(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 اسفند 1390- شماره 20154

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور قرقيزستان: پايگاه ماناس هرگز عليه ايران استفاده نمي شود
ايران نفت نداد نفتكش هاي اروپايي خالي برگشتند
جامعه مدرسين از مسلمانان خواستار شد؛ در قبال هتك حرمت قرآن كريم سكوت نكنيد
گسترش فعاليت هاي ضد اسلامي آذربايجان با دخالت سرويس هاي آمريكا و اسرائيل
ترور دانشمندان ايراني رشوه منافقين به آمريكا براي خروج از فهرست
انديشكده واشنگتن: اطلاعات آمريكا از نحوه تصميم گيري در ايران بسيار حقير و ناچيز است
اتصال 1000 مگاوات برق هسته اي به شبكه سراسري در اوايل سال 91
دريادار سياري: ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش تاكنون 11برابر محيط كره زمين دريانوردي كرده اند
تهيه نانو حسگر ملامين شير خشك در تبريز
اعزام 75 درصد افراد ذخيره به عمره مفرده
آيت الله مكارم شيرازي: دنياي اسلام هتك حرمت آمريكايي ها به قرآن را محكوم كند
فروش هداياي رئيس جمهور در روز 14 اسفند
عضو خبرگان رهبري: نامزدهاي مجلس نهم به ارزش هاي اسلامي توجه كنند
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور قرقيزستان: پايگاه ماناس هرگز عليه ايران استفاده نمي شود

الماس بيك آتامبايف هرگونه ادعايي درباره استفاده از پايگاه ماناس عليه جمهوري اسلامي ايران را رد كرد.
رئيس جمهوري قرقيزستان كه براي يك ديدار رسمي به مسكو سفر كرده است، روز شنبه در مصاحبه با شبكه راديويي «صداي روسيه» تأكيد كرد كه امكان استفاده از پايگاه نظامي «ماناس» در خاك قرقيزستان بعنوان سكويي براي حمله نظامي به جمهوري اسلامي ايران بايد منتفي شود و به همين دليل هم نظاميان اخرجي بايد اين فرودگاه غيرنظامي را ترك كنند.
به گفته آتامبايف، تصميم گيري در مورد خروج نيروهاي نظامي آمريكايي و تعطيلي پايگاه نظامي اين كشور در فروگاه «ما ناس» قطعي است، چرا كه اين مسئله دقيقاً به تأمين امنيت پايتخت قرقيزستان و شهروندان غيرنظامي اين كشور مربوط مي شود.
وي تأكيد كرد: من بعنوان رئيس جمهوري قرقيزستان به اين مسئله پايبند هستم كه بله، ما داراي توافقنامه دوجانبه در مورد استفاده از فرودگاه «ماناس» توسط نظاميان آمريكايي براي پشتيباني لجستيكي و حمل و نقل كالاهاي مورد نياز نيروهاي اين كشور در افغانستان تا سال 2014 هستيم، ولي بعد از ماه جولاي سال 2014 ديگر حتي يك نظامي خارجي هم در اين تأسيسات حضور نخواهد داشت و اين مسئله قطعي است، چرا كه منافع امنيتي قرقيزستان به آن بستگي دارد.
آتانبايف در تفسير اظهاراتي كه در خصوص امكان استفاده از پايگاه نظامي آمريكا در «ماناس» براي حمله نظامي به ايران گفت: پايگاه نظامي آمريكا در خاك قرقيزستان نبايد عليه جمهوري اسلامي مورد استفاده قرار بگيرد و به همين دليلي است كه ما اصرار داريم كه «ماناس» يك فرودگاه غيرنظامي است و نبايد نيروهاي نظامي خارجي در آن حضور داشته باشند.
رئيس جمهوري قرقيزستان افزود: بعد از خروج نظاميان آمريكايي فرودگاه «ماناس» توسعه پيدا كرده و براي اهداف غيرنظامي و بعنوان يك فرودگاه بين المللي از آن استفاده خواهد شد.
اين در حالي است كه هفته گذشته «الكساندر لوكاشنكو» سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه ابراز نگراني كرده بود كه مقامات مسكو بعيد نمي دانند پايگاه هوايي آمريكايي در فرودگاه «ماناس» در خاك قرقيزستان ممكن است براي اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران در صورت بروز مناقشه بالقوه با اين كشور استفاده شود.
لوكاشوويچ گفته بود: نمي توان بعيد دانست كه اين تأسيسات نظامي در صورت بروز مناقشه نظامي با ايران، براي حمله به اين كشور مورد استفاده قرار نگيرد، هر چند چنين امكاني نيازمند تغيير و يا نقض شرايط مورد توافق بين طرف آمريكايي و دولت قرقيزستان در خصوص استفاده از اين پايگاه نظامي است.
لازم به ذكر است كه براساس توافقنامه بين دولتي مدت حضور نظاميان آمريكايي در خاك قرقيزستان در تابستان سال 2014 به پايان خواهد رسيد.
آتانبايف بعد از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري قرقيزستان در سال 2011 اعلام كرد كه قصد دارد تا پايگاه نظامي آمريكا در فرودگاه «ماناس» در نزديكي بيشكك را تعطيل كند، چرا كه وجود پايگاه نظامي آمريكا پاسخگوي منافع اين كشور نيست و او اصلاً مايل نيست تا كشوري براي ضربه زدن به دولت آمريكا به خاك قرقيزستان حمله كند. البته وي تأكيد كرد كه مقامات بيشكك به تعهدات خود در قبال توافقنامه مربوط به اجاره اين پايگاه پايبند بوده و مركز حمل و نقل راهبردي «ماناس» تا پايان مدت قرارداد (جولاي سال 2014) به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

 



پس از قطع صادرات نفت به فرانسه و انگليس
 ايران نفت نداد نفتكش هاي اروپايي خالي برگشتند

سرويس سياسي-
پس از اقدام قاطعانه جمهوري اسلامي ايران در قطع صدور نفت به فرانسه و انگليس كه به افزايش بي سابقه قيمت سوخت و انرژي در اروپا و آمريكا منجر شد روز گذشته ايران از تحويل محموله 500 هزار بشكه اي نفت به يونان نيز خودداري كرد و نفتكش ها دست خالي برگشتند.
نفتكش هايي كه براي انتقال اين محموله 500 هزار بشكه اي نفت ايران به مقصد پالايشگاه هلينكس يونان قصد بارگيري داشتند ناكام به مبدأ خود بازگشتند.
براين اساس با توجه به اينكه محل تحويل اين محموله يكي از محل هاي معمولي تحويل نفت صادراتي ايران و خارج از خليج فارس و بنادر ايراني بوده است، نفتكش هايي كه براي تحويل گرفتن اين محموله حركت كرده بودند پس از آگاهي از عدم تحويل نفت به آنها به سوي مبداء خود بازگشتند. گفتني است بخش اعظم نفت تحويلي به اتحاديه اروپا خارج از بنادر ايران تحويل مشتريان مي شود.
پس از اعلام اتحاديه اروپا مبني بر تحريم خريد نفت خام ايران از اول جولاي يعني 5 ماه ديگر، ايران به 6 كشور اروپايي يونان، ايتاليا، اسپانيا، پرتغال، هلند و فرانسه هشدار داده بود كه تنها در صورتي به اروپايي ها نفت خواهد فروخت كه آنان قراردادهاي 2 تا 5 ساله براي خريد نفت خام از ايران امضا كنند.
ايران علاوه بر اين دو شرط ديگر يعني تضمين دريافت پول نفت صادراتي و برداشتن هرگونه حقي براي الغاي قراردادهاي نفتي از سوي اين كشورها با استناد به شرايط فورس ماژور را نيز براي ادامه فروش نفت به اروپايي ها لازم الاجرا اعلام كرده است.
براساس اين گزارش هفته پيش سخنگوي وزارت نفت اعلام كرد ايران از اين پس به فرانسه و انگليس نفت نخواهد فروخت كه اعلام اين خبر قيمت نفت را بلافاصله به بالاي 122 دلار رساند كه روند صعودي آن هنوز هم ادامه دارد. بر اين اساس قيمت نفت با شكستن ركورد 3 يا 4 سال اخير خود تنها 2 دلار فاصله دارد.
برپايه اين گزارش از يونان به عنوان بحران زده ترين اقتصاد اروپايي در وضعيت وخيم اقتصادي اتحاديه اروپا ياد مي شود چنانكه دولت اين كشور به دليل بدهي هاي كلان ملي در آستانه ورشكستگي قرار دارد.
كارشناسان اقتصادي معتقدند آمريكا با سوق دادن اتحاديه اروپا به ورطه تحريم نفتي ايران تلاش مي كند در طولاني مدت امنيت انرژي اين اتحاديه را در اختيار خود بگيرد.
بر اين اساس كشورهاي بحران زده اروپايي به طمع دريافت كمك هاي مالي و پشت سرگذاشتن خطر ورشكستگي ملي تن به بازي خطرناك تحريم نفت ايران داده اند اما دفاع ايران از منافع ملي خود هزينه اين مانور خطرناك را براي اين كشورها و كل اتحاديه اروپا افزايش داده است.
بحران سوخت در غرب
در همين حال، منابع غربي كماكان با اظهارنگراني از افزايش قيمت سوخت اذعان دارند تحريم ايران براي آنها مشكلات متعددي را در پي داشته و به يك بحران تبديل شده است. شبكه «اي بي سي» طي گزارشي افزايش قيمت سوخت در آمريكا را باعث رواج بنزين دزدي در اين كشور دانست.
«اي بي سي» خاطرنشان كرد سرقت بنزين از پمپ بنزين ها فراگير شده است. «دويچه وله» نيز گزارش داد كه تهديد قطع صادرات نفت ايران، قيمت بنزين در آلمان را افزايش داده است.
همچنين «ماريو مونتي» نخست وزير ايتاليا در كنفرانس مشترك خبري با «مارتين شولتس» سخنگوي پارلمان اروپا ضمن پرداختن به مشكلات فراواني كه ايتاليا به دنبال ركود اقتصادي با آنها مواجه شده است و نيز تصميم اتحاديه اروپا مبني بر تحريم نفتي ايران گفت كه در صورت اجراي اين تحريم مشكلات ايتاليا بيشتر خواهد شد.
گزارش هاي منتشره نيز حاكي از آن است كه اعمال تحريم عليه ايران 30 هزار فرصت شغلي در ايتاليا را به خطر مي اندازد.
از سوي ديگر، «كان هالينان»، تحليلگر «فارين پاليسي اين فوكس»، در مصاحبه با شبكه خبري راشاتودي اظهار داشت كه مشكلات غرب با ايران نه بر سر برنامه هسته اي اين كشور، بلكه بر سر نفت است.
به گزارش فارس، اين تحليلگر سياسي تصريح كرد: من فكر مي كنم كه بمب هسته اي در خصوص ايران تنها يك خيال است. اين ماجرا بر سر سلاح اتمي نيست.
وي تأكيد كرد كه تمايل غرب به تسلط بر منابع انرژي از يكسو و سياست مستقل ايران در خاورميانه از جمله علل نگراني هاي غرب در خصوص ايران است.
هالينان با اشاره به انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 اظهار داشت: «انقلاب 1979 ايران به طور اساسي دومين منابع بزرگ نفت و گاز جهان را از كنترل مستقيم شركت هاي غربي خارج و آن را مستقل كرد.»

 



جامعه مدرسين از مسلمانان خواستار شد؛ در قبال هتك حرمت قرآن كريم سكوت نكنيد

در پي هتك حرمت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اطلاعيه اي از مردم مسلمان خواست كه در مقابل اين اهانت سكوت نكنند و انزجار خود را اعلام كنند.
بسم الله الرحمن الرحيم
خبر اهانت و هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم توسط نظاميان آمريكايي در افغانستان، موجب تأثر و تأسف عميق گرديد و خشم همه مسلمانان جهان را برانگيخت. قرآن كتاب مقدس همه مسلمانان جهان است و تعاليم روح بخش آن، هدايتگر همگان و تعالي بخش فطرت هاي پاك انسان ها مي باشد و دشمني با قرآن، دشمني با هدايت، كمال خواهي و تعالي دوستي است.
بر همگان روشن است كه چنين اهانت هايي حكايت از يك روند طولاني مدت اسلام ستيزي به سركردگي صهيونيسم و رژيم آمريكا است. رژيمي كه سال هاست دست خود را به خون مسلمانان مظلوم در سراسر جهان به خصوص مردم مسلمان افغانستان آلوده كرده است. اين رژيم غاصب چه پاسخ قانع كننده اي در برابر اين اهانت بزرگ خواهد داشت؟
مسلمانان جهان بايد بدانند كه استكبار جهاني با اصل اسلام به ستيز برخاسته، و با چنين اقداماتي عجز خويش را در برابر بيداري فراگير اسلامي نشان داده است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن عرض تسليت به محضر حضرت بقيه الله الاعظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و تمامي مسلمانان جهان، اين عمل جسارت آميز را محكوم نموده و از تمامي مسلمانان و علماي اسلام مي خواهد با حفظ وحدت و همبستگي در مقابل اين اهانت ساكت ننشسته و انزجار خود را نسبت به اين عمل ننگين نشان دهند.

 



گسترش فعاليت هاي ضد اسلامي آذربايجان با دخالت سرويس هاي آمريكا و اسرائيل

سرويس سياسي-
طي هفته هاي اخير موج جديدي از دستگيري اسلامگرايان در جمهوري آذربايجان به بهانه هايي از قبيل در اختيار داشتن موادمخدر و سلاح شروع شده است.
براي خيلي ها، بخصوص سالمندان جمهوري آذربايجان، دستگيري ها و اتهام زدنهاي جاري در اين جمهوري تحت حاكميت الهام علي اف، وارث حيدرعلي اف يادآور دوره حاكميت استالين در شوروي كمونيستي است كه به دلايل مختلفي هم بخاطر شيوه هاي كار و اتهام ها و انگهايي كه به مخالفان زده مي شود، عملكرد ساختار امنيتي كنوني جمهوري آذربايجان يعني «ام.ت.ان» با ساختار امنيتي زمان حاكميت رژيم كمونيستي يعني «كا.گ.ب» مقايسه مي شود. افراد كهنسال و با تجربه به ياد دارند كه در آن زمان نيز به يك باره ماموران «كا.گ.ب» و «ميليشيا» به خانه هاي علما و روشنفكران و مظنونان هجوم مي آوردند و همانند وضعيت جاري در جمهوري آذربايجان روحانيون را در شهرها و روستاهاي مختلف اين جمهوري دستگير و به مكانهاي نامعلومي مي بردند. گفته مي شود در كل دوره استالين 40 هزار شهروند اعم از روحاني و روشنفكر و ساير اقشار دستگير و اعدام يا سر به نيست شدند. در دوره كنوني نيز تنها در روزهاي اخير حدود 100 نفر دستگير و به مكانهاي نامعلومي برده شده اند. بعد از روي كار آمدن نظام كمونيستي در سال 1917 شهرونداني كه عقايد و ديدگاهشان مطابق با افكار ضدخدايي كمونيستي نبود توسط رژيم كمونيستي حاكم از بين برده مي شدند. امروز نيز كساني كه خواهان اسلام و مخالف تبديل جمهوري آذربايجان به منجلاب فرهنگ غربي و صهيونيستي هستند و به عنوان مثال مخالف حركت خجالت آوري همچون برگزاري رژه همجنس گرايان در باكو و برگزاري مسابقه ابتذال يوروويژن در اين سرزمين اسلامي مي باشند، به يك باره از خانه هايشان ربوده شده و به بازداشتگاه هاي ام.ت.ان- بازمانده «كا.گ.ب»- برده مي شوند. در دوره استالين نيز هيچ يك از رجال سرشناس اجتماعي جمهوري هاي مختلف اين كشور نيز از اين سركوب مستثني نبودند.
اوج سركوبهاي دوره اخير در جمهوري آذربايجان نيز از سال 2011 در پي مخالفت با ممنوعيت حجاب در مدارس جمهوري آذربايجان آغاز شده و در سال جاري نيز ادامه دارد. استالين پس از به ارث بردن رهبري شوروي بعد از مرگ لنين، موسس نظام الحادي كمونيستي از همان آغاز حاكميت خود براي از بين بردن تمامي منتقدان و حتي مظنونين به منتقد بودن، برنامه «پاكسازي» بزرگ را در دستور كار خود قرار داد. از سال 2005 ميلادي نيز در جمهوري آذربايجان، پس از به ارث رسيدن حاكميت از حيدرعلي اف به پسرش الهام علي اف، چنين برنامه «پاكسازي» كاملا محسوس بوده است. روش استالين در اين «پاكسازي» ايجاد ترس و ناامني در ميان كليه قشرهاي اجتماعي بود، به طوري كه تمامي اقشار بايد تسليم و مطيع پيشواي حزبي مي بودند و گرنه با انواع سركوب از تحريم و زندان گرفته تا اعدام مواجه مي شدند. در اين مقطع زماني نيز كتك خوردن و ترور شدن يا دستگيري در هر لحظه اي و هر مكاني، همواره در كمين منتقدان و مخالفان جدي وضعيت موجود در جمهوري آذربايجان است. در دوره استالين نيز كسي حق اعتراض را نداشت. امروز نيز.
در دوره استالين، حكم اعدام يك پديده عادي شده بود. در دوره حاضر، زندان يك حكم عادي مي باشد. در دوره استالين، «پاكسازي» گسترده ابتدا با دستگيري علما و روشنفكران شروع شد و بين نخبگان حزبي، نظامي، اداري كه جزو مخالفين بالقوه حكومت بودند نيز تداوم يافت. در دوره كنوني نيز دستگيري ها از روحانيون و فعالان اسلامي نظير حجت الاسلام فراميز عباس اف و حجت الاسلام طالع باقروف و دكتر محسن صمداف رهبر حزب اسلام و حجت الاسلام آبگل سليمان روحاني سرشناس شروع شده و به دستگيري خبرنگاران و دست اندركاران امور رسانه اي همچون حاج رامين بايراموف سردبير سايت اسلام-آذري و آنار بايراملو خبرنگار محلي شبكه جهاني سحر تسري يافته است. در دوره استالين افراد به اصطلاح مشكوك به جاسوسي براي خارجي ها دستگير مي شدند. اكنون نيز چهره هاي شاخص جمهوري آذربايجان به جاسوسي متهم مي شوند. در دوره استالين، حبس و تبعيد و سر به نيست كردن مخالفان با متهم كردن آنها به عنوان «دشمنان ملت» توسط ماشين تبليغاتي حزب حاكم كمونيست توجيه مي شد. امروز نيز دستگيري و زنداني كردن مخالفان و روحانيون و جوانان جمهوري آذربايجان توسط بوقهاي تبليغاتي تلويزيونهاي باكو و مقامات حزب حاكم ياپ با متهم كردن آنها به خيانت به كشور توجيه مي شود. انواع طبقه بندي هاي جرائم در زمان شوروي و بخصوص دوره استالين عبارت بودند از: جاسوسي، خيانت عليه ميهن، خرابكاري، تروريسم، تبليغات و فعاليت ضد انقلاب و ضد رهبري و ضد حزب... امروز نيز دسته بندي جرايم منتسب به مخالفان و دستگير شدگان در جمهوري آذربايجان عبارت است از: «در اختيار داشتن مواد مخدر، نگهداري سلاح و ادوات جنگي، تلاش براي براندازي دولت، جاسوسي و شرارت و مقاومت در مقابل پليس و انتقاد از خانواده حاكم بخصوص رئيس جمهوري و بانوي اول!»

 



ترور دانشمندان ايراني رشوه منافقين به آمريكا براي خروج از فهرست

يك تحليلگر ارشد نظامي آمريكا با اشاره به ترور دانشمندان هسته اي جمهوري اسلامي ايران بخصوص مصطفي احمدي روشن اعلام كرد كه اين اقدامات رشوه گروهك منافقين به آمريكا براي خروج از ليست گروه هاي تروريستي بود.
«مايكل مالوف» تحليلگر پايگاه خبري (world Net Daily) و تحليلگر ارشد امنيتي وزير دفاع آمريكا در اين باره نوشت: گروهك تروريستي منافقين در كنار بسياري از اقدامات همچون لابي گري، پرداخت رشوه، حامي سازي و مواردي از اين قبيل براي خروج از ليست گروه هاي تروريستي آمريكا ترور دانشمندان ايراني را نيز در سرلوحه كارهاي خويش قرار داده است تا بدين وسيله از تمامي اهرم ها كه در پرتو نگاه ابزاري برخي از سياستمداران به مفهوم ترور وجود دارد براي گسترش عرصه جولان خويش بهره گيرد.
وي افزود: گروهك تروريستي منافقين كه منابع اطلاعاتي آمريكا، ترور دانشمندان هسته اي ايران از سوي آنها را تأييد كرده اند، با پشتيباني آمريكايي هاي سرشناس، خواستار خروج نام خود از ليست تروريستي وزارت امورخارجه ايالات متحده هستند.
منابع اطلاعاتي آمريكا تأييد مي كنند كه اين گروهك با همكاري رژيم صهيونيستي در ترور دو دانشمند هسته اي دست داشته اند، تا به امروز، پنج دانشمند هسته اي در ايران مورد هدف قرار گرفته اند.
بر اساس اين گزارش، روزنامه ديلي ميل بريتانيا گزارش مي دهد كه مقامات آمريكا تأييد كرده اند كه رژيم صهيونيستي براي ترور دانشمندان هسته اي، برخي از افراد ضد ايراني را آموزش داده و آنها را از لحاظ مالي تأمين كرده است.
ديگر منابع آمريكايي نيز رابطه نزديك بين موساد و گروهك تروريستي منافقين را تأييد كرده اند.
با وجود تأييد منابع اطلاعاتي آمريكا از دخالت منافقين در ترورهاي مداوم، اين گروهك تروريستي به دنبال حذف نام خود از ليست تروريستي آمريكاست؛ هدفي كه برخي از آمريكايي هاي سرشناس، تعدادي از اعضاي كنگره و يك شركت برجسته حقوقي مستقر در واشنگتن براي لابي گري از آن حمايت مي كنند.
گروهك منافقين تعدادي از شهروندان آمريكايي را به قتل رسانده، با صدام، رئيس جمهور رژيم سابق عراق همكاري داشته و با طالبان افغانستان و القاعده نيز رابطه نزديكي دارد.
در آگوست 1998، اين گروهك با كمك طالبان افغانستان و القاعده 11 ديپلمات ايراني، روزنامه نگار و شهروند بي گناه را در حمله اي به مسلمانان شيعه در افغانستان به قتل رساند.
منابع اطلاعاتي آمريكا در گفتگو با پايگاه خبري
World Net Daily اعلام كردند كه اين گروهك تروريستي در فرار اعضاي القاعده به داخل مرزهاي شرقي ايران در پي حمله نيروهاي آمريكايي به افغانستان در اكتبر 2001، دست داشته است.
امروزه اين گروهك با داشتن سرمايه زياد تلاش دارد تا نام خود را از ليست گروه هاي تروريستي وزارت امورخارجه آمريكا كه با عنوان سازمان تروريستي خارجي شناسايي شده، خارج كند.

 



انديشكده واشنگتن: اطلاعات آمريكا از نحوه تصميم گيري در ايران بسيار حقير و ناچيز است

يك انديشكده آمريكايي با اشاره به ضعف تحليل آمريكا از شناخت فرآيند تصميم گيري و تعريف منافع در ايران نوشت: آگاهي و درك آمريكا از تعريف منافع و تصميم گيري حكومت ايران بسيار حقير و ناچيز است.
انديشكده «واشنگتن» در مقاله اي به قلم «مايكل سينگ» با اشاره به ادعاي اخير ژنرال «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا، درخصوص منطقي بودن رفتار حكومت ايران ضمن تعريف «رفتار منطقي» و «تصميمات عقلاني» و تحليل اين گفته، در نهايت اعلام مي كند كه خلف درك و شناخت آمريكا از ايران، مانع از آن مي شود كه بتواند از منطق رفتار حكومت ايران در پيش بيني اقدامات آينده اين كشور و در راستاي نيل به اهداف خود سود برد.
انديشكده واشنگتن در ادامه مي افزايد: براي اينكه بدانيم حكومت ايران يك حكومت منطقي است همانگونه كه در برآورد اطلاعات ملي آمريكا در سال 2007 نيز آمده است، ابتدا بايد بفهميم كه حكومت ايران منافع خود را در چه مي بيند و آنها را چگونه تعريف مي كند؛ در غير اينصورت، هزينه هايي كه به اين حكومت تحميل مي كنيم، مي تواند از ديد آنها اساسا هزينه تعبير نشده و همينطور امتيازاتي كه به آنها پيشنهاد مي دهيم ممكن است براي آنها متضمن «سود» قابل توجهي نباشد.
در ادامه اين گزارش تاكيد شده است: درك و آگاهي ما [آمريكا] از اينكه حكومت ايران منافع خود را چگونه تعريف مي كند، بسيار حقير و ناچيز است. ما نمي دانيم از نظر حكومت چه چيز «سودآور» و چه چيز «هزينه ساز» است، يا دايره اطلاعات و آگاهي فرد تصميم گيرنده اين حكومت تا چه اندازه وسعت دارد، و به تبع نيز نمي دانيم كه از نظر او بهترين تصميم در شرايط فعلي چه خواهد بود.
انديشكده واشنگتن تنها راهكار مقابله با منافع ايران، ايجاد اغتشاش و تهديد سياسي داشته و نوشته است: بسيار منطقي است كه معضلات اقتصادي مردم اين كشور مادام كه منجر به اغتشاشات و تهديدات سياسي نشود، بي اهميت تلقي خواهند شد. بنابراين اگر به دنبال اين باشيم كه تحريم ها، يا ديگر اقدامات تحميل شده آمريكا و هم پيمانانش به ايران را حقيقتا براي حكومت اين كشور «هزينه ساز» جلوه دهيم؛ بايد بكوشيم تا «منافع» اين كشور را كه طبق تعاريف نظام ايران، بقاي حكومت تلقي مي شود، هدف قرار دهيم، به علاوه تهديد اين منافع بايد تا اندازه اي قوي و جدي باشد كه حكومت تصميم بگيرد كه براي حفظ بقاي خود، چيز گرانبهايي را قرباني كند، چيزي به گرانبهايي يك سلاح اتمي.

 



عباسي خبر داد
اتصال 1000 مگاوات برق هسته اي به شبكه سراسري در اوايل سال 91

رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه اوايل سال آينده، برق هسته اي با ظرفيت 1000 مگاوات به شبكه سراسري وصل خواهد شد.
به گزارش ايسنا، «فريدون عباسي» تصريح كرد: همزمان با خروش ميليوني مردم انقلابي كشورمان در راهپيمايي 22 بهمن، 700 مگاوات برق هسته اي وارد شبكه سراسري شد كه اين در اوايل سال آينده به ظرفيت كامل خود خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: براي تكميل ظرفيت كامل، تست ها و آزمايشات مختلفي روي 75 درصد قدرت صورت خواهد گرفت و انشاءالله پس از موفقيت آميز بودن آن به قدرت كامل آن دست خواهيم يافت.
در سال جاري 500 مگاوات برق هسته اي به شبكه سراسري وصل شده بود.

 



دريادار سياري: ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش تاكنون 11برابر محيط كره زمين دريانوردي كرده اند

فرمانده نيروي دريايي ارتش اعلام كرد كه ناوگروه هاي اين نيرو تاكنون 11برابر محيط كره زمين دريانوردي كرده اند.
اميردريادار «حبيب الله سياري» روز يكشنبه اظهار داشت: ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش از سال 1387 ماموريت خود را در آبهاي آزاد و بين المللي آغاز كردند و در اين مدت توانستند علاوه بر تامين امنيت شناورهاي نفتكش و تجاري ايران، به ساير شناورهاي عبوري در منطقه كه درخواست كمك كردند ياري برسانند.
اميردريادار سياري يادآور شد: در اين مدت نزديك به يك هزار و400 فروند انواع كشتي تجاري و نفتكش مربوط به خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شركت نفتكش توسط ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش اسكورت و امنيت آنها در مسير حركت تامين شده است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش در جريان انجام ماموريت خود در آب هاي آزاد به تعداد محدودي كشتي هاي تجاري و نفتكش مربوط به ساير كشورها از جمله كشتي ليبريايي، عربستان سعودي و امارات متحده عربي كمك رساني كردند.
وي خاطرنشان كرد: اسكورت كشتي هاي تجاري و نفتكش توسط ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش بدين معنا است كه اين يگان هاي شناور را با اقتدار حمايت مي كنيم و به همين دليل دزدان دريايي به آنها نزديك نمي شوند.
اميردريادار سياري كه با ايرنا گفت وگو كرده يادآور شد: از زمان اعزام نخستين ناوگروه اين نيرو به آب هاي آزاد و بين المللي در سال 1387 تاكنون در مجموع 18ناوگروه در قالب يك ناو لجستيك و يك ناوشكن به منطقه محل ماموريت در آب هاي آزاد از جمله درياي عمان، درياي سرخ، مدار 20 و 10درجه در شمال اقيانوس هند اعزام شده اند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش، توانمندي هاي اين نيرو در عرصه درياهاي آزاد و بين المللي را يادآور شد و گفت: ناوگروه هاي اعزامي نيروي دريايي ارتش به آب هاي آزاد تاكنون 11برابر محيط كره زمين دريانوردي كرده اند.
اميردريادار سياري تصريح كرد: اين ميزان دريانوردي كه در شمال اقيانوس هند، درياي سرخ و مديترانه انجام شده، مستثني از دريانوردي هايي است كه اين نيرو در مناطق دريايي بندرعباس، چابهار و جاسك داشته است.
از مجموع ناوگروه هايي كه به آب هاي آزاد و بين المللي اعزام شده اند، ناوگروه هاي دوازدهم و هجدهم براي نخستين بار در بيش از 33 سال گذشته از كانال مهم و استراتژيك سوئز عبور كردند و وارد درياي مديترانه شدند و پس از انجام ماموريت هاي آموزشي خود و كسب تجارب ارزنده در عبور از اين كانال با موفقيت به محل ماموريت اصلي خود در درياي سرخ و شمال اقيانوس هند بازگشتند.

 



تهيه نانو حسگر ملامين شير خشك در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
گروهي از شيمي دانان دانشگاه تبريز موفق به تهيه نانو حسگر ساده اندازه گيري ملامين موجود در شير خشك شدند.
نتايج تحقيقات نشان مي دهد كه نانو ذرات آلياژي طلا و نقره خاصيت كاتاليزوري بالايي نسبت به نانو ذرات ساخته شده از طلا يا نقره به تنهايي دارند و به كمك آنها مي توان ملامين را در غلظت هاي كم و با دقت بالا در شير خشك اندازه گيري كرد.

 



رئيس ستاد عمره دانشگاهيان كشور خبر داد
اعزام 75 درصد افراد ذخيره به عمره مفرده

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان كشور گفت: تلاش مي كنيم 75 درصد افراد ذخيره در نوبت عمره اعزام شوند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا فقيهي در حاشيه همايش عمره دانشجويان و اساتيد استان يزد، اظهار داشت: يكي از كارهاي مهم و كليد اساسي در بهره مندي از اين سفر اداي حق الناس است و اگر كسي حق بين خود و مردم را ادا كند، قطعا سد بين او و خدا هم شكسته خواهد شد.
وي افزود: تلاش مي كنيم 75 درصد افراد ذخيره در نوبت عمره، اعزام شوند و تاريخ پرواز اعزام اساتيد تا 25 فروردين است و از 25 فروردين تا 10 ارديبهشت تاريخ اعزام 11 هزار و 500 نفر دانشجوي پسر مجرد است. فقيهي همچنين گفت: دانشجويان متاهل و زوج هاي جوان كه بيشترين آمار را در اين ميان دارند تا هفتم خردادماه اعزام مي شوند.
وي درباره هزينه اين سفر گفت: قيمت تمام شده براي زائران دانشجو يك ميليون و 100 هزار تومان و براي اساتيد يك ميليون و 200 هزار تومان است كه در صورت هرگونه تغيير در اين مورد فورا اطلاع رساني خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول، در حال حاضر پنج كاروان اعزام به حج در يزد داريم و 13 ايستگاه پروازي در كل كشور براي پرواز حج آماده هستند.
وي همچنين در خصوص نحوه اعزام فعالان سياسي و فرهنگي و ضيافت انديشه نيز بيان داشت: فعالان سياسي و فرهنگي و ضيافت انديشه، فقط در ايستگاه پروازي تهران اعزام به حج خواهند شد و جزئيات اين سفر در آينده نزديك نيز اعلام خواهد شد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: دنياي اسلام هتك حرمت آمريكايي ها به قرآن را محكوم كند

يكي از مراجع تقليد با اشاره به هتك حرمت به ساحت قرآن كريم از سوي سربازان آمريكايي در افغانستان گفت: دنياي اسلام بايد اين اقدام را به شدت محكوم كند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي صبح ديروز در درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به وقوع فاجعه هتك حرمت به قرآن كريم در كشور افغانستان اظهار كرد: در روز اول اسفند ماه در يكي از پايگاه هاي آمريكا در افغانستان تعدادي از قرآن هاي مجيد را به آتش كشيدند.
وي افزود: اين مسئله آهسته آهسته به بيرون منتقل شده و در اين كشور غوغا به پا شد و تظاهرات و حمله به مراكز آمريكايي ها به قدري زياد بود كه آنها عده اي از مردم را كشتند و برخي ديگر را زخمي كردند.
آيت الله مكارم تاكيد كرد: سران كشورهاي اسلامي اين قضيه را محكوم كرده اند ولي نديدم عربستان سعودي اين مسئله را محكوم كند.
وي گفت: آمريكايي ها و حتي رئيس جمهور اين كشور وقتي ديدند كه اوضاع خيلي خراب شده است از اين اقدام عذرخواهي كردند، ولي بايد گفت عذرخواهي چه فايده اي دارد؛ مردم افغانستان خواهان مجازات عاملان اين جنايات هستند.
وي افزود: از آن بدتر اينكه همان كاپيتولاسيوني كه در زمان شاه مي خواستند در كشور ما اجرايي كنند و امام عليه آن قيام كرد در اين كشور وجود داشته و سربازان آمريكايي در دادگاه هاي افغانستان قابل محاكمه نيستند.
اين مرجع تقليد گفت: ما به شدت اين اقدام را محكوم و كشورهاي اسلامي كه به خاطر ملاحظه اربابانشان در برابر اين اقدام سكوت كنند را نيز محكوم مي كنيم.
به گزارش فارس از قم جامعه الزهرا(س) با صدور اطلاعيه اي هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم از سوي سربازان آمريكايي را محكوم كرد. در اين اطلاعيه آمده است: هتك حرمت گستاخانه تعدادي از سربازان شكست خورده آمريكايي و استكبار جهاني در افغانستان مظلوم، به ساحت مقدس كتاب هدايت و سعادت جامعه بشري، «قرآن كريم» در ايام بيداري اسلامي در منطقه و قتل و جراحت جمعي از مسلمين غيرتمند و بي دفاع را محكوم مي كنيم.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: ما طلاب جامعه الزهرا(س) همصدا با فريادگران پرخروش امت اسلامي، مجازات شديد مرتكبين اين جنايت نابخشودني و خروج بي قيد و شرط اشغالگران سلطه جو و اجنبي را از بلاد اسلامي خواستاريم.

 



فروش هداياي رئيس جمهور در روز 14 اسفند

معاون مشاركت هاي مردمي بهزيستي با اشاره به ثبت نام متقاضيان در سايت فروش هداياي رئيس جمهور به نفع مددجويان بهزيستي گفت: اين هدايا در روز 14 اسفند با حضور خيرين به فروش خواهد رسيد.
حسين بدخشان در ادامه در خصوص متقاضيان خريد هداياي رئيس جمهور اظهار داشت: اين افراد مي توانند با مراجعه به سايت مبلغ پيشنهادي و همچنين اقلام موردنظر را شناسايي و سپس با واريز مبلغ 5 هزار تومان ثبت نام كنند.
وي ادامه داد: با هماهنگي صورت گرفته هداياي رئيس جمهور كه به نفع مددجويان بهزيستي به اين سازمان داده شده است در چهاردهم اسفند سال جاري و با حضور خيرين و متقاضيان به فروش نهايي خواهد رسيد.

 



عضو خبرگان رهبري: نامزدهاي مجلس نهم به ارزش هاي اسلامي توجه كنند

اروميه - خبرنگار كيهان:
نامزدهاي انتخابات مجلس نهم بايد در تبليغات خود پاسدار ارزش هاي نظام و خط مشي انقلاب اسلامي باشند.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدعلي اكبر قريشي» در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اينكه مراجعه به معيارها و متون ديني شاخصه انتخاب اصلح است، گفت: كانديداهاي انتخاباتي بايد در همه حال تقواي الهي را سرلوحه گفتار و كردار خود قرار دهند.
نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه وابستگي نامزدها به كانون هاي قدرت و ثروت بويژه تاثيرپذيري آنان از انديشه هاي غربي مغاير با اصول و معيارهاي انتخابات در جامعه اسلامي و نشانه بي مبالاتي افراد است، تصريح كرد؛ هيچ حزب، گروه و نهادي نبايد خود را در برابر نماينده يا نمايندگان مشخص قرار دهند و در كنار مردم و هماهنگ با جامعه در راستاي نيل به اهداف نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران گام بردارند.
حجت الاسلام والمسلمين «قريشي» معتقد است كه نامزدهاي انتخابات مجلس نهم بايد در تبليغات خود ارزش هاي نظام اسلامي را در نظر گرفته و از ايجاد دو گانگي بپرهيزند.
وي با اشاره بر لزوم برخورداري نمايندگان از تقواي الهي خاطرنشان كرد: در مملكت اسلامي تمام نمايندگان مجلس و مسئولان نظام بايد داراي خصوصيت «اطيعواالله و الرسول» بوده و به اين ترتيب پايبندي خود به آرمان هاي نظام اسلامي را ثابت كنند.
اين مسئول دوري از جناح زدگي و اعتقاد راسخ به آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران را از ديگر ويژگي هاي مهم نمايندگان مجلس دانست و تصريح كرد: در صورتي كه نمايندگان كوچكترين ترديدي نسبت به سياست ديني داشته و در قبال احزاب ديگر به ايستادگي برخيزند، مي توان اين برداشت را كرد كه گروه يا حزبي بر ساير احزاب سياسي جامعه تحميل شده و به اين ترتيب نمي توان آينده اي روشن براي جامعه ترسيم كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

قسمت دوم «قلاده هاي طلا» در مرحله تحقيق
قسمت دوم فيلم سينمايي ضد فتنه «قلاده هاي طلا» بزودي جلوي دوربين مي رود.
تهيه كننده اين فيلم در گفتگو با خبرنگار كيهان، ضمن اعلام خبر ياد شده، افزود: فيلم سينمايي قلاده هاي طلا، مقطع پيش از برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري تا مقطع تجمع در برابر سفارت انگليس را دربرمي گرفت. قسمت دوم اين فيلم، از مقطع تجمع تا برگزاري راهپيمايي حماسي نهم دي را روايت خواهد كرد.
به گفته محمد خزاعي، «قلاده هاي طلا- دو» هم اينك در مرحله تحقيق قرار دارد.
گفتني است نمايش فيلم قلاده هاي طلا در سالن ميلاد در هنگام برگزاري جشنواره سي ام فيلم فجر، با لجن پراكني جمعي از هواداران فتنه 88 روبرو شد!
استقبال شبكه سوم از يك مبتذل نويس!
شبكه سوم سيما عرصه فعاليت را براي يك مبتذل نويس سينمايي بار ديگر فراهم كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، نويسنده فيلم نامه ضد ديني و مبتذل «پوپك و مش ماشاا...» يك بار ديگر فرصت يافت كه سري دوم مجموعه ساختمان پزشكان را براي شبكه سوم كارگرداني كند.
نويسنده در فيلم ياد شده، تصويري عقب مانده و مرتجع از يك فرد متدين ارائه مي دهد.
اهانت به دولت در جشنواره لبخند آفتاب!
يك بازيگر سينمايي كه از موفقيت در ادوار جشنواره فيلم فجر ناكام و عصباني است، پس از دريافت جايزه جشنواره لبخند آفتاب، زبان به اهانت نسبت به دولت و رويدادهاي فرهنگي و دولتي گشود.
به گزارش خبرنگار كيهان، «بهاره-ر» كه در روزهاي فتنه آمريكايي اسرائيلي 88 در نقش وكيل مدافع سران فتنه ظاهر شده بود، پس از دريافت جايزه خود، جوايز جشنواره هاي دولتي را بي اهميت دانست.
وي بدون اشاره به دلايل صنفي انحلال خانه سينما، آرزو كرد كه جايزه اي را هم از جشن خانه سينما دريافت كند!
جاي پرسش است كه؛ اميررضا خادم به عنوان يك پيشكسوت ورزشي چرا بايد اجازه دهد مجموعه خصوصي تحت مديريت اش، فضاي عقده گشايي برخي افراد شناخته شده را فراهم نمايد!
جالب است بدانيد بازيگر ياد شده و همسرش به يمن حضور در آثار تلويزيوني و فيلم هايي كه با سرمايه دولت توليد مي شود، به شهرت رسيده اند.
متأسفانه صدا و سيما به عرصه شهرت افرادي- عموماً فاقد وزن هنري- تبديل شده است كه پس از احراز شهرت، در مقام اپوزيسيون ظاهر مي گردند.
يكي ديگر از چنين افرادي «فلامك. ج» است كه در زمان فتنه، به سفارت فرانسه رفت و ضمن كشف حجاب از مقامات ديپلماتيك فرانسوي، خواستار تهاجم نظامي(!) به ايران شد. همين بازيگر درجه چندم، هم اينك مشغول بازي در يكي از سريال هاي نوروزي سيماست.
كاهش بودجه بي بي جي به علت ناكارآمدي VOA
بودجه جديد شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني آمريكا به علت ناكارآمد بودن برنامه صداي آمريكا با كاهش مواجه شد.
به گزارش مشرق، شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني آمريكا (BBG) اخيراً دست به انتشار درخواست بودجه سال مالي 2013 خود زده كه شامل يك سري تمهيدات استراتژيك براي پيشبرد مأموريت اصلي خود و رو در رويي با چالش هاي محيط هاي رسانه اي جهان مي باشد. اين شورا كه وظيفه اصلي آن ساخت برنامه هاي راديويي و تلويزيوني براي مخاطبان كشورهاي مخالف آمريكا از جمله روسيه، چين، ايران و نيز ديگر كشورهاي خاورميانه، آسياي مركزي، آسياي جنوب شرقي، اروپاي شرقي، آفريقا و آمريكاي لاتين است، در بودجه درخواستي خود خواستار بيش از 720 ميليون دلار شده است كه 2/4درصد نسبت به سال قبل كاهش نشان مي دهد. دليل اين كاهش بودجه تعديل نيروهاي انساني در قسمت هايي چون صداي آمريكا و راديو اروپا آزاد اعلام شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14