(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مهدوي كني: احتمال مشاركت 80 درصدي مردم در انتخابات مجلس
 افساد في الارض ، اتهام 5 متهم فساد بانكي
غرب تحريم كرد خودمان ساختيم دستاوردهاي جديد هسته اي رونمايي شد
بهانه تراشي براي سكوت
پانه تا: اسرائيل هرگز قصد حمله به ايران را نداشته است
كوتاه از انتخابات
افشاي پشت پرده اقدامات عربستان عليه ايران انتقاد اصلاح طلبان را برانگيخت
نمايش فيلم «جعبه موسيقي» از سوي انجمن روزنامه نگاران



مهدوي كني: احتمال مشاركت 80 درصدي مردم در انتخابات مجلس

رئيس مجلس خبرگان از احتمال مشاركت 80 درصدي مردم در انتخابات آتي مجلس خبر داد.
آيت الله مهدوي كني در نشست مشترك هيات رييسه و روساي كميسيون هاي مجلس خبرگان رهبري كه بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد، گفت: علما، مراجع، ائمه جماعات و شاگردان امام (ره) در دوران انقلاب فداكاري هاي زيادي كرده اند تا اين انقلاب به ثمر رسيد.
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه «انقلابيون دو دسته هستند» افزود: يك دسته از انقلابيون مانند انقلابيون صدر اسلام هستند كه انقلاب را بر پيامبر مقدم داشته اند و در نتيجه به سخنان پيامبر گوش ندادند. دسته دوم، عده اي هستند كه مسلمان واقعي محسوب مي شوند و انقلابي بودن آن ها در ذيل اسلام است. در انقلاب اسلامي ما هم چنين چيزي مشاهده شد به طوري كه برخي امام را دوست داشتند چون امام انقلابي بود و در نتيجه وقتي ديدند كه انقلاب مطابق ميل شان نيست، جدا شدند.
آيت الله مهدوي كني رهبري در ادامه سخنان خود به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه «انتخاباتي كه در پيش داريم بسيار مهم است» افزود: دليل اهميت اين انتخابات، نگاهي است كه دشمنان و ديگران به انتخابات ما دارند. آن ها از ماه ها قبل به دنبال اين بودند كه نشان دهند مردم با انتخابات مخالف هستند، ولي مردم همان طور كه در 22 بهمن حضور جشمگير داشتند حتما در پيروي از امام و رهبري در انتخابات مجلس شركت مي كنند.
مهدوي كني اضافه كرد: درخواست مجلس خبرگان از كانديداهاي انتخابات مجلس اين است كه طوري برخورد كنند كه مردم با علاقه در پاي صندوق هاي حاضر شوند و مراقب باشند كه طوري تبليغات نكنند كه مردم را فراري دهند.
وي با بيان اين كه «بدون تخريب هم مي شود رقابت كرد» افزود: همه با هم كاري كنيم كه دل ها به سوي انتخابات بيايد و مردم با نشاط به سوي صندوق ها روانه شوند و مشاركتي بيش از مشاركت در انتخابات سال 88 را شاهد باشيم تا دشمن ناراحت و نااميد شود.
رييس مجلس خبرگان رهبري همچنين خاطرنشان كرد: غير از اين كه بايد افراد صالح به مجلس بيايند، حضور گسترده مردم در انتخابات بسيار مهم است، ولو اين كه به كانديداي ما راي ندهند. مردم بايد به طور گسترده در پاي صندوق هاي راي حضور پيدا كنند چراكه اين حضور نشان مي دهد انقلاب، اسلام و رهبري را قبول دارند و از اسلام پشتيباني مي كنند.
مهدوي كني در پايان ابراز اميدواري كرد كه در انتخابات آتي مجلس مشاركت بيش از 80 درصد را از سوي مردم شاهد باشيم.

 



رئيس قوه قضائيه خبر داد
 افساد في الارض ، اتهام 5 متهم فساد بانكي

رئيس قوه قضاييه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را «باشكوه و موجب ياس و نااميدي دشمنان نظام اسلامي ايران» توصيف كرد و گفت: راهپيمايي 22 بهمن نشان داد كه مردم و گروه هاي مختلف با وجود اختلاف سليقه و نظر، در دفاع از اصل نظام اسلامي هيچ اختلافي ندارند و پشتيبان قاطع نظام هستند.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با تقدير از حضور قاطع و باصلابت و توام با بصيرت و آگاهي قشرهاي مختلف مردم در راهپيمايي 22 بهمن اعلام كرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي انشاالله امتداد حضور آگاهانه و باصلابت مردم در راهپيمايي 22 بهمن را در انتخابات مجلس شوراي اسلامي محكم تر و باصلابت تر از هر انتخاباتي مشاهده خواهند كرد.
وي افزود: دشمنان نظام و كشورهاي غربي به خوبي دريافته اند كه حضور مردم در صحنه هاي دفاع از انقلاب و كشور و رهبري نظام خود هميشگي است و تبليغات منفي دشمنان اثري در استقامت و حضور مردم ايران نخواهد داشت.
آملي لاريجاني با اشاره به تلاش دشمنان پيش و پس از برگزاري راهپيمايي 22 بهمن براي مايوس نشان دادن مردم و كمرنگ جلوه دادن حضور آنان در راهپيمايي اظهاركرد: حضور مردم در راهپيمايي22 بهمن پيام روشني داشت و به غربي ها نشان داد كه مردم همواره اتحاد، همدلي و انسجام خود را حفظ و از نظام و كيان اسلامي و ارزش هايي كه براي آن انقلاب كرده اند دفاع خواهند كرد و تلاش غربي ها براي تهاجم فرهنگي در ايران را بي اثر خواهند كرد.
رييس قوه قضاييه افزود: غربي ها به خوبي دريافته اند كه تحريم ها و تهديدهاي آنان در عزم، اراده، انسجام و بصيرت مردم مسلمان ايران تاثيري ندارد.
آملي لاريجاني تاكيد كرد اميدواريم در صحنه انتخابات نيز اين حماسه باشكوه بارديگر تكرار شود.
وي با اشاره به اين كه تشخيص افراد اصلح و راي دادن به آنان بسيار مهم است، افزود: با اين حال حضور گسترده مردم در انتخابات بسيار عميق تر و مهم تر است و به دنيا نشان خواهد داد كه نظام اسلامي ايران برپايه راي مردم است و امور كشور برحسب راي مردم در جريان است.
آملي لاريجاني تاكيد كرد: برخلاف تمام تبليغات بوق هاي تبليغي صهيونيستي و استكباري درخصوص مسائل مربوط به حقوق بشر و انتخابات در ايران، به طور ميانگين سالي يك بار انتخابات در كشورمان برگزار مي شود در حالي كه برخي كشورهاي مورد حمايت غربي ها تا به حال رنگ هيچ انتخاباتي را به خود نديده اند و ما متاسفيم كه نظام هاي صهيونيستي و استكباري با قدرت هاي شيطاني خود كشور و نظام ما را به عدم رعايت حقوق بشر و دموكراسي متهم مي كنند.
رييس قوه قضاييه اظهاركرد: ملت و نظام اسلامي ايران با توكل بر خدا تمام فشارها را با حضور در صحنه هاي حساس خنثي خواهند كرد و حضور در انتخابات مجلس يكي از مسيرهاي عبور از فشارها و توطئه هاي دشمنان است.
وي با تاكيد بر اين كه دستگاه قضايي نيز در كنار ساير دستگاه هاي اجرايي و نظارتي مشغول انجام وظيفه درخصوص روند برگزاري انتخابات است به فعاليت ستادهاي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي در قوه قضاييه اشاره كرد و گفت: متاسفانه اخباري درخصوص تخلف انتخاباتي و تبليغات پيش از موعد برخي كانديداها و گروه ها گزارش شده است و بر همين اساس اعلام مي كنيم تمام كانديداها و هواداران آنها بدانند كه قوه قضاييه در اسرع وقت به تخلفات و جرايم انتخاباتي در چارچوب قانون رسيدگي مي كند.
رييس قوه قضاييه در ادامه به برگزاري دادگاه 32 نفر از متهمان فساد مالي اخير اشاره كرد و افزود: بعد از وقوع چنين فسادي كه موجب تاسف و تاثر همه مسئولان و مردم شد، انشاءالله با رسيدگي قاطع، سريع و عادلانه دستگاه قضايي، مرهمي بر جراحات افكار عمومي در اين زمينه گردد.
آملي لاريجاني با اشاره به كيفرخواست تهيه شده براي 32 نفر از متهمان فساد مالي افزود: 5 نفر از متهمان اين پرونده حسب كيفرخواست صادرشده مصداق ماده يك و دو قانون اخلالگران نظام اقتصادي كشور و نيز ماده چهار قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء و اختلاس و كلاهبرداري كه مربوط به مفسدان في الارض است، تشخيص داده شده اند و درخواست مجازات هاي مربوط در اين خصوص شده است.
رييس قوه قضاييه از تمامي تلاش هايي كه تاكنون براي بررسي دقيق و موشكافانه در اين پرونده انجام شده تقدير كرد و اظهاركرد: دستگاه قضايي براساس مدارك و اسناد معتبر به اين پرونده و تمام پرونده ها رسيدگي خواهد كرد و هرگز اسير تبليغات و جنجال ها نخواهد شد و همين مساله يعني لزوم دقت و دستيابي به اسناد و مدارك موجب طولاني شدن رسيدگي به اين پرونده شد.
آملي لاريجاني افزود: در اين پرونده عده زيادي احضار شدند و از 110 نفر كه اتهام داشتند تحقيقات لازم انجام گرفت كه در نهايت 32 نفر با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست جهت رسيدگي به دادگاه معرفي شدند.
رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: دادگاه اين متهمان برحسب موازين شرعي و قانوني تشكيل خواهد شد و متهمان و وكلاي آنان طبيعتاً از خود دفاع خواهند كرد و اميدواريم راي مناسب و عادلانه اي در اين خصوص صادر شود.
وي گفت: مردم بايد ببينند و بدانند كه نظام و دستگاه قضايي در برخورد با كساني كه به دنبال فساد اقتصادي هستند و قصدشان كسب ثروت هاي بادآورده است، برخورد جدي و قاطع خواهد كرد و به افراد ديگري هم كه در پي رانت خواري و ويژه خواري هستند توصيه مي شود مانند بقيه مردم به دنبال روزي حلال باشند و از رانت خواري و تخلفات اقتصادي پرهيز بكنند چرا كه عاقبت رانت خواري آنان گرفتاري در چنگال قانون خواهد بود.
پس از سخنان «آيت الله آملي لاريجاني» در جلسه مسئولان عالي قضايي، سامانه جامع آماري قوه قضاييه موسوم به «سجا» از سوي رئيس قوه قضاييه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
آملي لاريجاني هم چنين با تاكيد بر ضرورت وجود نظام آماري دقيق مربوط به پرونده هاي قضايي و نيز استفاده از فناوري هاي نوين اطلاعاتي، در مديريت و نظارت قضايي به تلاش هاي چندسال اخير قوه قضاييه در استفاده از فناوري هاي نوين اطلاعاتي اشاره كرد و گفت: اميدواريم در آينده نزديك مراجعان به دستگاه قضايي بتوانند از طريق سامانه هاي طراحي شده در قوه قضاييه، پرونده هاي خود را پيگيري و از روند و مراحل رسيدگي به پرونده خود آگاهي يابند.

 



غرب تحريم كرد خودمان ساختيم دستاوردهاي جديد هسته اي رونمايي شد

دكتر محمود احمدي نژاد، بعد از ظهر ديروز به سايت رآكتور تهران رفت تا راه اندازي و بهره برداري از چند پروژه هسته اي جديد را كليد بزند. بارگذاري صفحه سوخت اورانيوم 20 درصد، رونمايي از سانتريفيوژهاي نسل جديد و افزايش تعداد سانتريفيوژها، سه گام جديد جمهوري اسلامي ايران در راستاي فعاليت هاي صلح آميز هسته اي بود كه همزمان روز گذشته اعلام شد.
رئيس جمهور پس از ورود به سازمان انرژي اتمي در مقابل شهداي هسته اي كشور اداي احترام كرد و بعد از آن اولين مجتمع سوخت 20% ساخت داخل مورد بهره برداري قرار گرفت و در قلب راكتور جاي گرفت. به گزارش كارشناسان سازمان انرژي اتمي، در ابتدا كليه آزمون هاي لازم با نمونه تك صفحه سوخت اورانيوم طبيعي و 20 درصد به طور كامل انجام و پس از طي مراحل عملياتي لازم و اطمينان از عدم نشت سوخت اقدام به توليد اولين مجتمع سوخت صفحه اي مورد نياز راكتور تهران با غناي 20 درصد شد. در نهايت پس از انجام آزمون هاي موردنياز ابعادي، مكانيكي و عملكردي نظير اندازه گيري زمان سقوط ميله هاي كنترل در هوا و آب امروز جهت تعيين ميزان راكتيويته مثبت و نيز تعيين نقطه بحرانيت در قلب راكتور تهران بارگذاري مي شود. اين مجتمع سوخت كه از نوع كنترلي است جهت آزمون بلندمدت و بهره برداري در راكتور تهران جهت توليد راديوداروها به طور همزمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با راه اندازي خط توليد اين مجتمع سوخت و بهره برداري در راكتور تهران كليه راديو داروهاي مورد نياز كشور در داخل تامين و از خروج ارز جلوگيري خواهد شد.
بدين ترتيب آخرين گام موثر در تكميل فرآيند چرخه سوخت هسته اي؛ يعني ساخت سوخت و بارگذاري مجتمع هاي سوخت در داخل قلب راكتور توسط متخصصين هسته اي كشور برداشته شد.
راه اندازي ماشين هاي نسل جديد
در ادامه مراسم رئيس مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن(نطنز) از طريق ويدئو كنفرانس با مراسم تهران ارتباط برقرار كرد تا از راه اندازي ماشين هاي نسل جديد غني سازي خبر دهد.
وي سخنان خود را با ياد و خاطره شهيد مصطفي احمدي روشن آغاز كرد و در ادامه گفت: ارتقاي 50% توان جمهوري اسلامي ايران در توليد اورانيوم 5/3 درصد و بهره برداري از اولين زنجيره هاي غني سازي اورانيوم با سانتريفيوژهاي نسل جديد، نتيجه تلاش هاي فرزندان شما و هديه اي است به پاس قدرداني از استقامت و استواري هم ميهنانان هميشه سرافراز.
وي ظرفيت بالاي خوراك دهي به ميزان 3 برابر ماشين هاي قبلي، افزايش توان جداسازي، كاهش تعداد قطعات ماشين، بومي سازي تكنولوژي ساخت ماشين، خودكفايي در تامين قطعات و استفاده از روتورهاي كامپوزيتي به جاي روتورهاي فلزي به كار رفته در نسل اول ماشين هاي سانتريفيوژ را از جمله مزاياي ماشين هاي نسل جديد اعلام كرد.
گفتني است پدر و مادر شهيد احمدي روشن و همسر شهيد مسعود عليمحمدي با حضور درسايت غني سازي نطنز در اين مراسم شركت داشتند.
احمدي نژاد: امروز در ايران 9 هزار سانتريفيوژ در حال چرخش است
رئيس جمهور در اين مراسم گفت: حدود دو سال و نيم پيش نامه اي به آژانس نوشتيم، مبني بر اين كه سوخت رآكتور تهران در حال اتمام است و آژانس بايد طبق مقررات و آيين نامه ها و ضوابطش به ما سوخت بدهد و در مقابل، پولش را بگيرد.
وي افزود: در آن دوران تنها وعده بررسي را دادند كه در نهايت بررسي شان به اين موضوع تبديل شد كه با دو سه كشوري كه مي توانند سوخت توليد كنند و يا موثر در روند توليد و تحويل آن باشند، گفت وگو و تفاهم كنيم. در واقع به يك مدلي اين موضوع انساني را به مسائل هسته اي ايران چسباندند. اين در حالي است كه اين رآكتور، يك رآكتور تحقيقاتي براي توليد دارو است.
رييس جمهور در ادامه توضيح داد: اين داروها براي شناخت مريضي ها است و بسياري از اين داروها بايد بلافاصله بعد از توليد مصرف شوند؛ چرا كه امكان نگهداري آنها وجود ندارد.
احمدي نژاد يادآور شد: سرانجام تفاهمي شد و بهانه هايي آوردند و زيرش زدند و قطعنامه صادر كردند. سپس بيانيه تهران صادر شد و دوباره سر و صدا كردند تا شرايط امروز به وجود آمد. علت اين سر و صداها در آن برهه آن بود كه آنها مي خواستند، اين تامين نياز ملت ايران را به عنوان يك اهرم سياسي استفاده كنند و در همين راستا مسائلي را به ما تحميل كنند كه استقلال و حركت علمي ما را مخدوش مي كرد.
وي گفت: آنها مدام مي گفتند كه بايد متوقف كنيد، اما چه چيزي را بايد متوقف مي كرديم؟ در همان برهه در جلسه اي در 20 فروردين سال 89 به آنها گفتيم در صورتي كه سوخت 20 درصد را به ما ندهيد، اين رآكتور متوقف مي شود؛ در حالي كه بايد اين رآكتور را سرپا نگه داريم. از اين رو مطمئنا اگر سوخت را به ما ندهيد، آن را خواهيم ساخت.
رييس جمهور خاطرنشان كرد: به لطف خدا امروز اين سوخت آماده شده و درون رآكتور قرار گرفت و به ملت ايران و شهداي عزيز تقديم شد و ما يك گام بلند ديگر در عرصه ي هسته اي پيش رفتيم.
رييس جمهور در ادامه سخنان خود از افزايش 50 درصدي ظرفيت توليد اورانيوم 5/3 درصد خبر داد و گفت: تاكنون شش هزار سانتريفيوژ مشغول كار بود كه سه هزار سانتريفيوژ ديگر به آن اضافه و در مجموع 9 هزار سانتريفيوژ شد.
احمدي نژاد افزود: زماني مذاكره كننده هاي ما مي گفتند اجازه دهيد كه ما لااقل كار تحقيقاتي انجام دهيم، ولي به آنها مي گفتند، نمي شود و اين، همان زورگويي، بي ادبي و خودخواهي است كه شاهديم، اما امروز همان ها چشمشان را باز كنند و ببينند كه در ايران 9 هزار سانتريفيوژ در حال چرخش است.
وي با بيان اين كه همه اين سانتريفيوژها با طراحي و ساخت ايراني است، خاطر نشان كرد: ممكن است چند قطعه هم از جايي ديگر بياوريم كه البته باز هم در آن خلافكاري و تخريب خواهند كرد، ولي آنها را هم بچه هاي ما خواهند ساخت.
رييس جمهور با اشاره به سومين دستاورد كشور در زمينه انرژي هسته اي كه امروز از آنها رونمايي شد، گفت: دستاورد سوم، سانتريفيوژهاي نوع جديدي است كه ظرفيت آنها سه برابر نوع قبلي است، يعني اگر 9 هزار سانتريفيوژ از نوع جديد نصب كنيم، به اندازه 27 هزار سانتريفيوژ قبلي غني سازي مي كند، يعني در اين صورت عملا كار 36 هزار سانتريفيوژ از نوع قبلي انجام خواهد شد.
وي در ادامه بر ضرورت ساخت چند راكتور در كشور تاكيد كرد و گفت: يكي از كارهايي كه امروز براي كشور ضروري است و سازمان انرژي اتمي بايد براي آن برنامه ريزي كند، اين است كه چند راكتور در چند نقطه كشور بسازيد و داروهاي مورد نياز مردم را تحويل دهيد.
رييس جمهور با بيان اين كه تجهيزات كنترلي، آزمايشي و طراحي قطعات در داخل كشور انجام مي شود و ما زيرساخت ها و دانش لازم را در اين زمينه داريم، افزود: قبلا پيش بيني شده بود كه در چهار نقطه كشور راكتورهايي ساخته شود كه هم كارهاي آزمايشي و تحقيقاتي در آنها انجام شود و هم راديوداروهاي مورد نياز كشور را در آنها توليد كنيم.
احمدي نژاد از تلاش هاي دست اندركاران سازمان انرژي اتمي كشور تقدير و تشكر كرد و افزود: برخي فكر كردند، اگر ترور كنند، شما را سست خواهند كرد، ولي كسي در ايران از ترور شدن نمي ترسد. البته وظيفه مسئولان اين است كه از تمام متخصصان و دانشمندان درجه يك كشور به طور كامل حفاظت كنند و من از همين جا بر اين مساله تاكيد مي كنم. آنها به اوج و قله رسيدند و ماندگار شدند و ما ضرر كرديم كه آنها را از دست داديم. بايد دانشمندان را حفظ كنيم، ولي ديگران فكر نكنند كسي در ايران از اين مسائل مي ترسد.
تغيير نام مراكز هسته اي
همچنين در مراسم روز گذشته سازمان انرژي اتمي نام سايت ها و مراكز هسته اي خود را به نام شهداي هسته اي تغيير داد. مجتمع غني سازي فردو به نام شهيد دكتر مسعود علي محمدي تغيير نام يافت، سايت هسته اي تهران به نام شهيد دكتر مجيد شهرياري، مجتمع پژوهش و فن آوري سايت تهران به نام شهيد مهندس داريوش رضايي نژاد، مجتمع غني سازي نطنز به نام شهيد احمدي روشن و مجتمع غني S8 سايت نطنز به نام شهيد رضا قشقايي به پاسداشت خون اين شهيدان تغيير نام يافت.

 



بهانه تراشي براي سكوت

پيش از هر چيز بايد به اين نكته توجه كنيم كه هر يك از ما بايد نسبت به مسائل اعتقادي خود جدي تر عمل كند. همه ما معتقديم كه هر سخني كه بر زبان مي رانيم و يا هر عملي كه انجام مي دهيم، در نامه اعمالمان ثبت مي شود و روزي بايد پاسخگوي آن باشيم: ما يلف ظ م ن قول لّا لديه رق يأ عت يأ؛(ق/18)]آدمي[ هيچ سخني را به لفظ درنمي آورد مگر اينكه مراقبي آماده نزد اوست ] و آن را ضبط مي كند[. علي رغم اين حقيقت، برخي در هنگام سخن گفتن غافل مي شوند و گاهي عصبانيت و گاهي هم انگيزه هاي ديگر باعث مي شود تا آنها به درستي توجه نداشته باشند كه چه مي گويند. اينان از حضور خداوند و كاتبان الهي غفلت مي ورزند و اين همان نقطه ضعفي است كه پيش روي انسان قرار دارد.
به حسب آنچه از بسياري آيات شريفه قرآن كريم استفاده مي شود، عمده لغزش انسان ها، در هر مرتبه اي از لغزش و حتي در آنجا كه به اسفل سافلين هم رسيده است، ناشي از همين نقطه ضعف، يعني غفلت است. درآيه شريفه: «همانا كساني كه از راه خدا منحرف مي شوند، به ]سزاي[ آنكه روز حساب را فراموش كرده اند، عذابي سخت خواهند داشت؛ و آسمان و زمين و آنچه را كه ميان اين دو است به باطل نيافريديم، اين گمان كساني است كه به كفر گرويدند، پس واي از آتش بر كساني كه كافر شده اند»(ص/27)،و نيز آيه: « همانان كه دين خود را سرگرمي و بازي پنداشتند و زندگي دنيا مغرورشان كرد، پس همان گونه كه آنان ديدار امروز خود را از ياد بردند و آيات ما را انكار مي كردند، ما ]هم[ امروز آنان را از ياد مي بريم»(اعراف/51)، بر اين نكته تأكيد شده است كه گمراهان به سبب نسيانشان راه انحرافي را مي پيمايند.
اگر هر يك از انسانها در تمام كارهاي خود به ياد داشته باشند كه ناظري وجود دارد كه اعمال آنان را ضبط و ثبت مي كند و تمام افراد بايد در قبال كارهاي خود پاسخگو باشند، قطعاً بيش از پيش، مراقب اعمال خود خواهند بود. البته در دنيا ممكن است اگر كسي مورد سؤال قرار گيرد، از خود جوابي بتراشد و بهانه يا توجيهي براي كار خود بيابد؛ ممكن است اين قدرت توجيه به حدي باشد كه حتي كسي خود را نيز فريب دهد. ولي ترديدي نيست آن كسي را كه آگاه به درون اشخاص است، نمي توان فريب داد و در مقابل او توجيه تراشيد. او قبل از اين كه كسي سخني را بر زبان آورد، آن را مي داند و از انگيزه آن سخن آگاه است. در وصيت حضرت لقمان (ع) به فرزند خويش نيز آمده است: أخل ص العمل فنّ الناق د بصيأ؛(1) عمل خود را خالص گردان، چرا كه آن حسابگر، بيناست.
اين مطلب را بايد جدي گرفت و اطمينان داشت كه بسياري از كساني كه به روزهاي بسيار ناگواري مبتلا شده اند، (و بعيد است كه ديگر راه بازگشتي براي آنها وجود داشته باشد) در آغاز امر، نسبت به مسئوليتشان دچار غفلت شدند و فراموش كردند كه اگر سخني گفته شود يا مطلبي نوشته شود، روزي بايد پاسخگو بود. اگر اين عده از افراد از همان ابتدا به اين مسأله توجه داشتند، شايد تا اين اندازه دچار انحراف نمي شدند. ولي به هر حال آدمي براي ريش جنباندن و كسب شهرت، ارزش قائل مي شود و فراموش مي كند كه بايد روزي اين سخنان و اعمال را، به طور دقيق، پاسخگو باشد.
نقل يك حكايت در اينجا مي تواند براي عده اي تكان دهنده باشد. مرحوم علامه سيد محمد حسين طباطبايي (ره) در مورد يك رؤياي صادق چنين نقل مي كردند كه مرحوم سيد حسن جزايري (ره)، كه مرد بسيار شريفي بود، به سرطان مبتلا گرديد و جوان مرگ شد. بعد از وفات ايشان، يكي از بستگانشان، كه مهندس نيز بود، ايشان را در خواب ديد و از او پرسيد كه بعد از مرگ چه شد و خلاصه قضيه حساب و كتاب چيست. سيد حسن در پاسخ به او اظهار داشت كه همين اندازه برايت بگويم كه مو را از ماست مي كشند.
مبارزه با بدعت ها و انحرافات
نكته ديگري كه بايد مورد توجه قرار داد اين است كه ارشاد نمودن ديگران و يا هوشيار كردن غافلان، يك تكليف واجب جدي است، نه يك فضل و امتيازي كه اگر انجام داده شد، خوب است و اگر انجام نشد هم مانعي ندارد. زماني اين تكليف جدي تر خواهد شد كه انسان با چشم خود ببيند كه كسي جز خود او نمي تواند به اين تكليف بپردازد و در صورت رها كردن آن، كسي از آن سخن نمي گويد؛ حال يا در آن مجلس، كسي ديگر از آن واجب سخن نمي گويد و يا اصلاً فضاي جامعه به گونه اي است كه اگر اين فرد، آن سخن را نگويد، كس ديگر هم از آن دم نخواهد زد. در چنين جاهايي هيچ عذري از كسي پذيرفته نيست، چرا كه اگر كس ديگري به عنوان بديل وجود داشته باشد، ممكن است كه شخصي تصور كند اين واجب در او متعيّن نيست، اما اگر شبهه اي در مجلسي مطرح شود و يا در سطح جامعه گسترش يابد و كسي هم، به هر دليلي، پاسخگو نباشد، در اين صورت، افرادي كه سكوت را برگزيده اند، مشمول اين آيه شريفه خواهند شد كه: نّ الّذ ين يكتمون ما أنزلنا م ن البيّ نات والهدي م ن بعد ما بيّنّاه ل لنّاس ف ي الك تاب أولـئ ك يلعنهم اللّه ويلعنهم اللّاع نون؛(بقره/159) كساني كه نشانه هاي روشن و رهنمودي را كه فرو فرستاده ايم، بعد از آنكه آن را براي مردم در كتاب توضيح داده ايم نهفته مي دارند، آنان را خدا لعنت مي كند و لعنت كنندگان لعنتشان مي كنند.
ممكن است كساني به ياد داشته باشند كه نامه اي به امضاي شهيد مطهري(ره) و مهندس بازرگان عليه شريعتي به چاپ رسيد كه در آن، هر چند سني بودن شريعتي رد شد، ولي اشتباهات و اشكالات او نيز تذكر داده شد. در اين نامه، هنگام يادآوري اشكالات، اين آيه نيز ذكر شد و بر اين نكته تأكيد شد كه نويسندگان آن از ترس اينكه مبادا مشمول اين آيه شوند، اقدام به نوشتن اين نامه و تذكر اشتباهات او كرده اند. ناگفته نماند كه هر چند امضاي شهيد مطهري و مهندس بازرگان در پاي اين نامه وجود داشت، ليكن شهيد مطهري، براي اينكه در اين قضيه تنها نباشد، با اصرار توانست از مهندس بازرگان امضا بگيرد. اين اقدام شهيد مطهري حاكي از اين بود كه ديگران تا آن حد ايشان را تنها گذاشتند كه او مجبور شد به امضاي مهندس بازرگان راضي شود، آن هم با اين شرط كه در نامه تصريح شود كه شريعتي سني نيست و در اصل اعتقادات خود مشكلي ندارد. گويا علماي آن زمان نيز حاضر نشده بودند اين نامه را امضا كنند و شهيد مطهري، به ناچار، به سراغ ديگران رفت.
بنابراين، بايد به مسائلي كه به عقايد و باورهاي مردم و يا به احكام ضروري و قطعي اسلام مربوط مي شود، توجه داشت و به مصاديق بيّن و آشكار بدعت در اين زمان پي برد؛ حال ممكن است به جاي بدعت، خود آنان نام «قرائت جديد» و يا «برداشت نو» بر روي آن بگذارند. هيچ گاه اين عناوين جديد، حقيقت را تغيير نخواهد داد و ديگران موظفند تا نسبت به اين افراد احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند تا مشمول لعنت خداوند نگردند. مضمون اين آيه شريفه در روايات نيز آمده است و تأكيد شده است كه: ذا ظهرت الب دع ف ي امتي فليظه ر العال م ع لمه و لا فعليه لعنه الله و الملائ كه و الناس أجمعين؛(2) هرگاه بدعتها در ميان امت من ظاهر شود، بر علماست كه علم خود را اظهار كنند وگرنه لعنت خداوند و ملائكه و مردم شامل آنان خواهد شد. حاصل آنكه ما غير از اصل ارشاد جاهل و امر به معروف و نهي از منكر، از يك وظيفه بسيار خطيرتر و جدي تر برخورداريم و آن مبارزه با بدعت و انحرافات ديني است.
بهانه تراشي براي سكوت
نكته مهم ديگر اين روزها مسأله انتخابات است. متأسفانه هنوز در بين روحانيون نيز كساني وجود دارند كه نسبت به اين مسائل احساس مسئوليتي نمي كنند. هنوز كساني از افراد متدين، اهل عبادت، اهل تقوا و اهل احتياط وجود دارند كه مسائل اجتماعي و سياسي برايشان حل نشده است و به خاطر برخي كمبودهاي موجود در جامعه و انحرافات برخي از مسئولين، اصلاً به نظام معتقد نيستند و گويا هرگونه همكاري با اين نظام را در حكم همكاري با بني اميه مي پندارند! اينان در توجيه اين پندار خود، ارتكاب معاصي در جامعه و انحرافات موجود را نشانه اين مي دانند كه اين نظام، اسلامي نيست بلكه نظام جور و ستم است؛ لذا اين نظام هم مثل تشكيلات بني اميه است كه اگر كسي حتي يك دوات هم برايشان فراهم سازد، مرتكب گناه بزرگي شده است.
ترديدي نيست كه آنگونه كه بايد و شايد، تاكنون دولت ما اسلامي نبوده است و نمي توان ادعا كرد عناويني كه به دولت و كشور ما نسبت داده شده، به طور كامل، مصداق پيدا كرده است. مقام معظم رهبري نيز تصريح نمودند كه تا به حال ما دولت اسلامي نداشته ايم و از هم اينك وارد مرحله اي خواهيم شد كه دولتمان اسلامي شود. به اين معنا، توقعي نيست كه دولت ما از تمام جهات اسلامي باشد، ولي اين امر بدان معنا نخواهد بود كه مؤمنين هيچ احساس مسئوليتي نكنند، خود را كنار بكشند و به دنبال كار خود بروند و اين سخن امام صادق (ع) را بهانه قرار دهند كه: كونوا أحلاس بيوت كم؛ (3) خانه نشين باشيد.
اينان كه تنها به محافظت از خانواده خود اكتفا مي كنند و ديگر كاري با امور ديگران ندارند، در واقع، هم به عقل، هم به نقل و هم به سيره ائمه اطهار (ع) پشت كرده اند. در سيره اميرالمؤمنين (ع) سكوت معنا نداشت و اگر چه ايشان در هيچ منصب سياسي و اداري با خلفاي آن زمان همكاري نكرد و بعد از رحلت رسول الله (ص) در هيچ جنگي از جنگهاي آنان شركت نجست، اما اگر فعاليتهاي ايشان براي جامعه اسلامي نبود، هرگز از اسلام جز نامي باقي نمي ماند. اين مطلب را حتي خود خلفا نيز بارها و بارها، تصريح كرده اند. خليفه دوم بارها اظهار مي داشت: لولا عل أ لهلك عّمر؛(4) اگر علي نبود عمر هلاك مي گرديد. حتي در عبارتي ديگر نيز خود را چنين نفرين كرد: لا أبقاني الله ل معضله ليس لها أبوحسن؛ (5)خدا مرا زنده نگه ندارد آن روزي را كه ابوالحسن نباشد تا مشكلات را حل كند.
بنابراين، اينچنين نبود كه حضرت علي (ع) در خانه خود را به روي ديگران ببندد و با كسي تردد يا گفتگو نداشته باشد و به بهانه اينكه عده اي خواهان او نيستند، او نيز با ديگران قهر كند و آنان را به حال خود واگذارد. از آنجا كه پذيرش مسئوليت در زمان خلفا به معناي تأييد أعمال آنان بود، لذا آن حضرت هرگز منصبي را نپذيرفت، ولي اگر ايشان نيز خود را از صحنه اجتماع كنار مي كشيد، ديگر براي هميشه راه شناخت حقيقت مسدود مي شد. اقدامات مشابهي نيز كه توسط حضرت زهرا (س) انجام شد، در راستاي اين هدف بود كه به همگان نشان داده شود كه طريقه شيعه طريقه اي ديگر است و كنار كشيدن روا نيست. اگر حضرت اميرالمؤمنين (ع) و ساير ائمه (عليهم السلام)، مسيري غير از اين طريق را مي پيمودند و اين حجتهاي روشن را براي شيعيان خود اقامه نمي كردند، تبليغات منفي و روايات ساختگي آنچنان تأثيري بر جاي مي گذاشت كه قدرت تشخيص را از ما سلب مي كرد.
نتيجه آنكه، ولو ما دولت را به اين معنايي كه خود مقام معظم رهبري هم فرمودند اسلامي ندانيم، ولي معناي اين حقيقت، آن نيست كه افراد نسبت به اين نظام بي تفاوت باشند، در هيچ يك از امور مربوط به آن دخالت نكنند و مصالح مسلمين را ناديده بگيرند. آنچه از دلايل قطعي عقلي و دلايل محكم نقلي اسلام، همچون آيات محكم و روايات متواتر، فهميده مي شود اين است كه هر كس موظف است براي حفظ اسلام و ارزشهاي اسلامي، هر كاري را كه از دستش برمي آيد، انجام دهد. و همين حقيقت، معناي اين فرمايش حضرت امام (ره) است كه حفظ نظام واجب ترين واجبات است.(6)
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) در جمع گروهي از اساتيد و محققان موسسه امام خميني(ره) - قم ـ 18 /11/83
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. بحار الانوار، ج13، بيروت: مؤسسه الوفاء، چ2، 1403ق، ص432 2. همان، ج54، ص234
3.همان، ج52، ص138 4. همان ،ج 10 ص 231. 5. همان، ج 4ص 149.
6. صحيفه امام، ج15،مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره)، چ1، 1378، ص250.
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.

 



پانه تا: اسرائيل هرگز قصد حمله به ايران را نداشته است

وزير دفاع آمريكا در نشست كميته نيروهاي مسلح مجلس سناي كنگره تاكيد كرد: اسرائيل هيچ گاه تصميم به حمله عليه ايران نداشته است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «لئون پانه تا» وزير دفاع آمريكا روز گذشته در جلسه استماع كنگره در كميته نيروهاي مسلح مجلس سنا در حالي كه به شدت از سوي سناتورهاي آمريكايي براي اظهار نظر در خصوص احتمال رو به افزايش اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران تحت فشار قرار گرفته بود، تاكيد كرد: من بر اين باورم كه اسرائيل هيچ گاه تصميمي براي انجام حمله نظامي عليه ايران نداشته و هيچ تصميمي در اين رابطه نگرفته است.
پانه تا در ادامه اظهارات خود در كميته نيروهاي مسلح سنا گفت: ايران يك نگراني بزرگ است و آمريكا هدف مشتركي با اسرائيل و جامعه بين المللي دارد و آن تضمين اين موضوع است كه ايران به تسليحات هسته اي دست پيدا نمي كند.
وزير دفاع آمريكا همچنين اعلام كرد: آمريكا و ديگر كشورها گام هايي را در قبال ايران با افزايش تحريم ها عليه اين كشور برداشته اند و حفظ اتحاد جامعه بين المللي از اهميت بسياري وجود دارد، به هرحال دولت آمريكا بر اين باور است كه اسرائيل هيچ تصميمي براي حمله به ايران ندارد.
در همين حال، يك مقام ارشد نظامي روس گفت كه احتمالا دشمنان ايران ظرف چند ماه آينده در خصوص چگونگي برخورد با مساله هسته اي ايران تصميم گيري خواهند كرد.
خبرگزاري «نووستي» به نقل از ارتشبد نيكلاي ماكاروف، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه گزارش داد كه تكليف اوضاع مربوط به ايران تا تابستان آينده روشن خواهد شد.
ژنرال ماكاروف به خبرنگاران گفت: ايران البته نقطه درد است. احتمالا بايد نزديك به تابستان نوعي تصميم گيري در رابطه با آن صورت بگيرد.

 



كوتاه از انتخابات

فهرست اصلاح طلبان در تهران 15 نفره شد
سخنگوي جبهه مردم سالاري اعلام كرد ليست اين جبهه در تهران 15 نفره شده است.
سخنگوي جبهه مردم سالاري در مصاحبه با خبرنگار ما با اعلام اين خبر افزود: فهرست اين جبهه در حوزه انتخابيه تهران تاكنون با 15 عضو نهايي شده كه سرليست آن سيد حسين هاشمي رئيس كنوني كميسيون صنايع و معادن مجلس است.
مجيد محتشمي؛ آقايان عليرضا محجوب و علي مطهري را نفرات دوم و سوم فهرست جبهه مردم سالاري در تهران اعلام كرد. وي گفت: فهرست تهران جبهه مردمسالاري با تركيبي از يكي دو نماينده كنوني منتقد دولت، كانديداهاي كارگري و افرادي با گرايش هاي اصلاح طلبي تنظيم شده است. محتشمي با اشاره به رد صلاحيت شماري از نامزدهاي جبهه مردم سالاري در شوراي نگهبان افزود: تاكنون اسامي 15 نفره از اعضاي فهرست تهران نهايي شده است و به تعداد داوطلباني كه صلاحيت آنان تاييد شود به اين فهرست افزوده مي شود. وي گفت: همه تشكل هاي 14گانه جبهه مردمسالاري فهرست هاي انتخاباتي خود را به شوراي مركزي اين جبهه ارائه كرده اند و اين جبهه با حداقل صد نامزد در سراسر كشور در نهمين دوره انتخابات مجلس شركت مي كند.
كوچك زاده، الهيان و كواكبيان مناظره كردند
مهدي كوچك زاده به عنوان نماينده جبهه پايداري، مصطفي كواكبيان به عنوان نماينده حزب مردم سالاري و زهره الهيان عضو جبهه متحد اصولگرايان، در نشستي با عنوان «مجلس در راس امور است، نه كاخ قدرت و ثروت» كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد، به مناظره پرداختند.
در اين مناظره كواكبيان اعلام كرد در تهران بيش از 15 نامزد نمي توانند معرفي كنند.
وي با بيان اينكه «بخشي از بي عدالتي ها به قانون برمي گردد،» افزود: قانون ما پر از اشكال است. من معتقد بودم كه در مجلس هشتم مي شد قانون انتخابات را اصلاح كنيم اما متاسفانه اين فرصت پيش نيامد. كمتر از 17 روز به انتخابات باقي مانده و ما هنوز نمي دانيم كه چگونه ليست مان را تكميل كنيم، در حالي كه برخي پوسترهايشان را هم چاپ كردند.
كوچك زاده نيز در پاسخ به پرسشي درباره نقش برخي افراد در جبهه پايداري، اظهار كرد: درباره اينكه نقش آقاي محصولي در جبهه پايداري چيست، بايد بگويم كه در جبهه پايداري هيچ كس ذره اي بر ديگري برتري ندارد و تنها تحت ارشاد آيت الله مصباح حركت مي كنيم. ما حزب نيستيم و جبهه ايم. اموال آقاي محصولي هم اگر هم نامشروع بود، بگوييد رسيدگي كنند.
الهيان هم در مورد حذف علي مطهري از ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت: بحثي در اصولگرايي آقاي مطهري نيست و ايشان در اولويت هايي بود اما اينكه حامياني داشتند، همين حاميان به ايشان راي ندادند و اين نشان مي دهد كه مبناي جبهه متحد براي انتخاب اشخاص قبيله گرايي نيست بلكه شاخص ها بوده است.
وي در ادامه خارج كردن لاريجاني و قاليباف از جرگه اصولگرايي را به مصلحت كشور ندانست و به نقل از مقام معظم رهبري گفت: وقتي درباره افراد قضاوت مي كنيد عملكرد مثبت و منفي همزمان بايد گفته شود.

 



افشاي پشت پرده اقدامات عربستان عليه ايران انتقاد اصلاح طلبان را برانگيخت

سرويس سياسي-
جمعي از فعالين اصلاح طلب حضور اپوزيسيون خارج نشين در الجنادريه را محكي بر صداقت آنها در خصوص دموكراسي دانسته و گدايي از پادشاه عربستان را نشانه بدبختي ارزيابي كردند.
روز دوشنبه خبري مبني بر حضور 2 نفر از فعالين ضدانقلاب در ضيافت شاه عربستان در الجنادريه منتشر شد. در اين خبر آمده بود كه دستگاه امنيتي رژيم سعودي علاوه بر كمك 18ميليون دلاري به اين فرد، به وي وعده داده تا باگسترده كردن بخش فارسي شبكه العربيه، تعدادي از عناصر رسانه اي وابسته به اين گروه را به كارگيري كند.
در همين رابطه علي اكبر اولياء درباره خبر حضور عطاء الله مهاجراني و ديگر عناصر ضدانقلاب در بيست و هفتمين جشنواره ميراث فرهنگي عربستان كه با حضور پادشاه اين كشور برگزار شد، گفت: كسي كه سراغ پادشاه عربستان برود خيلي آدم بدبختي است چون حكومت عربستان دست نشانده آمريكا است و همچنين پائين ترين كشوري كه از نظر شاخص هاي دموكراسي مي توان تعريف كرد، عربستان است.
اين نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم خاطرنشان كرد: حضور اپوزيسيون خارج نشين در اين مراسم محكي براي صداقت افرادي است كه در ظاهر از آزادي و دموكراسي دم مي زنند اما در عمل راه ديگري مي روند.
حجت الاسلام قدرت الله عليخاني هم در واكنش به خبر حضور عطاء الله مهاجراني و ديگر عناصر ضدانقلاب در بيست و هفتمين جشنواره ميراث فرهنگي عربستان كه با حضور پادشاه اين كشور برگزار شد، گفت: سعودي مدتهاست كه كمر همت عليه جمهوري اسلامي ايران بسته و كشورهاي منطقه را هم تحريك مي كند و متأسفانه از پشت به ما خنجر زده و مي زند. هر چند تا بحال توطئه هاي سعودي ها نتوانسته كاري را از پيش ببرد ولي بالاخره از دشمن نبايد بيشتر از اين انتظار داشت.
عليخاني در پاسخ به اينكه «حضور مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات در ضيافت شاه سعودي را چگونه تحليل مي كنيد؟» گفت: اولاً چيزي در اين رابطه نديده ام اما مي دانم كه سعودي ذاتاً دارد خباثت مي كند. بعد هم چيزي نديده ام كه بخواهم در رابطه با كسي صحبت كنم.
مصطفي كواكبيان دبيركل حزب اصلاح طلب مردمسالاري و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با بيان اينكه فيلم و عكسي از حضور اپوزيسيون هاي خارج نشين در ضيافت شاه سعودي نديده است، تحليل اين حضور را به زماني موكول كرد كه اين فيلم را روايت كند.
صادق زيباكلام نيز در همين زمينه عنوان كرد: اگر بنده به مراسم رياض مي رفتم و در اين مراسم عليه تشيع و نظام جمهوري اسلامي مطلبي گفته مي شد به آن اعتراض مي كردم و يا حداقل از مواضع جمهوري اسلامي دفاع و به رفتار عربستان در بحرين اعتراض مي كردم.
وي در ادامه گفت: بنده با خيلي از نقطه نظرات آقاي نوري زاده مخالفم همانطور كه ايشان هم با نظرات من مخالف هستند؛ بنده با برخي رفتارهاي آقاي دكتر مهاجراني مخالف هستم اما اين بحث، بحث ديگري است اما صرف شركت در مراسم الجنادريه را عيب نمي دانم.
افشاي شيطنت هاي آل سعود
عليه ايران
در اين رابطه يكي از فعالان سياسي سعودي از برخي ديگر از شيطنت هاي رياض عليه ايران از جمله افتتاح دفاتري براي مخالفان تهران در قاهره پرده برداشت.
«حمزه الحسن» از فعالان سياسي عربستان سعودي با اشاره به دعوت رياض از اپوزيسيون خارج نشين جمهوري اسلامي ايران و عضو شوراي موسوم به سبز در جشنواره ميراث فرهنگي اين كشور به فارس گفت: دربار سعودي با دعوت از مخالفان جمهوري اسلامي در حقيقت راه را براي اينكه ديگران هم مقابله به مثل كنند باز كرد.
وي با اشاره به تلاش هاي خاندان سعودي در اعمال تحريم ها بويژه تحريم نفت عليه تهران، گفت: به نظر مي رسد كه رژيم سعودي از قدرت روزافزون ايران و استقبال ملت هاي منطقه از گفتمان انقلاب ايران به هراس افتاده و گمان مي كند با حمايت از اپوزيسيون تهران مي تواند جمهوري اسلامي را تضعيف كند، غافل از اينكه چنين اقداماتي براي رياض بسيار گران تمام خواهد شد.
الحسن با اشاره به گسترش اعتراضات مردمي مناطق شرق عربستان سعودي، خطاب به دولتمردان كشورش گفت: وقتي خانه تان از شيشه ساخته شده باشد، به سوي خانه هاي ديگران سنگ پراني نكنيد، زيرا با اولين سنگي به سوي خانه شيشه اي تان پرتاب شود، ديگر منزلي برايتان نخواهد ماند.
اين فعال سياسي سعودي يكي از اهداف جشنواره «الجنادريه» را تلطيف چهره پادشاه عربستان در اذهان عمومي خواند و افزود: پادشاه سعودي در حالي از مخالفان تهران حمايت مالي و رسانه اي مي كند و از فرهنگ دم مي زند كه همگان مي دانند كه وي از عقب مانده ترين مخلوقات بوده و حتي نمي تواند مطلبي را درست بخواند زيرا او حتي نتوانست دوره ابتدايي را به اتمام برساند. وي از افتتاح دفاتري براي مخالفان ايراني با پشتيباني مالي سعودي ها در قاهره پرده برداشت و افزود: حمايت مالي رياض از معارضان ايراني موضوع جديدي نيست بلكه مدت هاست كه شاهد حمايت هاي مالي سعودي از اپوزيسيون خارج نشين ايراني هستيم.
اين فعال سياسي سعودي با غيراخلاقي دانستن اقدامات رياض در حمايت مالي از مخالفان يك نظام اسلامي و همسايه، احتمال تشديد اين اقدامات از سوي كشورش در آينده نزديك را پيش بيني كرد و افزود: هر چه درها به ويژه در موضوع سوريه به روي سعودي ها بسته شود به همان ميزان فشارها بر تهران را نيز افزايش مي دهند.
وي رياض را ابزار سياست خارجي آمريكا دانست و گفت: اقدام سعودي در دعوت از مخالفان تهران در راستاي سياست هاي آمريكا مبني بر لزوم حمايت از مخالفان نظام اسلامي ايران صورت مي گيرد.
الحسن با اشاره به انتشار اخباري مبني بر كمك 18 ميليون دلاري دربار سعودي به اپوزيسيون ايران و وعده رياض به راه اندازي شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان گفت: رژيم سعودي مي خواهد ايران را از دو ناحيه فرهنگي مورد تهاجم قرار دهد.
وي تأكيد كرد: از جمله سياست هاي خصمانه رياض عليه ايران مي توان به فتنه انگيزي مذهبي همانند آنچه كه در شبكه فارسي زبان وصال دنبال مي شود و همچنين ترويج فساد غربي اشاره كرد كه اكنون در ترجمه فيلم هاي غربي به زبان فارسي در شبكه «ام بي سي فارسي» مشاهده مي كنيم. علاوه بر اين ده ها شبكه انحرافي ديگر براي ايرانيان پخش مي شود.
صفارهرندي: مهاجراني پول خون مردم بحرين را گرفت
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه پولي كه مهاجراني از حكام آل سعود گرفت، پول خون مردم بحرين بود، تصريح كرد كه اصلاح طلبان به اجنبي ها متوسل شده اند.
محمدحسين صفار هرندي مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حضور مهاجراني در اجلاس الجنادريه و در ضيافت حكام آل سعود افزود: خطاي استراتژيك شاخه اي از اصلاح طلبان از زماني شروع شد كه خيال كردند با كمك گرفتن از عناصر بيروني (ضد انقلاب و دشمنان خارجي) مي توانند معادله قدرت را به نفع خود رقم بزنند، يعني احساس مي كنند كه اگر به طور طبيعي در رقابت، نتيجه اي به دست نمي آورند، سعي مي كنند از اين طريق وزن خود را افزايش دهند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه گره زدن سرنوشت خود به اجنبي ها در ايران جواب نمي دهد، تصريح كرد: توسل به اجنبي در نگاه مردم ما آنقدر كثيف است كه براي زمين خوردن يك گروه سياسي كافي است كه ثابت شود اين گروه همپيمان اجنبي شده است.
صفارهرندي ادامه داد: اگر اين فرد (مهاجراني) براي تقويت وزن جبهه سياسي خود به مرتجع ترين نظام منطقه و بي بتّه ترين ديكتاتورهاي عالم متوسل مي شود و خود را به آنها مي فروشد؛ در اين جاست كه نفرت مردم چند برابر مي شود. مشاور فرهنگي سپاه پاسداران همچنين با بيان اينكه «مهاجراني فقط يك فرد نيست و نماينده يك ذائقه جمعي و يك جريان اپوزسيون در مقابل جمهوري اسلامي ايران است»، بر اين نكته نيز تأكيد كرد كه حضور اين قبيل افراد در مراسم الجنادريه تصادفي نيست.
وي با بيان اينكه بخشي از جريانات مخالف نظام كه برخي از آنها هم كسوت اصلاح طلبي درون نظام را بر تن كرده اند، معتقد هستند كه كمك گرفتن از اجنبي مجاز است، يادآور شد: اين آدم ها بايد خجالت بكشند كه با مدعاي دموكراسي دست به دامن اوباش سعودي شده اند كه تاكنون حتي يك انتخابات هم در كشور خودشان برگزار نكرده اند.
سردبير سابق روزنامه كيهان همچنين با اشاره به اينكه اين دفعه اولي نيست كه برخي پول ها در اين قبيل مراسم به اپوزسيون ضد انقلاب داده شده است؛ گفت: سران اينها مثل سروش و بقيه نيز پول هايي از اين قبيل را از CIA دريافت كرده بودند و بعد هم كه مدارك اين پول هاي اعطا شده توسط خود آمريكايي ها منتشر شد، آمدند گفتند اين پول ها دستمزد تلاش هاي آزاديخواهانه ما و اقداماتي بوده است كه ما براي حقوق بشر در ايران انجام داده ايم. صفار هرندي تأكيد كرد: اين پولي كه اينها از سعودي ها گرفتند، در واقع حق السكوتي است كه در برابر كشتار انبوه مردم در عربستان و بحرين دريافت كرده اند. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: مهاجراني در واقع پول خون مردم بحرين را از عبدالله سعودي گرفته است و من اگر روزي مي خواستم در اين زمينه پيش بيني داشته باشم، هرگز تا اين اندازه سقوط را براي او متصور نبودم.

 



نمايش فيلم «جعبه موسيقي» از سوي انجمن روزنامه نگاران

انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم سينمايي «جعبه موسيقي» را به صورت اختصاصي براي اعضاي خود نمايش مي دهد.
كميته فرهنگي- هنري انجمن روزنامه نگاران مسلمان با همكاري مجري طرح اكران آثار سينمايي «مخاطب خاص» روز جمعه 28 بهمن ساعت 30/20 فيلم «جعبه موسيقي» به كارگرداني فرزاد موتمن را در سينما فلسطين اكران مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14