(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

حضور كم رنگ استاندار كهگيلويه و بويراحمد در عرصه مطبوعات و اطلاع رساني
مشاركت سرمايه گذاران هندي در ساخت واحد توليدي فولاد يزد
كوتاه از دهه فجر
نمايشگاه عكس گروهي در نيشابور برپا شد
برپايي همايش نوگلان حسيني در همدان
مرمت قلعه صمصا م در كرج آغاز شد
علوي سرايان برتر كشور معرفي شدند
احداث 27 جايگاه توزيع سوخت در مناطق عشايري اليگودرز
جشنواره موسيقي استان همدان پايان يافت
20 طرح در رشت آماده سرمايه گذاري شد
برگزاري جشنواره نمايش خانگي در گنبدكاووس
براساس قانون برنامه پنجم اسناد مالكيت دفترچه اي از درجه اعتبار ساقط مي شوند
سرزمين قصه ها در كاشان به روي صحنه رفت
برترين هاي هفتمين جشنواره موسيقي غرب كشور معرفي شدند
برگزاري همايش گنجشك و جبرائيل در اراك
در جزيره كيش صورت گرفت شناسايي 47 گونه گياهي با خاصيت دارويي



حضور كم رنگ استاندار كهگيلويه و بويراحمد در عرصه مطبوعات و اطلاع رساني

مردم حق دارند بدانند كه در استان چه مي گذرد و خدمتگزاران دولت در استان بالاخص مدير ارشد استان چه برنامه هايي براي حل مشكلات، آلام و دردهاي آنها دارند.
شما در روز تجليل از خبرنگار به جمله اي اشاره كرديد مبني بر اينكه بايد يكصد پروژه شاخص را براي شتاب گرفتن توسعه استان، شناسايي معرفي و اجرا كنيم؛ اما متاسفانه امروز با وجود اجرايي بودن پروژه هاي مختلف عمراني در استان از اين وعده شما خبري نشد و اين موضوع تنها در قالب يك حرف در اذهان مردم استان باقي مانده است.
استاندار محترم! سلامت از مهم ترين و اساسي ترين نياز انسان ها به شمار مي رود كه در پرتو آن مي توان به توسعه پايدار در استان رسيد و اين موضوع با توجه به توسعه و پيشرفت گسترده در حوزه سلامت و پزشكي در كشور مي بايست در استان نيز بروز و ظهور پيدا كند، اما متاسفانه هنوز شاهد كمبود پزشكان و متخصصان درمان و بهداشت در شهرها، بخش ها و حتي اورژانس هاي بيمارستاني در سطح استان هستيم.
طوري كه ياسوج به عنوان مركز استان، هنوز از وجود يك مجتمع پزشكي متمركز از پزشكاني با تخصص هاي گوناگون بي بهره است و كلينيك هاي ما در سطح شهر پراكنده هستند.
آنچه بيان شد بخشي از كم وكاستي موجود در استان است كه به عنوان بخشي از نمونه هاي موجود رسانه اي شد.
جناب آقاي استاندار ! مطبوعات به عنوان نماينده افكار عمومي وظيفه اطلاع رساني، نقد منصفانه و تذكر را به عهده دارد اين نقد در رفع نواقص و كاهش مشكلات استان بسيار موثر و از طرفي نيز اطلاع رساني خدمات صورت گرفته علاوه بر اميدوار كردن مردم نسبت به مسئولان باعث خنثي سازي تبليغات دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي مي شود.
لذا از استاندار محترم انتظار مي رود علاوه بر حضور در عرصه مطبوعات به طور پررنگ و جدي، به مديران استاني نيز نسبت به تعامل بهتر با مطبوعات تأكيد كند چنانچه مطبوعات استان به عنوان پلي بين مسئولان و مردم بنابه توصيه رهبر انقلاب در تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف نقش موثري داشته باشند.
ياسوج-خبرنگار كيهان

 



مشاركت سرمايه گذاران هندي در ساخت واحد توليدي فولاد يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان اقتصادي و دارايي استان يزد از آغاز عمليات اجرايي احداث يك واحد صنعتي توليد فولاد با بهره گيري از فن آوري هاي كم آب مصرف توسط يك گروه سرمايه گذار هندي خبر داد.
مرادعلي مير افزود: فاز اول اين پروژه شامل احداث كارخانه ذوب و نورد كامل با ظرفيت 250هزار تن فولاد در سال با استفاده از آهن قراضه به روش كوره الكتريكي القايي جهت توليد كليه محصولات نورد نظير ميلگرد، تيرآهن، نبشي و غيره با سرمايه گذاري 40 تا 50 ميليون دلار و فاز دوم آن نيز احداث كوره بلند جهت فرآوري سنگ آهن است.
وي همچنين تاكيد كرد: سرمايه گذار ياد شده، آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در پروژه هاي احداث كارخانه توليد آجر مخصوص، احداث كارخانه سيمان سرباره اي و توليد طلا و جواهرات در استان يزد نيز اعلام كرده است.دبير ستاد و مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد با بيان اين كه علي رغم تحريم هاي اقتصادي، سرمايه گذاران خارجي همچنان مشتاق به سرمايه گذاري در كشورمان هستند، خاطر نشان كرد: همچنين مذاكراتي با يك سرمايه گذار ديگر هندي داشته ايم كه در اين خصوص قرارداد سرمايه گذاري 40درصدي در صنعت نانولاستيك منعقد شده است.

 



كوتاه از دهه فجر

كارخانه سيمان تكميل شد
برازجان- خبرنگار كيهان: در دهمين روز دهه فجر با حضور مسئولان استان بوشهر و شهرستان برازجان آسياب دوم شركت سيمان دشتستان راه اندازي شد.
به گفته مدير توليد اين شركت، آسياب دوم سيمان با هزينه اي بالغ بر 15ميليارد تومان راه اندازي شده و ظرفيت توليدي آن 120تن انواع سيمان در ساعت است.
اجراي پروژه هاي عمراني
كاشان- خبرنگار كيهان:با حضور استاندار اصفهان 7 طرح عمراني، ورزشي و فرهنگي شهرداري كاشان به بهره برداري رسيد.
اين پروژه ها با هزينه اي بالغ بر 33ميليارد ريال اجرا شده است.
شهردار كاشان در حاشيه افتتاح اين طرح ها اظهار داشت: احداث ساختمان شهرداري ناحيه 6 راوند فاز دوم فضاي سبز ميدان امام علي(ع) مجموعه فرهنگي ورزشي ثامن (ع) سازمان اتوبوسراني، فاز چهارم پارك لاله، مركز معاينه فني خودرو، فاز چهارم بلوار شهيد واجدي و احداث مسير تندرستي در مناطق 1 و 2 شهرداري از جمله اين پروژه هاست.
برگزاري مسابقه روزنامه ديواري
چناران- خبرنگار كيهان: در سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران مسابقه روزنامه ديواري در شهرستان چناران برگزار شد. شركت كنندگان دراين مسابقه در گروه هاي 10 و 5 نفره به رقابت با يكديگر پرداختند. اين مسابقه تحت عنوان «من و رهبرم» و «من و انقلاب» برگزار شد. در پايان از سوي هيئت داوران گروه هاي اول تا سوم، انتخاب و معرفي شدند.
افتتاح موزه
قوچان- خبرنگار كيهان: موزه طبيعت و حيات وحش قوچان در ايام دهه فجر به بهره برداري رسيد. رئيس اداره حفاظت محيط زيست با بيان اينكه مساحت موزه مزبور 125مترمربع است گفت دراين موزه 120نمونه جانوري به صورت تاكسيدرمي شده وجود دارد كه شامل گونه هاي مختلف پستانداران، خزندگان، دوزيست، ماهي و حشرات است، همچنين 10نمونه اسكلت مهره داران، ده ها فسيل، كاني، صدف، ردپاي پستانداران، انواع تخم و منقار پرندگان و 130 گونه گياهي به نمايش گذاشته شده است.
بهره برداري از پروژه هاي عمراني
قشم- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان قشم از پروژه تصفيه خانه فاضلاب جزيره هرمز با اعتباري افزون بر 132ميليارد و 700 ميليون ريال، پروژه آب شهر درگهان با 73 ميليارد ريال، پروژه شيرين كردن و تصفيه آب آشاميدني قشم با اعتباري افزون بر 70ميليارد ريال به عنوان مهم ترين پروژه هاي عمراني در دهه فجر در قشم نام برد.
مسعود سالاري از پروژه تامين آب شهر هرمز با 68ميليارد ريال و آب شهر سوزا با 42ميليارد ريال اعتبار در كنار احداث مدرسه راهنمايي شهيد آويني قشم با 9ميليارد ريال و پروژه احداث پست هوايي 45 دستگاه قشم با هفت ميليارد و 56 ميليون ريال اعتبار به عنوان بخش ديگري از طرح هاي دهه فجر قشم نام برد.
به گفته وي راه اندازي آب شيرين كن روستاي سلخ، افتتاح دبيرستان دخترانه هرمز، شبكه فشار ضعيف زميني، افتتاح دبستان پنج كلاسه رازي طولا، افتتاح 18 واحد مددجويي در جزيره هرمز، پروژه مسكن مددجويي كميته امداد امام خميني، شهرستان قشم و دو دستگاه پست زميني شركت توزيع نيروي برق از ديگر پروژه هاي دهه فجر در شهرستان قشم است.
آغاز فعاليت يك مدرسه
آوج- خبرنگار كيهان: در ايام دهه فجر يك باب مدرسه 12كلاسه با اعتباري افزون بر 7ميليارد و 200ميليون ريال در آوج به بهره برداري رسيد.
دراين مراسم مهندس حيدري مديركل سازمان نوسازي استان قزوين گفت: اين بزرگترين پروژه خيرساز منطقه است كه با اين سازمان به صورت مشترك هزينه شده است. ضمنا علاوه بر آن 1500متر محوطه سازي و 200 متر ديواركشي نيز در اين راستا بعمل آمده است.همچنين يادواره شهداي دهستان شهيد آباد با حضور مردم و مسئولين و خانواده محترم شهدا و جمع زيادي از بسيجيان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اين روستا برگزار شد. سالار آبنوش فرمانده بسيج سپاه پاسداران استان قزوين سخنران اين مراسم بود.

 



نمايشگاه عكس گروهي در نيشابور برپا شد

نيشابور - خبرنگار كيهان:
نمايشگاه «عكس گروهي» همزمان با بزرگداشت دهه مبارك فجر در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپا شد.
در اين نمايشگاه «عكس گروهي» 32 قطعه عكس رنگي و سياه سفيد از 32 عكاس گروه عكاسان خاكستري كه از 17 شهر مختلف ايران مي باشند در نگارخانه كمال الملك در معرض ديد عموم قرار گرفت.در اين نمايشگاه وحيد قاسمي زرنوشه از قم، اميد اميدواري از شيراز، حجت الله عطايي از قم، سهيل زند آذر از تهران، آرش نصيري از آمل، آرش كريمي از تهران، علي حسن زاده از لامرد، نيما اميدي زاده از مشهد، عليرضا قمري از كرمانشاه، بزرگمهر اجلال از تهران، مرتضي جعفري از نوشهر، مهدي عقيقي از قوچان، فرزاد آريان نژاد از شيراز، علي مرشدلو از همدان، رضا قاسمي زرنوشه از نيشابور، عليرضا پورخان از كرج، هادي دهقانپور از سبزوار، حامد بارچيان از گرگان، حامد قنبري از بندرعباس، حامد تهمتن از بندرعباس، سيدعلي حسيني فر از سبزوار، سجادخاني از تهران، اميرحسين شجاعي از تهران، هادي عسگري از ابهر، فريد ثاني از تهران، حسن الماسي از قم، مختار حسين زاده از تهران، سيدمحمد صادق حسيني از شيراز، ياسر رضايي از گرمسار، ياسر مهرباني از نيشابور، سولماز درياني از تبريز، محسن رشيدي از كرمانشاه براي بازديد علاقه مندان ارائه شد.

 



برپايي همايش نوگلان حسيني در همدان

همدان - خبرنگاركيهان:
همايش تجليل ازمداحان دانش آموز استان همدان، با نام «نوگلان حسيني» برگزار شد.
دراين همايش نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان با اشاره به اينكه غلامي امام حسين و خاندان اهل بيت (ع)، تاج عزتي است كه حتي ملائكه هم صاحب آن نيستند گفت: بساط سوگواري امام حسين (ع) از نظر خدا و اولياي خدا، قدر و قيمت بسياري دارد كه قابل تصور نيست.
«آيت الله غياث الدين محمدي» با تاكيد بر لزوم دقت نظر درانتخاب شعر و موسيقي مداحي، خاطرنشان ساخت: اشعار و سروده هايي كه مداحان نوجوان و جوان مورد استفاده قرارمي دهند با نغز و پرمعنا بوده و حتما تلاش كنيم كه شعرهاي سست و كم مايه به آنان ياد ندهيم.دراين همايش رئيس سازمان دانش آموزي استان همدان، نيز گفت: در راستاي تاثيرگذاري مداحي هاي دانش آموزان، آنها بايد خود افرادي با اخلاق و اهل تهذيب باشند و بدانند كه هر كتاب و سروده اي قابل خواندن نيست.
«علي عليان» افزود: شأن كار مداحي بسيار بالاست و بهتر است به عنوان يك شغل به آن نگاه نشود.در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين احد آزاديخواه ،مديركل تبليغات اسلامي استان همدان نيز اظهار داشت: لازم است كه مداحان بر بينش و بصيرت خود در زمينه هاي ديني وعلمي افزوده وبه خواندن قرآن و كتب اسلامي به ويژه نهج البلاغه اهميت بسيار بدهند.درپايان اين مراسم، 40 نفر از نوگلان حسيني استان مورد تقدير قرارگرفتند.

 



مرمت قلعه صمصا م در كرج آغاز شد

كرج- خبرنگار كيهان:
مرمت بناي تاريخي قلعه صمصام توسط كارشناسان ميراث فرهنگي و استادكاران مرمت آثار باستاني آغاز شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز با اعلام اين خبر گفت، قلعه صمصام دربافت مركزي شهر قرار دارد و عمليات مرمت و بازسازي آن به دست استادكاران منطقه آغاز شده است.
محمدرضا پوينده افزود: اين قلعه يكي از بناهاي ارزشمند دوره صفويه است كه در گذشته به منظور حفاظت از پل ورودي شهر كرج بنا شده است.
اين مسئول بيان كرد: قلعه صمصام داراي دو برج شمالي و جنوبي، نماي آجري، سنگي و همچنين معماري منحصر به فرد است.
پوينده اظهار داشت: تقويت پل، برچيدن ديوار و عناصر الحاقي، آواربرداري، تراشيدن، پاكسازي باقيمانده نما و بازسازي برج ها از جمله اقدامات مرمتي است كه توسط استادكاران انجام خواهد شد.
وي يادآور شد: اين قلعه در چند سال اخير به عنوان پاسگاه نيروي انتظامي استفاده مي شد كه به دليل فرسودگي و آسيب ديدگي به سرعت متروكه شده است.

 



علوي سرايان برتر كشور معرفي شدند

قائمشهر- خبرنگار كيهان
دوازدهمين جشنواره ملي شعر علوي با انتخاب علوي سرايان برتر در قائم شهر به كار خود پايان داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي را 2200 اثر اعلام كرد كه توسط 600 شاعر كشور كه 300 نفر آنها مازندراني بودند به جشنواره رسيده و 12 اثر برتر معرفي شدند.
در دوازدهمين جشنواره سراسري شعر علوي ضمن قرائت اشعار برگزيده توسط شاعران برتر و ممتاز كشوري نفرات منتخب اين جشنواره به شرح ذيل معرفي و با اهداء لوح سپاس و جايزه تقدير شدند.
در بخش شعر علوي سيدمحمدجواد شرافت از قم، سيده فاطمه صداقتي نيا از ياسوج، محسن رزوان از آمل، نسرين قرباني از شاهرود، فروغ تنگاب از جهرم، علي كفشگر از چمستان نور و ذبيح الله ذبيحي از سوادكوه و در بخش جانبي كودك و نوجوان، سيدمهدي هاشمي از ساري و عليرضا رجبعلي زاده از كاشان و در بخش ويژه انتظار، مهديه اميني از ساوه، وحيد طلعت از مياندوآب و حسين ايماني از ساري نفرات برتر معرفي شدند.

 



احداث 27 جايگاه توزيع سوخت در مناطق عشايري اليگودرز

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
27 جايگاه توزيع سوخت فسيلي شامل جايگاه هاي نفت و گاز در مناطق عشايري اليگودرز و ازنا احداث شد.
رئيس اداره امور عشاير اليگودرز و ازنا با اعلام اين مطلب گفت: مطالعه جامع مناطق عشايري، عمليات اجرايي اسكان عشاير، جايگزيني سوخت فسيلي و ارايه خدمات به كوچندگان از مهمترين برنامه هاي امور عشاير است.مرادحسين قياسي افزود: امور عشاير با اجراي كانال هاي آب كشاورزي، احداث استخر، ايستگاه هاي پمپاژ و حفر چاه هاي عميق و نيمه عميق و انتقال آب كشاورزي ده ها هكتار از اراضي ديم را به آبي تبديل كرده است.

 



جشنواره موسيقي استان همدان پايان يافت

همدان- خبرنگاركيهان:
جشنواره موسيقي سنتي استان همدان پس از سه روز برگزاري، با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.
در اين مراسم، از ميان 14 گروه موسيقي و 61تك نواز شركت كننده در جشنواره چهاردهم موسيقي استان، برترين ها به شرح زير معرفي شدند.
¤گروههاي موسيقي برتر: در اين بخش گروه موسيقي همراز از ملاير به عنوان برتر انتخاب شد و گروه بيداد از ملاير دوم، دو گروه حافظ از اسدآباد و زخمه از همدان سوم شدند.
¤تك نوازي ني: امين شرايي، عباس لطفي، محمد شفق رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
¤تك نوازي ويلون: رتبه اول انتخاب نشد، فرزاد محمد زاهدي از تويسركان و مهرداد آهنگ چيان از همدان دوم و سوم شدند.
¤ تك نوازي سنتور: مصيب وحدتي نيا رتبه اول، حبيب الله احمدي فرد رتبه دوم و فرشاد مالمير رتبه سوم را كسب كردند.
¤تك نوازي كمانچه: بهنام بيات، مهيار صالحي و سعيد سلامتي به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
¤تك نوازي دف و تنبك: هيئت داوران هيچ يك از نوازندگان را حائز كسب امتياز ندانست.
¤تك نوازي تار: غلام قرباني فعال اول، عليرضا پاك نيا دوم و عليرضا حقيقي سوم شدند.
¤تك نوازي سه تار: مهدي حيدريان رتبه اول، پيمان سلامتي و فرزين آصمي مشتركاً دوم و مهدي رشيدي رتبه سوم را بدست آوردند.
¤تنبور نوازي: رتبه اول به عرفان بهمني رسيد و سيد عباس رضوي و علي پيشه وند رتبه هاي دوم و سوم را كسب كردند.
¤خوانندگي: جعفر شريفي نيا و حميد محمدزاده مشتركاً رتبه اول را بدست آوردند، مهدي طاهري و مجيد عليمرداني نيز به طور مشترك دوم و جواد عليمرداني سوم شدند.
¤در بخش موسيقي مقامي نيز گروه مستان از ملاير به عنوان برتر انتخاب شد.
همچنين از سيروس لطفي، ناصر مهرورز و جمشيد منطقي سه پيشكسوت عرصه موسيقي سنتي استان و نيز از تارا پيراينده نوازنده خردسال تنبك، تقدير به عمل آمد.

 



20 طرح در رشت آماده سرمايه گذاري شد

رشت- خبرنگاركيهان:
افزون بر 20 طرح در كلانشهر رشت، آماده سرمايه گذاري است.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر رشت با اعلام اين خبر اظهار داشت: مطالعات اوليه 20طرح سرمايه گذاري ويژه كلانشهر رشت تاكنون انجام شده و شهرداري آمادگي عقد قرارداد با سرمايه گذاران را دارد.
هاتفي افزود: پروژه زيرگذر داناي علي، احداث تقاطع غيرهم سطح ميدان گيل، احداث بلوار امام به گلسار و حريم آن، بلوار شهيد افتخاري به انزلي، احداث 20 مورد پل مكانيزه عابر پياده و 4 مورد پايانه برون شهري، مجتمع زيرگذر ميدان شهرداري، فاز اول قطار شهري و ايجاد مجتمع فرهنگي و تفريحي عينك، احداث پيست موتورسواري و اسكيت در لاكان، ايجاد هتل و مراكز گردشگري، احداث باغ پرندگان و باغ وحش و بازارچه هاي محلي به منظور افزايش نشاط و رفاه شهروندان و چندين پروژه ديگر از جمله طرح هايي است كه آماده براي سرمايه گذاري است.

 



برگزاري جشنواره نمايش خانگي در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره نمايش خانگي مشترك بين كانون پرورش فكري شماره يك و دو گنبدكاووس برگزارشد.
مربي مسئول مركز فرهنگي هنري شماره دو گنبد در حاشيه اين جشنواره گفت: در اين جشنواره بيش از 80 نفر در 12 گروه شركت كردند كه افراد بصورت خانوادگي (فرزندان و مادر و پدر) در آن حضور داشتند.
سميه محمدي گفت: در نمايشگاه خانگي خانواده هاي شركت كننده موضوعاتي را از كتاب هاي كانون براي خلق نمايش انتخاب كرده و دراين جشنواره اجرا كردند.
مربي مسئول مركز فرهنگي هنري شماره دو گنبد افزود: در ثبت نام اوليه بيش از 25 گروه اعلام آمادگي كردند كه متأسفانه به دليل شرايط نامناسب جوي و سردي هوا 12گروه آن شركت كردند.وي گفت: سه گروه از خانواده ها به عنوان برگزيده انتخاب شدند كه خانواده فتوحي، خانواده هوشمند و خانواده مفرح به تربيت اول تا سوم شدند.

 



براساس قانون برنامه پنجم اسناد مالكيت دفترچه اي از درجه اعتبار ساقط مي شوند

شهركرد- خبرنگاركيهان:
اسناد مالكيت دفترچه اي (منگوله دار) از درجه اعتبار ساقط خواهندشد.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان چهارمحال و بختياري زمان عدم اعتبار اسناد مالكيت دفترچه اي را براساس قانون برنامه پنجم دولت، دوسال از گذشت اجراي اين قانون اعلام كرد.سيدمهدي هاشمي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طي اين مدت اسناد مالكيت دفترچه اي به «تك برگي» تغيير مي يابند.
وي از كساني كه داراي اسناد مالكيت دفترچه اي هستند خواست تا نسبت به تعويض آنها با دفترچه تك برگي اقدام كنند.
هاشمي اضافه كرد: بعد از گذشت دوسال، اسناد مالكيت دفترچه اي از درجه اعتبار ساقط خواهندشد و براساس آن هيچگونه نقل و انتقالي صورت نخواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه اسناد مالكيت تك برگي از ضريب امنيتي بالايي برخوردار هستند، اظهارداشت: دفترچه تك برگي به صورت مكانيزه نوشته و از جعل آن جلوگيري مي شود.

 



سرزمين قصه ها در كاشان به روي صحنه رفت

كاشان-خبرنگاركيهان:
در ادامه اجراي نمايش هاي عمومي، نمايش شاد سرزمين قصه ها در فرهنگسراي مهرسا زمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان به روي صحنه رفت.
اين نمايش براساس نمايش نامه قصه پادشاه سرزمين قصه ها، نوشته محمدرضا كوهستاني مي باشد كه به كارگرداني رضا رادحجت اجرا مي شود و در آن وحيدرضا صادق پور، مهيار عسگري، رضا رادبخت، مريم رادبخت و محمدعلي يزدان پرست به ايفاي نقش مي پردازند.
اين نمايش داستان دختربچه اي را بازگو مي كند كه به جهت كنجكاوي محتواي قصه هاي قديمي همچون دهقان فداكار، چوپان دروغگو، روباه و كلاغ، لاك پشت و مرغابي، حس كچل و غول چراغ جادو را عوض نموده و داستان ها را به حالت وارونه بيان مي كند و در اين مسير با اتفاقاتي مواجه مي شود كه لحظاتي شاد و مهيجي را براي كودكان و نوجوانان فراهم مي كند.

 



برترين هاي هفتمين جشنواره موسيقي غرب كشور معرفي شدند

سنندج-خبرنگار كيهان:
هفتمين جشنواره موسيقي غرب ايران كه در سنندج جريان داشت پس از دو روز رقابت با معرفي برگزيدگان و گروه هاي برتر به كار خود پايان داد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان در آيين پاياني اين جشنواره، اظهار داشت: 19 گروه براي رقابت ثبت نام كردند كه در پايان 13 گروه به مرحله پاياني جشنواره راه پيدا كردند و طي دو روز به اجراي تازه ترين آثار و توليدات خود پرداختند.
قباد ميمنت آبادي افزود: اين جشنواره با حضور گروه هاي موسيقي كردي از استانهاي آذربايجان غربي، كرمانشاه، لرستان، ايلام و كردستان و با هدف ارتقاء موسيقي محلي و معرفي هنرمندان جوان و گروه هاي خلاق در دو بخش موسيقي سنتي و موسيقي محلي به مناسبت هفته وحدت و دهه فجر با حضور علاقه مندان هنر و موسيقي در شهر سنندج برگزار شد.
وي گفت: هيئت داوران اين جشنواره استادان جليل عندليبي، بهرام ساعد و راشد باباشهابي بودند.
در پايان جشنواره و پس از دو روز رقابت گروه ها، هيئت داوران آراي خود را بدين شرح قرائت كرد.
هشت نفر شامل: علي حسن عزيزي جم از گروه فجر الشتر لرستان، سعيد احمدي راد از گروه فجر الشتر لرستان، رضا صحرايي از سنقر كرمانشاه، شورش محمودي از گروه «هاژه ي موكريان» آذربايجان غربي، جمشيد فتحي از گروه «سارال ديواندره» كرستان، فرهاد نادري از گروه موسيقي «سنه» از سنندج، فواد محمودي از گروه موسيقي «سنه» كردستان، فاطمه مرادگوراني از گروه «مراد گوراني» سنندج مورد تقدير قرار گرفتند.
نتايج گروهي در بخش موسيقي محلي بدين شرح اعلام شد: رتبه اول گروه «ستياك» از اروميه و رتبه هاي دوم و سوم به ترتيب به گروه هاي روژيار كرمانشاه و فجر الشتر تعلق گرفت.
در بخش موسيقي سنتي نيز گروه خيام از كرمانشاه مقام اول، گروه «سارال ديواندره» كردستان مقام دوم و گروه موسيقي «سنه» از سنندج مقام سوم را كسب كردند.

 



برگزاري همايش گنجشك و جبرائيل در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
همايش پژوهشي ادبي «گنجشك و جبرئيل» با هدف نقدي بر آثار دكتر سيدحسن حسيني در حوزه هنري اراك برگزار شد.
مسئول واحد آفرينش هاي ادبي اين حوزه گفت: در اين همايش كه با حضور شاعران، نويسندگان و علاقه مندان بر ادبيات برگزار شد، هفت مقاله برتر همايش درباره آثار سيدحسن حسيني توسط نگارنده هاي مقالات قرائت شد.
مريم طالبي افزود: پس از اعلام فراخوان، 12 مقاله به دبيرخانه همايش رسيد و توسط دكتر مقامي، دكتر حكمت و خديجه رحيمي قرائت و داوري شد.
وي ادامه داد: از اين مقالات هفت مقاله برتر انتخاب شدند.

 



در جزيره كيش صورت گرفت شناسايي 47 گونه گياهي با خاصيت دارويي

جزيره كيش-خبرنگار كيهان
صدا و سيماي مركز كيش در يك تحقيق و پژوهش با همكاري مردم بومي جزيره كيش 47 گونه گياهان دارويي را شناسايي كرد.
واحد آموزش و پژوهش صدا و سيماي مركز كيش با بررسي گياهان بومي و دارويي جزيره كيش خواص ظاهري 18 نوع درخت، 20 نوع گياه بوته اي و 9 گونه گياه علف با خواص دارويي را مورد شناسايي قرار داده است كه قسمت هاي مختلف آنها مانند برگ، گل، ريشه، ساقه، ميوه و حتي پوست تنه بعضي از آنها نيز استفاده هاي دارويي دارد.
گفتني است: اين گياهان در شكل هاي درختي، بوته اي و علفي به صورت طبيعي و بدون دخالت عوامل انساني رشد و نمو كرده و هر سال به طور كاملا طبيعي تكثير مي شوند شايان ذكر است: علاوه بر خاصيت دارويي گياهان در جزيره كيش آب درياي جزيره كيش نيز مملو از املاح فراوان با خاصيت هاي درماني متفاوت است.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14