(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 بهمن 1390- شماره 20139

تحريم هرگونه همكاري پارلماني با رژيم صهيونيستي
تعهد هزاران بحريني به مبارزه تا براندازي رژيم آل خليفه
اسماعيل هنيه با امير كويت ديدار و گفت وگو كرد
معترضان وال استريت مجلس نمايندگان آمريكا را به تعطيلي كشاندند
چوپان بد حساب و دولت بدهكار!
موافقت رئيس جمهور عراق با مجازات اعدام 23تروريست
پوتين: روسيه در استقرار دموكراسي از نسخه هاي غربي پيروي نمي كند
استقبال گسترده مردم سوريه از وزيرخارجه روسيه در دمشق
با استعفاي رئيس جمهور بحران سياسي در مالديو ابعاد تازه اي گرفت
يورش نظاميان برزيلي به نيروهاي پليس اعتصاب كننده
فرانسه و آلمان تهديد كردند كمك ها به يونان را قطع مي كنند
مخالفت با انتخابات فرمايشي واشنگتن و رياض در يمن
كمك مالي قاچاقچيان مواد مخدر براي پيروزي اوباما در انتخابات



مجلس مصر تصويب كرد
تحريم هرگونه همكاري پارلماني با رژيم صهيونيستي

پارلمان مصر هرگونه فعاليت پارلماني با مشاركت رژيم صهيونيستي را تحريم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، كميته امور خارجي پارلمان مصر (مجلس الشعب) روز دوشنبه با برگزاري نشستي هرگونه فعاليت پارلماني را با مشاركت اسرائيل تحريم كرد.
در اين نشست، «عصام العريان» رئيس كميته روابط خارجي پارلمان تاكيد كرد: هرگونه عادي سازي روابط با اسرائيل مردود است، چرا كه اين خواسته ملت مصر است و ما نيز با هرگونه فعاليت پارلماني يا سياسي با تل آويو مخالفيم.همچنين «وحيد عبدالمجيد» و «عماد جاد» دو تن از اعضاي كميته امور خارجه نيز به نوبه خود بر مخالفت خود با هرگونه رابطه با موسسات و گروه هاي وابسته به رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

 



در مراسم تشييع پيكر يك شهيد اعلام شد
تعهد هزاران بحريني به مبارزه تا براندازي رژيم آل خليفه

هزاران نفر از مردم بحرين با شركت در مراسم تشييع يك شهيد بحريني متعهد شدند كه انتقام خون شهدا را بگيرند.
هزاران نفر از مردم بحرين در مراسم تشييع پيكر مردي كه بر اثر استنشاق گاز اشك آور به شهادت رسيد شركت و با سردادن شعارهايي عليه حكومت آل خليفه انزجار خود را از جنايات مزدوران اين رژيم اعلام كردند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند كساني كه دستشان به خون مردم بي گناه آغشته شده است به زودي مجازات خواهند شد و مردم از خون شهداي خود نمي گذرند.
علي عبدالله معترض بحريني پس از آنكه نيروهاي امنيتي گاز اشك آور به درون خانه اش شليك كردند به شهادت رسيد.از زمان آغاز خيزش مردم بحرين تاكنون، ده ها نفر در اين كشور كوچك حاشيه خليج فارس كشته و صدها تن مجروح و دستگير شده اند.

 



اسماعيل هنيه با امير كويت ديدار و گفت وگو كرد

نخست وزير منتخب حماس در كويت گفت، اين جنبش هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت و مقاومت خود در برابر اشغالگري را پايان نخواهد داد.
اسماعيل هنيه در ادامه دومين سفر خارجي خود به كشورهاي عربي و اسلامي، بعد از بحرين وارد خاك كويت شد و با امير و نخست وزير اين كشور ديدار و گفت وگو كرد. او در جمع خبرنگاران گفت: آينده روشني در انتظار ملت فلسطين و امت عربي و اسلامي است. وي ضمن تاكيد بر مخالفت جنبش حماس با به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي افزود، حماس براي حفظ عزت و شرافت اسلام پايداري مي كند و هرگز از حقوق قانوني ملت فلسطين و آرمان هاي آنها به هر قيمتي كه باشد دست نخواهد كشيد.
هنيه تصريح كرد، حماس بارها توانست توطئه هاي دشمنانش را شكست دهد و اكنون نيز قدرت مقاومت از قبل بيشتر شده است. نخست وزير منتخب حماس در ديدار با مقامات كويت از جمله «شيخ صباح آل صباح» امير كويت درباره آخرين تحولات منطقه و تاثيرات انقلاب ها بر اوضاع منطقه و مسئله فلسطين گفت وگو كرد. وي قرار است پس از كويت به ايران سفر كند.
از سوي ديگر، امضاي توافقنامه دوحه بين رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و رئيس دفتر سياسي حماس و اعلام نخست وزيري «محمود عباس» در دولت توافق ملي واكنش هاي متفاوتي را در ميان مردم و گروه هاي فلسطيني و شخصيت هاي خارجي به دنبال داشت.
تحليلگران سياسي منطقه اظهار داشتند كه مردم فلسطين نسبت به اجراي توافقنامه دوحه شك دارند و معتقدند عباس و مشعل بايد با بقيه گروه هاي فلسطيني مشورت مي كردند.
«عزت الرشق» از اعضاي دفتر سياسي حماس در اين زمينه گفت، توافقنامه دوحه گامي مهم در جهت تحقق آشتي ملي است.
وي درباره تضمين هاي اجرايي اين توافقنامه تصريح كرد، تضمين اجراي اين توافقنامه اراده صادقانه و ملي حماس و فتح و همه فرزندان ملت فلسطين است و اگر مقاصد غيرصادقانه وجود داشته باشد احتمال به بن بست رسيدن اجراي توافقنامه وجود دارد.
رئيس جمهور لبنان با صدور بيانيه اي نسبت به تحقق آشتي ملي فلسطين و امضاي توافقنامه دوحه ابراز خرسندي كرد.
اتحاديه اروپا نيز ضمن استقبال از امضاي توافقنامه آشتي ملي بر حمايت اين اتحاديه از ملت فلسطين تاكيد كرد.
اين در حالي است كه آشتي فلسطينيان باعث خشم «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي شد. نتانياهو اظهار داشت: عباس بايد ميان گزينه صلح يا حماس يكي را انتخاب كند.

 



معترضان وال استريت مجلس نمايندگان آمريكا را به تعطيلي كشاندند

جنبش ضدسرمايه داري وال استريت، با حضور در ساختمان مجلس نمايندگان آمريكا، جلسه نمايندگان را به تعطيلي كشاند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، ده ها نفر از اعضاي جنبش «تسخير وال استريت»، روز دوشنبه پس از حضور در ساختمان مجلس نمايندگان آمريكا در نيويورك پارچه نوشته هايي را كه به همراه داشتند به اهتزاز درآورده عليه حاكميت ثروتمندان و نظام سرمايه داري شعار دادند.
«ميلياردرها از ماليات معافند!، عدالت مالياتي مي خواهيم، عدالت اقتصادي كجاست؟، ما 99 درصديم و...» از جمله شعارها و دست نوشته هاي معترضان وال استريت در «آلباني» نيويورك بود.
بنا به نوشته رسانه هاي آمريكايي، در اين اجلاس، نمايندگان كه در حال بررسي وضعيت مالياتي ايالت نيويورك بودند، پس از اين كه مشاهده كردند تعداد معترضان وال استريت بسيار بيشتر از تعداد نمايندگان و مسئولان است، ترجيح دادند جلسه را تعطيل كنند.
اين حادثه، چند روز پس از حمله پليس واشنگتن دي سي به چادرهاي معترضان وال استريت و جمع آوري آنها روي مي دهد.
معترضان پس از اين كه از سوي پليس منكوب شدند، تاكيد كردند، مبارزات خود را همچنان ادامه خواهند داد.
از «اوكلند» نيز خبر مي رسد، معترضان «وال استريت» در اعتراض به دستگيري هاي هفته گذشته و خشونت هاي پليس، بار ديگر به خيابان ها ريخته و تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، ديروز، پليس اوكلند با محاصره معترضاني كه مقابل ساختمان دادگاه اين شهر شعار آزادي زندانيان را سر مي دادند، به آنها حمله كرد. رسانه هاي آمريكايي اعلام كردند، پليس پس از فرار معترضان، اقدام به مصادره بلندگوها و ابزار معترضان كرد.
گفتني است، بيش از 5 ماه است كه مردم آمريكا در اعتراض به پيامدهاي حاكميت نظام سرمايه داري، عليه حاكمان و ثروتمندان كشورشان قيام كرده اند. در اين مدت هزاران نفر از مردم بازداشت و مجروح شده اند.

 



چوپان بد حساب و دولت بدهكار!

مي گويند، باعث و باني اصلي بدهكار ماندن دولت يونان در واقع يك «چوپان بي پول» و بدحساب است!
به اين ترتيب، در سايت «جنت سايد» به نقل از روزنامه «لوموند» مي خوانيم كه دولت يونان فهرستي از اسامي 4000 نفر از شهروندانش را چاپ كرده كه مجموعا نزديك به 30 ميليارد يورو به اين دولت بدهكارند. «استليوس پاراسيريس» 65 ساله هم يكي از اين هزاران بدهكار است. «استليوس» در واقع چوپاني است كه همه دارايي اش 50 راس گوسفند است، اما در سال 1995 حدود 30 ميليون درهم (88000 يورو) پول دولت را «خورده» است! حالا، چه طور؟ گزارش «جنت سايد» ديگر آن را توضيح نمي دهد. همين قدر مي دانيم كه بعدا جريمه هاي عدم پرداخت به موقع پول و بهره هاي پي درپي هم باعث شده كه رقم بدهي يك دفعه «منفجر» شود! طبق محاسبات وزارت دارايي يونان، امروز «استليوس» 8/10 ميليون يورو به دولت بدهكار است! حالا، چوپان بي پول يوناني كه ادعا مي كند تا به حال سه برابر مبلغ بدهي اش به دولت پول داده، با تاسف مي گويد: «اگر همه آنهايي كه اسم شان در فهرست بدهكاران است به اندازه او فقير باشند، ديگر آينده اي براي كشور نمي ماند!» بايد گفت كه در فهرست مزبور اسامي 6000 شركت هم ديده مي شود كه اكثرشان حتي وجود خارجي ندارند! اين در حالي است كه، بدهي دولت يونان بالاي 350 ميليارد يورو است. اكثر بدهكارهايي هم كه تا به حال بازداشت شده بودند يا به قيد ضمانت آزاد و يا به حبس هاي كوتاه مدت محكوم شده اند، اما هنوز 500 نفر با حكم بازداشت روبرو هستند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



موافقت رئيس جمهور عراق با مجازات اعدام 23تروريست

رئيس جمهور عراق با اجراي حكم اعدام 23 تروريست در اين كشور موافقت كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين افراد به اتهام طراحي و اجراي عمليات تروريستي كه منجر به شهيد و زخمي شدن ده ها تن از مردم عراق شده، محكوم به مجازات اعدام شد ه اند.براساس اين گزارش، «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق در حالي با اجراي حكم 23 تروريست موافقت كرد كه در ميان اين افراد سه نفر داراي تابعيت كشورهاي عربي مشاهده مي شود.گزارش هاي دريافتي حاكي است، دادگاه جنايي استان «ذي قار» در جنوب عراق نيز روز دوشنبه دو نفر از تروريست هايي كه حمله انتحاري را عليه زائرين طراحي كرده بودند را به مجازات اعدام محكوم كرد.
همچنين وزارت دادگستري عراق چند روز پيش از اجراي حكم اعدام 51 نفر از محكومان در ارتباط با پرونده هاي تروريستي و جنايي خبر داده بود.

 



پوتين: روسيه در استقرار دموكراسي از نسخه هاي غربي پيروي نمي كند

نخست وزير روسيه اعلام كرد، كشورش نبايد در استقرار دموكراسي از نسخه هاي غربي پيروي كند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، «ولاديمير پوتين» دوشنبه با انتشار مقاله اي پيروي كوركورانه از دموكراسي غربي را غلط دانست.
پوتين نوشت: روسيه بايد قدرت سياسي بيشتري به مردم اعطا كند اما نبايد با عجله نسخه هاي غربي استقرار دموكراسي را دنبال كند. دموكراسي حقيقي به يكباره به دست نمي آيد و نمي توان در مورد آن از الگويي بيروني تقليد كرد.
از سوي ديگر پروفسور «ايگور پانارين» از اساتيد مطرح روسيه كه با وزارت خارجه اين كشور همكاري دارد اعلام كرد، غرب به دليل وحشتي كه از بازگشت «پوتين» به قدرت دارد، جنگ رسانه اي گسترده اي عليه وي به راه انداخته و مسكو را به رعايت نكردن دموكراسي متهم مي كنند.
وي افزود: غرب در اين جنگ رسانه اي تمام ابزار خود را به ميدان آورده تا به هر قيمتي كه شده مانع از پيروزي «پوتين» در انتخابات رياست جمهوري شود؛ غرب همچنين به دنبال ايجاد مانع در روند همگرايي منطقه اوراسيا است.
«پانارين» همچنين اعلام كرد، در اين جنگ همان ابزارهايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه آمريكا و انگليس براي مقابله با شوروي پس از جنگ جهاني دوم به كار مي گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ايرنا استاد دانشگاه روس در مقاله خود خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير روند همگرايي در اوراسيا در عرصه هاي اقتصادي و نظامي سرعت يافته است كه از مصاديق آن مي توان به آغاز بكار اتحاديه گمركي ميان روسيه، بلاروس و قزاقستان از اول ژانويه سال گذشته اشاره كرد.
وي افزود: از اول ماه جاري ميلادي هم كميسيون اقتصادي اوراسيا به عنوان نخستين نهاد فراملي اتحاديه گمركي اوراسيا آغاز بكار كرد. پس از تلاش هاي روسيه براي آغاز ايفاي نقش فعالتر در پهنه اوراسيا، غرب شروع به حمايت از اعتراض ها در اين كشور كرد. خبر ديگر از روسيه اينكه، معاون وزير دفاع روسيه تصريح كرد كشورش توانمندي هاي هسته اي خود را افزايش مي دهد.
«آناتولي آنتونف» كه در مذاكرات قرارداد جديد كاهش تسليحات راهبردي (استارت2) آمريكا شركت كرده، گفت: با توجه به تهديدات پيش روي كشورش و تلاش آمريكا براي استقرار سامانه پدافند موشكي و همچنين اوضاع ناامن خاورميانه تسليحات هسته اي كشورش به جاي كاهش، افزايش مي يابد!
وي ادامه داد: آمريكا به افزايش توانمندي پدافند موشكي خود در اروپا و ساير مناطق جهان ادامه مي دهد و بخش اروپايي سامانه موشكي آمريكا به معناي تلاش براي تغيير موازنه راهبردي در اروپا مي باشد.
آنتونف گفت: پس از پايان جنگ سرد شاهد هستيم كه تسليحات راهبردي آمريكا در نزديكي مرزهاي روسيه مستقر مي شوند. سران روسيه تلاش مي كنند تا روابط با ديگر كشورها بر اساس اصول اعتماد و احترام متقابل و توسعه مشاركت بنا كنند، اما سپر هسته اي روسيه بايد همواره براي دفع خطرات احتمالي از طرف كشورهاي ثالث آماده باشد.
آنتونف گفت: سخن گفتن از جهان عاري از سلاح هسته اي زود است و مجهز شدن به تسليحات هسته اي به عنوان سلاح بازدارنده براي مسكو يك ضرورت محسوب مي شود.

 



در سپاس از وتوي قطعنامه شوراي امنيت صورت گرفت
استقبال گسترده مردم سوريه از وزيرخارجه روسيه در دمشق

مردم سوريه با حضور ميليوني خود در فرودگاه دمشق در حالي كه پرچم هاي سوريه، روسيه، چين و حزب الله را در دست داشتند از سفر وزيرخارجه روسيه به كشورشان استقبال كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شهروندان سوري در حالي كه تمامي خيابان هاي منتهي به فرودگاه مملو از جمعيت بود سرگئي لاوروف را از فرودگاه تا كاخ رياست جمهوري همراهي كردند.
مردم سوريه با سر دادن شعارهايي مواضع روسيه و چين در وتوي پيش نويس قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت را حمايت و اعلام كردند كه اين مواضع قاطعانه راه را براي دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه خواهد بست.
اين در حالي است كه با شكست قطعنامه جديد عربي، غربي عليه سوريه از يك سو حملات گروهك هاي مسلح در سوريه به شدت افزايش يافت و از سوي ديگر قرار است برخي كشورهاي عربي، غربي شوراي ملي سوريه را به جاي دولت سوريه به رسميت بشناسند.
همچنين نخست وزير قطر كه رياست كميته ويژه اتحاديه عرب درباره سوريه را به عهده دارد اعلام كرد كه اعراب بايد تدابير واضحي در قبال آنچه در سوريه مي گذرد اتخاذ كنند.
در راستاي ادامه فشارها بر دولت سوريه، آمريكا اعلام كرد كه از روز گذشته سفارت خود در سوريه را تعطيل كرده و تمامي فعاليت هاي خود را به حالت تعليق درآورده است.
دولت لهستان به عنوان حافظ منافع آمريكا در اين كشور، اعلام شد، براساس بيانيه وزارت خارجه آمريكا تمامي كاركنان سفارت و اعضاي خانواده آنها بايد هرچه سريع تر دمشق را ترك كنند.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه بايد تحريم ها عليه دولت بشاراسد افزايش يابد تا او از قدرت كناره گيري كند.
دولت انگليس نيز در راستاي همراهي با آمريكا سفير خود را از سوريه به كشور متبوعش فرا خواند.
«آلن ژوپه» وزيرخارجه فرانسه نيز حمايت كامل خود را از مخالفان سوري اعلام كرد.
در همين رابطه قرار است وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس شنبه آينده در رياض درباره سوريه نشست برگزار كنند.
اين در حالي است كه گروه هاي مخالف نظام سوريه كه از حمايت مالي سفارت عربستان سعودي و قطر در بيروت بهره مي برند، با سرازير شدن به مراكز تجمع كارگر هاي سوري مقيم لبنان تلاش مي كنند آنها را در مقابل دريافت ماهانه 800 دلار به مشاركت در عمليات خرابكاري عليه كشورشان تشويق كنند.
منابع امنيتي لبنان نيز خبر دادند كه صندوق هاي مشكوك مملو از مبالغ هنگفت دلار، اسلحه و گذرنامه هاي جعلي از كشور برزيل و آمريكا وارد فرودگاه لبنان شده است.
عبدالله گل رئيس جمهور تركيه نيز در اظهاراتي مداخله جويانه از بشاراسد خواست تا از مسند قدرت كناره گيري كند.

 



با استعفاي رئيس جمهور بحران سياسي در مالديو ابعاد تازه اي گرفت

با استعفاي رئيس جمهور مالديو بحران سياسي اين كشور وارد مرحله تازه اي شد.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي» محمد نشيد رئيس جمهور مالديو، پس از آن كه از حل بحران سياسي موجود در كشور عاجز ماند، استعفا كرد.
بر پايه اين گزارش، بحران سياسي در مالديو زماني آغاز شد كه سه هفته قبل، رئيس جمهور دستور داد تا يك قاضي ارشد به نام «عبدالله محمد» از سمت خود بركنار و بازداشت شود.
عبدالله محمد قاضي ارشد دادگاه جنايي مالديو هنگامي كه اعلام كرد دستگيري يك منتقد دولت غيرقانوني است و وي بايد آزاد شود، خود توسط ماموران دستگير شد. دولت مالديو اين قاضي ارشد را به فساد و تعصب سياسي متهم كرد.
همچنين بحران در مالديو زماني به اوج خود رسيد كه ماموران پليس از سركوب معترضان به دستور مستقيم رئيس جمهور امتناع كرده و به صفوف معترضان پيوستند.
اين گزارش مي افزايد: محمد نشيد رئيس جمهور مالديو پس از آن با ماموران پليس ديدار و به آنان تاكيد كرد كه به اين تظاهرات خاتمه دهند، اما ماموران پليس اين درخواست را رد كرده و به جاي آن خواهان استعفاي وي شدند.
در همين حال يك شاهد در «ماله» (پايتخت مالديو) اعلام كرد كه سربازان به سوي تظاهركنندگان كه حدود 500 نفر بودند، گاز اشك آور شليك كردند.
مالديو مجمع الجزايري با 300 هزار نفر جمعيت در اقيانوس هند قرار دارد و محمد نشيد رئيس جمهور مستعفي آن در سال 2008 با يك انتخاب دموكراتيك به قدرت رسيد.

 



يورش نظاميان برزيلي به نيروهاي پليس اعتصاب كننده

منابع خبري از يورش نظاميان به صف پليس هاي اعتصاب كننده و زخمي شدن 6 تن از آنها خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري چين، اعتصاب روز دوشنبه نيروهاي پليس در شمال شرق برزيل كه در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادي و كمي دستمزدها برگزار شده بود، با يورش نظاميان به خشونت كشيده شد.
بر پايه اين گزارش، درگيري ميان سربازان دولتي و پليس زماني آغاز شد كه نيروهاي ارتش از گلوله هاي پلاستيكي عليه افسران پليس استفاده و جريان آب و برق را بر روي آنها قطع كردند.
اين در حالي است كه اعتصاب نيروهاي پليس در برزيل باعث شده است تا آمار جرم و جنايت و دزدي در اين كشور افزايش يابد.

 



در صورت بي اعتنايي آتن به برنامه هاي رياضتي
فرانسه و آلمان تهديد كردند كمك ها به يونان را قطع مي كنند

مردم يونان همزمان با افزايش فشارها از سوي سران اتحاديه اروپا براي اجراي رياضت هاي اقتصادي، اعتصاب كردند.
يك روز پس از ديدار «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه با «آنگلامركل» صدراعظم آلمان در كاخ اليزه، و تهديد مقامات يوناني براي اجراي رياضت هاي بيشتر اقتصادي، ديروز مردم شهرهاي بزرگ يونان دست از كار كشيدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، كاركنان بخش حمل و نقل عمومي، معلمان، پزشكان، مدارس، دانشگاه ها، كاركنان و پزشكان بيمارستان ها، بنادر، وكلا و داروخانه هاي سرتاسر اين كشور بحران زده اروپايي در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و پيروي رهبرانشان از سياست هاي اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول، دست به اين اعتصاب 24 ساعته زدند.
اين اعتصاب كه با فراخوان اتحاديه هاي سراسري كارگري، احزاب سياسي چپ و ساير اتحاديه هاي كارگري صورت گرفته ديروز با راهپيمايي در آتن و چند شهر ديگر دنبال شد.
رهبران فرانسه و آلمان، روز دوشنبه در پايان چهاردهمين نشست سالانه وزراء دو كشور، مقامات يوناني را تهديد كردند در صورت بي توجهي به خواسته هاي آنان، ديگر از كمك هاي مالي اعضا حوزه يورو خبري نخواهد بود.
رهبران اروپا پيش از اين نيز يونان را به اخراج از اتحاديه اروپا و يورو در صورت به همه پرسي گذاشتن اجراي رياضت هاي اقتصادي تهديد كرده بودند!
در حال حاضر نمايندگان اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول براي رايزني با مقامات يونان براي اجراي رياضت هاي جديد اقتصادي در آتن به سر مي برند. يونان به عنوان ضعيف ترين كشور اروپا به مرز ورشكستگي كامل اقتصادي نزديك شده و رهبران اروپا نجات خود را در گرو نجات يونان مي بينند.
تاكنون، تحت فشار بحران اقتصادي و اعتراضات مردمي، به كناره گيري رهبران ايتاليا، يونان و روماني منجر شده است.
«اميل بوك»، نخست وزير روماني روز دوشنبه به دنبال بالا گرفتن اعتراض هاي مردمي نسبت به اوضاع نابسامان اقتصادي، قدرت را به «كاتالين پرديو»، وزير دادگستري اين كشور واگذار كرد. به گفته، رئيس جمهور روماني، «پرديو» تا تشكيل دولت جديد، رياست دولت را به طور موقت بر عهده خواهد داشت.
از سوي ديگر خبر مي رسد، هزاران نفر از مردم اروپا براي يافتن شغل به «نروژ» سرازير شده اند. خبرگزاري فارس، با اعلام اين خبر به نقل از روزنامه «آفتن پستن» نوشت: مقامات «اسلو» نسبت به ادامه حضور اروپائيان بيكار به اين شهر هشدار داده اند.
بسياري از اين مهاجران اروپايي، با حضور در سطح شهر «اسلو» و در دست گرفتن دست نوشته و پلاكاردهاي كوچك از شهروندان نروژي مي خواهند براي آنها كاري دست و پا كنند!
ادامه بحران اقتصادي در كشورهاي اروپايي سبب شده مقامات نروژي به شدت نگران تشديد بحران مهاجرت افراد بيكار اروپايي به اين كشور شوند. با اين حال به نظر مي رسد زمان زيادي تا تحقق نگراني مقامات نروژي باقي نمانده است.
«هانس اداورسن» از مقامات شهري اسلو در اين خصوص مي گويد: در سال گذشته ميلادي شاهد حضور 500 الي 1000 شهروند اروپايي بيكار در نقاط مختلف شهر بوديم. امسال با توجه به تشديد بحران اقتصادي در اروپا اين آمار رشدي بسيار بيشتر خواهد يافت.
«آنيكن هاگلي» از حزب محافظه كار نروژ نيز معتقد است ورود افراد بيكار از ديگر كشورهاي اروپايي به اسلو تنها يك مزيت دارد! اينكه آنها پس از مدتي متوجه مي شوند كه تصور اشتباهي از پيدا كردن كار در نروژ داشته اند و ناچار مي شوند اين كشور را ترك كنند.

 



مخالفت با انتخابات فرمايشي واشنگتن و رياض در يمن

سرويس خارجي-
انقلابيون يمن با تأكيد بر اينكه مردم يمن فرعون جديد نمي خواهند نسبت به توطئه جديد دشمنان اين انقلاب هشدار دادند.
انقلابيون يمن اظهار داشتند، مردم يمن انقلاب نكردند كه يك ديكتاتور را سرنگون سازند و ديكتاتور جديدي را جايگزين كنند.
انقلابيون همچنين تأكيد كردند كه آنچه امروز در يمن اتفاق مي افتد تلاش كساني است كه در رياض براي به شكست كشانيدن انقلاب يمن از طريق برانگيختن برخي مشكلات سياسي در كشور توافق كرده بودند.
در همين رابطه «نايف الشرعبي» عضو هيئت مؤسس كميته هاي مردمي يمن اظهار داشت، مردم يمن از زمان شروع انقلاب مي دانستند كه سرنگوني «عبدالله صالح» حتمي است و او نمي تواند در رأس رژيم باقي بماند، ولي آنچه كه اتفاق افتاد دور زدن اوضاع از طريق توافقنامه رياض بود كه رژيم صالح را نگه داشت و هيچ چيزي در نقشه سياسي يمن تا اين لحظه تغيير نكرده است.
وي خاطرنشان كرد، ما از احزاب ديدار مشترك خواستيم كه شيوه عبدالله صالح را در پيش نگيرند ولي امتناع كردند و خواستند تا دقيقاً مانند رژيم عبدالله صالح باشند.
اين فعال سياسي افزود، ديدار مشترك با گروه هاي مردم يمن از جمله حوثي ها و جنبش جنوب و نيز رهبران انقلابي و مردم در ميدان ها گفت وگو نكرد و اين بدان معناست كه خواستار تغيير واقعي در يمن نيست.
از سوي ديگر بسياري از جوانان انقلابي يمن، جنبش حوثي در شمال اين كشور و جنبش اعتراضي جنوب يمن انتخابات را تحريم كردند و معتقدند كه اين انتخابات كاملا صوري است و زمينه ساز تغيير شخص «صالح» و جانشيني يكي از اعضاي رژيم سابق يمن است.
در انتخابات رياست جمهوري آتي يمن كه قرار است 21 فوريه (2 اسفند) برگزار شود، «عبدربه منصور هادي» معاون صالح تنها نامزد انتخابات براي رياست جمهوري است. او خود يكي از رهبران حزب كنگره ملي است. در چنين شرايطي تمام ناظران معتقدند كه مردم يمن از اين انتخابات صوري، استقبال كمي خواهند كرد و برگزاري اين انتخابات صرفاً موجب وقت تلف كردن و نيز هزينه مالي بيهوده است.مردم يمن مي گويند، اگر قرار است در اين انتخابات هيچ رقابتي نباشد، اصلا چرا انتخابات برگزار مي شود و ميليون ها ريال يمني براي انتخاباتي كه نتيجه آن كاملا مشخص است، هزينه مي شود.
گفتني است با وجود اين كه عربستان و آمريكا در كنار رژيم حاكم يمن و معاون ديكتاتور هستند اما آنها نيز نگرانند كه برگزاري انتخابات نيز نتواند انتقال مسالمت آميز قدرت را تضمين كند.

 



نيويورك تايمز خبر داد
كمك مالي قاچاقچيان مواد مخدر براي پيروزي اوباما در انتخابات

نيويورك تايمز از كمك هاي مالي قاچاقچيان مواد مخدر به باراك اوباما براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري پرده برداشت.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در شماره ديروز خود نوشت، دو قاچاقچي مواد مخدر كه در مكزيك زندگي مي كنند، با ارائه كمك هاي مالي به «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا، راه پيروزي وي در انتخابات رياست جمهوري پيش رو را هموار مي كنند. براساس اين گزارش اين قاچاقچيان كه از قضا با هم برادر هستند، در مكزيك صاحب قمارخانه و كازينو بوده و براي اينكه «اوباما» بتواند يك دوره ديگر در كاخ سفيد بماند، سنگ تمام گذاشته اند.
«خوان خوزه روجاس كاردونا» معروف به «په په» نام يكي از اين قاچاقچي ها است كه در سال 1994 در آيوا پس از سپردن يك وثيقه سنگين گريخت.
در پرونده اين فرد، جنايت، فساد و... نيز وجود دارد.
خبرگزاري مهر نيز در تكميل اين گزارش، به نقل از رسانه هاي آمريكايي نوشت:اين دو برادر تاكنون 200 هزار دلار به كمپين انتخاباتي اوباما براي انتخابات سال 2012 كمك كرده اند.
اسناد فاش شده وزارت خارجه آمريكا نيز نشان مي دهد كه «په په» در سال 2009 متهم به راه انداختن گروهي براي ترور يكي از رقيبان تجاري خود و اهداي كمك هاي سنگين مالي به سياستمداران مكزيك است.
نيويورك تايمز براي روشن شدن اين موضوع، با دفتر انتخاباتي باراك اوباما تماس گرفته اما آنها در ابتدا اين ارتباط و دريافت پول از په په را انكار كردند اما بعدازظهر روز دوشنبه اين دفتر اعلام كرد كه پول دريافت شده از اين دو برادر ساكن مكزيك را به آنها بازمي گرداند.
به نوشته اين روزنامه، برادران كاردونا در تلاش بودند كه با اهداي كمك هاي سنگين مالي به سياستمداران آمريكا بويژه دموكرات ها از قانون عفو بهره مند شده و مجددا به آمريكا بازگردند.
اين ارتباط در حالي فاش مي شود كه در سال هاي گذشته نيز اتهاماتي به اوباما زده شده و او متهم به ارتباط با قاچاقچيان و خلافكاران شده بود. در همين ارتباط و در جريان رقابت هاي انتخابات سال 2008 هيلاري كلينتون، اوباما را به همدستي با «توني رزكين» يكي از حاميان انتخاباتي وي در اين انتخابات كه متهم به فرار از ماليات است، متهم كرده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14