(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 بهمن 1390- شماره 20147

فراموش شدگان سفرهاي استاني
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور: بهره برداري از جنگل هاي شمال بايد 10سال متوقف شود
كوتاه از ورزش شهرستانها
بهسازي 13 هزار مسكن روستايي در آذربايجان شرقي
جوان كاشاني 20هكتار زمين كشاورزي را به آبياري تحت فشار تجهيز كرد
استاندار: رئيس جمهور تا پايان امسال به البرز مي آيد
واگن هاي متروي تبريز از چين وارد مي شود
دانش آموزان بي بضاعت اصفهان بن نقدي مي گيرند
ديدار استاندار اصفهان باخانواده شهيد احمدي روشن
دغدغه اصلي مردم بناب خطرات زيست محيطي است
استانداري در اختصاص اعتبارات سيل كلاردشت شتاب كند
اعلام تاريخ تعويض كارتهاي معافيت سربازي در استان مركزي
راه اندازي بخش شيمي درماني بيمارستان نيشابور
شهردار: دولت مطالبات شهرداري تبريز را پرداخت كند
كشف 3 گور متعلق به دوره صفويه در كرج
احداث موزه حيات وحش در كاشان



فراموش شدگان سفرهاي استاني

دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت با حضور رئيس جمهور در استان تهران به پايان رسيد و در اين ميان شهرها و شهرستان هاي شرق استان تهران همچنان در انتظار مسئولان و شخص رئيس جمهور هستند.
شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه كه از جمله شهرستان هاي مهم استان محسوب مي شوند، همچون ساير شهرستان هاي استان از مشكلات و چالش هايي رنج مي برند كه نيازمند توجه ويژه و ارتباط نزديك با شخص رئيس جمهور و ساير مسئولان ارشد دولت هستند.
اين در حالي است كه رئيس جمهور و هيئت دولت به ديگر شهرستان هاي استان تهران سه بار مسافرت كرده و در نشست هاي مستقيم با مردم به مسائل آنها از نزديك رسيدگي كرده اند. با اين حال مردم شرق استان تهران تا به حال فقط در دور اول سفرهاي رئيس جمهور ميزبان دولتمردان بودند. مدتي قبل نيز سامانه اطلاع رساني فرمانداري هاي دماوند و فيروزكوه و برخي رسانه ها از سفر قريب الوقوع دكتر احمدي نژاد به شرق استان تهران در قالب دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت خبر دادند كه اين امر تاكنون تحقق نيافت. اهالي شهرها و روستاهاي شرق پايتخت كه همين قرابت و همسايگي با تهران بزرگ آنها را از امكانات زيادي محروم ساخته چشم انتظار ديدار با رئيس دولت و اعضاي كابينه اند تا مسائل و مشكلاتشان را كه برخي از آنها در اين نوشته آمده مطرح كنند.
1- شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه به عنوان دو شهرستان مستعد و داراي توانمندي هاي بسيار ارزشمند نيازمند توجه و رسيدگي هستند، چنانكه توجه مسئولان مي تواند اين دو شهرستان را به عنوان قطب كشاورزي استان تهران در حوزه اشتغالزايي و صادرات محصولات كشاورزي بيش از آنچه امروز شاهد آن هستيم مطرح كند. طوري كه در بسياري از محصولات راهبردي در حوزه كشاورزي اين منطقه حرف براي گفتن دارد.
2- افزايش حاشيه نشيني در شهرستان هاي شرق پايتخت و روند صعودي جمعيت هاي اين دو شهرستان مي طلبد در حل معضلات به وجود آمده از جمله حل معضل بيكاري، ناهنجاري هاي فرهنگي و ارائه خدمات بيش از گذشته توجه شود.
3- حضور بخشي از مردم تهران و گردشگران به منطقه خوش آب و هواي البرز شرقي و گذر بخشي از مسافران خطه شمال از مسير اين دو شهرستان زمينه سازي براي سرمايه گذاري بيشتر در حوزه جذب گردشگر و ارائه امكانات و خدمات تفريحي و رفاهي مطلوب را مي طلبد.
4- عدم توجه به ساخت و ساز مسكن مهر و مديريت سعي و خطا در اين پروژه ملي كه در بسياري از نقاط كشور با سرعت صعودي در حال اجراست و همچنين عدم وجود زيرساخت هاي حمل و نقل ريلي همچون نبود خطوط ريلي (مترو) از ديگر مواردي است كه بايد مسئولان وزارت راه و شهرسازي به آن توجه كافي نمايند.
در پايان انتظار مي رود اعضاي محترم هيئت دولت و شخص رئيس جمهور همچون ساير مناطق كشور كه حضور همه جانبه داشته اند، با حضور در اين منطقه شرقي پايتخت به بسياري از معضلات و مشكلات رسيدگي و از نزديك شاهد درد و دل هاي مردم و مديران اين دو شهرستان باشند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور: بهره برداري از جنگل هاي شمال بايد 10سال متوقف شود

رشت-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور خواستار توقف بهره برداري ازجنگل هاي شمال به مدت 10سال شد.
محمد محمديزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور كه درجلسه شوراي اداري استان سخن مي گفت ضمن با اهميت دانستن موضوع محيط زيست و منابع طبيعي درگيلان اظهار داشت: براي حفظ جنگلهاي ارزشمند شمال لازم است بهره برداري از اين جنگلها به مدت 10 سال متوقف شود و براي تحقق اين كار نيازمند كاهش تدريجي 10 درصدي استحصال چوب درختان از جنگلها و جنگل كاري صنعتي هستيم تا به مساحت فعلي جنگلهاي شمال آسيب نرسد.
وي با اشاره به اجراي طرح آمايش سرزميني استان براي حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي گيلان گفت: جلوگيري از ورود آلاينده هاي صنعتي، خانگي و كشاورزي، احياء عرصه هاي جنگلي و اجراي طرح خروج دام براي احياء حيات طبيعي استانهاي شمالي ضروري است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

معرفي نفرات برتر مسابقات پرورش اندام
كاشان- خبرنگار كيهان: پانزدهمين دوره مسابقات پرورش اندام و بادي كلاسيك باشگاه هاي كاشان و حومه با عنوان «جام شهداي ورزشكار» در مجموعه ورزشي رفاه كارگران اين شهرستان برگزار شد.
دراين دوره از رقابتها 14ورزشكار از 12تيم در وزن هاي مختلف با يكديگر به رقابت پرداختند.
در پايان اين مسابقات ايمان سليماني، محسن هاشم زاده، علي كامراني، حسين صادقي نژاد و جواد شريعت زاده به ترتيب به عنوان نفرات اول مسابقات بادي كلاسيك در دسته قدي 165تا باضافه 180سانتي متر معرفي شدند.
افتتاح دبيرخانه ورزش پهلواني
اصفهان- خبرنگار كيهان: مسئول دبيرخانه پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه اي ايران اسلامي از افتتاح اين دبيرخانه دايمي در اصفهان با هدف ترويج فرهنگ پهلواني و جوانمردي خبر داد.
مسعود حسين ميرزايي افزود: براساس تفاهم نامه بين شهرداري اصفهان و رئيس فدراسيون ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني دبيرخانه دائمي پايتختي فرهنگي ورزشي پهلواني و زورخانه اي ايران اسلامي به همت شهرداري اصفهان، فدراسيون پهلواني و زورخانه اي جمهوري اسلامي ايران و هيئت ورزش پهلواني و زورخانه اي استان اصفهان روز 20بهمن ماه جاري با حضور مسئولان كشوري و استاني و جمعي از نخبگان و قهرمانان كشور همزمان با افتتاح موسسه فرهنگي قرآني و زورخانه اي علي ابن ابيطالب(ع) دائر و شروع به كار كرد.
درمراسم افتتاح اين دبيرخانه تمامي پهلوانان تاريخ ورزش كشور و نام آوران و مدال آوران حضور داشتند.
برگزاري مسابقات ورزشي
سمنان- خبرنگار كيهان: مسابقات ورزشي كاركنان انتظامي شهرستان گرمسار گراميداشت دهه فجر در دو رشته فوتسال، واليبال برگزار شد.
در بازي نهايي مسابقات فوتسال كه باحضور 10تيم در سالن سه هزار نفري شهرستان گرمسار انجام شد، تيم كلانتري 11 مقام قهرماني را كسب كرد و تيم بهداري نايب قهرمان شد. در مسابقات واليبال كه با حضور 6 تيم و به مدت 3 روز در ستاد فرماندهي برگزار شد، تيم ستاد مقام قهرماني را از آن خود كرد. اين مسابقات به همت مديريت تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي شهرستان گرمسار برگزار شد.
بهره برداري از پهلوان سراي اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: اولين پهلوان سراي كشور در اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين موسسه شامل زورخانه، سالن هاي ويژه رزمي، ژيمناستيك، استخر، بدنسازي، دارالقرآن، مسجد و سالن آمفي تئاتر است و در زميني به مساحت 1350مترمربع و زيربناي 5500 مترمربع در 6 طبقه بنا شده است. در مراسم افتتاحيه اين موسسه قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين كليه پهلوانان كشور (داراي بازوبند پهلواني)، روساي هيئت هاي ورزش باستاني كشور و نخبگان قرآني و همچنين مسئولان اجرايي استان و كشور حضور داشتند.
راهيابي به تست تيم ملي فوتبال
قاينات- خبرنگار كيهان: 4بازيكن مدرسه فوتبال كوير قاين به تست تيم ملي فوتبال نونهالان ايران راه يافتند.
محمد احسان فرخي، علي يوسفي، رضا سروري در رده سني زير 10سال و دانيال جهاني در رده سني زير 11سال به عنوان منتخبين استان خراسان جنوبي پنج هفته در مشهد تمرين خواهند داشت و سپس براي تست تيم ملي در بهمن ماه به تهران اعزام خواهند شد.
لازم به ذكر اينكه اين بازيكنان به عنوان اولين گروه در آكادمي حرفه اي فوتبال استان نيز عضويت خواهند يافت.
املش قهرمان مسابقات فوتسال
صومعه سرا- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال املش قهرمان مسابقات دهه فجر شهرستان صومعه سرا شد.
اين دوره از مسابقات چهارجانبه با حضور تيم هاي املش خمام رشت و صومعه سرا برگزار شد. در پايان اين ديدارها تيم املش فاتح مسابقات شد و تيم هاي خمام و صومعه سرا به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
در پايان اين مسابقات جابر نوروزي از املش با 5 گل زده آقاي گل مسابقات شد و تيم ماسال هم بعنوان تيم با اخلاق شناخته شد. به تيم ها و نفرات برتر اين رقابت ها كاپ و حكم قهرماني اهداء شد.
درخشش تيم فوتسال كيش
كيش- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال جزيره كيش توانست در بازي فينال دومين دوره مسابقات فوتسال مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور قهرمان اين دوره شود.
در پايان اين مسابقات كه در ورزشگاه المپيك كيش برگزار شد تيم منطقه دبيرخانه شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مقام دوم را كسب كرد و تيم منطقه آزاد انزلي نيز عنوان سوم را به دست آورد.
شناگر كيشي 8 طلا گرفت
¤ در مسابقات شناي نوجوانان كشور رهام پيرواني شناگر نوجوان كيش توانست 8 مدال طلا را بدست آورد.
پيرواني توانست در رشته هاي 100متر پروانه، 50متر آزاد، 400متر آزاد، 800متر آزاد، 1500متر كرال پشت، 200متر كرال پشت و 200متر مختلط مدال هاي طلاي اين رشته ها را به گردن آويزد.
اين مسابقات در رده سني 13الي14سال طي دو روز در تهران برگزار شد.
همچنين تيم تيروكمان جزيره كيش از تاريخ 19لغايت 22 بهمن ماه جاري در مسابقات انتخابي تيم ملي در تهران شركت كرد.
نيشابور ميزبان مسابقات بدمينتون
نيشابور- خبرنگار كيهان: مسابقات بدمينتون شرق كشور با معرفي نفرات برتر در نيشابور به كار خود پايان داد.
اين مسابقات با عنوان جام شهيد «منوچهر سلطاني» با شركت هفت شهرستان از استان هاي خراسان شمالي، رضوي و سمنان در نيشابور برگزار شد.
وي افزود: دراين دوره از مسابقات 80 بدمينتون باز از شهرستان هاي نيشابور، مشهد، سبزوار، تربت حيدريه، شاهرود، بجنورد و شيروان در دو رده سني نونهالان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.
در پايان اين مسابقات يك روزه و در رده سني نونهالان محمد مروي از شاهرود و علي طحامي از سبزوار به ترتيب اول و دوم شدند و زرچي و پورموسي از شهرستان هاي مشهد و تربت حيدريه مشتركا سوم شدند.
در مسابقات بزرگسالان نيز سعيد بابياني و عماد معتمدي هر دو از مشهد به ترتيب اول و دوم شدند و عرفان كاهاني و مجتبي بلالي از شهرستان هاي نيشابور و سبزوار مشتركا برسكوي سوم ايستادند.
ارائه 50 طرح ورزشي
كرج- خبرنگار كيهان: بهروز منتقمي مديركل ورزش و جوانان استان البرز اظهار داشت: اداره كل تربيت بدني استان البرز در سفر هيئت دولت به استان 50 طرح عمراني را آماده كرده است كه جزو مصوبه ها قرار دهد.
وي تصريح كرد: هنوز اعتباري براي 50 طرح عمراني- ورزشي تعيين نشده است و اعتبار آن بستگي به بودجه اختصاصي و تصويب تعداد مصوبه ها دارد.

 



بهسازي 13 هزار مسكن روستايي در آذربايجان شرقي

تبريز-خبرنگاركيهان:
بيش از 13 هزار واحد مسكوني مقاوم سازي شده در مناطق مختلف آذربايجان شرقي مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين واحدها در شهرهاي تبريز، سراب، مراغه، مرند، عجبشير، آذرغو و بناب بهسازي و مقاوم سازي شده اند.
به گزارش بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي براي بهسازي 13 هزار و 8 واحد مزبور بيش از 203 ميليارد و 940 ميليون تومان هزينه شده است.
براساس همين گزارش با هزينه 8 ميليارد ريال اعتبار، 27 واحد مسكوني شهري در مرند به بهره برداري رسيده و همچنين كانال سنگي و پل روستاي «خلف بيگو» بخش «گرمادوز» كليبر مورد استفاده قرار گرفت.

 



جوان كاشاني 20هكتار زمين كشاورزي را به آبياري تحت فشار تجهيز كرد

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي كاشان از اجراي طرح آبياري تحت فشار در 20هكتار اراضي كشاورزي توسط يك جوان كاشاني در روستاي «الزگ» از توابع اين شهرستان خبر داد.
سيدمصطفي قمصري اظهار داشت: علي تابنده، جوان كاشاني 20هكتار از اراضي كشاورزي خود در روستاي «الزگ» از توابع بخش قمصر كاشان را به آبياري تحت فشار براي كشت گل محمدي و ميوه هاي باغي مجهز كرده است. وي افزود: براي اجراي اين طرح حدود37 ميليون تومان وام بلاعوض دولتي و همچنين وام با كارمزد 4درصد پرداخت شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين كارآفرين جوان كاشاني در مرحله دوم فعاليت هاي كشاورزي خود براي جلوگيري از پرت آب با اجراي 2هزار و 500متر شبكه لوله گذاري اصلي، مزرعه 200 هكتاري خود را به شبكه لوله گذاري مجهز كرده است.
قمصري، همچنين احداث استخر ذخيره آب 25هزار مترمكعبي براي جمع آوري آب هاي زمستاني را بخش ديگري از فعاليت هاي اين جوان براي احداث اين استخر بيش از 50ميليون تومان هزينه با استفاده از تسهيلات بانكي و آورده شخصي احداث و آبگيري شده است.
وي يادآور شد: در يك سال گذشته اين جوان كارآفرين كاشاني توانسته تغييراتي را در ساختار بافت روستايي و سنتي اين مزرعه داده و آن را به يك مجموعه كشاورزي مدرن نزديك كند.

 



استاندار: رئيس جمهور تا پايان امسال به البرز مي آيد

كرج- خبرنگار كيهان:
سفر چهارم استاني هيئت دولت و رئيس جمهور به كرج قبل از سال جديد است.
استاندار البرز با بيان اين خبر گفت: در اين راستا در سفر نخست 202 مصوبه با اعتبار 61 ميليارد تومان مصوب شد كه 98 درصد آن عملياتي شده است.
عيسي فرهادي افزود: در سفر دوم هيئت دولت به كرج نيز 100 پروژه مصوب شد كه 61 درصد آن عملياتي و در سفر سوم 300 مصوبه در قالب 120 پروژه با اعتبار يك هزار و 100 ميليارد ريال به تصويب رسيد كه تاكنون 40 درصد آن عملياتي شده است.
وي اظهار اميدواري كرد تا مصوبات دوره هاي گذشته سفر رياست جمهوري عملياتي و زودتر از موعد مقرر به بهره برداري برسند.

 



واگن هاي متروي تبريز از چين وارد مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان
قرارداد خريد بخشي از واگن هاي مورد نياز براي متروي تبريز با چين امضا شد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب افزود: مرحله اول خط 1 مترو از منطقه «ائل گلي» تا «فلكه دانشگاه» تا پايان سال 91 افتتاح مي شود.
«محمد اشرف نيا» افزود: احداث هر كيلومتر مترو 600 ميليارد هزينه دارد و تنها براي تملك دو ايستگاه ميدان ساعت تبريز 400 ميليارد ريال پرداخت شده است.
وي از عقد قرارداد احداث خط 2 مترو با قرارگاه خاتم الانبياء خبر داد و افزود: اين خط «قراملك» و «دانشگاه آزاد» را به هم وصل مي كند و عمليات حفاري آن به زودي آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما وي در جمع خبرنگاران يادآور شد: مسير شهرك طالقاني تا فرودگاه تبريز با خط 3 مترو، به هم وصل مي شود كه 11 كيلومتر طول دارد و به صورت BOT خواهد بود.

 



دانش آموزان بي بضاعت اصفهان بن نقدي مي گيرند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
شوراي اسلامي شهر اصفهان با كمك 2 ميليارد و 500 ميليون ريالي شهرداري به دانش آموزان بي بضاعت اين شهر موافقت كرد.
در آستانه عيد نوروز، شوراي اسلامي شهر اصفهان براساس مصوبه اي به شهرداري اين شهر اختيار داد تا سقف 2 ميليارد و 500 ميليون ريال براي كمك به دانش آموزان بي بضاعت تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، انجمن مددكاري امام زمان(عج) و انجمن هاي حمايتي و خيريه هاي دانش آموزي اختصاص دهد.
براساس اين مصوبه، مقرر شد اين مبلغ در قالب بن هاي نقدي با هماهنگي سازمان آموزش و پرورش بين دانش آموزان بي بضاعت شهر اصفهان توزيع شود.

 



ديدار استاندار اصفهان باخانواده شهيد احمدي روشن

اصفهان - خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان با خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن ديدار و از مقام والاي آن شهيد تجليل كرد.
استاندار اصفهان در اين ديدار به حضور پرشور و گسترده مردم در حماسه 22 بهمن اشاره كرد و گفت: يكي از دلايل اصلي اين حضور كم نظير و عظيم مردمي در راهپيمايي 22 بهمن امسال پيام خون اين شهيد بود.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» افزود: حضور مردم در اين حماسه بزرگ در راستاي پاسداشت ارزش هاي انقلاب و خون شهيداني همچون شهيد احمدي روشن بود.
وي گفت: ملت ايران همواره با توجه به فشارها و تحريم ها در 33 سال گذشته صبر و استقامت داشته و با اراده راسخ انقلاب را به پيش برده و ثابت كرده است با مقاومت و پايداري پيروزي و سربلندي را از آن خود مي كند.
استاندار اصفهان استقامت و روحيه بلند خانواده شهيد احمدي روشن رافوق العاده و ستودني دانست و اضافه كرد: روحيه اين خانواده بزرگوار بسيار تاثيرگذار و پندآموز بوده است.

 



دغدغه اصلي مردم بناب خطرات زيست محيطي است

بناب- خبرنگاركيهان:
دغدغه اصلي مردم بناب خطرات زيست محيطي است و آينده مردم منطقه از اين لحاظ تهديد مي شود.
نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح تصفيه خانه صنعتي يك واحد توليد لبنيات در بناب با اشاره به اهميت مسائل زيست محيطي در سلامت انسانها و جامعه گفت: معضلات زيست محيطي شهرستان بناب نيازمند توجه ويژه مسئولان است.
ضياءالله اعزازي افزود: در حال حاضر ميزان آلايندگي بناب از حد قرمز گذشته و خطرات زيست محيطي از چند جهت بناب را محاصره كرده است.
وي در ادامه در خصوص آلايندگي نيروگاه حرارتي سهند بناب گفت: وزير نيرو قول داده است دراين خصوص كميته ويژه اي تشكيل دهد و موضوع را پيگيري كند.
وي با بيان اينكه ما با توليد و صنعت مخالف نبوده و از نيروگاه حرارتي بناب شديدا حمايت مي كنيم، گفت: اين موجب نمي شود كه به رعايت مسائل زيست محيطي اهميت ندهيم، بلكه سازمان حفاظت محيط زيست بايد اين موضوع را پيگيري و استانداردسازي كند.
اعزازي در خصوص مشكلات درياچه اروميه اظهار داشت: رئيس مجلس شوراي اسلامي به حل موضوع درياچه اروميه توجه دارد و اعتبار ويژه اي اختصاص داده است.
وي با اعلام اين مطلب كه در آينده مردم بناب از جهت معضلات درياچه اروميه تاريك است، گفت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم بهاي خوبي به حل اين معضل داده شده و حتي شخص رئيس جمهور دستور داده تا مقامات ارشد كشور و استان در وسط درياچه جلسه تشكيل داده و اين موضوع را از نزديك بررسي كنند.

 



استانداري در اختصاص اعتبارات سيل كلاردشت شتاب كند

چالوس- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي گفت: استانداري در اختصاص اعتبارات سيل كلاردشت شتاب كند.
انوشيروان محسني در جلسه شوراي اداري شهر چالوس با اشاره به اينكه هفت ماه از وقوع سيل و طغيان رودخانه سردآبرود كلاردشت مي گذرد افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي معاونت راهبردي رئيس جمهوري اعتبار 25ميليارد توماني به اين منطقه از استان ابلاغ شد.
وي اظهار داشت: مديريت كلان استان ذكر نشدن نام كلاردشت را در نامه رياست جمهوري بهانه اي قرار داده اند تا اين ميزان اعتبار را به منطقه كلاردشت اختصاص ندهند.
محسني گفت: با پيگيري هاي صورت گرفته ابلاغيه جديد از سوي معاونت راهبردي عطف به نامه گذشته كرده و مشخص كرده كه 25ميليارد تومان اختصاص داده شده تنها براي سيل كلاردشت بوده ولي پس از 3 ماه از آن ابلاغيه هنوز كار خاصي صورت نگرفته است كه مي بايست استانداري در تسريع اين امور شتاب بيشتري داشته باشد.
راشدي امام جمعه چالوس نيز در ادامه گفت: مسئولان بايد تلاش بيشتري داشته باشند تا زمينه را براي حضور حداكثري مردم در انتخابات داشته باشيم.

 



اعلام تاريخ تعويض كارتهاي معافيت سربازي در استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: كليه كساني كه قبل از نيمه دوم سال 89 كارت معافيت دريافت كرده اند، براي تعويض كارت خود به هوشمند مي توانند به پليس +10 مراجعه كنند.
در اطلاعيه صادره ازسوي فرماندهي انتظامي استان مركزي آمده است: بديهي است صدور كارت هاي هوشمند درصورت تكميل كردن مدارك درخواستي در كوتاه ترين زمان ممكن انجام خواهدشد.
بعد از اتمام مهلت تعيين شده كارتهاي غيرهوشمند فاقد اعتبار است. ضمنا كارت هاي هوشمند داراي ويژگي ها و مزايايي است كه از جمله مي توان به استعلامات سريع و بدون معطلي در مراكزي مانند راهنمايي و رانندگي، گذرنامه و... درسراسر كشور اشاره كرد.

 



راه اندازي بخش شيمي درماني بيمارستان نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
معاون درمان دانشكده علوم پزشكي نيشابور از راه اندازي بخش شيمي درماني و استقرار پزشك متخصص راديوتراپي و انكولوژي در بيمارستان 22بهمن نيشابور خبر داد.
دكتر امير بني هاشمي معاون درمان دانشكده علوم پزشكي نيشابور با اعلام اين خبر گفت: بيماران مبتلا به سرطان جهت درمان و شيمي درماني تاكنون به شهر مشهد مراجعه مي كردند كه با راه اندازي بخش شيمي درماني در نيشاور، اين بيماران مي توانند براي درمان و شيمي درماني در بخش مذكور به بيمارستان 22 بهمن مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد: يك پزشك متخصص راديوتراپي و انكولوژي سه روز اول هفته در محل پلي كلينيك تخصصي اين دانشكده درمان و پيگيري بيماران سرطاني، شيمي درماني، راديوتراپي و غربالگري سرطان را پذيرش مي كند.

 



شهردار: دولت مطالبات شهرداري تبريز را پرداخت كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
هنوز سهميه شهرداري تبريز از جرايم رانندگي، توسط دولت پرداخت نشده و بايد اين سهم پرداخت شود.
شهردار تبريز در مجموعه افتتاحيه هاي دهه فجر اين شهر گفت: به رغم واريز كليه جرايم رانندگي به خزانه كشور، دولت تاكنون سهم شهرداري تبريز را پرداخت نكرده است.
«عليرضا نوين» با اعلام اين كه دوربين هاي كنترل ترافيك اين شهر به 150دستگاه مي رسند، خواستار حضور فعالتر پليس راهور در خيابان ها و ميادين شد.

 



كشف 3 گور متعلق به دوره صفويه در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
3مزار تاريخي متعلق به دوره صفويه در منطقه حصار شهرستان كرج كشف شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان البرز با بيان اين مطلب افزود: در عمليات عمراني شهرداري كرج 3 مزار گور باستاني شناسايي شد كه بلافاصله مأموران گشت يگان خدمات ميراث فرهنگي در محل حاضر شدند.
«محمدرضا پوينده» ادامه داد: هنگام بررسي هاي كارشناسي يك قطعه سفال متعلق به همين دوره به دست آمد كه در پي آن پس از هماهنگي هاي لازم با شهرداري، عمليات عمراني متوقف شد تا منطقه توسط كارشناسان ميراث فرهنگي مورد مطالعه قرارگيرد.
به گفته اين مسئول، تحقيقات و مطالعات كارشناسي بر روي گورهاي باستاني و اشياء مكشوفه ادامه دارد.

 



احداث موزه حيات وحش در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان از اختصاص يك ميليارد و400 ميليون ريال براي احداث موزه حيات وحش در اين شهرستان خبر داد.
محمود قهرماني گفت: احداث اين موزه از مصوبات دور سوم رئيس جمهوري به استان اصفهان است.
وي افزود: اين موزه در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع احداث مي شود كه ساخت آن تا يك ماه آينده آغاز مي شود.
وي، آشنايي مردم با ميراث فرهنگي، طبيعي و شناخت اهميت حفاظت از محيط سبز و حيوانات را از جمله اهداف اين موزه عنوان كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14