(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 اسفند 1390- شماره 20152

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سپاه از نخبگان فرهنگي و دفاعي خود تجليل كرد
آيت الله خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
مردم مجلس را به عنوان يك امانت به امانتدار شايسته مي سپارند
آيت الله استادي: مردم به نامزدهاي متدين اصلح راي بدهند
دبير كانون هابيليان: احمد شهيد اذعان كرد ايران قرباني تروريسم است
خزاعي در نامه اي به شوراي امنيت: اسرائيل به تاكتيك «عمليات پرچم دروغين» عليه ايران متوسل شده است
پيكر جانباز شهيد «ابراهيم مهران راد» در بهشت زهرا آرام گرفت
شين هوا: مدركي درباره دست داشتن ايران در انفجارهاي بانكوك وجود ندارد
جانشين سازمان صنايع هوايي: موتورهاي توربوفن در ايران طراحي و ساخته مي شود
مشاور نوري المالكي: مشكل مرزي ايران و عراق تا اواخر سال جاري ميلادي حل مي شود
معاون مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي: وحدت شيعه و سني الگوي ساير ملت ها خواهد شد
درخواست استاندار بصره ايراني ها براي ساخت مسكن در بصره مشاركت كنند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: سال آينده يك و نيم ميليون بسيجي در طرح هاي جهادي شركت مي كنند
خاخام يهودي: تفكرات ضدصهيونيستي رئيس جمهور ايران ستودني است
انجام 128 پروژه بازسازي در عتبات عاليات
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
درخشش علمي ايران اسلامي نتيجه جهاد علمي دانشگاهيان و جوانان است
دستيابي ايران به فناوري ساخت هواپيماي اف 5
سرتيپ علي فضلي: امنيت ، استقلال و سرفرازي ايران اسلامي مديون شهيدان است
اخبار ادبي و هنري



در مراسمي با حضور حجت الاسلام سعيدي و دكتر ولايتي
سپاه از نخبگان فرهنگي و دفاعي خود تجليل كرد

سپاه پاسداران در همايشي از نخبگان فرهنگي و دفاعي خود تجليل كرد.
بنابر گزارش دريافتي كيهان، پنج شنبه گذشته نمايندگي ولي فقيه در سپاه در مراسمي با حضور دكتر علي اكبر ولايتي از حسين شريعتمداري، دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني، و خانواده هاي شهيدان باقري افشردي و تهراني مقدم تجليل كرد.
تجليل از حسين شريعتمداري در اين مراسم به دليل خدمات فرهنگي وي در حوزه جنگ نرم، تجليل از دكتر منصوري لاريجاني به دليل تلاش در حوزه هاي معرفتي و تجليل از شهيدان تهراني مقدم و باقري افشردي به دليل خدمات شايسته در حوزه هاي نظامي انجام شد.
در اين همايش مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي به تبيين آخرين وضعيت بيداري اسلامي در منطقه پرداخت.
در اين همايش دكتر علي اكبر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي و مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در سخناني گفت: براي بيداري اسلامي مي توان دو كلمه مترادف دانست. يكي بازگشت به اسلام و ديگري احياي ارزش هاي اسلامي است.
ولايتي با اشاره به تحولات منطقه و بيداري اسلامي گفت: اين ها از تونس شروع شد و جرقه اي در آنجا زده شد و بعد به مصر و ديگر كشورها سرايت كرد و از طرفي آنهايي كه منافع شان به خطر افتاده بود اعم از اسرائيلي ها، غربي ها، آمريكايي ها و اعراب مرتجع شروع به مقابله با اين حركت كردند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اوضاع سوريه، گفت: آمريكايي ها به دنبال اين هستند با كمك اعراب مرتجع بيداري اسلامي را منحرف كنند و اقداماتشان در سوريه خلاف عقيده كساني است كه براي احياي اسلام قيام كرده اند و اين امر كه حكومت سوريه ساقط شود محقق نخواهد شد زيرا مسلمانان با دشمنان اسلام همراه نمي شوند تا خط مقدم مقابله با رژيم صهيونيستي از بين برود.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد: امروز مرتجعين عرب كه از آمريكايي ها التماس مي كردند حسني مبارك در مصر بماند و ديكتاتور تونس را مخفي مي كردند و از كشتار مردم يمن حمايت مي كردند، حال آمده اند طرفدار مردم سوريه شده اند و فلان حكومت كه ادعاي اسلاميت دارد، عضو ناتو شده است.
ولايتي ادامه داد: البته در سوريه اشكالاتي در دولت و نحوه حكومت است كه هم دولتش قبول دارد و هم ما و خودشان هم به دنبال اصلاحات هستند. اما بعد ديگر اين است كه اين تنها دولتي است كه از جنگ 1967 تاكنون به عنوان خط مقدم مقابله با اسرائيل ايستاده است و تنها كشوري است كه زير بار قرارداد كمپ ديويد نرفته است.
وي در خصوص علل اقدام غرب در اوضاع سوريه، اظهار داشت: انتقام گرفتن از بيداري اسلامي، حراست از اسرائيل، نجات مرتجعيني كه قسمت اعظم نفت در اختيارشان است و تسلط بر اوضاع خاورميانه با توجه به اينكه هر اتفاقي در خاورميانه دنيا را تحت تاثير قرار مي دهد را مي توان از اين علل دانست.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود: به اين دلايل است كه آنها به حساس ترين نقطه محور مقاومت حمله كرده اند غافل از اينكه ايران، عراق و حزب الله محكم در كنار سوريه ايستاده اند و شاهديم كه روسيه و چين هم به اين سمت آمده اند و علتش اين است كه آنها هم فهميده اند كه اوضاع جهان در حال تغيير است.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در مقابل آنهايي كه عليه سوريه تلاش مي كنند، مي ايستد و از دولت سوريه حمايت مي كند ضمن اينكه به دولت سوريه بارها توصيه كرده كه اصلاحات مورد نياز را اعمال كند و آنها هم در حد معقولات عمل كرده اند.
ولايتي در پايان با بيان اينكه غربي ها به دنبال انحراف انقلاب هاي منطقه هستند، گفت: عوامل شناخته شده صهيونيست ها در منطقه و اعرابي كه حكومت كشورشان بويي از دموكراسي را نشنيده مي گويند در سوريه بايد دموكراسي برگزار شود.
حساسيت انتخابات مجلس
همچنين در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه به ايراد سخنراني پرداخت.
سعيدي با بيان اينكه افشاي چهره استكبار يكي از دلايل بيداري اسلامي است، گفت: انقلاب اسلامي باعث تقويت بعد اسلاميت در بيداري شد اما متاسفانه شاهد بوديم برخي در داخل گفتند اين كار، كار غربي هاست اما خود اين پروژه و سفارش آمريكا بود و بعد مشخص شد كه پروژه نبوده و پروسه بوده است و بعد گفتند كه بيداري اسلامي نيست و بيداري انساني است.
نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان درخصوص انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي و تاثير آن در بيداري اسلامي، گفت: قطعا دو مسئله در اين خصوص تاثيرگذار خواهد بود، يكي حضور گسترده كه به عنوان پشتوانه در بيداري اسلامي قطعا موثر خواهد بود و ديگري نتيجه انتخابات كه با توجه به اينكه مردم در انتخابات تونس به اسلام راي دادند، توقع دارند ملت ايران كه الگوي آنها هستند، نيز به كساني راي بدهند كه اصول و مباني امام، ولايت فقيه و انقلاب را دنبال مي كنند و باعث تقويت مشروعيت ديني و ولايت فقيه مي شوند.
در اين همايش سردار محمدعلي آسوري معاون فرهنگي و تبليغات نمايندگي ولي فقيه در سپاه نيز با اشاره به عرصه جنگ نرم گفت: چند لشكر فرهنگي را براي هجمه فرهنگي به استكبار و آمريكا و حضور در جنگ نرم آماده كرده ايم.

 



آيت الله خاتمي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
مردم مجلس را به عنوان يك امانت به امانتدار شايسته مي سپارند

امام جمعه موقت تهران گفت: مجلس شوراي اسلامي كه تحقيقاً در راس امور است نمادي از مردمسالاري ديني است و مردم موظفند اين امانت را به امانتدار شايسته اي بسپارند.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه ديروز تهران با اشاره به حركت اهانت آميز آمريكايي ها به ساحت مقدس قرآن كريم اظهار داشت: براساس گزارش هاي رسيده، آمريكايي ها قرآن هايي را كه از زندانيان مسلمان جمع آوري كرده بودند به آتش كشيدند. كه اين جنايتي هولناك بود و قلب تمامي مسلمانان جهان را به آتش كشيد.
وي افزود: عليرغم عذرخواهي اوباما و رئيس پايگاه آمريكايي بگرام بايد گفت كه اين عذرخواهي صوري است و دنيا بايد بداند دولت آمريكا ضد اسلام است و اين حركت نه سهوي و اشتباهي بوده بلكه كاملاً تعمدي صورت گرفته است. زيرا اينها از مسلمانان كينه دارند.
خاتمي واكنش مسلمانان افغاني را در رابطه با اين حركت و هتك حرمت قرآن كريم بسيار غيرتمندانه توصيف كرد و افزود: واكنش مسلمانان افغانستان به اين حركت بسيار غيرتمندانه و مصداق بارز غيرت و شجاعت بود.
وي اظهار داشت: غم جانكاه اينجاست كه سران كشورهاي اسلامي كه خود را خادم حرمين شريفين مي دانند و به قتل عام مسلمانان در بحرين دست مي زنند با كساني كه چنين اقدام شنيعي را انجام دادند صميمي و دوست هستند و اين اقدام آنها نيز مصداق بارز خيانت به مسلمانان است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه، اقدام شايسته نظام اسلامي را در بستن شيرهاي نفت به روي بعضي از كشورهاي مغرور اروپايي را بسيار شايسته خواند وافزود: كشورهاي اروپايي خواستار تحريم نفتي ايران به منظور ايجاد بحران در كشور بودند كه اين بحران شكننده براي خودشان شكل گرفت و اكنون شاهد هستيم كه قيمت نفت روز به روز در حال افزايش است.
وي تصريح كرد: هشدار داده بودم كه اروپا با طناب پوسيده آمريكا به چاه نرود و در اين سرماي زمستاني كه حدود 500 كشته نيز براي اروپايي ها در بر داشته است موضعي خصمانه وضع نكند و جا دارد به انسان هاي منصفي كه فرياد اعتراض عليه سرمايه داري در اروپا و غرب سر مي دهند بگوييم كه بايد بر عليه سران خود نيز اعتراض كند.
خاتمي پيرامون مسئله انتخابات نيز اظهار داشت: دشمن تمام توان خود و تمام رسانه ها و تبليغات خود را در راستاي عدم شركت مردم در انتخابات بسيج كردند اما به فضل خداوند اين دوره حضور مردم باشكوه تر از 8 دوره پيشين مجلس شوراي اسلامي خواهد بود.
وي افزود: حضور مردم پاي صندوق هاي راي هم واجب عقلي و هم واجب شرعي است، واجب عقلي زيرا تقويت نظام اسلامي و تقويت اسلام ناب محمدي در گرو شركت مردم در انتخابات است و براساس آيه 62 سوره نور و 58 سوره نساء اين امر به عنوان يك واجب شرعي مطرح مي شود.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: خداوند در آيه 62 سوره نور خطاب به مومنين مي فرمايد در امور جامع همراه با پيامبر باشند كه اين امر جامع مي تواند جهاد يا نماز جمعه باشد و من با همين ملاك ها مي گويم انتخابات كنوني ما نيز امري جامع است و مومنان در اين زمينه نبايد از ولي خود جدا شوند.
وي اظهار داشت: در آيه 62 سوره نور رسول به عنوان شخصيتي حقوقي مطرح است و در شرايط فعلي نيز ولي فقيه و نايب حضرت حجت به اين عنوان مطرح مي شود.
خاتمي در ادامه به آيه 58 سوره نسا نيز اشاره كرد و گفت: خداوند در اين آيه دستور مي دهد كه امانات را به اهلش بازگردانيد كه در اين زمينه رهبري بالاترين مسئوليت را دارد و از رهبري به عنوان امانت ياد شده است.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي كه تحقيقا در راس امور است يك نهاد و نمادي از مردم سالاري ديني است و كسي حق ندارد حضور مجلس كه همان حضور مردم در راس امور است را رد كند يا منكر شود و مردم نيز موظفند براساس اين آيه امانت را به امانتدار شايسته اي بسپارند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اين كه در نظام اسلامي مجلس توسط راي مردم تعيين مي شود، اظهار داشت: مردم بايد مجلسي بسازند كه در آن افرادي اصلح تصميمات شايسته اي اتخاذ كنند و به تعبير مقام معظم رهبري اصل انتخابات تكليفي الهي است اما انتخاب اصلح نيز تكليف الهي محسوب مي شود.
وي افزود: نماينده اصلح بايد داراي بينش اسلامي، شجاعت، قدرت بر انجام وظايف داشته باشد و به كانون هاي قدرت و ثروت نيز متصل نباشد.
خاتمي تولي و تبري، ولايتمداري و قانون مداري را از ديگر ويژگي هاي يك كانديداي اصلح عنوان كرد و گفت: كانديداها بايد توجه داشته باشند كه در بستر نظام اسلامي و از اين جايگاه به مجلس راه مي يابند و در اين مسير نبايد با تخريب نظام راي آورده و به اهداف خود برسند و اگر كسي با تخريب نظام در صدد جمع آوري راي باشد قطعا بلوف زده است.
وي افزود: كانديداها از امام و رهبري استفاده ابزاري نكنند زيرا اين دو سرمايه همه مردم هستند بلكه كانديداها بايد براي تبليغ توانمندي هاي خود را ارائه دهند و در يك كلام مي توان گفت كانديداها نبايد از ولايت استفاده ابزاري كنند كه در صورت چنين رخدادي مصداق بارزي از بداخلاقي است.
خطيب موقت تهران پرهيز از غلو را يكي ديگر از مسائلي عنوان كرد كه در جهت پرهيز از بداخلاقي هاي انتخاباتي بايد توسط كانديداها رعايت شود و گفت: گاهي توسط كانديداها مسائلي مطرح مي شود و آنها براي خود مسئوليت هايي عنوان مي كنند كه كاملا اغواكننده و نادرست است. همچنين بايد اشاره كرد كه پس از پايان رقابت انتخاباتي رفاقت معيار مهمي است كه بايد توسط كانديداها رعايت شود.
وي خاطرنشان كرد: همه كانديداها بايد در برابر قانون تمكين كنند و بايد بدانند اگر براي خدا وارد شوند پيروز هستند ضمن اينكه پيروز واقعي در اين انتخابات ملت بزرگ ايران است كه 12 اسفندماه حماسه ديگري مي آفرينند.
آيت الله خاتمي همچنين در خطبه اول نماز جمعه طي سخناني، با بيان اينكه يكي از اصول اخلاقي مهم در اسلام ايمان و اعتقاد به وعده هاي خدا است، اظهار داشت: افراد بايستي باور داشته باشند كه وعده هاي خدا تحقق مي پذيرد و خداوند توان تحقق وعده هايش را دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تقوا به معني نگهداري حريم براي خداوند است، خاطرنشان كرد: تقوا جامع ترين عنصر اخلاقي است كه در پيكره اخلاقي جامعه جاري است.
وي اضافه كرد: بي تقوايي در تمام عرصه ها شامل اجتماع، تعليم و تربيت و در عرصه انتخابات هم وجود دارد؛ چون انتخابات امروز يك مسئله روز است و نمي توانم از اين مسئله مهم بگذرم بايستي درباره آن سخن بگويم.
خطيب نماز جمعه تهران از كانديداها و طرفدارانشان خواست تا مرتكب منكر نشده و حدود الهي را رعايت كنند.
خاتمي به منكرات انتخاباتي اشاره كرد و در بيان اولين منكر انتخاباتي گفت: تخريب رقبا و جريان هاي حامي آنها اولين منكر انتخاباتي محسوب مي شود؛ تخريب يعني اهانت در زمين زدن ديگران و اين اقدام با نوشته، چه با گفتار و حتي اگر با سي دي صورت گيرد منكر است.
وي خطاب به كانديداها گفت كه خودتان را با تخريب ديگران جهنمي نكنيد؛ تخريب شرعا و قانونا حرام است و يك منكر محسوب مي شود.
خطيب امروز نماز جمعه تهران اضافه كرد: مردم از كانديداها و طرفدارانشان بخواهند كه يكديگر را تخريب نكرده و خود را با اين سخن كه هدف ما مقدس است توجيه نكنند.
خاتمي دروغ گويي را دومين منكر انتخاباتي عنوان كرد و از كانديداها خواست تا از دادن وعده هايي كه امكان عملي شدنش نيست، جلوگيري كنند.
خاتمي تصرف اموال عمومي و خصوصي و همچنين خريد را از ديگر منكرات انتخاباتي برشمرد و گفت: برخي از مراجع خريد راي را حرام دانسته و آن را يك منكر عنوان مي كنند؛ البته مردم هم به كانديداهايي كه دست به اين منكر مي زنند نبايد راي دهند زيرا اين فرد كه اكنون به قدرت نرسيده اين گونه عمل مي كند و اگر فردا به قدرت رسيد مشخص نيست چگونه رفتار خواهد كرد.
خطيب نماز جمعه ديروز تهران اسراف و تبذير و همچنين احياي تعصبات ناسيوناليستي و تفرقه افكن را از ديگر منكرات انتخاباتي دانست و گفت: كساني كه بخواهند با احياي ريشه هاي ناسيوناليستي براي خود راي بگيرند مرتكب منكري خواهند شد.
وي با بيان اينكه تهمت و افشاگري حرام بود و يك منكر انتخاباتي محسوب مي شود، تصريح كرد: اين منكر فقط به انتخابات محدود نمي شود و در همه مقاطع صدق مي كند زماني كه مومن به برادر ديني اش تهمت بزند ايمان از دلش مي رود.

 



آيت الله استادي: مردم به نامزدهاي متدين اصلح راي بدهند

امام جمعه قم با اشاره به اينكه كانديداها بايد از تخريب پرهيز كنند، گفت: نماينده بايد متدين و اصلح و علاوه بر ديانت كارايي و تخصص هاي لازم را داشته باشد.
به گزارش فارس، در خطبه هاي نمازجمعه قم كه در حرم حضرت معصومه برگزار شد، آيت الله رضا استادي با اشاره به اينكه پيامبر گرامي اسلام بر حفظ زبان تاكيد داشتند، اضافه كرد: نبايد در ايام انتخابات با آبروي افراد بازي شود. تقوا معما نيست، تقوا اين است كه چشم، زبان و گوش خود را حفظ كنيم.
وي با اشاره به اينكه هركس كه در اين مملكت زندگي مي كند، حتي اگر گله هايي دارد بايد در انتخابات شركت كند، گفت: به هيچ وجه نبايد به تضعيف مملكت خود رضايت دهيم.
امام جمعه قم افزود: شركت همه مردم و برگزاري انتخابات فراگير داراي منطق و دليل است، اگر ما كوتاه بياييم و نظام ضعيف شود، زورگويي غربي ها تشديد مي شود.
استادي با تاكيد بر اينكه در اصل شركت در انتخابات، نبايد كوتاهي شود، گفت: رهبر انقلاب به صراحت فرمودند كه خود را تبليغ كنيد اما ديگران را تخريب نكنيد، هر كانديدا بايد مزايا، سوابق و خدمات خود را بگويد و مراجع تقليد نيز به پرهيز از تخريب در تبليغات انتخاباتي تاكيد كرده اند.
همچنين به گزارش همين خبرگزاري آيت الله رضا استادي در خطبه هاي نمازجمعه قم، با اشاره به اينكه اعمال حسنه انسان براي آخرت او باقي مي ماند، گفت: اگر نسبت به اين سخن رويكرد جدي و اعتقادي داشته باشيم، در برخي موارد وظايفي پيدا كرده و به انجام وظيفه اقدام خواهيم كرد.
وي ضرورت توجه اقشار مختلف جامعه به نيازمندان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: مسلماني ايجاب مي كند كه مردم به فكر هم و به فكر رفع نياز اقشار مختلف جامعه باشند.
امام جمعه قم با اشاره به نزديك شدن ايام نوروز اضافه كرد: بايد به بهره گيري از كلام ائمه به فكر يكديگر به ويژه نيازمندان جامعه باشيم.
وي با اشاره به اينكه مسئولان شهر به فكر افتاده اند كه شهر را زيبا و براي مسافراني كه ايام عيد به قم مشرف مي شوند تسهيلات را مهيا كنند، گفت: همه بايد توجه داشته باشند كه به گونه اي برنامه ريزي شود كه مسافرت ها به گناه آلوده نشود.
امام جمعه قم با اشاره به مسئله گراني و افزايش قيمت ها گفت: گاهي گفته مي شود بعضي از كسبه بيش از حد قيمت كالاها را افزايش مي دهند و در حق مردم اجحاف مي كنند. اين مسائل با اخلاق اسلامي سازگاري ندارد.

 



دبير كانون هابيليان: احمد شهيد اذعان كرد ايران قرباني تروريسم است

دبير كانون خانواده هاي شهداي ترور گفت گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در گزارش آينده خود به قرباني تروريسم بودن ايران طي سه دهه اخير اذعان خواهد كرد.
حقاني در نشست تعدادي از نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد با جبهه متحد اصولگرايان افزود:كانون خانواده هاي شهداي ترور كشور، دايره المعارف 71هزار و 161 شهيد ترور كشور را در سوئيس به احمد شهيد ارائه كرده و وي هنگام ارائه اين گزارش، اخيراً اذعان كرد كه ايران قرباني تروريسم است.
وي ادامه داد: قرار است اين دايره المعارف و اثبات قرباني بودن ايران در مسئله تروريسم، تا پايان اسفند به دبيركل سازمان ملل متحد ارائه و منتشر شود. حقاني با بيان اينكه پس از مدتها رايزني با وزارت خارجه براي اين موضوع به سوئيس رفتيم گفت: در ديدار با احمد شهيد به او متذكر شديم كه گزارش اوليه اش در خصوص نقض حقوق بشر در ايران از معاندان نظام از جمله گروهك هاي تروريستي منافقين، پژاك و سلطنت طلبان و افراد مغرض بوده است.
دبيركل كانون خانواده هاي شهداي ترور كشور در ادامه با بيان اينكه از 71 هزار و 161شهيد ترور تنها چند صد نفر از مسئولان نظام هستند گفت: جمع كثيري از مردم به دست تروريست هاي مسلح و منافقين به شهادت رسيدند كه هم اكنون در دامن آمريكا و غرب و مدعيان حقوق بشر پناهنده شده اند.
وي افزود: در شرايطي كه دشمنان در خارج از مرزها با افرادي كه خود را نمايندگان سمن ها (سازمان هاي مردم نهاد) معرفي مي كنند وارد مذاكره مي شوند بايد سمن هايي كه در داخل كشور علاقه به خاك اين سرزمين و اعتقادات انقلابي دارند فراتر از مرزها، صداي مظلوميت ملت ايران را به گوش نهادهاي بين المللي برسانند.
حقاني در پايان از تعلل مسئولان در واكنش به گزارش اوليه احمد شهيد انتقاد كرد و گفت: با توجه به اينكه دشمن مسئله حقوق بشر را همانند مسئله هسته اي، حربه فشار عليه ايران قرار داده است دولت، مجلس و ستاد حقوق بشر قوه قضائيه بايد به طور عملي و رسانه اي و همچنين استفاده از سازمان هاي مردم نهاد عليه اين گزارش وارد ميدان مي شدند، اما واكنش ها كافي نبود.

 



خزاعي در نامه اي به شوراي امنيت: اسرائيل به تاكتيك «عمليات پرچم دروغين» عليه ايران متوسل شده است

نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل طي نامه اي به رئيس شوراي امنيت طراحي اسرائيل در بهره برداري از «عمليات پرچم دروغين» را تشريح كرد.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه اي به «كودجو منان» رئيس دوره اي شوراي امنيت اين سازمان كه رونوشت آن براي «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد نيز ارسال شده است، انتساب حوادث تروريستي در كشورهاي تايلند، هند، گرجستان و آذربايجان به جمهوري اسلامي ايران از سوي رژيم صهيونيستي را بي اساس دانست و نسبت به تداوم مصونيت رژيم صهيونيستي براي تداوم جنايتها هشدار داد.
سفير و نماينده دائم كشورمان اضافه كرد: رژيم صهيونيستي با هدف تحريف واقعيت ها، اتهامات بي اساس كنوني را عليه كشورمان در حوادث تروريستي اخير مطرح كرد. در حالي كه جمهوري اسلامي ايران سابقه روشني در محكوم نمودن اقدامات تروريستي دارد و همواره قرباني تروريسم بويژه ترور دانشمندان هسته اي خود بوده است و براساس مدارك و شواهد قطعي موجود از جمله اعترافات افرادي كه در اقدامات تروريستي عليه دانشمندان هسته اي دست داشته اند، رژيم صهيونيستي طراحي و هدايت اين ترورها را بر عهده داشته و نسبت به آموزش و پشتيباني تروريست ها اقدام كرده است. مقامات رژيم صهيونيستي نيز اين حقيقت را كتمان نكرده اند كه ترور دانشمندان هسته اي بخشي از تلاش هاي آنها براي مختل كردن برنامه هسته اي ايران بوده است.
محمد خزاعي اين گونه اقدامات و ساير اعمال خشونت آميز رژيم صهيونيستي را بخشي از بازي جنگ طلبانه اين رژيم عليه ايران دانست و تصريح كرد: رژيم صهيونيستي عمليات گسترده اي شامل اقدامات مخفيانه، جنگ رايانه اي، عمليات رواني، ترور دانشمندان هسته اي و تهديد به اقدام نظامي عليه ايران را اجرا كرده است.
سفير و نماينده دائم كشورمان افزود: رژيم صهيونيستي در اقدامات تروريستي خود و تلاش براي طراحي ترورهاي پنهاني از شيوه به اصطلاح «عمليات پرچم دروغين» استفاده مي كند كه در واقع اقدامات خود را به ديگران منتسب مي نمايد، همچنان كه در 19ژانويه 2010 اقدام تروريستي از سوي اين رژيم در دوبي صورت گرفت، در حاليكه رژيم صهيونيستي با جعل اسناد مسافرتي كشورهاي دوست خود به اين اقدام مبادرت ورزيد.
محمد خزاعي تأكيد كرد: اگر رژيم صهيونيستي در مورد جنايت هايي كه در تاريخ كوتاه تشكيل خود مرتكب شده و اولين و مهمترين آن اشغال سرزمين هاي ساير مردمان مي باشد مجبور به پاسخگويي گرديده بود، بدون شك ما امروز شاهد ديگر اقدامات بي رحمانه از سوي اين رژيم نبوديم.
وي تأكيد كرد: اين جنايتها نه تنها ماهيت تهاجمي و جنگ طلب رژيم اسرائيل را به نمايش مي گذارد، بلكه نقض فاحش قوانين بين المللي و بيشتر اصول اساسي منشور سازمان ملل متحد است و نيازمند پاسخي شفاف و قاطعانه از جانب سازمان ملل متحد و بويژه شوراي امنيت است.
وي ضمن اظهار تأسف از سكوت شوراي امنيت در محكوم كردن ترور دانشمندان هسته اي ايران بدليل مخالفت چهار كشور آمريكا، انگلستان، فرانسه و آلمان، عدم برخورد قاطع با اين گونه اقدامات تروريستي را دليل ديگري بر جسور شدن رژيم اسرائيل در طراحي اين گونه توطئه ها دانست.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان نامه خود تأكيد كرد: اكنون زمان آن است كه جامعه جهاني و شوراي امنيت سازمان ملل متحد از رژيم صهيونيستي بخواهند كه به جاي انتشار بيانيه ها و نامه ها و متهم ساختن ديگران، اقدامات غيرقانوني از جمله ترورهاي مخفيانه و تهديد به استفاده از نيروي نظامي عليه اعضاي سازمان ملل متحد را فوراً متوقف كرده و با صداي رسا و قوي رويه ها و سياست هاي غيرقانوني و جنايتكارانه شامل اعمال تروريستي عليه ديگر مردمان را محكوم كند.
سفير و نماينده دائم كشورمان از رئيس شوراي امنيت خواست تا اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت ثبت و منتشر شود.

 



پيكر جانباز شهيد «ابراهيم مهران راد» در بهشت زهرا آرام گرفت

پيكر جانباز شهيد «ابراهيم مهران راد» پس از تشييع در نيروي زميني ارتش، در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
پيكر جانباز شهيد «ابراهيم مهران راد» روز پنجشنبه با حضور خانواده، همرزمان و همكاران شهيد و فرماندهان ارشد نيروي زميني ارتش در ستاد اين نيرو تشييع شد.
امير احمدرضا پوردستان- فرمانده نيروي زميني ارتش- طي سخناني در اين مراسم از رشادت هاي «ابراهيم مهران راد» و همسر فداكارش كه طي سال هاي طولاني، از اين جانباز دفاع مقدس شبانه روزي پرستاري مي كرد، تقدير كرد.
پس از اين مراسم پيكر اين جانباز شهيد به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه صالحين آرام گرفت.
گفتني است كيهان سال گذشته در هفته دفاع مقدس گزارشي درباره اين جانباز دفاع مقدس و فداكاري همسر ايثارگرش با عنوان «هر شب نفس هايش را مي شمريم»، تهيه و منتشر كرده بود. روزنامه كيهان شهادت اين جانباز سرافراز را به خانواده محترم ايشان تبريك و تسليت عرض كرده و براي بازماندگان صبر جميل آرزو دارد.

 



شين هوا: مدركي درباره دست داشتن ايران در انفجارهاي بانكوك وجود ندارد

خبرگزاري شين هوا نوشت تايلند تاكنون هيچ مدركي دال بر دست داشتن مظنونان ايراني در انفجارهاي اين كشور پيدا نكرده است.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از بانكوك، پليس تايلند در حال تحقيقات درباره نشانه هايي احتمالي از دست داشتن گروهي از اتباع ايران در بمب گذاري هاي اخير در اين كشور است اما تاكنون هيچگونه ارتباط واقعي در اين زمينه پيدا نشده است.
در سه انفجار پياپي در بانكوك پايتخت تايلند كه چهاردهم فوريه رخ داد چهار تبعه تايلند و يك مظنون ايراني با نام سعيد مرادي زخمي شدند. مسعود صداقت زاده يك مظنون ايراني ديگر در ارتباط با اين انفجار است كه در فرودگاه بين المللي كوالالامپور پايتخت مالزي بازداشت شد. ليلا روحاني و محمد حضائي دو تبعه ديگر ايران و مظنون به دست داشتن در انفجارهاي بانكوك هستند.
براساس اين گزارش يك مقام امنيتي بلندپايه تايلند پيشتر گفته بود ماموران تحقيق در اين كشور مي گويند ارتباطي بين انفجارهاي بمب در بانكوك و دهلي نو پايتخت هاي تايلند و هند پيدا كرده اند، انفجارهايي كه اسرائيل ايران را به دست داشتن در آنها متهم كرده است.

 



جانشين سازمان صنايع هوايي: موتورهاي توربوفن در ايران طراحي و ساخته مي شود

جانشين سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح گفت متخصصان ايراني به دانش طراحي و ساخت موتورهاي توربوفن كوچك براي انواع هواپيماهاي بدون سرنشين دست يافته اند.
اميرسرتيپ دوم «عبدالكريم بني طرفي» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه تحريم هاي كشورهاي غربي بر ضد ملت ايران تاثيري نداشته است افزود: امروز ما در حال ساخت موتورهاي توربوفن انواع هواپيماهاي بدون سرنشين هستيم.
اميرسرتيپ بني طرفي با تاكيد بر اين كه اين موضوع خود يك تحول بزرگي در ساخت انواع پهپادها در كشور است خاطرنشان كرد: در مورد موتورهاي توربوفن سنگين نيز طراحي هاي لازم كه كاملا بومي است، انجام شده و گام هاي بزرگي نيز در اين زمينه برداشته شده كه اميدواريم در اين زمينه نيز به نتيجه نهايي دست يابيم.
گفتني است توربوفن نوعي موتورجت است كه در آن بخش بزرگي از هواي مكيده شده بدون رفتن به اتاق احتراق از روزنه انتهايي خارج مي شود.
اين نوع موتور براي سرعت هاي متوسط مناسب است و به همين دليل موتور بيشتر هواپيماهاي جت مسافري توربوفن است.

 



مشاور نوري المالكي: مشكل مرزي ايران و عراق تا اواخر سال جاري ميلادي حل مي شود

دولت عراق از حل مشكل ميله گذاري هاي مرزي با ايران تا پايان 2012 خبر داد.
مريم الريس، مشاور نوري المالكي، نخست وزير عراق در گفت وگو با خبرگزاري كردستان عراق (اكانيوز) بيان كرد: مشكل مرزي ايران و عراق اواخر سال جاري ميلادي حل خواهد شد.
او ادامه داد: عراق درباره ميله گذاري و توسعه مناطق عبوري مرزي دو كشور به مراحل نهايي رسيده است.
الريس گفت: دولت عراق در راستاي پايان دادن به مشكلات مرزي با ايران، تقويت توان دستگاه هاي امنيتي و جلوگيري از ورود گروه هاي ناقض قانون تلاش مي كند.
وي ادامه داد: به منظور توسعه روند ميله گذاري ها و پايان دادن به اين مساله طي سال جاري و همچنين مساله چاه هاي مشترك نفتي كميسيون هاي ويژه اي را تشكيل داديم.

 



معاون مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي: وحدت شيعه و سني الگوي ساير ملت ها خواهد شد

معاون مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: همكاري و تعاون، شعار عملي اين مجمع براي مشتركات اسلامي است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيدحامد علم الهدي» پنجشنبه در نشست هم انديشي علماي فرهيخته اهل تشيع و تسنن در چابهار با بيان اين مطلب افزود: با عملي كردن شعار وحدت اهل تشيع و تسنن، اين اتحاد و اتفاق به الگويي براي ساير ملت ها تبديل خواهد شد.
معاون مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: عامه مردم شيعه و سني در داشتن وحدت، از علما و فرهيختگان خود جلوتر هستند و بدون هيچ اختلافي، با يكديگر رفت وآمد دارند و امر ازدواج ميان آنان رواج دارد و ارتباطات به سهولت انجام مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي افزود: در عين حال، چشم عامه مردم و اجتماع به علماست و بايد اين فرهيختگان موارد اختلافي ميان فرق و مذاهب اسلامي را بين خود حل وفصل كنند.
در اين مراسم امام جمعه اهل سنت چابهار با تاكيد بر وحدت مسلمانان گفت: براساس سخن رهبر معظم انقلاب؛ خط قرمز «توهين به مقدسات» است كه موجب شادي تفرقه افكنان و شكست امت اسلامي خواهد شد.

 



درخواست استاندار بصره ايراني ها براي ساخت مسكن در بصره مشاركت كنند

آبادان- خبرنگاركيهان:
استاندار بصره گفت: در بصره نياز به ساخت سه شهرك جديد داريم كه اميد مي رود از توان شركت هاي ايراني مرتبط در امر ساخت مسكن به ويژه شركت هاي موجود در آبادان بهره بگيريم.
خلف عبدالصمد خلف از شركت هاي مقتدر و توانمند ايراني در بحث ساخت و ساز مسكن خواست تا در ساخت 250 هزار واحد مسكوني مورد نياز در اين استان مشاركت كنند.
استاندار بصره در جريان بازديد از مسكن مهر شهرستان آبادان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: استان بصره نياز مبرمي به واحدهاي مسكن جديد دارد به نحوي كه اين كمبود به شكل يك مشكل حاد نمود پيدا كرده است.
او افزود: سفر به آبادان و بازديد از مسكن مهر اين شهرستان در راستاي گفت وگو با مسئولان و شركت هاي توانمند و مقتدر در امر ساخت و ساز مسكن براي كمك به ساخت مسكن در استان بصره صورت گرفته است.
استاندار بصره با اشاره به بازديد از مسكن مهر آبادان تصريح كرد: ساخت شش هزار واحد مسكوني در ظرف دو سال در اين شهر بسيار مناسب و مطلوب است.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: سال آينده يك و نيم ميليون بسيجي در طرح هاي جهادي شركت مي كنند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: سال آينده يك و نيم ميليون نفر بسيجي در قالب طرح هاي جهادي بسيج سازندگي به روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته اعزام مي شوند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ محمدرضا نقدي عصر پنجشنبه در نشست ستاد پشتيباني طرح اردوهاي هجرت استان هرمزگان افزود: سال آينده سعي داريم افرادي را كه چهار يا پنج بار اعزام شده اند ممنوع كنيم تا جوان هاي بيشتري در اين طرح مشاركت كنند.
وي گفت: اگر بخواهيم مشكلات كشورمان به نحو شايسته مديريت و حل شود بايد مردم را وارد صحنه كنيم و از آنجا كه بسيج نهاد مردمي سازمان يافته است بايستي از ظرفيت عظيم بسيج بهره بگيريم.
سردار نقدي افزود: بايستي در چشم انداز بسيج در افق 1400 سال، هر بسيجي يك دوره خدمت در سال را در قالب بسيج سازندگي و محروميت زدايي داشته باشد.
وي همچنين به طرح هجرت3 در استان هرمزگان اشاره كرد و گفت: امسال 15 هزار نفر در طرح اردوهاي جهادي شركت كردند و اميدواريم در سال 91 اين آمار را به 25 هزار نفر افزايش دهيم.
رئيس سازمان بسيج كشور يادآور شد: طرح هاي عمراني و آبخيزداري، ايجاد سيل بند، شبكه هاي آبرساني، رنگ آميزي مدارس، كاشت نهال و عمليات نوسازي از جمله فعاليت هاي سازمان بسيج سازندگي است.
همچنين به گزارش ايرنا، سردار «محمدرضا نقدي» شامگاه چهارشنبه نيز در همايش انديشه ورزان جهادي در منطقه چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج در جنوب استان كرمان، گفت: قدر محرومان را بدانيد و محبت خود را به آنان ابراز كنيد.
وي همچنين اظهار داشت: براساس بيانات رهبر معظم انقلاب، بسيجيان اهل دنيا نيستند، اما دنيا را آباد مي كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: ملت ايران يكبار ديگر در حماسه 12اسفندماه جاري با حركت و حضور خود در پاي صندوق هاي راي، استكبار را بر جاي خود مي نشاند.
به گزارش ايرنا در ادامه اين همايش از جهادگراني كه در تهيه سند چشم انداز تلاش كرده بودند، با اهداي لوح يادبود تقدير شد.

 



خاخام يهودي: تفكرات ضدصهيونيستي رئيس جمهور ايران ستودني است

يك خاخام يهودي آمريكايي گفت: تفكرات ضدصهيونيستي رئيس جمهوري ايران، افتخارآميز و ستودني است.
به گزارش ايرنا، «ديويد وايس» عصر روز پنجشنبه در همايش «كالبدشكافي يك درصد» در دانشگاه اروميه، افزود: مخالفت با صهيونيسم آرمان تمام آزاديخواهان جهان است و بايد مخالفت دكتر احمدي نژاد با مكتب صهيونيسم را ستود.
وي با حمايت از ايده هاي رئيس جمهور ايران درباره صهيونيسم، تأكيد كرد: دكتر احمدي نژاد ضديهود نيست و ضديهود دانستن ايشان انحرافي بزرگ است.
وي همچنين با تأكيد بر خواست يهوديان جهان براي مقابله با صهيونيسم، خواسته اين جامعه را بازگرداندن سرزمين به فلسطينيان دانست و اضافه كرد: صدها هزار يهودي در سراسر جهان مخالف ايدئولوژي صهيونيسم هستند و اين امر بر كسي پوشيده نيست.
اين خاخام يهودي با اشاره به تلاش ماشين هاي تبليغاتي صهيونيست ها در راستاي مجاب كردن يهوديان به تبعيت از آنها اظهار كرد: آنها سعي دارند با القاي دشمني مسلمانان با يهوديان حتي در صورت خروج از سرزمين هاي اشغالي، يهوديان را به زندگي در اين سرزمين مجاب كرده و خواسته هاي خود را عملي كنند.
وايس افزود: صدها هزار يهودي در سراسر جهان مخالف ايدئولوژي صهيونيسم هستند و آن را يك كار صرفا سياسي مي دانند و از صهيونيسم به شدت متنفرند.
وي همچنين با قدرداني از برگزاركنندگان اين همايش، تأكيد كرد: اين گونه همايش ها در افزايش اطلاعات سياسي دانشجويان موثر است.
خاخام ديويد وايس، متولد 1956 اهل آمريكا و سخنگوي ناتوريكارتا، موسسه ضدصهيونيست متشكل از يهوديان حريدي است.

 



مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قم خبر داد
انجام 128 پروژه بازسازي در عتبات عاليات

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قم گفت: 128 پروژه بازسازي اماكن مقدسه نزديك به 900 ميليارد ريال هزينه از سوي اين ستاد در عراق انجام شده است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام «حسين احمدي قمي» عصر چهارشنبه در گردهمايي مهندسان استان قم افزود: آبرساني به حرم، اصلاح سنگ پوش هاي مرمر كف و ديواره ها و طلاكاري بر روي كتيبه دور گنبد امام علي(ع) را از جمله مهمترين اقدامات ستاد بازسازي عتبات عاليات در نجف اشرف ذكر كرد.
وي همچنين تعويض سنگ هاي اطراف ضريح امام حسين(ع) و ايجاد مجتمع اداري در 14 هزار و 500 متر مربع در حاشيه حرم حضرت ابوالفضل(ع) را از ديگر اقدامات اين ستاد در كربلاي معلي ذكر كرد.
احمدي قمي با اشاره به طرح سفينه النجات در كربلا افزود: در آينده نه چندان دور حرم امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در دو طبقه به يكديگر متصل مي شود و ايران برنده مناقصه اين طرح شده است.
وي همچنين از احداث يك بيمارستان 02 تختخوابي در جوار حرم امام حسين(ع) توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات استان قم خبر داد.
وي با اشاره به اقدامات اين ستاد در شهر كاظمين افزود: گنبد حرم امام موسي كاظم(ع) كاملا از بين رفته بود اما اكنون گنبد امام معصوم و امام جواد(ع) هر يك با 110 كيلو طلا، 41 تن مس و 11 هزار و 800 خشت طلا بازسازي شده است.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري:
درخشش علمي ايران اسلامي نتيجه جهاد علمي دانشگاهيان و جوانان است

معاون حقوقي و امور مجلس وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: درخشش علمي ايران اسلامي در عرصه بين المللي نتيجه جهاد علمي دانشگاهيان و جوانان است.
«سيدجواد ساداتي نژاد» در آيين اختتاميه همايش بين المللي «ميراث علمي غياث الدين جمشيد كاشاني» اظهار داشت: ايران اسلامي پيشينه درخشاني در علم و تمدن دارد.
وي افزود: همواره تلاش و غيرت جوانان و محققان ايران اسلامي موجب سربلندي و آباداني ميهن بوده و اگر اين جهاد هاي علمي ادامه يابد شاهد يكه تازي جوانان ايران اسلامي در فتح قله هاي افتخار در جهان خواهيم بود.
«محمد باقري» عضو هيئت علمي دانشكده تاريخ علم دانشگاه تهران در اين همايش افزود: همايش مذكور از نظرسطح كيفي رتبه بالايي داشت، اما اطلاع رساني ضعيف و استقبال نكردن تمام استادان بومي از نواقص آن بود.
استاد تاريخ رياضيات دانشگاه اوترخت هلند نيز در اين همايش گفت: روساي دانشگاه هاي ايران بايد با فراهم كردن بسترهاي لازم علمي و فرهنگي مانع از مهاجرت دانشمندان و پژوهشگران به خارج شوند.
به گزارش ايرنا « يان پيتر هوفندايك» كه در همايش بين المللي غياث الدين جمشيد كاشاني در كاشان سخن مي گفت، افزود: فارغ التحصيلان دانشكده تاريخ علم دانشگاه تهران مي توانند در معرفي تاريخ و تمدن بزرگ اسلامي ايران در جهان تاثيربسزايي داشته باشند.
وي افزود: به علت وجود يك جنبش ضد اسلامي در هلند كه 20 درصد مردم اين كشور آن را قبول دارند، تلاش مي شود مانع از رشد شناسايي فرهنگ اسلامي در اين كشور شود.
يونس كرامتي دبير علمي اين همايش نيز گفت: 25 مقاله و پوستر از ميان 40 مقاله ارسالي به همايش پذيرفته و در مدت دو روز برگزاري همايش در قالب كارگاه هاي نجوم، رياضيات، معماري و رياضيات كاربردي ارائه شد.
گفتني است، در پايان همايش نيز تمبر يادبود غياث الدين جمشيد كاشاني و نسخه برگردان رساله محيطيه وي رونمايي شد.
بنابراين گزارش همايش بين المللي ميراث مكتوب غياث الدين جمشيد كاشاني روزهاي سوم و چهارم اسفندماه با حضور محققان داخلي و خارجي در تالار آزادي دانشگاه كاشان برگزار شد.

 



دستيابي ايران به فناوري ساخت هواپيماي اف 5

تبريز- خبرنگار كيهان:
هواپيماي جنگنده «اف5» با انجام تعميرات سنگين توسط مهندسين به ناوگان نيروي هوايي كشور پيوست.
فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: اين تعميرات در مدت سه ماه انجام شد و يك ركورد بي نظير در جهان است.
سرتيپ خلبان «مسعود روزخوش» افزود: از ديدگاه تخصصي، هواپيمايي كه 12 سال پرواز نكرده باشد، به هيچ چيز آن نمي توان اعتماد كرد و بايد كوچكترين قطعات آن بازرسي و تاييد شود.
وي گفت: ساخت يك هواپيماي جديد از تعمير اين هواپيما آسانتر بود، ولي به دليل تحريم ها، مهندسين نيروي هوايي اقدام به انجام اين كار كرده و هم اكنون به فناوري تعمير و ساخت اين هواپيما دست يافته ايم.
«روزخوش» افزود: كاري كه در فرايند تعميرات اين هواپيما انجام شده قابل مقايسه با هيچ امري در هواپيماسازي نيست.
وي اعلام كرد: به واسطه دلگرمي هاي رهبر معظم انقلاب و فرماندهان شجاع نيروي هوايي اين اقدامات در پايگاه دوم شكاري تبريز انجام شد.

 



سرتيپ علي فضلي: امنيت ، استقلال و سرفرازي ايران اسلامي مديون شهيدان است

يزد - خبرنگار كيهان:
جانشين سازمان بسيج كشورگفت: امنيت، استقلال وسرفرازي نظام مقدس اسلامي، مديون و مرهون ايثار و جانفشاني شهيدان است.
سرتيپ پاسدار علي فضلي در يادواره شهداي پايگاه غدير استان يزد كه با حضور جمعي از خانواده هاي شاهد و ايثارگران و اقشار مردم برگزار شد افزود: شهدا با ايثار و جانفشاني به كشور و ملت ما سربلندي و پيروزي اعطا كردند.
وي اظهار داشت: ملت ايران طي سال هاي بعد از پيروزي انقلاب مقدس اسلامي در سايه وحدت، ولايتمداري و بينش و بصيرت همه توطئه هاي دشمن را پشت سر گذاشته است.
رئيس ستاد راهيان نور كشور گفت: تا ملت ايران در مسير ارزش هاي الهي و معنوي و اهداف امام خميني و شهيدان گام برمي دارند و براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در صحنه هاي مختلف نظام حضور دارند، قطعا هيچ دشمني نمي تواند به اهداف شوم خود برسد.
فضلي با اشاره به اينكه همواره بايد مواظب توطئه هاي دشمنان و ايادي آنها بود از همه نيروهاي دلسوز و بسيجيان جان بر كف خواست تا با همه وجود در جهت تحقق اهداف نظام و ولايت فقيه تلاش كنند.
وي داشتن بينش و بصيرت، ولايتمداري و دشمن شناسي را لازمه موفقيت در ادامه حيات نظام اسلامي عنوان كرد.
لازم به ذكر است، استان يزد بيش از چهار هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.

 



اخبار ادبي و هنري

اظهارنظر عجيب سازنده يك فيلم ضد دفاع مقدس:
«روزهاي زندگي» را نديدم اما نبايد سيمرغ مي گرفت!
سازنده يك فيلم ضد دفاع مقدس به تخطئه درخشش فيلم هاي دفاع مقدس در سي امين دوره جشنواره فيلم فجر پرداخت.خسرو معصومي سازنده فيلم ضد دفاع مقدس «خرس» در گفت وگو با «پانا» ضمن متهم سازي شوراي نظارت و ارزشيابي به اعمال بحث «خودي» و غيرخودي، گفت:
فيلم ملكه آقاي باشه آهنگر سرشار از سكانس هاي هوشمندانه اي بود كه نشان دهنده دقت نظر كارگردان است، اما، سيمرغ بلورين جشنواره را شيخ طادي (كارگردان روزهاي زندگي) براي فيلمي دريافت مي كند كه نديده مي توانم بگويم چگونه ساخته شده است!
جاي تعجب است فردي كه يك فيلم را نديده چگونه به خود حق مي دهد آن فيلم را ضعيف توصيف كند!«خرس»به دليل معرفي يك رزمنده به عنوان عامل متلاشي شدن يك خانواده، كاري ضد دفاع مقدس شناخته مي شود.
بزرگداشت فيلم پوچ گرا توسط مدعيان نقد تخصصي!
اعضاي تحريريه يك نشريه سينمايي در اقدامي عجيب، يك فيلم ضعيف، مبتذل و مروج پوچ گرايي را بعنوان بهترين فيلم سي امين جشنواره فيلم فجر انتخاب كردند!
نويسندگان ماهنامه «فيلم» در حالي فيلم «بي خود و بي جهت» را حائز ارزش برشمردند كه اين اثر فاقد انسجام و ساختار سينمايي سالمي است و در عين حال، محتوايي ضد دين و توهين آميز نسبت به مردم دارد. نكته قابل تامل اين است كه اين نشريه به اصطلاح تخصصي سينمايي، در بخش نقدهاي سينمايي خود فيلم «قلاده هاي طلا» را كه يكي از مطرح ترين آثار اين دوره از جشنواره فيلم فجر بود را بايكوت كرده و حتي يك خط هم درباره آن ننوشته است!
ماهنامه فيلم در يكي از شماره هاي گذشته خود نيز به تحسين فيلم ضعيف و بي محتواي «شيرين» به كارگرداني عباس كيارستمي پرداخته بود. فيلمي كه از شدت ضعف و بطالت اعتراض معدود تماشاگران خود را برانگيخته بود.
گفتني است، اين ماهنامه همواره در پي تقويت جريان هاي بيمار در سينماي ايران بوده و تا جاي ممكن آثار با محتواي ارزشي را از گزارش ها و بازتاب هاي خود سانسور نموده است.
تقدير سپاه از «شوق پرواز»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سريال «شوق پرواز» تقدير كرد.
روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي اعلام كرد: بي ترديد اهتمام رسانه ملي در حفظ و ترويج فرهنگ و ارزشهاي دفاع مقدس و تجليل از مقام شهيد و شهادت از رهگذر توليد سريال هاي اثرگذار و ماندگاري چون «شوق پرواز» نقش انكارناپذيري در تبيين و ارائه سيره و رفتار سازنده و عبرت انگيز فرماندهان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به نسل هاي امروز و فردا ميهن اسلامي خواهد داشت.
اين اطلاعيه مي افزايد: توليد سريال هايي چون «سيمرغ» و «شوق پرواز» و معرفي فرماندهان مخلص و دلاور ارتش جمهوري اسلامي ايران چون «شهيد شيرودي» و «سرلشكر شهيد عباس بابايي» با آثار و پيامدهاي عميق خود بر مخاطبين رسانه ملي، مطمئنا زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوري برابر دشمنان ملت ايران در جامعه اسلامي را بدنبال داشته و دارد.
با پول دولت فيلم مي سازند و از مردم طلبكارند!
يك منتقد سينما گفت: برخي از سينماگران با پول هاي دولتي از فيلمساز به برج ساز تبديل شده اند و هم از مردم و هم از دولت طلبكار هستند.
به گزارش رويداد، مسعود فراستي در نشست «جريان شناسي سينماي ايران با نگاهي به جشنواره فجر» در نشستي دانشجويي گفت: سينماي جشنواره اي شبيه به ايدز است.
فراستي سينماي جشنواره اي را به ايدز تشبيه كرد و افزود: سينماي جشنواره اي دستپخت آقايان دولتي است كه پول آن را دولت داده و البته فحش آن را هم دولت مي خورد. خيلي جالب است كه دولت پول سينما را مي دهد و سپس همان سينما اپوزيسيون دولت مي شود.
وي با اشاره به اعطاي جايزه به برخي از فيلمسازهاي ايراني در جشنواره هاي غربي تصريح كرد: فيلم ساز اين شعور را ندارد كه براي وطن فروشي، سياه نمايي و همه چيز فروشي به او جايزه داده اند.
حميد بهمني:
دولت اصلاحات فيلم هاي دفاع مقدسي را از 24 به يك رساند!
يك كارگردان گفت: فيلم هاي دفاع مقدسي دو دولت مدعي اصلاحات از 24 فيلم به يك فيلم در سال رسيد!
حميد بهمني در گفت وگو با آويني فيلم افزود: مشكل اصلي سينماي كشور نگاه باندي و گروهي است كه اين موضوع از دوران اصلاحات به شكل جدي وجود دارد. نگاهي كه باعث ايستايي و خمودگي سينماي كشور است.
وي ادامه داد: اتفاقي كه توسط تفكر سكولار برخي اصلاح طلبان در دولت اصلاحات اتفاق افتاد حركت فرسايشي بود كه از سال 76 تا 81 تعداد فيلم هاي دفاع مقدس از 24 به يك فيلم رسيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14