(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

حديث دشت عشق
عليرغم توقف مقابل قطر ايران به عنوان تيم نخست صعود كرد
اخبار كوتاه از فوتبال
سايپا صدرنشين ليگ واليبال ماند
اقدام شايسته قهرمان دووميداني آسيا
بوعذار مدال طلاي خود را تقديم خانواده شهيد هاشمي كرد
برگزاري ديدارهاي معوقه ليگ بسكتبال
جدال دانشگاه و مهرام با طعم دربي
ادامه تيره روزي هاي سعودي ها خداحافظي عربستان با جام جهاني 2014
آيا دوچرخه سواري در بخش پيست سهميه المپيك دريافت مي كند؟!
رئيس فدراسيون: نااميد نيستيم چشم به نتيجه مسابقات آمريكا دوخته ايم
پايان اردوي تيم ملي وزنه برداري در آبادان
تور اروپاگردي دربرنامه هاي تيم ملي واليبال



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد «رحمت الله اسماعيلي»
من با آگاهي كامل اين راه را انتخاب كردم
سلام بر مهدي موعود و سلام بر رهبركبير انقلاب و سلام به روح پرفتوح شهداء خوشا به حال كساني كه در آزمايش هاي پي درپي الهي پيروز شوند يكي از اين آزمايش ها شركت در جهاد في سبيل الله و دادن جان در راه خداست. شهادت در راه خدا راهي است كه بهترين بندگان خدا يعني 14 معصوم طي كرده اند و الگويي هستند براي ديگران. از حضرت رسول نقل شده است كه «براي شهيد هفت خصلت است يكي از آنها اين است كه اولين قطره اي كه از خون او به زمين مي ريزد، تمامي گناهاني كه كرده است، آمرزيده مي شود» و من نيز با آگاهي كامل و براي رضاي خدا، اين راه را انتخاب كرده ام و اميدوارم كه خداوند عزوجل افتخار شهادت در راه خودش را نصيب من گرداند. شما اي بندگان خدا اين راه را انتخاب كنيد تا سعادت دنيا و آخرت يابيد و بدانيد همه كارها را بايد براي رضا و خشنودي خدا انجام داد و رضايت خدا در عمل به كتاب خدا قرآن و پيروي از پيامبر و معصومين و در زمان غيبت از نايب اوست.
شهيد «رحمت الله اسماعيلي» سال 1315 متولد شد و در 17/12/1362 در عمليات فتح خرمشهر به شهادت رسيد.

 



عليرغم توقف مقابل قطر ايران به عنوان تيم نخست صعود كرد

تيم ملي فوتبال كشورمان در روزي كه اشكان دژاگه مرد اول شاگردان كارلوس كي روش بود برابر تيم ملي قطر به تساوي رسيد اما به عنوان تيم اول گروه پنجم راهي مرحله چهارم و نهايي انتخابي جام جهاني 2014 شد. قطر هم به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شد.
آخرين ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان در مرحله سوم مقدماتي جام جهاني 2014 از ساعت 17 ديروز به قضاوت روشن ايرماتوف در ورزشگاه آزادي برابر قطر آغاز شد كه در پايان دو تيم به تساوي 2 بر 2 دست يافتند .
در اين ديدار كه در حضور بيش از50 هزار تماشاگر برگزار شد تيم ملي فوتبال كشورمان با تركيب مهدي رحمتي، هادي عقيلي، جلال حسيني، مهرداد پولادي، خسرو حيدري(87- حسين ماهيني)، جواد نكونام(كاپيتان)، پژمان نوري، علي كريمي، محمدرضا خلعتبري(64- محمد نوري)، اشكان دژآگه و محمد قاضي(72- كريم انصاريفرد) به مصاف قطر رفت و در همان دقايق ابتدايي بازي توسط اشكان دژاگه در دقيقه 5 به گل برتري دست پيدا كرد .
دژآگه كه نخستين بازي ملي اش براي ايران را پشت سرگذاشت پس از آنكه با استقبال تماشاگران مواجه شد در دقيقه 5 روي ارسال مهرداد پولادي از جناح چپ با ضربه سر دروازه تيم ملي قطر را باز كرد تا نخستين گل ملي اش را به ثمر برساند. اما اين گل زياد دوام نداشت و در دقيقه 9 رحمتي روي مهاجم قطر مرتكب خطاي پنالتي شد كه »خلفان ابراهيم« اين ضربه را به گل تساوي تبديل كرد .
در نيمه دوم بازهم اين تيم ملي ايران و البته اشكان دژآگه بود كه در دقيقه 58 روي يك ضربه ايستگاهي زيبا دروازه قطر را باز كرد تا تيم ايران از حريف خود پيش بيفتد اما اين پايان كار نبود و تيم ملي فوتبال قطر كه براي صعود به مرحله بعد به كسب يك امتياز نياز داشت در دقيقه 85 توسط »محمد كاسوال« به گل تساوي دست يافت تا به همراه ايران به مرحله بعد صعود كند . در پايان رقابتهاي اين گروه تيم ملي فوتبال ايران با 12 امتياز راهي مرحله بعد شد و تيم ملي فوتبال قطر نيز با 10 امتياز به عنوان تيم دوم صعود كرد. بحرين با وجود زدن 10 گل به اندونزي از دور رقابتها حذف شدند . مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني 2014 در دو گروه 5 تيمي برگزار مي شود. قرعه كشي اين مرحله 19 اسفند برگزار خواهد شد و دو تيم اول هر گروه به طور مستقيم به جام جهاني صعود مي كنند.
صعود كره جنوبي و لبنان
تيم ملي فوتبال كره جنوبي با برتري مقابل كويت در گروه دوم به دور چهارم و پاياني رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل راه پيدا كرد. كره جنوبي كه تا پيش از اين ديدار حتي در خطر حذف از مسابقات قرار داشت ديروز موفق شد در ديداري خانگي با نتيجه 2 بر صفر از سد كويت بگذرد و به دور پاياني رقابت ها راه يابد. براي كره در اين ديدار لي دونگ گوك در دقيقه 67 و كيون هو در دقيقه 71 گل زدند.
در ديگر ديدار برگزار شده ديروز امارات با نتيجه 4 بر 2 از سد ميهمان خود لبنان گذشت. به اين ترتيب تيم هاي كره جنوبي و لبنان از گروه B به ترتيب با امتيازات 13 و 10 راهي دور پاياني رقابت ها شدند و كويت و امارات با 8 و 3 امتياز از صعود به اين مرحله بازماندند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي پرگل جوانان برابر امارات
تيم فوتبال جوانان ايران در نخستين ديدار تداركاتي اش در اردوي آماده سازي امارات سه شنبه شب برابر تيم جوانان امارات به پيروزي 8 بر 2 دست يافت. در اين مسابقه كه در زمين چمن باشگاه ايرانيان برگزار شد، سردار آزمون(3)، علي چوپاني، بشير اسماعيلي، بهنام برزاي، عليرضا جهانبخش و علي عليپور گل هاي جوانان ايران را به ثمر رساندند.تيم فوتبال جوانان ايران خود را براي حضور در مرحله نهايي مسابقات قهرماني جوانان آسيا آماده مي كند. اردوي آماده سازي اين تيم روز 12 اسفندماه به پايان مي رسد.
حاجيلو رئيس جديد آكادمي استقلال
اصغر حاجيلو، پيشكسوت تيم فوتبال استقلال ظهر ديروز با دريافت حكمي از سوي علي فتح الله زاده به عنوان رياست آكادمي باشگاه استقلال انتخاب شد. حاجيلو كه پيش از اين سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان بوده است از ديروز رسما عهده دار مسئوليت آكادمي فوتبال باشگاه استقلال خواهد شد.
آخرين وضعيت مصدومان پيروزي
پزشك تيم پيروزي در خصوص آخرين وضعيت مصدوميت بازيكنان اين تيم پيش از اعزام به قطر گفت: ايمون زايد كه از ناحيه پاشنه آشيل پا مصدوم شده بود، در حال حاضر مصدوميتش برطرف شده و از پنجشنبه مي تواند در مراحل آماده سازي تيم شركت كند.وي در خصوص مصدوميت هاشميان نيز اظهار داشت: هاشميان از ناحيه كمر احساس درد مي كرد اما درد وي به حدي نبود كه در تمرينات تيم نتواند شركت كند. در حال حاضر درد كمر هاشميان تشديد شده و فعلا از حضور در تمرينات منع شده است.
صدور رواديد قطر و عربستان براي كاروان پيروزي
براساس تصميم مسئولان باشگاه پيروزي، تيم فوتبال اين باشگاه به منظور برپايي اردويي چهار روزه قبل از ديدار با الهلال، امروز راهي قطر خواهد شد. همچنين رواديد سفر به قطر و عربستان براي كاروان پيروزي صادر شده و عصر ديروز در اختيار مسئولان اين باشگاه قرار گرفت.
معرفي كاپيتان جديد تيم ملي فرانسه
دروازه بان تيم فوتبال ليون از سوي لورن بلان، سرمربي تيم فوتبال فرانسه به عنوان كاپيتان اين تيم در رقابت هاي جام ملت هاي اروپا انتخاب شده است.بلان كه پس از ناكامي فرانسه در جام جهاني 2010 جايگزين «ريمون دومه نش» در اين تيم شد، تا به حال بازوبند كاپيتاني را به بازوي شماري از بازيكنان از جمله فرانك آبيدال، فيليپ مكسس، فلورنت مالودا، سمير نصري و آلو ديارا بسته است.
ژاوي و اينيستا بهترين دوستان مسي
ستاره آرژانتيني بارسلونا بار ديگر تاكيد كرد كه هيچ گاه به خاطر پول تيمش را ترك نخواهد كرد. ليونل مسي مهاجم بارسلونا در گفت و گو با روزنامه اسپورت كاتالونيا گفت كه مي خواهد بعد از خداحافظي از جهان فوتبال همچنان به همكاري با بارسلونا ادامه دهد. مسي درباره اين سوال كه بهترين دوستان او در بارسلونا چه كساني هستند؟ گفت: تمام تيم خوب هستند و با آن ها رابطه صميمي دارم. اينجا سرشار از ارزش هاي انساني است. اما اگر مجبور باشم كه نزديكترين افراد به خود را انتخاب كنم، از ژاوي هرناندز و آندرس اينيستا نام خواهم برد. فوتبالي را كه ما در بارسلونا به نمايش مي گذاريم، نمي توان با ديگر جاها مقايسه كرد.
معرفي مرد سال فوتبال آلمان
سخنگوي فدراسيون فوتبال آلمان اعلام كرد كه مسوت اوزيل هافبك ملي پوش رئال مادريد در يك نظرسنجي كه براي انتخاب مرد سال فوتبال آلمان در اين كشور انجام شد به عنوان نفر اول انتخاب شد. اوزيل بعد از اين انتخاب ابراز خوشحالي كرد و گفت: از اين كه تماشاگران به من اعتماد مي كنند، خوشحالم و از همه آن ها تشكر مي كنم.
بازگشت آقاي خاص به چلسي جدي شد
خوزه مورينيو روز سه شنبه پنهان از ديد خبرنگاران و عكاسان اسپانيايي و انگليسي با وكيل خود به فرودگاه باراخاس مادريد رفت و به مقصد لندن سفر كرد.خوزه مورينيو در اين سفر كوتاه با نماينده باشگاه چلسي نيز ديداري برنامه ريزي شده داشت و از رويت خبرنگار و عكاس روزنامه آس اسپانيا در لندن به شدت جا خورد. مورينيو تا 5 بعد از ظهر روز گذشته سرگرم انتخاب منزل مسكوني بوده و در نهايت يكي از 3 مورد پيشنهادي وكيل خود را انتخاب و قرارداد رسمي را امضا كرده است.
سفر راه آهني ها به امارات
تيم راه آهن براي برگزاري اردوي يك هفته اي راهي امارات شد.اين تيم در هتل مترو پلاز دبي اقامت دارد و تمرينات خود را در باشگاه ايرانيان دنبال مي كند. راه آهن يك بازي دوستانه هم برگزار مي كند.عليرضا عباسفرد به دليل مشكلات مالياتي به امارات نرفته است. قرار شده با حل شدن اين مشكل وي به امارات برود.

 



سايپا صدرنشين ليگ واليبال ماند

تيم هاي سايپا و پيكان در هفته اي كه نتيجه ديدارهاي آنها تعيين كننده جايگاه نهايي شان در جدول رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر بود، متحمل شكست شدند.
هفته شانزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر كه تنها هفته معوقه در اين رقابت ها بود، ديروز برگزار شد كه طي آن تيم هاي سايپا و پيكان در مهمترين و تاثيرگذارترين ديدار اين هفته از رقابت ها متحمل شكست شدند.
در چارچوب اين هفته از رقابت ها تيم سايپا كه تا به اين هفته تنها در 2 بازي متحمل شكست شده بود در مصاف با پيشگامان كوير يزد بدون گرفتن هيچ گيمي مغلوب شد اما با اين حال در صدر جدول رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر باقي ماند چراكه در ديدار همزمان كه در آمل برگزار شد رقابت دو تيم كاله و پيكان با پيروزي قاطع آملي ها به پايان رسيد.
نتيجه كامل ديدارهاي برگزار شده در هفته شانزدهم به اين شرح است:
¤ آمل 3 - پيكان تهران صفر
¤ گيتي پسند اصفهان 3- نوين كشاورز تهران صفر
¤ كرمان صفر - باريج اسانس كاشان 3
¤ ميزان خراسان يك - هاوش گنبد 3
¤ پيشگامان كوير يزد 3- سايپا البرز صفر
¤ مناطق نفت خيز 1 - شهرداري تبريز 3

 



اقدام شايسته قهرمان دووميداني آسيا
بوعذار مدال طلاي خود را تقديم خانواده شهيد هاشمي كرد

قهرمان مسابقات دووميداني آسيا در اقدامي شايسته مدال طلاي خود را به خانواده شهيد هاشمي اهدا كرد.
رضا بوعذار، خداوند متعال را شاكر و سپاسگزارم كه به من لطف و عنايت فرمود تا بتوانم در صحنه بين المللي پرچم پرافتخار ايران اسلامي را به اهتزاز درآورده و باعث بالابردن ارزش، منزلت و جايگاه رفيع كشور و ملت عزيز ايران باشم و ما ورزشكاران و جوانان خوزستاني تا ابد خود را مديون خون شهيدان مي دانيم. اين وظيفه ايماني من به منظور تجديد ميثاق با انقلاب اسلامي است. وي بيان كرد: براساس تعهد و نذر خود و خانواده ام، مدال طلاي مسابقات آسيايي را كه در بهمن ماه سال جاري درچين بدست آوردم را كه هديه اي بسيار ناقابل است به خانواده محترم شهيد علي هاشمي تقديم مي كنم تا شايد كمترين وظيفه ام را مقابل ايثارگري و جانفشاني سردار شهيد علي هاشمي انجام داده باشم.

 



برگزاري ديدارهاي معوقه ليگ بسكتبال
جدال دانشگاه و مهرام با طعم دربي

2 ديدار معوقه از ليگ برتر بسكتبال امروز (پنجشنبه) برگزار مي شود.
در ادامه ديدارهاي معوقه ليگ برتر بسكتبال امروز 2 ديدار برگزار مي شود كه دانشگاه آزاد و مهرام برابر هم دربي تهران را برگزار خواهند كرد. دانشگاهي ها كه 2 هفته اي را استراحت داشته اند در فرصت كافي به تمرين و ريكاوري پرداخته و دراين بازي ميزبان محسوب مي شوند. آنها كه بازي رفت را واگذار كرده اند اميدوارند به نتيجه بهتري نسبت به بازي رفت دست پيدا كنند. شاگردان حاتمي با اين پيروزي مي توانند جايگاه چهارمي خود را از ذوب آهن پس بگيرند. از سوي ديگر شاگردان مصطفي هاشمي كه با كسب 20 پيروزي پياپي و بدون شكست برصدر جدول تكيه زده اند، نمي خواهند ركورد شكست ناپذيري خود را خراب كنند.
فولاد ماهان كه دوشنبه دربي اصفهان را به ذوب آهن واگذار كرده است در ديگر بازي امروز ميزبان صنايع پتروشيمي است. صنايعي ها پس از اينكه حضورشان در پلي آف قطعي شد ظاهرا ديگر قصد فشار آوردن بر تيم خود براي پيروزي ندارند شكست آنها مقابل شهرداري گرگان و پتروشيمي اين موضوع را ثابت كرده است.
پنجشنبه 11/12/1390
¤ دانشگاه آزاد- مهرام
¤ فولاد ماهان- صنايع پتروشيمي
جدول رده بندي:
1- مهرام تهران 40
2- فولاد ماهان 38
3- پتروشيمي بندر امام 36 و...

 



ادامه تيره روزي هاي سعودي ها خداحافظي عربستان با جام جهاني 2014

تيم فوتبال عربستان براي نخستين بار در دو دهه گذشته از صعود به مرحله پاياني رقابت هاي انتخابي جام جهاني در آسيا باز ماند.
روز ششم و پاياني رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا ديروز با ديدار حساس دو تيم استراليا و عربستان در گروه چهارم آغاز شد. فرانك رايكارد و شاگردانش كه در 5 بازي گذشته نتوانسته بودند امتيازات لازم براي صعود به مرحله بعد را به دست بياورند، همه چيز را در گرو پيروزي مقابل استراليا آن هم در خاك اين كشور مي ديدند. البته سعودي ها بازي را بهتر آغاز كردند و در همان دقايق ابتدايي از ميزبان خود پيش افتادند.
عبيد (19) نخستين گل عربستان را وارد دروازه استراليا كرد. پس از اين گل كانگوروها كه از حمايت هواداران خود برخوردار بودند با حملات متعدد خود روي دروازه عربستان بالاخره بوسيله بروسك (43) به گل تساوي دست يافتند. در شرايطي كه نيمه نخست با همين نتيجه رو به پايان بود، الشمراني روي يك ضد حمله، گل دوم شاگردان رايكارد را به ثمر رساند تا عربستاني ها با پيروزي به رختكن بروند. در نيمه دوم رايكارد كه اميد زيادي به صعود به مرحله نهايي جام جهاني به همراه عربستان پيدا كرده بود، سعي داشت با نگه داشتن بازي در ميانه هاي زمين، اين نتيجه باارزش را حفظ كند. در اين ميان حمله هاي خطرناك استراليا كه در راس آن ها هري كيول مهاجم كهنه كار اين تيم قرار داشت يكي پس از ديگري از دست مي رفت. با اين حال مهاجم پيشين ليورپول در يك حمله زيبا در نهايت كار خود را كرد و با يك بغل پاي حساب شده در دقيقه 73، دروازه عربستان را براي دومين بار باز كرد.
پس از اين گل سعودي ها كه به نظر مي رسيد كاملا دستپاچه و به هم ريخته بازي مي كنند، در عرض 3 دقيقه 2 گل ديگر هم خوردند تا آرزوهاي صعود به جام جهاني را كاملا از دست رفته ببينند. بروسك (75) و برت امرتون (76) گل هاي سوم و چهارم استراليا را به ثمر رساندند تا اين تيم با 15 امتياز مقتدرانه به عنوان تيم صدرنشين از گروه D صعود كند.
در ديگر بازي اين گروه، عمان كه پيش از ديدارهاي اين روز يك امتياز از عربستان كمتر داشت با پيروزي مقابل تايلند و با توجه به شكست عربستان، به مرحله بعدي رقابت هاي انتخابي جام جهاني صعود كرد. عمان اين بازي را با دو گل به سود خود به پايان رساند. عمان در نهايت با 8 امتياز بالاتر از عربستان 6 امتيازي در رتبه دوم اين گروه قرار گرفت.

 



آيا دوچرخه سواري در بخش پيست سهميه المپيك دريافت مي كند؟!
رئيس فدراسيون: نااميد نيستيم چشم به نتيجه مسابقات آمريكا دوخته ايم

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با ابراز اميدواري از كسب سهميه المپيك در بخش پيست، گفت: درحال حاضر منتظريم كه مسابقات آمريكا برگزار شود تا مشخص شود كه دوچرخه سواران آمريكايي و آرژانتيني در قاره خود چه امتيازي كسب خواهند كرد.
علي زنگي آبادي با تاكيد براينكه ما هنوز به كسب سهميه المپيك در بخش پيست اميدواريم، گفت: درحال حاضر منتظريم كه مسابقات آمريكا برگزار شود تا مشخص شود كه دوچرخه سواران آمريكايي و آرژانتيني در قاره خود چه امتيازي كسب خواهند كرد. زنگي آبادي ادامه داد: اگر آنها در اين دوره از مسابقات امتياز بيشتري از ما بگيرند كه ما هيچ اميدي براي كسب سهميه المپيك در بخش پيست نخواهيم داشت اما اگر امتياز كمتري از ما كسب كنند ما شانس كسب سهميه المپيك از مسابقات جهاني كه 12 فروردين در استراليا برگزار خواهد شد را داريم.

 



پايان اردوي تيم ملي وزنه برداري در آبادان

اردوي يك ماهه تيم ملي وزنه برداري در آبادان صبح امروز با انجام آخرين جلسه تمريني به پايان خواهد رسيد.
اين اردو كه نخستين اردوي خارج از تهران ملي پوشان وزنه برداري پس از مسابقات جهاني پاريس به شمار مي آيد، امروز به پايان خواهد رسيد.ملي پوشان وزنه برداري از 15 بهمن ماه در استراحتگاه مركزي پتروشيمي در اردو حضور پيدا كرده اند و طي چهار هفته گذشته با برگزاري 40 جلسه تمريني، زير نظر كادر فني خود را براي حضور در مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا، قهرماني جوانان جهان و سرانجام المپيك 2012 لندن آماده كردند. ملي پوشان وزنه برداري صبح جمعه آبادان را به مقصد تهران ترك خواهند كرد تا از شنبه دور جديد تمرينات را در كمپ تيم هاي ملي آغاز كنند.

 



تور اروپاگردي دربرنامه هاي تيم ملي واليبال

سفر متوالي به چهار كشور اروپايي، حضور در كمپ تمريني آنها و برگزاري ديدارهاي دوستانه از برنامه هاي درنظر گرفته شده براي اردوهاي برون مرزي تيم ملي واليبال است.
از ميان اردوهاي برون مرزي درنظر گرفته شده براي آماده سازي تيم ملي واليبال تاكنون سفر به دو كشور اروپايي تا حد زيادي قطعي شده است اما مسئولان تيم ملي واليبال قصد دارند تا شرايط را براي سفر به دو كشور اروپايي ديگر هم مهيا كنند كه دراين صورت يك «تور اروپاگردي» در برنامه هاي اين تيم لحاظ خواهدشد. صربستان و اسلوني دو كشوري هستند كه موافقت خود را براي ميزباني از تيم ملي واليبال كشورمان اعلام كرده اند. براين اساس قرار است تيم ملي واليبال ايران ارديبهشت ماه طي سفرهاي متوالي به اين دو كشور در كمپ تمريني آنها اردو بزند. برگزاري دو ديدار دوستانه هم در هريك از اين كشورها نيز از برنامه هاي درنظرگرفته شده براي ملي پوشان است.
دراين ميان سفر به اسلواكي و بلغارستان هم از برنامه هاي موردنظر مسئولان تيم ملي است و به همين منظور رايزني هايي انجام شده كه البته هنوز به نتيحه نهايي نرسيده است اما درصورت قطعي شدن، سفر به اين دو كشور در راستاي سفرهاي اروپايي ديگر و به صورت متوالي انجام خواهدشد. همچنين مسئولان واليبال تونس تمايل خود را براي ميزباني از ايران در قالب يك اردوي آماده سازي اعلام كرده اند اما ازسوي مسئولان تيم ملي هيچ پاسخ قطعي دراين زمينه داده نشده است چون آنها بيشتر به دنبال مهياشدن سفر به چين هستند.
مسابقات واليبال انتخابي المپيك خردادماه سال آينده با حضور هشت تيم در ژاپن برگزارمي شود. قهرمان و بهترين تيم آسيايي اين رقابتها سهميه حضور در بازي هاي المپيك لندن را دريافت مي كنند. رقابتهاي ژاپن آخرين فرصت براي المپيكي شدن واليبال ايران است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14