(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 بهمن 1390- شماره 20141

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هنيه: از ميدان آزادي تهران اعلام مي كنم حماس هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسد
رهبر انقلاب در ديداركارگزاران نظام : فرصت تاريخي شكست آمريكا در منطقه را از دست نخواهيم داد
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 761 محكوم
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
جشن باشكوه 22 بهمن از امتيازات انحصاري ملت ايران است
امام جمعه قم: جهانيان به حضور ملت ايران در انتخابات آينده چشم دوخته اند
بي اعتنايي هند به تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه ايران
يك مقام اطلاعاتي آمريكا: سيا قادر به كشف علت سقوط پهپاد در ايران نيست
راه اندازي 277 پايگاه سلامت روان اجتماعي در كشور
صادرات بخش صنعت و معدن امسال به 30ميليارد دلار مي رسد
3 ميليون تومان هزينه تجهيز هر كلاس به سيستم گرمايشي و سرمايشي
مديرعامل بهينه سازي مصرف سوخت كشور: ايرانيان دومين مصرف كننده انرژي در جهان هستند
اختصاص 1400 ميليارد تومان يارانه به صنايع كشور
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تهديدات دشمنان با حضور مردم پاسخ داده شد
علي اكبر ولايتي: امروز ايران پرچمدار بيداري اسلامي است
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: مجلس نهم بايد بازوي رهبري باشد
در روزميلاد نبي مكرم اسلام و امام صادق(ع) شهرهاي مقدس مشهد و قم غرق شادي و سرور شد
اخبار ادبي و هنري



با حضور در راهپيمايي شكوهمند 22 بهمن
هنيه: از ميدان آزادي تهران اعلام مي كنم حماس هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسد

نخست وزير دولت قانوني فلسطين تاكيد كرد كه مقاومت هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت.
«اسماعيل هنيه» ديروز با حضور در اجتماع باشكوه راهپيمايان 22بهمن در ميدان آزادي تهران گفت: از ميدان آزادي اعلام مي كنم كه ما هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهيم شناخت.
وي خطاب به مردم كه در راهپيمايي 22 بهمن حضور يافته بودند، گفت: برادران و خواهران امروز من از غزه تحت محاصره و غزه معطر به خون شهيدان به اينجا آمده ام تا بگويم كه به ياري خداوند غزه به وسيله امت مسلمان و به وسيله شما همچنان عزيز و مقاوم خواهد ماند. پيروزي ما در كنار پيروزي انقلاب شكوهمند شما روزي دست در دست يكديگر خواهند گذاشت و مقاومت فلسطين و انقلاب ايران در كنار يكديگر خواهند بود.
هنيه با اشاره به سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امروز در حالي پيروزي انقلاب اسلامي را دوباره جشن مي گيريم كه همزمان سالگرد پيروزي براي بيداري اسلامي را در كشورهاي عربي شاهديم. از زمان انقلاب تا مقاومت فلسطين و تا بهار كشورهاي عربي همواره پيامي به گوش مي رسد كه اسلام دامن خود را براي همه فرزندان اسلامي خود گشوده است تا براساس مباني اسلامي نهضت خود را تحقق بخشد. اين پيام تاكيد مي كند كه زمانه، زمانه ملت هاست و انقلاب اسلامي ايران مقاومت فلسطين و قيام هاي كشورهاي عربي نيز همواره بر اين نكته تاكيد دارند كه زمان پيروزي اراده ملت ها فرا رسيده است و هيچ كس نمي تواند اين اراده را درهم بشكند.
نخست وزير دولت قانوني فلسطين تصريح كرد: اين پيام تاكيد مي كند كه مقاومت و جهاد و مبارزه تنها گزينه استراتژيك و تنها راه آزادي قدس و مسجد الاقصي به اذن خدا است.
وي خاطر نشان كرد: برادران و خواهران من امروز به شما از سوي مردم فلسطين اطمينان مي دهم كه مقاومت در فلسطين نيرومند و شكست ناپذير است و سرانجام پيروز خواهد شد و مردم فلسطين آزاد خواهند گشت و شما در آزادي آنان و در ساختن آينده روشن براي مردم فلسطين شريك و سهيم هستيد.
هنيه پس از سخنراني در جمع ميليوني مردم تهران با سوار شدن بر بالگرد از مسيرهاي راهپيمايي و خيابانهاي منتهي به ميدان آزادي بازديد كرد.
«اسماعيل هنيه» در بدو ورود به تهران مورد استقبال، «محمدرضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهوري كشورمان قرار گرفت و به همراه وي در مراسم راهپيمايي 22 بهمن مردم تهران شركت كرد.

 



رهبر انقلاب در ديداركارگزاران نظام : فرصت تاريخي شكست آمريكا در منطقه را از دست نخواهيم داد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كردند كه تحولات و انقلاب هاي منطقه و همچنين عقب نشيني هاي پي در پي آمريكا و دستگاه هاي استكباري و ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي، فرصت هاي كم نظيري براي امت اسلامي است كه بايد از آن نهايت استفاده را كند .
همزمان با هفدهم ربيع الاول و خجسته سالروز ميلاد پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، جمعي از مسئولان نظام، قشرهاي مختلف مردم و همچنين ميهمانان شركت كننده در بيست و پنجمين كنفرانس وحدت اسلامي و سفراي كشورهاي اسلامي، روز جمعه با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار، ضمن تبريك سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع)، اين روز را بزرگ ترين عيد بشريت در طول تاريخ خواندند و تاكيد كردند: تنها راه رسيدن امت اسلامي به عزت، مجد و عظمت واقعي و سعادت معنوي و مادي، درس گرفتن از ابعاد وجودي و شخصيت عظيم پيامبر اسلام (ص ) است .
ايشان پيامبر گرامي اسلام (ص) را مظهر علم، امانت، عدالت، اخلاق حسنه، رحمت و اطمينان به وعده هاي الهي دانستند و افزودند: بشريت در طول تاريخ و با وجود همه پيشرفت هاي مادي و تغييرات در زندگي، همواره به دنبال اين صفات و ارزش هاي متعالي بوده است و در اين ميان، امت اسلامي امروز بيش از ديگران نيازمند اين خصوصيات والا است .
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم رفتار برادرانه و صبر و گذشت نسبت به يكديگر در ميان مسلمانان، خاطرنشان كردند: يكي ديگر از نيازهاي امروز امت اسلامي، وثوق به وعده هاي الهي است زيرا خداوند وعده كرده است كه نتيجه مجاهدت و تلاش و ايستادگي در مقابل فشارها و همچنين تسليم نشدن در مقابل شهوات دنيايي و مال و مقام، رسيدن به هدف و مقصود است .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حكومت 10 ساله پيامبر اسلام (ص) در مدينه تاكيد كردند: اگرچه عمر اين حكومت كوتاه بود اما بنايي پايه ريزي شد كه در طول قرن هاي متمادي همواره قله بشريت در علم و تمدن و پيشرفت معنوي و مادي بوده است .
ايشان اتحاد را يكي ديگر از نيازهاي مبرم امت اسلامي برشمردند و با اشاره به بيداري ملت ها و قيام هاي اسلامي منطقه افزودند:تحولات و انقلاب هاي منطقه و همچنين عقب نشيني هاي پي در پي آمريكا و دستگاه هاي استكباري و ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي، فرصت هاي كم نظيري براي امت اسلامي است كه بايد از آن نهايت استفاده را كند .
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: شكي نيست كه با لطف خداوند، اين حركت، با همت امت اسلامي، روشنفكران و نخبگان علمي، سياسي و ديني ادامه پيدا خواهد كرد و امت اسلامي بار ديگر به دوران عزت و شكوفايي خود خواهدرسيد .
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به تقارن سالروز ميلاد پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: اين انقلاب يكي از ثمرات حركت عظيم پيامبر اسلام (ص)، در تاريخ است و انقلاب اسلامي در واقع يك ولادت جديد براي اسلام بود .
ايشان خاطرنشان كردند: در دوراني كه قدرت هاي سلطه گر تصور مي كردند با اقدامات خود زمينه بروز هرگونه معنويت و اسلام خواهي را از بين برده اند، ناگهان صداي عظيم، ماندگار و تاريخي انقلاب اسلامي بلند شد و ضمن آنكه موجب وحشت دشمنان شد، دوستان هوشمند و انسان هاي آگاه و با بصيرت را اميدوار كرد .
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش هاي گسترده وتوطئه هاي مختلف و پيچيده قدرت هاي سلطه گر براي خاموش كردن صداي انقلاب اسلامي ايران، افزودند: با وجود همه فشارها و توطئه ها، انقلاب اسلامي به بركت رهبري امام بزرگوار و ايستادگي ملت ايران، ماند و روزبه روز نيز رشد كرد و قدرت آن روزافزون شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر استمرار حركت ملت ايران به سمت اهدافي كه امام (ره) ترسيم كرده بودند، خاطرنشان كردند: ملت ايران با وفاداري به راه امام (ره) و پافشاري بر آن و تحمل فشارها، توانست اراده خود را بر توطئه دشمنان غلبه دهد.
ايشان انقلاب اسلامي ايران و استحكام و گسترش روزافزون آن را به بركت اسلام و حركت عظيم پيامبر اسلام (ص) دانستند و تاكيد كردند : تحرك، تلاش، ايستادگي و مجاهدت ملت ايران در طول 33 سال گذشته، يك تجربه و عبرت ارزشمند است كه مي تواند همچون تابلويي در مقابل ديدگان ملت ها و امت اسلامي قرار گيرد.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رييس جمهور در سخناني ضمن تبريك سالروز ميلاد پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، همه حركت هاي آزاديخواهانه و اصلاح گرايانه در طول تاريخ از جمله انقلاب اسلامي ايران را نتيجه نهضت انبياي الهي و به ويژه حركت بزرگ و كامل پيامبر اسلام (ص) دانست و گفت: پيامبر اعظم (ص) براي برافراشتن پرچم توحيد، ترويج ارزش هاي حقيقي، برچيده شدن زشتي ها، ظلم و جهل و حاكميت عدالت و اخلاق به پاخاست و انقلاب اسلامي ايران در واقع ادامه آن نهضت عظيم است .
وي قيام هاي اخير منطقه را نيز در ادامه حركت پيامبر اسلام (ص) برشمرد و تاكيد كرد: تحولات اخير، به سرعت زمينه ساز نهضت بزرگي است كه به واسطه آن توحيد بر جهان حاكم و دنيا از شر ظالمان و صهيونيست ها خالي خواهد شد .
در پايان اين ديدار، جمعي از ميهمانان خارجي شركت كننده در بيست و پنجمين كنفرانس وحدت اسلامي، از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي ديدار و گفت وگو كردند .

 



در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب صورت گرفت
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 761 محكوم

رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات 761 نفر از محكومان موافقت كردند.
در آستانه سي وچهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامي با عفو و تخفيف مجازات هفتصد و شصت و يك نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و تعزيرات حكومتي موافقت كردند.
براساس اين گزارش آيت الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ميلاد پيامبر اعظم(ص) طي نامه اي به رهبر انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 761 نفر از محكومان را كه در كميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شده اند ارائه كرده بود، كه مورد موافقت مقام معظم رهبري قرار گرفت.

 



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
جشن باشكوه 22 بهمن از امتيازات انحصاري ملت ايران است

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: بي اثر بودن تحريم ها ، استقامت و پيمان مجدد با خون شهيدان، امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، همت بلند مردم در ادامه راه تا رسيدن به قله پيروزي و پيوستن نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامي از مهمترين پيام هاي حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن به شمار مي رود.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در نماز عبادي سياسي اين هفته تهران با بيان اينكه انقلاب اسلامي پيشگام حركت جديدي بود كه نتايج آن را در حال حاضر در بيداري منطقه و عدالت خواهي در دنيا شاهد هستيم، گفت: مردم هم با فطرت هاي پاك، دل به امام دادند؛ از اين رو اقتدار حكومت اسلامي جزو معجزات اسلام و قرآن كريم است.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: مردم هميشه از مسئولان جلوتر هستند و به دليل حضور پررنگ آنها در 22 بهمن بايد خداوند را شاكر بود.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي جشن باشكوه 22 بهمن ماه را يكي از امتيازات انحصاري ملت ايران دانست كه مقام معظم رهبري در خطبه هفته گذشته خود آن را مطرح كردند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه مهمترين امتياز انقلاب اسلامي اين است كه صاحبان انقلاب، خود مردم هستند افزود: دشمن اقدامات بسياري را تاكنون انجام داده تا اين حضور را كمرنگ كند اما هر روز حضور مردم پررنگ تر مي شود و امسال نيز مراسم 22 بهمن را باشكوه تر از گذشته برگزار خواهند كرد.
وي در ادامه سخنان خود به پيام هاي حضور حماسي مردم در 22 بهمن اشاره كرد و اظهار داشت: بي اثر بودن تحريم ها استقامت و پيمان مجدد با خون شهيدان، امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، همت بلند مردم در ادامه راه تا رسيدن به قله پيروزي و پيوستن نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامي از مهمترين پيام هاي حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن به شمار مي رود.
امام جمعه موقت تهران به همزماني انقلاب هاي منطقه و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: اين مسئله خود جاي مباهات و شكر دارد و اينكه در اين مدت كوتاه 4 طاغوت كه همه وابسته به دنياي غرب بودند سرنگون شدند.
وي خطاب به ملت هاي بيدار منطقه به ويژه ملت بحرين گفت: ملت ايران همواره از شما حمايت مي كند؛ مردم بحرين علي رغم همه كشتارها نه تنها از پا نيفتادند بلكه هر روز جدي تر از روز قبل شعار سرنگوني نظامشان را سر مي دهند و در نهايت نيز به پيروزي خواهند رسيد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات مورد تاكيد و امر ديني ما است و در واقع تكليف است چرا كه حفظ انقلاب و نظام از اوجب واجبات به شمار مي رود.
امام جمعه موقت تهران گفت: امام راحل در وصيت نامه خود مشاركت مردم را به جد خواستار شده است. از اين رو حضور مردم در بيمه كردن نظام و انقلاب نقش اول را دارد.
وي با تاكيد بر اينكه تحريم و تهديد به جنگ چيز جديدي نيست يادآور شد: آنگاه كه آتش بر سر ملت ما مي ريختند مردم نشان دادند كه با اين مشكلات مقاومت خواهند كرد و از پا در نمي آيند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در ادامه با ذكر چند توصيه به ملت ايران براي حضور در انتخابات، افزود: مردم در روز انتخابات با وضو بر سر صندوق هاي راي حاضر شوند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: كساني كه هزينه هاي زيادي و در واقع اسراف در تبليغات خود مي كنند، قابل قبول نيستند. چرا كه اگر وارد مجلس هم شوند در بيت المال نيز براي پيشرفت خود ريخت و پاش مي كنند.
وي همچنين گفت كه وابستگان به اربابان قدرت و ثروت نبايد وارد مجلس شوند چرا كه در اين صورت آنها نماينده مردم نيستند بلكه نماينده صاحبان ثروت و قدرت هستند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين در توصيه به نامزدها اظهار داشت: نامزدها بايد اخلاق اسلامي را رعايت كنند و اين گونه نباشد كه خود را اثبات و ديگران را تخريب كنند چرا كه گناه است؛ چه مي شود كسي از رقيب خود تعريف كند تا مردم به آن افتخار كنند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر فردي از رقيب خود تعريف كند نشان مي دهد كه حسد ندارد و انحصارطلب نيست.
وي در هشدار به برخي از نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: بنده به آقاي جنتي اين موضوع را مطرح كردم كه اگر كسي حضور خود در انتخابات را در تخريب ديگران يا نظام مي بيند يا براي جمع كردن ضد انقلاب ها ايجاد بد بيني در بين مردم مي كند و ايجاد فتنه و ناامني كند آيا اين هشدار را بدهم كه شوراي نگهبان با آنها برخورد كرده و آنها را عدم صلاحيت و راي شان را ابطال مي كند؟ آيت الله جنتي به بنده گفت كه بله. اگر كسي اين موارد را رعايت نكند حتما با وي برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه اول نماز ضمن تبريك ولادت پيامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع) و پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: رافت و رحيم بودن از ويژگي هاي پيامبر اكرم (ص) بود و در واقع ايشان مامور به عفو خداوند بودند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه بايد همه دست رحمت و وحدت به يكديگر بدهيم يادآور شد: فتنه و به چالش كشيدن جامعه و ايجاد اختلاف بين مسلمانان جزو گناهان كبيره است.
وي تصريح كرد: كساني كه ايجاد فتنه مي كنند چه در انتخابات و چه در القائات مسموم بيگانگان حتي اگر پايگاه آنها مسجد باشد نيز بايد آن را بر سر آنان خراب كرد و اين همان كاري است كه پيامبر اكرم (ص) آن را به دستور خداوند انجام داد.

 



امام جمعه قم: جهانيان به حضور ملت ايران در انتخابات آينده چشم دوخته اند

امام جمعه قم گفت: جهانيان به حضور ملت ايران در انتخابات آينده چشم دوخته اند و مردم ما بايد حضور حماسي و قدرتمند در اين انتخابات داشته باشند.
به گزارش ايرنا آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري از كانديدا و هواداران آنها خواست از تخريب رقيب، دروغ، تهمت و افترا خودداري كنند و بدانند بداخلاقي در فضاي جامعه رسول الله(ص)، پيامبر اكرم را آزار مي دهد.
وي همچنين گفت: تبليغات انتخابات بايد سالم و كم هزينه باشد و كانديدا از وابستگي به جريان هاي ثروت و قدرت خودداري كنند.
وي در ادامه گفت: امروز از آفات جامعه ما اين است كه در كنار پيشرفت علمي، براي پيشرفت اخلاق كمتر تلاش مي كنيم، رهبر معظم انقلاب پيشرفت هاي علمي و اخلاقي را در كنار هم مي خواهند.
امام جمعه موقت قم يادآور شد: به دشمنان هشدار مي دهيم دست از حركت هاي مرموزانه و ظالمانه خود برداريد وگرنه در برابر خشم امت اسلام قرار مي گيريد.

 



پرس تي وي گزارش داد
بي اعتنايي هند به تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه ايران

هند با بي اعتنايي به تحريم هاي آمريكا و اروپا عليه ايران، به ادامه همكاري تجاري دو جانبه خود با تهران تاكيد كرده است.
به گزارش پرس تي وي، هيات هندي به رياست مانموهانگ سينگ نخست وزير هند، روز جمعه با هيات اروپايي به رياست هرمن ون رامپوي رئيس شوراي اروپا و خوزه مانوئل باروسو رئيس كميسيون اروپا در دهلي نو ديدار و گفت وگو كرد.
اين ديدار در حالي برگزار شد كه طرف هندي در مقابل فشارهاي آمريكا و اتحاديه اروپا براي استفاده از نفوذ دهلي بر ايران با هدف وادار كردن تهران به از سرگيري مذاكرات درباره برنامه هسته اي خود، مقاومت كرد.
رئيس شوراي اروپا در كنفرانس رسانه اي مشترك از برنامه هسته اي ايران ابراز نگراني كرد. اين در حالي بود كه مانموهانگ سينگ نخست وزير هند از ايران به عنوان دوست نزديك و همسايه كشورش ياد و به ادامه همكاري با تهران تاكيد كرد.
وزيران خارجه اروپا، اخيرا در 23 ژانويه، تحريم هاي يكجانبه اي را بر بخش هاي مالي و نفتي ايران از جمله ممنوعيت بر واردات نفت از ايران و مسدود كردن دارائي هاي بانك مركزي جمهوري اسلامي در كشورهاي اروپايي اعمال كردند.
اين تحريم ها همچنين ممنوعيت فروش الماس، طلا و ساير فلزات گران بها به تهران را در برمي گيرد.
اين در حالي بود كه آمريكا نيز در 31 دسامبر سال گذشته ميلادي، يك سري تحريم هاي جديد را عليه ايران با هدف جلوگيري از اقدام ديگر كشورها در زمينه واردات نفت از ايران و انجام معامله با بانك مركزي اين كشور، اعمال كرد.
به گفته تحليلگران، مانموهانگ سينگ نخست وزير هند اين پيام قوي را براي جامعه اروپا ارسال كرده است كه مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران مي تواند و بايد از طريق ديپلماسي حل و فصل شود.
اين در حالي است كه هند به رغم تحريم هاي آمريكا و اروپا به واردات نفت خام از ايران ادامه مي دهد و قصد دارد تا روابط تجاري خود را با تهران گسترش دهد.

 



يك مقام اطلاعاتي آمريكا: سيا قادر به كشف علت سقوط پهپاد در ايران نيست

بي نتيجه ماندن تحقيقات سازمان سيا درباره علت به زمين نشانده شدن هواپيماي بدون سرنشين آمريكا در خاك ايران در سال گذشته ميلادي، نگراني آمريكايي ها را در مورد افشا شدن اطلاعات محرمانه شان افزايش داده است.
به گفته يكي ازمقامات اطلاعاتي سابق آمريكا، تحقيقات ده هفته اي فراگير سازمان سيا، نتوانسته است تا «نقصي» كه به زمين نشانده شدن هواپيماي بدون سرنشين آركيو-170 را در ايران موجب شد، همانندسازي كند.
اين گزارش در عين حال، گفته هاي ايران را در خصوص اين كه واحد جنگ الكترونيكي و پدافند هوايي نيروهاي مسلح ايران در (4دسامبر، 12 آذر) اين هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي را حين تجاوز به خاك جمهوري اسلامي، با كمترين خسارات وارده به زمين نشانده اند، تاييد مي كند.
واشنگتن در ابتدا از دست دادن اين هواپيماي بدون سرنشين را تكذيب كرد اما سپس با تغيير داستان خود، پافشاري كرد كه تماس با اين هواپيماي بدون سرنشين هنگام عمليات شناسايي در افغانستان قطع شده است.
اين گزارش همچنين افزود:«بازرسان بر روي چگونگي جلوگيري از تكرار اين حادثه در آينده متمركز شدند، اما به دليل در دست نبودن هواپيماي بدون سرنشين مذكور و سخت افزار مربوط به آن كه ايران از بازگرداندن آن خودداري كرده، تمامي اين تلاش ها با شكست روبرو شده است.»
باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا سرانجام 12 دسامبر با شكستن سكوت خود در اين باره، اعلام كرد كه واشنگتن از تهران درخواست كرده تا اين هواپيماي بدون سرنشين را بازگرداند.
اوباما گفت: «ما خواستار بازگرداندن اين هواپيما شديم. بايد ديد ايراني ها چگونه پاسخ خواهند داد.»
با اين حال ايران اعلام كرده است كه اين هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي را بخشي از «دارائي ملي» خود مي داند و قرار است بر روي اين هواپيماي جاسوسي، برنامه مهندسي معكوس انجام دهد.
تهران همچنين اعلام كرده است كه فناوري لازم براي رمزگشايي اطلاعات و اسناد اين هواپيماي جاسوسي آمريكا را در اختيار دارد.

 



راه اندازي 277 پايگاه سلامت روان اجتماعي در كشور

227 پايگاه سلامت روان اجتماعي از سوي سازمان بهزيستي در كشور راه اندازي مي شود.
فرهاد اقطار، مدير كل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور هدف از ايجاد پايگاه هاي سلامت روان اجتماعي را استفاده از ظرفيت مردم محله در راستاي توانمندسازي اجتماعي ذكر و اظهار داشت: اين پايگاه ها به وسيله سازمان هاي مردم نهاد اداره مي شوند.
وي افزود: ارتقاء سلامت اجتماعي محله، آگاه سازي مردم در زمينه تكاليف شهروندي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، برنامه ريزي در جهت جلب مشاركت از جمله اهداف پايگاه هاي سلامت روان اجتماعي است.
مدير كل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه تشريح كرد: بودجه ابتدايي براي شروع به كار پايگاه ها از سوي سازمان بهزيستي تخصيص مي يابد و اين پايگاه ها در قبال ارائه برنامه ها، پروژه هاي پيشگيري از اعتياد، آسيب هاي اجتماعي، آموزش مهارت هاي زندگي و غيره بودجه دريافت مي كنند.
اقطار ادامه داد: به اين سمن ها آموزش هايي براي جلب مشاركت از دانشگاه ها، مراكز بهداشتي و متخصصان ارائه شده است. همچنين در صورت وجود ظرفيت نيروي انساني اعم از روانپزشك، پزشك و غيره در محله، اين افراد توسط بهزيستي آموزش هاي لازم را دريافت مي كنند.

 



صادرات بخش صنعت و معدن امسال به 30ميليارد دلار مي رسد

معاون برنامه ريزي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري با تأكيد بر بي تأثير بودن تحريم ها و اينكه ايران با قدرت در برابر تمام تحريم ها ايستاده است گفت: حجم صادرات بخش صنعت و معدن امسال به بيش از 30ميليارد دلار مي رسد.
«داوود منظور» روز شنبه در جمع هزاران نفر از مردم سمنان افزود: اين رقم پارسال 25ميليارد دلار بوده است.
وي با بيان اينكه ايران اسلامي به رغم تحريم ها در تمام شاخص ها داراي رشد و پيشرفت بوده است افزود: انقلاب اسلامي راه خودكفايي را به مردم ايران نشان داد.
وي انقلاب اسلامي را انقلابي ديني و فرهنگي دانست و تأكيد كرد: فشارها و تحريم ها هيچ خللي در عزم راسخ مردم و دولت مردان ايران اسلامي ايجاد نكرده است.

 



رئيسي اعلام كرد
3 ميليون تومان هزينه تجهيز هر كلاس به سيستم گرمايشي و سرمايشي

تجهيز مدارس كشور به سيستم هاي استاندارد گرمايشي و سرمايشي نياز به 3 ميليون تومان اعتبار براي هر كلاس دارد.
مرتضي رئيسي رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: براساس برآوردهايي كه در سال 89 در اين رابطه صورت گرفته است، براي تجهيز تمامي مدارس به سيستم استاندارد ياد شد به 500 ميليارد تومان اعتبار نياز مي باشد.
وي افزود: دولت در بودجه سال آينده 30 ميليارد و 300 ميليون تومان براي ايجاد سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مدارس پيشنهاد اعتبار داده است كه اين رقم نسبت به سال جاري رشد 27 درصدي را نشان مي دهد.
رئيسي تاكيد كرد: چنانچه اين رقم تصويب شود، بخش ديگري از سيستم هاي گرمايشي مدارس در سال آينده تجهيز خواهد شد.
وي با بيان اينكه تخصيص اعتبار جداگانه براي سيستم هاي گرمايشي سرمايشي مدارس از سال 89 در رديف هاي بودجه ديده شده است، خاطر نشان كرد: در سال 90 حدود 24 ميليارد تومان براي تجهيز مدارس به سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي مصوب شد كه از اين مبلغ تاكنون 14 ميليارد تومان (معادل 73 درصد از اعتبارات) تخصيص يافته است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: تخصيص اعتبار جداگانه براي تجهيز و تعمير سيستم هاي گرمايشي مدارس حركت خوبي بود كه از سال گذشته در دولت و مجلس آغاز شده و بخشي از مدارس كه در سنوات گذشته داراي سيستم هاي گرمايشي مناسب نبودند، به بخاري و سامانه گرمايشي استاندارد مجهز شدند.
رئيسي همچنين خاطر نشان كرد: آموزش و پرورش در تلاش است تا در بودجه سال 91 اعتبار جداگانه اي را براي هوشمندسازي مدارس اختصاص دهد، چرا كه هوشمندسازي مدارس يكي از اهداف و برنامه هاي مهم سند تحول بنيادين است و يك نياز براي نظام تعليم و تربيت محسوب مي شود.

 



مديرعامل بهينه سازي مصرف سوخت كشور: ايرانيان دومين مصرف كننده انرژي در جهان هستند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل بهينه سازي مصرف سوخت كشور گفت: ايرانيان دومين مصرف كننده انرژي در جهان هستند.
عباس كاظمي در چهارمين كنفرانس سوخت و احتراق ايران در دانشگاه كاشان و با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر چاره اي جز اصلاح راندمان مصرف انرژي در سه بخش ساختمان، مسكن، حمل و نقل و صنعت نداريم.
وي، مهمترين منبع تامين انرژي را بهينه سازي انرژي دانست و عنوان كرد: جايگزين كردن انرژي خورشيدي و استفاده از سوخت هاي زغال سنگ و توسعه منابع تجديدپذير مهمترين راهكار براي كاهش مصرف انرژي است.
مديرعامل شركت بهينه سازي مصرف سوخت، انجام حمل و نقل عمومي به روش ريلي، دولت الكترونيك و اصلاح زيرساخت ها را گام مهم در صرفه جويي مصرف انرژي دانست و افزود: بايد با همكاري كارشناسان و دولت بتوان كارايي انرژي را ارتقا داد.
كاظمي: تعيين استانداردها در بخش خودرو را از جمله اقدامات شركت بهينه سازي مصرف سوخت ذكر كرد و گفت: در بخش خودرو براي موتورسيكلت ها، خودروهاي سنگين، بنزيني و ماشين هاي گازسوز استانداردهايي تعريف و در حال تدوين است كه از اول مهر ماه سال 91 اجرايي مي شود. به گفته وي در بخش ساختمان نيز به شدت مبحث 19 كه مبحث انرژي در ساختمان است در حال پيگيري است كه اگر اين اتفاق بيفتد ميزان مصرف انرژي به شدت كاهش پيدا مي كند.

 



معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد
اختصاص 1400 ميليارد تومان يارانه به صنايع كشور

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص يك هزار و 400 ميليارد تومان تسهيلات يارانه اي به صنعت كشور خبر داد.
«محسن صالحي نيا» در مراسم افتتاح دو طرح صنعتي در كاشان اظهار داشت: در اولين مرحله اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، صنايعي كه تاثيرپذيري بيشتري در اين طرح نسبت به ديگر صنايع داشتند دسته بندي شدند.
وي افزود: اين تقسيم بندي با سه هدف كمك به تامين واحدها، كمك به بهبود فرآيند مصرف انرژي اين واحدها و كمك به بهبود و فناوري ماشين آلات جديد براي واحدهايي كه تاثيرپذيري بيشتري در اجراي اين قانون داشتند، انجام شد.
به گفته وي در مرحله نخست اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها بالغ بر يك هزار و 400 ميليارد تومان به اين صنايع كمك شد.
معاون وزير صنعت يادآور شد: براي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها، اقدامات وسيعي براي بررسي وضعيت واحدهايي كه قصد ورود به اين مرحله را دارند آغاز شده تا نقاط ضعف . قوت و كم و كاستي ها بررسي شوند.
صالحي نيا با اشاره به اينكه تامين منابع ارزي و ريالي براي واحدهاي صنعتي در دستور كار وزارتخانه قرار دارد، بيان كرد: حمايت از صنعت و صنعتگران براي ادامه فعاليت هاي توليدي آنان يكي از وظايف اصلي وزارتخانه است.
گفتني است در سفر معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به كاشان دو شركت صنعتي در اين شهرستان با اعتباري بالغ بر 260 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تهديدات دشمنان با حضور مردم پاسخ داده شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تهديدات دشمنان با حضور مردم در راهپيمايي 22بهمن پاسخ داده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج، سيدمحمد حسيني ظهر ديروز در جمع راهپيمايان 22بهمن در كرج اظهار داشت: دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن از بارزترين خصوصيات ملت ايران است لذا مردم هرگز دست از آرمان هاي خود برنخواهند داشت.
وي ادامه داد: حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22بهمن بار ديگر صحنه هاي انقلاب را در سال هاي 57 تداعي كرد و اين حضور خاري در چشم دشمنان خواهد بود.
اين مسئول اظهار داشت: امروز بار ديگر شكوه، عظمت و اقتدار ملت ايران به نمايش گذاشته شد و جهانيان به ويژه دشمنان فهميدند كه ملت ايران هرگز دست از آرمان هاي خود برنخواهند داشت.
وي در ادامه سخنان خود به تحريم و تهديدات دشمنان اشاره كرد و گفت: ملت ايران با اين تحريم ها و تهديدات آشنايي كامل دارند لذا اين مسائل سبب نخواهد شد كه مردم از مسير اصلي خود دور شوند.

 



علي اكبر ولايتي: امروز ايران پرچمدار بيداري اسلامي است

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به الگو شدن انقلاب اسلامي براي ساير كشورهاي جهان اسلام، گفت:امروز ايران پرچمدار بيداري اسلامي است.
به گزارش ايرنا، «علي اكبر ولايتي» روز جمعه در دومين همايش جبهه متحد اصولگرايان استان كه در مسجد جوادالائمه شهر اصفهان برگزار شد، بااشاره به اين كه نگاه ملت ها به سوي ايران است و در تاريخ انقلاب اسلامي هيچ گاه چنين بار سنگيني را به دوش نمي كشيديم گفت: با وجودي كه بيش از يك ربع قرن از انقلاب اسلامي ايران گذشته، انقلاب همچنان در جوش و خروش است و آرمان هاي آن هيچ تغييري نكرده است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، ايستادگي امروز جهان اسلام در برابر استكبار را به بركت انقلاب اسلامي دانست و افزود: تاريخ اسلام هيچگاه شاهد چنين پديده اي نبوده كه با جوش و خروش به دنبال احياي اسلام و حفظ آن باشد.
وي به برگزاري كنگره هاي بيداري اسلامي در ايران اشاره كرد و افزود: مرد و زن، پير و جوان، شيعه و سني از اقصي نقاط جهان به ايران مي آيند و اين مسئله موجب حيرت جهانيان شده است.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب تأكيد كرد: اين حضور، ما را مصمم مي كند در راهي كه به رهبري امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب در پيش داريم محكم تر بايستيم.
وي با بيان اينكه دشمن صفوف خود را براي مقابله با ايران به عنوان كانون بيداري اسلامي منظم كرده است، افزود: اين مسئله وظيفه ما را در قبال حفظ و حراست از اين نظام سنگين تر مي كند چرا كه اگر نظام نباشد تمام برنامه هاي تبليغي ما و فعاليت حوزه هاي علميه و مساجد تأثير خود را از دست مي دهد.
وي بر فرستادن انسان هاي صالح به مجلس تأكيد كرد.

 



رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: مجلس نهم بايد بازوي رهبري باشد

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: مجلس نهم بايد مطيع ولي فقيه، قدرتمند و بازوي رهبري باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «محمد محمدي گلپايگاني» ديروز در راهپيمايي 22 بهمن در ميدان شهداي ذهاب رشت و خيابان هاي منتهي به آن افزود: انتخابات پيش رو با توجه به افزايش چشمگير دسيسه هاي دشمن براي دلسرد جلوه دادن مردم، سرنوشت ساز است و حضور در پاي صندوق هاي راي فريضه اي شرعي، مذهبي و ملي است و هرچه كه به نام ايران اسلامي مي توان آن را ناميد، محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: همه بايد در اين انتخابات حضوري موثر داشته باشند تا تير دشمن به سنگ بخورد و بار ديگر ابهت اتحاد ملت بزرگ ايران اسلامي چشم جهان را به حيرت اندازد.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم گيلان گفت: شركت در انتخابات بايستي آگاهانه و از روي بصيرت باشد و بايد افرادي را انتخاب كنيد كه به صلاحيت آنها اطمينان داريد و اگر اطلاعات كافي نداريد، از افراد مطلع و مورد وثوق كسب اطلاع كنيد.
وي با اشاره به حضور انبوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: اين دست خداست كه پس از گذشت بيش از سه دهه از انقلاب، مردم اين گونه احساس مسئوليت مي كنند تا در هر مناسبتي كه آبروي نظام در ميان باشد، حاضر شوند زيرا اين انقلاب را از آن خود مي دانند.

 



در روزميلاد نبي مكرم اسلام و امام صادق(ع) شهرهاي مقدس مشهد و قم غرق شادي و سرور شد

شهر مقدس مشهد و قم در روز ميلاد نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و حضرت امام صادق(ع) امام ششم شيعيان و رئيس مذهب جعفري غرق در شادي و سرور بود.
براساس گزارش هاي رسيده از شهرهاي مشهد مقدس و قم زائران و مجاوران امام مهرباني ها و خواهر مكرمه اش با دل هايي مشتاق و اميدوار در لحظه هاي شاد و ملكوتي، گره گشايي از كارها را از پروردگار خود طلب كردند و به همين مناسبت، مراسم جشني پنج شنبه شب در رواق امام خميني حرم مطهر رضوي برگزار و روز جمعه نيز جشن سالروز ميلاد پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع) در تالار اماكن متبركه واقع در صحن آزادي حرم رضوي برگزار شد.
مديحه سرايي و مولودي خواني و همخواني مداحان اهل بيت(ع) از برنامه هاي اين مراسم در حرم مطهر رضوي بود.
در حرم مطهر كريمه اهل بيت(س)، نيز مراسم جشن و سرور برپا شد و سخنرانان و مديحه سرايان به بيان مناقب و فضايل پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و رئيس مذهب شيعه حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداختند.
نظير اين مراسم در بيوت مراجع عظام و علما و ديگر اماكن مذهبي شهر قم بويژه جمكران هم برگزار شد و مساجد، تكايا و اماكن مذهبي قم نيز جشن اين دو ميلاد مسعود را همراه با ايام پيروزي انقلاب اسلامي ايران برگزار كردند.
همزمان مراسم ميلاد باسعادت پيامبر بزرگ اسلام و حضرت امام صادق(ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب و مدرسه فيضيه نيز برگزار شد.
اقشار مختلف مردم قم نيز به صورت خودجوش با راه اندازي ايستگاه هاي صلواتي با شربت و شيريني از همشهريان و زائران كريمه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) پذيرايي كردند.
جشن ميلاد نبي اكرم (ص) در مناطق اهل سنت كشورمان نيز با شكوه خاصي برگزار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

چهارمين جشنواره داستان انقلاب
ميزبان نويسندگان ترك و عرب
نويسندگان كشورهاي سوريه، لبنان، تركيه و فلسطين در چهارمين جشنواره داستان انقلاب حضور خواهند داشت.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، دكتر حسن حميد، مدير مسئول نشريه ادبي «تصفيه» از فلسطين، مالك صقور، عضو اتحاديه نويسندگان عرب شاخه لاذقيه از سوريه، دكتر علي حجازي- استاد دانشگاه دولتي لبنان-، جمال شاكار- مدير سايت ادبستان- و احمد اورس- رئيس اتحاديه نويسندگان آزاد تركيه- از تركيه مهماناني هستند كه در اين جشنواره شركت مي كنند.
وزير ارشاد: اقدامات صندوق حمايت از هنرمندان
افزايش مي يابد
وزير ارشاد در خصوص حمايت مالي وزارت ارشاد از صندوق حمايت از هنرمندان بيمار، گفت: معاونت هنري اهتمام ويژه اي براي رسيدگي به هنرمندان بيمار داشته است و صندوق حمايت هم اقداماتي در اين زمينه انجام داده كه اميدواريم سال آينده اين اقدامات بيشتر شود.
به گزارش فارس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره اين دوره از جشنواره فجر گفت: سي امين جشنواره تئاتر فجر توانست برگزاري موفقي داشته باشد و براي مخاطبان تئاتر برنامه هاي متنوعي را به نمايش بگذارد، اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند و هر سال شاهد جشنواره اي متنوع و قابل توجه باشيم.
موزه سينماي مستند راه اندازي مي شود
با كوشش انجمن مستندسازان براي تاسيس موزه سينماي مستند، سرانجام مقدمات راه اندازي تالار مستند در موزه سينماي ايران (واقع در باغ فردوس) فراهم شده و فضاي مناسب در اختيار انجمن قرار گرفته است.
تالار مستند موزه سينماي ايران، تمامي تاريخ اين سينما را دربر مي گيرد و قرار است بخش سينماي مستند موزه در دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامي ايران شكل بگيرد.
به گزارش فارس، «همايون امامي»، «حسن بهرام زاده»، «محمد تهامي نژاد»، «اميرحسين ثنايي» و «پيروز كلانتري» هيئت اجرايي راه اندازي تالار مستند از سوي انجمن مستندسازان هستند.
انجمن مستندسازان سينماي ايران از كليه فيلمسازان، خانواده هاي مستندسازان و علاقه مندان سينماي مستند دعوت كرده در صورتي كه به اسنادي چون عكس، فيلم، جوايز، مستندنامه، يادداشت كارگردان، پژوهش نامه، بريده مطبوعات، وسايل به كار گرفته شده در فيلم ها، نوار صدا، موسيقي، فيلم پوستر، بروشور، تجهيزات فني و هرگونه اشياي مربوط به سينماي مستند ايران دسترسي دارند، انجمن را در غني ساختن اين بخش از موزه سينماي ايران ياري دهند.
صاحبان اسناد و اشياي تاريخي مي توانند اين موارد را به موزه سينماي ايران (باغ فردوس) تحويل دهند و رسيد دريافت كنند. بديهي است نام اهداكنندگان در زمره موسسان موزه به يادگار خواهد ماند.
رسانه هاي معتبر جهان
سي امين جشنواره فيلم فجر را پوشش خبري دادند
در طول روزهاي برگزاري سي امين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر، رسانه هاي معتبر جهان كه در ايران نمايندگي رسمي دارند، رويدادهاي اين جشنواره را پوشش خبري دادند.
رسانه هاي معتبر جهان كه در ايران نمايندگي رسمي دارند با حضور درسالن اصلي برج ميلاد فيلم هاي سي امين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر را ديدند و اخبار، گزارش و رويدادهاي اين جشنواره را از نزديك پوشش خبري دادند.
اين رسانه ها عبارتند از: روزنامه لس آنجلس تايمز آمريكا، خبرگزاري آسوشيدپرس آمريكا، تلويزيون اي.آر.دي آلمان، تلويزيون الجزيره انگليسي، خبرگزاري تلويزيون ان.بي.سي آمريكا،تلويزيون تلويزيون سي.بي.اس نيوز آمريكا، تلويزيون تي.آر.تي تركيه، تلويزيون المنار لبنان، تلويزيون فلسطين اليوم، تلويزيون دبي امارات، تلويزيون آسوشيتدپرس آمريكا، خبرگزاري فرانس پرس فرانسه، تلويزيون روسيا اليوم، خبرگزاري آناتولي تركيه، خبرگزاري شينهواي چين، خبرگزاري كانادا، تلويزيون هلال تركيه، خبرگزاري يونايتدپرس آمريكا، تلويزيون روزنامه ماينچي ژاپن، تلويزيون آسيا لبنان، روزنامه آساهي ژاپن، روزنامه سانفرانسيسكو كرونيكل آمريكا، تلويزيون الاتجاه عراق، تلويزيون الكوت كويت، تلويزيون الان امارات، تلويزيون روزنامه فوليا دسان پائولو برزيل، شبكه ماهواره اي گلي كردستان عراق، تلويزيون آر.تي.ال آلمان، شبكه ماهواره اي الفرات عراق، تلويزيون الرشيد عراق.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14