(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 بهمن 1390- شماره 20136

دماي كشور تا 15 درجه سردتر مي شود
احتمال ريزش بهمن در جاده چالوس
رويدادهاي خارجي
پس از 3 روز كوهنورد گمشده در ارتفاعات ماسال پيدا شد
شريعتي: 90درصد رشته هاي كارشناسي علامه ادغام مي شوند
افزايش قابل توجه حقوق سربازان در سال 91
19 بهمن آخرين مهلت براي ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد آزاد
شركت هاي هرمي در قالب سرمايه گذاري با سود كلان به ميدان آمده اند
توليد 130 هزار ليتر پلاسما در سال جاري
قاليباف : بزرگترين بزرگراه شرقي- غربي «جاجرود» را به «وردآورد» وصل مي كند
واژگوني اتوبوس دانش آموزان 3 كشته برجاي گذاشت
آستارا لرزيد
نجات زن جوان در اثر سقوط از سي و سه پل
طغيان رودخانه زهره در هنديجان
بازداشت دختر وزير جنگ اسرائيل
سرما جان 220 اروپايي را گرفت



دماي كشور تا 15 درجه سردتر مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: استانهاي كشور بين 5 تا 15درجه سردتر مي شوند.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، افزود: حداقل دماي هواي 26 استان كشور امروز زير صفر است.
وي با اشاره به اينكه تهران ديشب شب سردي را پشت سر گذاشت، گفت: دماي هواي تهران شب گذشته به 5 درجه سانتي گراد زير صفر رسيد.
وي اظهار داشت: براساس نقشه هاي هواشناسي سامانه بارشي در حال خروج از كشور است و مناطق تحت تاثير آن در حال حاضر محدود به شمال شرق كشور و سواحل درياي خزر مي شود.وي براي امروز و فردا آسماني صاف همراه با غبار صبحگاهي پيش بيني كرد و گفت: بر اين اساس حداقل و حداكثر دما امروز به 3- و 3 درجه سانتي گراد مي رسد.
وي همچنين گفت: استانهاي زنجان با 15درجه سانتي گراد زير صفر و هرمزگان با 23درجه سانتي گراد بالاي صفر به ترتيب سردترين و گرمترين استانهاي كشور خواهند بود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: داده هاي هواشناسي حاكي است به جز استانهاي بوشهر، خوزستان، گيلان، مازندران و هرمزگان، ساير استان هاي كشور امروز حداقل دمايي زير صفر را تجربه خواهند كرد.
مفقود شدن 3 نفر
در سقوط بهمن
سقوط بهمن در پيست اسكي تاريك دره همدان منجر به مفقود شدن 3 نفر و در جاده چالوس سبب مسدود شدن اين محور شد.
مدير روابط عمومي هلال احمر استان همدان با اعلام اين مطلب گفت: يك دستگاه ماشين برفكوب در پيست اسكي تاريك دره همدان حوالي ساعت 13 بعدازظهر روز (جمعه) در حال برفكوبي و آماده سازي پيست بود كه به ناگاه با سقوط بهمن مواجه شد.
«محمدرضا احسني» افزود: در اثر سقوط بهمن به ارتفاع 10 تا 15 متر خودروي ياد شده همراه با دو سرنشين ناپديد شدند.
احسني اضافه كرد: «فواد آزاديان» مربي اسكي و «اكبر سماوات» راننده اين خودروي برفكوب و احتمالا يك اسكي باز در جريان سقوط بهمن ناپديد شده اند.
وي گفت: دو گروه تجسس از استانهاي همجوار به همراه گروه هاي امدادي همدان و نيز يك فروند چرخبال هلال احمر بعد از اين حادثه، كار تجسس و امداد رساني را آغاز كرده اند كه بدليل وسعت زياد سقوط بهمن، تاكنون اثري از مفقود شدگان يافت نشده است.
وي گفت: گروههاي امدادي مجهز به يك دستگاه فلزياب سگ هاي تجسس و ديگر امكانات پيشرفته در منطقه درحال تجسس در اين منطقه هستند.
وي افزود: روز پنج شنبه نيز در جريان سقوط بهمن در كوههاي «كركس» در نزديكي اسدآباد همدان دو كوهنورد كشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.
كرج : معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان البرز از سقوط 25 بهمن در طي سه روز گذشته در جاده كرج به چالوس خبر داد.
محمد مكوندي در گفت وگو با مهر، اظهار داشت: جاده كرج به چالوس روز جمعه تا ساعت 13 مسدود بود كه سرانجام با تلاش نيروهاي راهداري استان هم اكنون اين مسير باز است.
معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان البرز افزود: در حال حاضر روستاي جوستان و گراب طالقان به دليل سقوط بهمن مسدود است ولي ساير محورهاي استان باز است.
مكوندي ادامه داد: تاكنون تلفات جاني و يا مصدومي در اين محور گزارش نشده اما روز جمعه تعداد زيادي خودرو در برف و كولاك گرفتار شده بودند كه اكثر خودروها مسير را برگشته و از ادامه مسير باز ماندند.
سرهنگ رضا سلبي رئيس مركز نظارت و كنترل ترافيك پليس راهور از احتمال سقوط بهمن در جاده چالوس خبر داد و افزود؛ با توجه به گرم شدن هوا طي ساعات آينده با وجود باز بودن جاده چالوس احتمال ريزش بهمن وجود دارد و از هموطنان درخواست مي كنيم از سفرهاي غيرضرور و تردد در جاده هاي كوهستاني خودداري كنند.
وي گفت: جاده هراز به علت كولاك و بارش برف مسدود است.
سلبي در مورد آخرين وضعيت راههاي كشور اظهار داشت: علاوه بر محورهاي هراز و شمشك به ديزين، محورهاي تكاب به ايرانخواه، سمنان-شاهرود، چمن بيده به گرمه در استان خراسان شمالي و جنگل گلستان به چمن بيده مسدود است.
وي ادامه داد: محور فولاد محله به كياسر در استان سمنان، درگز به قوچان در استان خراسان رضوي و مشهد به تربت حيدريه نيز مسدود است.
بجنورد: به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، به علت بارش برف سنگين، كولاك و برودت هوا كه موجب لغزندگي سطح معابر و دشواري در عبور و مرور شده است، مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان در نوبت صبح و بعدازظهر روز شنبه اين استان تعطيل است.
مدارس شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان و منطقه مرزي راز و جرگلان ازسوي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي تعطيل اعلام شدند.
11هزار مسافر عبوري از محورهاي مواصلاتي اين استان كه در برف و كولاك گرفتار شده بودند در اماكن عمومي شهرهاي بجنورد، آشخانه و شيروان اسكان اضطراري داده شدند.
مسدود شدن مسير ارتباطي بجنورد به جنگل گلستان در محدوده پارك ملي گلستان از پريشب موجب گرفتار شدن شمار زيادي از خودروهاي عبوري در استان خراسان شمالي شده است.
زنجان: به علت برودت هوا و يخبندان، مدارس ابتدايي استان زنجان به جز مدارس شهرستان طارم روز شنبه در نوبت صبح تعطيل اعلام شد.
سمنان: مسئول روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان از تعطيلي مدارس پنج شهر و شش روستاي اين استان در روز شنبه به علت سرماي شديد هوا و بوران خبر داد.
«قاسم شريفي» به خبرنگار ايرنا گفت: به علت سرماي شديد هوا، يخ زدگي و بوران در برخي از نقاط استان سمنان تمامي پايه هاي تحصيلي در منطقه كالپوش، شهرهاي ديباج،كلاته، مجن و كلاته خيج و نيز روستاهاي فولاد محله، چاشم، ابر، مزج، جيلان و تاش روز شنبه تعطيل شدند.
وي گفت: همچنين مدارس ابتدايي شهميزاد نيز روز شنبه به علت يخ زدگي و سرماي شديد تعطيل شده است.
بدنبال بارش برف و باران در بيشتر نقاط استان سمنان ارتفاع برف در برخي از نقاط كوهستاني اين استان به بيش از دو متر رسيد.
مدير روابط عمومي فرودگاه بجنورد ديروز گفت: پروازهاي اين فرودگاه از سوي شركت هواپيمايي خدمات دهنده به خاطر شرايط جوي و كاهش ديد خلبان براي سومين روز متوالي لغو شد.
محمد باقرنژاد اظهار داشت: در اين راستا مقرر بود تا پرواز روز شنبه اين فرودگاه در ساعت 30:10 از فرودگاه مهرآباد به مقصد بجنورد انجام شود كه از سوي شركت هواپيمايي انجام نشد.
وي با اشاره به اينكه پرواز روز جمعه بجنورد نيز به خاطر بارش برف لغو شده بود، گفت: عمليات برف روبي در اين فرودگاه براي انجام پروازها انجام شده و هيچ مشكلي براي انجام پروازهاي ورودي و خروجي از اين فرودگاه وجود ندارد.
دماوند: رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان دماوند از نجات سرنشينان بيش از 50 خودروي مانده در كولاك شديد شب هاي گذشته محور هراز خبر داد.
محمدرضا قادي در گفت وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار كرد: طي دو روز گذشته محور هراز دچار كولاك و برف گرفتگي شديد بود.
شاهرود: يك راننده ترك تبار كه از تركيه عازم كشورهاي آسياي ميانه بود و در برف، بوران و كولاك پنجشنبه شب گذشته در محور شاهرود به آزادشهر زمين گير شده بود، نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين راننده حدود پنجاه سال دارد و نام احتمالي وي «اسكندر آرتان» است به علت گرفتار شدن در كولاك و به لحاظ روحي و جسمي در وضعيت خوبي قرار نداشت كه به بيمارستان امام حسين(ع) شاهرود انتقال يافت.
بهشهر: بخشدار يانه سر بهشهر از مسدود بودن تمام راه هاي اين بخش و همچنين نجات يك خانواده گرفتار در برف هاي كوهستان خبر داد.
ابوالقاسم احمدي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: در حال حاضر برق و خطوط تلفن روستاهاي بخش يانه سر و مسيرهاي ارتباطي به روستاهاي بالادست به دليل بارش بي سابقه برف قطع است.
وي همچنين از قطعي آب چند روستاي بخش يانه سر كه آب مورد نياز آن ها به صورت مجتمع تامين مي شد گفت و اينكه مسئولان ستاد بحران همه امكانات خود را بسيج كرده اند و در حال بازگشايي راه هاي ارتباطي هستند.
بخشدار يانه سر بهشهر با بيان اينكه ارتفاع برف در اين مناطق بين يك تا دو متر متغير است، از نجات يك خانواده پنج نفره در ارتفاعات بخش كوهستاني بهشهر خبر داد و گفت: اين خانواده از جمعه شب گذشته در برف مانده بودند كه صبح شنبه با تلاش مسئولان محلي روستاي «پجيم» و راهنمايي هاي ستاد بحران نجات يافتند.
گرگان: مديركل راه و ترابري گلستان اعلام كرد: بر اثر برف و كولاك شديد و شرايط نامساعد جوي، راه هاي كوهستاني استان تا اطلاع ثانوي مسدود است.
به گزارش ايرنا، مهندس «محمدتقي جوان شورابي» روز شنبه اظهار داشت: اكنون محورهاي «خوش ييلاق، راميان، اولنگ، چهارباغ و شاهرود» مسدود بوده اما تردد در راه هاي اصلي استان گلستان با احتياط كامل برقرار است.
شاهرود: محورهاي شاهرود- آزادشهر و شاهرود- توسكستان به گرگان و محورهاي شاهرود- كالپوش كه از بعدازظهر پنجشنبه گذشته بر اثر بارش برف، بوران و كولاك شديد مسدود شده بود، همچنان مسدود است.
تربيت حيدريه: ايمان مقيد رئيس راه و ترابري تربت حيدريه گفت: محور تربت حيدريه- مشهد به دليل بارش برف سنگين، يخ زدگي و توفان مسدود شده و امكان تردد براي خودروها تا اطلاع ثانوي در اين محور مواصلاتي امكان پذير نيست.
اردبيل: به دنبال بارش برف و افت محسوس دما اهالي شهر نير شب يخي و سردي را پشت سر گذاشتند به طوري كه دماي هوا در اين شهر در جمعه شب گذشته به منفي 21درجه رسيد.
دماي هوا در جمعه شب گذشته به منفي 20درجه، اردبيل و مشگين شهر به منفي 12درجه رسيد.
بارش برف در دو روز گذشته راه روستاهاي اردبيل را مسدود كرده و به گفته رئيس اداره راه و ترابري مشگين شهر راه 30 روستا در اين شهرستان بازگشايي شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، همچنين مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي در تعدادي از شهرستان هاي استان اردبيل به علت سرماي شديد هوا تعطيل شدند.روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش اردبيل اعلام كرد: مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي در شهرستان هاي اردبيل، سرعين، نير، نمين و هير در نوبت صبح به علت برودت و يخبندان شديد تعطيل هستند.

 



احتمال ريزش بهمن در جاده چالوس

رئيس مركز نظارت و كنترل ترافيك پليس راهور گفت: جاده هراز به علت كولاك و بارش برف مسدود است.
سرهنگ رضا سلبي در مورد آخرين وضعيت راههاي كشور اظهار داشت: علاوه بر محورهاي هراز و شمشك به ديزين، محورهاي تكاب به ايرانخواه، سمنان-شاهرود، چمن بيده به گرمه در استان خراسان شمالي و جنگل گلستان به چمن بيده مسدود است. وي ادامه داد: محور فولاد محله به كياسر در استان سمنان، درگز به قوچان در استان خراسان رضوي و مشهد به تربت حيدريه نيز مسدود است.رئيس مركز نظارت و كنترل ترافيك پليس راهور از احتمال سقوط بهمن در جاده چالوس خبر داد و افزود: با توجه به گرم شدن هوا طي ساعات آينده با وجود باز بودن جاده چالوس احتمال ريزش بهمن وجود دارد از هموطنان درخواست مي كنيم از سفرهاي غيرضرور و تردد در جاده هاي كوهستاني خودداري كنند.
وي تصريح كرد: هموطنان مي توانند به صورت شبانه روزي از طريق ارتباط با شماره تلفن 88255555 مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از وضعيت راههاي كشور اطلاع پيدا كنند.

 



رويدادهاي خارجي

نمازجمعه باشكوه در لندن
در سايه آسمان خراش هاي شيشه اي و آهني لندن صدها مسلمان در خيابان هاي اين شهر به اقامه نمازجمعه پرداختند.
به نوشته روزنامه ديلي ميل، مسلمانان ساكن لندن روز جمعه در مسجدي در خيابان «برونه» در شرق لندن و خيابان هاي اطراف آن نمازجمعه باشكوهي برگزار كردند.
گنجايش اين مسجد در حالت عادي 100 نفر است اما تخمين زده مي شود كه روز جمعه نزديك 300 نمازگزار براي اقامه نمازجمعه به اين مسجد آمده بودند كه ازدحام جمعيت باعث شد مابقي نمازگزاران در خيابان هاي اطراف صفوف نمازجمعه را تشكيل دهند.
رسانه هاي محلي، منطقه برگزاري اين نمازجمعه را «مكه لندن» ناميدند.يكي از نمازگزاران اظهار داشت: در سال هاي اخير تعداد نمازگزاران افزايش يافته و هم اكنون آنها از تمام نقاط شهر به اينجا مي آيند.وي افزود: در ابتدا ساختمان مسجد گنجايش نمازگزاران را داشت اما هم اكنون تعداد نمازگزاران بيش از گنجايش مسجد است.
وي گفت: بسياري از ساكنان لندن زماني كه روز جمعه به اين منطقه آمدند و شاهد صفوف نمازگزاران بودند بسيار متعجب شدند، زيرا ديدن اين صحنه ها در لندن چندان عادي نيست.

 



پس از 3 روز كوهنورد گمشده در ارتفاعات ماسال پيدا شد

ماسوله- خبرنگار كيهان:
كوهنورد گمشده در ارتفاعات شاه معلم ماسوله پس از سه روز پيدا شد.
در كوهپيمايي گروه كوهنوردي ساوالان در ارتفاعات شاه معلم ماسوله، سهيل نصيري از اعضاي اين گروه به دليل سبقت گرفتن و بي توجهي به تذكرات سرگروه در ارتفاعات گم شد.
برپايه همين گزارش عمليات نجات اين كوهنورد بلافاصله توسط كوهنوردان با تجربه در هواي توفاني و برفي منطقه آغاز شد كه كوهنوردان پس از 3 روز موفق به پيدا كردن سهيل نصيري در ارتفاعات ماسال و نجات وي شدند.

 



شريعتي: 90درصد رشته هاي كارشناسي علامه ادغام مي شوند

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي از ادغام 90درصد رشته هاي كارشناسي اين دانشگاه تا اوايل سال آينده خبر داد.
صدرالدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي در گفت وگو با فارس با اشاره به ادغام رشته هاي مشابه كارشناسي اين دانشگاه، گفت: بسياري از رشته هاي مقطع كارشناسي مشابه يكديگر هستند و مي توان آنها را در يكديگر ادغام كرد.
به گفته وي مي توان 80 تا 90درصد از رشته هاي دوره كارشناسي را در يكديگر ادغام كرد.
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به رشته هاي مرتبط با آموزش و پرورش و رشته هاي حوزه اقتصاد و سياست، گفت: در حوزه رشته هاي اقتصاد تفاوت بين رشته ها فقط 7 يا 8 واحد درسي است.
وي با بيان اينكه با ادغام رشته هاي مشابه دوره كارشناسي، دوره كارشناسي ارشد تخصصي تر مي شود، خاطرنشان كرد: تمام رشته هاي دوره كارشناسي دانشگاه علامه طباطبايي مورد بررسي قرار گرفته اند و اوايل سال آينده نتيجه آن اعلام خواهد شد.

 



افزايش قابل توجه حقوق سربازان در سال 91

معاون نيروي انساني انتظامي با اعلام اينكه نيمي از كاركنان شاغل در نيروهاي مسلح را سربازان تشكيل مي دهند از افزايش قابل توجه حقوق براي سربازان در سال جديد خبر داد.
سردار محمدجواد زاده كمند ديروز صبح در نشست خبري دومين جشنواره جوان سرباز گفت: طرح توانمندسازي سربازان در 8 گروه فني حرفه اي، فرهنگي، جسماني، انضباطي، امنيتي، رفتار اجتماعي و اعتقادي و سياسي پيش بيني شده است.وي از مزاياي اجراي اين طرح را خوشايند شدن دوران خدمت و فراهم شدن زمينه براي زندگي بعد از دوران سربازي جوانان ذكر كرد.
زاده كمند در ادامه با بيان اينكه متوسط دريافت حقوق سربازان 58 هزار تومان است، گفت: حداقل حقوق براي يك سرباز 41هزار تومان و حداكثر آن براي يك ستوان يكم پزشك 77 هزار تومان است.
به گفته زاده كمند در قانون جديد خدمت سربازي افزايش قابل توجهي براي حقوق سربازان در نظر گرفته شده است. اما در آن ذكر شده كه اين افزايش در صورت اختصاص منابع مالي خواهد بود كه بايد ديد دولت چه بودجه اي را براي آن پيش بيني كرده است.
به گزار ش ايسنا، معاون نيروي انساني ناجا درباره تسهيلات ارائه شده براي سربازان نيروي انتظامي اظهار كرد: خدمت در ناجا سختي هايي را در كه اين امر تنها شامل سربازان نيست و كاركنان نيروي انتظامي نيز شامل آن مي شوند اما براي آنان تسهيلات ويژه اي نداريم.
وي همچنين درباره فرآيند انتخاب سربازان نمونه در نيروهاي مسلح گفت: فرآيند انتخاب سربازان با حضور نمايندگان هر يك از نيروهاي مسلح تشكيل شد و براساس تصميم مقرر شد اين دوره از جشنواره به ميزباني ناجا برگزار شود كه ما نيز ضمن تدوين دستورالعمل جامعه براي برگزاري آن را از ارديبهشت 90 شروع كرديم.
زاده كمند افزود: نيروهاي مسلح ضمن اطلاع رساني اين موضوع و انتخاب اوليه سربازان به تناسب شاخص ها اقدام به شناسايي سربازان برتر كرد و در همين راستا در هر يك از نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و ستاد كل نيروهاي مسلح 33 سرباز نمونه انتخاب شدند.
به گفته زاده كمند انتخاب 33 سرباز از هر يك از زيرمجموعه هاي نيروهاي مسلح به دليل سي و سومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران بوده است.معاون نيروي انساني با بيان اينكه در طرح انتخاب سرباز نمونه ارتش جمهوري اسلامي ايران با 12سهميه، ناجا با 9 سهميه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با 8 سهميه و ستاد كل نيروهاي مسلح و وزارت دفاع و پشتيباني هر كدام با 2 سهميه حضور خواهند داشت، گفت: تسهيلات براي برگزيده شدگان در حوزه هاي مختلف متفاوت است اما به هر سرباز نمونه 20ميليون ريال هديه نقدي تعلق مي گيرد.

 



19 بهمن آخرين مهلت براي ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد آزاد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از تمديد مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه تا 19 بهمن ماه خبر داد.
عبدالله سجادي جاغرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به پايان يافتن مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه تا ساعت 24 امشب، گفت: با توجه به درخواست داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد مهلت ثبت نام اين آزمون تا روز چهارشنبه 19بهمن تمديد شد.به گفته وي داوطلبان بايد با مراجعه به سايت WWW.azmon.org و دريافت دفترچه راهنماي ثبت نام به صورت اينترنتي و Pdf نسبت به ثبت نام در اين آزمون اقدام كنند.به گفته رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد در آزمون كارشناسي ارشد سال گذشته 399مجموعه امتحاني وجود داشت كه اين تعداد در سال 91به 130مجموعه امتحاني كاهش يافته است.

 



هشدار پليس آگاهي
شركت هاي هرمي در قالب سرمايه گذاري با سود كلان به ميدان آمده اند

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور گفت: شركت هاي هرمي روش هاي فعاليت خود را تغيير داده و در قالب سرمايه گذاري با سود كلان به ميدان آمده اند.
سرهنگ عبدالله قاسمي ضمن هشدار به هموطنان اظهار داشت: با توجه به برخوردهاي پليس آگاهي طي سالهاي اخير با اعضا و سرشاخه هاي شركت هاي هرمي و آگاهي مردم درباره نحوه فعاليت آنان شاهد تغيير شيوه عضوگيري اعضاي اين شركتها هستيم. سرمايه گذاري با دريافت سود بالا يكي از شگردهاي اين شركت ها است، بطوري كه آنها افراد را به سرمايه گذاري در شركت هاي معتبر دعوت كرده و خود را به عنوان يك شركت معتبر جا مي زنند.
وي افزود: اعضاي شركت هاي هرمي به دنبال جذب سرمايه هاي افراد هستند و در جلسات خود مدعي مي شوند كه با سرمايه گذاري در اين شركت ها مي توان ره صد ساله را در عرض چند روز طي كرد. اين شركت ها با فعاليت خود و كلاهبرداري هاي كلان باعث آسيب رساندن به كانون خيلي از خانواده ها شده و آنها را در معرض نابودي قرار داده اند.معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا اظهار داشت: هرگونه همكاري در اجاره يا رهن واحدهاي مسكوني، اداري يا تجاري با شركت هاي هرمي به عنوان معاونت در جرم تلقي مي شود و فعاليت در شركت هاي هرمي به عنوان اخلال در نظام اقتصادي كشور محسوب شده و پيگرد قانوني دارد.
وي در پايان به مهر گفت: در صورتي كه اعضاي اصلي اين شركت ها بار ديگر اقدام به تكرار جرايم خود كنند، طبق قانون، مجازات بيشتري در انتظار آنها است.

 



رئيس سازمان انتقال خون خبر داد
توليد 130 هزار ليتر پلاسما در سال جاري

رئيس سازمان انتقال خون ضمن اعلام اين خبر كه به توليد 130 هزار ليتر پلاسما در سال جاري رسيده و مي توانيم اين ميزان از پلاسما را در امر استحصال داروهاي مشتق از پلاسما به كار ببنديم، عنوان كرد: اميدواريم طي 2 سال آينده اين ميزان به 200 هزار ليتر پلاسما برسد.
دكتر غلامرضا توگه در گفت وگو با (ايسنا)، درباره ذخيره سازي فرآورده خوني پلاسما توضيح داد: واحدهاي خوني اهدايي به منظور مصرف بهينه خون به گلبول قرمز، پلاكت و پلاسما تبديل مي شوند. برخلاف گلبول قرمز و پلاكت، نياز بيماران به پلاسما كمتر است.
وي ادامه داد: با توجه به اهداي سالانه 2 ميليون واحد خوني، 250 تا 200 هزار ليتر پلاسما استحصال مي شود كه تنها 50 هزار ليتر مصرف داخلي است.
رئيس سازمان انتقال خون با بيان اين كه از سال 1384، طرحي پايه ريزي شد كه بتوان از اين پلاسماي مازاد استفاده بهينه كرد، گفت: با كمك شركت هاي دارويي اروپايي، پلاسماي مازاد را به فرآورده هاي دارويي پلاسما نظير آلبومين، IVIG و فاكتورهاي انعقادي تبديل كرديم.
توگه با اشاره به اين كه در سال جاري به توليد 120 هزار ليتر پلاسما رسيده و مي توانيم اين ميزان از پلاسما را در امر استحصال داروهاي مشتق از پلاسما به كار ببنديم، عنوان كرد: اميدواريم طي 2 سال آينده اين ميزان به 150 هزار ليتر و سپس به 200 هزار ليتر برسد.
وي اضافه كرد: از اين رهاورد، توانسته ايم 100درصد نياز كشور به داروي IVIG، صد درصد نياز كشور به فاكتور 9 انعقادي و 50درصد نياز داخل كشور به آلبومين را از پلاسماي ايراني تهيه و از واردات بي نياز باشيم.
رئيس سازمان انتقال خون با بيان اين كه اخيرا پروژه توليد سرم هاي اختصاصي نظير سرم ضد هاري نيز آغاز شده است، گفت: اميدواريم تا پايان سال 91 كشور را از واردات سرم هاي اختصاصي بي نياز كنيم.

 



تا پايان سال آينده
قاليباف : بزرگترين بزرگراه شرقي- غربي «جاجرود» را به «وردآورد» وصل مي كند

شهردار تهران از آغاز بهره برداري از بزرگترين بزرگراه شرقي غربي پايتخت در سال آينده خبر داد.
دكتر محمد باقر قاليباف ديروز در جريان افتتاح پل تقاطع بزرگراه شهيد باقري با خيابان استقلال در جمع خبرنگاران قرار گرفت و با اعلام اين خبر افزود: اولويت در بودجه سال آينده شهرداري تهران موضوع حمل و نقل عمومي است و از آنجا كه مهمترين چالش پايتخت آلودگي هوا و ترافيك است، بنابراين يكي از كارهايي كه براي رفع اين چالش ها از دست شهرداري برمي آيد، توسعه حمل و نقل عمومي است.
وي افزود: در صورتي كه پروژه هاي بزرگراهي و تقاطع ها را نيز كه در خدمت ترافيك است، جزو پروژه هاي حمل و نقلي به حساب آوريم لذا به همين دليل 60 درصد بودجه سال آينده شهرداري تهران متمركز بر حمل و نقل و ترافيك خواهد بود.
شهردار تهران همچنين درباره پروژه پل تقاطع غيرهمسطح بزرگراه شهيد باقري و خيابان استقلال، با بيان اينكه اجراي اين پروژه 16 ماه به طول انجاميد، ادامه داد: ظرف شش ماه آينده ادامه بزرگراه باقري با عبور از خيابان استقلال به بزرگراه شهيد بابايي متصل مي شود و تا پايان سال آينده نيز، اين بزرگراه از زير بزرگراه بابايي عبور مي كند و به ضلع شمال آن دسترسي ايجاد مي شود.
وي با اعلام بهره برداري از بزرگراه شهيد زين الدين تا دو ماه آينده، تأكيد كرد: در اين صورت شريان هاي اصلي شرق تهران تكميل مي شود و ديگر شاهد مشكلات ترافيكي جدي در اين محدوده نخواهيم بود.
شهردار تهران با اشاره به تكميل همه بزرگراه هاي در دست ساخت تا پايان سال آينده، تأكيد كرد: با اجراي كامل بزرگراه شهيد زين الدين و شهيد خرازي در غرب و شرق تهران، بزرگترين بزرگراه شرقي غربي پايتخت از جاجرود تا وردآورد كرج تا پايان سال آينده به بهره برداري برسد.
پل هاي مكانيزه هزينه بر است، اما حق مردم است
قاليباف همچنين با بيان اينكه پل عابر پياده اين محدوده در خيابان استقلال نيز قطعاً تا اوايل تابستان سال آينده، مكانيزه خواهد شد، افزود: شهرداري تهران براي نصب پل هاي مكانيزه با محدوديت هايي مواجه است، چرا كه اين پل ها هزينه بر است و مصرف برق بالايي نيز، دارد.
وي با بيان اينكه اگر درخواست مردم نصب پل عابر پياده معمولي باشد قطعاً ظرف چهار يا پنج ماه انجام خواهد شد، گفت: اما هم اكنون توقع مردم بالاتر است و البته اين موضوع خوب است.

 



واژگوني اتوبوس دانش آموزان 3 كشته برجاي گذاشت

بروجرد- خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مشهدي در بروجرد، 3 نفر كشته و 30 نفر ديگر مجروح شدند.
صبح شنبه، يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر سال دوم دبيرستان كه در قالب كاروان راهيان نور از مشهد مقدس عازم مناطق جنگي جنوب بود، در 15 كيلومتري جاده بروجرد- اراك واژگون شد.
در اثر اين واژگوني 3 نفر از مسافران اتوبوس در دم جان سپردند و 30 نفر نيز مجروح شدند. مجروحان اين حادثه، براي مداوا به بيمارستان هاي شهيد چمران و كوثر بروجرد انتقال يافتند كه بنا به گزارش ارسالي حال اكثر مجروحان اين حادثه رضايت بخش است.
گفتني است، علت اين حادثه عدم كنترل اتوبوس توسط راننده اعلام شده است.

 



آستارا لرزيد

پس لرزه زلزله جمهوري آذربايجان به قدرت 3/4 دهم در مقياس ريشتر آستارا را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، در ساعت حدود 50و9 صبح ديروز زلزله اي خفيف آستارا را لرزاند كه از جزئيات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه تاكنون خبري منتشر نشده است.
پس لرزه اين زلزله شيشه تمامي خانه ها را لرزاند و موجب هراس اهالي شد.
آستارا در 173 كيلومتري شمال غربي رشت و 350 كيلومتري جنوب باكو قرار دارد و تنها مرز زميني گيلان با جمهوري آذربايجان است.

 



نجات زن جوان در اثر سقوط از سي و سه پل

اصفهان-خبرنگاركيهان:
شهروند اصفهاني كه از روي سي و سه پل به درون زاينده رود سقوط كرده بود، توسط مامور وظيفه شناس پليس اصفهان از مرگ نجات يافت.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: يكي از ماموران وظيفه يگان امداد اين فرماندهي كه حين گشت زني اطراف سي وسه پل متوجه سقوط زن جواني از بالاي پل به درون آب باقيمانده از زاينده رود شده بود با از خود گذشتگي و با توجه به برودت هوا وارد آب شده و اين زن جوان را از مرگ نجات داد.
سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: با بررسي وضع موجود مصدوم، مشخص شد كه اين زن به همراه همسرش براي تفريح به اين منطقه آمده بود كه هنگام عكسبرداري و بر اثر بي احتياطي از بالاي پل به داخل زاينده رود سقوط كرد.
وي اضافه كرد: اين زن بر اثر سقوط از ارتفاع و برخورد با صفحه سيماني پايين پل از هوش رفت و ممكن بود در آب كم رودخانه دچار خفگي شود كه با هوشياري اين سرباز نجات يافت.
وي گفت: مامور پليس وظيفه شناس مورد تشويق قرار گرفت.

 



طغيان رودخانه زهره در هنديجان

بخشدار هنديجان گفت: بر اثر شدت بارندگي هاي اخير، رودخانه زهره هنديجان طغيان كرد.
«بهنام خضعلي» ديروز در گفت وگو با خبرگزاري فارس در هنديجان اظهار كرد: بارندگي هاي اخير در شهرستان بسيار شديد بود و همين امر باعث طغيان رودخانه زهره هنديجان شد.
وي افزود: در اين راستا چهار روستاي «چل مبني»، «چم تنگو»، «كره پا» و «چم تنگ» كه در معرض سيل قرار گرفته اند، ارتباطشان با شهر قطع شده است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون ارتباط جاده بدر با منطقه شهري كاملا قطع شد و حتي امكان تردد براي خودروها نيز وجود ندارد.
«خضعلي» ادامه داد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته همه تمهيدات براي نجات روستاييان به كار گرفته شده است.وي همچنين عنوان كرد: تاكنون ميزان خسارات وارده اعلام نشده است.

 



بازداشت دختر وزير جنگ اسرائيل

دختر وزير جنگ اسبق رژيم صهيونيستي به جرم حمل موادمخدر در نيويورك توسط پليس دستگير و اكنون در يكي از زندان هاي اين كشور در بازداشت بسر مي برد.
به گزارش فارس، روزنامه «نيويورك پست» نوشت كه «تايلا فواد بنيامين بن اليعازر» دختر 39 ساله «اليعازر» به جرم حمل موادمخدر در يكي از زندان هاي آمريكا زنداني است.به نوشته اين روزنامه، تاليا حين سفر از فرودگاه «كندي» در نيويورك به مقصد تل آويو در حالي كه موادمخدر با خود حمل مي كرد، دستگير شده است و آزادي وي با قرار وثيقه امكان ندارد.
اين در حالي است كه اليعازر در واكنش به اين خبر مدعي شد كه دخترش به خاطر درمان بيماري خود به نيويورك سفر كرده است.

 



سرما جان 220 اروپايي را گرفت

روسيه و اوكراين جمعه با احداث پناهگاه ها و درمانگاه هاي جديد اقدامات بيشتري را براي حمايت از افراد بي خانمان در سرماي منجمد كننده اروپا كه حتي قوها و مرغان دريايي را هم گرفتار كرده است ترتيب داده اند.
به گزارش فارس، اين اقدام پس از اين رخ مي دهد كه تعداد زيادي از مردم در خيابانهاي اروپا يخ زده اند.در حالي تلفات سرما در اروپا تا روز جمعه به حدود 220 تن رسيده است، مقام هاي اين كشور دستور احداث پناهگاه هاي بيشتري را در سراسر اين كشور صادر كرده و مراقبتهاي پزشكي را براي بي خانمانان فراهم كرده اند.
روسيه هنوز آماري از تلفات اين سرماي منجمد كننده كه از روسيه تا صربستان و حتي هلند را در بر گرفته منتشر نكرده است. اما برخي آمارها از جمله گزارش ايتارتاس از مرگ 64 تن در اين كشور در ماه ژانويه بر اثر سرما خبر مي دهد.در اوكراين كه بدترين وضعيت را تجربه مي كند، مقام هاي بهداشتي به بيمارستانها دستور داده اند تا از مرخص كردن صدها بيمار بي خانمان كه بر اثر سرمازدگي به بيمارستان مراجعه كرده اند خودداري كنند.مقام ها حدود 3 هزار پناهگاه براي گرم شدن و تغذيه بي خانمانها فراهم كرده اند با اين حال آمار تلفات در اوكراين تاكنون به 101 نفر رسيده است.يكي از مقام هاي بهداشتي اوكراين گفت كه بسياري از قربانيان سرما از ناحيه پا به دليل سر خوردن و افتادن دچار شكستگي شده اند و مدت زمان زيادي را روي زمين در انتظار رسيدن كمك بوده اند كه جان باخته اند.
از اين تعداد جسد منجمد 64 نفر در خيابانها پيدا شده، 11 نفر در بيمارستان و 26 نفر ديگر نيز در خانه هايشان مرده اند.سرما به حدي بود كه حدود 1500 قو، مرغ دريايي و اردك نيز در بندر ادساي اوكراين در درياي سياه در يخ گير افتاده و منجمد شدند. از اين رو مقامات ناچار شدند با به راه انداختن كشتي ها و شكستن يخ ها آنها را آزاد كنند.سرماي يك هفته اي شديد شرق اروپا كه بدترين مورد آن در چند دهه اخير است، منجر به كمبود برق، يخ زدن لوله هاي آب و تعطيلي گسترده مدارس، مهدكودك ها، فرودگاه ها و مسيرهاي اتوبوسراني شده است.بوسني هم نخستين موارد مرگ خود را با جان باختن 5 نفر در سارايوو تاييد كرد.پليس هلند هم از مرگ يك بي خانمان در شهر واگنيگن بر اثر سرمازدگي خبر داد كه نخستين مرگ در هلند بر اثر سرما است. لهستان هم مرگ 8 تن ديگر را تاييد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14