(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 بهمن 1390- شماره 20139

بينايي سنجي والدين در كنار دانش آموزان
افتتاح 4 طرح زيست محيطي در كارخانه ذوب آهن اصفهان
كوتاه از دهه فجر
مديرعامل شركت نفت فلات قاره: كيش به يك منطقه بزرگ گازي تبديل مي شود
فرماندار: كاشان به اتوبوس آمبولانس نياز دارد
رئيس پارك علم و فن آوري مازندران:پارك علم و فن آوري به دنبال ايجاد حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت است
ارائه تسهيلات به 2هزار طرح مشاغل خانگي در سراب
اهداي زمين به آتش نشاني بابل
يادواره شهدا در فيروزآباد
رونمايي از خودرو توليدي مازندران در نخستين نمايشگاه ملي بابل
هشدار فرماندار بناب به مسئولان ممنوعيت استفاده از امكانات دولتي براي تبليغات انتخاباتي
كلاله زيرساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري در صنعت را دارد
بازديد دانش آموزان يزدي از مناطق دفاع مقدس
افتتاح 3 پروژه صنعتي در يزد
برگزاري نخستين مسابقات قرآني نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي
اختصاص 22 ميليارد تومان براي آبياري تحت فشار در گلستان



بينايي سنجي والدين در كنار دانش آموزان

از جمله خدمات ارزشمند و قابل تقدير كه در شهرهاي استان بوشهر و مركز استان همچون ساير نقاط ايران اسلامي پابه پاي ساير خدمات ارزشمند نظام اسلامي مورد توجه قرار گرفته است، موضوع بينايي سنجي دانش آموزان است. حركتي ارزشمند كه از كورشدن و نابينايي تعدادي از دانش آموزان جلوگيري كرده و علاوه بر جلوگيري از يك معضل سنگين اجتماعي، از تحميل هزينه هاي مادي و معنوي به خانواده ها و جامعه نيز ممانعت به عمل آورده اند. در اين ميان نقش آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نهاد كميته امداد امام خميني و شبكه بهداشت و درمان قابل توجه است. اما در كنار اين طرح به نظر مي رسد انجام يك طرح جانبي مي تواند آثار ارزشمندي را به ويژه براي خانواده ها به همراه داشته باشد و آن توجه به وضعيت بينايي والدين دانش آموزان است. خانواده هاي مستضعف و ساكن در مناطق محروم و فاقد امكانات در اين ميان در اولويت هستند. چنانكه در موارد متعددي فقر حاكم بر خانواده ها، نبود پزشك متخصص و عدم توجه به وضعيت بينايي خانواده ها باعث شده والدين از سلامت بينايي محروم و در مواردي بينايي خود را از دست بدهند.
برازجان- خبرنگاركيهان

 



با حضور رئيس سازمان محيط زيست كشور صورت گرفت
افتتاح 4 طرح زيست محيطي در كارخانه ذوب آهن اصفهان

زرين شهر- خبرنگاركيهان:
با حضور معاون رئيس جمهورو رئيس سازمان محيط زيست كشور، چهار طرح زيست محيطي در كارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها با حذف هزينه اي معادل 208 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
احداث اين واحد ازسال 85 آغاز شده بود. همچنين اجراي طرح پساب هاي غيرسمي كارخانه با وسعت 8000 مترمربع در حاشيه زرين شهر و طرح انتقال و استفاده از پساب زرين شهر در فضاي سبز ذوب آهن توسط وي آغاز شد.
گفتني است براي اجراي اين دو طرح نيز 290ميليارد ريال هزينه خواهدشد. پس از اجراي اين پروژه تمامي پساب هاي خروجي از تصفيه خانه انساني زرين شهر در فضاي سبز شركت ذوب آهن استفاده خواهدشد.
همچنين محمدجواد محمدزاده با حضور در درجلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي اصفهان گفت: در راستاي كاهش آلودگي هوا معاينه فني خودروها جدي گرفته شود چنانكه در برخي از موارد بدون مراجعه خودروها به مراكز معاينه فني براي آنها برگه معاينه فني صادر شده است.
وي به افزايش كيفيت سوخت در تهران، شازند و برخي از شهرهاي كشور اشاره كرد و گفت: در آينده نيز در اصفهان، تبريز، بندرعباس و كرمانشاه نيز سوخت باكيفيت توليد مي شود.
محمدي زاده اظهارداشت: وزارت نفت بايد سوخت پاك اتوبوس هاي اصفهان را نيز تأمين كند.

 



كوتاه از دهه فجر

برپايي نمايشگاه
لارستان- خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه مبارك فجر نمايشگاهي تحت عنوان از شكنجه گاه ساواك تا روايت پيروزي در فرهنگسراي مرتضوي شهرستان لار برگزار شد. در همين ايام مردم و مسئولان لارستان با حضور در گلزار شهدا ضمن عطرافشاني مزار آنان با آرمان هاي شهدا تجديد ميثاق كردند. در اين مراسم زيارت عاشورا قرائت و سرود جمهوري اسلامي و سرودهاي ايام انقلاب توسط گروه رزم نوازان حوزه مقاومت شهيد مفيد اجرا شد.
اجراي 400برنامه
گناباد- خبرنگار كيهان: دبير ستاد دهه فجر در مراسم غبارروبي از مزار شهداي بهشت قاسم گناباد كه در سالروز ورود امام خميني(ره) به ميهن اسلامي برگزار شد، گفت: 400برنامه فرهنگي، هنري، تبليغاتي، ورزشي و عمراني در دهه فجر امسال برگزار شد. وي افزود: از اين تعداد برنامه ها 255 برنامه فرهنگي، تبليغاتي، 69برنامه عمراني و 65 برنامه ورزشي است. همزمان با ورود حضرت امام خميني به ايران رژه موتورسواران، سواركاران و تاكسيراني تا بهشت قاسم گناباد برگزار شد.
همچنين در ايام دهه فجر سالن مجهز به برد هوشمند در يكي از مدارس گناباد به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از 5 پروژه
بابل- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي بابل گفت: يك پروژه دامداري و سه طرح پرورش ماهي و يك كارخانه شاليكوبي در بابل به بهره برداري رسيد. مسعود غلامي افزود: اين پروژه ها با اعتبار 79 ميليارد و 555 ميليون ريال به بهره برداري رسيده اند.
افتتاح مراكز بهداشتي
¤ در ايام دهه فجر سه مركز بهداشت در روستاهاي گتاب جنوبي، دونه سر و درونكلاي شرقي با هزينه 1080 ميليون ريال توسط دانشگاه علوم پزشكي بابل افتتاح شد.
از سوي ديگر شهردار بابل گفت: در دهه مبارك فجر بزرگ ترين پرديس فرهنگي- ورزشي و شهربازي كشور در اين شهر كلنگ زني شد. همچنين جنگ شادي مسابقات ورزشي نيز در همين ايام برگزار شد.
برپايي جنگ شادي
كيش- خبرنگار كيهان: برگزاري جشنواره بادبادك ها، جنگ كودك و خانواده، همايش كاربرد صنايع دستي در مبلمان شهري، نمايشگاه پوشاك محلي و زيورآلات سنتي 11 استان كشور و اجراي طرح قرآني از جمله برنامه هايي بود كه در جزيره كيش اجرا شد.
افتتاح طرح هاي عمراني
همدان- خبرنگار كيهان: طرح هاي عمراني سازمان تبليغات اسلامي استان همدان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي به بهره برداري رسيدند.
مديركل تبليغات اسلامي همدان، در اين خصوص گفت: طرح ها و پروژه هاي عمراني اين سازمان با اختصاص 15ميليارد و 890 ميليون ريال افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه ادامه داد: پروژه هاي مذكور شامل 19 فقره در سطح استان است كه 7 مورد آن تكميل شده و عمليات اجرايي 12 فقره نيز آغاز شده است. از اين تعداد، پنج خانه عالم در روستاهاي ازنهري و شيراوند نهاوند، آب مشكين كبودرآهنگ، ازندريان ملاير و دمق رزن با صرف 190 ميليون تومان و تالار اجتماعات مجتمع فرهنگي تبليغي كبودرآهنگ با صرف 167 ميليون تومان اعتبار افتتاح شد.
وي اضافه كرد: همچنين 9 خانه عالم در روستاهاي جيحون آباد، دشنه، هيزج، بوبوك آباد، قرخلر و سرخ آباد همدان، سيمين بهار، تجرك فامنين، چنار علياي اسدآباد با پيش بيني 476 ميليون تومان اعتبار، مجتمع فرهنگي تبليغي رزن با برآورد 600ميليون تومان و خانه قرآن و دارالمبلغين فيروزان نهاوند با پيش بيني 156 ميليون تومان اعتبار، كلنگ زني شدند.
بهره برداري از 44 پروژه
رشتخوار - خبرنگار كيهان: مدير جهادكشاورزي شهرستان رشتخوار از بهره برداري از 44 پروژه در بخش كشاورزي اين شهرستان در ايام دهه مبارك فجر امسال خبر داد.
محمد رستمي در حاشيه مراسم بهره برداري از 40 پروژه انتقال آب افزود: اين پروژه ها با اعتبار بيش از 6 ميليارد ريال به بهره برداري رسيدند و با افتتاح آنها يك هزار و 400 خانوار از بركات آن برخوردار شدند.
از سوي ديگر فرمانده پايگاه مقاومت حوزه الحديد رشتخوار از افتتاح دو پايگاه مقاومت بسيج در روستاهاي زرفري و احمدآباد خبر داد و گفت: اين پايگاه ها با اعتباري بالغ بر 270 ميليون ريال به بهره برداري رسيده اند. در همين حال مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه رشتخوار از برپايي نمايشگاه فرهنگي و نرم افزاري جنگ نرم در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين نمايشگاه در بخش هاي كتاب، نشريات، نرم افزارهاي عكس و پوستر گشايش يافته است.
عطرافشاني مزار شهدا
چهاردانگه- خبرنگار كيهان: همزمان با بزرگداشت دهه فجر، مزار شهداي ارامنه (آشوري) شهرستان اسلامشهر، توسط جمعي از مردم و مسئولان ارگان ها و نهادها، خانواده هاي شهداي مسلمان و ارامنه عطرافشاني و گلباران شد.
در اين مراسم كه به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان اسلامشهر و با استقبال چشمگير اقشار مختلف مردم و مسئولان مواجهه شد، پس از ذكر مرثيه و نثار فاتحه، قبور شهداي ارامنه در طول دوران دفاع مقدس با گلاب ناب قمصر كاشان شست وشو و غبارروبي شد.
برپايي جشنواره قرآني
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: در ايام دهه فجر جشنواره قرآني كودكان و نوجوانان شهرستان كلاله برگزار شد و در بخش مسابقه جشنواره قرآني از نفرات برگزيده با اهداي لوح يادبود و جايزه تجليل شد. همچنين طي مراسمي گلزارهاي شهداي گنبدكاووس و شهرهاي شرق استان گلستان غبارروبي و عطرافشاني شد. در همين ايام، دو طرح آبرساني روستايي در گاليكش با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 140 ميليون ريال به بهره برداري رسيدند.
احداث پل روگذر
بناب- خبرنگاركيهان: فرماندار بناب از آغاز عمليات اجرايي «پل روگذر ميدان معلم» خبرداد و گفت: براي اجراي اين پروژه 35ميليارد ريال اعتبار تخصص يافته است.
سعيد برقي كه به مناسبت گراميداشت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي سخن مي گفت؛ افزود: براي اجراي اين پروژه 150ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است كه ظرف دو سال تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد.وي با اشاره به گوشه اي از خدمات دولت در منطقه گفت: بزودي با بهره برداري از طرح گازرساني به روستاي «عبور» پايان عمليات گازرساني به تمام روستاهاي منطقه را جشن خواهيم گرفت.
برگزاري همايش
سنندج- خبرنگار كيهان: به مناسبت فرارسيدن هفته وحدت و ايام دهه فجر همايش مناديان وحدت در سنندج برگزار شد. در اين همايش مديركل سازمان تبليغات اسلامي كردستان گفت: 170 مقاله امسال به دبيرخانه اين همايش رسيده است كه هم از نظر كمي و كيفي و هم از نظر مقاله نسبت به دومين همايش كه 75مقاله رسيده بود افزايش نشان مي دهد.

 



مديرعامل شركت نفت فلات قاره: كيش به يك منطقه بزرگ گازي تبديل مي شود

كيش- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت نفت فلات قاره از تبديل شدن كيش به يك منطقه بزرگ گازي خبر داد.
محمود زيركچيان با اعلام اين خبر گفت: براي پشتيباني از توسعه ميادين گازي ايجاد شده در منطقه آزاد كيش مي بايست يك بندر اختصاصي در اين جزيره داشته باشيم.
وي افزود: شركت نفت فلات قاره طي درخواستي از گمرك جمهوري اسلامي خواست براي پشتيباني از توسعه ميادين گازي در جزيره كيش با ايجاد يك بندر اختصاصي براي اين شركت در كيش موافقت خود را اعلام كند.
مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران با تاكيد بر ضرورت تقويت زيرساخت ها به عنوان پيش نياز توسعه ميادين گازي در جزيره كيش افزود: در حال حاضر زيرساخت هاي موجود در استان هرمزگان و بوشهر متناسب با برنامه هاي توسعه اي مدنظر ما هنوز تقويت نشده است و حداكثرسازي منافع ملي نيازمند تقويت اين زيرساخت ها است.

 



فرماندار: كاشان به اتوبوس آمبولانس نياز دارد

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان بر ضرورت اختصاص اتوبوس آمبولانس به اين شهرستان به دليل آمار بالاي تصادفات جاده اي تاكيد كرد.
عليرضا جوادي در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران اين شهرستان اظهار داشت: كاشان به دليل قرار داشتن در مسير جاده ترانزيت جنوب- شمال و آمار بالاي تصادفات جاده اي در حوزه راه هاي اين شهرستان، براي امداد و نجات به موقع مجروحان جاده اي، نيازمند اتوبوس آمبولانس است.
وي با اشاره به بروز چندين حادثه تصادف همزمان در حوزه استحفاظي راه هاي شهرستان كاشان و اهميت زمان انتقال مجروحان به بيمارستان گفت: براي هر تصادف بايد تعداد زيادي آمبولانس به محل حادثه اعزام شود كه در توان نيروهاي امدادي شهرستان نيست.
وي، همچنين نبود سيستم ارتباطي در مديريت بحران شهرستان را يكي از مشكلات اين بخش دانست و بر ضرورت اخذ مجوز شبكه بي سيم براي اين مديريت تاكيد كرد.
جوادي در ادامه بافت فرسوده كاشان و بخش و شهرهاي اطراف كاشان را نگران كننده ذكر و خاطر نشان كرد: بازار تاريخي كاشان در بافت فرسوده اين شهرستان با10 هزارمترمربع وسعت به لحاظ ايمني به ويژه هنگام بارندگي شرايط مناسبي ندارد.

 



رئيس پارك علم و فن آوري مازندران: پارك علم و فن آوري به دنبال ايجاد حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت است

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس پارك علم و فن آوري مازندران با اشاره به وجود 130 مركز دانشگاهي در مازندران گفت: پارك علم و فن آوري به دنبال ايجاد حلقه گمشده دانشگاه و صنعت است.
مجتبي بلباسي گفت: ظرفيت هاي مازندران بايد اين استان را پيش قراول تمامي ابعاد توسعه قرار دهد، درحالي كه به دلايلي بخشي مرتبط با فرهنگ اجتماعي و بخشي مرتبط با همكاري بين بخشي دستگاه هاي اجرايي، اين توسعه با تأخير در حال وقوع است.
بلباسي ادامه داد: طي يك سال فعاليت، پارك علم و فن آوري مازندران توانسته ارتباط خوبي با مجامع علمي و كاربردي برقراركند و ظرفيت هاي استان را شناسايي كند.
رئيس پارك علم و فن آوري مازندران با اشاره به اينكه ارتباط بين دانشگاه و صنعت انديشه اي است كه در دانشگاه به وجود آمده است، گفت: در دفاتر صنعت و دانشگاه با دفاتر كارآفريني مصاديقي از اين انديشه اتفاق افتاده است.
وي با بيان اينكه پارك علم و فن آوري به دنبال ايجاد حلقه گمشده دانشگاه و صنعت است، افزود: اين حلقه ها فقط در انحصار پارك علم نيست بلكه مراكز رشد شهرك هاي صنعتي نيز مي توانند در اين عرصه فعاليت كنند.

 



ارائه تسهيلات به 2هزار طرح مشاغل خانگي در سراب

مهربان- خبرنگاركيهان:
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي از پيشي گرفتن اين استان از برنامه پيش بيني شده در زمينه ايجاد اشتغال خبر داد.
«يونس فاتح» افزود: 1هزار و 200ميليارد ريال اعتبار براي مشاغل خانگي در سال جاري درنظر گرفته شده است و باتوجه به عملكرد دستگاه هاي مرتبط در بحث تسهيلات مشاغل خانگي پيش بيني مي شود كه با تحقق 120درصدي اين رقم، استان آذربايجان شرقي موفق به جذب 1هزار و 440ميليارد ريال تسهيلات در بحث مشاغل خانگي شود.
فاتح افزود: طبق مصوبه بانك مركزي تمام بانك ها موظفند تا 22بهمن سال جاري اعتبارات ابلاغي درمورد مشاغل خانگي را پرداخت كنند.
در اين جلسه رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان سراب نيز در گزارشي به عملكرد دستگاه هاي اجرايي شهرستان سراب در زمينه تسهيلات مشاغل خانگي اشاره كرده و با اعلام صدور مجوز براي 3010طرح در سراب اظهار داشت: 2052 طرح در اين شهرستان براي اخذ تسهيلات مشاغل خانگي به بانك ها معرفي شده اند.
«وكيل آزاد» از صدور 513 مجوز مشاغل خانگي توسط اداره بازرگاني شهرستان و معرفي 352 نفر به بانك هاي عامل براي اخذ تسهيلات خبر داد.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان سراب عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) شاخه مهربان در زمينه صدور مجوز را 409مورد اعلام كرد و افزود: 358 طرح براي اخذ تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي شده اند.

 



اهداي زمين به آتش نشاني بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
توسط فرد خيري در بابل يك قطعه زمين به مساحت دو هزار متر به آتش نشاني بابل اهدا شد.
براساس اين گزارش مدير آتش نشاني بابل طي گفت وگويي اعلام كرد: فرد خير بابلي به نام «حاج محسن پولايي» يك قطعه زمين به مساحت 2 هزار متر مربع در منطقه موزيرح به آتش نشاني بابل اهدا كرد.
خانپور اعلام كرد: 200 ميليون ريال براي هزار متر زمين در كنار زمين اهدائي به منظور فضاي كافي براي احداث پژوهشكده آتش نشاني در نظر گرفتيم كه در سال 91 اين مركز را نيز افتتاح مي كنيم.

 



يادواره شهدا در فيروزآباد

فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان:
همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) يادواره 36 شهيد حوزه شهيد تندگويان فيروزآباد برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور مردم و خانواده شهدا برگزار شد كليپي از شهداي فيروزآباد از دوران دفاع مقدس و راهپيمايي هاي دوران انقلاب مردم اين شهرستان پخش شد.
در بخش ديگر اين مراسم سرهنگ محمود اميري از هاديان سياسي سپاه فجر استان فارس در ارتباط با بصيرت افزايي سخنراني كرد.

 



رونمايي از خودرو توليدي مازندران در نخستين نمايشگاه ملي بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه جامع علمي- كاربردي بابل از رونمايي خودرو توليدي مازندران در نخستين نمايشگاه ملي اين شهرستان خبرداد.
براساس اين گزارش رضا لحميان رئيس دانشگاه جامع- علمي كاربردي مازندران اعلام كرد: اين خودرو محصول مشترك دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و فولاد ذوب آمل است. وي در ادامه افزود: درنظر داريم خط توليد كارخانه ها به خط آموزش نزديك شود و مراحلي كه به توليد محصول در كارخانه ها منجر مي شود به صورت يك آموزش كامل به علاقه مندان ارائه شود.

 



هشدار فرماندار بناب به مسئولان ممنوعيت استفاده از امكانات دولتي براي تبليغات انتخاباتي

بناب- خبرنگاركيهان:
فرماندار بناب گفت: با مديراني كه از امكانات دولتي براي تبليغات كانديداهاي انتخابات مجلس نهم استفاده كنند، برخورد جدي مي شود.
«سعيد برقي» در جمع مديران و مسئولان محلي شهرستان بناب با اشاره به نزديكي ايام انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: هر مسئولي كه از امكانات دولتي براي فعاليت هاي تبليغات انتخاباتي كانديداها استفاده كند؛ بلافاصله عزل مي شود.
وي از نيروي انتظامي خواست در صورت مشاهده خودروهاي دولتي در محل جلسات و ستادهاي تبليغاتي كانديداهاي مجلس، فوري آن را توقيف و همراه با مشخصات مسئول مربوط، به فرمانداري گزارش دهند.
رئيس شوراي اداري بناب اظهار داشت: در شأن مسئولان دولتي نيست كه در فعاليت هاي تبليغاتي كانديداها از مجلس، خصوصا در اوقات اداري شركت كنند و مارك انتساب به يك كانديداي خاص بر روي آنها بخورد.
فرماندار بناب در بخش پاياني سخنان خود درباره برخي تخلفات اقتصادي در بازار هم هشدار داد و از اداره بازرگاني خواست با سودجويان و متخلفان برخورد جدي كند.

 



كلاله زيرساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري در صنعت را دارد

گرگان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك ها و نواحي صنعتي گلستان از وجود زيرساخت هاي لازم براي سرمايه گذاري صنعتي در شهرستان كلاله خبر داد.
«نيما بيروديان» افزود: در سال جاري براي شركت صنعتي كلاله 6ميليارد و 900 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافت كه به عنوان دومين شهرستان از نظر اختصاص اعتبارات محسوب مي شود.
وي افزود: زيرساخت هاي لازم براي فعاليت سرمايه گذاران در نواحي صنعتي كلاله فراهم شده است.
بيروديان خاطرنشان كرد: دو ناحيه صنعتي كلاله كه گلستان نام گرفته است ناحيه صنعتي دهنه و ناحيه جديدالاحداث جمعا به مساحت 42 هكتار، توان ايجاد اشتغال براي 1هزار و 500 نفر و جذب 617 ميليارد تومان سرمايه گذاري را دارد.
مديرعامل شركت شهرك ها و نواحي صنعتي استان گلستان افزود: در ناحيه صنعتي گلستان (دهنه) درحال حاضر 10 واحد صنعتي با 158نفر نيرو مشغول فعاليت هستند.

 



بازديد دانش آموزان يزدي از مناطق دفاع مقدس

يزد- خبرنگاركيهان:
در سال تحصيلي جاري پنج هزار و 718نفر از دانش آموزان دختر و پسر پايه دوم مقطع متوسطه اين شهرستان از مناطق هشت سال دفاع مقدس ديدن كردند.
فرمانده سپاه شهرستان يزد با اعلام اين خبر گفت: دانش آموزان بسيجي در قالب حدود 30كاروان راهيان نور در اين طرح حضور داشتند.
سرهنگ عليرضا شباني اظهار داشت: هر كاروان راهيان نور به مدت چهار روز از مناطق عملياتي جنوب كشور بازديد و از نزديك با ايثار و جانفشاني رزمندگان پرتوان هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.
وي افزود: ترويج فرهنگ مقاومت و شهادت و همچنين مقابله با تهديد نرم دشمن از اهداف مهم اجراي طرح مي باشد.
فرمانده سپاه يزد افزود: راه اندازي كاروان هاي راهيان نور يكي از طرح هاي مهم فرهنگي و ارزشي مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است كه با اقبال خوب نسل جوان نيز مواجه شده است.

 



افتتاح 3 پروژه صنعتي در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
همزمان با دهه فجر 3 پروژه صنعتي با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل بانك صنعت و معدن در يزد به بهره برداري رسيد.
قربان دانيالي در سفر به استان يزد از واحدهاي صنعتي بهپود كارتن حامد يزدباف در تفت بهره برداري كرد. اين شركت با سرمايه گذاري 20 ميليارد ريال و ظرفيت توليد 10 تن كاور، البسه يك بار مصرف و... براي 35 نفر اشتغال زايي كرده است.
همچنين از شركت كارتن حامد درمهريز با سرمايه گذاري 7 ميليارد تومان و توليد روزانه هزار تن كارتن و كارخانه سنوپارس، توليدكننده بيل مكانيكي و ماشين آلات راه سازي در تفت نيز به بهره برداري رسيدند.

 



به ميزباني جمهوري اسلامي اوايل سال آينده برگزار مي شود
برگزاري نخستين مسابقات قرآني نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي

آمل-خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران از برگزاري نخستين مسابقات قرآني نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي به ميزباني جمهوري اسلامي خبر داد.
سرتيپ دوم پاسدار محمد علي آسودي در حاشيه برگزاري يادواره 35 شهيد منطقه السپه كلا آمل در گفتگوي اختصاصي با كيهان با اشاره به بيداري ملت هاي مسلمان در منطقه و ايجاد وحدت و اتحاد بين مسلمانان گفت: با توجه بالا بودن سطح قرآني سپاه در بين نيروهاي مسلح و در شرايط بيداري اسلامي در منطقه نياز است با شعار قرآني و آيات نوراني آن با برادران مسلمان ارتش كشورهاي اسلامي، ارتباط برقرار كنيم.
وي افزود: طرحي را به محضر فرماندهي كل قوا ارائه داديم كه به تصويب ايشان رسيده و اميدواريم در اوايل سال 91 اولين دوره مسابقات بين المللي قاريان و حافظان نيروهاي مسلح كشورهاي اسلامي را با تدبير جمهوري اسلامي و ميزباني سپاه برگزار كنيم، تا بازتاب خودش را در جهان اسلام داشته باشد.
معاون فرهنگي و تبليغات سپاه كل كشور درخصوص قاريان ممتاز سپاهي در مسابقات ارتش عمان نيز گفت: در اواخر بهمن ماه امسال 4 نفر از قاريان ممتاز سپاهي به مسابقات قرآني ارتش عمان اعزام خواهند شد.

 



اختصاص 22 ميليارد تومان براي آبياري تحت فشار در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گلستان از اختصاص اعتبار 22 ميليارد و 500 ميليون تومان براي آبياري تحت فشار در اين استان خبر داد.
سيدنصير سيدمحمدي با بيان اينكه از اعتبار اختصاص داده شده تاكنون 9 ميليارد و و200 ميليون تومان تأمين اعتبار شده اظهار داشت: قراردادهايي كه در راستاي آبياري تحت فشار در گلستان صورت گرفته بالاي 14 ميليارد تومان است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان خاطرنشان كرد: در سال گذشته بيشترين استان هايي كه آبياري تحت فشار انجام داده اند به ترتيب استان فارس با 16 هزار و 200 هكتار، هرمزگان با 12 هزار و 700 هكتار و همدان با 11 هزار هكتار رتبه هاي اول تا سوم را در اين زمينه داشته اند.
وي به محدوديت هاي آبياري تحت فشار در گلستان اشاره كرد و اذعان داشت: مهم ترين مشكل ما كمبود طراحان و مشاوران ذي صلاح است و اگر بخواهيم جهش بالايي در اين زمينه داشته باشيم طراحان استان ظرفيت بسيار پاييني دارند لذا از شركت هاي در خارج از استاني براي اين منظور دعوت شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14