(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 بهمن 1390- شماره 20145

شيعيان يمن انتخابات رياست جمهوري را تحريم كردند
اعتصاب غذاي مسئولان فلسطيني در همبستگي با اسير جهاد اسلامي
مردم بحرين : كار رژيم آل خليفه را يكسره مي كنيم
درگيري هاي قبيله اي در ليبي20 كشته برجاي گذاشت
چها رسوي پنج قا ره
تظاهرات طرفداران بشار اسد در سوريهبيگانگان دخالت نكنند
روزنامه هندي انفجار خودرو اسرائيلي در دهلي نو را كار موساد دانست
سردبير سايت آلترنت با پرس تي وي: جو جامعه آمريكا امنيتي- پليسي است
روسيه براي مقابله با سپر موشكي آمريكا توان هسته اي خود را تقويت مي كند
اعتصاب بي سابقه معلمان اردني 9 روزه شد
افشاي همكاري پنهان كشورهاي عرب خليج فارس با اسرائيل
انفجار در كابين خلبان وزيران كابينه عراق سالم ماندند
رژيم صهيونيستي تعداد ديپلمات هايش را در قاهره به12 نفر كاهش داد



شيعيان يمن انتخابات رياست جمهوري را تحريم كردند

گروه الحوثي در يمن انتخابات رياست جمهوري اين كشور را توطئه اي مشترك از سوي آمريكا و عربستان سعودي خواند و آن را تحريم كرد.
ضيف الله الشامي عضو دفتر سياسي گروه الحوثي در يمن در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، انتخابات 21 فوريه (2 اسفند) غير قانوني است چرا كه طراحان آن مي خواهند در توطئه اي عليه انقلابيون، كشور را گرفتار بحران هاي بيشتري كنند.
وي خاطرنشان كرد، سناريونويس اين انتخابات آمريكا و رژيم آل سعود هستند و هدف آنها حفظ منافع خود و باقي گذاردن عوامل فاسد در قدرت هستند كه جز خدمت به بيگانگان خاصيت ديگري ندارد.
عضو دفتر سياسي گروه الحوثي در يمن گفت، ما انتخابات رياست جمهوري را تحريم كرده ايم و از همه گروه ها، احزاب و انقلابيون يمني مي خواهيم به اين تحريم بپيوندند.

 



اعتصاب غذاي مسئولان فلسطيني در همبستگي با اسير جهاد اسلامي

تعدادي از مسئولان و رهبران بلندپايه گروه هاي فلسطيني به جمع اعتصاب كنندگان غذا در همبستگي با شيخ خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامي فلسطين پيوستند.
به گزارش فارس، همزمان با گذشت دو ماه از اعتصاب غذاي شيخ خضر عدنان از رهبران فلسطيني اسير در زندان هاي رژيم صهيونيستي، تعدادي از شخصيت هاي فلسطيني به جمع ده ها جوان فلسطيني اعتصاب كننده در مقابل مقر صليب سرخ جهاني پيوستند.اعتصاب كنندگان اعلام كردند كه اين اقدام به خاطر حمايت از نبرد كرامت شيخ عدنان بوده كه با صبر و پايداري خود آن را به ثبت رسانده است.احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامي در اين باره گفت، اعتصاب غذاي ما حداقل وظيفه اي است كه در مقابل اين اسطوره فلسطين انجام مي دهيم و من از همه نخبه ها و رهبران فلسطيني مي خواهم كه به اعتصاب غذا بپيوندند.

 



مردم بحرين : كار رژيم آل خليفه را يكسره مي كنيم

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده در منامه و شهرهاي مختلف اين كشور تأكيد كردند كه اگر آل خليفه به خواسته هاي ما توجه نكند كار رژيم را يكسره خواهيم كرد.
مردم بحرين با برگزاري راهپيمايي و تظاهرات مسالمت آميز و در حالي كه شعارهايي عليه آل خليفه سر مي دادند بار ديگر بر تحقق خواسته هايشان تأكيد كردند.
تظاهركنندگان با حركت به سوي ميدان شهدا اظهار داشتند كه راه انقلاب ادامه دارد و به زودي رژيم را سرنگون خواهيم كرد.
مردم بحرين نسبت به جنايات آل خليفه هشدار دادند و افزودند كه تظاهرات هميشه مسالمت آميز نخواهد بود و ادامه كشتارها مسير انقلاب را تغيير خواهد داد.
در همين رابطه مرجع شيعيان نجف با انتشار بيانيه اي درباره پيامدكشتارها در بحرين و هتك حرمت اماكن مقدس به آل خليفه هشدار داد.
«حسين حداد» فعال سياسي بحرين در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت كه بيانيه اي از دفتر آيت الله بشير نجفي دريافت كرده كه در آن نسبت به اوضاع بحراني بحرين هشدار داده شده است.
وي افزود، مرجع شيعيان نجف در اين بيانيه آل خليفه را از ادامه كشتار و جنايت نسبت به مردم بي گناه بحرين برحذر داشته و هشدار داده است كه اين اقدامات پيامدهاي خطرناكي را در بر خواهد داشت. حداد گفت، سكوت مراجع ديني در قبال بحرين تا ابد ادامه نخواهد داشت و فتواي علماي شيعه مسير انقلاب را تغيير خواهد داد.
وي به بيانيه قابوس بن سعيد پادشاه عمان نيز اشاره كرد كه در آن از حكومت آل خليفه خواسته شده به مردم خود گوش فرا دهد و خواسته هاي آنها را برآورده كند كه در غير اين صورت اثري از تاج و تختش باقي نخواهد ماند.
اين فعال بحريني گفت، انقلاب بزودي نتيجه خواهد داد و اگر رژيم به خواسته هاي مردم پاسخ ندهد پايان عمر آن در اين سال حتمي خواهد بود. وي همچنين تصريح كرد، كاسه صبر مردم لبريز شده و ديري نمي گذرد كه در صورت خشونت ها ملت بحرين از مسير اعتراضات مسالمت آميز خارج شوند.
اين درحالي است كه يورش زرهپوش ها و خودروهاي رژيم بحرين به روستاها و شهرهاي مختلف اين كشور براي سركوب مخالفان همچنان ادامه دارد و نيروهاي امنيتي و نظامي بحرين با كمك نظاميان آل سعود تظاهرات مردم را سركوب مي كنند.
در روستاي السنابس يورش مزدوران آل خليفه و ضرب و شتم تظاهركنندگان به مجروح شدن تعدادي منجر شد.
در اين روستا همچنين نيروهاي رژيم بحرين به منازل مردم تجاوز و به ضرب و شتم زنان پرداختند.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي بحرين ده ها نفر از شهرونداني كه در ميدان لوءلوء تجمع كرده بودند رابازداشت و به نقطه نامعلومي انتقال دادند.
بحريني هاي مقيم خارج نيز در نخستين سالگرد انقلاب 14 فوريه تظاهرات برگزار كردند و جنايات آل خليفه را محكوم كردند.
صدها بحريني مقيم مصر در كنار گروه ها و تشكل هاي انقلابي مصر در مقابل مقر اتحاديه عرب در قاهره تظاهرات كردند و عليه آل خليفه شعار دادند.
اين تظاهركنندگان پارچه نوشته هايي در دست داشتند كه در آن موضع اتحاديه عرب و شوراي امنيت و حمايت آمريكا و رژيم صهيونيستي از رژيم آل خليفه در سركوب مردم معترض اين كشور به شدت محكوم شده بود.
تظاهركنندگان بحريني و مصري همچنين ورود نيروهاي سپر جزيره از جمله نظاميان اشغالگر سعودي و تفنگداران دريايي آمريكابراي سركوب مردم معترض را محكوم كردند.
در رياض، القطيف و شهرهاي ديگر عربستان نيز تظاهراتي در محكوم كردن دخالت نظامي عربستان در بحرين برگزار شد.
مردم عربستان با شعار «لن نركع الالله» خواستار پايان اقدامات سركوبگرانه رژيم رياض عليه شيعيان در بحرين و عربستان شدند.
بحريني هاي مقيم برلين نيز با برگزاري تجمع اعتراض آميز مخالفت خود با اقدامات رژيم آل خليفه سركوب قيام و كشتار مردم بي دفاع را اعلام كردند.
تظاهركنندگان به دخالت آمريكا و عربستان در بحرين اعتراض و اعلام كردند كه جنايات آل خليفه با چراغ سبز آمريكا صورت مي گيرد.
شركت كنندگان در اين تظاهرات عكس هاي شهداي بحريني را در دست داشتند و تأكيد كردند كه راه شهدا را ادامه خواهند داد و انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.
بحريني هاي مقيم لندن نيز تظاهرات مشابهي برگزار و در مقابل دفتر نخست وزير انگليس تجمع كردند.
تظاهركنندگان سكوت مجامع بين المللي و دولت هاي غربي را در مقابل ادامه سياست سركوب و ارعاب دولت بحرين محكوم كردند.
كميسيون حقوق بشر اسلامي در لندن نيز با انتشار بيانيه اي نسبت به سكوت مقامات غربي در برابر جنايات آل خليفه اعتراض كرد.
رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس سناي آمريكا نيز از رئيس جمهور اين كشور خواست فروش سلاح به بحرين را متوقف كند. وي همچنين از آل خليفه خواست به خواست مردم احترام بگذارد.

 



درگيري هاي قبيله اي در ليبي20 كشته برجاي گذاشت

درگيري هاي قبيله اي در جنوب شرق ليبي 20 كشته و ده ها مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «الجزيره»، در درگيري هاي شهر «الكفره» در شرق ليبي كه موجب كشته شدن 20 تن گرديد، طرف هاي درگير از سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين استفاده كردند.
براساس اين گزارش، اوضاع انساني منطقه نيز به دليل كمبود موادغذايي و تجهيزات پزشكي و قطع برق بسيار بحراني گزارش شده است و اختلافات قبيله اي همچنان ادامه دارد.
از سوي ديگر با اينكه شوراي انتقالي ليبي كه از سوي غرب حمايت مي شود، براي گسترش سيطره خود بر همه مناطق تلاش مي كند، شبه نظاميان قبيله اي به دنبال سرنگوني ديكتاتور سابق اين كشور، بر سر منابع نفتي و غيرنفتي با يكديگر به شدت رقابت مي كنند.
منابع مطلع نظامي نيز تأكيد كردند؛ شوراي انتقالي ليبي با وجود درهم شكستن رژيم قذافي هنوز نتوانسته است، حاكميت خود را بر مناطق قبايلي اين كشور گسترش دهد.آگاهان سياسي نيز بازداشت «سيف الاسلام قذافي» فرزند ديكتاتور سابق ليبي در منطقه «الزنتان» و تحويل ندادن آن به حكومت مركزي را نشانه ضعف شوراي انتقالي ليبي ارزيابي كردند.
در زمينه تحولات داخلي نيز سرتيپ «يوسف المنقوش» فرمانده كل ستاد مشترك ارتش ليبي در گفت وگو با خبرگزاري «وال» ليبي تصريح كرد: طرح ادغام شبه نظاميان مسلح در وزارت دفاع بزودي به اجرا درخواهد آمد و نزديك به 12هزار نفر از انقلابيون پس از انجام اقدامات لازم در نيروهاي مسلح جذب خواهند شد.
وي تأكيد كرد: ستاد مشترك ارتش براي تنظيم دوره هاي آموزشي فشرده و در سطح عالي در راستاي آماده كردن انقلابيون در تلاش است و اين موضوع تا پايان سال جاري ميلادي محقق خواهد شد.
گفتني است از زمان سرنگوني رژيم ديكتاتوري معمر قذافي در ليبي تاكنون درگيري هاي پراكنده اي در نقاط مختلف اين كشور كه داراي بافت قبيله اي است روي داده و تاكنون ده ها تن كشته و مجروح شده اند.
شوراي انتقالي ليبي، عوامل وابسته به رژيم سابق را باعث ايجاد ناآرامي و درگيري هاي خشونت بار در اين كشور مي داند.

 



چها رسوي پنج قا ره

ياري قدس
قاهره امروز ميزبان كنفرانس ياري قدس و اقدام بين المللي براي شكستن محاصره غزه است.
در اين كنفرانس تعدادي از سرشناس ترين رهبران فلسطيني و نمايندگاني از اتحاديه عرب حضور دارند و درباره آخرين اقدام ها براي لغو محاصره غزه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
انفجار بمب در پاكستان
بر اثر يك حمله انتحاري در شمال غربي پاكستان دست كم شش نفر زخمي شدند.
پليس محلي اعلام كرد كه بمب در يك دستگاه موتورسيكلت جاسازي شده بود و توسط دستگاه كنترل از راه دور منفجر شد.
پنج سال زندان براي برلوسكني
دادستاني ايتاليا براي سيلويو برلوسكني نخست وزير سابق ايتاليا به اتهام فساد مالي درخواست پنج سال زندان كرد. برلوسكني متهم است كه به يك مقام انگليسي براي شهادت دروغ مبلغ 600 هزار دلار رشوه پرداخت كرده است.
روبات هاي خنثي ساز بمب
روبات هاي خنثي ساز بمب وظيفه تامين امنيت و محافظت از نشست بين المللي هسته اي كه قرار است ماه آينده در سئول پايتخت كره جنوبي برگزار شود را به عهده دارند.
رهبران ارشد 50 كشور و چهار سازمان بين المللي در 26 و 27 مارس (فروردين) براي حضور در اين نشست به سئول خواهند رفت.
ممنوعيت پخش اذان
يك دادگاه عالي رژيم صهيونيستي در ادامه رويكرد تجاوزكارانه خود نسبت به مسلمانان و شهروندان فلسطيني دستور داد از پخش اذان در روستاي بورين در شمال نوار غزه جلوگيري شود.
صهيونيست ها مدعي شده اند كه پخش اذان در پنج نوبت براي آنان مزاحمت ايجاد مي كند.
سقوط هواپيماي بدون سرنشين در افغانستان
يك فروند هواپيماي بدون سرنشين ناتو در جنوب شرق افغانستان سقوط كرد.
در سال جاري سقوط هواپيماها و هلي كوپترهاي نظاميان خارجي در افغانستان به شدت افزايش يافته است.

 



تظاهرات طرفداران بشار اسد در سوريهبيگانگان دخالت نكنند

مردم سوريه با برگزاري تظاهراتي حمايت خود را از رئيس جمهور اين كشور اعلام و دخالت بيگانگان در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ساكنان بلندي هاي جولان با يادآوري هويت سوري خود در يك تظاهرات گسترده تأكيد كردند كه دست از حمايت بشار اسد برنمي دارند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند: ما دوستت داريم بشار، ما با ارتش سوريه هستيم. ما خواهان وحدت ملي هستيم.
ساكنان بلندي هاي جولان همچنين دخالت هاي عربي و غربي براي ايجاد بحران در سوريه را محكوم كردند.مردم شهر بندري لاذقيه نيز با محكوميت اقدامات تروريستي در شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كردند و بار ديگر حمايت خود را از نظام بشار اسد اعلام كردند.
تظاهركنندگان درحالي كه پرچم هاي سوريه، روسيه، چين، حزب الله و ايران را در دست داشتند نقش كشورهاي عربي در توطئه عليه سوريه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند كشورهاي غربي با ارسال سلاح و تروريست به سوريه مي خواهند اوضاع را بحراني نشان دهند ولي ملت هوشيار سوريه فريب اين توطئه ها را نخواهند خورد.
در شهر دمشق نيز روز گذشته درحالي كه شماري از افراد لباس هاي قرمز به نشانه پرچم چين بر تن داشتند با اجتماع در برابر سفارت اين كشور در دمشق از مواضع چين در ارتباط با تحولات سوريه قدرداني كردند. اجتماع كنندگان پرچم چين را كه به طول 50 متر با خود حمل مي كردند در پايان مراسم آن را تحويل سفارت چين در دمشق دادند.
در همين رابطه معاون اول رئيس جمهوري چين به شوراي امنيت سازمان ملل هشدار داد كه اشتباهات اين شورا ممكن است باعث حمام خون در سوريه شود.
اين مقام چيني از شوراي امنيت خواست در قبال حوادث سوريه محتاطانه تر رفتار كند.
چين به همراه روسيه قطعنامه عربي غربي شوراي امنيت عليه سوريه را وتو كرد و در ادامه دفاع از اين اقدام خود اعلام كرد كه چين خواستار حل مسالمت آميز بحران سوريه است.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز طي اظهاراتي از موضع غرب و اتحاديه عرب در قبال سوريه و فشارهاي سياسي بر حكومت اين كشور به شدت انتقاد كرد.
وي تأكيد كرد كه روسيه اجازه نخواهد داد سناريوي ليبي در سوريه اجرا شود. سازمان همكاري اسلامي نيز مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامي در سوريه اعلام كرد.
اين درحالي است كه شبكه خبري العالم به نقل از روزنامه انگليسي گاردين اعلام كرد كه نخست وزير انگليس و رئيس جمهور فرانسه در پاريس راه هاي كمك به مخالفان سوريه و تروريست ها را بررسي خواهند كرد.در اين ديدار كه قرار است 20 فوريه اول اسفند برگزار شود كامرون و ساركوزي راه هاي افزايش فشار بر نظام بشار اسد را بررسي مي كنند.

 



روزنامه هندي انفجار خودرو اسرائيلي در دهلي نو را كار موساد دانست

يك روزنامه هندي در واكنش به انفجار خودروي سفارت رژيم صهيونيستي در دهلي نوشت: خود رژيم اسرائيل از اين نوع ماده انفجاري استفاده مي كند.
به گزارش ايرنا روزنامه هندي «راشتريا ساهارا» نوشت: براي اولين بار است كه در پايتخت هند يك اتومبيل با شيوه چسباندن بمب بر بدنه آن مورد حمله قرار مي گيرد و رژيم صهيونيستي خود اغلب از اين روش استفاده مي كند.
اين روزنامه به نقل از منابع پليس آورده است: در اين بمب از ماده نيتروگليسيرين استفاده شده است كه معمولا خود اسرائيل از اين ماده انفجاري استفاده مي كند و از توانايي ساخت آن برخوردار است اين روزنامه نوشت: موتورسواري كه اين كار را انجام داد حتما براي چسباندن بمب روي ماشين آموزش ديده بود و عامل انفجار از اين موضوع نيز مطلع بوده است كه كارمند سفارت رژيم صهيونيستي هر روز چه ساعتي براي تحويل گرفتن بچه هاي خود به مدرسه سفارت آمريكا مي رود.
روز دوشنبه بر اثر انفجار خودرو سفارت رژيم صهيونيستي در دهلي نو چهار نفر و از جمله همسر يكي از ديپلمات هاي اين رژيم مجروح شدند بمب ديگري نيز در خودروي اين رژيم در تفليس پايتخت گرجستان كشف و خنثي شد.
رژيم كودك كش اسرائيل پيشتر در يك سناريوي از قبل برنامه ريزي شده ايران را متهم كرد ولي اكنون مشخص شده كه انفجار خودرو اسرائيلي در دهلي نو كار خود صهيونيست ها بوده است.

 



سردبير سايت آلترنت با پرس تي وي: جو جامعه آمريكا امنيتي- پليسي است

سردبير سايت «آلترنت» از جو امنيتي- پليسي جامعه آمريكا و جاسوسي مقامات اين كشور از خبرنگاران پرده برداشت.
«دان هيزن»، سردبير سايت خبري «آلترنت» طي گفت وگو با شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» گفت: ادارات پليس آمريكا داراي جاسوس و نفوذي هايي هستند كه كارشان رصد كردن كار رسانه هاست.
اين تحليلگر در ادامه افزود: به دنبال دستگيري معترضان وال استريت از سوي پليس آمريكا شمار زيادي از خبرنگاران و روزنامه نگاراني كه اقدام به پوشش خبري خشونت هاي پليس مي كردند، نيز دستگير شدند. اين اقدام باعث كاهش 27 امتيازي رتبه آمريكا در زمينه آزادي مطبوعات شده است. وي استفاده پليس آمريكا از «روش هاي زيركانه و سركوبگرانه» در برخورد با رسانه ها و معترضان را يكي از دلايلي برشمرد كه نشان مي دهد، جو حاكم بر اين كشور امنيتي- جاسوسي است.
سردبير پايگاه خبري «آلترنت» همچنين خاطرنشان كرد: توانايي جنبش تسخير وال استريت در ضبط تصاوير ويدئوئي از خشونت ها، پليس اين كشور را خشمگين كرده لذا آنها براي جلوگيري از ادامه اين روند تلاش زيادي را به كار گرفته اند. سقوط آمريكا به رتبه 47 در زمينه آزادي مطبوعات، مسئله تازه اي نيست چرا كه پليس آمريكا هيچ گاه رفتار دوستانه اي با اين دست از خبرنگاران نداشته است.
سايت وزارت خارجه روسيه نيز چندي پيش به نقل از نماينده تام الاختيار مسكو در امور حقوق بشر، به شدت نسبت به خشونت هاي پليس آمريكا در برخود با معترضان وال استريت واكنش نشان داد. در اين گزارش اقدامات پليس در برخورد با معترضان و رسانه ها «غيرموجه و غيرقانوني» عنوان شد.
يادآور مي شود، از زمان آغاز جنبش ضد سرمايه داري وال استريت (26 شهريور) تاكنون بيش از 6000 نفر بازداشت و صدها نفر مجروح شده اند.
پليس از زمان آغاز اين بيداري و براي سركوب آن، از تاكتيك ها و روش هاي مختلفي بهره جسته اما هنوز موفق به سركوب كامل آن نشده است. در اين ناآرامي ها پنج نفر نيز كشته شده اند.
دولت آمريكا كه به كشورهاي ديگر درس حقوق بشر مي دهد خودش اصول اوليه حقوق بشر را رعايت نمي كند.

 



روسيه براي مقابله با سپر موشكي آمريكا توان هسته اي خود را تقويت مي كند

منابع خبري از تقويت توانمندي هاي هسته اي روسيه در واكنش به استقرار سپر موشكي آمريكا خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع مطلع، دولت روسيه در راستاي توسعه تسليحاتي خود بر تقويت نيروي هسته اي راهبردي تأكيد دارد و حتي در صورت كاهش هزينه هاي نظامي از بودجه تسليحات هسته اي نخواهد كاست. براساس اين گزارش از ديدگاه مسكو اين تسليحات ضامن تأمين حق حاكميت و امنيت كشور به ويژه در شرايطي است كه آمريكا سلاح هاي پدافند موشكي خود را در «امتداد مرزهاي روسيه» مستقر مي كند.
روزنامه «نزاويسيا ياگازتا» چاپ روسيه نيز به نقل از منابع آگاه در روسيه اعلام كرد: ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه در حال حاضر تدابير لازم براي واكنش به استقرار ناوهاي آمريكايي حامل سيستم هاي موشكي «آگيس» در درياي سياه و شمال را اتخاذ مي كند.
به نوشته اين روزنامه روسي، استقرار ناوهاي آمريكايي در آب هاي شمال روسيه براي اين كشور خطرناك است و مسكو به طور حتم به اين اقدام پاسخ خواهد داد.
اين روزنامه به نقل از «ماكاروف» رئيس ستاد ارتش روسيه خاطرنشان كرد: روسيه تا سال 2020 ميلادي هشت زيردريايي اتمي جديد توليد و ناوگان اتمي اش را در برابر آمريكا تقويت خواهد كرد. اين در حالي است كه مسئله امنيت موشكي قاره اروپا، به عنوان عمده ترين موضوع مورد اختلاف روسيه و غرب و كشورهاي عضو ناتو همچنان وجود دارد و دولتمردان روسي اعلام كرده اند كه در صورت استقرار سامانه پدافند موشكي آمريكا در قاره اروپا، به آن پاسخ خواهند داد.
همچنين «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه به تازگي نسبت به عواقب استقرار اين سامانه موشكي به آمريكا هشدار و به عنوان يكي از تدابير مناسب براي پاسخ به اين سامانه از امكان استقرار موشك هاي تاكتيكي موسوم به «اسكندر» در منطقه مرزي «كالينين گراد» خبر داد.
رئيس جمهور روسيه بارها در سخنراني هاي خود تهديد كرد كه در صورت بروز وضعيت نامساعد در زمينه سامانه موشكي آمريكا در قاره اروپا، روسيه از برداشتن گام هاي بعدي در زمينه خلع سلاح و كنترل تسليحات خودداري مي كند.
برپايه اين گزارش كشور روسيه در حال حاضر در تب و تاب برگزاري انتخابات رياست جمهوري است و اين موضوع باعث شده است كه اين كشور كمتر در زمينه مسائل دفاعي از خود واكنش نشان دهد. آمريكا و غرب نيز با استفاده از اين نابساماني ها، اقدام به حمايت از مخالفان پوتين براي سرنگوني وي از قدرت كرده است.

 



اعتصاب بي سابقه معلمان اردني 9 روزه شد

هزاران معلم اردني در يك اعتصاب بي سابقه در مقابل ساختمان نخست وزيري در امان تظاهرات كرده و از پايان اعتصاب 9 روزه خود تا زمان دريافت كامل پاداش سالانه سر باز زدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري فرانسه، هزاران تن از آموزگاران مدارس دولتي اردن در مقابل دفتر نخست وزيري اين كشور در امان پايتخت اردن تجمع و اعلام كردند كه تا زمان تحقق خواسته هايشان دست از اعتصاب برنمي دارند.
سخنگوي آموزگاران با اشاره به اين مطلب كه حدود 120 هزار آموزگار از رفتن به كلاس هاي درس سر باز زده اند تأكيد كرد كه معلمان خواستار افزايش حقوق و افزايش صددرصدي بيمه خود هستند. اين درحالي است كه دولت اردن وعده داده است كه اين خواسته معلمان را ظرف سه سال اجرا مي كند چرا كه بودجه لازم براي اجراي آن در سال جاري را ندارد ولي تاكنون اقدامي در جهت تحقق اين خواسته صورت نداده است. مقامات اردني بيم آن دارند كه اعتصاب صنفي معلمان به مخالفت هاي سياسي با دولت اين كشور منتهي شود، چرا كه در بين معلمان، كساني هستند كه اقدام به سر دادن شعار عليه دولت مي كنند و سرنگوني دولت كنوني را خواستار هستند.
گروه هاي سياسي مختلف اردن نيز با اعلام همبستگي با معلمان در اعتصاب آنها به دولت هشدار دادند تا با اين مسئله سياسي و يا تهديدآميز برخورد نكنند.
يكي از نمايندگان آموزگاران گفت، بارها درباره خواسته هاي خود با دولت مذاكره كرده ايم اما كسي به حرف هاي ما گوش نمي دهد و به همين دليل چاره اي جز اعتصاب نداريم.
بيشتر دانش آموزان اردني كه جمعيت آنها به يك ميليون و 400 هزار نفر مي رسد در پي اعتصاب 9 روزه آموزگاران از تحصيل محروم شده اند. در مجموع 3370 مدرسه در اردن بر اثر اعتصاب اين آموزگاران تعطيل شده است.

 



افشاي همكاري پنهان كشورهاي عرب خليج فارس با اسرائيل

منابع خبري از چراغ سبز كشورهاي عربي خليج فارس براي در اختيار قرار دادن آسمان خود به هواپيماهاي رژيم صهيونيستي خبر دادند.
به گزارش فارس، برخي منابع مطلع اعلام كردند كه عده اي از مقام هاي امنيتي عاليرتبه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس اخيراً در ميهماني مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي شركت كردند.
براساس اين گزارش، منابع مطلع همچنين از تماس هاي تلفني و نامه هاي متقابل كه از طريق فرستادگان محرمانه بين تل آويو، رياض، ابوظبي و دوحه رد و بدل شده، پرده برداشتند.
اين منابع افزودند: كشورهاي مذكور درباره مسيرهاي هواپيماهاي اسرائيلي كه قرار است در آن پرواز كنند به توافق رسيدند.
در همين حال يك شبكه تلويزيوني مصر، آخرين مصاحبه «جلال عامر» نويسنده فقيد مصري را بار ديگر پخش كرد كه در آن درباره اشغالگري عربستان سعودي در كشورش هشدار داده بود.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، نويسنده فقيد مصري در اين مصاحبه اعلام كرده است كه حملاتي از جانب عربستان عليه مصر وجود دارد كه خطر آن از حملات صهيونيست ها بيشتر است.
نويسنده مصري در مصاحبه خود يادآور شده بود: صهيونيست ها به دنبال زمين هستند، ولي سعودي ها خواستار تسخير عقل و تفكرات ما هستند.
پيش از اين نيز عربستان به دليل دخالت در امور داخلي يمن و سركوب شيعيان صعده كه منجر به كشته و مجروح شدن زنان و كودكان بسياري شده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 



انفجار در كابين خلبان وزيران كابينه عراق سالم ماندند

منابع عراقي از وقوع انفجار در كابين خلبان هواپيماي ويژه نخست وزير اين كشور كه مي توانست به يك فاجعه منجر شود خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از النخيل، هواپيماي اختصاصي نخست وزير عراق كه تعدادي از وزيران كابينه در آن بودند عصر روز سه شنبه درحالي كه از بصره عازم بغداد بود لحظاتي پيش از بلند شدن از باند فرودگاه دچار حادثه شد.
در اين حادثه شيشه جلو كابين خلبان منفجر شد كه به گفته يك منبع نزديك به يكي از اعضاي دولت عراق اگر هواپيما تنها پنج دقيقه پس از پرواز در آسمان دچار اين حادثه مي شد؛ فاجعه به وجود مي آمد و اغلب اعضاي هيئت دولت بر اثر سقوط هواپيما جان خود را از دست مي دادند.
اين منبع خاطرنشان كرد: زماني كه اين حادثه روي داد «نوري مالكي»، «حسين شهرستاني» معاون نخست وزير، «علي اكاريب» وزير آموزش عالي و «هادي العامري» وزير حمل و نقل سوار بر هواپيما نبودند و قرار بود اين افراد چند ساعت بعد با يك فروند هواپيماي سي-130 پرواز كنند كه پس از وقوع حادثه بقيه اعضاي هيئت دولت نيز با اين هواپيما راهي بغداد شدند.
بلافاصله پس از وقوع اين حادثه تحقيقات درباره دلايل انفجار در كابين خلبان آغاز شده است.

 



به دليل نفرت مردم مصر از جنايات اسرائيلي ها
رژيم صهيونيستي تعداد ديپلمات هايش را در قاهره به12 نفر كاهش داد

خشم و نفرت مردم مصر از رژيم صهيونيستي باعث شد كه تل آويو تعداد ديپلمات هايش را در قاهره كاهش دهد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه «رزاليوسف»، سفارت رژيم صهيونيستي در مصر اعضاي كادر خود را كه قبلا 180 نفر بود طي ماه هاي اخير به 12 نفر تقليل داد كه سفير و كاردار نيز جزو آنها هستند.
به گزارش اين روزنامه مصري، مقامات تل آويو، پس از خريداري دو ساختمان جديد، تلاش براي يافتن مقر جديد سفارت خود را متوقف كرده اند. بر اساس اين گزارش، كاهش شديد اعضاي كادر ديپلماتيك تل آويو در قاهره در حالي رخ داده كه پيش از اين مقامات قاهره درخواستي را از وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در زمينه خطرات پيش روي فعاليت سفير خود در پايتخت مصر دريافت كرده بودند.
پيش از اين نيز منابع آگاه در قاهره از فرار ديپلمات هاي اسرائيلي در آستانه نخستين سالگرد انقلاب مردمي مصر خبر داده بودند.
در همين حال و در پي ادامه هتك حرمت «مسجدالاقصي» از سوي رژيم صهيونيستي، شيخ الازهر به مسئولان اين رژيم نسبت به خشم 5/1 ميليارد مسلمان در جهان هشدار داد.
احمد الطيب گفت: در صورتي كه مسجدالاقصي با كوچكترين خطر روبه رو شود، مسئول آن رژيم صهيونيستي است و بيش از 5/1 ميليارد مسلمان در جهان حاضرند كه جان خود را در راه حفظ مسجدالاقصي فدا كنند.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14