(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 اسفند 1390- شماره 20154

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هم اين و هم آن (يادداشت روز)
گزارش كيهان از بازار داغ تبليغات انتخاباتي در سراسر كشور
جوجه تيغي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
جزئيات برگزاري رايانه اي انتخابات در تهران
گزارش خبري؛ چرا ايران بازرسان را به پارچين راه نداد
16 و 17 اسفند يازدهمين اجلاس خبرگان برگزار مي شود
بخوانيد و از خنده روده برشويد! (خبر ويژه)
سلمان رشدي در چند قدمي خودكشي! (خبر ويژه)
چه كسي خاتمي را توي هچل انداخت؟! (خبر ويژه)
چوب حراج آمريكا به آبروي آمانو (خبر ويژه)
فايننشال تايمز: سياست كوته بينانه عربستان در بحرين نتيجه عكس خواهد داد (خبر ويژه)



هم اين و هم آن (يادداشت روز)

در نوشته اي از اين دست كه در آن پاي بزرگان در ميان است بايد «دست به عصا» قلم زد! نه اين كه فلان گفتني ناگفته بماند و يا از فلان «بايد» و «نبايد» سخني به ميان نيايد! بلكه فقط از اين روي كه در عبور از مرزهاي ظريف و باريك، بيم لغزيدن هست و لغزش قلم در باريكه ها مي تواند توهم آفرين باشد. اما، مرز ظريفي كه در اين وجيزه از آن سخن مي رود، اگرچه ظريف و باريك است ولي تاريك نيست. بنابراين، شايد به لطف خداي سبحان گره گشا باشد.
1- هر يك از دو جبهه محترم «متحد» و «پايداري» در حلقه هاي اول خود از هواداراني برخوردارند كه هر چند جبهه ديگر را نيز اصولگرا مي دانند ولي «اصولگرايي ناب» را در جبهه اي تلقي مي كنند كه خود به آن تعلق دارند. اين ديدگاه اما، بسيار كم دامنه است و توده هاي پردامنه اصولگرايان و خيل عظيم و گسترده نيروهاي مؤمن و انقلابي ضمن آن كه هر دو جبهه را اصولگرا مي دانند، بر اين باور نيستند كه نامزدهاي اصولگرا فقط در فلان جبهه گرد آمده اند! بنابراين خود را ملزم نمي دانند كه براي انتخاب كانديداهاي اصلح و شايسته تر بايستي فهرست فلان جبهه را پيش روي نهاده و به تمامي نامزدهاي معرفي شده در آن، از نفر اول تا سي ام رأي بدهند! نگاهي به اطراف بيندازيد و پاي صحبت اين و آن بنشينيد، همه يا اكثريت قريب به اتفاق را بر اين نظر مي بينيد كه از ميان نامزدهاي دو جبهه «متحد» و «پايداري» آنان را كه شايسته ترند برگزينند، چرا؟! پاسخ روشن است. اول آن كه چند نفري از مجموعه 60 نفري معرفي شده در دو ليست را، آنگونه كه بايد «اصولگرا» نمي دانند و يا كمتر اصولگرا مي دانند! دوم، اين كه چنانچه هر 60 نفر را نيز اصولگراي ناب بدانند، از ميان آنها فقط مي توانند به 30 نفر راي بدهند. بنابراين دغدغه گزينش بهترين ها از دو فهرست ياد شده ضمن آن كه طبيعي است، منطقي نيز هست و صدالبته، كاش فقط يك فهرست بود كه متأسفانه نيست. اگرچه حضور حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي بر فراز دو ليست ياد شده، اطمينان آفرين است.
2- برخي از اعضا يا طرفداران جبهه پايداري - تأكيد مي شود كه فقط برخي از آنها و نه همه- براي اثبات اين كه نامزدهاي معرفي شده از سوي آنان «اصلح» و «بهترين»ها هستند به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر بصيرت و تقواي حضرت آيت الله مصباح يزدي اشاره مي كنند و سپس اين سخن ايشان را به عنوان «سند» براي اثبات اصلح بودن نامزدهاي خود گواه مي آورند كه حضرت ايشان درباره جبهه پايداري فرموده اند؛ «در حال حاضر (جبهه پايداري) جهت گيري درستي دارند و من هم حمايتشان مي كنم».
از سوي ديگر، برخي از اعضا يا طرفداران جبهه متحد- باز هم تأكيد مي شود كه فقط برخي از آنان و نه همه- با اشاره به حضور حضرت آيت الله مهدوي كني در صدر اين جبهه و نظارت ايشان بر گزينش نامزدهاي معرفي شده از سوي جبهه متحد، نامزدهاي اين جبهه را «اصلح» و «بهترين»ها مي دانند و براي اثبات نظر خويش به تاييدهاي رهبر معظم انقلاب و اين سخن معروف حضرت امام(ره) درباره آيت الله مهدوي كني استناد مي كنند كه فرموده اند؛ «من به ايشان -حضرت آيت الله مهدوي كني- ارادت داشته، دارم و خواهم داشت».
3- خب! اكنون، آيا بايد نتيجه گرفت كه هر كس به تمامي 30 نامزد جبهه پايداري رأي ندهد با نظر آيت الله مصباح يزدي و نهايتاً با نظر حضرت آقا مخالفت كرده است؟! و از سوي ديگر چنانچه كسي به همه 30 نامزد معرفي شده در فهرست جبهه متحد رأي ندهد، نظر آيت الله مهدوي كني و در نتيجه نظر حضرت امام(ره) را ناديده گرفته است؟! اين چه استدلالي است؟ و چرا بعضي ها - فقط بعضي ها- اينگونه سخنان ناروا و نسبت هاي بي پايه و اساسي را به عالمان بزرگواري نظير حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي روا مي دارند؟!
امام راحل(ره) و خلف حاضر او بارها بر تحقيق و بررسي دقيق و البته مراجعه به نظر افراد مطلع و دلسوز براي انتخاب «اصلح» تاكيد ورزيده اند و حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي نيز كه از شاگردان برجسته و با تقواي امام راحل(ره) و از اسوه ها و استوانه هاي انقلاب هستند، به دفعات و در مناسبت هاي مختلف همين نگاه امام و رهبري را ارائه كرده اند. بخوانيد؛
4- حضرت آيت الله مهدوي كني طي سخناني در سالگرد شهيد شيخ فضل الله محلاتي درباره نامزدهاي معرفي شده تاكيد مي كنند كه «هيچ نظر فردي» ندارند و تنها ساز و كارها را معرفي كرده اند.
و حضرت آيت الله مصباح يزدي در پاسخ به سؤالي كه در انتخابات مجلس نهم به كدام فهرست رأي مي دهيد؟ مي فرمايند؛ «من به رأي دادن طبق ليست معتقد نيستم، زيرا آن را فاقد حجيت شرعي مي دانم. هر داوطلبي را از هر ليستي باشد، اگر اصلح دانستيم بايد به او رأي دهيم.»
همين نظر حكيمانه دو بزرگوار ياد شده را در آموزه ها و رهنمودهاي حضرت امام(ره) و حضرت آقا به وضوح مي توان ديد. از جمله و به عنوان نمونه، حضرت امام(ره) مي فرمايند؛ «احدي شرعاً نمي تواند به كسي كوركورانه و بدون تحقيق رأي بدهد و اگر در صلاحيت شخصي يا اشخاص تمام افراد و گروه ها نظر موافق داشتند، ولي راي دهنده تشخيص اش برخلاف همه آنها بود، تبعيت از آنها صحيح نيست و نزد خداوند مسئوليت دارد و اگر گروه يا اشخاص، صلاحيت فرد يا افرادي را تشخيص دادند و از اين تاييد براي راي دهنده اطمينان حاصل شد، مي تواند به آنها راي دهد.»
و حضرت آقا در همين باره مي فرمايند؛
«البته بديهي است كه رهبري از فرد خاصي حمايت نمي كند. از معيارها حمايت مي كند. ما دنبال اين هستيم كه اين معيارها تحقق پيدا كند... تشخيص اصلح برعهده خود مردم است.»
5- از سوي ديگر به جرأت مي توان گفت كه حضرت آيت الله مهدوي كني به تمامي نامزدهاي فهرست «جبهه متحد» و حضرت آيت الله مصباح يزدي به همه نامزدهاي ليست «جبهه پايداري» رأي نخواهند داد. چرا؟! پاسخ روشن است. زيرا چرخه گزينش نامزدها در هر دو فهرست براساس رأي بيشتر اعضاي تدوين كننده فهرست ها صورت پذيرفته است. بنابراين اگرچه في المثل حضرات آيات مهدوي و مصباح از اين ساز و كار براي تهيه فهرست حمايت كرده اند ولي بديهي است هنگام رأي دادن به تكليف خويش كه تشخيص خود آنان است عمل مي كنند.
6- و اما، اكنون كه علي رغم اصرار فراوان مردم و تلاش گسترده دلسوزان، دو جبهه «متحد» و «پايداري» به وحدت نرسيده و هر يك بر نظر خود- با كمال تاسف و بي توجه به خواست مردم- اصرار ورزيده اند، راه كار پيش روي نه ليست كامل جبهه متحد است و نه فهرست كامل «جبهه پايداري»، بلكه گزينه هايي از هر دو ليست يعني «هم اين و هم آن»- شما بخوانيد «جبهه مختلط»!- مي تواند كارساز باشد. با اين معيارها كه؛
الف: آنان كه در مقابل فتنه 88 و يا حلقه انحرافي موضع روشني نگرفته و يا مواضع دوپهلو داشته و يا ديرتر از آنچه از يك شخصيت سياسي متدين و انقلابي انتظار مي رفت موضع گرفته اند، در ليست ياد شده نباشند.
ب: افرادي كه در دو گروه مورد اشاره- ساكتين فتنه و انحراف- جاي مي گيرند، بسيار اندك و كم شمارند و به يقين بعد از حذف اين عده بسيار اندك، تعداد باقيمانده خيلي بيشتر از 30 نفر مورد نياز در تهران- و احتمالا موارد مشابه در نقاط ديگر- خواهد بود، بنابراين از ميان آنها مي توان نامزدهايي را كه مواضع و عملكرد آنها نشان داده است «كارآمدي» و «تخصص» لازم براي نمايندگي مجلس را ندارند - تعهد و تدين و انقلابي بودن آنها مفروض است- كنار گذارد.
7- و بالاخره، انتخابات پيش روي با توجه به شرايط كنوني و جايگاه برجسته و الگوآفرين نظام مقدس جمهوري اسلامي در منطقه و جهان، از اهميت ويژه اي برخوردار است كه حضور حماسي مردم بااهميت ترين بخش آن است.
و اما، رخدادهاي چند سال اخير و از جمله حضور بي نظير و چندده ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن كمترين ترديدي باقي نگذاشته است كه انتخابات مجلس نهم با حضوري حماسي و بي نظير - تاكيد مي شود بي نظير- در مقايسه با ساير موارد مشابه همراه خواهد بود. چرا كه مردم به وضوح مي دانند و به بصيرت نشان داده اند كه «حضور» را در درجه اول اهميت و تركيب مجلس را در پله بعدي تلقي مي كنند. بنابراين و نهايتا با جا به جايي چند نامزد در تركيب مجلس نهم، سقف آسمان به زمين نمي چسبد! كه اولويت اول يعني حضور حماسي را تحت الشعاع قرار دهد و همين جا، بايد همه اصولگرايان به اين نكته توجه كنند كه رقابت هاي انتخاباتي آنها بعد از انتخابات به رفاقت آنان آسيب و خدشه اي وارد نكند چرا كه قرار است تاريخ با حضور فشرده و يكپارچه آنان «پيچ بزرگ»را پشت سر بگذارد.
حسين شريعتمداري

 



گزارش كيهان از بازار داغ تبليغات انتخاباتي در سراسر كشور

سرويس سياسي -
گزارش هاي دريافتي كيهان نشان مي دهد موج بي سابقه اي از تبليغات انتخاباتي در شهرهاي مختلف كشور به راه افتاده است .
اين روزها خيابان هاي شهرها از شور و نشاط انتخاباتي بيشتري برخوردار شده است و تحركي كه در سطح شهر ديده مي شود مويد اين نكته است كه لحظه به لحظه فضاي نشاط انگيز رقابتي رو به افزايش مي رود. تعداد پوسترهاي تبليغاتي و تراكت هايي كه چهره كانديداها و برنامه هاي آنان را به مردم معرفي مي كند، روزبه روز بيشتر از قبل شده و مردمي كه در حال عبور و مرور در سطح شهر هستند نگاه هايشان به تابلوهاي تبليغاتي است كه در معابر نصب شده است. البته نصب تراكت هاي تبليغاتي در هر جا و مكاني امكان پذير نيست و كانديداها اجازه چسباندن تراكت ها روي پياده روها را ندارند.
تبليغات نامزدهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از چهارم اسفندماه آغاز شده و تا ساعت 8 صبح يازدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
بر اساس اخبار دريافتي ، در شهرستان هاي سراسر كشور تبليغات نامزد ها به صورت فردي و شعارهاي آن ها نيز بيشتر بر مسايل منطقه اي متمركز است اما در مراكز استان ها و كلان شهرها تبليغات به صورت ليستي و با تاكيد بر مسايل ملي است . در اين ميان صدا و سيما نيز با پخش برنامه هاي گوناگون انتخاباتي بر شور و نشاط انتخابات افزوده است.
رئيس ستاد انتخابات كشورهمزمان نيز در اين باره گفت: شور و نشاط انتخاباتي در سراسر كشور لحظه به لحظه بيشترمي شود.
سيد صولت مرتضوي افزود : از زمان آغاز تبليغات رسمي نامزدهاي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي - پنجشنبه گذشته- تا كنون فعاليت اكثريت نامزدها و هواداران آنها معقول و منطقي بوده است.
وي گفت: براساس گزارش هاي دريافت شده از استانداران و فرمانداران سراسر كشور تخلفاتي جزئي در تبليغات برخي نامزدها مشاهده شده كه تذكرات لازم در اين زمينه داده شده است.
مرتضوي خاطرنشان كرد: استانداران و فرمانداران تذكرات لازم را در خصوص اندك تخلفات تبليغاتي به نامزدها داده اند و خوشبختانه آن ها نيز به توصيه مسئولان جامه عمل پوشاندند.
همزمان با افزايش تبليغات نامزد ها ، مردم نيز شناخت نامزدهاي اصلح را در اولويت كار خود قرارداده اند.
در اين رابطه مردم با بصيرت و هوشيار كشورمان سرگرم بررسي سوابق نامزدهاي نهمين دوره انتخاب مجلس شوراي اسلامي براي انتخاب نامزد اصلح هستند تا با اين انتخاب شايسته، كرسي هاي مجلس را به دست كساني بسپارند كه مدرس وار، مصالح نظام و جامعه اسلامي را سرلوحه كار خود قراردهند.
بدون ترديد، مردم با نگاهي عميق و با شناختي كارشناسانه، 12 اسفندماه جاري اصلح ترين ها را انتخاب و راهي بهارستان خواهند كرد تا با صيانت و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب، آرمانهاي امام(ره) و شهدا و با اداي تكليف، آرامش و اطمينان سياسي كشور را براي 4 سال آينده تضمين كنند.
12 اسفند، ديگر بار تجلي گاه حضور و حماسه خواهد بود، حماسه اي بزرگ و به ياد ماندني در تاريخ 34 ساله انقلاب اسلامي كه جهانيان را متحير خواهد ساخت.

 



جوجه تيغي (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: يكي از مدعيان اصلاحات كه به انگليس پناهنده شده است مي گويد؛ اگر در ايران مانده بودم، بعيد نبود كه در انتخابات شركت كنم.
گفت: خب! چطوري؟!
گفتم: ايشان مي گويد؛ البته مي دانم كه شوراي نگهبان صلاحيت مرا تاييد نمي كرد.
گفت: حرف حساب زده! فهميده حقشه كه رد صلاحيت بشه!
گفتم: چه عرض كنم؟! يك جوجه تيغي گوشه اي نشسته و زار زار گريه مي كرد. پرسيدند چيه؟ چته؟! گفت؛ هيچكس حاضر نيست منو بغل كنه!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ياد بدن هايي كه بي سر بين دشت است
يا در دل اروند رفته برنگشته است
ياد رمز يا زهراء دلم مهمان فاو است
اين روزها يادآور والفجر هشت است
2995---0912
¤امروز شركت در انتخابات فقط تعيين كانديداي اصلح نيست بلكه همچون هميشه زدن مهر تأييد نظام ولايي جمهوري اسلامي است. و نكته ديگر نشان دادن مردمسالاري ديني به تمام ملت هاي بپاخاسته جهان به ويژه مردم اسلامخواه شمال آفريقا و خاورميانه و روشن نمودن نوع حكومت در جمهوري اسلامي است. وظيفه همه ما اين است كه با حضور گسترده و دشمن شكن خود در انتخابات بار ديگر با تعيين صالح ترين شخص و بيمه نمودن انقلاب و بيعت دوباره با رهبر فرزانه انقلاب به تمام امت اسلام نوع حكومت ولايي را يادآوري نمائيم.
سرلك از اهواز
¤انتخابات يعني تجلي حضور باشكوه مردم بابصيرت و باعزت ايران در پاي صندوق هاي راي براي انتخاب نمايندگان اصلح و مطمئن هستم كه انتخابات امسال مجلس، پرشورتر از سالهاي قبل برگزار خواهد شد و اميد دشمنان را به يأس مبدل خواهد كرد.
علي نژاد از قائم شهر
¤به آقايان جبهه متحد و جبهه پايداري عرض مي كنيم بياييد اتفاق آراء داشته باشيد و آراي مردم را قرباني مسائل جناحي خودتان نكنيد. چه بسا اين لج بازي ها پشيماني به بار بياورد.
4359---0919
¤در انتخابات دو جبهه شركت دارند. يكي جبهه ايران اسلامي با سلايق متنوع آن و ديگري جبهه آمريكا و صهيونيسم و كليه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي. حتي صرفا با شركت در انتخابات و انداختن راي به صندوق به استكبار «نه» گفته ايم. پس من راي مي دهم تو راي مي دهي ما راي مي دهيم.
محمد احمدي بندر گناوه
¤در روزنامه كيهان خواندم كه رقيب آمريكايي اوباما از حزب جمهوري خواه به ايشان اعتراض كرده كه چرا از مردم افغانستان به خاطر آتش زدن قرآن توسط نظاميان آمريكايي معذرت خواسته است. تصور بفرماييد جنايتكار و حيوان صفت بودن دولتمردان آمريكا تا كجاست كه هر جنايت و اعمال ددمنشانه خويش را در قبال ديگر ملت ها مثبت و حق خود مي دانند. بي جهت نبود كه حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند هرچه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد، و خاك بر سر عوامل مزدور آمريكا در داخل كه از سياست هاي آمريكا در منطقه دفاع مي كنند.
عليمرداني
¤به آمريكايي ها بايد گفت ابتدا فكري براي افتضاحي كه از لشكركشي به افغانستان و عراق به وجود آورده ايد و هزينه زيادي روي دوش ملت خود گذاشته ايد كه با ذلت از عراق خارج شديد و در باتلاق افغانستان راه پس و پيش نداريد بكنيد، سپس به دنبال اجراي طرح تجاوزگرانه بعدي خود باشيد.
بختياري
¤پيشنهاد مي كنم من بعد به جاي آل سعود از آل شيطان استفاده كنيد چرا كه اين خاندان منحوس همچون شيطان باعث تفرقه بين مسلمين شده اند.
6219---0912
¤تشكيل بسيج مستضعفين در كشورهاي اسلامي مصر، تونس، ليبي، يمن، بحرين و عربستان ضرورتي انكار ناپذير است. در سوريه نيز اين اقدام براي مقابله با اشرار ضدانقلابي لازم و ضروري است.
3419---0935
¤تورم و گراني همچنان استخوان عده اي را خرد مي كند. مسئولين هم وعده برخورد و مبارزه با گرانفروشي را شعار خويش ساخته اند ولي آيا اين شعار محقق خواهد شد؟ طي 3-2 ماه اخير برخي اجناس بيش از 50درصد افزايش قيمت داشته است.
3664---0912
¤از مسئولين قواي مقننه و مجريه درخواست مي شود امكاناتي را كه براي مردم تهران در نظر گرفته مي شود به كليه شهرها بسط و گسترش دهند تا مهاجرت معكوس از تهران به شهرها شروع شود.
4732---0912
¤بانك مركزي كه مدعي است ارز تك نرخي است چرا سكه را برپايه ارز دولتي نمي فروشد؟
8853---0912
¤روي كافي شاپ هاي اطراف محدوده پارك دانشجو نظارت و كنترل وجود ندارد. موارد خلاف شئونات اخلاقي و اسلامي در اين كافي شاپ ها به وفور صورت مي گيرد، به طوري كه وضع اسفباري به وجود آورده است.
4096---0935
¤پس از تعطيل شدن بيشتر جايگاه هاي سوخت گاز سي ان جي در اصفهان مردم اين شهرستان با مشكلات فراواني مواجه شده اند. از مسئولين استان انتظار داريم نسبت به موضوع بي تفاوت نباشند و در صدد چاره انديشي برآيند.
2143---0913
¤علي رغم افزايش نرخ سود بانكي از سوي دولت، وقتي در سايت بانك هاي مختلف مبلغ مشخص با مدت زمان معين را وارد سيستم مي كنيم سودهاي مختلف اعلام مي شود. علت آن چيست؟
1543---0919
¤در بانك ملت شعبه بوستان شخصي بدون داشتن نوبت به پشت پيشخوان رفت و كارش را انجام دادند. وقتي كه من اعتراض كردم معاون شعبه در مقام توجيه كار او گفت: ايشان مبلغ 350 ميليون سرمايه در بانك به وديعه سپرده و طبق دستورالعمل وظيفه داريم بدون نوبت به كارش رسيدگي كنيم! حال از شما سوال مي كنم علم بهتر است يا ثروت؟!
6712---0912
¤كاركنان بسياري از دفاتر خدمات الكترونيك از نظر حجاب پوشش مناسبي ندارند. از شهردار محترم تهران انتظار مي رود در كنار خدمات رساني دغدغه بيشتري براي حفظ شئونات اسلامي در جامعه و زيرمجموعه هاي خود داشته باشند.
0046---0912
¤با وجودي كه شوراي نگهبان 3444 نفر را مورد تأييد قرار داد و رسما اعلام كرد و كيهان نيز نسبت به انتشار آن اقدام نمود متاسفانه وزارت كشور در سايت رسمي خود نام 3209 نفر را اعلام و 175 نفر را با وجود آن كه سه روز است تبليغات رسمي شروع شده هنوز ابلاغ ننموده و پاسخگو نيز نمي باشد.
يك كانديداي انتخابات مجلس نهم از ايرانشهر
¤خط اتوبوسراني ميدان صنعت-نيايش در طول ايام هفته به ويژه روزهاي تعطيل وضعيت نابساماني دارد به طوري كه هر يك ساعت و نيم يك اتوبوس از ايستگاه عبور مي كند. به مسئولين خط تذكر داده و راه حل هم پيشنهاد كرده ايم ولي كو گوش شنوا!
علي اكبر رهپويا
مسئولين يزد به جاي اينكه مرتب سهام تله كابين اين شهرستان را با سود 31درصد بفروشند فكري براي دو بانده كردن جاده اصلي شيركوه(تفت-ده بالا) بكنند.
4124---0913
¤برخورد سرد و عدم ارائه جوايز از سوي بازيافت شهرداري خوراسگان اصفهان موجب شده شهروندان اين شهر علاقه چنداني به تحويل مواد بازيافتي خود به شهرداري نداشته باشند. چرا بايد به خاطر سوءمديريت چنين مشكلي به وجود بيايد.
0142---0913
¤از مسئولين امر درخواست مي شود به وضعيت شاگردان مغازه هاي بازار بزرگ تهران رسيدگي نمايند. با بيش از 10 سال سابقه با حقوق 300 هزار توماني و فاقد بيمه روزها را به شب مي رسانيم. آيا اين انصاف است؟
جمعي از شاگردان مغازه هاي بازار
 



جزئيات برگزاري رايانه اي انتخابات در تهران

رئيس ستاد انتخابات تهران كيفيت انتخابات رايانه اي در اين شهر را تشريح كرد.
سعيد احمدي شهركي در گفت وگو با مهر، تعداد شعب اخذ راي در نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران را 3 هزار و 251 شعبه اعلام كرد و با بيان اين كه تمام شعب اخذ راي در تهران مجهز به سيستم رايانه هستند، كيفيت بهره گيري از رايانه در فرآيند راي گيري در تهران را تشريح كرد.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: وقتي مي گوييم انتخابات در تهران رايانه اي است يعني در همه شعب اخذ راي، رايانه وجود دارد. فردي كه مي خواهد در تهران راي دهد با ارائه كارت ملي اش و چك كردن كد ملي اش، اينكه قبلا راي داده يا خير مورد بررسي قرار مي گيرد. وقتي اخذ راي تمام مي شود اطلاعات شعبه در آن سيستم رايانه ريخته مي شود و اطلاعات شعبه به طور مستقيم با نرم افزاري كه به وزارت كشور متصل است به وزارت كشور منتقل مي شود.
وي در پاسخ به اين كه «آيا كاغذ در راي گيري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در راي گيري رايانه اي حذف مي شود؟» گفت: خير، كاغذ در اين انتخابات هم سرجايش است.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در عين حال خاطرنشان كرد: البته در وصف انتخابات رايانه اي، سيستم ديگري هم وجود دارد كه آراء نيز به صورت سيستمي زده شود كه آن اصلا در تهران فعلا امكان پذير نيست. چون در مونيتور فقط 10 نفر را نشان مي دهد اما تهران كه بيش از 500 كانديدا دارد، راي دهندگان بايد حداقل 30 دقيقه پاي رايانه بايستند و عكس ها را در مونيتور ببينند كه اين اصلا در تهران امكان پذير نيست.
احمدي شهركي درباره دستي يا ماشيني بودن شمارش آراء و نتايج انتخابات در تهران نيز گفت: شمارش آراء به صورت دستي اما جمع بندي نتايج مانند دوره هاي قبل به صورت ماشيني انجام مي شود.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه اين گفت وگو تعداد شعبه هاي اخذ راي سيار در تهران را 284 شعبه اعلام كرد و گفت: سعي مي كنيم براي شعب سيار نيز يك سري لپ تاپ هماهنگ كنيم كه آن شعبات هم كامپيوتري باشند.

 



گزارش خبري؛ چرا ايران بازرسان را به پارچين راه نداد

پس از پايان دور دوم مذاكرات ايران و آژانس در ماه گذشته مهم ترين محوري كه ابتدا مقام هاي آژانس و سپس رسانه هاي غربي به تبليغات روي آن پرداخته اين بود كه ايران در هر دو دور مذاكره درخواست تيم آژانس براي دسترسي به سايت پارچين را رد كرده است.
يوكيا آمانو در روز 2 اسفند (21 فوريه) در بيانيه اي از ايران به سبب نپذيرفتن دسترسي تيم آژانس به پارچين انتقاد كرد.
هرمن ناكارتس معاون وي هم كه سرپرستي هيئت مذاكره كننده با ايران را برعهده داشت، همان روز در وين به خبرنگاران گفت ايران يكي از مهم ترين درخواست هاي آژانس را كه بازديد از پارچين بوده نپذيرفته است.
آمانو در پاراگراف هاي 6 و 8 از گزارش فوريه 2012 هم به اين موضوع اشاره كرده و نوشته است كه تيم آژانس در هر دو دور مذاكرات با ايران درخواست بازديد از پارچين را مطرح كرده ولي ايران اعلام كرده است كه نمي تواند اين درخواست را بپذيرد.
پس از اين اتفاق برخي رسانه هاي غربي شروع به القاي اين موضوع كردند كه ايران به اين دليل از راه دادن بازرسان به پارچين خودداري مي كند كه در حال تغيير دادن وضعيت اين تاسيسات به منظور از بين بردن نشانه هاي فعاليت هسته اي است.
اين در حالي است كه ديپلمات ها در تهران مي گويند هم گزارش آژانس و هم تحليل هاي رسانه هاي غربي در اين باره كاملا گمراه كننده است.
يك ديپلمات در اين باره گفت: «در واقع قضيه بسيار ساده است. قصه از اين قرار است كه ايران تاكيد دارد و منطقي هم اين است كه ابتدا يك مداليته شامل جدول زماني و اقدامات طرفين، بايد مورد توافق قرار گيرد و بعد اگر قرار است دسترسي هم به پارچين داده شود، در چارچوب آن مداليته باشد».
وي ادامه داد: «بنابراين دسترسي به پارچين منتفي نيست اما ابتدا بايد مداليته نهايي شود تا روشن باشد در چه چارچوبي و در ازاي چه چيزي و با چه هدفي تيم آژانس به پارچين مي رود».
دكتر علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين باره گفته است: «هر نوع بازديد و دسترسي به سايت پارچين پس از مذاكره و موافقت بر سر يك چارچوب مشخص عملي خواهد بود».
اين ديپلمات مطلع درباره اين شبهه كه تاخير در دسترسي به پارچين ممكن است علامت تلاش ايران براي محو كردن رد پاي فعاليت ها باشد، گفت: «اين اظهارنظر به لحاظ فني خنده دار است. اولا ما مي دانيم ماهواره هاي آمريكايي دائما در حال تصويربرداري از پارچين هستند و هرگونه تغييري را رصد مي كنند و ثانيا فعاليت هسته اي به گونه اي است كه نمونه ذرات آن تا ده ها سال باقي مي ماند و به هيچ وجه قابل محو كردن نيست».
لازم به ذكر است ايران پيش از اين هم دو بار در سال هاي 83 و 84 اجازه بازرسي آژانس از پارچين را داده اما هرگز نشانه اي از فعاليت هاي هسته اي نظامي در آن ديده نشده است.

 



16 و 17 اسفند يازدهمين اجلاس خبرگان برگزار مي شود

دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در اطلاعيه اي اعلام كرد: يازدهمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.
به گزارش دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري، اين اجلاس در روزهاي 16 و 17 اسفند ماه جاري در ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي واقع در خيابان امام خميني(ره) تشكيل مي شود.

 



بخوانيد و از خنده روده برشويد! (خبر ويژه)

يكي از عناصر فعال در فتنه 88 پس از رد صلاحيت در انتخابات مجلس مدعي شد قصد نامزدي نداشته و فقط مي خواسته ظرفيت شوراي نگهبان را محك بزند.
«رضا-ج» كه در ستاد موسوي فعاليت داشته، پيش از اين در انتخابات مجلس هفتم و هشتم نيز رد صلاحيت شده بود و از جمله داراي سابقه محكوميت قضايي در دادگاه انقلاب مي باشد. نامبرده با اين وجود به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي جبهه مردم سالاري فعاليت مي كرد اما اكنون مي گويد در اعتراض به خفقان، از اين رياست ستاد كناره گيري مي كند و اساساً قصد نداشته در انتخابات باشد!
وي در مصاحبه با سايت ضد انقلابي روزنت كه از پاريس به روز مي شود، گفته است: من در هر سه انتخابات قبلي مجلس ردصلاحيت شدم. اين بار هم خواستم محك بزنم كه آقايان اصلاً ظرفيت و تحمل ندارند. در ملاقاتي هم كه اخيراً همراه با آقاي كواكبيان و دوستان ديگر با آقاي هاشمي داشتيم، من آنجا عملاً تحريم را كليد زدم.(!) من در آن جلسه خطاب به آقاي هاشمي گفتم شما با عملكردتان چكار كرديد كه ما به دين گريزي و دين ستيزي تبديل شديم.
خبرنگار روزنت به اين عنصر كاسبكار و فرصت طلب مي گويد: «گفته شده كه شما مخالف ورود اصلاح طلبان و بخصوص حزب مردم سالاري به انتخابات مجلس هشتم، با توجه به وقايعي كه در انتخابات گذشته رياست جمهوري و پس از آن رخ داد، بوديد. اما شما نه تنها خودتان در اين انتخابات كانديدا شديد بلكه رياست ستاد انتخاباتي جبهه مردم سالاري را هم پذيرفتيد. آيا اين مسئله نشاندهنده وجود تناقض در گفتار و رفتار شما نيست؟» و او پاسخ مي دهد: آفرين!
ببينيد آقاي يزدان پناه، اتفاقاً سؤال خيلي خوبي است. من از قبل هم به دوستان نزديك گفتم. اولاً آقايان احزاب اصلاح طلب عليرغم مخالفت من انتخاب خودشان را انجام دادند. بعدش هم من آنها را به غضنفر اصلاحات ملقب كردم. حتي من در حضور خود آقايان مثال زدم همانطور كه فتحعلي شاه در پذيرش قرارداد 1813 در تركمنچاي و 1828 در گلستان، لكه ننگ را به جاي گذاشت، آيندگان هم نقش غضنفرگونه شما را تقبيح و سرزنش و ملامت مي كنند.
وي در ادامه گنده گويي هايش اظهار داشت من خودم دبير ستاد موج سبز بودم و واژه تقلب را يك ماه قبل از اينكه انتخابات سال 88 برگزار بشود عنوان كردم.
خبرنگار مجدداً پرسيد «در اينجا براي من اين سؤال پيش مي آيد كه اگر شما تا اين اندازه به تقلب در انتخابات گذشته اعتقاد داشتيد، با چه تحليلي در اين انتخابات نامزد شديد؟»
وي در پاسخ ادعا كرد: من فقط يك دليل داشتم آن هم اين بود كه خواستم عملاً اثبات كنم اينها صداي مخالف خودشان را نخواهند شنيد، تحمل شنيدن ندارند. باور كنيد كه اگر من تأييد هم مي شدم به اعتراض كنار مي كشيدم. در ديدار با آقاي هاشمي هم من بحث تحريم را عملاً كليد زدم؛ گفتم آقاي هاشمي من حاضرم سبزي فروش تونسي بشوم. وي البته توضيح نداده و خبرنگار هم نپرسيده كه پس چرا معطل كرده و سبزي فروش تونسي نشده است. با اين حال خبرنگار روزنت به آقاي «ج» اشكال مي كند كه «ولي خيلي از طرفداران جنبش سبز معتقد بودند هرگونه مشاركت افرادي كه به اصلاح طلبان يا جنبش اعتراضي نزديكند، در انتخابات آتي مي تواند به نتايج اعلام شده آن مشروعيت بدهد. شما از اين نظريات اطلاع داشتيد كه براي شركت در انتخابات ثبت نام كرديد؟» نامبرده در پاسخ گفت: دقيقاً من مثال زدم. مثلاً شوراي هماهنگي دوم خرداد در مجلس ششم به رياست آقاي بهزاد نبوي مگر 202 نفر عضوش نبودند؟ مگر بعدها اين لقب تداركاتچي را به خود رئيس جمهور وقت ندادند؟ من نگاهم اين است(!؟)
اين نامزد ردصلاحيت شده همچنين مي گويد «با پرخاش و طلبكارانه آقاي هاشمي را متهم به محافظه كاري كردم و گفتم شما در سالهاي واپسين عمرت چنگ انداختي به رياست مجمع و كنار بكش». خبرنگار مي پرسد «خب! پاسخ هاشمي چه بود» و او مي گويد «هيچي فقط لبخند تلخي زد»!
وي در پايان اين مصاحبه گفته است: من كلاً عطاي حضور در حزب و جبهه مردم سالاري را به لقايش بخشيدم و ديگر پايم را در جرياني كه اسمش اصلاح طلب غضنفروار است نمي گذارم.



 



سلمان رشدي در چند قدمي خودكشي! (خبر ويژه)

نويسنده كتاب موهن آيات شيطاني با وجود تقديم يك انگشتر الماس نتوانست موافقت نامزدش را براي پنجمين ازدواج جلب كند.
به گزارش شبكه العالم، «سلمان رشدي» با وجود تقديم يك انگشتر الماس 7 قيراطي به «ميشل باريش»، با مخالفت او مواجه شد.
روزنامه «تايمز آو اينديا» با انتشار اين خبر نوشت: رشدي تاكنون 4 ازدواج ناكام داشته كه آخرين مورد آن يك ستاره تلويزيوني بود.
رشدي، نويسنده هندي الاصل تبعه انگلستان است كه پس از نوشتن كتاب توهين آميز آيات شيطاني، با موج خشم ملتهاي اسلامي مواجه و مجبور شد به زندگي مخفيانه روي بياورد.
يادآور مي شود آذرماه گذشته نيز روزنامه انگليسي ديلي ميل از هرزگي و رسوايي هاي اخلاقي رشدي خبر داده بود.
روزنامه انگليسي ديلي ميل در اين زمينه به 4 بار ازدواج سلمان رشدي با برخي مدل هاي انگليسي اشاره كرد و از افشاي روابط دختري 30 ساله با نامبرده در فضاي اينترنت خبر داده بود. «دوراح رز» در صفحه فيس بوك خود ضمن انتشار برخي پيام هاي مبتذل مبادله شده ميان وي و رشدي، از تهديد شدن دراين باره توسط رشدي خبر داد.
به گزارش ديلي ميل، «سلمان رشدي كه عمده شهرتش را نه به دليل نويسندگي بلكه به دليل داشتن روابط غير اخلاقي و داستان هايي كه پيرامون زندگي شخصي اش وجود دارد به دست آورده، اخيرا پس از داشتن روابط غيراخلاقي با يك دختر جوان كه به دليل روابط غيراخلاقي با مردان شهره است، با وي درگيري لفظي پيدا كرده است. رشدي 64 ساله پس از آن كه با دوراح رز قرار گذاشت و با وي پيام هاي غيراخلاقي رد و بدل كرد، اكنون با وي دچار مشكلاتي شده و اين مشكلات حتي منجر به بروز جنگ لفظي ميان دو طرف شده است. اين در حالي است كه اين جنگ لفظي حتي به رسانه ها نيز كشيده شده است.رز از رشدي به عنوان انساني بي ادب كه چندين بار نامه خشونت آميز ارسال كرده ياد مي كند».

 



چه كسي خاتمي را توي هچل انداخت؟! (خبر ويژه)

خبط خاتمي در قبال انتخابات، تبديل به معضلي بزرگ براي وي شده است.
خاتمي چند ماه پيش و در حالي كه در جلسات محفلي، تندروي هاي موسوي و كروبي را باعث بن بست اصلاح طلبان در مقابل نظام معرفي مي كرد، به واسطه برخي تحريكات خارجي و آدرس هاي غلط داخلي اقدام به شرط گذاري براي انتخابات كرد اما پس از آن كه با بي اعتنايي كليت حاكميت مواجه شد، به استيصال افتاد.
وي روز گذشته در حاشيه مراسم ختم پدر عبدالله نوري در پاسخ به اين سؤال كه آيا در انتخابات شركت مي كنيد يا نه، صرفا گفت «مخلص همه شما هستم.» وي در پاسخ به اين سؤال كه عدم حضور شما در انتخابات آيا به معناي تحريم است يا نه، گفت: شما كه هرچه دلتان مي خواهد مي نويسيد.
خاتمي پيش از اين گفته بود «وقتي همه نشانه ها دلالت بر اين دارد كه نبايد در انتخابات شركت كنيم، شركت در انتخابات معنايي ندارد.» وي همچنين موضوع را به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ارجاع داده بود كه اين شورا نيز اعلام كرد اصلاح طلبان نمي توانند و نبايد در انتخابات شركت داشته باشند.
با اين وجود 700 نفر از اصلاح طلبان- از جمله اكثريت اعضاي فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس و تابش خواهرزاده خاتمي- در انتخابات ثبت نام كردند. همين اتفاق به خودي خود نشانه بي اعتنايي اصلاح طلبان به شرط گذاري ها و خرده فرمايشات خاتمي بود و احتمالا به همين دليل هم هست كه خاتمي ديروز در جمع خبرنگاران جرئت نمي كند موضعي اتخاذ كند.
در همين حال داريوش قنبري سخنگوي اقليت مجلس با رد تحريم انتخابات از سوي خاتمي گفت: خاتمي همواره موضع خود را درباره انتخابات مطرح و عنوان كرده است كه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نمي كنند.
وي در گفت وگو با شبكه خبر دانشجو گفت: علت عدم اظهار نظر خاتمي در مورد انتخابات را نمي دانم، البته خاتمي تريبوني در اختيار ندارد تا مردم را به شركت در انتخابات دعوت كند.
قنبري با تاكيد بر اينكه خاتمي به هيچ وجه انتخابات را تحريم نكرده است، ادامه داد: خاتمي همواره انتخابات را فرصتي براي نظام و اصلاح طلبان مي داند.
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس تاكيد كرد: پيش بيني من اين است كه مشاركت در شهرستان ها بالاي60درصد باشد.
اخيرا محمد قوچاني سردبير سابق برخي نشريات زنجيره اي ضمن مقاله اي تند و گزنده، اصلاح طلبان را متهم به رفتارهاي متناقض از انتخابات مجلس هفتم به بعد كرده و تصريح كرده بود كه اين جريان برخلاف تبليغات تحريمي، در انتخابات حضور داشته و اكنون هم كه تندروهاي آنها در خارج علنا بر طبل تحريم مي كوبند، نيامدن در انتخابات به معناي پايان اصلاح طلبان خواهد بود.
استيصال خاتمي در موضع گيري روشن، يادآور اظهارات يكي از دانشجويان تندروي دفتر تحكيم است كه در سال 84 و در جمع دانشجويان خواستار راي به هاشمي رفسنجاني به عنوان قديس اصلاحات شده و در اين حال با اشاره به اين كه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، هاشمي را عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي معرفي مي كردند، گفته بود: وضعيت ما وضعيت آدمي است كه روي اره نشسته و نه راه پس دارد و نه راه پيش!

 



چوب حراج آمريكا به آبروي آمانو (خبر ويژه)

انتشار همزمان «گزارش مديركل آژانس» و «گزارش فوق محرمانه 16 سازمان اطلاعاتي آمريكا» درباره ايران، بي آبرويي تازه اي را براي يوكيا آمانو رقم زد.
آمانو در شبه گزارش خود ادعا مي كند: آژانس همچنان نگراني هاي جدي در مورد ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران دارد.
اين ادعاي فاقد سند و صرفاً خوشايند غرب در حالي مطرح شده كه همزمان، گزارش فوق محرمانه 16 سازمان اطلاعاتي آمريكا منتشر و در آن تصريح شده است: سازمان هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا مدركي در دست ندارند كه ثابت كند ايران مي خواهد بمب اتمي بسازد.
به گزارش روزنامه هاي نيويورك تايمز و لس آنجلس تايمز، در گزارش 16 دستگاه اطلاعاتي آمده است: ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تلاش نمي كند و تصميمي براي ساخت كلاهك هسته اي ندارد.
نيويورك تايمز تأكيد كرده است: سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا نتوانسته اند مدركي به دست آورند كه ثابت كند ايران مي خواهد بمب اتمي بسازد و بنابراين معتقدند ايران در مسير ساخت سلاح اتمي حركت نمي كند.
نشريه لوپوئن فرانسه هم در گزارشي از قول فرانسوا ژره مدير مؤسسه تحليل هاي استراتژيك نوشت: گزارش فوق محرمانه 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا، مدرك مهمي است و كاملاً سنديت دارد و البته در تناقض با گزارش آژانس قرار گرفته كه مدعي نگراني شديد نسبت به ماهيت نظامي برنامه هسته اي ايران است. برآورد سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا همچنين ترمزي در مقابل ادعاهاي اسرائيل است.
يادآور مي شود گزارش مغرضانه آژانس در عين حال به پيشرفت هاي چشمگير جمهوري اسلامي ايران در حوزه غني سازي 20 درصدي و به كارگيري سانتريفيوژهايي با 3 برابر قدرت و سرعت غني سازي سانتريفيوژهاي پيشين اذعان دارد.
افتضاح اخير آمانو در گزارش نويسي بي محابا و گزارش نهادهاي اطلاعاتي آمريكا نشان مي دهد آمريكايي ها با وجود دروغ گويي هاي فراوان، نسبت به اعتبار سرويس هاي اطلاعاتي خود مقيد هستند اما هيچ ابايي از اينكه امثال آمانو را ملعبه كامل خود قرار دهند، ندارند.

 



فايننشال تايمز: سياست كوته بينانه عربستان در بحرين نتيجه عكس خواهد داد (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي پيش بيني كرد سياست رژيم عربستان در قبال انقلاب بحرين نتيجه عكس بدهد.
فايننشال تايمز با مرور حوادث يك ساله پس از انقلاب بحرين نوشت: صدها هزار جوان بحريني سال گذشته خواستار اصلاحات دموكراتيك بودند اما اكنون كه مي خواهند به ميدان لؤلؤ بروند، با سيم خاردارها و منطقه محصور شده مواجه هستند. رسانه هاي بحريني مي كوشند شيعه هراسي راه بيندازند و سني ها را عليه آنان تحريك كنند. نقش عربستان در اين زمينه موثر است.
اين روزنامه مي افزايد: از بحرين درس هايي براي منطقه و فراتر از آن جهان وجود دارد. آمريكا و انگلستان كه در خوشبين ترين حالت از نقش عربستان چشم پوشي كرده و در واقع بينانه ترين حالت شريك آن بوده اند، ضرورت دارد قاطعانه تر اقدام كنند. براي چنين كاري فهم ديدگاه عربستان ضرورت دارد. سعودي ها مصمم هستند از شورش هاي مردمي در خليج فارس يا عليه پادشاهان منطقه جلوگيري كنند و به همين دليل، شيعه هراسي راه انداخته اند. حكومت عربستان و بحرين يك هجوم فرقه گرايانه را شروع كرده اند كه سياست در خليج فارس را حول محور شيعه و سني شكل دهند و اكثريت سني را عليه ايران و متحدين عربش بسيج كنند. البته شواهد فزاينده حاكي از آن است كه اين سياست كوته بينانه نتيجه عكس خواهد داد.
فايننشال تايمز خاطر نشان كرد: شايد ناآرامي در اين جزيره كوچك مهار نشود. يك روز پس از آنكه پادشاه بحرين و ملك عبدالله براي بررسي پيشرفت به سوي اتحاد سياسي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس ملاقات كردند، يك معترض شيعي در شهر العواميه از استان شرقي عربستان به ضرب گلوله كشته شد. تظاهركنندگان در همبستگي با تظاهرات بحرين شعار مي دادند «مرگ بر حمد».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14