(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 اسفند 1390- شماره 20152

«فولادشهر»اداره ثبت احوال ندارد
مشاور وزير نيرو: با كار جهادي مشكلات را جبران كنيم
رئيس كل دادگستري استان: تمام زندانيان ديه يزد آزاد شدند
ايران در كيهان
آمادگي آذربايجان غربي براي برگزاري انتخابات
احداث راه روستايي در شهرستان رامسر
نوسازي 2800 واحد روستايي در آذربايجان غربي
ايران دومين رتبه عقرب زدگي را در جهان داراست
مسئول مركز بهداشت آذربايجان شرقي: اميد به زندگي زنان ايراني بيشتر از مردان است
فعاليت 6700 كارگاه منبت در روستاهاي همدان
همايش مهندسي فرهنگ نام گزيني در كرمانشاه برگزار شد
ايجاد 255 هزار شغل در استان اصفهان
5 هزار هكتار از مراتع اليگودرز زير پوشش بيمه قرار گرفت
كاهش جمعيت روستايي استان اردبيل
آغاز طرح نظارتي ويژه نوروز 91 از ابتداي اسفندماه
به منظور كاهش قيمت صورت مي گيرد
توزيع مرغ منجمد در بازار گيلان



«فولادشهر»اداره ثبت احوال ندارد

فولادشهر- خبرنگاركيهان:
فولاد شهر از جمله شهرهاي شهرستان لنجان در جنوب غربي استان اصفهان و نزديك ترين شهر شهرستان به مركز استان است.
شهر يكصد هزار نفري فولادشهر در كنار مشكلات عديده اي كه دارد از عدم استقرار يك اداره مهم و تاثيرگذار همچون «ثبت احوال» محروم است و اهالي براي امور شناسنامه اي خود و حتي گرفتن يك استعلام و اخذ شناسنامه و كارت ملي بايد با صرف وقت و هزينه زياد به مركز شهرستان مراجعه كنند.
مردم اين ديار ساليان سال است كه به يمن مديراني توانمند و مسئوليت پذير، طعم تلخ بي امكاناتي در زمينه هاي مختلف را تجربه كرده اند ليكن فقدان يك اداره هويت ساز همچون ثبت احوال امري است نابخشودني كه بايد به جد از سوي استانداري اصفهان و وزارت كشور مورد دقت و مطالعه قرار گرفته و فكري به حال خدمتگزاري به مردم در اين حوزه انجام شود.

 



مشاور وزير نيرو: با كار جهادي مشكلات را جبران كنيم

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آبفاي كشور گفت كاهش هزينه ها،افزايش سرعت اجراي پروژه ها، افزايش بهره وري و شفاف سازي چهار شعار وزارت نيرو است.
مهندس سيدمهدي ثمره هاشمي در بازديد از تأسيسات و تصفيه خانه آب شهيد نظري كرمانشاه گفت: براي كاهش هزينه ها مي توان از كمك هاي مردمي و نيروهاي دانشجويي جهادگر استفاده كرد. وي با اشاره به فشار اقتصادي كه دشمنان نظام ناجوانمردانه بر آن تحميل كرده اند گفت: لازم است با كار جهادي اين مشكلات را جبران كنيم و مثل هميشه در برابر دشمن ايستادگي داشته باشيم.
مشاور وزير نيرو ضمن بررسي فتنه88 گفت: ديديم كه نوك پيكان دشمن همواره به سمت ولايت است كه البته اين فتنه ها با رهبري هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده مردم خنثي شد.

 



رئيس كل دادگستري استان: تمام زندانيان ديه يزد آزاد شدند

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: تمام زندانيان ديه از زندان هاي استان آزاد شدند.
غلامحسين حيدري با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت ايام الله دهه مبارك فجر 12زنداني محكوم به پرداخت ديه با پرداخت مبلغ 350 ميليون تومان آزاد شدند و با آزادي اين افراد هيچ زنداني محكوم به ديه در اثر تصادف در زندان هاي استان يزد وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه 123نفر از محكومان مالي طي سال جاري از زندان آزاد شده اند، اظهار داشت: براي آزادي اين زندانيان مبلغ 36 ميليارد ريال نياز بود كه با گذشت مبلغ شكات به ميزان 20 ميليارد ريال در مجموع 16ميليارد ريال نيز از طرف ستاد ديه استان پرداخت و مقدمات آزادي اين زندانيان آزاد شد.
حيدري افزود: پرداخت وام به مبلغ 65 ميليون تومان براي آزادي 11نفر از محكومان مالي از مصوبات اين جلسه بود.

 



ايران در كيهان

پرداخت خسارت
اردبيل- خبرنگار كيهان: بيش از 613 ميليون و 707 هزار ريال به كشاورزان خسارت ديده بيله سوار مغان پرداخت شده است.
رئيس بيمه محصولات كشاورزي بيله سوار مغان با بيان اين مطلب افزود: اين ميزان خسارت از بابت خسارت ديدن 536 هكتار از مزارع كلزاي آبي، نخود و باغ از سرما به كشاورزان پرداخت شده است.
بابك رعنائي گفت: اين خسارت در اختيار 66 نفر از كشاورزان و باغداران طرف قرارداد با بيمه قرار گرفت.
تجليل از فعالان
اصفهان- خبرنگار كيهان: در دومين همايش تجليل از فعالان حوزه سرآمدي برند در استان اصفهان از 62 شركت منتخب در بخش هاي مختلف با اهداء لوح و تنديس تقدير شد. در اين مراسم دبير اجرايي همايش گفت: برنامه ريزي و اجراي حمايت دولت براي چهار گروه بسيار ضروري است. شركت هايي كه با رويكرد صادرات محور فعال بوده و با تعامل با دولت مي توانند تحت شرايطي به برند ملي و منطقه اي تبديل شوند. مراكز توليد علم همانند دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كه با ايجاد رشته هايي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا و نشر مقاله و كتب مي توانند ابزار توسعه برند را در اختيار شركت ها قرار دهند، شركت هاي مشاور و تخصصي برند كه با خدمات مشاوره به صورت سيستماتيك به واحدهاي توليدي و خدماتي، در كنار آنها قرار مي گيرند.
اعتبارات مشاغل خانگي
¤ معاون برنامه ريزي فرمانداري اصفهان به اعتبارات تخصصي در دو بخش مشاغل خانگي و كسب و كار خرد اشاره كرد و گفت: مبلغ 9ميليارد و 500 ميليون تومان به اعتبارات مشاغل خانگي شهرستان اضافه شده است و هم اكنون 57 ميليارد تومان اعتبار در اين زمينه در اختيار شهرستان اصفهان قرار دارد.
تاجميري تعهد اشتغال سالانه شهرستان اصفهان را 55000 نفر عنوان كرد و گفت: جداي از تعهد اشتغال در بخش مسكن، ايجاد اشتغال و ثبت اطلاعات آن در سامانه رصد توسط دستگاههاي متولي به ميزان بيش از 60درصد انجام شده است.
بهره برداري از كانال آبرساني
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره امور زيربنايي مديريت جهادكشاورزي كاشان از بهره برداري از 600متر كانال آبرساني در عشق آباد رحق از بخش نياسر اين شهرستان خبر داد.
علي محلوجي گفت: اين كانال با پوشش بتوني با اعتبار 120 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و با مشاركت 25درصدي توسط بهره برداران طي يك ماه اجرا شده است.
وي با اشاره به ايجاد اشتغال براي 150 نفر روز كارگر فصلي در زمان احداث اين كانال عنوان كرد: 15هكتار از اراضي عشق آباد رحق توسط آب اين كانال بادبي 15 ليتر بر ثانيه آبياري مي شود و 30نفر بهره بردار دارد.
توسعه فرودگاه
جزيره كيش- خبرنگار كيهان: در راستاي طرح جامع فرودگاه بين المللي جزيره كيش، اپرون فرودگاه به مساحت 44 هزار مترمربع براي توسعه محل استقرار هواپيماهاي ورودي به اين فرودگاه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
اين طرح بخشي از طرح توسعه فرودگاه بين المللي كيش است كه رويه بتني آن به مساحت 44هزار مترمربع داراي 781 پانل بتني به انداه 5/7 در 5/7 مترمربع و ضخامت 35 سانتي متر است كه طي مراسمي با حضور معاون اجرايي رئيس جمهور، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از مسئولان در جزيره كيش به بهره برداري رسيد.
افزايش توليد محصولات كشاورزي
اروميه- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به تأثير هدفمندسازي يارانه ها در ميزان توليدات محصولات كشاورزي استان گفت: امسال 6ميليون تن محصولات كشاورزي در استان توليد شده است اين در حالي است كه قبل از اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها در سال گذشته اين رقم چهارميليون و 900 هزار تن بود.
اصغري با اشاره به خودكفايي استان به لحاظ توليد محصولات كشاورزي گفت: با روند رو به رشد ميزان توليدات كشاورزي، آذربايجان غربي در سال هاي آينده به صادركننده بزرگ تبديل خواهد شد.
اعزام كاروان زائران نور
چناران- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني چناران گفت: 130 نفر از ايتام و نيازمندان شهرستان در قالب كاروان زائران نور به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) اعزام شدند.
محمدعلي كوثري با بيان اينكه كاروان مزبور از برنامه هاي فرهنگي و مذهبي آستان قدس رضوي استفاده كردند اظهار داشت: در اين كاروان تعدادي زوج جوان تحت پوشش اين نهاد حضور داشتند كه با اين سفر زندگي مشترك خود را شروع كردند.
انرژي هسته اي دستاورد بزرگ انقلاب
رحيم آباد- خبرنگار كيهان: امام جمعه رحيم آباد در مسجدجامع اين شهر با اشاره به دستاوردهاي ايران در انرژي هسته اي گفت دستيابي دانشمندان كشور به سوخت هسته اي يكي از اثرات بزرگ انقلاب اسلامي است. حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي محدث افزود: دشمن خيال مي كرد با ترور دانشمندان هسته اي چراغ دانش هسته اي خاموش خواهد شد ولي همين جوانان ما 300 نفرشان رشته تحصيلي خود را به رشته هسته اي تغيير دادند.
نمايشگاه اختراعات
اراك- خبرنگار كيهان: نوآموزان و هنرجويان هنرستاني در دليجان آخرين دستاوردها و اختراعات خود را با هدف ارائه توانمندي هاي مخترعين و محققان جوان به نمايش گذاشتند.
اين مخترعين جوان، دستاوردهاي خود را در رشته هاي برق، مكانيك خودرو، جوشكاري، كامپيوتر و گرافيك در معرض ديد عموم قرار دادند.

 



معاون سياسي استاندار اعلام كرد
آمادگي آذربايجان غربي براي برگزاري انتخابات

اروميه - خبرنگاركيهان:
27 هزار نفر در سراسر آذربايجان غربي مسئوليت برگزاري انتخابات مجلس را برعهده دارند.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين كه در استان آمادگي اوليه براي برگزاري انتخابات در 12 اسفند به عمل آمده است، گفت: در آذربايجان غربي 1856صندوق اخذ راي براي جمع آوري آراء مردم وجود خواهد داشت.
«ابراهيم فتح الهي» در ادامه با بيان اينكه به تعداد صندوق هاي اخذ راي، ناظر شوراي نگهبان و به همين تعداد بازرس از هيئت بازرسي استان در روز انتخابات فعاليت خواهند داشت، افزود: غير از ناظر شوراي نگهبان و بازرس، حدود 15نفر نيز به عنوان عوامل اجرايي و اعضاي صندوق راي در روز برگزاري انتخابات حضور دارند.
معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي با اعلام اينكه 92 نفر از كانديداهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تاكنون تأييد صلاحيت شده اند، گفت: دوم اسفند آخرين روز اعلام صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان است و ممكن است طي روزهاي آينده اين تعداد اضافه شوند.
وي در ادامه با ذكر اينكه به لحاظ كيفي شاهد رشد داوطلبان احراز صلاحيت شده هستيم، تصريح كرد: به جز تعدادي از نمايندگان فعلي ثبت نام كرده، بقيه 92 نفر داراي مدرك تحصيلي فوق ليسانس و دكتري هستند در حالي كه در انتخابات هشتم دوره مجلس 100 نفر رقابت مي كردند كه برخي از آنها داراي مدارك تحصيلي پايين تر از فوق ليسانس بودند.
با برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، 12نماينده منتخب مردم در آذربايجان غربي وارد پارلمان خواهند شد.

 



احداث راه روستايي در شهرستان رامسر

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان مازندران از احداث راه هاي روستايي ميانلات و ديوان ارباي پتك شهرستان رامسر به طول 3/5 كيلومتر توسط اين اداره كل خبر داد.
سيدعلي اسد درگفت وگو با كيهان گفت: راه هاي مواصلاتي يكي از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادي و اجتماعي هر كشور محسوب شده و از اين رو راه هاي روستايي به دليل اتصال روستاها و مناطق روستايي و عشايري به شهرها و مراكز صنعتي مي توانند نقش بسيار مهمي را در جابه جايي محصولات كشاورزي و دامي ايفا كنند.
وي افزود: از اين رو اين اداره كل در راستاي فعاليت هاي خود اقدامات گسترده اي را در زمينه احداث راه هاي روستايي در دستور كار خود داشته كه در اين ميان مي توان به احداث راه هاي روستايي ميانلات به طول2 كيلومتر و ديوان ارباء پتك به طول 1/5 كيلومتر در شهرستان رامسر توسط اين اداره كل اشاره كرد.
اسد در ادامه يادآورشد: كليه عمليات احداث راه هاي روستايي مذكور با امكانات و نيروهاي انساني اين اداره كل به اجرا درآمده و با اتمام آن نيز بيش از 110 خانوار روستايي از نعمت يك راه ايمن و مناسب بهره مند شدند.
گفتني است از 10هزار و يكصد كيلومتر راه هاي موجود در استان مازندران مقدار هفت هزار و 766 كيلومتر جزء راه هاي روستايي محسوب مي شود.

 



نوسازي 2800 واحد روستايي در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
تاكنون دو هزار و 800 واحد مسكن روستايي در آذربايجان غربي نوسازي شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي در اين مورد به خبرنگار ما گفت تاكنون عمليات نوسازي در بيش از 3هزار واحد مسكن روستايي آغاز شده كه از اين تعداد عمليات ساخت 2هزار و 800 واحد به پايان رسيده است.
«ايوب عزيزي» با اشاره به افزايش 10برابري نوسازي مسكن روستايي در سطح استان تأكيد كرد: احداث مسكن روستايي و طرح هاي هادي سبب شده تا در روستاها رغبت براي نوسازي واحدهاي مسكوني افزايش يابد.
وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح هادي در روستاهاي بالاي 20 خانوار استان اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه بايد در تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار طرح هادي تهيه و اجرايي شود.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي با يادآوري اين كه تاكنون طرح هادي براي يك هزار و 122 روستاي آذربايجان غربي تهيه و در 285 روستا اجرايي شده است، خاطرنشان كرد: هدف از تهيه و اجراي طرح هادي ساماندهي و بهبود بافت موجود روستا از محيط غيربهداشتي و فرسوده به محيط زيبا و بهداشتي است.

 



ايران دومين رتبه عقرب زدگي را در جهان داراست

كاشان- خبرنگار كيهان:
سالانه بيش از 50 هزار گزش جانوران زهري در ايران رخ مي دهد و به طور متوسط 28 نفر به همين دليل جان خود را از دست مي دهند.
كارشناس مسئول اداره پيشگيري از حوادث و ارتقاي ايمني مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي با اعلام اين خبر افزود: مرگ و مير، مشكلات اجتماعي، هزينه هاي درماني و عوارض جسمي مهم ترين پيامدهاي گزش جانوران زهري است.
دكتر سينا رفيع زاده در كارگاه كشوري پيشگيري، درمان و كنترل گزش جانوران زهري در كاشان، مصدوميت ها و مرگ و ميرهاي ناشي از گزش جانوران زهردار را يكي از معضلات جدي بهداشت و درمان در بسياري از كشورهاي دنيا عنوان كرد.
او با بيان اينكه مسموميت هاي ناشي از گزش جانوران زهردار به ويژه عقرب يكي از موارد تهديدكننده زندگي افراد است، گفت: كشور ما از نظر ميزان عقرب زدگي رتبه دوم جهان را داراست.
وي عنوان كرد: سالانه 6 ميليون مرگ و مير ناشي از گزش در جهان رخ مي دهد كه بيشترين آمار مربوط به عقرب و مارگزيدگي است.
وي ادامه داد: بيش از 57 درصد موارد گزش جانوران زهري در روستاها و بقيه در شهرهاي كشور بروز مي كند.

 



مسئول مركز بهداشت آذربايجان شرقي: اميد به زندگي زنان ايراني بيشتر از مردان است

تبريز- خبرنگار كيهان:
اميد به زندگي بين زنان ايراني 73 سال و نزد مردان 70 سال است.
قائم مقام مركز بهداشت آذربايجان شرقي روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آمار مرگ و مير در ميان مردان ايران بيشتر از زنان است.
«مجيد كارآموز» گفت: چاقي، استرس شغلي، سيگار و الكل جمعيت مردان را رنج مي دهد ضمن آن كه مردان 5 برابر بيشتر از زنان در جريان حوادث ترافيكي جان خود را از دست مي دهند.
وي با ذكر اينكه اعتياد به موادمخدر نزد مردان 10 برابر افزونتر از جمعيت بانوان كشور است افزود: خودكشي، قتل و خشونت و نيز سقوط قربانيان بيشتري در ميان مردان دارد.
«كارآموز» با اشاره به مصرف سيگار توسط 21 درصد مردان ايراني و بالاتر بودن مبتلايان به اضافه وزن، فشار خون و آسم نزد ايشان گفت: سلامت مردان در خانواده ها كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
هفته سلامت مردان از اول اسفندماه جاري شروع شده است.

 



فعاليت 6700 كارگاه منبت در روستاهاي همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
وجود 6 هزار و 700 كارگاه منبت و مبلمان منبت در روستاهاي همدان، سير مهاجرت از استان را معكوس كرده است.
مديركل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان در مراسم آغاز به كار ششمين نمايشگاه تخصصي مبل و منبت استان، افزود: فعاليت توليدكنندگان منبت و مبلمان منبت درچندين روستاي شهرستان هاي ملاير، تويسركان و نهاوند، باعث ايجاد 14 هزار و 87فرصت شغلي شده و لذا سير مهاجرت در اين روستاها معكوس است و حتي نيروي كار از شهرها و روستاهاي ديگر جذب اين كارگاه ها مي شود.
وي ادامه داد:اشتغال ايجاد شده توسط اين كارگاه ها با كمترين هزينه و بدون تحميل زحمتي به دولت، امكان پذير شده و در روستاهايي مانند اشترمل، جيجانكوه، سيدشهاب، عين آباد و... به عنوان مراكز اصلي اين نوع فعاليت، نيروي بيكار وجود ندارد.
«اسدالله بيات» توجه به توسعه اين كارگاه ها و رفع مشكلات آنها را موجب رونق بازار و افزايش اشتغال در استان دانست و اضافه كرد: با راه اندازي تعاوني و نيز اتحاديه توليدكنندگان، مي توان فعاليت بين اين صنف را افزايش داده و به رفع مشكلات كمك كرد.
وي خاطرنشان ساخت:همچنين طرح ايجاد بازارچه سنتي صنايع دستي را با 125غرفه درحد فاصل دوميدان اكباتان و هگمتانه ارايه داده ايم اما در دور چهارم سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به همدان، برخي كم لطفي ها باعث عدم طرح آن شد و در نتيجه هنوز اقدامي صورت نگرفته كه از مسئولان استان انتظار همكاري در موارد فوق را داريم.
وي بر ايجاد كارگاه هاي تكميلي مبل و منبت در كنار كارگاه هاي موجود تاكيد كرد و افزود: وجود حداقل 100كارگاه تكميلي باعث ارتقاي ارزش افزوده توليدات شده و به سود توليدكنندگان خواهد بود.
يادآوري مي شود؛ ششمين نمايشگاه تخصصي مبل و منبت همدان با شركت 30 توليدكننده، از 24بهمن ماه آغاز شده و به مدت يك ماه پذيراي علاقمندان درمحل سالن مديريت صنايع دستي استان خواهد بود.

 



همايش مهندسي فرهنگ نام گزيني در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
همايش مهندسي فرهنگ نام گزيني با هدف انتخاب نام مناسب براي كودكان دركرمانشاه برگزارشد.
در اين همايش يك روزه مديركل ثبت احوال استان كرمانشاه طي سخناني اظهارداشت: انتخاب نام مناسب تأثير بسياري بر شخصيت افراد دارد، لذا مي بايست با كمك نهادهاي فرهنگي به بسترهاي لازم براي انتخاب نام مناسب براي كودكان درجامعه فراهم شود.
احد جودي گفت: بيش از شش هزار نام مناسب در سامانه نام گزيني ثبت احوال ثبت شده است كه والدين مي توانند از اين نام ها استفاده كنند.
در ادامه اين همايش معاون سجلي و حقوقي ثبت احوال كرمانشاه طي سخناني با اشاره به اينكه در سالهاي 1310 اكثر اسامي پسوند اله داشت گفت: در دهه 50 بيشتر اسامي كه توسط خانواده ها انتخاب مي شد اسامي شاهنامه و اسطوره اي بود و بعد از انقلاب روند گرايش بيشتر افراد به سمت اسامي اسلامي بوده است.
حسين نظري درخاتمه گفت: چنانچه افراد اسامي به غير از اسامي ثبت شده در سامانه ثبت احوال را براي براي فرزندان خود انتخاب كنند بايد اين نام ها در كميته اي بررسي شود.

 



ايجاد 255 هزار شغل در استان اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: تعهد سال جاري استان اصفهان براي اشتغال، 186 هزار شغل در نظر گرفته شده بود كه اين رقم تا اواخر دي، ميزان اشتغال ايجاد شده به 255 هزار رسيد.
عليرضا ذاكر اصفهاني در همايش توسعه سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي در فعاليت هاي شهرداري ها اظهار داشت: امروزه شرايطي خوبي در حوزه نرم افزاري و نيز سخت افزاري در استان اصفهان وجود دارد.
وي با بيان اينكه در سال جاري بيش از 4 هزار پروژه فرهنگي، هنري به بهره برداري رسيده است، اضافه كرد: در حال حاضر حدود 5 هزار پروژه در دست اقدام است كه اين رقم به نسبت سال هاي گذشته چندين برابر شده است.

 



5 هزار هكتار از مراتع اليگودرز زير پوشش بيمه قرار گرفت

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
با هدف حمايت از مرتع داران اليگودرز مقدار 5284 هكتار از منابع ملي اين شهرستان در قالب طرح هاي مرتع داري تحت پوشش بيمه آتش سوزي و خسارات طبيعي قرار گرفتند.
اين مطلب را ذبيح الله تاجميري سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اليگودرز عنوان كرد و افزود: همچنين طي سال جاري با تلاش نيروهاي يگان حفاظت شهرستان تعداد 132 فقره پرونده عليه متخلفان و متجاوزان به عرصه هاي منابع طبيعي تشكيل شد.
وي گفت: با پيگيريهاي واحد حقوقي اين اداره تعداد 92 راي به نفع دولت صادر و تاكنون نيز مبلغ 143 ميليون و 450 هزار ريال از متخلفان اخذ و به حساب دولت واريز شده است.

 



كاهش جمعيت روستايي استان اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
استاندار اردبيل از كاهش جمعيت روستايي استان براساس آمار سرشماري سال جاري خبر داد.
«سيدحسين صابري» روز شنبه درجلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: براساس سرشماري سال جاري 64 درصد از جمعيت، شهرنشين و 36 درصد روستانشين مي باشد كه درمقايسه آمار سرشماري سال 85 ميزان روستانشيني 6 درصد كاهش نشان مي دهد.
وي افزود: نقاط روستايي نيز طبق سرشماري سال 90 حدود 7/12 درصد كاهش نشان مي دهد كه دليل عمده آن تبديل برخي روستاها به شهر است.
صابري با اشاره به وضعيت صنعت و معدن در استان گفت: مسئولان بايد در جهت ايجاد صنايع تبديلي كشاورزي تلاش بيشتري انجام دهند.

 



آغاز طرح نظارتي ويژه نوروز 91 از ابتداي اسفندماه

يزد- خبرنگاركيهان:
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: طرح ويژه نوروز 91 از ابتداي اسفندماه امسال لغايت پانزدهم فروردين ماه سال نو به اجرا درمي آيد.
معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد به اهميت اجراي طرح نظارتي نوروز امسال و نوسانات قيمت كالاها و خدمات در شرايط فعلي اشاره كرد و گفت: اهميت و حساسيت جلوگيري از افزايش غيرمنطقي قيمت ها و مشكلات متعاقب آن و انعكاس مشكلات اين واحدها در خصوص موضوع تاييد يا رد مجوز افزايش قيمت، صرفا با هماهنگي سازمان حمايت انجام خواهد شد، لذا نظارت و كنترل مديريت شده و كيفي بر اجناس توليد داخل استان توسط اين واحدها از جمله كالاهاي حساس و اساسي مورد تاكيد است.
زارع اظهار داشت: در رابطه با آن دسته از كالاها و خدمات اولويت داري كه توسط كميسيون نظارت قيمت گذاري مي شوند و نيز محصولاتي كه وارد استان مي شوند نظارت جدي و موثر بر بازار به صورت مديريت شده و هوشمند به خصوص توسط مديريت بازرسي و نظارت اصناف لازم و ضروري است.

 



به منظور كاهش قيمت صورت مي گيرد
توزيع مرغ منجمد در بازار گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
در صورت افزايش بي رويه قيمت مرغ، مرغ منجمد در بازار توزيع مي كنيم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان با بيان اين مطلب گفت: چنانچه قيمت مرغ گرم در گيلان كاهش نيابد از طريق تعاوني هاي مصرف كاركنان دولت و ديگر نهادهاي عمومي و مراكز توزيع مرغ منجمد به قيمت كيلوئي 3100 تومان عرضه مي كنيم و اين كار را تا پايان سال ادامه مي دهيم.
اصغريان افزود: اين افزايش قيمت مرغ در روزهاي اخير به دليل دخالت دلالان و سوءاستفاده برخي افراد و نيز افزايش نرخ برخي از نهاده هاي مرغداري است.
بر پايه اين گزارش از دو هفته قبل نرخ هر كيلوگرم مرغ گرم در گيلان به 3500 تا 3900 تومان رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14