(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 اسفند 1390- شماره 20157

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شيوه هاي ابتكاري ايران براي مقابله با تحريم هاي آمريكا
رأي فردا ، ضربه ديگري به استكبار
ارزيابي وزير اطلاعات از شرايط امنيتي كشور در آستانه انتخابات
ترس دشمن از رنگ ها
رئيس سابق انجمن منتقدان سينماي ايران در مصاحبه با كيهان :
اسكار جايزه كساني است كه تصويري سياه از كشور خود به نمايش مي گذارند
انديشكده مطالعات راهبردي و بين الملل آمريكا:
آمريكا از لاف زني عليه ايران خودداري كند ايران از مشروعيت داخلي برخوردار است
نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان با رسانه هاي داخلي و خارجي
اجراي طرح فرشتگان رحمت تا اول فروردين
معاون سازمان ملي استاندارد: نشان استاندارد در كشور درجه بندي مي شود
دانشجويان قزوين جشنواره خيريه غذا راه انداختند
برگزاري اجلاس شوراي نمايندگان دائم اكو در جزيره كيش
رئيس سازمان عقيدتي- سياسي ارتش: دشمنان به نتايج انتخابات چشم دوخته اند
سفير ژاپن در ايران: ژاپن خواستار توسعه روابط با ايران است
برپايي نشست اعضاي كارگروه درياچه اروميه
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي: نبايد خدمات دولت را زير سوال برد
اخبار ادبي و هنري



معاون وزير امور خارجه تشريح كرد
شيوه هاي ابتكاري ايران براي مقابله با تحريم هاي آمريكا

معاون حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه با بيان شيوه هاي ابتكاري ايران براي مقابله با تحريم ها گفت: مشتريان عمده نفت ايران ارتباطشان را با تهران حفظ كرده اند و از تحريم هاي يكجانبه واشنگتن پيروي نمي كنند.
سيدعباس عراقچي افزود: در طول چند ماهي كه در اين سمت مشغول به فعاليت هستم هر روز شاهد سفر هيئت هاي مختلف بانكي، تجاري، اقتصادي و مرتبط با انرژي بوديم كه با مقامات وزارت خارجه از يك سو و مقامات وزارتخانه هاي ديگر از سوي ديگر ملاقات و جلسه داشتند و موفق شديم روش ها، ساز و كارها و الگوهاي جديد را در روابطمان با آن كشورها پيدا كنيم كه اولاً نقش دلار را حذف كنيم و ثانياً با استفاده از تبادل ارزهاي محلي، شيوه هاي تهاتري و بقيه شيوه هاي ابتكاري، موانع مربوط به تحريم را از سر راه مان برداريم.
عراقچي يادآور شد: اين موارد مخفي نيست و مي توانيد از طريق آمارهاي بين المللي به اين مسئله برسيد كه روابط تجاري ما با بسياري از اين كشورها افزايش يافته، تبادلات انرژي ما با آنها گسترش يافته و حضور ما در پروژه هاي اقتصادي آنها و سرمايه گذاري هاي متقابل افزايش يافته و در كنار اين همكاري ها با اكثر آنها به يك تفاهم سياسي نزديك تر رسيديم و علي رغم همه تبليغات منفي عليه كشورمان، ادعاها و بهانه جويي ها، موفق شديم پايه روابط را بر وضعيتي قرار دهيم كه از اين تحريم ها و فشارها تأثير چنداني نگيريم.
معاون وزير خارجه در پاسخ به اين سؤال كه بيشترين مشتريان نفتي ما در حوزه اين معاونت هستند اما برخلاف اظهارات شما اخباري شنيده مي شود كه برخي از اين كشورها خريد نفت را از ما كاهش داده اند، اظهار داشت: مشتريان عمده ما در آسيا هستند، تقريباً 70 الي 80 درصد نفت صادراتي ما به آسيا صادر مي شود. مشتريان عمده ارتباطشان را با ما حفظ كرده اند و از تحريم هاي يكجانبه آمريكا پيروي نمي كنند. دو مشتري عمده ما ژاپن و كره جنوبي هستند كه صراحتاً اعلام كرده اند براي مستثنا شدن از تحريم هاي يكجانبه در حال مذاكره هستند.
معاون وزير خارجه گفت: آنچه كه براي ما مهم است اين است كه جريان صدور نفت ايران ادامه دارد و با مانعي برخورد نكرده و اگر در جايي كاهش يابد در مقابل مشتريان ديگري داريم و در مقابل ديگراني هستند كه خواستار افزايش خريد نفت از ايران هستند.
عراقچي با ذكر اين مطلب كه ممكن است در برخي كشورها درصدهاي خريد نفت بالا و پايين شود، يادآور شد: اما در آن هدفي كه آمريكايي ها داشتند كه ايران را از منافع فروش نفت خود محروم كنند، ناكام بوده اند و ما توانستيم اين موضوع را مديريت كنيم.
وي اضافه كرد: اينكه فروش نفت يك جا كم يا زياد شد مهم نيست. مهم اين است كه ما توانسته ايم روندهاي مربوطه را مديريت كنيم. ما درآمدهاي نفتي كشور را حفظ كرديم و چشم انداز هم بيانگر آن است كه در آينده نيز بر همين منوال خواهد بود و ما قراردادهايي كه حتي با خريداران نفت به صورت درازمدت امضا كرده ايم، اين چشم انداز را به ما مي دهد كه مسلماً آمريكايي ها در اين هدفشان ناكام خواهند ماند.
عراقچي ادامه داد: در بحث تبادلات بانكي و مالي موفق شديم به شيوه هاي ابتكاري جديدي با هر كشور دست پيدا كنيم و شيوه هايي كه عنوان هم شده استفاده از ارزهاي محلي و تهاتر كالا در مقابل كالاست كه ميزان درصد همه اينها با حساب و كتاب و مذاكرات بين مقامات بانك هاي مركزي و مقامات تجاري دو كشور مشخص مي شود. ما شيوه هاي ابتكاري ديگري در تبادلات بانكي پيدا كرديم و موفق شديم درآمدهاي ارزي كشور را تا آنجايي كه لازم است به آن مسيرها منتقل كنيم.

 



رهبر انقلاب با دعوت به حضور حداكثري در انتخابات تبيين فرمودند
رأي فردا ، ضربه ديگري به استكبار

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه ملت ايران در انتخابات روز جمعه سيلي سخت تري از 22بهمن به چهره استكبار خواهد زد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهيدان و ايثارگران، حساسيت انتخابات روز جمعه را بيشتر از انتخابات دوره هاي قبل دانستند و با اشاره به اهميت بسيار زياد حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كردند: به لطف الهي، ملت ايران در انتخابات روز جمعه، سيلي سخت تري از 22 بهمن، به چهره استكبار خواهد زد و عزم و اراده مستحكم خود را به رخ دشمن خواهد كشيد تا جبهه استكبار بداند كه در مقابل اين ملت، كاري از پيش نخواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغات پرحجم و گسترده چندين ماهه رسانه هاي جبهه استكبار براي دلسرد كردن مردم از حضور در انتخابات مجلس افزودند: در همه دنيا، انتخابات پرشور، مظهر زنده بودن يك ملت و عزم و اراده راسخ آنان است، بنابراين در هر كشوري كه حضور مردم در انتخابات گسترده باشد، نشانه هوشياري ملت و همراهي آنان با نظام خود است.
ايشان با اشاره به درصد پايين مشاركت مردم آمريكا در دوره هاي مختلف انتخابات رياست جمهوري در سالهاي اخير، خاطرنشان كردند: اين ميزان مشاركت، با حضور گسترده مردم در انتخابات رياست جمهوري سال 88 و همچنين انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، به هيچ وجه قابل مقايسه نيست و هدف تبليغات پرحجم رسانه هاي جبهه استكبار نيز، گرفتن اين حضور پرشور و گسترده از ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آن چيزي كه از لطف الهي احساس مي كنم و احتمال قوي مي دهم، اين است كه ملت ايران در انتخابات روز جمعه، سيلي سخت تري به چهره استكبار خواهد زد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: دلهاي مردم و هدايت آنها به دست خداوند متعال است و هنگامي كه دل ملت، مسئولان و دلسوزان كشور با خدا باشد، پروردگار نيز راه را باز و توفيق را نصيب خواهد كرد و به فضل الهي، اين توفيق روز جمعه نصيب ملت ايران خواهد شد.
ايشان با تاكيد بر اينكه حضور در انتخابات، حقيقتا ضربه محكمي به چهره استكبار است، افزودند: آنچه در انتخابات بسيار مهم است، حضور گسترده مردم است، زيرا هرچه حضور مردم بيشتر باشد، مجلسي تواناتر و شجاع تر و با پشتوانه محكم تشكيل خواهد شد و چنين مجلسي خواهد توانست صداي آحاد مردم را با قدرت به گوش دنيا برساند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته در كنار مسئله حضور مردم، راي به نامزدهاي صالح نيز مهم است.
حضرت آيت الله خامنه اي حساسيت انتخابات روز جمعه را بيشتر از انتخابات دوره هاي قبل ارزيابي و تاكيد كردند: حساسيت اين دوره از انتخابات به اين علت است كه جبهه استكبار همه تيرهاي خود را بر ضد ملت ايران، خرج كرده و به تيرهاي آخر رسيده است، بنابراين مردم بايد بايستند و عزم و اراده خود را به رخ دشمن بكشند تا جبهه استكبار بداند كه در مقابل اين ملت نمي تواند مقاومت كند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اظهارات صريح و علني سردمداران جبهه استكبار مبني بر اعمال فشار و تحريم براي خسته و دلسرد كردن ملت ايران، افزودند: آمريكا، غرب و صهيونيسم مي خواهند مردم ايران را از حركت در راهي كه منجر به بيداري عمومي دنياي اسلام شده و به صورت يك الگو درآمده است، بازدارند و به ملت هاي ديگر بگويند، ملت پيشرو ايران دلسرد شده و اين الگو شكست خورده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: اما عجيب است كه بعد از گذشت بيش از 30 سال و حتي افزايش فشارهاي سياسي، اقتصادي، تبليغاتي و امنيتي، ملت ايران، شاداب تر، زنده تر، با استقامت تر و مصمم تر از هر زمان ديگري است.
ايشان خاطرنشان كردند: راهپيمايي 22 بهمن امسال و حركت عظيم مردم در پشتيباني از نظام اسلامي، يك سيلي به صورت استكبار بود زيرا دشمنان ملت ايران آرزو دارند، گروهك هايي را به خيابان بياورند تا بر ضد نظام اسلامي شعار دهند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تظاهرات مردم اروپا بر ضد دولت هاي خود افزودند: خوابي كه دشمن براي ملت ايران ديده بود، اكنون براي خودشان تعبير شده و اين پيروزي ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: ملت ايران، با وجود همه فشارها و حتي به شهادت رساندن دانشمندان جوان كشور، اجازه نداده است توطئه هاي جبهه استكبار به نتيجه برسد.
ايشان در ارزيابي جامع از شرايط كشور خاطرنشان كردند: امروز ملت ايران در همه ابعاد، با يك نگاه راهبردي، در حال حركت رو به جلو است و از هر زمان ديگري نيز مصمم تر و سرحال تر است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شادبي و نشاط نسل جوان كنوني افزودند: شهدا، كه عموما از نسل جوان بودند، اكنون به يك الگوي با عظمت براي جوانان و آحاد مردم تبديل شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ذكر نمونه هايي از جوانان الگو در تاريخ اسلام بويژه حضرت امام حسن عسكري(ع) و حضرت امام جواد(ع)، خاطرنشان كردند: شهدا به عنوان الگوي نسل جوان و آحاد مردم، ناظر به سرنوشت و اعمال ملت ايران هستند و هر اقدام و حضوري كه موجب حركت پرشتاب تر در مسير رو به جلو كشور شود، قطعا موجب خرسندي روح امام بزرگوار و روح شهدا خواهد شد.

 



ارزيابي وزير اطلاعات از شرايط امنيتي كشور در آستانه انتخابات

وزير اطلاعات در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت امنيتي كشور در آستانه برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد كه الحمدلله امنيت خوبي در كشور حاكم است.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به اهميت مشاركت وحضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار كرد: چشم دنيا به انتخابات جمهوري اسلامي ايران دوخته شده است و مردم ايران با حضور گسترده خود در انتخابات يك بار ديگر مشت محكمي بر دهان استكبار خواهند زد.
وي اضافه كرد: دشمنان با حركت ها و اقدامات خود سعي دارند انقلاب اسلامي را هدف قرار دهند ولي جهانيان بار ديگر حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات و حماسه اي را كه مردم كشورمان با حضور باشكوه خود خلق مي كنند، خواهند ديد.

 



ترس دشمن از رنگ ها

يه روز از لباس سبز سپاه
يه روز از لباس خاكي بسيج
يه روز از سرخي خون شهيد
يه روز از چادر مشكي زن ها
يه روز از كيك زرد نيروگاه
و جمعه هم از جوهر آبي انگشت ها...
ان شاءالله

 



رئيس سابق انجمن منتقدان سينماي ايران در مصاحبه با كيهان :
اسكار جايزه كساني است كه تصويري سياه از كشور خود به نمايش مي گذارند

گروه ادب و هنر-
رئيس سابق انجمن نويسندگان و منتقدان سينماي ايران گفت: تنها فيلم هايي در مراسم اسكار نامزد و برنده جايزه مي شوند كه خوشايند كارتل ها و تراست هاي سرمايه داري آمريكا باشند.
سعيد مستغاثي، نويسنده، منتقد و مستندساز در گفت وگو با خبرنگار كيهان در تحليل هشتاد و چهارمين دوره مراسم اسكار گفت: آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي آمريكا با دو هدف جايزه اسكار را بنيان نهاد؛ اول حمايت از صنعت سينماي آمريكا و دوم تشويق فيلم هايي كه در جهت تحقق بخشيدن به رؤياي آمريكايي و ترويج ايدئولوژي ايالات متحده ساخته مي شدند.
وي افزود: برخلاف آنچه برخي رسانه ها و شخصيت ها در داخل كشورمان بر آن اصرار دارند، جايزه اسكار نه تنها يك گردهمايي جهاني نيست، كه حتي آن را يك مراسم آمريكايي هم نمي توان دانست، بلكه يك مراسم صرفاً لس آنجلسي است. چون طبق مقررات اسكار، تنها آثاري مي توانند در آن رقابت كنند كه در شهر لس آنجلس اكران شده باشند.
كارگردان مجموعه «راز آرماگدون» اظهار داشت: اما مسئله مهم روند انتخاب فيلم ها در اسكار است. سالانه هزاران فيلم در لس آنجلس اكران مي شود كه بطور طبيعي، داوران فرصت تماشاي همه اين آثار را پيدا نمي كنند، به همين دليل جاي سؤال است كه نحوه انتخاب آثار و نفرات برتر در اسكار به چه ترتيبي است؟ پاسخ اين است كه اين كمپاني هاي پخش كننده فيلم ها هستند كه نقش اصلي را در انتخاب آثار ايفا مي كنند. از آنجا كه اين كمپاني ها در دست سرمايه داران است، آن ها همواره آثاري را بر مي گزينند كه در راستاي منافع و خواسته هايشان باشد. به همين دليل هم بسياري از فيلم هاي مهم تاريخ سينما و اساتيد بزرگ سينماي جهان هيچ وقت در مراسم اسكار راه نيافته و جايزه نگرفته اند. چارلي چاپلين، آلفرد هيچكاك، باستر كيتن، هاوارد هاكس، سميوئل فولر، استنلي كوبريك و... از جمله كارگردان هاي برجسته اي بودند كه هيچ گاه جايزه اسكار به آن ها تعلق نگرفت.
وي ادامه داد: مراسم اسكار آنقدر كه در رسانه هاي كشور ما بزرگ و مهم جلوه داده مي شود، در خود آمريكا اهميت ندارد و بسياري آن را در حد يك شوي تلويزيوني و سيرك مي دانند. به همين دليل هم خيلي از شخصيت هاي برجسته سينماي جهان حاضر نشده اند كه در اين مراسم شركت كنند. در دوره هاي قبل، مارلون براندو، گدار، كيسلوفسكي و... و امسال وودي آلن با وجود برنده شدن، در مراسم حضور نيافته تا جوايز خود را دريافت كنند. چون اساساً براي اسكار اعتباري قائل نيستند و در شأن خود نمي دانند كه در آن حضور يابند.
مستغاثي بيان داشت: فيلم هايي با محتواي عدالت خواهانه و معترض نسبت به سياست هاي ضد بشري و جنگ طلبانه غرب، در اسكار جايي ندارند. شما مي بينيد كه در همين دوره از مراسم اسكار، خيلي از فيلم هاي خوش ساخت كه به تأييد منتقدان سينما آثار برتري هستند به خاطر داشتن محتواي انتقادآميز نسبت به دولت آمريكا و دولت هاي غربي، حتي نامزد دريافت جايزه هم نشدند. اما در مقابل اگر دقت كنيد تمام فيلم هاي نامزد شده و جايزه گرفته، آثاري در راستاي تبليغ ايدئولوژي و رؤياي آمريكايي هستند. ويژگي مشتركي كه در اين آثار ديده مي شود اين است كه همه آن ها به نوعي سعي كرده اند كه به ميراث گذشته آمريكا و غرب اداي دين كنند.
وي ادامه داد: برخلاف فيلم هاي آمريكايي برگزيده كه همه در راستاي تبليغ براي آمريكا هستند و تك تك آن ها از پايان خوشي برخوردارند و آمريكا را بعنوان سرزمين اميد و منجي جهان معرفي مي كنند، فيلم هايي كه در بخش خارجي برگزيده مي شوند، همه تصويري تيره و تار و به هم ريخته از كشور خود ارائه مي دهند. نمونه اخير اين نوع آثار هم فيلم «جدايي نادر از سيمين» است كه در آن ايران به عنوان كشوري اسلامي كه در تقابل با آمريكا قرار دارد، سرزميني از هم گسيخته و در حال فروپاشي به نمايش درآمده است. جالب اين است كه در خارج از كشور هم اين فيلم را با نام «يك جدايي» مي شناسند. اين همان تصوير خوشايند كمپاني هاي آمريكايي و كارتل ها و تراست هاي سرمايه داري است.
رئيس سابق انجمن منتقدان درباره مقايسه جشنواره اي مثل اسكار با رقابت هاي بين المللي ورزشي گفت: يك موضوع اين است كه همه تيم ها در مسابقات ورزشي امكان رسيدن به مقام قهرماني يا دومي و سومي را دارند، اما در اسكار تنها شركت كننده هاي آمريكايي هستند كه امكان دست يابي به جوايز بهترين فيلم و برترين كارگرداني و بهترين بازيگر و... را دارند و نماينده هاي ساير ملت ها تنها مي توانند در يك بخش حاشيه اي به برتري برسند. تفاوت ديگر اين است كه در مسابقات ورزشي همه تيم ها يا افراد وارد يك ميدان برابر مي شوند و قوانين براي همه يكسان است. اما براي جايزه اسكار، يك فيلم زماني شانس پيروزي پيدا مي كند كه براساس قواعد آن ها باشد و تفكر، نگاه، جهان بيني و تصوري را ارائه نمايد كه باب ميل برگزاركننده هاي اسكار باشد. ضمن اينكه در اينجا زمين بازي براي طرفين كاملا ناعادلانه طراحي شده است. يعني 96 درصد جوايز به آمريكايي ها مي رسد و تنها 4 درصد سهم غيرآمريكايي هاست.
مستغاثي با ابراز تعجب از صدور پيام تبريك از سوي مقامات فرهنگي و سينمايي كشورمان بخاطر دريافت اين جايزه گفت: جاي تعجب است كه دوستان دريافت اين جايزه را نوعي تعظيم آمريكا در برابر فرهنگ ايراني قلمداد كرده اند، اين در حالي است كه اگر كسي قصد حفظ هويت خودش را داشته باشد، اصلا به مراسم اسكار راه نمي يابد. به همين خاطر هم هست كه در آنجا همه بايد مطابق قواعدي كه آمريكايي ها تعريف مي كنند در مراسم شركت كنند؛ مثل آن ها لباس بپوشند، مثل آن ها رفتار كنند و حتي مثل آن ها حرف بزنند. فيلمساز ما در مراسم اسكار از نمايش فرهنگ ايراني با وجود جهاني پر از جنگ و تهديد سخن مي گويد، اما نمي گويد كه چه كسي اين جنگ ها را راه انداخته؟ چه كسي طي 10 سال يك و نيم ميليون نفر از مردم عراق را كشته است؟ چه كسي براي مقابله با مردم ايران همه گزينه ها را روي ميز دارد؟ چه كسي دانشمندان ايراني را ترور مي كند؟

 



انديشكده مطالعات راهبردي و بين الملل آمريكا:
آمريكا از لاف زني عليه ايران خودداري كند ايران از مشروعيت داخلي برخوردار است

سرويس سياسي-
يك انديشكده آمريكايي با بررسي نحوه تعامل آمريكا با ايران نوشت؛ آمريكا از لاف زني عليه ايران خودداري كند؛ زيرا حكومت ايران از مشروعيت داخلي برخوردار است.
انديشكده «مطالعات راهبردي و بين الملل آمريكا» در گزارشي نوشت: اسرائيل و آمريكا بايد از تهديدات غيرمنطقي، بي فايده و مخرب اقتصاد جهاني عليه ايران عقب نشيني كرده و دست به تحليلي منطقي و اساسي بزنند كه در آن لاف زني وجود نداشته باشد.
اين انديشكده در ادامه تصريح مي كند: بايد اين نكته را پذيرفت كه حكومت ايران از مشروعيت كافي برخوردار است. براساس نظرسنجي هايي كه از سوي موسسه معتبر بروكينگز در نوامبر 2011 انجام شد، آيت الله خامنه اي در ميان مردم از محبوبيت ويژه اي برخوردار است.
اين انديشكده آمريكايي مي نويسد: ثابت شده است كه تحريم هاي سخت قادر به تغيير حكومت در ايران نيست و اين خطر فزاينده وجود دارد كه ايران با اقدام تلافي جويانه عليه اين اقدامات به منافع ما در خليج فارس و منابع متحدانمان در سراسر جهان آسيب بزند.
در مقاله انديشكده مطالعات راهبردي و بين الملل آمريكا آمده است: ما همچنين بايد بدانيم كه حمله به خاك ايران تنها منجر به تقويت اتحاد حكومت با مردم ايران شده و احتمالا منجر به توليد تسليحات هسته اي از سوي ايران با قدرت و فوريت بيشتري مي شود.
در ادامه اين مقاله با اشاره به سابقه كوتاه آمدن آمريكا در مقابل برخي از قدرتها مانند چين متذكر شده است: خصومت هاي اخير نبايد منجر به قطع مذاكرات شده و منطقه راهبردي ايجاد روابط را از بين ببرد، ريچارد نيكسون، رئيس جمهور سابق آمريكا در سال 1972 پس از 22 سال خصومت با چين و متهم كردن اين كشور به حمايت از تروريسم در سراسر جهان به اين كشور سفر تاريخي انجام داد، مانيز بايد مانند نيكسون اين پيام را ارسال كنيم كه خواستار دستيابي به راه حلي دوجانبه و جلوگيري از جنگ هستيم.
اين گزارش مي افزايد: روشن است كه ما هنوز نتايجي كه انتظار داشتيم را از تحريم ها نگرفته ايم و اكنون بايد حتي اگر ايران توان توليد تسليحات هسته اي را داشته باشد تحريم هاي اقتصادي را براي نظارت هاي بيشتر به تدريج لغو نماييم، اگر ما در غرب خواستار جلوگيري از تلاش ايران براي دستيابي به تسليحات هسته اي هستيم بايد رويكرد ظريف تري را اتخاذ كنيم كه با تعهدات ايران به پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي همخواني داشته باشد.

 



امروز برگزار مي شود
نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان با رسانه هاي داخلي و خارجي

نشست خبري سخنگوي شوراي نگهبان روز پنج شنبه - 11اسفندماه- در هتل لاله برگزار مي شود.
در ادامه نشست هاي خبري سخنگوي شوراي نگهبان، پنج شنبه - 11اسفندماه- ساعت 10، عباسعلي كدخدايي در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي حضور مي يابد و پاسخگوي سوالات آنان در مورد روند برگزاري انتخابات روز جمعه- 12 اسفندماه- خواهد بود.
اين نشست در محل سالن گلزار هتل لاله تهران واقع در خيابان حجاب برپا خواهد شد.

 



اجراي طرح فرشتگان رحمت تا اول فروردين

اعضاي داوطلبان و خيرين جمعيت هلال احمر ايران در روزهاي پاياني سال با اجراي طرح «فرشتگان رحمت» به ياري نيازمندان مي شتابند.
بنابر گزارش روابط عمومي داوطلبان جمعيت هلال احمر، اين سازمان براي ايجاد حس نوعدوستي و حمايت از اقشار آسيب پذير و نيازمند، به ويژه كودكان، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، طرح فرشتگان رحمت را در سراسر كشور به اجرا درمي آورد.
در اين طرح افرادي كه مورد حمايت هيچ سازماني نيستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت و كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردمي بين آنان تقسيم خواهد شد.

 



معاون سازمان ملي استاندارد: نشان استاندارد در كشور درجه بندي مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون سازمان ملي استاندارد گفت: درج نشان استاندارد بر اساس درجه بندي كالاها انجام خواهد شد.
دكتر «بهادر كاظمي» در گفتگو با خبرنگاران در همدان افزود: درج نشان استاندارد بر روي محصولات و كالاهاي صنعتي، به معني دارا بودن حداقل هاي كيفيت جهت استفاده مصرف كننده است و بالا بودن قيمت يك كالا نسبت به مشابه خود نيز دليل بهتر بودن آن از لحاظ كيفي نيست.
وي ادامه داد: در راستاي انتخاب آسان تر كالا براي مصرف كننده، درصدد هستيم كه نشان استاندارد را بر اساس كيفيت كالاها، درجه بندي كرده و با اعطاي يك تا سه ستاره، درجه مرغوبيت را مشخص كنيم.
كاظمي اعلام كرد: در قانون برنامه پنج ساله توسعه كشور، گستردگي بسياري به حوزه وظايف سازمان استاندارد داده شده است به طوري كه قرار است تمام فعاليتها و شئون زندگي در جامعه به حد استاندارد برسد.
معاون نظارت بر اجرا و سيستم هاي كيفيت سازمان ملي استاندارد ايران يادآور شد: وظايف سازمان ملي استاندارد در قانون برنامه پنجم، در قالب 36 ماده تعريف شده كه از فعاليتهايي چون خط و ادبيات تا حوزه هايي چون سلامت، بانكداري و فناوري اطلاعات را دربر مي گيرد.
وي خاطرنشان ساخت: هم اكنون كليه كالاهاي وارداتي از مبادي رسمي مشمول استاندارد اجباري هستند و قبل از ثبت سفارش بايد از سازمان تاييديه بگيرند به طوري كه از ابتداي اسفند امسال 5028 رديف تعرفه براي اين نوع كالا تعيين شده است.

 



دانشجويان قزوين جشنواره خيريه غذا راه انداختند

جشنواره خيريه غذا به همت جمعي از دانشجويان دانشگاه بين المللي امام خميني و با حمايت معاونت فرهنگي اين دانشگاه برگزار شد.
مسئول برگزاري اين برنامه در گفت وگو با فارس در قزوين اظهار داشت: جشنواره غذا براي نخستين بار در اين دانشگاه از سوي كانون خيريه باران اجرا شد كه درآمد حاصل از آن در آستانه فرا رسيدن سال نو صرف كمك به خانواده هاي نيازمند شهر مي شود.
نرگس زماني مقدم گفت: پس از ارسال دعوتنامه شركت در اين برنامه براي استادان، كارمندان دانشگاه و دعوت از دانشجويان، افراد علاقه مند با تهيه غذاهاي سنتي، انواع سالاد، ترشي، ژله و ساير خوراكي ها، براي فروش آنها در دانشكده علوم پايه دانشگاه حضور يافته و غذاها را به حاضران عرضه كردند. زماني افزود: در سال گذشته نظير همين جشنواره از سوي يكي ديگر از كانون هاي خيريه در همين دانشگاه برگزار شد، اما امسال استقبال دانشگاهيان در مقايسه با سال قبل تا حد زيادي افزايش داشته است. وي با اشاره به اينكه اعضاي كانون باران را دانشجويان رشته هاي مختلف دانشگاه امام خميني تشكيل مي دهند بيان كرد: اين كانون در هر ماه براي 10 خانواده نيازمند تحت نظر خود كيسه هاي غذا تهيه مي كند كه با توجه به نزديكي عيد نوروز، از محل درآمد جشنواره غذا اين كيسه ها غني تر مي شوند. اين عضو كانون خيريه باران همه افراد جامعه و به ويژه دانشجويان را به واسطه اثرگذاري آنان، نسبت به قشر محروم مسئول دانست و اذعان كرد: هدف اين كانون توجه به موارد فرهنگي و آموزشي خانواده هاي نيازمند در كنار پرداختن به مسائل مادي آنان است.

 



برگزاري اجلاس شوراي نمايندگان دائم اكو در جزيره كيش

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه آزاد كيش، گفت: از تاريخ 16 الي 18 اسفند ماه يكصد و هفتاد و پنجمين اجلاس نمايندگان همكاري هاي اقتصادي اكو در جزيره كيش برگزار مي شود.
عليرضا مسافرزاده گفت: كشورهاي تركيه، افغانستان، آذربايجان، قرقيزستان، ازبكستان، تاجيكستان و پاكستان كه عضو اكو هستند يكصد و هفتاد و پنجمين اجلاس دائم سازمان همكاري هاي اقتصادي اكو را طي 2 روز در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار خواهند كرد كه اين همايش شامل دو قسمت جداگانه خواهد بود كه نشست اول مربوط به گروه خبرگان اكو و نشست دوم نيز اختصاص به شوراي نمايندگان دائم دارد.
وي ديدار با مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در حاشيه برگزاري اجلاس را كه طي آن نمايندگان و سفراي كشورهاي عضو اكو شركت خواهند كرد يكي از حاشيه هاي اجلاس خواند.

 



رئيس سازمان عقيدتي- سياسي ارتش: دشمنان به نتايج انتخابات چشم دوخته اند

همدان-خبرنگاركيهان:
رئيس عقيدتي-سياسي ارتش گفت: حضور حداكثري مردم در انتخابات مجلس، فتنه هاي جديد دشمن را دفع مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدعلي آل هاشم» در جمع كاركنان تيپ مستقل 316 زرهي شهيد قهرمان همدان، با اشاره به اينكه دشمنان ملت و نظام اسلامي ايران، درصدد هستند در انتخابات نهمين دوره مجلس، فتنه جديدي، همچون فتنه سال 88، راه بيندازند، افزود: حفظ وحدت و هوشياري مردم و مسئولان همراه با حضور پرشور و حداكثري در پاي صندوق هاي رأي، نقشه هاي دشمن را خنثي خواهد كرد.
وي، خاطر نشان ساخت: نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، هم پس از حوادث فتنه 88 و هم پس از وقوع بيداري اسلامي در منطقه، اولين انتخابات در ايران است بنابراين از يك سو دشمنان به نتايج آن چشم دوخته اند و از طرف ديگر ملت هاي تازه انقلاب كرده، در پي الگوبرداري از نحوه برگزاري انتخابات در كشورمان هستند.
«آل هاشم» تاكيد كرد: علت اصلي افشاي فتنه هاي دشمنان و دفع آن، شجاعت، بصيرت، اقتدار و هوشياري بالاي رهبر معظم انقلاب است كه در اوج تهديدها با پاسخي دندان شكن، دشمنان را وادار به عقب نشيني ساخت به طوري كه وزير دفاع آمريكا حمله به ايران را مستلزم تحميل تبعات بسيار به غرب اعلام كرد.

 



سفير ژاپن در ايران: ژاپن خواستار توسعه روابط با ايران است

سفير ژاپن در ايران گفت: ژاپن مصرانه خواستار توسعه روابط اقتصادي، فرهنگي و علمي با جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش فارس از عسلويه، كين ايچي كومانو، در نشست با مسئولان منطقه ويژه پارس جنوبي اظهار داشت: پارس جنوبي از مهمترين مناطق صنعت نفت در جهان است و در چند سال اخير رشد قابل توجهي داشته است.
سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: بدون ترديد توسعه پارس جنوبي عامل مهمي در گسترش روابط اقتصادي ايران و ژاپن است.
كومانو يادآور شد: در مدتي كه به عنوان سفير ژاپن در كشور شما فعاليت دارم همواره سعي كرده ام با مسافرت به بخش هاي مختلف اين كشور با تمدن تاريخي و فرهنگي، موقعيت ها و ظرفيت ها و همچنين توانمندي هاي ايران آشنا شوم و اين تجربيات را به ژاپني هاي مقيم تهران و همچنين مردم كشورم منتقل كنم و در ارتباط با حفظ و تحكيم روابط دوستي دو كشور بزرگ تلاش كنم.
وي سفر رهبر معظم انقلاب در عسلويه را نشان دهنده اهميت اين منطقه خواند و خطاب به مديران و كاركنان صنعت نفت در پارس جنوبي، افزود: سفر ايشان به عسلويه نشان دهنده اهميت كارهاي يكايك شما است و خوشحاليم از اينكه ما نيز امروز در اين منطقه حضور يافته ايم.
كومانو بيان كرد: مصرانه خواستار توسعه روابط بين دو كشور در حوزه هاي مختلف به ويژه حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي، هنري و علمي هستيم و مطمئنم با اشتراك هاي تاريخي و روحيه تلاش و كوشش كه بين دو ملت وجود دارد؛ اين هدف بزرگ قابل تحقق است.
بنابراين گزارش، مسعود تصوري در اين نشست مشترك با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادي به اين منطقه افزود: منطقه ويژه پارس، پايتخت انرژي جمهوري اسلامي ايران است و تمام همكاران من در صنعت نفت براي توسعه اين صنعت عظيم دست به دست هم دادند و در سال جهاد اقتصادي گام هاي پرشتاب و مؤثري براي توسعه اين حوزه عملياتي و راهبردي برداشته شده است.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس تحريم ها را در روند توسعه و پيشرفت فعاليت هاي عمراني، اقتصادي و انرژي كشور بي اثر خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران با مدل اقتصادي مخصوص به خود 32 سال است كه در تحريم هاي مختلف استكبار و دشمنان اين آب و خاك فعاليت هايي داشته كه چشم جهانيان را به خود خيره ساخته است.

 



برپايي نشست اعضاي كارگروه درياچه اروميه

در زمينه تامين آب درياچه اروميه طرح هايي وجود دارد كه بايد در اين زمينه برنامه ريزي لازم انجام شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، معاون وزير نيرو، شامگاه روز سه شنبه در نشست اعضاي كارگروه درياچه اروميه با اظهار مطلب فوق افزود: تغييرات آب و هوايي منطقه اي در وضعيت بحراني اين درياچه تاثيرگذار است از اين رو متخصصان و كارشناسان خبره در زمينه مباحث علمي مي توانند براي تدوين برنامه منسجم مديريت منابع آب حوضه درياچه اروميه در نشست ها و كميسيون هاي ويژه درياچه اروميه آمادگي خود را اعلام كنند.
«محمد رضا عطارزاده» تامين نيازهاي زيست محيطي تالاب هاي حاشيه درياچه اروميه از وظايف وزارت نيرو است از اين رو با هماهنگي هاي انجام شده با سازمان محيط زيست، آب مورد نياز تالاب هاي حوضه درياچه اروميه تامين مي شود.
شايان ذكر است، نشست اعضاي كارگروه درياچه اروميه، با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي و مديران آب منطقه اي، سازمان هاي جهاد كشاورزي و محيط زيست استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و كردستان برگزار شد.

 



نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي: نبايد خدمات دولت را زير سوال برد

نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: نبايد به بهانه انتقاد، تمامي خدمات دولت و رئيس جمهور را زير سوال برد و آنها را در آستانه انتخابات تخريب كرد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «حسن عالمي» با اشاره به خدمات مؤثر دولت در ابعاد مختلف افزود: دولت جزئي از نظام بوده و تخريب دولت به منزله تخريب كل نظام است و بايد از آن پرهيز شود.
وي ادامه داد: نبايد با طرح مسائلي از جمله در آستانه انتخابات، خدمات سازنده دولت را زير سوال برد.
وي گفت: برخي موارد نقص و خلأ در ارائه خدمات در عملكرد دولت بايد سر جاي خودش به طور سازنده و نه مخرب، نقد شود. ولي ما نبايد با انتقادهايي مخرب، خدمات دولت و نظام را ناديده بگيريم.
آيت الله عالمي افزود: انتخابات در كشور ما بايد بر مبناي اخلاق و پرهيز از هرگونه تخريب دولت و ساير نامزدهاي انتخاباتي برگزار شود.
وي افزود: اخبار و گزارشهاي رسانه ها بايد به گونه اي تنظيم و انعكاس يابد كه حق مردم ادا شود و اين خلاف حق مردم است كه رسانه ها به گونه اي مطالب را تهيه و منعكس كنند كه موجبات دلسردي در آنان را فراهم سازد.
آيت الله عالمي گفت: برخورد نظام با سران و عوامل فتنه نشان دهنده پيشي گرفتن رحمانيت بر غضب نظام اسلامي است و مردم به نحوه برخورد نظام با آنان راضي هستند.
وي افزود: جريان فتنه بعد از انتخابات توان به چالش كشاندن نظام يا انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري و يا ايجاد ناامني براي جلوگيري از برگزاري مطلوب آن را ندارد.
وي اظهار داشت: انتخابات دوازدهم اسفند جاري نخستين انتخابات كشورمان بعد از خيزش هاي بيداري اسلامي در مردم كشورهاي منطقه و جهان است كه با الگوپذيري از انقلاب اسلامي ايران ايجاد شده و گسترش يافتند و زمينه سرنگوني تعدادي از ديكتاتورهاي وابسته به استكبار را فراهم كردند.
عالمي همچنين اضافه كرد: اگر اين انتخابات سالم، با نشاط و با حضور حداكثري مردم برگزار شود، موجب دلگرمي مردم اين كشورها در ادامه نهضت هاي بيدارگرايانه اسلامي شان را فراهم مي كند.
وي از شركت در انتخابات به عنوان وظيفه ديني و انساني آحاد مردم ياد كرد و گفت: رهبري و مراجع عظام تقليد حضور در انتخابات را يك حق اجتماعي براي مردم و يك تكليف و واجب شرعي و ترك آن را گناه و امري حرام دانستند.

 



اخبار ادبي و هنري

بيانيه مشترك ده ها هنرمند جهت حضور در انتخابات
ده ها هنرمند عرصه هاي مختلف با انتشار بيانيه اي مشترك ضمن تأكيد بر حضور در انتخابات مجلس نهم، از ملت بزرگوار ايران اسلامي نيز جهت حضور در اين رويداد مهم دعوت به عمل آوردند.
اين بيانيه به اين شرح است:
در استقبال از موسم نهمين دوره انتخابات سرنوشت ساز مجلس شوراي اسلامي با استعانت از خداوند سبحان برآنيم تا تابلويي زيبا از حماسه حضور را خلق كنيم و در صحنه مشاركت عمومي، شخصيتي مسئوليت پذير را از خود به نمايش گذاريم.
دست همراهي به سوي شما مخاطبان صميمي فرهنگ و هنر اين مرز و بوم خدايي دراز مي كنيم تا به اتفاق در قابي ديدني، ساختن بنايي تازه از مجلس شوراي اسلامي را به مدد جلوه هاي ويژه اي از جمهوريت نظام اسلامي مان آغاز كنيم. اميد كه بار ديگر بهت و شگفتي جهانيان را از پي ايفاي مسئوليت انقلابي باعث شويم و مهر بطلان بر انديشه هاي مسمومي بزنيم كه بر دفتر عاشقي ما به خطا تاريخ مصرف نگاشته اند.
جمال شورجه، علي معلم دامغاني، حبيب احمدزاده، محمدرضا اسلاملو، حبيب الله بهمني، حميد بهمني، راضيه تجار، محمدحسين جعفريان، پوران درخشنده، علي درخشي، امير دژاكام، محمدعلي رامين، مهدي سجاده چي، محمدرضا سرشار، فرج الله سلحشور، اسماعيل سلطانيان، انسيه شاه حسيني، سيدمسعود شجاعي طباطبايي، پرويز شيخ طادي، تاج بخش فنائيان، محمد كاسبي، حسين مسافرآستانه، اصغر نقي زاده، محمدرضا شريفي نيا و... از جمله اين هنرمندان هستند.
جعل امضاي هنرمندان، آبروي تحريمي ها را برد
رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور معتقد است، بيانيه سازي و توسل دروغين دشمنان كشور به اسامي هنرمندان براي تحريم انتخابات باشكوه مردمي، نشان دهنده عصبانيت استكبار از وجود روح مردم سالاري ديني در كالبد نظام مقدس ماست.
دكتر حسين قناديان اهميت انتخابات ايران در هنگامه به ثمر رسيدن نهضت هاي بيداري اسلامي را مضاعف دانسته و تأكيد كرد: امروزه ملت هايي كه پيام دين را دريافته و عليه طاغوت هاي زمان خود به پاخاسته اند، نياز به الگويي براي دموكراسي اسلامي دارند و طبيعي است كه استكبار و همه كساني كه از سقوط اين طاغوت ها ناراحت و عصباني هستند از اين كه الگوي مزبور توسط ايران اسلامي براي ملت ها ايجاد شود در هراسند و با هر روشي سعي مي كنند در صفوف آهنين و يكپارچه ملت ايران شكاف ايجاد نمايند و حتي با توسل به دروغ و جعل بيانيه و امضا بر طبل توخالي تحريم انتخابات بكوند.
اين مدير هنري با اشاره به شوق وشور زائدالوصف اقشار مختلف مردم براي بهار 12 اسفند ادامه داد: در مقابل اين تحركات بچه گانه كه نو به نو مفتضح مي شود، اقشار مختلف مردم و به ويژه هنرمندان آماده خلق حماسه اي دوباره و زيبا هستند و جامعه هنري ايران نيز با ساير آحاد اجتماع همراه شده تا پيام اقتدار ملت ايران بار ديگر به دشمن نادان، ديكته شود.
حاشيه نگاري دختر شهيد عماد مغنيه بر كتاب پدرش
فرزند شهيد عماد مغنيه در مراسم رونمايي از مجموعه 14 جلدي «زبرالحديد»، در حاشيه چهاردهمين مجلد اين مجموعه كه به شهيد عماد مغنيه اختصاص دارد، يادداشتي كوتاه نوشت.
فاطمه مغنيه، دختر شهيد عماد مغنيه در حاشيه دومين همايش سرداران شهيد جهان اسلام، در مراسم رونمايي از مجموعه 14 جلدي «زبرالحديد» در سخناني كوتاه ضمن تشكر از ملت ايران به خاطر عشق و محبتي كه به مقاومت اسلامي لبنان دارند، اظهار كرد: از همين جا به رهبر معظم ايران، حضرت آيت الله امام خامنه اي و همچنين به شهداي اين كشور سلام و درود مي فرستم. وي افزود: حضور در ايران برايم افتخار بزرگي است و مانند پدرم، شهيد مغنيه كه به خاك اين سرزمين عشق مي ورزيد، سرزمين ايران را دوست دارم. فاطمه مغنيه سپس ضمن تشكر از مؤسسه الهدي به خاطر انتشار مجموعه «زبرالحديد» در حاشيه چهاردهمين مجلد اين مجموعه كه به شهيد عماد مغنيه اختصاص دارد در يادداشتي كوتاه نوشت: «با دعا براي توفيق } شما{ و محبت و احترام خالصانه.»
مجموعه 14جلدي «زبرالحديد» با محوريت زندگي و مبارزات شهيدان مصطفي چمران، سيداحمد متوسليان، سيدقطب، يحيي عياش، شيخ احمد ياسين، فتحي شقاقي، سيدعباس موسوي، عماد مغنيه، سيدعارف حسيني، محمدباقر حكيم، محمدباقر صدر، حسين البنا، برهان الدين رباني و احمدشاه مسعود نوشته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14