(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ملت در 12 اسفند حماسه 22 بهمن را تكرار مي كند
اظهارات آيت الله مكارم درباره اظهار خنده دار مقامات سعودي و بحرين
وزير كشور هند : هيچ مدركي درباره دخالت ايران در انفجار دهلي وجود ندارد
آسيا تايمز: جمهوري آذربايجان خاك خود را در اختيار موساد گذاشته است
رويترز: نفت مازاد عربستان مشتري ندارد
صدها پرنده كمياب در آبگيرآستارا فرود آمدند
مرد دهلران پيكر شهيدي را تشييع كردند
معاون وزير آموزش و پرورش: نظام ارزشيابي معلمان تابستان آينده در كشور اجرايي مي شود
مراسم اربعين آيت الله شاه آبادي در قم برگزار مي شود
مشاور سازمان سنجش كشور: ظرفيت پذيرش دانشجو از داوطلبان كنكور بيشتر مي شود
با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت 27 طرح عمراني در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد
معرفي نماينده جديد ولي فقيه در استان زنجان
هشدار مشاور سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه: باز طراحي سناريوي فتنه براي سال 92
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در جمع پرشور مردم آذربايجان تبيين فرمودند
ملت در 12 اسفند حماسه 22 بهمن را تكرار مي كند

رهبر معظم انقلاب در آستانه 29 بهمن، سالروز قيام مردم تبريز بر ضد رژيم ستم شاهي، با جمعي از علما، مسئولين و قشرهاي مختلف مردم آذربايجان ديدار كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از علما، مسئولان و قشرهاي مختلف مردم آذربايجان، با اشاره به حضور دهها ميليوني و بسيار پرشورتر و بانشاط تر مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال، چرايي اين اعجاب آفريني و عظمت ملت عزيز ايران را، بصيرت و موقع شناسي بي نظير آنان دانستند و تاكيد كردند: ملت ايران با اين بصيرت، ايستادگي و حضور به هنگام در صحنه، هيچگاه شكست نخواهد خورد و در انتخابات 12اسفند نيز ملت بار ديگر هوشياري و موقع شناسي خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت ديگري به دشمن خواهد زد.
در اين ديدار كه در آستانه 29 بهمن، سالروز قيام مردم تبريز بر ضد رژيم ستم شاهي در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي حوادث مهم انقلاب اسلامي را درس آموز و شاخص هاي عمده در مسير حركت بسوي قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپيمايي عظيم ملت ايران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تاكيد داشتند كه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن در سراسر كشور، نسبت به سالهاي قبل، پرشورتر و بانشاط تر بوده است اما سؤال مهم اين است كه چرا امسال شاهد چنين حضور باعظمت تري بوديم؟
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: پاسخ به اين سؤال جز به بصيرت و موقع شناسي كم نظير مردم بر نمي گردد زيرا ملت ايران امسال احساس كرد كه كشور و نظام و اسلام به اين حضور نيازمند است.
ايشان با اشاره به تبليغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههاي تبليغاتي جبهه دشمن عنود و شرير، تحت هدايت شبكه صهيونيستي جهاني، تاكيد كردند: هدف اصلي تبليغات متراكم، القاي اين دروغ بزرگ بود كه ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ايران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والاي خود سست و بي انگيزه شده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: تمركز اين تبليغات هم بر روي راهپيمايي 22 بهمن بود تا شايد حضور مردم كمرنگ و بي رونق شود اما ملت ايران با بصيرت و موقع شناسي اعجاب برانگيز، متوجه اين ترفند دشمن شد و با حضور عظيم خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال، به دهان دشمن كوبيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به گزارش هاي موثق در خصوص حضور بسيار پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر كشور خاطرنشان كردند: اين ملت ايران است. اين ملت با چنين بصيرت و موقع شناسي و حضور در صحنه، شكست نخواهد خورد.
ايشان تاكيد كردند: آنهايي كه بايد پيام اين حضور با عظمت مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن را بگيرند، گرفتند و آنهايي كه در مغزهاي الكلي و آفت ديده خود، خيالاتي در سر مي پروراندند، متوجه شدند كه در ايران چه خبر است و ملت قهرمان ايران چگونه در صحنه حاضر است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش دستگاههاي تبليغاتي جبهه استكبار براي منعكس نشدن حقيقت و عظمت حضور مردم افزودند: كساني كه مدعي آزادي اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به اين راهپيمايي را سانسور كردند و راهپيمايان ميليوني تهران را هزاران نفر و جمعيت دهها ميليوني كشور در راهپيمايي را صدها هزار نفر عنوان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: دشمن همواره از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، انواع شيوه هاي دروغ پردازي، تقلب، خدعه و تزوير را بكار گرفته است اما هنگامي كه پيام صادقانه يك ملت از دل برآيد، كار خود را خواهد كرد و احساس حضور و انقلابي گري و حركت همراه با عزم راسخ، همچون هواي خوش بهاري در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد كرد.
ايشان افزودند: نمونه آشكار اين واقعيت، تحولات اخير در شمال آفريقا و كشورهاي عربي و دنياي اسلام و فراگير شدن شعارهايي است كه روزي ملت ايران، مظلومانه آنها را سر مي داد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اسلام در حركت عظيم خود به نقطه حساسي رسيده است و نسل هاي آينده شاهد حوادث مهمي خواهند بود كه دنيا را دگرگون خواهد كرد و سياست هاي مسلط مادي مستكبرانه را نيز از بين خواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: كانون اصلي اين حركت، جمهوري اسلامي ايران است و جوشش اوليه آن هم از ايران بوده و ملت ايران همچنان ايستاده است.
ايشان، ايستادگي ملت ايران را رمز موفقيت و دستاوردهاي بزرگ نظام اسلامي دانستند و افزودند: هنگامي كه ملتي مي ايستد و در مقابل شبكه پرهيمنه و پرهياهوي دشمن به خود ترس و واهمه راه نمي دهد، در عرصه هاي علم و فناوري، اقتصاد، مسائل اجتماعي، سياست ورزي بين المللي و تاثيرگذاري بر ملتها، پيشرفت خواهد كرد و تفكر، دين و شعارش فراگير خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: به لطف خداوند و به بركت اين ايستادگي و استحكام دروني ملت ايران، جوانان، با همت ها و استقامت خود كشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبديل به يك الگوي موفق و پيشرفته براي جهان اسلام خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي لازمه پيشرفت و سازندگي كشور را، استمرار حركت در مسير صراط مستقيم الهي و راه اسلام، ديانت و شريعت و حفظ هوشياري و بصيرت و عمل به وظيفه دانستند و با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس نهم افزودند: دستگاههاي تبليغاتي و رسانه هاي جبهه استكبار و عوامل هميشگي آنها، تلاش گسترده اي را آغاز كرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بي رونقي باشد اما همه بايد بدانند كه حضور مردم در انتخابات، كشور را به پيش خواهد برد و دشمن را در اجراي توطئه هايش دچار ترديد و تزلزل و وادار به عقب نشيني خواهد كرد.
ايشان تاكيد كردند: انتخابات پرشور ضربه سختي به دشمن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه دلهاي مردم در دست خدا است، افزودند: با عنايت و كمك خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصيرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي اظهار اميدواري كردند نتيجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمايندگاني خوب براي ورود به عرصه كار و خدمت باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش و جايگاه آذربايجان و بويژه تبريز در حوادث و تحولات يكصد سال گذشته كشور، افزودند: مهمترين ويژگي قهرمانان و نام آوران تبريز همچون ستارخان و باقرخان، تدين و حركت در مسير دين و پيروي از علماي دين بوده است.
ايشان همچنين با اشاره به نقش آفريني علما و مردم آذربايجان و تبريز در نهضت اسلامي و حوادث مربوط به پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن، خاطرنشان كردند: تقديم دو شهيد محراب از ميان پنج شهيد محراب و شجاعت و خط شكني لشكر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هايي از كارنامه درخشان و برجسته مردم آذربايجان است.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز در سخناني ضمن گراميداشت قيام 29 بهمن در سال 1356، به پيشگامي مردم آذربايجان در عرصه هاي مختلف انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: مردم غيور و بابصيرت آذربايجان، در انتخابات 12اسفند نيز حماسه اي فراموش نشدني خلق خواهند كرد.

 



اظهارات آيت الله مكارم درباره اظهار خنده دار مقامات سعودي و بحرين

حضرت آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» از مراجع عظام تقليد گفت: در جريان انقلابهاي منطقه چهره واقعي مدعيان دروغين حقوق بشر روشن تر شد.
به گزارش ايرنا وي روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود گفت: در اين راستا همگان شاهدند كه دست پرورده هاي آنها چه دروغ هاي بزرگي مي گويند.
وي با اشاره به اظهارات پادشاه بحرين اضافه كرد: پادشاه بحرين در يك گفتار مضحك گفته بود كه «بشار اسد بايد به حرف هاي مردم گوش دهد» اين حرف واقعا خنده دار است.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: از اين خنده دارتر اين كه سعودي ها مي خواهند با لشكركشي به سوريه مردم اين كشور را نجات دهند؛ در حالي كه خودشان حكومت قبيله اي 500 ساله اي دارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: حفظ رژيم غاصب صهيونيستي ايجاب مي كند كه سوريه كوبيده شود؛ چرا كه رژيم صهيونيستي از بطن تمدن غربي ها زاده شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: عدالت، دموكراسي، حقوق بشر و حمايت از حيوانات و از جمله برنامه هايي است كه غربي ها با اين روش درصدد دلباختگي مردم به تمدن غرب هستند.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه برخي ها اصرار دارند كه بايد همان برنامه هاي غرب را اجرا كنيم، يادآور شد: برخي ها به لحاظ اينكه چهره واقعي غرب به ويژه آمريكا را نشناخته اند، بيان مي كنند كه بايد دنباله رو برنامه هاي غرب باشيم.

 



وزير كشور هند : هيچ مدركي درباره دخالت ايران در انفجار دهلي وجود ندارد

سرويس سياسي-
وزارت كشور هند با ر د ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر دست داشتن ايران در انفجار دهلي نو، اعلام كرد هيچ مدركي عليه هيچ كشوري در اختيار ندارد.
آر كي سينگ قائم مقام وزير كشور هند اعلام كرد تاكنون هيچ مدركي پيدا نشده است كه نشان دهنده دخالت كشور خاصي در حمله روز دوشنبه به يك ديپلمات رژيم صهيونيستي در دهلي نو باشد. سينگ در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد: «ما هيچ مدركي بر ضد هيچ كشوري نداريم. نام بردن از كشور خاصي عجولانه است». اين مقام هندي افزود: «ما به هيچ وجه نمي دانيم چه كسي اين بمب را كار گذاشته است. هيچ مدركي كه نشان دهنده دخالت كشور خاصي باشد، وجود ندارد. عاملان اين حمله فقط پس از پايان تحقيقات، مشخص خواهند شد.»
در همين حال امروز در بانكوك نيز انفجاري رخ داد و بار ديگر رسانه هاي غربي و رژيم اسرائيل انگشت اتهام را به سوي ايران دراز كردند.
در اين انفجار كه در يك منزل روي داد پنج تن مجروح شدند. پليس تايلند اعلام كرد ممكن است اين انفجار يك حادثه اتفاقي باشد. طبق اخبار منتشر شده يكي از مجروحين تابعيت ايراني دارد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن رد ادعاهاي رژيم صهيونيستي مبني بر دست داشتن در انفجار شهر بانكوك، تلاش آن رژيم براي تخريب روابط دوستانه و تاريخي بين ايران وتايلند را اقدامي واهي و بي ثمر دانست.
مهمان پرست گفت: رژيم صهيونيستي و دولت آمريكا ماه گذشته نيز با اعلام هشدارهايي در برخي رسانه هاي وابسته به خود تلاش كردند وضعيت امنيتي تايلند را پرمخاطره نشان دهند كه با درايت مقامات تايلندي و اعتراض شديد آنان مواجه شد و البته اين امر نشانگر برنامه ريزي و تلاش هاي سوء رژيم صهيونيستي در راستاي سناريوي كنوني بوده است.
وي افزود: ادعاهاي رژيم صهيونيستي در ارتباط با انفجار بانكوك، در ادامه اتهامات واهي دولت آمريكا مبني بر ترور سفير عربستان در واشنگتن بوده و همزماني ادعاهاي بي اساس اين رژيم در مورد دست داشتن كشورمان در انفجارهاي گرجستان و هند با حوادث امروز بانكوك، حاكي از توطئه اين رژيم با سناريوسازي و فضاسازي هاي مشكوك مي باشد.
مهمان پرست در خاتمه ضمن محكوميت شديد هرگونه فعاليت تروريستي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران مسبب اينگونه اقدامات تروريستي را عاملان رژيم صهيونيستي با اهداف پنهان و جنايتكارانه دانسته و آمادگي كامل، همه جانبه و سريع خود را براي كمك و همكاري با دولت تايلند جهت روشن شدن ابعاد اين حوادث اعلام مي كند.

 



آسيا تايمز: جمهوري آذربايجان خاك خود را در اختيار موساد گذاشته است

پايگاه اينترنتي آسيا تايمز در گزارشي از فعاليت هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل در آذربايجان عليه ايران پرده برداشت و نوشت: آذربايجان خاك خود را براي عمليات پنهان عليه ايران در اختيار آمريكا و اسرائيل گذاشته است.
آسيا تايمز روز گذشته نوشت: اسرائيل ظاهرا از آذربايجان به عنوان محيطي براي واپايش (كنترل) ايران استفاده مي كند.
در ادامه اين مقاله آمده است آذربايجان خاك خود را براي عمليات پنهان عليه ايران در اختيار آمريكا و اسرئيل گذاشته است.
آسيا تايمز نوشت: ايران گزارش هايي منتشر كرده كه طبق آن، عاملان ترور دانشمندان هسته اي از طريق آذربايجان به اسرائيل گريخته و ايران تمايل دارد فشارهايي را بر آذربايجان وارد كند تا در دنباله روي هاي خود از اسرائيل تجديدنظر كند. زيرا در حال حاضر تهديد اقدام نظامي اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران وجود دارد و رهبران نظامي ايران به طور شفاف اعلام كرده اند كه در صورتي كه مورد حمله قرار بگيرند، عليه كشورهاي حامي مهاجمان، اقدام تلافي جويانه صورت خواهند داد.
در پايان اين مقاله آمده است: حال آذربايجان در مقطع مهمي قرار گرفته، زيرا اين وضعيت، آذربايجان را در خط مقدم در برابر ايران قرار داده كه در صورت تداوم اين روند و عدم تنش زدايي بايد منتظر پيامدهاي منفي آن باشد، در اين مقطع زماني، ايران با وجود دشمني 30 ساله غرب، همچنان با چالش جدي روبه رو نشده است و در پرتو تحريم ها و تهديدات نظامي عليه خود، موضعي تهاجمي تر گرفته است. آذربايجان كه تنها كشور شيعه در قفقاز و آسياي مركزي است، بايد روابط عادي با ايران داشته باشد و فارغ از روابط بسيار حسنه ايران با ارمنستان، بايد رويكردي متوازن اتخاذ كند.
جمهوري آذربايجان روز يكشنبه هرگونه همكاري آذربايجان با سازمان جاسوسي اسرائيل را تكذيب كرد.
اين در حالي است كه وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان چندي پيش با ساختن يك اتهام واهي عليه ايران ادعا كرد كه جمهوري اسلامي ايران، به ديپلمات هاي اسرائيلي ساكن باكو حملات ناموفق تروريستي داشته است.
اين سناريوسازي آذربايجان در پازل رژيم صهيونيستي خود نشانگر حركت هماهنگ صهيونيست ها و آذربايجاني ها عليه ايران است.

 



رويترز: نفت مازاد عربستان مشتري ندارد

تصميم تركيه در عدم همراهي با تحريم نفتي غربي ها عليه تهران علاوه بر اثبات ناكارآمدي اين تحريم ها نفت مازاد عربستان را كه وعده تزريق آن به بازار جهاني نفت را داده بود بي استفاده گذاشته است.
منابع ترك و سعودي در گفت وگو با رويترز اعلام كردند كه مقامات آنكارا تصميمي براي كاهش واردات نفت از ايران ندارند.
اين منابع تاكيد كردند كه تصميم آنكارا در زمينه عدم كاهش واردات نفت از ايران پس از آن مشخص شد كه اوايل هفته گذشته هيئتي بلندپايه از مقامات ترك وارد رياض شدند و از عدم نياز خود به واردات نفت بيشتر از عربستان خبر دادند.
ازسوي ديگر يك مقام در وزارت نفت عربستان به رويترز گفت: مقامات ترك در اين سفر از ما تقاضاي افزايش وارداتي نفتي نداشتند و آنان تصميمي در زمينه تحريم نفتي ايران ندارند.
يك كارشناس انرژي مقيم آنكارا نيز در اين باره اظهار داشت: تا زماني كه سازمان ملل طرح تحريم نفتي ايران كه از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا حمايت مي شود را مورد تاييد قرار ندهد، تركيه تصميمي در اين زمينه اتخاذ نخواهد كرد.
رويترز در ادامه مي نويسد: بيشتر تحليلگران نفتي معتقدند با وجود اينكه در گذشته اخباري در زمينه تصميم آنكارا در زمينه افزايش واردات نفتي از عربستان مطرح شده بود اما همچنان تركيه و چين به خريد نفت از ايران بر مبناي گذشته و يا حتي بيشتر ادامه مي دهند.

 



صدها پرنده كمياب در آبگيرآستارا فرود آمدند

در پديده اي نادر، آبگير كوچك متعلق به اداره شيلات واقع در محدوده مسكوني شهر آستارا، ميزبان صدها قطعه پرنده كمياب مهاجر شده است.
به گزارش ايسنا از گيلان همزمان با بروز سرماي شديد در مناطق سيبري و آغاز موج دوم مهاجرت پرندگان سردسيري به تالاب هاي جنوبي خزر، اين آبگير كوچك كه در جنب بازار ساحلي آستارا و در منطقه اي كاملا مسكوني واقع شده است، ميزبان صدها قطعه پرنده همچون قوي گنگ و فريادكش، پليكان، كشيم، اردك، غاز وحشي، قره غاز، كاكايي و مرغ دريايي شده است.
«ساسان اكبري پور»، رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا با قدرداني از استقبال شهروندان آستارا از پرندگان كمياب مهاجر، خاطر نشان كرد: همكاري صميمانه طبيعت دوستان آستارايي به قدري بوده است كه دانه پاشي و دادن غذا توسط شهروندان به اين ميهمانان خسته و تيمار، حراست مامورين حفاظت محيط زيست را آسان تر كرده است.
وي ادامه داد: اداره حفاظت محيط زيست از همان ابتداي ورود اين پرندگان به تالاب هاي آق و استيل شهرستان آستارا، كليه تدابير لازم را براي حراست و حفاظت انجام داده است. اين اداره دو قطعه قوي فريادكش كه از ناحيه بال دچار شكستگي شده بودند، را مداوا و به دامن طبيعت بازگرداند.
وي ضمن هشدار به سودجويي عده اي فرصت طلب، تاكيد كرد: هرگونه اقدام به شكار با شديدترين برخوردها همراه خواهد بود.

 



مرد دهلران پيكر شهيدي را تشييع كردند

دهلران-خبرنگاركيهان:
مردم دهلران پيكر يك شهيد پاكسازي ميادين مين اين شهرستان را تشييع كردند.
موسي سبزواري از نيروهاي پاكسازي ميادين مين منطقه شرهاني بود كه هنگام خنثي سازي مين هاي بجاي مانده از جنگ تحميلي بر اثر انفجار يك مين به شهادت رسيد. مردم متدين دهلران صبح ديروز پيكر اين شهيد را از ميدان انقلاب تا ميدان بسيج تشييع كردند و شهيد موسي سبزواري در گلزار شهداي امامزاده سيداكبر دهلران به خاك سپرده شد.
در حاشيه مراسم تشييع پيكر اين شهيد فرماندار دهلران گفت: تاكنون 425 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين دهلران پاكسازي شده و 75 هزار هكتار اراضي نيز در حال پاكسازي است. گفتني است از ابتداي امسال تاكنون 12 نفر بر اثر انفجار مين شهيد و 26 تن ديگر مجروح شده اند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: نظام ارزشيابي معلمان تابستان آينده در كشور اجرايي مي شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، از اجرايي شدن نظام ارزشيابي معلمان در تابستان سال 91 در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، «ابراهيم سحرخيز» گفت: در اين نظام معلمان براساس توانمندي و فعاليت هاي علمي و پژوهشي خود سطح بندي و امتيازبندي مي شوند.
وي افزود: سنجش و ارزشيابي جزو لاينفك تعليم و تربيت به شمار مي رود كه بدون استمرار دقيق آن، رسيدن به اهداف مورد نظر به صورت مطلوب، ناممكن خواهد بود.
سحرخيز ادامه داد: تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش مبتني بر آرمان هاي بلند نظام اسلامي، بايد معطوف به چشم اندازي باشد كه در افق روشن 1404، ترسيم گر ايراني توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويتي اسلامي، انقلابي، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعامل سازنده و موثر در عرصه روابط بين الملل باشد.

 



مراسم اربعين آيت الله شاه آبادي در قم برگزار مي شود

مراسم بزرگداشت چهلمين روز ارتحال آيت الله شاه آبادي از اساتيد درس خارج حوزه علميه قم، با حضور مراجع تقليد و علما پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري رسا، مراسم بزرگداشت آيت الله شاه آبادي از سوي بيت اين عالم رباني و بازماندگان آن مرحوم پنجشنبه 27 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
مرحوم آيت الله شاه آبادي هفدهم دي ماه به دليل بيماري در يكي از بيمارستان هاي شهر تهران دار فاني را وداع گفت و پيكر آن مرحوم پس از اقامه نماز توسط حضرت آيت الله وحيدخراساني از مراجع تقليد در حرم كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) به خاك سپرده شد.
گفتني است آيت الله شاه آبادي در سال 1305در تهران متولد شد و پس از مدت كوتاهي به شهر مقدس قم مهاجرت كرد و دروس خارج فقه و اصول را خدمت آيات عظام بروجردي، اراكي، گلپايگاني، محقق داماد و حضرت امام خميني(ره) فرا گرفت.

 



مشاور سازمان سنجش كشور: ظرفيت پذيرش دانشجو از داوطلبان كنكور بيشتر مي شود

در كنكور سال آينده با افزايش ظرفيت هاي پذيرش در دوره هاي مختلف پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان بيشتر مي شود.
به گزارش مهر، مشاور اجرايي سازمان سنجش كشور بعدازظهر سه شنبه در مراسم تجليل از دانش آموزان برتر اردبيل، با بيان اينكه بحث كنكور در كشور دغدغه اصلي است اظهار كرد: در حال حاضر ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه ها از تعداد داوطلبان كمتر نيست و هركس مي تواند با كمي همت و تلاش در رشته مورد نظر قبول شده و انتخاب رشته كند.
به گفته وي امسال حدود 800 هزار نفر دانشجو در دانشگاههاي مختلف حضور يافتند و داوطلبان شركت كننده از استان اردبيل نيز با افزايش معلومات و سطح علمي و ارتقاي دانش خود در رتبه قابل قبولي قرار گرفتند.
مشاور اجرايي سازمان سنجش كشور از كسب رتبه 19 استان جزو اردبيل در بين 31 استان كشور در كنكور سراسري 90 خبر داد و عنوان كرد: اردبيل در بخش استعدادهاي علمي رتبه هفت و جزو، 10 استان برتر كشور است.
«توكلي» از شركت 967 هزار و 140 نفر در كنكور سراسري 91 خبر داد و افزود: داوطلباني كه ثبت نام نكرده اند جهت ثبت نام يا ويرايش تقاضانامه خود از 30 بهمن لغايت سه اسفند ماه مي توانند به سايت آموزش و سنجش كشور مراجعه كنند.
در همين مراسم مديركل آموزش و پرورش استان نيز از كسب رتبه اول تا سوم بيش از 54 نفر از دانش آموزان اردبيلي در المپيادهاي ورزشي كشوري و آسيايي خبر داد.
به گفته «احمد محمودزاده» در استان رتبه زير 100 كنكوري هاي امسال به 50 نفر رسيده كه نسبت به سال گذشته از پيشرفت و رشد بالاي جنبش علمي برخوردار است.
در پايان اين مراسم با حضور مسئولان كشوري و استاني از 313 دانش آموز برتر در كنكور، المپياد و جشنواره ها در استان اردبيل با دادن هدايايي تجليل شد.

 



با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت 27 طرح عمراني در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد

زاهدان-خبرنگار كيهان:
با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت 27 طرح فني و عمراني از طريق ويدئو كنفرانس در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اين طرح ها در شهرك ها و نواحي صنعتي استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيدند كه در بين آنها 17 طرح عمراني با سرمايه بالغ بر 54 ميليارد ريال و 10 طرح توليدي با صرف هزينه اي افزون بر 77 ميليارد ريال است كه با راه اندازي طرح هاي توليد زمينه اشتغال 149 نفر فراهم مي شود. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداري از اين طرح ها گفت با توجه به شرايط سيستان و بلوچستان افزايش بودجه پيش بيني شده است كه از جمله آنها ارائه كمك هاي فني و اعتباري براي حمايت از واحدهاي توليدي است.
فخر الله مولايي در آيين افتتاحيه مجتمع توليدي آرد و سيلوي 40 هزار تني شهركي در زاهدان اظهار داشت: اين استان با داشتن مرزهاي طولاني و متصل بودن به آب هاي آزاد و همسايگي با چند كشور از طريق خشكي و دريا، امتيازات ويژه اي براي توسعه دارد لذا بايد تلاش بيشتري براي سرمايه گذاري در اين استان صورت بگيرد.
در اين مراسم مدير مجتمع توليدي آرد و سيلوي شهركي گفت اين مجتمع در زميني پنج هكتار و زيربنايي 15 هزار متر مربع و ظرفيت سازه 1000 تن با سيستم كنترل هوشمند سيلوهاست كه به منظور احداث آن 170 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.

 



معرفي نماينده جديد ولي فقيه در استان زنجان

حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان تعيين شد.
به گزارش خبرگزاري مهر مسئول ستاد نمازجمعه زنجان، از معرفي نماينده ولي فقيه در استان طي هفته جاري خبر داد و گفت: طي حكمي از سوي دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين «علي خاتمي» به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، معرفي شده است.
حكمعلي اسماعيلي افزود: حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، از مؤلفان و مدرسين حوزه و دانشگاه بوده و پيش از اين نيز امام جمعه شهريار بوده است.
اسماعيلي ادامه داد: وي فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين خاتمي امام جمعه موقت پيشين زنجان است.
به گفته مسئول ستاد نمازجمعه زنجان مراسم معارفه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، روز جمعه 28 بهمن ماه با حضور مسئولان و مردم ولايتمدار استان برگزار خواهد شد.

 



هشدار مشاور سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه: باز طراحي سناريوي فتنه براي سال 92

همدان- خبرنگار كيهان:
امروز، دشمن با مقدمه چيني سعي در طراحي سناريوي فتنه براي بهار سال 92 و انتخاب رياست جمهوري را دارد.
مشاور سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب افزود: دشمن در حقيقت با تغيير در ساختار و رفتار، و با بهره گيري از شيوه هاي گوناگون سعي در براندازي نظام دارد.
«يدالله جواني» ايجاد جنگ نرم، اعمال فشارهاي اقتصادي، چالش هاي اجتماعي، فرهنگي و امنيتي را از جمله راهكارهاي دشمن در تغيير باور، ايمان، ارزش ها و اعتقادات ملت ايران بيان و تصريح كرد: در اين زمينه بايد مردم با آگاهي و بصيرت كامل، اهداف شوم دشمن را خنثي كنند و در سايه ولايت فقيه به پشتيباني از كشور برخيزند.
وي ادامه داد: دشمن همچنين به دنبال اين است كه گلوگاه درآمدهاي ارزي ما را فشار دهد و با تحريم هاي نفتي و ارزي، و در نهايت تورم قصد واردآوردن فشار و ايجاد اختلاف و نارضايتي بين مردم را دارد.
«جواني» در ادامه به روند انقلاب اسلامي در مدت 33 سال اشاره كرد و افزود: خوشبختانه روز به روز بر روند قدرت يابي، شكوه و اقتدار ايران اسلامي افزوده مي شود و ورود ايران به باشگاه هسته اي و فضايي جهان مصداق بارز اين ادعاست كه در آينده نيز مي تواند بنيانگذار تمدن نوين اسلامي به شمار رود.
وي خاطرنشان ساخت: قطعاً انقلاب اسلامي در بعد آزادي خواهي و عدالت خواهي پيام خود را به درون جامعه مسيحي نيز مي كشاند و در آينده شاهد گرايش مسيحيت به اسلام به شكل فوج فوج خواهيم بود.
مشاور سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه به مسئله انتخابات اشاره و تصريح كرد: بنا به فرمايشات رهبر معظم انقلاب انتخابات بايد با مشاركت و حضور بالا به شكل هوشمندانه و در فضايي آزاد، امن، سالم، رقابتي و مردمي انجام شود كه هدف دشمن عكس اين موضوع و به چالش كشيدن اين فضاست.

 



اخبار ادبي و هنري

بازتاب گسترده مسلمان شدن فيلمساز آمريكايي در رسانه هاي غربي
خبر تشرف يك فيلمساز آمريكايي به دين اسلام در ايران در رسانه هاي غرب بازتاب هاي گسترده و در عين حال متفاوتي داشت.
برخي تيترهاي رسانه هاي غربي درباره اين موضوع به اين شرح است:
خبرگزاري رويترز با تيتر «پسر اليور استون- مدافع احمدي نژاد- مسلمان شد.»
ديلي نيوز نوشت: «پسر اليور استون در ايران مسلمان شد؛ پدر مشهور همچنان سكوت كرده است.»
هافينگتون پست نيز اين خبر را با اين جمله شروع كرد: «شان استون در بازديد خود از ايران مسلمان شد.»
همچنين شبكه فاكس نيوز اين گونه اعلام كرد: «پسر اليور استون فيلمساز، مسلمان شد، او هم اكنون يك شيعه است.»
به گزارش فارس، ده ها منبع ديگر از جمله خبرگزاري فرانسه، سايت سينمايي هاليوود ريپورتر، روزنامه شيكاگو تريبون، سايت خبري بلومبرگ، روزنامه نيويورك ديلي، روزنامه ديلي ميل و... اين خبر را همراه با صحبت هاي «شان استون» پس از تشرف به اسلام منتشر كردند.
اعطاي جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي؛ 28 بهمن
آيين اهداي جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي روز جمعه 28 بهمن با حضور جمعي از متفكران، استادان و نخبگان در سينما فلسطين برگزار مي شود.
بيش از 150نفر از استادان و نخبگان فكر و انديشه در 10 روز به بررسي و داوري آثار ارايه شده در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر پرداختند تا جايزه گفتمان انقلاب اسلامي به آثار ارايه شده در اين جشنواره تعلق گيرد. اين داوري كه به نوعي نسبت سنجي سينماي ايران با گفتمان انقلاب اسلامي است، براساس محورها و شاخص هايي كه در تعامل با استادان و با تامل در آرا و نظريات متفكران جبهه فكري انقلاب اسلامي احصا شده، روي داده است.
اعتراض جوانان مراكشي به هزينه سرسام آور يك جشنواره موسيقي
در حالي كه سه ماه تا برگزاري دوره جديد جشنواره موسيقي موازين مراكش باقيمانده، خبرهايي درباره هزينه اين جشنواره موجب خشم مردم مراكش شده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري العربيه، بنابراين گزارش، جشنواره بين المللي موسيقي «موازين» كه سالانه با حضور خوانندگان جهان در شهرهاي «رباط»، پايتخت و «سلا» در مراكش برگزار مي شود سال گذشته نيز هدف انتقاد جوانان مراكشي قرار گرفت كه معتقد بودند اين جشنواره نشانه اي بارز از استبداد سياسي و فرهنگي در مراكش و فساد مالي در اين كشور است.
امسال نيز دوره يازدهم اين جشنواره بين 18 تا 26 مي (ارديبهشت91) برگزار مي شود و خبرهاي منتشر شده از پرداخت 830 هزار دلار (156ميليون تومان) براي يك خواننده غيراخلاقي آمريكايي تنها در اختتاميه اين جشنواره حكايت دارد.
تجليل از سه هنرمند در جشنواره بسيج
رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: در آيين اختتاميه دومين جشنواره فيلم بسيج (سكانس بيداري) از تلاش هاي ارزشي سه هنرمند پيشكسوت انقلاب اسلامي پرويز شيخ طادي، جمال شورجه و حبيب احمدزاده تجليل مي گردد.
دكتر حسين قناديان گفت: در دومين جشنواره سراسري فيلم بسيج كه در 31 استان كشور برگزار شد، هنرمندان متعهد و ارزش مدار كشور تعداد يك هزار و 460 فيلم با موضوعات بيداري اسلامي، جهاد اقتصادي، ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي و آداب و سنن اجتماعي، را به دبيرخانه هاي استاني اين جشنواره ارائه كردند كه پس از قضاوت و اجراي اختتاميه استاني، فيلم هاي برگزيده براي ارائه به هيئت داوران بخش نهايي به دبيرخانه مركزي جشنواره ارائه گرديد.
وي افزود: برگزيدگان اين جشنواره طي مراسمي در مورخ 29 بهمن در مجتمع سينمايي تك يزد معرفي مي شوند و در اين مراسم ضمن تقدير از برگزيدگان، از تلاش هاي مسئولانه سينمايي سه فعال ارزشمند اين حوزه، پرويز شيخ طادي (كارگردان شكارچي شنبه)، جمال شورجه (كارگردان 33 روز) و حبيب احمدزاده (نويسنده) تجليل مي گردد.
مستند حاجي بخشي از تلويزيون پخش مي شود
مجموعه مستندي با موضوع حاجي بخشي از تلويزيون به نمايش درمي آيد.
« از آسمان» كاري از گروه اجتماعي شبكه دو سيماست كه به مناسبت فرا رسيدن چهلمين روز درگذشت حاج ذبيح ا... بخشي ياد و خاطره اين حماسه سرا و علمدار جبهه هاي جنگ را گرامي خواهد داشت.
برنامه «از آسمان» از 26 تا 28 بهمن ساعت 50/18از شبكه دو روي آنتن مي رود. اين برنامه در هفته جاري با سه برنامه در روزهاي چهارشنبه 26 بهمن، پنجشنبه 27 بهمن و جمعه 28 بهمن ياد و خاطره مرحوم ذبيح ا... بخشي را گرامي مي دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14