(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 بهمن 1390- شماره 20139

ايران دومين توليدكننده نانو داروي سرطان در جهان
عوامل پشت پرده بازار سكه و ارز شناسايي شدند
ماهواره «ظفر» سال آينده پرتاب مي شود
انتقاد شديد فرمانده ناجا به محتواي سريال ها و فيلم هاي سينمايي با مضمون «سرباز»
راه ارتباطي روستاهاي استان سمنان باز شد
جريمه يك ميلياردي براي قاچاقچي لوازم آرايشي
رويدادهاي خارجي
پليس رسيدگي به جرايم كودكان راه اندازي شد
رئيس گمرك كشور خبر داد قاچاق 100 كانتينر پارچه در كشور
شرور مسلح و فراري كرمان دستگير شد
كشف اجساد 2 فرد گرفتار بهمن در همدان
آغاز طرح سلامت نوروزي از 25 بهمن
استفاده اجباري از شربت متادون در مركز درمان اعتياد
امروز به مناسبت دهه فجر صورت مي گيرد رونمايي از نقاشي 1357 متري دانش آموزان
دو قلو هاي 3 ماهه قرباني گازگرفتگي شدند
تلفات زمين لرزه قدرتمند فيليپين



ايران دومين توليدكننده نانو داروي سرطان در جهان

داروي ضد سرطان دوكسوربيسين ليپوزومال با فن آوري نانو تكنولوژي براي اولين بار در ايران و دومين بار در جهان پس از كشور آمريكا توسط شركت سبحان آنكولوژي وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به توليد انبوه رسيد.
اين دارو كه براي درمان انواع سرطان كاربرد داشته و علاوه بر سميت براي سلولهاي بدن، سميت شديد قلبي را داراست كه با استفاده از توليد آن به وسيله فن آوري نانو و به شكل ليپوزومال داراي دو ويژگي عمده است كه اولا سبب كاهش عوارض عمومي و كاهش مسموميت قلبي مي شود، ثانيا ميزان نفوذ آن به بافت سرطاني بدن افزايش يافته در صورتيكه ميزان نفوذ آن به بافت هاي سالم بدن كاهش مي يابد.
ميزان مصرف اين دارو در كشور به استناد آخرين آمار وزارت بهداشت، در نوع غير ليپوزومال آن 220 هزار عدد به ارزش 34 ميليارد ريال و در نوع ليپوزومال آن (نانودارو) 120 عدد به ارزش 5/1 ميليارد ريال بوده است كه به دليل عوارض شديد نوع غير ليپوزومال و گراني نوع ليپوزومال و نيز محدوديت هاي مربوط به واردات اين دارو، منجر به راه اندازي خط توليد انبوه اين دارو در كارخانه سبحان انكولوژي شهر رشت شد.
به گزارش مهر بهره برداري از خط توليد انبوه اين نانودارو يكي از افتخارات جمهوري اسلامي ايران است كه به مناسبت ايام دهه مبارك فجر در روز چهارشنبه مورخ 19/11/90 در محل كارخانه و باحضور مسئولان كشوري و لشگري انجام خواهد پذيرفت.

 



عوامل پشت پرده بازار سكه و ارز شناسايي شدند

رئيس پليس آگاهي ناجا از شناسايي عوامل پشت پرده در دلالي سكه و ارز خبر داد و گفت: تعدادي از دلالان سكه و ارز كه پس از گرفتن تعهد نيز به كار خود ادامه داده اند جمع آوري و دستگير شده اند.
سردار سيدابوالحسن بتولي در حاشيه دومين جشنواره ملي جوان سرباز از دستگيري دلالان سكه و ارز خبر داد و همچنين درباره برخورد پليس با دلالان سكه و ارز خاطرنشان كرد: با توجه به تصميمات دولت و مقامات اقتصادي قرار شد پليس گوشه اي از كار را انجام دهد كه آن برخورد با دلارفروشان بود.
بتولي با بيان اينكه اكثر اين افراد شناسايي و توجيه شده اند، گفت: تعدادي از آنان كه پس از گرفتن تعهد نيز به كار خود ادامه داده اند جمع آوري و دستگير شده اند.
وي افزود: متاسفانه برخي از اين افراد همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهند كه اين افراد نيز شناسايي شده اند.
به گفته بتولي پليس درصدد است عوامل پشت پرده اين جريانات كه با شيوه هاي مختلف اقدام به اين كار مي كنند را شناسايي و برخورد لازم را با آنان انجام دهد.
وي با اشاره به راه اندازي مراكز مشاوره اي از سوي پليس هدف از راه اندازي اين مراكز را پيشگيري از اقدامات مجرمانه عنوان كرد و گفت: سعي مي كنيم در اين مراكز به افراد يا حتي سازمان هايي كه اطلاعات لازم در زمينه هاي مرتبط را ندارند، آگاهي دهيم.
بتولي گفت: با توجه به اختيارات ناجا و اختياراتي كه به شكل قانوني به دنبال كسب آن هستيم سعي مي كنيم در گام هاي بعدي به عنوان كارگاه خصوصي از وقت اضافه نيروهاي زبده كه بعضي از آنها پيش تر در ناجا مشغول خدمت بوده اند، استفاده كنيم.
به گفته وي فعاليت كارآگاهان خصوصي در چارچوب قانون و كمك به پليس و جامعه خواهد بود. رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه شرايط پذيرش و ويژگي هاي اين افراد به زودي اعلام خواهد شد، ابراز اميدواري كرد كه با كمك گرفتن از اين افراد بتوان به پليس در انجام ماموريت ها و رسيدگي به پرونده هايي كه تاكنون حل نشده است، كمك كرد.

 



جبل عاملي خبر داد
ماهواره «ظفر» سال آينده پرتاب مي شود

رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران از پرتاب ماهواره «ظفر» از دستاوردهاي دانشمندان جوان اين دانشگاه در سال آينده خبر داد.
محمدسعيد جبل عاملي ديروز در مراسم افتتاح ساختمان جديد دانشكده مهندسي كامپيوتر و مركز تحقيقات فناوري اطلاعات دانشگاه علم و صنعت پرتاب ماهواره «نويد» اين دانشگاه را كار بسيار بزرگي عنوان كرد و افزود: در حالي كه همه با ترديد به اين كار نگاه مي كردند ولي به لطف خدا همانطور كه ديديم ماهواره به لطف خدا با موفقيت در مدار زمين قرار گرفت.
وي از پرتاب ماهواره «ظفر» با قابليت هاي بيشتر در سال آينده خبر داد و گفت: دانشگاه علم و صنعت با كشورهاي دنيا و به ويژه آمريكا در حال رقابت است.
رئيس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت همراه با صنايع دفاعي، نقش بزرگي در پيشرفت كشور داشته است كه اين دستاوردها ناشي از ثبات مديريت در قسمت هاي مختلف دانشگاه است.

 



در مراسم اختتاميه جشنواره «جوان سرباز» صورت گرفت
انتقاد شديد فرمانده ناجا به محتواي سريال ها و فيلم هاي سينمايي با مضمون «سرباز»

فرمانده نيروي انتظامي ضمن تجليل از سرباز از محتواي برخي سريال هاي تلويزيوني با مضمون «سرباز» و سياه نمايي برخي فيلم هاي سينمايي عليه ايران اسلامي به شدت انتقاد كرد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در جشنواره سراسري «جوان سرباز» كه در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد تاكيد كرد: قبل از انقلاب و دو قرن پيش از آن هر جنگي كه در ايران صورت گرفت بخشي از خاك كشور را دشمنان جدا كردند و حاكمان فاسد نتوانستند حتي به مردمي كه با دست خالي در مقابل دشمن ايستادگي كردند كمك كنند به نحوي كه شاه كشور براي سفر به فرنگ از كشورهاي خارجي وام مي گرفت و با آنها قراردادهاي ننگين مي بست.
وي با اشاره به شكل گيري انقلاب اسلامي در سال 57 گفت: حضرت امام با هوشياري نهضتي را به پا كرد كه هيچ عقب نشيني در مقابل حملات دشمن نداشت.
فرمانده نيروي انتظامي با انتقاد شديد از سريال هايي كه با مضمون «سرباز» توليد مي شود به حضور اثرگذار سربازان در ايام دفاع مقدس خاطرنشان كرد: در زمان جنگ هيچ سربازي را به زور به جبهه ها نبردند اما متاسفانه در برخي سريال هاي تلويزيوني طور ديگري نشان دادند كه گويا با ايست بازرسي به دنبال سرباز مي گشتند كه البته شايد اين امر به دليل كم اطلاعي آنها باشد.
احمدي مقدم تاكيد كرد در زمان جنگ هيچ سربازي به خاطر عدم حضور در جبهه ها مجازات نشد ولي در مقابل رژيم بعث عراق كساني را كه از جنگ روگردان بودند به جوخه هاي اعدام مي سپرد.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: در حالي كه امروز كشور ما با انواع تهديدات دشمنان قسم خورده روبه رو است و جهاد امروز فقط دفاعي نيست بلكه تمامي عرصه هاي امنيتي، سياسي، علمي و اقتصادي را دربر مي گيرد، متاسفانه برخي فيلم هايي مي سازند كه در آن عليه ايران سياه نمايي شده و در آن موضوع مهاجرت را تبليغ مي كنند كه گويي فرزندان ما براي زندگي بهتر بايد از ايران بروند.
احمدي مقدم گفت: هسته اصلي پيشرفت هاي امروز كشور را جوانان بين 25 تا 35 سال تشكيل مي دهند و موتور پيشرفت كشور را اين قشر به حركت درآورده است.
وي تاكيد كرد: اگر امروز خطري متوجه كشور شود همين نسل سوم است كه به مراتب شجاع تر و پا در ركاب تر از ميهن دفاع خواهند كرد.
وي افزود: سربازي نقطه اي براي مسئوليت پذيري است و نگاه ما به سرباز نبايد گاهي براي كمبود نيرو و تامين آن باشد. سرباز را نيروي مفت و مجاني و مجبور نمي خواهيم و اميدواريم با آموزش هاي لازم حرفه اي را كه در آن موثر است به او بياموزيم. هيچگاه در نيروي انتظامي به سرباز به عنوان نيروي مجاني نگاه نكرده ايم و معتقديم بايد دوران سربازي غني سازي شود.
در گذشته خانواده ها خرج سربازان را مي دادند اما اكنون سربازان با حقوقي كه دريافت مي كنند مي توانند زندگي خود را در اين دوره اداره كنند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه در بودجه 91 ردي از افزايش حقوق سربازان وجود ندارد تاكيد كرد: اميدواريم مجلس و ستاد كل نيروهاي مسلح گام اول را براي افزايش حقوق سربازان بردارند و تا پايان برنامه پنجم بتوانيم قانون را اجرايي كنيم.
وي با اعلام اينكه اگر 50درصد به حقوق سربازان اضافه شود هزينه 200 ميليارد توماني براي ستاد كل نيروهاي مسلح به همراه دارد، افزود: پيشنهاد داده ايم اگر سازمان ها بپذيرند با كم كردن هزينه ها اين هزينه را از ساير قسمت ها تامين كنيم. سرباز شهروند درجه سه و چهار نيست و پايه اصلي تشكيل نيروهاي مسلح است.
معرفي 33 سرباز نمونه
در اين مراسم به 33سرباز برگزيده مبلغ دو ميليون تومان اهدا شد ضمن اينكه فرمانده نيروي انتظامي به همه سربازان حاضر در اين مراسم به مناسبت دهه فجر و ولادت پيامبر اكرم(ص) 50 هزار تومان اهدا كرد.
سردار محمد جوادزاده كمند معاون نيروي انساني نيروي انتظامي با اشاره به شاخص هاي انتخاب 33 سرباز نمونه كشور گفت: براي انتخاب اين سربازان 10 موضوع تعريف شده كه در همين راستا 760 نفر از ميان تمام سربازان نيروهاي مسلح كشور انتخاب شدند كه از ميان اين تعداد نيز 33 نفر به عنوان برترين هاي سربازان سراسر كشور برگزيده شدند.

 



راه ارتباطي روستاهاي استان سمنان باز شد

معاون امور عمراني استانداري سمنان از بازگشايي راههاي روستايي استان كه بر اثر بارش برف سنگين و بوران مسدود شده بودند خبر داد.
«پرهام جان فشان عراقي» روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ساعت 23 دوشنبه شب تمامي راههاي روستاهاي حسين آباد كالپوش كه شامل 12روستا است بازگشايي شد.
وي گفت: با بازگشايي اين راهها بيماراني كه در منطقه مشكل داشتند با هماهنگي هلال احمر به شاهرود منتقل و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر مشكلي وجود ندارد.
وي گفت: برق 12روستاي مذكور نيز از ساعت 19 دوشنبه شب برقرار شده است و به لحاظ زيرساختي شرايط مناسبي در حال برقراري است.
جانفشان عراقي در خصوص وضعيت آب آشاميدني اين روستاها نيز اظهار داشت: شبكه آب داير است اما در مواردي ممكن است كه بر اثر يخ زدگي مسدود شود كه با تمهيداتي با اين مساله نيز برخورد مي شود.
معاون امور عمراني استانداري سمنان گفت: در حال حاضر تمامي راههاي روستايي استان به جز دو روستا باز است و تلاش ماموران و راهداران بر اين است تا امروز شرايط بهتري را در اين راهها براي رفت و آمد ايجاد نمايند.
بارش سنگين برف و به دنبال آن كولاك و بوران راه بسياري از راههاي مناطق شمالي و كوهستاني استان سمنان را در چند روز گذشته مسدود كرد و موجب در راه ماندن صدها نفر مسافر در اين محورها شد.با تلاش ماموران دستگاههاي مختلف بيش از يك هزار مسافر در اين راهها از برف و بوران نجات و بيش از 600 نفر آنها نيز اسكان يافتند.

 



جريمه يك ميلياردي براي قاچاقچي لوازم آرايشي

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: يك قاچاقچي خارجي لوازم آرايشي پس از دستگيري به پرداخت يك ميليارد ريال جريمه محكوم شد.
سرهنگ عباسعلي محمديان با اعلام اين خبر گفت: اوايل بهمن امسال اطلاعاتي به معاونت مبارزه با قاچاق كالا و ارز فرستاده شد مبني بر اين كه افرادي در يكي از ساختمانهاي خيابان ايرانشهر در زمينه جابجايي كالا فعاليت هاي مشكوكي دارند. كارآگاهان مبارزه با قاچاق كالاي پليس آگاهي تحقيقات نامحسوسي را به صورت شبانه روزي در اين زمينه آغاز كرده و در ادامه پس از اطمينان از موضوع و طي هماهنگي با دادسراي ناحيه 20 تهران، 15 بهمن ماه اقدامات عملياتي و پليسي با همراهي ماموران سازمان صنعت و تجارت آغاز شد.
وي افزود: پس از ورود به محل مشخص شد متهمان متواري شده اند. به همين خاطر كارآگاهان با هماهنگي قضايي وارد ساختمان شده و مقادير زيادي لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي از جمله رنگ مو، لوازم آرايشي و بدون مجوز كشف كردند. در بازرسي و شمارش كالاي كشف شده تعداد دو هزار و 432 كارتن به وزن تقريبي 18 تن لوازم آرايشي و بهداشتي كشف شد. در بررسي و كار كارشناسي بعدي معلوم شد اغلب اين لوازم مشابه يك مارك معتبر خارجي بوده اما توليد كشور چين است.
سرهنگ محمديان ادامه داد: در ادامه تحقيقات پليسي مشخص شد مالك كالاها فردي است تبعه خارجي به نام «ماهر الحريري» كه در اقدامات پليسي وي شناسايي و 16 بهمن ماه دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد. متهم در اعترافات خود گفت: از اين ساختمان به عنوان دفتر كار و پخش كالاي قاچاق و نيز انبار استفاده مي شود كه در ادامه مكان ديگري در روستاي احمدآباد در محدوده كهريزك به عنوان محل اصلي انبار كالا شناسايي شد.
به گزارش مهر، وي خاطرنشان كرد، كارآگاهان با شناسايي اين مكان و با اخذ مجوز قضايي از اين محل نيز بازديد و تعداد سه هزار كارتن ديگر از كالاي مشابه قبلي كشف شد. پرونده به همراه متهمان در اختيار مقام قضايي است كه در رسيدگي اوليه از سوي قاضي پرونده نزديك به يك ميليارد تومان جريمه نقدي بر عليه مالك كالا اعلام شده است.

 



رويدادهاي خارجي

ممنوعيت انتشار اخبار فقر در رسانه هاي عربستان

وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان انتشار خبرهاي مربوط به فقر و محروميت در رسانه هاي اين كشور را ممنوع اعلام كرد.
به گزارش رسا، مقامات عربستان سعودي كه به شدت از بيداري اسلامي و قيام ملت هاي عربي برآشفته شده و از سرايت اين انقلاب ها به عربستان هراس دارند، در ابلاغيه اي از روزنامه ها خواستند از انتشار خبر و مقالاتي در زمينه گسترش فقر و محروميت در اين كشور خودداري كنند.
وزارت فرهنگ و اطلاعات آل سعود در پيامي كه به رسانه ها ارسال شد از رسانه هاي جمعي درخواست كرد از اين پس درباره گسترش فقر در عربستان سخن نگويند و مطالب اين چنيني را سانسور كنند. اين وزارتخانه با تأكيد بر اينكه انتشار خبرهاي افزايش فقر و تكدي گري منجر به خدشه دار شدن جامعه عربستان خواهد شد، سخن گفتن درباره فقر و محروميت را ممنوع اعلام كرد. ممنوعيت پرداخت به موضوع فقر و محروميت در عربستان پس از آن صورت گرفت كه يكي از شهروندان سعودي به دليل فقر شديد اقدام به اعلام فروش فرزند خود كرد كه اين موضوع به صورت گسترده اي در رسانه ها منتشر شد.
گفتني است مقامات آل سعود به شيوه هاي مختلف تلاش مي كنند تا از قيام ملت عربستان كه از فقر، محروميت، بيكاري و سياست هاي نامطلوب نظام سعودي به خشم آمده اند، جلوگيري كنند. مفتيان و علماي وابسته به دربار نيز به شدت مي كوشند تا با صدور فتواهايي نظير تحريم اعتراضات، راهپيمايي و تجمع ها و لزوم برخورد قاطع و سهمگين نيروهاي امنيتي با معترضان از گسترش قيام ملت عربستان و سرنگوني نظام آل سعود جلوگيري كنند.
هم اكنون به جز منطقه شيعه نشين الشرقيه كه ماه هاست شاهد اعتراضات مردمي به دليل سياست هاي تبعيض عليه پيروان اهل بيت(ع) است شهروندان ساير مناطق نيز به طور تدريجي به پاخواسته و برخي از انديشمندان اهل سنت نيز به دليل حمايت از اعتراضات شيعيان به خيانت و دست داشتن در جنايت هاي تروريستي متهم شده اند.

 



پليس رسيدگي به جرايم كودكان راه اندازي شد

معاون اجتماعي پليس پيشگيري از راه اندازي پليس رسيدگي به جرايم كودكان خبر داد.
سرهنگ محمد بيگي اظهار داشت: طرح پليس رسيدگي به جرايم كودكان در دستور كار پليس قرار گرفته است و در صورت تصويب به زودي اين پليس كار خود را به طور تخصصي براي مقابله با جرايم كودكان و نوجوانان آغاز مي كند.
به گزارش مهر وي ادامه داد: برابر قوانين يونيسف كه ايران 12 سال قبل آن را پذيرفته است آيين دادرسي اطفال و نوجوانان در كشور تصويب و به صورت تخصصي به جرايم كودكان رسيدگي مي شود. اين در حالي است كه پليس نيز در نظر دارد با تصويب اين موضوع همسو با قوه قضائيه در اين مورد تخصصي فعاليت كند.
معاون اجتماعي پليس پيشگيري از فعاليت پليس افتخاري در مشهد خبر داد و گفت: اين طرح به صورت پايلوت در مشهد آغاز شده است و پليس هاي افتخاري پس از انتخاب و آموزش كار خود را آغاز كردند.

 



رئيس گمرك كشور خبر داد قاچاق 100 كانتينر پارچه در كشور

برخي از سوداگران با سوءاستفاده از خلأهاي قانوني 100 كانتينر پارچه را از مقصد گمرك شهيد رجايي به نقطه نامعلومي در شهريار قاچاق كردند.
به گزارش مهر رئيس كل گمرك كشور در نشست مشترك با مديران صنعتي در منطقه ويژسلفچگان با بيان اين مطلب افزود: اين محموله بايد با رعايت تشريفات گمركي و پرداخت عوارض به تهران مي رفت كه اين امر صورت نگرفت و به صورت غيرقانوني به شهريار برده شد.
عباس معمارنژاد از ايجاد محدوديت در 9 قلم كالا كه مورد هدف قاچاق است خبر داد و بيان داشت: بخش نامه هايي كه در ترانزيت خارجي تنظيم كرده ايم به صلاح كشور و در راستاي حراست از جريان اقتصادي است.
وي با عذرخواهي از صادركنندگان متعهدي كه از ابلاغ اين بخشنامه متضرر شده اند گفت: يكي از اشكالاتي كه به سيستم اقتصادي ما وارد است اين است كه نه دولت و نه صنعـتگران و اتحاديه صنفي براي شناسايي صنعتگر و صادركننده متعهد و متخلف مايه نمي گذارند و ليستي مشخص از افراد خوشنام و بدنام در بازار نداريم.
معاون وزير اقتصاد در ادامه گفت: هزينه هاي استفاده از شبكه ريلي داراي صرفه اقتصادي نيست و بايد براي كاهش هزينه هاي آن و توسعه و استفاده بيشتر از آن برنامه ريزي شود.
معمارنژاد افزود: ايجاد و راه اندازي خط آهن در اين منطقه مي تواند گام موثري در توسعه و شكوفايي بيشتر اين منطقه اقتصادي باشد.
رئيس كل گمرك كشور اضافه كرد: قواعد ايجاد مناطق ويژه و آزاد در كشور چندان مطابق با ديگر كشورهاي جهان نيست ولي دولت درصدد تامين سطح بيشتري از زيرساخت هاي لازم اين مناطق در جهت رشد اقتصادي جامعه است.
وي همچنين به ضرورت ايجاد پنجره واحد تجاري در مناطق آزاد و ويژه اشاره كرد و گفت: بايد بستر الكترونيكي شدن اين واحدها فراهم شود.

 



شرور مسلح و فراري كرمان دستگير شد

فرمانده انتظامي كرمان از دستگيري يك شرور مسلح و فراري معروف به «لك» با 20 فقره شرارت و اقدام به ايجاد ناامني در اين استان خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه فرماندهي انتظامي كرمان، سرتيپ «حسين چناريان» گفت: پليس اطلاعات و امنيت عمومي در راستاي ارتقاي امنيت موفق شد اين شرور معروف را كه از سال 85 به بعد در منطقه جنوب اقدام به چندين مورد شرارت و ايجاد ناامني كرده بود دستگير كند.
وي اقدام به، به شهادت رساندن ماموران انتظامي، قتل شهروندان، گروگانگيري، سرقت مسلحانه، تيراندازي هاي ايذايي متعدد، حمل قاچاق مسلحانه مواد مخدر در شهرستان هاي كهنوج، رودبار و قلعه گنج را از جمله شرارت هاي اين فرد ذكر كرد.
او گفت: همراهي بعضي از اشرار مسلح در منطقه كه در سال هاي گذشته اقدام به ايجاد ناامني و شرارت كرده بودند، حمل سلاح و تردد مسلحانه به منظور قدرت نمايي و ايجاد رعب و وحشت در منطقه از ديگر شرارت هاي اين فرد بود بطوري كه بيش از 20 فقره شرارت و ناامني از وي در مراجع انتظامي و قضايي به ثبت رسيده است.

 



كشف اجساد 2 فرد گرفتار بهمن در همدان

دومين جسد مفقودان حادثه ريزش بهمن روز جمعه دره تاريك همدان پيدا شد.
مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان همدان دوشنبه شب در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: جسد «اكبر سماوات» راننده برف كوب كه در حادثه سقوط بهمن مفقود شده بود، از زير برف بيرون كشيده شد.
«حمدالله چارروستايي» گفت: بعدازظهر ديروز نيز، جسد «سميه قهرماني» يكي از اسكي بازان گرفتار در سقوط بهمن توسط امدادگران مستقر در منطقه پيدا شد.
به دليل سرما و تاريكي هوا، ادامه كار امدادرساني براي يافتن جسد دو فرد ديگر گرفتار شده در پيست اسكي تاريك دره همدان متوقف و ادامه عمليات به روز بعد موكول شد.
امدادگران مستقر در منطقه باتلاش شبانه روزي خود و حفاري مسير سقوط بهمن توانستند جسد اين دو فرد را از عمق هشت متري بهمن به بيرون بكشند.
«فرهاد ميرزاجانياني» و «فواد آزاديان» دو فرد ديگري هستند كه تاكنون اثري از آنان كشف نشده اما امدادگران اميدوارند، امروز آنها را نيز پيدا كنند.

 



آغاز طرح سلامت نوروزي از 25 بهمن

معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آغاز طرح سلامت نوروزي از 25 بهمن ماه خبر داد.
«رضا غلامي» در اين رابطه گفت: بازرسان بهداشت و محيط اين وزارتخانه در اجراي اين طرح بر حفظ و ارتقاي ايمني مواد غذايي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي حساس، اماكن بين راهي، اقامتگاه ها و پايانه هاي مسافربري، نظارت خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد همكاري و هماهنگي دستگاه هايي از جمله نيروهاي انتظامي، قضايي و سازمان غذا و دارو وزارت صنعت و معدن و تجارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز مي تواند به هر چه بهتر اجرا شدن اين طرح كمك كند.

 



استفاده اجباري از شربت متادون در مركز درمان اعتياد

مديركل درمان و حمايتهاي اجتماعي ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به دستورالعمل اخير معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، گفت: براساس اين دستورالعمل، از اول بهمن تمامي مراكز درمان اعتياد مكلف به استفاده از شربت متادون به جاي قرص آن هستند.
به گزارش كيهان، محمدباقر صابري زفرقندي افزود: براي جمع بندي نظرات كارشناسي در اين زمينه، جلسه اي با برخي فعالان و صاحب نظران حوزه درمان اعتياد در بخش هاي دولتي و خصوصي تشكيل و مقرر شد تا روند تبديل قرص متادون به شربت در مراكز درماني به صورت تدريجي انجام شود، در اين صورت امكان ارزيابي و رفع اشكالات احتمالي در روند اين تبديل براي كارشناسان امر فراهم مي شود.
مديركل درمان و حمايتهاي اجتماعي ستاد مبارزه با موادمخدر تصريح كرد: بنابر دغدغه هاي حوزه نظارت بر مراكز درمان اعتياد و از جمله وزارت بهداشت مبني بر خطر نشت داروهاي آگونيست مثل متادون به بازار مصرف غيرقانوني يا احتمال سوءمصرف داروها، معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت با دستورالعملي تمامي مراكز درماني را مكلف كرد تا از اول بهمن ماه صرفا از تركيب شربت متادون براي درمان اعتياد استفاده كنند.
به گفته وي اين روند در يك دوره زماني 6 ماهه تا يكساله صورت خواهد گرفت.

 



امروز به مناسبت دهه فجر صورت مي گيرد رونمايي از نقاشي 1357 متري دانش آموزان

بزرگترين نقاشي انقلاب در متراژ 1357متر امروز در ميدان آزادي رونمايي مي شود.
به گزارش فارس، تهيه بزرگترين نقاشي انقلاب در متراژ 1357 متر در منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران به مراحل پاياني نزديك مي شود.
اين نقاشي توسط دانش آموزان نسل سوم و چهارم انقلاب كشيده شده است و امروز در ميدان آزادي رونمايي مي شود.

 



دو قلو هاي 3 ماهه قرباني گازگرفتگي شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
نشت گاز آبگرمكن در يك منزل مسكوني در تبريز موجب مرگ 4 عضو يك خانواده شد.
بر اثر اين حادثه 2 نوزاد دوقلوي 3 ماهه به همراه مادر 23 ساله و مادربزرگ 60 ساله جان خود را از دست دادند.
بنا بر اعلام مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي اين حادثه در مجتمع ونك ميرداماد تبريز روي داد.

 



تلفات زمين لرزه قدرتمند فيليپين

تلفات زلزله فيليپين در حالي به 44 نفر رسيده كه دست كم 73 نفر ناپديد شده اند و امدادگران به دنبال افراد زيادي هستند كه زير گل و لاي دفن شده اند.
زمين لرزه قدرتمند 9/6ريشتري باعث خرابي پلها و جاده ها در جزيره نگروس هم شده است و سربازان و آتش نشانان را مجبور كرده براي دسترسي به مناطق دورافتاده سر به كوهستان بزنند.به گفته مقامها در برخي مناطق به دليل تعداد كشته شدگان احتمال كمبود تابوت وجود خواهد داشت.
آب و برق قطع شده و بسياري از جاده ها آسيب ديده اند و رئيس جمهور به نيروي هوايي، دريايي و گارد ساحلي دستور داده در امدادرساني شركت كنند.كارگران در تلاش براي تعمير و پاكسازي جاده ها و پل ها براي دسترسي به مناطق دورافتاده هستند.
گفتني است زمين لرزه ديروز در فاصله 72كيلومتري شمال «دوماگوئهته» مركز جزيره نگروس و حدود 650كيلومتري جنوب شرقي مانيل در عمق 46 كيلومتري دريا بوده است.
تلفات اين زمين لرزه مي تواند از تلفات زمين لرزه سال 2004 كه 78 نفر بود در جزيره «ميندورو» در جنوب مانيل بگذرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14