(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

وزارت بهداشت: ديابت در كشور در حال افزايش است
پلمب 15 فروشگاه لباس نامتعارف در تهران
معاون سازمان ثبت احوال: 4 ميليون نفر در انتخابات فردا «راي اولي» هستند
بارش شديد برف و باران و كاهش دما در استان هاي كشور
3 رويكرد اصلي پليس براي كاهش تصادفات
دبير شوراي عالي ترافيك: 70 درصد تاكسي ها زير نظر تاكسيراني كار نمي كنند
وكلا مراقب موسسات آموزشي جعلي باشند
زلزله 3بار دهلران را لرزاند
راه اندازي كلينيك ويژه خبرنگاران
پدر شوهر اسيدپاش به قصاص محكوم شد
جيب بر حرفه اي در دام ماموران
حوادث كوتاه از كشور
علاقه سعودي ها به سايت هاي غيراخلاقي
مردي كه هر 4 سال يك بار متولد مي شود
معضل خودكشي در زندان هاي فرانسه
مرد حبابي



وزارت بهداشت: ديابت در كشور در حال افزايش است

رئيس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شيوع بيماري ديابت در كشور در حال افزايش است و بايد براي كنترل آن اقدامات جدي به عمل آورد.
«محمدباقر لاريجاني» در چهارمين كنگره بين المللي تازه هاي ديابت در تهران افزود: 200 ميليون نفر از جمعيت جهان به بيماري ديابت مبتلا هستند و اين بيماري در ايران نيز تاثيرات مستقيم و غيرمستقيم در ابعاد گوناگون داشته است.
وي خاطر نشان كرد كنترل نشدن چاقي، يكي از عوامل ابتلا به بيماري ديابت به شمار مي رود.
رئيس شوراي سياستگذاري وزارت بهداشت، ادامه داد: رژيم غذايي مناسب و ورزش در پيشگيري از ابتلا به ديابت نقش بسزايي ايفا مي كند.
وي افزود: نقشه چگونگي برخورد با بيماري ديابت در حال نهايي شدن است و اميدواريم با اين نقشه بتوانيم مراقبت هاي مربوط به بيماري ديابت را سامان دهيم.
گفتني است سالانه 2 ميليون نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به ديابت جان خود را از دست مي دهند.
بيماري هاي غيرواگير بيشترين علل مرگ و مير
معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه بيشترين علل مرگ و مير در كشور مربوط به بيماري هاي غيرواگير است، گفت: بيماري هاي قلبي و عروقي، تصادفات، سرطان و بيماري هاي تنفسي به ترتيب بيشترين علل مرگ و مير در كشور را به خود اختصاص داده اند.
«عليرضا مصداقي نيا» افزود: هر چند شاخص هاي سلامت مانند شاخص اميد به زندگي در كشور افزايش يافته است اما مهاجرت بي برنامه مردم از روستا به شهر و ترويج سبك زندگي شهرنشيني در جامعه، دامنه بروز بيماري هاي غيرواگير را گسترش داده است.
به گزارش ايرنا وي ادامه داد: عوامل خطر بيماري هاي غيرواگير مانند كم تحركي و استعمال دخانيات در جامعه رو به افزايش است كه منجر به بروز بيماري هايي مانند ديابت يا فشار خون بالا شده است.
معاون وزير بهداشت گفت: بالا رفتن شاخص هاي سلامت در جامعه مانند افزايش سن اميد به زندگي نيز خود عاملي ديگر براي بروز بيماري هاي مزمن در جامعه به شمار مي رود.

 



پلمب 15 فروشگاه لباس نامتعارف در تهران

رئيس پليس امنيت تهران بزرگ از پلمب 15 فروشگاه لباس هاي نامتعارف و مبتذل در سطح شهر خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ عليرضا محرابي از دستگيري فروشندگان و توزيع كنندگان محصولات و پوشاك ضد فرهنگي در تهران خبر داد و گفت: در راستاي اجراي تدابير رئيس پليس تهران و درخواست شهروندان مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور، ماموران زيرمجموعه پايگاه هاي امنيت تهران بزرگ اقدام به برخورد با توزيع كنندگان محصولات ضد فرهنگي از جمله البسه و پوشاك با مارك هاي مبتذل و منحرف كردند.
وي افزود: تيم هاي عملياتي پايگاههاي چهار و پنج با همكاري ماموران دايره اماكن اين پايگاهها اقدام به بازديد و سركشي از صنوف فروش پوشاك در محدوده شرق و جنوب غرب تهران كردند كه طي آن از 177 واحد صنفي توزيع كننده پوشاك بازديد به عمل آمد كه در اين خصوص 15 واحد صنفي توزيع كننده و فروشنده پوشاك و البسه با مارك هاي مبتذل و نامتعارف پلمب و به مالكان 38 واحد صنفي متخلف تذكر داده شد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ در ادامه تصريح كرد: در اين طرح تعدادي سلاح سرد، چندين دست البسه نامتعارف و مبتذل، تعدادي ژورنال هاي مبتذل و نامتعارف و همچنين تعدادي تجهيزات و لباس هاي مراسم هاي منحرف غربي كشف و ضبط شد كه ضمن صورتجلسه توقيف و مالكان آن براي ارائه پاره اي توضيحات به پليس امنيت عمومي تهران بزرگ دعوت شدند.

 



معاون سازمان ثبت احوال: 4 ميليون نفر در انتخابات فردا «راي اولي» هستند

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور تعداد «راي اولي ها» در انتخابات فردا را حدود 4 ميليون نفر اعلام كرد.
محسن كرمي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام فعاليت كليه ادارات ثبت احوال در روزهاي پنجشنبه و جمعه تا پايان برگزاري انتخابات تأكيد كرد: براي افرادي كه كارت ملي آن ها به هر دليل در دسترس نيست، تاييديه شماره ملي صادر مي شود.
كرمي با بيان اينكه در اين ايام ادارات ثبت احوال به صورت فشرده نسبت به رفع مشكلات مردم و صدور اسناد هويتي مفقود شده اقدام كردند، خاطرنشان كرد: از آنجا كه براي اخذ راي، همراه داشتن شناسنامه و كارت ملي اجباري است، بنابراين افرادي كه كارت ملي شان مفقود شده يا به هر دليل در دسترس نيست، مي توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهي «تاييديه شماره ملي» دريافت كنند تا با ارائه آن در كنار شناسنامه، بتوانند نسبت به راي دادن، اقدام كنند.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور همچنين با اشاره به امكان صدور اسناد هويتي در برخي دفاتر پيشخوان دولت نيز اظهار كرد: كليه اين دفاتر پيشخوان كه به امكانات صدور اسناد هويتي مجهز هستند، موظف هستند كه در روز انتخابات داير باشند تا در صورت مراجعه مردم به آنها بتوانند مشكلات احتمالي اسناد هويتي را دريافت كنند.
كرمي همچنين دو شماره تلفن 66709777 و 66730916 را راه هاي ارتباطي با ستاد انتخاباتي سازمان ثبت احوال عنوان كرد و افزود: شماره تلفن گوياي1510 نيز اخيراً از سوي شركت مخابرات به ثبت احوال اختصاص يافته و كليه هموطنان در سراسر كشور مي توانند ابهامات و سؤالات خود را در ارتباط با انتخابات پيش رو را از اين طريق برطرف كنند.
وي خاطرنشان كرد: به منظور فراهم كردن زمينه مشاركت حداكثري مردم در انتخابات، به كليه ادارات ثبت احوال دستور داده شد تا به درخواست صدور شناسنامه هاي المثني در اسرع وقت رسيدگي كنند و حتي الامكان تا قبل از روز انتخابات كليه اين درخواست ها به نتيجه برسد.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور شمار واجدان شرايط شركت در انتخابات را 48ميليون و 288 هزار و 799 نفر عنوان كرد و افزود: در اين ميان افراد 18 ساله كه راي اولي محسوب مي شوند، جمعيتي حدود سه ميليون و 960 هزار نفر را در برمي گيرند.
وي همچنين به انجام حدود پنج هزار و 385 مورد استعلام به درخواست ستاد انتخابات كشور اشاره كرد و افزود: سازمان ثبت احوال پاسخ همه اين استعلام ها را در كوتاه ترين زمان ممكن ارائه داد.
كرمي در ادامه با اشاره به برگزاري 10 درصد انتخابات روز جمعه به صورت تمام الكترونيك و در شعب اخذ راي 14 استان كشور، يادآور شد: سازمان ثبت احوال كشور از طريق در اختيار گذاشتن پايگاه شماره ملي به ستاد انتخابات كشور، زمينه برگزاري الكترونيك انتخابات در 10درصد شعب اخذ رأي را فراهم كرده است و به اين ترتيب با استعلام شماره ملي زمينه ارائه راي هموطنان فراهم مي شود.
كرمي با اشاره به برپايي 47هزار شعبه اخذ رأي در سراسر كشور خاطرنشان كرد: كليه اين شعب به پايگاه اطلاعات شماره ملي مجهز هستند و به اين ترتيب امكان راي دادن يك فرد در دو شعبه متفاوت به هيچ وجه وجود ندارد.

 



هواشناسي اعلام كرد
بارش شديد برف و باران و كاهش دما در استان هاي كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به كاهش تا 12 درجه اي دما در برخي نقاط كشور و بارشد شديد برف و باران و كولاك در 11 استان هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو ايسنا، گفت: از بعدازظهر امروز بارش هاي پراكنده در سواحل غربي درياي خزر آغاز و در شمال غرب، غرب و دامنه هاي مركزي زاگرس تقويت خواهد شد و از اواسط روز جمعه با ريزش هواي سرد بارش در سواحل جنوبي درياي خزر تشديد خواهد شد كه به تدريج دامنه بارش ها به شمال شرق نيز كشيده مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تاكيد كرد: از روز جمعه تا دوشنبه كاهش قابل ملاحظه دما در نيمه غربي و نيمه شمالي رخ خواهد داد و تا روز شنبه در برخي مناطق غربي پديده باد و گرد و خاك وجود خواهد داشت ولي با تقويت بارش ها در شمال غرب و غرب در روز جمعه از ميزان گرد و خاك در اين نواحي كاسته مي شود.
وي به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس طي امروز، جمعه و شنبه در بيشتر نقاط كشور سرعت وزش باد افزايش مي يابد كه اين شرايط سبب اختلال در پرواز سطوح پايين به ويژه پرواز بالگردها خواهد شد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور افزود: از اواخر پنجشنبه و طي روز جمعه در استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان و به تدريج از اواخر جمعه و طي روز شنبه در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي بارش باران و برف تشديد مي شود؛ از اين رو آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني به سبب كولاك برف در اين مناطق دور از انتظار نيست.
وي تصريح كرد: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در بيشتر نقاط نيمه غربي بويژه سواحل غربي درياي خزر و سپس طي روزهاي جمعه و شنبه در نيمه شرقي دماي هوا بين 6 تا 12 درجه كاهش مي يابد و هواي سرد در روز شنبه در نيمه غربي و در روز يكشنبه در نيمه شرقي ماندگار مي شود.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور درباره وضع هواي پايتخت گفت روز جمعه آسمان پايتخت نيمه ابري تا ابري گاهي با بارش باران و وزش باد پيش بيني مي شود و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 4 و 14 درجه سانتيگراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 



سردار مومني خبر داد
3 رويكرد اصلي پليس براي كاهش تصادفات

رئيس پليس راهور گفت: امسال با 3 رويكرد جديد توانستيم تلفات حوادث رانندگي را كاهش دهيم.
به گزارش مهر، سردار اسكندر مومني صبح چهارشنبه در ديدار با نماينده سازمان بهداشت جهاني با اشاره به اقدامات جمهوري اسلامي براي كاهش تلفات رانندگي اظهار داشت: با توجه به اينكه در 10 ماهه امسال يك ميليون و 460 هزار خودروي جديد به همراه 800 هزار موتورسيكلت شماره گذاري شده است و يك ميليون و 670 هزار نفر نيز گواهينامه جديد گرفته اند، تلفات رانندگي با كاهش 2/14 درصدي همراه بود ضمن اينكه در اين مدت 17 هزار نفر كمتر در تصادفات رانندگي مجروح شدند.
وي ادامه داد: در اين مدت تصادفات نيز 20 درصد كاهش يافت. اين در حالي است كه در سال 85، 27 هزار نفر در تصادفات رانندگي كشته شدند اما امروز با وجود افزايش دو برابري خودروها و حجم سفر ميزان تلفات به 20 هزار نفر كاهش يافته است.
رئيس پليس راهور تاكيد كرد: ايران كشوري پهناور است و بيشتر سفرها به صورت زميني انجام مي شود. پليس راهور با انجام اقدامات توانست در كمتر از يك سال ميزان كشته ها را 3 هزار نفر كاهش دهد. دين ما ارزش زيادي براي جان انسان ها قائل است و نجات جان يك انسان را نجات يك جامعه مي داند.
مومني با اشاره به سه رويكرد پليس براي كاهش تصادفات و تلفات رانندگي تاكيد كرد: بازنگري و تصويب قانون جديد از ابتداي ارديبهشت ماه، اقدامات آموزشي و فرهنگي و استفاده از فناوريهاي نوين سه عامل كاهش تلفات در كشور است.

 



دبير شوراي عالي ترافيك: 70 درصد تاكسي ها زير نظر تاكسيراني كار نمي كنند

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: 70 درصد از تاكسي ها زير نظر تاكسيراني كار نمي كنند.
مجتبي شفيعي اظهار داشت: در تاكسيراني به راحتي داريم مي بينيم كه بخشي عظيم از تاكسي هاي شهر كه مورد حمايت دستگاه هاي دولتي قرار دارند و از خدماتي از قبيل سهميه سوخت، طرح ترافيك، هزينه نوسازي ناوگان وامكان تبليغات بر روي سقف تاكسي ها استفاده مي كنند ولي اصلا تحت مديريت شهري نيستند.
وي با اشاره به اينكه 70 درصد از تاكسي ها زير نظر تاكسيراني كار نمي كنند به فارس گفت: در آئين نامه رسيدگي به تخلفات تاكسيراني كاملا مشخص شده كه كميته تخلفات سازمان تاكسيراني اين اختيار را دارند كه با تاكسيرانان متخلف برخورد كنند.
شفيعي يادآور شد: در شهرستان ها اين كميته تشكيل مي شود اگر تاكسي تحت حمايت نباشد پروانه آن باطل و خودروي آن به شخص ديگري واگذار مي شود، ولي در تهران به راحتي تاكسي ها در پاركينگ ها متوقف است و رانندگان به راحتي در محدوده تردد مي كنند و اصلا با ماشين كار نمي كنند و سهميه سوخت آنها براي جاي ديگر استفاده مي شود و از اين موضوعات شهرداري و سازمان تاكسيراني اطلاع دارند ولي هيچ اقدام خاصي صورت نمي دهند.

 



وكلا مراقب موسسات آموزشي جعلي باشند

روابط عمومي مركز امور وكلا و كارشناسان قوه قضاييه خطاب به داوطلبان شركت در آزمون وكالت عنوان كرد: متقاضيان شركت در آزمون مراقب موسسات دروغين و متقلب باشند.
در اطلاعيه روابط عمومي مركز امور وكلا و كارشناسان قوه قضاييه آمده است مطابق اطلاع واصله بعضي از موسسات آموزشي از طريق ارسال پيامك يا توزيع بروشورهاي تبليغاتي اقدام به جذب شركت كنندگان در آزمون اين مركز جهت شركت در كلاس هاي آموزشي يا خريد كتاب هاي آموزشي آن موسسات با وعده هاي غيرمتعارف كرده اند.
در ادامه اين اطلاعيه تاكيد شده است، اينگونه موسسات هيچ ارتباطي با مركز وكلا و كارشناسان قوه قضاييه نداشته و مورد تاييد اين مركز نيستند و داوطلبان بايد مراقب مراكز ياد شده باشند.
آزمون وكالت سال 90 مركز امور وكلا و كارشناسان قوه قضاييه در تاريخ 19 اسفند امسال برگزار خواهد شد.

 



زلزله 3بار دهلران را لرزاند

هلران-خبرنگاركيهان:
زمين لرزه هاي دهلران هيچ گونه خسارت يا تلفاتي در برنداشتند.
فرماندار دهلران گفت: زمين لرزه يك بار در ساعت
20/2 سه شنبه شب با 5/4 ريشتر دهلران را لرزاند.
بهزاد عليزاده افزود: زمين لرزه دوم ساعت 5/5 بامداد چهارشنبه با 5/3 ريشتر اتفاق افتاد و سپس در ساعت 40/8 دقيقه صبح همان روز زمين لرزه سوم با 7/4 ريشتر روي داد.
اين زمين لرزه ها در حوالي مرز عراق سه بار به وقوع پيوست و تا به حال هيچ خسارتي گزارش نشده است.
به گزارش ايرنا، شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، وقوع اين زمين لرزه ها را تاييد كرده است.

 



وزير بهداشت خبر داد
راه اندازي كلينيك ويژه خبرنگاران

وزير بهداشت از چكاپ رايگان خبرنگاران در كلينيك ويژه خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي اعلام كرد كه تا چند روز آينده يك كلينيك مخصوص خبرنگاران افتتاح خواهد شد و خبرنگاران مي توانند با ارائه كارت خبرنگاري دو بار در سال به صورت رايگان چكاپ شوند.وي با اشاره به تلاش وزارتخانه براي جبران كسري بودجه گفت: از سه هزار ميليارد تومان مازاد فروش نفت كه مقرر شده بود به منظور جبران آثار هدفمندي يارانه ها در بخش سلامت پرداخت شود، تاكنون تنها 299 ميليارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده كه اميدواريم بخش ديگري از اين مبحث تا پايان سال محقق شود.
وزير بهداشت با اعلام اين كه تا پايان سال شبكه بهداشت و درمان روستايي تكميل خواهد شد، افزود: در تمام روستاهايي كه قرار بود خانه بهداشت داشته باشد، خانه بهداشت به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
وي درباره طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نيز گفت: اين طرح در سه استان سيستان و بلوچستان، چهارمحال بختياري و خوزستان به صورت آزمايشي اجرا شده كه اميد مي رود از سال آينده در تمام شهرها اجرايي شود.

 



پدر شوهر اسيدپاش به قصاص محكوم شد

مرد كينه جو كه روي عروس سابقش اسيد پاشيده بود پس از محاكمه به قصاص و پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه 11 شهريور سال گذشته صداي فرياد «سوختم، سوختم» زن 28 ساله اهالي محله اي در شهرضا اصفهان را به كوچه كشاند. آنها در كمال ناباوري معصومه را در حالي كه از درد به خود مي پيچيد در كوچه ديده و بر روي او آب پاشيدند.
زن جوان سپس به بيمارستان منتقل شد و پزشكان پس از معاينه او اعلام كردند زن جوان دچار سوختگي شديد با اسيد شده است.
معصومه پس از بهبود نسبي حالش در تشريح ماجرا گفت: دو سال قبل به خاطر اختلافاتي كه با شوهرم داشتم از او جدا شدم. دادگاه حضانت تنها پسرمان را به من داده بود و با آرايشگري مخارج خود و آرين را تهيه مي كردم.
پدر شوهر سابقم گاهي به ديدن آرين مي آمد و او را همراه خود به گردش مي برد. او چند بار هم از من خواست دوباره با همسر سابقم آشتي كرده و به زندگي مشترك با او ادامه دهم. اما من ديگر تحمل بدرفتاري هاي شوهر سابقم را نداشتم. روز حادثه پدر شوهر سابقم سوار بر خودرو اش و به بهانه گردش ما را بيرون برد. پس از شام حدود ساعت 11 شب وقتي مقابل خانه رسيديم پدر شوهرم گفت: آرين را به خانه ببر و برگرد. براي او يك هديه جالب دارم.
وقتي برگشتم صندوق عقب را باز كرد كه چشمم به دو بسته كادويي افتاد. لحظاتي بعد گفت: چشمانت را ببند. همين كه چشمانم را بستم ناگهان ظرف اسيد را به صورتم پاشيد.
پزشكان هم پس از معاينات تخصصي اعلام كردند در اين ماجرا پلك هاي زن جوان به شدت آسيب ديده است و اگر روند درمان او سرعت پيدا نكند احتمال دارد بينايي خود را از دست بدهد.
معصومه در جلسه دادگاه كه بدون حضور متهم برگزار شد درخواست قصاص چشم و براي ديگر اعضاي بدن خود كه دچار سوختگي شده اند نيز درخواست ديه كرد.
عبدالصمد خرمشاهي، وكيل معصومه پس از اين جلسه دادگاه به خبرنگار مهر گفت: قضات دادگاه پس از رسيدگي به اين پرونده متهم را به قصاص چشم پس از پرداخت تفاضل ديه محكوم كردند. مرد اسيدپاش همچنين به خاطر ديگر جراحات وارد كرده به موكلم به پرداخت ديه محكوم شده است.
وي افزود: معصومه براي اجراي حكم بايد نصف ديه چشم را به متهم پرداخت كند تا حكم اجرا شود. همچنين ديه تعيين شده براي ديگر اعضاي بدن كم است كه با توجه به اين موضوع ما به رأي اعتراض كرديم.

 



جيب بر حرفه اي در دام ماموران

مأموران پليس راهور منطقه 12 جيب بر حرفه اي را دستگير و به كلانتري 116 مولوي انتقال دادند.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل پليس راهور فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اين باره گفت: مأموران راهور منطقه 12 شهر تهران صبح روز پنجم اسفند هنگام گشت زني در خيابان مولوي، مرد جواني را مشاهده كردند كه مشغول جيب بري از يك شهروند تهراني است.
وي ادامه داد: ماموران راهنمايي و رانندگي نيز براساس وظيفه ذاتي خود در يك عمليات ضربتي متهم را دستگير و به كلانتري 116 مولوي انتقال دادند.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل پليس راهور فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در پايان با اشاره به اينكه در بررسي هاي مقدماتي مشخص شده متهم از جيب بران حرفه اي جنوب پايتخت است، تصريح كرد: رسيدگي به پرونده متهم توسط ماموران كلانتري ادامه دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق طلافروشي
رئيس پليس آگاهي استان خوزستان گفت: در پي اعلام مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره سرقت مسلحانه از يك طلافروشي در شهرستان بهبهان، گروهي از كارآگاهان به محل اعزام شدند كه مشخص شد 6 سارق مسلح با 2 قبضه اسلحه كلاشينكف وارد مغازه شده و با ايجاد سر و صدا و شليك تير هوايي اقدام به سرقت حدود 5 كيلو و 900 گرم طلا كردند. كارآگاهان بلافاصله و با كمك مالباختگان با انجام چهره نگاري، تصوير فرضي سارقان را ترسيم و در اختيار واحدهاي گشتي قرار دادند تا اينكه يكي از سارقان توسط واحدهاي گشت زني شناسايي و دستگير شد.
كاميوني در مشكين شهر آتش گرفت
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميون خاور در مسير روستاي پاث بيگلو به سمت مشكين شهر، بعد از واژگون شدن و سقوط به دره، آتش گرفت. مأموران پليس در محل حادثه حاضر و بعد از مشاهده حادثه، علت را بي احتياطي راننده و عدم توجه او به جلو اعلام كردند. اين حادثه تلفات جاني نداشت و راننده نيز هنگام سقوط كاميون، خود را به بيرون پرتاب كرد.
صيادان غيرمجاز دستگير شدند
گرگان- خبرنگار كيهان:مأموران گشت دريايي استان گلستان، سه نفر را به همراه يك فروند شناور غيرمجاز و مقدار 13 كيلوگرم ماهي استخواني از نوع سفيد و همچنين 80 ليتر بنزين و ساير ادوات صيد رديابي و دستگير كردند. همچنين مأمورين گشت دريايي حفاظت منابع پايگاه گميشان طي يك رشته عمليات و گشت دريايي، در فاصله 10 كيلومتري از سواحل شرقي و 15 كيلومتري نوار مرزي و عمق 7 متري دريا يك فروند قايق موتوري غيرمجاز را به همراه يك فروند شناور غيرمجاز 150 قوه اسب بخار از نوع ماينر را دستگير كردند و مجرمين بعد از طي مراحل قانوني و تشكيل پرونده به مراجع قضايي گميشان معرفي شدند.
پزشك قلابي در ابهر به دام افتاد
ابهر- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان ابهر از دستگيري پزشك قلابي فيزيوتراپي، بيماري هاي نخاعي، استخوان و مفاصل در ابهر خبر داد. سرهنگ محمد اكبري كنعان گفت: براساس گزارشات رسيده: فردي به هويت معلوم اهل يكي از استان هاي همجوار تحت عنوان پزشك فيزيوتراپي و درمان بيماريهاي نخاعي و استخوان از بيماران مبالغ هنگفت و غيرمتعارفي را در منزل اخذ مي كرد.
وي همچنين گفت: مأمورين انتظامي شهرستان ابهر با انجام اقدامات تخصصي و اطلاعاتي، محل سكونت اجاره اي وي را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي، متهم را كه قصد فرار از شهرستان داشت، در داخل شهر دستگير و به پليس اطلاعات و امنيت واگذار كردند و در ادامه تحقيقات تعداد دو نفر از بيماران كه از آنان جمعاً 34 ميليون تومان اخاذي كرده بود شناسايي و جهت انجام بررسي هاي بيشتر به پليس اطلاعات فراخوانده شدند.
اين مقام انتظامي افزود: با بررسي هاي به عمل آمده و استعلام از شبكه بهداشت شهرستان مشخص شد فرد مذكور با ارائه كارت تبليغات گمراه كننده و فريب اذهان عمومي و ادعاي متخصص بودن از شهروندان مبالغ هنگفتي دريافت كرده است.
عتيقه جات خيالي دستمايه كلاهبرداري هاي كلان
در سياهكل با طرح شكايت فردي مبني بر فروش يك جام به ظاهر طلا، رسيدگي به پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. مالباخته مدعي شده بود كه سه نفر با وعده فروش جام طلايي عتيقه عنوان مي كنند كه حاضرند اين جام را با قيمت مناسب در اختيار او قرار دهند به طوري كه وي با تعاريف و قيمت هاي پيشنهادي كلاهبرداران مجذوب عتيقه خيالي شده و مبلغ 150 ميليون تومان را حاضر و از فروشندگان درخواست تعيين زمان و مكاني، جهت دريافت اين جام عتيقه مي كند. خريدار عتيقه خيالي به همراه پول به سر قرار رفته و تمام پول را عيناً تحويل شيادان داده و جام را تحويل مي گيرد كه پس از چند روز متوجه تقلبي بودن آن مي شود. كارآگاهان بلافاصله اقدامات خود را جهت شناسايي و دستگيري متهمان آغاز كردند و با ترفندي پليسي شماره تماس متهمان را به دست آورده و به بهانه خريد اشياء عتيقه با آنان قراري صوري گذاشته و بدين ترتيب در عملياتي ضربتي هر سه متهم را محاصره و دستگير كردند.
سارقين سابقه دار به كابل هاي برق هم رحم نكردند
اعضاي دو گروه سرقت سيم و تجهيزات برقي در استان كرمانشاه كه با سرقت اين اموال به ارزش ميليون ها تومان، باعث اختلال فراواني در شبكه توزيع برق شده بودند با تلاش پيگير كارآگاهان پليس آگاهي استان شناسايي و دستگير شدند. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احسان بخش سرپرست پليس آگاهي استان كرمانشاه درباره نحوه فعاليت و دستگيري اين متهمان، گفت: در پي وقوع سرقت سيم و كابل برق در سطح استان، كارآگاهان وارد عمل شده و با جمع آوري اطلاعات مردمي و تحقيقات گسترده موفق به شناسايي دو باند متشكل از سارقان سابقه دار شدند و در پي آن كليه محل هاي تردد و پاتوق اين مجرمان تحت كنترل قرار گرفته و در نهايت 2 سارق سابقه دار دستگير شدند.
سرقت سيم هاي برق
آوج- خبرنگاركيهان: سارقان 300 هزار متر از سيم هاي برق روستاي قلعه شهرستان آوج را شب هنگام دزديدند و روستا چندين ساعت در خاموشي فرو رفت.
سارقان چندين راس گوسفند را دزديدند
آوج- خبرنگاركيهان: تعدادي از سارقان كه سي ميليون ريال فرش و لوازم منزل و چندين راس گوسفند را از روستاهاي منطقه سرقت كرده بودند، دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
كشف سه هزار ليتر گازوئيل قاچاق
اروميه- خبرنگاركيهان: فرمانده مرزباني آذربايجان غربي گفت: در بازرسي خودروها در مرز ايران و تركيه سه هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف و ضبط شد. شهرام عباسي اضافه كرد: ماموران مرزباني ماكو نيز طي بازرسي از خودروها در مرز ايران و تركيه هفت هزار و800 نخ سيگار، يك هزار و250 لير تركيه و 355 ثوب انواع البسه قاچاق و لوازم و قطعات يدكي خودرو كشف و ضبط كردند.وي با اشاره به قاچاق قرص هاي پيش ساز مواد مخدر اظهار كرد: در يك هفته گذشته ماموران مرزباني موفق به كشف 25 كيلو و500 گرم پودر آفدرين، 536 هزار و400 قرص باركافدرين و 688 هزار و500 عدد قرص سفيد پيش ساز مواد مخدر شدند.فرمانده مرزباني آذربايجان غربي در ادامه از دستگيري 51 نفر از اتباع بيگانه با تابعيت هاي مختلف كه قصد خروج غيرقانوني از مرزهاي استان را داشتند طي يك هفته گذشته دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.به گفته عباسي، ماموران مرزباني در حين كنترل نوار مرزي به هفت راس اسب حامل بار قاچاق برخورد و با استفاده از قانون به كارگيري سلاح آنان را توقيف و در بازرسي بار تعداد 10 هزار و800 عدد مواد محترقه از نوع فيزا را كشف و ضبط كردند.

 



علاقه سعودي ها به سايت هاي غيراخلاقي

بررسي ها نشان مي دهد كاربران سعودي در صدر فهرست كاربران و مراجعه كنندگان به سايت هاي غيراخلاقي رژيم صهيونيستي قرار دارند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني الشيعه ، يك «هكر» مغربي با انتشار اطلاعات شخصي دقيق و نام مستعار و كليد واژه كاربران دو سايت معروف اسرائيلي كه در زمينه ارائه خدمات غيراخلاقي به كاربران خود فعاليت دارند، فاش كرد كه كاربران سعودي در صدر فهرست مشتريان و كاربران اين سايت ها هستند.اين هكر مغربي تاكيد كرد: با نفوذ به دفاتر اين دو سايت اسرائيلي كه مقر آن در قبرس است، فهرست مفصل و مشروحي از كاربران و اطلاعات لازم درباره آنها تهيه كرده است.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» پيشتر در خبري اعلام كرده بود كه چند كشور عربي و در راس آنها عربستان و مصر در صدر فهرست كاربران و استفاده كنندگان از سايت هاي غيراخلاقي اسرائيلي هستند و اين سايت ها به كاربران و مراجعه كنندگان خدماتي به زبان عربي ارائه مي دهند.

 



مردي كه هر 4 سال يك بار متولد مي شود

اكثر مردم با واژه «سال كبيسه» آشنا هستند. هر 4 سال يك بار در تقويم شمسي ماه اسفند به جاي 29روز، 30 روزه است و روزي با تاريخ «30 اسفند» به تقويم اضافه مي شود.
يك چنين حالتي در تقويم مسيحي نيز وجود دارد و ماه فوريه كه در حالت عادي 28روز دارد هر 4 سال يك بار 29روزه مي شود. اين حالت خاص در تقويم گاهي باعث به وجود آمدن حوادث جالبي مي شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران، يك خانواده انگليسي كه در شهر «بريستول» زندگي مي كنند به خاطر اين تغيير در تقويم با ماجراي جالبي روبه رو شدند. پدر خانواده «جيمز كلارك» در 29 فوريه سال 1968ميلادي متولد شده است. او كه هم اكنون 44سال دارد به دليل اين تغيير در اعداد مربوط به ماه ها هر 4 سال يك بار مي تواند جشن تولد بگيرد. در سال 2001 ميلادي آقاي كلارك در 28 فوريه و به فاصله چند ساعت از روز جديد صاحب فرزند پسري شد و آنان از آن پس جشن تولدشان را با هم برگزار مي كنند.

 



معضل خودكشي در زندان هاي فرانسه

در ادامه معضل خودكشي در زندان هاي فرانسه، يك زنداني 29 ساله خود را در يكي از زندان هاي اين كشور حلق آويز كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي «فيگارو»، در ادامه افزايش معضل خودكشي در زندان هاي فرانسه، دادستان وين از خودكشي يك زنداني 29 ساله در زندان «سنت كانتين فالاويه» واقع در شهر «ايزر» فرانسه در بامداد روز يكشنبه خبر داد.بنابر اعلام «متيو بورت» دادستان وين، اين زنداني كه براي ارتكاب به قتل و دزدي دوران زندان خود را سپري مي كرد، پيش از اين نيز در تابستان سال گذشته با خوردن دارو اقدام به خودكشي كرده بود.افزايش خودكشي در زندان هاي فرانسه در حالي صورت مي گيرد كه كميسر حقوق بشر شوراي اروپا و سازمان نظارت بين المللي بر زندان ها پيش از اين ضمن انتقاد شديد از شرايط بسيار ناگوار اين زندان ها، موارد بي شمار خودكشي زنداني ها را از جمله علائم ضعف ساختاري سيستم اداره زندان هاي اين كشور اعلام كرده اند.سازمان هاي مدافع حقوق بشر كميسيون حقوق بشر اروپا تاكنون چندين بار اوضاع زندان هاي فرانسه را تحقير آميز، اسفبار و غيرقابل تحمل توصيف كرده اند اما با اين وجود هيچگونه اقدام ضربتي دراين باره انجام نشده است.

 



مرد حبابي

يك مرد هندي به بيماري نادري مبتلاست كه تمام سطح بدنش را غده هاي كوچك و بزرگي پوشانده است.
اين مرد 62 ساله كه به اختلال توموري مبتلاست، از 14 سالگي اولين نشانه هاي رشد اين غدد را بر بدنش مشاهده كرد.«اومار» كه ساكن «حيدرآباد» هند است، گفت: تا 14 سالگي هيچ نشانه اي از اين بيماري در بدنم وجود نداشت و كاملا سالم بودم.پزشكان معتقدند بيماري او مي تواند ارثي باشد چرا كه مادر «اومار» نيز بر روي دستانش چند غده داشته اما به اين شدت نبوده است.اين مرد كه به «مرد حبابي» معروف است، گفت: مردم با ديدن چهره من، مثل يك حيوان كثيف با من رفتار كرده و تصور مي كنند تمام محيط و وسايل را آلوده مي كنم، اما بيماري من آسيبي به كسي نمي رساند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، «اومار» به پزشكان متعددي مراجعه كرده اما درماني براي بيماري او وجود ندارد و او مجبور است با اين بيماري عجيب و غيرقابل تحمل زندگي اش را بگذراند و رفتارهاي تحقيرآميز مردم را تحمل كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14