(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 اسفند 1390- شماره 20155

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تيري كه كمانه كرد (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بيل (گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان مردم به چه كساني رأي مي دهند
آخرين ديدگاه هاي فتنه گران درباره انتخابات در حاشيه يك مراسم ختم
وزيرخارجه در نشست شوراي حقوق بشر شركت مي كند
تل آويو سلاح هاي پيشرفته به باكو مي فروشد
كمدي- تراژدي آل سعود در تونس (خبر ويژه)
اعتراض علي مطهري به خبر ويژه كيهان و پاسخ ما (خبر ويژه)
اعتراض به يك خبر ويژه و توضيح كيهان (خبر ويژه)
با مزروعي و اميرارجمند در تماسيم اما شوراي سبز ول معطل است (خبر ويژه)
حتي اگر عمه تان هم به شما رأي نداده بگوييد رأي ما رو دزديدن...! (خبر ويژه)



تيري كه كمانه كرد (يادداشت روز)

«آيا مردم در انتخابات مجلس شركت خواهند كرد؟» اين سؤال، سؤالي است كه طي چند ماه گذشته به عنوان بزرگ ترين مسئله و مهم ترين دغدغه و هراس، ذهن دشمنان و مخالفان نظام جمهوري اسلامي را اشغال كرده است.
البته از ماه ها پيش برخي از به اصطلاح بنيادها، انديشكده ها و مراكز اتاق فكر غربي ها و صهيونيست ها تا حدودي اين پرسش و بحث و جدل ها پيرامون آن را در گستره اي محدود و خاص در محيط رسانه به بيرون درز دادند.
از نظر آنان پاسخ روشن و بدون ابهام است و حتي مراكز اصلي قدرت و نهادهاي اطلاعاتي و تصميم گير آنها مي دانستند و ترديدي نداشتند ايراني ها در انتخابات مجلس حضور حداكثري خواهند داشت.
ناگفته پيداست اين پاسخ، پايان كار نبود و طبيعي است كه دشمنان و مخالفان نظام جمهوري اسلامي به انتخابات 12اسفند به ويژه پس از ناكامي بزرگ در انتخابات قبلي و فتنه 88 به عنوان بزنگاهي براي توطئه ها و آرزوهاي شيطاني شان؛ نگاه ويژه داشته و دندان طمع تيز كرده باشند.
بنابراين دشمن براي تعيين راهبرد (هدف كلي) و تاكتيك (راه هاي رسيدن به آن هدف كلي) خود از مدت ها قبل با برنامه ريزي ها و طرح هاي خرد و كلان به كارزار انتخابات مجلس ايران ورود جدي داشته است.
به عنوان نمونه براي اينكه دورخيز دشمن براي انتخابات اسفند 90 مشخص شود مي توان به سخنان معنادار جرج سوروس در اسفند 89 اشاره كرد كه در مصاحبه با سي ان ان گفت: «حاضرم شرط ببندم ايران تا يك سال آينده سقوط خواهد كرد»!
هرچند اين ادعاي آقاي سوروس كه نظراتش در پهنه فتنه انگيزي هاي سال 88 به ميدان آمده بود تنها در قالب همان آرزوي تغيير رژيم در ايران قابل ارزيابي است ولي از يكسو تلاش و تحركات برنامه ريزي شده دشمن پس از انتخابات رياست جمهوري دهم و استفاده از انتخابات مجلس نهم عليه ايران اسلامي را نشان مي دهد. از دشمن انتظاري جز دشمني نيست بخصوص اينكه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي درصدد انتقام گيري در پي ناكامي فتنه 88 هستند.
بنابراين راهبرد دشمن و شكست خوردگان فتنه 88، به چالش كشيدن «مشاركت» در انتخابات مجلس نهم بود. دقيقا اينجاست كه وقتي دشمن بيروني، راهبرد كاهش مشاركت در انتخابات مجلس را سرلوحه خود قرار مي دهد جرياني در داخل پروژه «تحريم انتخابات»! را به منظور كمرنگ كردن حضور مردم پيش مي كشد.
اكنون بدون مقدمه و حاشيه پردازي بايد ديد دشمن چه تاكتيك هايي را براي راهبرد مورد اشاره طي ماه هاي اخير اجرايي كرده و به چه نتايجي رسيده است؟به تعبير ساده تر دشمن چه كار كرده است تا مردم در انتخابات مجلس شركت نكنند و آيا در شرايطي كه تنها 3 روز به انتخابات باقي مانده از اقداماتش طرفي بسته يا پاسخ منفي است.
اقدامات آشكار به وضوح حاكي از آن است كه از 6 ماه مانده به انتخابات مجلس، دشمن تاكتيك هاي خود را براي تحقق آن راهبرد تعيين شده بكار گرفته و از تمام ظرفيت خود بهره جسته تا حضور مردم در پاي صندوق هاي راي را كمرنگ نمايد.
براي اينكه اشاره به اقدامات و تحركات پردامنه دشمن طي پروسه 6 ماهه ياد شده به درازا نكشد و بيرون از حوصله اين ستون نباشد اجازه بدهيد تنها به فهرستي از مهم ترين ها در فاصله زماني سپتامبر 2011 تا فوريه 2012 بسنده كنيم:
1- تحريم دهها تن از مقامات بلندپايه ايران، 2- تصويب سه قطعنامه بر ضد ايران اسلامي در موضوعات هسته اي، تروريسم و حقوق بشر، 3- انتشار گزارش هاي پياپي به بهانه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي توسط بان كي مون، احمد شهيد و كميته سوم مجمع عمومي، 4- تهديدات سياسي و نظامي عليه كشورمان با اين ترجيع بند صهيونيستي- آمريكايي كه؛ «همه گزينه ها روي ميز است»!، 5- دست يازيدن به ترور دانشمندان هسته اي كشورمان و به شهادت رساندن مصطفي احمدي روشن، 6- تحريم بانك مركزي، 7-تحريم نفت و...
جاي كمترين ترديدي نيست كه همه اين تلاش ها و تقلاهاي دشمن براي به سقف رساندن فشارها عليه نظام جمهوري اسلامي و انتقال اين فشارها به زندگي مردم بوده است تا در نهايت به علت غلبه فضاي يأس و نااميدي، راهبرد كاهش مشاركت مردمي در انتخابات را عملي نمايند اما صحنه عمل با ميدان تاكتيك ها و اعمال فشارها براي تحقق آن راهبرد خاص متفاوت است، چرا؟
مي توان به چند نكته كليدي و راه گشا اشاره داشت؛ الف: اقدامات و تدابير متقابل ايران اسلامي در راستاي دكترين «تهديد در برابر تهديد» بسياري از نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كرد. به عنوان مثال طرح بستن تنگه هرمز كه ايران اسلامي چندي پيش در رزمايش ولايت 90، بستن اين آبراه استراتژيك را تمرين كرد پيام مقتدرانه و در عين حال بازدارنده اي بود به دشمناني كه پيش تر رجز مي خواندند و بعد در هنگامه عمل ترمز كردند.
ب: علي رغم افزايش فشارها بر ايران تا جمهوري اسلامي را به زعم خودشان منفعل كرده و به گوشه رينگ ببرند در بحبوحه همين فضا، ايران در كمينگاه الكترونيكي خود پهپاد جاسوسي آمريكا را شكار كرد.
اين اقدام نه تنها اقتدار جمهوري اسلامي را آشكارا به دنيا مخابره كرد بلكه نشان داد اتهام نقض قواعد و مقررات بين المللي و حقوقي از سوي آمريكا به ايران دروغ است و اتفاقا اين واشنگتن است كه برخلاف پروپاگاندا، يد طولايي در نقض حقوق كشورها دارد.
پ: متوسل شدن به اقداماتي كور و بي نتيجه مانند ترور شهيد احمدي روشن نيز كاملا به ضرر دشمنان جمهوري اسلامي تمام شد و جاي تامل است كه ماه پيش در 80 شهر آمريكا و كانادا، مردم در حمايت از ايران اسلامي و در حالي كه عكس شهيد احمدي روشن را بر دست داشتند اقدامات تروريستي و احتمال حمله نظامي به ايران را محكوم كردند.
ت: مهم ترين شليك و آخرين تير دشمن عليه ايران در هفته ها و ماه هاي اخير انجام شد و تحريم توأمان بانك مركزي و نفت ايران اين مطلب را نشان مي داد. اما واقعيت باز هم ناكامي آنها را تصوير مي كند.
ايران بدون هياهو و بيرون از بلوف، صدور نفت به فرانسه و انگليس را قطع كرد و كافي است بازتاب هاي اين اقدام قاطعانه و تدبير هوشمندانه جمهوري اسلامي پي گيري شود تا مشخص شود كه دشمن در اجرايي كردن تاكتيك هايش بر ضد ايران شكست خورده است.
وضعيت و شرايط غرب به اندازه اي وخيم شد كه رسانه هاي غربي و صهيونيستي نتوانستند افزايش بي رويه و بي سابقه بهاي نفت در اروپا و آمريكا را سانسور كنند ضمن آنكه اذعان كردند اين رخداد متاثر از تحريم نفت ايران است.
حتي اوباما نيز كه خود را براي مبارزات انتخاباتي نفسگير آماده مي كند جمعه گذشته به حرف آمد و گفت افزايش بهاي سوخت در آمريكا متاثر از اقدامات ايران است و اعتراف كرد هزينه تحريم ايران را مردم آمريكا مي پردازند.
اجازه بدهيد يكبار ديگر به صدر اين نوشته برگرديم؛ دشمن مي خواست در آستانه انتخابات ايران، چالش هاي جدي براي جمهوري اسلامي ايجاد كند و آن را به كف زندگي مردم منتقل كند اما تعجب نكنيد وقتي گزارش شبكه «اي بي سي» را مي خوانيد كه 2 روز پيش اعلام كرد: «به علت افزايش قيمت بنزين، بنزين دزدي در آمريكا شدت يافته و سرقت بنزين از پمپ بنزين ها فراگير شده است».
اينجاست كه تيموتي گايتنر وزير دارايي آمريكا 4 روز پيش عجز آلود اعلام كرد آمريكا براي مقابله با ايران بهره برداري از ذخاير استراتژيك نفت خود را بررسي مي كند.
اين در حالي است كه بنابر گزارش هاي منتشره و رويه موجود، آمريكا به ندرت از ذخاير استراتژيك خود برداشت مي كند و اين همان بحران و چالشي است كه اوباما در جمع دانشجويان دانشگاه ميامي اخيرا مي گويد: «هيچ راه حل جادويي براي پايين آوردن بهاي بنزين وجود ندارد.»
و نكته گفتني در اين ميان آن كه اين بحران و چالش كاملا فضاي انتخابات در آمريكا را به خطر انداخته است.
اين وضعيت بحراني آنچنان از پرده بيرون افتاده است كه حتي بي بي سي طي گزارشي در پنجم اسفند انتخابات در پيش روي آمريكا را تحت تاثير افزايش خيره كننده قيمت بنزين و نفت ارزيابي مي كند.
ث: و بالاخره بايد گفت؛ همچنانكه به اعتراف «هافينگتون پست» تهاجم و لشكركشي آمريكا به منطقه به ضرر اين كشور و به سود جمهوري اسلامي بود و به اعتراف «جروز الم پست» بهار عربي- بخوانيد بيداري اسلامي- در تحولات منطقه به ضرر آمريكا تمام شده است؛ راهبرد و تاكتيك هاي آمريكا و چند كشور همسو با آن در به چالش كشيدن مشاركت مردم در انتخابات مجلس نهم به ضرر آمريكا و اروپا تمام شد و از سوي ديگر؛ عزم ملت ايران را براي حضور در پاي صندوق هاي راي و پاسخ كوبنده به پروژه «تهديد، تحريم و ترور» دو چندان كرده است كه شواهد اين واقعيت در 22 بهمن امسال نمود غيرقابل انكاري داشت.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ ضعف و زبوني دشمن در مقابل نظام اسلامي تا بدانجاست كه مسئولين نظام متكي بر ارزشها و مردم باشند و هر جا قصوري منجر به پيشرفت دشمن شده مربوط به كنار گذاشتن خط امام و رهبري و اعتقادات ديني بوده است مجلس ششم و دولت اصلاحات سند اين ادعاست. پس لازم است براي انتخاب نماينده اصلح به اين مهم توجه داشته باشيم و براي كامل شدن موفقيت هاي چند ساله اخير به واداده هاي انقلاب و كساني كه دوستان و همكارانشان در آن سوي مرزها به دامن دشمن رفته اند توجه كنيم و هوشمندانه در پاي صندوقهاي راي حاضر شويم.
طالعي
¤ دوازدهم اسفند براي نظام بدر و خيبري ديگر مي آفرينيم و ان شاءا... با حضور پرشور در پاي صندوق هاي رأي لبيك ديگري به نداي آقا و مولايمان امام خامنه اي خواهيم گفت و دشمنان نظام را مأيوس مي كنيم.
1713---0915
¤ هر يك راي ما يك حلقه از حلقه هاي زره انقلاب و ميهن است. اگر يكي از دانه هاي اين زره نباشد ممكن است از آن رخنه تيرهاي زهر آگين دشمنان آسيب برساند.
محمد صادقي بين
¤ در پاسخ به ياوه گويي هاي دشمنان كه مي گويند مردم در انتخابات شركت نمي كنند، بايد بگوييم كه مردم يكپارچه در انتخابات به نداي رهبر لبيك مي گويند:
با شهيدان باز بيعت مي كنيم
رهبر خود را حمايت مي كنيم
كوري چشم عدو بار دگر
انتخابات است شركت مي كنيم
سعيد نصيري-اراك
¤ از نامزدهاي جريان اصولگرا مي خواهم دراين روزهاي باقيمانده وحدت خود را بيشتر كنند و بدانند توطئه خزنده اي براي آنها وجود دارد. اصولگرايان نبايد فرصت را در اختيار جريان انحرافي و فتنه گر قرار دهند چون مردم نمايندگان ولايتمدار مي خواهند.
ايران مقيمي
¤ اهانت نظاميان صهيونيستي آمريكايي به مصحف شريف قرآن كريم در افغانستان موجب رنجش خاطر عموم مسلمين جهان به ويژه ايران اسلامي گرديده است. ضمن محكوم نمودن اين اقدام قرون وسطايي آمريكايي ها به آنها اعلام مي داريم بازي با دم شير عاقبت خوشي براي آنان ندارد.
قاجار
¤ خبر آتش زدن قرآن كريم توسط يانكي ها در افغانستان دل همه مسلمانان را به درد آورده است مدعيان جندالله اگر راست مي گويند و نوكر آمريكا نبودند بايد عاملان اين عمل ننگين را مجازات مي كردند.
محمود قلي نژاد-گنبد
¤ ما در جزيره قشم جنوبي ترين نقطه كشور به اين ضرورت پي برده ايم كه بايد براي جلوگيري از شكست آراء اصول گرايان حتما وحدت بين آنان صورت گيرد و يك ليست بيرون بدهند. چرا در مركز، عقلاي قوم متحد نمي شوند. از كيهان مي خواهيم در اين روزهاي آخر براي اين مهم پادرمياني بكند.
1395---0917
¤ اي آزاد مردان جهان، اي 99% ،دنياي عجيبي داريم. كثيف ترين حكومتهاي جهان پولهاي هنگفتي هزينه مي كنند تا تنها حكومت خط مقدم ضداسرائيل و پشتيبان مقاومتها را سرنگون كنند. اينها دوستان صميمي اسرائيل غاصب و دشمنان عزت و كرامت مردم سوريه هستند. چرا آنها در مقابل ملت مظلوم بحرين خفه شده اند. چون آل خليفه ملعون هم از آنهاست.
سيدعلي ظريف
¤ اينكه نشست مخالفان دولتي مردمي سوريه را در تونس برگزار كردند، نشان از عمق خباثت برگزاركنندگان اين نشست دارد، آنها مي خواهند تيري را كه از چله كمان مسلمانان به سمت سلطه گران غربي رها شده، كاري كنند كه اين تير به سوي خود مسلمانان كمانه كند، مي خواهند قاعده بوم رنگ را اجرا كنند، تونس اين طور جا افتاده كه خاستگاه خيزش هاي مردمي عليه حكومتهاي استبدادي عربي است، اما بن مايه اعتقادي مردم تونس اسلامي است، هر چند كه رهبري روحاني ندارد و اين خلاء بايد پر شود. غربي ها مي خواهند تونس را صرفا به عنوان جنبش ضدحاكميتي مطرح كنند و اسلامي بودن آن را حذف كنند و مي خواهند آن را فرمولي عليه سوريه و خط مقدم مقاومت ضد صهيونيستي قرار دهند.
ايراني
¤ اينكه امام عظيم الشأن فرمودند؛ مجلس در رأس امور است منظورشان اين بود كه مي خواستند اهميت و حساسيت جايگاه مجلس را به مردم گوشزد نمايند تا هركسي را به مجلس نفرستند.
8157---0915
¤ از وزير آموزش و پرورش تشكر مي كنم كه بيمه طلايي را براي بازنشستگان تشكيل داد، اما آيا با تشكيل اين بيمه چه ضرورتي دارد بيمه تكميلي آتيه سازان حافظ را ادامه دهند؟
كاشاني
¤ با توجه به ابلاغيه جديد وزارت آموزش و پرورش مبني بر محتواي كتب درسي در سال جديد، از اوجب واجبات است تا هرچه سريع تر ماجراهاي فتنه 88 و شكست آن با خلق حماسه عظيم 9 دي در كتاب تاريخ درسي و دانشگاهي درج شود تا درسي براي آيندگان باشد.
سليمان بلغار
¤ از مسئولين وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به اصلاح سرعت گيرهاي موجي در نزديكي نگين شهر كه در بين آزادشهر و گنبدكاووس قرار دارد و باعث حوادث غيرمترقبه و ناخوشايندي براي رانندگان به ويژه كساني مي شود كه نسبت به اين مسير آشنايي ندارند، اقدام نمايند.
ابراهيم مهرباني از گنبدكاووس
¤ از مسئولين محترم استان خراسان رضوي درخواست مي شود پيگير معوقه دوره اول و دوم يارانه هاي افراد بازمانده باشند.
4261---0915
¤ شهروندان سيرجان در كرمان از تلويزيون ديجيتال محروم هستند چرا براي حل اين مشكل از سوي مسئولين امر اقدامي نمي شود؟
0209---0919
¤ قرار بود سهام عدالت كارگران در اسفندماه پرداخت شود ولي تا الان خبري نشده است. چرا مسئولين به قولي كه مي دهند عمل نمي كنند و بي جهت نارضايتي فراهم مي كنند.
0897---0935
جوابيه روابط عمومي پست بانك ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون كيهان و خوانندگان روز چهارشنبه سوم اسفندماه سال جاري با مضمون «وام مشاغل خانگي و...» به اطلاع خوانندگان و همچنين مشتريان محترم پست بانك ايران مي رساند؛ طبق اساسنامه رسالت اصلي اين بانك ارائه خدمات خرده بانكداري از جمله پرداخت وام و تسهيلات در قالب عقود اسلامي اعم فروش اقساطي، جعاله، مضاربه و مشاركت مدني در اقصي نقاط كشور بويژه در روستاها و نقاط محروم است كه ارائه همه تسهيلات مذكور براساس ضوابط و مقررات بانك مركزي و همچنين سياست ها و ضوابط اعتباري بانك صورت مي گيرد و حداكثر تسهيلات خرد نيز تا سقف 40 ميليون ريال مي باشد كه هريك از شعب پست بانك برحسب درجه بندي و با رعايت شاخص مصارف به منابع و همچنين مدت زمان سپرده گذاري به مشتريان خود پرداخت مي كنند. بنابر درخواست فرد ياد شده از اهالي محترم شهرستان شاهين دژ آذربايجان غربي نيز طبق ضوابط و مقررات مربوطه و در چارچوب سقف مجاز پست بانك آن شهرستان پرداخت مي شود و مشاراليه در صورت نياز مي تواند مراتب را از طريق سامانه تلفنبانك 09604 واحد ارتباط مشتريان مطرح و پاسخ خود را دريافت نمايد.

 



بيل (گفت و شنود)

گفت: مگر اوباما نگفته بود كه تحريم نفتي ايران براي ايجاد نارضايتي در مردم و نهايتاً اعتراض آنها به مسئولان جمهوري اسلامي ايران است.
گفتم: البته كه گفته بود و اضافه كرده بود كه اين تحريم ها انتخابات مجلس در ايران را تحت الشعاع قرار داده و باعث حمايت مردم از اصلاح طلبان مي شود!
گفت: ولي حالا اوباما اعتراف كرده كه هزينه تحريم نفتي ايران بر دوش مردم آمريكا سنگيني مي كند و شبكه اي.بي.سي مي گويد افزايش سرسام آور قيمت بنزين در آمريكا و اروپا كه نتيجه اين تحريم هاست به جاي آن كه انتخابات مجلس ايران را مختل كند، انتخاب مجدد اوباما را به خطر انداخته است!
گفتم: يارو بي هوا پاي خود را روي بيل گذاشت و دسته بيل محكم توي صورتش خورد و با عصبانيت به عده اي كه از اين حالت به خنده افتاده بودند گفت؛ به جاي خنده و مسخره كردن يكي واسطه دعوا شود و ما را از هم جدا كند!
 



گزارش خبري كيهان مردم به چه كساني رأي مي دهند

سرويس سياسي-
با نزديك شدن به روز 12 اسفند يعني زماني كه مردم ايران براي 4 سال ديگر تركيب مجلس را مشخص خواهند كرد، برآوردها و تخمين ها دراين باره كه كدام گروه و كدام سليقه و تفكر شانس بيشتري براي پيروزي در اين رقابت مهم دارد هم دقت بيشتري پيدا كرده است.
برخي افكارسنجي ها و همچنين مطالعات ميداني كه در دو هفته گذشته انجام شده نشان مي دهد چند معيار و شاخصه مهم در نوع انتخاب مردم در 12 اسفند تاثيري تعيين كننده دارد و عملا مي توان با مرور و مطالعه اين شاخص ها به نوعي از همين حالا تركيب سياسي مجلس نهم را تا حدودي حدس زد.
3 جمع بندي متفاوت دراين باره كه در 3 نهاد مختلف انجام شده و كيهان نسخه هايي از آنها را دريافت كرده نشان مي دهد اصلي ترين ملاكي كه درصدر محورهاي مدنظر مردم در انتخابات آينده قرار دارد، مبارزه با توطئه پي گير و جدي دشمن خارجي، نااميد كردن دشمن از تداوم دشمني هايش و همچنين ارائه نوعي پاسخ مردمي به فشارهاي اخير است.
در يك نظرسنجي 86 درصد پرسش شوندگان در سراسر كشور گفته اند عقيده دارند هدف اصلي غرب از فشار بر ايران مردم است و آمريكايي ها زندگي عادي مردم در ايران را هدف گرفته اند. در همين نظرسنجي 78 درصد پرسش شوندگان عقيده داشته اند حضور پرشور در انتخابات آمريكا را از تداوم فشارهايش نااميد خواهد كرد.
در عين حال اين نكته جالب توجه است كه در همه اين تخمين ها اين تأكيد وجود دارد كه مردم برخي جريان هاي سياسي داخلي را همكار غرب در پروژه فشار به ايران مي دانند و لذا اين جريانات از هيچ شانسي براي انجام يك رقابت موفق برخوردار نخواهند بود.
برخي كارشناسان مي گويند علت اصلي در پيش گرفته شدن استراتژي تحريم انتخابات از جانب جريان فتنه نيز دقيقاً همين بوده است كه اين جريان نسبت به عمق خشم مردم از خود كاملاً آگاهي دارد.
فاكتور بعدي كه تخمين هاي انجام شده كاملاً آن را برجسته مي كند تأكيد مردم بر ضرورت روي كارآمدن كساني است كه اولاً خود به لحاظ اقتصادي پاك دست بوده و ثانياً از توان كارشناسي و عزم لازم براي حل فوري مشكلات اقتصادي مردم برخوردار باشند.
بيش از 90 درصد پرسش شوندگان در هر 3 نظرسنجي اقدام شوراي نگهبان در رد صلاحيت كانديداهايي را كه داراي مشكل مالي بوده اند تأييد كرده و حتي خواستار ورود دستگاه قضايي به اين عرصه شده اند.
بنابراين به نظر مي رسد كانديداهايي كه از عمليات تبليغاتي مسرفانه بهره برده و شب انتخابات قصد پركردن چشم مردم با انبوه تبليغات را داشته باشند هم در اين انتخابات شانسي ندارند.
فاكتور بعدي كه در اين برآوردها مدنظر مردم بوده موضوع عقلانيت و دوري از جار و جنجال است. در دو نظرسنجي بيش از 70 درصد و در يك نظرسنجي 60 درصد مردم معتقد بوده اند كه مجلس را نبايد به دست حاشيه سازان و كساني كه حيات سياسي خود را در هر چه گل آلود كردن فضاي سياسي جامعه مي دانند سپرد.
به همين دليل مردم تأكيد كرده اند هيچ علاقه اي به تكرار خاطره مجلس ششم در كشور ندارند و ترجيح مي دهند مجلسي روي كار بيايد كه اگر مشكلات آنها را حل نمي كند چيزي هم بر آن نيفزايد.
يك نكته ديگر كه در تمامي نظرسنجي ها بر آن تأكيد شده اين است كه مردم حتي در شهرهاي بزرگ و تهران تأكيد كرده اند به هيچ فهرستي به طور كامل رأي نخواهند داد و خود تلفيقي از فهرست ها ايجاد مي كنند.
حدود 60 درصد پرسش شوندگان در اين 3 نظرسنجي گفته اند براي تدوين فهرست به افراد و مراجع مورد اعتماد خود رجوع مي كنند و 40 درصد هم تأكيد كرده اند كه خود اقدام به تدوين يك فهرست جديد خواهند كرد.

 



آخرين ديدگاه هاي فتنه گران درباره انتخابات در حاشيه يك مراسم ختم

در حاشيه يك مراسم ختم، جمعي از فتنه گران آخرين مواضع خود را درخصوص انتخابات پيش رو بيان كردند.
مراسم ختم پدر «عبدالله نوري»- وزير كشور دولت خاتمي- با حاشيه هاي فراواني همراه بود و فرصتي شد تا جمعي از فتنه گران ضمن تجديد ديدار، آخرين مواضع سياسي خود را نيز بيان كنند.
پس از ورود سيدمحمد خاتمي به مراسم ختم پدر عبدالله نوري خبرنگاران از وي درباره شركت در انتخابات سوال كردند كه وي هيچ پاسخي نداد و پس از خروج وي، باز خبرنگاران سوال خود را تكرار كردند كه وي فقط گفت: مخلص شما هستم.
رئيس دولت اصلاحات در پاسخ به اين سوال كه آيا عدم حضور شما در انتخابات به معناي تحريم است، گفت: شما كه هر چه دلتان مي خواهد، مي نويسيد.
خاتمي به اين ترتيب استراتژي تحريم را رد نكرد.
حسين مرعشي فعال سياسي اصلاح طلب يكي ديگر از چهره هايي بود كه با سوال خبرنگاران مواجه شد. وي درباره شركت در انتخابات اظهار داشت: من منتظر نظر آقاي احمدي نژاد هستم تا بعد از آن تصميم بگيرم!
عباس عبدي عضو سابق جبهه مشاركت در حاشيه اين مراسم ختم در پاسخ به خبرنگاران درباره اينكه آيا در انتخابات شركت مي كنيد يا نه؟ با حالت توهين آميزي گفت: اصلا رسانه نيستيد كه پاسخ شما را بدهم.
وي توضيح نداد كه آيا با ملاك هاي وي جز بي بي سي و VOA «رسانه» ديگري هم باقي مي ماند؟!
پس از پايان مراسم ختم، هنگامي كه عبدالله نوري در حال خروج از مسجد نور بود با فخر السادات محتشمي پور همسر مصطفي تاج زاده از متهمان امنيتي فتنه 88 مواجه شد و با وي به گفتگو پرداخت. همچنين الياس حضرتي «عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي» در حاشيه اين مراسم درباره شركت در انتخابات گفت: در انتخابات شركت مي كنم و به علي مطهري نيز راي مي دهم.

 



وزيرخارجه در نشست شوراي حقوق بشر شركت مي كند

نوزدهمين نشست شوراي حقوق بشر با حضور وزير امورخارجه كشورمان و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، امروز در ژنو برگزار مي شود.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به منظور شركت در نوزدهمين نشست شوراي حقوق بشر در راس هيئتي سياسي تهران را به مقصد ژنو ترك كرد.
وزير امور خارجه قرار است طي سخنراني در نوزدهمين اجلاس شوراي حقوق بشر، ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران در موضوعات حقوق بشري را تبيين كند.
رئيس دستگاه ديپلماسي همچنين با حضور و سخنراني در كنفرانس خلع سلاح نقطه نظرات كشورمان در زمينه خلع سلاح و امنيت بين المللي را تشريح خواهد كرد.
ديدار با تني چند از مقامات بين المللي و وزراي خارجه ديگر كشورها نيز بخشي از برنامه هاي وزير امورخارجه كشورمان در حاشيه شركت در اين نشست مي باشد.
نوزدهمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل امروز با حضور برخي مقامات كشورمان از جمله محمد جواد لاريجاني دبيرستاد حقوق بشر قوه قضائيه در ژنو برگزار مي شود.
در اين نشست همچنين كاپيتان شهبازي خلبان هواپيمايي كه بدون باز شدن چرخ فرود آمد، به موضوع تحريم هاي ضدانساني عليه ايران خواهد پرداخت.
وضعيت حقوق بشر در انگليس (با حضور نمايندگان پارلمان انگليس)، بررسي خشونت پليس در جنبش تسخير وال استريت آمريكا (با حضور رمزي كلارك) و توصيه هاي يو پي آر در خصوص ايران و ميزان پيشبرد هر توصيه از جمله محورهاي اين نشست خواهد بود.

 



تل آويو سلاح هاي پيشرفته به باكو مي فروشد

مقامات رژيم صهيونيستي از عقد قرارداد نظامي فروش سلاح به جمهوري آذربايجان به ارزش يك ميليارد و ششصد ميليون دلار خبر دادند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي اعلام كرد براساس اين قرارداد، اسرائيل هواپيماهاي بدون سرنشين، ضد هوايي و سامانه هاي دفاع موشكي به جمهوري آذربايجان خواهد فروخت. به اين ترتيب، فناوري هاي پيشرفته اسرائيل در نزديكي مرزهاي ايران مستقر خواهد شد. صنايع هوا- فضاي اسرائيل اين سلاح ها را به جمهوري آذربايجان مي فروشد.
«داني ياتوم» از مسئولان سابق موساد درباره اين قرارداد مي گويد: «اسرائيل همچنان به فروش سلاح به كشورهاي دوست خود ادامه مي دهد. اگر اين كار به ما كمك كند كه ايران را به چالش بكشيم، بسيار بهتر خواهد بود.»
به نوشته آسوشيتدپرس، تل آويو پس از تنش با آنكارا به گسترش روابط با باكو روي آورده است.

 



كمدي- تراژدي آل سعود در تونس (خبر ويژه)

يك نويسنده سعودي حامي حملات رژيم صهيونيستي به لبنان وغزه، كنفرانس مشترك آمريكا و كشورهاي مرتجع در تونس را «كمدي- تراژدي» توصيف كرد.
عبدالرحمن الراشد مدير سابق العربيه، در مقاله اي كه از سوي روزنامه سعودي الشرق الاوسط منتشر شده تأكيد كرد: در خيال خود «اسد» را مي بينم كه با نيش هايي تا بناگوش باز شده، به كنفرانس ديگري از سري كنفرانس هاي ناموفق در مورد سوريه مي خندد. او حق دارد ما را مسخره كند زيرا حاصل گذشت يك سال از كنفرانس هاي بي خاصيت ما، حتي منجر نشده كه يك سازمان يا يك نيرو يا يك كشور در كل جهان در برابر او بايستد. ما فقط شاهد كنفرانس هايي هستيم كه جز بحث و جدل كار مثمرثمري ندارد.
وي همچنين نوشت: حتي تلويزيون رسمي سوريه از نمايش و گزارش كنفرانس اخير در تونس باكي نداشت. دليل آن هم روشن بود؛ اين نشست پيامي جز يأس و نااميدي نداشت. حالا مطالبات تا آنجا فروكش كرده كه بزرگترين خواسته ما شركت كنندگان كنفرانس، گرفتن يك وقت دو ساعته از رئيس جمهور سوريه شده است. بزرگ ترين نشانه شكست كنفرانس تونس را در اين سخن نبيل العربي دبير كل اتحاديه كشورهاي عرب مي توان ديد كه گفت جز راه حل اين اتحاديه، موسوم به طرح عربي، راهي نمانده است. براساس اين طرح، بشار اسد، رئيس جمهور مي ماند و تنها چند وزارتخانه را به مخالفاني از نوع مورد توافقش مرحمت مي فرمايد. اين فاجعه است.
وي در پايان اين مقاله با نااميدي تمام خواستار تسليح بيشتر گروهك هاي وابسته به غرب در سوريه شده است.
اشك تمساح رژيم هاي مرتجع براي حقوق بشر در سوريه در حالي است كه رژيم نامشروع آل سعود هم اكنون به شكل مستقيم و غير مستقيم مشغول كشتار مردم در عربستان و بحرين و يمن است و عناصر مسلح تروريست را به جنايت دسته جمعي در سوريه تحريك مي كند.

 



اعتراض علي مطهري به خبر ويژه كيهان و پاسخ ما (خبر ويژه)

به دنبال انتشار خبر ويژه اي با عنوان «ترجمه عبري به فارسي سخنان شيمون پرز در بروكسل»! علي مطهري به اين خبر واكنش نشان داد.
خبر ياد شده به نامه منافقانه پسر مزروعي -با امضاي جعلي جمعي از جوانان اصلاح طلب- خطاب به مطهري اختصاص داشت و تنها دو سطر آن به شخص مطهري مربوط مي شد كه در آن آمده بود «بايد ديد مراد اين جماعت از رادمردي و مروتي كه به آقاي مطهري نسبت مي دهند كدام است؟ در خبر ياد شده از مزروعي سؤال شده بود «1- ادعاي جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد كجا و خط زدن كلمه اسلام در تابلوي جمهوري اسلامي 2- نگراني ارزش هاي انقلاب چه نسبتي با بي حرمتي روز عاشورا، هتاكي به ساحت امام و رهبري دارد و دريافت ستايش هاي مكرر سران آمريكا و رژيم صهيونيستي را چگونه مي توان با دلسوزي براي كشور و انقلاب جمع كرد؟ و... آيا گزاره؛ در صورت حمله بيگانه، اين سينه ماست كه سپر حفظ استقلال مي شود، ترجمه همان عبارت عبري پرز است كه گفت سبزها به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگند».
كيهان در واقع در اين خبر به روشني بر نفاق نويسندگان نامه تأكيد كرده بود اما در اين ميان علي مطهري ضمن ارسال توضيحي مفصل و خارج از موضوع، ادعا كرده كه «تكليف گروه اندك هتاك نسبت به عاشورا و امام روشن بوده و عمل آنان شديداً محكوم است. ولي مساوي دانستن هر اصلاح طلب با هتاك به امام حسين و امام خميني گرچه سود فراواني براي كيهان دارد، عقلاً و شرعاً درست نيست.
مطهري با بيان اينكه «معلوم نشد پاره كردن عكس امام كار چه كساني بود» كيهان را متهم كرده كه با هر كس اختلاف دارد، او را متهم مي كند.
كيهان البته قصد ندارد پيش از پايان انتخابات به نقد عملكرد پرابهام آقاي مطهري بپردازد و آن را به فرصت ديگري موكول مي كند. به پرخاش ها و اتهامات وي عليه كيهان در نامه ارسالي نيز نمي پردازد. اما بايد پرسيد كيهان با هر كسي كه اختلاف داشته باشد متهم مي كند يا شما كه همين چند روز پيش، دانشجويان معترض به وقف صوري دانشگاه آزاد را «اراذل و اوباش»! خوانديد!؟ آيا كيهان نبود كه مقالات تند و حاوي اتهام و اهانت شما عليه اصلاح طلبان را به دليل هتاكانه و بي اساس بودن آن، چاپ نكرد؟
اما سؤال كليدي متن خبر ويژه كه آقاي مطهري اصرار دارد به نيابت از فتنه گران جواب دهد اين است كه ادعاي حمايت از «جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد» و «نگراني براي ارزش هاي انقلاب» كجا و جسارت به ساحت امام حسين(ع) و هجمه به امام(ره) و رهبري و ولايت فقيه كجا؟ اگر آقاي مطهري نمي دانند چه كسي عكس امام را در آشوب هاي سال 88 آتش زد، آيا اين را هم نمي داند كه چه كساني (خاتمي و موسوي و كروبي) عناصر آشوب طلب را به اقدام خياباني معارض نظام تحريك كردند تا شعار اعلام شده از سوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي (نه غزه نه لبنان) را سر دهند؟ آيا معلوم نيست چه كساني روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط كشيدند؟ و آيا مطهري خبر ندارد كه آقاي موسوي همان «گروه اندك هتاك نسبت به عاشورا» را مردمان خداجو خواند و تو دهني اش را از جمعيت ميليوني حماسه 9 دي دريافت كرد كه مي گفتند «لعن علي عدوك يا حسين- خاتمي و كروبي و ميرحسين»؟! آيا از خاتمي و كروبي و مجمع روحانيون و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات يك نفر اعتراض كرد كه آقاي مطهري اصرار دارد بگويد حساب آنها با فتنه گران جداست؟! اگر اينها شاكله اصلي جريان اصلاح طلب نيستند، پس اصلاح طلبان چه كساني هستند؟! نكند منظورتان امثال مديرمسئول آن روزنامه زنجيره اي است كه از آقاي شهرام جزايري 170 ميليون تومان پول گرفته بود؟! و همين دو روز پيش در مراسم ختم پدر عبدالله نوري با افتخار گفته بود «من به آقاي مطهري راي مي دهم»!

 



اعتراض به يك خبر ويژه و توضيح كيهان (خبر ويژه)

آقاي حميد رسايي مدير مسئول هفته نامه 9 دي با ارسال توضيحي براي كيهان خواستار درج آن «طبق قانون مطبوعات» شده است.
رسايي در اين نامه 2 صفحه اي به خبر ويژه منتشر شده در روز يكشنبه 7 اسفند در انتقاد از نحوه انعكاس سخنان حسين شريعتمداري در هفته نامه 9 دي پاسخ داده و تأكيد كرده است كه حذف واژه «انحراف» از سخنان مدير مسئول كيهان «خطاي صفحه بندي» بوده است.
كيهان در خبر ويژه خود از اين موضوع كه 9 دي در صفحه اول خود و در نقل قول از شريعتمداري فقط ضرورت مرزبندي كانديداهاي انتخابات با «فتنه» را برجسته كرده و از ضرورت مرزبندي با انحراف سخني به ميان نياورده انتقاد كرده بود.
رسايي در جوابيه خود نوشته است: «اعتراض كيهان به اين است كه چرا كلمه «انحراف» از تيتر يادداشت آقاي شريعتمداري حذف شده. در خبر ويژه كيهان نوشته شده كه اصل خوشبيني و قاعده حمل بر صحت اقتضا مي كند تا اين اتفاق را تصادفي و از روي كم توجهي بدانيم و در عين حال بلافاصله در ادامه خبر كيهان تأكيد شده كه حذف قيد انحرافي، مي تواند عامدانه تلقي شود. نكته مهم اين است كه دوستان ما در كيهان در اتهامي ناباورانه به 9 دي و مدير مسئول آن نوشته اند: «بايد از دوستان 9 دي و جبهه پايداري پرسيد؛ چرا قيد مزبور را حذف كرده اند؟ و آيا حذف قيد «انحراف» به اين ترديد دامن نمي زند كه برخي از نامزدهاي معرفي شده سند و نشانه اي براي اثبات مقابله خود با حلقه انحرافي ندارند؟!»
و در ادامه آورده است؛ «در اين كه واژه انحراف در تيتر صفحه يك حذف شده، ترديدي نيست اما در اين كه اين حذف، تعمدي نبوده و صرفاً در صفحه آرايي اين اتفاق افتاده است هم ترديدي نيست. نشانه آن اين است كه واژه «انحراف» در تيتر خبر آقاي شريعتمداري در داخل صفحه 13 آمده است.» و پرسيده اند «آيا از اين دست اشتباهات در روزنامه كيهان با سابقه چندين دهه رخ نداده است؟»
آقاي رسايي در بخش ديگري از اين جوابيه به دوستي 16 ساله خود با مسئولان كيهان اشاره كرده و نوشته است؛ «آيا در اين شانزده سال رفتاري جز حركت در مسير ولايت و رهبري از اين طلبه كوچك ديده شده كه البته قطعاً هيچ يك از ما مصون از خطا هم نيستيم. اگر چنين است، القاء اين نكته كه 9 دي- نشريه اي كه فرياد جريان فتنه و انحراف از آن به آسمان بلند است- نشانه اي براي اثبات مقابله خود با حلقه انحرافي ندارد، جاي گلايه ندارد؟»
كيهان: براي ما جاي تعجب است كه كجاي خبر ويژه مورد انتقاد ايشان، جاي انتقاد دارد؟ ايشان تصريح مي كند كه حذف قيد «انحراف» در تيتر نقل شده از مدير مسئول كيهان در صفحه اول نشريه 9 دي اتفاق افتاده است. خب! كيهان هم به همين اشتباه اشاره كرده بود. و از سوي ديگر؛ در نقل قول از كيهان- احتمالاً به علت عجله- بخشي از جمله را جا انداخته اند. آنجا كه در خبر ويژه كيهان آمده بود «حذف قيد انحرافي مي تواند- خداي نخواسته- عامدانه تلقي شود و اگر چنين باشد- كه انشاءالله نباشد- بايد از دوستان 9 دي پرسيد...» تأكيد بر «خداي نخواسته» و «انشاءالله كه نباشد» و «اگر چنين باشد»، نشان مي دهد كيهان كفه حمل به صحت را سنگين گرفته است كه متأسفانه برادر عزيزمان آقاي رسايي اين سه واژه كليدي را حذف فرموده اند!

 



با مزروعي و اميرارجمند در تماسيم اما شوراي سبز ول معطل است (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك منحله حزب خلق مسلمان گفت: صحبت از اينكه اپوزيسيون زير چتر شوراي هماهنگي سبز دور هم گرد آيند، كسي را جذب نمي كند.
حسن شريعتمداري (از عناصر مرتبط با لانه جاسوسي سابق آمريكا) اكنون در آلمان اقامت دارد و عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان متشكل از برخي عناصر سلطنت طلب، چپ و لائيك است. وي جزو برگزاركنندگان نشست اپوزيسيون در سوئد بود كه پشت درهاي بسته برگزار شد. شركت كنندگان اين نشست از جانب برخي رسانه هاي اپوزيسيون متهم شدند كه با سرويس هاي جاسوسي غربي زد و بند كرده اند.
وي ضمن مصاحبه با سايت «چراغ آزادي»، ادعاي اصلاح طلبان مبني بر وفاداري به قانون اساسي را رد كرد و گفت: امروز ديگر هيچ اتحادي بر مبناي باقي ماندن در چارچوب قوانين اساسي جمهوري اسلامي در بين اپوزيسيون نه ممكن است و نه مفيد. در چنين حالتي صحبت از اين كه اپوزيسيون زير چتر شوراي هماهنگي دور هم گرد آيند و با حمايت از شورا به اميد اين باشد كه اصلاحاتي صورت گيرد سخني است كه كسي را جذب نمي كند.
اين همكار سابق لانه جاسوسي آمريكا درباره عملكرد يك ساله شوراي هماهنگي سبز پس از حصر موسوي و كروبي گفت: مدت زماني لازم بود تا شوراي هماهنگي راه سبز اميد به اين نتيجه برسد كه به تنهايي قادر به ايستادن در مقابل جمهوري اسلامي نيست. اين زمان لازم بود تا شورا به اين نتيجه برسد كه شبكه هايي كه در اختيار دارد به اندازه اي نيست كه از عهده چنين مهمي برآيد و از طرف ديگر اين شبكه ها افرادشان روز به روز پراكنده مي شوند، عده زيادي از آنها به خارج كشور مي آيند، عده اي غيرفعال مي شوند و ثانيا نبود يك برنامه روشن و عزم راسخ براي مقابله با جمهوري اسلامي به آنها انگيزه لازم را نمي دهد كه در خيابان ها جان خود را به خطر بياندازند. توصيه من به شوراي سبز اين است كه درها را بگشايند، خود را معرفي علني كنند، شفافيت پيشه كنند، با بقيه شروع به مذاكره كنند و استراتژي واحدي را اگر خود دارند عرضه كنند تا مورد نقد قرار گيرد و اگر ندارند با ديگران به تدوين استراتژي دست بزنند.
وي با اشاره به ارتباطاتش با مزروعي و اميرارجمند گفت: من نمي دانم كه دقيقا اين شورا از چه كساني تشكيل شده است، آقاي دكتر اميرارجمند و آقاي مزروعي با دوستان ما تماس داشتند- اگر آقاي مزروعي هم عضو شورا باشد- ولي هميشه صحبت اين ها اين بوده كه ما در داخل نيرو داريم و بياييد از ما حمايت كنيد، چيزي بيشتر از اين نگفتند و همه صحبت بر سر اين است كه توقع اين كه بقيه بيايند از نيرويي كه نه اهدافش را درست مي شناسد، نه انگيزه اش را و نه برنامه مشخصي دارد حمايت كنند قابل قبول نيست. بايد با شفافيت و علنيت درباره همه مسائل وارد مذاكره شد. صحبت اين نيست كه اين دوستان صحبت هاي تك تك و چند نفري نمي كنند، صحبت بر سر اين است كه بايد در سمينارهاي بزرگ شركت كنند و مورد نقد قرار گيرند و اشتباهات گذشته سنجيده شود.
اين اظهارات در حالي است كه نامبرده و طيف متبوع وي از سلطنت طلبان و چپ هاي آمريكايي، حتي خبرنگاران اپوزيسيون را هم به نشست سري سوئد راه ندادند و جنجال فراواني را در محافل نسبتا سالم تر اپوزيسيون برانگيختند. با اين حال رجب مزروعي و اميرارجمند برخي ارتباطات پنهاني را با طيفي از همين شركت كنندگان نشست سوئد برقرار كرده اند.
حسن شريعتمداري در اين مصاحبه همچنين تصريح كرده كه از سال 1989 تا 1995 به واسطه سازمان «جمهوري خواهان» جلساتي را در هامبورگ برگزار كرده كه در آن داريوش همايون سلطنت طلب، بابك اميرخسروي از حزب توده، فدائيان خلق، جمهوري خواهان و ديگران شركت داشته اند.

 



حتي اگر عمه تان هم به شما رأي نداده بگوييد رأي ما رو دزديدن...! (خبر ويژه)

«به هر دليلي كه رأي نياورديد، شك نكنيد كه تقلب شده، فورا بريزيد خيابان و چند تا شيشه و اموال مردم را تخريب كنيد».
اين مطلب، نوشته طنز سايت ضد انقلابي خودنويس است. نويسنده از كانديداهاي ناكام مي خواهد كه روش سبزها را تقليد كنند: در صورتي كه به هر دليلي رأي نياورديد ولو اين كه رفتيد تحقيق كرديد ديديد حتي عمه تان هم به شما رأي نداده اند شك نكنيد كه رأي تونو دزديدن، دارن باهاش پز مي دن. بايد خودتان و هوادارانتان فورا به خيابان بريزيد و چند تا شيشه و اموال مردم تخريب بكنيد تا اعتراضتان را به اين رأي دزدي آشكار نشان بدهيد.
در اين مطلب كه آميخته با هجو رفتار فتنه گران است، اضافه شده «جهت سنجش ميزان آمادگي نيروي انتظامي هم كه شده فورا در حوزه انتخاباتي خودتان ايجاد درگيري كنيد. سبزها فورا خبرهاي مربوطه را در فيس بوك و بالاترين و جاهاي ديگري كه شما چون فيلترشكن نداريد بلد نيستيد به همه اطلاع رساني مي كنند و فورا به شما ملحق مي شوند. در جريان درگيري «يا حسين ميرحسين» فراموش نشود و يادتان باشد كه اگر شما دستگير بشويد ايران قيامت مي شود(!)
نويسنده ادامه مي دهد: در برابر ايجاد هر اغتشاشي ما از شما مفتي حمايت مي كنيم. در عوض شما هم سعي كنيد با حفظ جريان اغتشاش، جنبش را تكثير كنيد. شما همچنين مي توانيد اينقدر گير بدهيد كه حصر خانگي تان بكنند اصلا بيخود گفتم، شما لازم نيست هيچ كاري بكنيد، شما به همان اعتراض بياييد توي خيابان كافي است، بقيه كارها را ما خودمان مي كنيم. شما زحمت نكشيد، همان فقط چند تا شيشه تخريب كنيد كافي است(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14