(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تك تيراندازان به صف ! (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني: حضور باشكوه مردم در انتخابات توطئه هاي دشمن را خنثي خواهد كرد
شيلنگ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير كشور: نتايج انتخابات در حداقل زمان اعلام مي شود
بررسي پرونده فساد اقتصادي اخير در اجلاس يازدهم خبرگان رهبري
نمازجمعه تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه مي شود
تحويل ناوچه هاي موشك انداز تندر به نيروي دريايي سپاه
براي اينكه سوژه كيهان نشويد صورت مسئله را پاك كنيد! (خبر ويژه)
معترضان خطاب به نتانياهو: خفه شو! (خبر ويژه)
نان تحريم را خارجي ها سر سفره ما گذاشتند (خبر ويژه)
نمي آييم، خبرش را فردا در كيهان مي خوانيم! (خبر ويژه)
بي بي سي: تحريم انتخابات ادامه كار رجوي بود (خبر ويژه)
بعد از آنهمه شعار دموكراتيك رفته ايم زير بليت آل سعود (خبر ويژه)



تك تيراندازان به صف ! (يادداشت روز)

سرنوشت مجلس نهم فردا با رأي ملت رقم مي خورد. اما تعيين 290 نماينده مجلس، همه آن ماجرايي نيست كه فردا بعد از يك ماراتن دست كم 6 ماهه رخ مي دهد. آن اثرانگشتي كه پاي برگه هاي رأي مي خورد، ماجرايي بس بزرگ تر را روايت مي كند. اين اثرانگشت و نماد هويت را بايد زير ذره بين برد و خطوط جاري در آن را بازخواند. جوهر ملت ايران را بايد در همين انگشت اشاره اي جست وجو كرد كه بر جوهر مي غلتد و پاي برگه راي، نقش تشخص مي زند. اگر مفهوم انتخابات را «من رأي مي دهم، پس هستم» فرض كنيم، جا دارد از كيستي و چيستي اين هستي در قواره يك ملت بپرسيم و بكاويم كه آن انگشت اشاره، اشارت و دلالت بر كدام معاني دارد؟ پاسخ را كه گرفتيم، مي شود پيشاپيش برآورد كرد كه «برندگان» و «بازندگان» اين مصاف بزرگ انتخاباتي چه كساني هستند؟
1- افراد و ملت هاي صاحب تشخص را بايد با دوستان و به ويژه دشمنانشان شناخت. اين طيف، جاذبه ها و دافعه هاي بسيار قوي دارند. به همان دليل كه داراي جاذبه ها و جذابيت هاي فوق العاده هستند، دافعه ها و دشمنان سرسختي هم دارند. ملت بزرگ ايران به اعتبار تاريخ بلند خود و سرفصل طلايي آن- انقلاب اسلامي- همان قدر كه پرجاذبه است، دشمناني سخت لجوج و عنود دارد؛ درست مانند امير مؤمنان علي عليه السلام. «علي از مرداني است كه هم جاذبه دارد و هم دافعه، و جاذبه و دافعه او سخت نيرومند است... دوستاني دارد عجيب، تاريخي، فداكار و با گذشت... علي به همين شدت دشمنان سرسخت دارد، دشمناني كه از نام او به خود مي پيچيدند. علي از صورت يك فرد، بيرون است و به صورت يك مكتب موجود است و به همين جهت گروهي را به سوي خود مي كشد و گروهي را از خود طرد مي كند. آري علي شخصيت دو نيرويي است» (استاد شهيد مرتضي مطهري، جاذبه و دافعه علي عليه السلام، صفحات 31الي34).
ملت ايران در مشي خود به علي بن ابيطالب(ع) اقتدا كرده است. روح بزرگ دارد و اين روح بزرگ همچنان كه مورد استقبال مردمان نيك سيرت قرار مي گيرد، مغضوب طاغوت ها و مستكبران و زورگويان واقع مي شود. تاريخ معاصر ما، چه سده پيش از انقلاب اسلامي و چه دهه هاي پس از آن، اسناد انباشته اين دشمني هاست. ملت ما به تأسي از اميرمؤمنان و حضرت سيدالشهدا(ع) جريمه يك روح بزرگ را پرداخته، چون مي خواسته در برابر زورگويان و باج بگيرها زانو نزند. اگر كسي مي خواهد يقين كند كه انقلاب ما راه را درست آمده يا نه، يكي از شاهدان بردرستي مسير آن، نظاره در صف دشمنان ملت ايران است. افتخار ملت و حاكميت ماست كه خبيث ترين و فرومايه ترين رژيم هاي عالم نظير آمريكا و انگليس و اسرائيل، در خط مقدم دشمني آنان قرار دارند. ما اگر مسير را درست نيامده بوديم و تن به رذالت و ذلت سپرده بوديم، مي شديم رژيم حسني مبارك و ملك عبدالله و محمدرضا پهلوي كه حتي يك روز هم به ملت هاي خود اجازه دخالت در سرنوشت ممالك خود را ندادند و تبديل به گاو شيرده غرب شدند اما بدون كمترين انتخابات و دموكراسي، مورد تمجيد سران جبهه استكبار قرار گرفتند.
اردوگاه غرب اكنون پراست از نوكرصفتاني كه در سلاخي حقوق بشر به كسوت سروران خود درآمده اند. اما ملت ما با سابقه چند جنگ تحميلي در 200 ساله گذشته و چند كودتاي انگليسي- آمريكايي و بيش از يك قرن غارت منابع ملي خود از سوي استعمارگران، آموخت كه خود را از صف توسري خورهاي غرب خارج كند و روي پاي خود بايستد. خوبان و برگزيدگاني از همين ملت براي اين ايستادگي «فديه» شدند و خون پربركت آنان بر زمين اين خاك پاك ريخت تا جوهر انتخاب و افق اشارت انگشت اشاره ما هويتي زوال ناپذير داشته باشد. «ما براي بوسيدن خاك سر قله ها / چه خطرها كرده ايم... ما براي اينكه ايران خانه خوبان شود / رنج دوران برده ايم... ما براي اينكه ايران گوهري تابان شود/ خون دلها خورده ايم، خون دلها خورده ايم...».
2- توپخانه تبليغات دشمنان در 6 ماه گذشته كم نگذاشتند و از شليك آنچه در تركش داشتند، مضايقه نكردند. تا مگر آوردگاه و ميدان انتخابات از گردان ايران تهي شود. ظاهرشان رسانه بود و باطنشان از توپ و تانك و بمباران كم نداشت. و چطور مي شود مثلاً شبكه دولتي انگليس را رسانه نام نهاد در حالي كه در مرداد 1332- 58 سال پيش- به عنوان بي سيم سازمان جاسوسي MI6 عمل كرد و اسم رمز عمليات آژاكس را به كودتاچيان اعلام كرد تا كودتا را آغاز كنند؟! از دشمنان تاريخي ملت ايران توقعي جز عداوت و ريختن آتش تهيه پر حجم نبود اما از آنها كه به اعتبار نام و ژنتيك و محل تولد، نسبتي با ايران داشتند، چه؟ حكايت اينها كه به دشمن «گرا» دادند و سر سلاح او را به سوي ملت ايران دلالت كردند، حكايت شخصيتي متجسم در صورت «اشعث بن قيس كندي» است. مردي كه صاحب منصب در آذربايجان بود و در بيت المال دست مي برد. سرانجام اميرمؤمنان مجبور به عزل او شد. امام درباره آيين سياستمداري خطاب به وي نوشت «حكومت، طعمه اي براي تو نيست بلكه امانتي است آويخته به گردنت و تو نگاهبان هستي از جانب مافوق خويش» (نامه 5 نهج البلاغه). اين مؤاخذه ها البته براي حكومت ديني هزينه داشت. اشعث سرانجام در جنگ صفين، تبديل به گيرنده و تقويت كننده كدهاي فرستاده شده از سوي جبهه معاويه شد و ماجراي شوم حكميت را به نفع اردوگاه اموي و با فريب خوارج رقم زد. تاريخ از جمله ثبت كرده ماجرايي كه ميان اين منافق ديرين و امام در مسجد كوفه گذشت. حضرت در حال ايراد خطبه بود كه اشعث معترض شد و گفت «يا اميرالمؤمنين! اين جمله به ضرر توست نه به نفع تو». تاريخ روايت مي كند كه در برابر اين تظاهر به خيرخواهي و مصلحت جويي، امام با گوشه چشم به او نگريست و در چند جمله با مرور سوابق نفاق و خيانت او از صدر اسلام تا آن روز فرمود «... و آن مردي كه شمشير دشمن را به سوي قوم و مردم خود دلالت كند و مرگ را به سوي آنان كشاند، سزاوار است كه خويشان و نزديكان با او دشمني ورزند و دورترها (ديگران) از او ايمن نباشند.» (خطبه 19 نهج البلاغه).
آنها كه عرصه سياست را رصد مي كنند، طي يك سال اخير در رسانه هاي غربي نظير واشنگتن پست به وفور مرور كردند چگونه برخي عقده داران رانده شده از قدرت- پالايش شده به واسطه جمهوريت و اسلاميت و راي ملت متدين- به دشمنان گرا دادند تا تحريم هاي اقتصادي به قول خودشان «گزنده» و «فلج كننده» را به نهايت برسانند. در همين ملاقات ها گفته شد و بعدها به اختصار و اجمال بر صفحات نشريات در رسانه هاي غرب نقش بست كه بايد ملت ايران را به ستوه آورد تا دست از پايداري بر سر آرمان هاي خود بكشد. علناً گفتند بايد انتقام اين مقاومت را از مردم گرفت و آنان را عاصي كرد تا پاي صندوق ها نروند. آيا اين تيرها و ترفندها جز براي كاستن از كينه انباشته در دل دشمنان بود؟ و مگر نه اينكه در سالهاي دفاع مظلومانه، كاسپار واينبرگر وزير دفاع وقت آمريكا گفت ريشه ملت ايران را بايد سوزاند؟ آيا رسانه هاي اروپايي از قول برخي مأموران سابق سيا ننوشتند كه رابرت گيتس به هنگام رياست سازمان جاسوسي آمريكا بارها گفت ايراني خوب و ميانه رو وجود ندارد و ايراني ميانه رو، ايراني مرده است؟! شما بگوييد دشمنان علي الاطلاق چنين ملتي، چگونه «اشعث»هاي جديد را استثنا كردند و به نشست هاي پرطمطراق دعوت كردند و جايزه دادند و تحسين نمودند؟ آيا ملت ايران به اعتبار تشخص خود در تحريم باشد- و به قول آقاي گيتس سزاوار گذاشتن در سينه ديوار قلمداد شود- اما جماعتي در اين ميان از همان جوخه هاي آتش، آفرين بگيرند؟ براي كدام خدمت؟ حضور در جوخه آتش يا دادن «گرا» براي دقيق تر زدن دشمن؟!
فردا روز حساب كشيدن و پاسخ گفتن به اين جماعت جفاكار هم هست.
3- برندگان و بازندگان مصاف فردا از همين امروز كه 24 ساعت تا زمان آغاز اخذ راي باقي است، روشن است. همه آنها كه حساسيت شرايط جهاني و خطورت پيچ بزرگ تاريخ را شناختند و به جشن مردم سالاري به هر طريق شايسته رونق دادند، پيروز اين مصاف بزرگند. هر انگشتي كه فردا جوهر هويت، پاي برگه راي مي زند و در كلكسيون افتخارات ملت ايران مي نهد، كاري تر از هر تك تيرانداز و آرپي چي زن، به پيشاني گردانندگان اتاق فكرهاي سياسي- اطلاعاتي غرب مي كوبد و برجك توپخانه تبليغاتي آنان را كه ماه هاست به حالت رگبار شليك كرده اند، مي پراند. مجيد شهرياري! مسعود علي محمدي! احمدي روشن! همه شهيدان فدايي عزت اسلام و ايران! شاهد باشيد بر اين شليك دقيق و كاري ملت كه چگونه به قلب دشمن مي زنند، به نام نامي حيدر كرار(ع).
طيف ها و گروه هايي كه دست رد به دعوت دشمن زدند و نامزد آوردند، پيروزند چه آنها كه به مجلس راه پيدا مي كنند و چه آنان كه بار امانت به دوششان نمي افتد. اما آنها كه رسم وفا به جا نياوردند و به مردم خود جفا كردند، بازنده و زيانكار اصلي هستند. نام و اثر انگشت آنها نيز پاي صفحات تاريخ خواهد ماند. آنها لعنت شدگان ابدي هستند، پيروان مرام اشعث بن قيس كندي كه اميرمؤمنان درباره اش فرمود «عليك لعنه الله و لعنه اللّاعنين. لعنت خدا و لعنت كنندگان بر تو باد!»
4- مستكبران و طاغوت ها به شيوه فرعون، قاعده استيلاي خود را بر ايجاد تفرقه و پراكنده ساختن ملت هاي مستضعف گذاشته اند. «انّ فرعون علا في الارض و جعل اهلها شيعاً.» باطل السحر اين نيرنگ، پراكنده نشدن و آويختن از ريسمان الهي است. «واعتصموا بحبل الله جميعاً ولا تفرقوا». و فرمول تمسك به رشته محكم الهي، انزجار و كفر نسبت به طاغوت است. «فمن يكفر بالطاغوت و يؤمن بالله فقد استمسك بالعروه الوثقي لانفصام لها». فردا اوج تلأ لؤ ايمان به پروردگار و بيزاري از طاغوت هاست. فردا ضمن انتخاب صالحان، انگشتان هويت يافته از خون سرخ شهيدان را با چشم طمع بدخواهان آشنا مي كنيم!
محمد ايماني

 



آيت الله آملي لاريجاني: حضور باشكوه مردم در انتخابات توطئه هاي دشمن را خنثي خواهد كرد

رئيس قوه قضائيه حضور باشكوه مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را استمرار حركت نظام و مردم مسلمان ايران به سوي پيشرفت و تعالي و مهر تاييد ديگري بر مردمي بودن انقلاب برشمرد و آن را عامل مهمي در خنثي كردن توطئه هاي دشمنان دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جمع مسئولان عالي قضايي، با اعلام اين مطلب و با اشاره به اين كه همه مسئولان نظام خود را خدمتگزار مردم مي دانند، شركت در انتخابات را حق و وظيفه تمام مردم دانست و گفت: متاسفانه پيش از انقلاب مردم هيچ نقشي در تعيين سرنوشت خود نداشتند اما در نظام اسلامي اساس حركت و پيشرفت نظام بر راي مردم استوار است و امروز نيز با مشاركت همه جانبه در انتخابات و آراي الهي خود از اقتدار نظام حمايت مي كنند.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: كشور و نظام اسلامي ما به درجه اي از پيشرفت رسيده كه ديگر كشورهاي غربي و دشمنان نظام نيز نمي توانند آن را ناديده گرفته و از آن بگذرند و قطعا مردم و گروه هاي مختلف كشور نيز اين فرصت تاريخي در اثبات اقتدار نظام را از دست نخواهند داد.
رئيس قوه قضائيه خطاب به فرهيختگان و نخبگان و دانشجويان كشور نيز گفت: اكنون زماني است كه فرهيختگان، نخبگان و دانشجويان كشور نيز براي اقتدار كشور بار ديگر به ميدان بيايند و با حضور در انتخابات مسير توسعه و پيشرفت كشور را هموارتر كنند.
آيت الله آملي لاريجاني همچنين خطاب به كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه «نمايندگي مجلس فرصتي شخصي و براي دستيابي به منافع فردي و گروهي نيست» گفت: در جمهوري اسلامي ايران تمام مسئوليت ها فرصتي براي اداي وظيفه الهي و خدمت به مردم است و تمام نمايندگاني كه انتخاب مي شوند بايد از اين فرصت براي انجام وظيفه ديني و انساني خود استفاده كنند.
رئيس قوه قضائيه همچنين حفظ وحدت، همدلي و انسجام و نيز پرهيز از اختلاف افكني پس از انتخابات را از وظايف ديني و اخلاقي مهم براي كانديداهايي كه راي نمي آورند هم دانست و در اين زمينه خطاب به كانديداها گفت: پس از انتخابات حفظ همدلي و وحدت بسيار مهم است و تمامي كانديداها بويژه آنان كه موفق به كسب راي لازم براي ورود به مجلس نمي شوند بايد بدانند كه با حضور خود در انتخابات و كانديدا شدن انتخابات را گرم و گرم تر كرده و به اقتدار نظام نيز كمك كرده اند و از اين رو نبايد پس از انتخابات خداي ناكرده با انجام برخي حركات يا برخي سخنان شأن و چارچوب قانوني روند انتخابات را مخدوش كنند.
رئيس قوه قضائيه همچنين با تاكيد مجدد بر لزوم توجه به موازين قانوني در روند تبليغات و با اشاره به برخورد قانوني با جرايم انتخاباتي گفت: در اين فرصت اندك باقيمانده براي تبليغات نيز از كانديداها و طرفداران آنها مي خواهيم كه براساس قانون حركت كنند و بدانند كه قوه قضائيه با موارد تخلف و جرايم انتخاباتي برخورد جدي و سريع خواهد كرد.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اين كه «راهيابي به مجلس با تخريب ديگران و توهين به سايرين خلاف قانون و شرع است» اظهار داشت: قوه قضائيه قبل از شروع روند تبليغات انتخاباتي با دعوت از تمامي كانديداها در ستادهاي پيشگيري و مقابله با جرايم انتخاباتي در سراسر كشور تمام موارد و چارچوب هاي قانوني را براي آنان تشريح كرده و از آنان خواسته است در مسير قانون حركت كنند.
آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با محكوم كردن هتك حرمت قرآن كريم از سوي اشغالگران در افغانستان گفت: هتك حرمت قرآن كريم كاري شرم آور بود كه همه مسلمانان و انسان هاي فرهيخته و الهي آن را محكوم مي كنند و اين حركت به هيچ وجه قابل قبول و قابل تحمل نيست.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح كرد: هشدار مي دهيم كه چنين حركاتي ديگر نبايد تكرار شود چرا كه مسلمانان جهان چنين اعمالي را تحمل نكرده و ساكت نخواهند نشست.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضائي كه با دعوت از برخي صاحبنظران اقتصادي، مسئولان بيمه و وزارت جهاد كشاورزي تشكيل شده بود، بحث و بررسي راجع به ميزان ديه در سال 1391 صورت گرفت، كه پس از جمع بندي نظرات كارشناسان و مسئولان مربوطه، ميزان ديه كامل حسب قانون مجازات اسلامي از طرف رئيس قوه قضائيه براي مدت يكسال اعلام خواهد شد.

 



شيلنگ (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از مدعيان اصلاحات به خاتمي اعتراض كرده اند كه چرا با تحريم انتخابات آبروي اصلاح طلبان را برده و آنها را سنگ روي يخ كرده است.
گفتم: تازه يادشان افتاده؟!
گفت: به خاتمي گفته اند وقتي نظرسنجي ها نشان مي دهد كه 60 درصد مردم در انتخابات شركت مي كنند، تحريم انتخابات يعني اين كه مردم براي اصلاح طلبان تره هم خرد نمي كنند.
گفتم: خب! ديگه چي؟ خاتمي چه جوابي داده است؟!
گفت: خاتمي گفته نمي دانستم كار به اينجا مي كشد!
گفتم: دارد رد گم مي كند! تحريم انتخابات فرمول مشترك جرج سوروس و مايكل لدين است و خاتمي در اين ميان هيچكاره بوده است.
گفت: چه عرض كنم؟! به خاتمي گفته اند، با لبخند كه كار پيش نمي رود با همين لبخندهاي شما به اين حال و روز افتاديم.
گفتم: يارو رفته بود ملاقات يك بيمار كه زير چادر اكسيژن بود ولي هرچي به بيمار لبخند مي زد و حال و احوال مي كرد، بيمار به جاي خوشحالي، به شدت دست و پا مي زد پرستار از راه رسيد و با دستپاچگي گفت؛ پاتو از روي شيلنگ اكسيژن بردار. بيمار رو خفه كردي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ يكي از هزاران دليل شركت در انتخابات تكميل پيشرفت هايي است كه طي 33 سال گذشته به علت همين حضور كسب كرده ايم، هر چند در برخي از اين انتخاب ها به علت دغل بازي برخي دچار خسران نيز شديم كه البته بر تجربياتمان افزوده شد. ولي آنچه مشهود است طي دو دوره اخير مجلس تغييرات محسوسي در جهت ارتقاء سطح عملي در تمامي زمينه ها و اقتدار سياسي را شاهديم كه بيداري اسلامي نشأت گرفته از اين مهم است. پس بايد براي انتخابات پيش روي كساني را مورد توجه قرار دهيم كه تكميل و ارتقاء قله هاي پيشرفت مدنظرشان باشد و خود را خادم ملت و نظام فرض كنند.
طالعي
¤ شليك از صندوق رأي به استكبار و صهيونيسم؛ 33 سال ملت ايران از صندوق رأي با دشمنان خود بطور مستقيم مي جنگند. شما چطور؟ با حضور خود حماسه اي ديگر خلق كنيم.
2505---0912
¤ ان شاءالله ملت با انتخاب برتر پيروزي بدر و خيبر را تكرار خواهند كرد و اميد دشمنان را هم به يأس مبدل مي كنند.
8769---0919
¤ ملت با بصيرت ايران اطاعت از امام خامنه اي را در روز 12 اسفند به دنيا نشان خواهند داد و زوزه هاي شغال هاي فراري در خارج كشور هيچ خللي در اراده ملت ايران ندارد.
0850---0911
¤ اصولگراي واقعي در همه جا اصولگراست چه نماينده باشد چه نباشد چه مسئوليت داشته باشد و چه نداشته باشد... برخي به نام اصولگرايي خود را در اين حلقه جا زده اند برخي ها از دادن وليمه، جا رزرو كردن براي افراد و بستگان چه پاسخي براي اين همه خونهاي ريخته شده براي ياري اسلام دارند؟
2865---0912
¤ جوايزي كه بيگانگان با جهت گيري خاص و اهداف خصمانه خويش به بعضي از كارگردان ها و هنرپيشه هاي داخلي مي دهند نوعي دهن كجي به ملت ايران و شعور آنان محسوب مي شود. گيرنده چنين جايزه اي با چه رويي مي خواهد آن را تقديم مردم بكند. ملت فهيم و رشيد كشورمان به چنين جوايزي نياز ندارند.
تجارتچي
¤ وضع پوشش بسياري از منشي هاي شركت هاي خصوصي و مطب هاي پزشكان نگران كننده است. مسئولين دلسوز كشور در اين مورد فكري بكنند.
4130---0918
¤ به راستي دولتيان چه پاسخي به عدم پرداخت 4 ساله سود سهام عدالت دارند؟
باقري تالشي
¤ برخي از مشتركين تلفن همراه و ثابت كه منازل متعددي دارند و آنها را اجاره داده اند در مواردي بدون اطلاع صاحب منزل بدهي تلفن مورد استفاده كه به نام صاحب منزل است را پرداخت نكرده اند. طبق يكي از قوانين شركت مخابرات در صورت عدم پرداخت يك قبض كليه خطوط او را قطع مي كند؟ اين صاحب منزل و شركت و ... داراي 45 تلفن است و شايسته و معقول نيست به خاطر بي توجهي يك فرد براي بدهي 24 هزار توماني 44 تلفن ديگر صاحب تلفن قطع و او را از زندگي ساقط نمايند. الان 6 روز است كه بدهي را هم پرداخت كرده ايم ولي هيچ اقدامي براي وصل تلفن ها صورت نگرفته است .
سيدمهدي سيدعسگري دولابي
¤ دانشجوي معلول 80% هستم كه بهزيستي متاسفانه شهريه چند ترم مرا واريز نكرده و عملا از تحصيل محروم شده ام. از مسئولين امر درخواست مساعدت دارم.
7581---0912
¤ از مسئولين مترو درخواست مي شود با توجه به نزديك بودن عيد نوروز و استفاده گسترده مردم از مترو جهت خريد، فاصله زماني بين حركت قطارها مخصوصا ساعت 8 تا 9 را كوتاه كنند تا از فشردگي بيش از حد مسافران در واگن ها كاسته شود.
5025---0919
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه كيهان مورخ 30/11/1390 با عنوان «نصب ديوارهاي عايق ميدان توحيد تا پل جلال آل احمد» به آگاهي مي رساند: نصب ديوار صوتي در حاشيه بزرگراهها منوط به بررسي و مطالعه و تاييد شركت كنترل كيفيت هواي تهران و تامين اعتبار دارد. لازم به ذكر است شركت كنترل هواي تهران مجددا مطالعه بزرگراههاي سطح اين منطقه از نظر آلودگي صوتي را در دست اقدام دارد كه در خصوص موارد تاييدي آن شركت اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.»
جوابيه روابط عمومي بانك ملي
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با مضمون «ايجاد شعبه» مورخ 19/11/90 13 به اطلاع مي رساند: در مناطق شهيد محلاتي، شهرك كوثر، لاله، ميني سيتي و اقدسيه تراكم جمعيتي بالايي وجود دارد و وجود يك شعبه بانك ملي ايران تكافوي نياز مشتريان را نمي دهد. در عين حال تاسيس شعبه نيز داراي شرايط خاصي است كه يكي از مهمترين آنها علاوه بر توجيه اقتصادي، موافقت بانك مركزي است كه بانك ملي ايران نيز با هدف رضايتمندي مشتريان، افتتاح شعبه در مناطق مذكور را با جديت پيگيري مي كند.»
 



وزير كشور: نتايج انتخابات در حداقل زمان اعلام مي شود

وزير كشور اعلام كرد كه نتايج انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حداقل زمان و اولين فرصت بعد از طي مراحل قانوني اعلام خواهد شد.
«مصطفي محمدنجار» روز چهارشنبه در پايان جلسه هيئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز راي گيري از هشت صبح دوازدهم اسفندماه از مردم خواست كه زودتر به پاي صندوق هاي راي بروند زيرا شور و شوق انتخاباتي از ساعات ابتداي صبح چشم دشمنان را كور و آنان را نااميد مي كند.
وي افزود: هشت صبح روز پنجشنبه زمان قانوني تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس نهم به پايان مي رسد و انتظار مي رود نامزدها و هواداران آنان مطابق قانون رفتار كنند.
وزير كشور با بيان اين كه شور و نشاط انتخاباتي خوبي در كشور وجود دارد، تصريح كرد: افرادي را كه شوراي نگهبان به ما اعلام كرده از طريق ستاد انتخابات كشور به فرمانداري ها ابلاغ كرده ايم و اگر افرادي سر خود اقدام به تبليغ كنند با آنها برخورد مي شود.
محمد نجار با بيان اينكه به مشاركت خوب مردم در انتخابات اميدواريم و همه شرايط براي برگزاري انتخاباتي باشكوه آماده است، خاطرنشان كرد: تمامي امكانات سخت افزاري همچون تمبر، مهر و تجهيزات كامپيوتري به استان ها و حوزه هاي انتخابيه ارسال شده است.
وي با بيان اينكه سه ميليون و 960 هزار براي اولين بار در انتخابات مجلس راي مي دهند، گفت كه از ميان اين راي اولي ها - هجده سال تمام - 2 ميليون نفر پسر و يك ميليون و 960 هزار نفر دختر هستند.
به گزارش ايرنا، وزير كشور نتايج تمرين انتخاباتي روز گذشته [سه شنبه] را بسيار خوب توصيف و خاطرنشان كرد كه هيچ مشكلي وجود ندارد و همه دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت مخابرات همكاري خوبي در برگزاري اين انتخابات تمريني داشتند.
در همين حال، غلامعلي حاجي زاده رئيس هيئت مركزي بازرسي انتخابات كشور، در تشريح جزئيات فعاليت بازرسين در جريان انتخابات مجلس نهم با اشاره به اينكه هيئت هاي بازرسي در كل كشور از 3 سطح تشكيل شده است، اظهار داشت: جمعا هزار و 20 هيئت بازرسي در سه سطح، هيئت هاي بازرسي استاني، هيئت هاي حوزه هاي انتخابيه اصلي و هيئت هاي بازرسي حوزه هاي انتخابيه فرعي در سطح كشور فعال هستند و روند انتخابات را به صورت مستمر و مستقيم پايش مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: در كنار هيئت هاي بازرسي انتخابات حدود 250 بازرس ويژه و حدود 2400 سر بازرس پيش بيني شده است.
حاجي زاده در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه 48 هزار بازرس شعبه پيش بيني شده است، تصريح كرد: بازرسين و سربازرسين 24 ساعت قبل از شروع روز اخذ راي كار خودشان را شروع مي كنند و تا پايان زمان راي گيري كار خودشان را ادامه مي دهند.

 



خاتمي خبر داد
بررسي پرونده فساد اقتصادي اخير در اجلاس يازدهم خبرگان رهبري

يك عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري از بررسي موضوع تحولات مربوط به بيداري اسلامي و پرونده مهم فساد اقتصادي اخير در يازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري خبر داد.
آيت الله سيداحمد خاتمي با اشاره به برگزاري يازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين مراسم دومين اجلاس عادي اين مجلس، در سال جاري است كه به بررسي مسائل مهم ملي و بين المللي مي پردازد.
وي افزود: اين اجلاس دو روزه از روز شانزدهم اسفندماه با نطق آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري و نطق هاي قبل از دستور و جمع بندي تدوين بيانيه نهايي آغاز مي شود.
امام جمعه موقت تهران كه با مركز خبر حوزه گفت وگو مي كرد، با بيان اين كه «در اين اجلاس دو روزه، روال عادي برنامه هاي مجلس طي مي شود» خاطرنشان كرد: ارائه و بررسي برخي از طرح هاي پيشنهادي و اجرايي در كميسيون آيين نامه از ديگر فعاليتهاي دو روزه اجلاس خبرگان رهبري، خواهد بود.
خاتمي ادامه داد: يازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري، با دعوت از دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل و حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي، دادستان كل كشور، به بررسي مسائل مهم داخلي و خارجي مي پردازد. اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان خاطرنشان كرد: موضوع سخنراني دكتر ولايتي، ارايه مباحث سياسي و تحولات اجتماعي و فرهنگي در مسئله بيداري اسلامي است و حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در مورد فساد اخير اقتصادي به ارائه گزارش دقيق خواهد پرداخت.
خاتمي گفت: با توجه به اهميت موضوع بيداري اسلامي، تاثيرات آن در منطقه و جهان اسلام و نقش جمهوري اسلامي در اين عرصه و همچنين بررسي بازخوردهاي انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي از جمله مباحثي است كه به طور طبيعي در جمع خبرگان رهبري به بحث گذاشته مي شود.

 



نمازجمعه تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه مي شود

روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد.
در اين مراسم كه از ساعت 45/10 در دانشگاه تهران آغاز مي شود. ججت الاسلام والمسلمين تقوي، رياست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، بيست وهفتمين سري از سلسله مباحث «سيره علوي» را پيش از خطبه ها ايراد مي كند.

 



با حضور سردار فدوي انجام گرفت
تحويل ناوچه هاي موشك انداز تندر به نيروي دريايي سپاه

با حضور فرمانده نيروي دريايي سپاه، ناوچه هاي موشك انداز تندر پس از بازسازي به ناوگان اين نيرو در بوشهر تحويل شد.
مديرعامل موسسه شهيد محلاتي بوشهر، مجري بازسازي ناوچه هاي موشك انداز صبح امروز در ارتباط با پروژه بازسازي شناورهاي تندر گفت: براي اجراي اين پروژه بيش از يك ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار هزينه شده و بازسازي ناوچه ها نيز در مدت هشت ما صورت گرفته است.
ابوالقاسم والاگهر افزود: 17 هزار و 900 قلم تجهيزات در شناورها تعويض و 30 هزار نفر ساعت كار نيز انجام شد.
وي تصريح كرد: در اجراي اين پروژه 21 هزار و 900 عنوان فعاليت روي شناورها انجام و بازسازي با موفقيت انجام شد.
مديرعامل موسسه شهيد محلاتي بوشهر در ارتباط با فعاليت هاي انجام شده نيز بيان كرد: بهينه سازي بدنه، گيربكس، ايمني، اطفاي حريق، سيستم هاي كنترلي، تعويض رادار، بازسازي سيستم هاي دفاعي و رنگ شناورها از جمله اقدامات انجام شده روي شناورهاي بازسازي شده است.
والاگهر ادامه داد: موتور شناورها، ژنراتورها، سيستم برق، بازسازي پمپ ها و سيستم لنگر و زنجير شناورها نيز بازسازي و تعمير شد.
وي خاطرنشان كرد: در اجراي اين پروژه اشكالات اساسي در بخش هاي مختلف شناور از جمله سيستم هاي كنترلي شناور كه هميشه درگير تعمير آنها بوديم نيز اصلاح و بازسازي شد.
مديرعامل موسسه شهيد محلاتي بوشهر گفت: موسسه شهيد محلاتي از سال 75 كار خود را آغاز كرده و از سال 81 رسما راه اندازي اوليه شد و امروز با 9 هكتار وسعت در بخش هاي مختلف صنعت دريايي فعاليت مي كند.
والاگهر گفت: تامين تمام تجهيزات كارخانه كشتي سازي در اين مجموعه صورت مي گيرد.
وي افزود: طول پهلوگيري اين مجموعه 400 متر است و 320 نيرو كه 85 درصد آنها بومي هستند در اين مجموعه مشغول فعاليت هستند.

 



براي اينكه سوژه كيهان نشويد صورت مسئله را پاك كنيد! (خبر ويژه)

انتشار خبر ويژه اي به نقل از سايت ضدانقلابي «روزنت» و اعتراض محافل اپوزيسيون به عواقب روحيه خراب كن چنين اقدامي اين پايگاه اينترنتي را به صرافت انداخت تا نوشته قبلي خود را رفع و رجوع كند.
نويسنده روزنت با اشاره به خبر ويژه كيهان با عنوان «چرا رجز بخوانيم؟ 25 بهمن گند زديم» مي نويسد: اين خبر با تيتر در صفحه اول كيهان آمد؛ جايي كه نويسنده اي در نظر و عمل ربطي به كيهان ندارد اما به هم مي رسند.
وي با اشاره به پا گرفتن بحث هاي وسيع درباره توهم جنبش به خاطر شلوغ بازي هاي مجازي مي نويسد: از طنز روزگار است كه اين بحث ها چند ماه قبل و پس از انتشار مقاله اي تك صفحه اي كه نويسنده اش خبرنگار سرويس سياسي روزنامه واشنگتن پست بود پا گرفت. مقاله اي كه به طرز غريبي به فاصله چند ساعت ترجمه و در حجم بالايي در جامعه فارسي زبان منتشر شد. در آن مقاله نويسنده پس از ارجاع به گفتگوي خود با چند فرد مجهول نتيجه مي گيرد كه استفاده از ابزاري مانند فيس بوك، جنبش سبز را از فضاي حقيقي به فضاي مجازي كشانده است.
نويسنده غربي يادشان مي رود مخالفاني كه فضاي مجازي تنبل شان كرده از يك دهه پيش در يكي از اولين شبكه هاي اجتماعي يعني اوركات بوده اند. نتيجه گيري غلط اين نويسنده توسط نويسندگان كيهان و برخي از دوستان ديگر نيز تكرار مي شود. با اين تفاوت كه سركوبگران كهنه كار كيهان هيچ گاه به خود جرات استفاده از اصطلاحاتي مانند «هنرمندان باسمه اي» را نمي دهند اما مخالف جوان ما چرا.
روزنت با اشاره به اين عبارت قبلي خود كه «در اين بلبشوي فيس بوكي علاوه بر نويسندگان، انديشمندان و هنرمندان باسمه اي، مبارزان پيزوري بسياري پرورش يافته اند كه متأسفانه گاه از سوي گروه هاي سياسي مورد مشورت هم قرار مي گيرند و از برهم كنش ندانم كاري ها شكست هاي متوالي را رقم مي زنند» تصريح مي كند: اين خشم در نهايت به ضد خود آنهايي كه در اين روزگار برزخي جايي براي نشر جز فضاي مجازي ندارند، عمل خواهد كرد.
نويسنده انتشار متن هايي از اين قبيل را باعث سرخوردگي مضاعف خوانده و آورده است: نتيجه روشن است؛ تبديل به سوژه و تيتر كيهان و چكاندن انگشتان در خشاب شكارچي بي رحمي كه براي فشار ماشه سلاحي كه مغز همسنگرانش را نشانه گرفته، ترديدي به خود راه نمي دهد.
روزنت با همه مقدمه چيني ها، پاسخي به استدلال هاي ارائه شده در مطلب قبلي ارائه نكرده است. در مقاله روزنت آمده بود «جدا از برخي لغزخواني ها براي 25 بهمن كه البته در كار سياسي، گاهي، براي حفظ روحيه ضروري است، كاهش توانايي هاي جنبش به ويژه در حضور خياباني داغ تر از آن است كه نيازمند فرآيند اثباتي پيچيده اي باشد. نمي توان تنها با چند جمله رمانتيك و سطحي كه واژه سبز در آنها برجسته شود، افراد را براي پياده روي يا سوت سبز كشيدن به خيابان كشاند! عملكرد شوراي هماهنگي مخالفان را دوشقه كرده است. فعالان سياسي خارج كشور بسيار ديده شده كه دچار بزرگ بيني و توهم نسبت به ميزان اثرگذاري فعاليت هاي خود مي شوند. في المثل برگزاري يادبودها و تجمعات در شهرهاي خارجي بسيار خوب است اما با تمام احترام به آنها واقعيت اين است كه گاه تعداد كساني كه از برنامه ها و اخبار باخبر مي شوند از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمي كند. جالب اين است كه بحث و جدل و دعواهاي جدي كه بر سر اين برنامه ها ميان گروه هاي بسيار كوچك، وب سايت ها و يا ميان اشخاص در فضاي مجازي درمي گيرد، مايه شرمساري است... استقبال مجازي قابل توجهي كه از اين حركات ناراحت كننده و گاه حتي خنده آور به عمل مي آيد تلنگري است به توده مبارزين قلابي و اينكه مفهوم مبارزه اساساً در حال كشيده شدن به ابتذال است. در اين بلبشوي فيس بوكي علاوه بر نويسندگان و هنرمندان باسمه اي، مبارزان پيزوري بسيار پرورش يافته اند...».
اكنون سؤال اين است كه آيا اين حقايق مجازي! قابل كتمان و انكار است و آيا خلاف اين واقعيت ها نوشتن مشكل كاريكاتوريست هاي جنبش! در ميان اپوزيسيون براي نمايش جنبش را حل مي كند؟!




 



معترضان خطاب به نتانياهو: خفه شو! (خبر ويژه)

معترضان در سخنان ضد ايراني نخست وزير رژيم اسرائيل مبني بر اين كه ايران در پي كنترل ذخاير انرژي خليج فارس است، اختلال ايجاد كردند.
شبكه 2 تلويزيون اسرائيل گزارش داد، سخنراني نتانياهو روز سه شنبه (9 اسفند، 28 فوريه) در كنفرانسي در بيت المقدس پيرامون رشد اقتصادي بدون ضرر براي محيط زيست چندين بار توسط معترضاني كه عليه لفاظي هاي جنگ طلبانه وي عليه ايران تظاهرات كرده بودند، مختل شد.
وي در اين سخنراني گفت: «همه بايد بدانند كه اگر ما امروز نگران افزايش قيمت نفت هستيم، در صورتي كه ايران كنترل مراكز انرژي در خاورميانه را در دست گيرد، بسيار بيشتر نگران خواهيم شد.»
نخست وزير رژيم اسرائيل افزود: «(در اين صورت) ايران قادر خواهد بود قيمت نفت را بسيار بيشتر افزايش دهد و با انجام اين كار اقتصاد جهان را خفه كند.»
ظاهرا پليس حاضر در مراسم معترضان را متفرق كرده اما نتانياهو ادامه سخنان خود را به مصلحت نديده است. مقام هاي اسرائيلي مي گويند از اين كه موج حمايت از ايران به داخل سرزمين هاي اشغالي و سالن هاي سخنراني مقام هاي اين رژيم نيز كشيده شده شوك زده هستند.

 



نان تحريم را خارجي ها سر سفره ما گذاشتند (خبر ويژه)

موج پشيماني از در پيش گرفته شدن استراتژي تحريم انتخابات در اردوگاه فتنه در حال فراگير شدن است.
اطلاعات دريافتي نشان مي دهد محافل دروني جريان فتنه دو روز مانده به موعد انتخابات مجلس دچار به هم ريختگي شديدي شده و اعضاي اين جريان دنبال راهي براي خروج از بن بستي مي گردند كه در آن گرفتار شده اند.
اطلاعات موجود نشان مي دهد يكي از سران فتنه اخيرا با اذعان به اينكه «تحريم ناني بود كه خارجي ها در سفره ما گذاشتند»، به اين موضوع كه جريان فتنه راهبردهاي خود را از خارج از كشور دريافت مي كند اعتراف كرده و در عين حال جريان اصلاحات را بازنده اصلي اين بازي خوانده است.
همچنين گزارش هاي دريافتي نشان مي دهد جريان فتنه كه تا يك ماه قبل پيش بيني مي كرد مشاركت در انتخابات بيش از 20 درصد نخواهد بود اكنون اذعان مي كند كه درصد مشاركت حداقل 55 درصد خواهد بود و نظام پس از انتخابات به آساني مي تواند استدلال كند كه وزن اجتماعي اصلاح طلبان و فتنه گران بسيار ناچيز بوده است.
آخرين گزارش ها نشان مي دهد فتنه گران هنوز راهي براي خروج از اين بن بست نيافته اند.

 



نمي آييم، خبرش را فردا در كيهان مي خوانيم! (خبر ويژه)

اخبار رسيده حاكي از آن است كه آمريكايي ها با پيش بيني مشاركت بالاي مردم در انتخابات روز جمعه تصميم دارند دقيقاً در همين روز (12 اسفند) يك كنفرانس با حضور طيف هاي مختلف ضد انقلاب فراري در واشنگتن تشكيل بدهند.
براساس اين گزارش دولت آمريكا تصميم دارد اين همايش را كه «كنفرانس گذار به دموكراسي» ناميده شده در محيطي كاملاً پنهان برگزار كند و در آن از سرخوردگي اپوزيسيون در اثر مشاهده حضور گسترده مردم در انتخابات جلوگيري نمايد و هم نوعي تقسيم كار عملياتي بين آنها ايجاد كند. ظاهراً كنت تيمرمن كه سال ها مسئول بخش ايران سازمان سيا بوده و هم اكنون عضو بنياد دفاع از دموكراسي است برنامه ريز اصلي اين كنفرانس است و جمعي از اصلاح طلبان روزمزد گريخته به آمريكا و اروپا پادويي آن را برعهده دارند.
يك نكته مهم درباره اين كنفرانس آن است كه در آن عناصري به نمايندگي از سران داخلي فتنه هم حضور دارند. همچنين اسرائيل نماينده اي ويژه به اين كنفرانس اعزام كرده است كه هدف اصلي وي هماهنگ كردن بخش هاي تروريستي اين جلسه با بخش هاي به اصطلاح سياسي آن است.
گفتني است برخي از مدعوين به اين همايش با استدلال كه «نفوذي هاي جمهوري اسلامي زودتر از ما در سالن همايش خواهند بود» از پذيرفتن دعوت به حضور در اين كنفرانس خودداري كرده و در مقابل اصرار دعوت كننده كه بايد در جريان جلسه قرار بگيرند، گفته اند، «نفوذي هاي رژيم خبرش را به كيهان مي دهند و ما فردا اخبار و متن كامل جلسه را در كيهان مي خوانيم»!

 



بي بي سي: تحريم انتخابات ادامه كار رجوي بود (خبر ويژه)

همكار سابق نشريات زنجيره اي تأكيد كرد هرچه انقلاب اسلامي مانند گلوله برف در حال حركت رو به بزرگ شدن است، جنبش سبز برعكس آب و محو شد.
داريوش سجادي در اين تحليل كه توسط سايت بي بي سي فارسي منتشر شده، مي نويسد: هر اندازه مسير تحولات انقلاب اسلامي در سال 57 مشابه گلوله برفي بود كه با يك تظاهرات اعتراضي و محدود در فيضيه در 19 دي ماه سال 56 آغاز شد و به سرعت اوج گرفت و در كمتر از يك سال مبدل به تظاهرات ميليوني شد، در تحولات موسوم به جنبش سبز مشاهده شد اين حركت به تدريج تا 9 دي تقليل يافت و محو شد. در اين قرينه بيني معكوس، شاهد يك هم زماني و هم فرجامي هم مي باشيم و آن اعلام نبرد مسلحانه سازمان تحت امر مسعود رجوي با نظام جمهوري اسلامي در 30 خرداد سال 60 بود كه به حكومت حجت شرعي و قانوني براي حذف قابل فهم و استناد براي برخورد با سازمان مجاهدين را داد و به نوعي تكرار آن را در 30 خرداد سال 88 مشاهده كرديم.
وي با اشاره به اينكه سردمداران جريان سبز به جاي طي مسير قانوني اقدام به اردوكشي خياباني كردند و «به شكل قابل فهمي» با آنها برخورد شد، مي نويسد: با اتخاذ رويكرد تحريم انتخابات از سوي اين جريان، به نوعي مي توان تكرار تاريخ را مشاهده كرد. بر اين مبنا، رويكرد تحريم انتخابات را مي توان اشتباه استراتژيك اصلاح طلبان ناميد كه اين امكان را فراهم آوردند تا تجربه سال 58 تكرار شود؛ زماني كه سازمان تحت امر مسعود رجوي رفراندوم قانون اساسي جمهوري اسلامي را تحريم كرد و در فرداي انتخابات رياست جمهوري اين امكان را به حاميان حكومت داد تا با شعار «كسي كه راي نداده حق نظر نداره» مانع از شركت كانديداي آن سازمان در انتخابات رياست جمهوري شوند. اكنون نيز حاكميت با كمترين هزينه ضمن اتكا بر حضور مردم در انتخابات دست هاي خود را به نشانه پيروزي تكان دهد.

 



بعد از آنهمه شعار دموكراتيك رفته ايم زير بليت آل سعود (خبر ويژه)

واقعا چرا عربستان بايد حامي مالي برخي نشست هاي اپوزيسيون در خارج كشور باشد؟
سايت ضدانقلابي در حالي به طرح اين پرسش پرداخت كه چند ماه پيش كساني چون عليرضا نوري زاده نشستي مخفيانه را با بودجه رژيم سعودي و همكاري استخبارات عربستان ترتيب دادند. خودنويس سپس برگزاري نشست اخير برخي عناصر اپوزيسيون در استكهلم را باعث تشكر حسابي! توصيف كرد و در عين حال نوشت: خيلي راحت براي كساني كه ابر و باد و ماه و خورشيد و فلك را به هم مي دوزند تا ناني به كف آرند و به غفلت نخورند، عرض كنم كه «گير» دادن ما به كنفرانس استكهلم تنها يك دليل داشت؛ «پنهان كاري».
اگر كنفرانسي اسمش «اتحاد براي دموكراسي» باشد و قبل از آن حرف هايي براي «آلترناتيوسازي» و «جمع شدن دور يك فرد» [رضا ربع پهلوي] ميان برخي برگزاركنندگان و شركت كنندگان مطرح شده باشد، احتمال اينكه به گوش امثال ما هم رسيده باشد، كم نيست! كنفرانسي كه براي ايجاد دموكراسي برگزار شود، احتمالا نبايد با «پنهان كاري» همراه باشد! شايد خيلي ها برگزاري كنفرانسي درباره ايران را با هزينه سوئدي ها زير سوال ببرند، اتفاقا من يكي به هيچ عنوان چنين نخواهم كرد! اگر يك بنياد سوئدي (و نه دولت هاي ديگر!) باني برپايي بوده باشند، يك تشكر حسابي هم بايد از آنان كرد. لااقل ديگر در مورد اين نشست، كسي نمي گفت كه «عربستان سعودي» حامي مالي آن است! واقعا چرا عربستان؟ من كه نمي دانم! اما انتقادهاي ما چه بود؟ نامعلوم بودن كميته برگزاري و نحوه دعوت از اعضاي اپوزيسيون.
نويسنده البته تعمداً به اين واقعيت اشاره نكرد كه باني هر دو نشست در لندن و سوئد عناصر سلطنت طلب و بدنامي چون عليرضا نوري زاده و شهريار آهي و ... بوده اند. در نشست سوئد همچنين برخي سركردگان گروهك هاي تروريستي نظير كومله مشاركت داشته اند.
خودنويس در همين حال از نشست مشابهي در واشنگتن و در ارديبهشت ماه خبر داده و بانيان آن را «مهران براتي، محمد تهوري، فاطمه حقيقت جو، نيره توحيدي، اميرحسين گنج بخش، كورش صحتي، فرخ زندي و آرام حسامي» معرفي كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14