(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

حديث دشت عشق
توجه مجلس به مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي
داشتن گزينه از سوي وزارت ورزش در انتخابات فدراسيون فوتبال تخلف است
چرايي حضور پيرمرد كروات در كرمان
پول هاي بي زباني كه از كيسه بيت المال رفت !
نشان برنز عسگري در رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا
با پرداخت بدهي از سوي فدراسيون قايقراني قايق هاي به گل نشسته در گمرك رها شدند
تمام نتايج به سود استقلال و سپاهان رقم خورد تساوي پيروزي و صبا در ضيافت پنالتي ها
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي دووميداني در چين
ليگ برتر بسكتبال به هفته بيست و دوم رسيد معرفي آخرين تيم پلي آف در آخرين ايستگاه



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «جواد آقا بابايي»
پاسداري ارزش ها از بن دندان
علاقه ويژه اي به فعاليت هاي ورزشي، هنري و حضور در مسجد داشت از اين رو لحظات فارغ از كار و تلاش را در اين راه صرف مي كرد. در روزهاي انقلاب همگام با فعاليت بيداردلان، پيرو سخنان ارزشمند پير و مرادش گشت و با شهامت اعلاميه هاي كوبنده امام(ره) را پخش مي كرد. آن چنان جسارت و جرأتي در انجام فعاليت هاي انقلابي داشت كه با وجود دستگير شدن هرگز از پاي ننشست.او كه هدفش ياري دين خدا و امام امت بود در بحبوحه جنگ هم قد علم كرد و در صف مردان غيور بسيجي وطنش قرار گرفت. 2سال از بن دندان وي پاسدار ارزش هاي رفيع وطنش بود و با ددمنشان مقابله مي كرد. شهيد «جواد آقابابايي»، سال 1347 در خوراسگان متولد شد و در 7/8/1361 در كردستان هدف اصابت تير زهرآلود دشمنان قرار گرفت و به جايگاه بلند شهادت دست يافت.

 



توجه مجلس به مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي
داشتن گزينه از سوي وزارت ورزش در انتخابات فدراسيون فوتبال تخلف است

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه عنوان مي شود حسين قريب گزينه مورد حمايت وزارت ورزش براي انتخابات رياست فدراسيون فوتبال است يكي از نمايندگان مجلس مدعي شد كه داشتن گزينه از سوي وزارت ورزش در انتخابات تخلف است.
با پايان نام نويسي از كانديداهاي رياست فدراسيون فوتبال سرانجام شش مدير به نام هاي علي كفاشيان، رئيس فعلي فدراسيون فوتبال، مهدي تاج، نايب رئيس، عزيزالله محمدي، رئيس سازمان ليگ برتر، محمدحسين قريب، مديرعامل اسبق باشگاه استقلال، جمشيد تقي زاده، مديركل اسبق تربيت بدني تهران و يونس قرباني وارد كارزار انتخابات شدند. دراين ميان عنوان مي شود كه قريب مديرعامل پيشين باشگاه استقلال گزينه مدنظر وزارت ورزش براي اين پست است؛ موضوعي كه تاكنون از سوي مسئولان وزارت ورزش و قريب تاييد يا تكذيب نشده اما آنچه مطرح شده اين است كه با توجه به اين موضوع 5 نامزد ديگر رياست فدراسيون بايد با قريب براي رسيدن به صندلي رياست رقابت كنند.
وزارت ورزش نبايد حمايت كند
اما حالا از راهروهاي مجلس خبر مي رسد كه اگر وزارت ورزش در انتخابات فدراسيون فوتبال گزينه داشته باشد، تخلف كرده و در صورت احراز اين موضوع وزير بايد پاسخگو باشد. اين موضوع را اسماعيل كوثري يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرگزاري فارس مي گويد. نماينده شهر تهران در توضيح اين موضوع يادآور شد: اگر وزارت ورزش بخواهد به صورت علني در انتخابات فدراسيون فوتبال اعمال نظر كند اين انتخابات قابل قبول نخواهد بود.
وي افزود: اگر قرار باشد وزارت ورزش در انتخابات گزينه داشته باشد و به افرادي كه حق راي دارند اعمال نظر و به آنها تاكيد كند كه اگر به گزينه وزارت راي ندهند از كار بركنار مي شوند تخلف كرده اما اگر كار قانوني پيش برود و از بين كانديداها يك نفر با راي اعضاي مجمع بدون اعمال نظر كسي انتخاب شود، مشكلي وجود نخواهد داشت.
كوثري در پاسخ به اين سؤال كه اگر براي مجلس محرز شود وزارت ورزش گزينه اي براي انتخابات فدراسيون داشته، چه واكنشي نشان مي دهد، گفت: تا زماني كه سند و مدركي كه مستند باشد،
در اختيار نداشته باشيم نمي توانيم واكنشي نشان دهيم اما اگر سندي به ما برسد و گواه براين باشد كه وزارت ورزش در انتخابات گزينه داشته قطعا از وزير دراين باره سؤال پرسيده مي شود.
كوثري تاكيد كرد: وزارت ورزش فقط بايد نقش نظارتي داشته باشد و فردي هم كه انتخاب مي شود بايد براساس توانمندي هايش انتخاب شود نه براساس توصيه ها.
توجه به انتخابات واليبال و دووميداني
مجلس در شرايطي به اين موضوع مهم اشاره مي كند كه پيش از اين در انتخابات فدراسيون هاي ديگر از جمله واليبال و دووميداني افرادي به عنوان رئيس انتخاب شدند كه عنوان مي شد مورد حمايت وزارت ورزش و جوانان بوده اند.با اين حساب اگر عزم مجلس به برخورد با اين موضوع است بايد اتفاقات انتخابات فدراسيون هاي واليبال و دووميداني نيز مورد بررسي قرار گيرد تا اگر مشخص شد وزارت ورزش حمايتي از افراد برگزيده داشته، اقدامات قانوني صورت پذيرد و وزير ورزش درخصوص آن پاسخگو باشد.

 



چرايي حضور پيرمرد كروات در كرمان
پول هاي بي زباني كه از كيسه بيت المال رفت !

سرويس ورزشي-
ميروسلاو بلاژويچ سرمربي كروات مس تنها پس از 5 ماه حضور در اين باشگاه كرماني از سرمربيگري اين تيم كنار گذاشته شد تا ابراهيم قاسمپور جايگزين وي شود. نتايج ضعيف مس در چند هفته اخير و قرار گرفتن اين تيم در جمع فانوس به دستان اصلي ترين دليل بركناري چيرو عنوان شد. اما در پس آمدن و رفتن بلاژويچ به ايران مسائل ديگري نيز وجود داشت كه لزوم توجه به آن مي رود. خبرهاي دريافتي از كرمان حكايت از آن دارد كه بلاژ به واسطه مترجم معروفش به فوتبال ايران بازگشت و بدون شناخت قبلي از مس كرمان هدايت اين تيم ليگ برتري را برعهده گرفت.
سرمربي اسبق تيم ملي ايران كه در روزهاي پاياني مربيگري اش پيوستن به مس را مغتنم شمرده بود از همان نخستين روزهاي حضورش شروع به پياده كردن برنامه هايش كرد. او ابتدا يكي دو فوتباليست مس را كنار گذاشت تا از طريق پسرش بازيكن به كرمان بياورد. جالب اينكه بازيكن خارجي مس كه توسط فرزند بلاژ به ايران آمده بود آنقدر از نظر فني ضعيف بود كه نتوانست در حد و اندازه هاي بازيكن درجه دو ايراني هم ظاهر شود تا اين وسط تنها چند هزار دلار ناقابل به جيب آقازاده بلاژويچ برود!
البته اين پايان اقدامات بلاژ نبود؛ پيرمرد كروات يكي از نزديكان خود را كه گفته مي شود دامادش است با رقمي نزديك به يكصد هزار دلار به عنوان مربي بدنساز وارد تيم كرد تا مس كرمان كه تيم نخست ديار كريمان و مردم فوتبال دوست كرمان است تبديل به تيم خانوادگي آقاي بلاژويچ شود!
وقتي مسئولان مس تنها پس از چند ماه همكاري با بلاژ متوجه ناكارآمدي وي شدند بسياري از اختيارات وي را سلب كردند تا جايي كه در جريان يكي از بازي هاي ليگ بدون اطلاع سرمربي، سرپرست تيم اقدام به تعويض مي كرد.
با تمام اين تفاصيل حالا اين پرسش مطرح مي شود كه به چه علت باشگاه مردمي مس بايد با مربي ناكارآمدي چون بلاژويچ قرارداد امضاء كند؟! مگر باشگاه مس كرمان دولتي نيست و از پول بيت المال ارتزاق نمي كند؛ پس چه دليلي دارد مديران اين باشگاه اجازه بدهند چنين اتفاقاتي رخ دهد و چند هزار دلاري را كه مي شد با آن هزار كار براي جوانان ورزشكار و مشتاق كرماني انجام داد دو دوستي تقديم بيگانه اي چون بلاژ و اقوامش بكنند!
با شرح اتفاقات باشگاه مس كرمان لزوم توجه نهادهاي نظارتي بر باشگاه هاي فوتبال- به خصوص باشگاه هاي دولتي- بيشتر از قبل احساس شد. در پايان بايد اين نكته را هم به مسئولان كارخانه مس يادآور شد كه در ناكامي هاي اخير اين باشگاه نقش مديراني كه باعث و باني حضور مربياني چون بلاژ بودند، بسيار پررنگ است و نبايد از كنار آن بي تفاوت عبور كرد.

 



نشان برنز عسگري در رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا

حسين عسگري در رقابتهاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا نخستين مدال ايران را در مواد جاده بدست آورد.
در دومين روز از رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني آسيا، در مواد جاده، ركابزنان قاره كهن در ماده تايم تريل آقايان و در رده سني بزرگسالان به مسافت 36 كيلومتر با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان، حسين عسگري با زمان 49 دقيقه و 46ثانيه و 918 هزارم ثانيه و كسب مدال برنز، اولين مدال كاروان ايران را در مواد جاده بدست آورد. در اين ماده دوچرخه سواران قرقيزستان و قزاقستان به ترتيب مقام هاي اول و دوم را از آن خود كردند.

 



با پرداخت بدهي از سوي فدراسيون قايقراني قايق هاي به گل نشسته در گمرك رها شدند

پس از پرداخت بدهي از سوي فدراسيون قايقراني به گمرك ايران، قايق تيم هاي خارجي در اختيار صاحبانش قرار گرفت.
پس از مسابقات انتخابي المپيك آب هاي آرام در تهران تعدادي از قايق هاي تيم هاي خارجي شركت كننده، به دليل بدهي فدراسيون قايقراني به گمرك اجازه ترخيص نداشتند. با پادرمياني وزارت ورزش و امور جوانان و پرداخت بدهي 200 ميليون توماني فدراسيون قايقراني اين قايق ها از گمرك ترخيص شده و به شركت مربوطه تحويل داده شدند.
عليرضا سهرابيان دبير فدراسيون قايقراني با اعلام اين خبر از ترخيص قايق هاي بادباني نيز خبر داد و گفت؛ قايق هاي خريداري شده در بازي هاي آسيايي گوانگجو از سوي فدراسيون ايران نيز، با پرداخت اين بدهي اجازه ترخيص گرفتند و بزودي از گمرك انزلي وارد كشور خواهد شد.

 



تمام نتايج به سود استقلال و سپاهان رقم خورد تساوي پيروزي و صبا در ضيافت پنالتي ها

هفته بيست و ششم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي روز دوم خود را پشت سرگذاشت كه اكثر نتايج به سود استقلال و سپاهان رقم خورد.
روز دوم از هفته بيست و ششم يازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر در حالي عصر روز گذشته برگزار شد كه از اين هفته تنها ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و ملوان به روز 9 فروردين ماه سال آينده موكول شد.
در مهمترين بازيهاي عصر ديروز جدال تيم هاي پيروزي و صبا با تساوي به پايان رسيد و تيم فوتبال مس كرمان كه به تازگي ميروسلاو بلاژويچ را از سرمربيگري خود بركنار كرده و قرار است از اين پس ابراهيم قاسمپور هدايت آن را برعهده بگيرد، برابر تراكتورسازي تبريز به يك پيروزي با ارزش دست پيدا كرد كه سود آن به استقلال و سپاهان خواهد رسيد.
اما در قم ديدار تيم هاي فوتبال صباي قم با تيم فوتبال پيروزي با تساوي 2 - 2 به پايان رسيد.
رضا عنايتي در دقيقه 20 از روي نقطه پنالتي تيم ميزبان را پيش انداخت و علي كريمي هم در دقيقه 32 از روي نقطه پنالتي، بازي را به تساوي كشيد. با شروع نيمه دوم بازهم اين عنايتي بود كه در دقيقه 65 از روي نقطه پنالتي تيمش را پيش انداخت اما در دقيقه 89 علي كريمي براي دومين بار از روي نقطه پنالتي دروازه صبا را باز كرد تا اين بازي با تساوي 2 - 2 به پايان برسد. در دقايق پاياني اين ديدار پربرخورد كه كارت هاي زرد زيادي را به همراه داشت، اكبر صادقي مدافع تيم فوتبال صباي قم با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد. سعيد مظفري زاده داور اين بازي با گرفتن چهار ضربه پنالتي نقش تاثيرگذاري در اين بازي داشت.
نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته ليگ به اين شرح است:
¤ نفت تهران صفر - ذوب آهن اصفهان يك
گل: سيامك كوروشي(73 گل به خودي)
¤ داماش گيلان صفر - شاهين بوشهر صفر
¤ فجرسپاسي 2 - فولاد خوزستان يك
گل ها: مهرداد كريميان (35) و مهدي رجب زاده(36) براي فجر - رضا نوروزي(8) براي فولاد
¤ مس كرمان يك - تراكتورسازي تبريز صفر
گل: كيوان امرايي(23)
¤ صباي قم 2 - پيروزي 2
گل ها:رضا عنايتي( 20 و 65 - پنالتي ) براي صبا - علي كريمي ( 32 و 89 - پنالتي) براي پيروزي.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نزول سه پله اي ايران و صعود 28 پله اي زامبيا
فوتبال ايران در رده بندي ماه فوريه فدراسيون بين المللي فوتبال سه پله نزول داشت. در تازه ترين رده بندي سايت فيفا كه ديروز اعلام شد ايران با سه پله نزول و با 606 امتياز در رده چهل و هفتم جهان قرار گرفت.
ژاپن با 762 امتياز به عنوان برترين تيم آسيايي، 11 پله نزول داشته و جاي خود را در صدر برترين تيم هاي آسيا از دست داد و در رده سي ام جهان قرار گرفت. در رده بندي ماه حاضر، استراليا با يك پله نزول در رده 22 جهان و اول آسيا قرار گرفته است. كره جنوبي هم بالاتر از ايران با 714 امتياز، در رده 34 جهان قرار دارد.
در رده بندي كلي جهان هم اسپانيا همچنان در صدر قرار دارد اما آلمان با يك پله صعود، جاي هلند را در رده دوم رده بندي فيفا گرفته است.
حضور رونالدينيو و غيبت كاكا
در ليست تيم ملي برزيل
ليست بازيكنان دعوت شده به تيم ملي فوتبال برزيل براي ديدار دوستانه 9 اسفند مقابل بوسني اعلام شد و حضور رونالدينيو و غيبت كاكا از نكات قابل توجه است. مانو منزس سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل 23 بازيكن را براي نخستين ديدار اين تيم در سال جديد كه قرار است در كشور سوئيس برگزار شود به اردوي تيم ملي دعوت كرده است.رونالدينيو علي رغم نمايش هاي ضعيف خود با فلامنگو به تيم ملي دعوت شده اما كاكا كه اخيرا در بيشتر بازي هاي رئال مادريد به ميدان رفته در اين ليست جايي ندارد.
برانكو: نمي ترسم ،تجربه ام در ايران به داد الاتفاق خواهد رسيد
سرمربي الاتفاق عربستان پيش از ديدار با استقلال در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا گفت كه بازيكنان تيمش در شرايط بسيار خوبي به سر مي برند و آماده رقابت هستند. برانكو ايوانكوويچ سرمربي اين تيم كه سابقه هدايت تيم فوتبال ايران را هم در كارنامه دارد، درباره اين بازي گفت:تماشاگران ايراني به شدت و با شور و هيجان تيم هايشان را تشويق مي كنند و بسيار متعصب هستند اما من از آنها نمي ترسم. ما به خوبي مي دانيم كه با تيم صاحب نام و اسم و رسم داري بازي مي كنيم. با اين حال تماشاگران استقلال در عملكرد ما تاثير نخواهند گذاشت. مطمئنا شعارهاي آن ها منبع قدرت ما خواهد شد. ما آماده اين ديدار هستيم و مطمئنا تجربه ام در ايران به الاتفاق در اين ديدار كمك خواهد كرد.
برگزاري اردوي سپاهان در تركيه
زلاتكو كرانچار سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان از زمان تعطيلي ليگ برتر استفاده كردو ديشب براي استراحت و انجام كارهاي شخصي ايران را به مقصد كرواسي ترك كرد.از سوي ديگر طبق برنامه ريزي كادر فني سپاهان قرار است تيم فوتبال اين باشگاه در زمان تعطيلي مسابقات ليگ براي برگزاري اردوي آماده سازي راهي تركيه شده و دو ديدار تداركاتي برگزار كند اما هنوز زمان انجام اين اردو مشخص نشده است.
تقوي جاي صالح را در سايپا گرفت
هيئت مديره باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا مجتبي تفوي را به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب كرد. سايت باشگاه سايپا در اين خصوص اعلام كرد: هيئت مديره سايپا، بعد از شكست تيم فوتبال سايپا برابر سپاهان در هفته 26 ليگ برتر، با توجه به تامين نشدن انتظارات و دست نيافتن به اهداف از پيش تعيين شده، براساس راهبرد تغيير در ابتداي فصل، همچنين ضعف در رهبري تحولات مورد انتظار خود، تصميم به تغيير مجيد صالح از سمت سرمربي تيم فوتبال باشگاه و جايگزيني مجتبي تقوي بجاي وي گرفت.

 



تيم ملي دووميداني در چين

تيم ملي دووميداني داخل سالن ايران روز گذشته براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا راهي چين خواهد شد.
تيم ملي دووميداني داخل سالن ايران در 2 بخش زنان و مردان براي حضور در مسابقات قهرماني داخل سالن آسيا راهي چين مي شود. نفرات اعزامي به اين مسابقات به شرح زير معرفي شدند:
¤ ماده 60 متر: رضا قاسمي، حسن حيدرپور
¤ 400 متر: رضا بوعذار، امين قليچي و مريم طوسي
¤ 60 متر مانع: الناز كمپاني و روح الله عسگري
¤ پرتاب وزنه: ليلا رجبي و محمدحسين اسكندري
¤ پنجگانه: سپيده توكلي و در هفتگانه عبدالجليل توماج
¤ 800 متر: ليلا ابراهيمي
¤ پرش رباني: محسن رباني
¤ پرش طول: محمد ارزنده
¤ پرش ارتفاع: كيوان قنبرزاده

 



ليگ برتر بسكتبال به هفته بيست و دوم رسيد معرفي آخرين تيم پلي آف در آخرين ايستگاه

مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري ديدارهاي هفته بيست و دوم به پايان مرحله برگشت مي رسد تا بدون احتساب ديدارهاي معوقه مشخص شود كه چه تيم هايي برگزاركننده پلي آف امسال خواهد بود.
حضور همزمان مهرام، ذوب آهن و پتروشيمي در رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا باعث لغو ديدارهاي زيادي در طول برگزاري مسابقات ليگ برتر شده است اما درهرصورت بدون احتساب اين ديدارهاي معوقه امروز هفته بيست و دوم پاياني اين مسابقات برگزار مي شود.
اين هفته از رقابت ها درحالي برگزار مي شود كه با وجود ديدارهاي معوقه تكليف بيشتر تيم ها براي صعود به مرحله پلي آف مشخص شده است. اين مرحله از رقابتها با حضور 10 تيم برگزار مي شود. با اين اوصاف شهرداري گرگان و لوله آ.اس شيراز تنها تيم هاي بلاتكليف مسابقات هستند كه هنوز مشخص نيست راهي پلي آف خواهندشد يا مانند جهش ترابري قم هيچ اميدي براي شركت كردن دراين مرحله ندارد.
براين اساس ديدار امروز دو تيم شهرداري گرگان و لوله آ.اس شيراز تعيين كننده آخرين تيم راه يافته به مرحله پلي آف خواهدبود. در حال حاضر هردو تيم شرايط كاملا مشابه با يكديگر دارند فقط اينكه بازيكنان شيراز به دليل امتياز بهتر يك رده بالاتر و در جايگاه دهم جدول قرارگرفته اند. اگر آنها بتوانند مانند دور رفت با اقتدار بازي را به سود خود تمام كنند مي توانند دراين جايگاه بمانند و راهي پلي آف شوند. اگرچه بردن در گرگان هميشه و براي هر تيمي در دسترس نيست.
برنامه ديدارهاي هفته بيست و دوم و پاياني مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي تيم ها پيش از برگزاري اين رقابتها به اين شرح است:
¤ فولاد ماهان- پتروشيمي بندرعباس
¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر- دانشگاه آزاد تهران
¤ همياري شهرداري زنجان- جهش ترابري قم
¤ شهرداري گرگان- لوله آ.اس شيراز
¤ ذوب آهن اصفهان- مهرام تهران
جدول رده بندي:
1- مهرام تهران 36 امتياز، 2- فولاد ماهان 35 امتياز، 3- پتروشيمي بندرامام 33 امتياز و...

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14