(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 اسفند 1390- شماره 20155

امضاي قرارداد نظامي ميان رژيم صهيونيستي و جمهوري آذربايجان
تظاهرات زنان فلسطيني در غزه به حمايت از مسجدالاقصي
مردم يمن: جانشين عبدالله صالح مشروعيت ندارد
مردم سوريه با رأي مثبت به قانون اساسي جديد توطئه غرب را ناكام گذاشتند
تجمع ژاپني ها در اوكيناوا براي برچيدن پايگاه نظامي آمريكا
شعار هيهات مناالذله در شرق عربستان
پرتاب نارنجك و گاز اشك آور به روي معترضان آل خليفه
ديدار اعضاي فراكسيون طارق الهاشمي با نوري مالكي
طرح ترور پوتين نافرجام ماند
كلينتون : از قرآن سوزي شرمنده ايم
تظاهرات ضد آمريكايي در كره جنوبي عليه رزمايش مشترك واشنگتن- سئول
درخواست نمايندگان پارلمان از دولت اردن سفير اسرائيل را اخراج كنيد
محاكمه 19 آمريكايي در دادگاه مصر آغاز شد



امضاي قرارداد نظامي ميان رژيم صهيونيستي و جمهوري آذربايجان

رژيم صهيونيستي يك توافقنامه نظامي به ارزش 6/1ميليارد دلار با جمهوري آذربايجان به امضا رساند.
به گزارش خبرگزاري قدس، منابع صهيونيستي اعلام كردند كه اين توافقنامه نظامي كه با سازمان صنايع هوافضاي رژيم صهيونيستي به امضا رسيده است شامل فروش هواپيماهاي بدون سرنشين و همين طور سيستم هاي دفاع موشكي به جمهوري آذربايجان است.
به گفته آگاهان سياسي، تل آويو جمهوري آذربايجان را به يك مركز جاسوسي تبديل كرده است.
خبر ديگر اينكه وزير دارايي آنگولا نيز براي امضاي قرار دادي نظامي به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده است.
قرارداد نظامي رژيم صهيونيستي و آنگولا حدود يك ميليارد دلار ارزش دارد.

 



تظاهرات زنان فلسطيني در غزه به حمايت از مسجدالاقصي

زنان فلسطيني در حمايت از مسجدالاقصي در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، زنان فلسطيني روز يكشنبه با برگزاري تظاهرات بر لزوم توقف حملات صهيونيست ها به مسجدالاقصي تاكيد كردند.
براساس اين گزارش، زنان فلسطيني با تجمع در برابر ساختمان مجلس قانونگذاري فلسطين، پلاكاردهايي در حمايت از بيداري امت اسلامي و پيروزي ملت فلسطين در دست داشتند.
اين گزارش حاكي است، «احمد بحر» قائم مقام رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين طي سخناني، محكوميت و صدور بيانيه در قبال اقدامات صهيونيست ها عليه مسجدالاقصي را كافي ندانست و اظهار داشت: كشورهاي عربي بايد عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را متوقف كنند.

 



همزمان با مراسم تحليف رئيس جمهور جديد اعلام شد
مردم يمن: جانشين عبدالله صالح مشروعيت ندارد

سرويس خارجي-
مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اعلام كردند كه رياست جمهوري جديد از نظر آنان مشروعيت ندارد و همچنان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
مردم يمن روز گذشته در شهرها و مناطق مختلف يمن تظاهرات كردند و اظهار داشتند كه با انتخابات زودهنگام رياست جمهوري كه نمايشي تحميلي از سوي بيگانگان بود از ابتدا مخالف بودند و رياست جمهوري عبدربه منصور هادي را نيز قبول ندارند.
اين تظاهرات همزمان با مراسم تفويض قدرت از سوي علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن كه به يمن بازگشته است صورت گرفت.
در اين مراسم رئيس جمهور سابق يمن ضمن واگذاري قدرت به رئيس جمهور جديد اعلام كرد ما از رياست جمهوري عبدربه منصور هادي حمايت مي كنيم و وي را در بازسازي كشور كه در طول ماه هاي اخير دچار ضررهاي اقتصادي فراواني شده است ياري خواهيم كرد.اين مراسم در حالي صورت گرفت كه مردم يمن در صنعا و ديگر شهرهاي اين كشور با برپايي راهپيمايي و تظاهرات مسالمت آميز مخالفت خود را با ادامه ديكتاتوري علي عبدالله صالح از طريق واگذاري قدرت به معاونش اعلام كردند.
تظاهركنندگان در بيانيه اي اظهار داشتند كه آمار اعلام شده در اين انتخابات توهمي بيش نيست و گردانندگان اين انتخابات تلاش كردند به وسيله آن انتخابات را مشروع جلوه دهند.
انقلابيون يمني در بيانيه خود همچنين تصريح كردند كه آمار بالاي راي دهندگان به منصورهادي مشابه آماري است كه صدام حسين سال ها قبل در عراق به دست آورده بود.مردم يمن همچنين در تظاهرات خود خواستار اخراج سفير آمريكا از يمن به دليل مداخلاتش در امور داخلي يمن شدند و تهديد كردند در غير اين صورت سفارتخانه آمريكا از سوي انقلابيون اشغال خواهد شد.

 



مردم سوريه با رأي مثبت به قانون اساسي جديد توطئه غرب را ناكام گذاشتند

سرويس خارجي-
مردم سوريه با حضور گسترده در انتخابات به همه پرسي قانون اساسي جديد پاسخ مثبت دادند و از غربي ها خواستند از مداخله در امور داخلي سوريه دست بردارند.
وزارت كشور سوريه در آخرين اطلاعيه خود اعلام كرد كه همه پرسي براي پيش نويس قانون اساسي جديد در كشور با استقبال بي نظير مردم روبه رو شد و براساس آخرين آمار به دست آمده اكثريت مردم سوريه به قانون اساسي جديد پاسخ مثبت داده اند.
«محمد شعار» وزير كشور سوريه با اعلام اينكه هنوز كار شمارش آرا به پايان نرسيده اظهار داشت، اين همه پرسي در فضايي شفاف و دموكراتيك صورت گرفت و مردم آراي خود را به صورت سري و در اتاقك هاي كاملا امن به صندوق ها ريختند.
وي افزود، حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي نشان دهنده حمايت مردم از نظام سوريه و مخالفت با دخالت بيگانگان در اين كشور است.
وليد المعلم وزير خارجه سوريه نيز با قدرداني از حضور گسترده مردم در انتخابات همه پرسي قانون اساسي گفت، استقبال شهروندان از اين همه پرسي نشانگر هوشياري و بيداري آنان است.
وي افزود، روز انتخابات يك روز تاريخي براي مردم سوريه بود و وحدت و همبستگي آنان را افزايش داد.
المعلم خاطرنشان كرد، ملت سوريه استحقاق چنين قانون اساسي را دارد و سوريه با اين قانون بسيار قوي تر از گذشته خواهد بود.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز با تشكر از حضور بي سابقه مردم در پاي صندوق هاي راي اظهار داشت، دشمنان سوريه تلاش زيادي كردند كه با تبليغات خود مانع راي دادن مردم شوند ولي استقبال بي نظير مردم توطئه آنان را خنثي كرد.
وي افزود، جنگ دشمنان عليه سوريه نتيجه اي دربر نخواهد داشت چرا كه ما ملتي قوي هستيم كه توانايي مقابله با آنان را خواهيم داشت.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز اظهار داشت، مسكو از همه پرسي عمومي در سوريه استقبال مي كند و آن را گام مهمي در مسير اصلاحات دموكراتيك در سوريه ارزيابي مي كند.
وي افزود، اين اقدام منشا گام هاي بعدي سوريه در مسير اصلاحات است و همه نيروهاي سياسي سوريه بايد پيام اصلاحات را دريابند و به مذاكره و گفت وگو روي بياورند.
معاون نخست وزير روسيه نيز با اشاره به همايش دوستان سوريه در تونس گفت، اين نشست در واقع گردهمايي دشمنان سوريه بود و سوريه با داشتن چنين دوستاني ديگر احتياج به دشمن ندارد.
اين در حالي است كه ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه به كشورهاي غربي هشدار داد كه به فكر مداخله نظامي در سوريه نباشند.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز از جامعه بين الملل خواست تا راه حل هاي خود را به مردم سوريه تحميل نكنند.
«هونگ لي» از وزير خارجه آمريكا به دليل انتقاد از مواضع چين و روسيه در قبال سوريه انتقاد كرد و گفت، اظهارات هيلاري كلينتون به هيچ وجه قابل قبول نيست.
فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي نيز با برگزاري كنفرانسي حمايت خود را از نظام سوريه و اصلاحات بشار اسد اعلام كردند.
حاضران در اين كنفرانس كه فلسطيني هاي مسيحي نيز در آن حضور داشتند مواضع خصمانه سران عرب عليه سوريه و اعمال تحريم هاي شديد عليه اين كشور را محكوم كردند.
در اين كنفرانس همچنين تجهيز سلاح مخالفان سوري توسط كشورهاي خارجي محكوم شده است. حاضران، مخالفان سوري را تروريست هايي توصيف كردند كه از خارج وارد سوريه مي شوند.
از سوي ديگر، جمعي از شهروندان تركيه در مرز اين كشور با سوريه تظاهرات كردند و دخالت غربي ها در سوريه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه آمريكا و كشورهاي غربي حمايت خود را از نظام بشار اسد اعلام كردند.

 



تجمع ژاپني ها در اوكيناوا براي برچيدن پايگاه نظامي آمريكا

مردم ژاپن در اعتراض به حضور نظاميان آمريكايي در جزيره اوكيناوا تظاهرات كردند.
صدها نفر از ساكنان «اوكيناوا» ژاپن ديروز در اعتراض به ادامه حضور نظاميان آمريكايي در خاك كشورشان، مقابل ساختمان دولت محلي ژاپن تجمع كردند.
به نوشته خبرگزاري فرانسه، اين تجمع همزمان با ديدار «يوشيهيكو نورا» نخست وزير ژاپن با فرماندار اين جزيره صورت گرفت.
«نورا» با سفر به اين جزيره و ديدار با مقامات آن به دنبال جلب رضايت ساكنان اوكيناوا براي جابه جايي محل استقرار پايگاه هاي نظامي آمريكاست؛ اما مردم ژاپن خواستار عمل مقامات اين كشور به وعده ها يعني اخراج كامل آمريكائي ها هستند.
حضور نظاميان آمريكايي تاكنون خسارات جاني، مالي و حيثيتي فراواني بر مردم اين كشور وارد كرده است.
در اين حال خبر مي رسد، نخست وزير ژاپن پس از مشاهده معترضان، رسماً از آنها عذرخواهي كرد.
براساس اين گزارش، «نورا» كه براي نخستين بار به اين جزيره سفر كرده در جريان ديدار با فرماندار اين منطقه به خاطر رويكرد دولتش در خصوص انتقال پايگاه هوايي «فوتنما» كه متعلق به آمريكائي هاست عذرخواهي كرد.
وي با اشاره به توافقنامه سال 2006 به «هيرو كازو تاكاياما» گفت: ما نبايد پايگاه هوايي آمريكا را در اوكيناوا مستقر مي كرديم. من از فرماندار و مردم به خاطر اين كوتاهي ها عذرخواهي مي كنم.
نخست وزير ژاپن در ادامه تصريح كرد ژاپن بايد در سال جاري شاهد كاهش بار ميزباني سربازان آمريكايي بر دوش مردم اوكيناوا باشد.
يادآور مي شود، ژاپن به بهانه آنچه «رشد روزافزون توان نظامي چين» اعلام كرده معتقد است، انتقال كامل پايگاه نظامي آمريكا به خارج از خاك اين كشور امنيت آنها را تهديد مي كند، لذا ترجيح مي دهد به جاي اين كار، محل استقرار نظاميان آمريكايي را تغيير دهد.
در تأييد همين موضوع «نودا» ديروز گفت: شرايط امنيتي ژاپن در حال سخت تر شدن است و ما بايد توانمندي بازدارندگي را حفظ كنيم.

 



شعار هيهات مناالذله در شرق عربستان

مردم عربستان در مراسم چهلم شهداي شرق اين كشور بر پايبندي به راه شهداي خود تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در مراسم چهلم شهيد «عصام القديح» در شهر «القطيف» كه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد تظاهركنندگان فرياد «هيهات منا الذله» سر دادند و جنايات آل سعود را محكوم كردند.
بر پايه اين گزارش، تظاهركنندگان علاوه بر درخواست بركناري «محمدبن فهد» استاندار استان «الشرقيه»، بار ديگر عليه پادشاه و وليعهد اين كشور شعار دادند.
به گفته شاهدان عيني، مردم القطيف با خود شعارهايي حمل مي كردند كه بر روي آن آزادي زندانيان سياسي درخواست شده بود.
مردم شهر القطيف هچنين سكوت جامعه بين المللي در قبال جنايات ضدبشري آل سعود را محكوم كرده و بر مداخله سازمان ملل متحد براي پايان بخشيدن به سركوب ها تاكيد كردند.
اين گزارش حاكي است تظاهرات مشابهي در شهر «العواميه» در شرق عربستان برگزار و تظاهركنندگان در آن، سياست هاي ضداسلامي دولت آل سعود براي ايجاد فتنه مذهبي را محكوم كردند.
معترضان بيانيه اخير وزارت كشور آل سعود مبني بر تروريست بودن مخالفان حكومت را محكوم و تاكيد كردند، اعترضات مردمي به صورت مسالمت آميز است. مردم العواميه بركناري استاندار الشرقيه را خواستار شدند و محاكمه وي را به دليل كشتار شهروندان بي گناه مورد تاكيد قرار دادند.

 



پرتاب نارنجك و گاز اشك آور به روي معترضان آل خليفه

در جريان حمله نيروهاي امنيتي بحرين به تظاهركنندگان مخالف رژيم آل خليفه در روستاي «دير» تعدادي از معترضان كشته يا مجروح شدند.
به گزارش شبكه خبري ايران به نقل از منابع خبري، نيروهاي رژيم بحرين براي متفرق كردن معترضان در روستاي دير اقدام به شليك گاز اشك آور و پرتاب نارنجك هاي صوتي كردند و تعدادي از تظاهركنندگان را با خودروهاي خود زير گرفتند.
تظاهركنندگان در تظاهرات مسالمت آميز خود خواستار آزادي زندانيان سياسي خود شده بودند.
اين تظاهرات مسالمت آميز كه با سركوب وحشيانه نيروهاي آل خليفه مواجه شد امر جديدي نيست و نيروهاي رژيم منامه اخيرا بر شدت خشونت هاي خود نسبت به مخالفان افزوده اند.جمعيت الوفاق بحرين با تاكيد بر اينكه حملات دولت بحرين در ماه هاي اخير افزايش يافته اعلام كرد كه رژيم آل خليفه هيچ حرمتي براي خون مردم قايل نيست و با وحشيانه ترين روش ها سعي در سركوب مردم دارد.
جمعيت الوفاق همچنين اظهار داشت كه دولت بحرين توصيه هاي كميته حقيقت ياب بين المللي را اجرا نمي كند و اهميتي به نهادهاي بين المللي يا حقوق بشري نمي دهد.دبيركانون حقوق بشر بحرين نيز گفت، جامعه بين الملل در زمينه تعامل با حقوق بشر سياست يك بام و دو هوا را در پيش گرفته و از نقض مستمر حقوق بشر در بحرين حمايت مي كند.

 



ديدار اعضاي فراكسيون طارق الهاشمي با نوري مالكي

تعدادي از اعضاي فراكسيون التجديد كه رياست آن را طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق بر عهده دارد، با نخست وزير اين كشور ديدار كردند.
به گزارش فارس، به نقل از نهرين نت، نوري المالكي نخست وزير عراق يكشنبه با گروهي از اعضاي فراكسيون التجديد كه رياست آن را طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق بر عهده دارد، ديدار كرد. اين ديدار براي كاستن از چالشي بود كه در روابط مالكي با اعضاي اين گروه به علت پرونده الهاشمي به وجود آمده بود. اين ديدار با ميانجيگري تعدادي از نمايندگان پارلمان صورت گرفت است.مالكي در اين ديدار بر ضرورت همكاري نيروهاي سياسي براي تقويت وحدت و ثبات در كشور تصريح و بر احترام به قانون اساسي و استقلال دستگاه قضا به عنوان دو ركن اساسي در نظام حاكم بر عراق تاكيد كرد.بيانيه صادر شده از سوي دفتر نوري مالكي با اشاره به اينكه چالش هاي فراواني عراق را در بر گرفته است، بر ضرورت وحدت گروه هاي سياسي براي مقابله با اين چالش ها تاكيد كرد، مالكي در اين ديدار همكاري ميان گروه ها ي پارلماني و جريان هاي سياسي در كشور براي بالا بردن عراق و تقويت وحدت و ثبات آن را نيز خواستار شد.

 



طرح ترور پوتين نافرجام ماند

منابع روسي از خنثي شدن طرح ترور نخست وزير اين كشور و بازداشت عوامل آن خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، به نقل از تلويزيون دولتي روسيه، نيروهاي ويژه اوكراين و روسيه گروهي را در اوكراين بازداشت كردند كه قصد ترور «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه را داشتند.براساس اين گزارش كه از سوي منابع رسمي روسيه تاييد شده، اين گروه قصد داشتند بلافاصله بعد از برگزاري انتخابات 4 مارس (14اسفند) رياست جمهوري، پوتين را ترور كنند.
دستگاه هاي امنيتي و مسئول روسيه با اعلام اينكه اين گروه در شهر بندري «اودسا» بازداشت شده اند از ارائه جزئيات بيشتر خودداري كردند.
به نوشته خبرگزاري مهر، اوايل ماه جاري نيز اوكراين از بازداشت چند روس به اتهام فعاليت هاي تروريستي در همين شهر خبر داده بود. هنوز مشخص نيست كه آيا اين گروه تروريستي كه در 4 فوريه بازداشت شدند با گروهي كه به تازگي دستگير شده اند ارتباط دارند يا خير.
يادآور مي شود، روسيه طي چند روز آينده انتخابات مهم رياست جمهوري را در پيش دارد. بسياري از كشورها به خصوص آمريكا به دقت حوادث پيراموني اين انتخابات را رصد مي كنند.
در حال حاضر طرفداران و مخالفان پوتين چند هفته اي است با ريختن به خيابان ها عليه يكديگر شعار مي دهند.

 



گسترش اعتراض ها به ديگر كشورهاي اسلامي
كلينتون : از قرآن سوزي شرمنده ايم

همزمان با ادامه اعتراض ها به قرآن سوزي در افغانستان و گسترش آن به ساير كشورها، هيلاري كلينتون اين عمل سربازان آمريكايي را شرم آور خواند.
به گزارش خبرگزاري ها، اعتراض به آتش كشيدن قرآن از سوي سربازان آمريكايي در افغانستان اگرچه وارد نخستين هفته خود شده است، اما همچنان ادامه دارد و موجي از احساسات ضد آمريكايي را در سراسر اين كشور برانگيخته است. هفته گذشته، كساني كه اوراق غير ضروري را از پايگاه آمريكايي «بگرام» به بيرون از اين پايگاه منتقل كردند، متوجه وجود نسخه هايي از قرآن سوخته در ميان اوراق شدند. انتشار اين خبر سبب شد با وجود سرماي بي سابقه، هزاران نفر از مردم افغانستان با راهپيمايي در مناطق مختلف شعارهاي «مرگ بر آمريكا» سر داده و خواستار خروج نظاميان خارجي از اين كشور شوند.
اين در حالي است كه آخرين آمار شهدا و مجروحين اعتراضات اخير به قرآن سوزي در افغانستان تاكنون به 31 شهيد و 200 مجروح رسيده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است؛ مردم افغانستان در ششمين روز از اعتراضات خود در كابل، قندوز، ننگرهار و جلال آباد با برگزاري تجمع و راهپيمايي، اهانت سربازان آمريكايي به قرآن را محكوم كردند.
همچنين مردم مسلمان افغانستان با تجمع در مقابل پايگاه آمريكايي بگرام مجازات مسببان اهانت به قرآن را خواستار شدند و شعارهاي آمريكايي ها از خاك افغانستان بيرون برويد را سردادند.
در همين حال وزارت كشور افغانستان از كشته شدن 9 تن و زخمي شدن 12 تن ديگر براثر حمله انتحاري روز دوشنبه در مقابل درب ورودي فرودگاه «جلال آباد» در مركز ولايت ننگرهار خبر داد.
براساس اطلاعيه دفتر مطبوعاتي وزارت كشور افغانستان، در اين حمله شش غيرنظامي افغان دو نفر از محافظان فرودگاه و يك افسر ارتش افغانستان كشته و 12 تن ديگر به شدت زخمي شدند.
فرودگاه جلال آباد كه يكي از پايگاه هاي اصلي هوايي نيروهاي ناتو در شرق افغانستان به شمار مي رود، بعد از اين حمله به محاصره كامل سربازان آمريكايي و ديگر هم پيمانان آن قرارگرفت در همين حال «ايريش فيفر» فرمانده جديد ايساف در شمال افغانستان، در گفت وگو با خبرنگاران تأكيد كرد با همكاري ديگر نظاميان خارجي تلاش خواهيم كرد كه از بروز اقداماتي كه منجر به بي احترامي به مقدسات و باورهاي ديني مسلمانان مي شود، جلوگيري كنيم. مقامات نظامي ايساف در حالي در رابطه با اين موضوعات سخن مي گويند كه قبل از اين نيز سربازان آمريكايي مرتكب اعمال و رفتار غيراخلاقي و غيرانساني چون اهانت به اجساد كشته شدگان، هتك حرمت به خانواده افغان ها در عمليات هاي شبانه و بازداشت هاي غيرقانوني و خود سر شده اند.
كرزاي: عاملان
بايد مجازات شوند
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان روز يكشنبه اعلام كرد كه عاملان اهانت به قرآن كريم كه هفته پيش توسط نظاميان آمريكايي صورت گرفت، بايد مجازات شوند و اين مسئله به طور جدي پيگيري خواهد شد. كرزاي ضمن محكوم كردن اين عمل نظاميان خارجي گفت: هفته آينده در تماس با «باراك اوباما» از وي خواهد خواست تا عاملان اين قضيه را مجازات كند. كرزاي افزود: از احساسات مردم افغانستان و حركت آنان قدرداني مي كنيم و از معترضان مي خواهيم كه به اموال عمومي آسيب نرسانند و تظاهرات مسالمت آميز برگزار كنند.
از سوي ديگر، اقدام اهانت آميز نظاميان آمريكايي علاوه بر خشم مردم افغانستان، با واكنش شديدي از سوي مسلمانان جهان روبه رو شده است، و با وجود عذرخواهي فرماندهي ناتو، رئيس جمهور آمريكا و وزير خارجه اين كشور، تظاهرات ضد آمريكايي در چندين كشور جهان برگزار شده است.
شبكه خبري «سي ان ان آمريكا» به نقل از «هيلاري كلينتون» وزير خارجه اين كشور اعلام كرد: سياست هاي آمريكا مشكل ساز است و باعث شعله ور شدن آتش درگيري در شرايط كنوني افغانستان مي شود. وزير خارجه آمريكا تصريح كرد: در حال حاضر اين اقدام با توجه به شرايط، درست بود و ما از اقدام نيروهاي مان در افغانستان شرمنده هستيم. كلينتون در عين حال گفت: اميدواريم مسئولان افغانستان براي آرام كردن اوضاع با يكديگر متحد شوند.
در اين حال گروهي از مردم تركيه با برگزاري تظاهراتي در شهر «ازميت»، هتك حرمت به قرآن كريم در افغانستان توسط نظاميان آمريكايي را محكوم و خواهان مجازات عاملان اين اقدام تحريك آميز شدند. براساس اين گزارش، معترضان در حالي كه قرآن كريم را در دست داشتند با سردادن شعارهاي «مرگ بر آمريكا و آمريكا شيطان است»، اقدام موهن آمريكايي ها را به شدت محكوم كردند.
همچنين برخي از معترضان پرچم هاي آمريكا را در جريان اين اعتراضات مردمي لگدمال كرده و خواستار تحرك مسئولان كشورشان در دفاع از حرمت قرآن شدند. در همين حال روز يكشنبه مردم مناطق مختلف بحرين در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم در افغانستان تظاهرات كردند. در اين تظاهرات كه در مناطق مختلف اين كشور برگزار شد، تظاهركنندگان قرآن را خط قرمز خود اعلام و اهانت به مقدسات اسلامي را شديداً محكوم كردند.
معترضان در اين تظاهرات با تأكيد بر سياست هاي نژادپرستانه آمريكا برضد ملت هاي مسلمان، عملكرد موهن نظاميان آمريكايي را ناشي از فهم نادرست اشغالگران از فرهنگ ديني و مذهبي مردم مسلمان منطقه و جهان دانستند.

 



تظاهرات ضد آمريكايي در كره جنوبي عليه رزمايش مشترك واشنگتن- سئول

مانور بزرگ نظامي سئول- واشنگتن در ميان اعتراض هاي مردمي و هشدار پيونگ يانگ آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، 200 هزار نظامي كره جنوبي به همراه 2100 سرباز آمريكايي از روز گذشته در ميان اعتراض هاي مردم سئول و مخالفت هاي كره شمالي رزمايش نظامي بزرگ خود را آغاز كردند.بر اساس اين گزارش، يك سخنگوي كره اي آغاز اين رزمايش را تأييد و برخي جزئيات آن را اعلام كرد.خبرگزاري رسمي پيونگ يانگ نيز در واكنش به آغاز اين رزمايش، ضمن محكوم كردن آن اعلام كرد، واشنگتن و سئول با برگزاري اين رزمايش 12 روزه حق حاكميت كره شمالي را به طور بي سابقه اي نقض كردند، با اين حال ملت كره شمالي كاملا آماده مقابله با اين تجاوزگري است.كميسيون دفاع ملي كره شمالي نيز روز شنبه ضمن تقبيح برنامه سئول براي برگزاري اين رزمايش مشترك اعلام كرد آمريكا و همپيمانان آسيايي اش در اين رزمايش از نيروي هوايي، زميني و دريايي استفاده كرده و احتمالا تا 30 آوريل نيز رزمايش خود را ادامه خواهند داد.
همزمان گروهي از مردم سئول، پايتخت كره جنوبي نيز با تجمع مقابل پايگاه نظامي آمريكا خواستار توقف اين رزمايش شدند. ايالات متحده آمريكا از زمان جنگ 53-1950 با احداث پايگاه نظامي در كره جنوبي حضور دارد. نزديك به 29 هزار نظامي در پايگاه هاي نظامي آمريكا در خاك كره جنوبي مستقر هستند.

 



درخواست نمايندگان پارلمان از دولت اردن سفير اسرائيل را اخراج كنيد

عده اي از نمايندگان پارلمان اردن در نامه اي به دولت اين كشور خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از كشورشان شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، 12 نماينده پارلمان اردن در نامه اي از دولت اين كشور خواستند كه سفير رژيم صهيونيستي را به دليل اقدامات تحريك آميز و مداخله در امور داخلي اردن از اين كشور اخراج كند.
نمايندگان پارلمان اردن همچنين از دولت خود خواستند سفير اردن را از تل آويو فرا بخواند و روابط خود را با اين رژيم قطع كند.
در اين نامه آمده كه اين درخواست در واكنش به اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين از جمله كشتار فلسطيني ها و هتك حرمت مسجدالاقصي و حرم ابراهيمي مطرح مي شود.
«عبدالسلام العبادي» وزير اوقاف و مقدسات اسلامي اردن نيز از جامعه جهاني و جهان اسلام خواست كه براي متوقف كردن هر چه سريع تر تجاوز به مسجدالاقصي به پا خيزند.
اين در حالي است كه در سرزمين هاي اشغالي نيز مخالفت هاي عمومي نسبت به سياست هاي اقتصادي و اجتماعي دولت رژيم صهيونيستي همچنان ادامه دارد.
بعد از اعتصاب گسترده كارگران اسرائيلي كه باعث فلج شدن فعاليت بنادر اين رژيم شده است پرستاران بيمارستان هاي دولتي و خصوصي نيز به جمع اعتصاب كنندگان پيوستند و اعلام كردند تا زماني كه به خواسته هاي آنان توجه نشود دست از اعتصاب برنمي دارند.
پرستاران خواستار بهبود وضعيت معيشتي خود و افزايش حقوق خود شدند.
اخيراً معلمان رژيم صهيونيستي نيز در اعتراض به وضعيت حقوقي خود اعتصاب كرده و مدارس را به حالت تعطيل درآورده بودند.

 



محاكمه 19 آمريكايي در دادگاه مصر آغاز شد

محاكمه 19 آمريكايي فعال در زمينه حقوق بشر به دليل دريافت كمك هاي مالي هنگفت در دادگاه مصر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه،مقام هاي قضايي مصر روز يكشنبه محاكمه 43 فعال طرفدار حقوق بشر كه با گروه هاي مخالف دولت همكاري داشتند را شروع كردند.
براساس اين گزارش در ميان متهمان 19 آمريكايي ديده مي شود كه به دليل دريافت كمك هاي هنگفت مالي از كشورهاي خارجي و دخالت در امور داخلي مصر بازداشت شدند.اين گزارش حاكي است، «سام لحود» پسر وزير حمل و نقل آمريكا و رئيس بخش مصري مؤسسه بين المللي جمهوريخواه از جمله اين متهمان است كه در دادگاه محاكمه مي شود.به گزارش خبرگزاري فرانسه اگر چه اين 19 آمريكايي پس از اينكه دولت مصر اتهاماتي را به آنها نسبت داد، نتوانستند خاك اين كشور را ترك كنند، اما از ترس مجازات به سفارت آمريكا در قاهره پناهنده شده اند.اين در حالي است كه چند آلماني، فلسطيني، نروژي و صرب در شمار متهمان قرار دارند و تصميم به محاكمه آنها، خشم مقامات آمريكايي را در هفته هاي اخير برانگيخته است.آمريكا كه سالانه يك ميليارد و 300 ميليون دلار به مصر كمك نظامي مي كند، اعلام كرده كه محاكمه اين افراد ممكن است اين كمك و نيز كمك هاي عمراني را در آينده به خطر بيندازد.يك مقام ارشد آمريكايي در مغرب نيز گفت: مذاكرات فشرده اي براي حل و فصل مسئله فعالان حقوق بشر در مصر در جريان است و احتمال آزادي آنها وجود دارد.دولت مصر در مقابل بر محاكمه و مجازات متهمان به دليل دريافت كمك هاي مالي غيرقانوني و دخالت در امور داخلي تاكيد دارد و در جلسه روز يكشنبه نيز از 43 متهم فقط 13 تن از آنها كه اكثراً داراي تابعيت مصري بودند حضور يافتند.«اسلام شفيق» يكي از متهمان اين پرونده در جلسه دادگاه گفت: ما در جريان بازجويي اين موضوع را به اثبات رسانديم كه بر ضد مصر فعاليت نمي كنيم و محاكمه ما سياسي است.«رمزي احمد» از مسئولان اين پرونده گفت: افراد بازداشت شده متهم به فعاليت در جهت تجزيه مصر و توطئه بر ضد كشور هستند. در زمينه تحولات داخلي نيز شوراي نظامي حاكم بر مصر روز يكشنبه از پارلمان خواست كه در سوم مارس (13اسفند) با برگزاري يك جلسه يك هيئت 100 نفره را براي تنظيم پيش نويس قانون اساسي جديد انتخاب كند.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14