(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 اسفند 1390- شماره 20160

61 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان مازندران اختصاص يافت
يادداشت خبرنگار
برونئي خواستار مناسبات گردشگري با آذربايجان شرقي شد
با حضور معاون وزير نفت مشعل گاز در شهر طبس روشن شد
ايران در كيهان
استاندار خبر داد: سطح كيفي خدمات بهداشتي در اردبيل افزايش مي يابد
درخشش قاريان يزدي در سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم
كيش با درختان انجير معابد
عشاير گلستان امسال 6400 تن گوشت توليد كردند
بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح پژوهش همدان
محوطه چرخاب استان يزد ثبت ملي شد
تجليل از كنكوري هاي موفق مشگين شهري
به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش: هيچ شكايتي در تعطيلات نوروز بي پاسخ نخواهد ماند
معالجه بيماران نيازمند توسط پزشكان بسيجي اصفهان
توليد حدود 15هزار تن ماهي سردآبي در مازندران
شهردار رشت انتخاب شد



61 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان مازندران اختصاص يافت

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي مازندران گفت: با پرداخت 61 ميليارد ريال توسط ستاد ديه مازندران، آزادي زندانيان غيرعمد استان فراهم شد.
علي اكبر غفاريان در جمع خبرنگاران ميزان كل بدهي 458 زنداني غيرعمد آزاد شده را بيش از 181 ميليارد و 477 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: با تلاش ستاد ديه استان مددكاران اجتماعي و ديگر همكاران اداري با اخذ رضايت شاكي و اعمال تخفيف و گذشت اين مبلغ به 61 ميليارد و 703 ميليون ريال كاهش يافت.
وي گفت: منابع مالي ستاد ديه استان از محل كمك هاي مردمي و افراد نيكوكار، كميته امداد امام خميني(ره) استفاده از اعتبارات بانك كشاورزي به صورت بلاعوض و اعتبارات تخصيصي ستاد ديه مركز تأمين مي شود.
غفاريان افزود: سالانه تعداد زيادي از شهروندان و اعضاي جامعه كه به دليل مشكلات اقتصادي و اجتماعي گرفتار زندان مي شوند، با حمايت اين ستاد از زندان آزاد و به جامعه بازگردانده مي شوند.

 



يادداشت خبرنگار

زباله ها، بلاي جان مردم آبادان
وفور و پراكندگي زباله ها در سطح كوچه و خيابانها و همچنين تميز نبودن جوي هاي آب سطحي به عنوان عوامل تهديدكننده بهداشت عمومي در آبادان، مسئله ايست كه علاوه بر دقت و توجه مسئولان شهر به اين موضوع، همت و تلاش وافر آنان در جهت رفع هرچه سريعتر اين عوامل بر هم زننده بهداشت عمومي را طلب مي كند.
نماد عيني كثرت و پراكندگي زباله ها اعم از زباله تر (موادغذايي و ميوه) و يا خشك (كاغذ، بطري و...) در سطح مناطق مختلف شهري چيزيست كه نياز به بيان و يا اغراق در اين باره ندارد.
متأسفانه در اين موضوع خاص بايستي گفت كه توجه نكردن به اين موضوع نه تنها در اثر بي توجهي و كم لطفي مسئولان حوزه بهداشت و يا تأخير و درنگ مرتبطين حوزه جمع آوري زباله ها از سطح شهر (شهرداري) به يك چالش جدي تبديل شده است، بلكه كم توجهي و عدم مسئوليت پذيري شهروندان نيز در اين زمينه بر گسترش و تبديل اين مسئله به يك معضل عمومي دامن زده است.
متأسفانه در اين مقوله خاص بايستي گفت كه توجه نكردن به اين موضوع نه تنها از سوي مسئولان بهداشتي و يا تأخير و درنگ مرتبطين امر جمع آوري زباله ها از سطح شهر (شهرداري)، بلكه كم توجهي بسياري از شهروندان نيز در اين زمينه بر گسترش و تبديل اين مسئله به معضل عمومي دامن زده است.
لذا انتظار مي رود با تلاش و همكاري جدي مديران شهري از جمله شهرداري و حوزه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان اولين كساني كه بايد در اين حوزه پاسخگو باشند و از ديگر سو با همكاري شهروندان مسئوليت پذير آباداني، چالش ها و معضل ها ايجاد شده در سطح شهر برطرف شود.
آبادان- خبرنگار كيهان

 



برونئي خواستار مناسبات گردشگري با آذربايجان شرقي شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سفير برونئي در ايران، خواستار ايجاد و توسعه روابط گردشگري با آذربايجان شرقي شد.
«پنگيران سحري پنگيران صالح» در ديدار با «تراب محمدي» رئيس اداره فرهنگي آذربايجان شرقي گفت: جاذبه هاي گردشگري اين استان براي شهروندان برونئي جالب توجه خواهد بود.
وي با اشاره به منابع نفت و گاز برونئي، به تشريح سياست هاي دولت خود براي تقويت زيرساخت هاي گردشگري پرداخت و افزود: گردشگري مقوله جديدي در برونئي است و ما براي كمك به گسترش آن، به ايجاد و توسعه مناسبات توريستي با كشورهاي مختلف و از جمله ايران، توجه كامل داريم.
سفير برونئي در سفر روز دوشنبه خود به تبريز از مسجد كبود، موزه آذربايجان، روستاي جهاني كندوان و بازار جهاني تبريز، ديدن كرد.

 



با حضور معاون وزير نفت مشعل گاز در شهر طبس روشن شد

طبس- خبرنگار كيهان:
با حضور مديرعامل شركت ملي گاز كشور و معاون وزير نفت بهره برداري از طرح گازرساني در شهر طبس آغاز شد.
در اين مراسم مشعل گاز در خانه طلبه شهيد رحيمي و مسجد امام جعفر صادق زيبا شهر طبس توسط مهندس اوجي روشن شد و بهره برداري از طرح گازرساني به طبس رسما آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم مهندس اوجي در جمع مردم در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) اعلام كرد: براي اجراي اين پروژه كه از خط انتقالي به طول 100 كيلومتر و به قطر 20 اينچ از جنوب خراسان و پالايشگاه گاز سرخس تأمين شده، بالغ بر 360 ميليارد ريال هزينه دربرداشته است.
وي يادآور شد: با انتقال گاز به طبس تمامي روستاهاي شهرستان در آينده از نعمت گاز بهره مند و عمليات گازرساني به شهرهاي عشق آباد و ديهوك طبس حداكثر تا 2 ماه آينده آغاز مي شود.
اوجي افزود: هم اكنون بالغ بر 95درصد جمعيت شهري و 50درصد جمعيت روستايي كشور مشتمل بر 920 شهر و 13 هزار روستا از نعمت گاز بهره مند مي باشند و تا پايان برنامه پنجم جمعيت برخوردار روستايي به 75 درصد خواهد رسيد.

 



ايران در كيهان

اجراي 300 پروژه
يزد- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان يزد از اجراي 300 پروژه با اعتباري بالغ بر 290 ميليارد ريال در سال جاري خبر داد. محمدرضا حاتمي گفت: تصويب 13 طرح آبرساني با اعتباري معادل 253 ميليارد ريال براي تأمين آب شرب روستاهاي استان از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب يكي از طرح هاي مهم اين شركت به شمار مي آيد كه با تكميل اين پروژه تعداد 89 روستاي استان از نعمت آب شرب برخوردار شدند.
وي تصويب اعتباري معادل 136 ميليارد تومان تا پايان برنامه پنجم توسعه از محل اعتبارات سفر هيئت دولت به استان را يكي از اقدامات مهم جهت تأمين آب شرب سالم و بهداشتي ساكنين روستاها عنوان كرد و از در حال اجرا بودن اين طرح ها در استان خبر داد.
اهداي سيمان به عتبات عاليات
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نائين گفت: محموله سيمان سفيد اهدايي از اين شهرستان، راهي عراق شد.
«مجيد حسن زاده» هنگام حركت محموله سيمان اهدايي به عتبات عاليات از محل گلزار شهداي نائين افزود: اين محموله كه شامل 24 تن سيمان سفيد صادراتي به مبلغ بيش از 28 ميليون ريال است، به حرم مطهر و ملكوتي مولاي متقيان حضرت اميرالمؤمنين(ع) ارسال مي شود.
وي اضافه كرد: هزينه اين تريلر سيمان از كمك هاي اهدايي مردمي تأمين شده كه دهمين محموله ارسالي سيمان از شهرستان نائين به عتبات عاليات بوده است.
توزيع 6 هزار جلد قرآن
مشگين شهر- خبرنگار كيهان: مسئول دارالقرآن الكريم مشگين شهر گفت: در راستاي اجراي طرح ملي نهضت قرآن آموزي 6 هزار جلد قرآن كريم و 6 هزار قطعه انواع نرم افزارهاي قرآني به صورت رايگان بين دانش آموزان توزيع مي شود. محمد صادقي افزود: تاكنون بيش از 5 هزار دانش آموز در اين طرح ثبت نام كرده اند كه حدود 8درصد بيشتر از سهميه پيش بيني شده براي اين شهرستان است.
ارتقاي يك روستا به شهر
¤ روستاي قصابه از توابع شهرستان مشگين شهر به مركز بخش و سپس براساس مصوبه هيئت وزيران به شهر تبديل شده و مصوبه آن توسط معاون اول رئيس جمهور در ششم اسفند ماه ابلاغ شد.
ايرج بيگديلو معاون عمراني استان اردبيل با اعلام اين خبر گفت: پي گيري هاي لازم جهت شهر شدن روستاي آلني زادگاه آيت الله مشگيني درحال انجام است.
ممنوعيت حفاري در معابر
¤ فرماندار مشگين شهر گفت: از 20 اسفند ماه امسال تا 15 فروردين ماه سال آينده هرگونه حفاري در معابر شهر ممنوع بوده و شهرداري موظف است از صدور هرگونه مجوز حفاري به ادارات و شركت ها خودداري كند.
وي برپايي ايستگاه هاي ثابت و سيار هلال احمر و پليس و فوريت هاي پزشكي در مناطق مختلف شهرستان را از جمله اقدامات ستاد تسهيلات نوروزي مشگين شهر ذكر كرد و اعلام داشت كه بيش از 35 درصد مسافران استان اردبيل به مشگين شهر سفر مي كنند.
توسعه بقاع متبركه
رشت- خبرنگار كيهان: طرح توسعه در 8 بقعه شهرستان هاي رودسر و املش اجرا مي شود.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رودسر و املش با اعلام اين خبر گفت: براي انجام اين طرح ها در بقاع امامزادگان شيرايه، بندبن، كياسرا، چيني جان، گيشاكجان، بقعه گلزار شهداي املش و دو امامزاده ماچيان مبلغ 300 ميليون ريال از طرف اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان ها اختصاص يافته و انتظار مي رود خيرين نيز در اين امر خداپسندانه مشاركت كنند.
به گفته وي عمليات اجرايي براي توسعه بقاع متبركه شروع شده است.
صدور 20 هزار تن كالا
اردبيل- خبرنگار كيهان: در 10 ماهه سال جاري بيش از 20 هزار تن انواع كالا از طريق گمركات استان اردبيل صادر شده است.
مديركل گمركات استان اردبيل با بيان اين مطلب افزود: كالاهاي صادر شده از طريق گمركات استان به ارزش 28 ميليون و 242 هزار دلار بوده است.
علي اصغر عباس زاده گفت: مقدار كالاي صادراتي نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 32درصد و از نظر ارزش 44درصد افزايش نشان مي دهد.
وي گفت: در همين مدت تعداد 2809 دستگاه خودرو به طور موقت از طريق مرزهاي استان خارج شده اند كه اين نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92درصد افزايش نشان مي دهد.
اعزام به مناطق عملياتي
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش رشتخوار گفت: امسال دو هزار دانش آموز و فرهنگي اين شهرستان در قالب اردوي راهيان نور از مناطق عملياتي جنوب كشور ديدن كردند. غلامرضا نيكپور گفت: دانش آموزان و فرهنگيان رشتخوار از مناطق عملياتي شلمچه، فكه، اروندرود، خرمشهر و آبادان ديدن كردند.وي عنوان كرد: اردوي راهيان نور رشتخوار در دو بخش دانش آموزان پسر و دختر پايه دوم دبيرستان با مشاركت اداره كل آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و استانداري استان خراسان رضوي اعزام شدند.
بزرگترين مركز توليد گل
شهردار نشتيفان گفت: اين شهر بزرگترين توليدكننده گل و گياه زينتي خراسان رضوي لقب دارد.
عبدالرحمان خجسته افزود: براي گسترش بيشتر اين حرفه در شهر و معرفي آن، بخششي از پارك شهرداري به مساحت يك هكتار به اين امر اختصاص داده شد.وي در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت هاي شهرداري در زمينه ساخت و ساز اشاره كرد و گفت: كلنگ زني ساختمان اداري شهرداري، ساخت منازل مسكوني براي كارمندان شهرداري و احداث مهمانسرا در زميني به مساحت 600 مترمربع از مهمترين اقدامات شهرداري نشتيفان در سال جاري بود.
برگزاري يادواره شهدا
اوز- خبرنگار كيهان: يادواره سرداران و 55 شهيد بخش بنارويه لارستان در حسينيه عاشقان ثارالله بنارويه با حضور مسئولان محلي و اقشار مختلف مردم برگزار شد. در اين مراسم امام جمعه بخش بنارويه بر حضور گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد. گفتني است حسينيه عاشقان ثارالله در زميني به مساحت يك هزار و 500 مترمربع با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون ريال احداث شده است.
راه اندازي تابلوي نمايشگر
كاشان- خبرنگار كيهان: اولين تابلو نمايشگر سنجش آلودگي هواي شهرستان كاشان در ميدان 15 خرداد اين شهر به بهره برداري رسيد.
اين تابلو در ابعاد 5/4*5/5 و در 50 متري ايستگاه آن قرار دارد و 200 ميليون تومان براي تابلو و 160 ميليون تومان براي تجهيزات داخل ايستگاه هزينه شده است.
احمدرضا لاهيجان زاده، مديركل محيط زيست استان اصفهان در مراسم بهره برداري اين تابلو گفت: نتايج به دست آمده از اين تابلو طي مدت يك سال مي تواند در برنامه ريزي ها و سياست گذاري هاي شهرستان توسط مسئولان براي كاهش و كنترل آلودگي هوا بسيار حائزاهميت باشد.
نصب كنتور
اراك- خبرنگار كيهان: مدير امور آب و فاضلاب شازند گفت: از ابتداي امسال تاكنون، 660 كنتور خراب، تعويض شده است. ياقوتي افزود: براي تعويض و نصب كنتورها در شهرهاي شازند، آستانه و هندودر بيش از 220 ميليون ريال هزينه شده است.

 



استاندار خبر داد: سطح كيفي خدمات بهداشتي در اردبيل افزايش مي يابد

اردبيل- خبرنگار كيهان:
برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در استان اردبيل در سه سطح و با توزيع بندي عادلانه منابع عملياتي مي شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري اردبيل استاندار اردبيل در جلسه كار گروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي استان با اعلام مطلب بالا افزود: ايجاد نظام ارجاع و نظام مند ساختن سطح بندي خدمات ارائه شده در مراكز بهداشتي، درماني و توزيع عادلانه خدمات سلامت و افزايش دسترسي مردم به خدمات و پزشكان خود و كاهش هزينه هاي غيرضروري از مهمترين اهداف اجراي اين برنامه است.
«سيدحسين صابري» خطاب به فرمانداران شهرستان هاي استان گفت: لازم است فرمانداران براي مساعدت در اجراي اين برنامه ها ضمن تشكيل ستاد مربوطه در نيمه دوم اسفندماه در راستاي افزايش ارتقاي سلامتي اقدام كنند.
وي پاسخگويي به نيازهاي مردم در سطوح مختلف، توزيع عادلانه خدمات و صرفه جويي در منابع را از مزاياي اين طرح دانست.

 



درخشش قاريان يزدي در سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم

يزد- خبرنگار كيهان:
قاريان يزدي در سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم خوش درخشيدند.
به گزارش خبرنگار ما، سي و چهارمين دوره از مسابقات سراسري قرآن با هدف رشد و تعالي معرفت ديني و انس با قرآن كريم افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان با بهره مندي از حفظ آيات و قرائت قرآن كريم در اواخر بهمن ماه در بندرعباس برگزار شد.
براساس اين گزارش، در اين دوره از مسابقات سراسري قرآن كريم حسن دانش مقام پنجم رشته قرائت و فائزه قريشي نسب مقام سوم رشته ترتيل قرآن كريم را به خود اختصاص دادند.
گفتني است، اين دوره از مسابقات در رشته هاي قرائت، حفظ كل، حفظ 20 جزء، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم در بندرعباس برگزار شد.
از نفرات برتر اين دوره از مسابقات با اهداي يك جلد كلام الله مجيد، لوح يادبود، تنديس مسابقات و جايزه نقدي تجليل شد. لازم به ذكر است نفرات برتر عازم مسابقات بين المللي قرآن كريم در رشته هاي ياد شده مي شوند.

 



از نگاه دوربين
كيش با درختان انجير معابد

انجير معابد نام درختي از خانواده توت و يكي از بلندترين درختان جزيره كيش است. دانه هاي اين درخت در درون فضله پرندگان بر روي درختان ديگر سقوط مي كند، جوانه مي زند و ريشه هايش را به پايين به سمت زمين مي فرستد. تاج اين درخت بزرگ و پهن و برگ هايش بيضي شكل ساده و درشت است. داراي ميوه هايي شبيه انجير ولي كوچك تر از آن و به رنگ قرمز است كه مردم آن را مصرف مي كنند. شاخه هاي اين درخت وقتي به زمين مي رسد خود تبديل به درختي ديگر مي شود. به طوري كه قطر چتر اين درخت به چند ده متر نيز مي رسد. درخت بزرگ انجير معابد در جزيره كيش ميزبان مسافران اين جزيره به ويژه در ايام نوروز است و براي گردشگران بسيار حس برانگيز است.
فريدون پري نژاد- خبرنگار كيهان در كيش

 



عشاير گلستان امسال 6400 تن گوشت توليد كردند

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
عشاير استان گلستان در 9 ماه اول سال جاري 6 هزار و 486 تن گوشت توليد كردند.
مدير امور عشايري گلستان ضمن اعلام مطلب فوق افزود: همچنين در اين مدت 6419 تن شير، 1688 تن پشم و 373 تن كشك توسط عشاير استان توليد شده است.
رضا عليپوري در زمينه خدمات ارائه شده توسط اداره امور عشايري مراوه تپه اظهار داشت: در 9 ماه اول سال جاري 12 ميليون و 40 هزار ليتر آب شرب، 151 هزار 642 سيلندر گاز مايع و 129 هزار و 200 ليتر نفت سفيد و گازوييل بين عشاير توزيع شده است.
عليپوري گفت: بهسازي و لوله كشي چشمه سارها، احداث آب انبار، آبرساني سيار، تكميل و احداث بندهاي خاكي از مهمترين فعاليت هاي پشتيباني از كوچندگان است.
وي افزود: همچنين در اين مدت 11 تن روغن، 40 تن برنج، 440 تن آرد، دو هزار و 340 جو، هزار و 417 تن سبوس، 100 تن ذرت علوفه اي و 515 تن تفاله بين عشاير استان توزيع شده است.
مدير امور عشايري گلستان گفت: 8 ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات خريد علوفه نيز در سال جاري بين عشاير منطقه توزيع شده است.

 



بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح پژوهش همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي زيرگذر تقاطع پژوهش شهر همدان به بهره برداري رسيد شهردار همدان در آيين گشايش اين تقاطع گفت: تقاطع پژوهش به لحاظ پرتردد بودن يكي از نقاط ترافيكي بسيار حاد شهر است كه عبور گردشگران براي ديدن گنجنامه و ساير نقاط توريستي، رفت و آمد دانشجويان به سه دانشگاه بزرگ و نيز تردد به دو بوستان اصلي شهر از اين نقطه انجام مي گيرد.
«سيدمحمود عسگريان» افزود: موقعيت تقاطع پژوهش و لزوم بهسازي ترافيك شهر، باعث شد تا پروژه احداث زيرگذر در عيد قربان سال89 در اين نقطه كليد بخورد.
وي ادامه داد: تقاطع غير هم سطح پژوهش با صرف حدود 45ميليارد ريال اعتبار طي 15ماه ساخته شده و داراي 490متر طول و 20/16 متر عرض است.
در پايان مراسم، با بريدن نوار افتتاح تقاطع غيرهمسطح پژوهش همدان توسط پدر شهيد مصطفي احمدي روشن بهره برداري از آن آغاز شد.

 



محوطه چرخاب استان يزد ثبت ملي شد

يزد-خبرنگار كيهان:
محوطه تاريخي «چرخاب» كه در نزديكي شهر «اشكذر» يزد قرار دارد، در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد.
پرونده محوطه تاريخي «چرخاب» از سوي معاون ميراث فرهنگي استان يزد در صحن همايش سراسري قشم مطرح شد كه در نهايت با تأييد شوراي سياست گذاري ثبت اين محوطه تاريخي به فهرست ميراث فرهنگي پيوست.
براساس اين گزارش، با توجه به سفال هاي به دست آمده قدمت اين محوطه مربوط به دوره اشكاني است كه به دليل مؤلفه هاي تاريخي در فهرست آثار ملي ثبت شد.
شايان ذكر است، بخش هاي زيادي از اين محوطه در حال حاضر به دليل پيش روي شن هاي روان، در زير شن مدفون شده است و فقط بخش هاي كمي از آن از زير شن بيرون مانده است كه آثا رمعماري اين محوطه نيز شامل سازه هاي خشتي است كه از آنها بقاياي بسيار كمي باقي مانده است.


 



با برپايي مراسمي در دانشگاه پيام نور انجام شد
تجليل از كنكوري هاي موفق مشگين شهري

مشكين شهر- خبرنگاركيهان:
با برپايي مراسمي در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور مشگين شهر از قبول شدگان آزمون سراسري اين شهرستان تجليل شد.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مشگين شهر اظهار داشت: براساس اعلام سازمان سنجش كشور، مشكين شهر در جريان برگزاري كنكور سراسري سال 90 از لحاظ درصد قبولي و رتبه علمي مقام اول استان اردبيل را به خود اختصاص داده است و براساس اعلام همين مرجع درصد پاسخگويي داوطلبان مشگين شهري به سؤالات رياضي بالاتر از ميانگين كشوري بوده است.
«علي زالي» افزود: از 4 هزار داوطلب اين شهرستان در آزمون سال 90 بيش از 200 نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور پذيرفته شده و تعداد 13 نفر نيز در رشته پزشكي قبول و مشغول تحصيل شده اند.
در پايان مراسم جوايز نقدي بصورت كارت بانك در اختيار قبول شدگان از سوي آموزش و پرورش مشگين شهر قرار داده شد.

 



به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش: هيچ شكايتي در تعطيلات نوروز بي پاسخ نخواهد ماند

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
مهندس عليرضا عامري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در حاشيه جلسه با مسئولان كميته هماهنگي و نظارت بر نرخ خدمات عمومي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي به جزيره كيش گفت: در طول ايام تعطيلات نوروز هيچ شكايتي در واحد نظارت وبازرسي بي پاسخ نخواهد ماند.
وي افزود: تمامي بازرسان در قالب تيم هاي ويژه بازرسي در راستاي رفاه حال كشيوندان و مسافران و گردشگران داخلي و خارجي به كنترل كمي و كيفي خدمات گردشگري و كالاهاي مورد نياز آنها خواهند پرداخت و بايد همه كساني كه در اين جزيره به ارائه خدمات به كيش وندان و گردشگران مشغول هستند مانند هميشه به رعايت انصاف به مردم كيش و مسافران و گردشگران خدمت صادقانه ارائه نمايند و كاري نكنند كه آنها با خاطره اي ناخوشايند جزيره كيش را ترك كنند.

 



معالجه بيماران نيازمند توسط پزشكان بسيجي اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: در حال حاضر بالغ بر 2 هزار پزشك اعم از عمومي و متخصص در سازمان بسيج سازندگي سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان فعاليت دارند كه به خدمت رساني رايگان به مردم مشغول هستند.
«سرهنگ پاسدار سيدحسين انوري» با بيان اينكه اين گروه از پزشكان در 9 ماهه امسال 8 اعزام به مناطق محروم استان اصفهان داشته اند، افزود: 340 تيم پزشكي به روستاهاي دور دست به ويژه محروم استان اعزام شدند و به معالجه بيماران پرداختند.
وي با اعلام اينكه برخي از پزشكان بسيجي اصفهان با هزينه شخصي امكانات پزشكي از جمله دستگاه دياليز و دندانپزشكي به اين مناطق هديه كرده اند، گفت: در طول سال جاري 15 عمل جراحي رايگان توسط پزشكان بسيجي سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان در بيمارستان هاي اصفهان بر روي بيماران نيازمند صورت گرفته است.

 



توليد حدود 15هزار تن ماهي سردآبي در مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات مازندران گفت: ميزان توليد ماهيان سردآبي در استان حدود 15هزار تن در سال است.
حسن حبيب نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش آبزي پروري و توليد ماهيان پرورشي مازندران توانسته فرصت هاي جديد شغلي را براي اشتغال جوانان بيكار روستايي فراهم كند.
مديركل شيلات مازندران با اشاره به وجود دو سد خاكي با مساحت 206 هكتار اظهار داشت: 29 مركز ماهيان زينتي در استان وجود دارد كه دو ميليون و 352 هزار قطعه ماهيان زينتي و در مجموع 53 هزار و 80 تن انواع آبزيان پرورشي توليد مي كند.
وي افزود: پيش بيني مي شود حدود پنج هزار و 515 نفر به صورت مستقيم در بخش شيلات مازندران فعاليت كنند.
مديركل شيلات مازندران با بيان اينكه ميزان توليد ماهيان سردآبي استان حدود 15هزار تن در سال است، گفت: مازندران در اين زمينه با در اختيار داشتن دوازده و نيم درصد توليد كشور، رتبه دوم را دراختيار دارد.
حبيب نژاد با تأكيد بر ضرورت استفاده از فن آوري روز و دانش آبزي پروري در تمامي مراحل توليد اظهار داشت: مازندران از ظرفيت بالاي شيلاتي برخوردار است و توليدكنندگان مي توانند با به كارگيري دانش فني و علمي آبزي پروري و شركت در دوره هاي آموزشي تخصصي و علمي هزينه توليد را كاهش و بهره وري و كيفيت توليد را افزايش دهند.
وي با اعلام اينكه سرانه مصرف ماهي در مازندران 11كيلوگرم و بالاتر از ميانگين كشوري است، گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهي در كشور هشت كيلوگرم است.

 



شهردار رشت انتخاب شد

رشت -خبرنگار كيهان:
جلسه شوراي اسلامي شهر رشت سيدمحمدعلي ثابت قدم با 9رأي موافق به عنوان شهردار اين شهر انتخاب شد.
ثابت قدم در سال1353 در رشت متولد شد و داراي مدرك دكتراي شهرسازي است و علاوه بر داشتن مدرك كارشناسي عمران و كسب رتبه اول كارشناسي شهرسازي و برنامه ريزي شهري و منطقه اي، مدرس دانشگاه گيلان و جهاد دانشگاهي نيز بوده است.
ثابت قدم پيش از اين در سمتهايي چون مديركل مهندسي بنياد مسكن و جانبازان كشور، مديركل تأمين مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران، معاون مديركل بنياد مستضعفان استان گيلان، معاون برنامه ريزي امور اقتصادي شهركهاي ايران مشغول خدمت بوده است. ضمن اينكه در زمينه علمي نيز، انجام 20 طرح تحقيقاتي پژوهشي هاي تطبيقي در حوزه شهري، مجري و ناظر پروژه هاي مسكوني و عضويت در جامعه مهندسان شهرساز را هم در كارنامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14