(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 اسفند 1390- شماره 20151

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدرداني خانواده حاج بخشي از رهبر انقلاب و مردم
رهبر انقلاب : به دنيا ثابت مي كنيم سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست
نامه دانشمندان نطنز به رهبر انقلاب گام نهادن در راه مصطفي آرزوي ماست
از مرز شلمچه 22 لاله گلگون كفن به وطن بازگشتند
براي «ننه علي» كه مادر همه شهدا بود يك عاشقانه آرام
رئيس جمهور: هداياي روز خبرنگار به زودي اهدا مي شود
ننه علي در كنار فرزند شهيدش آرام گرفت
فعاليت اسكله هاي بنادر پل و لافت از سر گرفته شد
براي رويارويي با انحصارگرايي غرب ايران خواستار تشكيل اتحاديه علمي كشورها شد
ستاد تنظيم بازار آذربايجان شرقي خبر داد عرضه آزمايشي كيلويي نان در تبريز
موسس حوزه علميه زرند درگذشت
بهره برداري از كارخانه ويژه صنايع كاغذ در مشكين شهر
افزايش پروازهاي داخلي و خارجي به جزيره كيش در نوروز امسال
آيت الله مكارم شيرازي: پول دادن و پول گرفتن براي راي حرام است
صفارهرندي : هدف اصلي ضد انقلاب كاهش مشاركت در انتخابات است
اخبار ادبي و هنري



قدرداني خانواده حاج بخشي از رهبر انقلاب و مردم

سلام و درود خدا بر ولي امر مسلمين
و مراد و مقتداي رزمندگان اسلام
رهبر بزرگوار
زبان و قلم را ياراي آن نيست كه پاس مراحم حضرتعالي را به جاي آورد و شور و آرامشي را كه پيام تسليت آن رهبر فرزانه به مناسبت عروج روح بلند حاج ذبيح الله بخشي در دل تك تك خاندان آن پير دلاور جبهه ها آفريد، بازگو كند.
پيام و دعاي شما و قدوم پاكي كه بر مزار آن مجاهد نستوه رنجه فرموديد، آرزويي بود كه حاج بخشي شما از رهبر و مقتداي خويش در دل داشت و نشانه آن كه مولاي رزمندگان و مجاهدان في سبيل الله، هيچگاه آنان را تنها نمي گذارد. از خداي مهربان طول عمر پربركت رهبر بزرگوار خود و سپردن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلي آن حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را مسئلت داريم و از مردم شريف ايران اسلامي كه با حضور پرشور خود ياد و خاطره آن پير دلاور جبهه ها را پاس داشتند، از صميم قلب تشكر مي كنيم.
سر خم مي سلامت، شكند اگر سبويي
خانواده حاج بخشي

 



در جمع دانشمندان هسته اي كشورمان
رهبر انقلاب : به دنيا ثابت مي كنيم سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه اقتدار از سلاح هسته اي به دست نمي آيد و ملت ايران اقتدار متكي به سلاح هسته اي را درهم خواهد شكست.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز چهارشنبه در ديدار رئيس و مسئولان سازمان انرژي اتمي و جمعي از دانشمندان هسته اي كشور، بزرگترين دستاورد موفقيت ها و پيشرفت هاي دانشمندان جوان در عرصه علم و فناوري هسته اي را، ايجاد احساس عزت نفس و عزت ملي در كشور و ارائه الگويي به ملت هاي منطقه و جهان از توانايي يك ملت براي ايستادگي در مقابل فشارها، استقلال و توانايي شكستن انحصار علمي قدرت هاي استكباري دانستند و تاكيد كردند: ملت ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهد بود و به دنيا نيز ثابت خواهد كرد كه سلاح هسته اي اقتدارآفرين نيست بلكه يك ملت با اتكا به استعدادها و ظرفيت هاي بالاي انساني و طبيعي خود، توانايي شكستن اقتدار متكي به سلاح هسته اي را دارد.
رهبر انقلاب اسلامي وجود نيروي انساني كارآمد، هوشمند، دانشمند، خوش فكر و پرانگيزه در كشور را يكي از نعمت هاي الهي برشمردند و افزودند: اگرچه پيشرفت هاي دانشمندان جوان در عرصه فناوري هسته اي ابعاد مختلفي دارد اما مهمترين بعد آن، ايجاد احساس عزت ملي و عزت نفس در ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد روحيه عزت نفس در كشور را مرهون انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: برخلاف تبليغاتي كه تلاش دارد بگويد ملت ايران و جوانان اين كشور، «نمي توانند»، اما هر پيشرفت و دستاورد بزرگ علمي، بشارت مي دهد كه ملت ايران «مي تواند».
ايشان دستاوردهاي علمي و فناوري هسته اي را مرتبط با منافع ملي و آينده كشور ارزيابي كردند و افزودند: چند كشوري كه به ناحق و با انحصار علمي، خود را بر دنيا مسلط كرده و نام خود را نيز جامعه جهاني گذاشته اند، از شكسته شدن اين انحصار علمي بوسيله ملتها هراسناك هستند و بخشي از جنجال آفريني و هياهوي آنها بر ضد ملت ايران نيز به همين دليل است.
رهبر انقلاب اسلامي استفاده از علم براي زورگويي را بزرگترين جنايت بر ضد بشريت خواندند و تاكيد كردند: اگر ملتها بتوانند بصورت مستقل در عرصه هاي هسته اي، هوا-فضا، فناوري، علمي و صنعتي به پيشرفت دست پيدا كنند، ديگر زمينه اي براي سلطه زورگويانه قدرتهاي جهاني باقي نخواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شكسته شدن انحصار علمي بوجود آمده بوسيله قدرت هاي سلطه گر، در ايران، خاطرنشان كردند: بايد با اتكا به خداوند متعال و بدون توجه به جنجال ها مسير پيشرفت هاي علمي در عرصه هاي مختلف بويژه فناوري هسته اي با قدرت و جديت ادامه پيدا كند.
ايشان هدف اصلي جنجال آفريني قدرت هاي سلطه گر را، متوقف كردن حركت پيشرفت علمي ملت ايران برشمردند و افزودند: شكي وجود ندارد كه دستگاههاي تصميم ساز و تصميم گير در كشورهاي مقابل ما، به خوبي مي دانند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست، زيرا جمهوري اسلامي ايران، از لحاظ فكري، نظري و فقهي داشتن سلاح هسته اي را گناه بزرگ مي داند و اعتقاد دارد نگهداري چنين سلاحي نيز بيهوده، پرضرر و پرخطر است.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران مي خواهد به دنيا ثابت كند كه داشتن سلاح هسته اي قدرت آفرين نيست و اقتدار از سلاح هسته اي بدست نمي آيد بلكه مي توان اقتدار متكي به سلاح هسته اي را درهم شكست و ملت ايران، اين كار را خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه فشار، تحريم، تهديد و ترور نتيجه اي نخواهد داشت و ملت ايران به مسير پيشرفت هاي علمي خود ادامه خواهد داد، افزودند: اين فشارها و تحريم ها از يك جنبه نشانگر ضعف قدرتهاي استكباري است و در مقابل، ملت ايران را مستحكم تر خواهد كرد زيرا ملت از عصبانيت دشمن متوجه مي شوند كه راه و هدف را درست انتخاب كرده اند و به آن ادامه خواهند داد.
ايشان موضوع هسته اي را نيز يك بهانه خواندند و خاطرنشان كردند: تحريم ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است در حالي كه موضوع هسته اي، مربوط به چند سال اخير است، بنابراين مشكل اصلي آنها، ملتي است كه تصميم گرفته مستقل باشد، زير بار ظلم نرود و ظالم را افشا كند و اين پيام را به همه ملتها نيز بدهد كه اين كار را انجام داده است و بيشتر هم انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: هنگامي كه ملتي تصميم مي گيرد با توكل بر حمايت هاي الهي و تكيه بر قدرت دروني خود بايستد، هيچ مانعي نمي تواند جلوي او را بگيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي دانشمندان هسته اي كشور را به بالا بردن همت ها و انگيزه ها در مسير پيشرفت هاي علمي توصيه كردند و افزودند: موضوع صنعت هسته اي فقط موضوع استفاده از آن در بخش هاي مختلف و ملي كشور نيست بلكه اين حركت به جوان ها، دانشمندان و ملت، عزم و تصميم راسخ مي بخشد زيرا ايستاده و پرانگيزه نگه داشتن ملت بسيار مهم است.
در ابتداي اين ديدار دكتر عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كشور، گزارشي از دستاوردهاي جديد صنعت هسته اي و همچنين تلاش هاي انجام گرفته براي بومي سازي اين دانش و استفاده از آن در بخش هاي پزشكي بويژه توليد راديو دارو و مطالعات كشاورزي ارائه كرد.

 



نامه دانشمندان نطنز به رهبر انقلاب گام نهادن در راه مصطفي آرزوي ماست

كاركنان مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن در نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي نوشتند: راهي كه امثال مصطفاي شهيد طي كردند براي همه ما آرمان و آرزوي هميشگي است.
متن نامه به اين شرح است:
رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامي ايران حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي سلام عليكم؛ با احترام و ادب و آرزوي توفيق و طول عمر و عزت براي حضرتعالي، در آستانه چهلمين روز شهادت عزيزانمان شهيدان مهندس مصطفي احمدي روشن و رضا قشقايي و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي جاودانه عرصه علم و فناوري، به استحضار مي رسانيم امروز كه با توجه به اينكه شواهد و قرائن در طول سي و سه سال از عمر انقلاب عزيزمان به وضوح گواهي مي دهد كه عداوت ها، شيطنت ها و نقشه هاي كينه توزانه جبهه استكبار بيش از هر روزگار ديگر بر عليه آرمان هاي توحيدي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مهيا شده است، لكن مستكبران گيج و مبهوت شده از جهاني شدن نداي انقلاب توحيدي مردم مسلمان ايران كه تمام توان خود را براي هر اقدام مزبوحانه و جنايت كارانه در جهت مقابله با تفكر توحيدي و حذف فيزيكي نيروهاي متفكر علمي و انقلابي به كار گرفته اند از اين بركت غافلند كه گرچه خون عزيزان ما در مسير پيشرفت هاي علمي، غرامتي است بر اين تلاش و جهاد الهي، ليكن غنيمت هاي روحي، معنوي و اعتقادي چشمگيري بر ايمان به ارمغان آورده است.
ما مسئولين، مديران، كارشناسان و كاركنان مجتمع غني سازي دانشمند و نخبه جوان شهيد مصطفي احمدي روشن، به محضر شريف مقتدايمان مقام عظماي ولايت خالصانه عرض مي نماييم راهي كه امثال مصطفاي شهيد طي كردند براي همه ما آرمان و آرزوي هميشگي است و لذا در طي اين مسير الهي و پشتيباني از حقوق ملت و استعداد جوانان عزيزمان از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم بود. رهبرا، با عزمي جزم و راسخ تر از پيش، با استعانت از شهداي عزيزمان كه احياء عند ربهم يرزقونند، مستضعفان دنيا را با دستاوردهاي بزرگ صلح آميز هسته اي اميدوار و دشمنان حاكميت الله را نااميد خواهيم كرد و قطعاً اين عداوت هاي عاجزانه استكبار، بر تلاش و اعتقاد معنوي ما در عرصه رشد و تعالي مسلمانان و عدالت خواهان جهان خواهد افزود. اگر غم لشگر انگيزد كه خون عاشقان ريزد من و ساقي بهم سازيم و بنيادش براندازيم از محضر آن رهبر مجاهد و ساقي تشنگان معرفت و آزادگي خالصانه درخواست داريم تا ما را از دعاي خير خويش بهره مند نموده و با نسيم اميدبخش رهنمودهاي حكيمانه خود، فضاي علمي و اعتقادي اين مجموعه تأثيرگذار عرصه علم و فناوري را عطرآگين نمايند. با آرزوي توفيقات روز افزون جهان اسلام.
كاركنان مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن نطنز دوم اسفند 1390

 



از مرز شلمچه 22 لاله گلگون كفن به وطن بازگشتند

پيش ازظهر ديروز 22 شهيد كشورمان از عراق به وطن بازگردانده و در مرز شلمچه با حضور كاروان هاي راهيان نور، خانواده هاي شهدا و رزمندگان همچنين مسئولان محلي شهرستان تشييع شدند.
به گزارش فارس پيش از ظهر ديروز 22 شهيد كشورمان با رايزني مسئولان ايراني وعراقي به وطن بازگشته و در مرز شلمچه تشييع شدند.
اين مراسم با حضور سيل عظيم جمعيت كاروان هاي راهيان نور، زوار و خانواده هاي شهدا، رزمندگان و ايثارگران برگزار و با اشك چشمان پرخون حضار آميخته با تربت مقدس شلمچه پايان يافت.
مدير يادمان شلمچه در حاشيه اين مراسم خاطرنشان كرد: حضور شهدا امروز بايد درس بزرگي براي ما باشد.
وي افزود: شهدا با الگوبرداري از ولايت و زير لواي شهادت جان خود را در كف اخلاص گذاشته و خون خود را فرش راه مردم كشور و ميهنشان كردند.
مهدي كشوري تصريح كرد: امروز ما بايد با ادامه راه آنان، ولايت و رهبري را حمايت كرده و از نگاه پليد دشمنان نظام و انقلاب مصون داريم.
وي ادامه داد: شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس جان خود را فداي ولايت امام عصر(عج) كردند و ما اين مهم را بايد مدنظر قرار دهيم.

 



براي «ننه علي» كه مادر همه شهدا بود يك عاشقانه آرام

ماجرا از زمستان سال 57 آغاز شد كه علي سراسيمه آمد، ساكش را بست و گفت مي خواهد برود اهواز؛ اعلاميه هاي امام را ببرد. انقلاب هم پيروز شد اما از علي خبري نشد. بالاخره فهميدند زيرشكنجه ساواك شهيد شده و در خاك غربت آرميده است.
«ننه علي» خودش را رساند اهواز. چند روزي گذشت و «ننه علي» هم نيامد. گفتند؛ مادر است و داغديده، چند روز ديگر برمي گردد. خاك سرد است!
روزها، هفته شدند و هفته ها، ماه؛ اما «ننه علي» برنگشت. رفتند دنبالش. ديدند فايده ندارد؛ «ننه علي» دل نمي كند كه نمي كند. تابستان شده بود و هوا داغ، اما براي «ننه علي» چه فرقي داشت؟! دلت كه داغدار باشد؛ چه سوز زمستان، چه آفتاب سوزان.
چاره اي نبود. رفتند سراغ امام و اجازه نبش قبر گرفتند تا بيارندش تهران. بعد از هشت ماه، پيكرش تازه بود؛ درست مثل داغ مادرش.
حالا ديگر قطعه 24 بهشت زهرا، آرامگاه شهيد قربانعلي رخشاني مهماندوست بود و هم دل «ننه علي» آنجا آرام. اول سايباني برايش ساختند و كم كم آلونكي؛ شد خانه «ننه علي»!
يك سال بعد جنگ شروع شد و هر روز پيكر لاله اي در بهشت زهرا آرام مي گرفت تا داغي باشد بر داغ دل «ننه علي». آخر خودش مي گفت؛ من تنها ننه علي نيستم، من ننه تمام شهداي بهشت زهرايم.
و بچه هاي «ننه علي» آمدند؛ يكي يكي، چند تا چند تا، دسته دسته... بعضي ها آمدند؛ گمنام تا قطعه 44 زيارتگاه نامدارها شود، خيلي ها هم نيامدند... فصل ها آمدند و رفتند، سال ها نيز. مردان سرو قامت، بر دوش ياران آمدند.
دروازه شهادت بسته شد و از پي شهيدان، امام شان نيز آمد و با قلبي آرام و دلي مطمئن در جوار يارانش آرميد.
و «ننه علي» شاهد زنده تمام اين روزگاران بود. چه كسي مي داند خرداد داغ سال 68 چه داغي بر دلش گذاشت. اويي كه فرزندش عاشق امام بود و جواني و جان خود را در پاي اين عشق گذاشت.
20 سال گذشت. من مي نويسم 20 سال و تو مي خواني اش. گفتنش هم آسان نيست. ديگر تنها سال ها نبودند كه آمدند و رفتند. دولت ها آمدند و رفتند، مجلس ها، آدم ها... و هنوز «ننه علي» از آنجا كه براي او مركز زمين بود، شاهد همه اين رفت و آمدها بود و همچنان در ميعادگاه خويش استوار. شهداء هم شاهد و ناظر بودند.
دو فرزند يتيمش را با نان حلال كارگري بزرگ كرده بود و روزي كه پسرش به مسلخ رفت هم، جوان نبود. حالا ديگر گرد پيري چنان بر چهره اش نشسته بود كه ديگر ياراي ماندنش نبود. بردندش خانه دخترش اما دلش جامانده بود؛ در قطعه 24.
مي گفتند اين آخري ها آلزايمر گرفته و مهر سكوت هم بر لب زده اما عكس پسرش را كه نشانش مي دادند، انگار چيزي درونش زنده مي شد، شايد هم داغي كه تازه بود، تازه تر...
مي گويند طالب كه باشي، سالك مي شوي و سالك لاجرم واصل مي شود و بالاخره «ننه علي» دلش آرام گرفت. او كه عمري همنشين و همراه و همراز شهدا بود، رفت كه تا ابد در كنار بچه هايش بماند. شهدا ديروز مهمان عزيزي داشتند. مادرشان؛ «ننه علي».
داستان اين ام الشهداء، اولين و آخرين فصل از اين كتاب افسانه گون نيست، كه امام شهيدان فرمود؛ «همين تربت پاك شهيدان است كه تا قيامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفاي آزادگان خواهد بود.»
گمان مبر كه به پايان رسيد كار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاك است

 



رئيس جمهور: هداياي روز خبرنگار به زودي اهدا مي شود

رئيس جمهور اعلام كرد كه به زودي هداياي خبرنگاران را اهداء خواهد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد صبح روز گذشته در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به خوش و بش با آنها پرداخت.
رئيس جمهور در مورد زمان باقي مانده به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و همچنين فرا رسيدن سال جديد صحبت كرد و در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از وي خواست در مورد ضرورت اخلاق انتخاباتي از سوي كانديدها صحبت كند، اين گفت وگو را به هفته آينده با توجه به نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات موكول كرد.
همچنين رئيس جمهور به خبرنگاران گفت كه هداياي آنها در ارتباط با روز خبرنگار به زودي به آنها اهدا خواهد شد.
رئيس جمهور سپس بعد از اين گپ و گفت وگوي كوتاه و دوستانه جمع خبرنگاران را براي حضور در دفتر خود ترك كرد.

 



ننه علي در كنار فرزند شهيدش آرام گرفت

پيكر زنده ياد بانو «خانم ننه فتح الهي» معروف به ننه علي بنا به وصيت خود و درخواست خانواده اش در جوار مزار فرزند شهيدش در قطعه 24 شهداي بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي بهشت زهرا(س) پيكر ننه علي مادر شهيد قربانعلي رخشاني مهماندوست نماد مقاومت و صبر مادران شهدا كه پس از تحمل يك دوره بيماري به رحمت خدا پيوست، پس از تشييع باشكوه با حضور جمع كثيري از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران بنابه وصيت خودش در جوار فرزند شهيدش واقع در قطعه 24 شهداي بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
مهندس توكلي مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام خميني نيز در اين مراسم با اشاره به دفن ننه علي در قطعه 24 شهداي بهشت زهرا(س) گفت: بنا به وصيت شخصي ننه علي و درخواست خانواده ايشان و نيز موافقت بنياد شهيد به پاس قدرداني از ايثارگري ها و صبر و شكيبايي اين مادر مقاوم پيكر اين مادر شهيد در جوار شهيد بزرگوارشان شهيد رخشاني در قطعه 24 شهدا دفن شد. شايان ذكر است كه ننه علي مادر شهيد رخشاني از شهداي انقلاب بود كه در دوران ستم شاهي توسط ساواك دستگير و پس از تحمل شكنجه به شهادت رسيد و در قبرستان اهواز دفن شد و مادرش به مدت يك سال در كنار مزار تنها فرزند پسرش بيتوته كرد.
پس از پيروزي انقلاب و با دستور امام پيكر اين شهيد به تهران منتقل و اين مادر شهيد از سال 1359 در كنار مزار فرزندش زندگي مي كرد كه چند سال پيش به خانه دخترش رفت و در آنجا ساكن شد. ننه علي مدتي بود كه در اثر بيماري در منزل بستري بود و اكنون در سن 90 سالگي به ملكوت اعلي پيوست و بنا به وصيت خود و درخواست افراد خانواده اش و موافقت رئيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي در قطعه 24 شهدا در كنار فرزند شهيدش آرام گرفت.

 



فعاليت اسكله هاي بنادر پل و لافت از سر گرفته شد

جزيره قشم- خبرنگار كيهان:
اسكله هاي پل بندرعباس و لافت جزيره قشم كه در پي وزش موسمي بادهاي شديد براساس تصميمات مسئولان استان هرمزگان بسته شده بود مجددا بازگشايي شد.
جزيره قشم در فصل زمستان شاهد وزيدن طوفاني موسوم به نئشي وشمال است اما امسال شدت وزش اين طوفان براي اولين بار باعث تعطيلي اسكله هاي پل در بندرعباس و لافت در جزيره قشم شد.
به گزارش خبرنگار ما، تعطيلي 24 ساعته اين اسكله ها باعث تجمع مسافران و اختلال در رفت و آمد شد لذا با نشست اضطراري مسئولين مربوطه اسكله هاي لافت و پل بازگشايي و رفت و آمد از سر گرفته شد.

 



براي رويارويي با انحصارگرايي غرب ايران خواستار تشكيل اتحاديه علمي كشورها شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
ايران خواستار تاسيس اتحاديه علمي كشورهاي محروم جهان براي مقابله با انحصارگرايي علمي آمريكا و غرب شد.
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم در نشست دو روزه اي كه با حضور روسا و نمايندگان دانشگاه هاي بين المللي كشورهاي اسلامي در دانشگاه تبريز برگزار شد گفت: راه حل خنثي كردن تلاش هاي انحصارگرايانه غربي ها در علوم روز جهان، تاسيس يك اتحاديه علمي بين كشورهاي محروم جهان است و اين قاعده غلط غربي ها را بايد برهم زد.
به گفته «محمدمهدي نژاد نوري»، ضرورت تاسيس چنين اتحاديه اي بين كشورهايي مانند ايران، پاكستان و سوريه و كشورهاي محروم ولي مستعد دنيا، كاملا حل مي شود.
وي با اشاره به تلاش ها و موفقيت هاي علمي ايران اظهار داشت: موفقيت هاي ايران در انرژي هسته اي صلح آميز باعث ترور 5 دانشمند ايراني شده و اين مسئله هراس غرب را از پيشرفت هاي علمي جمهوري اسلامي به وضوح نشان مي دهد.
در اجلاس مشترك روسا و نمايندگان دانشگاه هاي بين المللي (IUC) كشورهاي اسلامي در تبريز كشورهاي تركيه، پاكستان، گرجستان، سوريه، قبرس، ليبي و نيز نمايندگاني از دانشگاه هاي داخلي كشور حضور داشتند.

 



ستاد تنظيم بازار آذربايجان شرقي خبر داد عرضه آزمايشي كيلويي نان در تبريز

در راستاي حمايت از مصرف كننده نان در تبريز به صورت آزمايشي كيلويي عرضه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، دبير ستاد تنظيم بازار آذربايجان شرقي ديروز در نشست مسئولان ارشد اقتصادي آذربايجان شرقي بر ضرورت ارائه خدمات اقتصادي مطلوب به مردم تاكيد كرد.
«صادق نجفي» بر ضرورت ارائه خدمات اقتصادي مطلوب به مردم تاكيد كرد و گفت؛ در حال حاضر با هماهنگي هاي صورت گرفته ميان اتحاديه ها، تعزيرات حكومتي و نيز فرمانداري ها نظارت به صورت گسترده در حال انجام است.
وي از فراهم كردن تمهيدات لازم براي عرضه نان با كيفيت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه واحد نانوايي لواش پز در تبريز نان را به صورت كيلويي مي فروشند.
دبير ستاد تنظيم بازار آذربايجان شرقي گفت: در راستاي حمايت از مصرف كننده نان در تبريز به صورت آزمايشي كيلويي عرضه مي شود و به صورت اختياري در مراحل نخست 15 واحد نانوايي سنگكي نان را عرضه خواهند كرد.

 



موسس حوزه علميه زرند درگذشت

حجت الاسلام والمسلمين «سيداحمد جعفري» روحاني برجسته استان كرمان و موسس حوزه علميه زرند دار فاني را وداع گفت.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين جعفري كه به دليل بيماري ريوي از حدود 10 روز پيش در بخش آ.سي.يو بيمارستان شهيد بهشتي قم بستري بود صبح ديروز دعوت حق را لبيك گفت.
پيكر مرحوم جعفري روز گذشته در قم تشييع و براي برگزاري ساير مراسم به كرمان منتقل شد.
وي از روحانيان برجسته استان كرمان و موسس حوزه علميه جعفريه و حجت زرند و برادر حجت الاسلام والمسلمين «سيديحيي جعفري» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان است.
مرحوم جعفري علاوه بر پايه ريزي حوزه علميه زرند، دروس حوزوي را نيز تدريس مي كرد. وي مفسر قرآن كريم و در بسياري علوم حوزوي صاحبنظر بود.

 



بهره برداري از كارخانه ويژه صنايع كاغذ در مشكين شهر

مشكين شهر - خبرنگار كيهان:
سومين كارخانه توليد ماشين آلات صنايع دستمال كاغذي كشور در شهرستان مشكين شهر به بهره برداري رسيد.
اين واحد توليدي با اعتبار 10 ميليارد ريال راه اندازي شده و قادر خواهد بود سالانه 250 دستگاه انواع ماشين آلات مربوط به صنايع دستمال كاغذي را توليد كند.
به گفته «محمد صفري» مجري كارخانه اين واحد توليدي از لحاظ كميت سومين و از نظر فناوري نخستين كارخانه در زمينه توليد ماشين آلات صنايع كاغذسازي است.
وي افزود: هم اكنون بيش از 90 درصد از قطعات و تجهيزات ماشين آلات در داخل كارخانه توليد مي شود و براي 20 نفر به صورت مستقيم اشتغال زايي شده است.

 



در گفت وگوي اختصاصي با كيهان مطرح شد
افزايش پروازهاي داخلي و خارجي به جزيره كيش در نوروز امسال

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
مدير ترمينال فرودگاه بين المللي جزيره كيش گفت: پروازهاي داخلي و خارجي به جزيره كيش در تعطيلات نوروزي از 45 سورتي پرواز در روز به 100 سورتي پرواز افزايش پيدا مي كند كه اين افزايش از دو برابر نيز بيشتر خواهد شد.
وحيد هاشمي با اشاره به 88 سورتي پرواز در ايام تعطيلات دهه فجر و استقبال مسافران و گردشگران داخلي و خارجي تعطيلات نوروز براي سفر به جزيره كيش امسال پروازهاي ورودي به جزيره كيش از 14 شهرستان كشورمان به 100 سورتي پرواز افزايش مي يابد.
هاشمي به پروازهاي جديد در تعطيلات نوروزي امسال به مقصد جزيره كيش اشاره كرد و افزود: امسال علاوه بر پروازهايي كه از شهرستان هاي تهران- اصفهان- مشهد- شيراز-بندرعباس- اهواز- كرمان و تبريز به كيش مي آيند. پروازهاي جديدي نيز از شهرستان هاي رشت- گرگان- ساري- عسلويه- يزد و قشم در تعطيلات امسال سفرهاي نوروزي به جزيره كيش برقرار شود.
¤ مدير ترمينال فرودگاه بين المللي كيش در پاسخ به اين سؤال كه طرح توسعه فرودگاه به ويژه پاركينگ هواپيماهاي ورودي و خروجي در چه مرحله اي از كارهاي اجرايي مي باشد گفت: خوشبختانه طرح توسعه فرودگاه كيش با سرعت در حال انجام است و آخرين مراحل پاياني را مي گذراند و ظرف روزهاي آينده به اتمام خواهد رسيد و فرودگاه از لحاظ پاركينگ هواپيماهاي ورودي و خروجي هيچگونه مشكلي نخواهد داشت. وي ضمن تاكيد بر تهيه بليط رفت و برگشت و رزرو محل اقامت براي مسافران عازم كيش از آژانس هاي معتبر و داراي مجوز افزود: فرودگاه بين المللي كيش با امكانات خدماتي و رفاهي و تمامي كاركنان اعم از گمرك، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نمايندگي هاي شركت هاي هواپيمايي و خدماتي بصورت شبانه روزي در طول ايام تعطيلات نوروزي آماده خدمت رساني به هموطنان از سراسر ميهن اسلامي كه به جزيره كيش سفر خواهند كرد مي باشند.
گفتني است به نظر كارشناسان گردشگري امسال جزيره كيش از تاريخ 25 اسفندماه 1390 لغايت 15 فروردين ماه 1391 به استقبال يكي از بزرگترين تورهاي گردشگري داخلي و خارجي خواهد رفت كه آمار تقريبي آن با افزايش مسافران دريايي از مرز 200 هزار نفر خواهد گذشت.

 



آيت الله مكارم شيرازي: پول دادن و پول گرفتن براي راي حرام است

يكي از مراجع تقليد شيعيان پول دادن و پول گرفتن براي راي را حرام اعلام كرد.
به گزارش مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي صبح چهارشنبه در درس خارج فقه كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، در پاسخ به سوالي درباره حكم پول دادن و پول گرفتن براي راي جمع كردن تاكيد كرد: راي دادن مانند نماز وظيفه است.
وي تاكيد كرد: كساني كه براي راي جمع كردن پول مي دهند و مي گيرند اين كار حرام است.
استاد برجسته حوزه علميه قم تاكيد كرد: اگر كانديدا اصلح نباشد اين كار حرام اندر حرام است و البته در اين باره من مطالب مفصل تري دارم كه در فرصت هاي آينده به آن خواهم پرداخت.
وي در ادامه گفت: آيا درست كه ما نماز كه مي خوانيم به عنوان وظيفه پول هم بگيريم؛ پول دادن هم براي راي اين گونه و حرام است.
وي تاكيد كرد: ما در نظام اسلامي هستيم و نبايد مانند كشورهاي غربي از هر راهي براي راي جمع كردن وارد شويم؛ غربي ها با دزدان و مافيا دست به دست هم مي دهند تا راي بگيرند.

 



صفارهرندي : هدف اصلي ضد انقلاب كاهش مشاركت در انتخابات است

بابل- خبرنگاركيهان:
يك كارشناس مسائل سياسي گفت: آنچه امروزه در محافل ضد انقلابي مطرح است، تلاش براي كاهش مشاركت مردم و حضور كمتر از 30درصدي آنان در انتخابات است.
محمدحسين صفارهرندي در نشست «انتخاب اصلح» در حوزه انتخابات در دانشگاه علوم پزشكي بابل اظهار داشت: امروزه مهم ترين دغدغه كشور موضوع انتخابات است و مسئله اي كه قبل از انتخابات قابل بررسي است فتنه سال 88 و آميخته شدن حوزه هاي مختلف با يكديگر و آلوده شدن جريان هاي بيرون نظام با جريان داخل نظام است.
وي افزود: دشمن به نتايج اين آشوب و بلوا در كشور دل بسته بود، اما حماسه نهم دي، خط پاياني بر همه دل مشغولي هاي دشمنان داخلي و خارجي بود.
صفارهرندي ابراز داشت: بعد از نااميدي دشمن با خلق حماسه 9 دي و ناكامي در راهپيمايي 22بهمن 88، تحريم اولين گزينه اي بود كه غرب براي ايجاد آشوب و برانگيختن بخشي از جامعه عليه بخش ديگر به كار برد.
اين در حالي است كه دشمن معتقد است در ارتباط با ايران تحريم چندان تاثيرگذار نيست.
وي بيان داشت: براندازي نظام ايران از اهداف مهم و راهبردي دشمنان است و اين دشمنان قسم خورده براي رسيدن به اهداف شوم درصدد هستند محبوبيت نظام نزد مردم و رابطه بين مردم و حكومت را كاهش دهند و براي كاهش اين محبوبيت تحريم اقتصادي را وسيله مناسبي مي دانند.
صفارهرندي اظهار داشت: دشمن سعي دارد با تحت فشار قراردادن حكومت، احساس ناتواني جمهوري اسلامي را به مردم القا كند تا آثار سوء آن در زندگي مردم نمايان شده و فاصله بين مردم و حاكميت ايجاد شود.
وي افزود: دشمن درصدد است ميزان مشاركت مردم در انتخابات تا حداقل ممكن تنزل يابد و در اين راستا تحريم انتخابات را در دستور كار قرار داده است.
هرندي بيان داشت: آنچه امروزه در محافل ضد انقلابي مطرح است تلاش براي كاهش مشاركت مردم و حضور كمتر از 30درصدي آنان در انتخابات است تا زمينه براي نكوهش دولت فراهم و اوضاع را به نفع خود رقم بزنند و از طرفي هم تلاش دشمنان براي اقدامات نظامي بين المللي عليه ايران توجيه داشته باشد چرا كه سركوب حكومتي كه نماينده اقليت است راحت تر از حكومتي است كه نماينده اكثريت باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

تهديد به مرگ يك فعال افغاني بعد از مصاحبه با شبكه سحر
يك فعال افغاني پس از افشاي جزييات بيشتر و تاكيد بر استفاده از اورانيوم ضعيف شده در سلاح هاي به كار برده شده در اشغال افغانستان، از سوي شخص يا اشخاصي كه به گفته وي به احتمال زياد به صورت مستقيم يا غيرمستقيم از طريق CIA هدايت شده اند، تهديد شد.
اين تحليلگر مسائل سياسي از افغانستان كه با برنامه «ديدگاه» سيماي انگليسي شبكه بين المللي سحر سخن مي گفت، طي پيامي به مسئولين برنامه اعلام كرد به دليل گفت وگو با برنامه مزبور و اشاره به ابعادي از اين ماجرا كه به دليل فقر اطلاع رساني و مسكوت گذاري آن از سوي رسانه هاي همگراي غرب، بدانها پرداخته نمي شود، از سوي فرد يا افرادي تهديد به مرگ شده است.
اين فعال افغاني در مصاحبه تلفني شبكه سحر با وي گفت: اين گونه سلاح ها هنوز به كار برده مي شوند. در واقع يك جنگنده آمريكايي به نام Warthog 10-A ، به طورنرمال اگر هم از موشك هاي حاوي اورانيوم در پرتاب هايش استفاده كنند ولي از هر سه موشك آن يك موشك حاوي اورانيوم است كه جزيي از مدل كاري ارتش آمريكا در افغانستان است.
تجديد چاپ رمان سفر رهبر انقلاب به شيراز
رمان «حافظ هفت» نوشته اكبر صحرايي درباره سفر 9 روزه رهبر معظم انقلاب به شيراز براي پنجمين بار منتشر خواهد شد.
اين رمان قرار است با اندكي تغيير در رنگ جلد از سوي سوره مهر تجديد چاپ شود كه بدين ترتيب در فاصله چند ماه به چاپ پنجم مي رسد.
صحرايي در اين رمان كوشيده سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به شيراز در نوروز 87 را در قالبي داستاني روايت كند.
گفتني است مرداد امسال با حضور محسن مومني شريف؛ رئيس حوزه هنري و مسئولان استاني فارس از اين رمان رونمايي شد.
خواننده آمريكايي كنسرتش را در حمايت از فلسطين لغو كرد
يك خواننده آمريكايي در حمايت از مردم فلسطين كنسرتش در تل آويو، مركز رژيم صهيونيستي را لغو و اعلام كرد: با تحريم فرهنگي اسرائيل موافقم. اين خواننده آمريكايي در بيانيه اي كه به خاطر لغو برنامه خود منتشر كرده، آورده است: من به عنوان يك فعال حقوق بشر با تحريم فرهنگي اسرائيل موافقم.
اين اقدام خواننده آمريكايي موجب عصبانيت برگزاركنندگان آن شده و اعلام كرده اند كه با اين كار بسياري از بليط هاي پيش فروش شده عملا باطل شده است.
بنا بر اين گزارش، لغو كنسرت «كاساندرا» در سال جاري چهارمين لغو اجراهاي موسيقي در تل آويو است كه در مخالفت با سياست هاي رژيم صهيونيستي رخ داده است.
به گزارش فارس، پيش از اين «تون ياردز»، «چان مارشال» معروف به «كت پاور» و گروه آمريكايي موسوم به «دردهاي خالص و پاك قلب» كنسرت هاي خود در تل آويو و سرزمين هاي اشغالي را لغو كرده بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14