(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
طوفان وزيدن گرفت (يادداشت روز)
ايران صدور نفت به فرانسه و هلند را قطع كرد4 كشور اروپايي اولتيماتوم گرفتند
شير (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آيت الله نوري همداني: نامزدهاي اصلح را انتخاب كنيد
به زودي اجرا مي شود مصوبه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره رياست دانشگاه آزاد
كيهان سوء استفاده نكند ولي 25 بهمن حسابي گند زديم! (خبر ويژه)
افشاگري مستند درباره سرسپردگي اپوزيسيون به اسرائيل (خبر ويژه)
متهم به قتل ندا آقا سلطان دوباره در تل آويو آفتابي شد (خبر ويژه)
راديو فرانسه: جبهه متحد و جبهه پايداري هر دو تابع رهبري هستند (خبر ويژه)



طوفان وزيدن گرفت (يادداشت روز)

ديروز يك روز طوفاني در تاريخ پرونده هسته اي ايران بود. ايران چند ضربه كاري پي در پي به دشمنان غربي خود وارد كرد، ضرباتي كه بي گمان هيچ تحليلگر يا سازمان اطلاعاتي آن را پيش بيني نكرده بود.
در گام اول ايران اعلام كرد كه مجتمع هاي سوخت 20 درصد براي راكتور تهران را به طور كاملا بومي توليد كرده و اولين مجتمع از اين نوع را در قلب راكتور تهران جاي گذاري كرد.
خبر دوم اين بود كه ايران نسل جديدتري از ماشين هاي سانتريفيوژ را توليد كرده كه در قياس با نسل هاي قبلي در واقع نسل چهارم محسوب مي شود و قدرت تفكيك آن 3 برابر نسل اولي است كه اكنون به عنوان ماشين استاندارد در تاسيسات غني سازي ايران استفاده مي شود.
سومين خبر اين بود كه ايران تعداد ماشين هاي سانتريفيوژ در تاسيسات غني سازي خود را به نحو قابل توجهي افزايش داده است.
چهارمين خبر كه به نحو كاملا غير منتظره اي منتشر شد و براي مدتي تمام منابع غربي را در شوك فرو برد اين بود كه ايران تقريبا به طور ناگهاني اعلام كرد 6 كشور اروپايي وارد كننده نفت از ايران در آستانه قطع دريافت نفت قرار دارند مگر اينكه در رويه خود اصلاحاتي اساسي به عمل بياورند.
و آخر از همه، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به كاترين اشتون رئيس تيم مذاكره 1+5 با ايران نامه اي نوشت و اعلام كرد كه ايران آماده است مذاكرات با 1+5 را در اولين فرصت ممكن از سر بگيرد.
يك بار ديگر اين صحنه را مرور كنيد. چه اتفاقي در حال رخ دادن است. آيا آمريكايي ها و اروپايي ها هرگز تصور مي كردند كه ايران چنين پاسخ هايي براي آنها تدارك ديده باشد و ايران همه اين پاسخ ها را در يك روز اعلام كند؟ ابتدا اجازه بدهيد ببينيم چه اتفاقي افتاده است.
اعلام توليد بومي سوخت راكتور تهران يك دستاورد فني بسيار گرانقيمت است. روزي كه مذاكرات وين در اكتبر 2009 ميان ايران و گروه وين (فرانسه، آمريكا و روسيه) متوقف شد، گلن ديويس سفير آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي و نماينده اين كشور در مذاكرات وين به صراحت اعلام كرد حال كه ايران مكانيسم مبادله را براي تامين سوخت راكتور تهران نمي پذيرد، بايد مطمئن باشد كه خود به تنهايي قادر به توليد سوخت اين راكتور نخواهد بود. در واقع كاملا روشن بود كه غربي ها اميد فراوان دارند كه بتوانند با گروگان گرفتن سرنوشت 850 هزار بيمار سرطاني در ايران پس از پايان يافتن سوخت راكتور و توقف توليد راديو داروها، ايران را وادار به كوتاه آمدن در مقابل درخواست خود براي مبادله مواد هسته اي و نهايتا تعليق غني سازي اورانيوم كنند. حتي در مذاكرات استانبول هم كه آخرين مذاكرات انجام شده ميان ايران و كشورهاي غربي است، اعضاي گروه وين مجددا با تاكيد متكبرانه بر اينكه ايران نمي تواند سوخت راكتور تهران را در داخل توليد كند از ايران خواستند حجم مواد ارسالي به خارج را از 1200 به حدود 1800 كيلوگرم افزايش بدهد. پاسخ ايران در مقابل تمام اين سخنان اين بود كه تن به هيچ درخواست زياده خواهانه اي نخواهد داد و اگر غربي ها مي خواهند يك بار ديگر اراده و تسليم ناپذيري ايران را امتحان كنند، انتخاب با خودشان است.
نكته جالب تر اين است كه قيمت تمام شده راديوداروهايي كه ايران در راكتور تهران توليد مي كند گاه تا 10 برابر كمتر از نمونه هاي مشابه خارجي است و بنابراين ايران به زودي خواهد توانست به يك صادر كننده عمده راديو دارو حداقل در ميان كشورهاي منطقه تبديل شود.
توليد نسل جديد ماشين هاي سانتريفيوژ هم يك خبر راهبردي است. ايران نسل جديد ماشين ها را در حالي توليد كرده است كه از حيث تامين قطعات لازم براي توليد سانتريفيوژها در تحريم كامل قرار دارد و اين تحريم ها آنچنان سخت گيرانه است كه تمامي استانداردهاي مندرج در اساسنامه آژانس را درباره ضرورت تسهيل همكاري هاي صلح آميز ميان كشورها نفي مي كند. با اين حال، ايران موفق شده يك سانتريفيوژ با طراحي كاملا بومي، و قطعات و ساختاري كاملا متفاوت از آنچه در نمونه هاي خارجي وجود دارد را به طور انبوه توليد كند. معناي اين دستاورد فني در ساده ترين بيان ممكن آن است كه اولا بازدهي و بهره وري تاسيسات غني سازي ايران به هر ميزان كه ماشين هاي قبلي با ماشين هاي جديد جايگزين شود افزايش خواهد يافت، ثانيا تاسيسات هسته اي ايران مي توان حداقل تا يك سوم ابعاد فعلي كوچك شود، ثالثا با افزايش كارايي ماشين ها حجم توليد مواد غني شده افزايش خواهد يافت و ضايعات و دورريز فرآيند كاهش خواهد يافت بنابراين ايران مي توان در زمان كمتر محصولي با كيفيت و حجم بيشتر توليد كند. روشن است كه تحقق همزمان همه اين تحولات در تاسيسات غني سازي ايران به معناي يك انقلاب همه جانبه است. تاسيساتي كه غربي ها مي گفتند روز به روز در حال كاهش كارايي است و با سر هم كردن رمان هاي علمي تخيلي درباره موضوعاتي مانند استاكس نت از كند شدن كار در آن خبر مي دادند اكنون در آستانه يك جهش عظيم است و به زودي در وضعيتي قرار خواهد گرفت، هم از نقطه غير قابل بازگشت عبور مي كند و هم وارد منطقه مصونيت خواهد شد.
اما درباره قطع صادرات نفت به اروپا موضوع بسيار مهم تر است. روز اولي كه صهيونيست ها ايده قطع خريد نفت از ايران را در دامن اروپا و آمريكا گذاشتند تحليلشان اين بود كه اين امر به سرعت ايران را در موقعيتي قرار خواهد داد كه مجبور شود ميان بقاي نظام و تداوم سياست هاي هسته اي اش، يكي را انتخاب كند. تصور آمريكايي ها و اروپايي ها در عين حال اين هم بود كه با قرار دادن يك دوره مهلت 6 ماهه مي توانند اولا؛ فشارها و اعتراض هاي داخلي را در ايران احيا كنند و ثانيا؛ با اعمال تدريجي تحريم اول جلوي وارد شدن شوك به بازار جهاني نفت را بگيرند و ثالثا؛ جايگزين هايي براي تامين نفت خود بيابند. در واقع غرب تصور مي كرد اينجا انتهاي كار است و ايران هم قادر به يافتن هيچ راه حل يا نشان دادن واكنش متناسبي نخواهد شد. بدون شك چيزي كه آمريكايي ها و اروپايي ها حتي به آن فكر هم نمي كردند اين بود كه ايران تصميم بگيرد خود درباره قطع صادرات نفت پيش دستي كرده و اروپا را در حالي كه پيكر ضعيفش زير بار بحران اقتصادي در حال له شدن است، سرماي شديد آن را فرا گرفته و هيچ جايگزيني هم براي خريد نفت با شرايط مناسب پيدا نكرده در مخمصه اي تاريخي و بي سابقه قرار بدهد. بدون شك اين تصميم ايران در اين مقطع، يك تصميم تاريخي است. در حالي كه غرب سعي مي كرد جدول زماني خود را به ايران تحميل كرده و چارچوب هاي فضا را شكل بدهد، اكنون روشن است كه ايران به اصلي ترين تعيين كننده مشخصات صحنه بازي مبدل شده است.
و گام آخر يعني ارسال نامه به كاترين اشتون در مناسب ترين زمان ممكن برداشته شده است. ايران اين نامه را پس از يك دور قدرت نمايي كامل به غرب ارسال كرده است. در حالي كه آمريكا و اروپا محاسبات ايران را هدف گرفته بودند، ايران هم محاسبات آنها را هدف گرفته است. پيشنهاد آغاز مذاكرات در حالي كه ايران سوخت رآكتور تهران را توليد كرده دقيقا به اين معناست كه مذاكرات ديگر نمي تواند از همان جايي از سر گرفته شود كه در استانبول پايان يافته بود. آغاز مذاكرات در شرايطي كه نسل جديد ماشين هاي سانتريفيوژ و تاسيسات فردو در حال بهره برداري است به معناي كاهش اساسي توان غرب براي استفاده از ادبيات تهديد در مقابل ايران است ضمن اينكه به همه كشورهاي مخالف تشديد فشارها و تحريم ها اين پيام را خواهد داد كه بايد در مخالفت خود جدي تر باشند چرا كه تحريم و فشار نه فقط ايران را متوقف نمي كند بلكه مي تواند با افزايش سرعت و عمق برنامه هسته اي ايران آنها را با غافلگيري هاي بزرگتري هم در آينده مواجه سازد. و مهم تر از همه، رفتن پاي ميز مذاكره هنگامي كه ايران در قطع صادرات نفت به اروپا پيش دستي كرده است مهم ترين اهرم مذاكراتي اشتون را از وي خواهد گرفت. ترديدي نيست كه كاترين اشتون و اعضاي گروه 1+5 قصد داشتند در مذاكرات آينده ايران را تهديد كنند كه يا با درخواست هاي آنها موافقت مي كند يا اينكه تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا حتما در ماه ژوئن 2012 اعمال خواهد شد. حالا خانم اشتون چه چيزي براي تهديد ايران در اختيار خواهد داشت؟
بن بست راهبردي و در نتيجه فاجعه مذاكراتي كه مجموعه تحولات روز 26 بهمن به غرب تحميل كرد جاي بحث هايي بسيار عميق تر از اين دارد اما يك نكته در هر حال جان كلام است: تلاش خصمانه براي تغيير محاسبات ايران جز اينكه به تعديل ذليلانه خط قرمزهاي غرب ختم شود، هيچ نتيجه ديگري نخواهد داشت.
مهدي محمدي

 



با احضار و تفهيم 6 سفير
ايران صدور نفت به فرانسه و هلند را قطع كرد4 كشور اروپايي اولتيماتوم گرفتند

سرويس سياسي-
سفيران 6 كشور اروپايي روز گذشته به وزارت خارجه فرا خوانده شدند و به آنان اولتيماتوم داده شد كه در صورت عدم تمديد بلندمدت قرارداد، صادرات نفت ايران به اين كشورها قطع مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان سفيران كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، فرانسه، يونان، پرتغال و هلند به صورت جداگانه با مديركل اروپايي غربي وزارت امور خارجه كشورمان ديدار كرده اند و پيام هاي هشدارآميز تهران را دريافت نموده اند.
براساس اين گزارش پس از اين ديدار بلافاصله صادرات نفت ايران به هلند و فرانسه قطع شده است.
مديركل اروپاي غربي وزارت امور خارجه نيز پس از احضار سفراي شش كشور اروپايي خريدار نفت ايران گفت: به طرف هاي اروپايي گفتيم در صورت جايگزيني خريداران نفت ايران مسئوليت هرگونه مشكل براي كشورهاي اروپايي با خودشان است. حسن تاجيك اظهار داشت: تحريم هاي آتي نفتي و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از جانب اتحاديه اروپا از نظر ما غيرمنطقي و غيرقانوني است. وي افزود: در پاسخ به اين تحريم ها به طرف هاي اروپايي گفتيم تحريم نمي تواند در اراده ملت ايران خدشه و خللي وارد كند بلكه برعكس تاثير اين تحريم ها متوجه اروپا و مردم آن خواهد شد. مديركل اروپاي غربي وزارت امور خارجه به نقل از برخي محافل و شخصيت هاي اروپايي گفت: اكنون اروپا با اوضاع دشوار اقتصادي مواجه است و امسال نيز سرماي شديدي در بسياري از مناطق آن وجود داشت بنابراين احساس مشكل از جانب اروپايي ها بيشتر بود. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز نمي تواند در مقابل تحريم ها سكوت كند؛ ما در جايگزيني مشتريان نفت و فروش آن به كشورهاي ديگر مشكلي نداشته و نداريم اما براساس سياست هاي انساندوستانه و جوانمردانه و شرايط موجود در اروپا به اين نتيجه رسيديم كه ابتدا پيامي محكم و جدي به طرف هاي قرارداد نفتي خود در اروپا بدهيم. تاجيك تصريح كرد: پيام ما اين است كه ما مي توانيم بلافاصله مشتريان نفت را جايگزين كنيم و اگر اين اقدام تاكنون صورت نگرفته براساس سياست ها و مشي جمهوري اسلامي ايران است. وي در ادامه با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران معتقد و متعهد به تامين انرژي است اظهار داشت: تامين امنيت انرژي در گرو عرضه نيست بلكه تقاضا هم بايد امن باشد. مديركل اروپاي غربي وزارت امور خارجه اظهار داشت: به سفراي اروپايي گفتيم تصميمات كشورهايشان درست نبوده است و معضلاتي كه ناشي از اين تصميم براي مردم اروپا به وجود بيايد مسئوليتش برعهده دولت هايي خواهد بود كه اين گونه تصميم گيري كرده اند.
ديدار سفيران 6 كشور اروپايي با مسئولين وزارت امور خارجه كشورمان در حالي صورت گرفت كه پيش از اين تعدادي از كشورهاي اروپاي شرقي با ارسال پيامي محرمانه به مجلس ايران خواستار عدم تصويب طرح قطع صادرات نفت به اروپا شده بودند.
برنار فوشه سفير فرانسه در تهران كه به وزارت خارجه كشورمان دعوت شده بود، پس از ديدار با حسن تاجيك مديركل اروپاي غربي وزارت خارجه در جمع خبرنگاران در بيان علت حضورش در اين وزارتخانه، گفت: آقاي تاجيك از من دعوت كرد تا پيام مقامات عالي رتبه ايران به مقامات فرانسوي را منتقل كنم.
فوشه در خصوص تاثير تحريم هاي اتحاديه اروپا بر كشورهاي اروپايي واردكننده نفت از ايران، گفت: قطعا تحريم ها بر كشورهاي اروپايي واردكننده نفت ايران فشار وارد مي كند ولي بايد راهي پيدا شود.
ارسال پيام محرمانه به ايران
كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جديت مجلس براي تصويب طرح قطع صادرات نفت ايران به اروپا گفته است برخي كشورهاي اروپايي براي لغو مصوبه اتحاديه اروپا براي تحريم نفت ايران، درخواست استمهال كرده و سفراي برخي كشورهاي ديگر از جمله فرانسه نيز با حضور در مجلس خواستار عدم پيگيري اين طرح شده اند.
وي در اين زمينه افزود: در عين حال اروپايي ها پا را فراتر گذاشته و سفراي تعدادي از كشورهاي اروپاي شرقي طي پيام هاي محرمانه، از مجلس ايران خواسته اند كه طرح قطع صادرات نفت به اروپا را تصويب نكند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: در بخشي از پيام اين كشورها آمده است كه «مصوبه تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا، سياسي بود و شما نبايد آن را جدي بگيريد.»
عابدي اضافه كرد: در حال حاضر حدود 40 تا 50 پالايشگاه در اروپا، با نفت ايران تنظيم شده است و اگر اروپايي ها بخواهند اين پالايشگاه ها را با نفت كشور ديگري تنظيم كنند، 6 ماه تا يك سال طول مي كشد. وي خاطرنشان كرد: اروپا با تعويض سيستم هاي پالايشگاهي خود متحمل هزينه هاي زيادي مي شود و در شرايط سرماي شديد اين روزهاي اروپا، نمي خواهد متحمل اين هزينه ها شود.
عدم تمكين به تحريم ها
و جست جوي راه فرار
در حالي كه آمريكا در تلاش است كه اعمال تحريم ها را يك امر پذيرفته جهاني نشان بدهد، مقامات كشورهاي مختلف از پذيرفتن تحريم ها استنكاف مي كنند.
رئيس بانك مركزي هند گفت: خريد نفت از ايران مشمول تحريم هاي سازمان ملل نمي شود و دهلي نو مي كوشد راهي براي پرداخت پول نفت وارداتي از ايران پيدا كند.
تركيه نيز اعلام كرده است تحريم نفت ايران شامل تركيه نمي شود و نياز به خريد نفت عربستان نداريم.
يك كارشناس ژاپني نيز در گفت وگو با مهر با اشاره به وابستگي ژاپن به نفت ايران حمايت ژاپن از اقدامات خصمانه آمريكا عليه تهران و تصويب هرگونه قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت را به ضرر ژاپن خواند.
همزمان با افزايش فشارهاي آمريكا بر ژاپن براي تبعيت از تحريم هاي يكجانبه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، دكتر «اوسامومياتا» استاد دانشگاه شيزوكا و كارشناس مسائل خاورميانه گفت: در صورت حمايت ژاپن از آمريكا هر روز شاهد گسترش همكاري هاي اقتصادي ميان تهران و پكن به خصوص در زمينه نفتي خواهيم بود و چين سود زيادي از اين اقدام مي برد.
وي با اشاره به منافع توكيو براي داشتن روابط تجاري با تهران و وابستگي ژاپن به نفت ايران براي تامين نيازهاي انرژي خود افزود: احتمال بسيار ضعيفي وجود دارد كه ژاپن از سياست هاي آمريكا در قبال ايران حمايت كند.
اوسامومياتا اقدامات خصمانه آمريكا عليه ايران و تصويب هرگونه قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت را به ضرر ژاپن خواند زيرا اين كشور يكي از مشتريان عمده نفت ايران است كه روزي 341 هزار بشكه نفت از اين كشور وارد مي كند.
وي ضمن هشدار درباره عواقب تحريم نفتي ايران گفت: تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران كه صنعت نفت اين كشور را هدف قرار داده است، بر اقتصاد ژاپن تاثير مي گذارد.
اعضاي اتحاديه اروپا هنوز براي تحريم نفت ايران به توافق كامل نرسيده اند و تلاش هاي آنان طي چند ماه گذشته تنها به در نظر گرفته شدن مهلتي 6 ماهه براي تصميم گيري در اين مورد منجر شده است.
ژاپن 10 درصد از نياز نفتي خود را از طريق واردات نفت از ايران تامين مي كند و با توجه به فعاليت تنها 6 نيروگاه هسته اي از كل 54 نيروگاه هسته اي ژاپن، اين كشور به واردات نفتي احتياج مبرمي دارد.
تقدير رژيم صهيونيستي
از آمريكا و اروپا
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با دبيركل سازمان ملل ضمن تقدير از تحريم هاي غرب و اتحاديه اروپا عليه ايران خواستار تشديد اين تحريم ها با هدف ترغيب ايران به صرف نظر كردن از برنامه هسته اي اش شد.
«سيلوان شالوم» معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي در مذاكرات خود با «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، ضمن بحث درباره سوريه و بن بست به وجود آمده در مسير تلاش ها براي حل اختلافات اسرائيل و فلسطين خواستار تشديد تحريم هاي بين المللي عليه ايران شد و از اقدامات اخير آمريكا و اتحاديه اروپا در تشديد تحريم ها در خصوص موضوع هسته اي ايران تقدير كرد و گفت: اسرائيل بر اين باور است كه ايراني ها بايد برنامه هسته اي خود را متوقف كنند و بايد اين كار را سريعا عملي كنند.
معاون «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه گفت: ما تمايل داريم تا باور كنيم كه اين تحريم ها، اگر به اندازه كافي سخت گيرانه باشند، ممكن است باعث شود كه مقامات ايران از برنامه جنجالي اتمي خود دست بردارند.
در اين حال «دنيس راس» مشاور سابق رئيس جمهور آمريكا با بيان اين كه اين تحريم ها اسرائيل را راضي مي كند گفت: اين همان تحريم هاي سخت و زمينگير كننده اي است كه اسرائيل خواهان آن بود، اين تحريم ها مي تواند ايران را تغيير دهد. كوتاه از انتخابات

 



شير (گفت و شنود)

گفت: حيوونكي ها!
گفتم: كي؟ چي؟!
گفت: عطاءالله مهاجراني و عليرضا نوري زاده را مي گويم كه به ديدار و دست بوسي پادشاه سعودي رفته اند.
گفتم: اينها كه دم از دموكراسي مي زدند، چطور به دست بوسي پادشاه كشوري رفته اند كه تاكنون حتي يك انتخابات هم در آن صورت نگرفته و ديكتاتوري كامل بر آن حاكم است؟!
گفت: احتمالاً عطاءالله مهاجراني آنقدر از خواص «شير خر» براي نوري زاده تعريف كرده كه دهان آن حيوان زبان بسته آب افتاده و تاسف خورده كه چرا بعد از صدها بار دست بوسي پادشاه سعودي به اين نكته توجه نداشته است.
گفتم: ولي پادشاه سعودي «شير» ندارد كه به آنها بدهد!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: دو نفر براي دزدي وارد يك باغ شدند. صاحب باغ از راه رسيد و آنها زير شكم يك الاغ پنهان شدند. صاحب باغ كه آنها را ديده بود، پرسيد اينجا چه مي كنيد؟! گفتند آمده ايم شير بخوريم. گفت؛ ولي اين الاغ ماده نيست كه شير بدهد؟! گفتند؛ مي دانيم! ولي خر است ديگر، يكدفعه ديدي شير هم داد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ تا آخرين نفس تا آخرين نفر تا آخرين رمق ما با شماييم آماده آماده آماده، اي رهبر فرزانه.
آزاده - محمد از انديمشك
¤ ايران بايد حربه مذاكره و تحريم را از استعمارگران بگيرد و مذاكرات آتي را منوط به، به رسميت شناختن حق ايران در غني سازي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي بداند در غير اين صورت مذاكرات هر از چندگاه بيهوده و موجب تحريم بيشتر ايران مي شود.
سعيدي
¤ القابي وجود دارد كه در شأن آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي است و با وجود اين دو رژيم قابل تعريف و خنده دار است كه دولتمردان ستمگر آمريكايي اين القاب را به ايران اسلامي و كشورهاي آزاد نسبت مي دهند! مثلا واژه تروريسم زاييده دست نامبارك موساد و سازمان جاسوسي سياه و ام آي6 مي باشد كه نمونه هاي عملياتي آن در عراق، افغانستان، بحرين، فلسطين، پاكستان و ايران توسط اين رژيم هاي مفلوك به اجرا درآمد و همراهي آنان با گروههاي ضد انقلاب داخلي و خارجي بارها افشا شده است. راستي چه كسي باور مي كند حاكمان آمريكايي حامي آزادي و دموكراسي و حقوق بشر باشند؟
بختياري
¤ زماني كه نماينده رژيم صهيونيستي در صحن علني سازمان ملل اشك تمساح براي كودكان سوريه مي ريخت وقتي اين جمله را به كاربرد كه در برابر اشك كودكان سوريه نمي توانيم سكوت كنيم، سوخت نيروگاه غزه به پايان رسيد و نيروگاه غزه بر اثر محاصره اين رژيم منفور خاموش شد. اما آيا وقتي در اين سرماي زمستان كودكان غزه كه از كشتار چند سال قبل صهيونيست ها جان به در بردند در بي برقي به سر مي برند فراموش مي كنيد كه كودكان غزه مثل كودكان سوريه هستند، دنيا به ماهيت پليد آنها پي برده اند و به آخر خط رسيده اند.
كاشاني
¤ طرح موضوع سوريه و تشديد فشار به اين كشور از سوي آمريكا و رژيم هاي مرتجع و ديكتاتوري منطقه نوعي سرپوش گذاشتن بر مسائل و مشكلات داخلي اين كشورها از جمله جنبش وال استريت ناشي از بن بست هاي اقتصادي است. خنده دار اينكه رژيم كودك كش اسرائيل غاصب اظهار دلسوزي براي مردم سوريه كرده است اعتقادم اين است كه ننگ ابدي بر پيشاني آل سعود و آل خليفه خواهد ماند.
محمودي
¤ راهپيمايي ميليوني مردم در 22 بهمن در سراسر كشور ثابت كرد كه تا چه حد به امام و نظام خود عشق مي ورزند. مسئولين بايد قدر اين ملت را بدانند و با عوامل گراني كه مردم را رنج مي دهند مبارزه جدي بكنند.
2980---0916 و 0225---0914
¤ بحران نمايان سياسي اخير مصداق مورچگاني هستند كه وقتي آب آن ها را احاطه كرده خيال مي كنند دنيا را آب برداشته است.
9005---0913
¤ دليل دو نرخي بودن ارز محدوديت عرضه است. بانك مركزي در تعطيلي مجلس و دور از چشم نمايندگان حتي مصوبه خود مبني بر عرضه نامحدود ارز را اجرا نكرد.
8853---0912
¤ مفسدان اقتصادي كه دستگير شده اند در دفاتري بسيار لوكس از پول بيت المال اقدام به اين اعمال قبيح مي كردند اميدواريم دستگاه قضايي برخوردي جدي با اين مفسدان داشته باشد تا درس عبرتي براي ديگران باشد.
يك شهروند
¤ يك سي دي موسيقي با تك خواني يك خانم به نام شيدا با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح شهرها توزيع شده است. آيا اين موضوع مگر غير از تهاجم فرهنگي از داخل است؟ مسئولان فرهنگي بايد دقت نظر بيشتري بر صدور مجوزهاي موسيقي داشته باشند چرا كه اين آهنگ هم خواني نيست، بلكه تك خواني است.
كامران قاسمي
¤ بخش ميان آب شوشتر كه بين دو رودخانه كارون و گرگر واقع شده داراي بيش از 60 روستا مي باشد. براي ايجاد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهر نياز به سرمايه گذاري صنعتي در اين منطقه احساس مي شود. بيش از يك دهه است در اين مورد حرف مي زنيم ولي از اقدام خبري نيست. چرا؟
4819---0916
¤ سرمهندس موتورهاي دريايي هستم. گلايه بنده اين است كه چرا شغل ما را جزو مشاغل سخت قرار نمي دهند. بنويسيد كه قانون مشخص و ثبت شده در ارتباط با مشاغل دريايي وجود ندارد. تقاضا داريم در اين مورد اقدامي انجام بگيرد.
4649---0939
¤ تماس گرفتم از كارشناسان مستقر در دفتر مقام معظم رهبري كه با حوصله تمام به سؤالات مردم پاسخ مي دهند تشكر بكنم.
2515---0914
¤ شهرداري تهران پل خيابان وحدت اسلامي را با كار شبانه روزي طي 5 ماه به پايان برد، اما شهرداري اردبيل نزديك به دو سال است نتوانسته پل مهم ارجستان در شهر اردبيل را به پايان ببرد. مشكل نبود اعتبارات است يا ضعف مديريت؟ از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به اتمام پل مذكور تسريع نمايند.
يكي از اهالي اردبيل
¤ در شهرك هاي خاوران و آزران تبريز هر قطعه زمين را به 5 الي 6 نفر عضو واگذار كرده اند. اين افراد نيز چون با يكديگر توافق ندارند در نتيجه هيچ ساخت و سازي صورت نمي گيرد. تمام حرف ما اين است كه چرا بايد چنين تصميم غلطي گرفته شود و مشكل درست كند.
جباري
¤ شاغلين اتوبوسراني اهواز اعم از راننده هاي اتوبوس و افرادي كه در باجه ها بليت مي فروشند از ساعت 5 صبح تا 10شب در محل كار حضور دارند. اين افراد خيلي كم مي توانند به خانواده خودشان برسند. ضرورت دارد كه 15ساعت كاري آنان به 8 ساعت تقليل پيدا كند.
4819---0916
¤ روستاي مهدي آباد در فاصله 5 كيلومتري شوشتر واقع شده است. با اين حال مردم روستا از نبود آب آشاميدني و غيربهداشتي بودن فاضلاب و همچنين آسفالت نبودن كوچه ها رنج مي برند. تقاضاي رسيدگي داريم.
4819---0916
¤ از دولت تقاضا مي شود نظارت بر اصناف را از خرده فروشي ها شروع نكنند بلكه هميشه بايد درصدد خشكاندن ريشه بيماري بود. از عمده فروشها شروع كنيد.
0377---0919
¤ در تاريخ 24/11/90 سيب در ميدان تره بارهاي سطح شهر 1320 تومان بود و در تاريخ 25/11/90 به 2020 تومان با افزايش هفتصد توماني روبرو شد. وقتي با 124 تماس گرفتيم آنها نيز قيمت جديد را تاييد كردند. چطور شركت سامانه و بازرگاني ظرف 24 ساعت قيمت يك كيلو سيب را هفتصد تومان افزايش دادند؟!
ايرج نيكو
جوابيه روابط عمومي بانك مسكن
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 10/10/90 در خصوص «نرخ سود تسهيلات مسكن مهر»، به اطلاع مي رساند اعمال نرخ سود 12 درصد به تسهيلات مسكن مهر در شهرستان دامغان مربوط به بانك هاي تجارت و صادرات بوده و مربوط به بانك مسكن نمي باشد. ضمن اين كه شعب بانك مسكن در سراسر كشور براساس بخشنامه ها و دستورالعمل هاي صادره طرح مسكن مهر موظفند نسبت به اعمال نرخ سود اين تسهيلات كه 7 درصد در مراكز استان ها و 4 درصد در ساير شهرها مي باشد در چارچوب ضوابط و مقررات ذيربط اقدام نمايند.»
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 20/10/90، با عنوان «اتوبوس ها كفاف جمعيت را نمي دهد» به آگاهي مي رساند: خط 2634 (پايانه وليعصر- سعدي جنوبي) داراي 25 دستگاه اتوبوس سازماني مي باشد. چنانچه كمبود اتوبوس در ساعت خاصي موردنظر شهروند محترم مي باشد از طريق سامانه 1888 اعلام تا ضمن بررسي نسبت به اتخاذ تصميم مقتضي به منظور جلب رضايت مسافران اقدام گردد.»
جوابيه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 20/7/90 با عنوان «اطراف كارخانه سيمان شهرري كه مسكوني نيز مي باشد، آلوده است»، به آگاهي مي رساند: با توجه به مستندات موجود، برابر اندازه گيري هاي انجام شده از سوي شركت معتمد سازمان حفاظت محيط زيست، خروجي الكتروفيلترهاي خطوط توليد، كمتر از حد استاندارد است. در پايان لازم به ذكر است با توجه به اين كه مطالب عنوان شده كلي است در صورت وجود مشكل بهداشتي نشاني محل دقيقا اعلام شود تا توسط كارشناسان مجددا بررسي گردد.»
 



آيت الله نوري همداني: نامزدهاي اصلح را انتخاب كنيد

آيت الله نوري همداني گفت: مردم بايد در انتخاب افراد و نمايندگان حداكثر دقت را داشته باشند و نمايندگاني اصلح و دلسوز به مجلس بفرستند.
به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، روز چهارشنبه در درس خارج خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به در پيش بودن انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، خواستار حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي شد و اظهار داشت: هرچه مشاركت مردم بيشتر باشد تاثير بيشتري در عرصه هاي مختلف دارد. وي مردم را حامي و مدافع هميشگي نظام دانست و گفت: مردم مي خواهند نظام را تقويت و حمايت كنند، از اين رو انتخابات فرصتي بسيار مناسب جهت انجام وظيفه در اين راستا است. اين مرجع تقليد، طلاب و روحانيان را به نقش آفريني جهت حضور حداكثري مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توصيه و با بيان اينكه طلاب نبايد در برابر اين قبيل مسائل ساكت باشند، تصريح كرد: علما در قبال انتخابات وظيفه مهمي دارند و بايد مردم را آماده حضوري پرشور كنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم، حضور حداكثري مردم در انتخابات را نشان دهنده اهميت آنان به مسائل نظام و انقلاب دانست و تاكيد كرد: بايد تلاش شود كه مردم مشاركت حداكثري داشته باشند.

 



به زودي اجرا مي شود مصوبه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره رياست دانشگاه آزاد

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: به زودي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره رياست جديد دانشگاه را شاهد خواهيم بود.
مخبر دزفولي پس از پايان جلسه 707اين شورا در مصاحبه با خبرنگاران افزود: گزارش هيات 5 نفره كه با آقاي هاشمي ملاقات كرده بودند در جلسه ارائه شد و اين شورا تدابيري را به تصويب رساند كه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تسهيل و تسريع شود. وي گفت: اميدواريم تا هفته آينده اين مسير تسهيل شود و رياست جديد دانشگاه آزاد فعاليت خودش را آغاز كند. مخبر دزفولي تاكيد كرد: فرآيند اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به زودي به سرانجام خواهد رسيد. دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به اينكه موضوع تحليل وضع فرهنگي در دستور كار جلسه امشب اين شورا بود افزود: مجموعه سند مهندسي فرهنگي كه در شوراها و كارگروه هاي تخصصي تدوين نهايي شده از جلسه آينده در شورا بررسي خواهد شد و اميدواريم بخشي از اين سند در سال 90 به تصويب برسد. مخبر دزفولي گفت: وزير علوم آقاي دكتر احمدپور را به عنوان رئيس دانشگاه مازندران به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كرد كه اين شورا به وي راي اعتماد داد. در اين حال روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران ابلاغيه رئيس جمهور را در خصوص مصوبه انتخاب رئيس دانشگاه آزاد اسلامي منتشر كرد. متن اين ابلاغيه به اين شرح است: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي مصوبه تاييد انتخاب رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كه در جلسه 27 دي ماه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است براي اجرا ابلاغ مي شود: آقاي دكتر فرهاد دانشجو براساس راي هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي و به موجب تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مدت 4 سال به عنوان رئيس دانشگاه آزاد اسلامي انتخاب مي شوند. رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي محمود احمدي نژاد

 



كيهان سوء استفاده نكند ولي 25 بهمن حسابي گند زديم! (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به شبكه عنكبوت، تمام تقصيرهاي ناكامي ضدانقلاب در فراخوان 25 بهمن را به پاي شوراي هماهنگي سبز نوشت.
به دنبال بي اعتنايي مطلق مردم به فراخوان ياد شده، اغلب رسانه هاي جوگير شده ضدانقلاب، دچار نوعي شوك و انجماد شديد شده اند و ترجيح مي دهند در اين باره هيچ توضيحي ندهند. در اين ميان سايت بالاترين كه يكي از اركان بازارگرمي اخير ضدانقلاب بود، از مسئوليت خود شانه خالي كرده و با تخطئه شوراي هماهنگي مي نويسد: چرا از فراخوان راهپيمايي 25 بهمن شوراي هماهنگي استقبال نشد؟ و بلافاصله مي نويسد؛ هرگونه سوءاستفاده روزنامه كيهان و حسين بازجو از اين نوشته ممنوع است. متاسفانه روزنامه كيهان نوشته قبلي را كه در آن به شوراي هماهنگي راه سبز اميد انتقاد شده بود، منتشر كرد. ضمن اينكه همين جا اعلام مي كنيم هرگونه سوءاستفاده روزنامه كيهان و حسين بازجو از اين نوشته ممنوع است، دلايل عدم استقبال از فراخوان راهپيمايي 25 بهمن شوراي هماهنگي را اعلام مي كنيم؛ 1-عدم شناخت صحيح پاريس نشينان شوراي هماهنگي از فضاي داخل ايران 2- پراكندن فضاي نفرت و تفرقه در يك سال گذشته توسط اعضاي اين شوراي معجول در بدنه جنبش 3- ادعاي رهبري جنبش سبز توسط پاريس نشينان بي نام، اكثر فعالان جنبش را دلسرد كرده است.
بالاترين افزود: نتيجه اينكه با اين شكست مفتضحانه از اين پس شوراي هماهنگي نقشي در رهبري و هماهنگي جنبش سبز نخواهد داشت.
بالاترين در مطلب ديگري از قول يكي از همقطاران سرخورده نوشت: ديگر در دعوت هاي اين چنيني شركت نمي كنم. قرار نبود جنبش سبز صاحب داشته باشد و يك سري خودي و غيرخودي توش انجام بشه. قرار نبود چند نفر ناشناس شوراي راه سبز اميد بشوند و دهن من پوزه بند بزنند كه من بايد طرفي برم كه قرار است آنها ديكته كنند. قرار نبود خاتمي سر خون ريخته شده ما مذاكره كند و بگويد كه ما را ببخشيد. قرار نبود محسن كديور شال سبز به گردن بياندازد و شعار ما را كه به خاطرش جان داديم يك شبه تبديل كند به «هم غزه و هم لبنان». حمايت از موسوي انتخاب بين بد و بدتر بود. قرار نبود اصلاح طلب ها چند نفر را به آن ور آب بفرستند و ادعا كنند كه نماينده مخالفان و جنبش سبز هستند و به جاي ما صحبت كنند و براي ما تصميم بگيرند.
نويسنده ادامه مي دهد: من آدم شجاعي نيستم و قبل از رفتنم به تظاهرات تا صبح براي خودم گريه مي كردم و وصيت نامه مي نوشتم. ديگر براي معامله هاي پنهاني شما گريه نمي كنم و وصيت نامه نمي نويسم. من ديگر تظاهرات نمي كنم.
پايگاه اينترنتي خودنويس نيز زمان فعلي را بدترين زمان براي وزن كشي اپوزيسيون دانست و نوشت: ديروز روز 25 بهمن بود، به بيرنگي هرچه تمام براي پيوستن به راهپيمايي و اكسيون از روزها پيش شروع به تبليغ كرديم، كمرنگ تر از سال هاي پيش، در حالي كه يك سال از وقتي كه گفتيم «موسوي دستگير بشه، كروبي دستگير بشه، ايران قيامت مي شه» گذشت و ما اين ادعا را به معناي واقعي در يك سال گذشته نشان داديم(!) به جز پاي اينترنت نشستن و مثبت و منفي دادن به لينك هاي مختلف چه كرديم؟ پهلوي خوب است، مجاهدين بد، موسوي شجاع است، آنهايي كه به استكهلم رفتند بد هستند، اشرفيان بد، چه كرديم جز اين حرف ها؟
خودنويس ادامه مي دهد: با اين همه عزم راسخ و با اين همه شجاعت كه در حال حاضر در تك تك ما ديده مي شود، آيا اين زمان درستي براي وزن كشي بود؟ در آستانه انتخاباتي كه به هر شكل حكومت به ميزان نشان دادن در تلويزيون سياهي لشكر دارد، آيا اين اكسيون فقط و فقط به بهاي تضعيف جنبش نبود؟ كمي تفكر دوستان!


 



افشاگري مستند درباره سرسپردگي اپوزيسيون به اسرائيل (خبر ويژه)

«برخي لايه هاي اپوزيسيون با تشكيل نشست هايي در واشنگتن، لندن، پاريس، كلن و اخيرا استكهلم، به دنبال دريافت كمك هاي مالي و سياسي آمريكا، اسرائيل و چند كشور اروپايي هستند.»
اين مطلب را منوچهر صالحي از اعضاي اپوزيسيون خارج نشين عنوان كرد. وي در مقاله اي كه از سوي سايت هاي اخبار روز، ايران گلوبال، بالاترين و سايت بني صدر منتشر شده، تصريح مي كند: اكنون پروژه اپوزيسيون سازي دلالان سياسي در جريان است. در آمريكا هر دو حزب، امكاناتي را در اختيار بخشي از اپوزيسيون قرار مي دهد. موسسه هوور كه اتاق فكر حزب جمهوري خواه است در دوران جرج بوش، موسسه پروژه دموكراسي براي ايران را راه انداختند كه عباس ميلاني يكي از گردانندگان آن بود. در آن دوره موسسه هوور، با دعوت چند سياستمدار اصلاح طلب از ايران و نيز چند چهره اپوزيسيون خارج نشين، سميناري برگزار كرد. موقوفه كارنگي نيز كه اتاق فكر حزب دموكرات است، كار مشابهي را با حضور كساني چون كريم سجادپور و شهرام چوبين انجام مي دهد.
وي سپس به نقش لابي هاي صهيونيستي مقيم آمريكا در حمايت از اپوزيسيون برانداز مي پردازد و مي نويسد: نهادهايي نظير ايپك ظاهرا هيچ ربطي به اسرائيل ندارند اما با هدف تامين منافع اسرائيل به وجود آمده اند. يك نمونه از اقدامات اين مجموعه، راه اندازي «بنياد دموكراسي براي ايران» است. بنابر اسنادي كه هر كسي به آساني مي تواند به آنها دست يابد، اين بنياد در سال 1995 توسط كنت تيمرمن، پيتر رودمن، يوشوعا موراوچيك و با همكاري سازمان هاي مخفي صهيونيستي و آمريكايي تاسيس شد، يعني اين بنياد ساخته و پرداخته يهوديان آمريكايي و دولت اسرائيل است و بسياري از اعضاي هيئت مديره كنوني آن از مديران كنوني و پيشين «سيا» هستند. سرشناس ترين اعضاي هيئت مديره اين بنياد يكي ولسي است كه در گذشته مدير «سيا» و وزارت دفاع بود و ديگري فرانك گافني است كه در گذشته با سازمان هاي جاسوسي همكاري داشت. باز بنا بر همين اسناد، ديگر اعضاي هيئت مديره «بنياد دموكراسي براي ايران» به طور آشكار با «موساد» و منوشه امير كه در گذشته سخنگو و مدير راديو اسرائيل بود و اينك سايت فارسي زبان وزارت خارجه اسرائيل را اداره مي كند، رابطه دارند. رئيس كنوني اين بنياد تيمرمن است. هرچند بنا بر اساسنامه اين بنياد يكي از هدف هاي آن «پشتيباني از جنبش هاي دموكراتيك در ايران» است، اما حوزه كار اصلي آن دفاع بي چون و چرا از منافع اسرائيل در خاورميانه است.
در ادامه اين نوشته مستند و تحليلي آمده است: اين بنياد در گذشته بودجه هايي را در اختيار برخي از «جوجه روشنفكران» ايران قرار داد تا بتوانند با نوشتن نوشتارها و كتاب هايي چهره رژيم جمهوري اسلامي را كريه تر بنمايانند. برخي از اين «جوجه روشنفكران» حتي به اسرائيل سفر كردند و فيلم هايي درباره پيشرفت هاي چشمگير دموكراسي در اسرائيل ساختند، بي آن كه در نوشته ها و فيلم هاي خود به اين حقيقت ساده اعتراف كنند كه اين «دولت دمكراتيك»، دولتي استعمارگر است و در سركوب جنبش رهايي بخش مردم فلسطين از سياست هاي سركوب نازي ها مبني بر جريمه همگاني بهره مي گيرد و برخلاف قوانين بين المللي، قوم زدايي و در سرزمين هاي اشغالي شهرك سازي مي كند و يكي از وظايف اين بنياد متهم ساختن رژيم اسلامي به تروريسم است، زيرا رژيم ايران از حماس در فلسطين و حزب الله در لبنان پشتيباني مي كند.
نويسنده كه سوابق عضويت با جبهه ملي، كنفدراسيون و برخي گروه هاي چپ را دارد، درباره فعاليت هاي بنياد مورد اشاره توضيح مي دهد: «حوزه ديگر مربوط مي شود به فعاليت هسته اي رژيم اسلامي. از زماني كه اين بنياد به وجود آمده است، به طور مستمر مي كوشد فعاليت هسته اي ايران را به خطري براي تمامي بشريت بدل سازد. اين بنياد در سال هاي گذشته كوشيد بخشي از نيروهاي اپوزيسيون خارج نشين را در رابطه با منافع اسرائيل متحد و متشكل سازد. همچنين با كمك اين بنياد براي اقدام هاي مختلف ايران چند سازمان سياسي ساخته شدند. برخي از اين سازمان ها با برخورداري از كمك هاي مالي ايالات متحده آمريكا، اسرائيل، جمهوري آذربايجان و كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس حتي كوشيدند در برخي از استان هاي ايران به مبارزه مسلحانه دست زنند و در اين زمينه هنوز هم كم و بيش كوشايند.»
منوچهر صالحي در ادامه نوشت: در راستاي آلترناتيوسازي به ياري «بنياد دمكراسي براي ايران» سمينارهاي برلين، لندن و پاريس برگزار شدند. كنفرانس پاريس را حتي تيمرمن و منوشه امير افتتاح كردند. اما آن تلاش ها بي نتيجه ماند، زيرا امكان «تعويض رژيم» بيشتر به خواب و خيال شباهت داشت تا با واقعيت. آنچه تاكنون آشكار شده است، گويا هزينه نشست شهر كلن را كه در آن 82 تن شركت كرده بودند، بنياد وابسته به كنت تيمرمن پرداخته است.
وي با تصريح بر اينكه ايران در حوزه هاي علمي و فناوري، خط قرمزها و انحصارهاي غرب را شكسته، تاكيد مي كند: يكي از اين «خطوط قرمز» جلوگيري از انتقال دانش هاي بنياني صنايع كليدي مدرن به كشورهاي در حال رشد و به ويژه كشورهايي است كه به دليل ايدئولوژي هاي ديني- سياسي مي خواهند «مستقل» از خواست ها و منافع دولت هاي امپرياليستي عمل كنند. كشورهاي امپرياليستي همچنين با برخورداري از همه امكانات خود مي كوشند از انتقال دانش هايي به كشورهاي «ياغي» جلوگيري كنند پس هرگاه از منافع دولت هاي امپرياليستي به وضعيت كنوني ايران بنگريم، رژيم جمهوري اسلامي توانسته است طي چند سال گذشته از اين «خط هاي قرمز» فراتر رود. از يك سو رشد دانش در ايران در سال گذشته در مقايسه اي با ديگر كشورهاي جهان 1100 درصد بود و از سوي ديگر ايران توانست با برخورداري از دانش هاي بنياني در غني سازي اورانيوم، توليد ميله هاي سوخت اتمي، پرتاب ماهواره و توليد موشك به پيشرفت هاي خيره كننده اي دست يابد.
نويسنده اين گزارش، آلترناتيوسازي را سياست 30 ساله آمريكا و غرب عليه جمهوري اسلامي عنوان كرد و نوشت: يك سال پس از انقلاب كوشش شد رژيم را با چند كودتا سرنگون سازند. اما پس از شكست كودتاي نوژه و نوميدي از پيروزي كودتاهاي ديگر، پروژه جنگ فرسايشي را با تجاوز نظامي عراق به ايران پياده كردند. هرچند 8 سال جنگ ويرانگر سرانجام موجب نوشيدن «جام زهر» شد، اما آشكار گشت كه رژيم اسلامي با داشتن پايگاه توده اي در ميان روستائيان و مردم تهي دست شهري درخت بي ريشه نيست كه بتوان آن را با كودتا و يا جنگ سرنگون ساخت. كشورهاي غربي در سي سال گذشته با دادن پول به سياست مردان گريخته از ايران كوشيدند سازمان سياسي «آلترناتيوي» را به وجود آورند كه حاضر به پذيرش منافع آنها در منطقه و ايران باشد. همچنين امكانات مالي و نظامي كلاني را در اختيار «مجاهدين»، سازمان هاي كرد و... قرار دادند تا مسلحانه عليه رژيم مبارزه كنند. در چند سال اخير چندين سازمان قومي رنگارنگ نيز چون «پژاك»، «جندالله» و «الاحواز» با پول و امكانات لجستيكي غرب، اسرائيل و كشورهاي عربي جنوب خليج فارس با هدف بي ثبات كردن اوضاع داخلي ايران به وجود آمدند، بي آن كه نتيجه دلخواه را به بار آورند.
وي با اشاره به نشست مخفيانه استكهلم نوشت: اين نخستين بار نيست و آخرين بار نيز نخواهد بود كه دولت هاي امپرياليستي و اسرائيل با دادن امكانات مالي و رسانه اي به مشتي «سياست باز» حرفه اي، يعني كساني كه سياست را به كالا تبديل كرده و با آن داد و ستد مي كنند و از اين راه به ثروت هاي كلان رسيده اند و در خانه هاي چند ميليون دلاري در اروپا و آمريكا مي زيند، مي كوشند سازماني شبيه آنچه در ليبي و سوريه به وجود آوردند، براي ما ايرانيان نيز به وجود آورند. به عبارت ديگر، بخشي از چهره هاي «اپوزيسيون» كه در رسانه هاي ايراني برون مرزي با مردم ايران سخن مي گويند و مي خواهند دمكراسي و سكولاريسم را در ايران متحقق سازند، دلال و مزدبگير محافل امپرياليستي و اسرائيل است. از جمله سازمان مجاهدين] منافقين[ و سلطنت طلب ها و ساير دلالان. آنها پايگاهي در ميان مردم ندارند و بنابراين به غرب آويخته اند و فعاليت هسته اي را ماجراجويي مي نامند و حمله به ايران را توجيه مي كنند و تازگي هم با بي شرمي جاسوسي را كاري مشروع قلمداد مي كنند. كارگردان هاي سمينارهاي رنگارنگ، همين دلالان سياسي اند اما براي آن كه رد پايشان ديده نشود، هميشه مشتي آدم هاي ساده لوح را كه مي پندارند آدم هاي سياسي بسيار «مهمي» هستند، به اين سمينارها به مثابه «سياهي لشكر» دعوت مي كنند و هزينه رفت و آمد و هتل آنها را از بودجه هاي كلاني كه از اين و آن دولت امپرياليستي گرفته اند، مي پردازند و چنين مي نمايانند كه گويا اين افراد نيز در تعيين آنچه بايد به وجود آيد، نقشي دارند. حال آن كه اين گونه سمينارها هميشه براي پروژه هاي از پيش تعيين شده برگزار مي شوند.
منوچهر صالحي، بنياد اولاف پالمه و موسسه «ايده آ» را كه ميزبان نشست استكهلم بودند به لحاظ بودجه اي وابسته به آمريكا و اروپا توصيف كرد و نوشت: چندي پيش نشست مشابهي در لندن از سوي مركز مطالعاتي عربي- ايراني ]نوري زاده[ برگزار شد كه بودجه آن را عربستان سعودي تامين مي كند. بدين ترتيب دولت واپس گراي عربستان دلش براي دمكراسي در ايران تنگ شده بود. سمينار آوريل آينده در واشنگتن نيز وضعيت مشابهي دارد و مدعوين همان افراد كلن و استكهلم هستند؛ عده اي سياهي لشكر و عده اي دلال پشت پرده.

 



متهم به قتل ندا آقا سلطان دوباره در تل آويو آفتابي شد (خبر ويژه)

يك كلاهبردار متهم به مشاركت در قتل ندا آقاسلطان، همچنان مشغول كاسه ليسي و شيادي است.
كاسپين ماكان كه براي دومين بار و به فاصله دو سال به تل آويو رفته بود، نامزد ندا آقاسلطان بود و بعد همراه فردي به نام آرش حجازي كه سرصحنه قتل حاضر بود، متهم اين جنايت هستند. اين دو نفر با فاصله اندكي از ايران گريختند و از انگليس سردرآوردند. چند ماه بعد كاسپين ماكان به فلسطين اشغالي رفت و با پرز رئيس كودك كش رژيم صهيونيستي ملاقات كرد. پرز علناً گفته بود كه اپوزيسيون سبز به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگد.
اين كلاهبردار متواري در مصاحبه با راديو اسرائيل ادعا كرده كه در تورنتو به سر مي برد اما به خاطر عوامل حكومت ايران در اين شهر، از وضعيت خود چندان راضي نيست. وي مي گويد «تورنتو به جايگاه دوم عوامل و مزدوران حكومت تبديل شده است. اعتراض برخي روشنفكران عليه سفر من به اسرائيل و ملاقات با شيمون پرز خيلي عجيب نيست. آنها عوامل رژيم هستند.
يادآور مي شود كاسپين ماكان به خاطر كلاهبرداري هايش به شدت از سوي طيفي از گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت.

 



راديو فرانسه: جبهه متحد و جبهه پايداري هر دو تابع رهبري هستند (خبر ويژه)

تحليل گران راديو فرانسه معتقدند جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان با وجود اختلاف هاي سليقه اي، هر دو در تبعيت از رهبري و برخورد با جريان هاي برانداز متفق القول هستند.
رضا عليجاني از عناصر فراري وابسته به گروهك ملي- مذهبي به راديو فرانسه گفت: جبهه پايداري يك گفتمان اقتدارگرا را دنبال مي كند. اين ها پيروان رهبري هستند و جبهه متحد اصولگرايان كه تشكيلات سنتي جريان اصولگرايي را دربر گرفته، داراي يك گفتمان فقاهتي است و اختلاف چنداني بين آنها نيست.
مهدي خلجي نيز به اين رسانه فرانسوي گفت: من موافقم با آقاي عليجاني كه اختلاف نظر چنداني بين دو گروه نيست. اما يك قدم پا را فراتر مي گذارم و مي گويم حتي نمي توان يكي از اين دو جريان را فقاهتي و ديگري را اقتدارگرا معرفي كرد؛ هر دو جريان از نظر نوع نگاه به فقاهت و به اقتدار سياسي كمابيش يكسان هستند.
در ادامه اين ميزگرد عليجاني خاطرنشان كرد: سياستگذار و خط دهنده اصلي رهبري است و اين دو جبهه هم دو بال هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14