(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 اسفند 1390- شماره 20158

يادداشت خبرنگار
معاون وزير راه و شهرسازي: تمركززدايي از اهداف ادغام دو وزارتخانه است
ايران در كيهان
رشد 151 درصدي تسهيلات مسكن مهر در چهارمحال و بختياري
فعاليت 10 مدرسه قرآني در خلخال
راه اندازي ناوگان امدادي يزد طي چند ماه آينده
افتتاح دفتر خبرگزاري قرآني ايران در گرگان
انتقاد فرماندار از محروميت هفتكل از شاخص هاي سلامت
ظرفيت بالاي گنبدكاووس در جذب گردشگران خارجي
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي: كمبود اعتبار مشكل اجراي پروژه هاي حوزوي است
شهري با كوچه باغ هاي خاطره انگيز
رشد قابل توجه موفقيت پليس در دستگيري سارقان به عنف
تجهيز كليه راههاي استان كرمانشاه به دستگاه هاي تردد شمار
اختصاص اعتبار براي مطالعه آلودگي هواي كاشان
رئيس ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري:منازل استيجاري شيراز در ايام نوروز ساماندهي مي شود
توليد روزانه 9 تن زباله بطري ها در اصفهان



يادداشت خبرنگار

اين روستاهاي فراموش شده
روستاهاي تازه آباد، بندارخيل، آخورسر، دولت آباد، خوشاب، ليمون ترخون پشت واقع در مركز استان مازندران از كيلومتر صفر كمربندي ساري تا حداكثر به فاصله 8 كيلومتر از مركز شهر به لحاظ متصل بودن به مركز استان واقع در بخش مركزي در توزيع عادلانه سرمايه، خدمات اقتصادي،بهداشتي و غيره كمترين سهم بري را داشته است.
طبق اخبار و اطلاعات رسيده از مردم منطقه ذكر شده به جرات مي توان گفت حتي يك مورد خدمات عمراني، طرح هادي روستايي، بهداشتي دراين روستاها انجام نگرفته است.
احداث جاده كه ضروري ترين زيرساخت عمران و آباداني هر منطقه است به صورت صد درصد خودياري مردم انجام شد، اما دركيلومتر صفر و محل اتصال به كمربندي دو معضل اساسي وجود دارد كه حل اين دو معضل نيازمند توجه مسئولان است.
1-وجود يك مورد ساخت وساز فرسوده قديمي با كاربري كارگاه چوب بري كه براساس قوانين و مقررات جزو كارگاه هاي مزاحم شناخته شده و عملاً نيز غير فعال است. از اواسط دهه 60 (حدود 25 سال پيش)نيز دستور جمع آوري و استفاده از محل براي اصلاح جاده بسيار لازم و ضروري تشخيص داده شد.
2-موضوع دوم اينكه درسفر دور دوم رياست جمهوري درسال 87 به استان، احداث 20 زيرگذر در سطح استان به تصويب رسيد كه احداث زيرگذر كمربندي «شهبند» در نقطه صفر راه روستايي در روستاهاي مذكور از جمله اين مصوبات بوده كه تاكنون اقدامي عملي دراين خصوصي صورت نگرفته است.
از آنجا كه ساكنان اين روستا مجبورند حداقل 6 كيلومتر اضافه مسير را طي كنند و براي ورود به جاده روستايي از راه باريكه با دسترسي محلي تردد كنند لذا جا دارد مسئولان ذي ربط استان مازندران در توزيع عادلانه امكانات و خدمات به روستاهاي مذكور نگاه ويژه اي داشته باشند و تنها خواسته بحق مردم اين منطقه بعد از 25سال محقق شود.
ساري - خبرنگاركيهان

 



معاون وزير راه و شهرسازي: تمركززدايي از اهداف ادغام دو وزارتخانه است

همدان-خبرنگاركيهان:
واگذاري امور و تفويض اختيار به مديران كل استانها، از جمله اهداف ادغام دو وزارتخانه به شمار مي رود.
معاون امور حقوقي و مجلس هماهنگي استان هاي وزارت راه و شهرسازي در مراسم معارفه مدير كل راه و شهرسازي استان همدان افزود: از آنجا كه تقاضاها و نيازهاي هر استان در همان استان شناخته شده تر بوده و بهتر مي توان آنها را بررسي كرد و به برنامه ريزي پرداخت، لذا انجام كار در استان ها و عدم ارسال به تهران، به عنوان يك حسن براي ادغام وزارت راه و شهرسازي تلقي مي شود. «عليرضا محفوظي» ادامه داد: بر همين اساس در بودجه سال 91 نيز، رديف هاي ملي پروژه هاي كشور به رديف هاي ويژه استاني تبديل شده كه از آن جمله مي توان به اعتبارات آسفالت راه هاي روستايي اشاره كرد كه سال آينده ديگر رديف ملي ندارد.
«محفوظي» با اشاره به انتصاب مديران كل راه و شهرسازي استان ها به عنوان قائم مقام وزير، اظهار داشت: با توجه به حساسيت و اهميت فعاليت هاي دو وزارتخانه قبلي «راه» و «مسكن و شهرسازي» و ادغام آنها و سنگين تر شدن مسئوليت ها، انتظار از مديران كل راه و شهرسازي استان ها بسيار بالا رفته و به ويژه با انتصاب به عنوان قائم مقام وزير، لازم است تلاش ها بيشتر شود.
وي از همدان به عنوان مجري پيشتاز ساختار جديد پس از ادغام نام برد و گفت: ادغام بعضي وزارتخانه ها از جمله راه و مسكن بايد در برنامه سوم توسعه انجام مي گرفت اما در آن زمان اقدامي نشد. در اين مراسم، ضمن تقدير از تلاش هاي مهندس «اصغر مجيدي» مديركل سابق مسكن و شهرسازي، مهندس «كمال الدين ميرجعفريان» به عنوان قائم مقام وزير و مديركل مسكن و شهرسازي استان همدان معرفي شد.

 



ايران در كيهان

تجليل از شهدا
دهلران - خبرنگاركيهان: درمراسمي با حضور مديركل ورزش و جوانان استان ايلام از خانواده هاي 15شهيد ورزشكار شهرستان دهلران تجليل به عمل آمد.
عادل جام خانه مدير اداره ورزش وجوانان دهلران هدف از برگزاري اين مراسم را تجديد دوباره با آرمان هاي والاي شهيدان و تكريم خانواده هاي آنان عنوان كرد و گفت: ورزشكاران ما بايد با الگو گرفتن از شهيدان درميادين ورزشي ياد و نام آن عزيزان را زنده نگه دارند.
درپايان اين مراسم هدايايي به رسم يادبود به 15خانواده شهيد ورزشكاران تقديم شد.
افتتاح بوستان
گرگان - خبرنگاركيهان: يك بوستان به مساحت دو هزار و 205 متر مربع دريكي از محله هاي فرسوده شهر گرگان به بهره برداري رسيد. دراين بوستان 200متر مربع فضاي بازي كودكان درنظر گرفته شده و 420 متر مربع سطح معابر آن است. اين بوستان با اعتباري بالغ بر 650 ميليون ريال به بهره برداري رسيده است.
تشكيل شوراي هماهنگي
رشت-خبرنگاركيهان: استاندار گيلان گفت: شوراي هماهنگي و سياستگذاري مراكز آموزش عالي در اين استان تشكيل مي شود.
مهندس مهدي سعادتي در نشست رؤساي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي گيلان با پيشنهاد تشكيل اين شورا افزود: كارگروهي متشكل از رؤساي دانشگاه ها و اعضاي كميسيون دانشجويي استانداري گيلان ايده ها و راهكارها را جهت عملكرد بهتر اين شورا پيشنهاد دهد.
وي همچنين با تأكيد بر شناسايي ظرفيت هاي علمي و پژوهشي دانشگاه براي همكاري با دستگاه اجرايي گفت: دانشگاه بايد بيشتر از اين در اداره استان مشاركت داشته باشد و لازم است درهمين زمينه گام هايي جدي برداريم.
راه اندازي كانون هاي فرهنگي
شهرستان قدس -خبرنگاركيهان: روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اعلام كرد: درسال جاري با تلاش 10 باب از كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان و 8 باب كتابخانه درمساجد با هدف گسترش فعاليت هاي فرهنگي، هنري و احياي نقش واقعي مساجد تاسيس و راه اندازي شد.
براساس اين گزارش اعتباري بالغ بر 100 ميليون ريال بابت خريد تجهيزات و اهداي آن هزينه شده و تجهيزات اهدايي شامل رايانه، قفسه كتاب، لوازم صوتي و تصويري و لوازم آموزشي به كانونهاي كتابخانه هاست.
نصب تابلو راهنمايي و رانندگي
برازجان - خبرنگاركيهان: مديركل راه وشهرسازي استان بوشهر درنشست شوراي اداري دشتستان كه درشهر برازجان برگزار شد، گفت: تا پايان امسال تابلوهاي راهنمايي و رانندگي درمحورهاي شهرستان برازجان نصب خواهد شد. وي افزود: امسال 19پروژه در بخش راهسازي، راهداري شهري و روستايي با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان اجرا يا در دست اجرا داريم. به گفته صفايي، بيمارستان برازجان در تابستان سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.

 



رشد 151 درصدي تسهيلات مسكن مهر در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديركل مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري از رشد 151درصدي تسهيلات ساخت در طرح مسكن مهر در اين استان نسبت به سال گذشته خبرداد.
مهندس علي ابراهيمي با بيان اينكه بيش از يك هزار و 382ميليارد ريال تسهيلات به طرح مسكن مهر در شهرهاي با جمعيت بالاي 25هزا رنفر پرداخت شده است، گفت: اين رقم نسبت به بهمن سال گذشته رشد 151 درصدي داشته است.
وي افزود: 2هزار و 910 واحد از طرح مسكن مهر استان در مرحله پايان نازك كاري قرار دارند كه 372 درصد رشد داشته اند.
ابراهيمي گفت: در شهرهاي با جمعيت بالاي 25 هزارنفر استان چهارمحال و بختياري 10هزار و 85 واحد در مرحله اتمام اسكلت قراردارند و 9هزار و 734 واحد مرحله سقف را به پايان رسانده اند.

 



فعاليت 10 مدرسه قرآني در خلخال

اردبيل- خبرنگار كيهان:
فعاليت 10 مدرسه قرآني در قالب طرح آموزش روخواني و روان خواني قرآن كريم در شهرستان خلخال آغاز شد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل رئيس آموزش و پرورش شهرستان خلخال با اعلام مطلب بالا افزود: اين مدارس كه در راستاي آموزش روخواني و روان خواني قرآن كريم براي دانش آموزان تشكيل شده تا پايان سال تحصيلي به فعاليت خود ادامه مي دهد.
«سيد محمدسعيد شهابي» گفت: در نيمسال دوم سال تحصيلي جاري تعداد 650 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي زير پوشش مدارس قرآني قرار مي گيرند.
وي در پايان گفت: لازم است مربيان و مدرسان كلاس هاي قرآني در كنار روخواني و روان خواني، بخشي از ساعات درس را به آموزش مفاهيم و مباني ارزشي قرآن اختصاص داده و بدين ترتيب دانش آموزان را از زواياي مختلف با زيبايي هاي قرآن كريم آشنا سازند.

 



راه اندازي ناوگان امدادي يزد طي چند ماه آينده

يزد-خبرنگاركيهان:
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد از راه اندازي ناوگان حمل و نقل و ناوگان امدادي ظرف چند ماه آينده خبر داد.
محمد كاظم مشرف اظهارداشت: به محض دريافت امكانات و تجهيزات لازم اين ناوگان ها را آن طور كه درخور مردم شريف شهرستان هاي استان است، راه اندازي خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه جاده هاي شهرستان اردكان همواره از نقاط حادثه خيز استان محسوب مي شود، افزود: با تشكيل تيم هاي امدادي آموزش ديده و متخصص، توسعه ماموريت هاي جوانان و داوطلبان همچنين جذب اعضاي جديد و آموزش و ساماندهي آنان درتلاشيم تا در سريع ترين زمان ممكن خود را به محل حادثه رسانده و ميزان تلفات مالي و جاني را تا حد امكان كاهش دهيم.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد همچنين ضمن ابراز خرسندي از راه اندازي پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي شهداي امدادگر، خرانق و چوپانان، اظهار داشت: با افتتاح اين پايگاه امدادگران مي توانند خدمات مناسب تري به مردم ارائه و وظيفه خود را به درستي انجام دهند.
مشرف جذب اعتبارات و اخذ مجوز استخدام نيرو براي تكميل و فعال شدن ساختمان پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي در حال احداث، شركت اعضا در دوره هاي تخصصي امداد و نجات همچنين فعال تر شدن تيم هاي امدادي كوهستان و كوير را از ديگر اقدامات اين سازمان برشمرد.

 



افتتاح دفتر خبرگزاري قرآني ايران در گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
بيست و ششمين شعبه خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) طي مراسمي در گرگان افتتاح شد.
دفتر ايكنا در گرگان در ساختمان جهاددانشگاهي واقع در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان با همت حجت الاسلام سيد مهدي تقوي، مديركل خبرگزاري ايكنا و مهندس صادق سلمان پور، رئيس سازمان جهاددانشگاهي استان افتتاح شد.
استاندار گلستان در يك مكالمه تلفني خطاب به شركت كنندگان در مراسم افتتاح خبرگزاري ايكنا در گرگان گفت: قرآن و فرهنگ قرآني همواره پاسدار اسلام و جامعه اسلامي بوده و رمز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران نيز به بركت ثقلين است.
جواد قناعت خاطرنشان كرد: باوجود تنوع قومي و مذهبي در استان گلستان ايجاد اين چنين رسانه ها و شبكه هاي اطلاع رساني كه با محوريت قرآن و فرهنگ اسلامي فعاليت مي كنند علاوه بر توسعه اين فرهنگ مي تواند بسترساز وحدت و هم افزايي جامعه اسلامي باشد.
خبرگزاري رسمي قرآني ايران (ايكنا) به عنوان اولين و تنها خبرگزاري تخصصي قرآن كريم در جهان فعاليت خود را در بيستم آبان ماه سال 82 به مركزيت تهران آغاز كرد.
بنابراين گزارش ايكنا در حال حاضر در 26 شعبه داخلي و 10 شعبه خارجي شامل منطقه بالكان، سوريه، لبنان، افغانستان، قرقيزستان، اردن، تركيه، تانزانيا، آذربايجان و جنوب شرق آسيا، فعال است.
خبرگزاري ايكنا با توليد و انعكاس اخبار قرآني به 23 زبان دنيا از نظر تنوع زباني، در بين خبرگزاري هاي رسمي جهان اسلام رتبه اول را داراست.

 



انتقاد فرماندار از محروميت هفتكل از شاخص هاي سلامت

هفتكل-خبرنگار كيهان:
فرماندار هفتكل گفت: شهرستان هفتكل از نظر شاخص هاي سلامت و بهداشتي در محروميت كامل به سر مي برد.
بهزاد صالح بيگي در جلسه شوراي سلامت شهرستان هفتكل با بيان اين مطلب افزود: جلسات شوراي سلامت، بايد در جهت هدفمندي، در سطح شهرستان برگزار شود زيرا اين موضوع مهم را، بايد در چارچوب سياست هاي مدون مد نظر قرار دهيم.
وي افزود: اين شورا براي ما و جامعه شهري بسيار اهميت دارد و به همين دليل از ابتدا آن را جدي گرفته ايم و معتقديم جلسات اين شورا بايد به صورت منظم برگزار شود.
وي در ادامه به بيان برخي مشكلات بهداشتي در سطح شهرستان هفتكل پرداخت و گفت: كل شهرستان از نظر شاخص هاي سلامتي و بهداشتي، در محروميت كامل به سر مي برد اما بخش رغيوه از محروميت به مراتب بيشتري برخوردار است.
صالح بيگي درخصوص خدمات پزشك خانواده به مردم هفتكل نيز گفت: براي شهرهاي زير 25 هزار نفر درمان بيماري هاي خاص و مزمن توسط پزشك خانواده به صورت رايگان خواهد بود.

 



ظرفيت بالاي گنبدكاووس در جذب گردشگران خارجي

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
معاون مالي و اداري فرمانداري شهرستان گنبدكاووس گفت: اين شهرستان با توجه به آثار باستاني و طبيعي و نيز ثبت برج قابوس ابن وشمگير در فهرست جهاني، ظرفيت تبديل شدن به مقصد سفر گردشگران را بدست مي آورد.
«نورمحمد جعفري» در جلسه ستاد دائمي تسهيلات سفر اين شهرستان افزود: وجود بخش هاي زيادي از ديوار دفاعي گرگان در حوزه اين شهرستان، شهر تاريخي جرجان، بقعه متبركه امام زاده يحيي ابن زيد(ع) و نيز تالاب هاي سه گانه آلاگل، آجي گل و آلماگل و بازارچه مرزي اينچه برون، جايگاه ويژه اي در جذب گردشگران داخلي و خارجي به اين شهرستان داده است.
وي گفت: شناساندن اين ظرفيت ها و نيز صنايع دستي مردم اين خطه يكي از وظايف ستاد دائمي تسهيلات سفر اين شهرستان است كه بايد با جديت صورت گيرد.
جعفري افزود: ده كميته در قالب اين ستاد ساماندهي شده است كه وظايف آنها فراهم كردن امكانات براي گردشگران است تا گردشگران از سفر به اين شهرستان خاطرات خوشي داشته باشند.

 



مدير حوزه علميه آذربايجان غربي: كمبود اعتبار مشكل اجراي پروژه هاي حوزوي است

اروميه- خبرنگار كيهان:
مدير استاني حوزه هاي علميه آذربايجان غربي گفت: پروژه هاي حوزوي به سبب كمبود اعتبارات از پيشرفت لازم برخوردار نيست.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدجواد قهرماني» در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به فعاليت هاي عمراني در حوزه افزود: در حال حاضر 13پروژه عمراني حوزوي در دست ساخت است كه تكميل آنها تنها در صورت تأمين اعتبارات لازم محقق مي شود.
«قهرماني» تصريح كرد: حوزه علميه امام خامنه اي، استاد سراي هاي اروميه، ماكو، سلماس، نقده، مياندوآب، سالن ورزشي طلاب در سلماس، ساختمان هاي جديد حوزه هاي علميه ماكو، نقده، مياندوآب، شاهين دژ، تكاب و حوزه علميه نمازي خوي از جمله پروژه هاي حوزوي در حال ساخت در استان است.
اين مسئول با بيان اين كه تاكنون بيش از دوميليارد ريال اعتبار براي احداث حوزه علميه امام خامنه اي اروميه هزينه شده است، تصريح كرد: براي تكميل و بهره برداري از اين پروژه بزرگ حوزوي در اروميه نيازمند تأمين بيش از چهار ميليارد ريال اعتبار هستيم.
وي با بيان اينكه با تكميل حوزه علميه امام خامنه اي اروميه حوزه علميه استان متحول خواهد شد، افزود: توسعه و تعميق فعاليت هاي تبليغي و ديني در استان نيازمند توسعه زيرساخت هاي فيزيكي است، و در حال حاضر امكانات فيزيكي مدارس علميه استان پاسخگوي نيازهاي تبليغي جامعه نيست.
يادآور مي شود، در آذربايجان غربي 8مدرسه علميه در شهرهاي اروميه، خوي، سلماس، تكاب، نقده، شاهين دژ، مياندوآب و ماكو مشغول تربيت طلاب هستند.

 



از نگاه دوربين
شهري با كوچه باغ هاي خاطره انگيز

خوانسار شهري متين، موقر و اصيل است كه ميان باغ ها و در دل درختان زيبا و انبوه پنهان شده است. خوانسار باغ شهري است با كوچه هاي خيال انگيز و خيابانهائي پر درخت و مصفا كه شاخسار درختان بالاي خيابانها طاقي زمردين و تونلي سبز ساخته، با هوائي پاك و لطيف و نشاط انگيز كه سايه دلنواز درختان همواره بر روي رهگذران گسترده مي شود.
خوانسار داراي آب و هواي سرد كوهستاني با تابستان هاي معتدل است و به لحاظ كوهستاني بودن، اكثر منابع آب آن به صورت چشمه است، 450 چشمه جاري در داخل شهر يكي از عوامل سرسبزي و زيبايي اين شهر شده است كه سالانه گردشگران و دوستداران اين طبيعت را جذب مي كند.
محمد صديقيان خبرنگار كيهان
در خوانسار

 



فرمانده پليس انتظامي مشهد خبر داد
رشد قابل توجه موفقيت پليس در دستگيري سارقان به عنف

مشهد- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي مشهد گفت: توفيقات، اقدامات پليس دررابطه با دستگيري سارقين به عنف درمشهد، در مقايسه با مدت مشابه آن درسال گذشته با رشد قابل قبولي مواجه بوده است.
سرهنگ احد كريمي تعداد سارقان دستگير شده دراين خصوص طي سال جاري را 793 نفر عنوان كرد و اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با اراذل و مجرمان سابقه دار وجرايم خشن در مشهد، طي يك اقدام غافلگيرانه تعداد 198 دستگاه موتورسيكلت كشف شد كه از اين تعداد، 89 موتورسيكلت مسروقه و فاقد پلاك بود، 21دستگاه خودرو سرقت شد.كشف و همچنين 185 مجرم نيز دراين رابطه دستگير شدند.
فرمانده انتظامي مشهد درخصوص كاهش جرايم مربوط به سرقت هاي مسلحانه نيز، اضافه كرد: خوشبختانه درسال 90 نسبت به چند سال اخير 18 درصد كاهش جرايم خشن و سرقت هاي مسلحانه را داشته ايم، به طوري كه درسال 88، 13 مورد سرقت مسلحانه گزارش شده است، اما درسال جاري اين رفتم، 2مورد كاهش يافته است.
كريمي تعداد سارقان دستگير شده طي سال جاري را درمشهد 15هزار و 467 نفر برشمرد و اذعان داشت : در مجموع درسال جاري با رشد 17درصدي ارتكاب جرايم درمشهد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مواجه بوده ايم.

 



تجهيز كليه راههاي استان كرمانشاه به دستگاه هاي تردد شمار

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه گفت: كليه راههاي شرياني و ترانزيتي استان به دستگاه هاي تردد شمار بر خط مجهز است.
بهمن خسرواني تصريح كرد: هدف از اجراي اين طرح دستيابي به آمار لحظه اي تردد در سطح محورهاي مواصلاتي استان، شناسايي پديده هاي جاده اي نظير بالا بودن نرخ جريان تردد، انسداد مسير و برنامه ريزي براي افزايش ضريب ايمني سفرهاي جاده اي است.
وي افزود: از ابتداي مهر ماه سال جاري تاكنون بيش از 22 ميليون وسيله نقليه از سطح راههاي اصلي استان تردد كرده اند كه 21 درصد آن به ناوگان سنگين اختصاص داشته است.مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمانشاه در ادامه با تشريح برنامه هاي سفرهاي نوروزي گفت: از جمله اقدامات پيش بيني شده هماهنگي لازم با شركت هاي مسافربري به منظور استفاده از ظرفيت هاي موجود و در صورت نياز استفاده از ناوگان كمكي براي جابه جايي مسافران است.

 



اختصاص اعتبار براي مطالعه آلودگي هواي كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ويژه كاشان از اختصاص 500 ميليون ريال اعتبار در كميته برنامه ريزي شهرستان براي مطالعه طرح جامع آلودگي هواي اين شهرستان خبرداد.
حميدرضا تأملي، تهيه طرح جامع شهر كاشان و كاهش محدوده قانوني شهرستان را با اصلاحات انجام شده در اين طرح يادآور شد و گفت: با اجراي طرح جامع، حركت به سوي نظام مند شدن بخش هاي مختلف شهرستان كاشان آغاز شده است.
وي، بحران خشكسالي و دشت ممنوعه مجموعه كاشان را يكي از چالش هاي بزرگ در اجراي كمربند سبز و توسعه فضاي شهرستان دانست و اظهار داشت: علاوه بر اين، بافت تاريخي و موقعيت صنعتي موانع ديگري براي اجراي طرح كمربند سبز كاشان است.
تأملي، تأسيس كارخانه كمپوست توسط شهرداري و حمايت مالي اداره كل محيط زيست استان اصفهان براي تأسيس اين كارخانه را در كاشان خواستار شد.
شايان ذكر است سرانه فضاي سبز براي هر شهروند كاشاني 31متر است كه اين ميزان، شهرستان كاشان را به لحاظ ايجاد فضاي سبز و سرانه فضاي سبز در رتبه اول كشور قرارداده است.

 



رئيس ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري:منازل استيجاري شيراز در ايام نوروز ساماندهي مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
به منظور رفاه حال مسافران نوروزي و به جهت ساماندهي منازل استيجاري، پس از احراز هويت ملك و مالك، منازل استيجاري در اختيار ميهمانان نوروزي قرار مي گيرد.
رئيس ستاد تسهيلات نوروزي شهرداري شيراز با بيان اين مطلب افزود: از طرح ساماندهي خانه هاي استيجاري در ايام نوروز خبر داد و گفت: مالكاني كه تمايل دارند در اين ايام منزل شخصي خود را به مسافران نوروزي اجاره دهند بايد براي اخذ مجوز لازم به مركز ارتباطات مردمي شهرداري مراجعه و ثبت نام كنند.
سعيد دبيري ادامه داد از اهداف اجراي اين طرح عدم نصب چادر توسط مسافران نوروزي در پياده روها، حاشيه بولوارها و بوستان هاي سطح شهر است.
وي لزوم ساماندهي خانه هاي استيجاري براي خدمات دهي به مسافران نوروزي را امري بسيار مهم دانست و گفت: سازمان هاي متولي همچون ميراث فرهنگي و گردشگري با هماهنگي و همكاري دستگاه هاي قضايي و انتظامي نظارت بيشتري بر ساماندهي خانه هاي استيجاري انجام مي دهند كه خدمات مطلوبي به مسافران نوروزي ارائه شود.

 



توليد روزانه 9 تن زباله بطري ها در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
روزانه به طو رمتوسط نزديك به 9 تن ظروف نوشابه و آب معدني در اصفهان توليد مي شود.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب گفت؛ ظروفي همانند بطري هاي آب معدني، آبميوه، دروغ، شير، انواع سس، روغن قابل بازيافت بوده و از آنجايي كه از جنس مواد اوليه شفاف و پلي اتيلن هستند ارزش افزوده بسيار دارند.
تيمور باجول افزود: اين بطري ها پس از جمع آوري به كارخانه ارسال مي شود و در نهايت بعد از شست وشو و ضدعفوني كردن و بازيافت به پرك پت تبديل مي شود.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد زائد شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه پرك پت در توليد موكت، فرش ماشيني كاربرد دارد، اضافه كرد: باتوجه به ارزش افزوده اين محصول نيز به كشورهاي ديگر صادر و از آن براي الياف مصنوعي و ساخت اجناس پلاستيكي استفاده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14