(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 بهمن 1390- شماره 20147

تمديد مهلت تحويل مدارك آرم طرح ترافيك تا 2 اسفند
دماي هواي 15استان به زير صفر مي رود
فرو رفتن ميلگرد در گردن جوان مازندراني
قطار تفريحي بازار تهران افتتاح مي شود
سياري گفت: آغاز ثبت نام اينترنتي اسكان نوروزي فرهنگيان از فردا
انتقاد شديد رئيس ستاد ديه از مسئولان بيمه مركزي
جلوگيري از ورود 5 هزار اتباع بيگانه
توقيف ساعتي خودروهاي متخلف در جاده ها
رويدادهاي خارجي
آغاز ثبت نام جاماندگان كنكور دانشگاه آزاد
اختتاميه نمايشگاه چهل چراغ شهداي انقلاب اسلامي در بهشت زهرا(س)
ارائه 7 نوع خدمت به صنايع در دفاتر پيشخوان دولت
انتشار 50 كتاب، 52 سي دي و 202 نقشه راه براي مسافران نوروزي
اعتراض مسافران خرم آبادي به قطع پي درپي پروازها
علامتگذاري تمساح هاي در معرض تهديد مردابي
تولد بيش از يك ميليون نوزاد در كشور



تمديد مهلت تحويل مدارك آرم طرح ترافيك تا 2 اسفند

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه امسال توزيع آرم هاي طرح ترافيك سراسري و عمده خواهد بود گفت: مهلت تحويل مدارك آرم طرح ترافيك تا روز سه شنبه 2 اسفند ماه تمديد مي شود كه اين مهلت تمديد نخواهد شد.
به گزارش ايسنا مهندس وحيد نوروزي با تاكيد بر اين كه با توجه به محدود بودن تعداد مجوزهاي طرح ترافيك و افزايش تقاضا، سهميه بگيراني كه مدارك خود را در مهلت مقرر تحويل ندهند، سهميه آنها ابطال خواهد شد افزود: نمي توانيم سهميه ها را براي هميشه محفوظ نگه داريم و در صورتي كه مدارك ارايه نشود چاره اي جز ابطال سهميه نخواهيم داشت.
وي افزود: تاكنون مدارك حدود 56 هزار فقره آرم طرح ترافيك تحويل داده شده و از مجموع حدود 30 هزار فقره مدارك باقي مانده، حدود 10 هزار فقره مربوط به آژانس هاي تهران است كه به خاطر مشكلات فني در ورود اطلاعات و مسائلي كه اتحاديه آژانس ها داشته اند تا امروز به تعويق افتاده، ولي اميد است مشكلات در اين بخش هرچه سريع تر مرتفع شود و آژانس ها نيز نسبت به ارايه مدارك خودروهاي خود اقدام كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به آن كه آرم جديد طرح ترافيك اين هفته رونمايي مي شود به ايسنا گفت: در نظر داريم امسال با ظرفيت سازي صورت گرفته آرم هاي طرح ترافيك را پس از جمع آوري اطلاعات از دفاتر خدمات الكترونيكي شهر ظرف 48 ساعت چاپ و به صورت سراسري و عمده توزيع كنيم كه بدين ترتيب تمامي متقاضيان واجد شرايط در يك زمان مي توانند آرم خود را دريافت كنند.
وي تاكيد كرد: تهراني ها منتظر باشند كه زمان تحويل آرم هاي سال 91 از طريق رسانه هاي گروهي اعلام شود.

 



هواشناسي اعلام كرد
دماي هواي 15استان به زير صفر مي رود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از آغاز بارش برف و باران در تهران از اواخر وقت شنبه خبر داد و گفت: بارش برف روز يكشنبه نيز ادامه مي يابد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا افزود: نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد كه سامانه بارشي از سمت نوار غربي وارد كشور مي شود بنابراين از روز شنبه نيمه غربي كشور و به تدريج در روز يكشنبه علاوه بر برخي نقاط نيمه غربي، نيمه شرقي و در روزهاي دوشنبه و سه شنبه نوار شمالي و نوار شرقي نيز تحت تاثير اين سامانه قرار مي گيرد.
بنابراين گزارش مناطق فوق طي روزهاي ياد شده بارش برف و باران و وزش باد و كاهش دما پيش بيني مي شود. از سوي ديگر طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه نيز درياي خزر، خليج فارس و درياي عمان مواج خواهد بود.
وي افزود: بر اين اساس در روز يكشنبه آسمان تهران ابري و در پاره اي نقاط با بارش برف در بعضي ساعات وزش باد شديد پيش بيني شده است كه بر اين اساس حداقل و حداكثر دما در اين روز به 1- و 8 مي رسد. همچنين در روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت نيمه ابري در بعضي ساعات با افزايش ابر پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با دو درجه كاهش به 3- و 6 مي رسد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: بررسي نقشه هاي دمايي نشان مي دهد در روز يكشنبه استان زنجان با حداقل دماي 5 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با 23 درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين استان هاي كشور خواهند بود. از سوي ديگر در روز يكشنبه دماي هوا در حداقل 15 استان كشور به زير صفر خواهد رفت.

 



فرو رفتن ميلگرد در گردن جوان مازندراني

ساري- خبرنگاركيهان:
جواني 25 ساله كه بر اثر سقوط ميلگرد از ساختماني بر روي سرش، ميلگرد در گردنش فرو رفت اما با تلاش امدادگران و تيم پزشكي مصدوم جان سالم بدر برد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران دكتر ميثم علي محمدي متخصص جراحي مغز و اعصاب گفت: عمل جراحي براي خارج كردن ميلگرد دو ساعت طول كشيد.
وي با اشاره به اينكه بريدن قسمتي از ميلگرد و كوتاه كردن آن از 2و نيم متر به نيم متر با دستگاه «هوا و برش» كاري قابل تقدير است افزود: چون اگر برش با فرز يا دستگاه ديگري كه با تكان خوردن زياد ميلگرد انجام مي گرفت، بيمار قطع نخاع مي شد.
علي محمدي گفت: اين ميلگرد از كنار نخاع بيمار حركت كرده و در كنار يكي از شريان ها قرار گرفته بود.
به گفته دكتر بيهوشي، عمل بيهوشي اين بيمار در حال نشسته انجام شده است.
مصدوم «عارف-ع» گفت: ميلگردهاي ساختماني با بالابر در حال انتقال بوده كه با فرو ريختن آن، ميله اي به گردن من فرو رفت.

 



قطار تفريحي بازار تهران افتتاح مي شود

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: قطار تفريحي محدوده بازار تهران تا پايان اسفندماه به بهره برداري مي رسد.
به گزارش مهر سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اينكه قطار تفريحي بازار تهران در گمرك ترخيص شده و در حال انتقال به پايتخت است گفت: اين قطار تا قبل از عيد نوروز با هدف ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهراني به بهره برداري مي ر سد.
وي با بيان اين كه اين خط با هدف بازسازي محدوده پياده راه بازار تهران به همان شكل سنتي و همچنين در نظر گرفتن راه شهرونداني كه در اين محدوده خريد مي كنند اما بار سنگين به همراه دارند يا توانايي جسمي زيادي براي پياده روي در محدوده بازار تهران ندارند، پيش بيني شده است گفت: اين قطار تنها يك قطار تفريحي است كه معمولا در پارك ها و نقاط گردشگري به كار گرفته مي شود.
معاون شهردار ادامه داد: مسير قطار تفريحي بازار مناسب سازي شده است و از محدوده ايستگاه مترو 15 خرداد تا ساير مراكز بازار تهران شهروندان را جابه جا مي كند.

 



سياري گفت: آغاز ثبت نام اينترنتي اسكان نوروزي فرهنگيان از فردا

مدير كل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام اينترنتي براي 40 درصد از مراكز اسكان درجه الف از اول اسفند ماه خبر داد.
فرشيد سياري در گفت وگو با ايسنا درباره برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش براي ارائه خدمات اسكان به فرهنگيان در نوروز 91 گفت: بخشنامه اسكان نوروزي با اصلاحيه جديد از 25 بهمن ماه به تمامي ستادهاي اسكان نوروزي استان هاي كشور ابلاغ شده و برنامه ريزي و نظارت در جهت ساماندهي ستادها در استان ها و شهرستان ها آغاز شده است.
وي افزود: در برنامه اسكان نوروز 91 يك وعده غذاي رايگان به فرهنگيان و خانواده درجه يك آنها (پدر، مادر، همسر، فرزندان) تنها در مركز استان ها ارائه خواهد شد. همچنين فضايي براي سرو غذا در همه ستادها براي فرهنگيان مهيا مي شود.
سياري تصريح كرد: ارائه خدمات فرهنگي تفريحي از قبيل استخر، پاركينگ، اماكن ورزشي و بسته هاي فرهنگي از ديگر برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش در ستادهاي اسكان است.
وي تأكيد كرد: يكي از برنامه هايي كه امسال مورد توجه قرار گرفته استفاده از ظرفيت حداكثري فضا براي اسكان فرهنگيان است لذا علاوه بر خانه هاي فرهنگ باشگاه فرهنگيان، اردوگاه ها، مدارس، مراكز تربيت معلم نيز به فضاهاي تحت پوشش ستاد اسكان افزوده شده و تلاش مي شود از تمامي فضاهاي موجود آموزش و پرورش براي ارائه خدمات بهتر و با كيفيت بالا استفاده شود.
به گفته مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با توجه به اينكه تمامي مدارس كشور تا 28 اسفند ماه داير است اما به تمامي ستادها و مناطق ابلاغ شده كه از 28 اسفند سال جاري تا پايان تعطيلات نوروزي خدمات اسكان را به فرهنگيان ارائه كنند.
وي همچنين از ثبت نام اينترنتي ستاد اسكان به نشاني www.escan medu.ir خبر داد و گفت: اين سايت از اول اسفند ماه آماده ثبت اطلاعات و درخواست هاست و يش بيني مي شود حداقل 40 درصد از مراكز و كلاس هاي درجه الف در اين ثبت نام در اختيار فرهنگيان قرار گيرد. سياري با تأكيد بر اينكه امسال نظارت هاي محسوس و نامحسوس را در تمامي ستادها با جديت پي مي گيريم خاطرنشان كرد: تلاش كرديم تا قيمت هاي امسال نسبت به سال گذشته افزايش چنداني نداشته باشد و فرهنگيان بتوانند از اين امكانات فراهم شده به خوبي استفاده كنند.

 



انتقاد شديد رئيس ستاد ديه از مسئولان بيمه مركزي

رئيس ستاد ديه كشور از مسئولان بيمه مركزي به خاطر وعده آزادي تمامي زندانيان ديه به شدت انتقاد كرد.
اسدالله جولايي در گفت وگو با مهر در پاسخ به سوالي درباره وعده مسئولان بيمه مركزي مبني در آزادي تمامي زندانيان ديه گفت: برخي وقت ها پيش مي آيد كه بعضي دستگاه ها از عواطف خوب مردم سوءاستفاده كرده و چنين اظهاراتي مي كنند در حالي كه متولي اصلي آزادي زندانيان دستگاه قضائي، سازمان زندان ها و ستاد ديه است ولي برخي از آقايان از راه هاي ديگر وارد مي شوند.
وي افزود: شناسايي، بررسي و كمك براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در كشور با هر ديني كه باشند بر عهده ستاد ديه مي باشد و اين ستاد از سال 1369 توسط شهيد لاجوردي بنيانگذاري شد. حال اگر يك مدير يا نهاد ديگر اعلام كند تمام زندانيان ديه را آزاد مي كنيم بسيار تعجب برانگيز است و براي همين هم به گفته هاي اين مدير اعتراض كرديم.
سوءاستفاده
از صداي رئيس ستاد ديه
اسدالله جولايي با هشدار نسبت به سوءاستفاده برخي از گروه ها، خيريه ها و نهادها براي جلب مشاركت هاي مردمي به بهانه كمك به آزادي زندانيان ديه گفت: در برخي موارد حتي ستاد ديه از اين نهادها شكايت كرده است. در يك مورد حتي صداي بنده را براي جمع آوري وجوهات مردمي پخش كرده بودند و شماره حساب هاي خود را اعلام كردند.
وي خطاب به شهروندان گفت: ستاد ديه كشور در 31 استان و شهرستان كشور دفتر دارد و شماره حساب هاي اين ستاد نيز مشخص است و مردم مي توانند براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد به حساب هاي 7474 شعبه مركزي بانك ملت و 7777 شعبه مركزي بانك تجارت وجوه خود را واريز كنند.
كمك 10 ميليون ايراني
به ستاد ديه
از طريق خودپرداز
مديرعامل ستاد ديه كشور با بيان اينكه بيش از 10 ميليون شهروند ايراني به عنوان امر خير در 6 ماهه گذشته كمك هاي نقدي خود را از طريق خودپرداز ها به حساب ستاد ديه واريز كرده اند گفت: در طول سال 200 مراسم گلريزان برگزار مي شود كه مردم از طريق اين برنامه كمك هاي خوبي براي آزادي زندانيان انجام مي دهند.
آزادي 8900 زنداني
جرائم غيرعمد در سال جاري
جولايي درخصوص آخرين آمارها از آزادي زندانيان ديه در كشور گفت: در 9 ماهه سال جاري هشت هزار و 874 زنداني جرائم غيرعمد از زندان آزاد شدند.
305 ميليون تومان
براي آزادي زندانيان
جرائم غيرعمد در سال 90
وي تاكيد كرد: خيرين، دولت، بيمه و بخشودگي ها در مجموع مبلغ 305 ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در سال جاري در كارنامه سال 90 ثبت كردند.
جولايي گفت: همچنين بانك ها يك ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد به ستاد ديه كمك كرده اند. اين در حالي است كه اگر قانون اصلاح نمي شد امروز شاهد حضور 50 هزار زنداني ديه در زندان هاي كشور بوديم.
وي در پاسخ به اينكه هم اكنون تعداد زندانيان جرائم غيرعمد در زندان هاي كشور چه تعداد است گفت: براساس آخرين آمارها تا دي ماه سال جاري هشت هزار و 652 زنداني جرائم غيرعمد در زندان هاي كشور محبوس هستند كه يكهزار و 500 نفر از آنها از زندانيان ديه تشكيل مي دهند.
پرونده هاي مهريه از 1600 تا 300 هزار سكه طلا
مديرعامل ستاد ديه كشور از وجود سه هزار و 500 زنداني مهريه در زندان هاي كشور خبر داد و افزود: متاسفانه مهريه هاي نامتعارف موجب شده تا جوانان پشت ميله هاي زندان عمر خود را هدر دهند چرا كه در بسياري از پرونده هاي مهريه از 1600 سكه تا 300 هزار سكه مشاهده مي شود كه اين مهريه ها معقولانه نيست.
وي افزود: ستاد ديه نمي تواند هر پرونده مهريه اي را دنبال كرده و براي آزادي آن اقدام كند زيرا سقف كمك هاي 5 تا 10 ميليون تومان است و نمي شود تمام بودجه ستاد ديه را براي آزادي يك زنداني مهريه كه 3000 سكه مهريه همسرش كرده هزينه كرد. بايد خانواده ها كمك كنند تا مشكل اين جوانان زنداني هرچه زودتر برطرف شود.

 



جانشين فرمانده مرزباني خبر داد
جلوگيري از ورود 5 هزار اتباع بيگانه

جانشين فرمانده مرزباني با اعلام اينكه هفته گذشته ماموران مرزباني از ورود غيرمجاز 5 هزار و 730 اتباع بيگانه جلوگيري كردند گفت: كشف سلاح در مرزها 140 درصد افزايش داشته است.
به گزارش مهر امير احمد گراوند اظهار داشت: ماموران مرزباني نيروي انتظامي هفته گذشته از ورود پنج هزار و 730 اتباع بيگانه به صورت غيرمجاز به كشور جلوگيري كردند . اين افراد كه بيشتر آنها اتباع افغانستان و پاكستان بودند قصد داشتند به صورت غيرقانوني از حفره هاي مرزي وارد كشور شوند.
وي ادامه داد: در اين مدت 80 عابر غيرمجاز كه قصد خروج از كشور را داشتند به همراه 272 متجاوز مرزي شناسايي و دستگير شدند.
جانشين فرمانده مرزباني از كشف 222 هزار ليتر سوخت قاچاق خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزي ماموران موفق شديم 222 هزار ليتر سوخت قاچاق را كشف و به چرخه اقتصاد ملي بازگردانيم. اين در حالي است كه ماموران مرزباني با اجراي طرح هاي ويژه از قاچاق سوخت جلوگيري مي كنند.
گراوند گفت: مقابله با قاچاق اسلحه در مرزهاي كشور با جديت و حساسيت دنبال مي شود و كشفيات امسال نسبت به سال گذشته 140 درصد افزايش يافته است.

 



توقيف ساعتي خودروهاي متخلف در جاده ها

فرمانده پليس راه از اجراي طرح توقيف ساعتي خودروهاي متخلف در جاده ها خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به تشديد كنترل جاده ها همزمان با روزهاي پاياني سال و افزايش سفرها گفت: در اين طرح خودروهايي كه مرتكب تخلفات غيرحادثه ساز شوند به صورت ساعتي در كنار جاده توقيف مي شوند و پس از طي شدن مدت زمان توقيف مي توانند به سفر خود ادامه دهند.
وي افزود: اين در حالي است كه اگر راننده اي دو تخلف حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غيرمجاز را به صورت همزمان مرتكب شود خودرواش 72 ساعت توقيف مي شود.
فرمانده پليس راه با اشاره به ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در جاده ها گفت: در طرح نوروزي پليس از تردد خودروهاي فاقد معاينه فني در جاده ها جلوگيري مي كند و اين خودروها امكان ادامه مسير ندارند. به رانندگان توصيه مي كنيم قبل از سفر و روزهاي پاياني سال معاينه فني خودرو را دريافت كنند.

 



رويدادهاي خارجي

خوشحالي نتانياهو از مرگ دلخراش دانش آموزان فلسطيني
به دنبال تصادف يك سرويس مدرسه و كشته و زخمي شدن بيش از 50 فلسطيني، بنيامين نتانياهو اعلام كرد كه اميدوار است تمام اعراب بميرند!
به گزارش ايسنا، به نقل ازروزنامه هاآرتص، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در فيس بوك درباره تصادف يك سرويس مدرسه در قدس اشغالي و كشته شدن 10 كودك فلسطيني و زخمي شدن بيش از 40 تن نوشت: من نسبت به اينكه در اين حادثه تمام كشته شدگان فلسطيني هستند، احساس خوشحالي مي كنم!
وي در ادامه افزود: اميدوارم كه تمام اعراب كشته شوند، چرا برخي افراد به آنها كمك مي كنند؟!
نتانياهو همچنين نوشته است: اميدوارم كه خودروي ديگري براي از بين بردن باقي فلسطيني ها ارسال شود!
روزنامه هاآرتص همچنين نوشت كه كاربران اينترنتي اسرائيل در صفحه فيس بوك مربوط به پليس رژيم صهيونيستي عباراتي مانند «اميدواريم چنين حوادثي هر روز به وقوع بپيوندد» نوشته اند.

 



آغاز ثبت نام جاماندگان كنكور دانشگاه آزاد

جاماندگان از كنكور سراسري پزشكي و غيرپزشكي 91 دانشگاه آزاد اسلامي از 30 بهمن ماه فرصت دارند نسبت به نام نويسي در اين آزمون اقدام كنند.
اين دسته از داوطلبان مي توانند از صبح امروز يكشنبه 30 بهمن ماه تا 3 اسفندماه با مراجعه به سامانه ثبت نام مركز آزمون به نشاني WWW.azmoon.org نسبت به دريافت دفترچه راهنما و خريد كارت اعتباري اقدام كنند. همچنين امكان خريد شناسه كارت اعتباري از طريق خودپردازهاي بانك ملي نيز فراهم مي شود.
داوطلباني كه در دوره نخست ثبت نام كامل خود را انجام داده اند و قصد تغيير رشته دارند مي توانند در فرصت اعلام شده بار ديگر به منظور تغيير رشته ثبت نام مجدد انجام دهند.
پس از اين نام نويسي، ثبت نام اول آنان كه در دوره پيش صورت گرفته لغو مي شود و كارت ورود به جلسه براي آنان براساس ثبت نام دوم صادر خواهد شد.
آزمون رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد در روزهاي 15 و 16 تيرماه 91 و آزمون رشته هاي گروه علوم پزشكي 29 تيرماه 91 برگزار مي شود.

 



اختتاميه نمايشگاه چهل چراغ شهداي انقلاب اسلامي در بهشت زهرا(س)

مراسم اختتاميه نمايشگاه چهل چراغ شهداي انقلاب اسلامي ايران با تجليل از 40 خانواده شهيد انقلاب اسلامي و اهداي تصاوير نقاشي شده سياه قلم شهدا به آنان در فرهنگسراي رضوان بهشت زهرا(س) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان و به نقل از روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداري حرم مطهر امام خميني(ره) در اين مراسم كه با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا و مسئولين سازمان بهشت زهرا(س) و بنياد شهيد استان تهران برگزار شد؛ مهندس توكلي مديرعامل اين سازمان طي سخناني با تجليل از ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي ايران كه باعث تثبيت و پيروزي انقلاب شدند گفت: نمايشگاه چهل چراغ شهداي انقلاب كار بديع و جديدي بود كه توسط سازمان بهشت زهرا(س) و فرهنگسراي رضوان برگزار شد و اميد مي رود كه در سال هاي آينده بتوانيم اين يادواره را براي 2500 شهيد انقلاب برگزار كنيم.در ادامه اين مراسم يكي از شبهاي عمليات رزمندگان اسلام بازسازي و اجرا شد.
گفتني است، نمايشگاه چهل چراغ شهداي انقلاب اسلامي در طول ايام دهه فجر و تا پايان بهمن ماه 1390 در جوار جايگاه جلوس و سخنراني تاريخي امام راحل و قطعه 17 شهداي انقلاب اسلامي ايران با برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي، هنري، برپايي غرفه هاي كتاب، عكس، نقاشي، روايتگري، تابلوهاي داستاني، كودك و برپايي نمايشگاه چهل چراغ انقلاب و انجام كار تحقيقي و پژوهشي درخصوص زندگينامه چهل شهيد انقلاب و همچنين ساخت چهل فانوس، چهره نگاري و نقاشي سياه قلم اين شهدا برگزار شد كه با استقبال خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و مراجعان مواجه شد.

 



از سال آينده صورت مي گيرد
ارائه 7 نوع خدمت به صنايع در دفاتر پيشخوان دولت

قائم مقام مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي فارس از مشخص شدن هفت نوع خدمت در اين شركت براي ارائه در دفاتر پيشخوان خدمات دولت از ابتداي سال آينده خبر داد.
به گزارش فارس، سيد مصطفي هاشمي اضافه كرد: ارائه اين خدمات توسط دفاتر پيشخوان دولت با هدف سهولت در ارائه خدمات به واحدهاي صنعتي به ويژه صنعتگران مستقر در شهرك هاي صنعتي شهرستان هاي اين استان و همچنين تأكيد استاندار و مديريت ارشد استان در راستاي ارائه خدمات دستگاه هاي اجرايي از طريق دفاتر پيشخوان صورت مي گيرد.وي افزود: در اين زمينه با تشكيل كارگروهي در شركت شهرك هاي صنعتي، خدماتي كه قابليت ارائه در دفاتر پيشخوان هستند، شناسايي و فرآيندهاي امور نيز مشخص شد.
قائم مقام مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس، گفت: براساس كارشناسي هاي انجام شده در مرحله نخست، 80 درصد از خدمات بخش مربوط به متقاضيان واگذاري زمين در شهرك ها و نواحي صنعتي، توسط دفاتر پيشخوان دولت ارائه مي شود.
هاشمي اضافه كرد: ارائه اين خدمات در دفاتر پيشخوان باعث كاهش زمان حضور سرمايه گذاران و صنعتگران، جلوگيري از اتلاف وقت، كاهش تردد و تسريع در امور صنعتگران مي شود.
وي ادامه داد: برخي از وظايف و خدمات ديگر در ساير بخش هاي شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در مراحل بعدي از طريق دفاتر پيشخوان دولت انجام مي شود كه مراحل بررسي هاي كارشناسي در اين بخش ها در حال انجام است.

 



شيرازي خبر داد
انتشار 50 كتاب، 52 سي دي و 202 نقشه راه براي مسافران نوروزي

موسسه انتشارات كتاب راهنماي سفر براي سهولت سفر مسافران نوروزي بيش از 50 عنوان كتاب، 52 سي دي و 202 نقشه راهنماي سفر منتشر كرده است.
محسن عندليب شيرازي، مديرعامل موسسه انتشارات كتاب راهنماي سفر با بيان اينكه از سه سال پيش اطلاعات مربوط به گردش در هر كشور براي تهيه اين محصولات جمع آوري شده است به خبرنگار مهر گفت: برخي از اطلاعات موجود در اين راهنماها قديمي است كه بايد در انتشار مجدد آنها با كمك سفارتخانه ها و مراكز اطلاع رساني، اين اطلاعات به روز شوند.
وي گفت: در نظر داريم تا در آينده نزديك براي سفر گردشگران به استان هاي داخل كشور و مناطق گردشگري ايران نيز كتاب و سي دي راهنما منتشر كنيم اما اكنون در مرحله بودجه گذاري هستيم.
شيرازي تاكيد كرد: هدف اصلي ما ارائه اطلاعات گردشگري ايران است اما چون اكنون تقاضاي مردم بيشتر در حوزه تورهاي خروجي است به همين دليل در مرحله اول اقدام به انتشار كتاب در حوزه معرفي جاذبه هاي گردشگري خارجي كرديم.
وي گفت: در اين محصولات فرهنگي جاذبه هاي گردشگري هر كشور، راه هاي رفتن به اماكن ديدني و اطلاعات تكميلي درباره مراكز خريد، قيمت محصولات، سوغاتي ها و دانستني هاي ديگر ذكر شده است.

 



اعتراض مسافران خرم آبادي به قطع پي درپي پروازها

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قطع پي درپي پروازهاي فرودگاه خرم آباد در طي روزهاي اخير موجب نارضايتي مسافران شده است.
برپايه اين گزارش تعدادي از مسافران پروازهاي خرم آباد- تهران گفتند: از روز چهارشنبه گذشته تا شنبه اين هفته به فرودگاه مراجعه كرده اما با وجود داشتن بليت، هر بار به دليل لغو پروازها از سفر بازمانده اند.
آنان گفتند: پرواز شركت هواپيمايي فارس ايرقشم در روزهاي چهارشنبه گذشته و شنبه اين هفته به دليل نقص فني لغو شده و پرواز ماهان نيز روز پنجشنبه گذشته با وجود مساعدت شرايط جوي به بهانه نامساعد بودن هوا انجام نشد.
با لغو پروازهاي مذكور مسافران مسير تهران- خرم آباد و برعكس كه بليت هواپيما تهيه كرده بودند پس از ساعت ها سرگرداني در فرودگاه هاي مهرآباد و خرم آباد به مقصد نرسيدند.
مردم معترض خرم آباد خواستار اقدام سريع وزير راه و شهرسازي و رئيس شركت هواپيمايي و فرودگاه هاي كشور براي حل معضل پروازهاي فرودگاه اين شهر و افزايش پروازها شدند.

 



محمدي اعلام كرد
علامتگذاري تمساح هاي در معرض تهديد مردابي

مديركل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش از علامت گذاري 12 تمساح مردابي براي نخستين بار با استفاده از ميكروچيپ و پلاك هاي پلاستيكي خارجي خبر داد و گفت: تعدادي از آنها رهاسازي و به زيستگاه طبيعي خود بازگردانده خواهند شد.
حسين محمدي در گفت وگو با مهر گفت: مطالعه و بررسي گونه در معرض تهديد تمساح مردابي به طور منظم در سال هاي اخير در دستور كار بوده است و حاصل اين برنامه جمع آوري داده ها و انجام اقدامات لازم براي مطالعه و حفاظت آنها است.
به گفته محمدي، برنامه مطالعه و پايش گونه تمساح مردابي به طور مرتب با همكاري دفتر تنوع زيستي و حيات وحش و اداره كل استان سيستان و بلوچستان و واحدهاي تابعه مرتبط و نيز همراهي همياران محلي انجام مي شود تا ضمن جمع آوري اطلاعات زيست شناختي و بوم شناختي بتوان نسبت به اجراي برنامه هاي حفاظتي اقدام لازم و مناسب را به عمل آورد.
وي گفت: رديابي راديويي اين گونه و امكان تكثير و پرورش در اسارت آنها از ديگر برنامه هاي اين دفتر و معاونت محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست است.

 



ثبت احوال اعلام كرد
تولد بيش از يك ميليون نوزاد در كشور

سازمان ثبت احوال از تولد يك ميليون و 236 هزارو 886 نفر از ابتداي سال جاري تاكنون در كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور نشان مي دهد كه در اين مدت در مقابل 105 نوزاد پسر، 100 نوزاد دختر متولد شده اند.
براساس اين گزارش، تحقيقات نشان داده كه اقليم بر روي نسبت جنسي تاثيرگذار است بطوري كه با افزايش دماي هوا، ميزان تولد نوزاد پسر افزايش مي يابد.
اين گزارش مي افزايد: در عين حال 366 هزار و485 نفر از ابتداي سال تاكنون در كشور فوت كردند كه بيماري هاي قلبي و عروقي بالاترين علت مرگ و مير اين افراد بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14