(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 اسفند 1390- شماره 20152

حديث دشت عشق
ملي پوشان از شكست برابر اردن گريختند تيم ملي تا رسيدن به شرايط ايده آل فاصله دارد
اخبار كوتاه از فوتبال
انتصاب عجيب در فدراسيون كاراته
حذف لاتزيو در ليگ فوتبال اروپا منچستريونايتد شكست خورد اما صعود كرد
اتفاقي نادر در مجمع هيات بدمينتون زنجان
راي سفيد اعضا به تنها نامزد انتخابات
خادم از دلايل بازگشتش پس از چند سال دوري مي گويد
احساس كردم الان بايد به كشتي كمك كنم
آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره)
ذوب آهن حريف تهراني اش را صدتايي كرد
شهرداري گرگان آخرين تيم پلي آف ليگ بسكتبال



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «ابوالقاسم محسن درويش»
داغ مادران و پدران شهيد داده را تازه نكنيد!

وقتي شما اين وصيتنامه را مي خوانيد كه من از ميان شما رفته ام و به دنيايي مي روم كه براي همه اين هست و مرگ حق است و اميدوارم در راهي كه رفته ام مورد قبول خداوند باشد و اين راه را من با آگاهي كامل انتخاب كرده ام و از شما خانواده ام مي خواهم كه صبر را پيشه كنيد و گريه و زاري نكنيد كه دشمن شاد بشود؛ چون ما دشمن داريم و دشمن از ديدن شيون و زاري شما شاد مي شود. از شما مي خواهم كه براي بقيه مردم درسي باشيد و خدا را شكر كنيد كه فرزندتان را در راه خدا داده ايد و با شيون گريه داغ مادران و پدران شهيد داده را تازه نكنيد. شهيد «ابوالقاسم محسن درويش»، سال 1335متولد شد و در 10/2/1361در جبهه جنوب به شهادت رسيد.

 



ملي پوشان از شكست برابر اردن گريختند تيم ملي تا رسيدن به شرايط ايده آل فاصله دارد

تيم ملي فوتبال كشورمان كه خود را براي حضور در ادامه رقابتهاي مقدماتي جام جهاني و ديدار برابر قطر آماده مي كند، شامگاه پنجشنبه در ديدار تداركاتي برابر تيم ملي اردن به تساوي رضايت داد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه شاگردان كي روش تا دقيقه 90 شكست خورده بودند!
تيم ملي فوتبال كشورمان كه براي برپايي اردوي آماده سازي راهي امارات شده است از ساعت 19 پنجشنبه در ورزشگاه الوصل دبي به مصاف تيم ملي فوتبال اردن رفت و در پايان با نتيجه 2-2 برابر حريف خود متوقف شد.
در اين ديدار كارلوس كي روش، سيدمهدي رحمتي، سيدجلال حسيني، هادي عقيلي، احسان حاجي صفي، حسين ماهيني، عليرضا حقيقي، قاسم حدادي فر، علي كريمي، رضا نوروزي، كريم انصاريفرد و غلامرضا رضايي را از ابتدا در تركيب تيم قرار داد كه البته اين نفرات نتوانستند در نيمه اول بازي جذابي را به نمايش بگذارند. در حالي كه تيم ملي فوتبال ايران در اكثر دقايق نيمه اول پراشتباه ظاهر مي شد و حملات كم رمقي را براي باز كردن دروازه اردن انجام مي داد، بازيكنان خط حمله معدود موقعيت هاي گلزني را هدر دادند تا تيم ملي اردن كه بازي قابل قبولي را در نيمه اول به نمايش گذاشت در دقيقه 40 روي غفلت خط دفاعي ايران دروازه سيدمهدي رحمتي را باز كند.
با شروع نيمه دوم كي روش دست به تغييرات زيادي در تركيب تيم ملي ايران زد و محمد قاضي و پژمان نوري را به ميدان فرستاد و در طول اين نيمه نيز محمد نوري و اميرحسين فشنگچي را به بازي گرفت تا بتواند شكست نيمه اول را جبران كند. در نيمه دوم تيم ملي فوتبال كشورمان صاحب موقعيت هاي زيادي براي گلزني شد اما برخلاف جريان بازي اين تيم اردن بود كه به دنبال خطاي رحمتي روي مهاجم اين تيم صاحب يك ضربه پنالتي شد و در دقيقه 54 عبدالله خالد ديب گل دوم را به ثمر رساند.
در ادامه بازي كي روش تغييراتي در تيم ايجاد كرد و با به ميدان فرستادن چند مهره هجومي حملات زيادي را روي دروازه اردن پي ريزي كرد كه يكي از همين حملات در دقيقه 68 جواب داد و علي كريمي با ضربه سر دروازه حريف را باز كرد. شاگردان كارلوس كي روش كه نمي خواستند بازنده اين ديدار باشند در دقايق پاياني بر ميزان حملات خود افزودند و در دقيقه 91 توسط محمد قاضي گل تساوي را وارد دروازه اردن كردند تا كي روش همچنان با تيم ملي فوتبال ايران بدون شكست به كارش ادامه دهد.
هرچند تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار شكست نخورد اما عملكرد كلي ملي پوشان نشان داد كه اين تيم براي رسيدن به شرايط ايده آل خيلي كار دارد و كي روش بايد برنامه هاي تمريني بيشتري را براي هماهنگي بازيكنان در نظر بگيرد. تيم ملي فوتبال كشورمان در مرحله مقدماتي جام جهاني بايد روز 10 اسفندماه در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تيم ملي فوتبال قطر برود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

4بازيكن جديد در تمرينات تيم ملي
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي ايران از اضافه شدن 3 لژيونر به همراه مهرداد پولادي به تيم ملي خبر داد. كي روش در حالي از حضور سه بازيكن خارجي در تيم ملي خبر داده كه پيش از اين اعلام شده بود كه در فهرست تيم ملي 4 بازيكن لژيونر به نامهاي محمدرضا خلعتبري، عليرضا حقيقي، جواد نكونام و اشكان دژاگه حضور دارند. ادامه اردو از ساعت 13 امروز در محل كمپ تيمهاي ملي از سر گرفته مي شود.
انريكه مناسب ترين گزينه براي جانشيني گوارديولا
پپ گوارديولا هنوز قراردادش را با آبي ـ اناري ها تمديد نكرده است، همين مساله باعث شده تا از گزينه هايي براي جانشين اين مربي موفق سخن به ميان آيد. روزنامه ال موند و ديپورتيو نظر سنجي را براي انتخاب جانشين احتمالي پپ گوارديولا انجام داد كه لوئيس انريكه سرمربي كنوني رم بيشترين راي را به خود اختصاص داد. در اين نظرسنجي انريكه با 39 درصد آراء در مكان اول قرار گرفت و بعد از او مارسلو بيلسا آرژانتيني و يواخيم لو آلماني به ترتيب با 21 و 17 درصد در مكان هاي بعدي قرار گرفتند.
تلاش هاي تازه در باشگاه پيروزي براي بازگشت مدير كنار گذاشته شده!
به نظر مي رسد جرياني در باشگاه پيروزي شكل گرفته تا مجددا هدايتي عضو متمول و اسبق هيات مديره اين باشگاه به پيروزي بازگردد. پروين مديرفني اين باشگاه با اعلام خبر حضور احتمالي هدايتي در پيروزي گفت: قرار است با توجه به هماهنگي هايي كه توسط رويانيان به عمل مي آيد در صورت موافقت عباسي، وزير ورزش و جوانان، هدايتي به جمع اعضاي هيات مديره اضافه شود تا با دلگرمي بيشتر در جهت پيشبرد اهداف باشگاه تلاش كند. لازم به يادآوري است مالك باشگاه استيل آذين در گذشته نيز سابقه حضور در پيروزي را داشته اما در همان زمان نيز انتقادات بسياري به نحوه عملكرد وي وارد بود تا جايي كه با رياست سعيدلو بر سازمان تربيت بدني وي از باشگاه پيروزي كنار گذاشته شد حالا مشخص نيست به چه دليل مجددا برخي افراد قصد دارند از هدايتي در باشگاه پيروزي استفاده كنند؟!
تورس به تيم ملي اسپانيا دعوت نشد
فرناندو تورس مهاجم اسپانيايي تيم فوتبال چلسي براي ديدار دوستانه تيم ملي كشورش مقابل ونزوئلا به اردوي ماتادورها دعوت نشد. قهرمان رقابت هاي يورو 2008 و جام جهاني 2010 با تيم ملي اسپانيا به دليل عملكرد ضعيفش با چلسي اين بار در فهرست بازيكنان دعوت شده به اردوي ماتادورها جايي ندارد.
نكونام مي تواند تا 40 سالگي دراوساسونا بماند
مدير برنامه هاي جواد نكونام با بيان اينكه نمي تواند درباره پيشنهاد باشگاه گالاتاسراي با اين بازيكن صحبت كند، گفت: قرارداد نكونام با باشگاه اوساسونا به گونه اي است كه او مي تواند حتي تا 40 سالگي هم براي اين باشگاه بازي كند. باشگاه گالاتاسراي هفته گذشته رسما خواستار جذب جواد نكونام شده بود.
بازگشت بلاژ به ايران
مدير فني تيم فوتبال مس كرمان امروزبه ايران بازمي گردد.ميرسلاو بلاژويچ بعد از انتخاب ابراهيم قاسمپور به عنوان سرمربي تيم فوتبال مس كرمان به عنوان مدير فني اين تيم انتخاب شد.وي كه چند روزي براي مرخصي به كشورش كرواسي سفر كرده بود، امروز به ايران مي آيد تا كارش را در تيم مس آغاز كند.
جراحي مجدد آندو تيموريان
پزشك باشگاه استقلال از جراحي مجدد تيموريان خبر داد. دكتر رضايي گفت: قرار است امروز جراح آندرانيك تيموريان جراحي ديگري روي پاي اين بازيكن انجام دهد و طي اين جراحي پيني كه داخل پايش بود را خارج كند. بعد از اين جراحي مشخص مي شود كه تيموريان چقدر مي تواند استراحت كند و در اين مدت نيز به طور متمركز فيزيوتراپي را روي پايش انجام دهد.
پايان اعتصاب و اخراج دو بازيكن از داماش
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان با بيان اينكه زنيدپور و عسگري در اختيار باشگاه قرار گرفته اند، گفت: بازيكنان به خاطر هواداران به تمرين بازگشتند اما فقط دو بازي به مسئولان باشگاه فرصت داده اند. مهدي تارتار در خصوص آخرين وضعيت تيم داماش و بازيكنان اين تيم ضمن بيان مطلب فوق گفت: در نشستي كه بين مديرعامل باشگاه با نمايندگان بازيكنان در خصوص بازگشت آنها به تمرينات در تهران برگزار شد، تصميم بر آن گرفته شد كه بازيكنان به خاطر شهر رشت و هواداران تيم داماش به تمرينات تيم بازگردند.وي در خصوص ميلاد زنيدپور و جهانگير عسگري نيز خاطر نشان كرد: در حال حاضر ميلاد زنيدپور و جهانگير عسگري در اختيار باشگاه داماش قرار گرفته اند و نمي توانند در تمرينات تيم حضور پيدا كنند.
پرداخت 20 درصد از مطالبات مالي بازيكنان ذوب آهن
خسرو ابراهيمي مديرعامل باشگاه ذوب آهن با اشاره با مشكلات مالي اين باشگاه گفت: با بازيكنان صحبت كرده ايم و با تامين منابع مالي قصد داريم 20 درصد ديگر از مطالبات مالي آنها را در يك فقره چكي كه موعد سررسيد آن در تاريخ 25 اسفند است، پرداخت كنيم تا بدين شكل به طور ميانگين حدود 40 در صد از قراردادهاي بازيكنان را پرداخت كرده باشيم.

 



انتصاب عجيب در فدراسيون كاراته

در انتصابي جالب از سوي سرپرست فدراسيون كاراته، رئيس فدراسيون گلف به عنوان سرمربي تيم هاي ملي كاتا منصوب شد!
در اين حكم محمد صادق فرجي سرپرست فدراسيون، كيكاووس سعيدي داور بين المللي اين رشته و از پيشكسوتان كاراته را به عنوان سرمربي جديد تيم هاي ملي كاتا منصوب كرد. سعيدي اكنون عضو هيات ژوري داوري فدراسيون است و رياست سابق كميته داوران فدراسيون را در كارنامه دارد.

 



حذف لاتزيو در ليگ فوتبال اروپا منچستريونايتد شكست خورد اما صعود كرد

تيم منچستريونايتد در دور برگشت از مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال ليگ اروپا با وجود شكست مقابل آژاكس به مرحله بعدي راه يافت.
منچستريونايتد كه در ديدار رفت در هلند آژاكس را 2 بر صفر شكست داده بود پنجشنبه شب گذشته در حضور بيش از 67 هزار تماشاگر در ورزشگاه اولدترافورد با نتيجه 2 بر يك مغلوب ميهمان خود شد اما با توجه به نتيجه ديدار رفت در مجموع 3 بر 2 به پيروزي رسيد و به مرحله بعدي رقابت ها راه يافت. تيم منچسترسيتي هم با برتري مجموع 6 بر يك به دور يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ اروپا راه پيدا كرد. تيم من سيتي كه در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك در زمين پورتوي پرتغال به برتري رسيده بود، در ديدار برگشت با حساب 4 بر صفر اين تيم را شكست داد و به دور بعد صعود كرد. براي تيم «روبرتو مانچيني» در اين ديدار، «سرخيو آگوئرو» در دقيقه يك، «ادين ژكو» در دقيقه 76، « داويد سيلوا» در دقيقه 84 و «داويد پيزارو» در دقيقه 86 گل زدند. «رولاندو» از پورتو در دقيقه 76 اين ديدار از زمين اخراج شد. در ديگر ديدار مهم اين مرحله آتلتيكو مادريد يك بر صفر از سد لاتزيو گذشت و با توجه به پيروزي در ديدار رفت در مجموع با نتيجه 4 بر يك از سد حريف ايتاليايي خود گذشت و به دور بعدي راه يافت.
- نتايج كامل ديدارهاي پنجشنبه شب به اين شرح است:
نتيجه مجموع دو ديدار رفت و برگشت داخل پرانتز قرار گرفته است.
¤ آتلتيك بيلبائو يك (2)- لوكوموتيو مسكو صفر (2)
بيلبائو با قانون گل زده در خانه حريف به مرحله بعدي صعود كرد.
¤ بروژ بلژيك صفر(يك)- هانوفر آلمان يك (3)
¤ توئنته هلند يك (2)- استوا بخارست روماني صفر (صفر)
¤ پائوك اف سي يونان صفر (صفر)- اودينزه ايتاليا 3(3)
¤ آيندهوون هلند4 (6)- ترابوزان اسپور تركيه يك (2)
¤ استاندارد ليژ بلژيك صفر (يك)- ويسلاو كراكو لهستان صفر (يك)
استاندارد ليژ با قانون گل زده در خانه حريف به مرحله بعدي صعود كرد.
¤ والنسيا يك (2)- استوك سيتي صفر (صفر)
¤ اندرلشت بلژيك صفر (صفر)- آلكمار هلند يك (2)
¤ آتلتيكو مادريد اسپانيا يك (4)- لاتزيو ايتاليا صفر (يك)
¤ بشيكتاش تركيه صفر (2)- براگا پرتغال يك (يك)
¤ متاليست خاركيف اوكراين 4(8)- ردبول سالزبورگ اتريش يك (يك)
¤ منچستريونايتد انگليس يك (3)- آژاكس هلند2 (2)
¤ المپياكوس يونان يك (2)- رابين كازان روسيه صفر (صفر)
¤ شالكه آلمان3 (4)- ويكتوريا پلژن جمهوري چك يك (2)
¤ اسپورتينگ ليسبون پرتغال يك (3)- لژياورشو لهستان صفر (2)

 



اتفاقي نادر در مجمع هيات بدمينتون زنجان
راي سفيد اعضا به تنها نامزد انتخابات

با برگزاري مجمع انتخابات هيات بدمينتون استان زنجان و راي سفيدي كه اعضاي اين مجمع به تنها كانديداي تصدي رياست اين هيات دادند، بدمينتون زنجان بعد از يكسال كه به صورت سرپرستي اداره مي شد، باز هم بلاتكليف باقي ماند.
مجمع انتخابات هيات بدمينتون استان زنجان پنجشنبه با حضور رئيس فدراسيون بدمينتون در سالن اجتماعات اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اما همگان شاهد برگزاري يك مجمع بي سابقه بودند كه مرتضي ولي دروي، تنها كانديداي تصدي رياست هيات به دليل راي سفيد اعضا از رسيدن به اين سمت بازماند. در مجمع انتخابات هيات بدمينتون استان زنجان، مرتضي ولي دروي به عنوان تنها كانديداي تصدي رياست اين هيات با 14 راي سفيد و 5 راي موافق نتوانست به عنوان رئيس جديد هيات بدمينتون استان زنجان انتخاب شود، به همين خاطر رئيس مجمع وي را به عنوان سرپرست اين هيات برگزيد تا باز هم شاهد برگزاري انتخابات ديگر باشيم كه به گفته مديركل ورزش و جوانان استان زنجان قرار است در همين زمينه، آگهي فراخوان جهت ثبت نام صورت گيرد.

 



خادم از دلايل بازگشتش پس از چند سال دوري مي گويد
احساس كردم الان بايد به كشتي كمك كنم

مدير تيم هاي ملي و سرمربي تيم كشتي آزاد پس از بازگشت تيم ملي از كره جنوبي در رابطه با مسايل مختلف كشتي به بيان نظرات خود پرداخت.
رسول خادم كه در فاصله حدوداً شش ماهه تا المپيك مسئوليت مستقيم تيم ملي كشتي آزاد و همچنين مديريت تيم هاي ملي كشتي را بر عهده دارد، در رابطه با ورود خود به كشتي پس از سال ها دوري و همچنين وضعيت تيم هاي آزاد و فرنگي به صحبت پرداخت كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ فضاي ورزش به گونه اي شده است كه افرادي كه جزو خانواده ورزش هستند، وقتي به خانواده شان بازمي گردند، با علامت سؤال مواجه مي شوند. در گذشته فرصت نشد وظايفي كه بر عهده من و امثال من است در شرايط مناسب انجام شود. احساس كردم اگر كمكي از دستم برمي آيد، الان بايد انجام دهم، هر چند كه زمان بسيار محدود است.
¤ حضور محمد بنا در كشتي فرنگي براي من قوت قلب است. او نظم خوبي ايجاد كرده و كار تيمي خوبي انجام مي دهد، به طوري كه كشتي آزاد 130 جلسه تمريني از فرنگي عقب تر است.
¤ غلامرضا محمدي مانند محمد طلايي و عليرضا رضايي از دوستان و هم دوره هاي ما بوده است. با وجود مخالفت هايي كه وجود داشت در سال 2003 خودم ايشان را به عنوان مربي به تيم ملي كشتي آوردم. در كنار محمدي، طلايي و رضايي هم هر كدام مي توانند صاحب جايگاه در تيم ملي باشند. من مي خواستم از تمام ظرفيت هاي مجموعه در كنار هم استفاده كنم. از همه دعوت كردم، از جمله محمدي، اما ايشان اين دعوت را نپذيرفتند كه اين برخلاف انتظار ما بود. من سطح توان اين افراد را مي دانم و نيازي نيست آن ها به من معرفي شوند. ما سال ها در كنار هم زندگي كرده ايم اما خود محمدي تشخيص داد و نيامد. كاري كه الان مي كنيم، اين بوده كه بسياري از مربيان كه نقش سازنده داشته اند را به اشكال مختلف به تيم ملي آورده ايم.
¤ شرايط كشتي فرنگي با آزاد متفاوت است. در فرنگي با تيم دوم و سوم هم مي توانيم در مسابقات آسيايي شركت كنيم، چون آن ها طبق برنامه منظمي پيش رفته اند، اما در كشتي آزاد خلأ برنامه داشتيم. اصلاحات فني و رواني بايد صورت مي گرفت. ما از مسابقات آسيايي به عنوان ميدان تداركاتي استفاده كرديم و چند كشتي گير شاخص را در آنجا محك زديم.
¤ از سال ها در مسابقات جهاني قبل از المپيك درخشيده ايم، اما همان تيم در المپيك متلاشي شده است. فقط پنج طلاي المپيك در تاريخ داريم. براي مثال تيم پرمدال سال 1995 وقتي هنوز به المپيك آتلانتا نرسيده بود، قبل از مسابقه از لحاظ رواني قابليت هايش را از دست داد. نبايد هر دوره اين مسئله را تجربه كنيم، بايد تلاش كنيم در المپيك اين نقاط آسيب را كاهش دهيم. اگر كاري براي كشتي بشود، الان بايد صورت گيرد.
¤ چسبيده به كشتي خيلي داريم، آدم هايي كه ارتزاق كردند و عرصه را به اهالي كشتي تنگ كرده بودند. حضور اهالي كشتي منافع خيلي ها را تحت الشعاع قرار مي دهد، ما تلاش مي كنيم مسايل فني كشتي تحت تأثير اين مسائل قرار نگيرد. بار اصلي ورزش در المپيك بر روي دوش كشتي است و هدايت اين فدراسيون كار ساده اي نيست.

 



آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره)

مسابقات بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) از امروز و با حضور 6 تيم خارجي در قم آغاز خواهد شد.
اين رقابت ها از امروز و به مدت دو روز در شهر قم برگزار مي شود و علاوه بر كشتي گيران داخلي، نمايندگاني از كشورهاي ارمنستان، قزاقستان، تركيه، آذربايجان، گرجستان و تركمنستان نيز در اين رقابت ها حضور خواهند داشت. مسابقات كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) با جايزه 83هزار دلاري برگزار مي شود و به نفرات برتر اوزان هفتگانه و تيم هاي برتر اين رقابت ها جوايز نقدي اهدا مي شود.
بيشتر كشتي گيران به غيرنفراتي مانند حميد سوريان، فرشاد عليزاده، قاسم رضايي و طالب نعمت پور كه هم اكنون در اردوي تيم ملي حضور دارند در هشتمين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) به ميدان مي روند.

 



ذوب آهن حريف تهراني اش را صدتايي كرد
شهرداري گرگان آخرين تيم پلي آف ليگ بسكتبال

با پيروزي تيم بسكتبال ذوب آهن در ديدار معوقه اش برابر پوياي تهران، شهرداري گرگان به عنوان آخرين تيم صعود كرده به مرحله پلي آف معرفي شد.
ديدار معوقه ليگ برتر بسكتبال كه سرنوشت آخرين تيم صعود كننده به مرحله پلي آف را مشخص مي كرد، بين دو تيم ذوب آهن اصفهان و پويا تهران برگزار شد كه تيم اصفهاني با نتيجه قاطع 114 بر 68 برابر ميزبانش به پيروزي رسيد. با اين نتيجه شهرداري گرگان آخرين تيم صعود كننده به مرحله پلي آف خواهد بود. مهرام تهران، فولاد ماهان اصفهان، پتروشيمي بندرامام، ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد، صنايع پتروشيمي ماهشهر، حفاري اهواز و شهرداري گرگان هشت تيم صعود كرده به مرحله پلي آف هستند. البته ديدارهاي معوقه چند تيم باقي مانده كه نتايج آنها بر جايگاه اين تيم ها در هشت رده نخست ليگ تاثيرگذار خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14