(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 اسفند 1390- شماره 20161

سفر هيئت كشاورزي گرجستان به تبريز
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران: جنگل هاي شمال كشور ظرفيت تامين اكسيژن 19 ميليون نفر را دارد
ايران در كيهان
بهره برداري از 886 واحد مسكوني مقاوم سازي شده در ميانه
پاي صحبت مردم
بهره برداري از بزرگ ترين معدن نمك خاورميانه در دهكويه
اجراي طرح آرامش بهاري در 100 امامزاده شاخص مازندران
برگزاري جشنواره دانش آموزي «اسماء الحسني» در نيشابور
آزادي 22 زنداني جرائم غيرعمد در همدان
تپه اي با غارهاي متصل
آبگيري درياچه سد سفيدرود گيلان
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند: اروند آماده استقبال از مهمانان نوروزي است
اقدامات گسترده ايمن سازي در محورهاي ارتباطي مازندران
آغاز اجراي طرح خدمات رساني نوروزي از 25 اسفند در مازندران
افزايش 67 درصدي دستگيري سارقان در استان يزد
معاون استاندار: كشت گياهان دارويي و توليد نشا بايد در مازندران توسعه يابد



سفر هيئت كشاورزي گرجستان به تبريز

تبريز-خبرنگار كيهان:
ايران آمادگي خود را براي تامين نيازهاي گرجستان در زمينه توسعه صنايع تبديلي كشاورزي و دامداري اعلام كرد.
در نشست مشترك مديران جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با يك هيئت اعزامي از گرجستان، اين هيئت با اشاره به اينكه گرجستان علاقه مند به سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي ايران است خواستار گسترش مبادلات اقتصادي با ايران شد.
مقامات آذربايجان شرقي نيز تاكيد كردند كه جمهوري اسلامي ايران امكانات لازم براي تاسيس كشتارگاه هاي صنعتي دام سبك را در گرجستان فراهم مي سازد و توليدات كشاورزي اين استان را به تفليس صادر مي كند و آماده كمك به توسعه صنايع تبديلي و كشاورزي گرجستان است.
در اين نشست، ايران تصريح كرد كه نيازهاي دارويي دامي و واكسن و دامپزشك متخصص گرجستان را تامين كرده و آماده توليد اسپرم به منظور تلقيح مصنوعي براي بهبود نژادي دام هاي گرجستان است.
هيئت گرجي از روز پنجشنبه در تبريز به سر مي برد.

 



مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران: جنگل هاي شمال كشور ظرفيت تامين اكسيژن 19 ميليون نفر را دارد

ساري-خبرنگاركيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران منطقه ساري گفت: جنگل هاي شمال كشور مي تواند اكسيژن 19 ميليون فرد را بر روي كره زمين تامين كنند.
عباسعلي نوبخت در نشست خبري كه در اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري برگزار شد، اظهار داشت: همه افراد در جامعه بايد حامي طبيعت باشند و اگر بخواهيم كشوري توسعه يافته داشته باشيم، بايد به منابع طبيعي توجه ويژه اي داشته باشيم.
وي ادامه داد: براي اولين بار در كشور جشنواره اي با نام «جنگل و زندگي» برگزار شد كه در اين جشنواره هنرمندان در قالب كاريكاتور خطراتي كه ممكن است در آينده طبيعت را تهديد كنند به تصوير كشيدند.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري افزود: براساس داده هاي ماهواره اي در صورتي كه سطح جنگل هاي شمال كشور 1/9 هكتار باشد مي تواند اكسيژن 19 ميليون فرد را بر روي كره زمين تامين كند.
نوبخت با اشاره به اينكه در حال حاضر 75 درصد اراضي مازندران به جنگل و مرتع اختصاص دارد، افزود: 70 درصد آن در اختيار اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري ساري و مابقي آن در اختيار منابع طبيعي نوشهر است.
وي با بيان اينكه 371 هزار و 240 واحد دامي از جنگل هاي استان خارج شده اند، افزود: در حال حاضر يك ميليون و 228 هزار و 760 واحد دامي در عرصه جنگل هاي استان وجود دارد.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري منطقه ساري افزود: چهارهزار و 385 تك خانوار جنگل نشين در عرصه جنگل ساكن هستند كه از اين تعداد بالغ بر 650 تك خانوار تجميع شده اند.
وي با بيان اينكه براساس مطالعات انجام شده هر هكتار جنگل در شمال ايران اين توانمندي را دارد كه دو هزار و 500 متر مكعب آب را در طول سال در خود ذخيره كند افزود: جنگل هاي مخروبه 500 متر مكعب آب را مي تواند در خود ذخيره كنند.

 



ايران در كيهان

برگزاري جشنواره
گناباد - خبرنگار كيهان: نخستين جشنواره فرهنگي مذهبي مهدكودك هاي وابسته بهزيستي با شركت 140 نونهال شهرستان گناباد و با حضور جمعي از مسئولان استان و شهرستان در سالن داره بهزيستي گناباد برگزار شد.
امام جمعه گناباد در اين جشنواره گفت: انتخاب نام نيك و مناسب براي يك نوزاد مسئله بسيار مهمي است و نام انبياءالهي و ائمه اطهار بهترين و شايسته ترين نام هايي است كه والدين مي توانند براي فرزندان خود انتخاب كنند.
آزادي مشروط زندانيان
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: رئيس زندان فيروزآباد گفت: به منظور اجراي سياست هاي كلان قوه قضاييه و سازمان زندان هاي كشور مبني بر كاهش جمعيت كيفري زندان ها با تشكيل 13جلسه شوراي طبقه بندي و پيشنهاد آزادي مشروط، با اعطاي آزادي مشروط 32نفر از زندانيان موافقت به عمل آمد و اين اعطاي آزادي مشروط در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 0 2درصد افزايش داشته است.
توزيع ميوه عيد
مراغه- خبرنگاركيهان: رئيس اداره بازرگاني مراغه گفت: 600تن ميوه براي توزيع در بين مردم اين شهرستان در ايام نوروز درنظر گرفته شده است. وي با بيان اينكه ميزان ميوه توزيع شده در سال گذشته حدود 400تن بوده، گفت: امسال اين ميزان افزايش يافته شامل 400تن پرتقال و 200تن سيب زرد و قرمز بوده كه به قيمت دولتي و پايين تر از نرخ بازار در سطح شهر عرضه مي شود. گفتني است 15مكان در سطح شهرستان مراغه براي توزيع ميوه ايام نوروز درنظر گرفته شده است.
بيمه مسافران نوروزي
اصفهان- خبرنگاركيهان: مسافران در ايام نوروز تحت پوشش بيمه مسئوليت جامع شهرداري اصفهان قرار مي گيرند.
مسئول كميته پرسنلي ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان با بيان اين مطلب افزود: براساس اين فرآيند كليه شهروندان و مسافران در مقابل حوادثي كه ناشي از ارائه خدمات عمراني و رفاهي در شهر و نيز عواملي كه در اثر قصور احتمالي در امور ايمني به وجود مي آيد مورد پوشش اين بيمه قرار مي گيرند.
صدور مجوز
كاشان- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان از صدور مجوز تأسيس مركز رشد به عنوان سي امين مركز رشد دانشگاهي كشور در اين دانشگاه خبر داد و گفت: مركز رشد دانشگاهي به منظور حمايت از ايده هاي نوين و جديدي كه در نهايت قابليت تجاري سازي داشته باشند، ايجاد مي شود. به گفته وي، با تأسيس مركز رشد در دانشگاه ها مسئولان اين مركز موظف مي شوند با حمايت هاي مالي، مشاوره اي با در اختيار گذاشتن امكانات فيزيكي از صاحبان اين ايده ها حمايت كنند.
احداث جايگاه عرضه سوخت
رشت- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت پخش فرآورده هاي نفتي گيلان گفت: 24جايگاه سوخت طبيعي در اين استان درحال احداث است. فردين چراجي افزود: هزينه ساخت اين جايگاه ها 240ميليارد ريال برآورد شده كه 12جايگاه با اعتبارات دولتي و بقيه با سرمايه گذاري بخش خصوصي ساخته مي شود.
تصويب طرح تفصيلي
سمنان- خبرنگاركيهان: در نشست كارگروه شهرسازي و زيربنايي استان سمنان طرح جامع و تفصيلي شهرهاي اميريه، ديباج، سرخه، مجن و بيارجمند به تصويب رسيد. در اين نشست معاون امور عمراني استانداري با اشاره به سياست هاي شهرسازي در حوزه عمراني بر رعايت استانداردهاي شهرسازي و تأمين پاركينگ تأكيد كرد.
بهره برداري از آزمايشگاه
همدان- خبرنگاركيهان: در روز ملي حمايت از حقوق مصرف كنندگان، آزمايشگاه مرجع شيمي تجزيه همدان با حضور معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران به بهره برداري رسيد. اين آزمايشگاه كه توسط بخش خصوصي در 150مترمربع احداث شده، به ارايه خدمات تخصيص و حرفه اي آزمايشگاهي در زمينه آزمون هاي مختلف مورد نياز مشتريان خواهد پرداخت.



 



بهره برداري از 886 واحد مسكوني مقاوم سازي شده در ميانه

تبريز- خبرنگاركيهان:
با بهره برداري از 886 واحد مسكوني، تعداد خانه هاي مقاوم سازي شده در شهرستان ميانه به 6هزار و 500واحد رسيد.
در مراسم بهره برداري از اين منازل كه در روستاي «اسلام آباد» برگزار شد، مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان شرقي گفت: از آغاز طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي در ميانه تاكنون 8هزار و 500پرونده تشكيل شده كه 6هزار و 500 واحد تكميل شده و مابقي در شرف تكميل است.
«قربان محمدي» افزود: اعتبار هزينه شده براي اين طرح ها 180 ميليارد ريال است كه 90ميليارد ريال آن از محل تسهيلات طرح و بهسازي مسكن روستايي، و بقيه با مشاركت روستاييان تأمين شده است.
به گفته وي در آذربايجان شرقي تاكنون 69 هزار واحد مسكوني روستايي توسط بنياد مسكن نوسازي شده كه تا پايان برنامه پنجم به 120 هزار واحد مي رسد.
«محمدي» ايجاد 18هزار شغل در كنار طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي را از بركات اين پروژه توصيف كرد.

 



پاي صحبت مردم

سهم اشتغال ما از كارخانه مجاور
اهالي 5روستاي مراونه با ارسال نامه اي به دفتر سرپرستي كيهان در خوزستان نسبت به وعده هاي محقق نشده مسئولان در خصوص ايجاد اشتغال در منطقه اظهار نارضايتي كردند.
ساكنان روستاهاي مراونه يك، دو، سه، چهار و پنج واقع در مسير تصفيه قند و شكر از توابع شهرستان اهواز در نامه خود آورده اند اهالي روستاهاي مذكور داراي زمين هاي كشاورزي فراواني بودند كه در زمان دولت سازندگي شركت توسعه كشت و صنعت نيشكر پيشنهاد خريد اين اراضي را با اين وعده و پيش شرط كه در صورت موافقت واگذاري زمين ها كليه نيروهاي بومي در شركت مذكور استخدام و مشغول به كار خواهند شد به ما داد.
آنها در ادامه مي افزايند: بنابراين به هواي تحقق اين پيشنهاد اميدبخش و اشتغال جوانانمان تمامي اراضي مرغوب كشاورزي خود را پايين تر از نرخ روز به آنان واگذار كرديم، اما متأسفانه مسئولان اين شركت كه بعدها «دهخدا» نام گرفت، پس از گذشت چند سال، قول و وعده خويش را به وادي فراموشي سپردند و معدود افرادي را نيز كه در آن برهه استخدام كردند اكثراً اخراج، و نيروهاي غيربومي را جايگزين آنان كردند. اين درحالي است كه نيروهاي بومي داراي مزاياي غيرقابل انكاري نسبت به نيروهاي غيربومي هستند كه از جمله آن مي توان تخصص در امر كشت باتوجه به كشاورز و كشاورززاده بودن و داشتن مدارك تحصيلي عاليه، نداشتن نياز به سرويس اياب و ذهاب با توجه به سكونت در مجاورت شركت، آشنايي با منطقه و تحمل بهتر سختي ها، همچنين حراست و نگهباني از شركت به دليل زندگي و سكونت دائمي در منطقه و نداشتن نياز به منزل سازماني باتوجه به بومي بودن منطقه اشاره كرد.
اهالي روستاهاي مراونه در پايان خاطرنشان مي سازند: تأمين موارد فوق براي افراد غيربومي هزينه هاي سنگيني را براي شركت دربر خواهد داشت. با اين اوصاف مسئولان و دست اندركاران امر خود قضاوت كنند كدام يك به صرفه تر است؟ آيا رواست ما روستائيان و ساكنان اين منطقه كه نسل اندرنسل در اين اراضي امرار معاش مي كرديم اكنون دستمان از دارايي هاي آبا و اجدادي كوتاه باشد و تنها دود و ذرات خاكستر حاصل از آتش زدن نيشكر نصيبمان شود؟
اهواز- خبرنگاركيهان

 



3ماه ديگر صورت مي گيرد
بهره برداري از بزرگ ترين معدن نمك خاورميانه در دهكويه

اوز- خبرنگاركيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان از بهره برداري بزرگ ترين معدن نمك خاورميانه در دهكويه اين شهرستان خبر داد.
علي محمد اميري ضمن بازديد از بزرگترين معدن نمك خاورميانه در كوه هاي حومه روستاي دهكويه بخش مركزي شهرستان لارستان گفت: اين طرح عظيم نياز به حمايت و مساعدت بيشتر مسئولان دارد.
اميري اضافه كرد: «درخواست پيمانكاران براي آبرساني و برق رساني به محل اجراي طرح پيگيري مي شود.
معاون استاندار و فرماندار، ويژه لارستان در ادامه گفت: اين طرح كه عمليات اجرائي آن از 2سال پيش آغاز شده است حدود سه ماه ديگر به بهره برداري مي رسد. اميري با بيان اينكه قسمت عمده نمك اين معدن به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود گفت: تخمين زده مي شود كه سالانه حدود 200هزار تن نمك از اين معدن استخراج شود. بالاترين مقام سياسي شهرستان لارستان در پايان اظهار داشت نمك اين معدن در صنايع پتروشيمي استفاده مي شود، و كاربرد آن گندزدايي در اين صنايع و ديگر كارخانه ها و بخش هاي صنعتي است.

 



مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران خبر داد
اجراي طرح آرامش بهاري در 100 امامزاده شاخص مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران از اجراي طرح آرامش بهاري در 100 امامزاده شاخص استان خبر داد.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي در گفت وگو با كيهان، بااشاره به اينكه قائم شهر ميزبان مراسم استاني طرح آرامش بهاري است، گفت: برنامه محوري و استاني طرح آرامش بهاري در امامزاده حمزه(ع) قائم شهر و به شكل همزمان در 100 امامزاده شاخص استان برگزار مي شود.
وي افزود: رسانه ها در گسترش فرهنگ حسنه وقف بيشترين نقش را دارند و در سال 90 در اين زمينه با همكاري صداوسيما و رسانه هاي مكتوب و مجازي خوشبختانه 48 وقف جديد در سطح استان صورت گرفته است.
مديركل اوقاف مازندران با اشاره به اجراي طرح آرامش بهاري، اظهار داشت: اين طرح با اجراي برنامه هاي فرهنگي و معنوي، قرائت دعاي تحويل سال، توزيع بسته هاي اطلاع رساني و معرفي بقاع و موقوفات شاخص استان، برپايي ايستگاه هاي صلواتي، برپايي نماز جماعت و مراسمات ادعيه و زيارات، مسابقات فرهنگي، نمايشگاه هاي محصولات فرهنگي و... با محوريت بقاع متبركه برگزار خواهد شد.
سهرابي از برپايي گردهمايي مسئولان و متوليان مساجد و بقاع متبركه بين راهي استان مازندران خبر داد و خاطرنشان كرد: براي ايجاد آمادگي بيشتر مساجد و بقاع متبركه بين راهي استان مازندران جهت ميزباني از زائران نوروزي اين گردهمايي برگزار شده و سعي مي شود تا برنامه ريزي دقيقي براي گردشگران، مسافران و زائراني كه به اين اماكن مراجعه مي كنند، صورت گيرد.

 



برگزاري جشنواره دانش آموزي «اسماء الحسني» در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
جشنواره دانش آموزان نيشابوري با عناوين و آثار اسماءالحسني در شهرستان نيشابور برگزار شد.
زهره خسرونژاد مدير اجرايي جشنواره دانش آموزي اسماء الحسني در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: جشنواره اسماء الحسني ويژه آموزشگاه هاي دخترانه شهرستان نيشابور توسط مركز نمونه محبوبه محبي و در جهت تقويت و تعميق باورهاي ديني و ارزش هاي اسلامي، پرورش استعدادها و خلاقيت هاي دانش آموزان طراحي شد.
وي افزود: در فراخوان اين جشنواره ابلاغ شد كه موضوعات طراحي، نقاشي، خوشنويسي از اسماء الله كه در دعاي جوشن كبير آمده است و يا عبارت مقدس بسم الله مدنظر است.
خسرونژاد ادامه داد: 100 اثر با تكنيك هاي گوناگون از جمله نقاشي، خوشنويسي، تزئين كاري با سنگ هاي تزئيني و خرده هاي كاغذ و مقوا، آينه كاري، كار با ساقه گندم و... به جشنواره ارسال شد كه 7 اثر به عنوان برتر شناخته و مورد تقدير قرار گرفت.

 



مديرعامل ستاد ديه استان خبر داد
آزادي 22 زنداني جرائم غيرعمد در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل ستاد ديه استان گفت: 22نفر از زندانيان جرائم غيرعمد همدان آزاد شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل زندان هاي همدان، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي اصغر حسيني افزود: اين تعداد زنداني با محكوميت جرائم غيرعمد از قبيل تصادفات منجر به فوت و صدمه، صدور چك بي محل، نفقه و مهريه در زندان هاي استان همدان تحمل حبس مي كردند.
وي خاطر نشان كرد: جمع كل بدهي اين زندانيان بيش از 6ميليارد و 840 ميليون و 659 هزار ريال بود كه از اين مقدار مبلغ يك ميليارد و 371 ميليون و 685 هزار و 880 ريال از گذشت شكات، مبلغ 958 ميليون و 973 هزار و 350 ريال از آورده زندانيان و نقدينگي محكومين تامين شد و همچنين با پرداخت مبلغ 4ميليارد و 510 ميليون ريال از طريق ستاد ديه در قالب وام و كمك بلاعوض، رضايت شاكيان جلب شد و زندانيان به آغوش خانواده هايشان بازگشتند.
مديرعامل ستاد ديه استان همدان اظهار داشت: كمترين بدهي زندانيان آزاد شده مبلغ 21 ميليون و 600هزار ريال و بيشترين بدهي، مبلغ يك ميليارد ريال بوده است.

 



از نگاه دوربين
تپه اي با غارهاي متصل

تپه تاريخي رحمت آباد در روستاي رحمت آباد خوانسار در 35كيلومتري شمال شرق اين شهرستان واقع شده و مربوط به دوره آريايي ها است و قدمتي حدود 8 هزار سال دارد. اين تپه تاريخي به دليل زندگي اقوام پيشين در غارهايي كه در دل اين تپه تاريخي كنده شده است شهرت دارد. در زير اين تپه تاريخي اغلب غارها كه محل زندگي انسان بوده به هم وصل است و هنوز آثاري از درهاي سنگي در اين تپه موجود است كه هيچ بررسي در خصوص آن و ورود به طبقات و كشف نقاط ناشناخته زيرين آن انجام نشده است. روستاي رحمت آباد با دارا بودن مزارع گل محمدي تنها منطقه توليدكننده گلاب در خوانسار است.
خبرنگار كيهان در خوانسار

 



آبگيري درياچه سد سفيدرود گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
80درصد درياچه پشت سد سفيدرود آبگيري شد.
مديرعامل آب منطقه اي گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: با آغاز فصل آبگيري از اواخر شهريور تاكنون 835 ميليون مترمكعب آب در سد سفيدرود ذخيره شده كه اين مقدار در مقايسه با سال قبل 40درصد افزايش يافته است و پيش بيني مي شود با روند رو به رشد آبگيري سد سفيدرود كه به علت افزايش بارندگي است آب سد سفيدرود نيمه فروردين ماه سرريز شود.
سيف الله آقابيگي با اعلام ورودي 60 مترمكعب بر ثانيه آب به درياچه سد سفيدرود افزود: با سرريز شدن آب اين سد، آب گذاري كانالها، 15 تا 20 روز زودتر از سال قبل آغاز مي شود در حالي كه سال قبل آب سد سفيدرود، نيمه اول ارديبهشت ماه رها شده بود.
وي همچنين با اشاره به تأمين آب مورد نياز 180 هزار از 238 هزار هكتار شاليزارهاي گيلان توسط سد سفيدرود گفت: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد به علت جمع شدن رسوب و فقدان لايروبي آن گنجايش سد سفيدرود از يك ميليارد و 800 ميليون مترمكعب به يك ميليارد و 50 ميليون مترمكعب كاهش يافته است.

 



سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند: اروند آماده استقبال از مهمانان نوروزي است

آبادان- خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ستادهاي نوروزي و راهيان نور اين سازمان آماده استقبال از ميهمانان نوروزي و كاروان هاي زيارتي است.
بهروز حسيني فر از آمادگي كمپ نوروزي منطقه آزاد اروند براي پذيرايي از مسافران ورودي به شهرهاي آبادان و خرمشهر از 28 اسفند ماه سال جاري لغايت 13 فروردين ماه سال آينده خبر داد.
حسيني فر افزود: به منظور اسكان ميهمانان نوروزي مركز نمايشگاه هاي بين المللي منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.
به گفته وي چادرهاي مسافرتي، ارائه خدمات رفاهي همچون استقرار اكيپ اورژانس امداد، ماشين آتش نشاني، راه اندازي ايستگاه صلواتي، توزيع بسته هاي فرهنگي، پخش فيلم و استقرار حمام سيار و سرويس هاي بهداشتي از جمله امكانات و تسهيلات پيش بيني شده سازمان منطقه آزاد اروند براي اسكان مسافران در محل ياد شده مي باشد.
حسيني فر تصريح كرد: تمامي امور خدماتي از قبيل پاكسازي و زيباسازي سطح مناطق از هم اكنون درحال اجرا است و اين امر با توجه و دقت بسيار در حال پيگيري است.

 



مديركل راه و ترابري مازندران خبر داد
اقدامات گسترده ايمن سازي در محورهاي ارتباطي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري مازندران از اقدامات گسترده ايمن سازي جاده ها در محورهاي ارتباطي مازندران خبر داد.
سيدعلي اسد به خبرنگار كيهان گفت: به منظور ارتقاء سطح ايمني نظارت و كنترل در سطح محورهاي استان و همچنين انجام به موقع و سريع در عمليات راهداري فعاليتهاي گسترده اي را براي تعطيلات نوروزي در دست انجام داريم.
وي ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين اداره كل تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا مسافران نوروزي جاده ها در آغاز سال جديد سفري كم خطر را تجربه نمايند.
اسد در خصوص ديگر اقدامات اين اداره كل در ايام نوروز خاطر نشان داشت: توزيع نقشه راه هاي استان و كتابچه و بروشور (همگام با راهداران در نوروز91) در ورودي محورهاي استان به مسافرين نوروزي، نصب بيش از 60عدد استند و 7بيلبرد با مضامين شعارهاي ايمني و هشداردهنده در كليه محورهاي مواصلاتي تحت پوشش استان، پاسخ گويي به مسافرين نوروزي در مورد آخرين وضعيت راه هاي استان از طريق دو شماره تلفن 141 (گويا) و 2222320 (شبانه روزي) و سامانه پيام كوتاه 10000141 از ديگر اقدامات اين اداره كل در ايام نوروز بوده كه اميدواريم اين فعاليت ها در راستاي اطلاع رساني، آگاهي و فرهنگ سازي نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري ايفاء كند.

 



آغاز اجراي طرح خدمات رساني نوروزي از 25 اسفند در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران گفت: طرح خدمات رساني نوروزي از 25 اسفند در مازندران آغاز خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، سيدعلي اصغر حسيني با اشاره به اين كه مازندران به عنوان قطب گردشگري كشور در ايام تعطيلات شاهد حضور مسافران كثيري است، افزود: دستگاه هاي خدمات رسان با وحدت رويه، همدلي و برنامه هماهنگ به استقبال تعطيلات نوروزي بروند.
وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي اجرايي در ايام نوروز به گونه اي خدمات رساني كنند كه در شأن مردم باشد و موجب افزايش انگيزه آنان براي سفر مجدد به مازندران شود.
مدير كل امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران از ادامه اجراي طرح زمستاني ارائه خدمات هلال احمر به مسافران تا 24 اسفند خبر داد و گفت: از 25 اسفند طرح نوروزي خدمات رساني آغاز خواهد شد.
حسيني با اعلام اين كه براي نخستين بار سامانه 137 جهت پاسخ گويي به مسافران در هلال احمر استان راه اندازي شده است، اظهار داشت: در نوروز سال جاري 35 پست هلال احمر از ساعت 8 صبح الي 8 شب، خدمات به مسافران نوروزي ارائه مي كنند.
وي افزود: در كنار اين پست هاي خدمات رساني هم چنين خيمه هاي نماز و اسكان اضطراري برپا خواهد شد. مدير كل امور شهري و شوراهاي استانداري هم چنين از آمادگي كامل هلال احمر براي اجراي طرح امداد و نجات جاده اي نوروزي خبر داد و افزود: اين آمادگي وجود دارد تا با توجه به افزايش مسافران در ايام نوروز تعداد اين پست ها از 32 به 38 مورد ارتقا يابد.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه شركت غله مي بايست نسبت به پيش بيني و تأمين آرد مورد نياز خبازان در سطح استان و تعيين كشيك و نظارت بر پخت و پز آن ها اقدام كند، يادآور شد: همچنين جهاد كشاورزي استان نيز لازم است برنامه ريزي مناسب جهت تأمين و ذخيره سازي مواد پروتئيني و توزيع آن در ايام نوروز را معمول و نسبت به آن اطلاع رساني كند.
مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران از برنامه هاي پاكسازي و نظافت محل هاي استقرار مسافران و اطراف آن در اين ايام خبر داد و خاطرنشان ساخت: هم چنين مقرر شد اداره راه و ترابري نسبت به پاك سازي حاشيه راه ها از زباله و نخاله هاي ساختماني با همكاري شهرداري ها اقدام كند.

 



افزايش 67 درصدي دستگيري سارقان در استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد از افزايش 3/67 درصدي دستگيري سارقان در استان يزد خبر داد.
غلامحسن حيدري در نشست ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص استان يزد گفت: سرقت مستوجب تعزير از عمده جرايم استان است كه بيشترين تعداد زندانيان را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به اين كه آمار دستگيري سارقان و به تبع آن زندانيان مربوط به سرقت درسال جاري 3/67 درصد افزايش داشته است، اظهار داشت: اين موضوع هرچند نشان دهنده عزم جدي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در زمينه برخورد با مجرمان به ويژه سارقان است، اما دراين زمينه بايد دقت بيشتري صورت گيرد و بيش از پيش جهت جلوگيري از سرقت كار شود.
حيدري افزود: به منظور افزايش امنيت مردم در ايام عيد و جلوگيري از سرقت منازل، بايد تدابير لازم اتخاذ شود.
رئيس كل دادگستري استان يزد خاطر نشان كرد: جرايم موادمخدر، سرقت مستوجب تعزير و ضرب و جرح عمدي از مهم ترين جرايمي است كه بايد راهكارهاي اساسي جهت پيشگيري از وقوع آنها اتخاذ شود.

 



معاون استاندار: كشت گياهان دارويي و توليد نشا بايد در مازندران توسعه يابد

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران بر توسعه كشت گياهان دارويي و توليد نشا در اين استان تاكيد كرد.
ولي الله فرزانه در جلسه با اعضاي ستاد گياهان دارويي كه در استانداري مازندران برگزار شد، اظهار داشت: به دليل شرايط اقليمي خاص مازندران كشت گياهان دارويي و توليد نشا در اين استان بايد توسعه يابد و بايد در اين خصوص چاره انديشي جدي صورت گيرد.
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران يادآور شد: مسئوليت استانداري در راستاي توسعه كشت گياهان دارويي در مازندران اجراي برنامه ها و نقشه راه است كه اميدواريم بتوانيم آن را عملياتي كنيم.
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران نيز در اين جلسه با اشاره به اين مطلب كه روز به روز بهره برداري از گياهان دارويي در كشور بيشتر مي شود، اظهار داشت: نياز مبرم به گياهان دارويي در كشور احساس مي شود و مازندران با توجه به پتانسيل هاي موجود و استعدادهاي بالقوه نبايد از اين چرخه اقتصادي و اشتغال زايي عقب بماند.
مصطفي مهدي نژاد افزود: يكي از مشكلات عمده در راستاي توسعه كشت گياهان دارويي در مازندران كمبود نشا هاي استاني است كه بايد تحقيقات به صورت علمي و اصولي اجرا شود.
وي خاطرنشان كرد: اهداف طرح احداث بانك نشاي گياهان دارويي، توزيع انواع نشاهاي گياهان دارويي در سطح استان است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14