(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دبير كنگره شعر بيداري اسلامي: برخي شاعران بحريني به دلايل سياسي نتوانستند به ايران بيايند
بررسي طرح قطع صادرات نفت به اروپا در شوراي عالي امنيت ملي و ستاد اقتصادي قوا
آغاز به كار چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي با حضور رئيس جمهور
انتقاد مقامات چيني از مركل درباره تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران
حضور ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش در سواحل عربستان
تقاضاي مهلت 4 كشور اروپايي از ايران براي تجديد نظر در مصوبه تحريم نفت
كوتاه از انتخابات
آيين تكريم چهره هاي قرآني برگزار شد
غالب قنديل : پرتاب ماهواره نويد پاسخ كوبنده اي به تحريم هاي متوالي غرب عليه ايران است
نماينده سابق انگليس در آژانس: غرب از اشتباهات خود در قبال ايران عبرت بگيرد
مسكو در بيانيه اي تأكيد كرد توافق پشت پرده با آمريكا درباره ايران و سوريه صحت ندارد
يك روزنامه چاپ هند : هند هيچ تعهدي به رعايت تحريم هاي يكجانبه عليه ايران ندارد



نشست رسانه اي كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي
دبير كنگره شعر بيداري اسلامي: برخي شاعران بحريني به دلايل سياسي نتوانستند به ايران بيايند

نشست رسانه اي كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي با حضور دكتر علي اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري و محمدمهدي شريعتمدار دبير كنگره ديروز 15 بهمن در سالن موزه انقلاب حوزه هنري برگزار شد.
دكتر علي اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در اين نشست رسانه اي گفت: قرار است از فردا با حضور اهل ادب و شاعراني كه در امر بيداري اسلامي فعال هستند و شعر گفته اند، اجلاس 2روزه اي با عنوان كنگره شعر بيداري اسلامي برگزار شود.
ولايتي با بيان اين كه موج بيداري اسلامي بيشتر در كشورهاي عرب متمركز بوده است، گفت: طبيعي است كه در انتخاب مهمانان اين كنگره، تمركز ما هم بر كشورهاي عربي بوده است، به ويژه كشورهايي كه در جريان انقلاب هاي منطقه شاهد تحولات جوهري و اساسي در آن ها بوديم.
وي افزود: موضوع بيداري اسلامي با عنوان يك امر مهم فرهنگي احتياج دارد كه در حوزه فرهنگ بيشتر به امر بيداري اسلامي پرداخته شود تا بين صاحبان فكر و انديشه و صاحبان ذوق و هنر تبادل افكار و نظر صورت گيرد.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با عنوان اين مطلب كه «زبان هنر رساترين و گوياترين زبان ها است» گفت: هنگامي كه به اشعار شاعران بزرگ دقت مي كنيم، مي بينيم گاهي شاعري يك كتاب را در قصيده اي گنجانده است، يا يك صحيفه را در يك بيت به طور هنرمندانه و متراكم و غيرقابل جايگزين بيان كرده است. هر بيت حافظ بزرگ يك كتاب است و اين نشان مي دهد كه گوياترين زبان، زبان شعر است.
ولايتي افزود: بدون ترديد در تاريخ بيش از 150ساله بيداري اسلامي، اشعار شاعران نقش ويژه اي در تحول افكار و به حركت درآوردن مردم در حوزه كشورهاي بيداري اسلامي داشته است و امروز هم شاهد چنين مسئله اي هستيم.
وي ادامه داد: براي مثال پس از اشغال سرزمين فلسطين شاعران عرب داد سخن سر دادند و با اشعارشان نقش اساسي در حركت فلسطينيان براي آزاد ساختن كشورشان ايفا كردند.
همچنين در تاريخ ادبيات ما هم نقش شاعراني چون فردوسي در پيشبرد و پيشرفت فكري جامعه ما بسيار تعيين كننده بوده است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي اضافه كرد: براي ايجاد يك همفكري و انسجام در جهت گيري هاي فكري به خصوص در جهان عرب نيازمند برپايي گردهمايي بيداري اسلامي هستيم.
دكتر ولايتي افزود: اگر در جريان برگزاري اجلاس بيداري اسلامي باشيد، مي دانيد كه در جهان اسلام كشوري نيست كه مانند ايران چنين ظرفيتي براي گردهم آوردن افراد مختلف با مذاهب و فرهنگ هاي گوناگون را داشته باشد و چنين همايش ها و كنگره هايي را برگزار كند.
وي با بيان اين كه حدود 80 نفر از شاعران جهان اسلام را دعوت كرده ايم افزود: تعداد زيادي از اين شاعران به كشورمان آمده اند و تعدادي هم اضافه خواهند شد و از فردا محافلي با حضور آن ها تشكيل خواهد شد كه در آن به ارائه ديدگاه ها و اشعارشان درباره بيداري اسلامي مي پردازند.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي اضافه كرد: اشعار، آثار و نظرگاه هاي اين هنرمندان و شاعران به عنوان ميراث فرهنگي در صحيفه بيداري اسلامي باقي خواهد ماند.
در اين نشست محسن مؤمني شريف، رئيس حوزه هنري نيز گفت: حتماً اين كنگره به نتايج مهمي منتهي خواهد شد. اگر چه ممكن است شاعران دعوت شده به آن براي ما شناخته شده نباشند كه اين امر نه به دليل مهم نبودن يا مشهور نبودن آن ها بلكه به دليل افتراق و جدايي است كه ميان ما و ادبيات و دنياي عرب وجود دارد.
مؤمني با بيان اين كه شعر در جهان عرب از جايگاه والايي برخوردار است، افزود: شاعران عرب همواره در متن و جريان تحولات اجتماعي جامعه خود قرار داشته اند و همدوش و هم صداي مردم حركت كرده اند از جمله آن ها مي توان از شاعران فلسطيني ابراهيم تورغان و عبدالرحيم محمود و محمود درويش را نام برد.
رئيس حوزه هنري گفت: اميدواريم شاعران كشورمان بتوانند از برگزاري اين كنگره به خوبي بهره برداري كنند چرا كه ما و اين شاعران علايق و آرمان هاي مشترك داريم.
مؤمني شريف گفت: در سه بخش در خدمت دوستان خواهيم بود: جلسات از فردا ساعت 30:9 در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي شود و جلسات بعدي روزهاي يكشنبه و دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا باز در تالار سوره برپا خواهد شد.
محمدمهدي شريعتمدار، دبير كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي هم در اين نشست رسانه اي درباره برپايي كنگره شعر بيداري اسلامي گفت: از مجموع 150 شاعري كه در نوبت اول انتخاب شدند در حدود 94 نفر براي دعوت به اين كنگره تعيين شدند و نتيجه نهايي اين شد كه 84 نفر دعوت ما را اجابت كردند.
وي ادامه داد: طبق اطلاع ما تاكنون 3 نفر از سفر بازمانده اند و بدين ترتيب 81 شاعر از 12 كشور در اين كنگره حضور خواهند داشت.
دبير كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي درباره تعداد شاعران دعوت شده از هر كشور گفت: در اين كنگره 17 شاعر از كشور يمن، 2 شاعر از سوريه، 11 شاعر از كشور سودان، 9 شاعر از لبنان، 5 شاعر از كشور بحرين، 8 نفر از تونس، 8 شاعر از عراق، 9 شاعر از كشور مصر، 1 نفر از كويت و 1 شاعر عربستاني و همچنين 10 شاعر از ايران حضور خواهند داشت.
وي با بيان اين كه يكي از مشكلات ما در دعوت از مهمانان مصادف بودن اين كنگره با انقلاب هاي منطقه بود، افزود: شاعران دوست داشتند در سالگرد پيروزي و انقلاب شان در كشورهاي خودشان بمانند و اين مشكلاتي را براي ما به همراه داشت.
دبير كنگره گفت: همچنين همزمان با اين برنامه دو برنامه مشابه در مصر در حال برگزاري است و تعدادي از شاعران مدنظر ما مي بايست در آن كنگره ها شركت مي كردند و بر اين اساس نتوانستيم از حضور آن ها استفاده كنيم.
شريعتمدار با بيان اين كه ملاحظات سياسي هم مانع حضور برخي شاعران و هنرمندان در اين كنگره شد، افزود: برخي شاعران بحريني به دلايل سياسي نتوانستند به ايران بيايند و همچنين سه شاعر از ليبي هم به دليل عدم تدارك لازم براي سفر از اين برنامه جا ماندند كه البته حضور شاعران ليبيايي در اين برنامه به دليل وقايع رخ داده در آن كشور براي ما مغتنم بود كه متأسفانه ميسر نشد.
وي با بيان اين كه گرايشات سياسي و مذهبي اين مهمانان هم متنوع است، ادامه داد: در اين كنگره هم از هنرمندان شيعه، هم اهل سنت و هم از مسيحيان دعوت شده و در اين برنامه شركت خواهند كرد.
او در ادامه گفت: از شاعران ايراني كه به زبان عربي اشعاري در رابطه با بيداري اسلامي هم سروده اند دعوت شده كه از معروف ترين آن ها سيدمحمدعلي حسيني، قيس آل قيس، نادر نظام تهراني و جابر الجابري هستند.

 



بررسي طرح قطع صادرات نفت به اروپا در شوراي عالي امنيت ملي و ستاد اقتصادي قوا

يك عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از بررسي طرح دو فوريتي قطع صادرات نفت ايران به اروپا در شوراي عالي امنيت ملي و ستاد اقتصادي قواي سه گانه خبر داد.
اميدوار رضايي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به طرح دو فوريتي قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا گفت: طرح هايي اينچنيني چون به منافع ملي بستگي پيدا مي كند، طبيعتا بايد با رايزني ها و مشورت هايي ميان سه قوه و حتي بالاتر عملياتي شود.
وي در اين زمينه افزود: قطعا صادرات نفت ايران به اروپا با توجه به وضعيت شكننده اقتصادي حاكم در اروپا، صدمات فراواني به كشورهاي عضو اين اتحاديه وارد مي كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: در عين حال بايد به نكات ديگري از جمله رقابتي كه عربستان در صادرات و بازاريابي نفت در مقابل كشورمان دارد، درباره اين طرح توجه داشته باشيم؛ در كل بايد به لحاظ سياسي، امنيتي و اقتصادي نيز توجهاتي به زواياي مختلف طرح مجلس داشته باشيم.
رضايي اضافه كرد: در عين حال بايد اقتدار را هم به همگان نشان دهيم كه درآمد و وضعيت اقتصادي كشورمان به نحوي نيست كه اگر نتوانيم نفت مان را به كشورها بفروشيم، با مشكل مواجهه شويم.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر مشتريان زيادي در صف خريد نفت ايران هستند و حتي گاها با روش هاي ناصحيح نيز خواستار خريد نفت ايران شده اند ولي علي رغم وجود همه اين خريداران، بايد تصميم نهايي را در اين باره بگيريم.
عضو هيئت رئيسه مجلس با تاكيد بر اينكه قطع صادرات نفت ايران به اروپا حتما توسط شوراي امنيت ملي كشور بررسي خواهد شد، گفت: به غير از شوراي عالي امنيت ملي اين موضوع براي مجلس، دولت و همه سطوح تصميم گير كلان كشور هم مهم است و طبيعتا نقطه نظرات آنها در جمع هايي همانند شوراي عالي امنيت ملي و ستاد اقتصادي قواي سه گانه مطرح و موضوع در حال بررسي بوده و تصميم گيري نهايي در اين باره صورت خواهد گرفت.

 



آغاز به كار چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي با حضور رئيس جمهور

چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي با حضور محمود احمدي نژاد در مصلاي امام خميني(ره) آغاز به كار كرد.
جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي از برنامه هاي ستاد دهه فجر است كه از شش بخش، داوري، تجاري سازي، بين الملل، تجاري شده، دالان تسهيل كنندگان و تقاضا به همت بنياد علمي نخبگان برگزار شده است.
در بخش داوري 255 مخترع با 214 اختراع حضور دارند كه پس از داوري از حمايت هاي بلاعوض يك تا 5 ميليون توماني بنياد ملي نخبگان بهره مند مي شوند.
در بخش تجاري سازي 310 مخترع با 275 اختراع وجود دارد و اين بخش شامل اختراعاتي مي شود كه در جشنواره ها و نمايشگاههاي اختراعات برگزار شده تاييد علمي دريافت كردند و پس از دريافت حمايت سطح 3 بنياد ملي نخبگان اختراع خود را به مرحله تجاري سازي رساندند. به برگزيدگان در اين بخش تسهيلات قرض الحسنه 50 تا 300 ميليون توماني اعطا مي شود.
بر اساس اين گزارش اين جشنواره داراي بخش بين المللي نيز است، كه براي دومين سال برگزار مي شود و 33 مخترع از 18 كشور جهان از جمله سريلانكا، هند، روسيه، ايتاليا، مصر و عراق شركت كرده اند.
در بخش طرح هاي اداري شده، اختراعاتي كه در سال هاي گذشته فرايند تجاري سازي را طي كرده و به مرحله محصول رسيده اند وجود دارد.
بخش دالان تسهيل كنندگان شامل شركت هاي مشاوره اي و حقوقي براي كمك جهت تهيه طرح كسب و كار مي شود.
بخش تقاضا نيز شامل سازمان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي شده كه 1500 اولويت پژوهشي و فناوري در قالب 25 غرفه ارائه مي شود.
براساس اين گزارش نمايشگاه بزرگ تجاري سازي اختراعات و نوآوري ها در حاشيه اين جشنواره در حال برگزاري است و اين جشنواره از امروز تا 18 بهمن ماه در مصلاي امام خميني(ره) داير است.
همچنين احمدي نژاد در چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي از خانواده هاي شهيدان مصطفي احمدي روشن، مسعود علي محمدي، مجيد شهرياري، داريوش رضايي نژاد و قشقايي با اهداي لوح تقدير قدرداني كرد.

 



انتقاد مقامات چيني از مركل درباره تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران

مقامات چيني در ديدار با صدراعظم آلمان از تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران انتقاد كرده و اين اقدام را باعث به وجود آمدن تنش در اقتصاد جهاني قلمداد كردند.
به گزارش سي بي اس نيوز، مقامات چيني در ديدار با آنگلا مركل صدراعظم آلمان به اتفاق درخواست وي براي تحريم ايران را رد كردند و از تحريم هاي اروپا عليه ايران انتقاد كردند.
روزنامه حزب كمونيست چين در اين زمينه نوشت: تلاش دولت هاي غربي براي فشار به ايران با تحريم نفت اين كشور سايه اي از نگراني را بر اقتصاد جهاني گسترانده است.
مقامات چيني در گفتگو با مركل تاكيد كردند كه اقتصاد جهاني بايد ثبات داشته باشد و اروپا نبايد تنش ها را افزايش دهد.
چين حدود 10 درصد نفت خود را از ايران وارد مي كند و كارشناسان اقتصادي معتقدند كه جايگزين كردن آن براي چين بسيار دشوار و دور از دسترس است.
هو جين تائو رئيس جمهور چين روز جمعه در ديدار با صدراعظم آلمان گفت كه پكن مايل است روابط اقتصادي و مشاركت استراتژيك اقتصادي خود را با اروپا تحكيم بخشد اما رئيس جمهور چين هيچ اشاره اي به بحث حقوق بشر و موضوع تحريم هاي ايران نكرد.
«وانگ ليان» متخصص امور ايران در «دانشگاه پكينگ» چين دراين باره گفت: سكوت رئيس جمهور چين در مورد ايران به معناي مواضع قبلي چين در مورد تحريم هاي ايران است.
پيام اين است كه آمريكا بايد در اين زمينه بنشيند و مذاكره كند و براي حل موضوع هسته اي ايران نبايد متوسل به نيروي نظامي شود.
وي تاكيد كرد: چين شديدا به جريان نفت خليج فارس نيازمند است و در صورت برهم خوردن ثبات خليج فارس و بسته شدن تنگه هرمز چين بزرگترين متضرر خواهد بود.

 



امير سياري خبر داد
حضور ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش در سواحل عربستان

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به ماموريت ناوگروه هجدهم، گفت: اين ناوگروه شامل ناو خارك و ناوشكن شهيد نقدي و با همراهي گروهي از دانشجويان دانشگاه امام (ره )نوشهر، صبح ديروز در بندرجده پهلو گرفت.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم رونمايي از كتاب «نيروي دريايي نيروي راهبردي» كه صبح ديروز برگزار شد، با بيان اينكه اين كتاب مي تواند به عنوان يك مرجع مورد استفاده نيروي دريايي قرار گيرد، گفت: بيانات مقام معظم رهبري درباره حضور در درياهاي آزاد و اقتدار كشور و همچنين ديگر تدابير و فرمايشات ايشان درباره نيروي دريايي به صورتي است كه راه را براي يك قرن ديگر نيز مشخص كرده است.
وي افزود: اين كتاب به تدريج در سال هاي آينده تكميل خواهد شد. ايران براي رسيدن به قله 1404 بايد از اين تدابير استفاده كند و من مطالعه كتاب«نيروي دريايي، نيروي راهبردي» را براي همه ستادها و نيروها پيشنهاد مي كنم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در خصوص جايگاه و اهميت دريا براي هر كشور و به خصوص ايران اظهار داشت: دريا از بعد اهميت دفاع استراتژيك و جنبه هاي اقتصادي منابع دريا، انتقال فرهنگ، تجارت دريايي، سازندگي و توسعه پايدار در هر كشور داراي اهميت است.
سياري با اشاره به ماموريت ناوگروه هجدهم ارتش، گفت: اين ناوگروه شامل ناو خارك و ناوشكن شهيد نقدي و با همراهي گروهي از دانشجويان دانشگاه امام نوشهر در راستاي اجراي تدابير مقام معظم رهبري براي حضور در درياهاي آزاد و براي نشان دادن اقتدار كشور، صبح ديروز در بندرجده پهلو گرفت.
وي با تاكيد بر تلاش نيروي دريايي در جهت اجرايي كردن تدابير مقام معظم رهبري براي حضور در درياها، افزود: اين ماموريت چند روز پيش آغاز شده است و هدف از اعزام اين ناوگروه به درياي سرخ و بندر جده، نشان دادن اقتدارنظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه آب هاي آزاد و مقابله با ايران هراسي است و ماموريت اين ناوگروه 70 تا 80 روز خواهد بود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه پيام ما براي همه كشورهايي كه با آنها رفت و آمد مي كنيم پيام صلح و دوستي است، ادامه داد: در اين ماموريت نيز امروز ديد و بازديدهاي مختلف فرماندهان ناوگروه و دانشجويان، با همرديفان خود و ديد و بازديد رسمي از بندر جده در دستور كار است و پس از توقف چند روزه ادامه مسير خواهند داد.
سياري در ادامه به رزمايش ولايت90 اشاره و تصريح كرد: در اين رزمايش ما به اهداف از پيش تعيين شده دست يافتيم از جمله اينكه عزم و اراده جدي نيروهاي مسلح بويژه نيروي دريايي در منابع و منافع كشور و توان دفاع و بازدارندگي نيروي دريايي نشان داده شد.

 



نائب رئيس كميسيون انرژي مجلس خبر داد
تقاضاي مهلت 4 كشور اروپايي از ايران براي تجديد نظر در مصوبه تحريم نفت

سفراي 4 كشور اروپايي از مجلس شوراي اسلامي براي تجديدنظر در مصوبه تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا، درخواست مهلت كردند.
ناصر سوداني نائب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به ادامه بررسي طرح قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا گفت: اين طرح دوفوريتي همچنان روي ميز مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.
وي در اين زمينه افزود: مجلس ايران به جد در حال بررسي كارشناسانه طرح قطع صادرات نفت به اتحاديه اروپا است و نمايندگان نيز آمادگي كامل براي تصويب اين طرح را دارند.
نائب رئيس كميسيون انرژي مجلس تصريح كرد: تاكنون تعدادي از سفراي كشورهاي اروپايي از جمله فرانسه، يونان، ايتاليا و آلمان با حضوري سراسيمه در مجلس و وزارت امور خارجه خواستار خويشتن داري مجلس در زمينه تصويب طرح قطع صادرات نفت به اروپا شده اند.
سوداني اضافه كرد: سفرا در پيام هايي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم به مجلس شوراي اسلامي فرستاده اند، از مجلس فرصتي خواسته اند تا در زمينه تحريم خريد نفت از ايران، اروپايي ها تجديدنظر كنند.
وي خاطرنشان كرد: قصد مجلس شوراي اسلامي جنگ با دنيا نيست بلكه اين اروپايي ها بودند كه اين تنش ها را بوجود آوردند.

 



كوتاه از انتخابات

17 بهمن ليست جبهه متحد اصولگرايان در تهران
جبهه متحد اصولگرايان طي اطلاعيه اي انتشار برخي ليست ها را تنها گمانه زني رسانه اي دانست و اعلام كرد: جبهه متحد اصولگرايان، همه گروهها و جريانهاي سياسي را به رقابتي ايجابي، سالم، اخلاقي و فارغ از تهمت و دروغ دعوت مي كند و بر اين باور است كه با اين نوع رقابت مي توان حضور پرشور و گسترده مردم را شاهد بود.
در اين اطلاعيه آمده است: جبهه متحد اصولگرايان تمام تلاش خود را بر اين نهاده تا 17 بهمن ليست نهايي جبهه متحد در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر را در فضايي آرام و پر از تعامل با امت انقلابي و متدين و مبتني بر گفتمان امام(ره) و رهبري به افكارعمومي ارايه نمايد لذا از رسانه ها اين انتظار وجود دارد كه با خويشتنداري از گمانه زني و حدس هايي كه برخي از آن مبتني بر واقعيت نيست پرهيز كنند.
ليست واحد شايد...
حجت الاسلام جعفر شجوني درباره انتشار ليست هاي متعدد در جريان اصولگرا گفت: شايد اصولگرايان به وحدت برسند و با يك ليست واحد در انتخابات شركت كنند.
وي افزود: آيت الله مهدوي كني از همان ابتدا از ساير گروه هاي اصولگرا براي حضور در جبهه متحد اصولگرايان دعوت كرد، لذا نبايد در آستانه انتخابات بين جريان هاي اصولگرا انشعاب و اختلاف ايجاد شود، تشكل ها مي توانند در انتخابات با يكديگر رقابت كنند اما نبايد رقابت را با بولتن سازي ها و تخريب چهره هاي شاخص نظام و بزرگان اصولگرا گره بزنند، ضمن آنكه رهبر معظم انقلاب نيز هيچگاه اين بداخلاقي هاي انتخاباتي را نمي پسندند. نمي توان تخريب چهره هاي شاخصي همچون آيت الله مهدوي كني و مصباح يزدي را توجيه كرد، اين بزرگان از دلسوزان انقلاب شناخته مي شوند.
با فتنه و انحراف كنار نخواهيم آمد
دبير جبهه پايداري با تاكيد به پايداري كردن بر روي اصول گفت كه هرگز با فتنه و انحراف كنار نخواهيم آمد.
حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني به جوانان حامي جبهه پايداري توصيه كرد كه تقواي سياسي در بحث انتخابات را رعايت كنند كه خدا نيز به آنان كمك خواهد كرد. سيره بزرگان ما همچون امام و رهبرمعظم انقلاب نيز همينگونه بوده است. البته شايد وظايف يكسان نباشد.
گفته مي شود 20 نامزد اين جبهه براي قرار گرفتن در ليست تهران مشخص شده اند.

 



آيين تكريم چهره هاي قرآني برگزار شد

ششمين آيين تكريم چهره هاي قرآني با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، رييس سازمان دارالقرآن الكريم و شماري از فعالان قرآني در تالار انديشه حوزه هنري برگزار و از 37 چهره برتر قرآني سال 90 تجليل شد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين كه با پخش نماهنگي از فعاليت هاي قرآني چهره هاي ممتاز و نمايش تصويري پيام آيت الله عبدالله جوادي آملي همراه بود، از برترين هاي چهره هاي قرآني در سه گروه پيشكسوتان، دارندگان رتبه هاي نخست مسابقات بين المللي در سال 90 و نيز افرادي كه موفق به كسب مدرك درجه دو در پنجمين آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ شده اند، تقدير به عمل آمد.
در اين مراسم عباس سليمي، علي اكبر حنيفي، هوشنگ بادپا، محمد ثابتي، محمدحسين سبزعلي و علي سياح گرجي از استان تهران در گروه پيشكسوتان مورد تقدير قرار گرفتند.
محسن احمدي از آذربايجان شرقي، بهروز عليزاده از آذربايجان غربي كه سابقه 30 سال خدمت در عرصه فعاليت هاي قرآني را دارد، اكبر خامسي پور و سيدحسين مرتضوي هر دو از استان اصفهان، علي رجبي از استان البرز، علي محقق از ايلام و عبدالرسول سرخوش از بوشهر نيز در بخش پيشكسوتان تجليل شدند.
غلامرضا بهنام از خراسان جنوبي، حسين رضايي شروداني و محمدكاظم محمدزاده هر دو از خراسان رضوي، ناصر رستمي از خراسان شمالي، تقي نصيري و محمدمسعود اسماعيل از استان زنجان، حجت الاسلام محمدجواد سعدي از سمنان، محمدعلي ذاكري از فارس، جواد قلي پور از قزوين و حجت الاسلام علي حبيبي از قم نيز به دليل برخورداري از سابقه طولاني در آموزش قرآن كريم در ششمين آيين تكريم چهره هاي قرآني تقدير شدند.
آيت الله اميني زاده از كرمان، غلامعلي مهدي پور از گيلان، عزت الله گوشه اي از لرستان، حبيب الله صابري نسب از مركزي، ناصر جعفرزاده از هرمزگان، مرادعلي شمس از همدان، حسين منتظري حوضشي از يزد نيز در بخش پيشكسوتان معرفي و تقدير شدند.
سيدحسن فاطميان از تهران، سيده زينب تقواپور از گيلان و محمدامين قرباني از استان اصفهان كه موفق به كسب مدرك درجه دو در پنجمين آزمون اعطاي مدرك تخصصي شده اند از ديگر چهره هاي برتر قرآني بودند كه مورد تقدير قرار گرفتند.
علاوه بر اين، عباس هاشمي از بوشهر، مرتضي محمدنژاد از آذربايجان غربي و حسن زرنوشه فراهاني از تهران كه در رقابت هاي بين المللي سال 90 موفق به كسب رتبه هاي برتر شده بودند نيز از ديگر تقدير شدگان اين آيين بودند.

 



غالب قنديل : پرتاب ماهواره نويد پاسخ كوبنده اي به تحريم هاي متوالي غرب عليه ايران است

مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين الملل پرتاب موفقيت آميز ماهواره نويد علم و صنعت را نويد بخش رهايي جهانيان از سلطه علمي آمريكا و صهيونيسم و آن را پاسخ كوبنده اي به تحريم هاي متوالي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران دانست.
«غالب قنديل» مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين الملل در گفت وگو با فارس با اشاره به موفقيت جمهوري اسلامي ايران در پرتاب ماهواره نويد علم و صنعت گفت: اين موفقيت كه برگ زرين ديگري بر افتخارت علمي ايران مي افزايد، موفقيت عظيمي براي ملت ها جهان در سطح كلان و افتخاري براي ملت هاي عربي و اسلامي به صورت ويژه به شمار مي رود.
وي با اشاره به همزماني اين موفقيت علمي با ايام الله دهه فجر گفت: باپيروزي انقلاب ملت ايران، جمهوري اسلامي به قدرت بزرگ در همه زمينه بويژه در بعد علمي و تكنولوژيك تبديل شد و در نتيجه مي توانم پرتاب موفقيت آميز ماهواره نويد علم و صنعت را نويد بخش اميد در دل هاي ملت هاي اسلامي بنامم.
قنديل موفقيت هاي روز افزون كشورمان را نويد بخش نزديك شدن ملت هاي فقير و تحت سلطه استكبار جهاني به لحظه رهايي از سيطره مستكبرين دانست و افزود: دستيابي ايران به درجات رفيع علمي اين اميد را در دل ها زنده مي كند كه به زودي جهان از سلطه علمي آمريكا و صهيونيسم و بلوك استكبار رهايي مي يابد.
وي با تاكيد بر مسالمت آميز بودن برنامه هسته اي ايران، پيشرفت هاي نظامي ايران را داراي ابعاد دفاعي خواند و با اشاره به تحريم هاي اخير اتحاديه اروپا بر نفت ايران، پرتاب ماهواره نويد علم و صنعت را پاسخ كوبنده اي به تحريم هاي متوالي غربي هاي بر جمهوري اسلامي ايران خواند.
قنديل با بيان اينكه دشمنان ملت ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي، تحريم هاي خود را عليه تهران اعمال كرده اند؛ افزود: ايران در خلال دهه هاي گذشته نشان دادكه توان خنثي سازي اين گونه تحريم ها كه بواسطه استعمار آمريكايي و هم پيمانان غربي اش وضع مي شوند را دارد و متاسفانه بايد بگويم كه كشورهاي اروپايي خود مستعمره هاي آمريكا هستند. زيرا گوش به فرمان واشنگتن ايستاده اند.

 



نماينده سابق انگليس در آژانس: غرب از اشتباهات خود در قبال ايران عبرت بگيرد

نماينده سابق انگليس در آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با يك شبكه خبري، از كشورهاي غربي خواست تا از اشتباهات قبلي خود در قبال ايران درس گرفته و وارد »مذاكرات باز« با ايران شوند.
«پيتر جنكينز» در مصاحبه با بي.بي.سي، با بيان اين موضوع گفت: تجربيات چند سال گذشته نشان داده كه غرب با ادامه اين روند نمي تواند به حل موضوع هسته اي ايران نزديك شود بنابراين بهتر است كه غربيها از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و وارد مذاكره با ايران شوند.
نماينده سابق انگليس در آژانس افزود : غربي ها بايد وارد مذاكره و آن هم مذاكره باز با ايران شوند. تجربه سالهاي گذشته نشان داده كه فشار و تحريم نمي تواند راهگشا باشد و با بهره گرفتن از NPT مي توان به راه حلي مسالمت آميز براي موضوع هسته اي ايران رسيد.
جنكينز در پاسخ به پرسشي درباره دلايل اختلاف نظر غرب و تهران درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران گفت : غرب معتقد است كه ايران بايد به كلي غني سازي اورانيوم را متوقف كند اما تهران با اين ديدگاه مخالف است و بايد بگويم كه بر اساس ان.پي.تي حق با ايران است چون هر كشوري حق دارد به طور صلح آميز از انرژي هسته اي استفاده كند.
نماينده سابق انگليس در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به پرسشي درباره سوالات ادعايي آژانس و عدم پاسخ ايران به اين پرسش ها گفت: فكر نمي كنم چنين باشد و من اعتقاد دارم كه ايران صادقانه و خالصانه با آژانس و بازرسان آن تعامل كرده است.
جنكينز در پاسخ به اين پرسش كه «شما قبلا معتقد به نظامي بودن برنامه هسته اي ايران بوديد اما اكنون اينگونه فكر نمي كنيد، دليل اين تغيير عقيده چيست ؟» گفت: «بله درست است، من پيشتر فكر مي كردم كه ايران به دنبال سلاح هسته اي است اما گزارش نهادهاي اطلاعاتي آمريكا و گزارش هاي آژانس در مورد صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران موجب شد تا من تغيير عقيده داده و اكنون اعتقاد دارم كه هدف ايران از ادامه فعاليت هسته اي افزايش توانائي هاي خود است

 



مسكو در بيانيه اي تأكيد كرد توافق پشت پرده با آمريكا درباره ايران و سوريه صحت ندارد

وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي توافق پشت پرده مسكو - واشنگتن درباره حمله نظامي به ايران و دخالت غرب در سوريه را تكذيب كرد.
به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي شايعات اخير مبني بر موافقت مسكو با حمله نظامي آمريكا به ايران را تكذيب كرد.
در اين بيانيه اعلام شده است كه مسكو هيچ توافق پشت پرده اي با واشنگتن در زمينه موافقت با حمله نظامي به ايران در مقابل عدم دخالت غرب در امور داخلي سوريه ندارد و اخباري كه در اين رابطه منتشر مي شود بي پايه و اساس است.

 



يك روزنامه چاپ هند : هند هيچ تعهدي به رعايت تحريم هاي يكجانبه عليه ايران ندارد

يك روزنامه چاپ هند نوشت: توافق درباره نحوه پرداخت بهاي نفتي با ايران، نشانه روشني از جانب هند براي تجارت با ايران است .
روزنامه ايندين اكسپرس در سرمقاله اي با عنوان «تجارت با ايران: حساب روپيه اي، گام نخست است» نوشت: چالش بعدي اين است كه هند چگونه دوستان خود در آمريكا، اروپا و اسرائيل را نسبت به اين موضوع راضي كند .
اين روزنامه در ادامه نوشته است: هند تاكنون به يك موفقيت خوب ديپلماتيك و سياسي در حل مشكل پرداخت بهاي نفت خام وارداتي خود از ايران دست يافته است. ارزش واردات نفت خام هند از ايران، 68 / 12ميليارد دلار است و اين ميزان، 12 درصد از كل واردات نفت هند را تشكيل مي دهد، ولي تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا ممكن است پرداخت حدود 80 درصد از اين مبلغ را كه تاكنون از طريق يك بانك تركيه اي صورت مي گرفت، با مشكل مواجه سازد .
براساس توافقي كه روز پنجشنبه در اين روزنامه گزارش شده است، هند از اين به بعد 45 درصد از بهاي نفت خام وارداتي خود از ايران را به روپيه در حسابي در يوكو بانك واريز خواهد كرد. اين بانك هيچ رابطه اي با آمريكا يا اتحاديه اروپا ندارد و از اين رو، مشمول تحريم ها نمي شود. بخشي از پرداخت هاي روپيه اي نيز به دو بانك خصوصي ايران كه تاكنون تحت تحريم هاي اعمالي عليه بانك هاي دولتي ايران قرار نگرفته اند، واريز خواهد شد .
نويسندگان اين روزنامه معتقدند: اين توافق، نشانه روشني از جانب هند براي تجارت با ايران است. اين توافق همچنين مزيتي است براي دهلي نو كه تعداد معدودي از كشورهاي درگير در اين قضيه از آن برخوردار هستند. هند داراي روابط عالي با آمريكا، اتحاديه اروپا و اسراييل است. گرچه دهلي نو نمي تواند در هرگونه تصميمي براي اقدام نظامي عليه ايران نفوذ داشته باشد، ولي هيچ دليلي نيز براي اختلاف نظر و اصطكاك با تهران ندارد. افزايش واردات ايران از هند و همچنين صادرات پروژه بر مبناي برنامه پيشنهادي«نفت در برابر پروژه» نيز در حال بررسي است .
براساس اين گزارش، هند همواره تحريم ها عليه هر كشوري را كه از جانب سازمان ملل اعمال شده باشد، رعايت كرده است. ولي هند هيچ تعهدي به رعايت تحريم هاي يكجانبه ندارد. با اين حال، گرچه اين توافق، مشكلات احتمالي بر سر تجارت را حل مي كند، ولي مشكل ژئوپليتيك ايران براي هند را حل نمي كند. اين مشكل عبارت است از تقابل روزافزون ايران و غرب از يك سو و تقابل ايران و عربستان سعودي از سوي ديگر.
اين روزنامه آورده است: تحريم ها تنها انعكاس اين تقابل به روش هاي ديگر است. با توجه به اينكه نشست سران هند و اتحاديه اروپا در آينده نزديك برگزار خواهد شد، ادامه اين مسير حساس، آزموني است براي هند. دهلي بايد سياست خود در قبال تهران را به دقت تنظيم كند. اين يك چالش و در عين حال، يك فرصت است .

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14