر از رويكرد غرب به گفتگوهاست) و نتيجه گرفتن از اين مذاكرات مي گويد: با وجودي كه تجربه تاريخي نشان داده كه به نتيجه رسيدن با ايران در گفتگوها بسيار مشكل است با اين وجود من با آزمايش و تجربه دوباره آن موافقم. اما نه صرفاً به عنوان يك عنصر در يك رويكرد كلي. ممكن است روشن شود كه ايراني ها ناگهان آماده مي شوند تا در زمينه آنچه كه انجام مي دهند محدوديت هايي را بپذيرند.
ريچارد هاس در بخش ديگري از اين مصاحبه با تكرار ادعاهاي واهي واشنگتن عليه برنامه هسته اي صلح آميز ايران مدعي است: ايران به طور بالقوه يكي از مهمترين مسائل در سياست خارجي دولت باراك اوباما در سال 2012 و منافع ملي حياتي ما خواهد بود. من نمي خواهم شاهد ايران هسته اي باشم اگر ايران به تسليحات هسته اي دست پيدا كند اين كشور سياست هاي بسيار تهاجمي خواهد داشت.
اما اگر فشارهاي اقتصادي به ايران ادامه پيدا كند سبب خواهد شد كه اين كشور به گفتگوها نگاه تازه اي بيندازد اما مشكلي كه ما داريم نمي دانيم كه آيا در رهبري سياسي در ايران نظر واحدي در اين باره وجود دارد يا خير. مسئله ديگري كه وجود دارد ايران ظاهراً از گفتگوها براي حل مسئله استفاده نمي كند بلكه مي خواهد با استفاده از آن زمان بخرد.
هاس مي گويد: بر اين باورم كه آمريكا و جامعه جهاني بايد يك بعد ديپلماتيك را به اعمال تحريم ها معرفي كنند و از سياست عسل و سركه استفاده كند. سركه؛ تحريم هاي اقتصادي و عسل مذاكرات است. لذا من با گفتگوها و فشار با افزايش تحريم ها توامان موافقم و حتي خودمان را بايد براي يك اقدام نظامي احتمالي هم آماده كنيم. ما بايد تمامي مسيرها را همزمان طي كنيم. همچنين مي توانيم شيوه هاي ديگري مانند ويروس هاي كامپيوتري را براي نااميد كردن ايران از برنامه هسته اي بكار بگيريم.
وي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره گفت وگوهاي مستقيم ايران و آمريكا مي گويد: من به گفتگوهاي محرمانه و خصوصي اعتقادي ندارم. هيچ دليلي براي گفت وگوهاي محدود بين اين دو كشور نمي بينم من با گفت وگوهاي 1+5 موافقم زيرا كه موضوع هسته اي ايران مسئله اي بين تهران و واشنگتن نيست بلكه اين موضوعي است كه به جامعه جهاني مرتبط است.
به گزارش شبكه خبري «دويچه وله»، «ولفگانگ ايشينگر» مدير كنفرانس امنيتي مونيخ نيز قبل از شروع به كار رسمي اين كنفرانس درباره خطر يك حمله نظامي به ايران هشدار داد. وي به راديو آلمان گفت: اين حمله شكست سياست و ديپلماسي خواهد بود.
براساس اين گزارش، ايشينگر مهار و محدودسازي سياسي، نظامي و اقتصادي ايران را به عنوان جايگزين حمله نظامي، پيشنهاد داد. به نظر وي اين راهبرد در جريان جنگ سرد نيز پاسخ داد و او دليلي نمي بيند كه در مورد ايران جواب ندهد.
ايشينگر گفت: هيچ تضميني براي موفقيت عمليات نظامي عليه ايران وجود ندارد ضمن اينكه اين اقدام مي تواند خصومت و دشمني در خاورميانه را نيز گسترش دهد. علاوه بر اينها به عقيده وي بايد منتظر ماند و ديد كه آيا واقعاً تحريم هاي شديدتر عليه ايران تأثير خود را نشان مي دهند يا خير.
در اين رابطه دو تن از محققان مؤسسه مطالعات استراتژيك پاريس هم در مقاله اي با زير سؤال بردن سياست دوگانه كشورهاي غربي؛ جنگ آفريني هاي آنها در منطقه، بي توجهي آمريكا و اروپا به تروريسم غرب و ترورهاي هدايت شده توسط غرب در ايران اين پرسش را مطرح كرده اند كه چرا مسئولان غرب با اينگونه تصميم گيري هاي خود مردم خود را در شرايط دشوار قرار مي دهند.
به گزارش روزنامه فرانسوي «لوموند» در مقاله اي با عنوان «منطق جنگ عليه ايران به كجا خواهد انجاميد»، به قلم «پي ير كونزا» و «تي يري كوويل» محققان مؤسسه مطالعات استراتژيك پاريس نوشت: جنگ با ايران به دليل روشن ساختن سياست دوگانه كشورهاي غربي مشروعيت آنها را زير سؤال خواهد برد... ايران تنها كشوري است كه در مورد جنگ عليه آن دست كم پنج كتاب در هر كتابفروشي براي فروش گذاشته شده است. برخي از نويسندگان اين كتاب ها همان افرادي هستند كه حمله آمريكا به عراق را براي يافتن تسليحات كشتار جمعي توجيه پذير و منطقي مي دانستند.

 



دولت عراق: تحريم هاي آمريكا عليه ايران را اجرا نمي كنيم

سخنگوي دولت عراق اعلام كرد كه كشورش از اعمال تحريم هاي ضد ايراني آمريكا معذور است.
«علي الدباغ» سخنگوي دولت عراق در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه تحريم هاي تحميلي آمريكا عليه ايران مشكلاتي را براي عراق بوجود آورده است. بويژه اين كه دو كشور روابط اقتصادي بسيار خوبي با يكديگر دارند. لذا بغداد از واشنگتن مي خواهد كه به اين تحريم ها پايان دهد.
اين در حالي است كه آمريكا، اتحاديه اروپا و تعدادي ديگر از كشورها خواستار اعمال تحريم عليه ايران هستند و بطور خاص بر روي بخش نفتي و بانك مركزي ايران اين تحريم ها را اعمال مي كنند تا برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران را متوقف كنند.
دباغ اظهار داشت: ما روابط اقتصادي گسترده اي در بخش خصوصي با ايران داريم زيرا ايران صادر كننده اصلي مواد غذايي و كالاهاي مهم و ضروري ديگر به عراق است.
وي افزود: حجم بازرگاني ميان عراق و ايران به ميلياردها دلار مي رسد و ايران از برق و سوخت گرفته تا موادغذايي و كالاهاي مختلف و ضروري ديگر به كشور عراق صادر مي كند.
سخنگوي دولت عراق گفت: عراق نمي تواند اين تحريم ها را اعمال كند... ما به دنبال منافع كشور خود هستيم. به همين دليل طي روزهاي آتي از آمريكا مي خواهيم كه ما را از اجراي اين تحريم ها معذور كند.
«سيف الله خان» رئيس كميته روابط خارجي مجلس سناي پاكستان در ديدار عليرضا حقيقيان، سفير كشورمان در پاكستان حمايت دولت، پارلمان و مردم پاكستان از مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران را مورد تاكيد قرار داده و با اشاره به سخنان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در خصوص ممنوعيت به كارگيري از سلاح هاي شيميايي و هسته اي، بهره مندي كشورمان از انرژي صلح آميز هسته اي را حقي غيرقابل انكار توصيف كرد.
رئيس كميته روابط خارجي مجلس سناي پاكستان اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي را اقدامي بيهوده خوانده و با اشاره به پيشرفت هاي قابل ملاحظه كشورمان در تمامي عرصه ها، اظهار داشت: اعمال تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران بي شك موجب رشد و ترقي بيشتر ايران خواهد شد.

 



به همت انتشارات اسوه نخستين مفاتيح مستند كشور منتشر شد

نخستين مفاتيح مستند كشور كه براي تمامي ادعيه خود سند معتبر آورده است توسط انتشارات اسوه به چاپ رسيد.
به گزارش فارس از قم به نقل از ستاد خبري نمايشگاه هاي كتاب استان قم، يكي از محصولات جديد و پرطرفدار انتشارات اسوه، نخستين مفاتيح الجنان مستند و مستدل در كشور است، كه براي تمامي ادعيه خود سند معتبر آورده است.
اين مفاتيح الجنان كه توسط سيد فضل الله ميرشفيعي خوانساري ترجمه شده است، فضائل اهل بيت(ع) را از منابع اهل سنت ذكر مي كند و متن عربي و منبع احاديث را براي آسان شدن فعاليت هاي پژوهشي در پاورقي صفحات براي خوانندگان توضيح مي دهد.
در پايان اين كتاب علاوه بر خطبه فدكيه حضرت زهرا(س)، نام بيش از 200 عنوان كتاب چاپي و خطي كه از جمله منابع اين مفاتيح الجنان مستند هستند نيز ذكر شده است.

 



وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
پرداخت وام 100 ميليوني به شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با افزايش تعداد پارك هاي علم و فناوري مي توان اميدوار بود كه مقام اول علمي و فناوري منطقه را به دست آوريم.
به گزارش مهر، دكتر محمد مهدي نژاد نوري در جلسه اي كه با مديران راه اندازي پارك علم و فناوري قم برگزار شد، گفت: در حال حاضر 25 پارك علم و فناوري در 31 استان كشور مستقر هستند و در مناطقي كه تاكنون پارك علم و فناوري ايجاد نشده است اين پاركها تا پايان سال آينده راه اندازي مي شود.
معاون علمي و تحقيقاتي وزارت علوم تحقيقات و فناوري با اشاره به اينكه بودجه هاي اختصاص يافته به پارك هاي علم و فناوري زياد نيست، اعطاي وام را از ديگر اقدامات حمايتي دولت از پاركهاي علم و فناوري عنوان كرد و گفت: براين اساس به شركتهاي در حال رشد تا مبلغ 10 ميليون تومان و به شركت هاي مستقر در پارك تا سقف 100 ميليون تومان وام اعطا مي شود كه اين حمايت با ابلاغ اساسنامه صندوق شكوفايي و نوآوري افزايش مي يابد.
مهدي نژاد متذكر شد: اين صندوق مي تواند ما را در افزايش تعداد شركتهاي مستقر در پاركهاي علم و فناوري از سه هزار و 600 به 20 هزار شركت دانش بنيان تا پايان برنامه پنجم توسعه، ياري دهد.

 



با حضور معاون رئيس جمهوري انجام شد
بهره برداري از پروژه اصلاح غبارگيري كارخانه فولاد مباركه

آخرين مرحله پروژه اصلاح غبارگيري ناحيه فولادسازي كارخانه فولاد مباركه اصفهان ديروز با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور به بهره برداري رسيد.
مدير اين پروژه روز شنبه در گفت وگو با ايرنا هزينه اجراي اين پروژه را 100 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: اين پروژه با هدف كاهش آلودگي هوا و تامين سلامتي مردم منطقه اجرا شده است.
«ايرج منصوري» افزود: با بهره برداري اين پروژه از شعاع سه كيلومتر به بعد اطراف اين كارخانه هيچ اثري از غبار فولادسازي مشاهده نمي شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين پروژه شامل سه مرحله بود، ادامه داد: مرحله اول از سال 80 تا 82، مرحله دوم از سال 83 تا 87 و مرحله سوم از سال 87 تا 90 اجرا شده است.
به گفته وي در زمان حاضر درجه غبار و آلودگي هوا تا شعاع سه كيلومتري كارخانه فولاد مباركه اصفهان يك تا دو ميكروگرم است.

 



حداد عادل: 110 شبكه ماهواره اي عدم حضور مردم در انتخابات را تبليغ مي كنند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: 120 شبكه ماهواره اي فارسي زبان راه اندازي شده كه 110 تاي آنها تلقين مي كنند كه مردم در انتخابات شركت نكنند تا حضور مردم را كم جلوه دهند.
به گزارش فارس، غلامعلي حداد عادل در همايش جبهه متحد اصولگرايي در اهواز اظهار داشت: اصولگرايي قبل از اينكه يك تشكل باشد چتر فراگيري است كه ارزش هاي انقلاب اسلامي را محترم مي شمارد و به آن مقيد است.
وي ايستادگي در برابر استكبار و بيگانه، رشد علمي، جهاد علمي و خدمتگزاري را از شاخص هاي اصلي اصولگرايي و تفكري دانست كه مردم ايران به آن رأي داده اند و تأكيد كرد: مردم بايد دقت كنند نامزدهاي مختلفي معرفي مي شوند كه بايد به ارزش هاي اصولگرايان معتقد و آن ها را دنبال كنند. پاكي، صداقت، دلسوزي و خدمتگزاري لازمه اصولگرايي است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم بايد خودشان مقايسه كنند و شاخص هاي اصولگرايي را مد نظر داشته باشند، ملاك ها را بسنجند و دست به انتخاب اصلح بزنند، با حفظ وحدت و اخلاق اسلامي مردم را به شركت در انتخابات به عنوان يك وظيفه شرعي تشويق كنند.
وي با اشاره به تلاش هاي دشمن براي بي اهميت شمردن انتخابات در ايران گفت: دشمنان واقعيت ها را ناديده مي گيرند و در موقعيت هاي مختلف القا مي كنند كه مردم در انتخابات شركت نمي كنند و تلاش دارند از طريق تفرقه افكني در داخل كشور به خواسته خود برسند، داستان تحريم، ترور سفير عربستان، تحريم نفت، افزايش قيمت ارز و سكه و... را مطرح مي كنند براي اينكه با تبليغات وسيع مردم را به اين مسائل و گراني و كمبود و مشكلات مشغول كنند تا در انتخابات شركت نكنند.

 



رئيس ستاد انتخابات كشور: زمينه برگزاري انتخابات پرشور در كشور فراهم است

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: زمينه مناسبي براي برگزاري انتخابات پرشور و باشكوه و گسترده در كشور فراهم است.
سيد «صولت مرتضوي» ديروز در حاشيه مراسم تجديد ميثاق مسئولان وزارت كشور با امام خميني در مرقد مطهر امام خميني(ره) در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هيئت هاي اجرايي و فرمانداري در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب در آمادگي كامل بسر مي برند كه بتوانند در 12 اسفند انتخابات سالمي را در كشور برگزار كنند.
معاون سياسي وزير كشور اظهار داشت: 431 نفر از كساني كه اعتراض داشته اند به اعتراض آنان رسيدگي شده و تاييد شدند و فرايند انتخاب به فضل الهي بسيار معقول و منطقي پيش مي رود.

 



آيت الله جعفر سبحاني: نظر خبرگان قانون اساسي كاهش قدرت رئيس جمهور بود

يكي از مراجع تقليد گفت: زماني كه قانون اساسي را مي نوشتيم نظر ما اين بود كه از قدرت رئيس جمهور بكاهيم و به مجلس بدهيم، از اين رو در ابتدا رئيس جمهور قدرتي نداشت اما بعدها قدرت رئيس جمهور زياد شد.
به گزارش مهر، آيت الله جعفر سبحاني شامگاه جمعه در ديدار اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم، با اشاره به نزديك بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كساني كه براي ورود به مجلس انتخاب مي شوند بايد از نوعي تخصص كافي براي پيگيري امور مردم برخوردار باشند.
وي تاكيد كرد: ممكن است فردي نماز شب خوان باشد ولي در مسائل اداري و مجلس تخصص ندارد، اين فرد به درد مجلس نمي خورد.
آيت الله سبحاني تصريح كرد: افرادي بايد به مجلس راه پيدا كنند كه درد و دواي جامعه را لمس كرده باشند و بفهمند كه اشكال كار از كجاست و چه بايد كرد تا جامعه ارتقا يابد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه اگر عقلاي بزرگ در مجلس جمع شوند و فكر ارائه دهند بسياري از مشكلات برطرف مي شود، اظهار داشت: نمايندگان مجلس بايد در موضوعات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و بين المللي و يا در هر كدام از آنها داراي فكر باشند و در مجلس توليد فكر كنند نه اينكه فقط سخنراني كنند.
استاد برجسته حوزه علميه در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم رفع كاستي ها و نارسايي هاي شهري و عمراني شهر قم اشاره كرد و در ادامه توجه به مسائل فرهنگي را مهمتر از مسائل عمراني دانست و افزود: توجه به مشكلات تامين آب و عمران و آباداني از مسائل مهم هستند ولي بازار و جوانان قم بايد مظهر تقوا باشند.
وي اظهار داشت: قم مركز ثقل فقاهت و مرجعيت است و بايد مراكز فرهنگي و علمي آن از جاهاي ديگر بيشتر باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

با حضور نويسندگان و منتقدان
ادبيات انقلاب آسيب شناسي مي شود
نشست بررسي و آسيب شناسي ادبيات انقلاب، 18 بهمن با حضور نويسندگان مطرح ادبيات انقلاب با حضور محمدكاظم مزيناني، قاسمعلي فراست، رضا رئيسي، محمد حنيف و محمدرضا گودرزي در فرهنگسراي فردوس برگزار مي شود.
در اين نشست تخصصي كه ساعت 18 عصر روز سه شنبه 18 بهمن برگزار مي شود، موضوعاتي همچون معرفي و شناخت ادبيات انقلاب، چگونگي ارتقاي سطح داستان ها مورد بررسي قرار مي گيرد.
حضور در اين نشست براي عموم آزاد است و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به فرهنگسراي فردوس واقع در ميدان صادقيه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات در آن شركت كنند.
در همايش بيداري اسلامي در سينما
رئيس مجلس و وزير ارشاد از خانواده شهيد احمدي روشن تقدير كردند
رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در همايش بيداري اسلامي در سينما از خانواده شهيد «مصطفي احمدي روشن» نخبه علمي كشور تقدير كردند.
به گزارش ايرنا، در حاشيه همايش بيداري اسلامي در سينما كه شنبه 15 بهمن در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، «علي لاريجاني» رئيس مجلس و «سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از خانواده شهيد احمدي روشن (همسر و خواهر اين شهيد) با اهداي لوحي تقدير كردند.
همايش بيداري اسلامي در سينما ديروز با حضور سينماگران كشورهاي عربي، آمريكاي لاتين و اروپايي در تهران برگزار شد. اين سينماگران به منظور سي امين جشنواره فيلم فجر در تهران حضور دارند.
در ميان غفلت ايران
سوري ها و كويتي ها سريال امام صادق(ع) را مي سازند
يك تيم سوري و كويتي به مدت يك ماه است در حال فيلمبرداري سريالي به نام «امام الفقها الصادق(ع)» درباره امام صادق(ع) هستند، در حالي كه هشت سال پيش قرار بود سريال اين حضرت در صدا و سيما ساخته شود.
به گزارش فارس، خبرها از شروع فيلمبرداري سريال «امام الفقها الصادق(ع)» به كارگرداني «سامي جنادي» كارگردان سوري حكايت دارد.
بنابر خبر روزنامه «الحيات»، اين سريال تلويزيوني نوشته «حامد العلي» است و به تهيه كنندگي شركت كويتي «الخير» ساخته مي شود.
اين سريال قرار است زندگي امام صادق(ع) كه در ميان اهل سنت ملقب به امام الفقهاء است ساخته شود و مدرسه علميه آن حضرت در مسجد النبي(ص) و پرورش فقها و علما در آن مدرسه به تصوير كشيده شود.
در خلاصه داستان اين سريال كه توسط الحيات منتشر شده، آمده است:
گفته شده او ]امام صادق(ع)[ نخستين مدرس علم كيميا بوده است كه جابربن حيان به دست او پرورش يافته است و «صادق» خوانده شده است.
بنابر اين گزارش يك ماه از آغاز فيلمبرداري اين سريال مي گذرد اما به دلايل عديده اي تاكنون هيچگونه جزئياتي از اين فيلم و داستان آن و اينكه آيا امام صادق(ع) در اين سريال به تصوير كشيده شده اند يا نه، منتشر نشده است.
يك منبع نزديك به دست اندركاران اين سريال علت اين سكوت رسانه اي درباره سريال «امام الفقها الصادق(ع)» نگراني از نتيجه مالي آن براي شركت «الخير» كويت اعلام كرده و افزوده است: درباره شخصيت ابوعبدالله جعفر ]الصادق(ع)[ در ميان مذاهب اسلامي نظرات مختلفي وجود دارد.
در همين حال عنوان شده است كه «ايمن زيدان»، «مني واصف»، «جيهان عبدالعظيم» و «ليليا الاطرش» از بازيگران اين سريال هستند كه در شهرك «الفيصل» كويت در حال تصويربرداري است.
ديدگاه هاي رهبر انقلاب درباره انتخابات كتاب مي شود
كتب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» و «اخلاق انتخاباتي» پيرامون مسائل انتخابات با استفاده از ديدگاه هاي رهبر معظم انقلاب وارد بازار نشر مي شود.به گزارش فارس، به مناسبت نزديك شدن به ايام انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كتب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» و «اخلاق انتخاباتي» به همت موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي») وارد بازار نشر مي شود.
كتاب «انتخابات ليله القدر نظام اسلامي» در 612 صفحه در قطع رقعي شامل گزيده اي از آراء و نظرات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» درباره انتخابات در نظام مردم سالاري اسلامي و كتاب «اخلاق انتخاباتي» در 602 صفحه و در 4 فصل در قطع پالتويي شامل گزيده بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» درباره انتخابات مي باشد.
علاقه مندان براي اطلاع از نحوه تهيه كتب فوق مي توانند با شماره تلفن هاي 66483695 و 66410649 تماس حاصل نمايند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14