(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

نقش مشاركت حداكثري در مصونيت نظام اسلامي (بخش پاياني)
فردا روز حماسه اي ديگر در كارنامه انقلابي مردم



نقش مشاركت حداكثري در مصونيت نظام اسلامي (بخش پاياني)
فردا روز حماسه اي ديگر در كارنامه انقلابي مردم

پريسا جلالي
-رويترز: انتخابات نشان دهنده محبوبيت مردمي نظام جمهوري اسلامي ايران است .
-خبرگزاري فرانسه: مردم ايران حضور گسترده در انتخابات را پاسخ به تهديدهاي دشمنان مي دانند .
- شين هوا: صلاحيت هزاران نفر براي كانديداتوري تاييد شده است .
- تلويزيون رويترز: جوانان ايراني دريافته اند راي آنها موثر است و بايد حتما در انتخابات شركت كنند.
اذعان رسانه هاي غربي به احتمال مشاركت گسترده مردمي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از روزها قبل از آغاز انتخابات اعتراف سران اين رسانه هاي وابسته به غرب در پشتيباني ملت ايران از آرمان هايي است كه سه دهه قبل به اجراي آن «آري» گفت.
در شرايط كنوني طراحان اتاق فكر دشمن براي ايجاد گسست اجتماعي و سياسي در جامعه ايران پروژه تقويت نافرماني مدني را در كشور دنبال مي كنند. آن ها در تلاش هستند تا با ايجاد نااميدي در بين مردم، آنها را از مشاركت در تعيين سرنوشت خود بازدارند .
اما گويا اين اواخر رسانه هاي وابسته شان به شكست زودهنگام سران خود اعتراف كرده اند.
اتفاقي كه موجب شد دانشگاه هاي سراسر كشور به ويژه دانشگاه هاي كلانشهرها در آستانه نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي شكست چند باره اين توطئه ها به صدور بيانيه هاي مختلفي دست بزنند .
مردم در اشتياق انتخابات
در هفته اخير ايران اسلامي سراسر شور و اشتياق براي شركت در انتخابات بود.
در هر خيابان و محله اي ستادهاي انتخابات نامزدها برقرار بود و جوانان و نوجوانان متعددي در حال توزيع بروشورهايي از زندگي نامه يا اهداف و برنامه هاي نامزدها بودند.
كريم محمدي، مغازه دار به گزارشگر كيهان مي گويد:هميشه زمان انتخابات شور و حال خاصي در جامعه ايجاد مي شود و در اين دوره هم علي رغم تبليغات منفي دشمنان ، مردم در انتخابات حضوري فعال خواهند داشت.
رقيه اسفندياري، بازنشسته آموزش و پرورش است.وي مي گويد: مردم كشورمان در هيچ دوره اي نسبت به انتخابات بي تفاوت نبوده اند و در اين دوره نيز نشان خواهند داد كه همچنان به آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي پايبندند.
عليرضا كامراني نيا كه بيست و پنج سال راننده تاكسي در تهران است مي گويد: معمولا ما رانندگان تاكسي با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستيم و بهتر با نظرات عمومي مردم آشناهستيم، بر اساس برآوردي كه كرده ام اين دوره هم شاهد حضور حداكثري مردم در انتخابات خواهيم بود.
وي به جنجال آفريني رسانه هاي بيگانه اشاره مي كند و مي گويد: دشمنان در هر دوره اي اين هياهو را راه انداخته اند و به خيال باطل خود مي خواهند مردم را از حضور گسترده پاي صندوق هاي راي دلسرد كنند اما در هيچ دوره اي موفق نبوده اند واتفاقا تلاش آنها نتيجه معكوس داشته و خيلي از افراد يكي از دلايل شركتشان در انتخابات مخالفت با خواسته دشمنان نظام اسلامي بوده است.
حساس ترين انتخابات حال حاضر
بيانيه دعوت 9 هزار و 130 استاد برجسته دانشگاه هاي سراسر كشور از مردم براي شركت در انتخابات يكي از اين اقدامات ارزشمند است .
دانشگاهيان بويژه دانشجويان و اساتيد كه طلايه داران نقش آفريني در عرصه هاي علمي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، هنري و حفظ ارزش هاي ايران اسلامي اند به تبيين چرايي ضرورت مشاركت در انتخابات مجلس پرداخته و تاكيد مي كنند: نظام سلطه با محوريت آمريكا در تلاش است تا در ادامه مديريت شكست خورده در جهان، با بهره گيري از تشديد فشارهاي سياسي و اقتصادي بر جمهوري اسلامي ايران، درصدد تغيير وضعيت تحولات منطقه اي و جهاني و انحراف افكار عمومي از بحران هاي ناشي از نظام سرمايه داري برآمده و با طرح اسلام هراسي و ايران هراسي، مهار داخلي انقلاب اسلامي و از هم گسيختگي دروني جمهوري اسلامي را دنبال كند. با اين توصيف، مسئله «انتخابات نهم مجلس» يكي از مهمترين و حساس ترين انتخابات در 30 انتخابات جمهوري اسلامي است .
اساتيد دانشگاه هاي كشور كه معتقدند نظام سلطه با از دست دادن بسياري از دست نشاندگان كليدي خود در منطقه، اكنون تنها دل به مهار داخلي انقلاب اسلامي از درون بسته تاكيد مي كنند كه انتخابات از ظرفيت لازم براي چالش امنيتي برخوردار بوده و دشمن نيز درصدد ايجاد توطئه اي جديد در اين عرصه است؛ دشمن در فتنه جديد، راهبرد خود را نافرماني مدني در انتخابات قرار داده است. از اين رو كاهش مشاركت حداكثري و بي ثبات سازي و چالش امنيتي از محورهاي اساسي راهبرد مهار داخلي دشمن در انتخابات مجلس نهم است .
اين احساس تكليف ما را نيز بر آن داشت با تني چند از شخصيت هاي دانشگاهي در ضرورت مشاركت بالا و افزايش انگيزه مردم به صحبت بپردازيم .
يكي از اين اساتيد دكتر فتح الله بيگدلي حقوقدان و استاد دانشگاه است كه تصريح مي كند: انتخابات مجلس، بارزترين نماد مردمسالاري در جامعه ماست .
وي اضافه مي كند: مردم با شركت در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي كساني را انتخاب مي كنند كه نقش اصلي را در تدوين قوانين دارند .
دكتر رضا روستاآزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف نيز عقيده دارد: در جامعه دانشگاهي ما طيف هاي گوناگوني از نظر فكري وجود دارد اما بعد از تحولات و رخدادهايي كه طي دو سال گذشته در كشور ما رخ داد انگيزه مردم به ويژه جامعه دانشگاهي براي شركت در انتخابات بسيار بالاتر رفته است .
صداقت نامزدها = افزايش مشاركت
حضور پرشور مردم در انتخابات حاوي اين پيام است كه مردم دنبال استقلال، عزت و كرامت كشورشان بوده و هرگز شرافت كشور خود را خرج دعواهاي كم ارزش سياسي نخواهند كرد. همان گونه كه مردم در جريان جنگ تحميلي نشان دادند كه همراه و همگام با نظام خواهند بود، در برهه هاي گوناگون پس از انقلاب نيز اين امر را نشان داده و با حضور پرشور در انتخابات مجلس نهم اين بيعت ناگسستني خود با انقلاب را يكبار ديگر نشان خواهند داد.
توصيه هاي راهگشاي مقام معظم رهبري ضمن اينكه با لبيك مردم روبه رو خواهد شد، شكوه جمهوري اسلامي ايران را در افكار عمومي بين الملل در پي خواهد داشت از اين رو يكي از مسئوليت هاي سنگين بر دوش نامزدهاي انتخاباتي داشتن صداقت و وارد نكردن دعواهاي سياسي به انتخابات براي دلگرمي مردم به حضور در انتخابات است.
سيد احمد عبودتيان عضو سابق تشكل دانشجويي كه در حال حاضر معاون سازماندهي قرارگاه فرهنگي خاتم الاوصيا است، نيز با اشاره به ظرفيت بالاي مردم در مشاركت همه جانبه معتقد است: اگر صداقت كه ركن حركت امام راحل و رهبر معظم انقلاب است در رفتار و گفتار نمايندگان مجلس بروز كند زمينه مشاركت در مردم بالاتر خواهد رفت و بيشتر از سابق پايبند به نظام و ولايت فقيه خواهند بود،چون مردم نسبت به صداقت و اخلاق حسنه مسئولان و نمايندگان عكس العمل نشان مي دهند .
فرماندار سابق شهرستان تفت در ادامه و در گفت و گو با گزارشگر كيهان تصريح مي كند: كارنامه درخشان مجلس هم مي تواند مشاركت را بالا ببرد. البته مجلس هاي قبلي تا حدودي ضعف هايي داشتند و چندان انتظاري از آنها نمي رفت اما مجلس هشتم كه مجلسي ارزشي بود برخي عملكردهايي ارائه داد كه چندان نمره خوبي كسب نكرد .
وي درگيري بر سر انتخاب وزرا، مسايلي كه در ادغام وزارت ورزش و جوانان روي داد و رودررويي با دولت در طرح هدفمندي يارانه ها و تاخير در تصويب طرح نظارت بر نمايندگان مجلس ازجمله مواردي است كه امتيازات برخي وكلاي مردم را كاهش داد و انتظار مي رود مجلس نهم اين كاستي ها را نداشته باشد .
دشمنان تابلودار چشم انتظارند
هميشه انتخابات در كشورمان براي دشمنان نظام اهميت مضاعفي داشته است.به بيان ديگر بايد گفت كه دشمن قدرت جمهوري اسلامي را با نگاه به محبوبيت نظام و مقبوليت مسئولان در بين مردم ارزيابي مي كند .
سعدالله زارعي كارشناس و تحليل گر مسايل سياسي در اين رابطه مي گويد: سناريو قبل از انتخابات آنان كاهش مشاركت مردم در پاي صندوق هاي راي است و اما سناريو آنان براي پس از انتخابات زير سؤال بردن نتيجه انتخابات است كه از همين الان اين زمزمه ها را آغاز كرده اند. يعني در واقع دشمن از راهكارهاي مختلفي مي خواهد استفاده كند تا شايد بتواند انتخابات و نتايج آن را مخدوش جلوه دهد .
وي اضافه مي كند: دشمنان از هم اكنون اين ادعاي دروغين را مطرح كرده اند كه انتخابات در ايران در فضاي آزاد برگزار نمي شود و طيف هاي مختلف سياسي نتوانسته اند كانديداهاي مورد نظر خود را معرفي كنند و به همين دليل انتخابات اين دوره رقابتي نيست، اين در حالي است كه گفته آنان كاملا دروغ است و ملت بزرگ ايران در انتخابات 12 اسفند يكي از پرشور ترين انتخابات هاي سي سال اخير خود را به نمايش عمومي مي گذارند و دشمنان را همچون هميشه نااميد خواهند كرد .
وي همچنين ترجيح مي دهد به دوران حساس كنوني اشاره اي داشته باشد و به اين موضوع كه دشمنان تابلو دار جمهوري اسلامي هميشه به انتخابات هاي برگزار شده در ايران چشم مي دوزند تا از آن بهره برداري كنند، بپردازد .
وي در اين رابطه به گزارشگر كيهان مي گويد: گر چه دشمن تا كنون به طور سريع و علني در اين باره اعتراف نكرده است و صريح و شفاف نمي گويند كه شاخص سنجش حاكميت جمهوري اسلامي ايران حضور گسترده مردم در مناسبت هاي مهمي همچون انتخابات است كه به نوعي رفراندم مشروعيت نظام در بين آحاد مختلف مردم ايران به حساب مي آيد، اما اين شاخص را دشمنان بيروني در تصميمات خود عليه كشورمان به خوبي لحاظ مي كنند و مقام معظم رهبري هم در سخنان اخير خود در جمع مردم آذربايجان به آن اشاره فرمودند.
البته كارشناسان غربي هم معتقدند كه حضور گسترده مردم ايران در انتخابات بزرگترين ضربه را به مخالفان نظام وارد مي كند. دشمنان هر بار نزديك انتخابات كه مي شود موج آفريني و جريان سازي هاي رسانه اي خود را در سطح وسيع و گسترده اي عليه انتخابات آغاز مي كنند اما بعد انتخابات هميشه شرمنده حضور مردم شده اند.بر همين اساس مي توان گفت كه مسئله انتخابات دژ مستحكم جمهوري اسلامي در برابر هر نوع توطئه و ترفند رنگارنگ غرب و استكبار جهاني است .
اين كارشناس سياسي تاكيد مي كند: غربي ها قبل از انتخابات خط و نشان هاي فراواني را عليه جمهوري اسلامي مي كشند و از وجود هر نوع گزينه اي عليه كشورمان دم مي زنند اما پس از انتخابات و حضور پرشور و گسترده مردم معمولا تا مدتي در لاك سكوت خود فرو مي روند و سپس مسئله توجه به گزينه هاي سياسي را در مواجهه با جمهوري اسلامي مورد توجه قرار مي دهند و تا مدتها ذهن دشمنان و آمريكايي ها روي حضور گسترده مردم ايران پاي صندوق هاي راي متمركز مي شود .
سناريوهاي جديد براي انتخابات
پس از شكست طرح تشديد تحريم هاي اروپا عليه ايران، سناريوي ديگري نظام مقدس جمهوري اسلامي را تهديد مي كند كه برنامه ريزي براي انتخابات و كاهش مشاركت مردم است.
اما غافل از اين كه بيانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب همه اين برنامه ها را نقش بر آب كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين مغيثي امام جمعه نهاوند نيز با اين عقيده موافق است و در اين رابطه هوشياري مردم را در مشاركت حداكثري ضامن بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران مي داند .
وي مي گويد: انتخابات فعلي بسيار حساس است و دشمن روي آن سرمايه گذاري زيادي كرده، لذا حضور مردم مي تواند خنثي كننده توطئه هاي دشمنان باشد. انگيزه دشمن براي كاهش حضور مردم در انتخابات ناشي از احساس خطر كردن آنان از انقلاب اسلامي است. دشمن احساس خطر كرده و مي داند كه تاثير انقلاب اسلامي بر ملتهاي مسلمان دنيا عميق و جدي است لذا با تمام وجود و توان وارد ميدان شده و از هرچه در توان دارد براي ضربه زدن استفاده مي كند .
وي تاكيد مي كند كه روز 12 اسفند ماه مردم با اعتقاد راسخ به ميدان مي آيند و حضور حداكثري را كه مورد تاييد رهبري است محقق مي سازند .
انتخابات يكي از مهم ترين اصول جمهوري اسلامي است كه آثار و بركات زيادي را براي نظام جمهوري اسلامي داشته است اما در اين انتخابات برخي از كانديداها رويكردهايي را در پيش مي گيرند كه باعث آسيب رساندن به نظام ميشود .
البته بايد دقت كرد در رقابتهاي انتخاباتي به گونه اي عمل نشود كه باعث آسيب رساني به نظام شود و خدمات آن را زير سوال ببرد و در مجموع آب به آسياب دشمن بريزد.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14