(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 اسفند 1390- شماره 20155

نقش مشاركت حداكثري در مصونيت نظام اسلامي
انتخابات پرشور، خار چشم دشمنان - بخش دوم



نقش مشاركت حداكثري در مصونيت نظام اسلامي
انتخابات پرشور، خار چشم دشمنان - بخش دوم

انتخابات مجلس شوراي اسلامي فرصت نابي است براي تجديد دوباره بيعت ها. اندك فرصتي پيش روي مردم قرار مي گيرد تا ملت ايران اسلامي براي نهمين بار ثابت كند مجلس، ميراث شهيد مدرس و همه فدائيان خدمت به ملت را با همه وجود حفظ و برگزيدگاني اصلح را به وكالت در قوه مقننه اعزام مي كند. اما اين حضور گسترده و مانند خار در چشمان دشمني است كه براي به زانو درآوردن نظام به دنبال اختلاف افكني ميان مردم و دولت است تا با تخاصم و مشاجره بين گروه هاي مختلف سياسي ناكارآمدي نظام را كليد بزند.
طي ماه هاي گذشته هجمه هاي بسياري افكار عمومي را در ايران هدف گرفت.
دشمنان با اين استراتژي كه قصد حمله نظامي به كشور را دارند در صدد كاهش مشاركت مردم در انتخابات بودند.
تحريم هاي نفتي اروپا عليه ايران ديگر توطئه اي بود كه از سوي غرب مطرح شد.
ايجاد سفارتخانه مجازي هم ترفند ديگري بود و همچنين ترور دانشمندان هسته اي كه نتوانست خللي در تصميم مردم براي پشتيباني از نظام وارد كند.
و با شكست همه توطئه ها كه بيشتر به حبابي محصول توهم دول غربي در هراس افكني عليه ايران شبيه بود، ايجاد شبهه در برگزاري انتخابات آخرين حربه اي است كه در دستور كار دشمنان قرار گرفته است و تلاش مي كنند انتخابات پيش رو را انتخاباتي ناسالم جلوه دهند تا با اين روش ميزان مشاركت مردم را كاهش دهند و ملت ايران را مايوس كنند.
اما باز هم مثل تمامي برهه هاي مهم و حساس، رهبري با هوشمندي و درايت خاص خود پاسخ كوبنده اي به دشمنان دادند و مثل هميشه آنها را نااميد كردند .
ايشان با مصون دانستن نظام از طريق مشاركت گسترده مردم بار ديگر نقشه دشمنان براي ايجاد تفرقه در بين مردم و كاهش مشاركت در انتخابات را خنثي كردند.
اما هنوز تا نقش آفريني مردم و پاسخ به اين درايت رهبري زمان باقي است.
مردم بايد بدانند كه دشمنان حتي لحظه اي از توطئه در قبال ملت كوتاه نخواهند آمد بنابراين پس از هر بار شكست از راهي ديگر براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي وارد خواهند شد.
انتخاباتي متفاوت و موثر
اين دوره از انتخابات از ويژگي مهمي برخوردار بوده و وظيفه تك تك افراد است كه با شركت فعالانه خود مجريان برگزاري انتخابات را در برگزاري انتخاباتي سالم و شفاف ياري داده و با مشاركت حداكثري خود اين بار نيز مثل هميشه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را مأيوس و نااميد كنند.
همه اقشار مردمي اعم از زن و مرد و پير و جوان همه در اين عرصه در تكاپوي مشاركتي فعال قرار گرفته اند تا براي نهمين بار ثابت كنند انتخاب وكلاي مجلس حقي اساسي و مسلم است.
جواني از نسل قديم كه خود را مرتضي براتي معرفي مي كند 83 سال سن دارد و همچنان معتقد است وظيفه دارد در انتخابات شركت كند و در انتخاب نمايندگان مجلس سهيم باشد.
وي كه در قشر بازنشسته ها جاي دارد، مي گويد: اين حق من و امثال من است كه نماينده ام را انتخاب كنم. البته اين را بدانيد كه اين دوره، دوره جوانان است و بهتر است نامزدهاي جوان به مجلس بروند و به جوانان راي بدهيم .
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان تصريح مي كند: در اين سال هايي كه از خدا عمر گرفته ام هميشه سعي كرده ام نمايندگان را از طريق برنامه هايشان بشناسم. حالا هم فكر مي كنم جوانان كه تنور انتخابات را داغ نگه مي دارند بهتر است وارد عرصه شوند و با برنامه هاي جديد بيايند.
او همچنين مجلس شوراي اسلامي را يك نهاد تاثير گذار در سرنوشت كشور مي داند و عقيده دارد تاثيرگذاري مجلس است كه باعث خشم دشمنان شده و مي خواهند مردم را مايوس كنند تا در انتخابات شركت نكنند.
يدالله طاهر نژاد هم كه بازرس صنعت معدن و تجارت است را در خيابان فردوسي مي بينيم. لهجه اش نشان مي دهد اهل زاهدان است و خوشحاليم فرصتي در اختيارمان قرار گرفته تا پاي صحبت هاي مردم ديگر شهرها هم باشيم.
وي كه مشاركت را وظيفه ملي همه مردم مي داند، رفع مشكلات منطقه اي مردم را يكي از وظايف و رسالت نمايندگان مجلس مي داند.
طاهر نژاد در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: درست است كه همه مردم در انتخابات مجلس شركت مي كنند اما اين وظيفه از نامزدها سلب نمي شود كه وقتي راي آوردند نسبت به خواسته هاي مردم غفلت كنند. اين افراد بايد در جهت اعتلاي اهداف انقلاب اسلامي حركت كنند و از جريانات منحرف دور باشند. وي اضافه مي كند: تصويب قوانين مناسب و پشتيباني از رهبري، عمل به وعده ها از جمله وظايف نمايندگان مجلس است اما مردم هم وظيفه دارند مشاركت كنند و با مشورت با هم نمايندگان اصلح را انتخاب كنند. مشاركت در مجلس براي اين است كه ثابت كنيم هنوز نظام جمهوري اسلامي را قبول داريم و هنوز پاي آرمان ها ايستاده ايم.
مشاركت در شرايط بدر و خيبر
انتخابات مجلس نهم در شرايطي برگزار مي شود كه محور مقاومت در شرايط بدر و خيبر در وضعيت بسيار حساسي قرار دارد. از يك طرف فشارهاي دول غربي و تهديد و ارعاب براي جنگ افروزي و از طرف ديگر اجراي پروژه مايوس سازي مردم از عملكرد مسئولان با تحريم هاي پياپي تنها بخشي از هدف هاي نااميد كردن مردم از حضور دگر بار در انتخابات مجلس شوراي اسلامي است .
گرچه بايد تاكيد كرد كه راهپيمايي پرشكوه امت اسلامي ايران در 22 بهمن سال 90 تمام تحليل هاي موجود در مغز استكبار را آشفته ساخت و آنها را مجبور به عقب نشيني كرد .
موضوعي كه ابوالفضل چمندي عضو فعال جريان دانشجويي بدان معتقد است و در اين باره مي گويد: از طرفي اين اولين انتخابات بعد از فتنه امريكايي و صهيونيستي در سال 88 خواهد بود و حضور مردم پيام روشني هم به فتنه گران و ساكتين داخلي دارد كه مدام بر طبل جدايي مردم از نظام مي زنند و هم به غرب ودموكراسي خواهان دروغين. از طرفي پيام «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» را به تمام مردم دارد كه نظام اسلامي ايران را الگوي انقلاب هاي نوپايشان قرار داده اند.
وي اضافه مي كند: هدف تحريم هاي اخير اتحاديه اروپا و امريكا عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تماما بايد از اين منظر تفسير كرد كه مردم را از آينده اسلام و نظام اسلامي خود مايوس كنند تا از پافشاري بر عقايد عاشورايي خود دست بردارند و در نهايت انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي با كمترين مشاركت مردم برپا شود و اين كاهش مشاركت از طرفي نظام ايران را تضعيف و از طرفي آينده انقلاب هاي اسلامي منطقه را تاريك نشان دهد .
امت اسلامي ايران در طول 34 سال نشان داده است كه در مواقع حساس و ضروري بسيار فراتر از نخبگان و خواص جامعه خود حركت مي كند و اين بار نوبت خواص است كه براي يك بار هم كه شده دين خود را به مردم ادا كنند .
وي ضمن تاكيد بر اهميت وفاداري نامزدها به وعده هاي پيش از انتخابات، مي گويد: درخواست مردم از نامزدهاي انتخاباتي اين است كه در وهله اول بدانند هر كرسي مجلس در نظام اسلامي برابر است با خون هزاران شهيد گلگون كفن وطن و اشكهاي مادران و پدران پاك شهدا و ما مي خواهيم كه تمام آنها شهدا را بر اعمال خودشان شاهد و گواه ببينند و نگذارند كه خون پاك سربازان اسلام به هدر رود .
هشدارهايي كه بايد جدي گرفت
مسئله بسيار حساس ديگر هشدارهاي امام خامنه اي
(مدظله العالي) در مورد امنيتي شدن انتخابات است و همه بايد مراقب باشند كه در فتنه دشمن گرفتار نشوند و مسلما براي عبرت گرفتن بايد به وضعيت فتنه گران سال 88 در بين مردم نگاهي گذرا بيندازند .
البته برخي از گروه هاي بد اخلاق نيز به دنبال مشاركت كمتر مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي هستند كه بايد مراقب بود.
سيامك باقري كارشناس مسائل سياسي ديگر فردي است كه دقايقي در خصوص مشاركت مردمي، سلامت انتخابات و اعتماد عمومي با وي به گفت و گو نشستيم.
وي مي گويد: مشاركت بالا به معناي تعيين سرنوشت مردم توسط مردم است. انتخابات يك اهرم بسيار مهم و سرنوشت ساز براي مصون نگاه داشتن كشور و قوت بخشي به اركان آن است. در كل برگزاري انتخابات براي بررسي همين نقاط قوت و ضعف است.
باقري ادامه مي دهد: اين طور نيست بگوييم در انتخابات شركت نمي كنيم چون مجلس ضعيف بوده بلكه عملكرد مجلس همواره توسط تك تك احاد ملت در ترازو گذاشته مي شود و حفظ مصونيت نظام جمهوري اسلامي ايران منوط به مشاركت بالا خواهد بود. در صورت مشاركت مردم است كه مجلس هدفمند و آگاهي شكل مي گيرد.
انتخابات مجلس شوراي اسلامي انتخاباتي است كه به لحاظ شرايط و اقتضائات كنوني و نوع نگاه هايي كه از بيرون از جرگه موافقان و همراهان با نظام جمهوري اسلامي ايران رخ مي دهد فوق العاده ويژه و متفاوت با گذشته است.
پروژه جديد دشمن
دشمنان ايران اسلامي پروژه جديد خود را در راستاي دلسرد كردن مردم از شركت در انتخابات قرار داده اند و از طريق رسانه هاي تحت امرشان مي كوشند تا مردم را از حضور گسترده در پاي صندوق هاي راي مايوس كنند.
باقري در ادامه و در توضيح بيشتر اين اظهاراتش مي گويد: از آنجا كه دشمنان در برهه هاي گوناگون نتوانستند از طريق حركت هاي سخت و نظامي و
نيمه سخت، جمهوري اسلامي ايران را وادار به تسليم كنند و با اقدامات جديد از جمله فشارهاي مضاعف بر ايران با افزايش تحريم هاي اقتصادي و انزواي سياسي و تاثيرسازي هاي خطرناك و تهديدآميز سعي كردند عرصه را بر مردم تنگ كنند اكنون انتخابات را فرصتي مي دانند تا با پروژه جديد ايجاد حس نارضايتي در مردم آنها را از مشاركت در انتخابات مايوس كنند.
به اعتقاد وي، دشمنان داخلي و خارجي سعي مي كنند مردم به پاي صندوق ها نيايند و با كاهش مشاركت مردمي بتوانند سياست ها و اقداماتي كه براي به زانو درآوردن ايران دنبال مي كنند تشديد كنند. توطئه جديد دشمنان آزمون انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي است و انتخابات را سياستي براي تسليم ايران به منويات خودشان مي دانند تا بر اين مبنا اقدامات بعدي خود را دنبال كنند.
اين كارشناس سياسي اظهار مي دارد: از طريق رسانه هاي جمعي تحريم انتخابات را كليد زده اند و شبكه هاي ماهواره اي، شبكه هاي اجتماعي و غالب تلويزيون هاي فارسي زبان وابسته به دنبال نااميد كردن مردم از مشاركت فعال در انتخابات هستند و تلاش مي كنند مشاركت منفي و عدم حضور مردم در انتخابات را دنبال كنند.
اقدامات اخيري كه براي افزايش فشارهاي اقتصادي و تعميق تحريم ها انجام دادند با هدف كاهش درآمدهاي ايران و در نهايت بي ثباتي اقتصادي و نارضايتي مردم بود و بر مبناي اين نارضايتي اين احساس ايجاد شود مسئولان اهميتي به وضعيت مردم نمي دهند. در اين صورت به جاي دفاع از نظام به مبارزه روي آورند و هدف شان را در عدم حضور در انتخابات دنبال كنند.
تصويرسازي انحرافي از دستاوردهاي نظام هم پروژه ديگري است. معاندان و دشمنان قصد دارند اين طور نشان دهند كه نظام جمهوري اسلامي ايران تاكنون دستاوردي نداشته و در صورت بقاي اوضاع اقتصادي و سياسي بدتر خواهد شد. اين حركت خود به خود نشان مي دهد كه دشمن هدفش را بر منافع ملي قرار داده و اساس سرنوشت جمهوري اسلامي ايران و نظامي را كه توسط خون جوانان تثبيت شد ، تهديد كند.
بنابراين مهم ترين نقشي كه مردم در اين انتخابات مي توانند داشته باشند و مشاركت خود را عامل مصونيت نظام جمهوري اسلامي قرار دهند حضور در انتخاباتي است كه مشاركت شان سرنوشت ساز و بسيار مهم است.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14