(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 اسفند 1390- شماره 20154

اندر احوالات يك كرسي و 30رقيب
راهيابي طرح هاي مخترع يزدي به مسابقات بين المللي سوئيس
ايران در كيهان
رئيس ستاد انتخابات همدان: تويسركان آماده برگزاري رايانه اي انتخابات است
امام جمعه گناباد: انتخابات مجلس برخلاف ادعاهاي استكبار پرشور خواهد بود
اسامي 58 داوطلب نمايندگي مجلس در كردستان اعلام شد
كندي روند احداث شهرك هاي دامپروري گيلان با كاهش اعتبارات
جانشين ستاد انتخابات استان: 68 داوطلب در كرمانشاه تأييد صلاحيت شدند
انتصابات جديد در شهرستان ها
عمليات احداث كارخانه سيمان دهلران متوقف شد
فرماندار كوهدشت معرفي شد
خانه تاريخي ثقه الاسلام موزه سفال تبريز شد
تخريب پارك آهوان كيش براي ساخت و ساز
يك جوابيه و يك توضيح
توسعه سيستم آبياري تحت فشار در آذربايجان غربي



اندر احوالات يك كرسي و 30رقيب

حوزه انتخابيه سوادكوه، قائم شهر، جويبار و كياكلا در رقابت هاي دور نهم مجلس شوراي اسلامي داراي 30كانديدا است، كه اين تعداد در مقايسه با شهرستان هاي بابلسر و فريدونكنار كه تنها 5نفر ثبت نام كرده اند، شش برابر است.
اين موضوع نشان مي دهد حوزه انتخابيه اي كه ميل به نماينده شدن آن علي رغم افزايش سخت گيري ها و قوانين جديد و سطح علمي بالا زياد بوده، نبوغ و خلاقيت سرشاري را در خود جاي داده است!!
اما اكنون كه بازار رقابت هاي انتخاباتي در اين منطقه بسيار گرم تر از ديگر شهرهاي استان است، يادآوري چند نكته براي نماينده منتخب و ساير افرادي كه در اين عرصه با هدف خدمت به مردم به ميدان آمده اند، ضروري به نظر مي رسد. نكاتي كه همه به ظاهر مي دانيم اما نمي دانيم چه كسي بايد در قبال آن پيگير و پاسخگو باشد.
1- همه ما از اهميت كار نمايندگي مجلس و وظايف نمايندگي باخبريم، اما علت اينكه در عمل به حاشيه ها پرداخته مي شود و به جاي پيگيري و پاسخگويي تنها به وعده ها اكتفا مي كنيم، موضوعي است كه كسي به آن توجه نمي كند.
2- توجه به نقاط مستعد و قوت استان و شهرستان و بهره برداري از اين نقاط در راستاي رفع چالش ها و كاستي ها موضوعي است كه در تبليغات بسيار مورد توجه قرار مي گيرد اما پس از اتمام انتخابات مؤلفه هاي عدم توسعه يافتگي زياد مورد تجزيه و تحليل قرار نمي گيرد.
3- انتخاب مديران بسيار مهم و اساسي است و اما اينكه نمايندگان تنها درمورد مديران منتخبي كه عدم صلاحيت و لياقت آن ها محرز است وظيفه تذكر به دولت را دارند نه اينكه خود واسطه فيض مديران و مسئولان از قبل وعده داده شده باشند و در خارج از ضوابط نمايندگي دولت را تحت فشار قرار دهند.
4- عمل به وعده ها و سخنان تبليغاتي در دوران نمايندگي مجلس از صفات و ويژگي هاي ارزشي يك نماينده متدين و انقلابي است، اما اينكه همزمان با پايان انتخابات وعده ها و قول هاي داده شده به مردم در راستاي خدمت و تلاش نيز پرواز مي كند موضوعي است كه مي بايست مورد توجه قرار گيرد.
نتيجه آنكه، حضور 30نفر در حوزه انتخابيه سوادكوه، قائم شهر، جويبار و كياكلا نشان از آن دارد كه افراد زيادي خواستار خدمت و حضور در عرصه خدمتگزاري هستند كه انتظار مي رود، نماينده منتخب مردم در اين منطقه در عمل نيز وفادار باشد.
پل سفيد- خبرنگاركيهان

 



راهيابي طرح هاي مخترع يزدي به مسابقات بين المللي سوئيس

يزد- خبرنگار كيهان:
دو اختراع دانشجوي برق دانشگاه آزاد اسلامي يزد در مسابقات و نمايشگاه بين المللي و تخصصي اختراعات 2012 ژنو پذيرفته شد. اين مخترع يزدي گفت: انتخاب و اعطاي مدال و جوايز در بخش مسابقات اين عرصه بين المللي به مخترعان با بررسي دقيق اختراعات آنها توسط 70 نفر از هيئت داوران بين المللي با تخصص هاي ويژه صورت مي پذيرد و مراسم اعطاي مدال با حضور وزرا و شخصيت هاي برجسته كشور سوئيس برگزار خواهد شد.
ابراهيم خوانين زاده اظهار داشت: نمونه ارائه شده من دراين نمايشگاه، دستگاه كمك راهنماي نابينايان با قابليت تشخيص اسكناس است كه با استفاده از اين دستگاه نابينايان مي توانند تمام پول هاي رايج در داخل و خارج از كشور را تشخيص و به صورت گويا و شنيداري از مبلغ پول مطلع شوند.
وي افزود: همچنين اختراع دستگاه كنترلر وسايل الكترونيكي و ارسال حروف و اعداد با استفاده از ماتريس بندهاي انگشتان دست براي نابينايان و معلولين ارسال شد كه اين دستگاه طراحي شده داراي فرمول ماتريس چهار درسه است و در همه وسيله هاي مورد نياز نابينا مانند موبايل و كنترل تلويزيون و... استفاده مي شود و با برخورد شصت دست با هريك از بندهاي انگشتان دست مي توان دستگاه هاي الكترونيكي را كنترل كرد.
گفتني است، مسابقات و نمايشگاه بين المللي اختراعات سوئيس 18الي 22 آوريل 2012 برابر با 30 فروردين لغايت 3ارديبهشت 1391 در سوئيس برگزار مي شود.

 



ايران در كيهان

بيشترين نامزد انتخاباتي
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اين استان بعد از پايتخت با 20 كرسي بيشترين تعداد نمايندگان را در مجلس نهم به خود اختصاص داده است.
«دكتر محمدمهدي اسماعيلي» افزود: 16 حوزه انتخاباتي در استان اصفهان فعال است كه يكي از اين حوزه ها متعلق به اقليت هاي ارامنه جنوب است.
وي با اعلام اينكه دو هزار و 320 صندوق اخذ رأي در استان اصفهان براي جمع آوري آرا در نظر گرفته شده است، گفت: اين استان در تعداد داوطلب و ثبت نام كننده نيز بعد از تهران پيشتاز است و تمام جوامع نگاه ويژه اي به اين استان دارند.
معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان با بيان اينكه در اين دوره براي هر كسي مجلس 11 نفر در اين استان به رقابت مي پردازند گفت: 40هزار نفر در قالب هيئت هاي اجرايي، نظارتي، بازرسي و انتظامي اجراي اين انتخابات را به عهده دارند.
108 صندوق رأي
بناب- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت بازرسي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شهرستان بناب گفت: به منظور جمع آوري آراء مردم 108 صندوق اخذ رأي در سطح اين شهرستان راه اندازي مي شود. وي افزود: بيش از دو هزار و 500 نفر روند اجرايي اين انتخابات را به عهده خواهند داشت.
هزار و 190 شعبه اخذ رأي
گرگان- خبرنگار كيهان: جانشين رئيس ستاد انتخابات استان گلستان در نشست شوراي اداري استان گفت: بيش از 9هزار و 500 نفر از مجريان برگزاري انتخابات در استان آموزش هاي لازم را ديدند تا در يك هزار و 190 شعبه اخذ رأي در 12 اسفندماه آماده اخذ رأي مردم باشند.
سيدقاسم حسيني درباره داوطلبان و بررسي تأييد صلاحيت ها افزود: در ابتدا 130 نفر در استان ثبت نام كردند كه 7 نفر از داوطلبان پيش از آغاز بررسي تأييد صلاحيت انصراف دادند و نيز پس از بررسي 72 نفر از داوطلبان تأييد صلاحيت شدند كه يك نفر از آنها به استان ديگر منتقل شد.
بهره برداري از طرح آبرساني
انديمشك خبرنگار كيهان: پروژه آبرساني تك تكاب از توابع شهرستان انديمشك به بهره برداري رسيد. فريدون چهرازي رئيس اداره آبفاي روستايي انديمشك گفت: اين پروژه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 300 ميليون ريال از محل اعتبارات دارايي هاي سرمايه ايي احداث شده است وي افزود: با بهره برداري از اين پروژه حدود 40 خانواده ساكن روستا از مزاياي آن بهره مند شده اند.
رقابت نامزدها
مشگين شهر- خبرنگار كيهان: فرماندار مشگين شهر در جمع نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و اعضاي هيئت اجرايي اين شهرستان اظهار داشت: اين شهرستان داراي يك حوزه اصلي و سه حوزه فرعي بوده و دو هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرايي انتخابات با فرمانداري مشگين شهر همكاري دارند. وي افزود: در اين انتخابات 157 شعبه رأي گيري براي جمع آوري آراء مردم در نظر گرفته شده است. به گفته فرماندار مشگين شهر 9 نفر از نامزدهاي انتخابات اين شهرستان تائيد صلاحيت شده اند.
مشاركت حداكثري مردم
زرين شهر- خبرنگار كيهان: فرماندار لنجان در نشست اطلاع رساني انتخابات گفت: در هشت شهر و 45 روستاي شهرستان لنجان 118 شعبه اخذ رأي براي جمع آوري آراي مردم در نظر گرفته شده است و براي هر صندوق هم 17 نفر از اعضاي اجرايي به كار انتخابات نظارت خواهند كرد. وي تصريح كرد: مهم ترين راهكار مشاركت حداكثري مردم در انتخابات اعتماد آنان به مجريان و نامزدهاي انتخاباتي است.
احداث كمربند سبز
رشتخوار- خبرنگار كيهان: عضو كميسيون فضاي سبز شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار گفت: به منظور افزايش فضاي سبز در اين شهرستان با همكاري شهرداري و منابع طبيعي كمربند سبز در شمال شهر رشتخوار در حال اجراست. وي افزود: 15گونه درختي و گياهي جديد به عرصه فضاي سبز اين شهرستان اضافه شده است و اين گياهان با شرايط زيست محيطي رشتخوار سازگاري دارند.
انتقاد معاون استاندار
ياسوج- خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه ما مي توانيم در اين استان توليداتي را داشته باشيم كه اكنون از خارج كهگيلويه و بويراحمد در بازار ما عرضه مي شود، تصريح كرد: چرا بايد نان سنتي اين استان از مناطق ديگر كشور از جمله اصفهان و شيراز به بازار ما وارد شود و با قيمت چند برابر فروخته شود. رهنما افزود: وقتي به بازار استان خودمان مراجعه مي كنيم تخم مرغ خانگي كه محصولي كاملا بومي است از بيرون وارد شده و به قيمت گزافي فروخته مي شود كه اين خود دردي بزرگ است. معاون استاندار تصريح كرد: در استان كهگيلويه و بويراحمد همه ظرفيت ها براي اشتغال از جمله توليد محصولات بومي وجود دارد كه ما نيز به عنوان خادم جوانان آماده همكاري همه جانبه بوده و تسهيلات را در اختيار متقاضيان قرار خواهيم داد.
پرداخت وام
جاسك- خبرنگاركيهان: مسئول فرهنگي و آموزش كميته امداد امام خميني جاسك گفت: اين نهاد به 15نفر از دانشجويان تحت پوشش خود 45ميليون ريال وام دانشجويي پرداخت كرده است. همايون راستين افزود: اين دانشجويان بومي شهرستان جاسك هستند كه به هر كدام 3ميليون ريال وام پرداخت شده است.
عفو محكومان
اصفهان- خبرنگاركيهان: رئيس كل دادگستري و رئيس كميسيون عفو و بخشودگي استان اصفهان اظهار داشت: به مناسبت ولادت باسعادت رسول اكرم(ص) رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف و تبديل مجازات 28نفر از محكومان دادگاه هاي عمومي و انقلاب استان اصفهان موافقت كردند. «دكتر غلامرضا انصاري» افزود: كميسيون عفو و بخشودگي استان اصفهان همچنين در ششماهه گذشته سال جاري براي 318نفر از محكومان پيشنهاد عفو كرده است كه پس از طي مراحل قانوني و موافقت رهبر معظم انقلاب اقدام خواهد شد.
ميزان كمك هاي يزدي ها به كميته امداد
يزد- خبرنگاركيهان: معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني استان يزد گفت: مردم اين استان با مشاركت خود در كمك رساني و دستگيري از محرومين جامعه با اهداي 116ميليارد و 938ميليون ريال به صورت كمك هاي نقدي و غيرنقدي رتبه دوم كشوري در اين زمينه را كسب كردند. محمدرضا غريب نواز اظهار داشت: استان يزد در بخش سرانه صدقات رتبه اول و در حوزه كمك هاي مردمي رتبه دوم را در 9ماهه سال 90 به خود اختصاص داده كه اين امر بيانگر مشاركت خوب مردم متدين استان در انجام سنت هاي حسنه الهي است.
تقدير از دستگاه هاي برتر
اراك- خبرنگاركيهان: نشست شوراي اداري استان مركزي، با محوريت آئين جشنواره شهيد رجايي و با هدف تقدير از دستگاه هاي برتر استان، در سالن جلسات استاندار برگزار شد.در اين آيين از مديركل و معاونين اداره كل مسكن و شهرسازي به عنوان دستگاه برتر در زمينه شاخص هاي اختصاصي و تكريم ارباب رجوع شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اهداي لوح تقدير شد.

 



رئيس ستاد انتخابات همدان: تويسركان آماده برگزاري رايانه اي انتخابات است

همدان- خبرنگار كيهان:
بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر در استان همدان، واجدشرايط رأي دادن براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي هستند.
رئيس ستاد انتخابات استان همدان با اعلام اين مطلب افزود: تعداد دقيق واجدان شرايط رأي دادن استان، يك ميليون و 316 هزار و 41نفر است كه مي توانند در روز 12اسفندماه رأي خود را به صندوق بريزند.
«علي اكبر فاضل كريمي» ادامه داد: از ميان 123نفر داوطلب اوليه انتخابات مجلس استان، در نهايت 97 نفر از سوي شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شدند و بدين ترتيب صلاحيت82درصد نامزدهاي انتخابات مجلس نهم استان تاييد شده كه تاكنون بي نظير بوده است.
معاون سياسي امنيتي استاندار، خاطر نشان ساخت: حوزه انتخابيه تويسركان براي برگزاري انتخابات به صورت كاملا رايانه اي در استان، برگزيده و آماده شده است و تمامي صندوق هاي الكترونيكي اين حوزه را نيز به فرمانداري شهرستان تحويل داده ايم.

 



امام جمعه گناباد: انتخابات مجلس برخلاف ادعاهاي استكبار پرشور خواهد بود

گناباد- خبرنگاركيهان:
امام جمعه گناباد گفت: استكبار جهاني و عوامل هميشگي آن تلاش گسترده كرده اند تا انتخابات مجلس، انتخاباتي بي رونق باشد، اما بايد بدانند انتخابات پرشور برگزار و ضربه سختي به دشمن وارد خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن صادقي افزود: ملت ايران بايد شكرگزار خدا باشند كه رأي و نظرشان ارزش دارد و تمام مسئولين نظام را خودشان انتخاب مي كنند. وي با تأكيد بر اينكه ملتهاي منطقه نيز مي خواهند كه خودشان تعيين كننده سرنوشت خود باشند. اضافه كرد: هم اكنون ملت مظلوم بحرين خواسته شان اين است كه حق رأي مي خواهيم و بايد مسئولان كشور را خودمان تعيين كنيم كه پاسخ به آمريكا و دموكراسي و حقوق بشر مورد ادعاي آنها گلوله است.
وي با يادآوري انتخابات فرمايشي در رژيم گذشته، گفت: بعد از انقلاب مشروطه با اينكه به ياري علما به پيروزي رسيد. سالها انتخابات به صورت فرمايشي برگزار شد و شاهان دست نشانده غرب اجازه برگزاري انتخابات، آرا را نمي دادند و هر كس را كه مي خواستند به مجلس مي فرستادند.
خطيب جمعه گناباد درخصوص موفقيت هاي هسته اي ايران نيز گفت: موفقيت هاي هسته اي ايران با وجود اين همه تحريم موجب شگفتي و تحسين دنيا و شوكه شدن استكبار جهاني و اسرائيل شده است.

 



اسامي 58 داوطلب نمايندگي مجلس در كردستان اعلام شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
شوراي نگهبان قانون اساسي اسامي 58 داوطلب نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در كردستان را اعلام كرد.
ليست نهايي افراد تأييد صلاحيت شده شوراي نگهبان 58 داوطلب به ترتيب؛ حوزه انتخابيه بيجار 12 نفر، حوزه انتخابي سقز و بانه هفت نفر، حوزه انتخابيه سنندج، ديواندره و كامياران 22 نفر، حوزه انتخابيه مريوان و سروآباد شش نفر و حوزه انتخابيه قروه و دهگلان11 نفر هستند.
97 نفر نامزد انتخابات مجلس شوراي اسلامي در كردستان ثبت نام كرده بودند كه پس ازطي مراحل بررسي صلاحيت اين افراد در هيئت هاي اجرايي، نظارت استان و هيئت نظارت مركز و شوراي نگهبان سرانجام صلاحيت 58 نفر تأييد شد.
درميان اسامي رد صلاحيت شده نام دو نماينده فعلي مجلس شوراي اسلامي كردستان ديده مي شود.
عبدالجبار كرمي نماينده مردم شهرهاي سنندج، ديواندره و كامياران و اقبال محمدي نماينده مردم شهرهاي مريوان، سروآباد دونماينده اي هستند كه صلاحيتشان مورد تأييد قرار نگرفت.

 



كندي روند احداث شهرك هاي دامپروري گيلان با كاهش اعتبارات

رشت- خبرنگار كيهان:
طرح احداث 10 شهرك دامپروري گيلان پس از گذشت 5سال تنها 23 درصد پيشرفت داشته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان با اعلام اين خبر افزود: به دليل تأمين نشدن زمين براي ايجاد تمامي شهركهاي دامپروري گيلان، ساخت 10شهرك دامپروري، از سال86 آغاز و طبق برآوردهاي اولين مقرر شد 224 ميليارد ريال براي اجراي زيرساخت در اين مجتمع ها توسط دولت و از محل يك درصد تملك دارايي استان تأمين شود. اردشير روحي ماسوله افزود: در سال 86، 26 ميليارد و 500ميليون ريال براي اجراي طرح اختصاص يافت اما در سالهاي بعد به ترتيب 7، 32 و 39 درصد از اعتبارات اختصاص يافت.
وي افزود: سال قبل سازمان جهاد كشاورزي گيلان براي تسريع بخشيدن به روند اجراي اين شهركها بخشي از اعتبارات خود را به اين طرح اختصاص داد و در سال جاري نيز 11ميليارد و 150ميليون ريال به شهركهاي دامپروري گيلان اختصاص يافت. وي گفت: اگر نگاهي به روند اختصاص اعتبارات اين طرح از سال86 تاكنون بياندازيم متوجه كاهش 43 درصدي آن مي شويم و اين در حالي است كه ما بارها براي جذب بيشتر اعتبارات با مسئولان استاني رايزني كرده ايم اما تنها توانستيم 55ميليارد ريال اعتبار اختصاصي را جذب و هزينه كنيم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: چنانچه روند تخصيص اعتبارات اينگونه ادامه يابد، ساخت 10شهرك دامپروري استان 20سال طول خواهد كشيد.
معاون برنامه ريزي استاندار در پاسخ به اين سؤال كه چرا اعتبار شهركهاي دامپروري گيلان هر سال كاهش مي يابد گفت: كاهش بودجه استاني قابل توزيع در كميته برنامه ريزي شهرستانها، عدم اولويت شهرستانها و كاهش سهم پروژه دامپروري و در نهايت تخصيص اعتبار پروژه توسط سازمان جهاد كشاورزي علت كاهش اعتبارات شهركهاي دامپروري گيلان است.
كيهان هاشم نيا افزود: با وجود اينكه در سال 90، 5/14درصد از اعتبارات قابل توزيع در كميته هاي برنامه ريزي شهرستان كاهش يافته است اما با توجه به اهميت شهركهاي دامپروري در گيلان تلاش كرديم تا اعتبارات مربوط به اجراي اين طرح 3درصد نسبت به سال قبل افزايش يابد البته سازمان جهاد كشاورزي نيز در تعيين برآوردها دچار اشتباه شده و برآوردهاي فعلي اين سازمان براي اجراي طرح مجتمع دامپروري تقريباً 2برابر برآورد اوليه است.

 



جانشين ستاد انتخابات استان: 68 داوطلب در كرمانشاه تأييد صلاحيت شدند

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
صلاحيت 68 نفر داوطلب در حوزه هاي انتخابيه استان كرمانشاه مورد تاييد قرار گرفت كه از اين تعداد 65 نفر مرد و سه زن مي باشند.
اين خبر را هومان بهرامي جانشين ستاد انتخابات استان كرمانشاه اعلام كرد و گفت: در حوزه كرمانشاه 24 نفر داوطلب، در حوزه اسلام آباد غرب 11 نفر، در حوزه پاوه و اورامانات 6 نفر، در حوزه سنقر و كليايي 7 نفر، در حوزه گيلانغرب و سر پل ذهاب 10 نفر، در حوزه كنگاور 10نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وي تصريح كرد بعد از اخذ آراء و نتيجه نهايي كانديداهاي حوزه انتخابيه استان كرمانشاه در حوزه شهر كرمانشاه سه نفر و در مابقي حوزه هاي انتخابيه استان يك نفر به مجلس نهم راه خواهد يافت. جانشين ستاد انتخابات استان كرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: در بين افراد تاييد صلاحيت شده از گروه هاي مختلف سياسي اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل وجود دارد كه اين امر باعث رقابتي شدن انتخابات مي گردد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

اراك-خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون ورزش هاي نابينايان و كم بينايان كشور مصطفي رسولي به عنوان سرپرست هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان استان مركزي منصوب شد.
بابل-خبرنگاركيهان: طي مراسمي سرهنگ علي فقيه به عنوان فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بابل معرفي شد.
خوراسگان- خبرنگاركيهان:از سوي مديركل كميته امداد امام خميني استان اصفهان، توشقانيان به سمت رئيس كميته امداد امام خميني شهرستان اصفهان منصوب شد.
گرگان- خبرنگاركيهان: وزير راه و شهرسازي با صدور حكمي محمدتقي جوان شورايي را به سمت قائم مقام وزير و مديركل راه شهرسازي استان گلستان منصوب كرد.
اليگودرز- خبرنگاركيهان: طي مراسمي مهندس لطفي ميانجايي به عنوان شهردار اليگودرز معرفي شد.

 



عمليات احداث كارخانه سيمان دهلران متوقف شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
مدير سايت كارگاه كارخانه توليد سيمان دهلران از توقف عمليات احداث اين كارخانه خبر داد.
مهدي نژاديان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: عمليات اجرايي كارخانه سيمان دهلران كه سال 85 شروع شده كه اكنون با 85درصد پيشرفت فيزيكي با مشكل اعتبارات بانكي مواجه شده است.
وي افزود: بانك ملت به علت عدول از تعهدات خود مانع بزرگي براي بهره برداري از اين كارخانه به وجود آورده است.
مهدي نژاديان گفت: قرار بود بانك مزبور 6ميليارد تومان در اختيار ما قرار دهد ولي تاكنون اين امر محقق نشده است و اعضا به علت نبود اعتبارات تصميم به تعطيلي كارخانه گرفتند.

 



فرماندار كوهدشت معرفي شد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
مديركل سياسي و انتخابات استانداري لرستان از انتصاب «غلامرضا حمزه پور» به عنوان فرماندار كوهدشت بنا به پيشنهاد استاندار و حكم وزير كشور خبر داد.
محمدامين رضواني افزود: فرماندار كوهدشت از ميان گزينه هاي مختلف و براساس تصميم استاندار لرستان و وزير كشور تعيين شد. و هيچ فرد و جناحي نمي تواند از آن به نفع خود بهره برداري سياسي كند.
وي گفت: فرماندار جديد كوهدشت داراي حدود 28 سال سابقه خدمت در امور اجرايي و سياسي از جمله فرماندار شهرهاي هفتگل و شادگان است.
لازم به يادآوري است سيروس ابراهيمي فرماندار قبلي كوهدشت و حجت نصيري پور فرماندار نورآباد به خاطر عدم رعايت بي طرفي در روند برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اوايل بهمن از سمت هاي خود بركنار شدند.
طوري كه نحوه عملكرد فرمانداران ياد شده موجب بروز تنش در آن حوزه ها شده بود.

 



خانه تاريخي ثقه الاسلام موزه سفال تبريز شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
خانه آجري «ثقه الاسلام» با راه پله هاي كاملا چوبي به صورت موزه سفال آذربايجان شرقي مي ماند.
خانه قديمي و تاريخي «ثقه الاسلام»، در چايكنار و بين پل «قاري» و «صاحب الامي» قرار گرفته و داراي معماري بسيار ارزشمندي است و جزو نادر بناهاي سه طبقه اي است كه قاب بندي آجري دارد و يك رشته راه پله چوبي نيز در آن تعبيه شده است.
به گزارش ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي، خانه ثقه الاسلام، در گذشته آموزشگاه هنرهاي سنتي بود و سپس به موزه سفال استان تبديل شد.كف طبقات اين خانه چوبي بوده طبقه زيرزمين داراي خروجي جداگانه اي از زير ايوان به همكف است.

 



تخريب پارك آهوان كيش براي ساخت و ساز

كيش-خبرنگار كيهان:
پارك آهوان كيش به دستور مسئولان منطقه آزاد كيش براي ساخت و ساز و فروش تخريب مي شود.
2تن از دامپزشكان جزيره كيش در تماس با تحريريه كيهان اعلام كردند: از تاريخ 3/12/90 شركت عمران و خدمات شهري جزيره كيش به دستور مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش شروع به تخريب فضاي سبز و قطع درختان پارك آهوان كيش كرده اند. اين درحالي است كه به دليل عجله مسئولان براي تحويل زمين پارك به خريدار هيچگونه برنامه ريزي براي انتقال حيوانات موجود دراين پارك به مكان مناسب ديگري صورت نگرفته است.
بنابراين گزارش، مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش از هرگونه اطلاع رساني و تهيه گزارش توسط خبرنگاران جلوگيري كرده اند و حاضر به پاسخگويي نيستند.
گفتني است پارك آهوان كيش با قدمت 16 سال محيطي براي نگهداري بسياري از گونه هاي حيات وحش مثل شير، خرس، آهو و انواع پرندگان است.
همچنين اين پارك داراي بيش از 20 نفر پرسنل است كه همگي آنها با تخريب پارك بيكار خواهندشد.
كيهان آمادگي دارد توضيحات احتمالي مسئولان عالي سازمان منطقه آزاد كيش درباره اين واقعه را نيز پوشش دهد.

 



يك جوابيه و يك توضيح

روابط عمومي و امور بين الملل شركت آب و فاضلاب استان تهران به دنبال چاپ مطلبي تحت عنوان «قطع مكرر آب اهالي شهر گلستان را نگران كرده است» در صفحه 11 مورخه 8/11/90 جوابيه ذيل را به دفتر روزنامه ارسال كرده كه همراه با پاسخ كيهان چاپ مي شود.
آب شرب شهر گلستان به لحاظ كيفي و با توجه به نظارت مستمر از لحاظ پارامترهاي شيميايي و كلرسنجي روزانه، هيچ گونه مشكلي ندارد و با توجه به جايگاه مهم شهر گلستان در منطقه، اين شهر داراي 43 هزار مترمكعب مخزن ذخيره آب شرب است و تنها در سال جاري بالغ بر چهار كيلومتر اصلاح شبكه در گلستان انجام شده و بيش از 90 درصد برنامه پيش بيني شده در بخش اصلاح انشعاب ها نيز محقق شده است.
علاوه بر آن، نظرسنجي تلفني انجام شده از سوي سامانه ارتباط با مشتركين «122» آبفاي جنوب غربي از مناطق يادشده حكايت از آن دارد كه بيش از 86 درصد از مشتركان خيابان هاي شهيد قبادي و ارغوان شرقي و غربي هيچ گونه مشكلي در زمينه قطع آب نداشتند.
كيهان: شركت آب و فاضلاب استان تهران قطعي مكرر آب در سطح منطقه را تكذيب كرد و تنها اسناد خود را در اين زمينه، نظرسنجي سامانه 122 اعلام و هيچ توضيحي درباره تركيدگي هاي مكرر شبكه آبرساني نداده است حال آن كه:
1- شبكه آبرساني منطقه داراي فرسودگي شديد ناشي از عمر زياد آن است. همچنين لوله هاي آب در عمق كمي از سطح خيابان ها و معابر عمومي قرار دارند كه با كمترين فشار ناشي از تردد خودروها با شكستگي يا ترك خوردگي مواجه مي شوند. همين مسئله سبب شده تا آب آشاميدني با خاك و شن مخلوط و وارد منازل اهالي شود.
2- يكي از عمده اختلافات شهرداري گلستان با آبفا نيز ناشي از بروز همين مشكل است چرا كه شهرداري مدعي است كه به دليل مناسب نبودن شبكه آبرساني و تركيدگي هاي مكرر آن شهرداري مجبور است سالانه ميلياردها ريال براي ترميم آسفالت حفاري هاي انجام شده هزينه كند.
3- روابط عمومي و امور بين الملل شركت آب و فاضلاب استان تهران درحالي قطعي مكرر آب را قويا تكذيب كرده است كه در ايام ماه مبارك رمضان قطعي آب با اعتراض گسترده مردم روبرو شد و خبرنگار سيماي جمهوري اسلامي ايران درباره اين موضوع بامردم مصاحبه كرد و در تلويزيون نيز پخش شد به نحوي كه تا چند روز پس از پخش گزارش مزبور از قطعي آب خبري نبود.
4- با عنايت به جوابيه، به نظر مي رسد منطقه با وجود منابع و مخازن آبي متعدد هيچ مشكلي در زمينه تأمين آب شرب ندارد و دليل اصلي همان فرسودگي شبكه است كه تحمل فشار آب را ندارد و در صورت بيشتر شدن فشار آب شبكه خود به خود دچار تركيدگي مي شود.
5- در زمينه كيفيت آب شرب منطقه اين شركت به پاسخي كلي درخصوص كلرسنجي و كنترل پارامترهاي شيميايي بسنده و از توضيحات بيشتر خودداري كرده است، حال آن كه با باز كردن شير آب منازل بيننده شاهد انواع و اقسام شن و ماسه، براده هاي چوب و... داخل لوله خواهد بود.
اين مسئله سبب سكه شدن بازار كار شركت هاي نصب كننده تجهيزات تصفيه آب در منطقه شده است.

 



توسعه سيستم آبياري تحت فشار در آذربايجان غربي

اروميه - خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي از تجهيز 15هزار هكتار از اراضي استان به سيستم نوين آبياري خبر داد.
دكتر «محمدرضا اصغري» در نشست خبري با اشاره به روند اجراي سيستم آبياري تحت فشار افزود: تا شهريور سال گذشته در 26هزار هكتار از اراضي استان سيستم آبياري تحت فشار اجرا شده بود كه دراولين سال برنامه پنجم توسعه اجراي سيستم آبياري تحت فشار در 26 هزار هكتار از اراضي نيز آغاز شده است.
«اصغري» با اشاره به اينكه بيش از 35 درصد اشتغال مستقيم استان مربوط به بخش كشاورزي است گفت: سالانه به طور متوسط 600 ميليارد ريال بر اثر بارش تگرگ به باغات و مزارع آذربايجان غربي خسارت وارد مي شود و اين سازمان در نظر دارد با همكاري شركت سازنده، مقدمات توليد مشترك سامانه ضد تگرگ را به صورت بومي سازي شده در استان فراهم كند.
وي از نصب 8 دستگاه ضد تگرگ درشهرستان هاي اروميه، مياندوآب، مهاباد و سلماس خبر داد وافزود: با به كارگيري اين سامانه ميزان خسارت ناشي از بارش تگرگ در مناطق زير پوشش به صورت چشمگيري كاهش يافته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي اعلام كرد اين دستگاه ها كه با استفاده از گاز بوتان و پروپان كار مي كنند، 12كيلومتر برد دارند و قادرند از طريق شليك امواج صوتي به داخل توده ابرهاي تگرگ زا، از بارش تگرگ جلوگيري و آن را تبديل به باران كنند.
اصغري اعتبار هزينه شده براي راه اندازي اين دستگاه ها را يك ميليارد و 300 ميليون ريال عنوان كرد و اظهار داشت: اين دستگاه ها به صورت كنترل از راه دور كار مي كنند و حتي مي توان با استفاده از تلفن همراه و ارسال پيام كوتاه آنها را فعال كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14