(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 اسفند 1390- شماره 20154

جزئيات قانون جديد معافيت سربازي در كيهان امروز
برف ، باران و توفان شن در 3 استان
رويدادهاي خارجي
مديرعامل كانون هموفيلي: داروي موجود پاسخگوي نياز بيماران هموفيلي نيست
وزارت بهداشت اعلام كرد ايران روي كمربند تالاسمي
ارائه مدرك به فارغ التحصيلان سوم ابتدايي
1000 خودروي گشت نامحسوس پليس راه را تقويت مي كنند
بازار تهران آتش گرفت
سيب زميني سراب روي دست كشاورزان مانده است
در لرستان والدين معتاد فرزند 4 ساله را هم گرفتار كردند
جاعل براي گمراهي پليس خود را مرده جا زد
مسافران قطار تهران- زاهدان با اتوبوس به مقصد رسيدند
جاسوسي قانوني از مسلمانان
معجزه جمله «دوستت دارم»
خانه نشيني دختران محجبه در قرقيزستان
مرگ مقابل چشمان 25 امدادگر



جزئيات قانون جديد معافيت سربازي در كيهان امروز

سرويس اجتماعي-
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح جزئيات معافيت هاي خدمت سربازي در قانون جديد را تشريح كرد.
به گزارش كيهان سردار موسي كمالي صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: قانون خدمت وظيفه عمومي 22 آبان سال جاري تصويب و در تاريخ 2 آذر نيز به تائيد شوراي نگهبان رسيد.
وي ادامه داد: با ابلاغ اين قانون در تاريخ 22 آذر توسط رئيس جمهور و ابلاغ آن در تاريخ 10بهمن از سوي ستاد كل جهت اجرا برابر ماده 53، اين قانون از تاريخ تصويب لازم الاجرا شده بود كه ستاد كل نيروهاي مسلح نيز از آن تاريخ آن را لازم الاجرا دانست.
بخشودگي اضافه خدمت ها تا تصويب قانون
سردار كمالي گفت: براساس قانون جديد اضافه خدمت كليه مشمولان غايبي كه تا تصويب اين قانون در تاريخ 22 آبان امسال مرتكب غيبت شده اند و خود را جهت انجام خدمت سربازي معرفي كرده اند يا تا سوم خرداد سال 91 معرفي كنند بخشيده مي شود و اين افراد به دادگاه معرفي نخواهند شد.
وي ادامه داد: با عنايت به اينكه در قانون جديد مشمولاني كه تا 3 ماه غيبت كرده باشند 3 ماه و تا يك سال غيبت كرده باشند تا 6 ماه و اگر بيش از يك سال غيبت كرده باشند، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت فراري محسوب شده و به دادگاه صالحه معرفي خواهند شد لذا به همه جواناني كه مرتكب غيبت شده اند توصيه مي شود در مدت تعيين شده خود را جهت انجام خدمت سربازي معرفي كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: دوسوم اضافه خدمت انضباطي كليه كاركنان وظيفه شاغل نيروهاي مسلح كه تا تاريخ 22بهمن سال 90 تنبيه شده اند نيز بخشيده شده است.
حذف شرط پذيرش
از طريق كنكور
براي معافيت تحصيلي
سردار كمالي افزود: شرط صدور معافيت تحصيلي براي دانشجوياني كه صرفا از طريق كنكور سراسري در دانشگاهها پذيرفته مي شوند برداشته شده است لذا كليه دانشجوياني كه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور مورد تاكيد وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد بدون كنكور هم پذيرفته مي شوند از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند شد.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه خاطرنشان كرد: يكي از فرزندان مادران فاقد شوهر كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستند از خدمت سربازي معاف شدند. خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي كه سه دختر و يك پسر دارند پسر از خدمت سربازي معاف مي شود.
وي افزود: مشمولان داراي فرزند معلول از خدمت سربازي معاف شدند. معلوليت فرزند را سازمان بهزيستي بايد تاييد كند. مشمولاني كه با زنان معلول ازدواج كنند 5 سال معافيت موقت دريافت مي كنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافيت 5 ساله به معافيت دايم تغيير پيدا مي كند. مشمولي كه همسرش فوت كرده و فرزند صغير دارد در صورتي كه ازدواج نكرده باشد از خدمت سربازي معاف است. البته او بعد از گرفتن معافيت مي تواند ازدواج كند.
سردار كمالي ادامه داد: يگانه مراقب و نگهدار پدر نيازمند مراقبت با هر سني از خدمت سربازي معاف است. شرط تعيين تكليف خدمت سربازي براي ثبت اموال نيز در دفاتر اسناد رسمي برداشته شد. همچنين يكي از فرزندان پسر سربازي كه در طول خدمت سربازي فوت كرده است يا در صورت نداشتن فرزند يكي از برادرانش از خدمت معاف مي شود.
وي تاكيد كرد: كليه فرزندان شهدا و مفقودالاثر از خدمت سربازي معاف شدند. همچنين به ازاي هر شهيد، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند يك برادر معاف مي شود. يك فرزند خوانده قانوني جانبازي كه برابر گواهي بنياد شهيد و امور ايثارگران به واسطه جانبازي صاحب فرزند نمي شود از خدمت معاف مي شود.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به سن جديد مشمولان در قانون جديد گفت: كليه مشمولين وظيفه به جاي سن 18سالگي در ماه تولد سالي كه به سن 19 سالگي (18 سال تمام) مي رسند براي خدمت فراخواني مي شوند و افراد زير ديپلم 6 ماه فرصت دارند خود را معرفي كنند تا دچار غيبت نشوند. همچنين كليه مشمولين ديپلم و بالاتر يك سال فرصت دارند تا خود را براي انجام خدمت معرفي كنند. همچنين به دانشجويان انصرافي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور براي يك بار قبل از انجام خدمت سربازي اجازه ادامه تحصيل داده شده است.
وي افزود: به مشمولين متعهد دستگاههاي غيرنظامي كه تاكنون بعد از انجام تعهد كارت معافيت دريافت مي كردند از اين به بعد كارت پايان خدمت داده مي شود. هزينه دريافت كارت معافيت براي اين افراد از 75 هزار تا يك ميليون تومان بود.
سردار كمالي با اشاره به راه اندازي دفتر مشاوره در تمام مراكز و پادگان هاي آموزشي و يگان ها خاطرنشان كرد: اين دفاتر براي مشاوره و كمك به سربازان و ارتباط با خانواده آنان تشكيل شده است. همچنين به منظور ارتقاي منزلت و بهينه سازي اوقات فراغت كاركنان وظيفه بايد زمينه هاي استمرار آموزش هاي نظامي، عقيدتي، سياسي، خدماتي، فني و حرفه اي و سوادآموزي همزمان با خدمت فراهم شود. سربازان بايد در دولت دوره آموزش نظامي و تخصصي مورد ارزيابي قرار گيرند و متناسب با تحصيلات، آموزش، مهارت و توانايي رسته بندي و به كارگيري شوند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به شرايط جديد معافيت هاي پزشكي نيز گفت: برخي خانواده ها اعلام مي كردند كه فرزندشان داراي بيماري است كه اين موضوع از سوي شوراي پزشكي رد مي شد به همين خاطر براساس قانون جديد نيروهاي مسلح و سازمان وظيفه عمومي شورايي از پزشكان متخصص را تشكيل مي دهند تا به اين درخواست ها به صورت تخصصي رسيدگي شود.
همچنين در قانون قبلي براي نظر شوراي پزشكي حق اعتراض وجود نداشت اما در اين قانون به مشمولان حق اعتراض داده شده است.

 



برف ، باران و توفان شن در 3 استان

سرويس شهرستانها-
بر اثر بارش سنگين برف و وزش توفان شن راه هاي ارتباطي برخي شهرها در استان هاي لرستان، فارس و كرمان مسدود شد.
به گزارش خبرنگاركيهان از اليگودرز، بارش برف زمستاني كه از شنبه شب آغاز شد راه هاي ارتباطي اليگودرز با بيش از 100 روستاي تابعه آن را مسدود كرد. به گفته فرماندار اليگودرز ماموران راهداري مشغول بازگشايي تمام راه هاي روستايي هستند. براساس اين گزارش، ارتفاع برف در سطح شهر اليگودرز به 10 سانتيمتر و در ارتفاعات بخش هاي «بشارت»، «ماهرو» و «زز» به 50 سانتيمتر رسيد. آموزش و پرورش اليگودرز با انتشار اطلاعيه اي مدارس ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح ديروز اين شهرستان را تعطيل اعلام كرد.
از سوي ديگر رئيس اداره راه و ترابري شهرستان سپيدان گفت: به دليل بارش سنگين برف در اين شهرستان ، همه راه هاي روستايي اين منطقه شامل بخش مركزي و همايجان مسدود شده است. عبدالمحمد باستاني در گفت وگو با ايرنا؛ بيان داشت: در حال حاضر فقط جاده هاي اصلي شيراز به سپيدان و سپيدان به ياسوج بازگشايي شده و عبور و مرور در آنها به وسيله زنجير چرخ امكان پذير است.وي با اشاره به اينكه ماموران اين اداره مشغول بازگشايي راه هاي روستايي هستند؛ افزود: هم اينك 70 سانتيمتر برف در مركز شهر سپيدان به زمين نشسته است و ميزان اين بارش در ارتفاعات اين منطقه به ويژه در دهستان كمهر و محل پيست هاي اسكي پولاد كف و تربيت بدني به بيش از 5/1 متر رسيده است.
براساس اين گزارش، فرماندار شهرستان رابر در استان كرمان گفت: بر اثر بارش سنگين برف در اين شهرستان تمام راه هاي اصلي و فرعي «رابر» تا اطلاع ثانوي مسدود شد. وي افزود: ارتفاع برف در برخي مناطق شهرستان رابر به يك متر رسيد. مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي گفت: بر اثر بارش برف و كولاك شديد در برخي محورهاي ارتباطي اين استان تعداد 07 مسافر گرفتار در برف و كولاك در مساجد شازند، پايگاه امداد و نجات بين شهري توره و امامزاده آمنه خاتون اراك اسكان داده شدند. رئيس اداره راه و ترابري فيروزآباد فارس نيز از بازگشايي محور فيروزآباد-كوار خبر داد. از سوي ديگر فرماندار ريگان گفت: محور ترانزيتي ريگان-چابهار كه به علت توفان شن صبح يكشنبه بسته شده بود، بازگشايي شد.
«محمد برزنگ» افزود: اين توفان 02 ميليارد ريال به بخش هاي كشاورزي، راه و زيرساخت هاي برق شهرستان ريگان خسارت وارد كرد.
وي ادامه داد: بر اثر وزش توفان راه 51 روستا بسته شده كه اين راه ها نيز در دست بازگشايي است.
برزنگ گفت: وزش توفان با سرعت 09 كيلومتر موجب تعطيلي 03 باب مدرسه و خانه نشين شدن بيش از سه هزار دانش آموز ريگاني شده است.
از سوي ديگر، فرماندار فهرج گفت: توفان شن با سرعت 09 كيلومتر در محور فهرج-زاهدان ديد افقي رانندگان را به حدود 01 متر كاهش داده است. وي افزود: اين توفان موجب تعطيلي 03 مدرسه با سه هزار دانش آموز در بخش نگين كوير و برج اكرم اين شهرستان شده است. فرماندار فهرج تصريح كرد: اكنون 05 روستا در اين شهرستان با شن گرفتگي متوالي در چند سال روبه رو هستند كه بايد در مورد آنها چاره انديشي شود.
كارشنا س اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: وزش توفان با سرعت 08 كيلومتر در ساعت زاهدان، مناطق مركزي و شمالي اين استان را درنورديد.

 



رويدادهاي خارجي

باران تخم مرغ بر سر كاريكاتوريست موهن
«لارس ويلكس» طراح كاريكاتور موهن به پيامبر اعظم(ص) در جريان سخنراني در دانشگاهي در سوئد با تخم مرغ هدف حمله قرار گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه بليز، 15 نفر كه به سمت اين كاريكاتوريست موهن تخم مرغ پرتاب كرده بودند بازداشت شدند.
وي در اين دانشگاه درباره آزادي بيان و كاريكاتورهايش سخن مي گفت كه توسط چندين نفر هدف پرتاب تخم مرغ قرار گرفت.لارس ويلكس در پي چاپ كاريكاتورهاي موهن در روزنامه يولدن پوستن دانمارك بارها مورد حمله قرار گرفته است.

 



مديرعامل كانون هموفيلي: داروي موجود پاسخگوي نياز بيماران هموفيلي نيست

مديرعامل كانون هموفيلي ايران گفت: باتوجه به افزايش سن بيماران هموفيلي طي دهه گذشته و رسيدن بسياري از بيماران به سن ميانسالي، مصرف داروي آنان افزايش يافته است به گونه اي كه موجودي فعلي دارويي كشور پاسخگوي نيازشان نيست.
احمد قويدل افزود: در حال حاضر سطح دسترسي بيماران هموفيلي به دارو 76/1 واحد بين الملل است اين در حاليست كه حداقل استاندارد براي دسترسي يك است. متأسفانه چون سياست جاري در حوزه درمان اين بيماران، تزريق دارو پس از خونريزي است، مفاصل بيماران به ويژه مفاصل زانو و مچ پا با رسيدن به ميانسالي در اثر تكرار خونريزي به مرور ضعيف مي شود در نتيجه آنان در معرض خونريزي هاي مكرر قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: با افزايش سن و وزن مبتلايان به هموفيلي، ميزان مصرف داروي اين بيماران افزايش مي يابد اين در حاليست كه سهميه داروي ارسالي به استان هاي كشور به ويژه در دهه سوم هر ماه تمام مي شود. در نتيجه بيماران دچار كمبود دارو و در موارد متعدد مجبور به مسافرت به تهران مي شوند.
قويدل با بيان اينكه كانون هموفيلي ايران به طور مكرر از مسئولان وزارت بهداشت درخواست كرده است كه روش درماني بيماران هموفيلي را تغيير دهد، تأكيد كرد: تغيير روش درماني از درمان پس از خونريزي به درمان پيش از خونريزي براي همه بيماران در شرايط كنوني كشور ميسر نيست اما اين تغيير روش براي بيماران زير 10 سال كاملا ميسر است و مي تواند معلوليت بيماران در سنين ميانسالي را تضمين كند.
وي در پايان به ايسنا گفت: باتوجه به خودكفايي ايران در حوزه توليد پلاسماي مورد نياز براي توليد فاكتور 9 و ضرورت توجه پيشگيرانه به معلوليت بيماران هموفيلي، وزارت بهداشت بايد با كارشناسي دقيق، دسترسي بيشتر بيماران به دارو و تغيير روش درماني را دست كم براي كودكان امكان پذير كند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد ايران روي كمربند تالاسمي

رئيس اداره پيوند و بيماران خاص وزارت بهداشت گفت: ايران جزو كشورهاي پرخطر و روي كمربند تالاسمي قرار گرفته است.
دكتر محمد عقيقي افزود: اكنون 19 هزار و 500 بيمار دياليزي خوني، يكهزار و 500بيمار صفاقي، حدود 16 هزار بيمار پيوندي، براساس آمارهاي جديد نزديك به 17هزار بيمار تالاسمي، هفت هزار و 500 نفر بيمار هموفيلي و حدود 32 هزار بيمار ام اس ثبت شده در وزارت بهداشت در كشور داريم.
رئيس اداره پيوند و بيماران خاص وزارت بهداشت ادامه داد: در برخي بيماريها مانند ام اس ثبت بيماران ممكن است كامل نباشد و در همايشهايي از اين دسته، از مسئولان مربوط استان ها تقاضا مي شود كه آمار را به صورت دقيق و كامل ثبت كنند تا ما بتوانيم به نحو مطلوب با توجه به سياستگذاريهاي موجود در وزارت بهداشت به اين دسته از بيماران در سطح كشور خدمات ارايه دهيم.
وي افزود: هم اكنون اقداماتي در زمينه پيشگيري از برخي بيماريهاي قابل پيشگيري مانند تالاسمي كه جز موفقيتهاي بخش سلامت كشور بوده در زمينه كنترل مواليد تالاسمي ماژور صورت گرفته است.
عقيقي گفت: اكنون با توجه به شيوع تالاسمي در كشور ما جز كشورهاي پرخطر و روي كمربند تالاسمي قرار گرفته ايم و با اجرايي كردن پيشگيري اين بيماري توانسته ايم تا حدودي آن را كنترل و كاهش دهيم.

 



وزير آموزش و پرورش خبر داد
ارائه مدرك به فارغ التحصيلان سوم ابتدايي

وزير آموزش و پرورش گفت: با توجه به اين كه در سند تحول بنيادين چهار دوره سه ساله براي نظام آموزشي كشور در نظر گرفته شده است، تصميم بر اين شد تا به افرادي كه سه ساله اول ابتدايي را نيز مي گذرانند مدرك فارغ التحصيلي اعطا شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت حميدرضا حاجي بابايي گفت:طرح ارائه مدرك به فارغ التحصيلان سوم دبستان مراحل قانوني خود را طي مي كند و اگر كسي سه ساله اول مقطع ابتدايي را به پايان رساند، مانند نهضت سوادآموزي مدرك دريافت خواهد كرد.
وزير آموزش و پرورش درباره طرح ارائه مدرك به فارغ التحصيلان سوم دبستان اظهار كرد: با توجه به اين كه در سند تحول بنيادين چهار دوره سه ساله براي نظام آموزش كشور در نظر گرفته شده است، تصميم بر اين شد تا به افرادي كه سه ساله اول ابتدايي را مي گذرانند نيز مدرك فارغ التحصيلي اعطا شود.
وي افزود: اين طرح مراحل قانوني خود را طي مي كند و اگر كسي سه ساله اول مقطع ابتدايي را به پايان رساند، مانند نهضت سوادآموزي مدرك دريافت مي كند و در واقع همان كاري كه در مقطع ششم ابتدايي، سوم راهنمايي و سوم متوسطه قرار است انجام شود، در اين مقطع نيز صورت مي گيرد.

 



1000 خودروي گشت نامحسوس پليس راه را تقويت مي كنند

هزار خودروي گشت نامحسوس صبح ديروز به ناوگان كنترل تخلفات پليس راه كشور اضافه شد تا كنترل جاده ها را در دست گيرند.
فرمانده پليس راه كشور همزمان با تقويت ناوگان نامحسوس پليس راه گفت: در ايام نوروز علاوه بر تيم هاي نامحسوس رانندگي، تيم هاي نامحسوس موتوري پليس راه نيز در جاده هاي هراز و چالوس به كار گرفته مي شوند.
سرهنگ محمدرضا مهماندار ادامه داد: در طرح نوروزي امسال هزار تيم نامحسوس با تخلفات نامحسوس برخورد مي كنند.
وي با اعلام اين كه تقويت تيم هاي نامحسوس در استراتژي پليس جايگاه ويژه اي دارد، افزود: علاوه بر تيم هاي محسوس كه در كنار جاده ها مستقر هستند تيم هاي نامحسوس نيز رفتارهاي عده اي از متخلفان حرفه اي را زيرنظر دارند، سعي مي كنيم با حضور ناوگان نامحسوس برخي از تخلفات را كه از چشم ماموران دور مانده است پوشش دهيم و با متخلفان برخورد كنيم، ضمن اين كه اميدواريم در نوروز امسال شاهد ترافيك ايمن و روان باشيم و هموطنان شاهد سفرهاي نوروزي خوبي باشند.
وي در مورد خودروهاي بكارگيري شده به عنوان خودروي نامحسوس و نوشته هاي روي اين خودروها، گفت: سعي مي كنيم در كنار كنترل نامحسوس حقوق افراد را نيز در نظر بگيريم. اين خودروها با تنوع رنگ قابل شناسايي نيستند اما براي حفظ حقوق شهروندي آرم هايي را در بغل درب هاي خودرو در نظر گرفته ايم تا هنگامي كه خودرويي را ماموران متوقف كردند قابل شناسايي باشد تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالي جلوگيري شود.
به گزارش مهر مهماندار افزود: تمامي ماموران نامحسوس موظف هستند علاوه بر لباس فرم هنگام متوقف كردن خودرو كارت شناسايي ارائه دهند.
فرمانده پليس راه كشور از فعاليت تيم هاي تست سلامت در تمامي جاده هاي كشور خبر داد و افزود: تيم هاي تست سلامت كه به انواع دستگاه ها مجهز هستند در سطح جاده ها با رانندگان پرخطر برخورد كرده و علاوه بر گرفتن تست از اين افراد از برخي از رانندگان به صورت رندوم تست سلامت براي ميزان هوشياري يا مصرف مواد مخدر و الكل مي گيرند. سعي كرده ايم اين تيم ها در همه جاده ها حضور داشته باشند اما در برخي از جاده ها مانند تهران-مشهد، تهران- شيراز و تهران-اهواز و جاده هاي شمالي كه از اهميت زيادي برخوردارند اين تيم ها با خودروهاي ويژه حضور دارند.

 



بازار تهران آتش گرفت

آتش نشانان 3 ايستگاه آتش نشاني موفق شدند آتش سوزي در بازار حضرتي تهران را مهار كنند.
موسي قيامي افسر آماده منطقه يك عمليات آتش نشاني تهران با بيان اينكه آتش نشانان ايستگاههاي 4، 7 و 97 در ساعت 39:19 شامگاه روز گذشته در جريان وقوع آتش سوزي در بازار تهران، بازار حضرتي قرار گرفتند گفت: اين آتش سوزي در پاساژي به وسعت تقريبي 200 مترمربع در دو طبقه و زيرزمين كه محل انبار لباس و لوازم پلاستيكي بود روي داد.
وي با بيان اينكه آتش نشانان با لوله هاي آبرسان از دو جناح آتش را خاموش و با استفاده از تجهيزات ايمني و نجات قسمت هاي مختلف پاساژ را براي يافتن گرفتارشدگان احتمالي بررسي كردند گفت: آتش نشانان با اطمينان از اينكه هيچ كس در پاساژ نيست به ماموريت خود پايان دادند.
به گفته وي، كارشناسان آتش نشاني بررسي هاي خود را براي تعيين علت رخداد اين آتش سوزي آغاز كردند.

 



سيب زميني سراب روي دست كشاورزان مانده است

سراب- خبرنگاركيهان:
با وجود فرارسيدن ماه اسفند محصول سيب زميني امسال همچنان روي دست كشاورزان مانده است.
به گزارش خبرنگار ما از سراب كشاورزي اين شهرستان بيشتر به توليد محصولاتي نظير سيب زميني متمركز است و امسال نبود بازار عرضه مناسب و ناتواني كشاورزان از عرضه مستقيم محصولات خود به خريداران، آنها ناچار به نگهداري سيب زميني در انبار شدند.
«مصطفي محمودي» از اهالي روستاي «ايوق» در اين مورد گفت: پيشه اصلي ساكنان اين روستا دامداري و كشاورزي است و هرگونه مشكلي در برداشت و فروش محصولات كشاورزي، ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد خانواده كشاورز وارد مي آورد و بدون حمايت هاي دولت و مسئولان، ادامه كار كشاورزي ناممكن است.
براساس مشاهدات خبرنگار ما در حال حاضر بيش از 50 هزار تن سيب زميني در انبارهاي كشاورزان شهرستان سراب منتظر مشتريان خود است اما متاسفانه با كيفيت ترين سيب زميني حتي به قيمت 2هزار ريال نيز خريدار ندارد.

 



در لرستان والدين معتاد فرزند 4 ساله را هم گرفتار كردند

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: داروهايي كه تحت عنوان لاغركننده و كاهش دهنده اشتها توسط برخي داروخانه هاي استان توزيع شده اعتيادآور است.
حجت فراشي كه در جلسه كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي لرستان، سخن مي گفت، افزود: زناني كه در سوداي لاغر شدن از اين نوع داروها استفاده كرده اند معتاد شده اند و مصرف اين داروها موجب افزايش آمار معتادان در اين خطه شده است.
وي گفت: نوعي مواد مخدر به نام «آسانسوري» كه مخلوطي از كراك و شيشه است بدون نياز به لابراتوار توليد مي شود كه موجب بروز رفتارهاي پرخطر و غيرانساني در مصرف كننده مي شود.
فراشي با بيان اينكه 80درصد اين مواد در روستاها توليد مي شود، افزود: قرص «ري تالين» كه مصرف سه عدد آن عوارض منفي معادل 7 سال اعتياد به ترياك دارد از جمله داروهايي است كه در خوابگاه ها عرضه آن شيوع يافته است.
دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: يك دختر بچه 4 ساله كه به علت اعتياد پدر و مادرش، به مصرف مواد مخدر آلوده شده است، روزانه با مراجعه به مركز توزيع سرنگ به معتادان در خرم آباد، سرنگ مورد نياز را دريافت و مواد مخدر تزريق مي كند.
فراشي با بيان اين مطلب كه در محله گل سفيد 5 عضو يك خانواده همگي معتاد هستند، افزود: دختر بچه 7 ساله اي همزمان كراك و شيشه مصرف مي كند و در صورت مصرف يكي از اين مواد، نشئه نمي شود.
وي اضافه كرد: اين دختر بچه هنگامي كه يك ونيم سال داشت مادرش را از دست داد و پدر وي نيز براي ساكت كردنش كراك و شيشه به او داده است.
فراشي گفت: امسال حدود 2 تن و 700 كيلوگرم مواد مخدر در لرستان كشف و ضبط شده است.

 



جاعل براي گمراهي پليس خود را مرده جا زد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه با ابطال شناسنامه خود نامش را در ليست مردگان قرار داده بود و با خيالي آسوده اقدام به جعل اسناد دولتي مي كرد توسط پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وصول خبري مبني بر فعاليت فردي در امر تهيه كارت پايان خدمت جعلي با تضمين و سپردن وثيقه به منظور حسن انجام كار، ماموران انتظامي به محل موردنظر اعزام شدند و متهم را دستگير و به آگاهي منتقل كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: ماموران در بازرسي از مخفيگاه اين فرد چند دستگاه رايانه به همراه چاپگر و اسكنرهاي روزآمد و نيز انواع مهرها، نمونه فرم هاي پزشكي آزمايشگاهي و اسناد و مدارك مختلف جعلي را كشف كردند.
وي ادامه داد: متهم كه نام وي در رديف متوفيان در ثبت احوال به ثبت رسيده است داراي چندين فقره سابقه كيفري و تحت تعقيب پليس آگاهي بوده است.
وي اظهار داشت: با روشن شدن هويت واقعي و جعلي بودن گواهي فوت، متهم در اعترافاتش گفت: با انگيزه گمراه كردن پليس گواهي فوت براي خودم جعل كردم و با جعل اسناد پزشكي و آزمايشگاهي تاكنون براي چندين نفر كارت معافيت و پايان خدمت گرفته ام كه از هر يك از آنان مبالغي بالغ بر 80 ميليون ريال دريافت كردم، همچنين با جعل گواهي فوت براي نزديكانم قصد سوءاستفاده از بيمه نامه هاي عمر آنان را داشتم كه در عين ناباوري توسط پليس دستگير شدم من تصور مي كردم پليس با ديدن نام من در ليست متوفيان هيچگاه براي دستگيري ام اقدام نخواهد كرد. وي افزود: تمامي افرادي كه توسط متهم كارت پايان خدمت و معافي دريافت كرده اند دستگير شدند.

 



مسافران قطار تهران- زاهدان با اتوبوس به مقصد رسيدند

مسافران در راه مانده قطار تهران- زاهدان با پنج دستگاه اتوبوس از ايستگاه شورگز به زاهدان انتقال يافتند.
به گزارش ايرنا فرماندار زاهدان با بيان اين مطلب افزود: قطار تهران- زاهدان شنبه شب ساعت 20 و30 دقيقه به علت توفان شديد و مسدود شدن ريل ناشي از حركت شن هاي روان مجبور به توقف در نزديكي مرز استان كرمان و سيستان و بلوچستان شده بود. مديركل راه آهن جنوب غرب كشور نيز به ايرنا گفت: قطار شنبه شب تهران- زاهدان كه در مسير متوقف شده بود ساعت 6 صبح يكشنبه بدون مسافر مسير خود را به سمت زاهدان ادامه داد. وي با بيان اينكه 170نفر مسافر اين قطار در سلامت كامل با اتوبوس به زاهدان منتقل شدند گفت: سرعت باد در ايستگاه راه آهن شورگز در حد فاصل استان هاي كرمان و سيستان و بلوچستان 100كيلومتر در ساعت گزارش شده است.

 



جاسوسي قانوني از مسلمانان

به دنبال انتشار اخباري مبني بر جاسوسي پليس نيويورك از مسلمانان، شهردار اين شهر جاسوسي از مسلمانان را قانوني اعلام كرد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه يورونيوز، «مايكل بلومبرگ»، شهردار نيويورك با دفاع از نظارت مخفي پليس نيويورك از مسلمانان در اين شهر اعلام كرد كه اين اقدام قانوني است و تحت نظر وي ادامه خواهد داشت.
پيشتر شهردار نيويورك اعلام كرده بود كه اسناد پليس نيويورك نشان مي دهد، عده اي از نيروهاي اين ايالت در ميان مسلمانان مناطق نزديك به اين شهر مثل «نيويورك» و «نيوجرسي» به گردآوري اطلاعات مخفيانه دست مي زدند.شهردار نيويورك دراين باره گفت: همه آنچه توسط پليس نيويورك صورت گرفته كاملا قانوني بوده و اين اقدامي مناسب است.اين در حالي است كه اقدام پليس نيويورك واكنش مسلمانان آمريكا را در پي داشته است. به طوري كه «محمد الفيلالي» از اعضاي جمعيت مسلمانان اين اقدام را خلاف قانون اساسي آمريكا دانسته است. اوايل ماه جاري ميلادي نيز گروه هاي مدني از سراسر آمريكا خواستار تحقيقات قضايي درباره نحوه جمع آوري اطلاعات درباره مسلمانان شيعه نيويورك شدند.

 



معجزه جمله «دوستت دارم»

زن انگليسي كه بر اثر حمله قلبي فوت كرده بود به طور ناگهاني و با جمله «دوستت دارم» همسرش به زندگي بازگشت.
بازگشت به زندگي اين زن در اوج ناباوري خانواده و پزشكانش باعث شگفتي آنان شد.
پزشكان اين بيمار پس از انجام اقدامات پزشكي به خانواده «لورنا» اعلام كردند كه بيمارشان فوت كرده و اكنون با كمك دستگاه زنده است.بستگان لورنا كه از تلاش هاي نيروهاي پزشكي نااميد شده بودند، خود را براي مراسم خاكسپاري او آماده كردند.همسر لورنا براي وداع آخر به بالاي تخت او رفت و جمله دوستت دارم را چندين بار تكرار كرد.پسر و سه دختر اين زن، كه هنگام وداع پدرشان بالاي سر او ايستاده بودند، گفتند: با وجود اينكه 45 دقيقه از زمان اعلام فوت مادرمان گذشته بود به يكباره متوجه شديم كه رنگ صورتش تغيير كرد و پلك هايش تكان خورد. پزشكان لورنا با بيان اينكه شرايط او نادر است، پس از به هوش آمدن لورنا آزمايشات و عكس برداري هاي لازم را انجام داده و اعلام كردند كه وضعيت او رو به بهبود است و آسيبي به مغزش نيز وارد نشده است.

 



خانه نشيني دختران محجبه در قرقيزستان

ممنوع شدن حجاب در مدارس قرقيزستان بسياري از دختران مسلمان و محجبه را وادار به ترك مدرسه كرده است.
به گزارش مهر؛ مدارس در اين كشور آسياي ميانه كه بيشترين جمعيت آن را مسلمانان تشكيل مي دهند، در رابطه با وضعيت پيش آمده تنها به تصميم وزارت آموزش مبني بر ممنوعيت حجاب استناد مي كنند.
فعالان حقوق بشر اظهار داشتند كه ممنوعيت حجاب حقوق اوليه مسلمانان قرقيزستان را نقض مي كند. اين ممنوعيت موجب مي شود مومنان مسلمان در مدارس مقطع متوسطه حضور نيابند و اين امر نقض آشكار حقوق كودكان براي ادامه تحصيل در مقطع متوسطه است.
اين در حالي است كه در قانون اساسي قرقيزستان آزادي ديني تضمين شده و در قانون آمده است حقوق و آزاديهاي مردم تنها به واسطه قانون براي حمايت از ارزشهاي دموكراتيكي چون امنيت ملي، نظم عمومي، حفظ سلامتي و حفظ اخلاق محدود مي شود.
اما دولت قرقيزستان به تازگي حق آزادي ديني افراد را زير سوال برده و قوانين بسياري براي محدوديت فعاليت هاي ديني تصويب كرده است. گفتني است، مسلمانان 75 درصد جمعيت 5 ميليوني قرقيزستان را تشكيل مي دهند.

 



مرگ مقابل چشمان 25 امدادگر

يك مرد در يكي از پارك هاي انگليس مقابل چشمان نيروهاي امداد غرق شد.
تصويري در انگليس منتشر شده كه در آن نشان مي دهد مرد داخل استخر آبي در يكي از پارك هاي اين كشور مي افتد اما با وجود حضور 25 نفر امدادگر به او كمكي نمي شود چرا كه امدادگران شنا بلد نبودند.اين تصوير كه از پارك «والپول» در «همپشيئر» انگليس گرفته شد. نشان مي دهد نيروهاي امداد بيرون اين درياچه ايستاده بودند و براي بيرون آوردن «سيمون» 41 ساله كه به دليل حمله صرع به داخل آب سقوط كرده بود، هيچ تلاشي نمي كردند.هيچ كدام از اين افراد به دليل اينكه آموزش شنا نديده بودند، قادر نبودند وارد آب شوند به همين دليل تا رسيدن نيروهاي متخصص دست به كاري نزدند.به گفته شاهدان اين حادثه يكي از نيروهاي پليس قصد داشت داخل آب برود اما به او دستور داده شد كه حق ورود به آب را ندارد. همچنين زماني كه يكي از نيروهاي امداد قصد داشت داخل آب شود به دليل نداشتن جليقه نجات از اين كار امتناع كرد.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، يكي ديگر از شاهدان گفت: پس از وقوع اين حادثه با نيروهاي آتش نشاني تماس گرفتم و آنان نيز پس از چند دقيقه آمدند اما جاي شگفتي دارد كه بدون هيچ گونه اقدامي منتظر ايستادند وقتي از آنان پرسيدم چرا اقدامي نمي كنيد، پاسخ دادند اجازه نداريم!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14