(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 اسفند 1390- شماره 20160

رهبر كره شمالي : جنگي شروع شود دشمن بايد سند تسليم را امضا كند
نماينده مجلس تركيه : نظاميان آمريكايي مجوزندارند بايد ازكشور اخراج شوند
عمرالبشير: مردم سودان تسليم تهديدهاي غرب نمي شوند
گسترش تظاهرات ضد دولتي در شهرهاي ايتاليا و اسپانيا
سيدحسن نصرالله : ايران ركن اصلي در حمايت از قدس است
اعتراض يك روحاني برجسته سعودي به بازداشت جوانان معترض در شرق عربستان
تجمع اعتراض آميز مصري هاعليه دخالت هاي سياسي آمريكا
تهديد تازه بشاراسد به سوريه حمله كنيد اسرائيل را موشكباران مي كنيم
پنتاگون نظاميان اهانت كننده به قرآن رامعرفي كرد
فرياد مرگ بر آل خليفه، مرگ بر آل سعود در شهرها و روستاهاي بحرين
آغاز شمارش آرا در روسيه پوتين پيشتاز است
مقام آمريكايي : در كشور ما دموكراسي وجود ندارد
انديشمند فرزانه حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي رضا باقري بنابي
چها رسوي پنج قا ره



رهبر كره شمالي : جنگي شروع شود دشمن بايد سند تسليم را امضا كند

رهبر جوان كره شمالي هشدار داد، در صورت وقوع جنگي دوباره با كره جنوبي، سئول علاوه بر امضاي پيمان صلح، بايد پاي سند تسليم خود را نيز امضا كند.
به گزارش خبرگزاري رسمي كره شمالي، كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي در جريان ديدار از روستايي كه در سال 1953 پيمان صلح بين پيونگ يانگ - سئول در آنجا امضا شد، اظهار داشت، اگر بار ديگر جنگي رخ دهد، ارتش و مردم كره شمالي اين بار دشمنان را مجبور خواهند ساخت علاوه بر امضاي پيمان صلح، پاي سند تسليم خود را نيز امضا كند.اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه مدتي است كره جنوبي با مشاركت صدها نفر از نظاميان آمريكايي و با وجود مخالفت هاي مردمي و هشدارهاي پيونگ يانگ مانور نظامي دو هفته اي را آغاز كرده است. وي از مردم خواست كه در دفاع از كشور آمادگي نظامي خود را افزايش دهند.

 



نماينده مجلس تركيه : نظاميان آمريكايي مجوزندارند بايد ازكشور اخراج شوند

نماينده مجلس تركيه با اعتراض شديد به حضور نظاميان آمريكايي درخاك كشورش آن را غيرقانوني خواند وخواستار اخراج نظاميان آمريكايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، يكي از نمايندگان حزب مخالف جمهوريخواه خلق تركيه ضمن انتقاد شديداز حضور بدون مجوز نظاميان آمريكايي در خاك تركيه با اعلام جرم عليه دولت اين كشورخواستار اخراج فوري آنان شد. براساس اين گزارش،«ولي آق بابا» نماينده مردم مالاتيا از حزب مخالف جمهوريخواه خلق طي بيانيه اي اعلام كرد نظاميان آمريكايي بدون اخذ مجوز لازم از مجلس تركيه وارد خاك اين كشور شده و در پايگاه سيستم راداري سپر موشكي ناتو در نزديكي روستاي «كوره جيك» استان مالاتيا مستقر شده اند و وي به همين دليل عليه وزير امور خارجه تركيه اعلام جرم كرده است.

 



عمرالبشير: مردم سودان تسليم تهديدهاي غرب نمي شوند

رئيس جمهور سودان از صدور حكم بازداشت وزير دفاع اين كشور از سوي دادگاه بين المللي لاهه انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «عمرحسن البشير» رئيس جمهور سودان در واكنش به اقدام دادگاه لاهه در صدور حكم بازداشت وزير دفاع اين كشور اظهار داشت: دشمنان سودان پس از تحمل شكست هاي پياپي براي جبران شكست خود به دادگاه جنايي لاهه متوسل شده اند تا به نيروهاي مسلح سودان و وزير دفاع ضربه بزنند.
عمرالبشير با تهديد به قطع دست متجاوزان به كشور سودان خاطرنشان كرد: دولت خارطوم با توطئه گران عليه كشور قاطعانه مبارزه مي كند و هر تجاوزي را به شدت پاسخ خواهد داد.
رئيس جمهور سودان با انتقاد شديد از سياست آمريكا و غرب در قبال تحولات داخلي كشورش تصريح كرد: مردم سودان هرگز تسليم خواسته هاي آمريكا نخواهند شد و از تهديدهاي آن نمي هراسند.
وي متذكر شد: ارتش سودان در دفاع از طرح سودان اسلامي دست بر نخواهد داشت و اگر حاكمان دولت سودان جنوبي به تعهدات خود عمل نكنند، شكست خواهند خورد.
عمرالبشير يادآور شد: سودان در زمان جنگ شمال با جنوب بيش از 18 هزار شهيد داد و آماده است اگر توطئه هاي آمريكا و عوامل آن ادامه يابد، بار ديگر همين تعداد شهيد را بدهد.
دادگاه كيفري بين المللي لاهه هفته گذشته پس از مدت ها سكوت و تحت فشار آمريكا براي جبران شكست مخالفان دولت خارطوم، حكم بازداشت «عبدالرحيم محمدحسين» وزير دفاع سودان را به اتهام دخالت در جنايات بر ضد بشريت و كشتار در دارفور صادر كرد.

 



گسترش تظاهرات ضد دولتي در شهرهاي ايتاليا و اسپانيا

بحران اقتصادي و تورم اين بار مردم ايتاليا و اسپانيا را به تظاهرات و اعتراض ضد دولتي كشاند.
هزاران نفر از فعالان راست گرا، كارگران، معترضان ساخت راه آهن ايتاليا- فرانسه و مردم عادي ايتاليا روز شنبه به طور مستقل سه تظاهرات ضد دولتي در سه نقطه شهر «رم» عليه دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير اين كشور برگزار كردند.
افزايش فزاينده هزينه هاي زندگي، افزايش قيمت بنزين، افزايش ماليات و سياست هاي غلط اقتصادي حاكم بر ايتاليا، از جمله مهمترين دلايل معترضان ايتاليايي بود كه سازمان دهندگان شمار آنها را 20 هزار نفر اعلام كردند.
«دولت مونتي دزد است، جلوي رشد ماليات را بگيريد، دولت آدم كش است و...» از جمله شعارهاي معترضان به اوضاع اقتصادي بود.
براساس اين گزارش، معترضان پروژه 15ميليارد يورويي راه آهن ايتاليا- فرانسه نيز با برپايي تجمع بزرگراه رم را اشغال كردند.
به نوشته خبرگزاري رويتر، قرارداد ساخت راه آهن بين اين دو كشور در سال 2001 منعقد شده اما به گفته يكي از فعالان شركت كننده در اين تظاهرات، اين پروژه همواره به كانون درگيري ميان سياست هاي سازماني و نيروهاي اجتماعي تبديل شده است.
مردم اسپانيا نيز در اعتراض به «نرخ بالاي بهره و بحران اقتصادي» در مادريد و چند شهر ديگر اسپانيا تظاهرات كردند.
بنا به اعلام شبكه خبري «فرانس 24»، تظاهرات ضد دولتي اسپانيا با فراخوان يك انجمن از مشتريان بانكي و در محكوميت حمايت هاي دولت از بخش مالي و نرخ هاي بالاي بهره هاي بانكي صورت گرفت. معترضان با تجمع مقابل بانك هاي اين كشور شعار مي دادند: « دست ها بالا؛ اين يك دزدي است».
به گزارش فارس، تظاهرات مردم اسپانيا در اعتراض به نرخ بالاي بهره بانكي در شرايطي گزارش مي شود كه اقتصاد اين كشور به عنوان چهارمين اقتصاد بزرگ منطقه يورو در سه ماهه آخر سال 2011 ميلادي حدود 3درصد كاهش داشته و دولت نيز هشدار داده است اين كاهش احتمالا به كاهش بيشتر رشد اقتصاد كشور در سه ماهه اول سال جاري ميلادي منجر خواهد شد.
در حال حاضر بيش از يك چهارم مردم اسپانيا بيكار هستند كه اين رقم بالاترين درصد در يك جهان صنعتي محسوب مي شود.
البته اوضاع اقتصادي در ديگر كشورهاي اروپايي نيز چندان خوب نيست. در اين كشورها «اخراج كارمندان و كارگران» به عنوان يك روش عمده براي مقابله با بحران اقتصادي مورد استفاده قرار مي گيرد! البته مردم اروپا پس از بيكار شدن از بندهاي سياست هاي رياضتي رها نخواهند شد.
به عنوان مثال تصويب قوانين جديد كاري در انگليس روز شنبه صدها نفر از بيكاران لندن نشين و فعالان مدني را به خيابان ها كشاند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت: معترضان عليه طرح كار اجباري دولت ائتلافي انگليس در نقاط مختلف شهر تظاهرات كردند. به گفته معترضان، طرح «كار اجباري» دولت كه اخيرا با مشاركت شركت هاي بزرگ به اجرا گذاشته شده، نوعي «برده داري و بهره كشي» از مردم به خصوص افرادي كه جوياي كار هستند محسوب مي شود.
براساس اين طرح كه مخالفت هاي زيادي را به دنبال داشته، و از سوي وزارت كار و بازنشستگي انگليس ارائه شده، كساني كه از كمك هزينه هاي بيكاري استفاده مي كنند، از اين پس بايد در شركت هايي كه به نيروي كار نياز دارند به صورت مجاني كار كنند و كار ياد بگيرند. در صورت خودداري بيكاران از شركت در اين طرح، آن حداقل حقوق بيكاري كه دريافت مي كردند نيز قطع مي شود!
عمده هدف اعلام شده از سوي ارائه دهندگان اين طرح «كسب تجربه كاري» از سوي بيكاران است كه با استفاده از آن مي توانند براي خود كاري دست و پا كنند؛ اما مخالفان مي گويند، دولت انگليس از ارائه اين طرح به دنبال يك چيز است و آن چيزي نيست جز يافتن بهانه لازم براي قطع كمك هزينه هاي بيكاري چرا كه در عمل هركس براي كسب تجربه ادعايي مراجعه كرده، پس از بهره كشي كارفرمايان به بهانه هاي مختلف از استخدام آنها صرف نظر شده است!

 



سيدحسن نصرالله : ايران ركن اصلي در حمايت از قدس است

دبيركل حزب الله لبنان گفت، ايران مهم ترين ركن حمايت از قدس و بيت المقدس است.
سيدحسن نصرالله در كنفرانس «قدس پايتخت فلسطين، اعراب و مسلمانان» كه در بيروت پايتخت لبنان برگزار شد در يك سخنراني كه به صورت ويديو كنفرانس پخش مي شد اظهار داشت، اعلام روزجهاني قدس از سوي امام خميني(ره) سبب شده است كه موضوع قدس در بطن امت اسلامي باقي بماند.
وي افزود، از تحولات بزرگي كه در عرصه بين المللي رخ داد سرنگوني رژيم شاه در ايران كه حامي رژيم صهيونيستي بود و به جاي آن نظامي حامي فلسطين شكل گرفت.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد، ايران مهم ترين ركن حمايت از قدس است و هر كشوري كه به محور مقاومت بپيوندد پيروز است و در غير اين صورت محكوم به شكست است.
وي اظهار داشت، شهر قدس يك شهر منحصر به فرد است و يك شهر مقدس و مبارك براي همه اديان الهي محسوب مي شود.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد بر تمامي امت اسلامي واجب است كه در مسير آزادي قدس به شكل جدي بكوشند.
وي افزود، قدس در وجدان ميلياردها انسان حاضر است و چشم ها به اين شهر دوخته شده و قلب هاي انسان ها به اين شهر عشق مي ورزند.
وي تصريح كرد، قدس همانند هيچ شهر ديگري در دنيا نيست و اين شهر علاوه بر مقدس بودن تعداد زيادي اماكن مقدس مسلمانان و مسيحيان را در خود جمع كرده است و از سوي كساني اشغال شده است كه هيچ ارتباطي با اين ميلياردها انسان كه به قدس عشق مي ورزند، ندارند.
به گزارش ايسنا، سيدحسن نصرالله افزود: تلاش هاي بسياري وجود دارد تا قدس را به عنوان پايتخت ملت يهود معرفي كنند و دراين باره قانوني در پارلمان اسرائيل (كنست) وجود دارد و اين شهر از ديرباز مورد اختلاف و تنش در منطقه بوده و در آينده نيز مسئله بر همين منوال خواهد بود.
دبيركل حزب الله گفت، توافقنامه سايكس پيكو با تفكر تسلط بر قدس، منطقه را تقسيم كرد و به همين منظور نيز طرح خاورميانه جديد را پايه گذاشت و درآينده نيز پروژه هايي را براي تقسيم منطقه و يكسره كردن مساله فلسطينيان اجرا خواهد كرد.
وي اظهار داشت، صهيونيست ها تلاش دارند تا ساكنان اصلي قدس را از اين شهر بيرون كنند و غريبه ها را به جاي اهالي آن به اين شهر وارد كنند.
دبيركل حزب الله با تاكيد بر ضرورت دفاع از قدس تصريح كرد، هر فلسطيني مسلمان و مسيحي مسئوليت ملي، اخلاقي و ديني در قبال شهر قدس، هويت، تاريخ و آينده آن دارد و به شكل عمومي هر انسان در برابر دين و خداوند مسئول است.
وي افزود: از هر انساني در روز قيامت درباره سرنوشت قدس پرسيده مي شود و همه در آخرت در قبال سرنوشت قدس مسئول هستند.
نصرالله گفت: ما نسل بعد از 1967 هستيم و درباره اشغال شهر قدس از ما پرسيده نمي شود اما يقينا درباره باقي ماندن اين شهر تحت سيطره اشغالگري از ما پرس وجو خواهد شد و همه مسلمانان و مسيحيان بايد پاسخي براي آينده آماده كنند.
سيدحسن نصرالله گفت، غربي ها به ويژه آمريكا در انتخاب بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي با اين رژيم همسو هستند و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا تعهد مقدسي براي حمايت از اسرائيل دارد.

 



اعتراض يك روحاني برجسته سعودي به بازداشت جوانان معترض در شرق عربستان

يك روحاني برجسته سعودي از موج جديد بازداشت جوانان و نخبگان فرهنگي در شرق عربستان به شدت انتقاد كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الشيعه»، «شيخ حسن المطوع» روحاني برجسته شيعه در خطبه هاي نماز جمعه در مسجد حضرت عباس در شهر «القطيف» خطاب به حكام آل سعود، به شدت از موج بازداشت جوانان و نخبگان فرهنگي منطقه توسط نيروهاي امنيتي رژيم سعودي انتقاد كرد.
براساس اين گزارش روحاني مبارز عربستاني در سخنان خود تاكيد كرد: جوانان ما از اين جهت هم اكنون در زندان هاي رژيم سعودي به سر مي برند، چون خواستار احقاق حقوق مشروع و برحق خود شده اند.
وي گفت: ما انتظار داشتيم كه رژيم، آزادي بيشتري به مردم بدهد و مقداري از اين فضاي خفقان آوري كه بر كشور حاكم است، بكاهد اما بر ميزان سركوبگري خود افزود كه رهاورد آن تشديد ناآرامي ها و ريختن خون جوانان معترض در خيابان ها بود.
شيخ حسن المطوع تاكيد كرد: جواناني كه به دست نيروهاي امنيتي رژيم سعودي بازداشت شده اند نه جنايتي مرتكب شده اند و نه سابقه اي در دست زدن به چنين اقداماتي دارند و تنها گناه آنها، مطالبه آزادي است.
اين روحاني برجسته شيعي با دفاع از جوانان مبارز اظهار داشت: كساني كه گمان مي كنند، اين جوانان بزهكار هستند، سخت در اشتباهند و آنها از نخبگان و فرهيختگان جامعه هستند.
اين در حالي است كه انجمن غيررسمي دفاع از حقوق بشر (حسم) روز يكشنبه از بازداشت هزاران زنداني در اين كشور خبر داد.
اين انجمن كه توسط يك گروه 11 نفره فعال حقوقي در سال 2009 در عربستان تاسيس شده است اعلام كرد كه نزديك به 4400 تن بدون تفهيم اتهام در بازداشتگاه هاي آل سعود به سر مي برند. گزارش اين انجمن طرفدار حقوق بشر در عربستان پس از آن صادر شده است كه تعدادي از اعضاي آن توانسته اند با برخي افراد بازداشت شده در زندان هاي عربستان ملاقات كنند.
پيش از اين نيز سازمان ها و گروه هاي طرفدار حقوق بشر، رژيم عربستان را متهم به بازداشت ده ها هزار نفر در زندان هاي آن كشور كرده اند.
در همين حال منابع آگاه عربستاني فاش كردند كه «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان، چندي پيش فرماني محرمانه صادر كرده كه به موجب آن، ائمه مساجد تمام اين كشور از سخن گفتن عليه آمريكا يا تحريم كالاهاي آمريكايي در خطبه هاي نماز منع شده اند.
هنوز دربار عربستان در مورد انتشار اين خبر، هيچ واكنشي از خود نشان نداده است.



 



تجمع اعتراض آميز مصري هاعليه دخالت هاي سياسي آمريكا

صدها تن از مردم مصر با تجمع در مقابل سفارت آمريكا در قاهره دخالت كاخ سفيد در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي، دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان از جمله حمايت از محكومان سازمان هاي حقوق بشري را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و آن را محكوم كردند.
تظاهركنندگان مصري، قطع صادرات گاز كشورشان به رژيم صهيونيستي را خواستار شدند و از مقاومت ملت فلسطين در برابر اسرائيل حمايت كردند.
معترضان مصري در حالي كه شعارهاي ضد آمريكايي سرمي دادند اخراج سفير بحرين در مصر را خواستار شدند و از مبارزات مردم اين كشور به شدت حمايت كردند.
اين تجمع ضد آمريكايي روز يكشنبه در حالي برگزار شد كه كاخ سفيد براي سركوب بيشتر معترضان بحريني اخيراً به اين كشور سلاح فرستاده است.
در همين حال تظاهركنندگان مصري شوراي نظامي اين كشور را مسئول فرار متهمان آمريكايي پرونده كمك خارجي غيرقانوني به موسسات غيردولتي در مصر دانستند. اين گزارش حاكي است؛ محافل قضايي و پارلماني در مصر، رئيس دادگاه استيناف قاهره را متهم مي كنند كه قضات اين پرونده را به منظور لغو ممنوعيت سفر متهمان آمريكايي زير فشار قرار داده بود. بر اين اساس اعتراضات و واكنش هاي خشمگينانه به تصميم لغو ممنوعيت سفر اين متهمان در مصر همچنان ادامه دارد و تظاهركنندگان شوراي عالي نيروهاي مسلح به رياست سپهبد «حسين طنطاوي» را مسئول اتخاذ اين تصميم مي دانند. همچنين يك منبع مصري از توافقنامه محرمانه آمريكا و اين شورا براي دريافت غرامت50 ميليارد پوندي براي آزادي متهمان پرونده خبر داد.

 



تهديد تازه بشاراسد به سوريه حمله كنيد اسرائيل را موشكباران مي كنيم

رئيس جمهور سوريه مي گويد در صورت تجاوز نيروهاي خارجي اسرائيل را موشكباران مي كند.
به گزارش خبرگزاري قدس، بشار اسد به ارتش خود دستور داده كه در صورت هرگونه حمله نظامي به كشورش اسرائيل را هدف حملات موشكي خود قرار دهد.
اسد اين دستور را در ديدار محرمانه خود با فرماندهان ارتش ابلاغ كرده است. رئيس جمهور سوريه به فرماندهان ارتش دستور داده در صورت بروز هرگونه حمله نظامي عليه سوريه ابتدا فرودگاه هاي رژيم صهيونيستي به ويژه سايت هاي نظامي اين رژيم مورد حمله موشكي قرار گيرند.
بشار اسد پيش از اين نيز در ديدار با «احمد داود اوغلو» وزير خارجه تركيه هشدار داده بود كه به محض اصابت اولين موشك به سوريه اسرائيل در سه ساعت اول موشكباران خواهد شد و در سه ساعت دوم خاورميانه به آتش كشيده خواهد شد.
از سوي ديگر منابع خبري در سوريه از بازداشت 700 فرد مسلح فرانسوي، قطري و عربستاني در حمص سوريه خبر دادند و اعلام كردند كه سلاح هاي اسرائيلي، آمريكايي و اروپايي كه از تروريست ها به دست آمده به وضوح توطئه بين المللي در سوريه را نشان مي دهد.
اين منابع افزودند، سلاح هاي به دست آمده در حمص بسيار پيشرفته هستند به نحوي كه حتي در كشورهاي سازنده هنوز از آنها استفاده نشده است.
اين منابع با اعلام اينكه در روزهاي آينده اخبار مربوط به كشف و ضبط سلاح هاي تروريست ها منتشر خواهد شد تاكيد كردند كه سيا، موساد وبلك واتر عمليات تروريست ها را از قطر و تركيه هدايت مي كردند.
به گزارش شبكه خبري المنار، دولت سوريه به اسناد و مداركي دست يافته كه به روشني پشت صحنه توطئه كنندگان را آشكار مي كند.
نيروهاي امنيتي سوريه در شهر حماه نيز با برخي از گروه هاي تروريست درگير شدند و يك انبار سلاح هاي اسرائيلي را در اين شهر كشف و ضبط كردند.
نيروهاي امنيتي همچنين با گروه هاي تروريست مسلح كه اقدام به عمليات كشتار و آدم ربايي و ترساندن مردم در روستاي «خطاب» در اطراف حماه اقدام كرده بودند نيز وارد درگيري شده كه در اين درگيري دو تن از تروريست ها كشته شده و بقيه نيز تسليم شدند و سلاح هاي خود را تحويل دادند.
در «ادلب» نيز گروه يگان مهندسي هشت بمب را كه بالغ بر 50 كيلوگرم بوده و از سوي گروه هاي تروريست در مسير دو روستا در جبل الزاويه كار گذاشته شده بود را خنثي كردند.
نيروهاي امنيتي سوريه همچنين يك انبار مهمات را كشف و ضبط كردند كه برخي از سلاح هاي اسرائيلي در آن موجود بود، در اين عمليات كه در اطراف دمشق صورت گرفت، تعدادي از تروريست ها كشته شده و تعداد ديگري نيز دستگير شدند.

 



در پي اعتراض گسترده مسلمانان
پنتاگون نظاميان اهانت كننده به قرآن رامعرفي كرد

با گسترش اعتراضات عليه اشغالگران آمريكايي به دنبال اهانت نظاميان اين كشور به ساحت مقدس قرآن كريم در پايگاه بگرام افغانستان، آمريكا مجبور شد عاملان اين اهانت را معرفي كند.
به گزارش خبرگزاري ها مقامات آمريكايي اعلام كردند 5 نظامي اين كشور مسئول سوزاندن نسخه هاي قرآن كريم در پايگاه هوايي بگرام در افغانستان شناخته شدند.
واشنگتن پست در گزارشي نوشت گروهي كه جان آلن فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان آن را براي تحقيق درباره اين حادثه مامور كرده بود، پس از بررسي به اين نتيجه رسيده اند كه اين پنج نفر نسخه هاي قرآن را از زنداني در بگرام جمع آوري كرده و به آتش كشيدند.بنا بر برخي گزارش ها كارمندان افغاني كه در داخل پايگاه هوايي بگرام كار مي كردند گفته اند نيروهاي آمريكايي خودرويي را كه در آن ده ها جلد قرآن كريم وجود داشت به آتش كشيده اند. در همين حال قرار است گروهي كه توسط دولت افغانستان مامور تحقيق درباره اين اهانت شنيع شده است، ظرف چند روز آينده نتايج بررسي هاي خود را اعلام كند. مقامات آمريكايي از اين بيم دارند كه نتايج بررسي گروه تحقيق افغاني با اظهارات آنها كه بر غير عمدي بودن حادثه تاكيد مي كردند در تناقض باشد.
در جديدترين واكنش ها نسبت به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي، علامه سيدعلي فضل الله فرزند مرجع شيعيان در لبنان تاكيد كرد: قرآن سوزي نظاميان آمريكايي نشانه كينه نهفته آنها نسبت به مسلمانان است و دشمنان جهان اسلام از عزت و اقتدار مسلمانان هراس دارند.اين عالم شيعي با تاكيد بر ضرورت اتخاذ موضع قوي و جدي از سوي مسلمانان در قبال اين جنايت بزرگ گفت: كساني كه مرتكب اين كار شدند و كساني كه در پس اين عمل بوده اند و كساني كه در قبال آن سكوت كرده اند يا اين كار را تاييد كرده اند بدانند كه مسلمانان ضعيف نيستند و نمي توان به مقدساتشان توهين شود و آنها سكوت اختيار كنند آنها مي توانند گرانبهاترين دارايي خود از مال و جان را براي حفظ قرآن فدا كنند.عنسان جيرودي مدير مسجد جامع امويان دمشق نيز با ابراز انزجار از اقدام سربازان آمريكايي در آتش زدن قرآن كريم، اعلام كرد كه آنان با اين عمل شنيع در حقيقت تورات و انجيل را آتش زدند.گفتني است چندي پيش نظاميان آمريكايي مستقر در پايگاه بگرام افغانستان در يك اقدام وقيحانه ده ها جلد قرآن مجيد را به آتش كشيدند كه به دنبال آن تظاهرات گسترده ضدآمريكايي در جهان اسلام برگزار شد كه تنها در افغانستان 33 نفر شهيد و 200 نفر زخمي شدند.

 



فرياد مرگ بر آل خليفه، مرگ بر آل سعود در شهرها و روستاهاي بحرين

نيروهاي آل خليفه با حمايت نظاميان آل سعود به معترضان بحريني كه خواستار پايان يافتن حكومت آل خليفه هستند يورش بردند و تعدادي را مجروح و عده ديگري را بازداشت كردند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، تظاهرات مردم چند روستا در بحرين در شرايطي سركوب شد كه نيروهاي بحريني براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور و نارنجك هاي شوك دهنده استفاده كردند.تظاهركنندگان در حالي كه در ميان گازهاي سمي و دودهاي خفه كننده نيروهاي امنيتي بحريني محاصره شده بودند شعار مي دادند: «مرگ بر آل خليفه»، «مرگ بر آل سعود»، «آل خليفه بايد برود»، «جنايت ديگر كافي است».
رژيم بحرين اخيرا از روش هاي امنيتي خشونت آميزي به منظور اعمال فشار بر معترضان و سركوب آنان استفاده كرده است. بحرين در حالي به نقض استانداردهاي بين المللي در رابطه با حقوق بشر مي پردازد كه خود يكي از امضاكنندگان آن است.
از آغاز اعتراضات مردمي در بحرين به علت سركوب معترضان از سوي نيروهاي بحريني كه از جانب نيروهاي سعودي حمايت مي شوند تاكنون ده ها نفر كشته و شمار بسياري نيز دستگير شده اند.
اين در حالي است كه هزاران بحريني در تاكيد بر مطالبات دموكراتيك خود عليه آل خليفه تحصن اعتراض آميز يك هفته اي خود را آغاز كرده اند. معترضان در ميدان هاي منامه و شهرهاي ديگر بحرين تحصن كرده و پرچم هاي بحرين را به اهتزاز درآورده و با شعارهاي ضد دولتي خواستار بركناري حكومت مستبد آل خليفه شدند.

 



آغاز شمارش آرا در روسيه پوتين پيشتاز است

شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري روسيه كه ديروز تحت نظارت 180 هزار دوربين مداربسته و700 ناظر بين المللي برگزار شد، آغاز شده است.
انتخابات رياست جمهوري روسيه ديروز تحت تدابير شديد امنيتي در حالي برگزار شد كه جريان راي گيري در تمامي شعب اخذ راي زير نظر بيش از 180 هزار دوربين مداربسته قرار گرفته بود.
بنا به گزارش كميسيون مركزي انتخابات روسيه، 109 ميليون نفر واجدين شرايط راي خود را در 95 هزار و 344 شعبه به صندوق انداختند.
ولاديمير پوتين نخست وزير فعلي روسيه، «گنادي زيوگانف» رئيس حزب كمونيست روسيه، «ولاديمير ژيرينفسكي» رئيس حزب ليبرال دموكرات روسيه، «سرگي ميرنف» رئيس حزب «روسيه عادل» و «ميخائيل پروخورف» سرمايه دار روس نامزدهاي اين انتخابات بودند.
شمارش مقدماتي آرا حاكي از پيشتازي ولاديمير پوتين در انتخابات ديروز است. خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از انتخابات روسيه اذعان كرد كه بنابر نظرسنجي هاي صورت گرفته پوتين احتمالا در دور اول با 60 درصد آرا پيروز خواهد شد.
اين خبرگزاري نوشت: برتري 60 درصدي پوتين در شرايطي به دست مي آيد كه وي اخيرا مورد اعتراض واقع شده است. گنادي زيوگانف دبيركل حزب كمونيست روسيه در انتخابات ديروز به عنوان نزديك ترين رقيب پوتين تنها 15 درصد از آراي نظرسنجي ها را به خود اختصاص داده است.
در روز انتخابات تنها در مسكو، بيش از 36 هزار نيروي پليس وزارت كشور و ساير ارگان هاي انتظامي روسيه مسئوليت تامين امنيت و نظم را برعهده داشتند.
اين دور از انتخابات رياست جمهوري در روسيه بسيار خاص بود و بسياري از رويدادها در جريان مبارزات انتخاباتي براي نخستين بار بود كه در روسيه اتفاق مي افتاد كه بارزترين آن اين واقعيت بود كه ولاديميرپوتين در انتخابات امسال براي نخستين بار طي سال هاي گذشته با مخالفت هاي گسترده مردمي روبه رو شده است.

 



مقام آمريكايي : در كشور ما دموكراسي وجود ندارد

معاون پيشين وزارت خزانه داري آمريكا تاكيد كرد، در آمريكا دموكراسي وجود ندارد.
«پل كريگ»، معاون اسبق وزير خزانه داري آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني پرس تي وي تأكيد كرد به چند دليل در آمريكا دموكراسي وجود ندارد.
«قدرت بسيار زياد وال استريت، بانكداران، لابي اسرائيل و مجموعه امنيتي-نظامي آمريكا» يكي از دلايلي است كه به گفته اين مقام پيشين آمريكايي ثابت مي كند، در اين كشور چيزي به نام دموكراسي وجود ندارد.به گفته «پل كريگ»، گروه هاي ياد شده مي توانند بر سرمايه گذاري هاي مالي و مبارزان انتخاباتي تسلط يافته و در انتخاب افراد در مجلس سنا، نمايندگان و رياست جمهوري به شدت موثر باشند.وي در ادامه افزود: يك دليل ديگر در تأييد اين ادعا به ايده نومحافظه كاران آمريكا باز مي گردد. براساس اين ايده، آمريكا يك كشور بسيار مهم است كه نه قوانين بين المللي و نه قوانين داخلي بر آن حاكم نيست.

 



انديشمند فرزانه حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي رضا باقري بنابي

انتخاب شايسته و بايسته جنابعالي را به نمايندگي مردم بناب در خانه ملت به شما و بيت محترمتان علي الخصوص ابوي گرانقدرتان حضرت آيت الله حاج شيخ مصطفي باقري بنابي و همچنين مردم باكياست و فهيم شهرستان بناب تبريك عرض نموده و از خداوند متعال خواستار توفيق شما در اين سنگر سرنوشت ساز هستيم.
با احترام -شركت بهفام پودر بناب
ابراهيم خليل كامراني بناب

 



چها رسوي پنج قا ره

حمايت سوريه از حماس
معاون فرهنگي رئيس جمهور سوريه گفت، سوريه از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حمايت مي كند و در جريان جنگ غزه تنها كشور عربي بود كه از آن حمايت كرد.
سوريه از همه مسائل جهان عرب دفاع مي كند كه يكي از آنها حمايت از گروه ها و جنبش هاي آزاديبخش در فلسطين است.
اولويت يمني ها
رئيس جمهور يمن با تاكيد بر مشاركت همه يمني ها در روند سياسي آينده اين كشور تصريح كرد، گفت وگوهاي ملي فراگير اولويت ما در مرحله انتقالي است.
عبدربه منصور هادي تاكيد كرد، هيچ يك از اقشار ملت از گفت وگوهاي ملي كنار گذاشته نمي شوند و همه احزاب و گروه هاي سياسي در آن شركت خواهند داشت.
ديدار مسعود بارزاني
با سفير آمريكا
رئيس منطقه كردستان عراق در ديدار با سفير آمريكا در بغداد به بررسي تحولات بحران سياسي در عراق و تلاش هاي صورت گرفته درباره برگزاري كنفرانس ملي پرداخت.
سفير آمريكا در اين ديدار بر تحكيم روابط مسالمت آميز ميان دو طرف تاكيد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14