(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 اسفند 1390- شماره 20160

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رمز يك راز (يادداشت روز)
آخرين خبرها از شمارش آرا در تهران اسامي 30 نفر اول اعلام شد
قبض جريمه ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نتايج قطعي انتخابات در چند شهر ديگر
مردم ايران در انتخابات مجلس آمدند مردم در آمريكا براي رياست جمهوري هم نمي آيند
كدام سيب در ويلاي دماوند به سر خاتمي خورد كه رأي داد؟! (خبر ويژه)
هشدار درباره احتمال تعطيلي VOA و BBC! (خبر ويژه)
به بن بست رسيديم اما بر ديوار آن «در باغ سبز» را نقاشي كرديم! (خبر ويژه)



رمز يك راز (يادداشت روز)

1- جاي كمترين ترديدي وجود ندارد كه جمله معروف و پر رمز و راز امام خميني(ره) كه؛ «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» در طول سه دهه گذشته به يك فرمول مطمئن و خطاناپذير درآمده است. آنچه در اين ميان قابل اعتناست شأن كلام اين جمله پرمعنا و پردامنه و پيام ها و پيامدهاي بعدي آن است.
موضوع برمي گردد به تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان انقلابي كه آمريكايي ها در واكنش به اين اقدام و آزادي گروگان ها ايران را تهديد به حمله و جنگ كردند.
اما درست در زماني كه موج تهديدات عليه ايران به اوج رسيده و گويا «همه گزينه ها روي ميز است»! حضرت امام(ره) با آن جمله معروف، پيام اصلي انقلاب اسلامي كه تنها چند ماه از عمر آن مي گذرد را به آمريكا منتقل مي نمايند: «... شما مي بينيد كه الان مركز فساد آمريكا را جوان ها رفته اند گرفته اند و آمريكايي ها هم كه در آنجا بودند گرفتند و آن لانه فساد را به دست آوردند و آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و جوان ها مطمئن باشند كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.»(صحيفه نور- ج10- ص 157-148- 16/8/58)
اما از 16 آبان 58، ملت پرصلابت ايران بارها و به كرات در بزنگاه ها و گذرگاه هاي پرپيچ و خم ديدند و به باور رسيدند كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
اكنون اوضاع و احوال به گونه اي رقم خورده است كه ملت ها و مردم دنيا نيز فهميده اند كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
سياست هاي غلط اندر غلط آمريكايي كه داعيه كدخدايي دنيا را يدك مي كشيد به جنبش فراگير و 99 درصدي تسخير وال استريت منجر شده كه براندازي نظام سرمايه داري و سرنگوني مدل ليبرال دموكراسي آمريكايي را پيگيري و رهگيري مي نمايد.
سيماي قدرت و مشروعيت آمريكا در افكار عمومي و مردمان اين كشور ترك برداشته است و آيا عجيب نيست كه ماه گذشته مردم شهر اوكلند پرچم آمريكا را به آتش كشيدند؟
موضوع اين نوشته واكاوي بحران امنيت ملي آمريكا يا افول نظام سرمايه داري نيست؛ حرف اين است كه راز آن نگاه نافذي كه در اوج قدرت آمريكا مي گويد «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» چيست؟
2- در سه دهه گذشته رويارويي غرب به سركردگي آمريكا با ايران اسلامي بر كسي پوشيده نيست. همچنين محرز است كه اين درگيري ميان جمهوري اسلامي با آمريكا و غرب از نوع يك اصطكاك سياسي و تنش ديپلماتيك نبوده است بلكه كاملا بنيادي، ماهوي و ايدئولوژيك بوده است. در اين ميان نكته گفتني اين است كه بارها مقامات و رسانه هاي غربي و صهيونيستي اعتراف كرده اند كه محاسبات شان در رويارويي با ايران جواب نداده و غلط از آب درآمده است. از همين روي؛ تغيير رژيم در ايران به آرزويي براي آمريكايي ها تبديل شده و اين آرزو را مي توان از باب نمونه در مجله آمريكايي ها فوربس خواند كه نوشته بود: «تصورش را بكنيد تغيير رژيم در ايران چه تحولاتي را براي ما آمريكايي ها در دنيا بوجود مي آورد و...»
در همين خط، مي توان به اظهارات داني ياتوم رئيس پيشين موساد در شوراي روابط خارجي آلمان در برلين اشاره كرد كه در تحليل جمهوري اسلامي عجزآلود گفته بود: «... ايران از يك خط تلفني مستقيم با خدا برخوردار است و...»
همچنين جالب است كه نشريه فارين پاليسي صراحتا و بدون پرده پوشي بيان مي دارد: «ما نمي توانيم ايران را تحليل كنيم.»
اما از قضا هر سه نمونه و كدهاي اشاره شده به دوره زماني پس از فتنه سال 88 برمي گردد كه تضعيف ساختارهاي نظام و بي اعتمادي عموم مردم به حاكميت در دستور كار سازمان فتنه و آشوب بود.
3- تدارك فتنه سال 88 به اعتراف دشمنان نشان دار نظام و فيلسوفان جنگ نرم حكايت از آن داشت كه رويارويي نظامي و مستقيم با ايران، تحريم اقتصادي و حتي تهاجم فرهنگي با هدف تغيير رژيم يا تضعيف ساختارهاي جمهوري اسلامي كارگر نيفتاده بود.
بساط فتنه بر محور كليدي «القاي شبهه تقلب در انتخابات» سامان داده شده بود تا اين ادعاي واهي و پوچ را به قاعده و قانون«!» انتخابات هاي بعدي مبدل كنند.
اثر مستقيم اين دسيسه و بازيگري شيطاني و بطور كلي بلواهاي پس از انتخابات سال 88، اعتماد عمومي مردم نسبت به نظام جمهوري اسلامي را نشانه رفته بود اما آنچه در همان بحبوحه فتنه و كوران شهرآشوبان آرامش بخش بود و پيشاپيش توطئه هاي فتنه گران و آشوب طلبان را خنثي مي كرد مديريت و تدابير پيامبرگونه رهبر بصير انقلاب بود.
«آقا» در افقي كه خيلي ها نمي ديدند و صحنه را بخوبي تشخيص نمي دادند دست دشمن را خواندند و حكيمانه آينده را ترسيم كردند: «...خواهيد ديد در انتخابات آينده كه حالا دو، سه سال ديگر است؛ همين مردم با وجود همين بازيگري اي كه مخالفان و دشمنان و غافلان و بي خبران داخلي كردند، يك حضور مستحكم قوي اي در انتخابات خواهند داشت.»
اكنون تحقق اين بيانات «آقا» در 20 شهريور سال 88 (در خطبه هاي نمازجمعه تهران) در انتخابات اخير مجلس نهم در 12 اسفند با همان ويژگي و ارزيابي عملي شده است و دو پيام اصلي اين رخداد و حماسه ماندني غيرقابل انكار است؛ 1- دشمن علي رغم به صحنه آوردن ظرفيت خود و به سقف رساندن فشارها، تهديدها و تحريم ها هيچ غلطي نتوانسته بكند و 2- اين انتخابات پرشور و معنادار با مشاركت حداكثري بالاي 60 درصد، اعتماد آحاد ملت به نظام را نشان مي دهد.
4- انتخابات ماندگار و تاريخي 12اسفند علاوه بر اينكه پاسخ هوشمندانه ملت با صلابت و بابصيرت ايران به جنگ نرم دشمن بود در شرايط ويژه تحولات منطقه اي و فرامنطقه اي يك شاخص و الگوي قابل رجوع براي ملت هاي مسلمان و آزاديخواه است تا متأثر از اين مدل و الگوي پويا و باسلامت، حركت شان در بستر بيداري اسلامي منحرف و دچار اعوجاج نشود.
بنابراين اثر مشاركت حداكثري و پرشور و شعور مردم در انتخابات مجلس نهم به لحاظ منطقه اي نيز حائز اهميت است و به تعبيري پروژه شكست سكولاريسم درمنطقه را نهادينه كرد.
موضوع پيچيده نيست؛ آمريكايي ها و صهيونيست ها با تحولات منطقه اي در بستر بيداري اسلامي، انحراف در جهت حركت ها و قيام هاي ملت هاي مسلمان را كليد زدند و خطري كه اين هدف شوم را زنده نگه مي داشت خلأ يك مدل و الگوي آزمون پس داده و متعالي براي ملت هاي مسلمان بود.
اتفاق مباركي كه اين خطر و هدف شوم را به حاشيه رانده است همين انتخابات 12اسفند ملت ايران است كه در قامت يك الگو و شاخص براي ملت هاي مسلماني كه انتخابات در پيش دارند به چشم مي آيد.
5- اما آنچه با توضيحات بالا اهميت دوچندان دارد و جوهره اصلي اين وجيزه است اين پرسش كليدي است كه چرا دشمن پس از محاسبات راهبردي اش درباره ايران اسلامي به نتيجه نمي رسد؟
چرا تغيير رژيم در ايران در صحنه عمل به آرزوي دشمن تبديل شده است؟ چرا از تحليل «ايران اسلامي» در بزنگاه هاي حساس و رفتار ملت ايران ناتوانند و دچار سردرگمي و استيصال شده اند؟ و البته چراهاي ديگري نيز مطرح است و آن اينكه چرا ايران همواره بيرون از مرزهايش بر تحولات منطقه اي و حتي فرامنطقه اي تأثيرگذار است؟
علت اينكه در تحولات كنوني خاورميانه و شمال آفريقا نگاه ها به ايران دوخته شده چيست؟
اين سؤال را نمي شود پنهان كرد كه چرا در پهنه بيداري اسلامي و در خيزش و خروش جوانان و مردم مصر، در وسط ميدان التحرير شعار «لاشرقيه، لاغربيه؛ اسلاميه اسلاميه» سر داده مي شود؛ شعاري كه سه دهه پيش با انقلاب اسلامي دنيا شنيده بود كه؛ «نه شرقي، نه غربي؛ جمهوري اسلامي» . چرا انقلاب اسلامي از اهداف و اصولش منحرف نمي شود؟ آيا نبايد پرسيد كه چرا مردم اعتمادشان را به نظام جمهوري اسلامي از دست نمي دهند؟ اگر نشريه «تشرين» مشكل حكومت هاي دست نشانده و مرتجع عربي را در اين مي داند كه آنها براي حل و فصل امورشان به آمريكا تكيه مي كنند در سوي مقابل چامسكي استراتژيست بلندآوازه و نظريه پرداز مشهور آمريكايي اعلام مي كند: «آمريكا نمي تواند خواسته هايش را به ايران تحميل كند.»
اينجاست كه سؤالات و چراهاي ديگري به پيش كشيده مي شود كه اگر همه آنها را تجميع كنيم عصاره آن اين است كه راز استواري نظام جمهوري اسلامي و اعتماد روزافزون مردم به آن چيست و رمز آن در چه نهفته است؟
پاسخ را بايد تنها آدرس داد و شرح آن را به فرصت ديگري موكول كرد اما آن «راز» ساختار ويژه و مدل و الگوي خاص و ناب جمهوري اسلامي است كه برپايه نظام امت- امامت تعبيه شده است و رمز آن مديريت فقهي مقام ولايت است كه هنوز عمق آن را دشمن درنيافته است چرا كه به تعبير امام راحل عظيم الشأن «فقاهت تنها شرح طهارت و بيع و زكات نيست؛ تئوري اداره جامعه است از گهواره تا گور.»
حسام الدين برومند

 



آخرين خبرها از شمارش آرا در تهران اسامي 30 نفر اول اعلام شد

برخي گزارش هاي غير رسمي در تهران از پايان شمارش آرا حكايت مي كند و نتايج رسمي را وزارت كشور اعلام خواهد كرد. اما بر اساس اين گزارش احتمالا در شهر تهران 5 نامزد به مجلس شوراي اسلامي راه يافته باشند.
تا لحظه تنظيم اين خبر برآوردهاي احتمالي از 4155 صندوق راي و 2ميليون 344 هزار و 300 راي حاكي از ورود احتمالي 5 نامزد به بهارستان نهم مي باشد. اين آمار قطعي نيست و آمار قطعي را وزارت كشور بايد اعلام كند. حداد عادل نفر اول انتخاب مردم تهران موفق به كسب يك ميليون 333 هزار راي شده است:
1- غلامعلي حدادعادل2- سيدعليرضا مرندي3- سيدمحمدحسن ابوترابي فرد4- مرتضي آقاتهراني5- مسعود ميركاظمي.
با توجه به سخنان رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران مبني بر احتمال تصحيح آراي اسماعيل كوثري، احتمال ورود وي به مجلس نهم در دور اول وجود دارد.
بر اساس اين گزارش احتمالا براي مشخص شدن 25 نماينده ديگر شهر تهران افراد زير بايد در دور دوم به رقابت بپردازند:
6- بيژن نوباوه وطن7- احمد توكلي8- علي مطهري9- روح الله حسينيان10- علي اصغر زارعي11- عليرضا زاكاني12- حسين مظفر13- زهره طبيب زاده نوري14- غلامرضا مصباحي مقدم15- محمد سليماني16- سيدمهدي هاشمي17- سيدمحمود نبويان18- مهرداد بذرپاش19- اسماعيل كوثري20- حميد رسايي21- مهدي كوچك زاده22- الياس نادران23- حسين فدايي آشتياني24- لاله افتخاري25- مجتبي رحماندوست26- محمدرضا باهنر27- پرويز سروري28- فاطمه رهبر29- فاطمه آليا30- حسين نجابت31- زهره الهيان32- قاسم روانبخش33- عليرضا محجوب34- محسن كازروني35- الهام امين زاده36- محمدناصر سقاي بي ريا37- زهره سادات لاجوردي38- اسماعيل كوثري39- اسدالله بادامچيان40- حسين طلا41- سهيلا جلودارزاده42- حسن حميدزاده43- حسن غفوري فرد44- محمدنبي رودكي45- محمدنبي حبيبي46- بتول نامجو47- محمدحسين استادآقا48- فرهاد جوانمردي49- علي اصغر خاني50- محمدجواد خليليان اشكذري51- محمداسماعيل كفايتي 52- عليرضا صفارزاده53- جواد محمدي54- ابراهيم انصاريان55- حميدرضا كاتوزيان.
مجددا تاكيد مي نمايد اين آمار قطعي نيست و آمار قطعي و رسمي را طبق قانون وزارت كشور اعلام خواهد كرد.

 



قبض جريمه ! (گفت و شنود)

گفت: گروههاي اپوزيسيون، عوامل فتنه 88 و رسانه هاي خارجي خاتمي را به خاطر شركت در انتخابات بدجوري به باد اعتراض و فحاشي گرفته اند.
گفتم: خب! براي اينكه انتخابات را تحريم كرده و حتي چند تا شرط هم گذاشته بود و ديگران را هم به تحريم انتخابات تشويق كرده بود ولي خودش شركت كرد!
گفت: اصلا خاتمي هميشه مظهر دورويي بوده است. گفته بود براي بار دوم نامزد نمي شود ولي شد. گفته بود اگر لوايح دوقلو تصويب نشود استعفا مي دهم ولي نداد! گفته بود زير بار انتخابات مجلس هفتم نمي رود ولي رفت و...
گفتم: اين گروههاي اپوزيسيون عجب خل و چل هاي اجق وجقي هستند!
گفت: اتفاقا حالا دوزاري بعضي هايشان افتاده و در اعتراض به خاتمي مي گويند چرا جوان هاي مردم را به دنبال خود كشيدي و روانه زندان كردي و يا باعث آوارگي آنها در خارج كشور شدي ولي خودت حاضر به تحمل هيچ هزينه اي نيستي؟!
گفتم: از يك آدم قالتاق پرسيدند، تو كه اين همه آب و برق مصرف مي كني هزينه آن را چطوري مي پردازي؟ و يارو لبخندي زد و گفت؛ چند تا همسايه خل و چل دارم. قبض هاي آب و برق را زير برف پاك كن ماشين آنها مي گذارم و آن خل و چل ها به هواي قبض جريمه رانندگي، مبلغ آن را به بانك پرداخت مي كنند!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤روز 12 اسفند وقتي جمعيت فشرده پاي صندوق هاي راي را ديدم اشك شوق ريختم و بعد هم سجده شكر بجا آوردم. احساسم اين است كه شهدا و امام شهدا و رهبر عزيز انقلاب راضي و دشمنان عزادارند.
6260---0915
¤كساني كه در 12 اسفند آن حماسه ماندگار را خلق كردند چهره هاي آشنايي داشتند. آنها را در خيلي از صحنه هاي انقلاب از جمله حماسه 9 دي در دفاع از ولايت و مبارزه با فتنه و فتنه گران ديده بوديم كه سر از پا نمي شناختند. اين بار نيز با اثر انگشت خود در پاي ورقه هاي راي، همگان را متعجب ساختند. از همه مهم تر دشمنان را ذليل و زمين گير كردند.
بختياري
¤با همان دستي كه با رهبر خويش پيمان بستيم با همان دست در روز 12 اسفند روي دشمن را سياه كرديم و افتخار ديگري براي نظام مقدس جمهوري اسلامي آفريديم. به همه ملت كه اين حماسه ماندگار را خلق كردند دست مريزاد مي گويم و از همه آنان تشكر مي كنم.
نصيري از هوا فضا و 5218---0912
¤تمام مردم قهرمان كشورمان علت حضور در انتخابات پرشور 12 اسفند را تنها براي رضاي خدا و ياري دين اسلام و به حرمت خون شهدا و لبيك به رهبر معظم انقلاب اسلامي و عليه دشمنان و بدخواهان اعلام نمودند و هيچ كس و هيچ گروهي نبايد از حضور مردم فهيم كشورمان ادعايي داشته باشد.
فرجي از كرج
¤دنيا يك بار ديگر حضور حماسي مردم وفادار و قهرمان ايران اسلامي را مشاهده كرد. نمايندگان انتخاب شده براي دور آتي مجلس بايد قدر اين حضور را بدانند و منافع ملت را بر منافع فردي خود و گروه و حزبشان مقدم بدارند.
1793---0912
¤آيت ا جنتي عزيز يكي از پاك ترين و پايدارترين مردان و شخصيت هاي انقلابي ما است كه سنگر سخت شوراي نگهبان را در تمام طول نظام مقدس جمهوري اسلامي به بهترين وجه همراهي كرده اند. حفظ اين سنگر نشانه عاقبت به خيري اين شخصيت بزرگوار است (ان شاءالله) و البته مايه غضب رسواترين دشمنان انقلاب با اين عالم رباني.
9005---0913
¤ملت ايران با حماسه باشكوه 12 اسفند خود تمام گزينه هاي روي ميز آمريكا را به زير كشيد و بار ديگر براي دشمنان رسوايي به وجود آورد. اين حركت آگاهانه، دوستان ايران را خوشحال ساخت و موجب ذلت و سرافكندگي شيطان بزرگ گرديد.
1052---0912
¤گذشته از جنبه هاي ديگر، حرمت دست دادن كارگردان فيلم «جدايي نادر از سيمين» با زن نامحروم و نيمه لخت در خارج از كشور كه زير پا گذاشتن شرع مقدس اسلام و حكم الهي محسوب مي شود، با جايزه اسكار آمريكايي ها از بين نمي رود. واقعا باعث تاسف است كه آخرت خود را به دنيا بفروشيم و بعد از روي جهالت به اين معامله پر خسارت افتخار نيز بكنيم. اين سخن ما هشداري به سيماي جمهوري اسلامي نيز هست. چون خبرهايي از پخش نوروزي اين فيلم سياه ضد ايراني به گوش مي رسد.
0827---0916و 4587---0912 و 7338---0935
¤عجب حكايتي است! يكي مثل شهيد مصطفي احمدي روشن از دانشمندان هسته اي و جوان كشور به دست صهيونيست ها به درجه شهادت نائل مي شود و ديگري به دليل تهيه فيلم مورد پسند غرب از دست خارجي ها جايزه مي گيرد و صهيونيست ها به تبليغ فيلم او مي پردازند. واقعا بگو تفاوت ره از كجا تا به كجا است؟
6563---0935
¤به شوراي انقلاب فرهنگي و اساتيد متعهد و متبحر و وزير علوم و ديگر مسئولين امر بفرماييد ما تا كي بايد علوم منسوخ شده غربي ها را در دانشگاه ها بخوانيم و اساتيد نيز متعصبانه آنها را تدريس كنند؟ آيا همت و انقلاب فرهنگي پس از 33 سال نمي خواهد در دانشگاه اسلامي رخ دهد؟!
يك دانشجو
¤تعاوني مسكن مهر شهر چهار دانگه اسلامشهر در اقدامي ارزشي ساختمان هاي خود را مزين به نام شهداي شهر چهاردانگه نموده است خواستم از اين طريق از اقدام ارزشي هيأت مديره تعاوني تقدير و تشكر نمايم.
7426---0919
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود تكليف لايحه خدمات جامع ايثارگران را روشن كنند.
8940---0918
¤ چند ماهي است كه صحبت از واريز طلب معوقه بازنشستگان قبل از 79 به حساب آنهاست ولي هيچ خبري نيست وقتي پيگيري مي كنيم مسئولين در تهران مي گويند واريز كرده ايم ولي در بندرعباس مسئولين مي گويند هنوز خبري نيست. از مسئولين ارشد دولتي درخواست مي شود تكليف ما را روشن كنند.
8465---0937
¤ از رئيس جديد دانشگاه آزاد انتظار مي رود نسبت به قطع حقوق متهم فراري به انگليس يعني مهدي هاشمي اقدام نمايد.
1324---0914
¤ بعضي از مستمري بگيران كميته امداد حضرت امام خميني(ره) هر دو ماه مبلغ 50 هزار تومان مستمري دريافت مي كنند و زندگي بسيار سختي را مي گذرانند. چرا براي رفاه حال اين عده كاري انجام نمي شود
4730---0919
¤ هر سال در نزديكي عيد قيمت اجناس افزايش پيدا مي كند. در اين گونه مواقع اميد ما به سازمان تعزيرات است ولي افسوس كه مسئولين اين سازمان در كنترل قيمت ها موفق عمل نمي كنند.
3664---0912
¤ از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود نسبت به تعيين تكليف زمين هايي كه به افراد واگذار شده و يا خريداري نموده اند و با وجود توانايي ساخت پس از ديواركشي سالهاست كه آن را رها كرده كه به زباله دان تبديل شده اند فكري نمايند. اين كار باعث آزار و اذيت آنها را فراهم و باعث آلودگي محيط اطراف مي شود.
2773---0913
¤ از نيروي انتظامي رباط كريم درخواست مي شود نسبت به شناسايي و دستگيري و مجازات چند اراذل و اوباش كه به سرقت سريالي گوشي هاي نوجوانان و خانمها و همچنين به كيف قاپي خانم ها در خيابان نيروي انتظامي مبادرت مي ورزند اقدام نمايند.
2543---0912
¤ دستگاه بخار انگليسي دائم در سيما تبليغ مي شود اما دريغ از كارآيي آن! دو سال پيش خريدم 2 بار هم نتوانستم استفاده كنم. چرا سيما محصول دشمن را تبليغ مي كند؟!
سادات
جوابيه روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه و در ستون «كيهان و خوانندگان» مورخ 10/11/90 در خصوص درخواست شهروندي مبني بر تفكيك كنتور تجاري از مسكوني در ناحيه سليمانيه، لازم مي داند به آگاهي برساند براي بررسي و پيگيري دقيق تر آن موضوع نيازمند شماره اشتراك و شماره تماس آن مشترك محترم هستيم.
جوابيه روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 29/11/90 در خصوص تخفيف هزينه انشعاب به خانواده شهدا لازم مي داند به آگاهي برساند، معافيت هاي حق انشعاب هر ساله پس از تصويب در مراجع ذي صلاح براي اجرا به شركت هاي آب و فاضلاب ابلاغ مي شود. طبق دستورالعمل ابلاغي در سال 1390 فرزندان شهداي گرانقدر براي يك واحد مسكوني و تنها يكبار (به شرط احراز مالكيت) از پرداخت 50درصد حق انشعاب معاف هستند. لذا چنانچه متقاضي مذكور فرزند شهيد بوده و سند مالكيت نيز به نام ايشان باشد، مي تواند با در دست داشتن مدارك لازم براي برخورداري از تخفيف مورد اشاره به شركت آب و فاضلاب محل سكونت خود مراجعه كند. يادآور مي شود همسر و والدين بزرگوار شهدا مشمول اين معافيت نمي شوند.

 



نتايج قطعي انتخابات در چند شهر ديگر

سرويس شهرستانها-
نتايج آرا در چند حوزه انتخابيه ديگر در شهرستان هاي مختلف كشورمان اعلام شد.
گزارش خبرنگاران كيهان به نقل از مسئولان ستاد انتخابات در چند حوزه انتخابيه به شرح زير است:
¤ اصفهان: حسن كامران دستجردي (اصولگراي مستقل)، حجت الاسلام احمد سالك (جبهه متحد و پايداري)، نيره اخوان (اصولگراي مستقل) و عباس مقتدايي خوراسگاني (پايداري) به مجلس راه يافته اند و نفر پنجم در دور دوم از بين حميدرضا فولادگر (جبهه متحد) و مرتضي طلايي (جبهه متحد) انتخاب خواهد شد.
¤ شيراز: ضرغام صادقي (جبهه متحد و پايداري)، جعفر قادري (جبهه متحد) و سيداحمدرضا دستغيب به مجلس راه يافته اند و در مرحله دوم سيدحسين ذوالانوار (جبهه متحد و پايداري) و حجت الاسلام محسن مكارم شيرازي (پايداري) باهم رقابت خواهند كرد.
¤ مشهد و كلات: سيداميرحسين قاضي زاده (جبهه متحد و پايداري) و سيدهاشم بني هاشمي (جبهه متحد و پايداري) در دور اول به مجلس راه يافته اند و براي انتخاب سه نماينده ديگر، شش نامزد باقيمانده يعني جواد كريمي قدوسي (جبهه متحد و پايداري)، جواد آرين منش (جبهه متحد)،عفت شريعتي (اصولگرا- مردم سالاري) و محمدحسين حسين زاده بحريني (جبهه متحد) در دور دوم با هم رقابت خواهند كرد.
¤ تبريز: محمدحسين فرهنگي (جبهه متحد و پايداري)، مسعود پزشكيان (مردم سالاري و صداي ملت) و عليرضا منادي (اصلاح طلب) به مجلس راه يافته اند و براي سه كرسي باقيمانده اين شش نامزد در دور دوم باهم رقابت خواهند كرد.
رضا رحماني، محمداسماعيل سعيدي (جبهه متحد و پايداري)، ميرهادي قره سيدرومياني، علي آجودان زاده(جبهه متحد)، رسول جليل زاده (جبهه متحد و پايداري) و عشرت شايق (جبهه متحد)
¤ اردل و فارسان: حميدرضا عزيزي فارساني و علي يوسف پور (پايداري) در دور دوم باهم رقابت خواهند كرد.
¤ سميرم: مسعود پيرمراديان و بهروز جعفري (جبهه متحد و پايداري) در دور دوم باهم رقابت مي كنند.
¤ دشت آزادگان و هويزه: ناصر صالحي نسب و هاشم سواري در دور دوم باهم رقابت خواهند كرد.
¤ خرم آباد: ايرج عبدي (مستقل) به مجلس راه يافته و نماينده دوم در مرحله بعد از بين ابراهيم آقامحمدي (جبهه متحد) و محمدرضا ملكشاهي راد (جبهه متحد) انتخاب خواهد شد.
¤ ايذه و باغملك: حجت الله درويش پور و سيدهادي طباطبايي(جبهه متحد) در دور دوم باهم رقابت مي كنند.
¤ كاشان: عباسعلي منصوري (مستقل) به مجلس راه يافته و نام دو نفر ديگر كه در شماره ديروز به عنوان راه يافتگان به مرحله دوم ذكر شده اشتباه است.
¤ طالش، رضوانشهر و ماسال: بهمن محمدياري (مستقل) و احسن الله رادمهر در دور دوم باهم رقابت خواهند كرد. بدين وسيله خبر ديروز تصحيح مي شود.

 



بازتاب حضور پرشور مردم در انتخابات ادامه دارد
مردم ايران در انتخابات مجلس آمدند مردم در آمريكا براي رياست جمهوري هم نمي آيند

سرويس سياسي-
يك استاد دانشگاه ايالتي كاليفرنيا با اشاره به حضور گسترده مردم ايران در انتخابات مجلس گفت: مشاركت سياسي در آمريكا حتي هنگام برگزاري انتخابات رياست جمهوري بسيار ضعيف است.
پل شلدون فوت ادامه داد: من در برخي از كشورهاي عربي متحد آمريكا فعاليت داشته ام، اين كشورها نيز چنين مشاركت هاي سياسي را ندارند.
اين استاد دانشگاه به فارس گفت: تحريم هاي صهيونيست ها و نومحافظه كاران عليه ايران بايد اين موضوع را براي تمام وطن پرستان ايراني روشن كند كه آنها بايد به منظور مقابله و جنگ با اين خودكامگي ها و استبدادهاي شيطاني با يكديگر متحد شوند.
يك كارشناس ديگر آمريكايي با تبيين چرايي حضور مردم ايران در انتخابات مجلس گفت: بيشتر كشورهاي خاورميانه دست نشانده هستند و ايران تنها كشور منطقه است كه در آن انتخابات آزاد برگزار مي شود.
جاشوا بلاكني نظامي سابق آمريكايي ادامه داد: پادشاهان فاسد و روساي جمهور دست نشانده غرب بر اكثر كشورهاي منطقه خاورميانه حاكم هستند و يكي از استثناهاي مطرح در منطقه انتخابات در ايران است.
ويلاتيو مفسر سياسي و فعال ضد جنگ آمريكايي نيز انتخابات مجلس ايران را نشاندهنده كشوري بيش از اندازه متحد دانست.
نويسنده كتاب دفاع از ايران ادامه داد: اين انتخابات باعث تشويق دوستان ايران و تضعيف اعتماد به نفس دشمنان در زمينه ادامه خصومت هاي خود با اين نظام مي شود.
روزنامه لبناني السفير با اشاره به مشاركت بالاي 60درصد در انتخابات اخير مجلس ايران نوشت: مردم با مشاركت خود اعلام كردند كه منافع و مصلحت كشورشان بالاتر از هر چيزي است.
السفير انتخابات مجلس ايران را «انتخابات پيام ها» خواند و ادامه داد: پيام انتخابات با تعداد مشاركت كننده ها ارسال شد، مردم ايران برخلاف همه اختلاف نظرها و فراخوان هايي كه از جانب برخي براي تحريم صادر شد، حضوري عالي از خود نشان دادند.
نشريه كردي رو داو با اشاره به تحريم انتخابات اخير مجلس توسط همه گروهك هاي ضد انقلاب كردستان نوشت: اين تحريم ها در حالي صورت گرفت كه اكثريت مردم در مناطق كردنشين در انتخابات شركت كردند.
شبكه تلويزيوني النيل مصر هم گزارش داد نتايج انتخابات پارلماني ايران محبوبيت نظام اين كشور را به همگان ثابت كرد. اين شبكه ادامه داد: حضور گسترده مردم در اين انتخابات حماسه بزرگ ملت ايران است كه قدرت نظام را در برابر دشمنان كه تهديدات آنان روز به روز بيشتر مي شود تقويت كرده است.
همچنين شبكه تلويزيوني الجزيره با بيان اينكه ميزان مشاركت در انتخابات واكنشي به تلاش هاي غرب براي منزوي كردن نظام از مردم بود ادامه داد: دل خوش كردن به تغيير نظام ايران از داخل مساوي است با صفر.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم نيز گزارش داد: انتخابات پارلماني ايران رهبر اين كشور را تقويت كرد.
مجموعه اين بازتاب ها كه همچنان در حال افزايش است نشان مي دهد كه منابع غربي در تفسير حضور مردم در انتخابات اجماعا به اين نتيجه رسيده اند كه پيوندهاي مردم و نظام در ايران مستحكم تر شده و مجموعه تلاش غربي ها براي كمرنگ كردن مشاركت مردم در انتخابات كاملا ناكام بوده است.
همچنين غربي ها اميدوار بودند كه اين انتخابات منجر به شكاف هاي جدي سياسي و اجتماعي در داخل شود ولي تركيب فشارهاي خارجي به اضافه بي اعتمادي مردم به فتنه گران معادله را كاملا تغيير داده است.
راهبرد آمريكا به هم مي ريزد
يك تحليلگر سياسي برجسته با اشاره به نگراني غرب از مشاركت 64 درصدي مردم ايران در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي از هراس غرب و اسرائيل از حاكميت دموكراسي در كشورهاي منطقه پرده برداشت.
به گزارش پرس تي وي اين تحليلگر سياسي درادامه درباره حضور و مشاركت گسترده مردم ايران در انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي تصريح كرد: «من فكر نمي كنم كه هيچيك از ايستگاه هاي تلويزيوني غربي بتوانند ادعا كنند كه حضور گسترده مردم ايران در پاي صندوق هاي راي، حتي در هواي برفي كاملا ساختگي بوده است. البته آن ها مي توانند در خصوص نامزدهاي رد صلاحيت شده و نظاير آن به داستان پردازي بپردازند. اما با اين وجود تعداد شركت كنندگان در انتخابات و مشاركت 64 درصدي مردم ايران واقعا براي غرب نگران كننده است چرا كه مشاركت اين اكثريت قابل احترام نظير اكثريت مضحكي كه ما به آن عادت داريم نيست.»
كريستوفر واكر در ادامه گفت: «من در زمان حكمراني «حسني مبارك» رئيس جمهور سابق مصر در اين كشور زندگي مي كردم. وي در هيچيك از انتخابات با رقمي كمتر از 1/99 درصد آراء به پيروزي نرسيد و اين مسخره و خنده دار است. مردم نمي توانند چنين چيزي را باور كنند.»
اين كارشناس مسائل خاورميانه همچنين تاكيد كرد: «آن ها نمي توانند حضور 64 درصدي مردم ايران در انتخابات مجلس را مورد تمسخر و استهزا قرار دهند. در واقع اين رقم اندكي بيش از چيزي است كه در انتخابات شماري از كشورهاي مطرح غربي شاهد آن هستيم. بنابراين اين يك نتيجه بسيار جالب بود و به نظر من تاثير آن از زمان كنوني، خيابان هاي تهران و مرزهاي ايران فراتر خواهد رفت.»

 



كدام سيب در ويلاي دماوند به سر خاتمي خورد كه رأي داد؟! (خبر ويژه)

تلاش دو رسانه حامي خاتمي- كه از لندن و پاريس به روز مي شوند- براي توجيه افتضاح اخير وي ناكام مانده است.
«جرس» و «كلمه» به عنوان دو سر خط اصلي پروژه تحريم انتخابات در خارج كشور، در حالي به توجيه شركت خاتمي در انتخابات روي آوردند كه پيش از آن تلاش گسترده اي براي انكار و كتمان و تكذيب ماجرا به عمل آورده بودند. «كلمه» از قول حسين نوراني نژاد نوشت: امروز (ديروز) ساعاتي خدمت آقاي خاتمي بودم. كاملا در جريان سنگيني فضاي بوجود آمده در پي راي دادنشان بود و اين فضاي سنگين تا نزديك ترين افراد و بستگان آقاي خاتمي امتداد داشت. آقاي خاتمي اولين چيزي كه گفت «بسيار سخت بودن» تصميمي بود كه ديروز اجرا كرد. گفت كه نسبت به تبعات عاطفي رايش آگاهي داشته و نسبت به آن احساس مسئوليت سنگين و دلنگراني مي كرده. اما « اخبار نگران كننده اي طي دو روز منتهي به انتخابات، درباره برنامه و نقشه هاي تندروهاي جريان حاكم در زمان پس از انتخابات دريافت كرده بود كه حركتي غافلگير كننده را براي بر هم زدن آن ايجاب مي كرد.»
«كلمه» همچنين از قول نامبرده افزود: كه خاتمي دلواپس آرمان هاي انقلاب و جمهوريت و اصل نظام بوده و روي برگ رأي خود «جمهوري اسلامي» را نوشته است. البته كلمه توضيح نمي دهد چرا خاتمي اين قدر دير و يواشكي تصميم گرفت برخلاف خط القايي جريان نفاق جديد، در انتخابات حاضر شود و به «جمهوري اسلامي»! رأي بدهد و چرا از ديگران نخواست كه همين كار را بكنند؟ يا اين سوال كه آيا خط زنندگان قيد اسلام در شعار «جمهوري اسلامي» اين ادعاي خاتمي را مي پذيرند و مي پسندند؟ و بالاخره اينكه چرا «نگراني درباره «نقشه تندروهاي حاكم» تا بعدازظهر روز جمعه و در ويلاي شخصي برادر خاتمي در دماوند» به ذهن عضو مركزيت مجمع روحانيون خطور نكرده بود و همان جا - مثل قضيه نيوتون و جاذبه- پاي درخت سيب و گلابي و گيلاس خطور كرد؟!
اما صرف نظر از ابتكارات! بامزه كلمه و جرس، محافل ضد انقلاب با وجود سپري شدن چند روز از ماجرا همچنان كلافه و عصباني هستند و نفس اقدام خاتمي را همچنان كه يكي از آنها در سايت بالاترين اعلام كرد «شيلنگ گرفتن به هيكل همه حاميان تحريم انتخابات» مي دانند. گزارشي درباره اين واكنش ها را مي خوانيد:
- بالاترين: «درباره خاتمي و شركت در انتخابات فارغ از تندروي هايي كه سلطنت طلبان و مجاهدين [منافقين] مي كنند، اگر منطقي به مسئله نگاه كنيم، واقعيت اين است كه او انتخابات را تحريم كرده بود. پس به ميل خود پاي صندوق نرفته و در واقع او را شركت دادندش. ترس، برادر مرگ است. خاتمي با تهديدهايي كه شده شركت كرده. كسي چه مي داند چه تهديدي به خاتمي روا شده و يا چه آتويي به دست ارگان هاي امنيتي داده كه حاضر شده با شركت در انتخابات اينگونه به مرده سياسي تبديل شود؟
- «خودنويس»: «خاتمي رأي مي دهد اما سايت هاي همسو لاپوشاني، ماله كشي و ماستمالي مي كنند. چرا خاتمي براي كار خود بهانه و برهان جمع نكرده بود تا جرس و كلمه مجبور به اين كار شوند؟ خاتمي با كار خود آخرين ميخ را به تابوت توهماتي كه بعضي از متوهمان درخصوص او توليد و تكثير مي كردند، كوبيد هر چند كه كلمه و جرس دست از لاپوشاني و سانسور بر ندارند. در حالي كه خشم و نااميدي بسيار از حاميان و توجيه گران سياست هاي خاتمي بيشتر و بيشتر مي شود، سايت كلمه و جرس سعي بر كتمان اين خبر كاملا قابل انتظار، اما بسيار زشت مي كنند و با اين كار، يعني بي اهميت جلوه دادن خبر شرم آور، از پوشش دادن خبر سر باز مي زنند! واقعا درخصوص خوانندگانتان چه فكر مي كنيد؟ براستي اين كار شما توهين به عقل خوانندگان تان نيست؟ اين كتمان و درزگيري افتضاح خاتمي لكه ديگري بر كارنامه امثال اميرارجمند است».
- بالاترين: «خيانت هاي مكرر حاميان اصلاحات به خصوص در سه سال اخير، بدنه جنبش سبز (اگر هنوز دوست داريد يك جنبش سياسي به اين نام خوانده شود) را به جايي رسانده كه اين روزها ننگ همراهي اصلاح طلبان را تنها تحمل كنند. البته آناني كه چشم بر واقعيت نبسته اند به خوبي خيانت هاي مكرر در مكرر خاتمي را به ياد دارند. او در حالي كه حتي بدبين ترين مخالفان خاتمي با ديده شك به شركت او در انتخاب مي نگريستند در كمال وقاحت و بي شرمي وصف ناپذير در تصميمي به خيال خود زيركانه مخفيانه رأي داد. در اين ميان سايت كلمه همانند خواهر دوقلوي دروغگوي خود جرس اقدام به پخش سلسله تمجيدهايي درباب «سخت بودن» شرايط رأي ندادن براي او كرده است. پرسش اينجاست كه چطور خاتمي حاضر نشد همان شب شفاف سازي كند و لااقل جلوي دروغ پراكني سايت هاي طرفدار و كاربران ماله كش خود در شبكه هاي مجازي در باب كذب بودن خبر رأي دادن را بگيرد. به راستي كه تاريخ، چنين بي پرنسيبي و بي شرفي را از سياستمداران سراغ ندارد».
- خاتمي گفت شركت در انتخابات بي معني است و خودش شركت كرد. او كلاً علاقه عجيبي به كارهاي بي معني داره. وقتي همه رو به زور زير يك پرچم خيالي به نام وحدت در جنبش سبز مي كنيم، همين ميشه. يه روز خاتمي از آن بيرون مي پره و روز ديگه كس ديگه. اي عباي شوكولاتي! اي نگين انگشتري ما! اي اوني كه با خودكار صورتي نامه مي نويسي و برات غش مي كنيم! غصه نخور. اين هم يه روي ديگه رومانيسم سياسي هست ديگه نه!؟ دو روز ديگه يادمون ميره و باز قربون صدقه ميك آپ ريشت و عباي شوكولاتيت مي ريم».
- «جناب خاتمي، خواهشمنديم كه ديگر به خود زحمت مصاحبه ندهي و پيامي، درودي، تبريكي براي ما نفرستيد. ما ديگر نمي خواهيم از شما چيزي بشنويم، مي خواهيم فراموشتان كنيم. چرا كه شما يادآور «حماقت چندين ساله ما» هستيد. حماقتي كه اگر كوتاهي اي از شما مي ديديم به جاي مورد سؤال قرار دادن شما، به دفاع از شما برمي خواستيم و آستانه صبر خود را بالا و بالاتر مي برديم. جالب اين است كه شما براي تسلاي خاطر ما ادعا مي كنيد با نوشتن كلمه «جمهوري اسلامي» بر روي برگه رأي خود راي باطله داده ايد. اما آقاي خاتمي كجاي كاريد؟ اي كاش به جاي درج نام جمهوري اسلامي بر روي برگه رأي، نام يكي از كانديدها را مي نوشتيد... اينگونه براي ما هم تحملش آسان تر بود. بگذاريد خيالتان را راحت كنيم، براي ما مهم نيست كه جمهوري اسلامي واقعي چيست و چه بركاتي دارد. ما خيلي وقت است كه تكليفمان را با مذهب روشن كرده ايم.
- نامه يكي از مخاطبان به جرس: «از پريشب تا حالا شوكه ام. حالم ميزون نيست. اين كار خاتمي واقعاً منو كله پا كرد. راستش ديشب تا صبح باهاش تو كله ام كلنجار رفتم. كتمان نمي كنم كه هي به خودم فشار آوردم كه يه دليلي پيدا كنم كه او كار درستي كرده، نشد كه نشد. هنوز هم ته دلم منتظر يه معجزه م كه من رو برگردونه به پريروز. به زماني كه هنوز اين خبر رو نشنيده بوديم.
-روزنت: «واقعيت اين است كه هنوز درباره راي دادن خاتمي دچار بهت هستم. من سالهاست منتقد خاتمي ام اما با توجه به سخنان رسمي و غيررسمي خاتمي، اين كار از او غيرقابل باور بود. مشكل از آنجا آغاز شد كه اصلاح طلبان و سبزها اعلام كردند در انتخابات شركت نمي كنند، اما خاتمي در ساعتي غيرمعمول و در مكاني دورافتاده راي داد. خاتمي در جايگاهي نيست كه بتواند حاكميت را وادار به مصالحه كند. حتي اگر چنين مصالحه اي وجود داشت، خاتمي مي توانست چند روز جلوتر از حاميان خود بخواهد كه به همين منظور در انتخابات شركت كنند. اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد، بلكه او در روزهاي منتهي به انتخابات اعلام كرده بود كه به هيچ وجه در اين انتخابات راي نداده و به همين دليل از تهران هم خارج خواهد شد... تا زمان حضور مخالفان در خيابان كمتر كسي تلاش مي كرد دوگانه جنبش سبز/ اصلاح طلب را پررنگ كند اما اكنون امثال محمدعلي ابطحي با توجيهاتي كه براي راي دادن خاتمي مي نويسند، اين امر را پررنگ تر مي كنند. شايد به اين دليل كه قبلا بسياري تصور مي كردند حاكميت در مقابل جنبش سبز به زودي عقب مي نشيند اما عدم وقوع اين اتفاق، برخي را به فكر روش هاي قديمي انداخت. اين مسئله بخصوص زماني بيشتر مورد توجه قرار گرفت كه تهديدهاي اصلاح طلبان- و در راس آنها، خاتمي- براي عدم حضور در انتخابات، نه تنها جدي گرفته نشد، بلكه با استقبال بسياري از اصولگرايان نيز مواجه شد. اگر از اين منظر به راي خاتمي بنگريم، احتمالا مي توانيم چنين صورت بندي فرضي اي انجام دهيم كه خاتمي دريافته اگر در انتخابات شركت نكند، همان برخوردي كه در دهه 60 با مهدي بازرگان و نهضت آزادي انجام شد، با وي و حاميانش نيز انجام خواهد شد. اما مطرح شدن دوگانه مذكور مي تواند ضربه اي بزرگ به جنبش سبز باشد و ريزش هاي بيشتري را در پي آورد. شركت خاتمي در انتخابات، در واقع اعلام رسمي شكست سياست تحريم فعال انتخابات بود.»
- گويانيوز (مجتبي واحدي): «برخلاف خيلي هاي ديگر اقدام خاتمي را اقدام مباركي مي دانم. او مي تواند پرچم اصلاحات را با جرأت خودش دست بگيرد اما سؤال من اين است كه اگر اخبار نگران كننده، دو روز قبل از انتخابات به دست خاتمي رسيده، چرا آن را حتي با نزديك ترين دوستان، ياران و بستگان خود نيز در ميان نگذاشت به طوري كه محمدرضا خاتمي و همسرش نيز از اقدام خاتمي بي اطلاع بودند؟ آيا نبايد ساير عناصر موثر اصلاحات هم از اين نقشه هاي خطرناك مطلع مي شدند تا در تصميمي كه مشتركا با خاتمي براي عدم حضور در انتخابات گرفته بودند تجديد نظر نمايند؟ اما پرسش مهمتر آنكه تدبير خاتمي براي برهم زدن نقشه تندروهاي جناح حاكم چه بوده است؟ خاتمي در يك روستاي دورافتاده به دور از چشم رسانه ها در راي گيري شركت كرد تا نقشه تندروهاي جناح حاكم را خنثي نمايد. نكته جالب و سؤال انگيز در اين ميان آن است كه خبر اين حضور- كه به تصور آقاي خاتمي، برهم زننده آن نقشه هاي خطرناك بود- توسط خبرگزاري فارس منتشر شد!! راستي اگر خبرگزاري فارس در هماهنگي با اربابان تندرو از انتشار خبر حضور آقاي خاتمي در انتخابات خودداري مي كرد آيا خاتمي شخصا خبر مشاركت در انتخابات را در اختيار رسانه ها مي گذاشت؟ يا مثلا با ارسال كپي شناسنامه مهر خورده خود براي بخش كمتر تندرو حكومت آنها را قانع مي ساخت كه بخش تندروتر را از اجراي نقشه هاي خطرناك، منصرف نمايند؟»

 



هشدار درباره احتمال تعطيلي VOA و BBC! (خبر ويژه)

خبرگزاري بلومبرگ، بخش فارسي صداي آمريكا را بي ارزش و بي محتوا ارزيابي كرد.
اين خبرگزاري آمريكا در گزارشي نوشت: اگرچه بخش فارسي VOA براي مديران و برنامه سازان آن هزينه اي ندارد ولي اين دليل نمي شود كه برآيند فعاليت هاي آن بي ارزش و بي محتوا باشد. برنامه هايي كه هر روز از صداي آمريكا پخش مي شود و از بي هدفي رنج مي برد. گرافيك و ارزش توليدات اين شبكه پايين است و در مقام مقايسه، تلويزيون جمهوري اسلامي باشكوه ديده مي شود. راستي چرا بخش فارسي VOA اين قدر بد و بي محتواست؟ اين شبكه همچنان مي تواند به برنامه هاي افتضاح و كسل كننده خود ببالد. شوراي سياستگذاري رسانه هاي دولتي آمريكا اعلام كرده بودجه اين شبكه را 17 ميليون دلار كاهش خواهد داد كه بدليل بازده منفي VOA فارسي است.
پيشنهاد مي شود حتي اگر شده كه بخشي از بودجه شبكه هايي چون VOA و BBC و... از سوي جمهوري اسلامي تامين شود، سياستگذاران آمريكايي و انگليسي اجازه ندهند اين شبكه ها تعطيل شود چرا كه آنها اسباب انبساط خاطر مردم ايران را فراهم مي كنند و همچنين سر بزنگاه هاي انتخاب، نقش تابلوهاي انحرافي لو رفته اي را دارند كه به مردم كمك مي كنند تصميمات كاملا متضاد را به نشانه صحت راه انتخاب كنند!

 



به بن بست رسيديم اما بر ديوار آن «در باغ سبز» را نقاشي كرديم! (خبر ويژه)

«سايه شوم خبرسازي بر سر رسانه هاي اپوزيسيون و سبز افتاده و مخاطبان را بي اعتماد كرده است.»
يك پايگاه وابسته به اپوزيسيون خارج نشين با اشاره به فزوني گرفتن خبرسازي و جا زدن آرزوها و خيالات خود جاي خبرهاي طيفي از رسانه هاي ضدانقلاب نوشت: دست نكشيدن جريان سبز از تاكتيك راهپيمايي حتي بعد از عاشوراي 88 باعث بن بست شد اما به جاي پذيرش اين بن بست، كساني به جنبش خبرسازي روي آوردند تا جايي كه از طريق اخبار اغراق آميز، جلوه حضور را بيش [غير] از آنچه هست نشان دهيم تا شايد همراهان خاموش را نيز تحريك به حضور در راهپيمايي فرا كنند، اما واقعيت چيز ديگري بود كه مردم به چشم ديدند و آن را لمس كردند. بارها در مورد زندانيان اخبار غيرواقعي منتشر شد كه آنها و خانواده هايشان را دچار مشكلات مضاعف كرد. براي نمونه خبر «جرس» در خصوص وضعيت عيسي سحر خيز در بيمارستان. در آن خبر گفته شده بود« چهار مامور امنيتي به صورت دائمي در اتاق كوچكي كه تخت سحرخيز در آن قرار دارد، مراقب او و روابط اش هستند. قابل توجه است كه با وجود ضعف جسمي و بيماري هاي مختلف سحرخيز، دست و پاي او در اغلب ساعات شبانه روز به صورت ضربدري به تخت زنجير شده است.» ولي به گواه همه آنها كه به راحتي ايشان را ملاقات كردند از جمله نگارنده، چنين مسئله اي حقيقت نداشت.
خودنويس در ادامه اين مطلب كه با امضاي سوسن سيروسي منتشر شده، اضافه مي كند: نمونه ديگر قرار گرفتن اخباري بر روي خروجي سايت ها در همين چند روز اخير است كه از بيانيه هاي مكرر زندانيان سياسي بند 350 اوين حكايت داشت و اين در حالي است كه سنجش شرايط امنيتي در اين زندان و به ويژه اين بند هر خواننده عاقلي را با اما و اگرهاي فراواني مواجه مي سازد و دچار ترديد در صحت و سقم اين دست اخبار مي كند. در همين خصوص مي توان اشاره مستقيمي داشت به نامه تبريك منتسب به تعدادي از معروف ترين زندانيان سياسي اوين كه به مناسبت جايزه اسكار اصغر فرهادي كه عصر همان روز واقعه يعني در روز دوشنبه 8 اسفند ماه روي خروجي اغلب سايت هاي سبز قرار گرفت و براي اغلب كساني كه حداقل دركي از شرايط دارند اين پرسش را به وجود آورد كه چگونه طي تنها چند ساعت پنجاه و چهار نفر از زندانيان در جو امنيتي زندان توانستند ضمن تدوين اين بيانيه يكديگر را آگاه و بيانيه را تاييد و امضا كنند و از همه مهمتر اينكه اين بيانيه از طريق سالن ملاقات، آن هم به اين سرعت به بيرون درز كرده و بروي خروجي سايت ها قرار بگيرد.
در ادامه اين تحليل آمده است: بيانيه تحريم انتخابات نيز از اين دست است؛ كيوان صميمي روزنامه نگار زنداني كه نام ايشان به عنوان يكي از امضاكنندگان بيانيه در اخبار آمده بود از وجود چنين بيانيه اي ابراز بي اطلاعي مي كند. با اين همه رسانه هاي جنبش گويي با گريز از بستر انديشه ورزي و روي آوردن به خبرسازي، وارد بازي خطرناك براي خود شده اند، چرا كه از يك سو ابزار مغتنمي را در اختيار كساني قرار مي دهند كه در جهت سيراب كردن عطش خودنمايي خويش گام برمي دارند و از سوي ديگر نيروها و ياران بالقوه خود را دچار زوال مي كنند و دست آخر نيز فريب جريان سازي رسانه اي دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي براي بي اعتبار كردن همه خبرهاي مربوط به زندانيان و كل جنبش را خورده اند. اين رسانه ها شايد هم دچار روزمرگي شده اند اما با انعكاس اخبار به نقل از منابع ناشناس، باورناپذيري اخبار خود را تقويت مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14