(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 اسفند 1390- شماره 20158

حسني: پرديس هاي دانشگاهي در جوار دانشگاه اصلي خود قرار مي گيرند
كرمي: در صورت تصويب مجلس جوانان از 18سالگي مجاز به «تغيير نام» مي شوند
تجهيز 100 معبر خروجي طرح ترافيك به دوربين
انسداد 100 راه روستايي در آذربايجان شرقي
بذرافشان: دانشجويان انصرافي از مهرماه به دانشگاه برمي گردند
انهدام باند زورگيران مامورنما در جنوب تهران
كاهش مرگ معتادان در كشور نسبت به سال گذشته
افزايش 100 هزار نفري ظرفيت ناوگان اتوبوسراني تهران
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري سارق مغازه هاي لوكس بازار
بازديد از آرامگاه سعدي دو هفته تعطيل شد
قاتل پسربچه 2 ساله در استان البرز دستگير شد
دستگيري 10سارق زورگير سابقه دار در پاتوقشان
قرار 200ميليوني براي پسر بچه هاي سارق
در مشهد
روباه پير به آزار و اذيت 11 دختر بچه اعتراف كرد
جوان ساروي در اثر حمله پلنگ تا نزديكي مرگ پيش رفت



حسني: پرديس هاي دانشگاهي در جوار دانشگاه اصلي خود قرار مي گيرند

مديركل دفتر گسترش وزارت علوم گفت: پرديس ارس دانشگاه تهران به «هشتگرد» و همچنين پرديس كيش دانشگاه صنعتي شريف به منطقه «ارس» انتقال مي يابد.
دكتر سيدابوالفضل حسني در گفت وگو با ايسنا با تشريح وضعيت پرديس هاي دانشگاهي، با بيان اينكه پرديس ارس دانشگاه تهران بايد ظرف 2 سال آينده به هشتگرد منتقل شود، اظهار كرد: همچنين پرديس كيش دانشگاه شريف نيز بايد به ارس منتقل شود و پذيرش دانشجو صرفا براي سال تحصيلي 91-90 در كيش انجام مي گيرد.
حسني با اشاره به فعاليت پرديس كيش و ارس دانشگاه تهران و همچنين پرديس كيش دانشگاه صنعتي با تاكيد بر اينكه پرديس هاي دانشگاهي بايد در جوار سايت هاي دانشگاهي خود قرار گيرند، تصريح كرد: با توجه به اينكه پرديس هاي دانشگاهي دانشجوي خارجي نيز پذيرش نكرده اند بنابراين عنوان بين المللي از كنار اين پرديس ها حذف شده است.
وي با بيان اينكه پرديس هاي دانشگاهي بايد در جوار دانشگاه اصلي خود قرار گيرند، در خصوص فعاليت ديگر پرديس هاي دانشگاهي نيز گفت: در اين زمينه دانشگاه سيستان و بلوچستان داراي دو پرديس زاهدان و چابهار، دانشگاه زابل داراي پرديس زابل و دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز داراي پرديس اهواز است.

 



كرمي: در صورت تصويب مجلس جوانان از 18سالگي مجاز به «تغيير نام» مي شوند

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از دادن اختيار تغيير نام به ايرانيان با رسيدن به سن 18سالگي، در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
محسن كرمي در گفت وگو با ايسنا عنوان كرد: لايحه اي به منظور دادن اختيار تغيير نام به ايرانيان پس از رسيدن به سن 18سالگي توسط سازمان ثبت احوال تدوين شده كه براي تصويب نهايي در سال آينده به مجلس ارائه خواهد شد.
وي تاكيد كرد: قانون ثبت احوال نيازمند تغييرات و اصلاحاتي است كه به فراخور نيازهاي روزآمد جامعه بازنگري اين قانون در دستور كار سازمان ثبت احوال قرار گرفته و اين لايحه نيز، به دليل نيازهاي جديد افراد جامعه تدوين شده است.
وي ادامه داد: به همين دليل مراجعاتي در خصوص تقاضاي تغيير نام به هيات هاي حل اختلاف و يا محاكم قضايي تسليم مي شود و فرزندان تمايل دارند كه اختيار تغيير نام خود را داشته باشند.
كرمي با بيان اينكه در سال گذشته حدود 14هزار درخواست تغيير نام به هيات هاي حل اختلاف اعلام شد كه مورد موافقت قرار گرفت، افزود: علاوه بر اين حدود هشت هزار درخواست تغيير نام نيز به محاكم قضايي تسليم و به آنها رسيدگي شد.
به گفته معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال، شماري از اين درخواست ها از سوي خود افراد و تعدادي نيز از سوي والدين آنها صورت مي گيرد.
معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از والدين درخواست كرد: نام هاي مناسب و داراي شأن انتخاب كنند تا فرزندان با رسيدن به سنين جواني از نام خود راضي باشند و شخصيت آنها تحت الشعاع نامناسب بودن اسم آنها قرار نگيرد.
وي با اشاره به عوامل متعددي كه در انتخاب نام از سوي والدين موثر است، به نقش رسانه هاي جمعي در اين خصوص اشاره كرد و گفت: در دهه اخير رسانه ها بيش از ساير عوامل در اين خصوص نقش داشته اند.

 



تجهيز 100 معبر خروجي طرح ترافيك به دوربين

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: در سال آتي حدود 100 معبر خروجي محدوده طرح ترافيك نيز به دوربين هاي ثبت تخلفات مجهز خواهد شد و در تلاش هستيم كه در 3 ماه نخست سال 91 بتوانيم كنترل مكانيزه اين محدوده را تكميل كنيم.
مهندس حجت الله بهروز افزود: بر اين اساس كساني كه از خروجي ها وارد محدوده طرح ترافيك شوند 2 تخلف مرتكب مي شوند و جريمه ورود ممنوع و ورود به محدوده طرح ترافيك را توام بايد بپردازند.
بهروز تصريح كرد: با تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين هاي ثبت تخلف، ثبت و محاسبه ساعتي تخلف ها راحت تر و دقيق تر خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه در سال آينده كنترل ترددها در معابر داخل محدوده طرح ترافيك نيز جدي تر و دقيق تر مي شود به ايسنا گفت: يكي از ايراداتي كه به طرح كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك گرفته مي شد، اين بود كه برخي خودروها قبل از شروع زمان طرح وارد محدوده مي شدند و در معابر به راحتي تردد مي كردند، چرا كه داخل محدوده به خوبي تحت كنترل نبود اما از ديگر برنامه هاي در دستور كار اين است كه معابر اصلي داخل محدوده طرح ترافيك هم به دوربين هاي ثبت تخلف مجهز شوند.

 



انسداد 100 راه روستايي در آذربايجان شرقي

بارش برف و كولاك شديد راه هاي ارتباطي ده ها روستا را در استان آذربايجان شرقي و همچنين جاده كندوان در استان مازندران مسدود كرد.
به گزارش ايرنا، فرماندار هشترود گفت: بارش برف و كولاك شديد در منطقه راه ارتباطي 100 روستاي اين شهرستان را مسدود كرد.
علي نجاري افزود: در پي بارش برف روز پنج شنبه هفته گذشته در اين شهرستان و به رغم تلاش گروه هاي راهداري براي بازگشايي مسيرهاي مسدود شده، كولاك بار ديگر موجب بسته شدن اين راه ها شد.
نجاري خاطرنشان كرد: 187 روستا در اين شهرستان داراي سكنه هستند.
فرماندار چاراويماق نيز در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: هم اكنون راه ارتباطي 116 روستاي اين شهرستان از بين 233 روستاي داراي سكنه مسدود بوده و گروه هاي راهداري در حال بازگشايي اين راه ها هستند.
محمد عبدالهي گفت: تردد وسايل نقليه در محور اصلي هشترود به چاراويماق نيز بدون زنجير چرخ امكان پذير نيست.
وي اضافه كرد: در مناطق كوهستاني و برفگير اين شهرستان ارتفاع برف به بيش از 20 سانتيمتر رسيده و رفت و آمد روستاييان با مشكل مواجه شده است.
به گزارش ايرنا، معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان مازندران گفت: جاده كندوان به دليل بارش برف شديد، كولاك و خطر سقوط بهمن تا اطلاع ثانوي مسدود است.
«عباسعلي نجفي» در ساري، افزود: بارش برف شديد و كولاك از حدود ساعت 15 روز پنجشنبه هفته گذشته در اين جاده آغاز شده است و امكان تردد وسايل نقليه از ساعت 18 روز پنج شنبه در محور مواصلاتي كندوان ميسر نيست.
وي اظهار داشت: مسافران از پل زنگوله تا امامزاده هاشم در اين جاده شاهد بارش شديد برف، كولاك و مه بودند كه اين موارد موجب كاهش ديد رانندگان شده بود.

 



بذرافشان: دانشجويان انصرافي از مهرماه به دانشگاه برمي گردند

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام دانشجويان منصرف از تحصيل، گفت: انصرافي ها از مهرماه سال تحصيلي 92-91 مجددا به دانشگاه برمي گردند.
مجتبي بذرافشان مقدم در گفت وگو با ايسنا با اشاره به امكان تحصيل مجدد دانشجويان انصرافي مقاطع كارداني و كارشناسي، گفت: اين دانشجويان در صورت داشتن شرايط مي توانند در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي غيردولتي، دانشگاه پيام نور و دانشگاه جامع علمي كاربردي تحصيل كنند.
وي با اشاره به شرايط دانشجويان انصرافي تاكيد كرد: قبولي و ثبت نام در يكي از دانشگاهها و مراكز آموزش عالي اعم از دولتي و غيردولتي تا قبل از سال 1390، نداشتن هيچگونه مشكل نظام وظيفه، عدم اخراج آموزشي و يا انضباطي توسط دانشگاه محل تحصيل و عدم صدور و اخذ مدرك حتي پايين تر از مقطع تحصيلي كه پذيرفته شده اند، از شرايط متقاضيان است.

 



انهدام باند زورگيران مامورنما در جنوب تهران

سركلانتر نهم پليس تهران از متلاشي و دستگيري اعضاي باند جاعلان مامورنما كه از كارگران ساختماني در منطقه خاورشهر اخاذي مي كردند توسط ماموران كلانتري خاورشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سركلانتري نهم پليس پايتخت، نعمت اله طباطبايي اظهار داشت: شب هفتم اسفندماه، ماموران كلانتري 177 خاورشهر هنگام گشت زني گشتي در كمربندي فيروزآبادي به راننده و سرنشين يك دستگاه پژو 405 يشمي رنگ مشكوك شده و به منظور بررسي موضوع خودرو را متوقف مي كنند.
سركلانتر نهم پليس پايتخت افزود: همين كه ماموران خودرو را متوقف كردند سرنشين خودرو شئي را در زيرصندلي سمت شاگرد مخفي مي كند كه اين موضوع شك ماموران را بيشتر كرده و آنان را وادار به بازرسي از خودرو مي كند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: بعد از بازرسي خودرو از زير صندلي يك دستگاه بيسيم مشكي كشف و به دنبال آن متهمان به سرعت دستگير شدند.
طباطبايي با تاكيد بر اينكه در تحقيقات پليسي هويت راننده خودرو و سرنشين مشخص شد، تصريح كرد: نامبردگان با حمل بي سيم خود را مامور پليس امنيت معرفي و از كارگران كم سن و سال ساختماني منطقه خاورشهر يكي از بخش هاي شهرستان ري اخاذي و زورگيري مي كردند.
سركلانتر نهم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ تاكيد كرد: از متهمان سه عدد كارت سوخت خودرو، سه عدد كارت عابر بانك و چهار عدد گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد، كه با توجه به حساسيت موضوع پرونده اي در اين ارتباط تشكيل و به منظور كشف ساير جرايم احتمالي از سوي متهمان، كماكان موضوع از سوي كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در دست بررسي است.

 



كاهش مرگ معتادان در كشور نسبت به سال گذشته

در ده ماهه امسال سه هزار و پانصد نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در كشور جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با سه هزار و 656 نفري كه در مدت مشابه سال قبل بر اثر اعتياد جان باخته بودند، 8/17درصد كاهش يافته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل فوت شدگان ناشي از اعتياد در ده ماهه امسال دو هزار و 832 نفر مرد و 173 نفر زن بودند.
با وجود سير صعودي آمار مرگ ناشي از اعتياد در سال هاي 80 تا 84 و وقوع بيش از چهار هزار قرباني سوءمصرف مواد مخدر به طور متوسط، بين سال هاي 82 تا 87، اين آمار با كاهش قابل توجه در سال 88 به زير چهار هزار نفر رسيد به نحوي كه در اين سال سه هزار و 798 مرگ ناشي از اعتياد ثبت شده است.
اين روند كاهش در سال هاي 89 و 90 نيز ادامه داشت به طوري كه آمار مرگ ناشي از سوءمصرف مواد مخدر در سال 89 نسبت به سال قبل از آن 7/3درصد و در ده ماهه سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8/17 كاهش يافت.
گفتني است در 10 ماهه امسال بيشترين مرگ ناشي از اعتياد به ترتيب با 829 نفر (788 مرد و 41 زن) در استان تهران، 301 نفر (282 مرد و 19 زن) در استان اصفهان و 201 نفر (84 مرد و 17 زن) در استان فارس ثبت شده است، همچنين كمترين آمار مرگ ناشي از اعتياد به ترتيب در استان هاي آذربايجان غربي (8 نفر)، كردستان(11) و ايلام(12نفر) گزارش شده است. براساس آمارهاي موجود به طور كلي در دهه 80، 39 هزار و 602 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در كشور جان باخته اند.

 



افزايش 100 هزار نفري ظرفيت ناوگان اتوبوسراني تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از افزايش 100هزار نفري ظرفيت ناوگان اتوبوسراني تهران همزمان با افتتاح 6 پروژه حمل و نقلي پايتخت خبر داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيدجعفر تشكري هاشمي اظهار داشت: نخستين پروژه ورود 75 دستگاه اتوبوس دو كابين تندرو(BRT) كه با پول مردم تهران خريداري شده بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اين كه اين اتوبوس ها همزمان با روزهاي پاياني سال و ازدياد مسافران حمل و نقل عمومي وارد خطوط تندرو مي شوند، افزود: با افزوده شدن اين اتوبوس ها، ظرفيت ناوگان اتوبوسراني تهران بيش از 100هزار نفر افزايش پيدا مي كند.
معاون شهردار تهران نوسازي ناوگان فرسوده ميني بوسراني را پروژه بعدي برشمرد و تصريح كرد: اميدواريم با همكاري خوب سازمان حفاظت محيط زيست و ستاد مديريت سوخت موفق به نوسازي كامل 1250 دستگاه ميني بوس آلاينده در تهران شويم.
وي افتتاح دستگاه شبيه ساز به منظور آموزش رانندگان اتوبوس را ديگر پروژه اي كه به بهره برداري مي رسد، ذكر كرد و گفت: از طريق اين دستگاه و با شبيه سازي فضاي واقعي در فضاي مجازي، رانندگان شركت واحد آموزش هاي لازم را فرا مي گيرند.

 



حوادث كوتاه از كشور

2 كشته تصادف
رشت- خبرنگاركيهان: سهل انگاري و بي توجهي به مقررات و انحراف به چپ توسط راننده پژو پارس باعث برخورد آن با كاميون كمپرسي شد. در اين حادثه كه در جاده آستارا به اردبيل رخ داد راننده و يك سرنشين خودرو كشته شدند.
سارقان در چنگ پليس
اصفهان- خبرنگاركيهان: 3 مرد و يك زن كه با ايراد صدمه به خودروهاي شهروندان وجوه نقد، اموال با ارزش و اسناد موجود درون خودرو را به سرقت مي بردند دستگير شدند. متهمان به 73 فقره سرقت اعتراف كردند. در عمليات ديگري يك سارق سابقه دار لوازم داخل خودرو دستگير شد و به 102 فقره سرقت اعتراف كرد.
انهدام مواد غذايي
اصفهان- خبرنگاركيهان: 10تن مواد خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي به علت آلودگي ميكروبي، شيميايي و انقضاي تاريخ مصرف كشف و ضبط شد. اين مواد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و كارگاه هاي توليدي و مراكز غيرمجاز و مخفي توسط بازرسان بهداشت كشف شد و در محل دفن زباله معدوم شد.

 



دستگيري سارق مغازه هاي لوكس بازار

رئيس كلانتري 113 بازار از دستگيري يك سارق مغازه كه اقدام به سرقت از مغازه هاي لوكس اين منطقه مي كرد خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ حسين بهمن ياري در تشريح اين خبر گفت: ماموران اين كلانتري حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به فردي كه يك عدد ميلگرد ال شكل حدود دو متري در دست داشت، مشكوك شدند.
وي با بيان اينكه متهم به محض مشاهده ماموران فرار كرد كه طي يك تعقيب و گريز طولاني دستگير شد؛ افزود: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به صراحت اقرار كرد ميلگرد را براي شكستن قفل در مغازه ها در بازار استفاده مي كرده است.
رئيس كلانتري 113 بازار در خاتمه اظهار كرد: متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



بازديد از آرامگاه سعدي دو هفته تعطيل شد

بازديد از آرامگاه سعدي به مدت دو هفته از 12 تا 25 اسفندماه 90 با هدف پايان بخشيدن به عمليات ساماندهي آرامگاه، تعطيل شد.
به گزارش ايرنا، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با بيان اين مطلب افزود: عمليات ساماندهي گسترده اي در سطح آرامگاه از ماه هاي قبل آغاز شده است كه همچنان ادامه دارد و با توجه به امكان تاخير در روند اجراي پروژه با حضور بازديد كنندگان، و براي تسريع در ساماندهي آرامگاه اين مكان تا تاريخ مذكور تعطيل خواهد بود.
فريدون فعالي گفت: ساماندهي آرامگاه سعدي شامل اجراي كف سازي و كف فرش محوطه، مرمت و بازسازي پله هاي سنگي، احداث آب نما و طراحي و ساماندهي محوطه فضاي سبز، طراحي و اجراي سيستم هاي تاسيسات مكانيكي برقي و نورپردازي محوطه است كه با اعتباري بالغ بر چهار ميليارد ريال به صورت پيماني و اماني در دست اجرا است.
وي تصريح كرد: عمليات مذكور مطابق با ضوابط و اصول فني ميراث فرهنگي اجرا شده و با پايان يافتن آن گردشگران و مهمانان نوروزي با فضاي زيباتري از آرامگاه مواجه خواهند بود.

 



قاتل پسربچه 2 ساله در استان البرز دستگير شد

مردي كه پس از تصادف با پسر بچه دوساله اي پيكر نيمه جان او را به داخل كانال آب انداخته بود، به اتهام قتل عمد توسط پليس دستگير شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ظهر روز 12 تير امسال مرگ مشكوك كودك دو ساله اي به نام عرفان به كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي استان البرز اطلاع داده شد.
پس از اين تماس، تيمي از مأموران همراه قاضي حسيني رازليقي در محل حادثه در كنار يك كانال آب در مشكين دشت كرج حاضر شدند. در نخستين بررسي ها مأموران تصور كردند پسربچه بر اثر غرق شدن در كانال آب فوت كرده است.
در جريان تحقيقات مشخص شد پدر و مادر اين كودك در دامداري كار مي كردند كه متوجه غيبت پسرشان شده اند و جسد عرفان را نيم ساعت بعد در كانال آب پيدا كرده اند. در روند اين تحقيقات معلوم شد كه جسد در فاصله 3 هزار متري دامداري كشف شده كه در طول مسير هشت آبشار با فشار آب زياد بوده است. همچنين يك سدبند قبل از محل كشف جسد وجود داشت كه احتمال رد شدن جسد از زير آن بعيد به نظر مي رسيد.
بررسي ها ادامه داشت تا اين كه مأموران پي بردند در روز حادثه خودروي وانت شوهر عمه عرفان در حوالي دامداري ديده شده است.
پس از بررسي سوابق راننده خودرو مشخص شد نامبرده به موادمخدر اعتياد داشته و تاكنون 5 بار به اتهام سرقت و موادمخدر دستگير شده و 10 سال نيز در زندان بوده است.
كارآگاهان متهم 35 ساله را براي بازجويي به اداره آگاهي احضار كردند اما او همزمان متواري شد. سرانجام متهم به نام امير در مخفيگاهش دستگير شد كه در بازجويي ها لب به اعتراف گشود و پس از اين اعتراف، متهم به قتل با دستور بازپرس جنايي به محل جنايت منتقل شد و به تشريح صحنه قتل پرداخت.
با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست به اتهام قتل عمد، پرونده براي محاكمه و صدور حكم مجازات به دادگاه كيفري استان البرز فرستاده شد.

 



دستگيري 10سارق زورگير سابقه دار در پاتوقشان

رئيس كلانتري 108نواب از دستگيري 10سارق زورگير سابقه دار در پاتوقشان واقع در جنوب تهران خبر داد.
سرهنگ عرب عامري با بيان اينكه ماموران اين كلانتري روز گذشته با كسب چندين مورد گزارشات مردمي مبني بر رفت و آمد مشكوك به منزلي واقع در خيابان كلهر بلافاصله وارد عمل شدند؛ گفت: ماموران با كسب مجوز قضايي در مراجعه به محل مذكور به طور غافلگيرانه 10 نفر را دستگير كردند.
وي با بيان اينكه در بررسي به عمل آمده مشخص شد متهمان دستگير شده داراي سابقه شرارت و درگيري هستند گفت: در بازرسي از مخفي گاه متهمان مقاديري مواد مخدر از نوع كراك، 6 قبضه قمه، يك دستگاه ضبط خودرو، دو عدد كنترل ضبط، 8 دستگاه گوشي تلفن همراه، آچار، پيچ گوشتي، چراغ قوه و سيم مفتول كشف و ضبط شد.
رئيس كلانتري 108نواب در خاتمه از تحويل متهمان به مراجع قضايي جهت سير مراحل قانوني پرونده شان خبر داد و گفت: تحقيقات درباره كشف ساير سرقت هاي احتمالي متهمان ادامه دارد.

 



قرار 200ميليوني براي پسر بچه هاي سارق

سرويس اجتماعي-
2 پسر بچه كه تاكنون مرتكب صدها فقره سرقت از منازل، آرايشگاهها و نيز سرقت موتور، خودرو و... شده اند شناسايي و دستگير شدند.
آبان ماه سال جاري زن 28 ساله اي با مراجعه به شعبه دوم بازپرس دادسراي شهرري طي شكايتي گفت: نيمه هاي شب در حالي كه در منزل خواب بوديم از منزلمان سرقت شد و كيف من حاوي مدارك هويتي، پول،كارت عابر بانك، گواهينامه و از جيب همسرم نيز تعدادي كارت عابربانك و مدارك هويتي سرقت كرده اند.
در روزهاي بعد نيز تعدادي از شهروندان در محدوده شهرري در خصوص سرقت از منزل، جيب بري داخل حرم و مترو شهرري، كيف قاپي، آرايشگاه زنانه و... در دادسراي شهرري اعلام شكايت كرده بودند.
در سرقت هايي مثل كيف قاپي، مالباختگان كه سارقان را سوار بر موتورسيكلت ديده بودند، اظهار مي كردند كه دو نفر سوار بر موتورسيكلت و با ظاهر بسيار بچه گانه كيف آنان را ربوده و با سرعت و مهارت در موتورسواري از محل متواري شده اند.يكي از اين مالباختگان مرد جوان 30 ساله اي بود كه در خصوص سرقت موتورسيكلتش از داخل حياط منزل اعلام شكايت كرد، مالباخته در تحقيقات پليسي كارآگاهان به افسر پرونده گفت من به دو نفر به اسامي «مهدي- ي» و «علي اصغر- ف» مظنون هستم.اين دو متهم در تاريخ هاي 25 و 29 دي ماه در قلعه گبري و شهرك علائين شناسايي و دستگير شدند. متهمان پس از انتقال به پايگاه نهم سرقت موتورسيكلت از حياط منزل مالباخته را انكار كرده اما در روزهاي بعد و با به دست آمدن مدارك و مستندات ديگر از جمله اين كه در سرقت هاي كيف قاپي و آرايشگاه هاي زنانه، مالباختگان متهمان را مشاهده كرده بودند، به پايگاه نهم دعوت و با توجه به شرايط جسمي متهمان، به راحتي اين دو نفر را به عنوان سارقان اموال خود شناسايي كردند، در بازرسي از محل سكونت آنان نيز مداركي مبني بر صحت اظهارات مالباختگان به دست آمد.

 



در مشهد
روباه پير به آزار و اذيت 11 دختر بچه اعتراف كرد

مرد 63 ساله كه به اتهام ربودن و آزار و اذيت دختر 9 ساله اي دستگير شده بود در تازه ترين اعترافات خود به ربودن 11 دختر بچه ديگر اعتراف كرد.
به گزارش مهر، راز اين جنايت سياه 26 بهمن امسال همزمان با شكايت پدر و مادر نيلوفر كوچولو در كلانتري 20 مشهد فاش شد. آنها در شكايت خود گفتند: امروز مردي دخترمان را در خيابان ربوده و او را در بيابان هاي اطراف شهر مورد آزار و اذيت قرار داده است.
دخترك كه دچار وحشت شده بود، در تشريح اين ماجرا به پليس گفت: وقتي بعد از تعطيل شدن مدرسه راهي خانه مان شدم، در يك كوچه خلوت خودروي پيكاني كنارم توقف كرد و راننده آدرسي را پرسيد. چند بار مسير را به او نشان دادم اما مرد راننده متوجه نشد و خواست سوار ماشين شوم و او را راهنمايي كنم. وقتي سوار شدم او به سرعت از محل دور شد و به سمت بيابان هاي حاشيه شهر گريخت. مرد شيطان صفت با تهديد مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و در نزديكي مدرسه مان رها كرد.
كارآگاهان پليس آگاهي با كمك نيلوفر مشخصات مرد تبهكار و خودروي او را به دست آورده و به بررسي نامحسوس در اطراف مدارس دخترانه پرداختند. پس از دو هفته تعقيب و مراقبت سرانجام تيم جنايي ردپاي مرد 63 ساله اي به نام اسماعيل را در اين ماجرا كشف كرده و او را در عملياتي غافلگيرانه در حاشيه شهر شناسايي و دستگير كردند.
در حالي كه متهم در بازجويي ها به ربودن و آزار و اذيت دخترك اعتراف كرده است، تيم جنايي در جريان بررسي هاي تخصصي خود ردپاي روباه پير را در چند پرونده كودك ربائي ديگر نيز در شهر مشهد كشف كردند.
در شكايت هاي مشابه دختر بچه ها مدعي شده بودند كه دو انگشت مرد شيطان صفت كوتاه تر از حد معمول بود. با دستگيري اسماعيل نيز مشخص شد دو انگشت دست راست او كوتاهتر از حد معمول است.
در ادامه بازجويي ها از متهم در شعبه 621 مجتمع قضائي كامياب او به آزار و اذيت 11 دختر بچه اعتراف كرد و گفت: با پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه طعمه هاي خود را شناسايي كرده و آنها را به بهانه هاي مختلف سوار ماشين خود مي كردم. اگر در طول مسير دختر بچه شروع به داد و فرياد مي كرد او را تهديد مي كردم كه در يك قفس پر از سگ رهايش مي كنم تا طعمه سگ هاي گرسنه شود.
گفتني است، هم اكنون تحقيقات از متهم در اداره مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي ادامه دارد. پليس از والدين دختر بچه هايي كه از سوي روباه پير مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند خواست براي طرح شكايت به اداره آگاهي مراجعه كنند.

 



جوان ساروي در اثر حمله پلنگ تا نزديكي مرگ پيش رفت

ساري- خبرنگار كيهان:
پزشك يك جوان بيمار گفت: بيمار در اثر حمله حيوان وحشي از ناحيه گردن به شدت زخمي شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر محمدصادق زماني به بريدگي پشت گردن بيمار به طول 12سانتي متر اشاره كرد و افزود: بريدگي به حدي بود كه مهره هاي گردن مشهود بود.
اين عضو هيئت علمي اظهار داشت: در بدو ورود اين بيمار از ترس تا نيم ساعت قادر به حرف زدن نبود و با توجه به بريدگي هاي متعدد و احتمال خطرات تنفسي بلافاصله به ICU منتقل شد.دكتر زماني گفت: عمق بريدگي هاي اين بيمار در برخي نقاط تا پنج سانت مي رسيد و در پشت گوش، صورت، بالاي سر و دست نيز جراحات وسيعي وارد شده است.وي گفت: براي اين بيمار كه هم اكنون در بيمارستان امام خميني ساري بستري است مشاوره هاي جراحي مغز و اعصاب درخواست شده است.اين پزشك متخصص بيمارستان امام خميني ساري حال عمومي بيمار را رضايت بخش دانست و افزود: زخم هاي گزيدگي بسيار آلوده هستند و علاوه بر تزريق واكسن كزاز نبايد بخيه شوند و خود به خود جوش بخورند كه خوشبختانه زخم هاي اين بيمار دچار عفونت نشده است.اين جوان ارزفوني كه دامدار است، در شرح ماجرا گفت: براي سركشي به گاوهايم در حاشيه روستاي ارزفون رفتم كه ناگهان پلنگي به من حمله ور شد و به سمت گردنم پنجه كشيد.وي افزود: به علت شيب دار بودن محل حمله پلنگ و گلاويز شدن اين حيوان وحشي تنها چاره رها شدن را فرار از جلوي وي ديدم ولي چون پنجه هاي اين حيوان در گردنم فرو رفته بود، وي را هل داده و خود را از صخره پرت كردم.اين چوپان با اشاره به اينكه سگ هاي گله گاوهايم به كمكم آمدند گفت: با حمله سگ ها و همچنين سر و صداي من چند تن از اطرافيان به كمكم آمدند و مرا از دست اين جانور وحشي نجات دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14