(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 بهمن 1390- شماره 20139

حديث دشت عشق
سرخپوشان اين بار برابر فجرسپاسي متحمل شكست شدند
پيروزي در باد دربي خوابيده بود
اخبار كوتاه از فوتبال
از نتايج موجود راضي نيستيم اما
عباسي: گزينه خاصي براي فدراسيون فوتبال نداريم
تنها المپيكي جودو از تيم ملي كناره گيري كرد
رودكي: دنبال آدم هاي كوچك هستند
خواندني از ورزش ايران
تست دوپينگ 3 جودوكار مثبت اعلام شد
هفته بيست و يكم ليگ واليبال
انتقال حساسيت از صدر به قعر جدول
آغاز تمرينات تيم ملي با 8 تكواندوكار



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي حداد رضايي»
رمز موفقيت ما در شهادت طلبي ماست
... رمز موفقيت ما در ميزان شهادت طلبي ماست. و ما بايد هميشه در پي بالا بردن اين ارزش اصيل اسلامي در خود باشيم. و اين آرزو از لطف خدا حتي بر ما معصيت كارها هم دور نيست. خود من وقتي بياد لحظه شهادت مي افتم از هيجان و شوق وصال خود را گم مي كنم و مات و مبهوت مي مانم و فقط اين قطرات اشك است كه برايم نويد سعادت ابدي مي دهند. و در اين حال تنها چيزي كه چهره ام را مي گيرد و غبار غم بر رويش مي نشاند ياد تو مادر عزيز و باوفا و نامراد اين دنيا و سعادتمند جاودان آخرت است، كه بعد از پدرم و شهادت سعيد و حالا بعد از من، تو چه حالي پيدا خواهي كرد. بسيجي شهيد «علي حداد رضايي»، سال 1329 در شهر تبريز بدنيا آمد و سال 1362در عمليات والفجر 4 به شهادت رسيد.

 



سرخپوشان اين بار برابر فجرسپاسي متحمل شكست شدند
پيروزي در باد دربي خوابيده بود

تيم فوتبال پيروزي كه در هفتاد و چهارمين ديدار با استقلال موفق شد در چند دقيقه پاياني با سه گل حريف سنتي خود را شكست دهد، اين بار برابر فجرسپاسي به سرنوشت آبي ها گرفتار شد و با دريافت سه گل زيبا شكست خورد.
دومين روز از هفته بيست و پنجم يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر از ساعت 17 ديروز با ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و فجرسپاسي پيگيري شد كه در پايان شاگردان مصطفي دنيزلي با نتيجه 2 بر 3 نتيجه را به فجرسپاسي واگذار كردند.
در اين ديدار كه به قضاوت سعيد بخشي زاده و در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد پيروزي با چند تغيير نسبت به ديدار قبل برابر استقلال به ميدان رفته بود كه مهمترين آن نيمكت نشيني علي كريمي به علت مصدوميت بود. ايمون زايد هم كه در ديدار برابر استقلال سه گل وارد دروازه اين تيم كرد از ابتدا در تركيب سرخپوشان قرار گرفت.
در نيمه اول پرسپوليس با گل دقيقه 28 محمد نوري حريف خود را شكست داد و با پيروزي راهي رختكن شد اما در نيمه دوم فجرسپاسي همان بلايي كه پيروزي سر استقلال آورد را سر شاگردان دنيزلي آورد و در دو دقيقه 54 و 56 توسط كريميان و مهدي رجب زاده از حريف پيش افتاد.
اما اين پايان كار نبود و مصطفي دنيزلي با به ميدان فرستادن علي كريمي، غلامرضا رضايي و جواد كاظميان روند بازي را تغيير داد و در دقيقه 71 توسط محمد نوري بازي را به تساوي كشاند اما در دقيقه 87 ايوب كلانتري يك گل زيباي ديگر زد و با شوتي از راه دور سومين گل تيمش را به ثمر رساند. در دقايق باقيمانده پيروزي بارها صاحب موقعيت گلزني شد و در وقت هاي اضافه دو بار تا آستانه باز كردن دروازه فجر پيش رفت اما نتوانست از شكست بگريزد و اين فجر بود كه انتقام استقلال را از سرخپوشان گرفت و به پيروزي رسيد. در ديگر بازي روز گذشته جدال دو تيم قعرنشين شاهين بوشهر و شهرداري تبريز با تساوي 2 - 2 به پايان رسيد.
در اين ديدار كه با قضاوت محمدرضا اكبريان در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر برگزار شد، بابك لطيفي(37) و لك چيرا(45) براي شاهين گل زدند و بهنام بيرانوند(20) و مهدي محمدزاده(79) گل هاي تيم شهرداري تبريز را به ثمر رساندند.با اين تساوي تيم شهرداري تبريز با 26 امتياز به رده پانزدهم صعود كرد و موقتا از جمع قعرنشينان جدا شد. شاهين بوشهر هم با همين امتياز و تفاضل گل كمتر نسبت به شهرداري در جايگاه شانزدهم قرار گرفت.
سپاهان به دنبال صدر
هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر در حالي امروز با سه بازي پيگيري مي شود كه سپاهان در انديشه بازگشت به صدر جدول است و تراكتورسازي و نفت هم به فكر كاهش فاصله امتيازات خود با صدرنشينان هستند. روز سوم از هفته بيست و پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري سه ديدار در اصفهان، انزلي و تبريز پيگيري مي شود كه سپاهان براي بازگشت دوباره به صدرجدول برابر مس كرمان به ميدان مي رود. نفت در انديشه رسيدن به پيروزي پس از 6 هفته در انزلي است و تراكتورسازي هم در تبريز ميزبان برزيلي هاي پرنوسان نيم فصل دوم است كه نگاهي گذرا به اين بازي ها خواهيم داشت. برنامه ادامه ديدارهاي هفته بيست و پنجم ليگ برتر به شرح زير است:
چهارشنبه- 19/11/90
¤ ملوان بندرانزلي- نفت تهران، ساعت 30:15)
¤ سپاهان اصفهان - مس كرمان، ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي تبريز- صنعت نفت آبادان، ساعت 30:15)
پنج شنبه- 20/11/90
¤ راه آهن شهر ري- داماش گيلان، ساعت 30:15)
¤ فولاد خوزستان- صباي قم، ساعت 16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كنايه مظلومي به قلعه نويي و مخالفان
سرمربي تيم فوتبال استقلال در گفتگويي كه متن آن كمي با حرف هاي گذشته اش تفاوت دارد و مشخص است با مشورت برخي نزديكانش ترتيب داده است، ضمن درخواست از هواداران براي حمايت از اين تيم، به اميرقلعه نويي و برخي مخالفانش هم كنايه زده است.
پرويز مظلومي با بيان اينكه به برخي از دوستان متذكر مي شوم كه هواداران واقعي استقلال از پيروزي مقابل تراكتورسازي خيلي خوشحال شدند و در پوست خود نمي گنجيدند گفت: به زودي واقعيت ها را خواهم گفت كه چه دست هايي پشت پرده هستند و چرا هيچ مربي در استقلال موفق نمي شود جز عده اي خاص؛ ناصر حجازي، كريمي و حتي كخ و... اينها موفق نمي شوند جز عده اي خاص، اما اين بار كوتاه نمي آييم و از استقلالي هاي واقعي مي خواهم كنار ما باشند تا با هم گام برداريم.
مظلومي خاطرنشان كرد: آنهايي كه استقلال را فقط براي خودشان مي خواهند، شروع كرده اند به جوسازي. آنهايي كه عليه استقلال مشت گره كردند و هواداران هرگز فراموش شان نمي كنند، حالا دوباره مشت گره كرده اند براي به زمين زدن استقلال. ما به تنهايي حريف اين مسائل نمي شويم، چون من مثل ديگران بازي پشت پرده را بلد نيستم، اما حاضرم قسم بخورم كه اگر هوادار باشد از پس همه اينها برمي آييم.
بعضي هواداران انگار حواس شان نيست كه ما در چند جبهه مي جنگيم. يك جبهه زمين چمن است كه ما با همه وجود در آن مي جنگيم و جبهه ديگر نامرئي است! جبهه كساني كه به ظاهر استقلالي هستند اما براي استقلال جوسازي مي كنند، در مورد داوري و هواداران. آنها مي خواهند با اين كار خودشان بالا بيايند و ما را به پايين بكشانند. اين مسائل در مكتب استقلال نيست.
حراج پيراهن و استوك ايمون زايد!
پيراهن و كفش هاي ايمون زايد در بازي دربي با امضاي او به فروش مي رسد.با توجه به درخواست هاي متعددي كه طي روزهاي گذشته از سوي هواداران مطرح شده است، باشگاه پيروزي تصميم گرفت پيراهن و كفش هاي ايمون زايد را كه با دومين هت تريك تاريخ بازي هاي دربي، شكست استقلال را رقم زد، در فروشگاه مجازي پايگاه اينترنتي باشگاه پيروزي عرضه كند. اين حراج از تاريخ 20 تا 25 بهمن انجام خواهد شد و پيراهن و كفش هاي ايمون زايد به صورت جداگانه به بالاترين پيشنهادهايي كه ارائه خواهد شد، واگذار مي شود.
عسگري: گل سوم استقلال به درستي مردود اعلام شد
نايب رئيس كميته داوران با اشاره به انتقادها به عملكرد احمد صالحي در ديدار استقلال برابر سايپا گفت كه اين داور به درستي گل سوم استقلال را مردود اعلام كرد. حسين عسگري درباره اين ديدار گفت: در صحنه اي كه گل اول استقلال به ثمر رسيد، درباره خطايي كه منجر به ضربه آزاد شد، ابهاماتي وجود دارد كه پس از بازبيني ويدئويي درباره آن اظهارنظر مي كنيم. رئيس دپارتمان داوري در ادامه گفت: گل سوم استقلال به درستي مردود اعلام شد چرا كه دو بازيكن اين تيم روي دروازه بان سايپا بسيار مشخص و واضح خطا كردند و داور به درستي گل سوم استقلال را مردود اعلام كرد.
كي روش اين بار سواركار شد
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با حضور در مجموعه آزادي به سواركاري و تفريح پرداخت. كارلوس كي روش كه چندي پيش براي تفريح به سالن تيراندازي مجموعه ورزشي آزادي رفته بود ديروز به همراه همسرش به پيست سواركاري اين مجموعه رفت و ساعاتي را در آنجا پشت سر گذاشت. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران كه از حضور در پيست اسب سواري ابراز رضايت مي كرد با خنده گفت: اگر كفاشيان ببيند كه من اينجا آمده ام و اسب سواري مي كنم حتماً مي پرسد كه آمده ام با تيم ملي كار كنم يا به تفريح بپردازم!
ياوري: بازيكنانم شجاعت خود را نشان دادند
محمود ياوري سرمربي فجر پس از برتري 3 بر 2 مقابل پيروزي اظهار داشت: قبل از بازي روي تخته براي بازيكنان نوشته بودم كه بايد شجاعت و ايثار به خرج دهند و آنها همين كار را كردند. آنها شجاعت را نشان دادند و ثابت كردند مقابل تيم هاي بزرگ بهتر بازي مي كنند.
دنيزلي: بازي با استقلال ما را تخليه كرد
مصطفي دنيزلي سرمربي تيم پيروزي پس از شكست 3 بر 2 تيمش برابر فجر سپاسي در پاسخ به اين سوال كه غرور باعث اين شكست شد يا اشتباهات فردي گفت: فقط آثار فكري نبود و از نظر بدني خيلي افت داشتيم. بازي با استقلال از لحاظ بدني خيلي ما را تخليه كرد. تيمي كه از فرصت ها خوب استفاده كند آن روز را با موفقيت پشت سر مي گذارد.

 



از نتايج موجود راضي نيستيم اما
عباسي: گزينه خاصي براي فدراسيون فوتبال نداريم

وزير ورزش و جوانان گفت: گزينه خاصي براي حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال نداريم و هر فردي كه به عنوان رئيس انتخاب شود، از او حمايت مي كنيم.
محمد عباسي در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزارت ورزش گزينه اي براي حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال دارد گفت: گزينه خاصي نداريم و هر فردي كه به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال انخاب شود، از او حمايت مي كنيم.
عباسي در مورد صحبت هاي احمدي نژاد مبني بر تحول اساسي در فوتبال گفت: منظور از اين صحبت ها نه تنها تحول اساسي در فوتبال بلكه تحول اساسي در كل ورزش بوده است. از نتايج موجود راضي نيستيم چون معتقديم مي توانيم بسيار قوي تر در ورزش جهان ظاهر شويم. ابعاد اين تحول بسيار فراتر از فوتبال است و كل جامعه ورزش را در برمي گيرد.
وزير ورزش درباره بودجه پيشنهادي دولت براي ورزش كشور در سال آينده گفت: 470 ميليارد تومان در بودجه سال آينده براي ورزش ديده شده كه افزايش خوبي داشته است و جا دارد كه تشكر كنيم. در دولت هاي نهم و دهم اقدامات وسيعي انجام شده و بايد اين اقدامات را همچنان ادامه دهيم. عباسي در مورد انتخابات فدراسيون كشتي گفت: وزارتخانه آمادگي كامل دارد، اما برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي بستگي به آمادگي مجمع فدراسيون دارد. هر زمان كه مجمع آمادگي داشته باشد انتخابات را برگزار مي كنيم.

 



تنها المپيكي جودو از تيم ملي كناره گيري كرد
رودكي: دنبال آدم هاي كوچك هستند

عضو تيم ملي جودوي كشورمان در اعتراض به وضعيت موجود در اين رشته ورزشي از تيم ملي كناره گيري كرد.
محمدرضا رودكي، سرگروه سنگين وزن تيم ملي جودوي كشورمان كه چندي پيش موفق شده بود تنها سهميه اين رشته ورزشي را براي حضور در المپيك 2012 لندن كسب كند كناره گيري خود از تيم ملي جودو را اعلام كرد. محمدرضا رودكي با اعلام اين خبر در مورد دلايل اتخاذ چنين تصميمي اظهار داشت: جودو را براي آنها كه منافع و درآمدشان را در حفظ پست هاي مديريتي مي دانند رها كرده و پي زندگي خود مي روم. وي افزود: فدراسيون جودو به دنبال آدم هاي كوچك است و برخلاف اصل اين رشته ورزشي تنها افرادي مي توانند در اين شرايط فعاليت كنند كه چنين وضعيتي داشته باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ علي ايرجي مسئول كميته نوجوانان و جوانان آموزشگاه هاي كشور و پژمان معتمدي دبير سابق فدراسيون دووميداني، دو تن از نامزدهاي انتخاباتي فدراسيون دووميداني از رقابت براي كسب كرسي رياست انصراف دادند. تا 11 نامزد ديگر تا اين لحظه براي انتخابات حضور داشته باشند. 23 بهمن ماه انتخابات فدراسيون دووميداني در محل آكادمي ملي المپيك برگزار خواهد شد.
¤ بعد از حضور عليرضا رضايي به عنوان مربي در تيم كشتي آزاد بزرگسالان، رسول خادم مدير تيم هاي ملي كشتي، به دنبال جايگزين مناسبي براي سپردن سكان هدايت جوانان بود كه اكبر فلاح، دارنده نشان طلاي جهان و مربي سابق جوانان كه از دوستان و همدوره اي هاي خادم نيز بود براي اين موضوع كانديد شد. فلاح كه در زمان حضورش در تيم جوانان نتايج قابل قبولي هم كسب كرده بود اين پيشنهاد را نپذيرفت تا ابهامات همچنان در راس كادر فني جوانان باقي بماند.
¤ بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك براي حضور در انتخابات مجمع شوراي المپيك غرب آسيا ظهر ديروز راهي كويت شد.
¤ رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي كه امسال بصورت جايزه بزرگ فيلا برگزار مي شود، با تصميم مسئولان فدراسيون كشتي روزهاي 19 تا 21 اسفندماه در تهران برگزار مي شود.
¤ در چارچوب مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا دوشنبه شب تيم مهرام در اردن به مصاف آرامكس رفت و در پايان چهار كوارتر برابر حريف ميزبان خود به برتري 91 بر 52 دست يافت. مرحله پلي آف مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا به صورت دو از سه برگزار مي شود. مهرام دو هفته ديگر ديدار برگشت برابر آرامكس را در تهران برگزار مي كند .
¤ سرانجام پس از تداوم سريال هاي پياپي شكست هاي تيم واليبال آلومينيوم هرمزگان، امروز فرهاد اعرابي-سرمربي اين تيم- از سمت خود استعفا كرد تا دستيارش عبدالرئوف بستگاني هدايت اين تيم را برعهده بگيرد.

 



تست دوپينگ 3 جودوكار مثبت اعلام شد

آزمايشگاه كلن آلمان نتيجه نمونه گيري هاي به عمل آمده از سه ورزشكار جودو را مثبت اعلام كرد.
اين جودوكاران دوپينگي از شركت كنندگان در مسابقات قهرماني كشور بودند كه يك ماه پيش و در جريان اين رقابت ها توسط افسران ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از آنها نمونه گيري شد.
نمونه گيري هاي به عمل آمده از شركت كنندگان در رقابت هاي جودو قهرماني كشور براي آناليز و اعلام نتيجه به آزمايشگاه كلن ارسال شد. متخصصان اين آزمايشگاه پس از بررسي و آناليز نمونه هاي ارسالي اعلام كردند كه تست مربوط به سه نفر از جودوكاران مثبت است.
مسعود حسن زاده، رضا ولي پور و مصطفي سالاري جودوكاراني هستند كه نتيجه نمونه گيري آنها از سوي آزمايشگاه كلن آلمان مثبت اعلام شده است. حسن زاده جودوكار 100+ كيلوگرم است و ولي پور و سالاري هم به ترتيب در اوزان 73 و 60 كيلوگرم كار مي كنند. اين ورزشكاران يك ماه پيش در رقابت هاي جودو قهرماني كشور شركت كرده بودند و در جريان همين مسابقات بود كه از آنها نمونه گيري شد. البته هيچ يك از جودوكاران دوپينگي فوق ملي پوش نيستند اما در هر صورت اين موضوع به مسئولان فدراسيون جودو و ورزشكاران خاطي اعلام شده است.
ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) بزودي با برگزاري نشستي به پرونده اين سه جودوكار دوپينگي رسيدگي مي كند.

 



هفته بيست و يكم ليگ واليبال
انتقال حساسيت از صدر به قعر جدول

هفته بيست ويكم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز پيگيري مي شود كه اين هفته بيشتر از بالانشينان براي تيم هاي ميانه جدولي يا پايين تر از آنها مهم است كه يا با همسايه رقابت دارند يا با بزرگان.
برخلاف هفته گذشته رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه بيشتر از همه براي تيم هاي بالانشين جدول سرنوشت ساز بود اين هفته از رقابت ها براي تيم هاي ميانه جدولي مهمتر است چون اميدوارند در رقابت با بزرگان خودي نشان دهند يا از رقابت با همسايه و تيم هاي ته جدولي بهتر امتياز را كسب كنند.
به جز سايپا كه اين هفته بايد برابر تيم پر مهره گيتي پسند به ميدان رود، ديگر تيم هاي بالانشين تقريبا هفته اي توام با آرامش را در پيش دارند كه مي توانند از آن به راحتي و با دست پر گذر كنند. پيكان كه فعلا با بيشترين امتياز نسبت به ساير تيم ها صدر جدول را در اختيار گرفته است اين هفته مهمان واليبال بندرعباس است كه بيشتر از نتيجه گيري اميدوار است ميزباني خوب براي حريفش باشد.
كاله آمل كه براي صعود از رده سوم جدولي بايد در كنار ادامه روند نتيجه گيري كامل منتظر لغزش سايپا هم باشد امروز رقيب ديگر تيم تهراني است. شايد كمتر تيمي به گرفتن امتياز در آمل اطمينان و اميد داشته باشد به خصوص نوين كشاورز كه در دور رفت و بدون گرفتن هيچ گيمي مغلوب كاله شد.
در اين ميان سايپا به نسبت ديگر تيم هاي بالانشين ديدار حساسي تري در هفته بيست ويكم مسابقات واليبال ليگ برتر دارد البته شايد اين ديدار بيشتر از سايپا براي حريفش مهم و حياتي باشد كه نبايد هيچ امتيازي را از دست بدهد تا بتواند اميدهايش را براي رسيدن به جمع تيم هاي صعود كرده حفظ كند. ضمن اينكه نتيجه اين بازي براي دو تيم ديگر ليگ هم مهم است.برنامه هفته بيست ويكم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي تيم ها تا پيش از برگزاري اين ديدارها به اين شرح است:
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس - پيكان تهران
¤ كاله آمل - نوين كشاورز تهران
¤ مناطق نفت خيز جنوب - پيشگامان كويريزد
¤ سايپا البرز - گيتي پسند اصفهان
¤ ميزان خراسان - شهرداري اروميه
¤ شهرداري تبريز - باريج اسانس كاشان
¤ هاوش گنبد - كرمان
جدول بندي:
1- پيكان تهران 49 امتياز، 2- سايپا البرز 48 امتياز، 3- كاله آمل 45 امتياز، 4- شهرداري اروميه 38 امتياز، 5- هاوش گنبد 35 امتياز، 6- گيتي پسند اصفهان 34 امتياز

 



آغاز تمرينات تيم ملي با 8 تكواندوكار

فدراسيون تكواندو از هشت تكواندوكار دعوت كرد تا براي حضور در مرحله جديد اردوي تيم ملي خود را به كادر فني اين تيم معرفي كنند.
مرحله جديد تمرينات تيم ملي تكواندو از ديروز تا زمان اعزام تيم به مسابقات بين المللي هلند زير نظر فريبرز عسگري و علي محمد بسحاق آغاز شد.
يوسف كرمي، جلال خدامي، محمد باقري معتمد، كوروش رجلي، فرزاد عبدالهي، عباس شيخي، محمد خمسه و سامان صفرزاده؛ نفراتي هستند كه از ديروز تمرينات خود را زير نظر عسگري شروع كردند.
تيم ملي تكواندو اسفندماه بايد در رقابت هاي بين المللي هلند شركت كند و از اين جمع تنها كرمي، معتمد، رجلي و عبدالهي به اين رقابت ها اعزام مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14