(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

حماس اسيران فلسطيني را به اعتصاب غذا فرا خواند
انفجارهاي عراق 6كشته و 11 مجروح بر جاي گذاشت
رياست مجلس شوراي مصر هم به اسلامگرايان رسيد
دربار سعودي : هرگونه حركت ضددولتي را سركوب مي كنيم
اعلام حمايت روسيه از مبارزات مردم بحرين عليه آل خليفه
رژيم سعودي براي تشكيل جبهه ضد سوريه طرفداران حريري را به رياض دعوت كرد
تظاهرات مردم تركيه در سالگرد كودتاي ژنرال ها عليه دولت اربكان
اعتصاب عليه سياست هاي دولت فرانسه و يونان را فرا گرفت
با فراخواندن سفرا بلاروس و اتحاديه اروپا در آستانه قطع روابط قرار گرفتند
چها رسوي پنج قا ره
تظاهرات ضدآمريكايي در سراسر يمن واشنگتن دخالت نكند
براساس مصوبه كنگره هرگونه تجمع اعتراضي مقابل كاخ سفيد ممنوع شد!



حماس اسيران فلسطيني را به اعتصاب غذا فرا خواند

جنبش حماس از اسيران فلسطيني در زندان هاي اسرائيل خواست براي تحقق خواسته هاي فلسطينيان دست به اعتصاب غذا بزنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، مشيرالمصري از نمايندگان شوراي قانونگذاري فراكسيون حماس در پارلمان فلسطين گفت، اين فراخوان در پي دعوت هاي پياپي جنبش حماس و فتح و تلاش هاي مسئولان اين دو جنبش براي آزادي زندانيان سياسي صورت گرفته است.
وي افزود، اگر تلاش هاي اخير در مصر براي آزادي زندانيان سياسي نتيجه بخش نباشد اعتصاب غذا يك استراتژي و گام بعدي براي نجات اسيران خواهد بود.
مشيرالمصري گفت، اعتصاب غذاي زندانيان سياسي الگويي خواهد شد تا خواسته هاي ملت فلسطين هرچه سريع تر تحقق پيدا كند.

 



انفجارهاي عراق 6كشته و 11 مجروح بر جاي گذاشت

منابع خبري از كشته شدن 6 تن در انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در عراق خبر دادند.
به گزارس خبرگزاري فرانسه در اثر انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در پايتخت عراق در روز چهار شنبه سه تن كشته و 11تن ديگربه شدت مجروح شدند.
مسئولان بيمارستان هاي ابن النفيس و الكندي در مركز بغداد با تاييد خبر انفجار، تعداد قربانيان را سه كشته و 11 مجروح اعلام كردند.
بر اساس اين گزارش ، بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در مسير يك گشتي عراقي در صلاح الدين در 175 كيلو متري بغداد در روز چهار شنبه سه نيروي امنيتي جان خود را از دست دادند و دو خودروي نظامي به شدت آسيب ديد.

 



رياست مجلس شوراي مصر هم به اسلامگرايان رسيد

مجلس شوراي مصر در نخستين جلسه خود، كانديداي اخوان المسلمين را به رياست مجلس برگزيد.
به گزارش خبرگزاري ها، «احمد فهمي» يكي از اعضاي حزب «آزادي و عدالت» وابسته به جماعت اخوان المسلمين مصر با راي نمايندگان مجلس شورا به عنوان رئيس اين مجلس انتخاب شد.
براساس اين گزارش، با انتخاب احمد فهمي به عنوان رئيس مجلس شورا، سلطه كامل اسلامگرايان به خصوص جماعت اخوان المسلمين بر مقدرات سياسي مردم مصر تثبيت شد و پيش بيني يك مصر مسلمان لرزه بر اندام رژيم صهيونيستي انداخته و آمريكا را نيز در وحشت فرو برده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است در نخستين جلسه افتتاحيه مجلس شورا نمايندگان مصر به احترام شهداي انقلاب 25 ژانويه يك دقيقه سكوت كردند و به روح پاك آنها صلوات فرستادند.
اين درحالي است كه حزب آزادي عدالت و عدالت (شاخه سياسي اخوان المسلمين) توانست در انتخابات مجلس شورا 106 كرسي و 58 درصد كل آرا را به دست آورد و حزب سلفي النور را با 45 كرسي (25 درصد آراء) در رده دوم قرار دهد.
مجلس شوراي مصر كه داراي 270 نماينده است طي دو مرحله نمايندگان آن انتخاب و يك سوم مابقي آن توسط رئيس جمهور انتخاب خواهد شد.
براساس نقشه راه سياسي مصر نمايندگان پارلمان وشوراي مصر موظف هستند در يك نشست مشترك، كميته اي مركب از 100 نفر از اعضاي دو مجلس را براي تهيه پيش نويس قانون اساسي مصر ظرف مدت كوتاهي تعيين كنند. جماعت اخوان المسلمين كه در حال حاضر نيمي از كرسي هاي پارلمان و شورا را در اختيار خود دارد، اعلام كرده است كه براي انتخابات رياست جمهوري در ارديبهشت ماه نامزدي معرفي نخواهد كرد.
اين در حالي است كه با توجه به مسلمان بودن مردم مصر و جايگاه تاريخي جماعت اخوان المسلمين در اين كشور پيش بيني ها، حكايت از آن دارد كه اسلامگرايان هدايت اين كشور را در آينده نزديك در اختيار كامل خود قرار دهند.

 



وحشت آل سعود از گسترش اعتراض ها
دربار سعودي : هرگونه حركت ضددولتي را سركوب مي كنيم

نگراني آل سعود از گسترش اعتراضات مردمي و كارساز نبودن سياست مشت آهنين در سركوب ها، دولتمردان اين كشور برگزاري هرگونه تظاهرات ضد دولتي را غيرشرعي و غيرقانوني خواندند!
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت كشور عربستان در تازه ترين واكنش به گسترش اعتراضات مردمي برگزاري هر نوع تظاهرات در اين كشور را مخالف شرع اسلام دانست.
سخنگوي امنيتي وزارت كشور عربستان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس قوانين متداول و جاري كشور، هر نوع تظاهرات، راهپيمايي، تحصن و دعوت به اين گونه اقدامات با ا صول شريعت اسلامي، ارزش ها و عرف جامعه سعودي تعارض دارد.
مقام امنيتي عربستان با تكرار تهديدات گذشته در مورد قلع و قمع مخالفان يادآور شد: دربار سعودي به نيروهاي امنيتي اين اختيار را داده است كه همه اقدامات لازم را براي مقابله با «اخلال گران» امنيت اتخاذ كند. برپايه اين گزارش، تهديدهاي رژيم سعودي در حالي تكرار مي شود كه مردم منطقه شرق عربستان از مدت ها قبل براي درخواست حقوق حقه خود و پايان دادن به تبعيض ها، به صورت هفتگي در حال تظاهرات هستند.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي و نظامي سعودي براي مقابله با اين موج اعتراض ها، به تظاهرات مسالمت آميز يورش برده و به سوي آنها گلوله جنگي و گاز اشك آور شليك مي كنند كه در جريان آن تاكنون 16 نفر جان خود را از دست داده و ده ها تن نيز مجروح شده اند. جمعه گذشته نيز در استان «الشرقيه» تظاهرات گسترده اي براي درخواست آزادي «توفيق العامر» از علماي برجسته منطقه برگزار شد كه طي آن ده ها نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس بازداشت شدند.
همچنين وزارت كشور عربستان در حالي هرگونه تظاهرات و اعتراض در اين كشور را جرم مي داند كه پيش از اين، «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان در نشستي كه در تونس با عنوان « دوستان سوريه» برگزار شد، بر ضرورت ارسال سلاح و حمايت كامل از مخالفان دولت بشار اسد براي ايجاد يك دولت به اصطلاح دموكراتيك حمايت كرد.
شيخ «مصطفي ملص» عضو جمعيت علماي مسلمان لبنان در واكنش به ادعاي وزارت كشور و مفتي هاي درباري سعودي مبني بر غيرشرعي بودن تظاهرات اعلام كرد: اين فتواهاي سياسي چيزي جز بهانه اي براي سر پوش گذاشتن بر جنايات رژيم آل سعود و قتل عام مخالفان رژيم پادشاهي نيست.
وي در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» با تاكيد بر اينكه دليلي شرعي براي حرام بودن تظاهرات وجود ندارد گفت: ادعاي حرام بودن تظاهرات با انگيزه هاي سياسي براي جلوگيري از برگزاري تظاهرات و اعتراض هاست.
از سوي ديگر يك تحليل گر عربستاني تاكيد كرد: سركوب ها، تاثير منفي بر اعتراضات مردمي دارد و آن را شعله ور تر خواهد كرد. «حمزه الحسن» فعال حقوقي برجسته عربستان، متذكر شد: مردم عربستان همانند ملت هاي ديگر، علاقه مند به آزادي، تغيير و اصلاحات هستند، اما اين درخواست ها به شدت سركوب مي شود.
وي با اشاره به منازعه و جنگ قدرت در دربار سعودي پيش بيني كرد كه امسال، تحركات مردمي بيش از گذشته صورت گيرد و جريان اصلاحات به عربستان برسد.
اين مخالف برجسته عربستاني، جشنواره «الجنادريه» را نمونه اي از اختلافات حاكمان سعودي دانست و تاكيد كرد: حركات رقص در جشنواره الجنادريه، براي نهاد فرهنگي عربستان كه زشتي هاي رژيم را مي پوشاند مشكل جدي ايجاد كرد.
جشنواره الجنادريه كه ربع قرن است در عربستان برگزار مي شود، امسال به دليل مخالفت هاي سياسي و تضاد با سنت هاي جاري جامعه با اعتراضات بي شماري از سوي اقشار مختلف مردم مواجه شد.



 



اعلام حمايت روسيه از مبارزات مردم بحرين عليه آل خليفه

دولت روسيه از مردم بحرين و خواسته هاي عادلانه آنها حمايت كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، سفير روسيه در لبنان در ديدار با گروهي از مخالفان آل خليفه بر آمادگي كشورش براي كمك به ملت بحرين در دستيابي به خواسته هاي عادلانه خودشان تاكيد كرد.
«الكساندر زاسبكين» بر اهتمام كشورش به انقلاب هاي عربي و حق آنها در دستيابي به آزادي تاكيد كرد.
مخالفان بحرين نيز در اين ديدار ضمن تشريح اقدامات ضد حقوق بشري آل خليفه از روسيه خواستند تا از خواسته هاي دموكراتيك ملت بحرين حمايت كند.«جعفر العلوي» عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين نيز آل سعود را تنها دشمن مردم عربستان و مردم انقلابي منطقه دانست و تاكيد كرد، رژيم سعودي مطيع سياست هاي آمريكا است.
وي خاطرنشان كرد: رژيم آل سعود از زمان به قدرت رسيدن با اسلام جنگيده است و در طول جنگ 33 روزه و جنگ 22 روزه غزه در كنار رژيم صهيونيستي و عليه ملت فلسطين ايستاد.
ديدبان حقوق بشر نيز در گزارشي 94 صفحه اي از اقدامات ضد حقوق بشري آل خليفه به ويژه محاكمه معترضان انتقاد كرد.
اين سازمان حقوق بشري از كشورهاي غربي خواست تا زماني كه رژيم آل خليفه به طور كامل به موارد نقض حقوق بشر پايان ندهد فروش تمامي تسليحات نظامي و امنيتي خود را به بحرين متوقف كنند. اين در حالي است كه اقدامات نيروهاي آل خليفه عليه تظاهركنندگان و خشونت ها و سركوبگري هاي اين رژيم همچنان ادامه دارد و در تازه ترين جنايت نيروهاي امنيتي آل خليفه يك شهروند بحريني بر اثر استنشاق گاز هاي سمي به شهادت رسيد.

 



رژيم سعودي براي تشكيل جبهه ضد سوريه طرفداران حريري را به رياض دعوت كرد

منابع آگاه در سوريه از طرح عربستان سعودي براي دعوت از سران 14 مارس لبنان و تشكيل جبهه ضد سوري در اين كشور خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، منابع آگاه در سوريه اعلام كردند كه عربستان سعودي از وليد جنبلاط رهبر حزب پيشرو سوسياليست لبنان، سمير جعجع عضو ارشد ائتلاف 14 مارس و سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل و از سران 14 مارس دعوت به عمل آورده است تا با سفر به رياض يك جبهه ضد سوري تشكيل دهند.
اين منابع آگاه افزودند، مقام هاي عربستان سعودي به دنبال حمايت مالي از عمليات تروريستي در سوريه هستند.
اين در حالي است كه منابع آمريكايي از طرح نظامي پنتاگون عليه سوريه خبر دادند.
طرح مذكور آماده اجراست و در صورتي كه كاخ سفيد دستور دهد اين طرح عملياتي مي شود.
منابع آمريكايي گفتند در اين طرح انواع سلاح ها و تجهيزات نظامي مناسب به همراه تعداد هواپيماها و نيروي انساني كه بايد شركت داشته باشند مشخص شده است.
از سوي ديگر ديپلمات هاي سازمان ملل اعلام كردند كه آمريكا در حال تدوين يك قطعنامه جديد در شوراي امنيت سازمان ملل عليه سوريه است. اين قطعنامه سومين قطعنامه اي است كه كشورهاي غربي سعي كرده اند در شوراي امنيت عليه سوريه به تصويب برسانند.
وزير خارجه فرانسه درباره اين قطعنامه گفت، من از روسيه و چين مي خواهم كه اين قطعنامه را وتو نكنند.انگليس، فرانسه، آلمان و كشورهاي عربي رهبري دو قطعنامه سال گذشته را برعهده داشتند، قطعنامه هايي كه از سوي روسيه و چين وتو شد.
همچنين يك نشست شوراي حقوق بشر در سازمان ملل درباره اوضاع سوريه برگزار شد كه نماينده سوريه دراين شورا جلسه را ترك كرد.
«فيصل الحموي» گفت، هدف از برگزاري چنين نشستي حمايت از گروه هاي مسلح در سوريه است.
وي افزود، هيئت سوري اين نشست را مشروع نمي داند بنابراين هر قطعنامه اي كه صادر شود جانبدارانه خواهد بود و مشروعيت ندارد.
نماينده سوريه گفت، تحريم هاي اقتصادي يكجانبه عليه سوريه نقض آشكار حقوق بشر است ولي هيچ كشوري عليه اين تحريم ها موضع نمي گيرد.
معاون وزير خارجه روسيه نيز طي اظهاراتي بر ضرورت حل مسئله سوريه بدون مداخله خارجي تأكيد كرد.
وي افزود، تمامي كشورها بايد در متقاعد كردن گروه هاي مسلح سوري براي خروج كشور از بحران تلاش كنند.
مردم شهر «حاتاي» در تركيه در نزديكي مرز با سوريه با برگزاري تظاهراتي مداخله غرب در امور داخلي سوريه را با شعار «مرگ بر آمريكا» محكوم كردند. در اين تظاهرات مردم با سردادن شعار «سوريه تنها نيست، مرگ بر امپرياليسم آمريكا» همسويي دولت تركيه با غرب عليه سوريه را محكوم كردند. تظاهركنندگان اعلام كردند كه اجازه نخواهند داد مرز «حاتاي» دروازه اي براي اشغال سوريه شود.

 



تظاهرات مردم تركيه در سالگرد كودتاي ژنرال ها عليه دولت اربكان

جمع كثيري از مردم تركيه با برگزاري تظاهرات در اسلامبول خواستار محاكمه و مجازات عاملان كودتا عليه دولت اسلامگراي اربكان شدند.
به گزارش ايرنا، در اين تظاهرات كه از سوي نهادهاي اسلامگراي تركيه در سالروز كودتاي سفيد نظاميان در روز 28 فوريه 1997 عليه دولت اسلامگراي «نجم الدين اربكان» نخست وزير فقيد آن كشور برگزار شد، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي مجازات عاملان آن را خواستار شدند.
از سوي ديگر «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه طي سخناني به مناسبت پانزدهمين سالگرد كودتاي نظامي عليه اسلامگرايان، اين اقدام نظاميان را لكه ننگي در تاريخ كشورش دانست و گفت: اين كودتا، يكي از دوره هاي تاريك تاريخ معاصر تركيه است كه عاملان آن بايد محاكمه و مجازات شوند.
اردوغان كه در نشست نمايندگان حزب حاكم «عدالت و توسعه» در پارلمان سخن مي گفت اظهار داشت: نظاميان با اجراي تاكتيك هاي متفاوت، بارها مردم تركيه را هدف قرار داده اند و كودتاي سال 1997 نيز ادامه اين ذهنيت بود.
براساس اين گزارش، نظاميان تركيه كه خود را حافظ نظام سكولار اين كشور مي دانند سه بار در سال هاي 1960، 9171 و 1980 عليه دولت هاي حاكم كودتا كرده اند.
اين در حالي است كه در كودتاي سال 1997 ارتش، دولت ائتلافي در تركيه به رهبري حزب اسلامگراي «رفاه» را مجبور به كناره گيري از قدرت كرد و نجم الدين اربكان رهبر اين حزب از هرگونه فعاليت سياسي ممنوع و حزب متبوع وي در سال 1998 براساس حكم دادگاه قانون اساسي منحل اعلام شد.
پس از اين وقايع، «حزب عدالت و توسعه» در تركيه توانست از سال 2002 ميلادي قدرت را به دست بگيرد و دست نظاميان را از سياست كوتاه كند.

 



اعتصاب عليه سياست هاي دولت فرانسه و يونان را فرا گرفت

اعتصاب سراسري در اعتراض به اوضاع اقتصادي فرانسه و يونان را فرا گرفت.
سران اتحاديه هاي كارگري فرانسه در اعتراض به «سياست هاي غلط دولت ساركوزي» كه باعث نابساماني اقتصادي در اين كشور شده، ديروز دست از كار كشيدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، همزمان با روز «حركت» در اروپا و آغاز اين اعتصاب يك روزه، اتحاديه هاي كارگري مختلف فرانسه به خيابان ها ريختند و بدين شكل نارضايتي خود را از اصلاحات اقتصادي كه به نام «ماليات بر ارزش افزوده اجتماعي» بر آنها تحميل مي شود، به نمايش گذاشتند.
به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاري «شين هوا»، «نيكلا ساركوزي»، رئيس جمهور فرانسه اعلام كرده براي خروج از بحران مالي به دنبال اجراي اين قانون اصلاحي است چرا كه در صورت اجراي اين طرح رياضتي، دولت فرانسه مي تواند مبلغي بالغ بر 13 ميليارد يورو از بدهي هايش را جبران كند. ماليات بر ارزش افزوده در فرانسه كه در حال حاضر 6/19 درصد است، قرار است از ماه اكتبر سال جاري به 2/21 درصد افزايش يابد. از يونان نيز خبر مي رسد، ادامه اجراي رياضت هاي اقتصادي پليس اين كشور را نيز در كنار معترضان قرار داده است!
تصاوير و گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد، صدها پليس آتن ديروز پس از مدتها تحمل فشار اقتصادي، سرانجام خود نيز به معترضاني پيوستند كه تا يك روز قبل از آن، آنها را سركوب مي كردند.
پليس هاي پشيمان، دستبندهايي كه به دست معترضان مي زدند را از كمربندهايشان جدا كرده و به نشانه اعتراض به كاهش حقوق و دستمزد روي دستانشان بلند كردند. كاركنان آتش نشاني يونان نيز در كنار نيروهاي پليس تظاهرات كردند. اما ساعاتي پس از اين تجمع اعتراضي، قانونگذاران يونان در راستاي اجراي سياست هاي پيشنهادي تروئيكاي اروپا (اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول) دور ديگري از رياضت هاي اقتصادي را به تصويب رساندند!
براساس لايحه تازه پيشنهاد شده از سوي دولت موقت «لوكاس پاپادموس» كه با 202 راي موافق در برابر 80 راي مخالفت تصويب شد، از اين پس بازنشستگان يوناني نيز شاهد كاهش حقوق و دستمزد خود خواهند بود!
اين لايحه بلافاصله پس از موافقت پارلمان آلمان با اعطاي دومين بسته كمكي به مبلغ 172 ميليارد دلار تصويب مي شود. دوشنبه گذشته صدراعظم آلمان پس از دادن هشدارهاي پي در پي درخصوص عواقب وخيم مخالفت با اعطاي اين بسته به يونان، نمايندگان پارلمان مركزي آلمان را مجاب به تصويب آن كرد. اين حركت آلمان اما بي پاسخ نماند چرا كه همان روز تظاهراتي در آتن عليه آنچه «دخالت هاي برلين در امور اقتصادي يونان» ناميده شد، برگزار گرديد.
يونان مدت هاست براي دريافت وام براي جبران كسري بودجه و پرداخت بدهي هاي سر به فلك كشيده اش، اقدام به كاهش شديد حقوق و دستمزد، اخراج كاركنان دولت، افزايش شديد ماليات و مي كند.
اجراي اين سياست ها به قدري بر مردم اين كشور فشار وارد كرده كه چندي پيش اسقف اعظم اين كشور هشدار داد، ادامه اين روند «يونان را به نابودي خواهد كشاند.»
در اين حال ديروز مردم يونان در اعتراض به اقدام سه شنبه شب پارلمان يونان در موافقت با كاهش حقوق بازنشستگان بار ديگر اعتصاب و تظاهرات سراسري برگزار كردند.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، يوناني ها روز چهارشنبه به دعوت اتحاديه هاي سراسري كارگري، كارمندي، اتحاديه پزشكان، وكلا، كارگران مبارز و تعداد زيادي از سنديكاها و در اعتراض به تشديد رياضت هاي اقتصادي دست به اعتصاب 24 ساعته زدند.
به دنبال اين اعتصاب، كاركنان بخش دولتي، بخش خصوصي، بانك ها، بيمارستان ها، وكلا، خطوط حمل و نقل عمومي و سر كار خود حاضر نشدند و عملا اين كشور ورشكسته را فلج كردند!
گفتني است، اوضاع اقتصادي يونان به قدري وخيم است كه كشورهاي اتحاديه اروپا نجات خود را در گرو نجات اين كشور مي بينند. در همين ارتباط روزنامه «استار مالزي» اعلام كرد، سال 2201 بحران يونان و اروپا به مراتب سخت تر و عميق تر خواهد شد.اين روزنامه، در ادامه با برشمردن برخي اطلاعات آماري و طرح برخي شاخصه هاي اقتصادي نتيجه گرفت اقتصاد اروپا در سال جاري سقوط خواهد كرد!
البته اين نخستين بار نيست كه در جريان تحليل بحران اقتصادي اروپا صحبت از «سقوط» مي شود. طي ماه هاي گذشته شخصيت هاي مطرح زيادي نسبت به سقوط اتحاديه اروپا و منطقه يورو هشدار داده اند.

 



با فراخواندن سفرا بلاروس و اتحاديه اروپا در آستانه قطع روابط قرار گرفتند

روابط كشور بلاروس و اتحاديه اروپا به دنبال فراخواني سفراي دو طرف در آستانه قطع كامل قرار گرفت.
به گزارش ايسنا در پي افزايش تنش در روابط بلاروس و اتحاديه اروپا وزارت خارجه بلاروس از سفراي اتحاديه اروپا در اين كشور همچنين يك فرستاده لهستان خواست كه بلاروس را ترك كنند. مينسك نيز به طور همزمان نمايندگانش را از بروكسل و ورشو فرا خواند.
كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در اين ارتباط گفت: بروكسل نمي توانست بيش از اين انتظار بكشد و همه سفراي اروپايي براي مذاكره بيشتر بامقامات كشورشان فراخوانده شده اند.
شوراي اتحاديه اروپا اخيرا 21 تن از نمايندگان دولت بلاروس را به دليل تخطي از حقوق بشر از سفر به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا منع كرده بود.
وزير خارجه آلمان در پي اين اقدام دولت بلاروس سفير آلمان در مينسك را براي مذاكرات بيشتر به آلمان فرا خواند.
وستروله در اين ارتباط گفت: اين تصميم بلاروس ما را خشمگين ساخت و ما در اروپا همگي به اين اقدام واكنش نشان مي دهيم.بلاروس در اروپاي شرقي و در همسايگي كشورهاي لهستان، روسيه، لتوني و ليتواني قرار دارد، پايتخت آن مينسك است و 9 ميليون و 600 هزار نفر جمعيت دارد.

 



چها رسوي پنج قا ره

خواب عميق سران عرب
مسئول جنبش جهاد اسلامي فلسطين در لبنان گفت، سران عرب در خواب عميقي فرو رفته و در مقابل سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي سر تسليم فرود آورده اند.
سران اتحاديه عرب ساليان طولاني است كه در برابر كشته شدن ملت فلسطين و جنايت هاي رژيم صهيونيستي در حق ملت مظلوم فلسطين ساكت مانده اند.
جاسوسي از مسلمانان آمريكا
شهردار نيويورك جاسوسي از مسلمانان آمريكا را قانوني اعلام كرد!
پليس نيويورك با جانبداري از اقدام شهردار نيويورك اعلام كرد كه اين امر كاملا قانوني است.
مسلمانان آمريكا با اعلام اينكه اين اقدام برخلاف قانون اساسي آمريكا است خواستار تحقيقات در اين زمينه شده اند.
لغو كنفرانس ضد اسرائيلي
مسئولان دانشگاه پاريس فرانسه از ترس تظاهرات گروه هاي طرفدار فلسطين مقابل اين دانشگاه پس از لغو كنفرانس ضد اسرائيلي، دانشگاه را نيز تعطيل كردند.
گروه هاي طرفدار فلسطين مجوز برگزاري همايشي با عنوان «اسرائيل نژادپرست» را از دانشگاه پاريس گرفته بودند كه به دستور رئيس دانشگاه هم اجلاس و هم دانشگاه تعطيل شد.
تحويل اژدهاي آلماني به تل آويو
آلمان زيردريايي جديدي به نام اژدها به تل آويو تحويل مي دهد كه داراي قابليت حمل موشك هاي داراي كلاهك هسته اي است. قيمت اين زيردريايي 700 ميليون دلار است كه آلمان يك سوم آن را به عنوان غرامت جنگ جهاني دوم به اسرائيل مي پردازد.

 



تظاهرات ضدآمريكايي در سراسر يمن واشنگتن دخالت نكند

مردم يمن با برگزاري تظاهراتي در استان هاي مختلف اين كشور خواستار اخراج سفير آمريكا به دليل دخالت در امور داخلي يمن شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران يمني با برگزاري تظاهرات مقابل سفارت آمريكا در صنعا خواستار اخراج سفير اين كشور از يمن شدند.
در شهر تعز، عدن، ذمار، صعده و شهرهاي ديگر يمن نيز مردم با برگزاري تظاهرات سياست هاي مداخله جويانه آمريكا در يمن را محكوم كرده و اعلام كردند كه كاخ سفيد از طريق سفير خود در يمن مي خواهد انقلاب را به انحراف بكشاند و آن را مصادره كند.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه با انجام اعتصاب، تحصن و مخالفت هاي عمومي دولت را تحت فشار خواهند گذاشت تا سفير آمريكا را اخراج كند.
مردم يمن همچنين خواستار محاكمه علي عبدالله صالح ديكتاتور سابق يمن به دليل جنايات بي شمارش نسبت به مردم بي گناه يمن شدند.
ائتلاف ديدار مشترك يمن نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه مردم يمن به شدت با مداخلات آمريكا در امور داخلي كشورشان مخالف است و در برابر آن مي ايستد.
اين ائتلاف افزود، توسل رژيم عبدالله صالح به زور براي حفظ قدرت باعث ميانجيگري آمريكا براي ابقاي مزدور خود شد اما ملت با اين دخالت آشكار مخالفت مي كند.

 



براساس مصوبه كنگره هرگونه تجمع اعتراضي مقابل كاخ سفيد ممنوع شد!

براساس قانون جديد كنگره، از اين پس هرگونه تجمع نزديك محلي كه يك مقام آمريكايي در آن حضور دارد ممنوع است!
به گزارش فارس، به نقل از شبكه تلويزيوني «راشا تودي»، كنگره آمريكا به رغم اصل اول قانون اساسي اين كشور، رسما برگزاري تجمع و تظاهرات در نزديكي محلي كه مقامات آمريكايي در آن حضور دارند را ممنوع اعلام كرد.
اين قانون كه با 388 راي موافق در برابر تنها 3 راي مخالف عليه حقوق شهروندي تحميل شد، تحت عنوان «اچ.آر 437» به تصويب رسيد.
اين قانون كه به منزله يك قانون فدرال است، معترضين و فعالان سياسي در سراسر آمريكا را تهديد مي كند. براساس اين قانون «هر ساختماني كه رئيس جمهور آمريكا حتي به طور موقت و كوتاه مدت در حال بازديد از آن باشد، بايد به دور از اعتراض يا تجمع باشد در غير اين صورت متخلف تحت پيگرد قرار مي گيرد. ايجاد مزاحمت به طور اتفاقي نيز مشمول اين قانون مي شود.»«اشخاص تحت پوشش سرويس هاي مخفي آمريكا» نيز از جمله افرادي هستند كه از مزاياي اين قانون بهره مند مي شوند!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14