(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 بهمن 1390- شماره 20147

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سر گردنه كشتي نگيريد ! (يادداشت روز)
علفزار (گفت و شنود)
گاردين: شكي در شكست تحريم ها عليه ايران وجود ندارد
كيهان و خوانندگان
معاون فني وزارت اطلاعات: شبكه اينترنت جاسوس است
المنار: اقدام پيش دستانه ايران ثابت كرد كه تهران قدرت عبور از تحريم ها را دارد
عبور ناوگروه نيروي دريايي ارتش از كانال سوئز
اينديپندنت: غرب مزخرف مي گويد ايران نمي گذارد آسيبي به سوريه برسد (خبر ويژه)
بحران مشروعيت اسرائيل پس از 60 سال اشغالگري (خبر ويژه)
پيوندهاي پنهان حلقه انحرافي با اصلاح طلبان (خبر ويژه)
دانشمندكشي «سازمان» به دستور موساد ننگ بزرگي است (خبر ويژه)
اگر زنده ايد لطفاً يك قطعه عكس 100نفري آپلود كنيد! (خبر ويژه)



سر گردنه كشتي نگيريد ! (يادداشت روز)

انتظار اين بود- و انتظار گزافي هم نبود- كه اصولگرايان در رقابت هاي انتخاباتي پيش روي با فهرست واحد حضور پيدا كنند ولي اين انتظار علي رغم اصرار فراوان دلسوزان به نتيجه نرسيد و دو جبهه عمده و بيشتر تعريف شده از طيف اصولگرايان، اگرچه در بسياري از مناطق انتخاباتي سراسر كشور نامزدهاي مشتركي دارند اما براي تهران كه در آن نتيجه انتخابات نقش موثرتري دارد، دو ليست جداگانه ارائه كردند كه فقط 5 كانديدا در اين دو فهرست 30 نفره مشترك هستند و در اين باره گفتني هايي هست.
1- ابتدا بايد گفت كه وقتي دو حريف- در اينجا ايران اسلامي از يكسو و آمريكا و متحدانش از سوي ديگر- با يكديگر درگير هستند، به يقين هريك از آنها براي رخدادهاي تعيين كننده در عرصه سياسي حريف، برنامه ريزي ويژه اي خواهند داشت و انتخابات مجلس نهم از اين قاعده مستثني نيست. در اينگونه موارد طرفين درگير دو هدف را كه اولي «ثابت و استراتژيك» و دومي «شناور و تاكتيكي» است دنبال مي كنند.
آمريكا و متحدانش پنهان نمي كنند كه فروپاشي نظام جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك هدف ثابت و استراتژيك در دستور كار خود داشته و دارند. اين هدف ثابت متقابلا در استراتژي كلان جمهوري اسلامي ايران نيز تعريف شده و دنبال مي شود. امام راحل ما«ره» با صراحت از برافراشتن پرچم توحيد بر فراز كاخ هاي مستكبران، با تاكيد بر كاخ سفيد- و در تعبير ايشان كاخ سياه- به عنوان هدف و مقصود پيش روي انقلاب اسلامي ياد مي فرمودند. اما، علاوه بر اين هدف ثابت و استراتژيك كه هر دو حريف بر آن تاكيد مي ورزند، هريك از آنها در آوردگاه سي و چند ساله خود، از رخدادهاي «مياني» و بهره گيري از آن براي رسيدن به هدف «نهايي» غافل نبوده اند. در اين زمينه، فهرستي طولاني از توطئه هاي سه دهه اخير آمريكا و متحدانش كه در سرفصل هاي سرنوشت ساز عليه جمهوري اسلامي ايران به ميدان آورده اند، قابل آدرس دادن است. توطئه هايي كه به قول حضرت آقا و به گواهي رخدادهاي نشان دادني، امروزه به ويتريني از شكست هاي پي درپي آمريكا تبديل شده است. و از سوي ديگر، ايران اسلامي نيز هيچگاه، هيچ فرصتي را براي ضربه زدن به آمريكا و متحدان اروپايي و منطقه اي آن از دست نداده است. حمايت از نهضت هاي اسلامي و آزادي بخش، تلاش پي گير در بيداري اسلامي، كدگذاري آمريكا به عنوان «شيطان بزرگ» و دشمن اصلي ملت هاي مسلمان، معرفي رژيم اشغالگر قدس به عنوان غده سرطاني و ضرورت حذف آن از جغرافياي سياسي جهان و... از جمله اين اهداف «مياني» است كه ايران اسلامي براي رسيدن به «هدف نهايي» يعني همان نقطه ثابت در استراتژي خود كه فروپاشي نظام سرمايه داري است، دنبال كرده است. در همين زمينه اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي تاريخي نماز جمعه تهران نمونه اي مثال زدني است. آنجا كه مي فرمايند؛ جمهوري اسلامي در جنگ 33 روزه از پشتيباني حزب الله لبنان و در جنگ 22 روزه از حمايت و دخالت به نفع حماس دريغ نكرده است.
2- كشف هدف «ثابت و استراتژيك» دشمن به منظور هوشياري و مقابله با آن كار دشواري نيست، اما كشف «راه كارها» و پروژه هايي كه دشمن در برخورد با رخدادهاي سرنوشت ساز حريف تدارك ديده است به دقت بيشتري نياز دارد. براي اين منظور فرمول شناخته شده اي وجود دارد و آن، اينكه بايد ديد؛
اولاً: در آن مقطع زماني كه رخداد سرنوشت ساز در حال وقوع است- در اينجا، انتخابات مجلس نهم- كدام عامل بيشترين آسيب را براي دشمن درپي داشته است.
ثانياً: چگونه مي تواند - يا در نظر دارد- از آن رخداد براي مقابله با عامل آسيب رسان ياد شده بهره برداري كند.
با به كارگيري اين فرمول مي توان پروژه اي را كه حريف در آن مقطع زماني و براي آن رخداد تعيين كننده تعريف كرده است، كشف و خنثي كرد.
3- اكنون به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي باز مي گرديم و مي پرسيم؛ چه كسي مي تواند اين واقعيت را انكار كند كه امروزه بزرگترين دشواري آمريكا و متحدانش حضور مؤثر «الگوي ايران اسلامي» و نقش بي بديل و سرنوشت ساز آن در انقلاب هاي اسلامي منطقه است؟ بنابراين بديهي است كه براي آنها مقابله با اين الگو و خدشه دار كردن آن از بالاترين اهميت برخوردار بوده و بايد در «اولويت» پروژه هاي تخريبي آنان قرار گيرد.
مقصود اين نيست كه تركيب مجلس نهم براي آمريكا و متحدانش اهميتي ندارد، بلكه اهميت آن در اولويت دوم است. چرا كه به قول «كنت تيمرمن» در مصاحبه با «اورو نيوز»؛ حاميان آمريكا- منظورش مدعيان اصلاحات است- در دوره اي هشت ساله، مجلس و دولت ايران را در اختيار داشتند و كار چنداني از آنها ساخته نبود!
با توجه به نكته فوق مي توان درك كرد كه پروژه تعريف شده و به ميدان آمده آمريكا و متحدانش در انتخابات مجلس نهم، خدشه دار كردن الگوي نظام اسلامي ايران است كه امروزه از حضور آن در ميان ملت هاي مسلمان منطقه بيشترين آسيب را دريافت كرده و مي كند.
شواهد فراواني كه اتهامات پي درپي چند ماهه اخير، تحريم هاي بي وقفه اقتصادي، تبليغات گسترده ضد ايراني و... فقط اندكي از آن بسيارهاست به وضوح نشان مي دهد كه حريف براي انتخابات مجلس نهم، يك پروژه پلكاني با دو هدف طولي تعريف كرده و به ميدان آورده است. اين دو هدف به ترتيب اولويت، عبارتند از، اول؛ كاهش حضور مردم در انتخابات و دوم؛ كاستن از غلظت حضور اصولگرايان در مجلس.
بايد توجه داشت كه اين دو هدف در طول يكديگر قرار دارند و نه در عرض هم، بنابراين سرمايه گذاري و پرداختن به يكي از آن دو به معناي غفلت نسبت به ديگري نخواهد بود.
4- راهپيمايي بي نظير 22 بهمن كه علي رغم تبليغات گسترده، پرحجم و چندين ماهه دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها با حضور پرشور و چندده ميليوني مردم همراه بود، ترديدي باقي نمي گذارد كه حريف به كاهش حضور مردم در انتخابات پيش روي اميدي ندارد و به قول حضرت آقا در ديدار پرشور مردم آذربايجان و با اشاره به تبليغات گسترده دشمن براي كاستن از حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن «...اما ملت ايران با بصيرت و موقع شناسي اعجاب برانگيز متوجه اين ترفند دشمن شد و با حضور عظيم خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال به دهان دشمن كوبيد» ايشان در ادامه به اين نتيجه منطقي اشاره كردند كه «ملت با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت ديگري به دشمن خواهد زد». گفتني است كه رهبر معظم انقلاب پيش از راهپيمايي 22 بهمن نيز در ديدار با فرماندهان نيروي هوايي ارتش از حضور حماسي مردم در اين نمايش قدرت و مشروعيت خبر داده و فرموده بودند «در 22 بهمن امسال نيز به توفيق الهي و با هدايت خداوند متعال همه خواهند ديد كه مردم ايران چگونه به ميدان خواهند آمد» و همه ديدند، همان شد كه حضرتش فرموده بود.
بديهي است كه حريف علي رغم نااميدي از كاستن حضور مردم در انتخابات پيش روي به تلاش خود ادامه خواهد داد.
5- و اما، درباره هدف دوم در پروژه پلكاني ياد شده، يعني كاستن از غلظت حضور اصولگرايان در مجلس نهم، بيشترين اميد و تلاش حريف روي اختلاف افكني و تفرقه در ميان اصولگرايان متمركز شده است. چرا كه اختلاف اصولگرايان مي تواند زمينه را براي حضور كمرنگ تر آنان آماده كرده و راه را براي ورود كساني كه حداقل هاي لازم براي حضور در مجلس را دارند ولي با اصولگرايي به مفهوم واقعي آن، فاصله زيادي دارند، هموار كند. و اين دقيقا همان ترفندي است كه برخي از دوستان اصولگرا از آن غافلند...
به پاره اي از اظهارنظرها و گپ و گفت هاي شماري از آنان- تاكيد مي شود كه فقط شماري از آنان- نگاهي بيندازيد و اين گفتن ها و نوشتن ها را در دو كفه «تقابل با دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها نظير اصحاب فتنه و حلقه انحراف» از يكسو و «تقابل با يكديگر» از سوي ديگر وزن كنيد. كدام كفه سنگين تر است؟! براي برخي از اين عزيزان غفلت زده، انگار نه انگار كه پيچ بزرگ تاريخ در پيش است و به قول آقا، دو جريان مطرح جهان يعني «اسلام» به پرچمداري ايران اسلامي و «استكبار و كفر جهاني» به پرچمداري آمريكا و متحدانش به اين پيچ نزديك مي شوند و در اين ميان، به اعتراف دشمنان و به گواهي شواهد غيرقابل انكار، نظير انقلاب هاي اسلامي منطقه، جنبش ضد سرمايه داري وال استريت و ده ها شاهد و نمونه ديگر، تابلوهاي راهنما بر سر اين پيچ بزرگ آرم و آدرس ايران اسلامي را در خود دارند و...
آيا جاي آن نيست كه خطاب به برخي از عزيزان اصولگرا گفته شود؛ سر گردنه كشتي نگيريد! و تا دير نشده براي پيشگيري از پراكندگي آراء، برخي به نفع برخي ديگر كنار بكشيد! تكليف شرعي كه فقط ورود به مجلس نيست، گاهي اوقات تكليف در كناره گيري براي پيشگيري از تشتت آراء نيز هست.
و در اين باره گفتني هاي ديگري هست.
حسين شريعتمداري

 



علفزار (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- در توجيه شكست مطلق فتنه گران براي ايجاد تنش در 25 بهمن نوشت «هر چيزي ديدني نيست، مثل سايه ها و هواداران جنبش سبز هم از جمله همين ناديدني ها هستند»!
گفتم: حيوونكي محسن كديور از كثرت سفر به اسرائيل گرگيجه گرفته و نمي فهمد چه مي گويد!
گفت: كديور در مقاله اي با نام مستعار «آذر اهورايي» نوشته است، اگرچه روز 25 بهمن از هواداران جنبش سبز در خيابان ها خبري نبود ولي سايه آنها احساس مي شد!
گفتم: معلم نقاشي به دانش آموزي گفت؛ مگر نگفته بودم تصوير يك علفزار را نقاشي كني كه تعدادي گاو در آن مشغول چريدن هستند؟ اين ورقه سفيد چيست كه به دستم داده اي؟ دانش آموز گفت؛ آقا اجازه! اين علفزار است. معلم پرسيد؛ پس علفش كو؟ گفت؛ گاوها چريده اند! پرسيد؛ پس چرا گاوها ديده نمي شوند؟ گفت؛ آقا اجازه! علف ها را چريده و رفته اند!

 



گاردين: شكي در شكست تحريم ها عليه ايران وجود ندارد

يك روزنامه انگليسي با اشاره به افزايش فشارهاي غرب و بويژه آمريكا بر ايران براي متوقف كردن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي، از ترديد مقامات بلندپايه غربي در كارگر بودن اين تحريم ها خبر داد.
روزنامه گاردين با درج اين مطلب كه شكي در شكست تحريم ها عليه ايران وجود ندارد،نوشت : مقامات حاضر در پست هاي كليدي دولت آمريكا اعتقاد داشته و رفته رفته اعتقاد آنها بيشتر مي شود كه تحريم هاي اعمال شده عليه ايران موجب دست كشيدن تهران از برنامه هسته اي نمي شود.
اين مقامات ادعا دارند كه در صورت ادامه اين روند آمريكا گزينه ديگري به غير از جنگ نخواهد داشت و البته يك گزينه ديگر نيز وجود دارد و آن اينكه واشنگتن نظاره گر حمله اسرائيل به ايران باشد.
اين در حالي است كه «باراك اوباما» به صراحت اعلام كرده كه مصمم است تا فرصت لازم به تحريم هاي جديد اعمال شده بر ايران را بدهد تا تاثير آنها بر اقتصاد اين كشور مشخص شود.
در همين رابطه يكي از مقامات كاخ سفيد كه خواست نامش فاش نشود گفت: كاخ سفيد مايل است تا نتيجه تحريم ها را ببيند. اين كاخ سفيد جرج بوش نيست ما نمي خواهيم شاهد جنگ ديگري باشيم. مشكل اينجاست كه ايرانيان فكر مي كنند كه تحريم ها تاثيري نخواهند داشت، اقتصاد آنها ضعيف نمي شود و اسرائيل نيز كاري در اين رابطه انجام نمي دهد.
به گفته اين مقام آمريكايي، تحريم هاي جديد در ابتداي راه هستند و بايد منتظر نتيجه آنها ماند. اگر آنها (تحريم ها) شكست بخورند پيش بيني اينكه چه اتفاقي مي افتد مشكل خواهد بود.
به نوشته اين روزنامه، اما در درون دولت اوباما افرادي هستند كه درباره اين تحريم ها و موثر بودن آنها شك دارند. اين شك از زمان رياست جمهوري بيل كلينتون در كاخ سفيد وجود داشته و حتي زماني كه اوباما در هفته هاي ابتدايي رياست جمهوري خود سخن از «گفتگوهاي سازنده» و «احترام متقابل» مي گفت نيز عده اي با ديده ترديد به سخنان او مي نگريستند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤واقعا براي ملك عبدالله كه فكر مي كند مردم دنيا چيزي نمي فهمند، متاسفم. از يك طرف در كشورش مردم بيگناه را كه خواهان حقوق اوليه خود هستند مي كشد و حقوق بشر را رعايت نمي كند و از سوي ديگر براي سوريه خرابكار استخدام مي كند كه مردم آنجا را بكشد، بنابراين بسيار مضحك است كه مي گويد بايد صلح بان به سوريه بفرستيم، كشور خودش بيشتر به صلح بان نياز دارد تا سوريه.
يك شهروند
¤مردم تركيه انسانهاي فهيم و با شعوري هستند و اين دولت را بخاطر اسلامي بودن و مستقل بودن آن انتخاب كرده اند، حال معلوم شده كه اسلام اين دولت اسلام آمريكايي است. همچنين با رو شدن دست دولت تركيه در استقرار سپر موشكي در تركيه استقلال آن هم از بين رفته و به اسلامي بودن دولت تركيه لطمه وارد شده است. همه اين ها دهن كجي به خواست مردم تركيه است.
يك دبير بازنشسته
¤محمود عباس كه يك بهايي است طرفدار اسرائيل و آمريكا است و هيچ وقت با فلسطين رو راست نيست، اگر كسي سياست داشته باشد به خوبي تشخيص مي دهد كه اكنون كه اسرائيل در حال لرزيدن به علت بيداري اسلامي در منطقه است محمود عباس دست به كار شده تا هر طور شده اسرائيل را از اين ورطه خطرناك كه قطعا نابودي او را به دنبال دارد، نجات دهد چهره هاي انقلابي موجه فلسطين نبايد گول او را بخورند و حتي با قطر كه دولتي نزديك به رژيم صهيونيستي است و سران آن به سرزمين اشغالي سفر مي كنند و پادوي اسرائيل و آمريكا براي بر هم زدن امنيت در سوريه هستند با محمود عباس وارد مذاكره شوند.
يك شهروند
¤از چند روز قبل شبكه هاي برون مرزي صدا و سيما كه صداي انقلاب را به گوش عرب زبانان منطقه مي رسانند، توسط مخالفان جمهوري اسلامي پارازيتي شده است، مردم منطقه عربستان و بحرين از شنيدن و ديدن اين برنامه هاي برون مرزي محروم شده اند. مسئولان بايد رسيدگي كنند و نبايد اجازه دهند دشمنان هر كاري دلشان خواست انجام دهند.
يك هموطن
¤اعزام مبلغان ديني به اماكن مورد نياز يكي از اقدامات شايسته اي بود كه در دهه فجر انجام شد، اشتياق مردم به استفاده از اين مبلغان زياد است و لذا پيشنهاد مي شود در طي سال اين كار صورت گيرد.
سليمان بلغار
¤وضعيت حجاب در استان خوزستان شايسته مردم اين منطقه نيست، اين مسئله بدحجابي كه ناشي از فقر فرهنگي برخي از اقشار است بايد توسط مسئولان استان مورد توجه جدي قرار گيرد.
بوربور از ورامين
¤از مسئولان وزارت ارشاد مي خواهيم جشنواره فيلم فجر به صورت هرچند سال يك بار در مراكز استانها برگزار شود. چه دليلي وجود دارد كه اين جشنواره هر سال بايد در تهران برگزار شود.
ميلاد
¤نظارت بر قيمتها در برخي استانها بخصوص اصفهان ضعيف است.
يك شهروند از اصفهان
¤از شهرداري تهران مي خواهيم نسبت به نصب ديوارهاي عايق صوتي بين ميدان توحيد تا پل جلال آل احمد اقدام كنند.
يك شهروند
¤مشكلي براي داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد رشته عمران در كرج و پيام نور پيش آمد مسئولان سازمان سنجش در هوايي سرد و در زير سقف پلاستيكي از داوطلبان امتحان به عمل آوردند كه اكثر داوطلبان بيشتر وقت خود را در صف دستشويي گذراندند و اغلب قادر به امتحان دادن نبودند.
زارعي-كرج و چند داوطلب ديگر
¤يك جانباز هستم، 4 -5 ماه است كه با بيمه تكميلي هزينه زيادي بابت درمان پرداخت كرده ام، اما متاسفانه تاكنون بيمه تكميلي پول ما را نداده است و بهانه اش هم نداشتن بودجه است. اگر بودجه ندارند چرا همان اول اين موضوع را با بيمه شده خود در ميان نمي گذارند تا ما تكليف خودمان را بدانيم.
محمد هادي ياسمي
¤از مسئولان شهرداري مي خواهيم وقتي كسي وامي براي ساخت خانه مي گيرد، به او پروانه ساخت بدهند، شهرداري بايد در اعطاي پروانه با سازندگان جوان كه تازه وام گرفته اند، راه بيايد. اميدواريم اين پروانه را براي كساني كه دفعه اول دنبال پروانه ساخت هستند صادر كنند.
يك خانم از كاشان
¤در برخي از سريالهاي طنز تلويزيون به بهانه شادي مردم به اشعار غربي و مبتذل روي مي آورند، اين آهنگها نبايد از رسانه ملي پخش شود.
سليماني
¤از دولت مي خواهيم به وضعيت پرسنل پيماني شركت مخابرات استان كه 7-8 هزار نفر هستند رسيدگي كنند، تاكنون هيچ قراردادي با ما بسته نشده است.
يكي از پرسنل
¤پيشنهاد مي كنم با توجه به اينكه در زمان خريدهاي شب عيد قرار داريم، صدا و سيما، كليپ هاي آموزشي براي نحوه صحيح خريد مردم تهيه كند و به همه آموزش دهد كه از فروشگاهها و مغازه هايي اجناس خود را تهيه نمايند كه روي آنها برچسب نصب شده است.
كاظمي -نجف آباد
¤ قرار شد ارز تك نرخي شود و بازار با چند صدتومان بالاتر از نرخ مرجع نباشد ولي باز هم هنگام خريد اجناس چه داخلي چه خارجي بهانه قيمت دلار را مطرح مي كنند و جنس را بالاتر از قيمت واقعي ارائه مي دهند. آيا مسئولين از وضعيت بازار مطلعند؟
2748---0912
¤ جزيره كيش با 100 هزار نفر جمعيت به امان خدا رها شده است. انواع و اقسام گيرنده شبكه هاي ماهواره اي در اين جزيره روي ساختمان ها نصب شده و هيچ مسئولي براي جمع آوري آنها احساس مسئوليت نمي كند. چرا؟
2068---0917
¤ شهرداري لطف كرده پياده رو خيابان پانزده خرداد بازار را سنگ كرده كه شهروندان در تردد روزانه راحت باشند ولي چه فايده؟ چرا كه يك عده سراسر اين پياده رو را پاركينگ موتور كرده اند و از مردم پول مي گيرند. عابرين هم به سختي و با اعمال شاقه از لابه لاي موتورها رد مي شوند و به زمين و زمان فحش مي دهند. چه كسي مقصر است و بايد به اين وضع سامان بدهد؟
كربلايي از بازار
¤ از بانك مركزي درخواست مي شود با توجه به ايام خريد نوروزي برداشت روزانه از كارت هاي عابر بانك را از دويست هزارتومان به چهارصد تا پانصدهزار تومان افزايش دهند تا مردم مجبور نباشند چندبار در صفهاي عابر بانك بايستند.
سيف
¤ از مسئولين صداوسيما درخواست مي شود مشكل گيرنده شبكه هاي سراسري را در بندر «دير» بزرگ ترين بندر صيادي كه فقط از وجود سه شبكه آن هم با كيفيت پايين بهره مند است، مرتفع نمايند.
0517---0917
 



معاون فني وزارت اطلاعات: شبكه اينترنت جاسوس است

معاون فني وزارت اطلاعات گفت شبكه اينترنت عامل تهديد يا ابزار جاسوسي نيست بلكه خود تهديد و خود جاسوس است.
آهنگران معاون فني وزارت اطلاعات با حضور در نخستين همايش ملي دفاع سايبري با اشاره به اينكه استفاده از اينترنت روز به روز در حال گسترش است، چگونگي توسعه آن را در قالب تلفن هاي همراه عاملي در جهت دريافت اطلاعات شخصي و هويت دار بودن افراد استفاده كننده از شبكه اينترنت دانست.
وي افزود: توسعه تلفن هاي همراه كه قابليت ارتباط با فضاي مجازي و سايبري را دارند از اين جهت رو به گسترش است كه علاوه بر اينكه هويت فرد وارد شده به فضاي مجازي مشخص مي شود بلكه با استفاده از سيستم موقعيت ياب جهاني، GPS، موقعيت مكاني فرد نيز مشخص مي شود و اين نسبت به شرايط فعلي كه افراد با هويت هاي مختلف وارد فضاي اينترنت مي شوند، متفاوت است.
آهنگران پيرامون ويروس استاكس نت گفت: اين ويروس بر اثر بي دقتي وارد برخي از مراكز صنعتي شده بود و بر اساس آمارها حدود 16 هزار رايانه را آلوده كرد ضمن اينكه اين ويروس يك ويروس عمل گراست كه كنترل دورهاي ابزارهاي صنعتي را تغيير مي دهد كه اين تغيير دور منجر به شوكي شديد در ابزارهاي صنعتي مي شود.
معاون فني وزارت اطلاعات به ويروس DUQ اشاره كرد و گفت: اين ويروس يك ويروس كنترل كننده است و به منظور جمع آوري اطلاعات طراحي شده و مي توانست با قرارگرفتن در رايانه هاي مختلف متناسب با نوع كاربري، نوع سيستم مشخص را به واردكننده ويروس اطلاع دهد مثلا اگر رايانه اي كاربري اقتصادي در بانك داشت را با رايانه اي كه در صنعت براي مقاصد صنعتي استفاده مي شود، متمايز مي كرد.
وي تصريح كرد: يكي از مشكلات پيش رو به دليل تحريم هاي موجود، استفاده از ضدبدافزارهاي به روز است زيرا در حال حاضر و با توجه به تحريم هاي موجود به روز كردن ضدبدافزارهاي فعلي در بسياري از موارد ممكن نيست و اين موجب مي شود تا ما به طراحي ضدبدافزار بومي روي آوريم و سازمان پدافند غيرعامل نيز بايد يكي از اهداف خود را طراحي ضدبدافزار ملي و بومي قرار دهد.
آهنگران خاطرنشان كرد: شبكه اينترنت عامل تهديد با ابزار جاسوسي نيست بلكه خود تهديد و خود جاسوس است.
گفتني است؛ همايش دفاع سايبري با حضور تقي پور وزير ارتباطات، جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل، محمدحسين يادگاري رئيس جهاد دانشگاهي و برخي ديگر از شخصيت هاي لشكري و كشوري روز گذشته برگزار شد.

 



المنار: اقدام پيش دستانه ايران ثابت كرد كه تهران قدرت عبور از تحريم ها را دارد

پايگاه خبري المنار در بررسي اقدام ايران در قطع پيش دستانه نفت به كشورهاي اروپايي نوشت: اين اقدام ايران ثابت كرد كه ايران اين توانايي را دارد كه تحريم هاي نفتي كه از سوي كشورهاي غربي و آمريكا عليه اين كشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.
پايگاه خبري المنار لبنان در گزارشي به بررسي چرايي شكست تحريم هاي غرب عليه ايران پرداخته و تاكيد مي كند كه اگر موضوع توقف صادرات نفت ايران به كشورهاي اروپايي در مجلس شوراي اسلامي ايران به اجرا گذاشته شود، اين موضوع مي تواند اقدام پيش دستانه ايران در اين زمينه باشد. اين در حالي است كه كشورهاي اروپايي هنوز تعهداتي را از ديگر كشورها در زمينه وارد كردن جايگزين نفت ايران به دست نياورده اند. به نوشته المنار اين اقدام همچنين ثابت مي كند كه ايران اين توانايي را دارد كه تحريم هاي نفتي كه از سوي كشورهاي غربي و آمريكا عليه اين كشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.
غازي الوزني كارشناس و تحليلگر لبناني در گفت وگو با المناراقدام شوراي امنيت در زمينه احتمال توقف فروش نفت به كشورهاي اروپايي را اقدامي پيش دستانه از سوي ايران دانست كه نشان مي دهد كه ايران قدرت عبور كردن از اين تحريم ها را دارد، او مي گويد كه صادرات نفتي ايران به اروپا تنها 18درصد از كل صادرات نفتي ايران را شكل مي دهد و روزانه حدود 500 هزار بشكه است كه ايران در صورت تحريم مي تواند آن را در بازار سياه نفت به فروش برساند يا آن را به كشورهاي آسيايي بدهد، به اين ترتيب مي توان گفت كه تاثير تحريم هاي نفتي عليه ايران بسيار محدود خواهد بود.
ميخائيل عوض نيز به المنار مي گويد كه اين اقدام جرات ايران را در اين زمينه نشان داد و ثابت كرد كه ايران بيشترين ضرر كننده از اين تحريم ها نيست، بلكه اين اروپاي بحران زده است كه بيشترين خسارت ها را در اين مورد خواهد ديد، چرا كه روابط اقتصادي ايران با غرب به صورت عمومي و بويژه كشورهاي اروپايي محدود است و ايران از زمان انقلاب اسلامي در اين كشور با وجود تحريم ها پيشرفت هاي زيادي داشته و به اين ترتيب بازارهاي ويژه اي را از ميان هم پيمانان خود دارد.

 



دريادار سياري خبر داد
عبور ناوگروه نيروي دريايي ارتش از كانال سوئز

فرمانده نيروي دريايي ارتش از عبور هجدهمين ناوگروه اين نيرو از كانال سوئز خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري صبح روز گذشته در جمع فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي ارتش اعلام كرد: نيروي دريايي راهبردي ارتش براي دومين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از كانال سوئز عبور كرد.
وي ادامه داد: در راستاي تحقق فرمايشات فرماندهي معظم كل قوا درباره الهام بخش و اميدآفرين بودن حضور مقتدرانه يگان هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آبهاي آزاد، دريادلان ولايتمدار اين نيروي راهبردي در قالب ناوگروه هجدهم براي دومين بار از كانال سوئز عبور كردند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد: هجدهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش كه تعدادي از دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) به منظور طي دوره كارورزي آن را همراهي مي كنند با عبور از تنگه باب المندب و حضور در درياي سرخ، به سمت بندر جده حركت كرد و همزمان با سي وسومين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به عمره مفرده مشرف شدند و در ادامه مأموريت خود با بهره گيري از رهنمودهاي رهبر كبير انقلاب مبني بر اهميت اعتماد به نفس و خوداتكايي به سمت كانال سوئز حركت و با موفقيت از آن عبور كرد.
سياري با تأكيد بر تأثيرات حضور ناوگروه نيروي دريايي ارتش در درياي مديترانه در سال گذشته، گفت: همچنان كه نيروي دريايي ارتش سال گذشته با حضور در درياي مديترانه، تمام منطقه را تحت تأثير قرار داد، ناوگروه هجدهم اين نيرو هم به بهترين نحو و با اعلام پيام صلح و دوستي به كشورهاي منطقه، اقتدار مملكت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به نمايش مي گذارد.
وي تصريح كرد: اين ناوگروه به دنيا ثابت خواهد كرد كه با وجود تحريم هاي روزافزون دشمنان در طول سي وسه سال، نيروي انساني ما گوش به فرمان مولا و مقتداي خود امام خامنه اي به توان علمي و نظامي خود مي افزايد و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.

 



اينديپندنت: غرب مزخرف مي گويد ايران نمي گذارد آسيبي به سوريه برسد (خبر ويژه)

غرب داستان هاي مزخرفي عليه جبهه مقاومت با محوريت ايران سرهم مي كند اما واقعيت چيز ديگري است.
رابرت فيسك نويسنده انگليسي اين مطلب را در روزنامه اينديپندنت مورد تأكيد قرار داده است. وي در ارزيابي تحولات سوريه و بدفهمي غرب مي نويسد: سوريه از نگاه واشنگتن، ليبي است اما از نگاه خاورميانه اين طور نيست. ايران در كنار سوريه ايستاده و عراق كه نمي خواهد سوريه را تحت فشار قرار دهد. حاكميت سوريه در مسير رفتن نيست. البته برخي روزنامه ها در منطقه مي كوشند ماجراي ليبي را بازسازي كنند آن هم با مطالبي كه تقريباً به طور ثابت از واشنگتن و لندن و پاريس مي آيد. چرا ما غربي ها اين موضوع را اشتباه گرفته ايم. ديدن اين موضوع كه چگونه در غرب بر روي ديگر سكه مانور داده مي شود سخت نيست. رگبار تصاويري كه از حمص و بيانيه هايي كه از «ارتش آزاد سوريه» در فيس بوك منتشر مي شود.
اين تحليلگر اضافه كرد: به شرق بنگريد. بشار اسد چه مي بيند؟ ايران وفادارانه در كنار او ايستاده و عراق وفادار- بهترين دوست كنوني ايران در جهان عرب- نمي خواهد سوريه را تحت فشار تحريم قرار دهد. در غرب نيز، لبنان وفادار كوچك نمي خواهد تحريم ها آسيبي به سوريه بزند. بدين گونه كمربند اتحاد از مرزهاي افغانستان تا مديترانه كمك مي كنند تا نظام سوريه پايدار بماند.
فيسك تصريح كرد: مشكل اين است كه غرب با داستانها و سخنراني ها و اتاق فكرهاي مزخرفش، از ايران چهره اي مخوف ترسيم كرده و عراق بي وفا و لبنان ترسيده و سوريه شرور! چسبيدن به اين تصاوير متوهم و رها كردن اين تصور كه سوريه تنها نيست تقريباً غيرممكن به نظر مي رسد. اين را نمي گويم در تأييد اسد و يا حمايت از حكومت او، اما بخشي از واقعيت است. تركها پس از غرولندهاي كلينتون، نخواستند ادعاي خود براي تشكيل منطقه اي امن در مرزهاي شمالي سوريه را عملي كنند. ملك عبدالله دوم پادشاه اردن هم اين راه را نرفت و در مرزهاي جنوبي سوريه منطقه امني ايجاد نكرده و در مقابل روسيه هم، به حاميان سوريه پيوست.

 



بحران مشروعيت اسرائيل پس از 60 سال اشغالگري (خبر ويژه)

«دولتي كه به نام اسرائيل و با زور تاسيس شده اكنون 60 سال پس از اشغالگري با بحران مشروعيت روبرو است».
اين مطلب را پيتر بينارت نويسنده و تحليلگر آمريكايي در كتابي تحت عنوان «بحران صهيونيسم» مورد تاكيد قرار داده است. به گزارش «ايران ديپلماسي» به نقل از نيويورك تايمز، بينارت در كتاب خود تاكيد مي كند «مشكل اصلي جامعه يهود در وضعيت فعلي اين نيست كه در حال ضعيف شدن است بلكه مشكل اساسي اين است كه چند نفر حاضرند با قدرت فعلي اسرائيل همراهي كنند. قدرتي كه در حال حاضر به دست آمده ماحصل 60 سال فشار و زورگويي به ميليون ها فلسطيني اي است كه از حقوق اوليه خود محروم شده و به سبب اشغال از خانه و كاشانه شان آواره شده اند.»
راجر كوهن، روزنامه نگار يهودي در يادداشتي كه در روزنامه نيويورك تايمز، به رشته تحرير درآورده به اين كتاب پرداخته و ضمن تاييد نظريات كتاب مي نويسد: متاسفانه همان طور كه پيتر بينارت در كتابش به روشني اشاره كرده است، هيئت حاكمه اسرائيل همچنان سياست هاي خود را براساس سياست هاي كهنه و نخ نماي استعماري پيش مي برد و گمان مي كند كه با اعمال زور عليه ميليون ها فلسطيني محروم از حقوق اوليه شهروندي شان مي تواند همچنان به حاكميت خود ادامه دهد.
كوهن يادآوري مي شود: در حال حاضر اين آمريكا، هم پيمان هميشگي اسرائيل است كه در حقيقت تبعه اسرائيلي محسوب مي شود و حمايت بي چون و چراي آن از اين رژيم است كه باعث شده تا اسرائيل يكپارچگي داشته باشد، ولي در وضعيت فعلي و در حالي كه منطقه عربي به سمتي مي رود كه با تغييرات شگرف اوضاع را براي اسرائيل به شدت سخت كند معلوم نيست كه آينده اسرائيل به كدام سمت و سو سوق داده خواهد شد.
كوهن مي نويسد: خطر بزرگي كه اكنون متوجه اسرائيل شده با تهديد عليه ديگران رفع نخواهد شد. اسرائيل نمي تواند مشكلي را كه حياتش را به خطر انداخته است، رفع كند.
تحليلگر نيويورك تايمز به بخش ديگري از كتاب پيتر بينارت اشاره مي كند و مي نويسد: مشكل اصلي اسرائيل اين است كه پس از پايان اشغال نمي داند ديگر چه چيزي را مي تواند ترويج كند و براي ادامه حيات خود چه دستاويزي داشته باشد. به تعبير بينارت؛ نتانياهو و سازمان هاي يهودي آمريكايي بزرگ امروزه صهيونيست باقي مانده اند نه دموكرات و اين مساله باعث شده تا بسياري از مردم جهان نسبت به مشروعيت آنها به ديده ترديد بنگرند و رفته رفته مشروعيت اسرائيل نزد افكار عمومي جهان از بين برود.
بينارت در كتاب خود تصريح مي كند: دولتمردان اسرائيل قدرت توجيه اخلاقي اين رژيم را از دست داده اند.

 



پيوندهاي پنهان حلقه انحرافي با اصلاح طلبان (خبر ويژه)

در حالي كه «روزنامه ايران» (ارگان رسمي دولت) با انتشار گزارشي درباره عملكرد برخي از روزنامه هاي جريان اصلاحات، در يك نمايش تبليغاتي سعي دارد تا رسانه هاي اين جناح را رودررو با دولت نشان دهد، از سوي ديگر برخي روزنامه هاي مدعي اصلاح طلبي مانند «روزنامه شرق» و «اعتماد» با اخذ آگهي هاي دولتي و حمايت هاي پيدا و پنهان ديگر نهادهاي وابسته به دولت به حيات خود ادامه مي دهند.
روزنامه ايران در مطلبي با عنوان «گزارش ويژه از يك عمليات رسانه اي هماهنگ» (26 بهمن 90) نوشته است كه روزنامه هايي مانند «شرق» و «اعتماد» درصدد آماده سازي افكار عمومي براي «تغييري خيالي» در عرصه سياسي و به ضرر دولت هستند، اما مروري بر عملكرد پيدا و پنهان برخي رسانه هاي جريان اصلاحات حاكي از آن است كه تنها در همان روزي كه گزارش روزنامه ايران چاپ شد، «روزنامه شرق» آگهي دولتي شامل چند صفحه كامل آگهي از «سازمان امور مالياتي كشور» منتشر كرده است؛ همچنين تيتر اول «روزنامه شرق» در اين روز و روز قبل تر (25 و 26 بهمن) با رويكرد مثبت به سخنان و اقدامات رئيس جمهور اختصاص داشته است.
همچنين، در روز چاپ گزارش روزنامه «ايران»، روزنامه اعتماد نيز تيتر اول خود را به «اعتراض احمدي نژاد به هزينه هاي كلان تبليغاتي» اختصاص داده و در صفحه اول خود از «شركت ملي نفت ايران» آگهي به چاپ رسانده است!
شايان ذكر است يك روز قبل از انتشار گزارش روزنامه ايران درباره روزنامه هاي اصلاح طلب، روزنامه شرق نيمه چپ صفحه اول خود را به عكس و تيتري بزرگ درباره حكم مجازات كيفري علي اكبر جوانفكر (مدير مسئول روزنامه ايران) اختصاص داده است.
نمايش تبليغاتي روزنامه ايران از تضاد اصلاح طلبان با دولت در حالي است كه جريان نفوذي اي در دولت با دسترسي به منابع كلان اقتصادي مي كوشد تا با اصلاح طلبان پيوندهاي نزديكي را برقرار كند. از همين رو، چندي پيش مجله اي كه ارگان روشنفكران سكولار و لائيك به شمار مي رود و ارتباطات آشكاري با ضدانقلابهاي خارج از كشور دارد توانست از يك كمك دولتي قابل توجه براي گسترش فعاليتهاي خود برخوردار گردد. روزنامه كيهان درباره حمايت هاي مالي پيدا و پنهان حلقه انحرافي در دولت از رسانه هاي مدعي اصلاحات اسنادي را در آينده منتشر خواهد كرد.

 



دانشمندكشي «سازمان» به دستور موساد ننگ بزرگي است (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت گروهك منحله فدائيان خلق، اتهام همكاري سازمان منافقين با موساد در ترور دانشمندان ايراني را قابل تأمل خواند.
اخيراً شبكه ان بي سي از قول دو مقام آمريكايي اعلام كرد: ترور دانشمندان هسته اي ايران با همكاري موساد و سازمان مجاهدين خلق (منافقين) به اجرا گذاشته شده است. وزارت امور خارجه اسرائيل از رد يا تائيد اين خبر خودداري كرد اما اوزي رباي، دبير مركز موشه دايان در دانشگاه تل آويو راجع به همكاري اين سازمان با اسرائيل براي به اجرا درآوردن اين ترورها گفته اين كار هم ممكن است و هم در گذشته رخ داده است.
علي كشتگر در اين باره در گويانيوز نوشت: اين كه يك سازمان سياسي ايراني متهم به همدستي با سرويس هاي جاسوسي قدرت هاي خارجي در ترور دانشمندان هموطن خود شود، يعني به خيانت عليه كشور خود متهم شود، مسئله كوچكي نيست كه بتوان از كنار آن گذشت و يا با يك تكذيب خشك و خالي به رفع و رجوع آن نشست. تكذيب ساده اين خبر توسط يكي از سخنگويان سازمان نه تنها كافي نيست، بلكه اگر به همين حد اكتفا شود نشان از صحت خبر خواهد داد. خصوصاً آن كه پيشينه رهبري سازمان در همكاري با ارتش عراق در جريان جنگ 8 ساله و سابقه اين سازمان در اقدامات تروريستي سه دهه اخير در ايران احتمال درستي گزارش شبكه ان بي سي را تقويت مي كند.
وي تصريح كرد: انحرافي كه سازمان مجاهدين را به اين جا رساند از جايي آغاز شد كه مسعود رجوي برخلاف منش و روش بنيانگذاران و رهروان سازمان، همه ابزارهاي ناشريف حتي همدستي با ارتش خارجي را براي دستيابي به قدرت مجاز شمرد و در اين راه گام به گام رهبري سازمان مجاهدين را به ورطه سقوط كشاند. چنين سرنوشت تلخي بايد درس عبرتي باشد براي همه كساني كه وسوسه قدرت و يا نيروي نفرت، آنان را به سوي مناسبات پنهاني و مشكوك با محافل و قدرت هايي كه مطامع خاص خود را دنبال مي كنند سوق مي دهد.

 



اگر زنده ايد لطفاً يك قطعه عكس 100نفري آپلود كنيد! (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن در توجيه شكست مطلق فتنه گران براي ايجاد تنش در روز 25 بهمن مدعي شد جنبش سبز از جمله ناديده ها و سايه هاست!
«جرس» در تحليلي قابل تأمل و با امضاي مستعار (آذر اهورايي) نوشت: هر چيزي مشهود و ديدني و لمس كردني نيست. سايه آدم ها و اشياء هم از جمله اينهاست. جنبش سبز هم از جمله اين ناديده ها و در زمره سايه هاست.
سايه جنبش سبز روز 25 بهمن همه جا مشهود بود و حضوري با صلابت داشت، هرچند كه سبزها خود نبودند و به چشم نمي آمدند(!!)
جرس مي افزايد: رژيم نبايد از خالي بودن خيابان ها در آن روز خيلي ذوق كند و به خود مغرور شود. آنها اجازه تظاهرات ندارند و يكبار ديگر مانع حضور مخالفان شدند.
اين رسانه وابسته به كديورها و مهاجراني كه پيش از اين با تردستي شعار «نه غزه نه لبنان» فتنه گران را به هم «هم غزه هم لبنان»! تغيير داده و باعث اعتراض اپوزيسيون شده بود، در مطلب ديگري نوشت: نقطه ضعف 25 بهمن، كم كاري در جذب و اخذ نشانه هايي مثل عكس و فيلم بود تا اين روز را به تقويم بسپارد.
جرس توضيح نمي دهد كه چگونه مي شود از جمعيتي كه وجود خارجي ندارد و يا از سايه هاي كذايي بدون حضور صاحبان سايه عكس و فيلم گرفت؟! يا مثلاً جنبش تك نفره امثال كديور و مهاجراني و مزروعي و اميرارجمند در آمريكا و اروپا و پاي رايانه و در فضاي مجازي، را جاي مردم ايران جا زد؟!
با وجود شيرين كاري جرس، بالاترين علت شكست فتنه گران را «سرقت جنبش از سوي شوراي هماهنگي سبز» دانسته و نوشت: خودمان را گول بزنيم يا نزنيم، خوشمان بيايد يا نيايد، 25 بهمن يك واقعيت را به ما نشان داد و آن افت شديدي است كه ما در فاز خياباني مواجه شده ايم. عده اي جنبش را درگير منافع حزبي و گروهي كردند. اين سرنوشت دردناكي براي جنبش سبز است.
بالاترين با تأكيد بر اينكه اكنون شاهد جنگ حيدري- نعمتي ميان شواليه هاي اينترنتي هستيم، تأكيد مي كند: آنچه در اين فضا مي بينيد، دعواي خارج نشينان و غنيمت جويي در اروپا و آمريكاست و كسي آن تن نحيف سبز را كه رو به قبله افتاده نمي بيند. امروز ما نمي توانيم حتي در خارج 5 نفر را در تظاهرات به حمايت از سعيد ملك پور كه در معرض اعدام است، جمع كنيم چون ممكن است به تجمع كنندگان اتهام حمايت از گرداننده سايت هاي پورنو و مستهجن بچسبد.
اين شبكه مجازي ضدانقلاب، «نداشتن رهبر و هدف و ايدئولوژي مشخص» را علت شكست جريان فتنه برشمرده و مي نويسد: خارج شدن برخي همكاران از كشور همان چيزي بود كه حاكميت مي خواست. كسي بايد از كشور خارج شود كه حبس يا حكم سنگيني در انتظار او باشد نه اينكه در شرايط عادي هر كس به خارج بيايد.
بالاترين در نوشته ديگري تصريح كرد: اينكه كسي 25بهمن امسال را با 25 بهمن پارسال مقايسه كند، به هيچ وجه صحيح نيست چون حاكميت امسال بسيار هوشيار بود. همچنين موسوي و كروبي ديگر به دو شخص حزبي تقليل يافته اند.
يك پايگاه اينترنتي سلطنت موسوم به «خورشيد نشان» نيز ضمن حمله به اردشير اميرارجمند نوشت: آقاي ارجمند لحن شما در مصاحبه با راديو فردا، لحن آدم شكست خورده و درمانده و ترسان و نالان بود. شما به آدمي مي مانيد كه دنبال معامله است و نمي تواند. كاش اندكي شجاعت داشتيد و به جز شعارها و برنامه هاي توخالي، قدمي هم برمي داشتيد.
«صداي سبز»- از وبلاگ هاي همكار با بالاترين- نيز به يكي از بن بست هاي جدي فتنه گران اشاره كرد و نوشت: سر و بدن جنبش سبز دو ادعاي ناهمگون دارند؛ آرمان هاي امام يا براندازي آن؟! مسئله اصلي اين است از واقع گرايي تا خودفريبي تنها به اندازه يك دروغ فاصله است! ابتدا بايد واقعيات را پذيرا بود تا با چالش هاي اساسي دست و پنجه نرم كرد. جنبش به شكافي عميق گرفتار شده كه آن را مي توان در 25 بهمن به عينه ديد. سران و به عنواني تريبون داران جنبش سبز در حال حاضر تنها اهداف حزبيشان را پيش گرفته اند يا آن ها از واقعيات دورافتاده اند، يا صداقت را در گوشه اي نهادند و با استفاده ابزاري از مخالفان موذيانه به فكر دستيابي به اميال شخصي و گروهي شان هستند! سندي ساده براي اين مدعا وجود دارد، تنها كافيست سايت هاي كلمه و جرس و امثالهم و يا شبكه رسا را با جامعه اي مجازي به مانند بالاترين و فيسبوك مقايسه كنيد تا دريابيد چه اختلاف فاحشي در نگرش ها و خواست ها موج مي زند!
نويسنده لائيك اين تحليل اضافه مي كند: مسئله ما دزديده شدن راي نبود. ما عاشوراي 88 خواسته خودمان را نشان داديم اما تريبون داران فعلي جنبش مي خواهند. در فضاي خرداد ماه 88 بمانند و جلو نيايند. تا اين مسئله حل نشود، هر روز ريزش خواهيم داشت و در نهايت سري باقي مي ماند محكوم به مرگ و بدون بدن.
از سوي ديگر و در حالي كه يكي از كاربران بالاترين، از «درماندگي اپوزيسيون» خبر مي داد و مي نوشت «ما خر كدخدا نيستيم كه هر كس از راه رسيد از ما سواري بگيرد و بقيه به هم بخندند»، همكار ديگر اين شبكه تصريح كرد: از خارج نشين ها مي پرسم كجاي دنيا صدنفر را براي تجمع جمع كرديد كه از ما انتظار چند هزار نفري در تهران و ميدان ونك را داريد؟ از اين دوستان كه نقد و بررسي جنبش سبز را شغل خود كرده اند، خواهش مي كنم يك قطعه عكس از حضور صد نفري خود در كشوري كه در آن به سر مي برند، براي ما آپلود كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14