(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 اسفند 1390- شماره 20155

قائم مقام وزير علوم: دانشگاه هاي كشور داراي شريك خارجي مي شوند
تخلفات ساختماني در همه محلات تهران شناسايي مي شوند
اعلام مدارك مورد نياز براي تعويض كارت هاي معافيت قديمي
در پي بارندگي 30 ميليارد ريال خسارت به راه هاي مواصلاتي رودان و ميناب وارد شد
ايجاد 3 كلاس در پايه اول علوم انساني دبيرستان هاي سمپاد
افزايش 20 درصدي ترافيك تهران با آغاز خريدهاي نوروزي
سرباز وظيفه در درياچه پشت سد استقلال غرق شد
نتايج دوره هاي فراگير پيام نور اعلام شد
عرضه داروهاي روانگردان بصورت آدامس و ژله
ايجاد 250 هزار فرصت شغلي براي مددجويان
حوادث كوتاه از كشور
كاهش بارش در روزهاي پاياني زمستان
افزايش 45درصدي مجوز پروازهاي فوق العاده داخلي و خارجي
اعتبار آرم هاي طرح ترافيك تا پايان اسفند
قهوه خانه هاي غيرمجاز پلمب مي شوند
نجات مسافران گرفتار برف در گردنه گرين



قائم مقام وزير علوم: دانشگاه هاي كشور داراي شريك خارجي مي شوند

قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل با اشاره به برنامه ويژه وزارت علوم براي سال 91، گفت: براي هر يك از دانشگاه هاي داخلي، يك شريك خارجي در نظر گرفته مي شود كه در رتبه بندي دانشگاه ها ارزيابي مي شود.
ارسلان قرباني با اشاره به تشكيل كارگروه هاي مشترك علمي با اولويت كشورهاي همسايه و شريك استراتژيك با ايران، گفت: وظيفه اصلي كارگروه مشترك با روسيه، ارائه يك ساختار براي همكاري مشترك ميان دو كشور در زمينه هاي مشترك است كه مناسبات علمي، آموزشي و فناوري را شامل مي شود.
وي با اشاره به تحصيل تعدادي از دانشجويان بورسيه دكتري و با هزينه شخصي در روسيه، افزود: در حوزه پروژه هاي مشترك مانند پارك هاي فناوري، هوا و فضا و غيره شاهد گسترش همكاري هاي اقتصادي بوده ايم اما ما به طور خاص متولي گسترش علمي و فناوري ميان دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي دو كشور هستيم.
وي با بيان اينكه در كارگروه مشترك با روسيه سعي داريم تعداد زيادي از دانشگاه هاي داخلي را با دانشگاه هاي روسيه ارتباط دهيم، اظهار كرد: برگزاري پروژه هاي مشترك با اين كشور نيز از برنامه هاي اولويت دار ما است.
به گزارش ايسنا، قرباني كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي كرد، با اشاره به افزايش 50درصدي تعداد بورس ها در كشور روسيه،خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هاي آينده استفاده از بورس دول دو كشور است كه در دست بررسي قرار دارد.

 



تخلفات ساختماني در همه محلات تهران شناسايي مي شوند

مديركل امور اجرايي كميسيون هاي ماده صد شهرداري تهران از شناسايي و كاهش تخلفات ساختماني با راه اندازي سامانه جغرافياي تخلفات ساختماني خبر داد.
به گزارش فارس، رضا نگهبان افزود: از جمله مسائل عمده در فرايند رسيدگي به پرونده هاي تخلفات ساختماني و عدم اجراي آراي صادره از كميسيون ماده صد، مي توان به كوتاهي در انتقال پرونده و اجراي احكام صادره از اين كميسيون و توافقات انجام شده پيرامون چگونگي اجراي آراي صادره در شهرداري هاي مناطق و نبود هيچ گونه دليل موجه قابل قبول در تاخير اجراي آرا و يا وضعيت پرونده تخلف اشاره كرد.
وي گفت: همچنين يكپارچه نبودن فرم ها و اطلاعات خواسته شده، موجود نبودن اطلاعات در برخي مناطق و عدم ارائه به موقع اطلاعات به واحد نظارت بر اجراي احكام كميسيون ماده صد موجب كاهش كارآيي فرآيند موجود نظارت بر اجراي آراي كميسيون ماده صد مي شده است.
مديركل امور اجرايي كميسيون هاي ماده صد تصريح كرد: به همين منظور كنترل مداوم پرونده هاي تخلفات ساختماني در شهرداري هاي مناطق و الزام آنها به ارائه گزارش دقيق فرآيند اجراي راي به كميسيون ماده صد و نيز تكميل اطلاعات و آمار وضعيت اجراي پرونده هاي تخلفات ساختماني، وجود يك سيستم مكانيزه را براي اخذ اطلاعات لازم از كارشناسان مرتبط در شهرداري هاي مناطق كه با اين كميسيون در ارتباط باشند ضروري مي كرد.
نگهبان در ادامه اظهار داشت: از اين رو و براي رفع اين مشكلات سيستمي طراحي و راه اندازي شد تا علاوه بر سرعت اقدامات، كاهش تخلفات و پيمايش اطلاعات را نيز داشته باشد كه اين سيستم تحت وب، «جغرافياي تخلفات ساختماني» است كه به شناسايي تخلفات ساختماني در هر منطقه و ناحيه مي پردازد.
تصويب شناسنامه فني ملكي در شوراي شهر
مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي از تصويب شناسنامه فني ملكي با انجام برخي اصلاحات در شوراي شهر تهران خبر داد.
غلامرضا هوايي گفت: پروانه اشتغال مهندسان ناظر حتي با يكبار امضا فروش و تخلف باطل مي شود.
وي با بيان اينكه شناسنامه فني ملكي ساختمان از سوي شوراي شهر تصويب شده است گفت: اين قانون با انجام اصلاحاتي به تصويب شوراي شهر تهران رسيد و فعلا منتظر ابلاغ شهردار تهران هستيم.
مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي افزود: در اصلاحيه اجراي اين قانون آمده است كه ساختمان بايد از سوي سازنده داراي پروانه ساخته شود و مالك بدون پروانه سازمان نظام مهندسي اجازه ساخت و ساز ندارد، همچنين اگر يك مهندس ناظر امضا فروشي كند پروانه وي در سازمان باطل مي شود.
وي با بيان اينكه حتي يكبار تخلف از سوي مهندسان ناظر منجر به باطل شدن پروانه كاري وي مي شود، بيان كرد: به تمامي ساختمانهاي داراي شناسنامه فني ملكي به صورت رايگان بيمه كيفيت ساختمان تعلق مي گيرد.

 



اعلام مدارك مورد نياز براي تعويض كارت هاي معافيت قديمي

مدارك مورد نياز و شرايط تعويض كارت هاي معافيت قديمي با هوشمند اعلام شد.
يكنواخت شدن كليه كارت هاي معافيت و پايان خدمت، افزايش ضريب ايمني كارت ها، امكان ايجاد هرگونه تغييرات بعدي در اطلاعات موجود توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا و تسهيل و سرعت بخشي در استعلامات پايان خدمت و معافيت هامانند گذرنامه، گواهينامه و امور استخدامي از جمله مزايايي است كه سازمان وظيفه عمومي ناجا براي كارت هاي هوشمند اعلام كرده است.
براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا در فاز نخست اجراي طرح تعويض كارت هاي معافيت و پايان خدمت قديمي با كارت هوشمند، دارندگان كارت هاي معافيت كاغذي كه پس از سال 60 نسبت به دريافت كارت خود اقدام كرده اند بايد اصل و كپي تمام صفحات شناسنامه، اصل و كپي كارت ملي، سه قطعه عكس 3*4 سياه و سفيد با زمينه سفيد، اصل و كپي آخرين مدرك تحصيلي خود به همراه اصل كارت معافيت را به همراه داشته باشند.
بنابر اعلام دفاتر پليس 10+ متقاضيان بايد فيش بانكي 82 هزار ريالي بنام شركت پژوهش و توسعه ناجي را به منظور صدور كارت هوشمند به شماره حساب 0106374479003 نزد بانك ملي ايران شعبه سعادت آباد واريز كنند از سوي ديگر دفاتر پليس 10+ مبلغ 60 هزار ريال نيز به عنوان كارمزد به صورت نقدي از متقاضيان دريافت مي كنند.

 



در پي بارندگي 30 ميليارد ريال خسارت به راه هاي مواصلاتي رودان و ميناب وارد شد

در پي بارش بارندگي روز يك شنبه در سطح استان هرمزگان راه و ترابري هرمزگان ميزان خسارت وارده به راه هاي مواصلاتي رودان و ميناب را 30ميليارد تومان اعلام كرد.
به گزارش مهر، در پي بارندگي هاي اخير در سطح شهرستان هاي ميناب و رودان خسارتي به محورهاي اصلي و فرعي و روستايي اين شهرستان ها وارد شد.
كارشناسان اداره كل راه و ترابري در حال بررسي ميزان اين خسارت هستند كه برآورد اوليه ميزان خسارات حدود 30 ميليارد ريال است.
در حال حاضر عوامل راهداري براي بازگشايي و ترميم محورها و ابنيه فني آسيب ديده مشغول فعاليت هستند.

 



ايجاد 3 كلاس در پايه اول علوم انساني دبيرستان هاي سمپاد

رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان گفت: در سال تحصيلي آينده برخي از مدارس سمپاد 3 كلاس پايه اول و يك كلاس پايه دوم در رشته ادبيات و علوم انساني خواهند داشت.
به گزارش مهر مهري سويزي با بيان اينكه شيوه نامه راه اندازي رشته علوم انساني به تازگي ابلاغ شده است، گفت: طبق اين شيوه نامه ما در سال تحصيلي آينده حداقل سه كلاس در پايه اول متوسطه در مدارس سمپاد به اين رشته اختصاص خواهيم داد.
وي گفت: بايد مديران و مشاوران مدارس سمپاد دانش آموزان خود را به سمت اين رشته سوق دهند و آنها را تشويق به ادامه تحصيل در آن كنند.
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان اظهار داشت: پيش از اين رهبر معظم انقلاب درباره اهميت اين رشته تاكيدات زيادي داشتند و بنا شد كه نخبگان نيز در مقطع متوسطه در رشته ادبيات و علوم انساني ادامه تحصيل دهند.

 



رئيس راهور تهران خبر داد
افزايش 20 درصدي ترافيك تهران با آغاز خريدهاي نوروزي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش 20 درصدي بار ترافيك تهران در پي آغاز خريدهاي نوروزي خبر داد و گفت: نصب پاركومترهاي مكانيزه جديد در تعداد ديگري از معابر پايتخت از هفته آينده آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي افزود: با آغاز خريدهاي نوروزي و نزديكي به روزهاي پاياني سال بار ترافيك پايتخت 15 تا 20 درصد افزايش يافت از سوي ديگر ساعت پيك ترافيك هم از 30:20 به حدود 30:21 و در برخي روزها به 22 افزايش يافته است.
وي در ادامه به طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي در محدوده مركزي شهر كه از اول اسفند ماه آغاز شده است اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح با توجه به آغاز خريدهاي نوروزي انجام مي شود كه بيشترين تمركز آن از 15 اسفند ماه خواهد بود به شكلي كه تمام مأموران پليس راهنمايي و رانندگي از 15 اسفند ماه به صورت صددرصد آماده باش هستند.
رئيس پليس راهور تهران به نصب پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت اشاره كرد و گفت: اجراي اين طرح كه با 100 دستگاه پاركومتر براي 700 نقطه پارك در خيابان هاي احمد قصير، خالد اسلامبولي، خيابان بهاران و بيهقي آغاز شده با استقبال شهروندان مواجه شده است.
وي يكي از مشكلات شهروندان در خصوص اين پاركومترها را ساعت مجاز پارك خودروها با هر بار شارژ عنوان كرد و گفت: براي حل اين مشكل، امكان شارژ ساعت توقف در محل هايي كه پاركومتر نصب شده است براي يكبار شارژ تا 10 ساعت افزايش يافته است كه بدين ترتيب رانندگان مي توانند در زمان پارك در محل هاي تعيين شده با كارت هاي حمل و نقل شهروندي هزينه پارك خودرو خود را از يك تا 10 ساعت مشخص كنند.
رئيس پليس راهور تهران افزود: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي ساعت پارك وسايط نقليه در محل هايي كه پاركومتر نصب شده است از 7 تا 21 است از سوي ديگر براساس مصوبه شوراي شهر تهران هزينه پارك در داخل محدوده طرح ترافيك به ازاي هر ساعت 600 تومان و خارج از محدوده طرح ترافيك 300 تومان تعيين شده است.
وي از افزايش نصب پاركومترهاي مكانيزه در پايتخت تا پايان سال خبر داد و گفت: بدين ترتيب شمار فضاهاي پارك حاشيه اي مكانيزه تا پايان سال به 8 هزار محل افزايش مي يابد.
رئيس پليس راهور تهران از نصب پاركومترهاي جديد در تعدادي ديگر از معابر پايتخت در هفته آينده خبر داد و افزود: براين اساس خيابان هاي سهروردي، قائم مقام فراهاني، ميرزاي شيرازي و خردمند در هفته آينده مجهز به پاركومترهاي مكانيزه مي شوند.

 



سرباز وظيفه در درياچه پشت سد استقلال غرق شد

مدير آب منطقه اي شهرستان ميناب گفت: يك سرباز وظيفه در درياچه پشت سد استقلال ميناب غرق شد.
محمد بازماندگان در گفت وگو با مهر با تاييد خبر غرق شدن يك سرباز وظيفه در درياچه پشت سد استقلال ميناب عنوان كرد: در ساعت 11 و 15 دقيقه پيش ازظهر دوشنبه جواني كه از پرسنل وظيفه پاسگاه مستقر در سد استقلال ميناب به دليل آبتني در درياچه غرق شد.
وي عنوان كرد: اين سرباز وظيفه به عنوان نيروهاي مجري و ضابط قانوني براي حفاظت و نظارت در تردد بازديدكنندگان در پاسگاه انتظامي در سد استقلال ميناب مستقر بود.
بازماندگان اظهارداشت: با وجود حضور به موقع نيروهاي آتش نشاني شهر ميناب در محل حادثه تلاش براي يافتن جسد به علت نبودن تجهيزات غواصي امكان پذير نبود و از مركز استان درخواست اعزام يك تيم امداد و نجات غواصي شده است. مدير آب منطقه اي ميناب اضافه كرد: شنا در درياچه پشت سد استقلال ميناب تخلف است.
به گزارش مهر، جسد اين سرباز در كف درياچه است و امكان انجام عمليات امداد و نجات با توجه به تجهيزات آتش نشاني ميناب امكان پذير نيست.

 



نتايج دوره هاي فراگير پيام نور اعلام شد

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اعلام اسامي پذيرفته شدگان دوره كارشناسي ناپيوسته فراگير دانشگاه پيام نور گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از روز سه شنبه 16 اسفند ماه در مراكز دانشگاهي آغاز مي شود.
حسين توكلي اظهار كرد: اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون هاي فراگير دوره هاي كارشناسي ناپيوسته از عصر امروز از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، اعلام مي شود.
وي افزود: نتايج نهايي دوره فراگير كارشناسي پيوسته بعدازظهر روز سه شنبه نهم اسفند و دوره كارشناسي ارشد نيز بعدازظهر روز چهارشنبه 10 اسفند ماه اعلام مي شود.
توكلي در خاتمه درخصوص زمان ثبت نام پذيرفته شدگان دوره هاي مختلف فراگير پيام نور، اظهار كرد: ثبت نام پذيرفته شدگان دوره هاي مختلف دانشگاه پيام نور طي روزهاي 16تا20 اسفند ماه انجام مي شود.

 



عرضه داروهاي روانگردان بصورت آدامس و ژله

داروهاي روانگردان به اشكال مختلف از جمله در بسته هاي آدامس، ژله و كپسول با رنگ هاي قرمز، نارنجي و آبي وارد بازار مي شود.
دكتر محمدي، متخصص علوم اعصاب با اعلام اين خبر گفت: حدود يك هزار و 600 نوع داروي روانگردان در بازار موجود است و عرضه كنندگان آن به محض آشنايي متخصصان با محصولات مخرب شان، به سرعت رنگ، نام و شكل اين داروها را تغيير داده و در قالبي جديدتر اقدام به عرضه آن مي كنند.
وي با بيان اينكه جوانان 15 تا 22 سال آسيب پذيرترين افراد در برابر اين نوع مواد مخدر هستند، اظهار داشت: اعصاب و روان اين جوانان با مصرف حتي يك بار اين مواد روانگردان، آسيب خواهد يد.
محمدي افزود: اين داروهاي روانگردان در مهماني ها با عنوان ويتامين توزيع مي شود و جوانان نيز بدون آگاهي از شكل و رنگ اين مواد، آن ها را مصرف مي كنند.

 



كميته امداد خبر داد
ايجاد 250 هزار فرصت شغلي براي مددجويان

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: كميته امداد با كمك و همياري دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي عالي اشتغال و ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و بانكهاي عامل تاكنون بيش از 250 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، محمد اميد، معاون اشتغال و خودكفايي اين نهاد با بيان اينكه در سال جهاد اقتصادي و لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري و توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت و ساير نيازمندان جوياي كار حركتي جهاد گونه از سوي امداد گران اين نهاد صورت گرفته است، گفت: كميته امداد با كمك و همياري دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي عالي اشتغال و ستاد ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و بانكهاي عامل تاكنون بيش از 250 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه فرصتهاي شغلي ايجاد شده در قالب طرحهاي خود اشتغالي، مشاغل خانگي و كاريابي است، افزود: تسهيلات اشتغال متناسب با تواناييها، استعدادها، تخصص، مهارت، و تجربه شغلي به متقاضيان پرداخت مي شود.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) نظارت فني و تخصصي بر مشاغل ايجاد شده را از جمله ويژگيهاي مهم طرحهاي اشتغال و خودكفايي اين نهاد دانست و يادآور شد: ارزيابي مستمر فعاليتهاي اشتغال كميته امداد در استانها از جمله برنامه هاي اصلي امسال بوده است.
محمد اميد در ادامه اظهار داشت: تا پايان دي ماه امسال، استانهاي هرمزگان، سمنان، خراسان شمالي در مشاغل خوداشتغالي، استانهاي فارس، زنجان و گيلان در مشاغل خانگي و استانهاي خوزستان، ايلام، چهارمحال و بختياري در كاريابيهاي انجام شده جزء استانهاي موفق و برتر در بحث اشتغال معرفي شده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

واژگوني تراكتور
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: در اثر واژگون شدن يك دستگاه تراكتور در مسير روستاي پيرازميان شهرستان مشكين شهر راننده تراكتور جان خود را از دست داد، ماموران كلانتري 13 در محل حادثه حضور يافتند و بعد از بررسي هاي اوليه مشخص شد كه يك دستگاه تراكتور تريلي دار كه حامل بار سنگين بوده، در اثر ناتواني راننده در كنترل آن در سرازيري جاده واژگون شده است.
دستگيري سارقان كابل هاي برق
مشكين شهر-خبرنگار كيهان:در اجراي طرح پيشگيري از سرقت و به دنبال افزايش سرقت سيم كابل برق و مخابرات در مشكين شهر، پرونده هاي متشكله در اين زمينه براي تحقيقات بيشتر و انجام كارهاي تخصصي به پليس آگاهي نيروي انتظامي از سوي مقامات قضايي ارجاع داده شد. دو نفر سارق حرفه اي در اين زمينه دستگير و به يگان انتظامي داده شد و با آغاز بازجويي و تحقيقات، اعتراف كردند و به 33 مورد سرقت سيم كابل برق و مخابرات با استفاده از يك موتور اعتراف كردند.
كشف هزاران عدد ماده محترقه
تبريز-خبرنگار كيهان:312 هزار و 116 عدد مواد محترقه توسط پليس آذربايجان شرقي كشف شد. به گزارش پليس آذربايجان شرقي سرهنگ قنبر مداحي رئيس پليس آگاهي اين استان گفت: پليس در اين رابطه 5 قاچاقچي را دستگير و 3 خودرو حامل مواد محترقه را نيز توقيف كرده است.
قربانيان تصادف جاده اي
به گزارش ايرنا از آستارا، فرمانده پليس راه آستارا-تالش گفت: دو نفر از سرنشينان يك خودروي سواري بر اثر تصادف در جاده منتهي به شهر آستارا در ميدان ورودي اين شهر جان باختند. در اين حادثه رانندگي يك زن 37 ساله و يك مرد 40 ساله اهل اردبيل بر اثر شدت تصادم در دم جان خود را از دست دادند. وي علت اين حادثه را انحراف به چپ خودروي پژو و برخورد با كاميون باري اعلام كرد.
كشف محموله هاي بزرگ پوشاك
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد درخصوص كشف دو محموله بزرگ پوشاك خارجي قاچاق گفت: كارآگاهان مبارزه با قاچاق كالاي استان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان كلان محورهاي آلوده به تردد قاچاقچيان در حوزه استحفاظي استان را تحت نظر قرار دادند و با اقدامات اطلاعاتي متوجه شدند يك دستگاه كاميون و يك دستگاه اتوبوس مملو از كالاي قاچاق در محور خروجي ياسوج به اصفهان در حركت است لذا به شكل نامحسوس اين محور را تحت مراقبت خود قرار داده و پس از شناسايي خودروهاي مذكور آنان را با علائم هشدار دهنده متوقف كرده و پس از بازرسي متوجه بيش از 3000 ثوب انواع پوشاك خارجي و لوازم آرايشي قاچاق كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده، شدند.
كشف حشيش در سلماس
به گزارش فارس، فرمانده انتظامي سلماس گفت: در طول تحقيقات از يك خودرو سايپا متعلق به يكي از قاچاقچيان و صدور حكم بازرسي منزل وي مشخص شد وي درمنزل خود 20 كيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش كه در داخل گوني هاي برنج، جاسازي بود، نگه داري مي كرد.
متعاقب امر ماموران به منزل يكي ديگر از اعضاي باند عزيمت كردند كه در منزل وي مقدار 39 كيلوگرم حشيش از داخل دامداري در قالب 79 بسته آماده فروش كشف شد، به اين ترتيب يكي از فعال ترين باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر در مجموع با 59 كيلوگرم حشيش و توقيف دو دستگاه خودرو و دستگيري چهار نفر متلاشي شد.

 



مدير مركز ملي خشكسالي سازمان هواشناسي اعلام كرد
كاهش بارش در روزهاي پاياني زمستان

مدير مركز ملي خشكسالي سازمان هواشناسي با اعلام اينكه در روزهاي باقيمانده از اسفند كاهش بارش در اقصي نقاط كشور پيش بيني مي شود گفت: از ابتداي پاييز تاكنون ميانگين بارندگي در كل كشور معادل5/126 ميليمتر بوده كه اين مقدار 90 درصد بارندگي نرمال است.
عباس رنجبر در گفتگو با مهر افزود: از ابتداي پاييز تاكنون ميانگين بارندگي در كل كشور معادل
5/126 ميليمتر بوده كه اين مقدار 90 درصد بارندگي نرمال است.
به گفته وي، ميانگين بارندگي در سال گذشته در اين مدت در كل كشور معادل 8/102 ميليمتر يعني 74 درصد بارندگي نرمال بوده است.
رنجبر با بيان اينكه بارندگي نرمال در كشور در درازمدت در فصول پاييز و زمستان برابر 140 ميليمتر است، اظهار داشت: ميانگين بارندگي در كل كشور در اين فصول تاكنون نسبت به سال گذشته 16درصد افزايش داشته است.
مديرمركز ملي خشكسالي سازمان هواشناسي تصريح كرد؛ در پاييز و زمستان امسال استانهاي هرمزگان، بوشهر، ايلام، كرمان و خوزستان ميانگين بارندگي بسيار كمتري از نرمال دريافت كردند.
به گفته وي، استانهاي تهران، سمنان و گلستان در اين مدت بارندگي بيش از شرايط نرمال دريافت كرده اند.

 



افزايش 45درصدي مجوز پروازهاي فوق العاده داخلي و خارجي

مديركل دفتر نظارت بر موسسات، فرودگاهها و شركتهاي هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از افزايش 45 درصدي مجوز پروازهاي فوق العاده داخلي و خارجي خبر داد.
مراد اسماعيلي در گفتگو با مهر به افزايش 45 درصدي مجوز پروازهاي فوق العاده داخلي و خارجي تاكنون اشاره كرد و گفت: اين افزايش پروازها نيازمند تمهيدات مناسب از سوي شركتها هواپيمايي است.
وي درباره هواپيماي پشتيبان در برنامه هاي پروازي، اظهار داشت: آمادگي نيروهاي عملياتي و با تجربه و فراهم كردن امنيت مسافران در ايام نوروز بايد از سوي شركتهاي هواپيمايي تامين شود، ضمن آنكه شركتهاي هواپيمايي بايد نسبت به معرفي يك يا دو نفر نماينده تام الاختيار در اين ايام اقدام كنند.
مديركل دفتر نظارت بر موسسات، فرودگاهها و شركت هاي هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: مقرر شده است كه مديران يا نمايندگان شركت فرودگاهها در ترمينالها حضور ميداني داشته باشند تا در صورت وجود مشكل مسائل را به صورت ميداني بررسي و رسيدگي كنند.
اسماعيلي با بيان اينكه نمايندگان معرفي شده از سوي شركتهاي هواپيمايي و ساير بخشها در پروازهاي نوروزي سال 90 بايد به صورت تمام وقت در شيفتهاي تعيين شده حضور داشته باشند، افزود: تيمهاي بازرسي از دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف براساس مقررات با اين دفاتر برخورد مي كنند.

 



اعتبار آرم هاي طرح ترافيك تا پايان اسفند

معاون اجرايي سازمان ترافيك گفت: آرم هاي طرح ترافيك تا پايان اسفندماه سال 90 اعتبار دارند و تلاش مي كنيم تمامي آرم ها تا پايان سال توزيع شود.
وحيد نوروزي با اشاره به اتمام مهلت تحويل مدارك آرم طرح ترافيك تا پايان روز 10اسفند گفت: تلاش مي كنيم تمامي آرم هاي طرح ترافيك سال 91 تا اسفندماه توزيع شود.
به گزارش مهر وي با اشاره به ويژگي هاي آرم جديد طرح ترافيك گفت: با توجه به اينكه امروزه BRT از نگاه مجامع جهاني به نماد تهران تبديل شده و جوايز بين المللي به واسطه توسعه خطوط اتوبوسراني تندرو و استقبال شهروندان از اين خطوط به كشورمان تعلق گرفته، در آرم جديد از اين نماد استفاده شده است.

 



قهوه خانه هاي غيرمجاز پلمب مي شوند

رئيس پليس امنيت شرق تهران گفت: قهوه خانه هاي غيرمجاز بلافاصله پس از شناسايي پلمب مي شوند.
سرهنگ حسين قاسملوئي با اشاره به برخورد با قهوه خانه ها و سفره خانه هاي فاقد مجوز و مزاحم اظهار داشت: پليس به صورت مستمر قهوه خانه ها و سفره خانه ها را رصد كرده و با تخلفات آنها برخورد و قهوه خانه هاي مزاحم را پلمب مي كند.وي افزود: برخي از قهوه خانه هاي داراي مجوز محل تردد اراذل و اوباش، نزاع و ايجاد مزاحمت براي همسايه ها هستند كه از سوي پليس با محرز شدن تخلف پلمب مي شوند.
قاسملوئي از شهروندان خواست در صورت ايجاد مزاحمت توسط افراد حاضر در قهوه خانه ها موضوع را به پليس اطلاع دهند تا بلافاصله رسيدگي شود.

 



نجات مسافران گرفتار برف در گردنه گرين

با كمك نيروهاي امدادگر و اداره راه،مسافراني كه در گردنه «گرين» نهاوند گرفتار برف و كولاك شده بودند نجات يافتند.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نهاوند روز يكشنبه در گفتگو با «ايرنا» ضمن اعلام اين مطلب افزود: گردنه «گرين» يكي از نقاط برف گير جاده نهاوند به نورآباد است كه در زمستان با بارش برف سنگين مسدود مي شود.
«محمدتقي شهبازي» گفت: به دنبال گزارش واحد گشت زمستاني اداره راه نهاوند مبني بر مسدود شدن جاده، امدادگران اين جمعيت با تجهيزات زمستاني عازم منطقه شدند كه باتلاش به موقع امدادگران مسافران از برف نجات يافته و مسير خود را ادامه دادند. وي افزود: در اين حادثه 20خودرو كه در حال تردد بودند به علت بارش برف گير كرده بودند كه با تجهيزات اداره راه و همچنين هلال احمر نجات يافتند. وي افزود: اين عمليات از ساعت 9 شب گذشته آغاز شد و تا نيمه شب ادامه داشت، شهبازي گفت: به منظور اسكان اضطراري مسافران؛ نمازخانه هاي روستاهاي «وراينه» و «قلعه قباد»مجهز و آماده شدند كه خوشبختانه به جز چند نفر بقيه مسافران پس از ساعاتي به مسير خود ادامه دادند و هيچ گونه تلفاتي رخ نداد.در نقطه ديگري از كشور، نخستين بارش زمستاني در منطقه گرمسير «حاجي آباد» بندرعباس باعث خوشحالي مردم، بويژه كشاورزان اين شهرستان شد.
براساس گزارش ايرنا بارندگي يكشنبه موجب طغيان رودخانه فصلي «نيزار» شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14