(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 اسفند 1390- شماره 20154

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با صدور بيانيه اي؛ وزارت امور خارجه هتاكي نظاميان آمريكايي به قرآن را محكوم كرد
رئيس جمهور : مستكبران به هدف خود براي نجات رژيم صهيونيستي نخواهند رسيد
فيروزآبادي: انتخابات پرشور سرمايه اي ملي است
تخلفات تبليغاتي تاكنون فقط در حد تذكر بوده است
ترازوي دروني انسان
هاآرتص : هند از شكاف در روابط خود با ايران بيم دارد
درخواست دانشجويان ازوزير علوم:رشته مهندسي هسته اي در دانشگاه صنعتي همدان راه اندازي شود
فرهاد دانشجو با حكم وزير علوم رئيس دانشگاه آزاد شد
وزارت علوم : جلسه دهم اسفند هيئت امنا دانشگاه آزاد غيرقانوني است
كوتاه از انتخابات



با صدور بيانيه اي؛ وزارت امور خارجه هتاكي نظاميان آمريكايي به قرآن را محكوم كرد

وزارت خارجه ضمن محكوم كردن اهانت نيروهاي نظامي آمريكا به قرآن مجيد در افغانستان و تاكيد بر لزوم خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان اعلام كرد، پيمان استراتژيك بين آمريكا و افغانستان به مثابه يك تهديد جدي منطقه اي بايد مورد توجه قرار گيرد.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي اقدام سخيف و موهن نظاميان ناتو در پايگاه بگرام افغانستان در هتك حرمت به كتاب مقدس مسلمانان قرآن كريم را بشدت محكوم كرد.
در بيانيه وزارت امور خارجه آمده است : بار ديگر يكي از مصاديق بي اعتنائي به حقوق بشر و مقررات بين المللي توسط نيروهاي نظامي خارجي در افغانستان رخ داد و نيروهاي نظامي آمريكا با سوزاندن نسخه هائي از قرآن كريم ، مقدسات مردم مسلمان جهان را مورد هتك حرمت قرار دادند.
در بيانيه وزارت خارجه تاكيد شده است : جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن اهانت نيروهاي نظامي آمريكا به قرآن مجيد در افغانستان، بار ديگر بر ضرورت خروج نيروهاي نظامي خارجي از افغانستان تاكيد كرده و معتقد است تنها راه بازگشت و استقرار صلح و ثبات و آرامش به افغانستان ، خروج سريع نيروهاي خارجي از اين كشور است و در اين ارتباط هر اقدامي كه منجر به طولاني شدن حضور اين نيروها در افغانستان شود، از جمله امضاي پيمان استراتژيك بين آمريكا و افغانستان نه تنها بعنوان عاملي در جهت افزايش ناامني در اين كشور، بلكه به مثابه يك تهديد جدي منطقه اي بايد مورد توجه قرار گيرد.
در اين بيانيه آمده است : دولت و مردم مسلمان ايران اميدوارند مردم افغانستان با در دست گرفتن كليه امور خود ، بر مشكلات كشورشان فائق شده و آثار سوء ناشي از حضور و مداخلات خارجي را برطرف نمايند.در بيانيه وزارت امور خارجه همچنين بر انتظار جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي مسلمان و آزاده و مجامع بين المللي براي محكوم كردن اقدام غير اصولي سربازان آمريكايي در افغانستان و ايفاي نقشي موثر در مسير دفاع از صلح تاكيد شده است.

 



رئيس جمهور : مستكبران به هدف خود براي نجات رژيم صهيونيستي نخواهند رسيد

رييس جمهور با اشاره به تشديد فشار مستكبران بر خط مقاومت، تصريح كرد: هدف مستكبران نجات رژيم صهيونيستي است، اما بي ترديد به اين آرزوي خود نخواهند رسيد.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار فائز غصن وزير دفاع لبنان، خاطرنشان كرد:رژيم صهيونيستي موجودي پليد و ضد بشري است و اگر فرصتي پيدا كند همه ملت هاي منطقه را قتل عام خواهد كرد و دستيابي به اين موضوع را جزء آرزوهاي خود اعلام كرده است؛ اما به فضل الهي آرزوهاي آنان محقق نخواهدشد.
رييس جمهور روابط دو ملت ايران و لبنان را عميق و تاريخي دانست و اظهارداشت: روابطي كه براساس ايمان و علاقه باشد، ماندگار خواهد بود و كساني كه بر اساس منافع شخصي، سياست بازي، قدرت طلبي و كينه ورزي روابط خود را با ساير ملت ها تنظيم مي كنند، ماندگار نخواهند بود.
وي خاطرنشان كرد: بسياري از قيام ها، خيز ش ها و انقلاب هاي دنيا اعتراض به حاكميت روابط كينه ورزانه و سلطه طلبانه است و جهان زماني به سعادت خواهد رسيد كه همه روابط براساس محبت و علاقه باشد.
رييس جمهور با بيان اين كه مستكبران دو ملت ايران و لبنان را مانع اجراي برنامه ها و سياست هاي سلطه طلبانه خود مي دانند، گفت: آنان در اهداف ضدانساني خود با هم متحد هستند و از همه امكانات براي اين منظور استفاده مي كنند؛ طبيعي است كه ما هم بايد در اهداف انساني خود متحد شده و از همه امكانات خود استفاده كنيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه لبنان در خط مقدم جبهه انسانيت و محبت قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان تلاش زيادي مي كنند تا وحدت و انسجام لبنان را مخدوش كنند كه بايد در مقابل آنها هوشيار بود.
وزير دفاع لبنان: ملت لبنان قدرشناس نعمت وجود جمهوري اسلامي ايران است
فائز غصن وزير دفاع لبنان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اين كه ملت لبنان هيچگاه ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در كنار خود را از ياد نمي برند، اظهارداشت: ملت لبنان كاملاً به ياد دارد كه جمهوري اسلامي ايران در تمامي سختي ها قوياً در كنار لبنان ايستاده است و ملت لبنان نيز در تمام شادي ها و محنت ها قوياً در كنار ملت بزرگ ايران قرار خواهد داشت.
وزير دفاع لبنان با تجليل از ايستادگي ملت ايران در مقابل ددمنشي هاي قدرت هاي زورگو، خاطرنشان كرد: جهان استكبار هجمه و توطئه هاي زيادي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام داده است، ولي تمام اين توطئه ها نقش برآب شده و نتوانسته كوچكترين اثري بر ملت ايران بگذارد؛ چراكه اين ملت يكپارچه بر محور رهبري و نظام خود ايستاده و نه تنها از منافع خود، بلكه از منافع جهان اسلام دفاع مي كند.
وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي غاصب است، اما امروز ديگر بواسطه مقاومت و ايستادگي ملت ايران به هر نقطه اي كه بخواهد دست درازي كند بي ترديد ترس و خوف جمهوري اسلامي ايران را خواهد داشت .
فائز غصن خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران از زمان امام خميني(ره) نقش پيشتاز خود را در داخل كشور و تحولات منطقه اي به خوبي ايفا كرده و ملت لبنان و ساير ملت هاي مستقل و آزاديخواه قدرشناس نعمت وجود جمهوري اسلامي ايران هستند.
وزير دفاع لبنان تصريح كرد : ملت لبنان در كنار ارتش و مقاومت در مقابل ددمنشي هاي رژيم صهيونيستي با قدرت ايستادگي خواهد كرد و در اين راستا ايماني راسخ بر اصل هدف خود داريم و به خوبي مي داند كه رژيم صهيونيستي جز به خون ريزي و گسترش سلطه خود فكر نمي كند.
وزير دفاع: ايران ارتش لبنان را تجهيز مي كند
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در ديدار با همتاي لبناني خود گفت: تقويت ارتش لبنان از سياست هاي راهبردي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.
سردار احمد وحيدي در اولين روز مذاكرات با همتاي لبناني خود با اشاره به اشتراكات و پيوستگي هاي فرهنگي، تاريخي و مذهبي فراوان ميان دو كشور، گفت: لبنان از نظر ما مظهر مقاومت، ايستادگي و صبوري است، كشوري متمدن و تاريخي كه برپايه همزيستي مسالمت آميز ميان اديان استوار است.
وحيدي با بيان اين كه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبتني بر تعميق همگرايي، ارتقاي امنيت و ثبات در منطقه و مقابله با هرگونه فتنه جويي و تجاوز به حقوق ملت ها است، گفت: ثبات و پاسداري از امنيت لبنان را بخش مهمي از ثبات در منطقه مي دانيم.
وي با تأكيد بر لزوم حمايت همه جانبه از لبنان در برابر تهديدات خارجي و تهديداتي كه از ناحيه تروريست ها متوجه لبنان است، اظهار داشت: امروز مقاومت در لبنان اختصاص به يك گروه و مذهب خاص ندارد و ارتش و مقاومت دو بال پرواز بلند لبنان به سوي توسعه، پيشرفت و ثبات است.
وزير دفاع با اشاره به فشارهاي آمريكا و برخي عوامل آن در منطقه براي ايجاد و گسترش بحران در سوريه، گفت: آمريكا پس از حذف چند مهره خود در منطقه تلاش مي كند، با حذف سوريه جبهه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را تضعيف كند.
وحيدي، سفر وزير دفاع لبنان را فرصت بسيار مناسبي براي گسترش و توسعه روابط دفاعي دو كشور دانست و تصريح كرد: تقويت ارتش لبنان از سياست هاي راهبردي جمهوري اسلامي ايران بشمار مي رود و لبنان بايستي داراي يك ارتش قوي براي دفاع از منافع خود در منطقه باشد.
فائز غصن وزير دفاع لبنان نيز در اين دور از مذاكرات با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران و تقدير از مواضع كشورمان نسبت به مقاومت و ارتش لبنان گفت: هم اكنون هماهنگي كاملي ميان ارتش و مقاومت لبنان در خصوص مسائل پيراموني وجود دارد. به همين جهت شعار ارتش، ملت و مقاومت در كنار يكديگر تثبيت شده است.
وزير دفاع لبنان با تشكر از مواضع جمهوري اسلامي ايران در جنگ 33 روزه تصريح كرد: جنگ 33 روزه به ما آموخت تا هرچه بيشتر پايدار و مقاوم باشيم.
وي با ابراز تأسف از اقدامات بعمل آمده عليه سوريه اظهار داشت: فشارهايي كه عليه سوريه اعمال مي شود، نتيجه عدم سازش با رژيم صهيونيستي است.
وي با بيان اين كه ايران و لبنان همواره حامي و پشتيبان يكديگر بوده اند، اظهار اميدواري كرد: تعاملات و همكاري ميان دو كشور افزايش يابد.
صالحي: ايران مخالف هرگونه مداخله خارجي در سوريه است
وزير امورخارجه كشورمان در ديدار با وزير دفاع لبنان گفت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است مسائل سوريه بايد به صورت سوري - سوري حل و فصل شود و ايران مخالف هرگونه مداخله در امور داخلي اين كشور مسلمان است.
وزير دفاع لبنان، بعد از ظهر امروز با علي اكبر صالحي ديدار و در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و مسائل منطقه اي و بين المللي گفتگو و تبادل نظر كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با ابراز خرسندي از اين ديدار بر روند روبه گسترش روابط بين تهران و بيروت در همه ابعاد بويژه در حوزه دفاعي تاكيد كرد.
صالحي با اشاره به سياست اصولي ايران در تقويت و تثبيت ثبات و امنيت در لبنان، همبستگي ملي و مقاومت را دو عنصر اساسي تضمين كننده ثبات و امنيت لبنان دانست و بر ضرورت حفظ هوشياري نسبت به توطئه هاي دشمنان براي ايجاد اختلاف و تفرقه سياسي و مذهبي در كشورهاي منطقه از جمله لبنان تاكيد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در بخشي از اين ديدار با انتقاد از شتابزدگي قدرتهاي بيگانه و برخي كشورهاي منطقه در تعامل با تحولات سوريه و در مقابل كندي يا بي توجهي به تحقق خواست ديگر ملتهاي منطقه بخصوص ناديده گرفتن مشكلات اصلي جهان اسلام و در راس آن قضيه فلسطين وعدم انسجام و همبستگي در مقابل تهديدات فزاينده رژيم صهيونيستي، از اين برخورد متناقض كه زمينه و بهانه مداخلات خارجي در يك كشور اسلامي و عربي را فراهم مي كند، ابراز تعجب كرد .
صالحي بر حمايت جمهوري اسلامي ايران از خواستهاي مشروع و مسالمت آميز مردم در كشورهاي مختلف از جمله سوريه و تسريع در روند اصلاحات در اين كشور تاكيد كرد و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است مسائل سوريه بايد به صورت سوري - سوري حل و فصل شود و ايران مخالف هرگونه مداخله اي در امور داخلي اين كشور مسلمان است و متاسفانه امروز شاهد هستيم كه حتي رسانه هاي غربي نيز به قاچاق سلاح به داخل سوريه و اقدامات گروههاي تروريستي در ايجاد ناامني عليه مردم اين كشور اذعان مي كنند و تشديد فشارهاي كنوني عليه دولت و مردم سوريه ناشي از موضع مستقل و عزتمند اين كشور در حمايت از جريان مقاومت در مقابل صهيونيستها در منطقه است.
صالحي تاكيد كرد: با تحقق اراده و خواست واقعي ملتهاي مسلمان منطقه، مجالي براي تداوم مداخله و سلطه قدرتهاي بيگانه و تضييع حقوق ملت مظلوم فلسطين و تجاوزات صهيونيستها باقي نخواهد ماند.

 



فيروزآبادي: انتخابات پرشور سرمايه اي ملي است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: برنده انتخابات پرشور همه ملت است و انتخابات پرشور، سرمايه ملي است.
سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي در جمع مسئولان و فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه «انتخابات، نقطه اساسي وصل افكار و آراي مردم به بدنه نظام و مظهر اقتدار و عزت هر حكومتي است»، تصريح كرد: با توجه به اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران بر اساس معيارهاي الهي و بر پايه آراي مردم شكل يافته است، حضور گسترده مردم در انتخابات، نشانه استحكام نظام و موجب حفظ استقلال و ياس دشمنان و در نتيجه استوار ساختن پايه هاي آن خواهد شد. بنابراين انتخابات به عنوان يكي از مهمترين جلوه هاي حضور سياسي مردم در جامعه و مظهر اقتدار ملي يك كشور، نمايشگر ثبات و پويايي انقلاب و بيداري مردم است.

 



تخلفات تبليغاتي تاكنون فقط در حد تذكر بوده است

رئيس هيئت مركزي بازرسي انتخابات گفت تاكنون بحث تخريب، توهين و پاره كردن عكس كانديداها بسيار كم بوده و به افراد خاطي تذكرات لازم داده شده است.
غلامرضا حاجي زاده در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به گذراندن ايام تبليغات آيا تاكنون گزارشي از تخلفات داشته ايد يا خير؟ اظهار كرد: بعضا تخلفاتي مطرح شده اما خيلي حاد نبوده و فقط در حد تذكر دادن بوده است كه ما تذكرات لازم را به خاطيان داده ايم.
وي افزود: شيوه نامه تبليغات انتخابات مجلس نهم منتشر شده و كانديداها مي توانند با مراجعه به آن، از اين شيوه نامه و قانون انتخابات مجلس نهم اطلاعات لازم را به دست آورند.
حاجي زاده گفت: ساعت 24 روز چهارشنبه، 10 اسفند ساعت پايان رسمي تبليغات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است و به مسئولان ستادها در اين باره دستورات لازم داده شده است و آنها نيز طبق شيوه نامه عمل خواهند كرد.

 



ترازوي دروني انسان

وجود مبارك حضرت امير(ع) فرمود: فيض الهي قطع نشده و نمي شود. هميشه در هر فرصتي مرداني الهي پيدا مي شوند كه خدا با آنها حرف مي زند؛ اين مخصوص انبياء و ائمه (عليهم السلام) نيست. فرمود: همواره در بين مردم زن ها و مرداني پيدا مي شوند، مردمي پيدا مي شوند كه ناجاهم ف ي ف كر ه م، يك. و كلّمهم ف ي ذات عقول ه م، اين دو. فاستصبحوا بنور يقظه ف ي الابصار و الاسماء و الافئ د ه، اين سه. يذكّرون بايام اللّه و يخوّ فون مقامه بمنزل ه الاد لّه ف ي الفلوات(1)، اين چهار و پنج . فرمود: هميشه در جامعه افرادي پيدا مي شوند كه خدا با آنها مناجات مي كند.
«مناجات» در مقابل «منادات» است. ما يك(ندا) داريم كه با صداي بلند يكديگر را مي خوانيم، گاهي مي گوئيم يا الله... و يك (نجوا) داريم كه با صداي آهسته يكديگر را مي خوانيم. آن نداكه بلند است مي شود (منادات)، آن نجوا كه آهسته و آرام است مي شود (مناجات). گاهي بنده با خدا مناجات مي كند، گاهي خداوند با بنده مناجات مي كند. در اين مناجات شعبانيه، در بخش صعود و هبوط، انسان تا جائي مي رود كه با خدا مناجات مي كند؛ از آن به بعد ساكت مي شود، خدا با او مناجات مي كند. در اين بيان نوراني، حضرت امير(ع) در نهج البلاغه فرمود: يك عده اي هستند كه خدا با اينها مناجات مي كند، با اينها حرف مي زند؛ در درون دل اينها با اينها حرف مي زند.
مناجات پروردگار با بنده خويش
عامل بيداري فردي و اجتماعي
آن وقت اينها يك روشنائي احساس مي كنند، چشمشان روشن مي شود، گوششان روشن مي شود، قلبشان روشن مي شود. روشنائي اينها به (بيداري) اينهاست: فاستصبحوا ب نور يقظه. «يقظه» در قبال نوم است. انسان يا خواب است يا بيدار. فرمود: اينها بيدار مي شوند. چشمشان بيدار مي شود، گوششان بيدار مي شود، دلشان بيدار مي شود. چه را ببينند، چه حرفي را گوش بدهند، چه حرفي را بپذيرند. وقتي چراغ، دستشان هست؛ با چشم بيدار، با گوش بيدار، با دل بيدار؛ آن وقت جامعه را بيدار مي كنند.
چه جور بيدار مي كنند؟ آيا حرف هاي عابدانه و زاهدانه مي زنند؟ نه. آيا حرف هاي عارفانه مي زنند آري.
آنكه عابدانه حرف مي زند، همه اش انسان را دعوت مي كند فلان كار، فلان عبادت، فلان نماز را بخوان، فلان روزه را بگير، فلان ذكر را بگو. آنكه زاهدانه حرف مي زند، مي گويد: فلان گناه را نكن. آنكه عارفانه حرف مي زند، مي گويد: هم عبادت را بكن، هم آن گناه را نكن؛ و اينها ابزار كارند، از اين بالاتر هم هست و آنكه ببينيم كي دارد با تو حرف مي زند؛ او را ببيني! اينها وقتي كه مي خواهند سخن بگويند، مردم را به ايام الله متذكر مي كنند، نه دعوت به عبادت كه بشود عابد، نه دعوت به ترك گناه كه بشود زهد؛ چون اين كلاس هاي ابتدائي را گذرانده اند. اينها با كساني حرف مي زنند كه اگر به آنها بگويند مبادا نمازت قضا بشود، مبادا نماز را ترك كني؛ براي اينها اهانت است! مگر مي شود يك مسلماني را بگويند شما نمازت را اول وقت بخوان، نمازت را ترك نكن؛ مگر مي شود به يك جوان متديني بگويند آقا! تو مواظب چشم و گوش ات باش؛ او اينها را رعايت مي كند. به او مي گويند مواظب دلت باش، ببين كي دارد با تو حرف مي زند!
«خوف عقلي» اهل معرفت از خداي سبحان
يذكّ رون ب ايام اللّه و يخوّ فون مقامه، نه يخوّ فون نار جهنّم! يك وقت است انسان از جهنم مي ترسد، اين حرف هاي ابتدائي است؛ يك وقت است كه: ل من خاف مقام ربّ ه جنّتان(2). ما يك (خوف نفسي) داريم، مثل اينكه از مار و عقرب مي ترسيم، از اتومبيلي كه تند مي آيد مي ترسيم؛ اين خوف نفسي است و درست هم هست. اما وقتي حرم رفتيم، حريم مي گيريم؛ احترام مي كنيم، جلال و عظمت حرم آدم را مي گيرد. وقتي پيش يك مقام با شخصيتي رفتيم، خودمان را جمع مي كنيم، حريم مي گيريم؛ اين (خوف عقلي) است، نه خوف نفسي! آنجا كه كسي كاري با ما ندارد! فرمود: اينها سخن از خوف نفسي ندارند كه بگويند جهنم سوخت و سوز دارد، آن را بلدند و آن مرحله را پشت سر گذاشتند.
اينها ب منزله الاد لّه ف ي الفلوات؛ چون چراغ دستشان است، چشمشان روشن است، گوششان روشن است، قلبشان روشن است؛ اينها چراغ داران جامعه هستند، به منزله راهنما در بيابانند.
ترازوي دروني انسان
جهت شناخت القائات روحاني از شيطاني
خدا و فرشته ها با ما حرف مي زنند؛ كلّمهم ف ي ذات عقول هم هست، ناجاهم ف ي ف كره م هست؛ شياطين هم با ما حرف مي زنند. ما بايد ببينيم كه اين دو حرف از كجا آمده! ترازوي سنجش هم پيش ما هست. خداي سبحان ترازو داده، يك كفه، كفه اي است كه با آن مي فهميم چه چيزي تقواست، يك كفه كفه اي است كه مي فهميم چه فجور است؛ اين ترازو كه دو كفه دارد، يك شاهيني دارد؛ شاهين اين كفه فطرت است. دو كفه اين ترازو فالهمها فجورها و تقواها(3) است. با الهام فجور، با الهام تقوا اين دو تا كفه را به ما دادند؛ اين دو تا كفه زير پوشش شاهين فطرت است كه ف طرت اللّه الّت ي فطر النّاس عل يها(4). ما اگر اهل دل باشيم، اهل محاسبه باشيم؛ گاهي سري مي زنيم، مي بينييم كه در اين حوزه چه گذشت! كي ها آمدند، كي ها رفتند، كي ها با ما حرف زدند، كي ها با ما حرف نزدند! بعد فرمود: اينها در همين دنيا كه هستند فكانما قطعو الدّنيا الي الاخ ره و هم ف يها فشاهدوا ماوراء ذلك(5). اينها در عين حال كه در دنيا هستند، گويا اين حجاب را گذراندند، از قيامت باخبرند. ديگر ترك گناه براي اينها آسان است، آنها هرگز از گناه لذت نمي برند؛ از معارف الهي، از مناجات الهي، از ادراك معارف الهي، از تخلق به اخلاق الهي لذت مي برند.
پس وظيفه ما اين است كه سري به حوزه جان بزنيم، آنجا بگوئيم: استقلال، آزادي، قرآن و عترت. معناي استقلال روشن شد، معناي آزادي روشن شد؛ در درون روشن شد، در بيرون روشن شد، رفتن شرط است. اميدواريم ذات أقدس اله آن توفيق را به همه ما مرحمت بكند كه هم در بيرون، هم در درون، استقلال مان و آزادي مان را حفظ بكنيم و از ترازوئي كه در تحت هدايت شاهين فطرت، لسان صدق الهي را داشته و دارند، حداكثر بهره را ببريم.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (مدظله العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم- قم؛ بهار 6831
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ خ222 (2)الرحمن/64
(3) شمس/8 (4) روم/03
(5) نهج البلاغه/خ 222
خوان حكمت روزهاي دوشنبه منتشر مي شود.

 



هاآرتص : هند از شكاف در روابط خود با ايران بيم دارد

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي به ترور اخير كاركنان سفارت اسرائيل در دهلي نو و اتهام عليه ايران در اين رابطه مي پردازد و مي نويسد: دهلي نو از اينكه انگشت اتهام را به سوي ايران نشانه برود بيم دارد.
به گزارش خ مهر، روزنامه هاآرتص به نقل از مقام هاي صهيونيستي مي نويسد: هند حملات به كاركنان سفارت اسرائيل در دهلي نو را ،كه در آن انگشت اتهام به سوي ايران بود، كم اهميت جلوه مي دهد تا در روابط خود با ايران شكاف ايجاد نشود.
يك مقام امنيتي در گفتگو با اين روزنامه مدعي شد: سرويس هاي اطلاعاتي هند دلايل قابل توجهي دارند كه نشان مي دهد ايران در پس حملات تروريستي به كاركنان سفارت اسرائيل در دهلي نو بوده اما آنها آن را منتشر نمي كنند تا از يك مواجهه عمومي با ايران بپرهيزند.
به گزارش مهر، در حمله اي كه در 13 فوريه به همسر وابسته نظامي اسرائيل در دهلي نو صورت گرفت وي مجروح شد. بلافاصه پس از اين حمله اسرائيل انگشت اتهام را به سوي ايران و حزب الله نشانه رفت و در تلاش بر آمد تا روابط ايران و هند را كه پس از تحريم هاي نفتي ايران از سوي غرب، همچنان به خريد نفت از ايران ادامه مي دهد تيره كند.
يك مقام ارشد اسرائيلي كه آگاه به موضوع است، مي گويد: هندي ها بسيار به حل كامل موضوع نزديك هستند اما آنها آن را علني ابراز نمي كنند. با اين وجود در تماس آرام با اسرائيل و آمريكا هندي ها اطلاعاتي را كه دارند پنهان نمي كنند.
اين مقام مي افزايد:هندي ها از وسايل و تجهيزاتي كه براي حمله استفاده شده خبر دارند و در تحقيقات خود از كمك هاي اسرائيل و آمريكا بهره برده اند. آنها مي دانند كه ايران در پس حملات بوده و افرادي كه حمله كرده اند را دستگير كرده اند. تصوير براي تمامي مقام ها در وزارت كشور هند كاملاً روشن است اما آنها اين را عيان نمي كنند.
اين اتهام از سوي مقام هاي اسرائيلي در حالي است كه همزمان با حمله در دهلي نو خبرهايي هم مبني بر بمب گذاري در سفارت اسرائيل در گرجستان منتشر شد.
گرچه بعدها اعلام شد كه اين بمب خنثي شده اما تحليلگران از وجود سناريويي هماهنگ براي اتهام زني عليه ايران خبر دادند و اين موضوع با طرح ترور مقام هاي اسرائيلي در ديگر نقاط جهان و تكذيب بلافاصله آنها قوت گرفت.

 



درخواست دانشجويان از وزير علوم: رشته مهندسي هسته اي در دانشگاه صنعتي همدان راه اندازي شود

دانشجويان دانشگاه صنعتي همدان با امضاي طوماري از وزير علوم خواستند تا رشته مهندسي هسته اي در اين دانشگاه ايجاد شود و نام دانشگاه صنعتي همدان به نام شهيد روشن تغيير نام پيدا كند.
در مراسم چهلمين روز شهادت مصطفي روشن در دانشگاه صنعتي همدان دانشجويان اين دانشگاه با امضاي طوماري خطاب به كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فن آوري خواستار تغيير نام دانشگاه صنعتي همدان به نام مبارك شهيد مصطفي احمدي روشن با عنوان «دانشگاه صنعتي روشن» شدند.
دانشجويان با امضاي اين طومار از وزير علوم درخواست داشتند تا با اتخاذ اقداماتي، رشته مهندسي هسته اي در دانشگاه صنعتي همدان ايجاد شود.

 



فرهاد دانشجو با حكم وزير علوم رئيس دانشگاه آزاد شد

فرهاد دانشجو با حكم وزير علوم به مدت 4 سال به رياست دانشگاه آزاد منصوب شد.
با تفويض اختيار رئيس جمهور به وزير علوم،حكم انتصاب رئيس دانشگاه آزاد اسلامي توسط كامران دانشجو ابلاغ شد. متن اين حكم بدين شرح است:
جناب آقاي دكتر فرهاد دانشجو
سلام عليكم
بنا به پيشنهاد هيات امنا دانشگاه آزاد اسلامي و راي اكثريت قاطع شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 705 مورخه1390/10/27 و طبق مصوبه «الحاق يك تبصره جديد به بند ه ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي»جلسه 707 مورخ 1390/11/25 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در اجراي نامه شماره 90/14577/دش مورخ 1390/12/7 رئيس محترم جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر تفويض در صدور حكم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي توسط وزير علوم،تحقيقات و فناوري و نظر به مراتب تعهد،دانش،شايستگي و نيز تجارب ارزنده شما در مديريت دانشگاهي و امور آموزش عالي به موجب اين حكم جنابعالي به مدت چهار سال به رياست دانشگاه آزاد اسلامي منصوب مي شويد. اميدوارم با جلب مشاركت اساتيد،دانشجويان و كاركنان خدوم ان دانشگاه و بهره مندي از تجارب ارزشمند آنان،در تحقق هر چه بيشتر پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي بويژه در امور علمي و فرهنگي موفق و مويد باشيد.تعالي معنوي، علمي،فرهنگي و گسترش امر آموزش و پژوهش مبتني بر سند چشم انداز و سياست هاي كلي مظام با اهتمام به حفظ بيت المال، صرفه جويي در هزينه هاي غيرضروري و تقويت انضباط مالي و اداري،آموزش و پژوهشي مورد انتظار است.اميد است تحت مديريت انقلابي و هوشمندانه جنابعالي ،دانش آموختگان مومن،متعهد و عالم در تراز جامعه اسلامي پرورش يابد.
كامران دانشجو
وزير علوم،تحقيقات و فناوري

 



وزارت علوم : جلسه دهم اسفند هيئت امنا دانشگاه آزاد غيرقانوني است

وزارت علوم در پاسخ به اطلاعيه هاي هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد: ورود هيئت موسس به وظايف احصايي و انحصاري اعضاي هيئت امنا به هيچ وجه وجاهت قانوني ندارد.
دبيرخانه هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامي در 14 اسفند اعلام كرده بود كه هيئت امنا دانشگاه آزاد در تاريخ 10 اسفند به تعيين تكليف رياست دانشگاه آزادخواهد پرداخت.
روابط عمومي وزارت علوم با غيرقانوني خواندن اين جلسه در اطلاعيه اي نوشته است؛ مطابق مفاد ماده 9 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي وظايف و اختيارات هيئت موسس در چهار بند و دو تبصره احصاء گرديده كه به هيچ وجه رسيدگي به مبحث چگونگي تشكيل جلسات هيئت امناء در زمره وظايف هيئت موسس تصريح نگرديده، لذا ضمن احترام به اعضاي محترم هيئت موسس، تاكيد مي گردد كه ورود اين هيئت به وظايف احصايي و انحصاري اعضاي هيئت امناء به هيچ وجه وجاهت قانوني نداشته و انتشار اطلاعيه مذكور بالمال موجد تشويش اذهان عمومي است.
در ادامه اين اطلاعيه افزوده شده است: گرچه اطلاعيه هاي مذكور به هيچ وجه حاوي اطلاعات لازم در خصوص نصاب تشكيل قانون هيئت موسس و رسميت آن نبوده و چنين امري مجهول و مغفول باقي مانده است مع الوصف در اين راستا به نظر مي رسد اصولا ورود و اتخاذ تصميم به امر اختتام يافته وجاهت قانوني ندارد.

 



كوتاه از انتخابات

مرعشي : منتظر تصميم احمدي نژادهستم !
حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران در حاشيه مراسم ختم پدر عبدالله نوري در جمع خبرنگاران درباره اينكه آيا در انتخابات 12 اسفند شركت خواهيد كرد يا نه، ادعا كرد : من منتظر تصميم احمدي نژاد هستم، پس از اظهار نظر احمدي نژاد درباره شركت در انتخابات اعلام موضع خواهم كرد.
خبرنگاران از وي پرسيدند آيا تصميم هاشمي رفسنجاني براي شما مهم نيست كه وي دو باره گفت: من فقط منتظر تصميم احمدي نژاد هستم.!
جواب يك كلمه است ؛ آري يا نه ؟
حجت الاسلام موسوي بجنوردي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنيد يا نه، بدون دادن پاسخي صريح گفت: بنده فقط به تكليفم عمل مي كنم.
وي در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه آيا در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنيد يا نه، افزود: بنده فقط به تكليفم عمل مي كنم.
وي در ادامه درباره اينكه ليست هاي انتخاباتي را چگونه ارزيابي مي كنيد، افزود: فعلا وقت نكرده ام ليست ها را به صورت دقيق بررسي كنم اما اميدوارم مجلس آينده بتواند مشكلات مردم را برطرف و در خدمت اسلام باشد.
وقتي فتنه گران تحريم را بر زبان مي آورند !
محمد رضا خاتمي و عبدالله نوري اعلام كردند كه قصد شركت در انتخابات را ندارند.
محمد رضا خاتمي در حاشيه مراسم ختم پدر عبدالله نوري در جمع خبرنگاران درباره اينكه آيا در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنيد يا نه؟ گفت: بناي شركت در انتخابات را ندارم. ضمن آنكه فهرست اصلاح طلبان نظرم را جلب نكرده است.
همچنين عبدالله نوري«وزير كشور دولت اصلاحات» نيز ضمن بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت: من از ليست هاي اصلاح طلبان خبري ندارم، در اين مدت درگير مراسم ختم پدرم بودم و نمي دانم كه اصلاح طلبان چه برنامه اي براي انتخابات دارند اما شخصا در انتخابات شركت نمي كنم.
لاري : شايد راي بدهم
وزير كشور دولت اصلاحات تاكيد كرد: اگر بخواهم در انتخابات مجلس نهم شركت كنم به افرادي مانند عليرضا محجوب و سهيلا جلودار زاده راي مي دهم.
عبدالواحد موسوي لاري عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه سيد محمد خاتمي اعلام كرده است كه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنند، گفت: من از ايشان چنين جمله اي نشنيدم و لذا نمي توانم اظهار نظري انجام دهم.
وزير دولت اصلاحات در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا فهرست انتخاباتي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم راي مي آورند، گفت: ليست هاي فعلي گروه هاي اصلاح طلب در انتخابات مجلس نهم را نمي شناسم ، اما شايد اگر بخواهم راي بدهم به عليرضا محجوب و سهيلا جلودار زاده باشد.
بيانيه 1500 مهندس صنعت نفت كشور
درباره انتخابات
بيش از 1500 نفر از مهندسان صنعت نفت با صدور بيانيه اي، آحاد جامعه را به حضور هر چه پرشورتر در انتخابات دعوت كردند.
در اين بيانيه آمده است: حضور گسترده مردم غيور ايران اسلامي همواره پشتوانه اصلي كشور در مقابله با توطئه هاي مداوم استكبار جهاني بوده است. اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوري اسلامي و تداوم پيشرفت هاي چشمگير و همه جانبه در زمينه هاي علمي، فناوري و توسعه كشور مرهون مشاركت همه آحاد ملت بزرگ ايران در صحنه هاي سرنوشت ساز و تاريخي است. ياس و نااميدي دشمنان دين و كشور حاصل سرافرازي ملت بزرگ ايران در اجراي نداي الهي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در حفظ وحدت كلمه و يكپارچگي است.
اين بيانيه مي افزايد: دوازدهم اسفند امسال آزمون ديگري در راه تعالي معنوي و پيشرفت ايران بزرگ ورق مي خورد و ما مهندسين صنعت نفت كشور در پاسخ به نداي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) ضمن حضور فعال در نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي از آحاد مردم ايران دعوت مي كنيم در اين صحنه عظيم حضور دشمن شكن خود را همچون گذشته به نمايش بگذارند تا ضمن تشكيل نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه بنا به فرمايش معمار كبير انقلاب اسلامي در رأس همه امور است، دين خود را به صاحب اصلي كشور حضرت مهدي صاحب زمان(عج) و شهيدان انقلاب اسلامي ادا كنيم و دشمنان ملت ايران كه تصور كرده اند با فشارها و تحريم ها ملت بزرگ ايران عقب نشيني مي كند مأيوس شوند و مانند حماسه 22 بهمن حماسه ديگري را در انتخابات دوازدهم اسفند نظاره گر باشند.
بيانيه انتخاباتي دفتر تحكيم وحدت منتشر شد
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) در بيانيه اي بر اهميت انتخابات مجلس تأكيد كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: آخرين گام در ساخت مجلس به معناي عصاره ملت، دعوت عموم مردم ايران براي ثبت يك مهر ديگر در كارنامه انقلاب است. اين مهر گرچه بر شناسنامه هاي يكايك مردم ما نقش مي گيرد، اما برگي ديگر از تاريخ انقلاب اسلامي را ممهور به مهر تأييد ملت مي سازد و در عين حال مهر محكمي با نقش «باطل شد» بر ادعاهاي دشمنان انقلاب اسلامي است.
دفتر تحكيم وحدت با دعوت از عموم جريانات، ائتلافات و گروه هاي سياسي و اجتماعي براي پيوستن به اقيانوس ملت قهرمان ايران آورده است: بار ديگر در آزمون هاي پيش رو شركت كنيم و به پشتوانه «وحدت كلمه و كلمه توحيد» ذيل انديشه ولايت فقيه و رهبري عالمانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي، در اين آزمون پيروز شويم؛ به ويژه آن كه انقلاب ما الگويي براي انقلاب هاي مردمي جهان اسلام است و انتخابات اخير مي تواند بهترين نماد حاكميت توامان مردم سالاري و دين باشد نيز آن كه حضور پرشور مردم پاي صندوق هاي رأي، نمايانگر اعتماد بالاي آنان به نظام است.
در بخش ديگري از اين بيانيه با انتقاد از اصولگرايان منتقد دولت آمده است: اصولگرايان منتقد بايد پاسخگو باشند كه چرا با كساني ائتلاف كرده اند كه در حوادث فتنه گون، مواضع صريح و شفافي اخذ نكرده اند؟ چرا با كساني هم راستا شده اند كه تكليف خود را با جريانات فرصت طلب و انحرافي، شفاف نمي كنند؟ آيا قرار گرفتن در فهرست مشترك- ولو اينكه به شرف حضور در مجلس انقلاب و خدمت به مردم منجر شود- ارزش پا گذاشتن روي اعتقادات و مباني ديروز را دارد؟
در ادامه آمده است: همچنين اين سؤال مطرح مي شود كه آيا منتقدان دولت، در يكشنبه سياه مجلس هم انتقاداتي مشابه داشتند و چه بر مجلس هشتم رفت كه در آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مردود شد؟
بذرپاش: اكنون زمان انتقاد
به نامزدهاي جبهه پايداري و متحد نيست
بذرپاش گفت اكنون زمان انتقاد به نامزدهاي جبهه پايداري و متحد نيست زيرا ظرفيت هاي نيروهاي انقلاب تحليل مي رود.
مهرداد بذرپاش در ميزگرد انتخاباتي كه با حضور حسين فدايي ديگر نامزد جبهه متحد اصولگرايان در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ارائه فهرست هاي متفاوت در انتخابات پيش رو را باعث به تحليل رفتن نيروهاي انقلابي و تقابل بين آنان ارزيابي كرد و گفت: در انتخابات شوراهاي شهر در سال 81، آبادگران با ارائه يك فهرست واحد از تشتت آراي اصلاح طلبان كه با چند فهرست وارد رقابت شده بودند، پيروز ميدان شد اما بايد هوشيار بود كه همان اتفاق در اين دوره به ضرر اصولگرايان شكل نگيرد.
روانبخش : زمان و مكان مطهري براي مناظره را
از پيش مي پذيرم
روانبخش با انتقاد از خودداري علي مطهري از مناظره گفت بنده زمان و مكان پيشنهادي وي را از پيش مي پذيرم.
حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي، امام خميني در گفت وگو با فارس، با اشاره به عدم حضور علي مطهري در مناظره، گفت: بنده از همين حالا اعلام مي كنم هر زمان و مكاني را كه آقاي مطهري براي مناظره بپذيرد را مي پذيرم حتي اگر بعد از ساعت 24 باشد. وي گفت:از آقاي مطهري كه اخيرا با آقاي بذرپاش و نبويان مناظره كرده، درخواست مي نمايم يك ساعتي را براي مناظره با بنده در نظر بگيرد و هر زمان و مكاني كه مورد نظر ايشان باشد، را بنده از پيش مي پـذيرم.
روانبخش گفت: آقاي مطهري برنامه مناظره با بنده در دانشگاه علم و صنعت را لغو كرد در حالي كه دانشجويان زيادي منتظر برگزاري اين مناظره بودند. حتي اگر امكان برگزاري اين مناظره در محيط دانشگاهي هم نباشد، خبرگزاري فارس براي ميزباني اين مناظره اعلام آمادگي كرده است.
متكي: نامزدهاي جبهه متحد در استان ها توسط مركز اعلام مي شود
دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان گفت اعلام ليست نامزدهاي مورد حمايت اين جبهه در استان ها توسط مركز اعلام و اطلاع رساني مي شود.
منوچهر متكي بيان كرد: نامزدهاي مورد حمايت جبهه متحد اصولگرايان در استانها به صورت متمركز و از سوي مركز اعلام مي شود و اين تصميم در راستاي مديريت بهتر و برنامه ريزي در راستاي حمايت از افراد و نامزدهاي مورد نظر اتخاذ شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14