(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 اسفند 1390- شماره 20160

حديث دشت عشق
قريب، كفاشيان يا عزيز محمدي؛ چه كسي روي صندلي رياست مي نشيند؟
روز سرنوشت ساز براي فوتبال ايران
كشتي گيران آزادكار پاك بودند يك ورزشكار دوپينگي در رشته دووميداني
اخبار كوتاه از فوتبال
شوك بزرگ سازمان بازرسي به انتخابات
بازنشستگان حق حضور در انتخابات را ندارند
خواندني از ورزش ايران
دعوت از 34 بازيكن بزرگسال و زير 22 سال به تيم ملي
نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا مهرام-ذوب آهن؛ جدال براي پيروزي در راند اول
اعزام 4 دووميداني كار به مسابقات قهرماني داخل سالن جهان
با پيروزي تيم هاي منصوري و گيتي پسند در ليگ برتر فوتسال
سرنوشت قهرماني به روز آخر كشيده شد
پنجمين قهرماني فدرر در مسابقات تنيس دبي
نيمه نهايي ليگ برتر واليبال پيروزي نزديك خودرو سازان



حديث دشت عشق

از نوشته دانش آموز بسيجي شهيد «اكبر اسدي»
خدايا! ما را به ذكر خود مشغول دار
خدايا! ما را براي اينكه راه شهداي عزيز مظلوم غواص والفجر8 و ساير شهداء را ادامه داده باشيم، توفيق و صبر و پايداري و استواري و مقاومت در برابر مشكلات را از درگاه خود عطا فرما. ما را هميشه به ذكر خود مشغول ساز كه ذكر تو آرامش دهنده قلب ها مي باشد.خدايا! مرا با خود مأنوس فرما و طعم و شيريني ذكر خود را برايم بچشان و مرا جزو عشق ورزان به نماز و راه يافتگان در نماز بنما.
خدايا! لذات خلوت با خود را برايم عطا فرما و مرا جزو عاشقان و عاشق درگاه خود و پذيرا شدن براي مشكلات بنما. دانش آموز بسيجي، غواص شهيد اكبر اسدي، متولد تبريز (1365-1345 هـ.ش) در تاريخ 21/10/65 در عمليات كربلاي5 در منطقه شلمچه به آرزوي ديرينه اش نائل شد و به ملكوت اعلي پيوست.

 



قريب، كفاشيان يا عزيز محمدي؛ چه كسي روي صندلي رياست مي نشيند؟
روز سرنوشت ساز براي فوتبال ايران

پس از يك ماه خبرها و حاشيه هاي بسيار امروز تكليف تيم مديريتي آينده فدراسيون فوتبال مشخص مي شود تا از بين كفاشيان، عزيز محمدي و قريب، يكي براي 4 سال سكان فوتبال ايران را در دست بگيرد.
پس از آن كه نام نويسي از نامزدهاي رياست در فدراسيون فوتبال به پايان رسيد، كميته صلاحيت اين انتخابات علي كفاشيان، عزيزالله محمدي و حسين علي قريب را حائز صلاحيت حضور در انتخابات اعلام كرد. اين سه كه هر كدام با گرايش هاي مخصوص به خود پا به كارزار انتخابات فدراسيون فوتبال گذاشته اند در اين مدت تلاش كردند پيدا و پنهان نظرات اعضاي مجمع را به خود جلب كنند. علي كفاشيان كه به مدد حضور چهار ساله اش در رأس هرم مديريتي فدراسيون فوتبال شناخته شده ترين گزينه در ميان نامزدهاست، بارها اعلام كرده كه قصد ندارد در انتخابات به نفع كسي كنار بكشد و اين برخلاف شيوه مديريتي او در تمامي اين سال ها در ورزش ايران بوده است.
كفاشيان كه روحيه صلح جويانه اش، هم موافق و هم منتقد دارد، روز گذشته بار ديگر تأكيد كرد كه در انتخابات به نفع كسي كنار نمي كشد. او به خاطر حضور چهارساله اش در فوتبال برنامه اي واقع گرايانه نسبت به تحولات پيش روي فوتبال ارائه كرد. در كنار او عزيزالله محمدي يكي ديگر از گزينه هاي انتخابات در بخش رياست است.
رئيس فعلي سازمان ليگ كه از او به عنوان يكي از نقاط قوت فدراسيون كفاشيان نام برده مي شود، در اين مدت خيلي بي سر و صدا كارهايش را پيش برد و شانسش براي تصدي رياست فدراسيون فوتبال كمتر از دو گزينه ديگر نيست.
محمدي به واسطه عضويتش در كميته مسابقات حرفه اي ليگ قهرمانان آسيا و شناختش با ابعاد مختلف اين رشته ورزشي برنامه اي مفصل ارائه كرد و حالا بايد ديد كه اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال چقدر به برنامه هاي او اعتماد مي كنند.
ديگر گزينه انتخابات فدراسيون فوتبال حسين علي قريب است. كسي كه از اواخر هفته قبل و بعد از پنج سال دوري از فوتبال به صورت رسمي و با ارائه برنامه و انجام گفت وگو با رسانه ها به فوتبال بازگشت. هر چند كه او مي گويد گزينه وزارت ورزش و جوانان براي انتخابات فدراسيون فوتبال نيست، اما شايعات به گونه اي ديگر است و بسياري او را گزينه ويژه براي انتخابات مي دانند. با اين حال اگر قرار باشد به صحبت هاي رسمي استناد كنيم، بايد بگوييم كه او گزينه مستقل بوده است. قريب خودش هم در گفت وگوهايي كه در اين چند روز انجام داده، تأكيد كرده كه گزينه وزارت ورزش و جوانان نيست و خودش به خاطر شرايطي كه در فوتبال ديده، ترجيح داده دوباره وارد گردونه مديريت فوتبال شود. او كه اخلاق مداري را شعار حضورش در فوتبال كرده، در گفت وگوهايش و برنامه اعلامي اش بارها نسبت به وضعيت فوتبال و نحوه مديريت فدراسيون فعلي فوتبال انتقاد كرده است.
مجمع فدراسيون فوتبال امروز ساعت 30:9 در آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اجراي اساسنامه تازه فدراسيون فوتبال كه تنها چهار سال از عمرش مي گذرد، اعضاي مجمع را به آزاد بودن و مستقل بودن، عادت داده است يا خير.
احتمال تعويق انتخابات
پس از آنكه سازمان بازرسي كل كشور همچون نامه نخستش به وزارت ورزش بر ممنوعيت حضور افراد بازنشسته در انتخابات فدراسيون فوتبال تاكيد كرد، يكي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال به ايسنا گفت كه احتمال دارد انتخابات فدراسيون فوتبال با تاخيري 6 ماهه تا يك ساله مواجه شود. در حالي سازمان بازرسي كل كشور امروز بر ممنوعيت حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسيون فوتبال تاكيد كرده كه وزارت ورزش و جوانان برخلاف قوانين مجامع انتخاباتي، در فاصله يك روز مانده تا برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال هنوز صلاحيت نامزدهاي حضور در بخش رياست، نواب رييس و هيات رييسه را اعلام نكرده و اين بر ابهام هاي برگزاري انتخابات افزوده است.

 



كشتي گيران آزادكار پاك بودند يك ورزشكار دوپينگي در رشته دووميداني

دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) از منفي بودن 8 تست دوپينگ كشتي گيران حاضر در مرحله فينال ليگ برتر كشتي آزاد و همچنين مثبت اعلام شدن نمونه يكي از ورزشكاران دووميداني خبر داد.
پيش از اين و تنها سه روز پس از اخذ نمونه از 8 كشتي گير حاضر در فينال رقابت هاي ليگ برتر، شايعاتي مبني بر مثبت بودن تست دوپينگ چند نفر از آنها منتشر شد در حاليكه آزمايشگاه كلن آلمان نتيجه آنها را منفي اعلام كرده است .
لطفعلي پوركاظمي در اين خصوص گفت: آزمايشگاه كلن نتيجه نمونه گيري هاي انجام شده از رشته هاي كوهنوردي، شنا، تنيس روي ميز و كشتي را اعلام كرده است كه بر اساس تست دوپينگ هر هشت كشتي گير شركت كننده در مسابقات ليگ برتر منفي اعلام شده است. همچنين نتايج مربوط به كوهنوردي (4 نمونه) و شنا و تنيس روي ميز (3 نمونه) نيز منفي اعلام شده است . رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي تصريح كرد: البته نتايج مربوط به 15 نمونه ارسالي دووميداني كاران نيز اعلام شده است كه از ميان آنها نتيجه مربوط به تست دوپينگ يكي از دووميداني كاران مثبت اعلام شده است. دبيركل نادو تاكيد كرد كه در حال حاضر امكان اعلام نام اين ورزشكار وجود ندارد اما وي يك هفته مهلت دارد تا مستندات پزشكي خود را در اختيار نادو قرار دهد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

خبر عجيبي كه از فدراسيون فوتبال بيرون آمد
احتمال تعليق فوتبال ايران توسط فيفا
روز گذشته خبر عجيبي از فدراسيون فوتبال بيرون آمد، خبري با اين مضمون كه فيفا تهديد كرده شايد فوتبال ايران تعليق شود. خبرگزاري فارس با قرار دادن اين خبر روي خروجي خود نوشت: فيفا در تماس تلفني با مسئولان فدراسيون فوتبال اعلام كرد اگر كانديداهاي رياست فدراسيون مجبور به استعفا يا كناره گيري شوند، مصداق دخالت دولت در فوتبال ايران است و اگر چنين مسئله اي محرز شود فوتبال ايران تعليق خواهد شد.بر همين اساس ساعت 16 ديروز در دفتر علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال جلسه اضطراري اعضاي هيئت رئيسه با رئيس فدراسيون برگزار شد.فيفا در شرايطي اين هشدار را به ايران داده كه سازمان بازرسي كل كشور بار ديگر تاكيد كرد كانديداهاي بازنشسته انتخابات فدراسيون فوتبال نمي توانند به لحاظ قانوني در اين انتخابات حضور پيدا كنند. با توجه به اين مسئله احتمال دارد انتخابات فدراسيون فوتبال به تعويق بيفتد.
اميدواري مظلومي به ماندن در استقلال
سرمربي استقلال تهران اميدوار است فصل آينده هم سرمربي اين تيم باشد. پرويز مظلومي گفت: هر موقع جام گرفتم در مورد فصل بعد صحبت مي كنم. به هر حال از حالا بايد به فكر فصل بعد بود و ليست را داد. من با فتح الله زاده صحبت كرده ام اما او از من ليست نخواسته و فقط گفته ايم استقلال براي فصل آينده در چه پست هايي چه نيازهايي دارد. سرمربي استقلال در پايان نيز اظهار داشت: دوست دارم بمانم اما مي خواهم با جام بمانم .
حضور وزير ورزش در انتخابات
انتخابات فدراسيون فوتبال امروز در حالي برگزار مي شود كه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان براي نخستين بار از آغاز كارش در اين وزارتخانه به عنوان رييس مجمع در اين انتخابات حضور خواهد داشت. مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال روز دوشنبه از ساعت 9:30 در آكادمي فوتبال برگزار مي شود. در ابتداي مجمع به ارائه گزارش و عملكرد فدراسيون در چهار سال اخير پرداخته مي شود و پس از آن هم راي گيري براي انتخاب رييس و اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال در دوره چهار ساله بعدي انجام خواهد شد.
نصرتي به بازي با الهلال مي رسد
محمد نصرتي كه خبر آسيب ديدگي او باعث نگراني هواداران پيروزي شده بود، احتمالا در بازي با الهلال به ميدان مي رود.نصرتي كه به دليل درد از ناحيه قفسه سينه احساس ناراحتي مي كرد شنبه شب از سينه اش عكسبرداري كرد و آن طور كه دكتر پرسپوليس مي گويد شايد به بازي با الهلال برسد.
مكانيزم انتخابات فدراسيون فوتبال همانند فيفا و AFC است
نبي دبير فدراسيون فوتبال در مورد چگونگي مكانيزم برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال اظهار داشت: مكانيزم برگزاري انتخابات امروز همانند طرح فيفا و AFC است. ساير كشورهاي عضو AFC هم همين گونه انتخابات را برگزار مي كنند. هر عضو مجمع فدراسيون كه بايد راي دهد برگه اي را تحويل مي گيرد و در سه اتاقكي كه در نظر گرفته شده راي خود را مي نويسد. براي برگزاري انتخابات شرايط فراهم است و مشكلي وجود ندارد.
توصيه مارادونا به دامادش
ديه گو مارادونا از سرخيو آگوئرو خواسته به تيم فوتبال رئال مادريد بپيوندد. آگوئرو 25 ساله پيش از حضور در منچسترسيتي با انعقاد قراردادي به ارزش 38 ميليون پوند، پنج سال را در ويسنته كالدرون بازي كرد. رئال مادريدي ها پيش از آنكه مهاجم پيشين اينديپندنته بخواهد راهي انگلستان شود نسبت به جذب وي ابراز تمايل كرده بودند.بر پايه گزارش ساكرنت، آگوئرو پيش تر اعلام كرده حاضر نيست براي تيمي بازي كند كه نامش با آر آغاز شود كه اشاره اي است به تيم هاي رئال مادريد و راسينگ سانتاندر. اين در حالي است كه مارادونا اعتقاد دارد دامادش بايد به لاليگا بازگردد و در تيم رئال مادريد بازي كند.مارادونا به راديو لا رد گفت: آگوئرو بايد براي رئال بازي كند. به نظر من او با پيوستن به تيم فوتبال منچسترسيتي دچار اشتباه شد.
جلسه انتخاباتي مديران باشگاه هاي صنعتي
در حالي كه تنها يك روز به برگزاري انتخابات رياست و اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال باقي مانده بود مديران باشگاه هاي صنعتي به دعوت يكي از مديران ليگ برتري عصر ديروز در جلسه ويژه اي شركت كردند. عصر ديروز مديران باشگاه هاي صنعتي ليگ برتر از سوي يكي از مديران باشگاه ليگ برتري به نشستي دعوت شده اند كه هر چند اين نشست ها به صورت ماهانه برگزار مي شود اما اين بار با موضوعي ويژه به نام انتخابات فدراسيون فوتبال در دستور كار قرار گرفته است. خبرگزاري مهر در اين خصوص يادآور در دعوتنامه اي كه براي مديران صنعتي ارسال شده بود عنوان برنامه را بررسي نقش موثر باشگاه هاي صنعتي و معدني كشور در ساختار فني و اقتصادي فوتبال ايران در آستانه برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال اعلام كرده اند اما گفته مي شود به صورت تلفني موضوع اين جلسه كه هماهنگي براي راي دادن به يكي از كانديداهاي رياست فدراسيون فوتبال است و از او به عنوان گزينه غيررسمي وزارت ورزش و جوانان نام برده مي شود صورت گرفته است.
بركناري وياس بواس از سرمربيگري چلسي
سرمربي تيم فوتبال چلسي چند ماه پس از حضور در استامفوردبريج بركنار شد. آندره وياس بواس در شرايطي كه ابتداي تابستان سال جاري زمام امور چلسي را به جاي كارلو آنجلوتي برعهده گرفت، به دنبال كسب نتايج ضعيف در فصل جاري، پس از 6 ماه همكاري در استامفوردبريج، بركنار كرد.
مطابق اين گزارش روبرتو دي ماتئو، دستيار ايتاليايي وي تا زمان انتخاب جانشين مسئوليت هدايت تيم را برعهده خواهد داشت.وياس بواس 34 ساله كه در ماه ژوئن از تيم پورتو پرتغال به خدمت گرفته شد، روز گذشته در زمين وست برومويچ آلبيون يك بر صفر شاهد باخت تيمش بود. با اين نتيجه تيم تحت هدايت او هفتمين باخت فصل جاري را در ليگ برتر تجربه كرد و با 46 امتياز در رده پنجم جدول جاي گرفت.

 



شوك بزرگ سازمان بازرسي به انتخابات
بازنشستگان حق حضور در انتخابات را ندارند

سازمان بازرسي كل كشور در آستانه انتخابات فدراسيون فوتبال اعلام كرد اين فدراسيون موسسه عمومي غيردولتي است و نامزدي بازنشستگان و بازخريدشدگان غيرقانوني است.
سازمان بازرسي كل كشور بار ديگر در آستانه برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال در نامه اي نوشت: به استناد بند (11) الحاقي به ماده واحده قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي، فدراسيون هاي ورزشي آماتوري جمهوري اسلامي ايران بر اطلاق و عموم، موسسه عمومي غيردولتي مي باشند و فدراسيون فوتبال از اين قانون استثناء نشده است و تصريح تبصره اين بند بر تصويب اساسنامه فدراسيون ها توسط هيئت وزيران، آن ها را از تعداد موسسه عمومي غيردولتي خارج نمي كند.
اين نامه همچنين تصريح مي كند: بيانيه فدراسيون فوتبال كه برخي از اعضاي هيئت رئيسه فعلي آن، نامزد انتخابات رياست اين فدراسيون بوده و ذي نفع قضيه هستند به نوعي ايستادگي در مقابل قانون تلقي مي شود، به ويژه اين كه اساسنامه در مقابل قانون تاب مقاومت ندارند.
در نامه سازمان بازرسي كل كشور به وزارت ورزش و جوانان به تبعيت از نص قانون تاكيد شده و بيانيه اخير فدراسيون فوتبال را نوعي تفسير و اجتهاد در مقابل نص دانسته است.
اين نامه، بند (3) بيانيه فدراسيون فوتبال را نيز (در خصوص كمك هاي مستمر دولت به فدراسيون ها كه به كمك سازمان ها و مجامع بين المللي بدون تاثيرپذيري از آن ها تمسك جسته)، بي ارتباط با موضوع برشمرد و عنوان داشت كه اين موضوع مربوط به كمك هاي بين المللي مي شود.
در پايان اين نامه آمده است: مستندا به ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري (كه موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي را دستگاه اجرايي ناميده) مادام كه فدراسيون فوتبال، فدراسيون آماتوري ورزشي محسوب شود، دستگاه اجرايي و مشمول مفاد بند(ب) ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده (41) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت خواهد بود و بر اين اساس نامزدي در انتخابات و به كارگيري بازنشستگان براي تصدي رياست و يا عضويت در هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال غيرقانوني است.
انتخابات فدراسيون فوتبال امروز برگزار مي شود و علي كفاشيان، عزيز محمدي و حسين قريب نامزد رياست فدراسيون هستند. كفاشيان بازنشسته است كه البته اعلام كرده طبق اساسنامه منعي براي حضور در انتخابات ندارد. عزيز محمدي هم بازنشسته است ولي اعلام كرده چون جزء ايثارگران محسوب مي شود مشكلي براي حضور در انتخابات ندارد.
اين در حالي است كه سازمان بازرسي پيش از اين نيز يك بار چنين موضوعي را اعلام كرده بود كه با واكنش و پاسخ فدراسيون مواجه شده بود. فدراسيون فوتبال در اطلاعيه اي اعلام كرد اين فدراسيون شامل حال نامه سازمان بازرسي كل كشور نمي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ذوب آهن اصفهان كه به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي واليبال نشسته باشگاه هاي جهان حضور يافته است، ظهر ديروز به مصاف نماينده هلند رفت كه در سه گيم متوالي و با نتايج (25-20)، (25-7) و (25-18) از سد حريف خود گذشت و به دومين پيروزي خود دست يافت. نماينده كشورمان روز شنبه نيز در نخستين ديدارش روسيه را با نتيجه 3 بر صفر مغلوب كرده بود.
¤ هادي سپهرزاد پس از آن كه اردوي تداركاتي آفريقاي جنوبي را به دليل مشكل خروجي مربي روس خود از دست داد براي ادامه تمريناتش راهي اردوي بوشهر شد. سپهرزاد كه خود را براي كسب ورودي المپيك لندن در ماده دهگانه آماده مي كند تا خرداد ماه سال آينده فرصت دارد با شركت در مسابقات مختلف داخلي و بين المللي به حد نصاب اعزام به لندن دست پيدا كند.
¤ با حضور ماموران نادو در محل كمپ تيم هاي ملي وزنه برداري، 19 وزنه بردار ملي پوش امروز تست دوپينگ مي دهند.
¤ قانون ممنوعيت استفاده از حجاب براي بانوان فوتباليست شنبه شب در جلسه فيفا در لندن لغو شد.

 



دعوت از 34 بازيكن بزرگسال و زير 22 سال به تيم ملي

از سوي سرمربي تيم ملي 34 بازيكن به اردوي مشترك سه روزه تيم هاي ملي بزرگسالان و زير 22 سال دعوت شدند. اين اردوي كوتاه مدت (ميني كمپ) در روزهاي 4 تا 6 فروردين سال آينده در تهران برپا خواهد شد.
اسامي بازيكنان دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
حامد لك(صباي قم)، محمدباقر صادقي، علي گودرزي، پيام صادقيان(ذوب آهن اصفهان)، ايمان صادقي، محسن مسلمان، مهدي دغاغله(ملوان بندر انزلي)، عليرضا بيرانوند، وفا هخامنش، عليرضا عزتي، يعقوب كريمي، مسعود حسن زاده، سيامك كوروشي(نفت تهران)، وحيد اسماعيل بيگي، شجاع خليل زاده، احمد زنده روح(مس كرمان)، ميلاد فخر الديني، احسان حاج صفي(تراكتورسازي تبريز)، سعيد لطفي(شهرداري اراك)، محمدرضا خانزاده، اميد عاليشاه(راه آهن)، مهرداد جماعتي، بختيار رحماني، آرش افشين(فولاد خوزستان)، مهرداد يگانه، بابا محمدي(پيكان تهران)، رضا حقيقي، مسعود ريكي(فجر سپاسي شيراز)، اكبر ايماني(سپاهان اصفهان)، ايمان باصفا(استيل آذين)، ميلاد زنيدپور، محمد غلامي(داماش)، كريم انصاري فرد، ميلاد غريبي(سايپا البرز).

 



نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا مهرام-ذوب آهن؛ جدال براي پيروزي در راند اول

تيم هاي مهرام و ذوب آهن در بازي نخست نيمه نهايي غرب آسيا امروز به مصاف هم مي روند.
در نخستين بازي مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا تيم هاي مهرام و ذوب آهن امروز ساعت 30:17 به مصاف هم مي روند.
دو تيم در حالي برابر هم قرار مي گيرند كه فصل گذشته هم در رده بندي همين مسابقات كه در كاشان برگزار شد با يكديگر بازي كردند و مهرامي ها برنده آن تك مسابقه بودند.
مهرامي ها كه اسلاوكو وارنس را جايگزين پپسو مصدوم كردند برابر تيمي قرار مي گيرند كه سرانجام دومين يار خارجي خود را جذب كرده و اندرسون آمريكايي را به طور قرضي از فولاد ماهان در اختيار گرفته است.
هاشمي، سرمربي مهرام معتقد است كه براي پيروزي بايد تمركز زيادي داشت و در سوي ديگر فرزاد كوهيان با اعتقادي كه به تلاش بازيكنانش دارد به دنبال نتيجه گيري در خارج از خانه است.
شكست در اين بازي آخر كار تيم بازنده نيست و 2 بار ديگر مي تواند شانس خود را براي صعود آزمايش كند. داوراني از فيليپين، عراق و قزاقستان قضاوت اين ديدار حساس را برعهده خواهند داشت و قطعا كار سختي پيش رويشان است.
ديدار دوم مهرام و ذوب آهن دوشنبه هفته آينده در اصفهان برگزار خواهد شد.

 



اعزام 4 دووميداني كار به مسابقات قهرماني داخل سالن جهان

تيم ملي دووميداني 17 اسفندماه براي شركت در مسابقات قهرماني داخل سالن جهان، راهي تركيه مي شود.
تيم ملي دووميداني ايران شامل 4 دووميداني كار در مواد پرتاب وزنه و دوي 60 متر در 2 بخش زنان و مردان در مسابقات تركيه به مصاف حريفان جهاني مي رود. در اين مسابقات دووميداني كاران در 13 ماده سالني به مصاف هم خواهند رفت.ليلا رجبي و امين نيك فر در پرتاب وزنه و رضا قاسمي و حسن حيدرپور در دوي 60 متر در اين رقابت ها حضور خواهند داشت.

 



با پيروزي تيم هاي منصوري و گيتي پسند در ليگ برتر فوتسال
سرنوشت قهرماني به روز آخر كشيده شد

با پيروزي تيمهاي منصوري و گيتي پسند سرنوشت قهرماني به روز آخر رقابت هاي ليگ برتر فوتسال كشيد.
در چارچوب هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ فوتسال ديروز تيم شهيد منصوري قرچك موفق شد در خانه با نتيجه 3 بر صفر صباي قم را شكست داده تا از ديگر حريف خود گيتي پسند كه در كورس قهرماني قرار دارد، عقب نماند.
در اين بازي كه در سالن هفت تير قرچك برگزار شد، مرتضي عظيمايي در دقايق پاياني نيمه اول و مجيد تيكدري نژاد و باز هم مرتضي عظيمايي در نيمه دوم گل هاي منصوري را به ثمر رساندند. قمي ها نيز صاحب يك ضربه پنالتي شدند كه دروازه بان منصوري آن را دفع كرد.
در ديگر ديدار مهم اين هفته تيم گيتي پسند با نتيجه چهار بر يك برابر تيم فرش آراي مشهد به پيروزي رسيد تا هم امتياز با تيم منصوري كماكان در رده دوم جدول قرار داشته باشد.
با نتايجي كه مدعيان به دست آوردند كار قهرماني سيزدهمين دوره ليگ برتر فوتسال به هفته پاياني كشيده شد و بايد ديد در هفته بيست و ششم منصوري در اصفهان برابر فولاد ماهان چه نتيجه اي مي گيرد و گيتي پسند كه از حمايت تماشاگران خود محروم است، در نصف جهان برابر پيروزي به چه نتيجه اي دست خواهد يافت؟ نتايج ساير ديدارهاي هفته بيست و پنجم ليگ برتربه اين شرح است:
¤ گسترش فولاد 2 ـ فولاد ماهان 4
¤ شهرداري ساوه يك ـ راه ساري 3
¤ ميثاق تهران 3 ـ دبيري تبريز 3
¤ پيروزي تهران 4 ـ ارژن شيراز 3
¤ فيروز صفه 4 ـ حفاري اهواز 3
جدول ليگ برتر فوتسال:1- شهيد منصوري 62 امتياز( تفاضل 54)،2- گيتي پسند 62 امتياز(تفاضل 50)،3- فولاد ماهان 54 امتياز،4- حفاري اهواز 42 امتيازو...

 



پنجمين قهرماني فدرر در مسابقات تنيس دبي

مرد شماره 3 تنيس جهان قهرمان مسابقات دوبي شد.
فينال مسابقات يك ميليون و 700 هزار دلاري تنيس دوبي با قهرماني راجر فدرر به پايان رسيد. ديدار نهايي مسابقات تنيس دوبي ميان اندي ماري و راجر فدرر برگزار شد. ماري در نخستين ديدار مرحله نيمه نهايي با خلق نخستين شگفتي سال و برتري مقابل نواك جوكوويچ ضمن گرفتن انتقام همين مرحله در مسابقات اوپن استراليا توانسته بود مدافع عنوان قهرماني را از پيش رو بردارد و در مقابل راجر فدرر در ديگر ديدار اين مرحله كار راحت تري را با حذف خوان مارتين دل پوترو آرژانتيني پشت سر گذاشته بود.
فينال رقابت هاي تنيس سرانجام با برتري 2 بر صفر و نتايج 7 بر 5 و 6 بر 4 نابغه سوئيسي به پايان رسيد تا راجر فدرر براي پنجمين بار عنوان قهرماني اين رقابت ها را به خود اختصاص دهد. جوكوويچ طي 3 سال گذشته به طور پياپي عنوان قهرماني اين رقابت ها را به دست آورده بود.

 



نيمه نهايي ليگ برتر واليبال پيروزي نزديك خودرو سازان

مرحله حذفي ليگ برتر واليبال ديروزبا پيروزي نزديك تيم هاي پيكان و سايپا آغاز شد .
از دور رفت مرحله حذفي (نيمه نهايي) ليگ برتر واليبال ساعت 16 ديروز (يكشنبه)، تيم كاله آمل ميزبان پيكان تهران بود. در حالي كه در مرحله مقدماتي ليگ، كاله دو بار پيكان را مغلوب كرده بود، به نظر نمي رسيد شاگردان بهروز عطايي كار دشواري برابر ميهمان خود داشته باشند اما روند اين مسابقه همه پيش بيني ها را برهم ريخت تا در نهايت كاله در شهر آمل مقابل پيكان با نتيجه 3 بر2 و با امتياز هاي (25-20، 26-24، 21-25، 21-25 و 15-8 ) شكست خورد . مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به صورت 2 از 3 برگزار مي شود. بنابراين درصورتيكه پيكان در ديدار برگشت نيز صاحب برتري شود راهي ديدار نهايي اين رقابت ها خواهد شد.
در ديگر ديدار اين مرحله تيم هاي سايپا البرز و شهرداري اروميه در سالن انقلاب كرج به مصاف هم رفتند كه سايپا هم به سختي و با نتيجه 3 بر2 مقابل حريف خود به پيروزي رسيد. ديدارهاي برگشت اين مرحله روز چهارشنبه در تهران و اروميه برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14