(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 اسفند 1390- شماره 20160

تا شهريور 91آزبست از مصالح ساختماني حذف مي شود
هوا در 24 استان كشور زير صفر مي رود
نشست زمين در ميدان منيريه
بخشودگي اضافه خدمت مشمولان غايب
نقل و انتقال اثاثيه در ايام عيد بدون مجوز پليس ممنوع است
كشف 1/1ميليارد ريال كالاي قاچاق در پارس جنوبي
دستگيري گردانندگان يك سايت شرط بندي فوتبال
حكم قصاص براي قاتل برادر يك فوتباليست
دستگيري بساز و بفروش متواري شركت ساختماني گل ها
يزديخواه: مدارس شهر تهران 27 و 28 اسفند تعطيل نيست
استعمال دخانيات عامل 8 نوع سرطان است
سرقت ميلياردي از منزل همسايه
آلودگي سربي
درياچه درخشان
رانندگي مرگبار در بزرگراه
60 كشته و زخمي بر اثر برخورد قطارهاي مسافربري



تا شهريور 91آزبست از مصالح ساختماني حذف مي شود

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اشاره به مضرات آزبست در محيط گفت: براساس مصوبه دولت تا شهريور سال 91 آزبست از مصالح ساختماني حذف مي شود.
دكتر كاظم ندافي در حاشيه اولين همايش ملي بهداشت حرفه اي و ايمني در كارگاه هاي ساختماني گفت: بحث بهداشت كار از نظر قانوني در حيطه وزارت كار است. وزارت بهداشت نيز مباحث مربوط به بهداشت كار را دنبال مي كند به اين ترتيب عوامل زيان آور محيط كار مانند عوامل شيميايي، آزبست، گرد و غبار محيط كار، سر و صدا، پرتوها و از سوي وزارت بهداشت پيگيري مي شود.
وي با اشاره به مضرات آزبست براي انسان گفت: شكي در آن نيست كه تمام انواع آزبست سرطان زا هستند و هيچ يك از انواع آزبست مجوز استفاده از سوي سازمان جهاني بهداشت و سازمان بين المللي كار را ندارند. در ايران نيز مقرر شده تا شهريور سال 91 آزبست از مصالح ساختماني حذف شود. در حال حاضر استفاده از آزبست در قطعات اتومبيل مانند لنت ترمزها ممنوع شده است.
ندافي ادامه داد: مهمترين بحث در زمينه آزبست مربوط به تخريب ساختمانهاي فرسوده است كه با تخريب اين ساختمان ها موضوع آزبست به عنوان يك موضوع بهداشتي براي كارگران مطرح مي شود. بر اين اساس لازم است حفاظت هاي لازم در تخريب ساختمانها براي كارگران صورت گيرد.

 



هوا در 24 استان كشور زير صفر مي رود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: حداقل دماي 24 استان كشور امروز زير صفر مي رود.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: سامانه بارشي از شمال غرب وارد كشور شده كه شمال غرب، غرب، دامنه هاي زاگرس مركزي و دامنه هاي البرز، سواحل درياي خزر و به تدريج استان هاي واقع در مركز و شمال شرق را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي تصريح كرد: بنابراين براي مناطق مذكور طي روزهاي ياد شده بارش برف، باران و وزش باد و كاهش دما پيش بيني مي شود و تا سه شنبه براي برخي نقاط غرب و جنوب غرب وزش باد و گرد و خاك رخ خواهد داد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور وضعيت آسمان تهران را نيمه ابري در پاره اي نقاط با وزش باد شديد پيش بيني كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز با 2 درجه كاهش به 1- و 6 درجه سانتيگراد مي رسد.وي با اشاره به زير صفر رفتن 23 استان كشور خاطر نشان كرد: در اين مدت استان چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 10 درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با حداكثر دماي 27 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان هاي كشور هستند.
برف و بوران، اغلب محورهاي غربي كشور را مسدود كرد
معاون عمليات ترافيكي پليس راه از مسدود بودن محورهاي شمشك- ديزين، تكاب- ايرانخواه، سقز- ايوان دره و سنندج- همدان، مراغه- هشت رود، ميانه- فيروزآباد و خلخال به اسالم به علت برف و بوران و كولاك شديد خبر داد.
سرهنگ صمد اسفندياري صبح ديروز در گفت وگو با فارس با اشاره به محورهاي مسدود برون شهري گفت: در حال حاضر محورهاي شمشك- ديزين، تكاب- ايرانخواه، سقز- ايوان دره و سنندج- همدان در استان كردستان و در آذربايجان شرقي محورهاي مراغه- هشت رود، ميانه فيروزآباد و محور خلخال به اسالم در استان اردبيل به دليل برف و كولاك شديد مسدود هستند.
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: در اغلب محورهاي استان هاي كردستان و زنجان برف و كولاك شديد گزارش شده است.
وي با بيان اينكه تصادفات فوتي 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد كاهش پيدا كرده است گفت: در ساعت 13و30 دقيقه روز گذشته در كيلومتر 95 محور زابل- زاهدان برخوردي بين يك دستگاه تريلي و پژو 405 ايجاد شد كه طي آن يك نفر كشته و 2 نفر مجروح شدند.
معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور گفت: علت اين تصادف رعايت نكردن فاصله طولي پژو 405 گزارش شده است.
بارش شديد برف
زنجان را سفيدپوش كرد
كارشناس اداره كل راه و ترابري زنجان از مسدود بودن 30 راه روستايي در اين استان به دليل بارش برف خبر داد.
«احمد خليلي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: كولاك و بارش شديد برف موجب بسته شدن راه هاي روستايي شده و در حال حاضر تردد در اين مسيرها امكان پذير نيست.
وي با اشاره به تلاش راهداران زنجاني در جاده هاي استان افزود: با وجود تلاش راهداران زنجاني براي بازگشايي محور دندي تخت سليمان اين محور به علت بارش شديد برف مسدود بوده و امكان تردد در اين محور وجود ندارد.
«خليلي» در ادامه با اشاره به اينكه عبور و مرور در گردنه ها فقط با زنجير چرخ امكان پذير است، ادامه داد: رانندگان براي تردد در اين مسيرها حتما لوازم ايمني را همراه داشته باشند.
وي از شهروندان خواست از سفرهاي غير ضروري خودداري كرده و در صورت ضرورت لوازم ايمني را همراه خود داشته باشند.

 



نشست زمين در ميدان منيريه

بخشي از ميدان منيريه به علت سست بودن زمين ديروز فرو ريخت.
به گزارش مهر، ساعت 22 ديشب بخشي از ميدان منيريه تهران به علت سستي زمين و عمليات عمراني فرو ريخت. بلافاصله با اعلام موضوع به سازمان آتش نشاني تعدادي از ايستگاه ها به محل مراجعه و علاوه بر مسدود كردن خيابان اقدام به انجام عمليات كردند.
به گفته يكي از آتش نشانان، خوشبختانه اين حادثه هيچگونه خسارت جاني در پي نداشت و ماموران هم اكنون مشغول ايمن سازي محيط و تحويل آن به ماموران شهرداري هستند.
يك افسر پليس راهور نيز گفت: خوشبختانه اين حادثه در ساعت پيك ترافيك رخ نداد و هم اكنون با حضور ماموران راهور ترافيك در اطراف محل ريزش و خيابان وليعصر(عج) روان است.

 



رئيس سازمان نظام وظيفه اعلام كرد
بخشودگي اضافه خدمت مشمولان غايب

رئيس سازمان نظام وظيفه گفت: با اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، اضافه خدمت مشمولان غايب در صورتي كه وضعيت خدمتي آنان تا سوم خرداد ماه سال 91 مشخص شود، بخشيده خواهد شد.
سردار صدرالسادات تأكيد كرد از آنجا كه مهلت ايجاد شده براي بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب قابل تمديد نيست، لذا توصيه مي شود آنان براي بهره مندي از اين امتياز و مواجه نشدن با تبعات ذكر شده و محروميت هاي حاصل از غيبت در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، هرچه سريع تر به منظور تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.
رئيس سازمان نظام وظيفه گفت: با اجراي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي، اضافه خدمت مشمولان غايب در صورتي كه وضعيت خدمتي آنان تا سوم خرداد ماه سال 91 مشخص شود، بخشيده خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار «حميد صدرالسادات» به تصويب قانون جديد خدمت وظيفه عمومي در 22 آبان ماه سال جاري اشاره كرد و افزود: براساس شيوه نامه ابلاغي ستاد كل نيروهاي مسلح مشمولان اضافه خدمت غايبيني كه خود را تا سوم خرداد ماه سال 1391به منظور انجام خدمت دوره ضرورت معرفي كنند، بخشيده خواهد شد، در غير اين صورت مطابق قانون جديد خدمت وظيفه عمومي با آنان برخورد مي شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در ادامه با بيان اينكه براساس اين ابلاغيه اضافه خدمت سنواتي همه كاركنان وظيفه حين آموزش و در حال خدمت سربازي نيز بخشيده مي شود، خاطر نشان كرد دو سوم اضافه خدمت كاركنان وظيفه اي كه تا 22بهمن ماه سال جاري داراي اين نوع تنبيه انضباطي هستند هم بخشيده مي شود.
وي با اشاره به اينكه در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي براي مشمولاني كه در موعد مقرر براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه نكنند، از سه تا شش ماه اضافه خدمت به عنوان تنبيه و مجازات در نظر گرفته شده است، تأكيد كرد: مشمولاني كه با سه ماه تأخير وضعيت خدمتي خويش را مشخص كنند با سه ماه اضافه خدمت و مشمولاني كه بيش از سه ماه تاخير داشته باشند، با شش ماه اضافه خدمت مجازات خواهند شد. همچنين مشمولين با تاخير بيش از يك سال، فراري محسوب و ضمن دستگيري به مراجع قضايي معرفي مي شوند.
ارائه خدمات تعويض كارت پايان خدمت در دفاتر پليس+10
معاون سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: تمامي دفاتر پليس+10 موظف به ارائه خدمات مربوط به تعويض كارت پايان خدمت و معافيت هستند.
سردار ابراهيم كريمي بيان داشت: براساس قانون تمامي دفاتر پليس+10 موظف به ارائه خدمات مربوط به تعويض كارت پايان خدمت و معافيت هستند و اگر دفتري از ارائه اين خدمات خودداري كند يقيناً با برخورد روبه رو خواهد شد.
وي ادامه داد: در صورتي كه مردم با اين نوع تخلف مواجه شدند از طريق شماره بازرسي سازمان وظيفه عمومي كه در سايت اين سازمان وجود دارد با ما تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.
اين فرمانده انتظامي گفت: دفاتري كه براساس ابلاغيه صادر شده كار نكرده و يا كم كاري مي كنند جريمه خواهند شد.
آموزش سربازان وظيفه
مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور از آموزش سربازان وظيفه با هدف مصون سازي از خطرات سوءمصرف مواد در استان خبر داد.
حميد صرامي با بيان اينكه در سال جاري طبقات مختلف اجتماعي تحت پوشش آموزش هاي پيشگيري اوليه از اعتياد قرار گرفتند، گفت: سربازان وظيفه يكي از اقشار جامعه هستند كه آموزش آنان در اين زمينه در پادگان ها و با همكاري نيروهاي مسلح صورت گرفت و اقدامات موثري براي مصون سازي آنان در مقابل خطرات سوء مصرف مواد انجام شد.
وي افزود: به طور نمونه 1000 نفر از سربازان وظيفه با همكاري حوزه عقيدتي، سياسي، فرماندهي، انتظامي،، اداره كل بهزيستي و دبيرخانه شوراي هماهنگي در يكي از يگان هاي استان تهران مورد آموزش پيشگيري اوليه از اعتياد همچون آشنايي با پيامدهاي سوءمصرف مواد و آموزش مهارت هاي زندگي قرار گرفتند و در پايان دوره هاي آموزشي با برگزاري مسابقاتي در اين زمينه به نفرات برتر هدايايي تقديم شد.

 



نقل و انتقال اثاثيه در ايام عيد بدون مجوز پليس ممنوع است

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي گفت: نقل و انتقال اسباب و اثاثيه منزل بدون مجوز پليس در ايام تعطيلات نوروزي ممنوع است.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ خالقي فرد امروز در نشست خبري با تأكيد بر اينكه شهروندان براي نقل و انتقال اسباب و اثاثيه منزل در ايام تعطيلات نوروزي حتماً مجوز پليس داشته باشند، گفت: در 11ماهه سال جاري 7/93درصد از جرايم رخ داده در كشور مربوط به سرقت است، كه در اين ميان آمار كشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/8 درصد افزايش يافته است.
وي ادامه داد: آمار كشف وقوع در سال جاري 7/64 درصد بود كه رقم بسيار مناسبي در ميزان كشف به حساب مي آيد.
وي با بيان اينكه سرقت ها در كشور در سه طبقه وسايل نقليه، اماكن و جيب بري و كيف قاپي تقسيم بندي مي شود اذعان داشت: 52درصد سرقت ها مربوط به سرقت وسايل نقليه و وسايل داخلي آن، 18درصد سرقت ها مربوط به سرقت از منزل و بانك، و 22درصد سرقت ها به كيف قاپي و جيب زني اختصاص يافته است.
خالقي فر با اشاره به كشفيات سرقت در كشور گفت: استان بوشهر با 7/100درصد، ايلام 7/94درصد، زنجان 93درصد، همدان 6/92درصد و اصفهان 5/87درصد رتبه بندي هاي اول كشور در ميزان كشفيات سرقت به حساب مي آيند.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي كشور ادامه داد: از مجموع دستگيري ها نسبت به سال گذشته 9/4 درصد دستگيري سارقين افزايش يافته اما متاسفانه ما شاهد كاهش آمار دستگيري خريداران اموال مسروقه در طي 11 ماه اول سال جاري هستيم كه اميدواريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال 91 در اين حوزه با موفقيت بيشتري ظاهر شويم.
وي ادامه داد: از مجموع دستگيري هاي 11 ماهه
6/4درصد مربوط به افزايش دستگيري سارقان سابقه دار و
1/5 درصد مربوط به افزايش سارقين بدون سابقه بوده است.

 



كشف 1/1ميليارد ريال كالاي قاچاق در پارس جنوبي

فرمانده انتظامي ويژه پارس جنوبي از كشف محموله
1/1ميليارد ريالي قاچاق در پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، محمد نيكنام گفت: ماموران كلانتري 12پارس جنوبي به يك دستگاه كاميون به رانندگي «ك» و به سرنشيني «ر» مشكوك و دستور ايست دادند كه از دستور ايست ماموران تمرد كرده و قصد منحرف كردن خودرو سازماني را داشت، در همين حين نيز يك دستگاه خودرو سمند به رانندگي «ر» اهل كنگان نيز قصد همكاري با كاميون راداشته كه جلوي حركت خودرو ماموران را سد مي كرد كه نهايتا با شليك 9 تير هر دو خودرو متوقف شدند.
وي اضافه كرد: در اين راستا 3 نفر دستگير و در بازرسي از خودرو كاميون 1/1ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شد.

 



دستگيري گردانندگان يك سايت شرط بندي فوتبال

ماموران پليس فتاي ناجا، گردانندگان يك سايت شرط بندي فوتبال را دستگير كردند.
پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در گزارشي از پي گيري و رصد يك شبكه كلاهبرداري اينترنتي با مضمون پيش بيني و شرط بندي فوتبال خبر داد و تصريح كرد: عده اي از اين طريق اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كردند.
براساس اين گزارش، كارشناسان پليس فتا ناجا در تحقيقات متهم اول را شناسايي كردند و مشخص شد كه اين سايت را از فرد ديگري خريداري كرده است كه در نهايت متهم دوم نيز شناسايي و دستگير شد.
معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در ادامه اين گزارش آورده است كه يكي از روش هاي كلاهبرداري در فضاي مجازي ايجاد سايت هاي شرط بندي است به اين صورت كه اين سايت ها در هر دوره اسم فردي را به عنوان برنده اعلام مي كنند و اين در حالي است كه اين نام جعلي بوده و فرد شركت كننده با پرداخت پول قرباني اين كلاهبرداري مي شود.

 



حكم قصاص براي قاتل برادر يك فوتباليست

پسر شرور كه در جريان انتقامي كور برادر يكي از فوتباليست هاي كشور را به قتل رسانده بود، از سوي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد.
وي متهم است 24 شهريور سال 87 در جريان يك درگيري خياباني برادر يكي از فوتباليست ها به نام جواد را به قتل رسانده است.
او پس از دو سال فرار از سوي ماموران دستگير شد و در بازجويي ها گفت: من و مقتول با هم كينه اي قديمي داشتيم، او 31 خرداد به خاطر اين كينه با قمه به من حمله ور شد و مرا از ناحيه صورت مجروح كرد، از او شكايت نكردم اما تصميم گرفتم خودم انتقام بگيرم، به همين خاطر نيمه شب دوم تير به خانه شان حمله ور شدم اما مقتول آنجا نبود.
وي افزود: اين ماجرا گذشت تا اينكه شب حادثه او را سوار بر موتور در حوالي ميدان خراسان ديدم، به خاطر ترافيك سرعتش پايين بود، او را به روي زمين انداخته و خواستم با چاقو ضربه اي به صورتش بزنم اما سرش را تكان داد و ضربه به گردنش خورد.
متهم به قتل روز گذشته در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. متهم با قبول اتهامش خواستار بخشش اولياي دم شد.
در ادامه قضات دادگاه به رياست قاضي عزيز محمدي متهم را مجرم شناخته و او را به قصاص محكوم كردند.

 



دستگيري بساز و بفروش متواري شركت ساختماني گل ها

با كمك شهروندان در پي انتشار تصوير بدون پوشش فردي كه با راه اندازي شركت ساختماني «گل هاي بهشت» اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، محل اختفاي متهم در باغ كرج شناسايي و دستگير شد.
دهها مالباخته در خردادماه سال 1389 كه مبالغ چند ميليون توماني براي پيش خريد مسكن به شخصي به نام «مرتضي رضوي» پرداخت كرده بودند، ضمن مراجعه به دادگاه عمومي فشافويه با طرح شكايت از اين فرد عنوان كردند: اين فرد به تعهدات خود براي تحويل مسكن به آنان عمل نكرده و بدون بازپس دادن وجوهات پرداخت شده از سوي آنها و به عنوان پيش پرداخت خريد مسكن، متواري شده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور رئيس شعبه 101 جزايي دادگاه فشافويه، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه «مرتضي رضوي» از سال 85 با تاسيس دفتر ساخت و ساز املاك به نام دفتر ساختماني «گل هاي بهشت» در شهرك بهشت منطقه حسن آباد، اقدام به پيش فروش واحدهاي مسكوني در اين شهرك كرده و حتي در چندين نوبت نيز نسبت به تحويل واحدهاي مسكوني آماده شده به متقاضيان اقدام و همين امر باعث شده تا ديگر ساكنان شهرك به وي و فعاليت هاي ساختماني او اعتماد كنند.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه با گذشت مدتي از زمان انعقاد قرارداد ميان مالباختگان و «مرتضي رضوي» و در شرايطي كه متهم هر روز با به تعويق انداختن زمان تحويل واحدهاي مسكوني، وعده تحويل واحدهاي مسكوني در فاصله زماني كوتاه به مالباختگان را مي داد، وي به صورت ناگهاني ناپديد و زماني كه متقاضيان خريد مسكن (مالباختگان) به محل ساخت و ساز واحدهاي خود مراجعه كردند، متوجه مي شوند كه اصولا هيچ گونه زمين و فعاليت ساختماني وجود نداشته و تمامي اقدامات متهم در تحويل چندين واحد مسكوني صرفا براي فريب آنان بوده است.
با شكايت متعدد مالباختگان و تجميع پرونده ها و با توجه به اظهارات شكات مبلغ كلاهبرداري بالغ بر يك ميليارد تومان اعلام شد.در روز انتشار تصوير متهم در جرائد يكي از شهروندان در تماسي با شماره اعلامي در جرائد از حضور متهم در باغي در محدوده كرج خبر داد كه با افزايش تماس ها و اطلاعات مردمي به دست آمده، كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري با اخذ نيابت قضايي به شهرستان كرج اعزام شده و پس از بررسي ها و اطمينان از حضور متهم در اين باغ وي را در 15بهمن ماه، با يك عمليات پليسي دستگير كردند.

 



يزديخواه: مدارس شهر تهران 27 و 28 اسفند تعطيل نيست

مديركل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه مدارس اين شهر تا پايان آخرين روز اداري داير است، گفت: آموزش و پرورش تابع قوانين كشوري است و تا زماني كه ادارات دولتي داير باشد مدارس نيز به فعاليت آموزشي ادامه خواهند داد.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با ايسنا در خصوص احتمال تعطيلي مدارس در روزهاي 27 و 28 اسفند گفت: تاكنون برنامه اي براي تعطيلي مدارس در نظر گرفته نشده است چرا كه آموزش و پرورش تابع قوانين كشوري است و تا زماني كه ادارات داير باشند مدارس نيز فعاليت آموزشي خود را خواهند داشت.
وي درباره اخذ مرخصي فرهنگيان و كارمندان آموزش و پرورش نيز گفت: كارمندان ادارات مي توانند براساس مصوبه اي كه هيئت دولت اعلام كرده دو روز آخر سال را مرخصي بگيرند اما با توجه به اينكه تدريس و مدرسه تعطيل بردار نيست لذا معلمان نمي توانند در اين قالب كلاس ها را تعطيل كنند.
يزديخواه همچنين تصريح كرد: آموزش و پرورش دستگاهي است كه شرايط خاص خود را دارد و تنها در صورتي كه هيئت دولت دو روز پاياني سال را تعطيل اعلام كند ما نيز تابع قوانين كشوري خواهيم بود.

 



استعمال دخانيات عامل 8 نوع سرطان است

كاشان - خبرنگار كيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان، استعمال دخانيات را عامل خطر ثابت شده در ابتلا به هشت نوع سرطان دانست.
دكتر حسن الماسي گفت: استعمال دخانيات به عنوان عامل خطر ثابت شده در ابتدا به سرطان هاي دهان، حنجره، ريه، پانكراس مثانه، كليه، مري و معده بوده و از عامل هاي خطر احتمالي در سرطان هاي روده بزرگ، دهانه رحم، سرطان خون، كبد، غدد فوق كليوي، كيسه صفرا، حفره بيني و سينوس ها به شمار مي رود.
وي با اشاره به نامگذاري 8 تا 15 بهمن هر سال به عنوان هفته ملي مبارزه با سرطان در ايران، اظهار داشت: 90 درصد سرطان هاي ريه و 83 درصد مرگ ومير ناشي از اين سرطان در اثر استعمال دخانيات است.
وي تصريح كرد: مواجهه زودرس با دود سيگار مخصوصا در كودكان و نوجوانان خطر سرطان ريه را در آنها چندين برابر افزايش مي دهد.
مرگ 2هزار نفر در هفته
بر اثر كشيدن سيگار
مسئول آموزش شبكه بهداشت كنگان گفت: هر هفته بيش از 2 هزار مرگ به علت سيگار كشيدن در ايران اتفاق مي افتد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كنگان پرهام طالبيان در كارگاه آموزشي سلامت مردان در كنگان اظهار داشت: اميد به زندگي در مردان نسبت به زنان در ايران كمتر است و بيماري هاي چربي خون، ديابت و فشار خون نيز در مردان بيشتر است چرا كه مردان نسبت به سلامت خود كمتر توجه و حساسيت به خرج مي دهند و بيشتر در بيرون از خانه به امرار معاش مي پردازند.
وي به بيماري قند اشاره كرد و افزود: اين بيماري به قاتل خاموش معروف است كه با رژيم غذايي نامناسب در افراد پديد مي آيد و براي جلوگيري از آن نيز بايد رژيم غذايي مناسب و ورزش را در دستور كار قرار داد.
اين استاد دانشگاه با اشاره به بيماري هاي چربي خون و فشار خون خاطرنشان كرد: از علل فشار خون در افراد، تغذيه نامناسب همراه با چربي زياد و فعاليت بدني و ورزش كم در طول روز مي باشد و از دلايل چربي خون، پرخوري و غذاي چربي دار است.
طالبيان خاطرنشان كرد: سيگار كشيدن در مردان بسيار زياد است به طوري كه روزانه 15درصد مردم ايران سيگار مي كشند كه اين خود جزو فرهنگ كشورهاي در حال توسعه است.
وي اضافه كرد: هر هفته بيش از سه ميليارد ريال براي مصرف سيگار هزينه مي شود و خيلي از ناتواني هاي جنسي در آقايان نيز مربوط به همين ماده افيوني است.

 



سرقت ميلياردي از منزل همسايه

سرويس شهرستان ها-
سارق حرفه اي كه اطلاع داشت همسايه اش به مسافرت خارج رفته است، در كمال خونسردي اقدام به سرقت دو كيلوگرم طلا از گاوصندوق مرد همسايه كرد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ قطب زاده رئيس پليس آگاهي استان هرمزگان در مورد جزئيات دستگيري متهم گفت: چندي پيش يكي از طلافروش هاي بندرعباس ضمن تماس با اين پليس اعلام كرد جواني با ظاهري نامناسب قصد فروش مقداري طلاي بدون فاكتور را دارد كه بلافاصله با اعزام ماموران به محل دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
متهم ابتدا اظهار داشت طلاها متعلق به مادرش است و منكر هر گونه عمل خلافي شد ولي در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد ادعاي متهم كذب بوده و به احتمال زياد طلاجات مكشوفه مسروقه است. متهم اين بار اعتراف كرد در همسايگي آنها فردي زندگي مي كند كه به اقتضاي شغلش دائما در سفرهاي خارجي مي باشد و وي با اطلاع از نبودن همسايه وارد منزل شده و طي دو روز موفق به گشودن درب گاوصندوق مي شود و مقدار 2 كيلوگرم طلا به ارزش 5/1 ميليارد ريال را به سرقت برده و قصد فروش آنها را داشته كه توسط ماموران دستگير شده است.
سرهنگ قطب زاده با اشاره به اين پرونده از شهروندان خواست در هنگام مسافرت و ترك طولاني مدت منزل نكات زير را رعايت كنند:
1- عدم نگهداري زيورآلات و وجوه نقد در حجم بالا در منزل
2- نصب حفاظ از قبيل نرده كشي روي ديوارها و پنجره ها و نورگيرها
3- خودداري از دادن كليد به افراد غريبه از قبيل تعميركاران يا كارگران خدماتي
4- سپردن منزل به فردي مطمئن در هنگام مسافرت و ترك طولاني مدت منزل.

 



آلودگي سربي

منابع خبري رسمي چين اعلام كردند آلودگي هاي سربي ناشي از كارخانه ها در منطقه گوآنگ دونگ 160 كودك را مسموم كرده است.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري شينهوا در گزارش جديدي هشدار داد: كودكان شهر «دونگ تانگ» در محله «رنهوآ» به دليل استنشاق هواي آلوده به سرب و خوردن غذاهاي آلوده به اين عنصر بيشترين ميزان سرب را در خونشان دارند.
در اين گزارش، اسامي كارخانه هاي مسئول در انتشار آلودگي سربي ارائه نشده اما بازرسي هاي ابتدايي با تست نمونه هاي خوني حاصل از 531 ساكن اين منطقه در ماه گذشته آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، مسموميت سربي مي تواند موجب آسيب رسيدن به اعصاب و دستگاه توليدمثل،كليه ها و هم چنين فشار خون بالا و كم خوني شود.

 



درياچه درخشان

درياچه «گيپس لندسكي» استراليا از جمله پديده هاي نادر در جهان به شمار مي رود كه دچار پديده شب تابي است.
اين درياچه كه در استراليا واقع است، گاهي اوقات به دليل واكنش هاي شيميايي موجودات زنده اين درياچه درخشان مي شود.گفته مي شود در بعضي از نقاط خليج فارس نيز به دليل وجود نوعي جلبك، پديده شب تابي وجود دارد.

 



رانندگي مرگبار در بزرگراه

حركت خلاف جهت يك دستگاه خودرو سواري در يكي از بزرگراه هاي ايالت اوهايو 4 قرباني گرفت.
به گفته پليس محلي در اين سانحه راننده خاطي و سه سرنشين خودرو ديگر كشته شدند.
به گفته رئيس پليس اوهايو، به نظر نمي آيد كه سرنشينان خودرو مقابل متوجه حركت خلاف جهت اين خودرو شده باشند.پليس اوهايو همچنين اعلام كرد: اين سانحه دو مصدوم نيز داشت كه حال آنان وخيم گزارش شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بازرسان در حال بررسي فيلم ضبط شده دوربين هاي اين بزرگراه هستند تا به دليل حركت خلاف جهت اين خودرو پي ببرند.

 



60 كشته و زخمي بر اثر برخورد قطارهاي مسافربري

برخورد دو قطار مسافربري در جنوب لهستان منجر به كشته شدن 14 تن شده است.
به گزارش فارس، دو قطار كه حامل حدود 350 مسافر بودند در يك ريل در حال حركت به سمت يكديگر بودند كه در نزديكي شهر «سژونيژي» با سرعت بالا به يكديگر برخورد كردند و دست كم 54 نفر زخمي شدند.يكي از واگنهاي قطار داخل شهري كه به سمت ورشو در حركت بوده به سمت بالا پرتاب شده و ساير واگنها نيز از ريل خارج شده اند.«دونالد تاسك» نخست وزير لهستان كه با چند مقام دولتي ديگر از صحنه حادثه بازديد كرده گفت: اين حادثه غم انگيزترين حادثه ريلي تاريخي ما طي ساليان اخير است. ما در حال حاضر نمي توانيم تعداد دقيق تلفات را اعلام كنيم اما انتظار مي رود دست كم 14 نفر كشته شده باشند.در حالي كه تلاش براي شناسايي اجساد ادامه دارد، از سرنوشت دو راننده قطار هنوز اطلاعي در دست نيست. بيش از 350 آتش نشان در محل حادثه حضور دارند اما به دليل اينكه محل حادثه در منطقه اي محصور توسط ريلهاي راه آهن است مجبور به حمل تجهيزات خود با دست شده اند.امدادگران با كمك سگهاي زنده ياب در تلاش براي يافتن قربانيان در كلافي در هم پيچيده از فولاد هستند.
در ميان مسافران چندين تبعه اوكرايني، فرانسوي و اسپانيايي هم ديده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14