(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 بهمن 1390- شماره 20147

نگاهي به بيانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تهديدات غرب- بخش نخست
خنثي سازي توطئه ها با چراغ هدايت ولي امر



نگاهي به بيانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تهديدات غرب- بخش نخست
خنثي سازي توطئه ها با چراغ هدايت ولي امر

پريسا جلالي
آحارونوت: رهبر ايران: اسرائيل يك غده سرطاني است.
هاآرتص: سخنان رهبر ايران نشان مي دهد تلاش غرب براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران از طريق تحريم و تهديد جنگ بي تأثير است.
سي ان ان: رهبر ايران: جنگ به ضرر آمريكا خواهد بود.
خبرگزاري فرانسه: آيت الله خامنه اي تهديد كرد ايران به تحريم نفتي و تهديدات نظامي پاسخ خواهد گرفت.
بيانات رهبر معظم انقلاب در چهاردهم بهمن ماه سال جاري در خطبه هاي نماز جمعه تهران بازتاب گسترده اي در ميان رسانه هاي خارجي داشت و البته اندكي پس از آن اعتراف به ناتواني در به راه انداختن جنگ عليه ايران از سوي سران رژيم صهيونيستي و آمريكا بر خروجي رسانه ها بازتاب يافت و بار ديگر بر اهميت نقش رهبري ولي امر مسلمين جهان و تبلور قرآن و سنت در فرامين ايشان صحه گذاشت.
با اين حال خطابه كوبنده رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران بار ديگر منجر به وحشت رسانه هاي خارجي و ضدانقلاب شد و آنان را به تفكر واداشت.
در اغلب اين موارد مي توان رد پاي «هراس از ايران» را در مقابل پروژه هاي «ايران هراسي» جست وجو كرد.
همان طور كه در واكنش به سخنان رهبر ايران، رسانه هاي غربي و متأثر از سياست هاي سران آمريكايي و اسرائيلي به انعكاس سخناني از اربابان خود دست زدند كه حاكي از متزلزل ساختن آمريكا، رژيم صهيونيستي و دنباله روهاي آنان به واسطه سخنراني حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب بود.
عليه ايران سخني نگوييد!
واكنش غرب تحليل هاي يك دست و هماهنگي از سوي كارشناسان داخلي و حتي اقشار فهيم مردمي داشت.
اما پيش از پرداختن به اين واكنش ها، اشاره به اظهارات ناشي از عجز نخست وزير رژيم صهيونيستي به اعضاي كابينه اش خالي از لطف نيست.
نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از شنيدن بيانات كليدي رهبر معظم انقلاب از اعضاي كابينه اش خواست ديگر درباره تهديد نظامي عليه ايران سخن نگويند.
وي درحالي اين سخنان را به زبان مي راند كه ايهود باراك وزير دفاع و موشه يعالون معاون نخست وزير هم در كنفرانس امنيتي ادعا كرده بودند اسرائيل توان حمله به تأسيسات اتمي ايران را دارد اما گويا با شنيدن خطبه هاي نماز جمعه به ناتواني خود پي برده و ديگر مثل سابق قصد ندارند گزينه نظامي عليه ايران پيش بگيرند.
در همين حين كه تمام رسانه هاي وابسته به غرب به قدرت ايران در مواجهه با هر تهديد و تحريمي اذعان داشتند برخي رسانه هاي وابسته در داخل سعي كردند به انعكاس واكنش سران رژيم صهيونيستي به سبك ديگري بپردازند.
يكي از همين سايت ها در تيتري درشت به نقل از نخست وزير رژيم صهيونيستي نوشت:« نخست وزير در جلسه هفتگي كابينه اين رژيم در تل آويو در واكنش به سخنان مقام معظم رهبري خواستار تقويت ارتش اسرائيل شد.» و در ادامه نوشت: «نتانياهو تنها راه اطمينان از بقاي اسرائيل در منطقه اي كه ايران از نابودي اسرائيل سخن مي گويد را ادامه توسعه توان نظامي كشور دانست و داشتن ارتشي قدرتمند را تنها راه تضمين صلح و دفاع اسرائيل عنوان كرد.
از اين رو تحريم و تهديد كه اين روزها بهانه اي براي ايجاد هراس و رعب در ميان مردم شده بود با سخنان رهبر فرزانه انقلاب و همراهي ملت ايران نقش بر آب شد و ملت ايران را كه در هر برهه و بحراني وفاداري اش را به آرمان هاي انقلاب اسلامي بارها اثبات كرده بود بر دفاع از ارزش هاي انقلابي استوارتر كرد.
حسين حاجي كه در كسوت دبيري با نوجوانان و جوانان زيادي سروكار دارد معتقد است: اين روزها حرف و حديث از احتمال جنگ فروكش كرده و چند روزي است در كلاس هاي درس چنين حرف هايي زده نمي شود. هنوز جوانان ما روحيه انقلابي دارند و در برابر تهديد به حمله نظامي بارها از دانش آموزانم مي شنيدم كه براي جنگ آمادگي دارند.»
وي ادامه مي دهد: «خطبه كوبنده رهبر معظم انقلاب منجر به شكست توطئه هاي دشمنان طي اين سه دهه شده است. شايد خود من هم فكر نمي كردم ايران تا به آن درجه از قدرت رسيده است كه رودرروي آمريكا و اسرائيل بايستد و آنها را تهديد كند. احساس مي كنم اعتماد به نفس خوبي در ميان ايرانيان شكل گرفته است كه همه اين خودباوري ها را مديون رهبري مقتدرانه امام خامنه اي مي دانم.»
جبران خلأ رهبري انقلاب هاي منطقه
اين احساس كه انقلاب هاي منطقه فاقد رهبرند با بيانات رهبر فرزانه انقلاب جبران شد.
زهرا سلطاني عضو اسبق شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي در اين رابطه مي گويد: در ميان بيانات ارزشمند رهبري توصيه ايشان به ملت هاي مسلمان آزادي خواه و كشورهاي عربي بسيار مهم است. در بررسي انقلاب هاي اخير در مصر و تونس و ليبي نگراني از انحراف در جريان حركت هاي مردمي وجود دارد و عدم حضور رهبري آگاه و شجاع و بصير به همه تحولات منطقه احساس مي شود. از اين رو اولين تأثيري كه مي توان از خطبه هاي نماز جمعه رهبري ديد كه به زبان عربي و خطاب به ملت هاي اين منطقه مطرح شد به نوعي رصد و مديريت تحولات منطقه بود كه خلأ رهبري را در اين كشورها پر كردند.
وي نكته ديگر حائزاهميت را اقبال مردم منطقه به سخنان رهبري مي داند و مي گويد: نخبگان اين كشورها هم اعلام كرده اند روح تازه اي در كالبد مردم انقلابي دميده شده و احساس نااميدي در پيروزي در انقلاب هاي بيداري اسلامي تبديل به اميد و آرزو شده است.
فيلترهايي كه سد راه انتشار بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه از سوي غرب ايجاد شد تا مردم منطقه خاورميانه قادر به شنيدن پيام ها و رهنمودهاي ايشان نباشند نوع ديگر هراس سران غرب از ايران اسلامي و تأثيرات انقلاب اسلامي ايران است.
سلطاني با برشمردن مؤلفه هاي مهم در سخنان رهبري مي گويد: «بحث مردمي بودن انقلاب هاي منطقه، ضداسرائيلي بودن و اسلامي بودن مؤلفه هاي مهم و مورد وحشت كشورهاي غربي است. چرا كه با اين سه مؤلفه رهبر معظم انقلاب تحولات منطقه را رهبري و هدايت كرده اند. البته مدعي اين نيستيم كه صددرصد مديريت تحولات منطقه را ايران برعهده داشته است اما تنها كشوري كه در مقابل بلوك شرق و غرب در برابر همه تحريم ها و تهديدات توانست حكومتي اسلامي ايجاد كند، آرمان هايش را صادر كند و تحولات بزرگي در منطقه خاورميانه شكل دهد ايران اسلامي است.
نكته ديگر حمايتي است كه به طور قاطع از تمام حركت هاي عليه اسرائيل انجام خواهد شد و در فرمايشات رهبري تبلور يافت.»
اين فعال دانشجويي اضافه مي كند: «اين موضع ايران را نشان مي دهد و بيانگر اقتدار نظام جمهوري اسلامي است كه به همه كركري خواني ها پايان مي دهد و روح خودباوري را به منطقه مي بخشد كه ايران با حمايت از جريان هاي كوچك مثل حزب الله لبنان مي تواند در جنگ لبنان و غزه پيروز شود.»
درايت رهبري و رصد جهان
بيانات پرشور و كوبنده رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه چهره باصلابت و زيباي امام راحل و معمار كبير انقلاب را در دل هاي ملت و همه دوستداران انقلاب در جهان زنده كرد.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام در اين مورد معتقد است: «ايشان با بيانات حكيمانه خود نقشه راه انقلاب اسلامي را در داخل و خارج ترسيم كردند.»
وي با عميق خواندن پيام رهبري تصريح مي كند:« خطبه هاي مدبرانه و حكيمانه و روشنگرانه ولي امر مسلمين در ارايه تحليلي جامع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، شرايط بين المللي و منطقه اي و هشدار جدي ايشان به دشمنان ترسيم افق روشن از انقلاب و جمهوري اسلامي در آستانه چهارمين دهه پيروزي انقلاب خود به عنوان الگويي عيني در اختيار همه علاقه مندان و شيفتگان نظام اسلامي در مواجهه با بحران ها است.»
امام جمعه ايلام اضافه مي كند:« رهبر حكيم و فرزانه انقلاب در طول اين 23 سال بعد از ارتحال امام راحل، انقلاب و نظام را از خطرات جدي وبحران هاي بزرگ نجات داد و كشتي انقلاب را با صلابت و با قدرت از طوفان هاي سهمگين به ساحل نجات هدايت كردند.»
وي همچنين با تأكيد بر نقش رهبر معظم انقلاب به عنوان ولي امر مسلمين جهان و ملت هاي آزادي خواه تصريح مي كند: «خداوند بزرگ را شاكريم كه رهبري دورانديش و شجاع و حكيم داريم كه آيينه تمام نماي امام امت است و معمار كبير انقلاب و بنيانگزار جمهوري اسلامي هستند. اميدواريم ملت عزيز ايران مخصوصا كارگزاران، نخبگان و خواص جامعه با پيروي از فرامين و دستورات ايشان در راستاي پيشبرد انقلاب اسلامي با اتحاد و انسجام كامل گام بردارند و به منويات معظم له جامه عمل بپوشانند.»
قدرت مداري ايران طي سال هاي اخير و با توجه به چشم انداز نظام اسلامي و نقشه راهي كه رهبري انقلاب تبيين كردند بذري بود كه سال ها پيش كاشته شد و اكنون زمان برداشت آن است.»
نقشه هاي نقش بر آب
سخنان رهبر انقلاب پيرامون توان نظامي و دفاعي ايران نقشه هاي پيش روي تحليل گران غربي را به هم ريخت تا جايي كه هنري كي سينجر بزرگ ترين نظريه پرداز كاخ سفيد به عنوان معمار طراحي هاي آينده اين كشور و اتفاقات سياسي جهاني! به شكست برنامه هايش در مواجهه با سخنراني هاي رهبر انقلاب اعتراف مي كند.
موضوعي كه دكتر مجيد صفاتاج تحليلگر مسايل خاورميانه هم بدان اشاره و تأكيد مي كند: «جنس صحبت هايي كه رهبر فرزانه انقلاب و پيش از ايشان، امام خميني(ره) داشتند و مواضعي كه رهبران سياسي كشورها معمولا در چارچوب عرف ديپلماتيك ارايه مي دهند، كاملا متفاوت است.»
وي علت اين اعتقادش را ريشه يافتن صحبت هاي ولي امر مسلمين جهان از آموزه هاي ديني و اعتقادي و الهي مي داند و مي گويد: «غربي ها دركي از اين مسئله ندارند و چنين قدرتي در كلام ايشان كه برگرفته از اعتقادات ديني است برايشان قابل پيش بيني و درك نبود. ايشان از يك موضع عزت مدارانه و بر مبناي آموزه هاي ديني سخن گفتند و همين اتفاق كافي بود شاهد واكنش هاي متعددي هم از سوي ملت هاي تحت سلطه استكبار جهاني باشيم و آرامش يافتن آن ها را در مقابل نيروهاي ظالم ببينيم و هم واكنش سران غربي را كه به وحشت افتاده اند شاهد باشيم. مخصوصا نخستين واكنش كه اظهارات نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي بود.»
دكتر صفا تاج در ادامه سخنانش اضافه مي كند: «رژيم صهيونيستي درحالي از برخورد نظامي عليه ايران صحبت مي كرد و سران غربي را در مقابل دستيابي به فناوري هسته اي ايران و ناتواني در برخورد مورد نكوهش قرار مي داد كه امروز خود نيز در هراس از به خطر افتادن امنيت مناطق يهودي نشين و در يك كلمه نابودي اسرائيل،
دست و پا مي زند.»
عقب نشيني شيطان بزرگ
اوباما كه تا يك هفته قبل از اينكه در دفتر كارش پاي خطبه هاي نماز جمعه بنشيند مدعي شده بود همه گزينه ها عليه ايران روي ميزش قرار دارد پس از اتمام سخنان رهبر فرزانه انقلاب گفت كه گزينه جنگ روي ميز نيست و جنگ با ايران داراي تبعات سختي است.
درحالي رئيس جمهور آمريكا و لئون پانه تا وزير دفاع اين كشور چند روز قبل اظهارات مشابهي داشتند و بر گزينه هاي تعيين شده مي باليدند و ژنرال بني گانتز رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل در كنفرانس بين المللي مدعي شده بود كه اسرائيل بايد آماده حمله به ايران باشد كه يكباره ادعاها و طرح هاي شان نقش بر آب شد و با تغيير موضع سريع گفتند كه اسرائيل درباره حمله به ايران تصميمي نگرفته و فعلا راه حل ديپلماتيك را در اين برهه ترجيح مي دهيم.
دكتر صفا تاج ضمن اشاره به وقوع انقلاب هاي منطقه متأثر از انقلاب اسلامي ايران مي گويد: «در يمن، مصر، بحرين و ليبي شاهد بوديم كه متأثر از صدور ارزش ها و آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي انقلاب كردند و در آمريكا جنبش ضد وال استريت و در اسرائيل اعتصاب سراسري مردم در تقابل با سياست هاي منجر به بروز بيكاري و فقر و بحران هاي اقتصادي شكل گرفت.»
به اعتقاد اين كارشناس مسايل خاورميانه، «ملت هاي آزادي خواه جهان به گوش جان پيام رهبري را شنيده و درصدد اجراي آن هستند. دشمنان هم اين موضوع را درك كرده و از موضع مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامي به وحشت افتاده اند.»
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14