(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 بهمن 1390- شماره 20141

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان : گاهي پيشگيري از شكستن آراء تكليف شرعي است نه كانديدا شدن
جهان در حيرت از حماسه بزرگ ملت
معاون اول قوه قضائيه: محاكمه متهمان پرونده فساد بانكي عبرت آموز خواهد بود
تكميل ساخت پايگاه پرتاب ماهواره هاي يك تني در مدار هزار كيلومتري تا سال آينده
حماسه ده ها ميليون ايراني در جشن 33 سالگي انقلاب اسلامي
كوتاه از انتخابات
شركت مراجع عظام در راهپيمايي 22 بهمن



در يادواره 96 شهيد منطقه فين و حسن آباد كاشان
مدير مسئول كيهان : گاهي پيشگيري از شكستن آراء تكليف شرعي است نه كانديدا شدن

كاشان- خبرنگار كيهان:
بسياري از نامزدهاي نمايندگي مجلس بر اين باورند كه در پي احساس يك تكليف شرعي قصد ورود به خانه ملت را دارند. اين احساس تكليف اگرچه قابل تقدير است ولي در برخي از موارد، انصراف از نامزدي و كنار كشيدن به نفع نامزد اصلح نيز مي تواند يك تكليف شرعي تلقي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان از كاشان، حسين شريعتمداري كه جمعه شب در يادواره 96 شهيد منطقه فين و حسن آباد كاشان شركت كرده بود، شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران را درخشان ترين دوران معرفي كرده و گفت؛ فردا در حالي 33 سالگي انقلاب اسلامي را پشت سر مي گذاريم كه طي 33 سال گذشته به همت امام راحلمان(ره) نسخه اسلام ناب محمدي(ص) را بر كرسي حاكميت نشانده ايم و از عقبه هاي تند و نفس گيري نظير كودتاهاي نافرجام، هجوم گروهك هاي تروريستي، غائله آفريني هاي منطقه اي، تحريم اقتصادي، جنگ 8 ساله، و دهها چالش پي درپي و بي وقفه به سلامت عبور كرده ايم. وي افزود اگرچه هنوز گام هاي ناپيموده فراواني در پيش داريم ولي طي 33 سال گذشته گامهاي بلند و حيرت انگيزي به سوي نقطه ايده آل برداشته ايم تا آنجا كه امروز، به مقتدرترين و پيشرفته ترين كشور منطقه تبديل شده ايم و در پاره اي از رشته هاي نوين علمي در فهرست 10 رتبه اول جاي گرفته ايم.
مديرمسئول كيهان گفت: امروزه از يكسو ايران اسلامي به قله هاي بلند اقتدار نزديك تر شده است و از سوي ديگر آمريكا و متحدانش به قول كيسينجر روي قوس نزولي قرار گرفته اند. وي با اشاره به نمونه هايي از اعتراف دشمنان بيروني و ارائه اسنادي از جايگاه كنوني ايران اسلامي گفت؛ همه تلاش دشمن آن است كه مردم ايران از اقتدار مثال زدني خود غافل باشند و اين الگو بيش از اين در منطقه و جهان تحول آفرين نباشد.
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كساني كه فريب دشمنان را خورده اند گفت؛ فرصت حضور در چرخه تغيير تاريخ به نفع اسلام و ملت هاي محروم را كه ايران اسلامي نقش آفرين و رهبر انقلاب پرچمدار آن است، از دست ندهيد و افزود؛ انقلاب نسخه روشن و تعريف شده اي دارد كه قابل تحريف نيست بنابراين انقلاب اسلامي برخلاف ساير انقلاب ها فرزندان خود را نمي خورد، بلكه فرزندان ناخلف را تصفيه مي كند و در مسير حركت خود به توده هاي وفادار و فداكار كه خيل عظيم جوانان حزب اللهي از جمله آنها هستند مي افزايد.
مديرمسئول كيهان در ادامه سخنان خود به انتخابات پيش روي اشاره كرد و گفت؛ اگرچه مانند هميشه، تركيب مجلس شوراي اسلامي و از جمله، تركيب مجلس نهم براي دشمن از اهميت ويژه اي برخوردار است ولي در شرايط كنوني، اولويت دشمن در انتخابات، كاهش حضور مردم است. وي به اظهارات «كنت تيمرمن» مسئول اسبق ميز ايران در سازمان سيا اشاره كرد كه گفته بود «اصلاح طلبان در يك دوره چند ساله، مجلس و دولت را در اختيار داشتند ولي كاري از پيش نبردند و قادر به تغيير ساختار جمهوري اسلامي نبودند» و نتيجه گرفت كه امروزه اصلي ترين مشكل دشمن، الگو شدن انقلاب اسلامي براي ملت هاي مسلمان است بنابراين خدشه دار كردن اين الگو از طريق سياه نمايي و كاهش حضور را در اولويت پروژه هاي خود قرار داده است و تحريم انتخابات از سوي مدعيان اصلاحات در همين راستا قابل ارزيابي است.
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خودگفت؛ وقتي تعداد نامزدهاي اصولگرا و متعهد در يك منطقه چند برابر سهميه مجلس از آن منطقه است، حضور تمامي نامزدهاي اصولگرا مي تواند به شكستن آراء منجر شده و باعث شود افرادي كه صلاحيت كمتري دارند به مجلس راه يابند.ضمن آن كه انتخاب اصلح وظيفه همگان است. وي افزود؛ اگرچه بسياري از نامزدها بر اين باورند كه در پي احساس يك تكليف شرعي قصد ورود به خانه ملت را دارند و اين احساس تكليف قابل تقدير است ولي پيشگيري از شكستن آراء نيز يك تكليف است بنابراين در برخي از موارد انصراف از نامزدي و كنار كشيدن به نفع اصولگراي اصلح هم مي تواند يك تكليف شرعي تلقي شود.

 



با حضور ده ها ميليوني مردم در سراسر كشور رقم خورد
جهان در حيرت از حماسه بزرگ ملت

سرويس سياسي -
تجلي حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز، شكوه يك حماسه به يادماندني ديگر را رقم زد.
سي وسومين راهپيمايي گراميداشت 22 بهمن، روز گذشته در سراسر كشور ازساعت 9 صبح آغاز شد و ده ها ميليون ايراني همچون رودهاي خروشان به سمت ميعادگاه هاي عاشقان جاري شدند و با نظام، انقلاب و رهبري بيعتي تازه كردند.
حضور حماسي مردم امسال با شور خاصي همراه بود و حتي برودت هوا و بارش شديد برف و باران در اقصي نقاط ميهن اسلامي نيز نتوانست اين ملت را از شركت در چنين ميدان باعظمتي باز دارد... و اين بود وعده رهبر عظيم الشان انقلاب كه چند روز پيش فرمودند: در 22 بهمن امسال نيز به توفيق الهي و با هدايت خداوند متعال، همه خواهند ديد كه مردم ايران چگونه به ميدان خواهند آمد.
مسيرهاي تعيين شده براي راهپيمايي، روز گذشته در سراسر كشور مملو از جمعيتي بود كه اقتدار نظام اسلامي را فرياد مي زدند، در تهران نيز انبوه جمعيت در خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي به نحوي بود كه مانع از جلو رفتن راهپيمايان شده بود.
ديروز همچنين محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور نيز در جمع راهپيمايان 22 بهمن با اشاره به برخي دستاوردهاي انقلاب گفت: در بخش علمي امروز شاهد يك نشاط و جهش علمي در كشور هستيم.
رئيس جمهور در همين راستا خبر داد: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته اي خواهد بود.
وي ادامه داد: قبل از انقلاب سالانه حداكثر 300 مقاله علمي داشتيم كه در طول 5 سال برنامه چهارم تعداد مقالات علمي ثبت شده در مراجع جهاني از مرز 34 هزار و 800 مقاله عبور كرده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز در علوم پيشرفته صاحب حرف هستيم، خاطرنشان كرد: در نانوتكنولوژي 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بوديم كه امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستيم.
وي ادامه داد: در بحث بيوتكنولوژي از رتبه 33 جهان به رتبه 14 رسيده ايم كه در منطقه نيز رتبه اول را داريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز بسياري از داروهاي پيچيده و نوتركيب را ساخته و صادر مي كنيم، اظهار داشت: ظرف سه چهار سال آينده رتبه علمي كشور كه در اين بخش كه عرض كردم به رتبه 5 يا 6 دنيا ارتقا خواهد يافت.
احمدي نژاد پيشرفت هاي كشورمان در زمينه علوم فضايي، ساخت ماهواره و پزشكي را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: امروز ساخت ماهواره، ماهواره بر براي ارتفاعات مختلف، سكوي پرتاب و ايستگاه هاي كنترل زميني در كشور بومي شده است.
وي همچنين درباره پرتاب موفقيت آميز ماهواره نويد علم و صنعت يادآور شد: اين ماهواره اولين تصاوير شفاف از مراكز مهم جهان را مخابره كرد و الان در اختيار ما قرار دارد.
وي با بيان اينكه تا پارسال وارد كننده بنزين بوديم اما امروز جزء صادركنندگان اصلي بنزين، گازوئيل و فرآورده ها در جهان هستيم، تصريح كرد: در صادرات غيرنفتي كه نشان دهنده فعاليت اقتصاد و توليد كشور است، يك معجزه اتفاق افتاده است.
« تا قبل از انقلاب سالانه نيم ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم كه در سال 83 به 5/7 ميليارد دلار رسيد و در 10 ماه امسال از مرز 35 ميليارد دلار گذشته و تا پايان سال از مرز 43 ميليارد دلار خواهد گذشت و اين در حالي است كه واردات كنترل شده و طي 10 ماهه واردات كشور با 5 درصد كاهش مواجه بوده است.»
RQ170 هم به راهپيمايي آمد
ماكت پهپاد جاسوسي آمريكايي «RQ170» كه در آذرماه سال جاري پس از تجاوز به عمق 250 كيلومتري خاك كشور تحت كنترل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران درآمد، شنبه در راهپيمايي عظيم 22 بهمن در تهران به نمايش گذاشته شد.
ماكت هواپيماي بدون سرنشين RQ170 توسط نيروي هوافضاي سپاه طراحي و ساخته شده است.
ماكت هواپيماي جنگنده F-14، بالگردهاي ساقط شده RH در طبس و ناو هواپيمابر آمريكايي نيز به همراه پهپاد آمريكايي، روز گذشته در ميدان آزادي نصب شده بود كه به سوژه اي جالب براي راهپيمايان تبديل شده بود.
راهپيمايان پرشور تهراني همچنين در حمايت از مردم مظلوم بحرين كه توسط عمال آل خليفه و آل سعود به خاك و خون كشيده مي شوند، پرچم 20متري اين كشور را بر روي دستان خود حمل مي كردند.
ميليونها تهراني نيز با نمايش پرچم چند كيلومتري جمهوري اسلامي ايران از ميدان فردوسي تا ميدان انقلاب، با آرمان هاي نظام اسلامي تجديد پيمان كردند.
در راهپيمايي گراميداشت 22 بهمن همچنين بزرگترين نقاشي انقلاب با حضور بيش از 1000 نقاش جوان تحت عنوان جشنواره شمسه ترسيم شد. به علاوه 150 هنرمند تئاترنيز در قالب 22 گروه نمايشي به اجراي نمايش پرداختند.
حضور شخصيت ها
در ميان خيل ملت
پيش از ظهر ديروز آيت الله آملي لاريجاني هم با حضور در جمع راهپيمايان يوم الله 22بهمن در جمع خبرنگاران گفت: همه مشاهده مي كنيم كه امروز مردم كشورمان حضور ميليوني در راهپيمايي داشتند و مردم ايران در مسيري كه انتخاب كرده كه همانا مسير استقلال و عظمت است با اقتدار حركت مي كند و اين ملت هيچ وقت شكست نمي خورد.
وي تصريح كرد: ملت ايران هيچ موقع در مقابل فشار بيگانگان تسليم نمي شود و پيام مهم امروز براي غرب و بدخواهان اين است كه تهديدها در اين كشور اثر نخواهد گذاشت و مردم و ملت مان به خاطر تحريم تسليم بيگانگان نمي شوند.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران هم كه در جمع پرشور مردم تهران در راهپيمايي 22 بهمن حضور داشت، درباره حضور حماسي مردم اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال از هميشه باشكوهتر و گسترده تر است.
وي افزود: مشخص است كه مردم بر اثر بيداري اسلامي در جهان اسلام شور و نشاط بسيار بيشتري نسبت به سالهاي قبل دارند.
غلامعلي حداد عادل عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان نيز در حاشيه راهپيمايي 22بهمن اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22بهمن اميدبخش، نشاط آور و اثرگذار در مشاركت آنها در انتخابات 12اسفند است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس افزود: ملت ايران امروز تنها پيروزي انقلاب خود را جشن نمي گيرد بلكه در واقع پيروزي ساير انقلاب هاي منطقه را نيز جشن مي گيرد.
وي تاكيد كرد: حضور حماسي امروز مردم در سالگرد پيروزي انقلاب افزايش مشاركت در انتخابات را در پي دارد.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز تاكيد كرد: راهپيمايي مردم در 22 بهمن بار ديگر بصيرت و دشمن شناسي ملت را به اثبات رساند.
همچنين ديروز جمعي از نامزدهاي فهرست جبهه متحد اصولگرايان در تهران هم به صورت دسته جمعي در راهپيمايي 22بهمن حاضر شدند.
براساس اين گزارش هاشمي رفسنجاني هم زماني كه در مراسم راهپيمايي 22بهمن شركت كرد، با واكنش راهپيمايان مواجه شد.
وي كه از خيابان قريب تقاطع آزادي وارد مراسم شد، تا خيابان اسكندري همراه با راهپيمايان بود و از آنجا جمع مردم را ترك كرد. در اين ميان مردمي كه هاشمي رفسنجاني را در جمع خود ديدند، شعارهايي عليه وي سر دادند.

 



معاون اول قوه قضائيه: محاكمه متهمان پرونده فساد بانكي عبرت آموز خواهد بود

معاون اول قوه قضائيه گفت به زودي شاهد محاكمه و مجازات عبرت آموز عوامل فساد اقتصادي اخير خواهيم بود.
حجت الاسلام سيدابراهيم رييسي، در مراسم راهپيمايي 22 بهمن در قم طي سخناني با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادي عنوان كرد: امروز با مدد الهي آناني كه در مقابل حركت مردم و جامعه سالم مبتني بر عقلانيت و اخلاق و معنويت بايستند در آنجا كه برعهده قوه قضاييه است برخورد مي كنيم و دست اندركاران فساد اقتصادي اخير نيز به زودي در دادگاه محاكمه مي شوند و شاهد مجازات عبرت آموز مفسدان اقتصادي خواهيد بود.
رييسي تاكيد كرد: ما به تعبير رهبر معظم انقلاب مطلقا اجازه نخواهيم داد فساد در كشور لانه كند و با هر جريان اخلال گر در نظام برخورد خواهيم كرد.
وي همچنين اظهار كرد: امروز ما اقتدار داريم؛ مهمترين عامل اقتدار در نظام ما قدرت نظامي و اقتصادي ما نيست بلكه اتصال به قدرت لايزال الهي و تقويت روح خدا باوري مهمترين عامل اقتدار ماست.
رييسي با بيان اينكه دومين عامل اقتدار ما تبعيت از ولايت و ولايتمداري است تصريح كرد: ولايت از ديد پيامبر(ص) سمع و طاعت است.
وي ادامه داد: سومين عامل اقتدار نظام ما مردم متدين هستند؛ حضور باشكوه مردم در راهپيمايي پيامش به مديران و دست اندركاران اين است كه بايد تلاش شبانه روزي براي جلب اعتماد عمومي انجام دهند و هر كاري كه در جهت افزايش اعتماد عمومي شود در جهت نظام و هر فعلي كه در جهت مخدوش كردن اعتماد مردم باشد و آگاهانه و ناآگاهانه خيانت به مردم و در خلاف مسير اقتدار نظام است.
معاون اول قوه قضاييه بيان كرد: چهارمين عامل اقتدار وحدت و انسجام عمومي است و هر جا توانسته ايم پيروزي به دست آوريم و در فتنه 88 موفق باشيم در پرتو وحدت و انسجام است.
وي تاكيد كرد: هر حركتي كه جامعه را چند پارچه نشان دهد و به دشمن القاء كند كه اختلاف وجود دارد بهره دادن به دشمن است؛ دشمن بايد بداند در ايران آهنگ پايداري در راه هدف و تبعيت از ولايت و الله اكبر تنها آهنگ است.
رييسي تصريح كرد: هر اقدامي كه القاء حاكميت دوگانه و چندگانه از داخل كشور به دشمن كند خواه ناخواه حركت در مسير دشمن است.
وي اظهار كرد: يكي ديگر از عوامل اقتدار آمادگي براي فداكاري است و دشمن هم فهميده است كه مردم ايران آماده فداكاري هستند از اين رو دشمن مي خواهد با توزيع مواد مخدر اين روحيه را از مردم بگيرد به همين دليل وقتي وارد افغانستان شدند مواد مخدر سنتي تبديل به صنعتي شد و طبق آمار سازمان ملل امروز آمار مواد مخدر 40 برابر شده است كه جنايت عليه بشريت است و آمريكا بايد در جلوي چشمان همه مردم جهان مورد محاكمه و مواخذه قرار گيرد.
رييسي هفتمين عامل اقتدار را روح مقاومت و ايستادگي و روح خستگي ناپذيري را در راه هدف دانست و با اشاره به انتخابات فرا رو بيان كرد: همه بايد با حضور در انتخابات تكليف مداري را به نمايش بگذاريم؛ هم كساني كه حضور يافته اند و خود را عرضه كرده و هم مردم؛ مبناي انتخابات در كشور ما با نظام ليبرال دموكراسي غربي متفاوت است و بر مبناي تكليف مداري است.

 



وزير دفاع خبر داد
تكميل ساخت پايگاه پرتاب ماهواره هاي يك تني در مدار هزار كيلومتري تا سال آينده

وزير دفاع گفت: سه چهارم كار ساخت پايگاه جديد پرتاب ماهواره هايي به وزن يك تن در مدار هزار كيلومتري انجام شده است و اميدواريم در سال آينده كامل شود.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم گراميداشت روز فناوري فضايي با بيان اينكه پايگاه پرتاب جديد ماهواره قادر است ماهواره هايي به وزن يك تن در مدار هزار كيلومتري قرار دهد، اظهار داشت: تقريباً سه چهارم كار ساخت اين پايگاه انجام شده است و اميدواريم در سال آينده كامل شود كه قطعاً پاسخگوي بسياري از نيازهاي فضايي كشور خواهد بود همچنين در آينده نزديك پايگاه آزمايش موتورهاي فضايي كه به همت دانشمندان فضايي كشور ساخته شده است راه اندازي خواهد شد.
وحيدي به طراحي و ساخت ماهواره فجر اشاره و خاطرنشان كرد: اين ماهواره در سازمان صنايع الكترونيك ساخته شده است كه اميدواريم در چند ماه آينده به فضا پرتاب شود، ماهواره فجر مجهز به تراستر ماهواره اي است كه اين امكان را مي دهد تا ماهواره در فضاي خلأ تغيير موقعيت مداري بدهد و كسب اين فناوري اين امكان را به ايران مي دهد كه با استقرار ماهواره هاي خود در مدار پارك، از طريق آن ماهواره هايي به مدار 36 هزار كيلومتر برساند.
وي در ادامه با اشاره به ماهواره طلوع، گفت: ماهواره بر سيمرغ، ماهواره طلوع را به فضا پرتاب خواهد كرد و اميدواريم سال آينده با تكميل ماهواره بر سيمرغ، بتوان ماهواره طلوع را به فضا پرتاب كرد. ماهواره طلوع بين 90 تا 100 كيلوگرم وزن دارد كه به مدار 500 كيلومتري پرتاب خواهد شد.
وزير دفاع با بيان اينكه مدار 600 كيلومتري يكي از بهترين مدارها براي استقرار ماهواره ها است، تصريح كرد: اختلالات تشعشعي در اين موقعيت مداري بسيار كم است. كسب دانش فني استفاده از سلول هاي خورشيدي در ماهواره ها بومي سازي برخي مواد اوليه پركاربرد در ماهواره ها است و طراحي و ساخت تراستر ماهواره از جمله موفقيت هاي دانشمندان كشور در حوزه فناوري هاي فضايي است.
وي افزود: مرحله اول سامانه رصد ماهواره اي در آينده نزديك راه اندازي مي شود، اين سامانه قابليت كشف و شناسايي ماهواره ها، تأييد مداري ماهواره ها، تأييد صحت عملكرد مكانيزم ها، تثبيت مداري ماهواره ها، تغيير در سناريوي عملياتي ماهواره ها، كشف ماهواره هاي مستقر در مدار و پيش بيني زمان عبور ماهواره فراز كشور را دارد. سازمان صنايع الكترونيك وزارت دفاع موفق به ساخت سامانه رصد ماهواره اي شده است.
وزير دفاع ادامه داد: ماهواره بر سفير 1B ماهواره بر جديد دانشمندان كشور است كه در نخستين پرتاب خود توانست ماهواره نويد علم و صنعت را كه به دست متخصصان دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است، در مدار قرار دهد، اين ماهواره بر مي تواند ماهواره مصباح را كه سال هاست ايتاليا براي پرتاب آن مشكل درست كرده است به فضا پرتاب كند، ماهواره مصباح 65 كيلوگرم وزن دارد كه ماهواره بر سفير 1B به راحتي مي تواند آن را در مدار قرار دهد، البته اين موضوع به اين معني است كه ايران در فاصله كمتر از دو تا سه سال توانسته است ماهواره بري بسازد كه ماهواره مصباح را كه سال هاست بين كشورهاي زورگو پاس داده مي شود به فضا پرتاب كند.
وحيدي تصريح كرد: ايران در پرتاب ماهواره به مدار لئو مشكلي ندارد و با اقداماتي كه در سال آينده در حوزه فضايي انجام خواهد شد ايران به همه فناوري هاي لازم براي پرتاب ماهواره به مدار لئو دست خواهد يافت، حدود 75درصد ماهواره هاي جهان در مدار لئو قرار دارند و تنها 25درصد ماهواره ها در مدار لئو قرار دارند بنابراين دستيابي به تمام فناوري هاي مورد نياز براي استقرار ماهواره در مدار لئو به معني طي كردن 75درصد راه براي رسيدن به مدار 36 هزار كيلومتر است.

 



در شرايط نامناسب آب و هوايي صورت گرفت
حماسه ده ها ميليون ايراني در جشن 33 سالگي انقلاب اسلامي

سرويس شهرستانها-
راهپيمايي 22 بهمن امسال نيز همچون سال هاي گذشته باشكوه خاصي در سراسر ايران برگزار شد به نحوي كه حتي شرايط نامناسب آب و هوايي هم نتوانست مانع از خروج مردم از خانه هايشان شود.
به گزارش رسيده راهپيمايي دشمن شكن 22 بهمن در شهرها و روستاهاي استان مازندران در زير ريزش شديد باران و برف برگزار شد.
همچنين مردم زنجان نيز در دماي هواي زير صفر درجه سانتي گراد و با وجود بارش شديد برف به صورت گسترده در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب اسلامي شركت كردند.
مردم گرگان نيز به رغم سردي هوا و بارش باران در شهرهاي استان گلستان و در صفوف به هم فشرده سالگرد تولد انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
همچنين راهپيمايي كم نظير مشهدي ها در گراميداشت سي وسومين پيروزي انقلاب اسلامي در زير بارش برف و در خيابان هاي مجاور حرم رضوي شركت كردند. ديگر گزارش هاي همكاران مان از سراسر كشور حاكي است مردم شهرهاي مختلف با حضور در راهپيمايي 22 بهمن بار ديگر حمايت خود را از نظام اسلامي و ولايت فقيه و آرمان هاي امام خميني، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجديد پيمان بستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي:
تحريم هاي نفتي اروپا با شكست روبه رو مي شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن مشهد نسبت به تخريب فضاي انتخابات توسط برخي افراد هشدار داد.
به گزارش ايرنا، «علي لاريجاني» روز شنبه در پايان مراسم راهپيمايي 22 بهمن در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) گفت: دشمن به دنبال آن است كه عده اي در داخل كشور ميوه شيرين انقلاب يعني انتخابات را تلخ كنند لذا همه بايد مراقب باشند كه فضاي انتخابات آتي تخريب نشود.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات افزود: اگر بخواهيم افراد سالم و صالح، انتخاب شوند بايد شرايط سالم بر فضاي انتخابات حاكم باشد و نبايد اجازه دهيم كارهايي دور از اخلاق مانند هتاكي به يكديگر انجام شود زيرا كه اين بداخلاقي ها شيريني ميوه انتخابات را به كام مردم تلخ مي كند.
وي اظهار داشت: ملت ايران با حضور گسترده در انتخابات، دشمنان و مستكبران را در نيل به اهداف خصمانه خود نااميد مي كنند و برگ زريني در تاريخ افتخارات نظام به ثبت مي رسانند.
وي افزود: با رهبري هاي حكيمانه و راهنمايي هاي ولي فقيه، امروز ملت، نظام و كشور، علاوه بر دستيابي به پيشرفتها در عرصه هاي گوناگون در برابر دشمنان ايستاده و به عنوان الگويي براي كشورهاي اسلامي در مبارزه با سياست هاي خصمانه مستكبران و ايادي سرسپرده آنان تبديل شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم هاي نفتي اروپا با شكست مواجه خواهد شد و باز هم ايران به پيشرفت هاي روزافزون خود ادامه خواهد داد.
وي به تأسي حركت هاي بيداري اسلامي در منطقه از انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: اگر اروپا اصرار دارد خود را سرسپرده آمريكا كند مطمئن باشد كه ملتي كه 33سال با تحريم آمريكا همچنان در حال پيشرفت است با اين تحريم ها نيز به پيشرفت هاي خود ادامه خواهد داد و تحريم نفتي اروپا با شكست روبه رو مي شود.
رئيس مجلس تخصصي شدن قوه مقننه را گره گشاي مشكلات كشور دانست و از مردم خواست افراد كاربلد را روانه خانه ملت كنند.
به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني جمعه شب در نشست خبري در مشهد با بيان اينكه جاي احزاب كه وظيفه شناسايي نيروهاي متخصص را برعهده دارند در اين عرصه كار ملت را راحت مي كنند، گفت: جبهه ها و ائتلافها به جاي رفتار قبيله اي به نياز قوه مقننه توجه كنند و افراد كارشناس را در ليست خود قرار دهند.
وي انتخاب افراد شجاع، متعهد و آشنا با كار اجرايي و قانونگذاري را بهترين گزينه نمايندگي مجلس دانست و بيان كرد: در تاريخ پارلماني ايران با وجودي كه افراد زيادي وارد مجلس شده اند فقط مدرس مي درخشيد و ماندگار شده است.
رئيس مجلس بعد قانونگذاري و نظارتي مجلس را دليلي براي تقويت همه جانبه آن دانست و تاكيد كرد: برجسته شدن مدرك تحصيلي نمايندگان دچار اشكال است چون مدرك ملاك تخصص نيست بايد قانون انتخابات با شرايط روز تغيير و افراد آشنا با مسائل مختلف وارد ميدان مبارزات انتخاباتي شوند.
وي مجلس را در راس امور دانست و يادآور شد: مجموعه اي با اين اهميت بايد كاملا كارشناسي و بدون وابستگي به جريانهاي خاص باشد.
آيت الله خاتمي: ايران گزينه هاي مختلفي براي هرگونه تهديد دارد
نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ايران اسلامي با اقتدار و قدرت در مقابل هرگونه تعرض به ايران ايستادگي كرده و پاسخ قاطعي به دشمنان مي دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله سيداحمد خاتمي پيش از ظهر شنبه در راهپيمايي 22 بهمن خطاب به مردم كرمان گفت: اوباما در واكنش به سخنان رهبر معظم انقلاب اعلام كرد كه گزينه نظامي را روي ميز نداريم ولي ما به آنها مي گوييم شما جرأت تعرض به ايران اسلامي را نداشته و نداريد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: ايران گزينه هاي مختلفي براي هرگونه تهديد دارد كه در صورت لزوم در زمان خود آنها را اجرا خواهد كرد.
وي گفت: تلاش دشمنان ايران براي جدا كردن مردم از انقلاب اسلامي است و امروز با مشاهده حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن متوجه شدند كه ملت ايران از انقلاب بزرگشان جدايي ناپذيرند.
نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان با اشاره به اينكه برخي افراد در داخل كشور همسو با دشمنان آيه ياس نسبت به اوضاع كشور مي خوانند گفت: رايس بعد از سخنراني رهبر گفته است نقشه هاي كارشناسي شده آمريكا با يك سخنراني رهبر ايران نقش بر آب شد.
وي تصريح كرد: ايران در حال فتح قله هاي عظيم موفقيت در كليه عرصه ها است و در اين زمينه گام هاي بلندي را برداشته است اما بسياري از رسانه هاي دشمن دائما آيه ياس مي خوانند و در داخل كشور نيز برخي رسانه ها به اين امر دامن مي زنند كه گناهكارند.
وي همچنين گفت: كارتر در خاطراتش جريان هواپيماهاي آمريكايي كه در خاك ايران سوختند و از بين رفتند را عجيب دانسته و مي نويسد گويا شن هاي بيابان سربازهاي خدا شده بودند.
آيت الله خاتمي عنوان داشت: كلمه بحران بارها و بارها از سوي برخي افراد داخل كشور عنوان مي شود كه اين همسويي با دشمنان است.
بحران وجود دارد اما اين بحران براي فتنه گران و بريدگان از ملت است و نه براي نظام.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه مسئولين بايد قدر اين مردم را بدانند گفت: همراهي با ملت اقتضاي خدمت بيشتر توسط مسئولان است.
نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان ابراز داشت: ما ولي فقيه را تنها رهبر سياسي نمي دانيم بلكه ايشان جانشين امام عصر(عج) است و تمامي عشقي كه به امام زمان(عج) داريم نثار ايشان مي كنيم.
وي ادامه داد: در كشور ما هر جا به دليلي مسئولان گوش به حرف رهبر نكردند مملكت آسيب ديد و امروز به صراحت مي گوييم مسئولان سه قوه بايد تحت امر ولايت فقيه باشند چرا كه مردم كوچكترين انحراف از خط ولايت را از هيچ مسئولي نخواهند پذيرفت.
وزير دادگستري در جمع راهپيمايان اردبيل: جنبش
وال استريت رنگ و بوي مذهبي به خود مي گيرد
امروز آمريكا خطر اضمحلال خود را حس كرده به طوري كه در تلاش است جنبش وال استريت را خاموش كند.
به گزارش «ايسنا» از اردبيل، وزير دادگستري در جمع راهپيمايان 22 بهمن كه مقابل مصلاي اين شهر برگزار شد با اشاره به تحولات جهاني، به ويژه جنبش هاي عدالت طلبانه و جنبش وال استريت تصريح كرد: اين جنبش به تدريج رنگ وبوي مذهبي به خود مي گيرد و به تازگي اخباري از گرويدن يكي از دست اندركاران و رهبران اين جنبش به اسلام نيز منتشر شده است.
«مرتضي بختياري» با اشاره به اينكه پيروزي انقلاب اسلامي در سايه رهبري و ولايت به دست آمده است، ملت ايران را ملت عاشورايي و كربلايي دانست و افزود: اين ملت هرگز اجازه نخواهند داد كه در تاريخ بار ديگر ماجراي كربلا تكرار شود.
وزير دادگستري با اشاره به خواسته هاي استكبار از ملت ايران، افزود: آنها از ما خواستار به رسميت شناختن اسرائيل هستند. اين خواسته غيرممكن است و به لطف الهي اين رژيم در مسير نابودي قرار گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ايران افزود: تحريم هاي اخير براي ملت ما مسئله جديدي نيست به طوري كه ما از اول انقلاب نيز تحريم ها را تجربه كرده ايم و خوشبختانه اين تحريم ها براي ما مايه بركت بوده و زمينه رشد و شكوفايي ايران اسلامي را فراهم كرده است.

 



كوتاه از انتخابات

زاكاني: ليست هاي جداگانه به زيان اصولگرايان است
رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان تاكيد كرد كه ارائه ليست هاي متعدد توسط اصولگرايان نه تنها حسني ندارد بلكه تماما ضرر است.
«عليرضا زاكاني» افزود: از معايب اين موضوع آن است كه فرش قرمز زير پاي كساني پهن مي كنيم كه تجربه آنها را در مجلس داشته ايم و اينچنين سال ها كشور در التهابات بي جا سوخته است لذا رقابت درون اصولگرايان خواست جدي فتنه گران و منحرفان است.
باقري لنكراني : ليست جبهه پايداري فردا اعلام مي شود
سخنگوي جبهه پايداري از ارائه ليست انتخاباتي تشكل متبوعش تا 24 بهمن (فردا) خبر داد.
«كامران باقري لنكراني» در گفت وگو با فارس درخصوص انتشار خبري با عنوان « اسامي 28 نفر از جبهه پايداري نهايي شد» گفت: اين خبرها گمانه زني بوده و فهرست نهايي جبهه پايداري هنوز نهايي نشده است. انشاءالله اميدوار هستيم بعد از رايزني ها و مشورت هايي كه با بزرگان انجام مي دهيم ليست نهايي اعلام شود.
وي تاكيد كرد: آنچه كه جبهه پايداري در تدوين نهايي فهرستش به آن توجه دارد اين است كه ما براساس صلاحيت هاي فردي تصميم خواهيم گرفت؛ مبناي ما وابستگي افراد به گروه ها و احزاب نيست به همين دليل تا از محرز شدن صلاحيت ها و كارآمدي هاي افراد براي معرفي به مردم اطمينان پيدا نكنيم فهرست را نهايي نخواهيم كرد.
سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در خاتمه گفت: به فضل الهي اميدوار هستيم تا بيست وچهارم بهمن (فردا) فهرست جبهه پايداري را اعلام كنيم.
توضيح علي لاريجاني درباره ديدگاه هايش
رئيس مجلس شوراي اسلامي پنجشنبه شب در جمع طلاب فارس در پاسخ به سوالي درباره سكوتش در برابر جريان فتنه اظهار داشت: بعد از فتنه جزو كساني بودم كه در اين زمينه بارها و بارها سخنراني كردم، البته ادبيات من مرگ بر اين و مرگ بر آن نيست.
وي با اشاره به حمايت جامعه مدرسين از كانديداتوري وي، به اجماع رسيدن جامعه مدرسين درخصوص حمايت از او و حجت الاسلام آشتياني را تاييد كرد و اظهار داشت: البته من نمي خواهم كه كسي خود را براي من هزينه كند.
لاريجاني به رد صلاحيت علي مطهري اشاره كرد و گفت: ممكن است كه به مواضع سياسي ايشان نقد وجود داشته باشد، ولي عدم التزام به اسلام حتما غلط است. وي درخصوص موضعش نسبت به هاشمي رفسنجاني گفت: آقاي هاشمي مثل همه رجال سياسي ديگر خدماتي داشته و در سابقه انقلاب و طول انقلاب زحمت كشيده، البته بنده در برخي قسمت ها افكار و رفتار ايشان را نمي پسندم.
اعلام ليست «جبهه بصيرت و بيداري اسلامي»
ليست انتخاباتي جبهه بصيرت و بيداري ديروز اعلام شد. اين ليست همپوشاني زيادي با ليست هاي جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري دارد.

 



شركت مراجع عظام در راهپيمايي 22 بهمن

مراجع تقليد و علما همراه با اقشار مختلف مردم در راهپيمايي 22 بهمن كه در جوار حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، حضور يافتند.
به گزارش هاي رسيده خيابان ارم و مسيرهاي منتهي به حرم حضرت معصومه(س) مملو از راهپيماياني بود كه با در دست داشتن پرچم كشورمان سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
در اين مراسم مراجع تقليد جوادي آملي، ناصر مكارم شيرازي، نوري همداني و اساتيد برجسته حوزه علميه قم ابراهيم اميني و حائري شيرازي همراه با مردم حضور داشتند.
در حاشيه اين مراسم آيت الله نوري همداني به خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز به رهبري حضرت آيت الله خامنه اي در برابر استكبار ايستاده است و مردم با حضور خود نشان داده اند كه توطئه ها و تبليغات دشمنان در عزم و اراده آنها براي دفاع از انقلاب اسلامي بي تاثير است.
همچنين آيت الله مكارم شيرازي نيز حضور مردم در صحنه هاي راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات آينده را باعث نااميدي دشمنان دانست و اظهار اميدواري كرد؛ مردم همچنان در صحنه هاي مختلف به صورت باشكوه حضور داشته باشند.
آيت الله ابراهيم اميني هم در حاشيه راهپيمايي روز 22 بهمن در گفت وگو با خبرنگاران حضور گسترده قشرهاي مختلف مردم در راهپيمايي را قابل تقدير دانست و اظهار داشت: مردم با وجود همه مشكلات و فشارهاي مالي كه با آن مواجه هستند باز هم از حمايت از نظام دست بردار نيستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14