(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 اسفند 1390- شماره 20158

از نوشته روحاني شهيد «محمدتقي قويدل» (حديث دشت عشق)
لحظه شماري اهالي فوتبال براي قرعه كشي مرحله دوم جام جهاني 2014
ايران با چه تيم هايي همگروه مي شود؟!
درخواست تازه كي روش از فدراسيون فوتبال
امكانات مناسب تري براي تيم ملي فراهم كنيد
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو
حذف دو ملي پوش از تيم ملي وزنه برداري برنامه ويژه براي حضور در المپيك
اسامي ملي پوشان دعوت شده به تيم ملي واليبال
ناظريان مدير فني شد حضور 5 مربي در كادر فني تيم ملي كاراته
خواندني از ورزش ايران
تحقيقات فيفا درباره احتمال تباني در بازي بحرين و اندونزي
از پيروزي اسپانيا، آرژانتين و هلند تا شكست ايتاليا، آلمان و انگليس
مسي با «هت تريك» درخشيد



از نوشته روحاني شهيد «محمدتقي قويدل» (حديث دشت عشق)

خدايا مرا كشته راهت گردان

اي كاش هزاران جان داشتم و همه اش را در راه تو كه همان راه خدا، انبياء، امامان و رهايي ميلياردها مسلمان و مستضعف جهان است، فدا مي كردم.
دوستان بزرگوارم! خدا شاهد است، از آن موقع كه برادران شهيدمان: ثقه الاسلام حسين توانا، ثقه الاسلام كريم عبداللهي، ثقه الاسلام يونس عاقل نهند و ثقه الاسلام محمدمهدي مهدوي شهيد شده اند، خيلي در مقابل وجدانم ناراحت شده ام، حتما اين بنده لياقت نداشتم كه در آن چند ماهي كه در جبهه بودم به شهادت برسم، و از آن كه هر روز مشاهده مي كردم كه خيابان ارم قم تعطيل است و پيكر چندين شهيد بر دوش هزاران حزب اللهي حمل مي شود، در پيش وجدانم به خود مي گفتم:
«اللهم ارزقنا قتلا في سبيلك»
مگر خون من رنگين تر از اينها و برادران شهيدم است، تاب و توان نمي آوردم تا اين كه به جبهه اعزام شدم. حالا كه وصيت نامه ام در دست شماست، مرا دعا كنيد. در دعاي كميل شب جمعه حرم حضرت معصومه(س)، در دعاي ندبه، در نمازهاي شب و در مسجد جمكران، در نمازهاي جمعه و در همه جايي كه حال پيدا كرديد و قطرات اشك از چشمانتان سرازير گشت، اين بنده عاصي و حقير و مسكين را دعا كنيد تا خدا از گناهانم بگذرد.

 



لحظه شماري اهالي فوتبال براي قرعه كشي مرحله دوم جام جهاني 2014
ايران با چه تيم هايي همگروه مي شود؟!

سرويس ورزشي-
تيم ملي توانست به عنوان صدرنشين گروه 5 به دور نهايي رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا راه يابد. حالا براي اهالي فوتبال اين موضوع مهم است كه تيم ملي احتمالاً با چه تيم هايي همگروه مي شود.
قرار است 10 تيم صعود كننده در دو گروه 5 تيمي رقابت خود را براي صعود به جام جهاني برزيل آغاز كنند. قرعه كشي اين رقابتها 19 اسفند انجام مي شود. فيفا اعلام كرده كه در اين دوره معيار سيدبندي، رنكينگ فيفا است. براين اساس مي توان بررسي كرد كه ايران ممكن است با چه تيمهايي همگروه شود.
رتبه 10 تيم صعود كننده به مرحله نهايي مقدماتي در رنكينگ فيفا (اعداد مقابل نام تيم ها آخرين رده بندي آنها در رنكينگ فيفاست) به اين شرح است:
¤ استراليا 22
¤ ژاپن 30
¤ كره جنوبي 34
¤ ايران 47
¤ ازبكستان 77
¤ عراق 79
¤ اردن 82
¤ عمان 95
¤ قطر 96
¤ لبنان 114
بدين ترتيب تيمهاي استراليا و ژاپن سرگروه خواهند بود.
سيد 2: كره جنوبي و ايران
با توجه به اختلاف امتيازات ازبكستان با دو تيم ايران و كره جنوبي در رنكينگ فيفا، قرار گرفتن اين دو تيم در سيد 2 حتمي است و رنكينگ جديد فيفا نيز اين رتبه بندي را به هم نمي زند. بنابراين ما يا با ژاپن همگروه مي شويم يا با استراليا.
سيد 3: ازبكستان و عراق
با توجه به نتايج اين دو تيم احتمال جا به جايي آنها در رنكينگ جديد فيفا كم است پس اين دو تيم در سيد 3 قرار دارند. به نظر شما با ازبكستان همگروه شويم بهتر است يا با عراق؟
سيد 4: اردن و عمان
اين دو تيم در سيد 4 قرار مي گيرند. به نظر مي رسد عمان حريف آسان تري نسبت به اردن باشد.
سيد 5: قطر و لبنان
لبنان شگفتي ساز اين مرحله بود كه به همراه قطر در سيد 5 قرار مي گيرد. لبنان حريف آسانتري نسبت به قطر است.
خوش شانسي براي ايران:
آسان ترين قرعه براي ايران همگروهي با استراليا، عراق، عمان و لبنان است.
بدشانسي براي ايران:
سخت ترين قرعه براي ايران همگروهي با تيمهاي ژاپن، ازبكستان، اردن و قطر است.

 



درخواست تازه كي روش از فدراسيون فوتبال
امكانات مناسب تري براي تيم ملي فراهم كنيد

سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران براي مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني خواستار در نظر گرفتن امكانات بهتري از سوي فدراسيون شد.
خسرو والي زاده مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال در مورد سفر كي روش اظهار داشت: كي روش امروز از ايران مي رود و 19 اسفند هم به مالزي خواهد رفت تا در مراسم قرعه كشي مرحله دوم مقدماتي جام جهاني شركت كند.
كي روش قبل از عيد به ايران مي آيد چون در تعطيلات نوروز از چهارم تا ششم اردو داريم. وي در خصوص اينكه گفته مي شود كي روش از برخي شرايط ناراضي است و شايد به ايران باز نگردد، گفت: اين حرف ها نيست و شايعه است. او با فدراسيون قرارداد دارد و به قراردادش هم پايبند است. كي روش براي مرحله دوم مقدماتي جام جهاني خواسته هاي جديد دارد و خواستار امكانات بهتري شده است. او براي خودش چيزي نمي خواهد.
مدير رسانه اي تيم ملي در مورد اردوي تيم ملي در عيد گفت: در اين اردو علاوه بر اينكه لژيونرها نيستند، بازيكنان پيروزي، استقلال و سپاهان هم حضور ندارند و قرار است در اين اردو از بازيكنان جوان استفاده شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سپاهان در جمع 100باشگاه برتر جهان
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جديدترين فهرست ماهيانه بهترين باشگاههاي جهان را معرفي كرد كه در اين فهرست، تيم هاي سپاهان، استقلال و ذوب آهن نسبت به ماه قبل در رده هاي بهتري قرار گرفتند. در طرف مقابل، تيم پيروزي در اين رده بندي سقوط داشت. سپاهان اصفهان با قرار گرفتن در رده 99 جهان به طور مشترك به اف سي سئول كره جنوبي، عنوان بهترين تيم ايراني و چهارمين تيم برتر آسيا را به خود اختصاص داده است.
استقلال تهران كه در ماه قبل در رده 160 حضور داشت، در فهرست جديد رده 141 را به خود اختصاص داد و ذوب آهن اصفهان نيز با 8 پله ارتقا به رده 177 جهان رسيد. در مقابل پيروزي تهران كه ماه قبل در رده 258 جهان جاي گرفته بود، در اين فهرست به رده 285 سقوط كرد. در فهرست اعلام شده، باشگاه بارسلونا با 369 امتياز همچنان بهترين باشگاه جهان است و رئال مادريد رقيب سنتي اين تيم با 292 امتياز در رده دوم جاي گرفته است.
درگذشت منوچهر واحدي
منوچهر واحدي مدير تيم هاي پايه فوتبال سايپا و يكي از مربيان شناخته شده در فوتبال پايه كشورمان پس از مدتها دست و پنجه نرم كردن با بيماري سرطان، سرانجام دار فاني را وداع گفت. سرويس ورزشي كيهان، اين ضايعه را به خانواده مرحوم واحدي و اهالي فوتبال كشور تسليت عرض مي نمايد.
مهدوي كيا بازيكن اخلاق نيم فصل اول ليگ برتر
مهدي مهدوي كيا عنوان بهترين بازيكن اخلاق در نيم فصل اول ليگ برتر فوتبال (جام خليج فارس) را به دست آورد. اين بازيكن پس از كسب عنوان بااخلاق ترين بازيكن ليگ گفت: از كسب اين عنوان خبر نداشتم ولي خوشحالم از اينكه بتوانم براي جوانان از نظر اخلاقي و فني الگوي مناسبي باشم تا آنها با روحيات بالاي ورزشي به فعاليت بپردازند.
چرا قريب نامزد رياست فدراسيون فوتبال شد؟!
كانديداي رياست انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: وزارت ورزش و جوانان از هر رئيسي كه انتخاب شود حمايت مي كند اما هركس برنامه قوي تري ارائه دهد، قطعا بيشتر مورد توجه آنها خواهد بود. حسين قريب كه از زمان ثبت نام در انتخابات فدراسيون فوتبال سكوت اختيار كرده بود، پس از اعلام برنامه هايش براي رياست فدراسيون اظهار كرد: دلايل و دغدغه هاي متعددي باعث تصميم براي حضور در عرصه انتخابات فدراسيون فوتبال شد كه يكي از مهمترين آنها عدم نتيجه گيري مطلوب تيم هاي ملي در رده هاي سني مختلف است.
استعفاي دسته جمعي مسئولان فوتبال عربستان
فوتبال عربستان براي بار دوم طي چهار سال گذشته در راه رسيدن به جام جهاني ناكام ماند تا مسئولين فدراسيون فوتبال اين كشور از سمت خود استعفا كنند. باخت سنگين و تحقيرآميز سعودي ها در استراليا باعث شد تلويزيون ورزشي عربستان مانند مراسم هاي عزا برنامه پخش كند. اين تلويزيون با انعكاس خبر فوري استعفاي شاهزادگان سعودي كه درراس فدراسيون فوتبال اين كشور قرار دارند، اعلام كرد: همه مسئولين فدراسيون فوتبال عربستان با به عهده گرفتن اين شكست تحقيرآميز استعفا كرده اند. اگر در دوره قبل شاهزاده سلطان مجبور به استعفا شد، حالا شاهزاده نواف نيز علي رغم جواني، مجبور است فشارهاي سنگيني را به دليل اين شكست متحمل شود.
سفر دژاگه و نكونام به آلمان
اشكان دژاگه كه براي اولين بار پيراهن تيم ملي ايران را در بازي مقابل قطر به تن كرد و توانست در نخستين بازي ملي اش دو گل به ثمر برساند، ساعت 3 بامداد ديروز به همراه جواد نكونام تهران را ترك كرد و به آلمان رفت. نكونام كه هنگام ورود دژاگه به ايران او را همراهي مي كرد و هم اتاق او در اردوي پيش از بازي با قطر بود، اين بار در بازگشت هم همسفر اين بازيكن شد و به همراه او از فرودگاه امام خميني(ره) به فرانكفورت آلمان پرواز كرد. نكونام از فرانكفورت به اسپانيا رفت تا در تمرينات اوساسونا حاضر شود.
دعوت AFCاز كي روش و مهدوي كيا
كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي نفرات دعوت شده به مراسم قرعه كشي مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني در اين قاره را اعلام كرد كه نام كي روش و مهدوي كيا در بين نفرات دعوت شده به اين مراسم قرار دارد.
قرعه كشي مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني 2014 (مرحله نهايي) روز جمعه 19 اسفندماه در كوالالامپور برگزار مي شود كه براي حضور در اين مراسم از گري مورتي مديريت تيم استراليا، پل لو گوئن سرمربي تيم عمان، كارلوس كي روش سرمربي تيم ايران، زيكو سرمربي تيم عراق، عدنان حمد سرمربي اردن، چوي كانگ هي سرمربي تيم كره جنوبي، هيرومي هارا مدير فني تيم ژاپن، شهرت ماخسودوف دستيار سرمربي ازبكستان، فهد عبدالله دستيار سرمربي تيم قطر و يوهانس تئودور سرمربي تيم لبنان دعوت شده است.
همچنين AFC براي حضور در اين مراسم قرعه كشي از افسانه هاي آسيايي از جمله مهدي مهدوي كيا از ايران و مياموتو تسونياسو از ژاپن دعوت به عمل آورده است.
كلاني:بي احترامي شد، هدايايشان را هم برگردانديم
پيشكسوت فوتبال ايران با بيان اينكه به خاطر بي احترامي ها ورزشگاه آزادي را ترك كرد و بازي ايران مقابل قطر را نديده است، گفت: اميدوارم اين اتفاق ختم به خير شود و عاملي باشد تا در ورزشگاه آزادي جايگاهي براي پيشكسوتان در نظر بگيرند.
حسين كلاني در مورد اتفاقي كه پيش از ديدار ايران و قطر رخ داد و به همراه پيشكسوتان ورزشگاه آزادي را ترك كرد، گفت: به دعوت فدراسيون فوتبال بسياري از ما پيشكسوتان پس از سال ها به ورزشگاه آزادي آمديم كه قبل از آن در آكادمي فوتبال از ما پذيرايي شد اما اتفاقي كه در ورزشگاه افتاد باعث شد با ناراحتي ورزشگاه را ترك كنيم.
وي با بيان اينكه وقتي ميهماني دعوت مي شود قطعا هماهنگي براي جايگاهش صورت مي گيرد، افزود: ابتدا در قسمتي از VIP مستقر شديم، من براي چند لحظه به خاطر كارشخصي جايگاه را ترك كردم و وقتي برگشتم ديدم دوستان ناراحت هستند. علت را جويا شدم كه گفتند، ماموران به آنها اعلام كرده اند اينجا جاي خارجي هاست، بلند شده و به جايي ديگر برويد و به خاطر اين مسئله تصميم گرفتيم ورزشگاه را ترك كنيم . پيشكسوت فوتبال اضافه كرد: گرچه مسئولان حراست از ما خواستند برگرديم اما ديديم اينجا ديگر جاي ما نيست. به خاطر اين بي احترامي هدايايي كه به ما داده بودند را برگردانديم و اين رفت و آمدها باعث شد حتي بازي را هم نبينيم. ما به احترام دعوت مسئولان آمده بوديم و انتظار چنين برخوردي را نداشتيم .

 



برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو

رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو با دعوت از 10 عضو تيم جوانان جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا 16 اسفندماه برگزار خواهد شد.
براساس تصميم آرش ميراسماعيلي مدير تيم هاي ملي جودو رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا 16 اسفندماه در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود به همين منظور از 28 جودو كار از جمله 10 عضو تيم ملي جوانان براي حضور در اين مسابقات دعوت بعمل آمد. علي معلومات، اميرقاسمي نژاد، جواد محجوب و محمدرضا رودكي به ترتيب در چهار وزن 73 - كيلوگرم، 81-كيلوگرم، 100- كيلوگرم و 100+ كيلوگرم كه شانس كسب سهميه المپيك را دارند به طور مستقيم راهي مسابقات آسيايي مي شوند.
نفراتي هم كه در مسابقات انتخابي در اين سه وزن به عنوان نخست دست پيدا كنند در قالب تيم ملي در مسابقات تيمي قهرماني آسيا به روي تاتامي مي روند.

 



حذف دو ملي پوش از تيم ملي وزنه برداري برنامه ويژه براي حضور در المپيك

سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان با ابراز رضايت از اردوي اين تيم در آبادان گفت: يكي، دو نفر از فهرست نفرات تيم ملي خط مي خورند و به جاي آنها چند وزنه بردار جديد به اردو دعوت خواهند شد تا فرصت حضور در اردو به همه داده شود.
اردوي چهار هفته اي تيم ملي وزنه برداري روز پنجشنبه در آبادان به پايان رسيد و ملي پوشان از امروز كار خود را در تهران پيگيري مي كنند. كوروش باقري ضمن مثبت ارزيابي كردن اردوي تيم ملي گفت: ما به آنچه در نظر داشتيم در اين اردو رسيديم و ترديدي ندارم كه برنامه ما آنگونه پيش رفته كه مدنظرمان بوده است. اين اردو در آبادان با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه انتخاب شد و عملكرد وزنه برداران رضايتبخش بود. سرمربي تيم ملي وزنه برداري با بيان اينكه در اردوي جديد تغيير و تحولاتي روي خواهد داد، افزود: به احتمال فراوان نام يكي، دو نفر كه از بچه هاي جوانان هم خواهند بود از اردو خط مي خورد و به جاي آنها يكي، دو نفر كه شرايط بهتري خواهند داشت به اردو دعوت خواهند شد.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني آسيا از تاريخ 22 تا 30 آوريل (دوم تا دهم ارديبهشت ماه 91) در شهر «پيونگ تائك» كره جنوبي برگزار خواهد شد.
باقري در پايان گفت: ما نمي توانيم يك وزنه بردار را به لحاظ بدني بين چهار تا پنج ماه در بالاترين حد ممكن نگاه داريم و براي همين برنامه ريزي بايد به گونه اي باشد كه در مهمترين رويداد كه همان بازي هاي المپيك است، آمادگي وزنه برداران را در بالاترين حد نگاه داريم.

 



اسامي ملي پوشان دعوت شده به تيم ملي واليبال

كادر فني تيم ملي واليبال، اسامي بازيكنان دعوت شده به مرحله مقدماتي اردوي تيم ملي را اعلام كرد.
در حالي كه طبق اعلام مسئولان فدراسيون، خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي هفته آينده به تهران بازمي گردد، كادر فني تيم ملي واليبال اسامي بازيكنان دعوت شده به مرحله مقدماتي اردو را اعلام كرد. پيش بيني مي شود بعد از پايان مرحله نهايي ليگ برتر نيز چهره هاي شناخته شده واليبال از تيم هاي سايپا، كاله، پيكان و شهرداري اروميه به اين اردو ملحق شوند. هدف از برگزاري اين اردو آمادگي تيم ملي واليبال ايران براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك است. بازيكنان دعوت شده به اردوي انتخابي تيم ملي، تمرينات خود را از روز 17 اسفند در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي كنند.
اسامي بازيكنان دعوت شده به شرح زير است: محمد طاهر وادي، ميثم فريدي، سهيل احمدي، پويا حبيبي، امين علوي، فرهاد قائمي، احمد مباشري، سعيد هاشمي، حامد تاري وردي زاده، مسعود غلامي، عليرضا جديدي، ساسان دژآرا، محمدحسن صنوبري، ياشار شاهيني و ناصر رحيمي.

 



ناظريان مدير فني شد حضور 5 مربي در كادر فني تيم ملي كاراته

سرپرست فدراسيون كاراته طي حكمي حبيب الله ناظريان، رئيس پيشين اين فدراسيون را به عنوان مدير فني تيم ملي كاراته بزرگسالان كشورمان منصوب كرد.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي كاراته در روز پنجشنبه در سالن شهيد كبكانيان تهران برگزار شد و پس از آن اعضاي كادر فني اين تيم طي جلسه اي با سرپرست و دبير فدراسيون برنامه هاي خود را ارائه داده و در نهايت هم فرجي حكم مسئوليت آنها را صادر كرد. براساس اين گزارش، سرپرست فدراسيون كاراته طي حكمي حبيب الله ناظريان، رئيس پيشين اين فدراسيون را به عنوان مدير فني تيم ملي كاراته بزرگسالان كشورمان منصوب كرد.
فرجي همچنين با پيشنهاد مدير فني تيم ملي كاراته بزرگسالان كشورمان، غلامرضا دباغيان، مسعود رهنما، شهاب سلطاني، حسن شاطرزاده، مهران بهنام فر و عليرضا كتيرايي را به عنوان مربيان اين تيم منصوب كرد. طبق برنامه ريزي صورت گرفته قرار است در تيم ملي بزرگسالان كاراته هر مربي هدايت يك وزن را در مسابقات قاره اي و جهاني برعهده داشته باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مديركل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي وزارت ورزش و جوانان از تبديل سه فدراسيون به انجمن خبر داد و گفت: فدراسيون هاي آمادگي جسماني و ايروبيك، بدنسازي و پرورش اندام و كونگ فو، از اين پس به عنوان انجمن به فعاليت خود ادامه خواهند داد.
¤ طبق درخواست باشگاه ذوب آهن، رشاد اندرسون بازيكن خارجي تيم بسكتبال فولاد ماهان سپاهان، نماينده اصفهان را در رقابت هاي غرب آسيا همراهي مي كند.
¤ تيم واليبال نوجوانان ايران از روز 14 اسفند ماه وارد اردوي چهارم خود را در تهران و به مدت 3 روز برگزار خواهد كرد. سپس اين تيم براي ادامه اردوي خود عازم بندرعباس خواهد شد تا مرحله دوم اردوي خود را در اين شهر به مدت 9 روز برگزار كنند.
¤در ديداري معوقه از ليگ برتر بسكتبال تيم هاي مهرام و دانشگاه آزاد برابر هم به ميدان رفتند كه اين بازي در پايان با نتيجه 100 بر 77 به سود مهرام به پايان رسيد.مهرام با اين برد بيست و يكمين پيروزي اش را در اين فصل رقم زد و با 42امتياز در صدر جدول رده بندي باقي ماند.

 



تحقيقات فيفا درباره احتمال تباني در بازي بحرين و اندونزي

فدراسيون جهاني فوتبال اعلام كرد كه درباره احتمال تباني در ديدار دو تيم بحرين و اندونزي تحقيق خواهد كرد.
دو تيم بحرين و اندونزي در حالي در آخرين ديدار خود در گروه E دور مقدماتي رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل به مصاف يكديگر رفته بودند كه بحرين براي حفظ شانس صعود خود مجبور بود اين مسابقه را با اختلاف 9 گل ببرد. اين ديدار در نهايت با برتري 10 بر صفر بحرين به پايان رسيد. فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) روز پنجشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه درباره احتمال تباني در نتيجه اين مسابقه يك «تحقيق و بررسي متداول» انجام خواهد داد. در بيانيه فيفا آمده است: فيفا درباره اين بازي و نتيجه آن كه خلاف انتظارات و پيشينه رقابت هاي دو تيم بود يك تحقيق و بررسي متداول انجام مي دهد. هدف از اين كار، حفظ و جلوگيري خدشه وارد شدن به اعتماد در فوتبال است.
بحرين با وجود اين پيروزي پرگل به دليل تساوي 2-2 ايران مقابل قطر نتوانست از اين گروه به دور بعد رقابت هاي انتخابي جام جهاني راه پيدا كند. اندونزي در اين رقابت ها عملكرد بسيار ضعيفي داشت و هر شش مسابقه خود را واگذار كرد.

 



از پيروزي اسپانيا، آرژانتين و هلند تا شكست ايتاليا، آلمان و انگليس
مسي با «هت تريك» درخشيد

ديدارهاي دوستانه ملي فوتبال با برتري آرژانتين با هت تريك مسي و شكست خانگي تيم هاي مطرح اروپايي از جمله آلمان، انگلستان و ايتاليا پييگري شد.
تيم هاي ملي فوتبال در 5 قاره جهان اواخر هفته گذشته ديدارهاي دوستانه مختلفي را دراقصي نقاط دنيا برگزار كردند كه نتايج جالبي در اين مسابقات رخ داد. در يكي از مهترين ديدارها تيم فوتبال انگلستان در ورزشگاه ومبلي شهر لندن برابر ميهمانش هلند در حالي با نتيجه 3 بر 2 باخت كه در دقيقه 1+90 گل تساوي را به ثمر رساند اما در دقيقه 2+90 دروازه اش را باز شده ديد تا برابر هلند شكست تلخي را تجربه كند.
پس از جدايي فابيو كاپلو در اين مسابقه هدايت انگليس بصورت موقت برعهده استوارت پيرس بود كه گري كاهيل(85) و اشلي يانگ(1+90) براي انگلستان و آرين روبن(57 و 2+90) و كلاس يان هونتلار(59) براي هلند در اين بازي گل زدند.
در ديگر مسابقه حساس ، آلمان و فرانسه دو مدعي قهرماني در يورو 2012 برابر هم به ميدان رفتند كه فرانسه موفق شد، شاگردان يوآخيم لو را در زمين خودشان با نتيجه 2 بر يك شكست دهد. اوليور گيرود(21) و فلورنت مالودا(69) براي فرانسه گل زدند و كاكائو(90) تك گل آلمان را به ثمر رساند.
اسپانيا هم در ورزشگاه خانگي با هت تريك سولدادو برابر ونزوئلا به پيروزي دست يافت. آندرس اينيستا(37)، داويد سيلوا(40) و روبرتو سولدادو(50، 53 و 84) براي اسپانيا در اين بازي گل زدند.
در ورزشگاه لوئيجي فراريس، تيم ايتاليا با تك گل دقيقه 55 «كلينت دمپسي» برابر ميهمانس آمريكا تن به شكست داد و پرتغال هم در زمين لهستان به تساوي بدون گل رضايت داد.
تيم آرژانتين هم در زمين سوئيس با هت تريك مسي به پيروزي سه بر يك دست يافت. ژردان شفيري(49) براي سوئيس و ليونل مسي(19، 87 و 90- پنالتي) براي آرژانتين در اين بازي گل زدند.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14