(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 اسفند 1390- شماره 20152

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تار و پود انتخابات (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بتمرگ (گفت و شنود)
اوباما بالاخره اعتراف كرد هزينه تحريم ايران را مردم آمريكا مي پردازند
گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و مدودوف درباره سوريه
آيت الله هاشمي شاهرودي:
ايجاد تفرقه بين مسلمانان براي جبران شكست نظام سلطه در بيداري اسلامي است
انصراف 275كانديدا در سراسر كشور از حضور در انتخابات
عصاي آل سعود زير بغل فتنه سبز ! (خبر ويژه)
درگيري نظامي با ايران در حكم زلزله عليه منافع غرب است (خبر ويژه)
خشونت عليه مسلمانان و دردسرهاي جديد آمريكا (خبر ويژه)
نيكلاس برنز: همين مانده بود كه هند هم به صورت آمريكا سيلي بزند (خبر ويژه)
آدمكشي هيچ! چرا از چراغ قرمز رد شدي؟! (خبر ويژه)
نشريه اسرائيلي: خودمان را حفظ كنيم جنگ با ايران پيشكش! (خبر ويژه)



تار و پود انتخابات (يادداشت روز)

انتخابات در «ايران جديد»، جشن مردم سالاري است. مردمي كه قرن ها سركوب شده و بهره اي از حاكميت ملي نداشتند، انقلاب اسلامي 57 را با اراده خود نقش زدند تا از آن پس آقا و نوكر خود باشند. بدين ترتيب 22 بهمن، سر فصل «حاكميت ملي» در ايران و ضمانت سالانه «جشن مردم سالاري» شد. اگر به طور متوسط، سالانه يك انتخابات در ايران برگزار شد، مردم روشن ضمير ما هر سال در نقطه طلايي 22بهمن و با جوش و خروش تمام به «خيابان» آمدند و خون تازه در رگ هاي مردم سالاري ديني جاري كردند. يعني كه «ميزبان» و «ميهمان» اين جشن بزرگ يكي بيش نيست؛ مردم.
در طول اين سال ها، جشن مردم سالاري ما غالبا در معرض چالش ها و تهديدها و فشارها بود و با همه اين چالش ها، سنت جشن انتخابات به عنوان «بهار ايران» قضا نشد و فراموش نگرديد. درست مثل همين امسال كه جبهه اي چند سر از خارج و داخل خيز برداشتند تا به موازات جنگ رواني و ترور و تحريم اقتصادي، جشن ملت ما را در 22 بهمن و 12 اسفند به هم بزنند و نگذارند اين آيين پويا و پرنشاط برپا شود. اما اين تك سنگين، با پاتك كوبنده مردم در 22 بهمن به هزيمت گراييد. بزم با رزم معمولا يكجا جمع نمي شود اما اين هنر شگفت مردم ماست كه هم براي عزت و سيادت و استقلال خود رزم كنند و هم سر خوان بزم اين سيادت بنشينند. هم پيروزي ها را جشن بگيرند و هم به پاسداشت جشن حاكميت خود، رزمنده باشند. البته شماري در اين ميان رزمنده ترند. همواره جامه رزم به تن دارند و كمتر در بزم ملي ديده مي شوند. براي آنها همين قدر كه جشن هاي ملي را تمهيد كنند، پاسدار امنيت و مصونيت كشور باشند و شادماني و نشاط مردم خود را - مثلا در فصلي مانند انتخابات- ببينند، شيريني جشن را دارد. اين گروه، نخبگان اجتماعي و سياسي و فرهنگي هستند كه شب و روز ندارند براي مرزباني سياست كشور. و البته كه مرزداري و مرزباني، اقتضائات و آدابي فراتر از نخبگي و سياست ورزي هاي معمول دارد.
جمعه 14 بهمن 1390 هنوز حدود يك ماه تا انتخابات باقي مانده بود كه مقتداي امت در آن نمازجمعه شورانگيز، ضمن مرور نقاط قوت انقلاب فرمودند «مهم ترين نقطه قوت ما در اين 32سال عبارت است از غلبه بر چالش ها؛ اين خيلي مهم است. ما يك ملتي نبوديم كه سرمان را پايين بيندازيم، راهمان را برويم، كسي با ما كاري نداشته باشد. نه، از روز اول، قدرت هاي مجهز جهاني، مسلطين جهاني با ما كار داشتند؛ بناي بر اذيت گذاشتند، بناي بر مانع تراشي گذاشتند. عليه ما جنگ تحميل كردند، صدام را به جان ما انداختند، تروريست آوردند، تحريم كردند. ما تا امروز بر همه اين چالش ها غلبه پيدا كرده ايم. يعني هيچ كدام از اين چالش ها نتوانسته است ملت ما و انقلاب ما را پشيمان كند، به زانو دربياورد. ما بحمدالله راهمان را با قامت استوار ادامه داده ايم... ما در مقابل دشمني ها مضطرب نمي شويم، نگران نمي شويم، دغدغه پيدا نمي كنيم، بنيه نظام و بنيه كشور، بنيه مستحكمي است». 8 روز بعد، در حالي كه دشمن آتش تهيه سنگيني ريخته بود تا «بزم-رزم» 22 بهمن را از رونق بيندازد، ملتي دم غنيمت شمار و زمان شناس، تصويري از حضور ساختند كه قاب شكن شد. تا روزنامه صهيونيستي- هاآرتص- با حيرت و تحسين بنويسد «تحريم ها هيچ تاثيري بر ايران ندارد و فقط ايرانيان را متحدتر مي كند. انقلاب ايران 33 ساله شد. مردم ايران روز پيروزي انقلاب را در حالي جشن گرفتند و به حمايت از نظام خود به خيابان ها آمدند كه شب گذشته، تهران سرماي 3 درجه زيرصفر را تجربه كرده بود. ايراني ها در مقابل تحريم ها و تهديدها هيچ ترسي به دل راه نداده اند».
اين نيز هنر شگفت مردم ماست كه با برگزاري جشن در سرماي 3 درجه زير صفر، جواب دندان شكن به هجمه انبوه دشمن بدهند. وقتي ورق برگشت و جنگ مغلوبه شد، فقط نتانياهو نبود كه به اعضاي كابينه خود گفت «درباره تهديد نظامي عليه ايراني وراجي و گزافه گويي نكنند و اسرائيل را در خط مقدم مقابله با ايران قرار ندهند» بلكه اكنون به گزارش راديو اسرائيل «پرزيدنت شيمون پرز در سفر به ايالات متحده به پرزيدنت اوباما خواهد گفت كه تهديدهاي اسرائيل عليه تاسيسات اتمي ايران بيهوده است و نبايد به چنين اقدامي دست زد». كجاي دنيا با 3-2 ساعت عرض اندام يك ملت، اين چنين ورق هاي تهديد برگشته است؟ اين مي شود هنرنمايي در آوردگاه به غايت پيچيده جنگ نرم. جشن 22 بهمن امسال نيز با اين وصف، مينياتوري چشم نواز و مسحوركننده از بصيرت ملت ما شد؛ تابلويي ريزبفت از روح جمعي و اراده ملي با «تار» بزم و «پود» رزم! آيا مي توان به زيبايي چنين تابلو و تصويري شهادت نداد؟!
به فاصله 20 روز، از 22 بهمن جشن ديگري در پيش است، جشن مردم سالاري زير نگاه بدخواهان و بددلان. ميهمان و ميزبان يكي است. آنها كه ولي نعمت اين ضيافت و ميزبان اين جشنند، كمترين توقع را دارند هر چند كه اين بزرگواري ميزبان (ملت)، مسئوليت رقباي انتخاباتي و منتخبان را دو چندان سنگين مي كند. در اين جشن، مسئوليت مرزداري و مرزباني اصالتا متوجه نخبگان عرصه سياست و رسانه و خطابه است تا جشن مردم سالاري را بزم خصوصي خود نپندارند و بر اين پندار، در تار منيت هاي خود نتنند. مرزداري و مرزباني و پاسداري و امانتداري، اصالتا با فريفتگي دنيا و مال جمع نمي شود. حضرت سيدالساجدين و زين العابدين عليه السلام در دعا براي مرزداران فرمود كه «و انس ه م عند لقائهم العدوّ ذكر دنيا هم الخدّاعه الغرور و امح عن قلوبهم خطرات المال الفتون واجعل الجنه نصب اعين ه م. ياد دنياي خدعه گر فريبنده را به هنگام ملاقات دشمن، از ذهن آنها ببر و زرق و برق گمراه كننده مال را از دلهاي آنان محو كن و بهشت را نصب العين آنها قرار ده»! (دعاي 72 صحيفه سجاديه).
رزمندگي و پاسداري مرزهاي امنيت از شبيخون دشمن ذاتا با غنيمت طلبي و سهم خواهي و منازعه در تعارض است. تا دست و پاي پاسداران تنگه در «كوه عينين» از ديدن غنايم سست نشده بود، دورنماي جنگ احد براي جبهه اسلام چيزي جز پيروزي نمي نمود اما آن هنگام كه خواهش ها، چشم تنگه داران را از پشت سر برداشت و به زرق و برق غنيمت انداخت، ماموريت خطير به فراموشي سپرده شد و تنگه براي شبيخون دشمن گشوده ماند. «خداوند وعده خود را درباره پيروزي شما بر دشمن تحقق بخشيد آن هنگام كه دشمنان را به اذن پروردگار به هلاكت مي رسانديد. حتي اذا فشلتم و تنازعتم في الامر... تا اينكه سست شديد و (بر سر رها كردن سنگرها) در كار خود به نزاع با يكديگر پرداختيد و نافرماني كرديد بعد از آن كه خداوند آنچه (از پيروزي) درست داشتيد به شما نشان داد. بعضي از شما خواهان دنيا بودند و بعضي خواهان آخرت؛ بنابراين خداوند شما را از دشمنان منصرف ساخت (و پيروزي شما به شكست منتهي شد) تا شما را آزمايش كند...» (آيه 251 سوره آل عمران). اين گونه از دل يك پيروزي، چالشي سهمگين سر برآورد و جان گرامي سرداران و شجاعاني چون جناب حمزه عموي بزرگوار پيامبر(ص)، لگدكوب غنيمت طلباني شدند كه عنان و افسار خويش از كف داده بودند و بارقه غنيمت، چشم بصيرت آنان را كور ساخته بود.
هيجان هاي سياسي معمولا چاشني انتخابات است. اين هيجان ها- اگرچه نه در شأن نخبگان و سياست گران- قابل اغماض است تا آنجا كه مظهر نيرنگ زدگي و فريب خوردگي نباشد. مظاهري از اين دست، قلب مردم خوب ما و بدنه اجتماعي اصولگرا را رنج مي دهد؛ از جانب هر طيف و جبهه و نامزدي كه مي خواهد باشد. اگر سياست گران هيجان زده درباره اين قصور معفو باشند كه نيستند، نخبگان و بدنه اجتماعي به طريق اولي بايد مراقب باشند به تعاملات منجر به منازعه و فشلي رسميت نبخشند. «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم» (آيه 64 سوره انفال). انتظار از دلسوزان كشور و ملت به ويژه نخبگان اجتماعي آن است كه بتوانند افق بعد از ايستگاه انتخابات را هم رصد كنند و براي آينده- آميزه فرصت ها و چالش هاي پيش رو- بيانديشند.
اگر سازمان منهزم فتنه در بده بستان عملياتي با جبهه خارجي، تاكتيك «موتور روشن با چراغ خاموش» را برگزيد، به اين گزينه رسيده بود كه ولو در ظاهر نبايد در عرصه انتخابات آفتابي شود تا شايد فرصت اجراي استراتژي «تعميق شكاف» ميان طيف هاي گوناگون جبهه اصولگرايي فراهم آيد. مسئوليت متقابل چيست؟ ميدان را خالي از دشمن نديدن و انسجام و اتحاد جبهه را با همه نقد و نظرها پاس داشتن. مردم در اين باره كم نگذاشتند و با درايت به ميدان آمدند و حالا نوبت نخبگان است. در حلقه جنگ رواني به غايت پيچيده خصم نبايد افتاد. فضيلت و مصلحت بزرگتر، همين اتحاد و همدلي است. دور شدن از موضع ابهام و اتهام به سمت صداقت و صراحت به اين اتحاد كمك مي كند؛ همچنان كه اغماض از برخي كم گذاشتن ها، اگر در حوزه اصول و اولويت ها نباشد. البته در اين ميان حساب غلّ و غش و خيانت جداست. «و من يغلل يات بما غلّ يوم القيامه ... هركس خيانت كند، روز قيامت با همان خيانت خود مي آيد، سپس به هركس آنچه را فراهم كرده مي دهند و بر آنها ستم نخواهد رفت» (آل عمران، آيه 161)
قرن ها به سياهي و تباهي و نكبت گذشت تا آفتاب عزت و سيادت در ايران دميد. حالا خيلي ها با نگراني و اميد چشم به ايران دوخته اند. سرنوشت تاريخ را به دست ما سپرده اند تا ريل آن را به سوي كرامت و سعادت انسان بگردانيم.
روزگاري شد و كس مرد ره عشق نديد
حاليا چشم جهاني نگران من و توست
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ما ملتي هستيم كه به اذن و مدد الهي دنيا را بيدار كرديم چگونه ممكن است كه خودمان نسبت به سرنوشت خويش در انتخابات بي تفاوت باشيم.
6476---2190
¤ انتخابات مجلس نهم از چند منظر و ديدگاه قابل اهميت و توجه است كه به شكر الهي امت شهيدپرور كشورمان با آگاهي و بصيرت مثال زدني خود به اين مهم توجه دارند. بعد از فتنه سال 88 دشمنان قسم خورده داخلي و خارجي تلاش مي كنند كه انتخابات مجلس كمرنگ باشد و به حضور حداكثري نرسد. از طرفي دشمنان خارجي وزن جمهوري اسلامي را با اين انتخابات و ميزان حضور مردم در صحنه ارزيابي مي نمايند. اگر حضور مردم در عرصه انتخابات به حماسه تبديل شود آتش تهديدات دشمن نيز خاموش خواهد شد و دشمن سر تعظيم در برابر ملت ايران فرود مي آورد. ملت عظيم الشأن ما نشان داده اند كه موقعيت ها را خوب درك مي كنند و به موقع ضرب شست خود را به دشمن نشان خواهند داد.
مراد بختياري از تهران
¤ از جبهه متحد و جبهه پايداري درخواست مي كنم كاري نكنند كه در اين برهه حساس و پيچ تاريخي دشمن شاد شويم؟ آيا همه گره ها و كارها بستگي به اين دارد كه همه نماينده مجلس شوند؟ آيا براي كمك به مسئولين راه فقط قوه مقننه است؟ از 60 كانديداي اين دو جبهه مي خواهم همان طور كه آقاي شريعتمداري مشاوري امين براي شماست بياييد 30 نفر براي رضاي خدا استعفا دهيد و راه را براي ورود اصولگرايان هموار كنيد.
سفيدآبي ( راننده تاكسي)
¤ نتانياهو جنايت پيشه از مرگ دلخراش كودكان فلسطيني در اثر تصادف با كاميون صهيونيست ها ابراز خوشحالي نمود و آرزوي مرگ تمام فلسطيني ها را دارد. ان شاءالله اين آرزو را به گور خواهد برد. اما متاسفانه جهان متمدن امروزي چنين جانور درنده اي را پرورش داده و از وي حمايت مي كند.
بوداقي
¤ اخيرا مقامات آمريكايي و بخصوص خانم كلينتون در سخناني خارج از شئونات ديپلماتيك سران اعراب را دعوت كردند مخالفان سوريه را مسلح كنند، لطفا ضمن محكوم كردن اين اظهارات، مقامات ديپلماسي و بخصوص هيئت ايراني مستقر در سازمان ملل به اتفاق كشورهايي چون روسيه، چين و كشورهاي غيرمتعهد اين نوع اظهارنظرهاي سياسي را محكوم كرده و به آنها تفهيم كنند اين سخنان به منظور برهم زدن نظم سياسي جهان است.
كاشاني
¤ نمايندگان در تبليغات خود بهتر است از اسراف و تبذير جلوگيري كنند. نماينده اي كه براي ورود به مجلس حاضر است هزينه هاي گزافي خرج كند، چطور از او مي توان انتظار داشت به دنبال رفع مشكلات مردم باشد.
ايراني
¤ آقاي هاشمي با عدم امضاء حكم رياست جديد دانشگاه آزاد ثابت كرد كه از ديدگاه ايشان همه در مقابل قانون مساوي نيستند و بعضي ها مثل ايشان بالاتر از قانون مي باشند.
5764---0912
¤ از رياست محترم جمهوري درخواست مي شود در صورتي به افتتاح مسكن مهر شهرستان ها اقدام نمايند كه حداقل يك سوم پروژه تكميل شده باشد نه صرفاً چند واحد. در افتتاح قم اين مطلب مورد توجه قرار نگرفته و بسياري از ثبت نام كنندگان ماهها بايد انتظار بكشند تا پروژه آنها تكميل شود.
فصيحي
¤ برخي حاشيه ها مثل گراني و با جو كاذب كمبود كالاهاي اساسي و مايحتاج مردم در بازار به منظور خدشه در امر انتخابات صورت مي گيرد. مسئولين امر بايد به اين مهم توجه داشته باشند با طرح كليد خوردن اجراي طرح دوم هدفمندي يارانه ها و همزمان با تحريم بانك مركزي و اين دست امور از جانب دشمن هم قصد ناتواني طرح هدفمندي مدنظر است و هم به حاشيه بردن انتخابات كه مهمترين موضوع كشور و مردم است انتظار آن مي رود مديران اجرايي اهتمام بيشتري به امور مردم داشته باشند و موجبات يأس و شكست دشمن را فراهم آورند.
طالعي
¤ علي رغم وعده هاي مسئولين، كارت بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته با 8 ماه تأخير و تعهدات خيلي كمتر از سال قبل و داراي اعتبار 4 ماهه (كه 2 ماه آن سپري شده) به دست ما رسيد. با توجه به نزديكي عيد نوروز و تعطيلات آن اين كارت پرطمطراق يك ماه بيشتر قابل استفاده نيست.
4335---0918
¤ از متوليان برنامه «پارك ملت» درخواست مي شود وقتي اين برنامه به نقد عملكرد دولت اختصاص يافته نماينده اي از دولت نيز دعوت شود تا پاسخ نقدها را بدهد.
سميعي
¤ متأسفانه آهنگي كه براي اخبار مربوط به جشنواره موسيقي فجر در راديو جوان (كافه راديو) پخش مي شود دقيقاً همان است كه براي برنامه مسابقه رقص يكي از شبكه هاي ماهواره به كار مي رود. آيا تعمدي در كار است؟ يا نظارتي در كار نيست؟
9865---0911
¤ همسر شهيد و مستمري بگير هستم. عرض مي كنم چرا دولت براي مستمري بگيران در شب عيد سبد كالا منظور و اعلام نكرده است.
محمدي
¤ وضعيت نيروهاي شركتي زير يك سال سابقه مشخص نيست، از معاون محترم نيروي انساني رياست جمهوري درخواست داريم همان گونه كه نيروهاي شركتي بالاي يك سال سابقه را در سازمان هاي دولتي ساماندهي كردند مشكل ما را نيز حل كنند.
5713---0918
جوابيه روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه مورخ 10/11/90 در خصوص مشكل مطرح شده از سوي جمعي از اهالي محترم باقرشهر لازم مي داند مواردي را به آگاهي برساند: آب شرب مصرفي اين عزيزان در كيفيت مناسبي قرار دارد و آزمايش هاي مختلف روزانه گواه اين ادعاست. اما در پاره اي موارد ممكن است به علت وجود برخي شكستگي هاي غيرمشهود در شبكه توزيع، ريزدانه هاي شن به صورت مقطعي وارد آب شرب شود. همچنين در خصوص ديگر مطلب بيان شده توسط اهالي باقرشهر يادآور مي شود، سيستم آب رساني باقرشهر در سال 1379 از بخش خصوصي به شركت آب و فاضلاب جنوب غربي استان تهران تحويل داده شد و با عنايت به اصلاح تمامي شبكه هاي آبرساني قديمي از سوي اين شركت، هزينه هاي آن طبق قوانين و تعرفه هاي روز بايد توسط مشتركان پرداخت مي شد كه اين امر از سوي بيشتر مشتركان محترم انجام شده اما متأسفانه تعداد معدودي از پرداخت آن امتناع كرده و علي رغم استفاده از آب شرب با كيفيت مطلوب، تاكنون هيچ مبلغي پرداخت نكرده اند.
جوابيه روابط عمومي شركت برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 08/11/90 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده روي پل شهيد محلاتي واقع در تقاطع خيابان 17شهريور به آگاهي مي رساند: خاموشي معابر محدوده مذكور مرتفع و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
¤ از شبكه آي فيلم بعضا فيلم هاي مسئله دار مانند «مرد باراني» كه سراسر سياه نمايي و تبليغ عليه نظام است پخش مي شود. مسئولين صداو سيما بايد قبل از راه اندازي هر شبكه مشخص كنند هدف از گسترش اين شبكه ها چيست؟
7784---0918
¤ علي رغم ورود دولت به كنترل قيمت ارز از طريق تك نرخي كردن نرخ دلار هنوز افراد دلال در بازار سكه و ارز فعال هستند حباب هنوز كاملا از بين نرفته است و نياز به ورود بيشتر دولت براي كنترل وجود دارد.
بوربور از ورامين
¤ شركت نفت در بوشهر مصوبه دولت مبني بر جذب 50 درصد نيروهاي بومي را رعايت نكرده است. اين كار نوعي جفا به جوانان بوشهري محسوب مي شود و بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.
1980---0917
¤ بنياد شهيد نبايد بدون اجازه خانواده شهدا اقدام به خراب نمودن قبور شهدا نمايد و براي بازسازي مجدد آن هم به صورت نيمه كاره به صورت خودسر عمل كند.
مادر يك شهيد از شاهرود
¤ تركي فيصل از دولتمردان عربستان خطاب به مسئولين ايران گفته است همه گزينه ها روي ميز است. در جواب او بايد گفت شما وهابي ها فعلاً به خوردن مواجب آمريكايي ها مشغول باشيد، خط و نشان كشيدن به قيافه تان نمي آيد!
1752---0911
¤ شايسته است هيئت دولت در دهه فجر براي فجرآفرينان انقلاب اسلامي كه اكنون در بازنشستگي به سر مي برند همانند برخي شاغلين پس از انقلاب كه به اين مناسبت پاداش دريافت مي كنند پاداشي در نظر گرفته شود.
آب پيكر از لاهيجان
¤ اي كاش اميرقطر به اندازه يك جو غيرت اسلامي داشت تا به جاي اعزام نيرو براي شورش مسلحانه در سوريه، نيروهايي را براي مبارزه با صهيونيست ها به كمك سوريه مي فرستاد تا سرزمين هاي اشغالي زودتر آزاد مي شد.
1443---0914
¤ بحمدالله حضور غيرقابل وصف و حقيقتا تحسين برانگيز ولايتمدار ايران در راهپيمايي حماسه آفرين 22 بهمن 90 برنامه هاي خصمانه بدخواهان انقلاب اسلامي را در داخل و خارج به هم ريخت. خداوند عظيم و منان نعمت دين و ولايت را تا زمان ظهور حجتش براي ملت ما مستدام فرمايد و توفيق شكر اين نعمت را به ما عطا كند.
6263---0938
¤بدين وسيله از كليه دست اندركاران سريال بسيار جذاب و زيبايي «شوق پرواز» كه حجاب اسلامي نيز به طور صحيح در آن رعايت شده بود تقدير و تشكر مي كنم.
حسين شفيعي ابيانه
¤ راستي ايران اسلامي كدام يك از قوانين جهاني را زيرپا گذاشته و براي كدام كشور مشكل امنيتي و منطقه اي ايجاد كرده، مگر نه اينكه كليه فعاليت هاي هسته اي در جمهوري اسلامي در چارچوب قوانين جهاني درحال انجام است و طي صدها بازديد و استقرار دوربين هاي آژانس دراين صنعت ثابت شده كه ايران هيچ گونه تخلفي نداشته است و نهادهاي اطلاعاتي آمريكا و برخي مسئولين آن كشور نيز مكرر به اين مسئله اذعان نموده اند، اما بازهم شاهد تحريم و تهديدهاي رژيم اشغالگر قدس و آمريكا و همپيمانان آنها هستيم و جاي بسي تأسف كه نهادهاي بين المللي مثل شوراي امنيت و سازمان ملل با سكوت معنادار خود دست آمريكا را براي جنايت بيشتر عليه ساير كشورها بازگذاشته اند.
بختياري
¤ كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا خود اذعان مي كند كه مردم سوريه بشاراسد رئيس جمهور خود را دوست دارند و بنابراين حمله نظامي پاسخ نمي دهد، ولي در ادامه با بي شرمي مي گويد: كشوري كه مردمش رژيم و رئيس جمهورش را دوست دارند را بايد از درون به آتش كشيد. اين صهيونيست پير كه پايش لب گوراست چنين حرفهاي ناشايستي مي زند كه به جز رژيم صهيونيستي كس ديگري خريدار آن نيست. چون هدفش نگه داري رژيم غاصب است.
يك شهروند
¤ واقعا خنده دار است كه حاكمان ديكتاتور آل خليفه و آل سعود دم از حقوق بشر و دموكراسي مي زنند ولي ملت خود را به شدت سركوب مي كنند. تاسف بار هم اينكه مجامع بين المللي در قبال كشتار مردم بي گناه بحرين توسط دژخيمان آل خليفه و آل سعود سكوت اختيار مي كنند. به اميد خدا پيروزي ملت مظلوم بحرين نزديك است. ان شاء الله
علي نژاد
¤ سخنان آقاي احمدي نژاد در مراسم اعلام ميله هاي سوخت هسته اي كه ايراد كرد بسيار جالب بود، وي گفت كشورهاي غربي و آمريكا از هر گرگ و حشي، وحشي تر هستند چون وقتي گرگ گرسنه است دو گوسفند را پاره مي كند و مي خورد و لاشه آن را در گوشه اي مي اندازد، اما اين كشورها اصلا سيري پذيري ندارند.
پيكر
¤ همه مردم بايد از روشهاي فتنه انگيزي دشمنان آگاه باشند تا بتوانند خوب را از بد تشخيص داده و دريك انتخابات سالم شركت كنند.
يك خانم خانه دار از تهران
¤ در سالروز قيام مردم بحرين برضدرژيم نامشروع آل خليفه شاهد تشديد سركوب مردم بحرين بوديم كه با ناجوانمردانه ترين روش ها به شهادت رسيدند. اين نشان مي دهد رژيم نامشروع آل خليفه كه ساخته و پرداخته انگليس خبيث، داراي روابط خانوادگي با صهيونيست ها و عامل آمريكا در منطقه است و كشورش را ناوگان پنجم آمريكا كرده است به اين راحتي قصد تسليم شدن در برابر اراده ملت را ندارد. مردم بحرين درغيرت و شجاعت چيزي كمتر از ايرانيان و شيعيان لبنان ندارند، اما از همه طرف محاصره شده اند و هيچ كمكي به آنها نمي شود. محاصره بحرين از محاصره غزه هم سخت تر است و از همه طرف اهريمنان به آنها مسلط هستند، لذا بهترين راه كمك به آنها اين است كه صداي مظلوميت آنها را بيش از پيش به گوش جهانيان برسانيم.
يك هموطن
¤ از شهرداري چهار مهرشهر درخواست مي شود نسبت به ترميم و آسفالت خيابان صدغربي كوچه زيبا اقدام نمايد.
7055---0937
¤در تاريخ 27/11/90 ساعت 30/8 صبح قطعه اي از ايران خودرو براي تعمير ماشين خود خريدم. پس از بردن به تعميرگاه سطح شهر مكانيك اعلام كرد كه نيازي به اين قطعه نيست .ساعت 30/10صبح مجددا براي پس دادن آن به ايران خودرو رفتم كه نپذيرفتند. با توجه به شعار مسئولين اين شركت به صداي مشتري شكايت نمودم . شكايت ما نيز به شماره 119416 اعلام شد، ولي به جز اتلاف وقت مشتري كار خاصي صورت نمي گيرد. گفتم حالا كه پس نمي گيريد اين را با قطعات ديگر تعويض كنيد (مثل لنت، روغن يا فيلتر و...) بازهم نپذيرفتند. از مسئولين اين شركت انتظار مي رود كه به نظرات و خواسته هاي مردم نيز توجه نمايند.
حسين نيازي
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود مبارزه با گرانفروشي را اولا جدي بگيرند و ثانيا از عمده فروش ها شروع كنند. مغازه دار جزء كه موز را از 1100 به 1800 تومان نمي فروشد. اين عمده فروش و وارد كننده است كه نسبت به افزايش صعودي قيمت ها اقدام مي كند.
صباغيان
¤ در يك آپارتمان 5 واحدي در چيذر- كوچه حكمت ساكن هستم جانباز 25% اعصاب و روان هستم همسايه ها كه قصد ساخت برج را دارند با تباني عليه من شكايت نموده اند كه من آنها را تهديد به قتل و توهين نموده ام! متأسفانه قاضي شعبه (...) كيفري الهيه به محض مواجهه با من شروع به توهين و اهانت نمود و دستور بازداشت مرا صادر كرد. وقتي علت را پرسيدم ، اعلام نمودند جانبازان منزل، ماشين و... به صورت مجاني دريافت مي كنند و با مردم هم اينچنين برخورد مي كنند!
از مسئولين دلسوز دستگاه قضايي براي احقاق حق خود استمداد مي كنم.
جانباز محسن سيلاني
¤ تصويربرداري سيما از مراسم يوم الله 22 بهمن امسال متأسفانه عظمت حضور جمعيت بي شمار را آنچنان كه شايسته بود نتوانست به تصوير بكشد. اميد است كه عمدي در كار نبوده باشد.
8516---0919
¤ به برخي اصحاب سكوت در فتنه 88 كه مردم را براي راهپيمايي 22 بهمن دعوت كردند بايد گفت كه دعوت كردن و يا نكردن شما ذره اي تأثير و اهميت ندارد.
فرشاد طولايي از خرم آباد
¤ سلام به انقلاب اسلامي ايران، سلام به مردم ولايتمدار ايران اسلامي، سلام به رهبر معظم ايران اسلامي . جان ناقابل اين حقير به فداي اسلام، ايران اسلامي و مردم ولايتمدار و رهبر فرزانه صاحب اين ايران اسلامي باد.
بتولي
¤ يكي از بستگانم پرستار فرد سالمندي بود. اما فرد سالمند اقدام به خودكشي كرد و فعلا اين پرستار در مظان اتهام است و 2 ماه است در بازداشت به سر مي برد. وقتي به قاضي مراجعه و تقاضاي آزادي با سند تا زمان دادگاه را نموديم اعلام داشتند تا پاسخ پزشك كالبد شكافي و... دريافت نشود امكان آزادي وي طبق قانون نيست و اين اشكال به قانون وارد است. اين پرستار 50 ساله نان آور منزل است و به علت فشارهاي روحي و رواني چندبار تا مرحله مرگ رفته است. از نمايندگان مجلس عاجزانه مي خواهم كه همان طور كه به مسائل سياسي حساس هستند نسبت به گره گشايي از چنين قوانين ناقص نيز اقدام نمايند.
يك هموطن
¤ از رسانه ملي تقاضا مي شود در جايگاه دانشگاه عمومي و قبل از انتخابات به تفسير بيانات رهبر معظم انقلاب درباب خواص مردود و ساكتين فتنه 88 و معرفي مصاديق آنها اقدام نمايد كه فرداي قيامت بايد پاسخگو اعمال خود باشند.
9005---0913
¤ در ساختمان سازي اي كه داشتيم مقداري از پياده رو را اشغال كرده بوديم و چون خلاف قانون بود جريمه شديم. ما هم جريمه را به جان خريديم، ولي الان شهرداري در ميدان هلال احمر رسالت در حال احداث ساختمان مي باشد. شايد باور نكنيد اما كل خيابان را مسدود كرده است. آيا شما باشيد ناراحت نمي شويد وقتي مسئولين شهرداري قانوني را كه خودشان وضع كرده اند رعايت نمي كنند. بدانند كه تأثير منفي روي جامعه و مردم مي گذارد.
فراهاني
¤ از ايران خودرو يك دستگاه تاكسي پژو جي ال ايكس در تاريخ 29/10/90 تحويل گرفتم. در طول اين ماه كه سه بار بارندگي داشته ايم هر سه بار آب وارد تاكسي ام شده و طي اين يك ماه با هزينه اي كه براي خريد آن پرداخت كرده ام (000/300/14 تومان) و اقساط هر ماهه آن، دائم پي گير رفع عيبهاي 70 موردي آن برآمده ام كه با سروصدا و فريادم حاضر شدند تنها 8 عيب آن را برطرف نمايند. در تعجبم كه چطور مسئولين نظارت و كنترل كيفيت خود از خودروهاي خارجي استفاده مي كنند و مورد تشويق مسئولين بالاتر قرار مي گيرند و قشر مستضعف را بيچاره و درمانده مي كنند و صداي اين قشر هم به جايي نمي رسد. از كيهان درخواست مي شود چند روز يك خبرنگار را به همراه من بفرستد تا از هزار خطوط تاكسي تهران گزارشهاي مصور تهيه كند و صداي رانندگان تاكسي را كه واقعيت هاي زندگي اين قشر است را در روزنامه منعكس كند شايد برخي از خواب غفلت بيدار شوند و نسبت به رفع عيوب بي شمار خودرو هاي تاكسي اقدام نمايند.
عمراني
¤ از ناجا و مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود تمهيداتي براي بازنشسته كردن افراد بازخريدي 14سال فراهم نمايند.
4812:0919
¤ پيامبر اكرم(ص) فرمودند: مكارم اخلاق عبارت است از:
1- عفو كردن كسي كه به تو ستم كرده
2- پيوند با كسي كه از تو بريده
3- بخشش به كسي كه تو را محروم كرده
4- حق گويي گرچه به ضرر خودت باشد.
ترابي نژاد خرم آباد
¤ امام صادق(ع) مي فرمايد: انس در سه چيز است: 1-زن سازگار 2-فرزند نيكوكار 3-دوست يكرنگ. (تحف-العقول ص318)
8769:0919
¤ از پليس راهور درخواست مي شود با مطالعه كارشناسانه قانون جديد راهنمايي و رانندگي نسبت به ارايه اصلاحيه اي به مجلس براي الحاق به آن اقدام نمايد، چرا كه به نظر مي رسد برخي معايب از جمله ايجاد زمينه سوءاستفاده برخي مأمورين و عدم كار كارشناسي در آن مشهود است و همين امر ناراحتي خيلي از رانندگان را فراهم نموده است.
5499:0914
¤ در دهه سوم بهمن روزنامه وابسته به دولت به نقل از رياست محترم جمهور نوشت كه معوقه سال 86 و 87 بازنشستگان فرهنگي فوراً بايد پرداخت شود. از مسئولين وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود معني و مفهوم «فوري» را براي ما تشريح نمايند تا پاسخ خانواده را بدهيم.
9734:0914
¤ با استخدام نيروهاي خبره مميزي، بازرسي و... ماليات واقعي را اخذ كنيد و نظارت بيشتري بر وضعيت بيمه ها داشته باشيد.
3419:0935
¤ اصولگرايان اگر دست از منت و توهم برندارند و يك ليست مشترك ندهند با شكسته شدن آراء به خاطر وجود افراد نامشهور در ليست هاي مختلف آنان ممكن است افراد شناخته شده سياسي از جبهه مخالف رأي بياورند.
رضايي
¤ در يك روز باراني براي بدرقه فرزند سربازمان خودرو خود را حدود 10دقيقه در پارك شهيد زارع ساري پارك نموديم كه مبلغ هزار تومان از ما اخذ نمودند پاركي كه از امكانات ضعيفي هم برخوردار است.
يك هموطن
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود نسبت به بهسازي برخي تابلوهاي سطح شهر كه 2سال و نيم پيش توسط برخي فتنه گران سبز اموي مخدوش شده اند اقدام نمايد.
خادمي
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود فكري به حال تصادفات صوري نمايند. برخي از اين طريق امرار معاش مي كنند.
3419:0935
¤ تا ابد اين نكته را انشاء كنيد
پاي اين طومار را امضاء كنيد
هر كجا مانديد در كل امور
رو به سوي حضرت زهراء كنيد
8769:0919
¤ كارشناسان وزارت كشاورزي به جاي اينكه در كار كارشناسي خويش مشغول به كار شوند، در اين وزارتخانه به نشستن پشت ميز عادت كرده اند. با اين وضع طبيعي است كه راندمان توليد كشاورزي پايين مي آيد و كشاورزي آسيب مي بينيد.
2784:0917
¤ محله بهار دوم و كوچه هاي اطراف واقع در ناحيه4 شهرداري منطقه20 مدت 6ماه قبل توسط شركت آب و فاضلاب حفاري و بدون آسفالت رها شده است. در حال حاضر ساكنين در تردد روزانه خويش با مشكلات عديده مواجه هستند. چرا رسيدگي نمي شود؟
3571:0912
¤ خطاب به كساني كه از امضاء نشدن حكم رياست جديد دانشگاه آزاد توسط آقاي هاشمي رفسنجاني ناراحت شده اند عرض مي كنم 30سال براي تغيير مديريت اين دانشگاه صبر كرديم چند مدت ديگر صبر مي كنيم تا آقايان دست از لج بازي بردارند و موضوع با خير و سلامتي فيصله پيدا كند.
4872:0913
¤ شعبه... بانك سپه براي صدور فيش آگهي بستانكار از فيش هاي چاپ سال 1367 با كاغذ كاهي فرسوده و غيرقابل نگهداري استفاده مي كند و به اعتراض مشتريان توجهي ندارد. اين در حالي است كه پول كلاني از مردم در حساب هاي قرض الحسنه اين بانك خوابيده و سودي به آن تعلق نمي گيرد.
7316:0916
¤ در راهپيمايي روز 22بهمن امسال وقتي شعار ماشاءالله حزب الله به گوشم خورد بي اختيار به ياد پدر شهيدان مرحوم حاج بخشي افتادم. در ورود به سي و سومين سال انقلاب اسلامي تمام شهدا و والدين سفر كرده شهيدان را ياد مي كنيم و براي شادي روحشان صلوات مي فرستيم.
8847:0919
¤ عدم امضاء حكم رياست جديد دانشگاه آزاد از سوي آقاي هاشمي رفسنجاني باعث فاصله گيري بيشتر مردم از ايشان مي شود. عقل حكم مي كند كه از لج بازي دوري بكنيم.
1713:0915
¤ حق الزحمه يك روز كار تمام وقت بنده حق ويزيت دو دقيقه اي يك پزشك شده است. مسئولين امر يا دستمزد ما كارگران را بالا ببرند يا مبلغ ويزيت پزشكان را تعديل كنند.
8968:0913
¤ دو سال و نيم قبل در شركت رخش خودرو ديزل براي خريد يك دستگاه كاميون ثبت نام كردم. قرار بود كاميون را 6ماهه تحويل بدهند.
نه تنها خبري از تحويل نيست بلكه پول ما را هم پس نمي دهند و خيلي راحت مي گويند به هر كجا مي توانيد شكايت كنيد دستگاه قضايي به عنوان مدعي العموم جلوي اين ظلم ها و اجحاف به مردم را بگيرد.
4670:0913
¤ در 25بهمن امسال علي رغم تمام فراخواني شبكه هاي ماهواره اي براي راهپيمايي اعتراض آميز منافقين خلق با عرضه تر از جنبش سبز عمل كردند چون موفق شدند در چند توالت عمومي شعار درود بر كجروي بنويسند.
1719:0910
¤ براساس طرح برخي نمايندگان مبني بر حذف يارانه نقدي و صرف آن در قالب بيمه درماني، مسكن، شغل، توليد و تحصيل خانوارهاي نيازمند و... بايد گفت طي يكصد سال كه از كشف نفت مي گذرد در مرحله اول كه خوراك انگليسي ها شد در مرحله بعدي خوراك دولتمردان، و كلاً انگليسي ها و آمريكايي ها به صورت مشترك و در مرحله سوم كه انقلاب شد بخشي از آن هزينه جنگ تحميلي و بخشي نيز در عمران و آباداني كشور صرف شد.
مدت كوتاهي است كه مردم كشورمان به طور مستقيم از آن بهره مند مي شوند كه عده اي زالو صفت و مفت خور بر نمي تابند و مي خواهند آن را حذف كنند و به كانال هايي تزريق شود كه توان بلعيدن آن را دارند. بنابراين بايد هوشيار بود.
بيگ زاده
¤ از مطالبتان در مورد دانشكده راه آهن دانشگاه علم و صنعت تشكر مي كنم اي كاش در جهت تأييد بيشترمطالب سري هم به بچه هاي دانشكده مي زديد تا درد دلهاي بيشتري را بشنويد كه همه گواه بر صدق مقاله كيهان است.
مذهبيون
¤ در خيابان آيت الله كاشاني مجتمع مسكوني بهاران، ماشيني با يك فرد معلول برخورد كرد و جان عابر پياده را گرفت. اين پنجمين قرباني است كه در اين محل اتفاق مي افتد و دليل آن هم اين است كه از زماني كه پل شهيد باكري ساخته شد اداره برق چراغهاي جنوب اين خيابان را جمع كرد و منطقه كاملاً تاريك است. مسئولان لطفاً به اين مسئله رسيدگي كنند.
فراهاني
¤از ناحيه 4 شهرداري منطقه 14 درخواست مي شود نسبت به تعريض انتهاي خيابان شهيد گيلكي جنوي منشعب از خيابان آيت ا سعيدي كه به خاطر 4 ملك تعريض نگرديده و باعث ترافيك سنگين در اوج ساعات ترافيك مي شود اقدام نمايد.
شفيعي و جمعي از اهالي محل
¤ما ساكنان محله فرديس-فلكه دهم خيابان 14 كوچه شهيد قربانلو، 24 دستگاه از اقدام شركت ارتباطات تامين شمس نوين درخصوص عمليات نصب دكل مخابراتي در محل مسكوني به ستوه آمده ايم و با توجه به خطراتي كه سلامت اهالي محل را تهديد مي كند از مسئولين امر درخواست جابه جايي و انتقال دكل مربوط را داريم.
جمعي از اهالي محل فرديس

 



بتمرگ (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلابي شرايط اپوزيسيون فراري را در آمريكا و كشورهاي اروپايي بسيار وخيم و خجالت آور دانسته است.
گفتم: چرا؟! چطور مگه؟!
گفت: نوشته است «در ايران كه بوديم هرچه مي خواستيم مي گفتيم و مي نوشتيم و اعتراض هم مي كرديم كه آزادي نيست اما، اينجا، فقط حق داريم عليه ايران بنويسيم و حرف بزنيم.»
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: مي نويسد؛ اينجا اگر يك كلمه به شرايط خود اعتراض كنيم و يا چيزي عليه آمريكا يا كشور اروپايي كه در آن پناهنده شده ايم بنويسيم و بگوييم تهديد به ديپورت (اخراج) مي شويم.
گفتم: از نوكر يكي از خانها پرسيدند اسمت چيست؟! گفت؛ يادم نيست! با تعجب پرسيدند؛ چرا؟! مگر مي شود كه آدم اسم خودش را فراموش كند؟! پس اربابت تو را چي صدا مي كند؟ گفت؛ «بتمرگ»، «خفه شو»، «زر نزن»! و البته بعضي وقت ها هم مرا مرتيكه احمق صدا مي زند!

 



به دنبال اوج گيري بحران بنزين
اوباما بالاخره اعتراف كرد هزينه تحريم ايران را مردم آمريكا مي پردازند

سرويس سياسي-
به دنبال افزايش بي سابقه بهاي نفت در فرانسه، انگليس و آمريكا كه منابع رسانه اي غربي اذعان دارند علت آن قطع صدور نفت ايران به لندن و پاريس است؛ باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز به حرف آمد و اعتراف كرد كه مردم كشورش از اين افزايش بهاي نفت كه متاثر از اقدامات ايران بوده آسيب مي بينند.
اوباما در سخنراني خود درباره موضوع انرژي در آمريكا با نگراني از افزايش قيمت بنزين در اين كشور گفت: اين مسئله تاثيرگرفته از اقدامات ايران است.
به گزارش واحد مركزي خبر، وي افزود: وقتي كه قيمت بنزين افزايش مي يابد همه آسيب مي بينند، همه كساني كه خودرو دارند يا فعاليت تجاري دارند از افزايش قيمت بنزين آسيب مي بينند.
اوباما تصريح كرد: من هر شب 10 نامه را از ميان 40 هزار نامه اي كه به دستم مي رسد مي خوانم. دست كم در 2 تا از اين نامه ها مردم اظهار نگراني مي كنند كه اگر قيمت بنزين همچنان افزايش يابد ممكن است آنها شغل خود را از دست بدهند.
رئيس جمهور آمريكا گفت: ما همچنان به دنبال توليد انرژي در داخل آمريكا هستيم اما نكته اين است كه اين توليد كافي نيست.
ميزان نفتي كه در داخل كشور استخراج مي كنيم قيمت بنزين را تعيين نمي كند. بازار نفت، جهاني است. نفت در بازارهاي جهاني داد و ستد مي شود.
در همين حال، شبكه تلويزيوني العربيه گزارش داد: تهديدات غرب عليه ايران باعث افزايش بهاي بنزين در آمريكا شد. به گزارش اين شبكه، از فصل پاييز گذشته تاكنون بهاي نفت در آمريكا سي و پنج درصد افزايش يافت. اين مساله، كندي بهبود وضع اقتصادي در آمريكا را تهديد كرده و همچنين منبع نگراني براي كارزار انتخاباتي باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور است. منا شقاقي خبرنگار اين شبكه در واشنگتن در گزارشي در اين زمينه افزود: كاهش نرخ بيكاري و افزايش نرخ توليد باعث محبوبيت اوباما به سطح چهل و پنج درصد شده بود. محبوبيت اوباما در فصل پاييز گذشته سي و هشت درصد بود. ولي افزايش بهاي بنزين كه به پنج دلار در هر گالن در ايالت كاليفرنيا در هفته جاري رسيد، دولت اوباما را تهديد كرده است.
العالم نيز در گزارشي خاطرنشان كرد كه اقدام اروپا در تحريم واردات نفت به سود ايران تمام شد.
بلومبرگ هم اعلام كرد افزايش ناگهاني بهاي نفت به علت تصميم ايران براي توقف صادرات نفت به انگليس و فرانسه است كه ممكن است به زودي درباره كشورهاي ديگر هم اجرا شود.
خاطرنشان مي شود از هفته گذشته و در پي قطع صدور نفت كشورمان به 2 كشور اروپايي فرانسه و انگليس، منابع غربي اذعان دارند اين اتفاق افزايش بي سابقه قيمت نفت خام را در پي داشته است.
 



گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و مدودوف درباره سوريه

روساي جمهور ايران و روسيه در تماسي تلفني آخرين تحولات منطقه، بخصوص اوضاع سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
محمود احمدي نژاد و ديميتري مدودوف در مكالمه تلفني، تحركات بيگانگان براي ايجاد درگيري داخلي در سوريه و تجزيه اين كشور را اشتباه و برخلاف صلح و امنيت منطقه دانسته و راهكار بهبود اوضاع سوريه را ايجاد اصلاحات با تفاهم و آرامش بدون دخالت بيگانگان دانستند.
روساي جمهور دو كشور با تاكيد بر اينكه اصلاحات در سوريه بايد به دست سوري ها و فارغ از دخالت بيگانگان انجام شود بر تلاش گسترده تر ايران و روسيه براي جلوگيري از دخالت برخي كشورهاي فرامنطقه اي و همپيمانان منطقه اي آنها براي ايجاد جنگ داخلي و تجزيه سوريه تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد در اين گفتگوي تلفني با اشاره به اهميت تحولات منطقه اي، تمركز همكاري هاي نزديك تهران - مسكو را به منظور حل وفصل اين تحولات به نفع صلح و آرامش مورد تاكيد قرار داد و گفت: ايران و روسيه با توجه به برخورداري از مواضع و ديدگاه مشترك، بايد تحركات گسترده تري براي كمك به برقراري صلح در منطقه و جلوگيري از دخالت بيگانگان انجام دهند.
ديميتري مدودوف نيز در اين تماس تلفني با تاكيد بر اينكه تحولات سوريه بايد توسط سوري ها و با حفظ احترام به حاكميت ملي سوريه سامان يابد، تصريح كرد؛ برخي قدرت هاي فرامنطقه اي و كشورهاي هم پيمان آنها در خليج فارس به دنبال تجزيه سوريه هستند و اين موضوع، خطري براي امنيت منطقه است و در اين زمينه ايران و روسيه مي توانند با همكاري هاي نزديك خود گام هاي موثري در حل وفصل مسالمت آميز اوضاع سوريه بردارند.
رئيس جمهور روسيه همچنين بر لزوم هماهنگي مواضع تهران - مسكو درباره تحولات منطقه و به ويژه سوريه تاكيد كرد.

 



آيت الله هاشمي شاهرودي:
 ايجاد تفرقه بين مسلمانان براي جبران شكست نظام سلطه در بيداري اسلامي است

عضو فقهاي شوراي نگهبان ايجاد تفرقه بين مسلمانان را راهي براي جبران شكست نظام سلطه در بيداري اسلامي دانست.
آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي طي سخناني در پايان درس خارج فقه و اصول با اشاره به روايتي از نبي مكرم اسلام(ص)، بر ضرورت حفظ وحدت ميان همه مذاهب اسلامي تأكيد كرد و توجه روحانيت و حوزه ها را به تهاجم تازه اي كه عليه نظام جمهوري اسلامي و تشيع در حال شكل گيري است، خواستار شد.
وي با اشاره به برخي جريان هاي جديد ضد شيعي در بعضي از كشورهاي اسلامي و همچنين مواضع غيراصولي و سلفي مآبانه افرادي معدود، تصريح كرد: نظام سلطه براي جبران شكست سخت خود در بيداري اسلامي، در تلاش براي حذف مذهب تشيع و تخريب نظام اسلامي با ايجاد تفرقه و دشمني ميان شيعه و سني و استفاده از سلفي گري براي دامن زدن به اين اختلافات است.
رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه در ادامه با اشاره به نقش حوزه هاي علميه در روشنگري و بيداري امت اسلامي، طلاب، روحانيون و حوزه هاي علميه را به دقت در اتخاذ مواضع و بيان مطالب توصيه كرد و يادآور شد: متأسفانه بعضي از كساني كه در لباس روحانيت هستند و ابزار تبليغاتي هم در دست دارند، از راه تبليغات سوئي كه عليه برخي از مقدسات اهل سنت مي كنند به اختلافات سطحي ميان شيعه وسني دامن مي زنند و علماي وابسته به نظام سلطه در ساير كشورهاي اسلامي نيز اين را به رخ ملت هاي خود مي كشند و با آن حكم به كفر شيعه مي دهند يا حتي سعي در تحريم قانوني مذهب تشيع مي كنند يا حكم جهاد صادر مي كنند.
هاشمي شاهرودي در پايان، با تأكيد بر لزوم نصب العين قرار دادن نظريه ها و انديشه هاي بلند حضرت امام(ره) در باب اخوت و وحدت ميان مسلمانان جهان و دقت و توجه به مباني امام(ره) در اين زمينه تصريح كرد: از آن خطي كه امام(ره) ترسيم كرده است كه خط اصلي نظام است و مقام معظم رهبري نيز آن را دنبال مي كنند، نبايد تجاوز كرد و نبايد منحرف شد كه همان انحراف و فساد فقيهان و اميران است كه در حديث به آنها اشاره شده است و صلاح امت اسلامي در گرو صلاح و پارسايي امرا و فقهاي امت اسلامي در همه زمان ها و مكان هاست.

 



رئيس ستاد انتخابات كشور خبر داد
انصراف 275كانديدا در سراسر كشور از حضور در انتخابات

سيدصولت مرتضوي، رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: با توجه به اين كه از مجموعه داوطلبان تاييد صلاحيت شده، 275 نفر انصراف داده اند، هم اكنون از بين سه هزار و 444 نفري كه شوراي نگهبان اسامي شان را اعلام كرد 3300 نفر باقي مانده اند كه براي 290 كرسي مجلس در حال رقابت هستند، مي توان گفت به ازاي هر كرسي مجلس نزديك به 12 نفر رقابت مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: در اين دوره از مجموع داوطلباني كه ثبت نام كرده اند و انصراف ندادند صلاحيت حدود 97/69 درصد يعني نزديك به 70 درصد تاييد شد.
وي كه در گفت وگوي ويژه خبري صحبت مي كرد، تاكيد كرد: اگر كسي بخواهد با تبليغات اغواكننده و هزينه هاي سرسام آور تا جايي كه از مصداق تبليغات مطلوب خارج شود به كرسي مجلس دست پيدا كند در تاييد نتيجه انتخابات تاثيرگذار خواهد بود و در اين صورت هيات هاي اجرايي، هيات نظارت و هيات نظارت مركزي با وسواس بيشتري مباحث اين چنيني را رصد مي كند و در اين راستا با نگاهي به گذشته شاهد بوديم كه برخي اوقات انتخابات هم برگزار شده، اما ماحصل انتخابات در يك حوزه انتخابيه به خاطر تخلف تبليغاتي و تخلف در بحث اخذ راي، نتيجه باطل اعلام شده است.

 



عصاي آل سعود زير بغل فتنه سبز ! (خبر ويژه)

شبكه تلويزيوني العربيه به پخش آگهي تبليغاتي براي فتنه مرده 88 در ايران پرداخت.
شبكه سعودي العربيه كه از جانب حاكميت استبدادي سعودي با هدف دروغ پراكني عليه ايران و جنبش مقاومت در منطقه و همچنين ارائه سرويس رسانه اي به صهيونيست ها راه اندازي شده روز جمعه براي چندمين بار در هفته هاي گذشته مستندي تكراري با نام «تابستان سبز در ايران»! را پخش كرد.
اين مستند كه با پول سعودي و توسط عناصر درمانده اپوزيسيون در اروپا و آمريكا ساخته شده تلاش مي كند با ساختاري ضعيف و رقت بار از به فراموشي سپرده شدن رهبران منزوي و بي اعتبار فتنه سبز در ايران جلوگيري كند.
پخش چند باره اين مستند در حالي انجام شده است كه كارشناسان مي گويند اين شبكه به طور معمول برنامه هاي تكراري پخش نمي كند.
حدس زده مي شود اين اقدام سعودي قبل از هر چيز ناشي از نگراني نسبت به گسترش بيش از پيش اعتراض ها در بحرين؛ سرايت ناآرامي ها به خاك عربستان و همچنين از دست رفتن كامل جاي پاي آل سعود در يمن باشد.
علاوه بر اين، اطلاعات موجود نشان مي دهد عربستان سعودي اخيرا در تمام پروژه هاي ضد امنيتي آمريكا و صهيونيست ها عليه ايران دخيل بوده است.
آخرين نمونه افشا شده از اين قبيل حضور دو تن از عناصر رسواي فتنه سبز در عربستان و دريافت پول از سعودي وهمچنين اعطاي كمك مالي به محمد خاتمي بوده است.
گفتني است مقام هاي اطلاعاتي ايران اسناد مراوده عربستان با برخي تروريست هاي ضد ايراني را در سفر اخير وزير اطلاعات به اين كشور به مقام هاي سعودي ارائه كرده اند.

 



درگيري نظامي با ايران در حكم زلزله عليه منافع غرب است (خبر ويژه)

سفير سابق آمريكا در ناتو گفت: درگيري نظامي با ايران، در حكم زلزله عليه منافع غرب است.
رابرت هانتر با زير سؤال بردن ادعاهاي فريبكارانه آمريكا طي مقاطع مختلف در زمينه مذاكره با ايران مي گويد: مي دانم كه تاكنون ما آماده ورود به مذاكرات جدي با ايران نبوده ايم. ناتواني براي اين امر نيز باعث شده تا اين فرصت ايجاد نشود كه ايران بار ديگر در افغانستان به ما كمك كند، كمكي كه يك بار در سال 2001 [دولت اصلاحات] انجام داد. اين سياستي است كه تحت فشار اسرائيل، در حكومت آمريكا در قبال ايران درپيش گرفته شده است.
هانتر در دولت كلينتون، سفير آمريكا در ناتو بوده و اكنون مدير مركز مطالعات ترانس آتلانتيك است. وي به بي بي سي مي گويد: اقدام نظامي عليه ايران آن گونه كه اسرائيل ادعا مي كند، منطقه را تبديل به جهنم مي كند و بدترين وضع را پيش مي آورد. غرب دنبال جنگ نيست چون جنگ عليه ايران براي منافع غرب در حكم يك زلزله خواهد بود.
وي درباره اظهارات وزير خارجه انگليس مبني بر راه افتادن جنگ سرد به خاطر تجهيز ايران به سلاح هسته اي مي گويد: من تعجب مي كنم كه هيگ چرا اين حرف را زده. اين حرف ها نامناسب و يك مبالغه تمام عيار است. اول بايد پرسيد آيا ايراني ها به دنبال كسب توانمندي هسته اي هستند يا دنبال ساخت سلاح هسته اي كه امر متفاوتي است!
هانتر همچنين گفت: ما در غرب براي ورود به مذاكرات جدي با ايران تمايل نداشته ايم و فكر مي كنم همين عامل در كنار تحريم ها، يك نيروي موثر در راندن ايران به مسيري بود كه اكنون دارد طي مي كند.
در همين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص گزارش داد: مقامات اسرائيل از هشدارهاي اخير مقامات آمريكايي به تل آويو درباره اقدام تكروانه ابراز نارضايتي و نگراني كرده اند.
هاآرتص از قول يك مقام صهيونيست نوشت: ما به تام دانيلون مشاور امنيتي كاخ سفيد توضيح داديم كه اظهارات و اطلاعات شما فقط به ايرانيان خدمت مي كند.
روزنامه فايننشال تايمز نيز در گزارشي تاكيد كرد: ايران به سادگي مي تواند از آمريكا در صورت هرگونه درگيري انتقام بگيرد.
اين روزنامه مي نويسد: امكانات دريايي ايران مي تواند هرگونه حمله نظامي به ايران را با چالش جدي مواجه كند، همه كشورهاي اصلي توليدكننده نفت در سواحل خليج فارس واقع شده اند در حالي كه كنترل شريان اصلي عبور نفت دنيا در دست ايران است. از سويي روند سياست هاي جاري در بهار عربي در صورتي كه به دقت پيش رود اجازه نخواهد داد كه حمله اي به ايران صورت بگيرد. نبايد فراموش كرد، در صورتي كه ائتلاف آمريكا و اسرائيل بخواهند به يك كشور مسلمان حمله كنند، مسلمانان يكپارچه در دفاع از آن كشور به صف خواهند شد.

 



خشونت عليه مسلمانان و دردسرهاي جديد آمريكا (خبر ويژه)

يك مقام امنيتي سابق آمريكا اذعان كرد نيروهاي پليس آمريكا برضد مسلمانان شستشوي مغزي مي شوند.
مشاور سابق وزارت امنيت داخلي آمريكا به شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت: «اسناد جديدي درباره رويه عملياتي پليس نيويورك درخصوص مسلمانان نيويورك فاش شده است كه نشان مي دهد پليس نيويورك مسلمان ها را بدون اينكه هيچ جرمي مرتكب شده باشند تحت فشار قرار مي دهد.»
سحر عزيز در ادامه افزود: «مطالب فاش شده گوياي آن است كه در دوره هاي آموزشي، براي اعضاي پليس نيويورك فيلم هايي به نمايش گذاشته مي شود كه در آن همه مسلمانان مستعد اقدامات خشونت آميز معرفي مي شوند و گفته مي شود همه مسلمانان افرادي با نگرش هاي افراطي هستند. اين فيلم ها براي شست و شوي مغزي نيروهاي دستگاه هاي انتظامي آمريكا است.» وي در پايان تاكيد كرده است كه جاسوسي پليس آمريكا از مساجد شيعيان به صورت مشخص، روندي گسترده دارد.
لازم به ذكر است اين اسناد جديد در حالي منتشر شده است كه مردم آمريكا تصميم گرفته اند هم گام با مسلمانان اين كشور و در آستانه انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر، دور جديدي از اعتراضات خود را عليه نظام سرمايه داري آمريكا آغاز كنند.

 



نيكلاس برنز: همين مانده بود كه هند هم به صورت آمريكا سيلي بزند (خبر ويژه)

«نپيوستن هند به تحريم ايران، سيلي بر صورت آمريكا بود.»
اين تحليل را نيكلاس برنز معاون سابق وزارت خارجه آمريكا مورد تاكيد قرار داد. وي در نشريه «ديپلمات» نوشت: تصميم دولت هند براي نپيوستن به تحريم ها عليه ايران نه تنها يك سيلي بر صورت آمريكاست، بلكه نقش و جايگاه هند به عنوان يك كشور موثر در پيشبرد سياست هاي جهاني و منطقه اي را زير سؤال مي برد.
نيكلاس برنز مي افزايد: بيانيه نادرست دولت هند كه اعلام كرده است به خريد نفت از ايران ادامه خواهد داد، به اقدامات آمريكا براي منزوي كردن حكومت ايران به خطر بحران هسته اي ضربه بزرگي خواهد زد.
به گزارش راديو فردا معاون سابق وزارت خارجه آمريكا، هم در مذاكرات كشورهاي 1+5 با ايران و هم در مذاكرات مربوط به توافق هسته اي راهبردي بين هند و آمريكا نقش كليدي داشت. وي هم اكنون از اساتيد ارشد دانشكده علوم سياسي و ديپلماسي كندي در دانشگاه هاروارد است.
برنز در تحليل خود تاكيد مي كند: تصميم دولت هند براي ادامه معاملات نفتي با ايران براي همه كساني كه طرفدار مناسبات نزديك تر بين هند و آمريكا بوده اند يك رويداد نااميدكننده است. در عين حال به تلاش هاي سه رئيس جمهور اخير آمريكا كه خواستار بناي مناسبات نزديك تري با هند بوده اند ضربه بزرگي خواهد زد.
نيكلاس برنز در پاسخ به استدلال دولت هند كه اعلام كرده بود يافتن منبع ديگري به جاي ايران براي تامين 12درصد از نفت خام مورد نياز خود كار ناممكني است، مي نويسد: «دولت هند سالها فرصت داشت تا به دنبال منابع ديگري براي انرژي مورد نياز خود باشد.»
معاون سابق وزارت خارجه آمريكا با عصبانيت نوشت: نكته مهم ديگر در مورد تصميم اخير دولت هند اين است كه برخلاف تمام صحبت هايي كه در سال هاي اخير در مورد افزايش قدرت و نقش هند در تحولات بين المللي مطرح شده، دولت اين كشور نمي تواند مثل يك قدرت بزرگ و موثر عمل كند. هند در اكثر موارد روي مسائل مربوط به خود و منطقه تمركز دارد و به موضوعات بين المللي توجه كافي نشان نمي دهد. اين مورد به خوبي نشان مي دهد كه هند در برخورد با معضلات و بحران هاي دشوار بين المللي تا چه حد ناتوان است(!)
از سوي ديگر روزنامه انگليسي تلگراف در گزارشي نوشت: چين و تركيه به ايران در دور زدن تحريم ها كمك مي كنند.
به نوشته اين روزنامه، چين و تركيه امكاناتي در اختيار ايران گذاشته اند كه جمهوري اسلامي بدون دخالت مستقيم، كالاهاي مورد نياز خود را از طريق بانك ها و موسسات مالي اين كشورها خريداري كرده و به ايران مي فرستند.
روزنامه ديلي تلگراف به نقل از مقامات اطلاعاتي غربي مي نويسد؛ چين نقش مهمي در كمك به ايران براي دور زدن تحريم ها بازي مي كند.
به نوشته ديلي تلگراف، مقامات امنيتي غربي در تركيه هم چندين موسسه مالي را كه براي دور زدن تحريم ها به ايران كمك مي كنند، شناسايي كرده اند. تركيه كه تلاش مي كند مناسبات ديپلماتيك نسبتا خوب خود را با ايران حفظ كند به دليل داشتن روابط تجاري گسترده با اروپا مي تواند در اين زمينه براي تهران مفيد باشد.
با اين اوصاف، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست از عقب نشيني احتمالي غرب در مقابل ايران خبر داد و نوشت: گروه 1+5 در حال تدوين پيشنهادي است تا براساس آن تحريم ها عليه ايران در ازاي تعليق غني سازي 20درصدي لغو شود.
واشنگتن پست نوشت: اكنون 1+5 در حال مذاكره درباره نسخه اي اصلاح شده است. ظاهرا اين پيشنهاد در صورتي كه ايران فقط غني سازي در سطح بالاي خود را تعليق و از مواد با غناي 20درصد خود صرف نظر كند، برخي تحريم ها عليه اين كشور لغو مي شود.
اين روزنامه افزود: چنين معامله اي عقب نشيني از قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل خواهد بود كه مستلزم متوقف شدن كليه فعاليت هاي غني سازي اورانيوم توسط ايران است و فشار بر مقامات اين كشور را در زماني اشتباه كاهش خواهد داد.

 



آدمكشي هيچ! چرا از چراغ قرمز رد شدي؟! (خبر ويژه)

ماجراي افشا مفاد جلسه محرمانه شوراي راه سبز اميد با گروهك ضد انقلاب فدائيان خلق هر روز ابعاد تازه تري به خود مي گيرد.
در اولين واكنش مزروعي با دستپاچگي به تكذيب تناقض آميز خبر اقدام كرد.
وي كه نمي توانست نشست خود با گروهك فدائيان خلق را انكار كند گفت تاكنون با اميرارجمند و واحدي نشستي نداشته است اين در حالي است كه در خبر جلسه محرمانه شوراي راه سبز اميد با گروهك ضد انقلاب فدائيان آمده بود اميرارجمند، واحدي و مزروعي هركدام به صورت جداگانه با فدائيان خلق نشست داشته اند.
اين ماجرا با نوشت «مهدي اصلاني» در سايت ضدانقلابي گويا نيوز نيز ابعاد تازه تري يافت.
«اصلاني» كه در جواني از فعالان گروهك منافقين بوده است و هم اكنون در پوشش سازمان هاي به اصطلاح حقوق بشري در كشورهاي غربي عليه ايران گدايي مي كند به بهانه حضور «مزروعي» در مراسم سياهكل گروهك ضد انقلاب فدائيان خلق، مقاله تند و تيزي خطاب به رهبران اين گروهك نوشته و از آنان در اين خصوص توضيح خواسته است .وي با ذكر دقيق سوابق مهمان ويژه(مزروعي) مراسم سياهكل گروهك فدائيان خلق نوشته: « به چه بهايي در مراسم سياهكل پيراهن » صفايي فراهاني «را بر تن» رجبعلي مزروعي پروو كرديد؟ به چه قيمت اين پيراهن را تن خور مهمان و متحد سياسيتان نموديد؟ چرا حرمت مي شكنيد و قامت قدرت ستيزان را هم قد قدرت پذيري سياسيتان پايين مي آوريد؟ اين ها كه دستشان تا مرفق به خون فدايي و مجاهد آغشته است. به همه چيز چوب حراج زديد. ديگر سياهكل را در راه ائتلاف سياسيتان سر نبريد. رجبعلي مزروعي را با سياهكل چه كار؟»
اين گزارش حاكي است انتشار اين يادداشت در سايت صهيونيستي بالاترين نيز با واكنش جالب كاربران اين سايت مواجه شد: از سويي برخي كاربران كامنت گذاشته اند كه متاسفند بر آرمان هاي اصلاحات و خاتمي كه در انتهاي راه به همنشيني گروهك هاي تروريستي رسيده اند و در سوي ديگر گروهك خطاب قرار دادن فدائيان خلق با فحش و بدو بي راه اعضاي اين گروهك مواجه شده است.
گفتني است مزروعي رابط تعريف شده سران فتنه با دفتر اتحاديه اروپا در بروكسل است و ارتباط گسترده اي با گروه هاي ضد انقلاب از جمله منافقين، فدائيان و سلطنت طلب ها دارد. از اين روي به نظر مي رسد افشاي رابطه وي با فدائيان- كه چيز تازه و عجيبي نيست- نوعي رد گم كردن است و اين سناريو با هدف كاستن از جنايات مزروعي و تنزل آن از وطن فروشي به سطح ارتباط با فدائيان، ساخته شده است. نظير آن كه به آدمكش فقط گفته شود چرا از چراغ قرمز رد شدي؟!

 



نشريه اسرائيلي: خودمان را حفظ كنيم جنگ با ايران پيشكش! (خبر ويژه)

اسرائيلي ها درمقابل حملات احتمالي عليه اين رژيم آمادگي دفاعي لازم را ندارند.
نشريه فرانسوي لوپوئن نوشت: بنابر اعلام ارتش اسرائيل دست كم دويست هزار فروند موشك از جمله موشك هاي ايران، حزب الله و موشك هاي حماس در غزه اسرائيل را تهديد مي كنند. با وجود اين تهديدات هيچ اقدامي براي تجهيز مردم صورت نگرفته است.
لوپوئن ادامه داد: 40 درصد اسرائيلي ها هيچگونه امكانات حفاظتي ندارند و كارخانه ساخت ماسك هاي ضد گاز به علت فقدان بودجه در آستانه تعطيلي قرار گرفته است. قرار است كاركنان اين كارخانه ماه آينده اخراج شوند.
به نوشته اين هفته نامه فرانسوي، 170هزار اسرائيلي از داشتن سرپناه محروم هستند.
بر اساس نظرسنجي نشريه جروزالم پست، فقط 40 درصد اسرائيلي ها از برنامه هسته اي ايران و مناقشه با فلسطينيان ابراز نگراني كرده اند. در حالي كه 60 درصد اسرائيلي ها از مسائل داخلي -اقتصادي، كاهش سطح آموزش و گرانتر شدن زندگي نگران هستند. بيشتر اسرائيلي ها به جنگ فكر نمي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14