(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

انفجار گاز در رستوران
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور خبر داد بارش برف و باران در تهران
آغاز توزيع گوشت منجمد وارداتي در ميادين تره بار
افزايش پيك ترافيك تهران تا ساعت 9 شب
سرهنگ عليدوست خبر داد بكارگيري مشمولان دانشگاهي براساس تخصص
وزير بهداشت: كيت هاي تشخيص اعتياد در كمتر از 2 ساعت توليد شد
رويدادهاي خارجي
بزرگترين لابراتوار توليد ماده مخدرشيشه در گرمسار كشف شد
رئيس پليس استان البرز اعلام كرد محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي استان تهران و البرز
رئيس پليس مرزباني خبر داد كشف بيش از 5 هزار كيلوگرم انواع مواد مخدر
آغاز طرح غربالگري بيماري «فنيل كتونري» نوزادان
سرقت مسلحانه براي خريد موتورسيكلت
اشتباهات مأموران در صدور قبض جريمه بررسي مي شود
كشف 1700 قطعه اشياي عتيقه در سياهكل
انتشاردهنده تصاوير خصوصي بازيگران زن دستگير شد
گروگان چابهاري از چنگال آدم ربايان نجات يافت



انفجار گاز در رستوران

بنا بر اعلام مقامات محلي شهر «ولگوگراد» در روسيه، انفجار گاز در يك رستوران منجر به مجروح شدن 20 نفر شد.
به گفته مقامات محلي در اين حادثه تنها سه نفر از مجروحان به بيمارستان منتقل شدند كه حال آنان نيز وخيم گزارش شده است.وقوع انفجار در زيرزمين اين ساختمان سه طبقه باعث وقوع آتش سوزي و گسترش آن به ديگر قسمت هاي ساختمان شد.پليس با اعلام اينكه علت وقوع اين انفجار در دست بررسي است، بيان كرد: كاركنان اين رستوران براي گرم كردن محيط از اين سيلندرگاز استفاده مي كرده اند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، ماموران ساعاتي پس از وقوع حادثه توانستند آتش را مهار و آن را خاموش كنند.

 



مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور خبر داد بارش برف و باران در تهران

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از بارش پراكنده برف و باران در تهران خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا ضمن اشاره به نقشه هاي هواشناسي گفت: براساس تحليل آخرين داده هاي هواشناسي با ورود يك سامانه بارشي به كشور در نواحي غرب، شمال غرب، دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي، جنوب غرب و البرز بارش باران و برف پيش بيني مي شود.
وي افزود: نواحي مركزي، سواحل شمالي و شمال شرق و شرق نيز تحت تاثير اين سامانه قرار خواهند گرفت و از روز جمعه به تدريج از نيمه غربي از ابرناكي كاسته مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: سامانه بارشي در روز جمعه در نيمه شرقي كشور فعال خواهد بود كه پيش بيني مي شود امروز بارش ها در دامنه هاي زاگرس مركزي از شدت بيشتري برخوردار باشند.
وي درباره هواي تهران گفت: آسمان پايتخت ابري همراه با بارش باران است حداقل و حداكثر دما به 3 و 7 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز جمعه نيز آسمان تهران كمي ابري در اواخر وقت با افزايش ابر خواهد بود كه بر اين اساس حداقل و حداكثر دما به يك و 8 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: خراسان شمالي امروز با حداقل دماي 5 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين استان كشور و هرمزگان با حداكثر دماي 24 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان خواهد بود.

 



آغاز توزيع گوشت منجمد وارداتي در ميادين تره بار

توزيع گوشت منجمد وارداتي به قيمت تعادلي هر كيلو 8800 تومان در ميادين و بازارهاي شهرداري آغاز شد.
به گزارش فارس، سازمان ميادين ميوه و تره بار، در راستاي تنظيم و تعديل بازار با هدف تسهيل و تامين نياز شهروندان، با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و انجمن واردكنندگان گوشت منجمد اقدام به توزيع و عرضه گوشت منجمد وارداتي به قيمت تعادلي مشمول طرح تنظيم بازار به قيمت كيلويي 88000 ريال كرده است. اين توزيع و عرضه بصورت مستمر بوده و محدوديتي از لحاظ عرضه در ميادين و بازارها وجود ندارد.

 



افزايش پيك ترافيك تهران تا ساعت 9 شب

جانشين رئيس پليس راهور تهران از افزايش پيك ترافيك تا ساعت 9 شب خبر داد و گفت: طرح ويژه تسهيل ترافيك همزمان با شروع خريدهاي نوروزي در حال اجرا است.
به گزارش مهر سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: همزمان با روزهاي پاياني سال و آغاز خريدهاي شهروندان ترافيك عصرگاهي در تهران افزايش يافته و در برخي نقاط پيك ترافيك تا ساعت 9 شب ادامه دارد به طوريكه اكنون خيابانهاي منتهي به مراكز خريد از ساعت چهار عصر تا 9 شب داراي ترافيك است.
وي از اجراي طرح هاي تسهيل ترافيك در پايتخت خبر داد و افزود: پليس راهور با اجراي طرح هاي ويژه و تقويت نيروها همزمان با افزايش ترافيك عصرگاهي طرح ويژه تسهيل ترافيك را اجرا مي كند. در اين طرح با تقويت مضاعف نيروها در مناطق مركزي و اطراف خيابانهاي منتهي به مراكز خريد ماموران عبور و مرور خودروها را تسهيل مي كنند.
جانشين رئيس پليس راهور تهران از تداوم اجراي اين طرح تا نوروز خبرداد و گفت: اين طرح تا روز پاياني سال ادامه دارد و تيم هاي خودرويي، موتوري و پياده افزايش مي يابند.

 



سرهنگ عليدوست خبر داد بكارگيري مشمولان دانشگاهي براساس تخصص

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: اكثر سربازان با توجه به رشته و تخصص تحصيلي كه دارند در نيروهاي مسلح به كار گرفته مي شوند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ رحمان عليدوست افزود: توزيع مشمولان به ويژه مشمولان دانشگاهي براساس تخصص، رشته تحصيلي و متناسب با نيازمندي هاي نيروهاي مسلح در سامانه وظيفه عمومي انجام مي گيرد.
وي ادامه داد: بر اين اساس سربازان پس از فراگيري دوره هاي آموزش عمومي و ابلاغ درجات پيش بيني شده براساس نوع تخصص و مهارت هاي فردي در رشته هاي مرتبط با نيروهاي مسلح سازماندهي و به كارگرفته مي شوند.
عليدوست با بيان اينكه وضعيت تاهل مشمولان به هنگام توزيع نيز مدنظر قرار گرفته مي شود، تصريح كرد: مشمولان متاهل به نيروهايي اختصاص داده مي شوند كه آن نيرو در استان محل سكونتشان داراي رده و يگان خدمتي باشد تا امكان اشتغال به خدمت در استان محل سكونت مشمولان متاهل فراهم شود.
به گفته وي نيروهاي مسلح در همين راستا سياست هايي را در حوزه به كارگيري مشمولان دارد كه اين امكان را براي به كارگيري آنان در استان محل سكونتشان فراهم مي كند.
فراخوان مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي داراي برگه آماده به خدمت به تاريخ يكم اسفندماه سال 90 را فراخواند.
كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول اسفند ماه سال جاري را دريافت كرده و نحوه و چگونگي اعزام به خدمت دوره ضرورت آنان در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح به اطلاعشان رسيده است بايد براساس اطلاعات مندرج در آن برگ اقدام كنند.
بنابراين مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نشده اند بايد با مراجعه به نزديكترين دفتر پليس+10 نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.
به گزارش ايسنا، كليه مشمولان بايد در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود مانند برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و... را در هنگام مراجعه به وظيفه عمومي به همراه داشته باشند.

 



وزير بهداشت: كيت هاي تشخيص اعتياد در كمتر از 2 ساعت توليد شد

وزير بهداشت و درمان از توليد كيت هاي جديد تشخيص اعتياد در كمترين زمان ممكن خبر داد.
دكتر مرضيه دستجردي در گفت وگو با فارس با اعلام توليد كيت هاي جديد تشخيص سريع اعتياد در انستيتو پاستور ايران كه در كمتر از 2 ساعت اعتياد، نوع و ميزان مصرف آن را نشان مي دهد گفت: اعتياد سنتي گرچه آمارهاي متفاوتي در كشور دارد اما تا حدي كنترل شده است ولي خطر اصلي اعتياد صنعتي و مدرن است كه عامل اصلي طلاق، خشونت، تجاوز و قتل در كشور است.
مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با فارس، افزود: براي تشخيص سريع اعتياد كيت هاي جديدي در انستيتو پاستور ايران توليد شده است كه مي تواند ظرف 2 ساعت پاسخ دهد و مشخص كند كه اعتياد وجود دارد يا نه و حتي نوع و ميزان اعتياد را مشخص مي كند. اين كيت ها اكنون در كشور توليد شده و امكان تشخيص سريع اعتياد را فراهم كرده است.
هشدار جدي وزير بهداشت درباره شيوع خيلي زياد اعتياد
وي گفت: متاسفانه شيوع اعتياد در كشور خيلي زياد است و مهمترين عامل طلاق در كشور محسوب مي شود، البته ا خيرا مسئله محرك ها و روانگردان ها در كشور جدي تر از اعتياد سنتي شده است و عوارض اجتماعي ناشي از محرك ها نيز بيشتر از اعتياد سنتي گذشته است.
وزير بهداشت افزود: اعتياد سنتي فرد را خمود مي كند، ولي اعتياد صنعتي و مدرن جديد، افزايش تحرك مي دهد و باعث مي شود يكسري اختلالات در فرد به وجود بيايد كه هم جنبه هاي اخلاقي و هم جنبه هاي اجتماعي و جنايي زيادي را ايجاد مي كند.
وحيد دستجردي گفت: همه مي دانند كه مصرف كنندگان روانگردان ها و مواد محرك در قضيه كشتارها و قتل ها دست دارند و كارهاي خطرناكي انجام مي دهند و تجاوزهاي زيادي صورت مي گيرد كه ناشي از مصرف اين مواد است.
وي ادامه داد: اين ها نشان مي دهد كه ضرر و زيان اين مواد خيلي بيشتر از اعتياد سنتي گذشته است به همين علت ما آزمايش اين مواد جديد را هم در پروتكل آزمايش قبل از ازدواج اضافه كرديم.
وزير بهداشت گفت: آنچه مسلم است اين است كه ما واقعا توانسته ايم روند افزايش اعتياد سنتي را در كشور تقريبا كنترل كنيم و كساني كه به اين مواد معتاد بوده اند، حالا هرچقدر بوده اند، تعدادشان خيلي افزايش پيدا نكرده است.
وي در مورد ميزان و آمار معتادان به مواد سنتي گفت: در اين رابطه آمارهاي متعددي داريم از 800 هزار نفر و يك ميليون و يك ميليون و 200 هزار نفر تا آمارهاي بالاتر.
وزير بهداشت ادامه داد: ولي مواد محرك، موادي هستند كه متاسفانه بسياري به عنوان دارو، مواد مكمل، براي بدنسازي و حتي براي ورزش مصرف مي كنند، حتي از اين مواد ممكن است براي افزايش تمركز، هوش و حافظه هم استفاده كنند ولي همه اين مواد خطرناك و اعتيادآور هستند و شيوع خيلي زيادي دارند و به علت ناآگاهي شيوع مصرف اين موارد زياد است.
وي در پاسخ به اين پرسش فارس كه شيوع مصرف مواد روانگردان در كشور چقدر است، گفت: مطالعات كوچكي در اين مورد صورت گرفته، مثلا در گروهي از دانشجويان يا گروه كوچكي از مردم اما نمي توانيم اين ارقام را به كل جامعه بسط بدهيم و بايد يك مطالعه خيلي وسيعتر و كلي تري انجام شود كه اين هم جزء كارهايي است كه معاونت تحقيقات و پژوهش وزارت بهداشت در حال پيگيري آن است.

 



رويدادهاي خارجي

بارش 5/4 متر برف در روماني

بارش شديد برف در روماني موجب شد تا ارتفاع آن در برخي نواحي روستايي به 5/4متر برسد و شماري از خانه ها زير برف مدفون شوند.
به گزارش فارس، بارش شديد و بي سابقه برف در كشورهاي شرق اروپا از جمله روماني، مولداوي و آلباني موجب قطع برق، مسدود شدن راه ها و كاهش دما تا 30 درجه سانتيگراد زير صفر شده است.
دو شب گذشته بارش برف به حدي بوده كه در برخي نقاط روستايي ارتفاع برف به 5/4 متر رسيده و خانه هاي روستايي زير برف مدفون شدند. گروه هاي امدادي و آتش نشانان به سرعت به محل اعزام شدند.
گزارش هاي رسيده حاكي است كه شمار تلفات سرماي بي سابقه اين كشور از آغاز موج سرما به 74 نفر رسيده است.
دولت روماني اعلام كرده به منظور تامين انرژي مورد نياز در نواحي روستايي، صادرات برق خود را متوقف و تحويل انرژي به بخش صنايع را محدود خواهد كرد.

 



بزرگترين لابراتوار توليد ماده مخدرشيشه در گرمسار كشف شد

سمنان-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان سمنان از كشف بزرگترين لابراتوار توليد ماده مخدر صنعتي شيشه و دستگيري اعضاي باند 9 نفره توليد اين ماده مخدر خطرناك خبر داد.
سرهنگ پاسدار محمدرضا ميرزايي در اين باره گفت: با تلاش گسترده ماموران انتظامي شهرستان گرمسار و با همكاري عوامل پليس مبارزه با مواد مخدر استان، باند 9 نفره اي كه در روستاهاي اطراف شهرستان گرمسار اقدام به توليد مواد مخدر صنعتي و خطرناك شيشه مي كردند، شناسايي و در عمليات هاي هماهنگ و ضربتي دستگير شدند. وي افزود: اين افراد كه همگي غير بومي هستند، با تهيه مواد اوليه، آن را به سه كارگاه در روستاهاي مورد نظر انتقال داده و در آنجا اقدام به توليد ماده مخدر خطرناك شيشه مي كردند.
ميرزايي گفت: در اين عمليات علاوه بر توقيف چند دستگاه خودرو و تعدادي تجهيزات ساخت مواد مخدر، مقدار 23 كيلوگرم شيشه نيز كشف و ضبط شد.

 



رئيس پليس استان البرز اعلام كرد محدوديت هاي ترافيكي در محورهاي استان تهران و البرز

رئيس پليس البرز محدوديت هاي ترافيكي محورهاي مواصلاتي استان هاي البرز و تهران را در روزهاي آخر هفته جاري اعلام كرد.
سرهنگ «همايون شريفي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: براساس اين محدوديت ها تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر پنجشنبه تا ساعت 23 جمعه از محورهاي كرج - چالوس، هراز- فيروزكوه و بالعكس ممنوع است.
وي اضافه كرد: تردد انواع تريلر و كاميون از محورهاي كرج-چالوس و هراز نيز كماكان ممنوع است.
شريفي اظهار داشت: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 16 الي 22 جمعه از كرج تا دهانه شمالي تونل كندوان در استان البرز به منظور تخليه بار ترافيكي ممنوع است.
وي گفت: همچنين تردد كليه كاميون ها به استثناي حاملان موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 13 الي 22 پنجشنبه و ساعت 8 الي 22 جمعه 28 از محور هراز ممنوع است.
وي ممنوعيت تردد كليه تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 15 الي 20 پنجشنبه و جمعه از تهران به سمت قائم شهر و بالعكس را از ديگر محدوديت هاي ترافيكي اعمال شده ذكر كرد.

 



رئيس پليس مرزباني خبر داد كشف بيش از 5 هزار كيلوگرم انواع مواد مخدر

فرمانده مرزباني كشور از كشف 5 هزار و700 كيلوگرم انواع مواد مخدر و بيش از 200 قبضه اسلحه جنگي و شكاري در منطقه شمال غرب كشور خبر داد.
به گزارش فارس، سردار حسين ذوالفقاري در جمع خبرنگاران گفت: در 48 ساعت گذشته در مناطق شرق و شمال غربي كشور چند رشته عمليات به انجام رسيد كه طي آن در منطقه شرق پس از 3درگيري 5 هزارو700 كيلوگرم انواع مواد مخدر و تعداد قابل توجهي سلاح از اشرار كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: در اين درگيري يك نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيد و 3 نفر ديگر مضروب شدند. همچنين تعدادي از شترهاي حمل بار و چند دستگاه خودرو از اين گروه كشف و ضبط شد.
اين فرمانده ارشد انتظامي بيان كرد خوشبختانه در اين عمليات هيچ كدام از افسران ما دچار آسيب نشدند.
ذوالفقاري اظهار داشت: با توجه به اقدامات كنترلي صورت گرفته در مرزهاي شمالي سيستان و بلوچستان و همچنين تحكيم استحكامات مرزي حركت كاروانهاي قاچاق را به سمت جنوب استان هدايت كرده است، لذا در بخش ميرجاوه و سرابان اقدامات پليس مرزباني افزايش يافته و ضربات مهلكي به قاچاقچيان در مناطق صعب العبور وارد مي شود.
وي با اشاره به درگيري پيش آمده در شمال غرب كشور با قاچاقچيان به كشف بيش از 200 اسلحه شكاري و جنگي اشاره كرد و بيان داشت: با وجود اينكه محدوده عمليات پر از برف بود اما تحركاتي از سوي قاچاقچيان برنامه ريزي شد كه خوشبختانه با هوشياري پليس مرزباني مجموعه فعاليت هاي اين افراد در اروميه و مريوان زمينگير شد و تعدادي از قاچاقچيان مصدوم شدند.
وي اظهار داشت: از آنجايي كه تعدادي از سلاح هاي كشف شده سلاح هاي جنگي هستند ما به دنبال يافتن دست هاي پشت پرده برآمده ايم.

 



آغاز طرح غربالگري بيماري «فنيل كتونري» نوزادان

رئيس اداره مديريت آزمايشگاه هاي بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آغاز مرحله مقدماتي اجراي طرح غربالگري بيماري فنيل كتونري(PKU) نوزادان خبر داد.
«حسين غلامي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: بيماري فنيل كتونري- يا پي.كي.يو PKU- نوعي بيماري متابوليكي مادرزادي است كه مبتلايان اين بيماري به دليل نداشتن نوعي آنزيم هضم كننده بايد از رژيم غذايي خاص پيروي كنند.وي افزود: اگر اين بيماري در بدو تولد در نوزادان تشخيص داده نشود موجب بروز عوارضي مانند عوارض مغزي، پرخاشگري، بيش فعالي و اختلال در يادگيري مي شود.رئيس اداره مديريت آزمايشگاه هاي بهداشتي وزارت بهداشت با بيان اين كه اين عوارض، بيمار، خانواده و جامعه را با مشكلاتي درگير مي كند، گفت: اين بيماري به راحتي با رژيم غذايي قابل كنترل است و مي توان با تشخيص به موقع و رژيم غذايي از عوارض آن پيشگيري كرد.
غلامي يادآور شد پيش از اين، اين طرح به صورت آزمايشي در استان هاي تهران و مازندران اجرا شده بود.

 



سرقت مسلحانه براي خريد موتورسيكلت

پسرجوان كه روياي داشتن موتورسيكلت گرانقيمت را در سر داشت هنگام سرقت مسلحانه، فروشنده موتور را مضروب و تا يك قدمي مرگ پيش برد.
به گزارش مهر، ساعت 16 و 30 دقيقه پنجم مهر امسال ماموران كلانتري 154 چيتگر از تيراندازي منجر به جرح يك نفر در شهرك استقلال باخبر شدند.
با حضور ماموران در محل، جواني به نام عباس 27 ساله در حالي كه از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به بيمارستان منتقل شد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه يازدهم دادسراي ناحيه 10 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
پس از طي دوران بهبودي نسبي شاكي پرونده كه مدت 17 روز را در بخش مراقبت هاي ويژه گذرانده بود، كارآگاهان تحقيقات خود را از او آغاز كردند.
عباس در اظهارات خود به كارآگاهان اداره يكم گفت: براي فروش موتورسيكلت خود اقدام به دادن آگهي فروش در روزنامه كرده بودم كه پنجم مهر فردي با من تماس گرفت و پس از توافق اوليه درخصوص قيمت فروش، براي بازديد موتورسيكلت در منطقه ستارخان قرار ملاقات گذاشتيم. در محل قرار جواني 20 ساله با معرفي خود به عنوان خريدار اقدام به بازديد موتورسيكلت كرد و پس از دقايقي ادعا كرد كه براي تحويل دادن پول بايد به محل سكونتش در شهرك استقلال برويم. به همين خاطر هر دو نفر سوار موتورسيكلت شده و به سمت شهرك استقلال رفتيم.
در پارك نسترن پسر جوان از من خواست تا توقف كنم. به محض پياده شدن از موتورسيكلت اسلحه اي را از زير لباسش خارج و با تهديد اسلحه قصد سرقت موتور سيكلت را داشت كه من در برابر او مقاومت كردم. ناگهان گلوله اي از اسلحه شليك و به شكم من خورد.
عباس در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: همزمان با شليك گلوله جوانان و ديگر افرادي كه در داخل پارك حضور داشتند، به سمت ما آمده و سارق مسلح بدون آنكه موفق به سرقت موتور شود با پاي پياده فرار كرد.
كارآگاهان اداره يكم با اطلاعات بدست آمده از نحوه ارتكاب به سرقت و زمان تيراندازي و اظهارات شاهدان صحنه تيراندازي و فرار متهم، پس از چندين ماه تحقيقات پليسي موفق به شناسايي فردي به نام افشين 20 ساله در منطقه تهرانسر شدند كه از چندي پيش اقدام به تهيه يك قبضه اسلحه كمري كرده بود.بلافاصله با شناسايي افشين، مراقبت هاي نامحسوس وي در دستور كار كارآگاهان اداره يكم قرار گرفت و سرانجام 12 دي او در منطقه تهرانسر دستگير و به اداره يكم منتقل شد.
متهم در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: از چندي قبل قصد داشتم تا براي خودم يك موتورسيكلت مدل بالا بخرم اما به خاطر مشكلات مالي نتوانستم موتوري بخرم. به همين دليل تصميم گرفتم تا از طريق فردي به نام غلام در منطقه تهرانسر اقدام به تهيه يك قبضه اسلحه كمري كنم. مدتي پس از خريد اسلحه به قيمت 100 هزار تومان، در بررسي آگهي هاي فروش موتورسيكلت به شرايط فروش يك دستگاه موتورسيكلت كاوازاكي به قيمت 5/2 ميليون تومان برخورد كرده و تصميم گرفتم تا موتورسيكلت را سرقت كنم. براي همين با فروشنده آن تماس گرفتم اما موفق به اجراي نقشه ام نشدم. متهم در ادامه اعترافات خود در خصوص اسلحه غيرمجاز خريداري شده نيز به كارآگاهان گفت: پس از اقدام به شليك گلوله و مجروح كردن مالك موتورسيكلت، در حالي كه بسيار ترسيده بودم اسلحه را به غلام پس دادم.در ادامه فروشنده اسلحه نيز در جاده قديم كرج شناسايي و دستگير شد. در بازرسي از او نيز يك قبضه اسلحه كشف شد.

 



اشتباهات مأموران در صدور قبض جريمه بررسي مي شود

رئيس بازرسي نيروي انتظامي گفت: همزمان با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي ممكن است اشتباهاتي رخ دهد كه آن را بررسي و رفع مي كنيم.
به گزارش مهر، سردار «محرم مجرد» در حاشيه همايش ملي شايسته سالاري در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شايسته سالاري يكي از مفاهيم راهبردي و اساسي سازمانها به شمار مي آيد گفت: شايسته سالاري از مفاهيمي است كه آرزوي ملتها است. آحاد جامعه به دنبال افراد توانمند و كاردان براي در دست گرفتن امور هستند تا به اهدافي كه ملت ها دنبال مي كنند راحت تر برسند.
رئيس بازرسي ناجا با اشاره به مأموريت نيروي انتظامي و تأمين شايسته امنيت در جامعه گفت: به طريق مناسب مي طلبد كه فرماندهان و مديران و كارشناسان شايسته اي در سازمان جذب شوند و ضمن آموزش بتوانند امنيت را به نحو احسن در جامعه برقرار كنند.
سردار مجرد، صيانت از فضاهاي آسيب پذير كاركنان نيروي انتظامي را از مهمترين فعاليت بازرسي ناجا عنوان كرد و افزود: براساس شاخص هاي آماري به دست آمده از سامانه 197 از سال 84 به بعد رضايتمندي مردم از نيروي انتظامي افزايش يافته است. به جرأت مي توان گفت كه هم اكنون سطح اعتماد مردم نسبت به سازمان افزايش يافته و به صورت هدفمند رفتار پليس را مورد توجه قرار مي دهند.

 



كشف 1700 قطعه اشياي عتيقه در سياهكل

رشت-خبرنگار كيهان:
حدود يك هزار و 700 قطعه اشياء عتيقه و زيرخاكي در شهرستان سياهكل واقع در استان گيلان كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سياهكل با اعلام اين خبر گفت: طي گزارش مردمي مبني بر انجام فعاليت فردي در امر خريد و فروش اشياء عتيقه، پليس اين شهرستان اين فرد را در حين انجام معامله دستگير كرد و از وي تعداد يك هزار و 492 عدد سكه عتيقه و يك عدد مجسمه طلاي قديمي منقوش به انسان كشف شد.
سرهنگ علي حسين شيرودي افزود: پليس در زمينه قاچاق اشياء عتيقه، فرد ديگري را با هويت م.ع اهل يكي از روستاهاي سياهكل شناسايي و دستگير كردند كه از متهم تعداد 188 عدد سكه و يك عدد سيني منقوش عتيقه و زيرخاكي كشف شد.
دو متهم باتشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي شدند. ارزش اجناس مكشوفه در حال بررسي است.

 



انتشاردهنده تصاوير خصوصي بازيگران زن دستگير شد

رشت- خبرنگاركيهان:
يك عامل انتشار اينترنتي تصاوير خصوصي بازيگران زن در رشت دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان با بيان اين مطلب اظهار داشت: كارشناسان پليس فتا طي رصد فضاي سايبري متوجه شدند فردي اقدام به انتشار تصاوير شخصي چند تن از بازيگران زن ايراني كرده و موجب هتك حيثيت آنان شده است.
سرهنگ محمدخاني گفت: با اطلاعات به دست آمده و تلاش بي وقفه كارشناسان پليس فتا، متهم را كه جواني 25 ساله بود شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي طي عملياتي در رشت دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي كردند.
وي در ادامه افزود: به كاربران اينترنتي توصيه مي كنم اطلاعات محرمانه، عكس ها و ويدئوهاي شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي تلفن همراه و رايانه نگهداري نكنند و در صورت خرابي گوشي تلفن همراه و رايانه خود، حتي الامكان پس از تخليه كامل اطلاعات و محتواي آن، براي تعمير به تعميركاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه كنند.

 



گروگان چابهاري از چنگال آدم ربايان نجات يافت

زاهدان- خبرنگاركيهان:
با تلاش مأموران پليس آگاهي چابهار پرونده يك گروگانگيري يك ميليارد ريالي با آزادي گروگان بسته شد.
سرپرست نيروي انتظامي چابهار در تشريح اين خبر گفت: چندي قبل تعدادي از افراد شرور فردي به نام «دادخدا- ت» را در يكي از روستاهاي اين شهرستان ربوده و به گروگان گرفتند كه به دنبال آن، مأموران پليس آگاهي چابهار براي شناسايي و دستگيري آدم ربايان وارد عمل شدند.
سرهنگ اسماعيل واعظي افزود: مأموران پليس آگاهي چابهار با انجام اقدامات پليسي موفق شدند محل اختفاي آدم ربايان را در منطقه دشتياري شناسايي كنند.
وي اضافه كرد: مأموران طي يك عمليات ضربتي به پاكسازي و ردزني در ارتفاعات عمومي بخش دشتياري پرداختند و موفق شدند با تنگ كردن حلقه محاصره، عرصه را بر آدم ربايان تنگ و گروگان را صحيح و سالم از چنگال آدم ربايان آزاد كنند.
گفتني است، گروگانگيران وقتي خود را در چنگال قانون گرفتار ديدند با رها كردن گروگان خود پا به فرار گذاشتند كه اقدامات گسترده اي براي شناسايي و دستگيري آنان آغاز شده است.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14